EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Nindža zranil dva americké vojáky na základně v USA

 17. 12. 2021      kategorie: Události      18 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Dva američtí vojáci byli nedávno zraněni po nočním útoku muže, který byl převlečen za nindžu. Celý incident připomínal akční film s prvky komedie. Nindža při svém šíleném útoku použil nejprve katanu, následně pak i kus asfaltu.

Nindžové jsou v japonské historii známí bojovníci, kteří vynikají v plížení, mistrovském umění boje se sečnou zbraní a ve všech druzích bojových umění beze zbraně. Své o tom ví i dva američtí vojáci, kteří byli nedávno napadeni právě jedním takovým „novodobým nindžou“. 

Incident se stal 18. září letošního roku kolem 1 hodiny ráno. Americká letecká základna Inyokern uprostřed pouště v Kalifornii se tehdy stala terčem útoku, který se jeví jako z nějakého akčního filmu, když se neznámý muž, převlečený za nindžu, vloupal na základnu. Maskovaný vetřelec jako první přistoupil k muži, který seděl před budovou. Tím byl seržant ze speciální jednotky SOAR (Special Operations Aviation Regiment).

airforceFoto: Scéna jako z akčního filmu se odehrála na letecké základně v Kalifornii (ilustrační foto) | U.S. Air Force

Muž převlečený za nindžu se zmateného vojáka nejprve zeptal: „Víš, kdo jsem?“. Překvapený voják jen odvětil, že neví. Maskovaný muž se následně zeptal: „Víš, kde je má rodina?“. Vetřelec tak byl nejspíše na nějaké své misi. Voják opět odvětil, že neví. Na to se maskovaný bojovník chopil své katany a sekl vojáka do nohy. Ostrá čepel se zastavila až o mobilní telefon, který měl voják v kapse. Zraněný příslušník speciálních jednotek rychle zaběhl do budovy a se svým kapitánem se zamkl v kanceláři.

ninja_02Foto: Tato katana byla použita při útoku na americké vojáky | Kern County Sheriff's Office

To však ozbrojeného pachatele nezastavilo a ten se pokusil vyrazit dveře. Po pár neúspěšných pokusech odešel a za chvíli se vrátil s kusem asfaltu v ruce, který následně prohodil oknem u dveří a zasáhl jím kapitána v místnosti. Následně se dal maskovaný muž na útěk, avšak nedaleko od základny byl spatřen policií. Ta ho vyzvala, aby zahodil zbraň. Muž nereagoval na výzvy a policie tak vystřelila varovný výstřel, na což muž zareagoval útěkem. Jeden z mužů zákona pak „nindžu“ doběhl a za použití taseru ho zpacifikoval.

Maskovaný muž byl následně identifikován jako pětatřicetiletý Gino Rivera, který nyní čelí obvinění hned z několika trestných činů. Oba zranění vojáci si z nočního incidentu odnesli naštěstí jen pár stehů. Jak se Rivera dostal na střeženou leteckou základnu je zatím nejasné.

Zdroj: npr.orgbusinessinsider.com

Komentáře

Czert

22. 12. 2021, 12:29

Aja
Je zcela mozne, ze si to blbe pamatuju ze orekladanim se delalo tvrde jadro (resp vicero) a mekky obal, aby si zbran zaroven drzela jak ostri, tak se pri boji nerozstipala, mozna si autor od koho sem to mel popletl technologie (ona odolnost se dela jinak).

S tim, ze prekladanim se ocel zuslechtuje problem nemam.
Co se tyka kvality ocele, s tim plne souhlasim, sam sem uvedl ze evropane meli kvalitnejsi ocele ze stejne doby.

Jen si skutecne nejsem jisty, ze by zbran vyrobena z jednoho moderniho kusu ocele se vyrovnala kvalitou, resp odolnosti vuci poskozeni stare zbrani vyrabene klasickou kovarinou.

Na netu jde videt spousta videi kde levne zbrane, nejen katany, sou sice ostre, ale po par secich do materialu rychle ztraci ostri.
Coz u tech drazsich, kovarskych, jaksi neni.
Pamatuji si video kde jeden katanista velmi nazorne ukazal rozdil mezi tim kdyz onen had na ostri katane je vyroben klasicky, kovarinou u dratsi zbrane, nebo jen chemicky pro vizual u levneho kousku.


K damaske oceli, souhlas, spousta ji je prosty volframovic a naproste vetsine lidi to nevadi, maji ji na vizual, nikdy onu zbran - at uz nuz ci cokoliv jineho, nebudou pouzivat tak aby se vyhidy oraveho damasku orojevyly a ta levna napodobenina katastrofalne selhala.

Aja

21. 12. 2021, 10:24

re Czert: Nebudu si hrát na experta, většinu informací mám odsud:
https://youtu.be/LLqZdfcVoV8
https://youtu.be/pdp-Xo7YhnE

ve zkratce:
-V Japonsku neměli technologie na úplné roztavení oceli, kde by nečistoty vyplavali napovrch.
-Nečistoty mají menší bod tavení, proto při překládání dojde k jejich odstranění (a k homogenizaci).
-Překládáním se spaluje uhlík, proto se začíná s ocelí s vyším obsahem uhlíku.
-V Evropě byly vysoké pece běžné už v 12 století tudíž kováři dostávali čisčí ocel, předtím se ocel pro kováře připravovala půmyslově.

