EXCALIBUR
CZUB

Podívejte se na neuvěřitelné nálezy zachovalých druhoválečných strojů

 05. 09. 2018      kategorie: Události      8 komentářů

Je to neuvěřitelné, ale i dnes se dá v zemi nebo vodě nalézt velmi zachovalá druhoválečná technika v podobě tanků, obrněných transportérů apod. Díky ideálním půdním podmínkám, které válečnou techniku v podstatě zakonzervují, jsou stroje v naprosto úžasném stavu i po několika desítkách let. Níže se podíváme na ty nejlepší kousky.

Kořistní tank T-34

Tento ruský tank, který za války padl do rukou Němců, nakonec uvízl během jedné z bitev při německém ústupu ve východní části Estonska, kde se odehrávaly bitvy od února do září 1944. Odhaduje se, že přibližně více než 100 000 mužů zde padlo a více než 300 000 vojáků se v těchto krvavých bojích zranilo.

zachranenatechnika_01
Foto: Vytahování tanku T-34 z jezera

Psali jsme: Vzpomínka na plk. Joy Turner – Kadečkovou a nebeské jezdce

Tento tank byl po více jak 60 letech vytažen z jezera, kde ležel v hĺoubce téměř 12 metrů. Potapěči pracovali na vytahovaní přibližně dva týdny. V tanku se nacházelo ještě 116 kusů munice, ta byla odstraněná a převezená do vojenského muzea ve vesnici Gorodenko. Zajímavostí je, že dieselový motor tohoto tanku bylo možné nastartovat i bez použití náhradních dílů.

zachranenatechnika_02
Foto: Tank byl po vytažení ve výborné kondici. Povšimněte si trámového kříze na předním pancíři, který prozradil, že se jednalo o kořistní tank

 

Psali jsme: Genmjr. Jaroslav Klemeš se stal patronem trička českých parašutistů

Sd.Kfz.250

V Polsku (v řece Pilica) se v roce 2015 povedl husarský kousek v podobě nálezu a vyzdvižení tohoto krasavce. Jedná se o německý druhoválečný kolopásový transportér Sd.Kfz.250, který po mnoha letech spatřil světlo světa.

V německé armádě byl tento obrněný transportér velmi rozšířený a používal se k mnoha účelům, především k přepravě pěchoty a materiálu. Vyráběl se od roku 1939 a objevil se na všech frontách 2. světové války až do posledních dnů Třetí říše. Transportér byl ceněný díky své univerzálnosti a spolehlivosti.

zachranenatechnika_03
Foto: Nádherný kousek Sd.Kfz.250

Transportér byl vytažen v naprosto skvělém stavu (včetně původního nátěru), jak můžete ostatně vidět na fotkách i videu.

zachranenatechnika_04
Foto: Na boku vozidla bylo i po více jak 70 letech patrné maskování a identifikační číslo stroje

V takovémto stavu se technika nalézá jen opravdu zřídka. Uvnitř vozidla byla nalezena výstroj a výzbroj původní osádky. V následujícím videu se můžete podívat, jak celý proces vytohování probíhal.


Video: Vyzdvižení Sd.Kfz.250 / YouTube

T-34 / 76

Tento poměrně vzácný tank byl vytažen z řeky Don ve Voroněžské oblasti. Byl objeven v důsledku pátrání odborníků parku Patriot v roce 2016. Díky faktu, že věž tanku byla uzavřena se uvnitř nalezly předměty v nebývale skvělé kondici. Z tanku dokonce nebyl odmontován ani kulomet.

zachranenatechnika_05
Foto: Vytahování tanku T-34 / 76

Stroj ležel na dně Donu v hloubce 6-7 metrů u vesnice Ukrajinská Bujlovka. Podle dostupných informací byl tento tank vyroben na jaře nebo v létě roku 1942.

zachranenatechnika_06
Foto: Proces vytažení takovéhoto kolosu byl velmi obtížný

Na následujícím videu se můžete podívat na vytažení dalších kousků druhoválečné techniky, která opět spatřila světlo světa po desítkách let v zemi nebo vodě.

 

 Autor: Fels

ARMY24

Komentáře

thovt

06. 09. 2018

Tenktrát se vyráběli tanky zblaflo to přefiltrovanou ropu,tenkrát vděli co vyrábět.
Dnes je to přehnaně prolézlé elektronikou a to hlavně motory.
Vybije baterka tank stojí, dříe vzali kliku zatočili a jeli .
Dnes zahlasí diagnostika problém a tank stojí.
U zbraňových systemů elektronika, dnes musí být.

Tom

06. 09. 2018

Opravdu?Tohle německej commander určiťe není.

jochen

05. 09. 2018

To, že je téčko kořistní nemusí čtenář poznat pouze podle kříže na čelním pancíři. Na první fotce vám napoví již velitelská kupole používaná na německých tancích, která je pro tento fakt naprosto charakteristická.

Přidat komentář

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací