EXCALIBUR
CZUB
CZUB

Nový ruský těžký úderný dron se připravuje k prvnímu letu

 25. 01. 2019      kategorie: Vojenská technika      19 komentářů

Na ruském internetu se objevila fotografie nového ruského těžkého úderného dronu Suchoj S-70 Ochotnik. Pořízena byla pravděpodobně na letišti Novobirského leteckého závodu. Ochotnik je létající samokřídlo s odhadovanou hmotností 20 tun a maximální rychlostí nad 1000 km/h.

Ochotnik.2.twitt.Milcolumnist.FU
Foto: Ochotnik-B | foto: twitt / Milcolumnist / FU

Ruské zdroje uvádějí, že podle smlouvy mezi ruským ministerstvem obrany a společností Suchoj z roku 2011 má být nový úderný dron vysoce autonomní, disponovat dlouhým doletem a být schopný nosit širokou paletu vysoce přesných zbraní. Má se jednat o stroj šesté generace u něhož je část palubních systémů sjednocena s víceúčelovým bojovým letounem Suchoj Su-57. Pohon dronu pravděpodobně zajišťují dva motory Klimov RD-33MK bez přídavného spalování.

Psali jsme: TATRA 813 v terénu

Nový ruský úderný dron již úspěšně absolvoval pozemní zkoušky a připravuje se na první zkušební let. Suchoj S-70 Ochotnik je primárně určen k ničení pozemních cílů se silnou PVO za pomoci přesně naváděné munice a průzkum pozemního bojiště

Su-57-Ochotnik.in24.org.FU
Foto: Su-57 (053) působící ve prospěch programu dronu Ochotnik | foto: in24 / FU

Dne 12. července 2011 Ministerstvo obrany Ruské federace pověřilo JSC P.O. Suchoje, v rámci programu URBK (útočný-průzkumný bezpilotní komplex), vývojem těžkého útočného-průzkumného bezpilotního prostředku (UCAV) pro Ruské VVS. Technické zadání k tomuto stroji bylo ministrem obrany stvrzeno v dubnu roku 2012. Práce na zmíněném UCAV probíhají v rámci NIR (vědecko-výzkumné práce) a OKR (zkušebně-konstrukční práce) s krycím názvem Ochotnik-B. Vzhledem k tomu, že JSC P.O. Suchoje neměla s projektováním UCAV tehdy ještě jakékoliv zkušenosti, mezitím k projektu Ochotnik-B přizvala RSK MiG. Tato konstrukční kancelář totiž měla na svědomí projekt cca 10-ti t podzvukového stealth UCAV typu Skat, který byl řešen jako jednomotorové létající křídlo (bez ocasních ploch). Vývoj tohoto stroje byl zahájen v roce 2005 a nakonec nepřekročil fázi stavby 1:1 makety. S tou se přitom mohla široká veřejnost seznámit v srpnu roku 2007 na moskevské airshow MAKS 2007.

Psali jsme: Mini Harpy - nový izraelský úderný sebevražedný dron

suOchotnik_02a
Foto: Suchoj S-70 Ochotnik-B | printscreen z YouTube

Smlouva mezi JSC P.O. Suchoje a RSK MiG o společném postupu při vývoji UCAV typu Ochotnik-B byla podepsána dne 25. října 2012. Dle tehdejších plánů se měly letové zkoušky prototypu rozeběhnout v roce 2016. Se zařazením do výzbroje VVS se tehdy počítalo v roce 2020. V říjnu roku 2013 bylo nicméně oznámeno, že prototyp UCAV typu Ochotnik-B bude ke zkouškám odevzdán až v roce 2018. UCAV typu Ochotnik-B je koncipován jako létající křídlo se vzletovou hmotností řádu 20 t. Zmíněný stroj je navíc navržen s ohledem na sníženou zjistitelnost (stealth). Pohon UCAV typu Ochotnik-B bude údajně obstarávat buďto dvojice dvouproudových motorů typu RD-33MK, pohonných jednotek letounů řady MiG-29 (Fulcrum), ve verzi bez přídavného spalování s tahem 2 x 5 400 kp nebo jeden dvouproudový motor s tahem řádu 9 000 až 10 000 kp vzešlý z programu bojového letounu 5. generace typu Su-57 (Frazor). Rychlost tohoto stroje by se měla pohybovat mezi 1 000 až 1 100 km/h.

