Putin slibuje nové jaderné ponorky – realita v loděnicích ale děsí i generály
Na začátku dubna 2025 navštívil ruský prezident Vladimir Putin loděnice ve městě Bolšoj Kamen na Dálném východě, kde slavnostně oznámil rozšíření ruské ponorkové flotily. Ve svém projevu uvedl, že země postaví dvě nové strategické jaderné ponorky třídy Borej a několik víceúčelových ponorek třídy Jaseň. Cílem má být posílení tzv. námořní části jaderné triády a potvrzení ruské přítomnosti v Tichomoří i severním Atlantiku.
Foto: Ponorky třídy Borej | Wikimedia Commons / Public domain
„Ruské námořnictvo zůstává garantem bezpečnosti našich hranic i zájmů v globálním měřítku,“ prohlásil Putin s tím, že obranný průmysl funguje v režimu „nejvyššího zatížení“ kvůli mezinárodní situaci a konfliktu na Ukrajině. Zdůraznil také, že Západ proti Rusku vede „hybridní válku“, jejíž součástí jsou i ekonomické sankce a technologická blokáda.
Realita ruského zbrojního průmyslu je ale podstatně méně triumfální, než jak ji prezentuje Kreml. Výstavba moderních ponorek se potýká s vážnými strukturálními problémy. Chybějí kvalifikovaní inženýři, technici i řadoví pracovníci. Mnoho komponent, které dříve pocházely z Evropy nebo Ukrajiny, nelze nyní získat, což nutí výrobce k improvizacím a vývoji náhradních systémů, často nižší kvality.
Typickým příkladem je jaderná ponorka „Kňaz Požarskij“, poslední plánovaný kus třídy Borej-A. Je ve výstavbě od roku 2016, ale její dokončení bylo už několikrát odloženo. Podobně ponorky třídy Jaseň-M, které mají představovat páteř ruské víceúčelové jaderné flotily, narážejí na potíže s výrobními kapacitami i dodávkami specializované elektroniky a sonarových systémů.
Na pozadí této stagnace přitom dochází k rychlé modernizaci námořních sil v zemích NATO i v asijsko-pacifickém prostoru. Americké námořnictvo v roce 2024 zadalo zakázky na novou generaci ponorek třídy Columbia a zároveň rozšiřuje spolupráci s Austrálií a Velkou Británií v rámci bezpečnostního paktu AUKUS. Čína mezitím buduje rozsáhlou ponorkovou flotilu, která má operovat především v Jihočínském moři a Tichém oceánu.
Rusko si je této dynamiky vědomo – a i proto se Kreml snaží projektovat sílu i přes objektivní omezení. Prezidentovo vystoupení v Bolšem Kameni tak mělo zjevně i symbolický rozměr: ukázat, že Rusko neztrácí schopnost budovat sofistikované zbraňové systémy, a to i za cenu obrovského vnitřního napětí. Podle expertů se ale zároveň ve vojenských kruzích začíná vážně uvažovat o zpomalení některých ambiciózních projektů a o zaměření na udržení existující flotily v bojeschopném stavu.
Západní analytici upozorňují, že právě ponorkové síly jsou pro Rusko klíčové kvůli schopnosti přežít jaderný úder a provést odvetu – tzv. second-strike capability. Jakékoli zpoždění nebo technologická degradace v tomto segmentu tak má strategický význam. Zatímco se ruské pozemní síly vyčerpávají na Ukrajině, loděnice ve Vladivostoku, Severodvinsku nebo Petrohradu čelí tiché, ale neméně zásadní bitvě: o zachování technologického jádra ruské vojenské síly pod vodou.
Zdroj: defencenews.com, defensemagazine.com
Komentáře
Czertik
28. 04. 2025, 14:04ted sem si vzpomel na jedno vido , ktere jsem videl tak pred pul rokem, mozna jeste driv.
a to bylo o ruske ponorce ktera mela na vezi protidronovy slat.
holt rusum uz trochu v te dobe hrabalo.
Pepík Knedlík
27. 04. 2025, 11:16Zajímalo by mě jestli Rusko má ponorky v Černým moři.
Tohle je zajímavý názor.
Historie poloostrova Krym a jeho svrchovanosti. „Sovětský svaz se rozpadl v prosinci 1991. V roce 1992 krymská ústava vyhlásila úplnou nezávislost, ale Ukrajina to odmítla. A Ukrajina Krym ve skutečnosti anektovala. Svrhla ji speciálními jednotkami, svrhla prezidenta Krymu. Zrušila krymskou ústavu a v roce 1995 Krym obsadila. A to se stalo předmětem sporu mezi Krymem a Ukrajinou, ale také mezi Ruskem a Ukrajinou. Rusko však odmítlo do tohoto konfliktu zasahovat,“ řekl Baud.
Czertik
27. 04. 2025, 15:03knedle ss
tak vzhledem k tomu ze ukrajinci potopili jednu ruskou ponorku, tak odpoved je jasne - minimalne jednu ponorku tam meli.
a ke krymu, muzes si psat co chces, podstatne je ze dle ukrajinske ustavy krm nezvislost vyhlasit nemohl, a ani nevyhlasit nezavislost kde charty osn.
cili nezavislot krymu nemela zadnou pravni oporu, v nicem.
Azor
27. 04. 2025, 15:52Czertik.
"a ke krymu, muzes si psat co chces, podstatne je ze dle ukrajinske ustavy krm nezvislost vyhlasit nemohl, a ani nevyhlasit nezavislost kde charty osn.
cili nezavislot krymu nemela zadnou pravni oporu, v nicem."
Toto platí především o vás ! ! !
Akorát tu máte jen slova a nic než vaše slova,která jsou podložena čím???
Jen vaším štěkotem.
Dejte sem výklad charty OSN,ať se tu člověk s tím seznámí, aby viděl, jaký že jste v tomto diletant.
Czertik
27. 04. 2025, 20:22rexik
dej dukazy ze ohledne krymu nemam pravdu. stale stekas a to falesne.
aport a haf.
Pepík Knedlík
27. 04. 2025, 22:04Nikita Czertik
A jak to vidí ve Svycarsku?
Profesor Glenn Diesen a plukovník Jacques Baud, bývalý švýcarský zpravodajský analytik?
"Během studené války jsme sovětské protějšky alespoň znali a komunikovali s nimi. Dnes jsou všechny dveře zavřené,“ kritizuje Baud. Diesen dodává, že Evropa, která vždy nabádala jiné státy k dialogu, nyní sama odmítá jednat s Ruskem.
Evropa podle Bauda ovšem i po třech letech války trvá na svých požadavcích a není ochotná couvnout ani o milimetr. „Strategie založená na narativu, nikoli na realitě, je odsouzena k neúspěchu,“ uzavřel Baud. Profesor Glenn Diesen dodal, že Evropa musí nutně změnit své uvažování, nebo se patová situace bude jen prodlužovat a Ukrajina bude krvácet dál. „Dokud Evropa nedokáže otevřeně mluvit o příčinách konfliktu, nemůže obnovit strategické myšlení,“ řekl Diesen na závěr.
Azor
27. 04. 2025, 23:41Czertk.
"dej dukazy ze ohledne krymu nemam pravdu. stale stekas a to falesne."
Už jsem vám je dal a ozdrojované.
Ale vy se kroutíte jako had až si začneta za nějakou tu dobu ukusovat svůj ocásek.
A taky jsem vám dal už důkaz.ře Rusko není agresor.
https://www.youtube.com/watch?v=q2h_i_UkPGE&t=2726s 31.05.
https://www.youtube.com/watch?v=PmKB35MdndY
Salut.
Czertik
28. 04. 2025, 06:49knedle ss
jenze problem je v tom, ze soveti byly rozumejsi nez dnesni rusove.
nejde jednat s idiotem.
a co je spatneho na tom, ze evropa neni ochotna ustoupit ani o milimetr putinovy ?
jak ze se to vyplatilo ustupovai hitlerovi ? nebo si uplne stejne vychlastany sklerotik jako rexik, ze si nepamatujes nic , jen to ti napaisi kazdy den na sputniku ?
Czertik
28. 04. 2025, 06:54rexik
to sou toje dukazy ? tlachani zartych lizacu ruskych zadnic ?
takze ti to zopakuju znova, ABSOLUTNE NIC z tech videji co si dal link nelegalizuje kradez krymu ruskem, ani nevyvsetlil situaci pred tim.
Azor
28. 04. 2025, 12:55Czertik.
"to sou toje dukazy ? tlachani zartych lizacu ruskych zadnic ?"
Když ten co" líže ruské zadnice" bude tvrdit že 1+1ˇ= 2,tak mu nebudete věřit???
A věřit budete Stramerovi,Fialovi či Merzovi,pokud budou tvrdit že 1+1= 6 ???????
To že nemáte mentální schopnost porozumět mluvenému slovu(kde byly odkazy)a nechápete to ohledně odkazů,tak co já s tím???
A jak se říká - praxe je kriterium pravdy - a pak se teda uvidí,zda vám vyjde to v co doufáte,a nebo to bude tak jak říká Harabin - soudce i na mezinárodní právo.
A vy jste odborník na co????
Na mez.právo?????
Salut.
Czertik
28. 04. 2025, 14:13rexik
kdyz lizac ruskych zadnic bude tvrdit ze 1+1= 2, tak mu budu verit. kdz bude tvrdit ze putin je andel co ma kridla, budu chtit aby putin na onech kridlach doletel az ke me.
jinymy slovy, v zadnem momente onech videi necitavaly jedinou rozulici osn, jediny odstavec zakona, ktery by lehgalizoval kradez krymu ruskem.
staci ti to takhle, nebo ses uplne retardovany a misos to mit po psimenkach, protoze slova nezvladas ?
takze budu jim verit, teprve tehdy at OCITUJI prislusne paragrafy.
a jake odkazy pod videi mas na mysly ? jako trebba ten na apple podcast ?
ano, skutecne dokonaly priklad legality krateze krymu ruskem.
ne ne ne, uz vim, odkaz na stranu co eze putinovi do riti. to je ono, vyhral si pripad.
to byl sakrasmus, kdby to vuj vychlastany mozek nepochopil.
btv, a t tvoje kriterium casu zacne platit od kdy a jak dlouho ?
zatim kriterium casu - cili pravdy - stale tverdi ze rusove krym ukradly bez jakeloliv legality.
haf a aport.
Azor
28. 04. 2025, 17:11Czertik.
"jinymy slovy, v zadnem momente onech videi necitavaly jedinou rozulici osn, jediny odstavec zakona, ktery by lehgalizoval kradez krymu ruskem."
Tak to pak jste nahluchlí(snad vám není nad 80,kde starší lidé mají tel puštěnou na větší hlasitost.Anebo jste hluchý a další možnost je troll..
Jinak pro lidi aby su udělali obrázek o ovašem tvrzení,že tam nic necitoval z charty osn.
https://www.youtube.com/watch?v=q2h_i_UkPGE&t=2726s 31.05.
https://www.youtube.com/watch?v=PmKB35MdndY
Salut.
Czertik
29. 04. 2025, 10:39rexik
ty tvoje vide jen dokazuji nejen tvoji rerdaci, ale i ostatnich pro ruskych trollu.
kde tahle tvoje masturbace " Dojde-li k ozbrojenému útoku proti některému členu Spojených národů, nic v této chartě není na překážku přirozenému právu na individuální nebo kolektivní sebeobranu, dokud Rada bezpečnosti neučiní opatření pro zachování mezinárodního míru a bezpečnosti."
umoznuje ruskou invazi na ukrajinu ? kdy a jak ukrajina napadla rusko ????
kupodivi ve ukazuje tomu ze to bylo ruso kdo napadlo ukrajinu. mas jakykoliv dukaz o ukrajiske agresi ?
ze ne ? vidis svoji retardaci ?
a muzes me rict kde rada bezpecnosti osn, rekla ze ruska invaze na ukrajinu je v rychtigu ???
ze ne ? vidis svoji retardaci ?
a nemasturbuj tu s tim ze rb osn odmitla rict ze ruska invaze byl zlocin a nelegalni, kdyz to rusko vetovalo ?
schvalne, napis sem pocty hlasu pro to ze rusko bylo agresor a hlasu proti ?
jinymy slov, ti tvoji "epxerti" operuji terminy a vecmi kterym absolutne nerozumi a dokazuji jaci sou to sami dioti, spolu s tebou.
Czertik
29. 04. 2025, 10:43rexiku
jeste sem zapomel, skutecne rozeber jak pravo na SEBEOBRANU rika ze muzes provest invazi do druheho statu ?
skutecne si vygugli co pravo rozumi pod pojmem sebeobrana.
Azor
29. 04. 2025, 11:55Czertik.
"umoznuje ruskou invazi na ukrajinu ? kdy a jak ukrajina napadla rusko ????"
Co to tu matláte???
Už jsem vám psal článek o sebeurčení.A to bylo odsouhlaseno v referendu.A nikoho nemusí zajímat,že to západ neuznal.
Za další v referendu si odsouhlasili připojení k rusku!!! A v tomto podle charty se nemusí ohlížet na stát ve kterém dříve byli!!!! A tím připojením se staly ruskem a Rusko brání svoji zem.A ukrajinská armáda je od té doby okupant.tudíž je agresor!.
A tím vstupem ukrajiny do Kurska se z ukrajiny stal opět agresor a Rusko co teď vstoupí na území ukrajiny se pouze brání podle čl 51.
"a muzes me rict kde rada bezpecnosti osn, rekla ze ruska invaze na ukrajinu je v rychtigu ???"
Jasně to formuloval na základě charty osn Harabin, v tom odkazu, jste hluchý??!!!
"a nemasturbuj tu s tim ze rb osn odmitla rict ze ruska invaze byl zlocin a nelegalni, kdyz to rusko vetovalo ?"
RB nic neodmítla !!!! Jste retard???? Toto bylo podle mez.práva.!!!!! A každá zem co je v osn je povinna se tímto řídit!!!!
RB,pouze neschválila návh že je Rusko agresor,nic víc,nic míň.
A pokud něco neschválí RB,tak se to nestává mez.právem!!!
"schvalne, napis sem pocty hlasu pro to ze rusko bylo agresor a hlasu proti ?"
V RB se nehraje na počet hlasů,když někdo má právo veta.
Viz kolik že toho vetovalo USA.a tím jejím vetem se to či ono,nestalo mez. právem podle kterého, se musí všechny země v osn řídit.
