EXCALIBUR
CZUB - 4M
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Kdyby Sověti Hitlera v Berlíně zajali živého, čekala by ho sovětská spravedlnost

 10. 12. 2022      kategorie: Vojenská historie      32 komentářů
Přidat na Seznam.cz

V dubnu 1945 přísahal německý diktátor Adolf Hitler ve svém berlínském sídle, že bude bojovat do posledního dechu a padne v plamenech po boku posledních obránců svého hlavního města. Místo toho však Hitler nakonec usoudil, že je vše ztraceno, a spáchal spolu se svou manželkou a několika dalšími nejvyššími představiteli režimu sebevraždu. Co by se však s Hitlerem stalo, kdyby zůstal naživu a byl zajat? Co by Sověti s německým diktátorem udělali, kdyby ho zajali živého?

Bundesarchiv_B_145_Bild-F051673-0059,_Adolf_Hitler_und_Eva_Braun_auf_dem_BerghofFoto: Hitler a Eva Braunová v roce 1942 | Bundesarchiv, B 145 Bild-F051673-0059 / CC-BY-SA

Pravděpodobná odpověď je: "Postavili by ho před soud". Sovětský svaz byl policejní stát s oblibou v ukázkových procesech a politickém divadle. Ostatně v tomto ohledu, ani v mnoha dalších, si s nacistickým Německem v ničem nezadal. Nepřátelé státu, ať už skuteční, nebo vymyšlení, byli předvoláváni k vysoce medializovaným a veřejným soudním procesům, kde svědci uváděli všechny krvavé podrobnosti o zločinech, kterých se dopustili. V mnoha případech nezáleželo na tom, zda bylo důkazů hodně, nebo málo, protože další se daly snadno vykonstruovat ze strachu nebo jen z pohodlnosti.

V případě Adolfa Hitlera by však sovětská vláda žádné falšování důkazů nepotřebovala. Hitler podle vlastního přiznání ve své knize Mein Kampf plánoval zničení komunismu již před svým nástupem k moci. To samo by v SSSR zřejmě stačilo.

Bylo by tedy velmi jednoduché použít proti němu pouze jeho vlastní slova. Na to by nevyhnutelně navázaly doslova hory důkazů, které proti němu vznikly jeho činy během války. Sovětský svaz trpěl rukou Hitlera a jeho vojsk více než kterákoli jiná země. I když do jisté míry to byl důsledek Stalinovy bezohlednosti a neschopnosti mnohých velitelů Rudé armády, primární vina za agresi a válečné zločiny jednoznačně leží na Německu, a tedy na Hitlerovi.

Přestože po válce bylo mnoho vysoce postavených členů nacistické strany postaveno Spojenci před norimberský soud, žádný z těchto procesů nebyl takovou podívanou, jakou by byl ten Hitlerův. Mnozí z mužů souzených v Norimberku se snažili tvrdit, že pouze plnili rozkazy a nejsou zodpovědní za to, co se stalo mnoha obětem nacistického režimu. Hitler by nemohl tvrdit totéž. Nanejvýš by se mohl vymlouvat, že jeho podřízení jednali svévolně. Zatímco norimberský proces, který se nakonec po válce konal, byl mezinárodní záležitostí, kdyby Sověti Hitlera zajali, byl by jeho proces sovětský. Takovou prestižní záležitost by si Stalin v žádném případě nedal vzít.

Vycházíme tedy z hypotetického scénáře, že Hitler byl vytažen ze svého bunkru a nebyl bez soudu zastřelen prvními vojáky, kteří ho spatřili. V řetězech by ho přivezli do Moskvy a fotografie a filmy o tom by obletěly celý svět. Byl by předveden po hlavních moskevských ulicích kolem Leninova hrobu do Kremlu, kde by stanul před soudem.

Svět by byl pozván, přítel i nepřítel, aby byl svědkem sovětské spravedlnosti nad tímto mužem. Byly by namalovány obrazy, pořízeny fotografie a tomuto procesu by byly věnovány kilometry filmů. V porovnání s ním by se jakýkoli z procesů 30., 40. a 50. let jevil jako bezvýznamná záležitost.

Sověti by s největší pravděpodobností nechali proces táhnout měsíce nebo dokonce roky, zatímco by ho předváděli, aby ukázali konečné vítězství, kterého dosáhli. Našli by se svědci, kteří by dosvědčili, že spáchal všechny zločiny, které mu byly skutečně kladeny za vinu, i všechny další, které by podle sovětské vlády měl spáchat.

Nakonec by však svět a pravděpodobně i Sovětský svaz unavilo věnovat mu pozornost a rozhodl by se provést jeho zaslouženou popravu. Je více než pravděpodobné, že by se jednalo také o velmi veřejnou podívanou. Žádná střela do týlu někde ve sklepě, ale pečlivě zinscenovaná událost.

Sovětští představitelé hodně mluvili o tom, že by ho chtěli pověsit na Rudém náměstí, a přesně tak by pravděpodobně vypadal jeho konec. Pověsili by ho jako masového vraha, kterým byl. Nechali by ho všem na očích jako ve středověku? Dost možná. Nenávist vůči Hitlerovi byla autentická. Sovětský svaz měl s Hitlerem dost nevyřízených účtů a on v pravém slova smyslu unikl spravedlnosti tím, že si vzal život. 

Zdroj: warhistoryonline

 Autor: Petr Žák

Komentáře

Standa

15. 12. 2022, 17:51

Tady se zatím neustále hovoří o Adolfu Hitlerovi, jako o jednom z nejbrutálnějších diktátorů historie. To chce klídek, je možné, že za pár let to bude jinak. Když jdu do obchoďáku, zubí se na mě z regálu (na výrobcích GASTON s.r.o. Kvítková 4703, Zlín), Franz Josef Kaiser, který také vyvolal světovou válku, kde zahynulo jenom na bojištích přes 8,5 milionů občanů a přes 21 milionů bylo zraněno (Rakousko-Uhersko asi 1,2 milionu padlých a 3,62 milionů raněných). Byl to tedy také obyčejný válečný zločinec. O Franzi Josefovi I. se nyní točí dojímavé filmy, jaký to byl milý a galantní šlechtic. Nikde se ale nemluví o tom, že podepsal také více rozsudků smrti, než všichni tehdejší potentáti dohromady. Císař František Josef I. zemřel sešlostí věkem, ale jeho spoluviník, německý císař Vilém II. Pruský v poklidu dožil v exilu v Holandsku, kam uprchl a nikdy nebyl vydán.

Adolf byl sice drsnější, ale byl až druhý.

Samotní Němci si rozhodně nedělají výčitky svědomí, za ta zvěrstva, které jejich soukmenovci prováděli zejména v Polsku a na dobytých územích Sovětského svazu.
Mám v Německu příbuzné, jezdíme tam začátkem května na rodinnou sešlost. V televizi, ani v tisku není o konci války sebemenší zmínka. Když jsem se jednou snažil zavést rozhovor, jediná odpověď: „Byla válka“. Ale proč byla tak krutá i proti civilistům? Jednou byli příbuzní u nás na návštěvě, zrovna dávali v televizi jakýsi americký film o odstřelovačích ve Stalingradu. Příbuzný to komentoval, jaká to byla hrůza, že se z 91 tisíc zajatců vrátilo jenom 6 tisíc. Odpověděl jsem, že je to opravdu nepochopitelné. Za ta zvěrstva, co Němci napáchali v Sovětském svazu, kdyby se jich vrátilo jenom šest, považoval bych to za ruskou změkčilost. Myslím, že jsem nějak kladně nezapůsobil.

Při Norimberském procesu bylo šest nacistických organizací označeno jako organizace zločinecké.
Ovšem to byla jenom prázdná fráze.
Při „denacifikačních“ procesech v roce 1954 a 1956 bylo znemožněno trestní stíhání za období nacismu.
Bývalí příslušníci SS bez ohledu na národnost i jejich vdovy mají nárok na německý důchod a zvláštní penzi pro takzvané "válečné oběti".
Německo se pod vedením největšího světového hegemona USA opět militarizuje, a dokonce posílá okupanty a zbraně do cizích zemí.
V televizi neustále téměř každý den opakují okoukané válečné dokumenty o Hitlerovi a hrdinství německých vojáků, nejspíše aby neplatilo přísloví: "Sejde s očí, sejde s mysli".

Tak přemýšlím, kdo vlastně vyhrál 2. sv. v Evropě. Na Světský svaz se tady jenom plive, nikde se nepřipomínají ani oběti, které přinesl. Podle novodobého výkladu to byli zřejmě Američané, Rusové jenom vraždili a znásilňovali Němce, které Američané hnali před sebou.

