EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

NATO získává novou posilu: Polsko transformuje své F-16 na nejmodernější F-16V

 17. 08. 2025      kategorie: Vojenská technika      41 komentářů

Polsko formalizovalo významnou dohodu v hodnotě 3,8 miliardy dolarů (79 miliard Kč) na modernizaci své flotily 48 stíhacích letadel F-16C/D Block 52+ na pokročilou konfiguraci F-16V Block 72. Dohoda představuje jeden z největších programů modernizace letounů F-16 v Evropě a přichází v době, kdy Varšava urychluje modernizaci svých ozbrojených sil v reakci na pokračující válku na Ukrajině a zvýšené napětí s Ruskem. Polsko oznámilo, že výdaje na obranu v roce 2026 vzrostou na 5 % HDP, čímž se země zařadí mezi největší investory do obrany v rámci NATO. Tento nejnovější krok významně rozšiřuje schopnosti polského letectva čelit vyvíjejícím se vzdušným a raketovým hrozbám ve východní Evropě.

F-16C_PolskaFoto: Polský F-16C Fighting Falcon |  Attribution

F-16V Block 72 představuje nejmodernější verzi bojově prověřené platformy Viper. Byl navržen společností Lockheed Martin a integruje řadu moderních systémů, včetně radaru Northrop Grumman APG-83 Active Electronically Scanned Array (AESA), který umožňuje současné sledování více než 20 cílů a mapování pomocí radaru se syntetickou aperturou (SAR) s vysokým rozlišením za všech povětrnostních podmínek. Modernizace přinese také nové palubní počítače (MMC 7000AH), vestavěný GPS/INS s funkcí proti rušení M-Code, pokročilé systémy identifikace vlastních a nepřátelských cílů (IFF), datové připojení Link 16 a společné helmové naváděcí systémy (JHMCS II). Významný skok v oblasti přežití přinese integrace integrované elektronické bojové soupravy AN/ALQ-257 Viper nebo její varianty Viper Shield, která umožní operace v prostředí s intenzivním elektronickým bojem.

Z provozního hlediska modernizace prodlouží životnost polské flotily letounů F-16, původně dodaných v letech 2006 až 2008, daleko za současnou životnost draku a zároveň zlepší interoperabilitu s novými stealth stíhačkami F-35A Husarz, vrtulníky AH-64E Apache a tanky M1A2 Abrams. Tato propojenost podporuje polskou doktrínu integrovaných operací ve více oblastech a zajišťuje hladkou koordinaci leteckých prostředků s pozemními a společnými operacemi. Kromě senzorů a avioniky zahrnuje balíček modernizace také vylepšenou pozemní infrastrukturu, výcvikové simulátory a pokročilou integraci zbraní. Díky této dohodě bude polské letectvo moci používat nové přesné zbraně, jako jsou rakety AGM-158 Joint Air-to-Surface Standoff Missile (JASSM), GBU-39 Small Diameter Bomb (SDB I) a potenciálně GBU-53/B SDB II, spolu se střelami AIM-9X Block II Sidewinder pro pokročilé operace na krátkou vzdálenost.

Zatímco současné letouny F-16C/D Block 52+ již zaujímají silnou pozici na východní straně NATO, konfigurace F-16V Block 72 zmenšuje technologický odstup od platforem páté generace, jako je F-35, přidáním schopností síťově orientovaného boje a vylepšeného situačního povědomí. Na rozdíl od stealth optimalizovaného F-35 si však modernizovaný F-16V zachovává vyšší flexibilitu užitečného zatížení a nižší provozní náklady, což ho činí ideálním pro dlouhodobé operace s vysokým tempem. Tato dvojí schopnost, špičkové F-35 pro sporné vzdušné prostory a modernizované F-16V pro víceúčelové mise, poskytne Polsku jedny z nejschopnějších a nejrozmanitějších vzdušných sil v Alianci.