suOchotnik_01a
Foto: Suchoj S-70 Ochotnik-B | printscreen z YouTube

Neletový exemplář pro pozemní zkoušky UCAV typu Ochotnik-B byl dokončen v roce 2014. Letový prototyp (demonstrátor) tohoto stroje je znám jako S-70 a byl postaven závodem NAZ z Novosibirska. Zmíněný stroj byl dokončen v roce 2018. První pojížďku po VPD prototyp UCAV typu Ochotnik-B vykonal, na podnikovém letišti výrobního závodu NAZ, dne 23. listopadu toho samého roku. Přitom dosáhl rychlosti 200 km/h. Do konce roku 2018 zmíněný stroj uskuteční ještě několik pojížděk. Tomu bude následovat několik krátkých „skoků“ do malé výšky nad VPD. Teprve až poté budou zahájeny plnohodnotné letové zkoušky. Se zahájením letových zkoušek se počítá v roce 2019.

Zdroj: Militarybox, CC BY-SA, ruslet.webnode.cz, YouTube

CENOVÉ BOMBY (1794)

Komentáře

Delta

14. 03. 2019

Rusko rozumem nepochopíš

scipio

26. 01. 2019

Jistěže je jedno, jaký traktor to táhne, dokonce je i jedno, jak je starý, pokud tu váhu utáhne, tak se nic neděje. Jenom je symptomatické, že všechno přepisujeme z jakéhokoliv jazyka přes angličtinu a pak vznikají nesmyslné spřežky a jiná zvěrstva. Protože neumějí dnes novináři a mnozí další přečíst z azbuky, dočkáme se perel, že po měkkých hláskách, jako je ž,š,č,ř,ď,ť,ň klidně flákne y, přesto, že už na prvním stupni se učí, že v češtině po těchto hláskách smí být pouze i a v jiných jazycích se tyto měkčené hlásky v psané formě nevyskytují. Názorný příklad přepisu ukrajinských jmen Turčynov místo Turčinov, Daňyšylin místo Danišilin a podobně. Stejně tak hláska c přecezená přes angličtinu je ts, zažil jsem, že blb napsal Tsar bomba v čekém textu, i když čeština opravdu zná slovo car. Takže snad i ten traktor můžeme psát správně a né blbě. Dokonce ani za povinné ruštiny na všech stupních zdělávání nás nikdo nenutil a nikoho by ani nenapadlo místo Shakespeare napsat Šekspír, jako v ruštině.

bat21

26. 01. 2019

Hlavně udržet tlak páry v kotli...

Jarek

26. 01. 2019

Ono je docela jedno jaký traktor to táhne. Ten traktor nikdy nikde bojovat nebude tak nechápu proč se na něj obrací tolik pozornosti.

scipio

25. 01. 2019

ten traktor se jmenuje Kirovec, čeština zná písmeno c (na rozdíl od angličtiny). I v originále, v azbuce je na konci písmeno c.

pajaklidek

25. 01. 2019

Jen at zbrojej .....pomalu vychcípají hlady , protože na východě už ted nemají co žrát a páko Putin se chce předvádět ,ale nikdo na něj neni zvědavej ,proto je také nasr... .

Al

25. 01. 2019

Supermoderní výdobytek techniky a po ploše to táhne Kirovets, 50let starej kloubovej traktor co měl obhospodařovat sovětské lány :D. Gratuluju, welcome in Russia

Přidat komentář

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací