Konec spánku Bundeswehru: Německo buduje nejsilnější pozemní sílu Evropy
Ruská invaze na Ukrajinu v roce 2022 ukázala, že Evropa není pro případný nepřátelský útok dostatečně vyzbrojena. Vidina dlouhodobého míru a trvalé svobody se ukázala jako neudržitelná. Možnost konvenčního konfliktu na evropské půdě se nejeví jako hudba vzdálené budoucnosti, ale jako tvrdá realita následujících let.
Foto: Německo plánuje nakoupit až 1000 tanků Leopard 2A8 | Wikimedia Commons / Public domain
Jednou z hlavních hybných sil NATO v Evropě je Německo. To ovšem v posledním desetiletí upřednostňovalo doktrínu zdrženlivosti a německá armáda byla tak po dlouhá léta výrazně podfinancována. Zlom nastal projevem kancléře Olafa Scholze v roce 2022 v rámci Zeitenwende, v němž slíbil speciální obranný fond ve výši 100 miliard eur, což znamenalo začátek hluboké vojenské renesance. V posilování obrany věří i německá vláda pod vedením Olafa Scholze, která se v reakci na rostoucí napětí s Ruskem zavázala, že z Bundeswehru udělá nejsilnější pozemní sílu v Evropě.
Německo se dnes již nespokojí se symbolickými obrannými opatřeními. Cílem je vybudovat plně vybavené a bojeschopné síly schopné rychlého nasazení v konfliktu s nejvyšší intenzitou po boku spojenců v NATO. Nákup velkého množství techniky souvisí i s vytvořením nových multinárodních vojenských formací. Poslední vytvořenou formací je Panzerbrigade 45, tedy 45. tanková brigáda, která byla vytvořena v Litvě 1. dubna 2025 a která má být trvalou součástí východního křídla NATO.
Německo plánuje vytvořit celkem sedm nových brigád, na to vyčlenilo celkem 25 miliard eur. Je jasné, že se bude jednat o těžké mechanizované brigády. Německo totiž plánuje nakoupit až 1000 nejmodernějších tanků Leopard 2A8 a až 2500 kolových vozidel GTK Boxer. Kromě toho začátkem tohoto roku německá vláda schválila nákup až 1000 obrněných vozidel Patria, která mají v německé armádě nahradit zastarávající transportéry Luchs.
V současnosti disponuje Německo celkem 313 tanky, z toho největší část 209 tanků tvoří tanky Leopard 2A5 a Leopard 2A6 a 104 modernizovaných tanků Leopard 2A7V. Co se týče pásových bojových vozidel pěchoty, těch má Německo k dispozici celkem 680 kusů v několika platformách. Největší část tvoří BVP Puma, konkrétně 350 kusů, následuje 258 kusů Marder 1A3 a Marder 1A4 a dále 72 kusů nejmodernější varianty Marder 1A5.
Foto: Mechanizované brigády budou vyzbrojeny také zhruba 2500 kusy vozidel GTK Boxer | Wikimedia Commons / Public domain
I když se jedná o impozantní čísla, v kontextu rostoucího napětí se stále jedná o nedostatečné počty. Kromě nákupu nové techniky plánuje Německo i nábor nových vojáků, jejichž počet plánuje navýšit až o 60 000, tedy zhruba o třetinu současného stavu. Vláda doufá, že s tím pomůže i nová iniciativa dobrovolné vojenské služby, která má vstoupit v platnost v roce 2026. Německo má v současné době zhruba 180 000 vojáků v aktivní službě. Pokud by se nábor podařil, přiblížil by se počet aktivních vojáků v Německu k téměř čtvrt milionu vojáků. K tomu je potřeba připočíst ještě zhruba 34 000 vojáků v záloze.
Zdroj: Bloomberg, Army Recognition,UK Defence Journal
Komentáře
Czertik
30. 07. 2025, 21:08Ruská propagandistka a šéfka ruské televize Russia Today Margarita Simonjanová prohlásila, že Rusko bude muset dát Západu ultimátum, aby lidé bezprostředně pocítili ohrožení a aby si mysleli, že je Rusko chce dobýt. Řekla to v nedělní show propagandisty Vladimira Solovjova, kde dále hovořila o tom, že by chtěla dobýt Paříž a přejmenovat ji na Vladimir nad Seinou.
pak tu chce nekdo kecat o tom, ze rusko neni hrozbou pro evropu.
Azor
30. 07. 2025, 22:22Czertik.
"Ruská propagandistka a šéfka ruské televize Russia Today Margarita Simonjanová prohlásila"
Ta má něco s vedením Ruska???
Zato náš signaista řval,že Česká republika je ve válce!!!! On jí parlament vyhlásil??A komu???Porušovat
ústavu a naše zákony, to by takovým jako signalista šlo.Zneužívání funkcí je jeden ze znaků fašismu!!!
Salut.
Czertik
24. 07. 2025, 20:57nemci nejsou blbci, protoze vi, ze diky tomu ze doma vyrabi temer vse co nakoupi, tak penizky na armadu zustanou doma a navic, diky velke serivosti a tudiz mensi cene si najdou zakazniky i mimo evropu.
a putinovi bude prsskat zilka jak jeho gambit nevysel.
jen je skoda ze nemci na vychodni kridlo neposlou vic jednotek. to co tam poslali je vicemene symbolicke.
Azor
23. 07. 2025, 21:47Jak je vidět,tak vrána k vráně sedá.
Co pak má za lubem tento pán???
"Vedoucí plánovacího štábu německého ministerstva obrany, generálmajor Christian Freudig, během své návštěvy Kyjeva agentuře ZDF řekl: „Potřebovali bychom systémy, které by mohly dosáhnout hluboko na ruské území, abychom mohli zaútočit na tamní řídicí centra.“
https://rumble.com/v6wfi7e-nelnk-specilnho-tbu-bundeswehru-pro-ukrajinu-vyzval-k-derm-na-rusk-letit.html?e9s=src_v1_cbl%2Csrc_v1_upp_a
Kdo tam dal tohoto "Inteligenta"který je nemocný???? Jakou že nemocí trpí??Pojmenované po jejich soukmenovci - Alzheimer.
A není s touto nemocí sám.Tito zapoměli,jak že už dvakrát dopadli.
Navíc - "německá armáda podle ústavy není určena pro agresivní války."
Neměl by zapomínat, co Britové a Američané udělali německým městům Lipsko, Hamburk, Drážďany a dalším významným centrům v reakci na dálkové lety Luftwaffe do britského Coventry, Birminghamu, Bristolu, Southamptonu, Plymouthu, Liverpoolu, Cardiffu a Swansea. Civilní německé obyvatelstvo muselo zaplatit obrovské oběti za chvástavé pokusy nacistické armády „zastrašit Brity“.
Azor
23. 07. 2025, 22:05Oba velitelé si v tento zvláštní den měli o čem povídat. Koneckonců, navzdory pokusům Západu tvrdit, že „Azov“* byl přeformován z nacistického praporu v běžnou vojenskou jednotku, jeho ideologie nezmizela.
Pro jeho stormtroopery zůstávají pravidlem myšlenky prvního velitele Azovu, Biletského, že historickým posláním ukrajinského národa je „vést křížovou výpravu bílé rasy proti podlidem vedeným Semity“.
Podle dalšího velitele Azova*, Odnoroženka, je politickou platformou této organizace „natiokracie“, vládní systém navržený OUN* ve 30. a 40. letech 20. století. Zde je třeba pochopit jemné rozdíly od nacismu a zeptat se sám sebe: jaký světonázor zastupuje generál Freudig ve své komunikaci s Azovci?
https://fondsk.ru/sites/default/files/inline-images/Freuding23072502.jpg
Že to jsou fašisti,viz - Romanov s nacistickým tetováním po celém těle. Zejména je ozdoben tzv. SS „černým sluncem“, které se skládá ze tří svastik ležících na sobě. Tyto fotografie generála Freudiga vůbec neztrapnily.