Vaclav Flek

15. 12. 2022, 21:09

pro Standa

Vas prispevek povazuji za hrozny, a pro mne naprosto neprijatelny. Vyjadrim se jenom ve dvou bodech :

1) Role Rakousko-Uherska na rozpoutani I. svetove valky nebyla zasadni, a osobni vina cisare Frantiska-Josefa I. byla mala, zcela urcite nebyl "valecnym zlocincem". Myslim, ze jsem se k tomu jiz nedavno vyjadroval, a nechci se opakovat. Jen vam doporucuji zjistit si z objektivnich zdroju vice o roli, kterou sehralo Rakousko-Uhersko pri vzniku I. svetove valky.

2) Vas nazor na to, ze se po deseti letech nemelo vratit domu 6 000 nemeckych zajatcu od Stalingradu, ale pokud mozno ani tech poslednich sest, povazuji za skandalni. Naprosto nechapete, ze slo o z drtive vetsiny o mlade muze, povolane do armady, kteri museli nastoupit a bojovat, stejne jako mladi muzi vsech ostatnich armad, i tech, ktere staly proti nim. Ostatne, prave Paulusove 6. polni armade nelze za poslednich osm mesicu tazeni mnoho vytknout. Od Charkova po Stalingrad bojovala odvazne a na obsazenych uzemich se chovala slusne. Pokud se vasim nemeckym pribuznym ci znamym vase vyroky nelibily, vubec se jim nedivim, mne se take nelibi.

Secteno a podtrzeno - myslim, ze patrite k tem, kteri toho o historii valky vedi malo, zato jsou schopni pronaset velmi suverenni a jednoznacne soudy, ve kterych zcela chybi jakakoliv kriticka analyza.

Standa

16. 12. 2022, 10:41

pro Vaclav Flek
Ano, v jiné diskusi jsme téma viny císaře Františka Josefa I. již probírali. Jistě, tehdejší politická situace byla složitá, ale pokud by byli na místě politiků rozumně uvažující bytosti, k válce rozhodně nemuselo dojít. Ale pokud v politice rozhodují lidé, bez jakéhokoliv odborného vzdělání, kteří navíc myslí jenom na vlastní prospěch (nemusíme chodit daleko), je to tragédie. Každopádně Manifest Mým národům tuto apokalypsu zahájil. Moji oba dědové padli v I. sv. válce. Přemýšlím, proč vlastně? Bylo to za vlast, nebo za bandu boháčů, za císaře Pána a jeho rodinu, kteří chtěli být ještě bohatší? Většinou to odnesou ti, kteří na tom mají nejmenší vinu.

Nevím, co jste měl na mysli, že německá armáda bojovala slušně. Měl jsem kolegu v práci, bojoval ve Svobodově armádě. Byl dvakrát těžce raněn, velice jsem ho obdivoval a vážil si jej. O válce nechtěl hovořit, ale někdy vzpomínal na zvěrstva, která páchali němečtí vojáci na dobytých územích SSSR. To, co viděl na vlastní oči muselo být děsivé, normální člověk si to neumí představit. Většinou máme představu, že zvěrstva prováděli jenom příslušníci SS, ale oni vojáci Wehrmachtu si s nimi nezadali. Jistě, byli to mladí muži, kteří museli narukovat. Ale museli také páchat ty obludnosti? I ve válce si může snad člověk zachovat svojí důstojnost.
Právě 6. armáda Friedricha Pauluse tvořila útočný hrot Němců během bitvy o Stalingrad. Zahájil ji tím, že plošně bombardoval město, které bylo naprosto zničené, zemřelo spousta civilistů. Podobně se chovali za 2. sv. války Američané. A jak byl potrestán? V letech 1943–1953 byl v sovětském zajetí, určitě ve slušnějších podmínkách, než sovětští zajatci, které většinou Němci nechali zemřít hlady a žízní. A zbytek života strávil v NDR, od roku 1954 působil jako ředitel vědecké instituce pro výzkum válečných dějin a vyučoval vojenské umění na Vysoké policejní škole v Drážďanech. Při Norimberském procesu bylo potrestáno pouze několik politiků, ostatní zrůdy a váleční zločinci zůstali nepotrestáni, a klidně si žili ve svých rodištích, i když jejich řádění bylo všeobecně známé.
Téma této diskuse je: Kdyby Sověti Hitlera v Berlíně zajali živého, čekala by ho sovětská spravedlnost. Ale jaká by byla, třeba by stačilo, aby se omluvil.

Dnešní generace je zvyklá posuzovat válku podle počítačových her. Tam je to legrace, po skončení stačí vypnout počítač, utřít krev z monitoru a jít v klidu spát.