Strategický význam modernizace daleko přesahuje hranice Polska. Díky vylepšenému dosahu radaru, rozšířeným možnostem přesných úderů a pokročilým systémům elektronického boje bude polské letectvo lépe připraveno odrazit a v případě potřeby reagovat na ruské vzdušné vpády nebo odpálení raket nad Baltským regionem. Modernizace také posiluje integrovanou protivzdušnou obranu NATO, zejména pro mise, jako jsou Baltic Air Policing, rychlé reakční pohotovosti a podpora spojeneckých pozemních sil ve východní Evropě. Tento krok je také signálem pro Moskvu, že přední členové NATO investují značné prostředky do dlouhodobé bojové připravenosti.

Z průmyslového hlediska budou práce prováděny ve společnosti Wojskowe Zakłady Lotnicze No. 2 S.A. v Bydhošti, což posílí polský domácí letecký průmysl prostřednictvím transferu technologií a místních pracovních míst. Program navazuje na schválení balíčku zahraničních vojenských prodejů (FMS) v hodnotě 7,3 miliardy dolarů (152 miliard Kč) americkým ministerstvem zahraničí v říjnu 2024, který zahrnoval všechny hlavní systémy, na které jsou nyní uzavřeny smlouvy. Nedávné podobné smlouvy o modernizaci, jako je modernizace letounů F-16V na Tchaj-wanu, ukázaly, že takové programy obvykle trvají několik let a postupné zavádění nových schopností umožňuje letkám zůstat v provozu po celou dobu.

Rozhodnutí Polska investovat značné prostředky do modernizace stávající flotily letounů F-16 a současně zavést stíhací letouny F-35A podtrhuje záměrnou strategii: vybudovat technologicky vyvážené a bojeschopné letectvo schopné dlouhodobých operací v podmínkách intenzivních konfliktů. V současné bezpečnostní situaci v Evropě tato modernizace v hodnotě 3,8 miliardy dolarů nejen posiluje odstrašující schopnosti Polska, ale také významně zvyšuje kolektivní vzdušnou sílu NATO na jeho nejvíce exponovaném křídle.

Zdroj: Defense News, Defense Magazine

 Autor: Petr Žák

BRAVO SIX

Komentáře

Azor

20. 08. 2025, 12:56

Jaký že mají plán evropské čičavy. A skutečnost???

"Plán spočívá v tom, že USA prodají zbraně Evropanům, kteří je pak dodají Kyjevu. USA však nemají zbraně na prodej, Evropané nemají peníze na nákup a Kyjev nemá vojáky, kteří by je používali. Kromě toho je to plán, který nemůže fungovat."

A co řekl ohledně těch čičav , Gosudár Putin??

"Putin poznamenal, že tito lidé „s radostí plnili všechny rozkazy prezidenta ve Washingtonu za Bidena“, ale „byli zmateni, když Trump náhle vyhrál“ listopadové volby.

„Prostě nemají Trumpa rádi, aktivně proti němu bojovali, zasahovali do politického života, do amerických voleb… Trump má jiné představy o tom, co je dobré a co špatné, včetně genderové politiky a některých dalších otázek, a to se jim nelíbí,“ řekl Putin.

„Ujišťuji vás, že Trump se svou povahou a vytrvalostí velmi rychle obnoví pořádek. A všichni, uvidíte, brzy budou stát u nohou svého pána a jemně vrtět ocasy,“ argumentoval Putin. 2. února 2025.

https://www.rt.com/russia/612053-european-leaders-wag-tails-trump/

A jak se na ty evropské čičavy koukají v USA???

https://www.youtube.com/watch?v=cOnfCVXDoMQ&t=18s

Doník propaguje ruskou propagandu???
Moderátorům, kteří se ho snažili zastavit, předkládal argumenty a fakta z ruské strany konfliktu na Ukrajině. Fakta z pohledu Moskvy. Něco takového na Fox News, i když tam jsou na lecos zvyklí, ještě nezažili.

https://rumble.com/v6xt8ya-ukrajina-v-nato-nebude-krym-zptky-nedostane-a-zelja-mus-projevit-flexibilit.html

Lavrov okomentoval situaci na Ukrajině, kde ukrajinská junta zakázala ruský jazyk, a to jako jediná země na světě.

https://rumble.com/v6xt972-ukrajina-jako-jedin-zem-na-svt-zakzala-jazyk-nroda-ijcho-na-zem-sttu.html

Tady celý rozhovor.
https://www.mid.ru/ru/maps/ua/2041939/

Tož tak.