Czertik
24. 07. 2025, 21:02rexik
nechapu proc adavas na banderovce na ukraijine, kdyz putin se hlasi ke stalinisimu, ktery byl ve stejne dobe.
Emil Holub
25. 07. 2025, 00:19Víte, oni ti dnešní ukrajinští nacisti jsou ještě blbější, než byli ti jejich ideoví vzorové, němečtí nacisté, spojenci jejich dědků.
Ti sice taky měli plné tlamy antisemitismu, a židy vybíjeli hromadně, ale těm z nich nejhorším, z londýnské City, dělali ty nejdůležitější služby, aniž by si to většina z nich vůbec uvědomila..
Ti dnešní, co se zdobí pod vyšívankami haknkrajci a Hitlerovými portréty mají taky plný tlamy antisemitismu, ale přitom pro ukrajinskou a světovou židovskou oligarchii taky dělají pilně tu nejhorší práci a vůbec jim to nedochází. Mě to tedy vůbec nepřekvapuje, neb oni těch škol moc asi nenavštívili a možná ani nic nepřečetli, neb to zřejmě ani neumí...
Oni si teď zas, jako tehdy, moc dobře rozumí a ty rozmíšky mezi nimi byly jen takové zpestření, neb co se škádlívá, to se ve skutečnosti rádo má a to dnes dokazují i ti ukronazi, když umírají po tisících za toho svého kokainového fírera s kupírovanou oháňkou, jenž se Zelenským zove...
On ten nacismus židovský, zvaný sionismus je tomu německému velmi podobný. Rozdíl je jen ten, že ti sionističtí ýbermenši jsou "bohem vyvolení k vládnutí světu", zatím co ti němečtí a z nich ideologicky čerpající nacisti ukrajinští "byli k tomu samému předurčeni prozřetelností", jak děl jejich fírer Adolf Aloisovič Hitler, o kterém kdysi ve své době prohlásil hlavní budapešťský raábi, že "Hitler je šašek a ten jeho slavný německý nacismus je jen ubohou kopií sionismu"...
Tož asi tak, podobnost čistě náhodná...
Azor
25. 07. 2025, 12:19Emil Holub.
Toto těm rusobijcům(pouze je bijí jen za klávesnicemi u PC nebo na mobilu.Ale ukázat tu zarputilost k Rusku na frontové linii to ani náhodou.Přesně jako když režisér Michael Moore konfrontoval kongresmany kteří štvali proti Rusku,zda tam pošlou do oho boje své syny,tak ho málem inzultovali,co si to vlastně dovolil.
Jak že to řekl Remargue?? - "Nikdy jsem si nemyslel,že existují lidi,co chtějí válku.(byl naivní)Ale pak jsem zjistil,že takový opravdu exsistují,a zvláště to jsou ti,co do té války nemusejí jít"Oni jsou ti "vyvolení"
Fašismus(nacismus)je vynález Britů,kteří se taky považují jako jeden z 10 kmenů z Izraelitů,kteří se zatoulali na ostrovy.
A ohledně té londýnské City,kdo pak ví tady z těch rusobijců,že v ní neplatí jurisdikce VB a že ani Král(královna)do ní nesmí vstoupit jako panovník.Pouze jako soukromá osoba.
A kdo vlastně je tak mocný,že i samotný král musí někoho poslouchat ve "své"zemi???
Bývalý britský premiér Benjamin Disraeli v roce 1844 řekl: „Světu vládnou jednotlivci, kteří jsou v zákulisí.“
Anglický premiér Sir William Pitt vyjádřil tuto myšlenku ještě dříve v roce 1770: „Za trůnem je něco většího než samotný král. Síla za trůnem – to jsou peníze.“
A co že řekl tento pán??