Ohledně Damaškové oceli jsem kecal, že ji nikdo nedělá. Pár lidí ji ještě dělá, ale 99% lidí stačí svařovaná vrstvená ocel, která je napodobenou.

Czert

20. 12. 2021, 13:38

Jiri
Video sem zatim nezkouk, ale z jinych videji je odpoved jednoducha, zalezi na zpusobu pouziti.
V mnoha pripadech, i pro japonsky styl boje, by to vyhraly evropske mece a naopak, v jinych situacich by katana byla vhodnejsi i pro evropske bojiste.

Z metalurgickeho hlediska byly evropske mece ze stejneho obdobi o neco kvalitnejsi.

Czert

20. 12. 2021, 13:33

Aja
Prekladanim oceli se zuslechtovala? Zajimave, ja si myslel ze to bylo proto aby se tam misila meka a tvrda ocel.

K te damaske oceli, o tom, ze by to melo byt kosmwticke pozlatko slysim prvne, protoze do se vzdy brala jako zbranova ocel nejvyssi kvality, kdy zbrane proste byly drzaky.

Souhlas s tim, ze u dnesnich do jde jen o vzhled.
Ale v tom je prave onen rozdil, u one historicke a vzycne i moderni a dnesni "umeleckou" je takovy rozdil jako mezi wolframem a wolframovicem.

Videl sem na yt video kde chkapek roztavil - res jen hidne haral, ze zmekly, kulickova loziska, nijak moc to nezpracoval, jen zformoval do tvaru dyky a vydaval to za dyku z damaske ocele. Vzdalenejsi od pravdy to snad ani byt nemohlo.
Holt wolframovic.

Jiří

20. 12. 2021, 12:56

https://www.stream.cz/umeni-sermu/je-katana-lepsi-nez-evropsky-mec-nebo-je-to-jen-marketing-64264532

Aja

20. 12. 2021, 09:21

re Czert: Překládat materiál jste nucen jen pokud začínáte s nekvalitní ocelí. Překládáním částečně odstraníte nečistoty a homogenizujete vlastnosti. Pokud jste schopen materíál dostatečně roztavit (dosáhnout dostatečné teploty), tak začínáte s ocelí požadovaných vlastností, nemusíte ji pak dále překládat (pokud vám nejde jen o vzhled) a navíc neřešíte problémy se spalováním uhlíku na povrchu. Pokud máte kvalitní ocel (tzn. složení se co nejvíce blíží požadovanému), tak překládání je kontraproduktivní! A Damasková ocel je jen kosmetické pozlátko u kterého nikdy neví jak přesně a hlavně proč se dělalo.

Czert

20. 12. 2021, 07:59

Aja
A ten blabol si cetl kde?
Prave ze ono prekladani delalo mec kvalitni, nejlepsi a nejdrazsi kousky byly prekladany 20.
A ver ze kvalita mece, byt i jen 3x prekladaneho je daleko lepsi nez dnesni moderni vyroby z jednoho kusu homoceni ocele.

Stejne tak, puvodni stara damaska ocel nema konkurenci, ty dnesni napodobeni sou k smichu, to ze to tak vypada, ma to vlnky, neznanena ze to ma kvalitu damaske oceli.

Marty

17. 12. 2021, 17:18

Přesně jak říkáte, Martine. Pro ninju byl meč nástrojem, a to zhusta dost univetzálním, právě třeba jako stopínek pro šplh. Dnes se podobná technika učí třeba s teleskopem (vyzkoušeno). Dozhodně to nebyl žádný posvátný duch samuraje. Co se týká ostatních zbraní, opět máte pravdu. Ve feudálním Japonsku prostý lid nesměl vlastnit zbraně, takže tyto mnohdy vznikaly právě z rolnických nástrojů, a na Okinawě, která je tuším považována za kolébku ninjů, (zbraně z Okinawy je stějný příměr jako velbloudovo hrby) vznikly právě zbraně (zajímavé je srovnání se selskými rebeliemi u nás) jako sai, nun chaku (v podsatě cep), srp kama (spojeny řetězem kusari-kama, nesprávně též jako kusari-gama), a mnoho dalších. Záběr těchto "asasínů" byl ovšem daleko širší, včetně úkolů, kdy se počítalo s tím, že "agent" nepřežije. To se prý zákazník nikdy nesměl dovědět.

Martin

17. 12. 2021, 15:43

Pro Marty

Rozumím, Jaroslav Polák, také jsem všemožné knihy četl a taky nejsem žádný znalec.:-D Ale říkám si, kdo ví jak to vlastně tenkrát celé bylo, protože Japonci si velkou část historie vymysleli.
Jestli je pravda ta, že to byli chudí roliníci, tak bojovali vším co našli a upravovali to. Jasně pokud odcizili protivníkovu zbraň použili ji. Ale spíš než katanu by brali wakizashi a tanto, protože dlouhý meč, je dost nepraktický v malých prostorech a špatně se tasí třeba ze zad nebo i od boku jde o to kdo tasí rychleji. Také potřebovali meč který mohou zahodit, nebo píchnout do spáry ve zdi a tak různě, takže si myslím, že ten meč ať už ho jmenovali Ninja-to nebo jinak vyvinuli poměrně rychle, jako i jiné zbraně. Protože museli mít přece odpověď na samurajské zbraně.

Martin

17. 12. 2021, 15:22

Za nějaký čas, co se zajímám o meče, jsem pochopil, že okolo japonských mečů je nabalena spousta polopravd a nepravd, a i sami japonci toho dost nalhali a lidi jim to žerou už dlouhou dobu.:-D

Chvíli mě to štvalo, ale dneska si říkám, že nejspíš je to záměr. Nikdo nechce, aby po ulicích běhali blázni s kvalitními meči.:-D


Koho to skutečně zajímá, tak si schopný meč z určitého období přímo na míru opatřit dokáže.
Zbytek je bohužel odkázán na všechen ten marast na internetu, dokonce i sami Japonci vyrábí nekvalitní meče naschvál a prodávají je. A upozorňuju, že 90% a možná více běžně dostupných mečů není vlastně schopných reálného boje. Jo jsou ostré, ale nejsou konstruované pro boj meč na meč nebo na náraz do ocelového plátu zbroje nebo na kontakt s jinou pevnou zbraní. Ohýbají se, lámou. Nejsou pro to určené a mohou být překládané s jádrem a zdobením.

Ale lidi to kupují za šílený peníze a sekají s tím kde co a mají radost. Jo něco to zvládne. Ale jo, tak to asi má být. Je to jak částečně znehodnocená palná zbraň, aby nebylo možné její zneužití v plném rozsahu.:-D

Marty

17. 12. 2021, 15:22

Pro Martina:
To, co známe jako Ninja-Tó, přišlo později, kdy si bojovníci tradiční techniky boje meč trochu přizpůsobili svým specifickým potřebáma podmínkám. Jinak opravdu používali katany, resp. meče, které z nich tvarem vycházeli. Prostě škola boje mečem vycházela ze stejných základů. Nejsem žádný znalec, jen jsem si vpomněl na knihu Ninjutsu-umění špionáže, kde jsou vyobrazeny dobové kresby a rytiny, a "stínoví bojovníci skutečně v ruce třímají tradiční prohnuté meče. Když jsem si chtěl v osmdesátých letec x-tou kopii knihy nechat "oxeroxovat" v rozmnožovně strategického podniku, bábu málem trefio. Materiál, který má v názvu špionáž, to mohlo skončit pěkným malérem. Pytlík kávy, květina, a sáhodlouhé vysvětlování, že se jedná o historický dokument nakonec zvítězil.
Pro Aju:
Tak o metalurgii toho věděli víc než dost. Asi proto jejich postupy zušlechťování ocele neměli obdoby. A protože to po staletí bylo střežené tajemství, před lety se to leckdy začali lidé učit znovu. Jen v Číně (tzv. japonské "Staré meče" cca 500-1500 n.l. čerpali z čínských znalostí) a Japonsku se najdou mistři, kteří to opravdu ovládají, a hlavně to dovedou pomocí tradičních postupů. Teploty s tím mají co dělat jen potud, pokud víte co děláte, a jaký má být výsledek. Dosáhnout takových teplot není takový problém. Hattori Hanzó by z vás neměl radost.

Aja

17. 12. 2021, 14:13

Originální katany právě vůbec nebyly kvalitní. Dokonce v Japonsku měli špatné znalosti hutnictví a tak byli nuceni čepel mnohokrát překládat aby se dala ocel použít a byla trochu homogenní. Dne,s kdy není problém dosáhnout v pecích dostatečné teplot,y udělá každý umělecký kovář katanu, která tu originální strčí do kapsy.

Czert

17. 12. 2021, 13:13

Tak ona fotka je to co pouzil, holt to byla levna replika z ciny a ne kvalitni japonsky original.
Ale budme k sobe uprimni, koupit kvalitni katanu jde tezko, obchody sou presycene levnymy smejdy prodavane za cenu originalu.

Martin

17. 12. 2021, 12:27

Ostuda, normálně se stydim za něj i za oba vojáky.

Ninja nenosil nikdy katanu, ale Ninja-tó. Katanu nosil samuraj (katana = jméno pána). To na fotce není ani jedno, jen levný paskvil. Katana i Ninja-tó má svá specifika, i když ten paskvil může vypadat podobný japonskému meči. Ach jo...

Ještě že tam byl ten policajt a vyřešil to. Sláva hlídce.

xbond

17. 12. 2021, 12:05

Je to par týdnu co místní obyvatel vesničky v Rusku zabil 3  vojáky, protože patřili k jednotce, která rušila svobodné vysilání.:grinning:

xbond

17. 12. 2021, 12:00

takovy by byli potřeba n a rusouny-

Czert

17. 12. 2021, 08:53

Evidentne profik v infilraci ale amater v provedeni.

Nicky

17. 12. 2021, 08:15

vic takovych Riverů.