A pokud se budete opět ptát,na to na co jsem už odpověděl,tak nebudu reagovat.
Salut.
Czertik
29. 04. 2025, 23:57rexik
vyborne, takze odpovedet nedokazes, jak pravo na sebeobrnu umoznuje rusku invazi na ukrajinu.
takze veskera tvoje masturbace clankem 51 osn stoji na ulne vode. co mas dlasiho, tentokrat vic pevneho ?
pravo na sebeurceni neplati, pokud uz dany stat existuje. prostuduj si pravo na sebeurceni poradne.
a ze nikdo legalitu nezavislosti krymu neuznal, ani samotne rusko ? uz vidis v cem je problem ?
pokud to dle tebe bylo legalni, proc to zadny stat neuznal ? dokazes to vysvetlit ?
samozrejme ze ne, ale kvakat budes.
a uz vubec nechapu tu tvoji retardaci jak muses masturbovat jednim ocasem o tom, ze je postatne ze krym yhlasil nezavislost, bez toho kdo to uzal, a druhym ocasem masturbvat o tom, ze kosovo nemelo pravo vyhlasit samotstnost bez ohledu na to kdo to uznal.
to je dokonala retrdace.
a kdy ze se to lidove republiky pripojili k rusku a kdy ze to rusko provedlo invazi na ukrajinu ?
rsuko bylo vzdy agresor, bez ohledu jake ptakoviny napises.
co to meles za hovadiny ohledne clanku 51 ???? prave ze diky nemu ukrajina mela pravo provest invazi na kursk v ramci sebeobrany, s tim ze agresrem je stale rusko.
protuduj si jak funguje pravo na sbeobranu, nez ze sebe udelas jeste vetsiho retarda nez si.
ten tvuj harbin je uplny kreten. rict ze rada bezpecnosti osn neprohlasilo rusko agresorem (diky pravu veta ruska) neni to same jako rit ze ruska agrese byla legalni v souladu s pravem.
abych ti vyvsetlil tvoji tupost, kdyz ti vystilm rodinu a soud me za to neodsoudi, tak to bude jen znamenat ze me nezavrou, ne to ze tvoje rodina bude dale zit. bude mrtva, ale chapu ze si prilis pitomej abys to pochopil.
rexiku, ses retard ??? vim, ze si. napis tu proc rb osn enchvalila ze rusko je agresor a kolik bylo hlasu pro to ze je agresorem a kolik ne.
ale to nam nikdy nedas, protoze by se prokazalo jaki ses prolhany manipulator a jak moc kvakas.
"V RB se nehraje na počet hlasů,když někdo má právo veta."
konecne si to priznal. co myslis, bude vrah odsouzen k poprave, kdyz bude mit vrah pravo veta ?
copak, copak, dochazeji argumenty tak vytahujeme jak v usa mlai cernochy ? jde videt ze ses nic nenaucil diky svoji tupisti.
rexiku, vidim ze si tak tuoy ze ani netusis jak funguje osn a mezinarodni pravo.
mezinarodni pravo sou ony rezoluce osn.
odsouzeni nebo neodsouzeni nekoho na zaklade rezoluce osn nikdy nemeni a nestava se mezinarodnim pravem.
mezinarodnim pravem by se to stalo jen vydanim nove rezoluce o poruseni jine rezoluce.
haf a aport. tupoune
JanČejka
28. 04. 2025, 16:07Knedlík
Ty jsi opravdu vrcholný tupoun neznalý všemi směry... Ty fakt nevíš nic... Na co sem lezeš prezentovat svou hloupost a neznalost mi řekni?
Ty opravdu nevíš, že v srpnu 2024 Ukrajinci potopili ruskou ponorku Rostov na Donu? A pokládáš tu do éteru dotaz, který si můžeš na googlu do 10 sekund ověřit?
Je to pořád to samé trolle Knedlíku, jako s těmi tvými ztrátami z ruského ministerstva obrany, kterými se tu oháníš pomalu jako faktickou informací a rozčiluješ se, že jsem ti tu do nebe volající tupost se 75 tisíci ztracenými vojáky, 500 Himarsy a skoro 500 tanky zpochybnil. Ty ani nechápeš, že tajit zdroj ti nepomůže, tak moc blbý jsi... Zkrátka neumíš pracovat se zdroji, toje tvůj problém, neumíš si ověřovat informace, nedokážeš rozeznat pravdu od lži (dokonce ani tak vrcholně absurdní lež). Je u tebe patrná absence vyššího vzdělání a inteligence. Jsi jen snaživý blb, který chce být za každou cenu vidět.
JanČejka
28. 04. 2025, 16:09EDIT: 15 Himarsy
MiraH
26. 04. 2025, 19:34jenže americká a vlastně i evropská realita je stejná, jediní kdo mají masivní průmyslovou kapacitu je ČLR a JK. Amerika i EU se ponořili do pseudoproblémů a takto to dopadlo, celá generace budoucích inženýrů je ztracená. Rusko z jiných důvodů, ze ztracené generace 90 let. Obojí ale vedlo ke stejnému výsledku zatímco asiati pilně nepřerušovaně pracovali.
Czertik
26. 04. 2025, 20:25a v cem ma byt amerika ztracena ?
amici maji porad prumyslovou kapacitu a pod trumpem jeste poroste.
trump zavedl cla na cinu ve vysi 145% a hned behem nekolika dni apple presunuje znacnou cast vyroby ajfonu z ciny do usa.
a ostatni vyrobci budou nasledovat, protoze pokud utecou z ciny do vietnamu tak donik da vetsi cla na vietnam a zas by utikali jinam.
navrat do usa je nejjistejsi.
Slavoslav
26. 04. 2025, 21:11co presuva Apple do USA? daj link na tu kravinu
Czertik
26. 04. 2025, 21:34jdi na yt a mrkni se na america uncovered, na presny nazev videa si ted nevzpomenu, ale mas jistotu ze to video nebude starsi nez 4 mesice.
Azor
26. 04. 2025, 22:01Czertik.
Vy tak těm clům co dělá Doník "rozumíte".
Bylo by vhodné si o tomto něco přečíst,tak aspoň toto -
"„Trumpův tarif“ aneb Je 47. americký prezident připraven na občanskou válku?
Američané počínání svého prezidenta vnímají převážně negativně"
https://fondsk.ru/news/2025/04/15/tarif-trampa-ili-gotov-li-47-y-prezident-ssha-k-grazhdanskoy-voyne.html
Salut.
Czertik
26. 04. 2025, 22:54rexik
jasne, ruske linky sou na nalady amiku vemi spolehlive.
obcanska valka v usa ?????? hahahahahaaha. ses pekny retard. tou uz komunisti, jak v usa, tak i jinde strasily od doby kdy to vypadalo ze trump vyhraje poprve... a kde nic tu nic.
jedinou "obcanskou valku" co vedli v usa naposledy, tak by byly komunisti a blm proti normalnim lidem.
a kdyz nebude zadna obcaska valka v usa, priznas ze si uplny amater a idiot ?
haf a aport.
Azor
27. 04. 2025, 11:30Czertik.
"a kdyz nebude zadna obcaska valka v usa, priznas ze si uplny amater a idiot ?"
Autor tvrdí že ta občanská válka určitě bude?? Vy nechápete(opět)psaný text???
Jak se říká "Praxe je kriterium pravdy"
A tak v praxi(v čase)se ukáže,zda autorovi doměnky se( můžou) potvrdí, či ne.
Salut.
Czertik
27. 04. 2025, 15:05rexik
kdyz autor netvrdi ze obcsnska valka v usa bude, proc o ni pises ty ?
evidentne nexhapes text co si sam postoval.
haf a aport.
Czertik
27. 04. 2025, 15:05rexik
a ano, mas pravdu, cas je kriterium pravdy.
a pravda je - kapitalismus tu stale je a snahy vybudovat socialismus/komunismus vzdy skoncily neuspechem a tyrnanii.
haf a aport.
Slavoslav
27. 04. 2025, 15:43czertik
nemusim ist nikde, apple ziaden masivnejsi presun vyroby do USA nechysta. a nie, rozne bullshit kanaly na YT nie si zdroj ktory by si mal pouizvat. to je levele cokel
Azor
27. 04. 2025, 15:58Czertik.
"kdyz autor netvrdi ze obcsnska valka v usa bude, proc o ni pises ty ?"
To aby jste náhodou nebyl překvapený,pokud by to nastalo, a vy nemohl tvrdit(a vám podobí) - tak jako u nás plno polithňupů - že se to nedalo očekávat.
Salut.
Azor
27. 04. 2025, 16:06Slavoslav.
"nemusim ist nikde, apple ziaden masivnejsi presun vyroby do USA nechysta. "
Zatím to tak je.Ale co bude v čase????
https://www.novinky.cz/clanek/internet-a-pc-mobil-vsechny-iphony-pro-usa-se-maji-vyrabet-v-indii-40518651
Slavoslav
27. 04. 2025, 16:12cokel, ja ciem, ze ty si 3xtra blb co veri na Mesiac, ale odkedy je India clenskym statom USA?
Czertik
27. 04. 2025, 20:23slava
ani ses na nej nepodival a uz pises ze je bullsit ? to o tobe hodne vypovida.
Czertik
27. 04. 2025, 20:24rexik
ale kdyz valka nenastane tak se ti spravne budem vysmivat jako hnupovi. co na tom nechapes ?
aport a haf
Azor
27. 04. 2025, 23:48Slavoslav.
"cokel, ja ciem, ze ty si 3xtra blb co veri na Mesiac, ale odkedy je India clenskym statom USA?"
A toto jste vyvodil z čeho?????
Nemáte horečku???? Vám nestačí ta vaše chronická nemoc"Rusophobia paranoia"
Salut.
Slavoslav
28. 04. 2025, 05:30czertik
naco sa mam na to pozriet, ked vsetky relevantne zdroje ktore pravidelne citam tvrdia opak? ty nieco tvrdis, dokaz to. a to, ze tvojim dokazom ma byt akesi video z YT kde nevies ani autora o tom dost vypoveda
Slavoslav
28. 04. 2025, 05:31cokel
lebo sa ti s czertikom bavim o presune vyroby do USA a ty napises, ze idu vyrabat v Indii. kde uz mimochodom maju beziaci zavod, jedine co idu spravit, ze jeho kapacitu rezervuji pre USA kvoli trumpovej obchodnej vojne kde sa zameriava na Cinu.
Czertik
28. 04. 2025, 06:57slava
autora sem ti napsal, jen si nemuzu vzpomenout na presny nazev videa.
a ma nejakych 4, 5 videi co se tykaji tarifu za trumpa.
Czertik
28. 04. 2025, 06:59rexik
a vis co je nejvetsi sranda ?
ze pokud presuou vyrobu z ciny do indie, tak brzo trump zdani i indii a pak se budou za draho stehovat kam ?
Slavoslav
28. 04. 2025, 07:53Czertik
ok, myslel som, ze to je nazov videa, pozrel som si to a teda tvojim zdrojom je youtuber co robi popularne videa bez odzdrojovania a zaraba na videniach? Ok, ja radsej budem verit velkym dennikom a presun vyroby do USA je bullshit.
Co sa tyka Indie, Apple tam vyrobu presunul uz za prvej Trumpovej vlady v ramci diverzifikacie a momentalne lan alokuje tieto vyrobne kapacity primarne pre US trh kedze Trump ma ako hlavneho nepriatela Cinu. CO sa tyka zavadzania ciel pre Indiu, rad by som ta upozornil na fakt, ze aj tie cla pre Cinu velmi rychlo ziskali vynimku hadaj na co? Spravne, na spotrebnu elektroniku, lebo Iphone za 2000 USD svojim volicom ani Trump nevysvetli. Apple, aby ho upokojil akurat oznamli investicie v USA ktore vsak nebudu smerovat do produkcnych kapacit
Slavoslav
28. 04. 2025, 08:03czertik
tu mas relevantny clanok k tomu co Apple oznamilo ohladom investicii v USA
https://www.forbes.com/sites/patrickmoorhead/2025/02/24/what-does-apples-500-billion-pledge-for-us-production-really-mean/
Slavoslav
28. 04. 2025, 09:18a sranda je, ze telefon zostaveny v Indii aj s clami by bol zrejme stale lacnejsi ako keby ho zmontovali v USA. Lebo ak by sa cena skladala z montaze v USA kde by isla amortizacia noveho zavodu a vybavenia plus komponentov zo zahranicia na ktore by stale padalo clo tak by to bolo fest vesele co sa tyka konecncej ceny. A kym montaznu linku by si ako tak este prestahoval v dohladnej dobe tak prinutit subdodavatelov k presunu technologii a vyroby do USA by bolo na dlhe roky ak by na to aj hned kyvli, co vela znich ani nemusi
Czertik
28. 04. 2025, 14:23slava
a vsiml sis, ze dava primo fotky stranek tvojich milovanych vekych deniku, ze jo ?
trochu paradox, ze jo. neveris mu, kdyz ti precte co pisou velke deniky, ale budes verit velkym denikum kdyz si prectes to same.
a ta vyjimka na elektroniku od ciny, bude trvala nebo docasna ?
vezmi si jak se trumpovi lid smali kdyz uvaloval cla na neobydlene ostrovy, ale uz se nejsmeji kdyz trh reaguje na to, kdyz trump touhle akci uzvrel vyhybani se placeni tarifum.
trump dobre vi co dela ohledne tarifu.
myslis ze je jen nahoda ze mezi nejvetsi kritiku trumpovych tarifu patri bez vyjiky spolecnosti co presunuly vyrobu z usa do ciny a jinam, vse v ramci zisku pro jejich firmu ? bez ohledu jaky to bude mit dopad na usa ?
skutecne ti musim pripominat ze likvidace domaciho prumyslu v ramci ziku je stupidita ? to co se delo v evropa za doby cinskeho viru je malo ? kdy byl evropsky medicisnky prumyls velmi maly ?
a dodnes se sposuta leku dovazi jen z ciny a v evrope se nevyrabi.
uvidime jestli cinsky virus 2.0 z 24 bude mit stejny efekt jako 1, nebo jestli lidi uz maji vic rozumu.
a vidis, ty investice applu v usa sis nakonec sam nasel.
Slavoslav
28. 04. 2025, 14:34czertik
ja som to video ani nepozeral, ak chcem spravy citam si ich priamo a nepotrebujem ich predzute nahodnym kanalom z YT ktore naviac siri bludy, lebo ziadne stahovanie vyroby iPhonov do USA sa nechysta
to netusim, ale preto preventivne bookuju pre USA vyrobnu kapacitu v Indii, ako som napisal aj v Apple vedia,z e Trump ide najviac po Cine a je tam najvacsie riziko
skutocne mi nemusis pripominat nic, zjavne mas pomylene predstavy o ekonomike a dobe trvania presunu vyroby. Keby aj hned zacali tak si nie som isty ci by sme videli este za trumpa prvy americky iphone. Sproste schvalenie noveho dodavatela granulatu na vyrobu gumy ked sa ten povodny stahoval z EU trvalo v automotive roky a stalo desiatky milionov napriec odvetvim.
A to ako velmi cla uskodia USA na to si len pockaj. Trump znicil najvacsi vyvozny artikel USA a to doveru trhov kde si svet u nich kupoval ochranu tym, ze drzal USD vysoko. Tie obchodne deficity maju totiz najma preto, ze tlacia USD o ktory je vo svete zaujem. Lenze ak ten zaujem znicis co Trump rozbehol tak si ten dolar tlacit nebudu moct tak ako doteraz a budu ich cakat velmi tazke casy. AKo fajn, bolo to vyodne pre vsetkych, USA natlacili USD? natlacili to do armady skade sa to dostalo do ich ekonomiky a tak si mohli nakupovat tovar v zahranici a vsetci boli spokojny. Ta armada USA totiz stala aj zvysok sveta nasobne menej cos a tyka stability obchodu a platili vlastne tym za to,z e si svet drzal USD ako rezervnu menu.
nebud cokel, keby si cital clanok tak by si vedel, ze Apple tolko mina za volebne obdobie bezne, za Bidena to bolo 450 mld, za Trumpa to bude 500 mld (inflacia) a nie je to nic k comu by ich donutili cla, len to tak predali, aby bol pomaranc spokojny
Czertik
28. 04. 2025, 14:38slava
je jasne ze kdyby se mobil montoval ci vyrabel v usa, tak jeho cena bude jinde.
prave proto ony firmy presunuly v 90s a pozdeji vyrobu do ciny.
a co se tyka subdodavatelu apod, je to proste - bud budou vyrabet v usa, nebo budou platit velke tafify u ciny.
skutecne je to tak proste.
Slavoslav
28. 04. 2025, 14:45Czertik
pointa je, ze tie velke cla budu platit americania, ci uz priamo za dovoz celeho produktu na ktory bude clo, alebo nepriamo v podobe cla na komponenty ako napriklad display od Samsungu ktory Apple na zmontovanie toho telefonu musi nakupit, nema technologiu, aby si ho vyrobil sam. A takych komponentov v iPhone je mnoho. Aka bude ochota subdodavatelov budovat komplet tovaren v USA, aby uspokojili dopyt po komponentoch pre par svojich odberatelov?
Slavoslav
28. 04. 2025, 14:47pripomina mi to toho farmara v USA co neveriacky cumel na fakuru za krmivo z Kanady kde bola zrazu o 2000 USD vyssia cena. On cakal, ze to clo zaplati Kanadsky dodavatel na ukor svojho zisku
Czertik
28. 04. 2025, 14:55slava
neboj, neco o ekonomice vim.dokonce i to, ze to neni hned. staci si vzpomenout na slavnou skodovku, kdy chteli stehoat vyrobu kamsi do asie, trvalo to roky, stalo to hodne miliard...aby skodovka nakonec zjistila ze i prs nizsi platy a naklady v asii je vyroba drazsi nez v cesku a cely projekt odpiskala.
slava, ty sdilis viru nekterych lidi, kteri veri ze usa muzou mit libovolny schodek rozpoctu a dluh a nikdy se nic dit nebude ? abych byl presny - ze tohle platilo pred druhym trumpem.
videl sem jedno vtipne video z ciny, kde jeden cinan kdy si dela srandu s amiku tim, jak to u nich neni idealni, rozbite silnice apod a pak jim vysvetluje divejte, kdyz ste si koupili tohle vyrobene v cine, my sme ty penize investovaly do lidi, novych silnic apod.
jiny slovy - divejte, kdyz kupujete vyrobky made in china, investujete do lepsich zivotu cinanu.
ale co uz jim nerekl a nevysvetlil, je to, ze prave proto ze si koupily vyrobek made in cina, maji v cine dobre silnice, a u nich maji rozbite silnice.
s tim, ze pokud by chteli mit spravene silnice, musely by si kupovat (drazsi) vyrobek made in usa.
ono vzdy je neco za neco, i v ekonomice.
jak ty bys resil onen obrovsky schodek rozpoctu usa ? trump zvolil omezeni obchodniho deficitu a domaci vyrobu.
jake mas dalsi moznosti ? vyssi dane nebo omezit vydaje. skutecne veris tomu ze zvysovani dani je dobra cesta ?
podivej se na vb s jejich socialismem a vysokymi danemi.
a u usa, kde by si sktal, v cem ?
Czertik
28. 04. 2025, 15:05slava
to je jasne ze cla zvysi dovazeny vyrobek, at uz cely nebo jeho komponety co se pak montuji usa a ze se to promitne do ceny pro zakaznika nebo ziksu firmy.
zaklady ekonomiky.
co se tyka jablicka, bude to name jestli se rozhodne montova v usa a platit cla u komponent, nebo bude montovat mimo usa a platit cla rovnou na cely telefon.
no a kdyz jablicka budu moc drahe, tak lidi prejdou na jine telefony.
prece jenom je duvod proc ma jablicko tak obrovske zisky, a neni to proto, ze by ho trapily vyrobni ceny telefonu.
a myslim ze trh v usa je dostatecne valky, aby se tam uzivila fabrika.
slava, ty skutecne veris tomu ze je pro svet dobre, kdyz se kazdorocne cim dal vic spotrebniho zbozi i prumyslovych komponent vyrabelo a vyrabi v cine ?
vse v ramci nizke ceny a stability dodavatelskych retezcu ?
premyslels co by se talo, kdyby cina rekla, tak tohle dodavat nebudme ? ne vsechno, jen par komponent, jako teba lithiove baterky.
jak by to pak asi vypadalo s prumyslem v evrope, tim malo co tam zustal, ale je naprosto zavisly na ruznych komponentach z ciny, protoze se nikde jinde nevyrabi ?
Slavoslav
28. 04. 2025, 16:38ano, aj vdaka tomu si mohli dovolit ten dlh co maju a Trump tuto kartu nici. anyway, vsak uvidime o 4 roky kolkoze tych oracovnych miest sa vrati do USA, ale Trump bude z toho vsetkwho este velmi smutny vratane retardov co ho volia
Slavoslav
29. 04. 2025, 10:16mimochodom, fun fact je, ze Clinton predaval vladu s rozpoctovym prebytkom kde prvykm krokom republikanov bolo znizovanie dani pre najbohatsich ktore odtvedy nevzrastli
trumpove colne vojny kde keby utocil len na Cinu tak sa to da geopoliticky pochopit vsak len sposobia, ze USA bude ekonomicky prinajlepsom stagnovat, v horsom pripade pride recesia a inflacia bude obrovska. Podla mna z toho aj Trump rychlo vytriezvie, alebo si firmy povedia, ze tie 4 roky s nim pretrpia
Czertik
29. 04. 2025, 11:06slava
dobre, takze ty sdilis viru ze dluh usa muze byt jakykoliv a nikdy se nic dit nebude.
jenze co se stane pokud budou chtit staty a banky aby se dluhy splatily ?
sposuta lidi si taky myslelo ze recko zkrachovat nemuze...a ejhle, ono se to stalo.
ano, je me jasny rozdil mezi postavenim recka a usa, jde me o to ze i stat muze zkraachovat.
ano, clinton predal usa s prebytkem, ale nebyly to republikani kdo ho poslal do obrosvkeho schodku.
sice snizovani dani bhatym spouste socialistum vadi, ale to jake to ma vysledky nepopiratelne. vezmi si ze to byl prave trump (a ostatni bohaci co ho nasledovaly) a jeho akce ktera primela vedeni mesta new york aby bohaci neplatili dane ze svych investic do nemovistosti. prave tohle rozhodnuti udelalo z manhatanu bohatou ctvrt plnou luxusu a bezpeci, jakou je dneska, misto mista plneho bezdomovcu a beznadeje, ktera tam byla pretim.
ano, zbohatl na neplaceni dani, ale bezny newyorcan na tom taky hodne vydelal, nejen diky vyssi zamestnanosti nez redim, ale hlavne diky fungujicim sluzbam jako sber odpadu, dstatecneho poctu policajtu apod, na ktere byly diky trumpovy a spol penize z dani z obnovy jaku trumpovy a investice ostatnich prinesly.
jenze trump, narozdil od tebe si uvedomuje ze celni valka jen s cinou by nic nevyresila, protoze by se vyroba jen presunula z ciny jinam, vitnamu ci indie, ale nic jineho by se nezmenilo.
tim, ze vede celni valky proti vsem, tenhle problem bude vyresen, at tak ci onak.
a proc si myslis ze evropa se velmi, velmi pomalu pridava k celn valce proti cine ?
u elekrickych vozu je jen zacatek.
to, jaky efekt mivaji celni valky je dobre znamo, stejne jako to, jak to dopada kdyz se doma nic nevyrabi a vse se jen dovazi.
Czertik
29. 04. 2025, 11:10slava
ty si skutecne prejes, aby usa dopadly jak rusko, kdy by usa krome zbrani nic jineho u sebe nevyrabeli a meli obrosvke problemy, jakmile by si nemohli koupit vse ostatni na svetovem trhu ?
protoze to je jediny mozny vysledek toho ze by celni valky nebyly a veskera vyroba v usa by vymizela v ramci honby za co nejmensi cenou.
a jak obrovskou moc by mel stat kde by se vse vyrabelo si snad dokazes predstavit.
Slavoslav
29. 04. 2025, 11:17czertik
ako ocenujem tvoju schopnost niekedy citat rovnako kreativne ako cokel ak si z mojho prispevku vycital, ze si prajem nieco taketo.
rovnako ako ja to o akejkolvek vyske US dlhu kedze ziadnu taku vieru nemam. Ako dopadne colna vojna este uvidime i ked by som nesmely tip na jej vysledok mal. Ako na to doplati bezny american tiez. Mimochodom, by ma zaujimalo, dajma tomu poslednych 5 ankupov ak neratame jedlo co si robil. Kolko z nich si robil vyber a uprednostnil nasobne drahsiu Cesku ci aspon EU vyrobu? Ze ci si uvedomujes aky dopad to bude mat na zivotnu uroven beznych ludi ktorym nasobne stupnu ceny bez toho, aby im stupli platy. A teda este by ma fest zaujimalo kto tam bude v tych fabrikach robit kedze nezamestnanost v USA je velmi nizka uz teraz
Slavoslav
29. 04. 2025, 11:48mimochodom, zabavne budu aj dopady na existujuce firmy v USA kedze zvysok statov samozrejme bude reciprocne zvadzat cla na dovoz z USA, ale to je tak ked sa tupec ktoremu skrachovalo aj kasino pokusa opravit ekonomiku USA
Azor
29. 04. 2025, 12:11Slavoslav.
"mimochodom, fun fact je, ze Clinton predaval vladu s rozpoctovym prebytkom kde prvykm krokom republikanov bolo znizovanie dani pre najbohatsich ktore odtvedy nevzrastli"
Toto je zajímavé téma
- predaval vladu s rozpoctovym prebytkom -
Teď jde jen o "maličkost" Jak že toho bylo docíleno ! ! !
Jak že to bylo před tím???? Před r. 91 ????To než Vlastizrádci Gorbačov a Jelcin zničili SSSR??? V době ožrali Jelcina, dostávlo USA za hubičku(viz J.Scachs kluci z Harvardu)a nebo přímo zadarmo, ruské zdroje.Ale od té doby co přišel Gosudar Putin,tak jaky mají rozpočet????
Ono to není nic nového.
https://www.youtube.com/watch?v=LNzgKR_7c1w
Okrádali celý svět.a teď to chce Doník taky.
Salut.
Slavoslav
29. 04. 2025, 14:38czertik
este k tej tvojej poznamke, ze republikani neboli tymi co navysil dlh.
Mlady Bush je v rebricku prezidentov co najviac zadlzili USA v pomere navysenia existujuceho dlhu co zdedili na percenta kde zatal sekeru okolo 4 biliony. Ano to bol ten co zdedil prebytkovy rozpocet po Clintonovi
Czertik
30. 04. 2025, 00:18slava
kreativni cteni ?
tak me tada vyvsetli jak jinak, bez cel, chces zabranit odchodu veskereho prumyslu z usa tam kde bude nejnizsi naklady na vyrobu - do ciny.
a kdyz nemas viru v neomezeny dluh usa, jakou metodu navrhujes k jeho omezeni, kdyz se ti nelibi celni valky ?
slava, a napadlo te nekdy PROC je ona prdukce z ciny levnejsi nez ta v evrope nebo usa ?
neresme ted zelene nabozenstvi ktere zpusobilo velmi yrazny narust cen eletriky.
dopad na zivotni urov v cesku ? proc si myslis ze bude nejak vyrazna ? to skuecne si myslis ze cesi MUSI mit novy telefon kazdy rok ci rok a pul ? no, tak diky clum na cinu si budou kupovat novy telefen za 3 roky, svet se nezbori a cesi nijak nezchudnou. a em bohatym vyssi ceny nikdy nevadily, cili cla je nijak neovlivni.
skutecne sem napis kterych dulezitych zivotnich potreb by e vetsi cla na cinu dotly cechu ? na jake zbozi ?
telefony, hracky ? myslim ze ty nejso zivotne dulezite. nwebo miliardy obleceni ? proc myslis ze ted mas vsude reklamy na vinted a podobne apky na vymenu obleceni ? to skutecne neni o zivotnih potrebach.
co se tyka usa, tam zadny problem nevidim. vsimni si ze trump NIKDY nedelal zadne problemy LEGALNIM migrantum.
vmelmi jedoducha dpoved na tvoji otazku.
Czertik
30. 04. 2025, 00:21slava
a co ze mu zkrachovalo kasino ? skutecne je to jediny clovek kteremu zkrachovalo ?
a neboj, trump pocita s tim, ze budou ostatni staty na amicka cla reagovat.
btw, co rikas na to ze nanci pelosi v 1997 nejen ze podporovala, ale dokonce navrhovala vyssi cla vuci cine ? a jak je mozne ze je ted proti.
Czertik
30. 04. 2025, 00:23rexik
a muzes nam tu vyjmenovat jake ze to zdroje gosudar imperator putin zase znarodnil ? v jakem roce ?
nebo tu jen tak kvakas.
Czertik
30. 04. 2025, 00:26slava
ano, krovak mladsi udelal sekyru, ale taky provedl invaze do afg a iraku a ty neco staly, ze.
Czertik
26. 04. 2025, 06:12tak co lidi, uz se vi proc rusku bouchaji grau sklady ?
nedbalost rusu nebo utoky ukrajincu ?
Czertik
25. 04. 2025, 12:33neda me to, abych nvzpomel dizkusi s jednim znamym v cca 2021, kdy sem rekl ze v rusku neni zadny moderni prumysl a vse si musi kupovat.
on odpovedel ze krome ropy a zbrani rusove nic jineho nepotrebuji, ze si vse ostatni muzou koupi.
a ejhle, prisla ruska invaze.. a rusove sice maji penize, ale nemuou si nic koupit kvuli sankcim. a ted se ukzuje ze ani zbrane bez pomoci zapadu rusko moc neumi.
hladinove lodstvo je v ruskem podani naprosta katastrofa a ponorky...uvidime kolik z nich dokazi provozovat.
Slavoslav
25. 04. 2025, 12:39tie ponorky udrzia, hliadkove lode dokazali dostat na more aj v 90tkach a toto je oblast kde investovali najviac (jadrove odstrasenie) a su tam nejake vysledky. Plus, tie rakety maju dolet, ze ich mozu odpalit na ciel aj z pristavu, nemusia sa nimi dostat do blizkosti USA napriklad takze si ich mozu drzat v bezpecnych zonach kde ma zapadne namornictvo stazeny pristup
co sa tyka hladinoveho namornictva tam vdaka bohu pretrvava hranie rusaka na dojem a tak vraza nezmyselne vysoke prostriedky do udrziavania velkych hladinovych jednotiek s minimalnou bojovou hodnotou. Moj oblubeny Kuznecov uz poskodil rusacke namronictvo ako nic v poslednych rokoch a zerie dalsie prostriedky. Este by sa mohli pustit do obnovy Petra Velkeho a fakt im to doprajem
Azor
25. 04. 2025, 14:34Slavoslav.
"co sa tyka hladinoveho namornictva tam vdaka bohu pretrvava hranie rusaka na dojem a tak vraza nezmyselne vysoke prostriedky do udrziavania velkych hladinovych jednotiek s minimalnou bojovou hodnotou."
Kolik má útočných skupin CSG USA????? Ne na papíře,(v docích - oprava)ve skutečnosti!!!!
A jak si vede ta co se sttřetla s ručníkářema u Jemenu????
A co májí tyto skupina na obranu před tímto??
https://www.dailystar.co.uk/news/world-news/russia-radio-electronic-weapons-vladimir-17032108
Kdo pak tady brečí????
Rozmístění hypersonických zirkonů na lodích Ruské federace přímo u pobřeží Spojených států je v rozporu se všemi existujícími normami, začala okamžitě americká „vyslankyně“.
Moskva je povinna od tohoto rozhodnutí upustit.
Kvůli těmto raketám máme ve Spojených státech pocit, že se Ruská federace stává silnější než my,“ řekla Jean-Pierre.
Burevestnik
Rusko nasazuje nejvýkonnější a nejrychlejší „SYSTÉM ZNIČENÍ“
https://www.youtube.com/watch?v=sqeov4HT4S8&t=68s
Nebo toto -
Ruské stíhačky prostě “zmizely” z radarů NATO
Washington urychleně svolal
mimořádné zasedání Rady bezpečnosti OSN, a kdo by to byl řekl, při jaké příležitosti: vyděsily je dvě ruské stíhačky. No … řekněme, že je to skoro pravda, až na jeden velmi pikantní detail, totiž:
Dvě ruské stíhačky Su-35 letěly si „jen tak“ nad mezinárodními vodami, nic nenarušovaly, nikde nezasahovaly, nic neohrožovaly (jak se zdá), a pak … Předvedly Američanům jednu malou seanci nejvyššího kouzla: prostě zmizely z radaru. Zmizely!
"Mimochodem ruský velvyslanec v OSN Vasilij Nebenza však sebral svou sílu a frázi o “blbcích” nezopakoval, ale odpověděl ne hůře:
“Nechápu zcela úplně, co je tady třeba komentovat. Radary NATO ruská letadla nezaznamenaly. Tak ať si vyrobí lepší radary. Jsou tu nějaká směšná prohlášení o “neidentifikovatelných REB”… Nerozumím, co chcete? Aby se Rusko vzdalo svých radioelektronických komplexů? Nebo abychom my opravili vaše sledovací systémy?”
https://rutube.ru/video/21756ca7d43a04769a0ccb1c34c42b5f/
https://dzen.ru/a/ZRsmF6cOZyUUoUY6
Salut.
Slavoslav
25. 04. 2025, 14:45mas pravdu cokle, ked som ti minule tvrdil, ze na rusacku zobrotu dokazes odpovedat len acohentizmom zjavne som sa mylil :)
ale v strucnosti, kedykolvek ma toho USA viac akcieschopneho ako ma rusak co i len papierovo v evidencii
Slavoslav
25. 04. 2025, 14:51pozeram podrobnejsie na ten tvoj blabol, ze ty veris aj na vypnutie Donalda Cook a Svedskej fregaty? jedneho takeho uz poznam, ale ten ako bonus pocuje aj hlasy v hlave. Ten by bol tvoj kamarat, tiez je tak blby ako ty a popdoruje rusaka
Azor
25. 04. 2025, 14:55Slavoslav.
"ale v strucnosti, kedykolvek ma toho USA viac akcieschopneho ako ma rusak co i len papierovo v evidencii"
A k čemu jim to vlastně je??
Stačí na ně ručníkáři z Jemenu !
Jo,jo,to vykládejte takovým, co vám budou věřit a taky mající tu vaši nemoc "rusophobia paranoia".
Salut.
Azor
25. 04. 2025, 14:59Slavoslav.
"mas pravdu cokle, ked som ti minule tvrdil, ze na rusacku zobrotu dokazes odpovedat len acohentizmom zjavne som sa mylil :) "
Což o to,myliti se je lidské(stane se to i mě)ale opakovaně šlapat na stejné hrábě, je . . . . . . .
Salut.
Slavoslav
25. 04. 2025, 15:03cokle
ked to povie hlupak ako ty co tvrdi, ze americania nepristali na mesiaci, lebo ne to nemali techniku
Bombero
25. 04. 2025, 15:09azor- rutube a dzen.ru jediná svatá pravda. Jedinou možnost, jak zmizely z radaru vidím v tom, ža spadly...
A v jakém osn to jednal nezbeda?Já jen, že oficialní stránky "normální" osn se o ničem nezminují
https://main.un.org/securitycouncil/en/content/search?p=extraordinary%20session&page=0
Ale bylo pškný číst si v tom vašm odkaze, jak jsou russké zbraně super,nezachytitelné,nepřemožitelné a pak to srovnat se skutečnou realitou, kdy dostávají na zádel od zbraní starých 20-40 let...
Marty
25. 04. 2025, 15:30Azor
co se týká stavu jak techniky, tak vycvičenosti námořnictva ruSSké nacistické federace, myslím že nejlepší bude uvádět příklady z praxe, například to jak si vedou na moři proti státu který má pár obstarožních minolovek... inu že ale mají mazanou strategii, nenápadně své loďstvo ukrývat na dně černého moře...
už ti někdo prozradil že ruSSké hypersonické zbraně jsou eště méně hypersonické, než jak málo patří jejich letouny 5. generace do 5. generace? mimochodem, kdy že bude Vladivostok:rofl: Čínský?
Czertik
25. 04. 2025, 17:27rexik
kolik ma usa csg v oprave ? no, dle zakona maximalne 10% - cili slovy 1 letadlovku (ci skupinu). takze asi tak.
jak si vedli s ricnikari v jemenu ? DALEKO LEPE nez rusove s ukrajinou. jeste neco neis a ukazujes svoji hloupost ?
aha, a ta tvoje zazracna elektronicka zbran....funguje vubec ? ja vim, funguje jako s400 prito atacms...cili vubec.
ooo, zazracne ruske zirkony ? kolik ze to znicily lodi ci jinych cilu ? hmmmm ?
navic, ja te nechapu, masturbujes radosti kdyz amici si na stezuji...ale rojis obrovske slzy, kdyz sou stejne zbrane namirene na rusko.
vskutku podivne.
Burevestnik ?????? hahahahahaha.
ano tak uzasny system, ze ho nikdo nevidel v akci, ani rusove samotni.
ano, samozrejme, rusove maji magicke systemi co jim umozni zmizet z radaru nato....tak to by me ale zajimalo, proc to nefunguje na ukrajine, kdy se ruske letectvo neodvazuje preletet frontu.
aport a haf.
Azor
25. 04. 2025, 17:34Bombero.
"Ale bylo pškný číst si v tom vašm odkaze, jak jsou russké zbraně super,nezachytitelné,nepřemožitelné a pak to srovnat se skutečnou realitou, kdy dostávají na zádel od zbraní starých 20-40 let..."
Realita je taková,že Rusko má na svém území LLR a DLR atd.převahu a neustále postupuje.Díky tomuto už celé NATO má vyluxované sklady A nemá na to, je doplnit.Čím to může být?? Že by na západě byli tak líní dělat a hlavně myslet?????
" Jedinou možnost, jak zmizely z radaru vidím v tom, ža spadly..."
Pokud spadly,tak by to věděl celý svět.Tak jako o těch" čipech z praček."
Apropó,čeho se tak bojí ta evropa?????
Salut.
Azor
25. 04. 2025, 17:51Czertik.
"kolik ma usa csg v oprave ? no, dle zakona maximalne 10% - cili slovy 1 letadlovku (ci skupinu). takze asi tak."
Jste se koukal do wiki,že?? Jak to vypadá s těmi "neviditelnnými" a rezavými lodi
Zumwalt???
https://nationalinterest.org/blog/buzz/navys-zumwalt-class-destroyer-245-billion-failure-213132
Tito už mají ocas mezi nohami co se týká ručníkářů v Jemenu
https://www.eeas.europa.eu/delegations/egypt/were-not-here-fight-houthis-eu-red-sea-commander-says_en
A let. loď USA odjela jak spráskaný pes.Až jim potopí jejich zásobovací loď,tak budou úplně nahraní.
Vy nemáte čím(mimo toho vašeho štěkání)podpořit to vaše tvrzení.
Polepšete se!
Salut.
Marty
25. 04. 2025, 17:57Azor
vtipe... čekám na tvojí odpověď u předchozího článku, tak jak je to s tim vyhrožovánim?:rofl:
Azor
25. 04. 2025, 17:58Marty.
"federace, myslím že nejlepší bude uvádět příklady z praxe, například to jak si vedou na moři proti státu který má pár obstarožních minolovek... inu že ale mají mazanou strategii, nenápadně své loďstvo ukrývat na dně černého moře..."
Na to že Rusko bojuje s celým "vyspělým"západem pomocí Ukrajiny,tak docela dobře.
A to i přesto,že musejí zápasit s mocnou 5.kolonou v čele (v armádě)Gerasimovem.
Ale i nad takovými se začíná zatahovat mračna.Viz -
„Chtějí Rusko naservírovat Západu na stříbrném podnose.“ Lavrov varoval před zrádci v ruské elitě
Ruský ministr zahraničí Sergej Lavrov bije na poplach kvůli páté koloně, která chce podle něj Rusko zaprodat Západu. V deníku Moskovskij komsomolec
https://www.mk.ru/politics/2025/04/16/lavrov-priznal-sushhestvovanie-pyatoy-kolonny-v-ryadakh-vlasti-postarayutsya-svernut-vse-dostizheniya.html
v této souvislosti nečekaně zaútočil na část ruské mocenské elity. V ostrém prohlášení obviňuje ze zrady „úředníky s liberálními názory“
Salut.
Azor
25. 04. 2025, 18:01Marty.
" mimochodem, kdy že bude Vladivostok:rofl: Čínský?"
Váš vhký sen.To bude dřív Francie či Japonsko,jako ruský federální okruh.
Salut.
Marty
25. 04. 2025, 18:13Azor
to slyšim už léta jak se se ruSSké tanky zastaví až na pobřeží Atlaniku a zatím je nikde nevidím, leží v bahně někde na východě Ukrajiny...
jo tak on je Gerasimov vlastně tajný agent západu, ahááá a to jsou všichni kdo v ruSSku něco posrali? já že v čele těch kdo tu zem posral stojí její nacistický vůdce Putin, bude také po zsluze potrestán? no tak hlavně že se máte na co vymnlouvat vy ufňukaný chudáčci malinký, ťuťu je mi vás fakt líto... ne vlastně neni:joy:jo a kdy že ta vaše slavná flotila porazí tu Ukrajinskou pobřežní stráž?
Šebesta
25. 04. 2025, 18:42Marty . To je správný argument.To především mainstreamovi váleční štváči a celá naše ulhaná vláda tvrdí,že se musíme obávat ruské agrese včetně válkychtivé EU. Rusko válčí 3 roky na Ukrajině obsadili ani ne 1/4 Ukrajiny a NATO které má všechno lepší a 900 miliónů obyvatel se má obávat 140 miliónového Ruska ? Je to nesmysl,že ? Přesto tuhle lživou propagandu o ruském nebezpečí budou tlachat mnozí dál i mezi zdejšími diskutéry se najdou takoví.
Azor
25. 04. 2025, 18:43Marty.
" a kdy že ta vaše slavná flotila porazí tu Ukrajinskou pobřežní stráž?"
Máte na mysli ty "ukrajinské"hrdiny z Hadího ostrova???
"to slyšim už léta jak se se ruSSké tanky zastaví až na pobřeží Atlaniku"
O tomto tak mohl mluvit další člen 5.kolony Medvěděv.
Ale ne od Putina či Lavrova !!
"já že v čele těch kdo tu zem posral stojí její nacistický vůdce Putin,"
Je zajímavé,že toto vidí ruští lidé(75 % stojí za Putinem - kolik že procent stojí za jakýmkoliv vedoucím státníkem na světě??????)jinak než vy! ! ! Čím to bude????
A když se něco nelíbí ruskému lidu,tak tu věrchušku zlikvidují.
Sněte dál.
O to bude tvdší probuzení !!! Takovým jako jste vy,vám dosud nestačí, co s vámi dělá Doník????
Salut
Marty
25. 04. 2025, 18:46Šebesta
Evropa se nebojí vojenské porážky jako takové, ale spíše té ceny za vítězství, což je její největší slabost a že by ruSSko učinilo nesmyslný krok? to mi nepříjde neuvěřitelné ale spíše velmi pravděpodobné, protože jich činí neustále mnoho
Marty
25. 04. 2025, 18:49Azor
já teda Trumpetův fanoušek nebyl nikdy, ale je to váš agent a zjevně tojí za prd...
no to že jsou ruSSové z většiny hlupáci (t chytré pravidelně vyhánějí nebo rovnou vraždí) není nic nového, jejich blbost že se jim líbí umírat na frontě, zastavit obchod, zchudnout a dělat ze sebe neschopný hlupáky před celičkým světem.... a už mi konečně vysvětlíš ty tvoje výhružky?:joy:
Azor
25. 04. 2025, 19:13Slavoslav.
"ked to povie hlupak ako ty co tvrdi, ze americania nepristali na mesiaci, lebo ne to nemali techniku"
Nejste náhoudou z těch, co dosud věří že covid 19 byl z Netopíra????
přece to říkali "odborníci",ne????
Co pak darovala NASA holandskému muzeu??
fragment samotné měsíční půdy, který z oblohy přinesli astronauti Apolla 11 a předložili ho předsedovi vlády Holandska. V důsledku toho se ukázalo, že je ... kusem zkamenělého dřeva. O skandálu oficiálně informovalo BBC News v roce 2009 :
https://www.nbcnews.com/id/wbna32581790
Čínští vědci jsou zmateni, protože nové vzorky z Měsíce neodpovídají vzorkům z Apolla 11
https://www.express.co.uk/news/science/1515099/moon-landing-china-lunar-rock-samples-apollo-11-change-5
Číňané se ptají
https://politikus.info/events/147386-kitaycy-zadayut-voprosy-amerikancam.html
Elon Musk přiznává, že přistání na Měsíci bylo zfalšované
https://dzen.ru/a/Z6ITf2rtQRyXfv0R
Zatím jen jeden zdroj.
Ještě věříte????
Salut.
Marty
25. 04. 2025, 19:22Azor
"o vás vypovídá ohledě těch psaní ,dvou s.
Ruská prokuratůra toto sleduje,tak jako Haška."
tak už se vyžvejkneš ty zablešenče co tím chtěl básník říci? vyhrožuješ mi likvidací tak jako oni Haškovi? ptám se tě neustále ty špinavej ruSSkej nácku a furt nic, tak jak to je?
Slavoslav
25. 04. 2025, 19:33cokel
vidisa prave pre toto so dokazatelne debil. kazdy predaa vie, ze mesiac je hologram a tym, ze sa snazis dokazat ako tam americania nemohli pristat lebo by na ten potencialny mesiac nedoleteli kvoli technickym limitom len ides na ruku elitam ktore ta tym drzia v podruvi anovladaku svet.
otvor oci ty zabednenec
Marty
25. 04. 2025, 19:36Slavoslav
:joy::rofl::joy::rofl::joy::rofl::thumbsup:
Slavoslav
25. 04. 2025, 20:16Marty
ten blbec je snad schopny verit aj tomi, ze zem je guľatá a nie plocha
Azor
25. 04. 2025, 20:33Marty.
" (t chytré pravidelně vyhánějí nebo rovnou vraždí)"
Ty chtré myslíte Navalnyho??? Co nemusel ale stejně jel do Ruska aby ho tam zalochovali????
" zastavit obchod, zchudnout a dělat ze sebe neschopný hlupáky před celičkým světem...ů
O čem to blábolíte??To západ se odstřihuje(nějak jim to nejde,leda mají kecy a berou zdroje přes prostředníky)kdo odělal Nord stream??Kdo uvaluje embarga??? Vy jste hlava !!
a už mi konečně vysvětlíš ty tvoje výhružky?:joy:"
O co knkrétně šlo??? Stačí to z mého článku okopírovat, abych věděl o co šlo.
Salut.
Azor
25. 04. 2025, 20:39Marty.
"Ruská prokuratůra toto sleduje,tak jako Haška."
Tak o to vám jde?
Já jen konstatoval o čem jedná a co chce Ruská prokuratura.A že monitoruje i takvéto weby.Tak jako NSA.A tím pádem lidi tady píšící,kteří přirovnávají Rusko k těm,ke kterým se možná i vy, hlásíte.Nic víc nic míň.
Salut.
Azor
25. 04. 2025, 20:44Slavoslav.
"otvor oci ty zabednenec"
To říká ten?který nedokáže rozporovat informace,(a tím mě zesměšnit) co jsou v těch odkazech.(a tím se zesměšňuje sám) A tak mu nezbývá(díky té své nemoci rusophiobia paranoia", než sem psát štěky,které nemá ničím podložené.
Salut.
Azor
25. 04. 2025, 20:50Slavoslav.
"ten blbec je snad schopny verit aj tomi, ze zem je guľatá a nie plocha"
Tím chcete říc,že jste větší odborník na logiku a matematiku,než byl -
Eratosthenés z Kyrény?????
Salut.
Marty
25. 04. 2025, 21:05Azor
a proč mi to sdělujete? co já s tím? mám se cítit ohrožen tím že si moje příspěvky čtou zablešenci jako ty? ne já se jednoznačně k neonacismu nehlásím a ani nevyznávám žádnou z jejich hodnot, na rozdíl od vedení ruSSké fašisticko/nacistické pseudofederace, z duše se mi příčí jejich myšlenky a je mi upně jedno zda je reprezentují historické postavy či současní psychopatičtí představitelé zločineckých států jako je ruSSko které tak rád hájíte, stejně jako jeho zločiny - bombardování škol a nemocnic... opravdu vyspělí stát s vysokými morálními hodnotami, chce se mi z celého jejich systému i všech co jej hájí zvracet...
ale děkuji za odpověď, budu rád když budete odpovídat i na další dotazy - kdy že to ruSSká flotila vyhraje v černém moři?
a kdo že to nyní reprezentuje inteligenci a morálku v ruSSku? snad ten duševně chorý Dugin??? další nácek?
Czertik
26. 04. 2025, 05:25rexik
ano, rusko postupuje...za cenu obrovskych ztrat. co budou delat az dojdou lidi ?
uz i ty ziguliky jim zacinaji dochazet.
nato muze mit vyluxovane sklady...ale jejich armady sou NETKNUTE a na plnych stavech, s tim, ze v budoucich letech stavy POROSTOU.
a rusove ? ti maji vyluxovane jak sklady, tak i armadu. za jak dlouho se rusve dostannou u armady jen na predvalecne pocsty ???
pokud vezmeme ruskou vyrobu 30 tanku mesicne a jen ty co mely ve stavech pred invazi (t90, t80, t72)...tak tech uz ztratily pres 2 500 tisice, prokaztelne.
zvladnes matematiku jak dlouho jim bude trvat vyrobit 2500 tanku ?
ztraty naprosteho srotu t64 a starsi nepocitam, ty rusove ve stavu nemely a k pouzivani je donutila valka.
a chces probirat i letectvo ? kdy rusko vyrabi kolem 2 su 34 mesicne ? jak dlouho jim bude trvat nahradit ztaty su 34, 30 a jinych verzi ?
srot su27, 24 a mig 29 nepocitam, ten rusove nahradit nepocitaly, nmeli na to ani penize, ani kapacity.
haf a aport.
Czertik
26. 04. 2025, 05:31rexik
zase utikas od tematu ? co ma zumwalt spolecneho s letadlovkami ????
a ac to nikdy nepochopis, amici planuji nahradit jak zumvalty, tak i starsi lode.
a udelam rexikovinu, co rikas na moskvu ? tu rusove planuji nahradit cim ?
rexiku, dokazes vyvsetlit proc by se meli usa angazovat v jemenu ?
pokud by to udelali, zase by si mel orgasm o tom, kam vsude se cpou a jak rucnikari trpi pod utoky amiku a plkal bys pro ne.
a ne, pokud se amikum potopi zasobovaci lod, tak nebou nahrani, amici nejsou rusaci s kuznicem a jeho remorkerem.
a vis co je vtipne ? zadna amicka lod se nepotopila, but o onom utoku neusale masturbujes.
kdezto ruskych lodi se potopilo uz dost.
tak jen stekas a kvokas.
haf a aport.
Czertik
26. 04. 2025, 05:38sebesta
ano, evropa se musi bat ruska, jed to realita.
je to stjne jako v zivote - 10 normalnich lidi se boji jednoho fetaka s kudlou, co ji kolem sebe neusala macha a kazdemu vyhrozuje.
kdyby byl v klidu, nikdo ani nevi ze existuje.
a to je problem, rusko ma pocit ze vsichni se ho musi bat a mluvit o nem, jinak si mysli ze by prestaly existovat. rusove neustale trpi velikastvim, kdy si mysli ze sssr stale exituje a je studena valka.
a ke smule sveta se chovaji jako by studna valka byla.
Slavoslav
26. 04. 2025, 05:38cokel,
neviem preco si myslis, ze je nasou povinostou reagovat na kazdu chujovinu ktoru sem nalinkujes kde ak sa ukaze, ze to je do neba volajuca hlupost len povies, ze to nie je tvoj nazor.
Ale co cakat od debila ktory veri na Mesiac. Vsak skus toto vyvratit
https://sk.trashplanetdiy.com/podivna-anomalie-je-mesiac-hologramom.html
Azor
26. 04. 2025, 19:08Marty.
"současní psychopatičtí představitelé zločineckých států jako je ruSSko které tak rád hájíte, stejně jako jeho zločiny - bombardování škol a nemocnic..."
Vy jste psychiatr?? To ohledně té vaší diagnozy.Víte co se říká??? "Ševče drž se svého kopyta"
Kde jsem psal,že hájím nějaké zločiny???Máte důkaz???Vím jaké jsou válečná pravidla.A jedno z pravidel je šetřit civilisty!
Skutečnost?? Kdo umísťuje zbraně do měst plných civilistů???Kdo obsazuje civilní objekty.A právo vojenské neuznává,že toto můžou dělat "obránci"
Na obou stranách se najdou lidé kteří porušují právo ohledně vojenského konfliktu.A jde o to,v jakém to počtu z těch dvou stran.
Co se dělo v Doňecku???Co tam bylo bombardované??Byl v těch budovách vojenský personál jako v Sumy???
Co toto??? -
Ruské jednotky totiž našly v Kurské oblasti v jedné osadě hromadné popraviště, kde na dvou hromadách několik desítek metrů od sebe byla nalezena tlející a rozkládající se těla původních ruských obyvatel, které vojáci ukrajinské armády postříleli. A to jak dospělých, tak dětí.
https://aeronet.news/wp-content/uploads/KidsVictimsKursk720.mp4?_=1
A pokud by jste snad operoval tím,že si to uděali samy rusové,tak pak by někdo mohl namítnout,že tu Buču si udělali Ukrajinci sami.
Azor
26. 04. 2025, 19:19Marty.
" opravdu vyspělí stát s vysokými morálními hodnotami, chce se mi z celého jejich systému i všech co jej hájí zvracet..."
Koho tímto myslíte??? Ten stát co má na svědomí Irák,Afganistán,Vietnam,Lybii???Mosul a Rakka??Operace Gladio??Pokusy na lidech atd???
A to bylo za "demokratického"systému,ne?? Neboť vy si zřejmě myslíte že ten ruský je diktátorský,a u toho by se člověk neměl co divit,ne???
"a kdo že to nyní reprezentuje inteligenci a morálku v ruSSku? snad ten duševně chorý Dugin??? další nácek?"
Máte pravdu,ohledně Dugina.Ale ten nreprezentuje ruský lid.Tak jako celá ta 5 kolona v čele s vedoucí centrální banky a Gerasimovem a dalších parketových generálů.To reprezentují takový jako je Putin nebo Lavrov.
" kdy že to ruSSká flotila vyhraje v černém moři?"
Jak se to říká??
"Dočkej času,jako husa klasu" Max.po ukončení SVO.A ta podle vás bude trvat jak dlouho???
Czertik
26. 04. 2025, 20:32rexik
"Kde jsem psal,že hájím nějaké zločiny???Máte důkaz???Vím jaké jsou válečná pravidla.A jedno z pravidel je šetřit civilisty!"
a to tvoje dalsi bekani....vis co je zejimave, ze kdyz stijeli rusove, tak trefuji hlavne civilisty, nejen u sudze, ale i jindy.
a vojaky jen vyjimecne, kdezto ukrajinci trefuji hlavne vojaky. jak vysvetlis tenhle paradox, kdyz rusove de tebe maji uzasnou a pokrokovou techniku ?
a samorejme, dej dukaz ze se ukrajinsti vojaci schovavaji za civilisty
rexiku, nechapu proc nam sem davas link na to, jak si rusove postileli vlasti lidi. vzdyt ze bucu si sami udelali ukrajinci tu pises od prvniho dne,
Azor
26. 04. 2025, 20:32Czertik.
"ano, rusko postupuje...za cenu obrovskych ztrat. co budou delat az dojdou lidi ?
uz i ty ziguliky jim zacinaji dochazet."
O co opíráte to vaše tvrzení???Dejte nějaký odkaz !!
"nato muze mit vyluxovane sklady...ale jejich armady sou NETKNUTE a na plnych stavech, s tim, ze v budoucich letech stavy POROSTOU."
Netknuté???? Spad jste z višně??? kolik že už vojáků NATO odvezli v pytlích???Kolik hrobů mají v Polsku(dal jsem odkazy.Vy máte co????
Komu dochází vojáci??
https://foreignpolicy.com/2024/04/10/nato-troop-numbers-russia-ukraine-war/
A ti vojáci NATO jsou jaký že bojovníci???
"Dva týdny
Pokud všechny britské vojenské jednotky skončí na Ukrajině, vydrží v bojích s ruskými silami jen dva týdny, uvedl na sociální síti X americký vojenský expert Will Shriver.