Vaclav Flek

16. 12. 2022, 20:11

pro Standa :

Diky za obsahlou odpoved. Bohuzel, jako prakticky vzdy - pisete to spatne, nemohu souhlasit temer s nicim.

O vine Rakousko-Uherska na rozpoutani i. svetove valky a roli Frantiska Josefa I. jsme si psali pred casem, jak sam priznavate. Vidim, ze jste si nic nevzal k srdci a opakujete prakticky beze zmeny vsechna vase tvrzeni. Proto si jiz dalsi komentar odpustim, dopadlo by to stejne.

Pokud pisu, ze nemecka 6. polni armada bojovala v roce 1942 slusne, mam na mysli presne toto, a nic jineho. Pokud tvrdite opak, asi jste spatne informovan. Mimochodem - Stalingrad bombardoval VIII. letecky sbor ze 4. letecke flotily, ktery nepodlehal veleni 6. armady, jakkoliv s jejim stabem sve utoky jiste koordinoval.

Dalsi vae cetne chyby a nepresnosti jiz omentovat nebudu, asi by to nemelo veky smysl.

Standa

19. 12. 2022, 09:45

Vaclav Flek
Jenom bych si dovolil malou poznámku. Podle oficiálních údajů, zemřelo ve válce 27 milionů sovětských občanů. Z toho bylo 18 milionů vojáků a 9 milionů civilistů. Ti mrtví sovětští vojáci byli z velké části zajatci, které Němci nechali zemřít hlady a žízní. O tragickém osudu civilistů si ani netroufám psát. Tak kde je slušnost?

Veritas vincit

15. 12. 2022, 21:09

Standa
Jako komunistická agitka a falešný jednostranný slovanský nářek "dobrý".
Hlavně nezapomeň, že komunistický Sovětský svaz a nacistické Německo si 23.8.1939 v Paktu Molotov-Ribbentrop rozdělili Evropu na sféry vlivu.
Obrovský škoda, že se obě zrůdnosti vzájemně nakonec nevyhladily.
Ruská prasata se dodnes nepoučila.

Zatím jsem neviděl žádné vypořádání s komunismem, jako zločineckým systémem. Všichni komouši v poklidu vegetují v EU v ČR, pobírají důchody a užírají normálním lidem.
Slovansko-ruský dobytek dál zabíjí sousedy jako ve středověku a snaží se pro cara získat kolonie... Doufám, že všechny odmění minimálně rakovina kůže.:face_vomiting:

Kvido

20. 02. 2023, 14:39

Přesně tak, to množství utrpení si nezažil žádný jiný národ, takový malý příklad je film Jdi a dívej se, několikrát mezinárodně oceněný který ukazuje pouze část zvěrstev naciztických vojáků a místních kolaborantů.

Veritas vincit

11. 12. 2022, 15:54

Adol Hitler byl určitě zavrženíhodný magor, ale žádný srab, když spáchal sebevraždu. Což každý nedokáže.
Osobně si myslím, že poprava je pro zločince zbytečně rychlé vysvobození.
Takových 20 a více let v kriminále do smrti je celkem slušná doba na zpytování svědomí.
Nakonec uvidíme, jak si Rusko a zbytek světa poradí se zločincem a vrahem dnešní doby Putinem, celé Rusko nevyjímaje... Nacistické Rusko nevyjímaje.

Wanislav

11. 12. 2022, 20:36

Spíš si pamatoval co provedly s Ducem.
Jsem stejného názoru že být zavřený v cimře bez oken 2x2m na 20let musí bát mnohem větší peklo.
Hitler byl dle mě slaboch.

Vaclav Flek

13. 12. 2022, 01:04

pro Wanislav :

Nemohu souhlasit s vasim nazorem : ...si pamatoval co provedly s Ducem...". Konce obou diktatoru byly naprosto odlisne.

Mussolini veril, ze mu zivot zachrani sbirka jeho predvalecne korespondence s Churchillem, jejiz zverejneni by britskeho premiera tezce kompromitovalo. Ten to vsak vyresil po svem a poslal do Italie elitni komando, ktere ve spolupraci s vybranou jednotkou italskych partyzanu Mussoliniho dopadlo a zastrelilo, pritom se zmocnilo tech kompromitujicich materialu. Tvrzeni o udajnem lyncovani Mussoliniho a jeho milenky rozzurenym italskym davem neni pravdive a tyka se pouze vystaveni a hanobeni jejich mrtvych tel. Nic takoveho u Hitlera nenajdeme, proto se domnivam, ze analogie s koncem Duceho vubec nesedi.

Petr Hertel

15. 12. 2022, 21:40

Pro Václav Flek

Pouze bych si dovolil malou poznámku, i vzhledem k tomu, že se předřečník, pan Wanislav, dosud nevyjádřil, jak to myslel...

Mám za to, že tím nebyla míněna analogie konců Mussoliniho a Hitlera, ale prostá narážka na předpoklad, že právě ten finální osud Mussoliniho, tj. veřejné vyvěšení jeho těla hlavou dolů v Miláně, spolu s těly té Claretty Petacci a skupinou dalších fašistických funkcionářů (poté, co byli všichni zastřeleni), a čili věc, o které se Hitler ještě stačil dozvědět, posloužil Hitlerovi jako poněkud odstrašující příklad, resp. (spolu)přiměl ho k příkazu, aby byly jeho vlastní tělesné ostatky po jeho sebevraždě spáleny na zahradě berlínského Říšského kancléřství...

Vaclav Flek

15. 12. 2022, 23:36

pro Petr Hertel :

Diky za vas nazor, se kterym si tentokrat dovolim nesouhlasit. Nevim, co mel diskutujici pod jmenem Wanislav presne na mysli, ale, jak jsem uvedl v predchozim prispevku, Hitlerovo finalni rozhodnuti nebylo osudem Mussoliniho a hanobenim jeho tela ovlivneno. V te dobe jiz bylo v Nemecku znamo, ze Ruda armada pri svem postupu systematicky rozkopava a nici vsechny hroby nemeckych vojaku, ulozenych v  osvobozenych oblastech. (coz bylo v zasadnim kontrastu k tomu, jak se k nemeckym hrobum treba v Normandii chovali zapadni Spojenci).

Nemecky diktator si tak jiste nemohl delat iluze, ze se k k jeho mrtvemu telu budou rudoarmejci chovat s jakoukoliv pietou, proto naridil spaleni sveho tela spolu se svou novou manzelkou. Mussoliniho osud v tom asi nehral zadny vliv.

Petr Hertel

16. 12. 2022, 20:48

Pro Václav Flek

Dodal bych, že ten poukaz na Mussoliniho se běžně objevuje s ohledem na to, že Hitler (a jistě to vlastně dost souvisí s tématem výše předloženého článku) nebyl na konci dubna 1945 prostě ochoten připustit, aby s ním bylo sehráváno nějaké "divadlo", ať už živým nebo mrtvým - ale to se samozřejmě nemusí vylučovat ani s tím, co píšete o těch hrobech.

Jinak, rudoarmějci se stejně zbytků Hitlerova těla zmocnili (protože to na té zahradě Říšského kancléřství úplně zcela prostě neshořelo), nebo se k nim dostali, i když se třeba pak mohlo pochybovat, že část údajně Hitlerovy lebky a čelisti v Moskvě skutečně Adolfu Hitlerovi náležely.
Jenže zatímco bylo možno setkat se i s tvrzením, že si to do Moskvy odvezli snad už v roce 1945 jako válečnou trofej, tak zase podle jiných tvrzení až do roku 1970 bylo i více těch ostatků (a teprve tehdy spálených) přechováváno na sovětské základně v Magdeburgu, tj. na území NDR... Asi pochopitelně, rozhodující roli v téhle věci sehrálo KGB.

Já tady zmiňuji ta různá tvrzení, zda-li třeba o tom nevíte něco bližšího... (???)

Vaclav Flek

16. 12. 2022, 22:44

pro Petr Hertel

Dekuji za vas nazor. Priznam se, ze se v teto problematice prilis neorientuji, byt jsem o tom take neco cetl. V tomto pripade zastavam spise tradicni vyklad o Hitlerove konci, a konspiracnim teoriim o jeho uteku do Jizni Ameriky, nebo o uchovani jeho ostatku nekde mimo Berlin, neverim.

V Magdeburgu bylo kdysi rozmisteno velitelstvi 3. uderne armady, nejmocnejsi z peti sovetskych armad dislokovanych na uzemi tzv. NDR. Kdysi jsem znal par jejich prislusniku, nikdy se nepochlubili, ze by v objektu drzeli tak "vzacnou" relikvii, ale je pravdou, ze jsme o Hitlerovych ostatcich nikdy nedebatovali. Tak se omlouvam, ale bohuzel vam nepomuzu.

Petr Hertel

17. 12. 2022, 11:07

Pro Václav Flek

Také děkuji za vaše vyjádření.