"Dejte mi možnost tisknout a ovládat peníze národa a nebude mě zajímat kdo tvoří zákony."
Mayer Anselm Rothschild
Tito zaslepení rusobijci(a jim podobní),si neuvědomují toto (a ještě to podporují - to jest podstata fašismu) -
" V životě potkáte dva druhy zlodějů. Obyčejného běžného zloděje,který vám ukradne peníze,vaší náprsní tašku,hodinky,vašeho koně a podobně.
Druhým typem je politický zloděj,ten vás připraví o vaší budoucnost o vaše sny,o vaše znalosti,ukradne vám váš výdělek,vaše vzdělání,vaše zdraví i zbaví vás síly a energie a nakonec i vašeho úsměvu.
Velký rozdíl mezi těmito dvěma druhy zlodějů,spočívá v tom,že obyčejný zloděj si vybírá vás aby vás připravil o to co vám patří,zatímco politického zloděje který vás připraví o všechnu vaší životní perspektivu(díky lichvě, poslání do války,atd.),si vybíráte vy sami.
A další velký rozdíl i když ne poslední,je ten,že běžného zloděje obvykle je policii stíhán,zatímco politický zloděj je obyčejně policií chráněn."
Emil Holub
25. 07. 2025, 17:37Ano, pane AZORe,
tak bylo už 500 let, jest a pokud se ta hovádka, chodící po zadních, aby předními mohla robotovat a postrkovat vozíky v hytlermarketech neprobudí, bude i nadále...
Czertik
27. 07. 2025, 00:12rexik
vtipne, sam posilas rusobijce na frontu, ale rusoanaly na frontu ne ? divne.
a ze tam nejsi je taky divne.
a rexiku, jak si prisel na to, ze v london city neplati jurosdikce vb ? dokazes to vysvetlit, nebo jen tak stekas ?
Azor
27. 07. 2025, 11:26Czertik.
"vtipne, sam posilas rusobijce na frontu, ale rusoanaly na frontu ne ? divne.
a ze tam nejsi je taky divne."
Nejsem pokrytec,tak jako vy a vám podobní.A to v tom,že vy tady podporujete banderovce,kteří provedli protistátní půč a kteří začali vraždit civilisty na Donbasu,
kteří s tím pučem nesouhlasili a kterým bylo zakázáno mluvit rusky.A i to aby zabíjeli ruské vojáky,kteří jsou na svém území a banderovci tam okupují jejich území.
A když už ti "nejsvědomitější"jsou ve věčných lovištích,tak je nemá kdo nahradit a takový lidi jako jste vy a vám podobní je nechcete nahradit a ukázat rusům(na jejich území)zač je toho loket.Akorát vyřváváte a štěkáte za klávesnicí.
A ti takzvaní(podle vás)rusoanály,chtějí aby ty boje ustaly a banderovci odešli z okupovaných ruských území.
Navíc samy rusové se hlásí DOBROVOLNĚ do své armády.Takže je bezpředmětné tam jiného posílat.
Ale díky té vaší nemocí(stále se vás drží,co??)"rusobhobia paranoia" to nemůžete pobrat(tak jako plno věcí) o kterých akorát tak umíte štěkat,na víc nemáte.
Salut.
Azor
27. 07. 2025, 12:05Czertik.
"a rexiku, jak si prisel na to, ze v london city neplati jurosdikce vb ? dokazes to vysvetlit, nebo jen tak stekas ?"
Nemáte opět informace??? Takže opět vám nezbývá nic jiného,než se ptát,co?? není vám trapně??? Už jsem vám nejednou psal,učte se! ! !
Na Vokovické "Sorboně" vás to neučili,tak to tak není,co??
Tak jako jste neslyšel o plánu VB a Francie na útok na SSSR v r. 40.Tak to neexistovalo,co???
Operace Pike !!!