“Pokud by se celá britská armáda mohla magicky zhmotnit na frontě na Ukrajině, aby se postavila Rusům, stala by se neúčinnou za méně než šest týdnů, možná za pouhé dva týdny,” napsal a komentoval slova zástupce velitele Ministerstvo obrany Velké Británie Alistaira Carnese o šancích na přežití ozbrojených sil Spojeného království v konfliktu s Ruskem."
"10 tisíc britských vojáků není způsobilých k válce
Ministerstvo obrany Spojeného království uvádí, že 10 tisíc britských vojáků je zdravotně nezpůsobilých k boji. Dalších 14,3 tisíce má omezenou kondici a bude schopno bojovat, pouze pokud budou vytvořeny určité životní podmínky, které minimalizují negativní vliv bojových operací na jejich zdraví. Neměly by být vystaveny horku ani chladu, špatně snášejí hluk a trpí alergickými reakcemi."
https://www.independent.co.uk/news/uk/politics/army-uk-medically-fit-b2669539.html
"Velký problém v americké armádě: Vojáci i důstojníci si dělají, co chtějí"
https://thefederalist.com/2025/04/15/fired-insubordinate-officers-reveal-massive-u-s-military-resentment-against-elected-civilian-command/
Takovéto armády jsou akorát jen na toto -
"Britská armáda se zmobilizovala, aby se vypořádala s odpadky
https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/birmingham-bin-strike-army-government-b2732600.html
A to je v celé evropě!!!!
Vám nestačí jen hovor na možný pochod naších vojáků na Ukrajinu a kolik že jich hned ukončilo kontrakt???
Ani ten milion černochově a spol,nepomůže -
A V takovémto počtu, může bránit co?????Leda tak jeden kraj a kdo ví jstli !!!
https://www.armymag.cz/2025/03/sluzba-v-armade-se-zlepsi-slibuje-ministerstvo-a-nabizi-dalsi-benefity/
Sněte dál, ty vaše ničím nepodložené pohádky.Na Andersena nemáte.
Salut
Czertik
26. 04. 2025, 20:38rexik
neni muj problem ze nedokazes pochopit ze na kazde jedno zapadni hovno se najde 5 az 10 sovestkych/ruskych.
takze no, rusove sou daleko mene moralni a vetsi zrudy nez zapad.
jenze problem je v tom, ze dugin je teply bratr putina a ne gerasimova.
a ano, skutecne co bude driv ? vyhra ruskeho namornictva v cernem mori, nebo skonci cele na dne ?
zatim statecna ruska flotila prichazi o lode i kdyz s nimi zdrhli co nejale od ukrajiny co to slo. prakticky vyklidili cely sevastopol.
a to rusti nackove ve 14 psali jak je ruska kradez krymu plne opodstatnena sulezitosti sevastopulu pro rusko.
Azor
26. 04. 2025, 20:38Czertik.
"a udelam rexikovinu, co rikas na moskvu ? tu rusove planuji nahradit cim ?"
Rusko toto tolik nepotřebuje jako USA nebo Čína má totiž jinou zahraniční politiku(expanzi a na to udržení toho co mají,potřebuje USA a Čína let.lodě)a navíc díky té politice ruska ,jim stačí to co mají k likvidaci těch slavných let.lodí.
"rexiku, dokazes vyvsetlit proc by se meli usa angazovat v jemenu ?"
Máte pět pohromadě???Oni se neangažují u Jemenu????
Salut.
Azor
26. 04. 2025, 20:42Czertik.
"je to stjne jako v zivote - 10 normalnich lidi se boji jednoho fetaka s kudlou, co ji kolem sebe neusala macha a kazdemu vyhrozuje."
Tak leda v kapitalistickém systému.V socialismu by se lidi nemuseli fetky bát,neboť by byla v deteci a odvikala by si tu detenci prací, aby byla společnosti užitečná!!!
S tím dalším vaším fantazírovaním, je důsladek té vaší memoci "rusophobia paranoia"
Salut.
Azor
26. 04. 2025, 20:48Slavoslav.
Ale co cakat od debila ktory veri na Mesiac. Vsak skus toto vyvratit"
už jste vyvrátil to co tvrdí a dokázal -
Eratosthenés z Kyrény?????
Z toho co jsem ozdrojoval,jste vyvrátil co??? Kolik že toho bylo???
jen váš štěkot, jako i v tomto.
Nepleťte se mi do řemesla.Od štěkání bych tady měl být já,ne????
Salut.
Azor
26. 04. 2025, 20:52Czertik.
" tak trefuji hlavne civilisty, nejen u sudze, ale i jindy.
a vojaky jen vyjimecne, kdezto ukrajinci trefuji hlavne vojaky. jak vysvetlis tenhle paradox, kdyz rusove de tebe maji uzasnou a pokrokovou techniku ?"
Tou vaší "logikou"je více usmrceno na ukrajině civilistů než vojáků?????
Dejte ozdrojovaná čísla!!!!! Už vás vídím jak se kroutíte a nebo neodpovíte.
"a samorejme, dej dukaz ze se ukrajinsti vojaci schovavaji za civilisty"
Sumy,Oděsa atd.Vy jste nečetl ukrajinskou pravdu???
Salut.
Czertik
26. 04. 2025, 20:52rexik
chces dukaz ? hehehe, schalne dej me sem maximalne mesic stare vide o ruskem utoku kde rusove pouzivaji jakoukoliv techniku a ne jen lidi.
ne, na hroby v polsku si nedal zadny odkaz, kecas a lzes.
a ano,napis tady jak ze obrovske ztaty to ma nato na ukrajine...a nezapomen hned vedle toho napsat ruske ztraty, jen pro porovnani.
ten tvuj link na fp dokazuje presne co ? nic jineho nez ze rusko se pripravovao na agresi velmi dlouho, a nato nebralo rusko jako hrozbu tak nezbrojilo, ale to uz se meni, pocty vojaku nao v evrope rostou.
takze rexiku opet lzes a kecas, u nato se pocty vojaku NESNIZUJI. skutecne to chce hodne retardaci neco podobneho tvrdit.
a copak britanie je cele nato ? navic kdyz britanie ma jedny z nejslabsich pozemnich armad v celem nato, to ma byt nejaka reprezentace ????
a neboj, trump da armadu hodne rychle do late.
skutecne ? dej dukazy kde vsude v cele evrope armada uklizi odpadky vyjma toho jedoho pripadu.
jinak ses lhar a kecalista. a opet jen tak chabe stekas.
a ten tvuj link na acr ? hmmm? zajimave, valcni na ukrajine jako duvod odchodu neni nikde zmineno, stejne jako to, ze by v poslednich letel byly odchody vojaku vyrazne vyssi nez v minulosti.
cili rexiku, to chce skutecne vyssi lvl retardace, neco napsat a dat link ktery te usvedci ze lzi.
haf a aport.
Slavoslav
26. 04. 2025, 21:13cokel
takze mas nieco k tej tvojej hlupej teorii,z e Mesiac existuje?
Czertik
26. 04. 2025, 23:01rexik
ty ses dokanalej, tak rusove moc hladinovych lodi nepotrebuji, tak si je radsi nechaji potopit,jako moskvu, nez aby je daly do srotu.
je to rychlejsi a tech par ruskych namorniku co umrou...nic se nedeje, nas mnogo.
a prosimte, cim by rusko chtelo likvidovat amicke letadovky ?
temi 5 bombardery co maji funkcni ? nebo temi vsemi 30 su34 co maji provozuschopne ????
ano, skutecne to "obrosvka a zasrasujici" sila.
mala napoveda, pockej par let a jen polsko samotne bude schopne znicit veskere ruske letectvo.
ne, amici se u jemenu nengazuji, neplet si sebeobranu s angazovanosti. ale to je na tvuj mozek moc.
haf a aport.
Czertik
26. 04. 2025, 23:02rexik
no neni to ironie ? tady pises o detenci pro fetaky....a kdyz nato detentuje rusko na ukrajine, tak ti praska zilka.
to sou paradoxy.
aport a haf
Czertik
26. 04. 2025, 23:07rexik
vyborne, dej sem statistiku kolik vypalili rusove raket proti ukrajine a kolik zabily vojaku a kolik civilu.
a snad pochopis, byt blbej ses dost, tak to napisu - nejde me o rakety co ruska strili na vojaky na fronte, ale na cile co lezi mimo frontu.
v sume ani odese se ukrajinsti vojaci za civilisty nezskovavaly.
dej link na ukrajinskou pravdu kde se o tom pise ze to tak bylo.
nebo zase jen stekas a kvakas ?
aport a haf.
JanČejka
28. 04. 2025, 16:35Azor
Že patříš mezi tupouny, kteří věří ve zfalšované přistání na Měsíci mě u tebe ty tupý, snaživý konspirátore a obdivovateli diktátorských režimů vůbec nepřekvapuje. U dementů je obvyklé, že obvykle rádi kecají o tom, o čem nic neví a i když napíší, (nebo odněkud zkopírují) do nebe volající hovadinu, která jen veřejně ukazuje jejich bídný všeobecný přehled, tak si za tím stojí.
Víš, ty hlupáku, jen by mě zajímalo, jak se dostaly na Měsíc laserové odražeče. Jak se tam dostalo vybavení zanechané předchozím expedicemi, proč na zfalšovaném přistání pracovalo přes 400 tisíc lidí, proč NASA měla v části 60. let větší podíl z federálního rozpočtu USA, než celá armáda US https://en.wikipedia.org/wiki/Budget_of_NASA
A jestli si opravdu myslíš, že Američané zfalšovali všech 6 přistání na Měsící. Protože ani ten chytrák Musk, který se chystá na Mars (a zatím jeho největší úspěch bylo dostat své auto do Vesmíru) to neví.
Jo a mimochodem, kdybys nebyl úplný tupoun, tak jdeš na stránky NASA a podíváš se tam na vybavení předchozích expedic nafocené sondami, či si přečteš něco o testech s laserovými odražeči, nebo si zjistíš co na to říkají tvoji kamarádi (Rusové a Číňani), které ty expedice sledovaly. Jo a nezapomeň, že tma nepřistáli jednou, ale 6x. Ale ty raději budeš prezentovat svou hloupost a neznalost a odvolávat se na stejné hlupáky a neznalce jako jsi ty sám.
JanČejka
28. 04. 2025, 16:50Azor
Zdroj aeronet, ty už hlouběji klesnout nemůžeš... Tam se jako člověk dozví tu ,,zákázanou" pravdu viď? Ty fakt nevidíš, že jsi tu všem jen pro smích, (kromě tupouna Knedlíka, tvůj věrný sluha), čím se tu oháníš prosím tě, že na jedné fotce vidíš hromady mrtvol? Tak je Ukrajinci museli postřelet viď? Nemohou to být třeba oběty ruského bombardování a náletů, které tam bylo zcela běžné, to vůbec ne... Napadlo tě třeba, že to mohou být oběti bomb, které tam Rusáci házeli? Jakou přesností oplývají ty jejich zázračné FAB jsi neslyšel? Navíc, když se Ukrajinci naučili rušit GPS signál, tak to často spadne i kilometr před zamýšleným cílem. Ty jsi fakt neslyšel o dopadu FAB-3000 do Sudži, do civilní oblasti? A výmluva Rusů? Bomba přiletěla z ukrajinské strany. :D Tak jako vždycky.
JanČejka
28. 04. 2025, 16:51EDIT: Postřílet, oběti
Azor
28. 04. 2025, 18:10Jan Čejka.
Něco o vás vypovídá ta hrubost a žlučovitost v té vaší odpovědi.Co myslíte??
Co vy jste vlastně podložil???
Z pofiderní wiki??? Není to málo??
To na co se ptají Číňani,jste zapomněl??? Nebo že by byli taky konspirátoři???
Taháte za kratší konec.A Doník by vám řekl,že nemáte v ruce žádné karty.Akorot jen slova,nic než slova.
Žádná vozítka a sondy před tou lží na měsíci nebyly???
"co na to říkají tvoji kamarádi (Rusové a Číňani), které ty expedice sledovaly.
.Ty už se trochu odvazují - to aby oslabili USA ve světě -viz můj odkaz.
Moc toho nevíte o řízení světa -
"člověk o 24 h. chytřejší,se zbytku jeví jako idiot či jako magor,konspirátor,atd"
To jak se na to dívají Číňani jsem už psal.
O tom"měsíčním kamenu" v holandském muzeu taky nic??????
Máte strach???? Proč jste se tom nevyjádřil???
Proč ti "astronouti" odmítli přísahat na Bibli a utíkali jak spráskaní psy????
https://rumble.com/vbiprj-byli-amerit-kosmonauti-skuten-na-msc.html
Tento byl taky konspirátor,co????
" Bill Kaysing byl vedoucím jednotky technických prezentací v Rocketdyne Propulsion
Field Laboratory v letech 1956 až 1963. Toto období zahrnovalo hlavní plánování motoru a součástí
projektu Apollo. Během této doby měl Kaysing bezpečnostní prověrky u amerického letectva a Komise
pro atomovou energii. A hlavně nevěřil, že by NASA skutečně bezpečně dopravila lidi na Měsíc a zpět. Začal let hlasitě zpochybňovat a jeho hlas byl vyslyšen.
Vlnu spekulací odstartovala jeho kniha We Never Went to the Moon: America’s Thirty Billion Dollar Swindle (Nikdy jsme nebyli na Měsíci: Americký podvod za třicet miliard dolarů).
Stanley Kubrick 1999 interview o natáčení přistání na měsíci (české titulky)
https://odysee.com/@daadulka:5/StanleyKubrick1999interview:8?src=embed&t=88.27087
NASA konečně odhaluje pravdu o falešných přistáních na Měsíci
https://rumble-com.translate.goog/v2evzb6-nasa-finally-reveals-the-truth-about-fake-moon-landings.html?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc
"Předpokládá se, že přistání Neila Armstronga na Měsíci zdokumentovalo vše, až po rozměry schodů a vzdálenosti mezi příčkami. Když známe délku žebříku, získáme skutečné pravítko, pomocí kterého můžeme určit výšku astronauta. Podle NASA
https://www-nasa-gov.translate.goog/history/alsj/?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc
bylo mezi příčkami 9 palců, tedy 22,86 cm. Dvě rozpětí - asi 45,5 cm. Nyní můžeme snadno spočítat výšku "měsíčního astronauta" - 140 cm. To je jen Armstrongova výška 180 cm .