Jen bych asi ještě dodal, že když zmiňujete ty teorie o Hitlerově útěku do Jižní Ameriky nebo vůbec o tom, že ten pád Berlína nějak přežil a unikl (na druhou stranu, je např. známo, že i Němci u nás, dosud Protektorátu, počátkem května 1945 veřejně oznamovali "Adolf Hitler, unser Führer, ist gefallen", čili "Adolf Hitler, náš Vůdce, padl"), je připomínáno, že dost velký podíl na jejich prvotním vzniku má už sám Stalin a vůbec oficiální sovětský postoj, který ještě dlouho po roce 1945 veřejně nepřiznával, že Rusové (Sověti) našli právě ty zvětšiny asi zpopelnělé ostatky Hitlera (a Evy Braunové), po kterých hned po dobytí Berlína přitom intenzivně pátrali...

A pokud jde o to uchování ostatků někde mimo Berlín... To, že ty ostatky (asi už z naprosté většiny popel...???) byly převezeny do Magdeburgu, tak to poznamenává např. i Allan Bullock v u nás asi docela známé publikaci "Hitler a Stalin. Paralelní životopisy" (i když konkrétně on nepíše nic o nějaké sovětské základně, ale prostě o "nějaké garáži", že byly uloženy do země a zality asfaltem, a nikoliv tedy spáleny, a už vůbec nepoukazuje na rok 1970 jako nějak v tomto ohledu důležitý)...
A pak jsou tady ještě ty zmíněné fragmenty, odvezené do Moskvy, v jejichž případě se přinejmenším u té části čelisti, už jen na základě Hitlerových zubařských dokumentů, už dlouho asi prakticky nepochybuje, že Hitlerovi patřila...

Béďa2

12. 12. 2022, 23:43

Putin není rozhodně žádný dobrák, ale jediná šance že bude souzen, je pouze Rusy...zbytek světa nezmůže nic...

Šebesta

11. 12. 2022, 11:53

Vážená redakce ARMYWEBU. Vaše zvláštní metody cenzůry může těžko někdo chápat. I když bych jen na chvíli přistoupil na váš argument že se dva diskutujicí napadají proč jste smazali můj příspěvek. Já jsem napsal svůj názor a nikoho jsem nenapadal. Přesto jste můj příspěvek smazali. Za další (napadaní neboli diskuse) jak chcete patří k demokratické výměně názorů a na ostatních webech je toto zcelá běžné. Dalo by se pochopit že nastavíte regulaci ve smyslu že se nesmi použivat vulgarit a uražení diskutujicích nebo můžete třeba provést poučení diskutujicích jejichž diskuse sklouzne k vzájemnému napadaní byť není vulgární tím že smažete onu stať kde se napadají ale mazat všechny diskuse a zdůvodnit to tím že se dva hádají mezi sebou to nedáva smysl. Pokud chcete takhle kočírovat váš ARMYWEB je to vaše věc ale může se vám časem stát že vaše příspěvky nebudou lidé komentovat. Pokud vám to nebude vadit není co řešit ! Váš čtenář.

ARMYWEB.czAdmin

11. 12. 2022, 12:01

Pokud se smazal i Váš příspěvek, který byl ryze k tématu, nebylo to úmyslné, za to se omlouváme.

Vaclav Flek

11. 12. 2022, 21:46

pro Army web :

Vase vyjadreni : "Pokud se smazal i Váš příspěvek, který byl ryze k tématu, nebylo to úmyslné, za to se omlouváme." se mi zda hrozne chabe, byt nebylo ani adresovano mne.

Vas pracovnik, ktery ma dohlizet nad temito webovymi strankami (cenzor ?) ma velkou pravomoc - vymazat z textu cokoliv "zavadneho". Zaroven ma ovsem i velkou odpovednost - nevymazat nic, co by diskutujici vnimali jako poskozeni jejich prav na svobodne vyjadreni. K tomu prave v tomto pripade doslo. Rici pouze, ze se omlouvate, mne prijde malo, asi jako kdyz pilot pri pristani misto na ranveji vrazi do hangaru a rekne cestujicim, ze to nebylo umyslne. Chtelo by to od vas vice, treba ze zavedete system "double control", tedy, ze kazdy cenzorni zasah budou nezavisle na sobe kontrolovat dva lide, a ze veskera vymazana data budou predtim zachycena na nosici, aby se po pripadnem objasneni mohla vratit na sva mista.

Bez toho mi ta Vase omluva prijde jak velmi formalni a neuprimna. Domnivam se, ze kazdy diskutujici si zde dava praci uprimne vyjadrit svuj nazor, a rozhodne ho nepotesi vase pausalni vyjadreni "pokud se smazal i vas prispevek" , ...coz vetsina z diskutujicich pochopi asi jako "mate smulu".

Šebesta

11. 12. 2022, 12:43

Jen dodám pro úplnost že jsem to nenapsal zcela přesně. Vaše texty lidé nejen nebudou komentovat ale ani číst !

Roman

11. 12. 2022, 12:54

No nevím podle koho děláte takové nesmyslné závěry .
Podle mne zase spíš odrazují zde od čtení zcela lživé a nesmyslně obsáhlé , nepodložené a konspirační proruSSký lži a výmysli typu Beer , martin23 .......
Opravdu nezávidím adminovi jeho práci , ale faktem je že lež není názor a proto tady nemá co dělat .

Zdeněk

11. 12. 2022, 12:59

V tomto případě má ale Admin pravdu - opravdu se jednalo o hádku dvou blbců - vím to, byl jsem jeden z nich ... :stuck_out_tongue_winking_eye:

Vaclav Flek

11. 12. 2022, 20:40

pro Zdeněk :

Zdenku, dekuji za vyjadreny nazor, te vasi uprimnosti si cenim. Souhlasim s vami, stejne jako jindy souhlasim s vetsinou vasich nazoru (ne vsemi).

Popravde receno jsem nechapal, proc se poustite do tak neproduktivni debaty. Chtel jsem vam obema jiz navrhnout, at uberete paru, ale v te dobe jiz vsechny prispevky zmizely, coz ze strany redakce nepovazuji za dobry krok, jak jsem ji take napsal.

Vaclav Flek

11. 12. 2022, 21:21

pro Roman :

Mate pravdu v tom, ze se zde obcas objevuje rada nesmyslne dlouhych zprav se zjevne dezinformacnim charakterem, pripadne obsahlych zprav, ktere s tematem clanku vubec nesouvisi. Nekolikrat jsem cekal, ze v techto pripadech redakce zasahne, ale nestalo se nic. Inu, redakcni "spravedlnost" je vyberova.

Pisu vam ale kvuli necemu jinemu, totiz tvrzeni (ktere vy povazujete za fakt), ze "lez neni nazor". To je zajimave, ale podle mne dost neuchopitelne, to, co jeden muze povazovat za legitimni nazor, muze druhy povazovat za lez, a to nejenom ve vojenske historii, ale i v mnoha jinych oblastech lidskeho zivota.

Abychom zustali jen u te vojenske historie, napriklad v Sovetskem svazu vychazely ve statisicovych nakladech knihy o pocatecim obdobi po nemecke invazi do Sovetskeho svazu. Obsahovaly naprosto zkreslene a nepravdive udaje, pod kterymi byli podepsani slovutni sovetsti profesori a akademici. Pote, co kratkodoba jelcinovska "liberalizace" umoznila historikum pristup k archivum, se ukazal naprosto jiny obraz zacatku valky a veskera oficialni sovetska literatura sla do stoupy. Mezitim ovsem nastoupilo putinovske hodnoceni dejin tohoto obdobi, velmi blizke tomu sovetskemu. Novy rusky rezim bez potizi ve snemovne prijal zakon o tom, ze "zpochybnovani dejin Velke vlastenecke valky" je trestnym cinem. Hledejte zde pravdu, kdyz existuje jenom jeden nazor, a jeho zpochybneni je nejenom lzi, ale primo kriminalnim deliktem.

Ja se v diskusich vyhybam tomu, abych nekomu napsal, ze lze. Beru jeho nazor za jiny, mozna pomyleny, mozna odchylny, mozna ucelove zpracovany, ale vzdy primarne predpokladam, ze to pisatel myslel uprimne. Samozrejme nejsem tak naivni, abych nevidel, ze zde v prvni linii utoci take pechota dezinformacni valky.

Zdeněk

11. 12. 2022, 22:55

Pane Fleku,

rovněž děkuji za upřímnost, nejvíce mě děsí, že jsem měl našlápnuto včerejší "diskusi" s Dr. Bier vyhrát ... nicméně, původně mě skutečně zaujal výběr knih, na které se odvolával.
Knihu "Příčiny druhé světové války" od A. J. P. Taylora jsem před mnoha lety začal číst, některé autorovi myšlenky mě velmi zaujaly, ale z celku jsem měl "zvláštní" pocit, teprve mnohem později jsem se dozvěděl, že autor byl silně levicový intelektuál, což vysvětlilo prakticky vše.