Marty

20. 08. 2025, 13:10

Azor
tož milí hafbote
to se mám z těch hoven co plácá válečný zločinec Putin posrat?
smrt Putinovi! sláva Ukrajině!

Azor

20. 08. 2025, 15:04

Marty.
"to se mám z těch hoven co plácá válečný zločinec Putin posrat?"

K článku nic???

To už nemusíte.když už dávno z toho jste!!! Jen hlupák opakuje stejnou chybu.
To je tím že se nedokáže poučit.A pak dopadne jako ti, co si málem vyplakali oči.

Na to je reakce kde??? O tom jak jsou na tom s "inteligencí"politici na západě ???

Takovým fandíte?? Pokud ano tak viz - "vrána k vráně sedá".

Takže jak je vidět,u vás nic nového.

Jinak nepřestávejte s vašimi články.Lidi se o vás hodně dozvědí.Ale počítejte s tím,že to nebude to, co by jste o sobě rád slyšel.

A co to máte s tou slámou u kravína???

Salut.

Marty

21. 08. 2025, 06:00

můj milí smradlaví ruSSistický hafbote!
co že za technickou oponenturu proti modernizaci F-16 si tu předvedl? pytel hoven co vyzvracel tvůj pseudocar? hmmm seš fakt drsn jak bedna s koťatama

Azor

21. 08. 2025, 13:29

Marty.
"co že za technickou oponenturu proti modernizaci F-16 si tu předvedl?"

Já??? Snad ti autoři těch odkazů,ne???

Do nich se pusťte - pokud na to máte a hlavně jim dokažte lži na základě vaších odkazů.

Salut.

Slavoslav

20. 08. 2025, 13:14

cokel

aj by som reagoval, ale doteraz googlim vypovede rybarov z Cienreho mora a ich svedectva o vychode slnka pocas hlbokej noci ktore citam s prejavmi velkeho strachu. Strasne zbrane musela ta Varsavjanka pouzit, zrejme tie nove kvantove verzie Skvalu

Azor

20. 08. 2025, 15:08

Slavoslav.
"vypovede rybarov z Cienreho mora a ich svedectva o vychode slnka pocas hlbokej noci ktore citam s prejavmi velkeho strachu."

Máte na mysli ty ropné terminály??? Azerbajdžán tam dostal od Ruska výstrahu.

Salut.

Slavoslav

20. 08. 2025, 15:23

cokel

myslim, tu zapadnu nakladnu lod plnu Australskych Abramsov. Minule si o tom informoval a ja so strachom v ociach odvtedy nerobim nic ine, len googlim dalsie a dalsie informacie o tejto strasnej porazke zapadu vo vodach Cierneho mora

co sa tyka ropnych terminalov v Odese to bude zabavne ked Azerbajdzan na tu vystrahu zareaguje a rusak sa pripoji k tomu srandovnemu mrncaniu orbana a fica ked UA v odvete napadne ropovod druzba co uz spravila ľx ako reakciu na tie utoky

Czertik

21. 08. 2025, 00:41

rexik

ano, azerbadzanci onu vystrahu pochopili velmi dobre. co nejrychleji se odpoutat od retardstanu jakym je rusko.

Azor

21. 08. 2025, 13:36

Slavoslav.
"co sa tyka ropnych terminalov v Odese to bude zabavne ked Azerbajdzan na tu vystrahu zareaguje a rusak sa pripoji k tomu srandovnemu mrncaniu orbana a fica ked UA v odvete napadne ropovod druzba co uz spravila ľx ako reakciu na tie utoky"

A co má Azerbajdžán(Oděsa)společného s Maďarskem??Nebo "ukrajinou"?? Leda že by Azerbajdžán dodával "ukrajině"zbraně(tak jak pomáhal Izraeli v útoku na Irán,to Azerbajdžán dost riskuje.I ohledně toho koridoru,který chtějí přihrát amíkům.)

Co myslíte,jak že ještě dlouho bude "ukrajina" mít možnost ničit plynovody a ropovody do evropy???? Do podzimu???

Salut

Slavoslav

21. 08. 2025, 14:08

cokel

ja viem ze si extra jebnuty, ale nepisal si ty o nejakej vystrahe pre Azerbajdzan na Ukraine?

no vhladom na to, ze jeden pes tu brechal cca meiac dozadu o 3 mesiacoch tak netrpezlivo cakam kapitulaciu UA do 2 mesiacov

Czertik

21. 08. 2025, 00:35

rexik

mas to blbe, usa prodava zbrane a evropa je kupuje. mas to pomotane usa a evropa neni ruska kde sou sklady vylagrovane a ani misi uz tsm nejsou, nemaji co zrat.

a cemu se divis ze ukrajina zakazala rusky jazyk ? to jeko bys po zidech chctel aby se ucili nemecky.

Azor

21. 08. 2025, 13:39

Slavoslav.
"a cemu se divis ze ukrajina zakazala rusky jazyk ? to jeko bys po zidech chctel aby se ucili nemecky."

A to jako v té době 33.r neuměli německy?? Ani teď?? Kolik z nich umí Jidiš????

"mas to blbe, usa prodava zbrane a evropa je kupuje."

Kolik a v jakém časovém rozpětí?? Prosím ozdrojované!!!!!

Salut.

Slavoslav

21. 08. 2025, 14:09

?

Azor

21. 08. 2025, 16:49

Slavoslav.

Omluva.

To bylo pro Czertika.

Czertik

20. 08. 2025, 00:17

dejte polsku jeste 5 let polsko bude mit armadu, ktera kdyby dostala rozkaz, tak ne ze by doslo do moskvy, ale az do vladivostoku.

Azor

18. 08. 2025, 19:47

Práce FSB -

"…teroristickému útoku na Krymský most. Řidič nevěděl o „obsahu“ svého kamionu, proto ho FSB zadržela relativně mírným způsobem. Ve skutečnosti mu zachránila život – po vysvětlení, co mu teroristé z 404 naložili do kamionu, jí bude velmi vděčný. 130 kilogramů vysoce výbušných látek.

https://www.blogger.com/video.g?token=AD6v5dy5HT93-EBlp2G8bYWFxlALVYJ88Jq6SJUMVceILDFiNIRb6nsMSbvIMNvb-P4ThK7xg2oqgZCI2jSG3nPd4epdu21DWGAZWztI8QBRbPfpCtk8POL0cP7N-3mwOxohvf60p84u

Tož tak.

Slavoslav

18. 08. 2025, 19:55

130 kg na vozovke by nesposobilo ani kozmeticke skody, ale ako rozpravka pre debilov o ostrazitej FSB dobre. nasli aj CD so sims?

mimochodom cokel, vo hovoris na ten prielom pri Pokrovsku, take halo a poslwdne dni ho nejak rusaci prestali spominat. zato sa spomina ako tam uz niekolko stoviek rusakov pohnojilo zem a dalsi su v obkluceni

Azor

18. 08. 2025, 23:20

Slavoslav.
"mimochodom cokel, vo hovoris na ten prielom pri Pokrovsku, take halo a poslwdne dni ho nejak rusaci prestali spominat. zato sa spomina ako tam uz niekolko stoviek rusakov pohnojilo zem a dalsi su v obkluceni"

Objektivita je kde?? Napište to B,co???

Za jakou cenu to bylo a bude???Kde že tímto vrhnutím tolika vojska oslabili frontu???

https://cz24.news/sok-na-fronte-rusky-trik-v-zolotem-kolodeji-syrsky-v-panice-po-prulomu-u-rodinskeho/

https://www.armadnymagazin.sk/2025/08/17/ukrajinske-formacie-ktore-boli-obklucene-v-nikolajevke-boli-uplne-zlikvidovane/

Menší svodka -
https://fondsk.ru/news/2025/08/18/specialnaya-voennaya-operaciya-vs-rf-i-sobytiya-na-ukraine-18-avgusta-vecher.html

Uvidíme tu ruskou strategii,zda vyjde,nebo té"ukrajině".