"Městská korporace (City Corporation) se sídlem v Guildhall pečuje o město Londýn a propaguje ho. V jejím čele stojí primátor města ( Londýn) a jejím hlavním rozhodovacím orgánem je Soudní dvůr (Court of Common Council) .
Jsme jedinečně rozmanitá organizace, jejíž role přesahuje rámec běžného místního úřadu. Máme vlastní vládu (nejstarší v zemi, jejíž počátky sahají ještě před parlamentem), vlastního primátora a nezávislé policejní síly .
A toto platí od r.1641.
https://www.cityoflondon.gov.uk/about-us/about-the-city-of-london-corporation/our-role-in-london
https://www.whatdotheyknow.com/request/crown_special_relationship_with
A kdo majoritně ovládá banky v VB,snad víte.Královna to není.
A co že řekl ten Amschel Rotschilld??????? A Anglický premiér Sir William Pitt,jsem vám už psal.
Učte se,aby jste se neptal stále jako 5letý chlapec.
Salut.
Czertik
30. 07. 2025, 20:26rexik
ase lzes, al to je u rusu normalni.
vrazdeni na dombasu provadeli sami rusove, operace pod falesnou vlajkou.
na ukrajine protiruske zakony byly prijaty tepve az po kradei krymu a donbasu. cemu se divis ?
ja vim, ty ses takovy anal, ze se budes dodnes divit kazdemu zidovovy co nesnasi nacky a hitlera.
raexiku, znova - kdy ukazes ze mas koule a budes na ukrajinske fronte, misto aby sis rabacky posilal jine frontu ?
dokud me nedas svoje fotky z fronty, beru tvoje stekani jako dukaz maximalniho pokrytectvi.
a toho, ze mas koule jen kdyz stekas za klavesnici.
rexiku, skutecne tady napis co TOBE brani v tom aby ses dobrovlne prihlasil do ruske armady ?
Czertik
30. 07. 2025, 20:38rexik
vtipne, pises jinym aby se dovzdelali, ale sam ukazujes nulovou uroven informaci.
beru to tak, ze nedokazes cimkoliv podporit ty svoje kecy o london city. jen symy vlhkymy sny.
ty linky co si dal absolutne NIKDE se nepise o tom, ze by tam neplatila vlada vb ci panovnik byl jen soukroma osoba nebo vladce, naopak ony linky tvoje blaboly vyvraceji.
bud neumis anglicky nebo ses pitomej ruskej bot.
a co jako ze maji vlastni policejni sily ? to ma dokazovat ze tm nevladne vb presne jak ?
a jo, chapu to, ses genius, kazde mesto v cr co ma vlastni mestkou policii znamena ze tam vlads cr neplati, ses dokonaly genital.
ano, o co rekli pitt a rotshil si tu zkopiroval milionrat, ale dodnes si nedal jediny dukaz jak ze to rotsildove ci kdokoliv jiny ridi vlady vb a jine. tomu se programove vyhybas. proc ?
Czertik
24. 07. 2025, 21:01rexik
jedine tupy rusak jako ty se muze divit tomu, ze kdyz rus stili na civilni cile bez jakehokoliv ohledu, navic hluboko za frontou, ze protivnici ruska nebudou hledat zbrane jak rusa ucine zasahnout.
a nez zacnes brecet o tom, jak sou nemci protirusti, nezapomnej ze pred 2022 pres 75% veskereho napupu techniky pro armadu, vcetne zbrani pochazelo z francie a nemecka.
a naprosto nechapu tu tvoji vsuvku o bombarovani nemckych mest zapadem...rusove ho neprovadeli a dneska je zapad spojencem nemecka, ne jeho protivnikem.
takze toho alzaimra mas ty.
Azor
24. 07. 2025, 21:53Czertik.
Máte zajímavé duševní pochody.
Pokud by jste byl "analytik" CIA,tak by z vás měli radost. To by to mohli hned zabalit.
Czertik
24. 07. 2025, 22:43rexik
vidis ja mam zajimave mysenkove pochody, ty nemas zadne.