Zdeněk

11. 12. 2022, 23:06

Nicméně druhý autor Robert Gellately, mě hodně překvapil. Knihu "Kdo podporoval Hitlera" neznám, ale právě od něj listuji knihou "Lenin, Stalin a Hitler", která se mi velmi líbí, nenarazil jsem v ní sice zatím na nic překvapivého, ale je to takový příjemně čtivý kompilát.
Bohužel, v diskuzi nad intelektem zvítězila animozita ....

Vaclav Flek

12. 12. 2022, 01:07

pro Zdenek :

Vase predstava, ze byste mohl s diskutujicim "Dr. Bier"vyhrat (jak pisete, ze jste měl k tomu našlápnuto ve včerejší "diskusi"s nim) je nerealna. Z mych zkusenosti vim, ze pokud daneho diskutujiciho konfrontuji s tvrdymi fakty, zahali se vznesenym oblakem mlceni. Neodpovida na argumenty a dela mrveho brouka. Ja to jiz o nem vim, a proto se snazim pouze obcas opravit jeho vyjadreni pro ostatni ctenare, aniz bych se snazil jej osobne presvedcit o sve pravde.

ARMYWEB.czAdmin

11. 12. 2022, 11:32

Původní diskuse byla smazána, neboť se jednalo o výměnu názorů resp. vzájemné napadání mezi dvěma komentujícími, která se absolutně netýkala tématu. O tento typ nic nepřinášejících komentářů nestojíme.

Vaclav Flek

11. 12. 2022, 16:57

pro Armyweb.cz

Vazeni,

k Vasemu vymazani cele diskuse (navic bez uvedeni toho, ze se to stalo) bych mel tri pripominky :

1) Nevim, zda vymena nazoru dvou ucastniku (ktera celou diskusi skutecne nijak nezdobila) splnovala podminky pro vymazani. Myslim, ze se zde obcas objevuji i mnohem horsi reakce.

2) Druha pripominka je zasadni : I pokud bych prijal vasi argumentaci o tom, ze cast debaty dvou ucastniku se odchylovala od tematu, dalsi dva diskutujici, konkretne pan Sebesta a ja, jsme jiz diskutovali v souladu se vsemi pravidly, tedy slusne, vecne a k meritu veci. Nevim, proc byly i nase pispevky vymazany ? Bud slo o velmi ledabyly a neprofesionalni zasah z Vasi strany, nebo mozna o snahu o jakysi "kolekivni trest" s potrestanim vsech ucastniku debaty. Ani jedna z moznosti neukazuje redakci v dobrem svetle.

3) Napadla mne jeste treti moznost pro Vase jednani - ve svem prispevku jsem uvedl, ze dany clanek patri k nejhorsim na tomto webu, coz jsem ovsem radne oduvodnil. Nepojednava o zadne historicke udalosti, ale je cistou spekulaci typu "coby - kdyby", jakkoliv se domnivam, ze tento web vznikl s umyslem informovat o skutecne probehlych historickych udalostech, nikoliv o fantaziich. Nakonec ja sam jsem ve svem prispevku uvedl zcela konkretni priklad extremne spatne prace sovetske justice na konci valky, coz s tematem viny a trestu bezprostredne souviselo. Nemohu se zbavit dojmu, ze jste muj prispevek mohli vymazat "za trest", nebot Vam vadila moje kriticka slova, jakkoli se domnivam, ze byla zcela opravnena.

Vaclav Flek

12. 12. 2022, 01:48

pro Armyweb.cz

Vasi odpoved vnimam jako zcela formalni, vecne ubohou a v  dane situaci neprijatelnou. Zrejme tam mate predem stylizovany typ odpovedi, ovsem velmi pausalni a ubohe.. Seznamte se, prosim, s mymi dalsimi prispevky v tomto prispevku.

Vaclav Flek

11. 12. 2022, 09:22

Zde byla diskuse s pispevky nejmene ctyr ucastniku, vcetne mne. Cela diskuse byla vymazana, aniz bych jako jeden z diskutujicich dostal informaci, kdo to zpusobil a predevsim z jakeho duvodu.

Šebesta

11. 12. 2022, 10:43

Pane Flek mluvite mi z duše. Nevím co se z redakci Armywebu děje ? Zřejmě si chtěji redaktoři a cenzoři Armywebu hrát na mocipány kteří mažou co se jím nelibí. Dosahnou tak leda toho že když to tak půjde dál lidí zde přestanou diskutovat a jejich články nebude také nikdo číst. Přejí pěknou adventní neděli