Salut.

Slavoslav

19. 08. 2025, 05:16

cokel

ked pises o oslabenej fronte tak to rusak iste vyuzil a prerazil inde. Kde?

Azor

19. 08. 2025, 11:44

Slavoslav
.ked pises o oslabenej fronte tak to rusak iste vyuzil a prerazil inde. Kde?"

Logika???
Čím pak doplnili frontu,když se z těch jiných úseků přesunuli ty Azováky a spol,na ten výběžek???
A neuvěřím,že by to bylo nahrazeno vámi a vám podobným, kteří sedí za PC a jen štěkají a štěkají.
A nevidí díky té své nemoci"rusophobia paranoia",že psi štěkají a karavana jde dál(ruský pochod na západ).

Umíte číst?? Pokud ne,tak by bylo vhodné se to naučit.I když něco asi na tom je,že
"starého psa novým kouskům nenaučíš".
Takže velkou naději vám nedávám.(I když mýliti se,je lidské)

Salut.

Slavoslav

19. 08. 2025, 12:01

cokel

tazke si to logicky zhrnme
- rusak urobil "prielom" kde postupil uzkym slizom
-UA strana prisunula rezrvy, rusaka v slizi rojebala na kasu velmi vyhodnym pomerom strat
-rezervy su zas pripravene na nasadenie ine a rusak z tej "oslabenej" fornty ziskal konkretne par stoviek kadavrov co pohnojili UA zem za cenu toho, ze nedokazal nikde inde prerazit

gratulujem

Slavoslav

19. 08. 2025, 12:11

cokel

mimochodom k tej iducej karavane, za posledne 2 roky a par mesiacov rusak nedokazal za cenu stoviek tisicov svojich kadavrov obsadit ani 1% uzemia UA.

Ludendorf v roku 1918 si zaknihovaval vacsie vitazstva a ako dopadol?

Azor

19. 08. 2025, 14:56

Slavoslav.
" za posledne 2 roky a par mesiacov rusak nedokazal za cenu stoviek tisicov svojich kadavrov obsadit ani 1% uzemia UA."

Takže apriori jde Rusku o území??? Kolik že ztratila"ukrajina"za tuto dobu vojáků?? Vy jste mi "stratég".

Salut

Azor

19. 08. 2025, 15:00

Slavoslav.
"-rezervy su zas pripravene na nasadenie ine"

Které rezervy máte na mysli??? Ty "elitní" co např.byli v té Francii??? Nebo ti, co byli "busifikovány"?????

Dejte ještě něco do placu, ať se tu člověk zasměje,
.
Salut.

Slavoslav

19. 08. 2025, 15:02

cokel

no zjavne hej ked teraz zobrala o Donbas i ked ty si tvrdil, ze im ide o to vyzabijat co najviac rusov. A to sa im dari, odhadovany pomer trvalych strat je vysoko v prospech UA kde rusak prisiel asi o milion rusackych mobikov.

ale nazad k pointe, aj debil ako ty by mohol vidiet, ze oslabenie frontu ak ho nevyuzijes a rezervy sa po zlikvidovani prielomu vratia na pozicie je exemplarnym prikladom rusackeho zlyhania kde poslali stovky muzov do zukeho sliza kde boliz likvidovany bez moznosti poriadneho zasobovania, aby ziskali presne hovno

Azor

19. 08. 2025, 15:07

Slavoslav.
"Ludendorf v roku 1918 si zaknihovaval vacsie vitazstva a ako dopadol?"

To nebyl v historii sám !!! To byl celý západ s těmi "jejich"koloniemi.A teď už ztrácí i své země s těmi "opálenými" - ("Inženýry a doktory")

Sázíte na chromu a umírající kobylu

Leda že by jste prosil na kolenou Rusko, aby nás zachránilo od Islámského kalifátu.

Salut.

Slavoslav

19. 08. 2025, 15:15

cokel

to myslis to rusakovo kde si cecenci robia co chcu a biely rusi su protipravne prevazany do Cecenska kde ich mlatia a vlada v Moskve sa len prizera, ba vlastne to podporuje?