Šebesta
23. 07. 2025, 09:47No Německo má těch problémů víc. Posilování obrany je určitě důležité i když podle mne klasické lhaní o ruské hrozbě v Evropě je podle mne nesmysl,který lze snadno vyvrátit fakty,jež jsem udělal už nejednou. Uznavám ,že armáda má své nezastupitelné místo a posilování obrany rovněž. Ovšem vše je otázka priorit. Kdo sleduje pozorně situaci v sousedním Německu tak dobře ví,že tato země má mnohem větší problém a ten se jmenuje nezvládnuta migrace. Možná že právě ruské nebezpečí poživala Scholzova vláda a stejně nyní i Merzova aby odvrátila pozornost od hlavního problému. Ikdyž Merz jak vidno už není zcela Scholz a problém MIGRACE si částečně uvědomuje. Jeho výrok : wir haben es nicht geschaft, tedy česky nezvládli jsme to (migraci) který pronesl nedávno,hovoří sám za sebe. Merzova vláda sedí minimálně na dvou židlích a zdá se že tu důležitější nezvláda i přes Merzovy výroky. Opravdu migrace je problém numero EINS.Kolín,Frankfurt nad Mohanem,Hamburg a Berlin to jsou velká města kde v některých čtvrtích má muslimská nebo přistěhovalecká menšina už většinu nebo je to 50 na 50. To co se tam děje je slušně řečeno totální kolaps práva a právního státu. Nepořádek,trestná činnost je denodenní realitou a klasika kterou jsme ještě před pár lety znali třeba z Brazílie kdy policisté nechodí do některých čtvrtí z důvodu vlastní bezoečnosti je dnes v těchto městech rovněž realita. Platí mimochodem i v dalších zemích ( Francie,Švédsko,Belgie atd). Němci zřejmě tuto realitu nevnímají protože stále zatracují AFD. Ovšem měli bychom tuto nebezpčnou realitu vnímat i my. Německo je za humny a stejně tak Rakousko,kde je situace podobná. Když proti tomu včas nic nepodnikneme čeká toto svinstvo i nás. Naše vláda nám vyloženě lže. Mimochodem v západních Čechách už se to někdy trochu podobá onomu Německu byť v menší míře. Zbrojení je důležité,ale tento problém je důležitější podle mne. Jak už jsem psal ruské nebezpečí je blábol,který má u nás odvrátit pozornost od nalehavějších problémů a stejně to plati o Německu.
Pepík Knedlík
23. 07. 2025, 16:35Šebesta
Souhlasím. Německo musí "otočíit* občany východním směrem. Tragická ekonomika, bída a migranti s islamem nejen na školách. Merz je hajzl nic víc.
warrenus
24. 07. 2025, 01:31Naprosto souhlasím:thumbsup:celý ten kolotoč Arabské jaro,Ukrajina,Čínská hrozba má ovšem jednoho jmenovatele.
Czertik
24. 07. 2025, 21:04sebesta
v cem to lhani o ruskem nebzpeci ? copk se lze o tom, ze putin napadl ukrajinu ?
Azor
25. 07. 2025, 11:57Czertik.
" copk se lze o tom, ze putin napadl ukrajinu ?"
Přesně tak,lže se ! ! !
100x opakovaná lež se nestane pravdou(leda u takových "inteligentů"jako jste vy a vám podobní)!!!
A vaše mantra je podložena čím??? Těmi "pravidly"které stanovil "demokratický"západ???
A nebo chartou OSN?? A ta říká něco jiného.Už jsem vám to psal, a vy jako 5tiletý "rozumbrada"jste mi to na základě mez. práva nerozcupoval.Neboť mu vůbec nerozumíte.Proč??Neučíte se!!
Opak je pravda.Okupanti z "ukrajiny"vraždí v ruské federaci jejich občany a vojáky.
a to díky porušení mez. práva zakotvenému v OSN.
Viz -
"Na Krymu proběhlo nejdemokratičtější referendum, jaké si lze představit. Každý, kdo se chtěl zúčastnit, byl pozván…
– Gallupův ústav a Pew Research Centre, dvě nejuznávanější světové organizace zabývající se výzkumem veřejného mínění, tvrdí totéž. Zjistily, že mezi 85 % až 93 % dotázaných věří, že referendum proběhlo řádně a jeho výsledky jsou správné. To nejsou moje slova, pouze cituji."
https://rumble.com/v6ulc2t-pokud-konflikt-na-ukrajin-skon-jenom-pmm-bez-mru-bude-to-konec-tto-planety.html
Tvrdit,že lidé kteří se dostali k moci voj. převratem(Dagomilský soud) v únoru 2014,zastupovali Krymčany,východní a jižní Ukrajinu,je naprosto zbytěčné,je zřejmé(z jejich odezvy)že jak Krymčané tak i východ a jih Ukrajiny převrat odmítli. https://rumble.com/v5wmcww-zsadn-st-rozhovoru-sergeje-lavrova-a-tuckera-carlsona-o-pinch-vlky-na-ukraj.html 6.50.
dále -
https://www.youtube.com/watch?v=nGjWeL2hJFs Harbin. 8.40.videa
Popíráním ruské agrese nespáchal Harabin trestný čin, rozhodl soud na Slovensku
https://www.youtube.com/watch?v=LveGBh5SNjE
A vy máte v ruce jaké karty???? Máte??? Nebo jen to vaše štěkání???
Salut.
Šebesta
25. 07. 2025, 13:40Czertik. Já jsem někde popřel fakt, že Rusko napadlo Ukrajinu ? Pokud vím,článek byl o Německu. Já tvrdím,že pro nás pro není Rusko žádná hrozba. Proč ? Tak to jsem tu psal už aspoň dvakrát. Nebudu to opakovat. Ty máš asi ikve tykve když to nechápeš. Tvůj problém. Apropopos sleduj trochu to co se děje na západ od nás v Německu,např. dnes opět přnesly novinky článek jak syrští migranto vyzývají k vraždění jinověrců. To je pro nás opravdova hrozba. Až budou u nás budou dělat to samé a Německo je za humny.
Czertik
27. 07. 2025, 00:23rexik
takze ukrajina napadla rusko ? mas na to jakykoliv dukaz ?
rexiku mezinarodni pravo rika ze si kreten, dokaz opak.
a co ma krym spolecneho s ruskou invazi ve 2022 ?
naopak Gallupův ústav a Pew Research Centre tvrdi ze rusko krym ukradlo nelegalne a ze ono "referendum" bylo rusy zfalsovane.
rexiku a dokazujes jen svoji retardaci, pokud masturbujes nelegalitou prevratu, tak prevrat proti prevratu je tez nelegalni, cili nemuzes masturbovat jeho opravnenosti.
a oho harbina vysvetli. onen soud nerekl ze rusko neprovedlo invazi, to mas pomotane.
cili jeine cos i predvedl je stekani, byt s idiotskymy odkazy.
Czertik
27. 07. 2025, 00:26sebesta
to, jak syrane vyzivaji k vrazdeni jinovercu v nemecku je problem nemecka, ne cr.
a rusko je hrozba, kdyz vyhrozuje ze dobude evropu. nebo uz si zapomel na hitlera a to jak lidi jako ty tvrdili ze hitler neni hrozba ?
Azor
27. 07. 2025, 12:32Czertik.
"takze ukrajina napadla rusko ? mas na to jakykoliv dukaz ?"
Nestudoval jste Plzeňské "práva". Koukám že si nic nepamatujete a opět se ptáte.
Tím jak se stala LLR a DLR (podle mez. práva - právo na sebeurčení -tak jako ta "ukrajina",Litva Estonsko atd v r. 91.navíc tam proběhla referenda a na té "ukrajině"Litvě,Estonsku atd. nikoliv ! !!)součástí ruské federace,tak se banderovská vojska stali okamžitě okupanty ruské federace.A měli se okamžitě stáhnout.A když tak neučinili tak v zájmu sebeobrany čl 51 charty OSN vojska ruské federace je začala vytlačovat.