Czertik

20. 08. 2025, 00:24

rexik

rusko o uzemi NEJDE ? od kdy ? proc voloda neustale beka o tom, ze chce i uzemi co dneska drzi ukrajina ?

Azor

20. 08. 2025, 11:48

Czertik.
Á,vy jste tady chyběl(neměl kdo dávat palečky),po dovolené???

"rusko o uzemi NEJDE ? od kdy ? proc voloda neustale beka o tom, ze chce i uzemi co dneska drzi ukrajina ?"

Je vidět jak rozumíte psanému textu.Pro takové "chápavé"jako jste vy a vám podobným - šlo o strategii v SVO
(,poté co sabotážní 5 kolona v čele s Gerasimovem zničila svým vlastizrádným chováním to, jak to rozjela ruská armáda na počátku SVO.A tudíž se vlatenci(bolševici)rozhodli využít tuto poučku - "Objektivní věci(práce 5 kolony)využít k subjěktivním cílům(zničit co nejvíce banderovců zároveň vyšťavit - rozložení v čase - Celé NATO,)
které teď kňučí o "příměří".Zničit co nejvíce banderovců a přitom nemít dlouhé zásobovací a logistické trasy.

Salut.

Azor

20. 08. 2025, 11:59

Slavoslav.
"to myslis to rusakovo kde si cecenci robia co chcu"

Ano v Rusku tam mají plno zmetků(který asi i vy fandíte)kteří porušují zákony ruské federace.A nejsou v tom samy.Je tam plno takových diaspor.A to díky stylu řízení těch, co jsou členy 5 kolony.
A samozřejmě se tam najdou i u vlastenců chyby.Kteří to chtějí urychlit(ničení 5 kolony)ale neví že na to musí být v pravý čas.A nevědí že si tak nabíhají na "hrábě".Tak jak dopadli ti na konci filmu(VB), Pahorek.

Pokud ta SVO dopadně tak jak si představuje Gosudar Putin,tak ta 5 kolona bude z velké většiny začištěna a na jejich místo - tak jak řekl Gosudar - příjdou vlastenci,co se "zrodili" v SVO.

Salut.

Slavoslav

20. 08. 2025, 12:17

cokel

takze dakujem za potvrdenie toho, ze v rusakove lezu do zadku moslimom a nechavaju tam krestanov mlatiti mladymi cecencami zatial co to podporuje statna moc rusackej federacie ...

Azor

20. 08. 2025, 15:21

Slavoslav.
"a nechavaju tam krestanov mlatiti mladymi cecencami"

Ta státní moc je v podobě Vlasovců(kterým nezáleží na státu a lidí co žijí v Ruské federaci a chtějí být kolonii západu už od ožrali Jelcina viz střelba z tanků na parlament -to byl hezký návod pro ty diaspory - kašlat na zákony!!!)z 5 kolony která takovéto věci umožňuje.
A ti a samý lidé(jako v Rusku vlasovci)jsou i v západní evropě,kterým nejde o jejich národy ohledně té náplavy co si tam dovezli,která nedodržuje jejich zákony a ti zrádci (politici)je ještě chrání soudy a i tiskem.Těm tleskáte taky???

A odkazů o tom jak to vypadá s diaspory v západní evropě, jsem už dodal dost.
Chcete je zopakovat???

Salut.

Czertik

20. 08. 2025, 00:20

rexik

to ze byl teroristicky utok ? pokud jo, jak pak popises to ze rusove dali chlor do ropy z azerbadzanu ? co sla do evropy.
rusove sou retardi, timhle sice zpusobi zapadu kraatkodobe ztaty, ale daleko vetsi a trvale ztraty pro rusko, ktere prijde o tranzitni poplatky z ropy od jinych statu, protoze se jim budou v budoucnu vyhybat obloukem.

Azor

20. 08. 2025, 15:29

Czertik.
"to ze byl teroristicky utok ? pokud jo, jak pak popises to ze rusove dali chlor do ropy z azerbadzanu ? co sla do evropy."