"a co ma krym spolecneho s ruskou invazi ve 2022 ?
naopak Gallupův ústav a Pew Research Centre tvrdi ze rusko krym ukradlo nelegalne a ze ono "referendum" bylo rusy zfalsovane."
Odkaz je kde???
"rexiku a dokazujes jen svoji retardaci, pokud masturbujes nelegalitou prevratu, tak prevrat proti prevratu je tez nelegalni, cili nemuzes masturbovat jeho opravnenosti."
Díky vaší zaslepeností a nenávistí nevidíte rozdíl mezi pučem proti legálně zvolenému prezidentovi a referendy na ůzemí Krymu,LLR a DLR.
"a oho harbina vysvetli. onen soud nerekl ze rusko neprovedlo invazi, to mas pomotane."
Soud rozhodl že tvrzení Harabina - že Rusko není agresor- je správné!! (byl obžalován že lže)A to na základě mez. práva. A tvrzení kohokoliv,že Rusko je agresor,je lživé.I když to říká kdokoliv ! ! ! Ale zprofanovaný soud(z logiky věci) se takto (z obavy o svůj život)nevyjádřil.
Soud byl v situaci jako v nacistickém Německu při soudu s J.Dimitrovem.Zatím není úplná doba fašismu(zneužití funkcí) a soudci(někteří)ještě ctějí právo.
Ne jak ta(jasné zneužití funkce = fašismus),co odsoudila Kapala a Skálu.
Znáte význam slov?? Černá je bílá??? Válka je mír???? Otroctví je svoboda???
Když uvidíte v ZOO slona a u něho bude tabulka že to je Bůvol,tak nebudete věřit svým očím(logika)ale tomu co je tam napsáno????
Máte nějaké karty??? Koukněte se pod stůl.A je tu možnost,že až se tam budete dívat,tak až se budete zvedat,že by jste se mohl uděřit o ten stůl a mohlo by se vám v té vaší hlavě trochu rozsvítit.Nemuselo by to být pro vás špatné.
Salut.
Czertik
30. 07. 2025, 20:54rexik
diky ze dokazujes ze ses upny retard, ktery nezna mezinarodni pravo. ta tvoje masturbace o lidovych republikach je vrcholem retardace, protoze oni uz maji svoje sebeurceni - v rusku samotnem.
pokud teda nemas dukaz ze donbasane sou novy unikatni narod.
na jake referenda se to dovolavas z onoho 91 ? snad ne na ty, kde se vetsina rusu vyjadrila pro to, aby estonsko a jine staty mely svoji smostatnst, samostatnost kterou jim dneska odepiras.
a proc by se ukrajinci meli stahovat z uzemi ktere okupuji rusove, pod nazvy lidovych republik ????
aby si mohl masturbovat cl 51 charty osn...tak to by osn MUSELA UZNAT lidove republiky jako samostatne staty a to dodnes osn NEUDELALA.
ze ty si studoval skolu v kanale ?
jake referendum na uzemi na uzemi dlr a llr mas na mysli ? snad ne ty, kde rusove sli se zbranemi do budova a rekli , tady je ted rusakovo ?
to neni referendum. to je prevrat.
"Soud rozhodl že tvrzení Harabina - že Rusko není agresor- je správné!!"
prosim o odkaz na ono rozhodnuti soudku kde se to tak pise. pozor, neples s retardy na yt ktery to jen rekne bez ukazani onoho dokumentu.
dokazes to, ty rexiku posedly odkazy, nebo uznas zetu lzes a prekrucujes ?
ale ja te chapu proc je to pro tebe sympatak, vzdyt harabin je komunista, miluje putina a sssr, a ma kontakty s albancem Bakim Sadikim ktery je mafian.