Aby jste tu nebyl za bl..,tak si o tom něco přečtěte. Toto se nestalo(kontaminace)jen v Azerbajdžánu(nebojíte se otevřít konzervu???Putin je tak mocný,že zlikvidoval během jednoho dne i celý Kovid !!!!)To se stalo i s ruskou ropou.Ale to bylo jen šlendriánství,že??To nebyla sabotáž "ukrajiny" pomocí svých lidí jako při "Pavučině",co??

https://www.irozhlas.cz/ekonomika/do-ceska-pritekla-kontaminovana-ropa-z-azerbajdzanu-zasobovani-ale-neohrozila_2507301441_cen

Už naše prokuratůra má důkazy (aby to došlo na soud)ohledně Vrbětic????

Salut.

Slavoslav

17. 08. 2025, 12:06

cokel

o Iskanderoch a oresnikoch (z ktorych sa ostatne smeje odborna komunita aj v rsuakove) pocuvame stvrtym rokom zatial co rusak nedokaze obsadit ani Donbas s Luhanskom a skapalo mu tam milion zbastardenych slovakov co ich tatari jebali

ale k veci, ak Polsku hrozi hrozba zo zapadu tak si snad, len rad, ze budu prirpaveny a ozbrojeny

Azor

17. 08. 2025, 14:42

Slavoslav.
"ale k veci, ak Polsku hrozi hrozba zo zapadu tak si snad, len rad, ze budu prirpaveny a ozbrojeny"

Vy nechápete psaný text(opět)??? K čemu jim byla ta "připravenost v r. 39. na ty své "spojence".Ti si s něma vytřeli pr... A udělají to i teď!!
Jen dement si stoupá na stejné hrábě. Neradil jste jim??? Oni vždy(pokud tam měli rusofobní vlády)byli jako užiteční idi....Koukám že (vy a Polsko)vrána k vráně sedá.Vám nestačí co udělali Slovensku v r. 38?? S takovou vládou(rusofobní)se bratříčkuje.Vám nestačí ponaučení z toho r. 38.????

Ty vaše odpovědi(na které nereaguji)jsou na úrovní 15 člověka.který když nemá argumenty tak se uchyluje(uchylák???)k vulgárnostem.A to o něco o takovém člověku, vypovídá.
Ale je otázka,zda si hlupák může uvědomit,že je hlupák.

Salut.

Slavoslav

17. 08. 2025, 15:10

cokel? co myslis tym 39? to ze ich spojenci vyhlasili vojnu Nemecku a dostali tak svoj spojenecky zavazok? ze nestihli vyslat ziadne expedicne sily do Polska? to je fakt, Hitler so svojim rusackycm spojencom Stalinom si ho stihol rozparcelovat

ake vulgarnosti? necital si ten clanok co som ti nalinkoval kde sa aj velavazeny vedzi z Lomonosovej univerzity zhodli, ze Slovencina je najpovodnejsi slovansky jazyk z ktoreho vznikli tie ostatne, ergo nositelmi prvej slovanskej kultury a slovanska elita su Slovaci?

sice mame medzi sebou vselijakych uchylakov. Napriklad v Ocovej sa doteraz peknej babe povie suka a je to preto, ze tam voakedy psov sukali. Potomkovia tohoto spojenia su sice tiez slovanmi, ale spoznas ich podla toho, ze stale maju tendencie fandit rusakovi ako Huliak a davaju si psie mena ako napriklad Azor

Azor

17. 08. 2025, 12:01

"Tento nejnovější krok významně rozšiřuje schopnosti polského letectva čelit vyvíjejícím se vzdušným a raketovým hrozbám ve východní Evropě."

A myšleno je to z jaké strany(hrozby)?? Ze západu, či z východu, nebo jihu?? To jaká a odkud,byla hrozba pro Hyenu evropy Polska,si okusli už v r. 39 od svých "spojenců".
A jak že se dívají tito(opět jejich "spojenci")dnešní "spojenci"??

Alexej Jedrichin-Vandam: Horší než nepřátelství s Anglosasy může být jen přátelství s nimi.

nebo
Alexandr III.: "Když máte za spojence Velkou Británii, tak nepřítele již nepotřebujete!"

A tito s nimi měli taky zkušenosti.A ty byli založeny na tomto -

"Britský lord Henry John Temple (projev v Dolní sněmovně 1. března 1848):
“Proto tvrdím, že je krátkozraké považovat tu či onu zemi za neměnného spojence nebo
věčného nepřítele Anglie. Nemáme žádné neměnné spojence, nemáme žádné věčné nepřátele.
Neměnné a věčné jsou pouze naše zájmy a naší povinností je o ně usilovat.”

A ono se to změnilo??? v 39 to bylo vidět!!

Že by Doník se inspiroval Templem,ohledně "Ukrajiny"????

A po 2 válce???

Henry Kissinger
„Být nepřítelem Spojených států může být nebezpečné, ale být jejich přítelem je smrtelné.“

A pokud to je myšleno(obrana proti východu)tak žijí jen v iluzi. Neboť stačí pár Iskanderu s ořešníky a je po hyeně.Pokud ovšem sama se nerozpadne a nebude tak čtvrté dělení(díky její politice)Polska.
Už teď mají velké ekonomické problémy.
Viz.
"Exministr obrany šokuje resort: Pokud se nic nezmění, zbankrotujete!

https://ekonomickydenik.cz/exministr-obrany-sokuje-pokud-se-nic-nezmeni-zbankrotujete/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=1512901&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

nebo -
"V případě války s Ruskem uteče třetina Poláků a nebude bojovat
https://www.portalsamorzadowy.pl/wydarzenia-lokalne/co-w-razie-wybuchu-wojny-sa-jasne-deklaracje,609175.html?mp=promo

"Polsko vydrží ve válce s Ruskem dva týdny"
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2025-03-25/amunicje-mamy-na-piec-dni-wojny-szef-bbn-mozliwe-w-wielu-obszarach/

"Polská armáda je v troskách, utápí se v korupci, protekci a neprofesionalitě"
https://www.onet.pl/kultura/wydawnictwo-czerwone-i-czarne/modernizacja-czy-mistyfikacja-tak-mon-zbroil-polske-na-pokaz-fragment-ksiazki/qmnrw8e,0666d3f1

https://wiadomosci.onet.pl/kraj/kosiniak-zawiodl-na-calej-linii-w-wojsku-huczy-po-awansach/9746ckk

https://cyberdefence24.pl/armia-i-sluzby/modernizacja-wojska-polskiego-czego-brakuje-armii

"Polské armádě chybí munice"

Místopředseda polského parlamentu Krzysztof Bosak bije na poplach,
https://kresy.pl/wydarzenia/bosak-jednostki-wojskowe-nie-prowadza-treningow-strzeleckich-bo-brakuje-amunicji/

Pan Žák asi toto nebere v potaz.Ono by se to s tím Polskem,(jak že se chce "bránit")vidělo pak jinak,než když se něco vytrhne ze souvislosti - článek o armádě (Hyeny) Polska.

Tož tak.

Emil Holub

17. 08. 2025, 22:28

Pane kolego,
to vše je podružné, důležité a o té pravé kvalitě polské armády vypovídá to, že dle foršriftu evropských hodnot splňuje čím dál víc parametrů a jeden z nich je ta různorodost, pestrost, rozmanitost a individualismus a k oficiálně uznaným 72 pohlavím generální štáb pl. armády se rozhodl toto dále prohloubit a už ke zbytku stávajících T-72 přibral ještě stovky Leoprdů několika verzí, Abramsy a teď ještě nějaké korejské vergly...
No není to boží, jak ta rozmanitost obohacuje a jak potěší to technické zabezpečení a jeho obslužný personál.
Mám za to, že Sára "černá díra" by si z Polska měla vzít příklad...

Azor

18. 08. 2025, 19:17

Emil Holub.
Jo,jo.
Ta "pestrost"zničila jinačí civilizace.Řecká Římská říše atd. Viz ta paní kteří tu jistí lidé adorují co udělala s Bundeswerem.Snad mu pomůžou při - Drang nach Osten,ty kalhoty pro těhotné.Zřejmě oplodněné v Lebensbornu.Ale v tomto případě si nemyslím,že to bude rasově čisté.

POPUP