Nevíte nic o GP(globální prediktor)státy se řídí samy,co???? Proč mají státy min.zahraničí??? Aby se samy řídily???? Tak jako nejmenší soc. jednotka - manželství,tak to manželství se taky řídí samo,co????
A pokud by jste měl informace o řízení světa(je tu možnost o tom se něco dozvědět - KOB(koncepce obecné/sociální bezpečnosti a DVTŘ(dostatečně všeobecná teorie řízení)
tak by jste se dozvěděl,proč to - jak Čína tak i SSSR neprozradil tu lež o přistání - držel je na uzdě GP,protož to byl jeho "kůň"
Pro kvalitní diskuzi,méně slov a více faktů ! !
Salut
JanČejka
28. 04. 2025, 19:47Azor
Ano, ano, jak jsem očekával k ničemu z toho co jsem napsal jsi se nevyjádřil, dodal jsi jen další ohromnou masu žvástů a konspirací. Ty ,,fakte". Co to žvaníš ty hlupáku o ,,pofiderní" wiki? Co to meleš? Co si tu namlouváš ty lháři prolhaný? Já jsem na wiki ani nezabrousil.
,,Pro kvalitní diskuzi,méně slov a více faktů ! !"
Proč se toho sám nedržíš?
Bylo mi hned jasné, že budeš vycházet z Kubricka a Kaysinga, z koho taky jiného. :) Hlupáka stejně jako ty, který si nedokáže vysvětlit ani základní věci (jako např. pohyb vlajky) na nichž staví svou nesmyslnou teorii. Cituji
,,Kaysing pracoval jako autor technických manuálů pro společnost Rocketdyne, která byla dodavatelem pro kosmický průmysl. Přestože neměl vědecké vzdělání, tvrdil, že NASA neměla dostatečné technologie na bezpečný návrat astronautů z Měsíce. Jeho argumenty zahrnovaly například absenci hvězd na fotografiích z Měsíce nebo nedostatek kráterů pod lunárním modulem"
Hlupák, který si nedokáže vysvětlit naprosto základní věci, stejně jako ty, ano takovými lidmi jsi obklopen a ujišťuješ se ve svých bludech. Další stránka ,,Hlas lidu" kde se prý NASA KONEČNĚ odhalila falešné přistání na Měsíci v tom videu jsou opět bláboly o vlajce apod. konspirační nesmysly. Už jen ten týpek, který to uvádí vypadá jako podvodní s hrnci a pod videem nablito od stejných tupounů, jako jsi ty.
Svou lež si obhajuješ dalšími konspiracemi? Vůbec ti nepřijde zvláštní nic z toho, co jsem ti sem napsal? Jsi fakt takový hlupák, že jediná reakce, které jsi ty do sebe zahleděný narcisy schopen je přehlédnout všechno, co jsem ti sem napsal a vyzvracet tu na oplátku jen hromadu nesmyslných, konspiračních blábolů?
To, že Američané přistáli na Měsíci a že tam přistáli dokonce 6x! Je nezpochybnitelný fakt a nic s tím neudělá ani žvatlání snaživého blba, jako jsi ty. :) Ty neustále jen dokazuješ, že pro to aby sis dokázal nějakou svojí vlastní pravdu, tak potřebuješ ignorovat to, co ti říkají ostatní. Jsi fakt chudák...
Takže znovu.
Testy s laserovým odražečem
https://www.youtube.com/watch?v=2r_nX3hui10
Fotky sond z Měsíce a na nich americké vybavení ze všech 6 expedic
https://www.wsj.com/graphics/the-incredible-inventory-of-things-on-the-moon/
Samozřejmě nepředpokládam, že cokoliv z toho konspiračního blba, jako jsi ty přesvědčí, na to jsi moc arogantní a potřebuješ žít ve svých lžích, vyžíváš se v tom a baví tě to, ty snaživče.
Je mi tě fakt líto. Až tam přistanou za chvilku Číňani a to americké vybavení tam uvidíš na vlastní oči (teda promiň, zase přes kameru), tak se celá ta voje pohádka zhroutí, ty namyšlený hlupáku... A nebo můžeš říkat, že lžou i Číňani, aby ses uchlácholil a zůstal tím neomylným géniem, za kterého se považuješ.
Je ale vtipný, jak si potřebuješ odůvodnit i to, proč to celé Čína s SSSR tehdy sledovala a Američany neprohlásila to za podvod, oni přecinepotřebovali vyhrát vesmírné závody... :D Aha, takže Amíci si těch filmů natočili rovnou 6, viď? A 400 tisíc lidí pracovalo na natáčení filmů z Měsíce, ty troubo! Ani nemáš páru jaké technologie se díky tomu získaly. umíš jen postavit své tupé argumenty na svých vlastních neznalostech a pochybnostech a je neuvěřitelné s jakou vážností apřesvědčením to tvrdíš. Kdybys řekl možná, ale ty jsi o tom se 100% jistotou přesvědčený, fakt ubohé...
Co to žvatláš za kraviny? ,,Nevíte nic o GP(globální prediktor)státy se řídí samy,co???? Proč mají státy min.zahraničí??? Aby se samy řídily???? Tak jako nejmenší soc. jednotka - manželství,tak to manželství se taky řídí samo,co????"
Aha, nějaké tajné spiknutí o řízení světa? :D Ty jsi to zase prouknul, ty borče! :D Ty nejsi normální. Všechny ty odkazy co jsi poslal jsem si prošel, to je humáč na čem ty trávíš čas. Videa pro hlupáky jako jsi ty, podívej se jk je pod nimi nablito od stejně neznalých, arogantncíh dementů. :D Fakt by mě zajímalo co řeknete, až se tma dostane Číňan a uvidí všechno co tam Američani zanechali, vy klauni. :D
PS: Dokážeš se vyjádřit alespoň k jedné jediné věci, co jsem ti tu napsal? Nebo to zase všechno obejdeš? Konspirátore.
JanČejka
28. 04. 2025, 21:19Azor
Kromě toho, viděl ji vůbec to video na které mě odkazuješ, na kterém se NASA "údajně" měla přiznat k tomu, že nikdy nebyli na Měsíci? Rozumíš vůbec anglicky? Rozumíš tomu jak manipulují se samotným nadpisem toho videa a co NASA řekla ve skutečnosti? Fakt jsi takový totální hlupák, že ti nevadí se nechat takto vodit za nos jen proto, aby sis dokázal svou lživou, zcela nesmyslnou teorii, které fanaticky věříš (jen proto aby sisi připadal, že jsi zase něco prohlédl a víš něco, co ostatní ne) a nechceš si jí nechat ničím nabourat, protože žiješ v nějakém svém pocitu neomylnosti a to jen proto, že si nedokážeš (jako ostatní konspirátoři) vysvětlit naprosto základní informace?
Potřebuješ odvolávat na bullshitová videa se zavádějícími nadpisy, že NASA něco přiznala, nebo na týpka, který ti dělal jen nějaké blbé technické manuály a pak ti vydá knížku, kde jen ukáže jaký je to totální idiot, který nerozumí naprosto základním věcem?
Takže se odvoláváš na minipulátory, neznalce, ztroskotance jako Kaysing a zcela, záměrně opomíjíš všechny důkazy, které jsou jednoznačné a svědčí o opaku? Tobě se kamaráde do roku 2030 zboří svět... Do 5 let tam máš Číňany a pak si snad vzpomeneš jakým tupostem jsi věřil... Omluvíš se mi potom, až ti o tam Číňan všechno natočí a nafotí? Nebo si o sobě dál budeš myslet jaký jsi génius na vyšším levelu, který prohlédl nějaké světové spiknutí? Připouštíš si vůbec někdy, že by ses mýlil? A když ano, jsi schopný to registrovat?
JanČejka
28. 04. 2025, 23:23Azor
,,To na co se ptají Číňani,jste zapomněl??? Nebo že by byli taky konspirátoři???
Taháte za kratší konec.A Doník by vám řekl,že nemáte v ruce žádné karty.Akorot jen slova,nic než slova."
Tak to jsi dokonale vystihl sám sebe. Jak totální hlupák musíš být, aby ti to nedošlo, to je šílené... Přemýšlej trochu nad tím co jsi napsal a jak moc to na tebe pasuje. atím co, ty se tu odvoláváš na hromadu idiotů, jejcihž teorie jsou založené na nepochopení základních věcí, tak já ti tu předkládám hmotné důkazy zanechané jak na Měsíci, tak přivezené z něj.
1) Odvoláváš se na lživá videa, kde ti v nadpise říkají něco jiného, než ve videu samotném, pochybuji, že jsi ho jen viděl, ke tvé smůle debatuješ s člověkem, který vše ověřuje a nadpis mu nestačí, tak jako tobě.
2) Odvoláváš se na technické pracovníky, kteří neměli nic společného s vědeckou částí projetku, nejsou to vědci a takových lidí na projektu pracovalo statisíce. Důkazem byť to, že ti na které se odvoláváš zpochybňovali banality na kterých stavěli své teorie, čistě proto, že si nedokázali jednotlivé ,,úkazy" vysvětlit.
Vidíš, všechno jen slova. Dále
3) Odvoláváš se na jeden kámen v Amsterdamu, když tisíce dalších máš v různých muzeích, vědeckých ústavech, či jako dary prezidentům, u drtivé části těch kamenů byl test pravosti, který nebyl nikdy zpochybnět. Chyba u které došlo v Amsterdamu vznikla právě z toho důvodu, že darovaný kámen Drees (kterému byl darován) nikdy nepodrobil analýze, namísto regolitu tedy dostal kus zkamenělého dřeva.
4) Píšeš mi tady, cituji ,,Žádná vozítka a sondy před tou lží na měsíci nebyly???"
Jelikož první vozítko tam přivezla až expedice Apolla 15, tak ne ty hlupáku. Žádná vozítka tam předtím nebyla. Kromě toho na fotkách nemáš jen vozítka, ale i mnoho jiných předmětů, které tam tehdy astronauti zanechali, to ti to nedochází? A za další, proč tě zajímá, jstli tam byly sondy předtím? Má tě zajímat, jestli tam byly po tom a nafotily vybavení. Např. sonda LRO rok 2009. Dále japonská Selene. Apod. Kdybys chtěl, tak si ty fotky najdeš a nemeleš tu tyhle kraviny, ulhanče.
5) Abys mě napadl a snížil hodnotu toho z čeho čerpám, tak jsi tak drzý, že mě tu obviníš z čerpání z wiki, přestože nemáš páru o mých zdrojích, to jen poukazuje na tovu zoufalost za každou cenu prosadit ty svoje tupé báchorky postavené na neznalostech.
6) Lžeš tu, že astronauti odmítli přísahat na bibli, ale jednalo se jen o jediného - Buzze Aldrina, který na místo vyhovění žádosti dotyčného udeřil, protože ho nazval „lhářem, zlodějem a zbabělcem“ a poklepal ho biblí, udeřil ho tedy spíše, protože měl dost jeho keců. Že se choval agresivně dosvědčili i svědci onoho indicidentu. Podívej se na čem ty vše stavíš ty všiváku...
7) Ohledně té tvé fotky, opět jen dokazuješ svou neznalost, když se takových zoufalostí chytáš - Výška astronautů, jako byl Neil Armstrong, byla známa – Armstrong měřil 180 cm. Rozměry lunárního modulu a jeho žebříku byly navrženy tak, aby odpovídaly potřebám astronautů v jejich skafandrech. Pokud by někdo chtěl použít fotografie k měření, musel by brát v úvahu zkreslení způsobené úhlem kamery, perspektivou a dalšími faktory, jako důkaz ,,něčeho" je to naprosto zoufalé a nic neříkající.
Ještě ti tady chybí plápolající vlajka, Van Allenovi pásy a to, že tam nebyly vidět hvězdy, to je taky časté. :) Nebo to nepoužiješ? Už ses dozvěděl, jak to bylo? Víš proč se vlajka hýbala, víš proč byli schopni proletět těmi pásy? A proč tam nebyly vidět hvězdy?
8) To, že to nezpochybnila ani Čína, ani Rusko si opět dokazuješ nějakým světovým spiknutím... Kdo tady nemá nic víc, než slova? Ještě tu budeš ty manipulátore někomu podsouvat ,,Máte strach, proč jste se k tomu nevyjádřil?" Takže já se mám vyjadřovat k tvým bullshitům a ty obejdeš to co se ti nehodí velkým obkloukem, protože nevíš co na to říct? Stále přemýšlím kdo z vás dvou je větší dno, jestli Knedlík, nebo ty... Neděláte mi to lehké, ani jeden...
Czertik
29. 04. 2025, 11:25jan cejka
tady se musim muska zastat, presto ze on veri ze amici na mesici nepristaly (muze to byt autismem co ma), musk skutecne prinesl obrosvkou revoluci do vesmirneho prumyslu.
rakety co vynesou naklad do vesmiru a vrati sed na misto odpalu ? do te doby se to videlo jen v bondovkach, on z toho udelal beznou realitu.
to, ze jeho rakety flacon vynasi naklady do vesmiru za cca 1/3 nakladu ostatnich dopravcu je taky fakt. nemluve o frekvenci letu jeho raket.
muskuv falcon ma vice startu za mesic nez spousta raket ostatnich vyrobcu za cely rok. evropska esa s ariane a ostatnimi je zarny priklad vysokych nakladu a maleho poctu startu.
uvidime kdy muskova space x udela mesicni ci marsovskou raketu.
ono se staci podivat i na fotky posledni indicke mise chardayian-2(ci jak) ktera prisnesla fotky apolla 11 na mesici. resp toho co tam zbylo po startu landeru.
Czertik
29. 04. 2025, 11:50rexik
jediny odkaz na to kde cinani rikaji ze amici na mesici nepristaly ?
a stale si nerekl kdy ze se ty chytrejsi o 24h. dodnes si nedokazal jedinou vec co by byla lez co se vydavala za pravdu a pravdu co byla zpochybnovana.
a tim myslim skutecne aktualni veci, ne veci 40, 70 ci vice let stare, ktere sou uz davno vysetlene. co se stalo a proc.
mesicni kamen v holandsku ? vyborne, ted jen dodej dukaz ze to byl umyslny podvod a ne omyl.
to si zaim odmitl dokazat.
Bill Kaysing ? hahahahahha. naored si zjisti napln prace odeleni technickych prezentaci a pak mudruj.
nemluve o tom, ze tam skoncil driv nez se jakykoliv program lidksych vesmirnych programu poradne rozjel.cili vse co mohl a o apollu a spol vedet bylo jen z doslechu.
to ze ho beres jako svaty zdroj jen dokazujes vlastni tupost.
kubrikovo interview ? dej me dostatek penez a udelam s tebou inteview ze sem jester z dute zeme.
a rexiku, muzes nam sem dat presne onu fotku s presnym geometcikym merenim ? protoze dle meho mereni vyska onoho kosmounata vychazi na 190 cm.
a o gp tu zblepats roky rokouci, a stale zadny dukaz ze existuje (stejne jako tvoje manzelaka).
aport a haf.
JanČejka
29. 04. 2025, 14:01Czertik
Ve skutečnosti se Musk nikdy nevyjádřil v tom smyslu, že nevěří, že by Američané na Měsíci nepřistáli. Je to opět jen lež, která mu byla podsunuta konspirátory. Ověřujte si informace.
Jsem si vědom, technologického přínosu SpaceX, jelikož se o vesmír zajímám dlouhodobě, je zbytečné to tu rozepisovat. To nemění nic na tom, že dosud nejdál kam byl schopný se dostat byl Vesmír, a to ještě bez živé posádky.
Dobývání vesmíru zkrátka převzaly převážně soukromé společnosti a ty nemají tak ohromný kapitál, jako měla státní organizace (NASA) podporována velkým kusem koláče ze státního rozpočtu (v dobách projektu Apollo, větší než měla americká armáda). Dosažení vesmíru není ani tak technologický, jako spíše finanční počin, jelikož dostat každý gram na Měsíc je obrovsky drahé, i když část tohoto ,,finančího nákladu" díky pokročilejším technologiím odpadá.
Problém je také, že rakety, které vyráběla NASA v 60. a 70. letech (Saturn V) už se vyrábět přestaly, což opět konspirátoři využívají jako argument, že NASA ,,náhle" zapoměla, jak se na Měsíc dostat. Ale nenapadne je, že takových příkladů je mnoho. Např. bombardéry TU22, které už Rusové vyrábět neumí, protože je to technologie z 50 let SSSR, když jim Ukrajinci nějaký zničí (Rusové používají verze M3) je jejich ztráta permanentní. To samé je u NASA, rakety Saturn V už nevyrábí a nevyužívá, technologie jsou sice v současnosti mnohem pokročilejší, ale většina soukromých společnosti si tzv. hraje na vlasním písečku, rozpočet NASA jen desetinový toho co měli v 60. - 70. letech (v procentuálním vyjádření). Navíc, vracet se na Měsíc a něco dokazovat nějaké tupé bandě pošuků, (z nichž většina nerozumí ani záklandím fyzikálním zákonům) a znovu za to utratit stamiliardy aby to oni znovu prohlásili za podvod zkrátka nebyla americká priorita (v současnosti se hovoří o opětovném návratu na Měsíc).
V 60-70 letech se za tímto cílem spojila celá Amerika (i s pomocí ESA) a bez nadsázky dá se říct, celý západní svět aby člověka dostal na Měsíc, věnovali tomu 11 let, obrovské množství kapitálů a těch nejlepších mozků na planetě. A to je to, co tihle šmejdi typu čokl Azor nemouhou překousnout, protože oni jsou mentálně na východě, mezi autoritativními diktátory, které obdivují. Nechtějí zkrátka dopřát Američanům jakýkoliv úspěch, či poražení toho, co je jim svaté a co ve skrytu duše obdivují, protože je jim to mentálně blízké (Sovětský svaz a dnešní Rusko).
Abychom si ale rozuměli, mně nevadí, když má člověk kritické myšlení a zpochybňuje nějaké oficiální teorie, rád si s takovými lidmi slušně pohovořím i v reálném životě, vyměníme si názory, co je pravděpodobné, co pravděpodobné není a co je totální nesmysl.
Mně vadí hlavně hlupáci, kteří popírají nějakou událost i přesto, že mají před sebou fakta, jež předstírají, že neexistují a když je s nimi v diskuzi seznámíte, tak se jim vyhnou a melou si furt tu svou hromadu blábolů (jako tady Azor). I kdyby Azor musel uznat jen jednu jedinou věc z toho, co jsem mu tu napsal - hromada regolitu přivezena z Měsíce, která je součástí muzeí, nebo je v kancelářích různých prezidentů (jako dar, dokonce i my máme jeden), laserové odražeče na Měsíci, všemožné vybavení tam zanechané Američany, jejich stopy a stopy po přistávacích modulech, fotky ze sond, na jednom z nich je vidět i stín vlajky atd. atd. tak by to celou tu jeho lživou teorii zbořilo, jedna jediná z těchto věcí by stačila. Proto se k nim samozřejmě ani nevyjádří. Namísto toho vytáhne tu svou hromadu pochybností a tváří se, že to jsou fakta.
To je na tom to nejsmutnější, lidé jako je on si dokazují svou diskuzní převahu a svou pravdu, tím že si něco nedokáží vysvětlit. On si na své vlastní hlouposti a neznalosti dokáže, že má pravdu a snaží se o tom ostatní přesvědčit ve stylu, že to vysvětlit ani nejde a jediný závěr je tedy - podvod.
Šebesta
25. 04. 2025, 18:24Czertik. Jak je pak možné že je Ukrajinci neporazili a pomoci západních sankcí a dodávek zbrani už dávno nevyhnali ? Dnes po 3 letech to jsou Ukrajinci kdo ustupují dál na západ. Nějak ti to nepasuje ty tvoje informace. Dodám,že i já jsem přál Ukrajincům ať je porazí,ale dnes už tomu nevěřím.
Marty
25. 04. 2025, 18:44Šebesta
zde bych primárně za příčinu viděl početní (lidská díla i množství techniky) převahu ruSSů, na druhou stranu, ono za 3 dny obsadit Kyjev a za 3 měsíce zbytek Ukrajiny se také nezdařilo, tak už by to mohli ruSSové vzdát a táhnout domu, jejich zem je dost velká...
Czertik
26. 04. 2025, 05:52sebesta
a v cem presne nepasuji ty moje informace ?
duvod proc ukrajinci ruse nehnaly az k moskve je prosty. zapad jim dodal male, tj nedostatecne, pocty techniky.
dal jim tolik techniky, aby mohly valcit dal, ale ne tolik aby mohly vyhrat.
uvedom si, ze veskere dodavky zbrani zapadu co do dneska na ukrajinu dodal, nepredstavuji ani 5% ZTRAT RUSKE TECHNIKY.
a nestaci ani na pokryti ztat ukrajinske techniky, byt ukrajina diky tomu jak prichazi o zbare made in sssr a dostava misto nich zbrane made in nato, tak se z ukrajiny postupem casi cim dal vic stva armada vyzbojena zapadni techikou.
treba dela ukrajina uz pouziva jen zapadni, protoze na ty sovetske uz nema zadne naboje.
Šebesta
26. 04. 2025, 16:56marty obkecavat umis dobre jako vsichni gaucaci
Slavoslav
25. 04. 2025, 07:59oni tie jadrove ponorky s raketami nejak dokopu, Vovka vie, ze jedine co ho chrani, aby si ho rozobrala napriklad Cina su JZ. A kym sa budu drzat v ich ponorkovych bastionoch nebude ani tak zalezat na technickej kvalite a stave.
Co sa tyka projekcie sily ci ukazovania pritomnosti to bude prebiehat ako doteraz. Kym nepride realny konflikt bude ich propaganda onanovat nad tym ako maju techniku ktorej net analoga, aby ak nastane konflitk dopadla ta technika ako Ciernomorska flota, znicena, alebo zalezena v pristavoch a to UA ani nema poriadne namornictvo
Slavoslav
25. 04. 2025, 08:19imho, par rokov dozadu som cital report americkeho ponorkoveho dostojnika. Tak uz vtedy spominal, ze hoc ta rusacka ponorka moze byt trebars ticha ked ju spustia na vodu, ale nemenia vcas nahradne diely a tak vedeli kazdu jednu identifikovat casom napriklad podla charakteristickeho zvuku cerpadiel na chladenie reaktora a podobne smakocinky.
Ved rusak uz za ZSSR oklukami nakupoval CNC z Japonska, lebo vdaka uniku dat z USA zistil, ze USA zachytia zvuk ich ponoriek hned ako opustaju pristav.
Azor
25. 04. 2025, 11:36Slavoslav.
" A kym sa budu drzat v ich ponorkovych bastionoch nebude ani tak zalezat na technickej kvalite a stave.
A toto vaše blouznění máte podepřeno čím???
Tou vaší nemocí???
Toto nevypadá tak , jak vy o tom píšete.
https://zahranicni.hn.cz/c1-57051490-ruska-jaderna-ponorka-nepozorovane-proklouzla-k-pobrezi-usa-hlidkovala-zde-asi-mesic
"Kym nepride realny konflikt"
A kdo bude velet při reálném konfliktu,ponorkovému loďstvu??????, Našli rádcové našli????
V.Británie dává inzerát do novin – Guardian - ,a sociálních sítí, kde shání velitele pro ponorkové vojsko.
https://www-independent-co-uk.translate.goog/news/uk/home-news/royal-navy-job-linkedin-b2473868.html?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc
Ta vaše nomoc"rusophobia paranoia"má u vás následky.
Slavoslav
25. 04. 2025, 12:22cokle
ponorkove bastiony boli za tymto ucelom ustavene rusakom uz za komanca. Ze ty ani len netusis o com hovorim vratane toho pruseru ako rusak cez tretiu krajinu zufalo zhanal CNC cka nie je moj problem ty tupelo
Ako to vypada vidime v Ciernom mori, cim pozdravujem ich najnovsiu a najvacsiu ponorku Moskvu. Lebo to, ze to USA nevesaju kazdemu blbovi ako ty na nos este neznamena,z e ta ponorka nemala za sebou cely cas tien v podobe americkej utocnej ponorky. Nieco ako ked rusak tvrdil, ze nezostrelil Korejsky let kym USA nezverejnili cely zaznam ich kodovanej komunikacie pilot-riadiace stredisko PVO
Czertik
25. 04. 2025, 12:38rexik
tak ta ruska ponorka asi tak moc stealth nebyla, kdyz byla nakonec nalezena, ze jo ?
btw, kolik ze to rusaci zachytili amickych ponorek u sebe ?
hmmmmmmm.
"A kdo bude velet při reálném konfliktu,ponorkovému loďstvu?????"
neboj se rexiku, ty ne.
btw proc muchas britkou situaci na amiky, nebo to platilo pro rusy ?
Slavoslav
25. 04. 2025, 12:42to len cokel usilovne dokazuje, ze nepouziva acohentizmus. preto do kazdeho prispevku kde sa reaguje na rusaka nejaky zakomponuje a ani mu nedochadza ako si z huby rit robi
Azor
25. 04. 2025, 14:38Slavoslav.
Zato vy to víte o čem já píšu,co???
Nechte to na čtenářích,ne???
Praská vám žilka v hlavě???
Kde máte ozdrojované to vaše štěkání???
Ničím !!!!
Salut.
Slavoslav
25. 04. 2025, 14:45haf
Azor
25. 04. 2025, 14:48Czertik.
"tak ta ruska ponorka asi tak moc stealth nebyla, kdyz byla nakonec nalezena, ze jo ?"
Jo,jo,a kdy že byla objevena???Až když to chtěla ta ponorka!!! Aby viděli, jakou má ta ponorka možnost!!!
"btw proc muchas britkou situaci na amiky, nebo to platilo pro rusy ?"
Proč??? Vy se opět ptáte??? Jak to vypadá s náborem lidí v USA???
https://www.newyorker.com/magazine/2025/02/10/the-us-militarys-recruiting-crisis
A jak je to v Rusku, to snad víte.A to se tam bojuje!!!
A ti co tam jsou??
Kolik měli za války USA pětihvězdičkových generálů??A teď???
Jako u nás!!! Akorát tak parketový.V boji to jsou amatéři.
Salut.
Azor
25. 04. 2025, 14:49Slavoslav.
"haf"
Ta to máte vynikající zdroj.
Musím před ním kapitulovat.
Salut.
Slavoslav
25. 04. 2025, 14:57cokel
ok, nechcel som znicit tvoje idealy, ze rusak ma nejaku porkocilu techniku, ale USA uz nasadzuje toto
https://www.youtube.com/watch?v=9-qOOrDUwYs
a hviezda smrti je podla dokumentarneho filmu hviezdne vojny tesne pred dokoncenim. Lopticka je na tvojej strane, dokaz, ze tie lietadla USA nema ty debil co skoci na kazdu konspiraciu z rusakova
Marty
25. 04. 2025, 15:10Azor
tak já jako čtenář ti ty ruSSnacistickej čokle řeknu, že plácáš pátý přes devátý...
Czertik
25. 04. 2025, 17:41rexiku
je uplne jedno proc byla ruska ponorka objevena, podstatne je ze byla.
znova se ptam, kolik rusove zachytilu amickych ci nato ponorek u sebe ? ze zadnou ? podivne, tuze podivne.
ja vim, ty budes masturbovat ze tam amici ci nato zdne ponorky nemaji a nikdy nemely.
a to, ze amici maji problemy s naborem...dokazuje ze amici nemaji admiraly presne jak ?
ano, jak se v rusku bojuje vim, tam nasazuji posadku kuznice v pozemnim boji.
vskutku nasazeni odpovidajici jejich kvalifikaci jako posadky letadlove lode.
co rusove udelaji priste ? poslou pechotu na ponorku ?
jen aby jim ta ponorka pozdeji nezustala pod vodou naporad.
a co mas presne za problem s amickymy generaly ?
a kdyz je chces resit, jak je to u ruska s jejich generaly ?
a ano, musim rict ze vykony ruskych generalu na fronte na ukrajine sou skutecne famozni...pro ukrajinu.
Czertik
25. 04. 2025, 17:45slava
sice moc nechapu proc na stelth letounu litaji s rozvecenymy svetly kdy je kazdy uvidi, ale asi nechteji aby lidi videli jak je neviditelny.
Slavoslav
25. 04. 2025, 17:57to su emisie antigravitacmeho pohonu vo viditelnom spektre
Azor
25. 04. 2025, 18:15Slavoslav.
" ale USA uz nasadzuje toto"
A kde to bylo nasazené?? FSB ví své.
Tak jako ohledně "tajném" - Projekt Manhattan,co???
A nakonec se tu možná dovíme,že to Rusko ukradlo USA, tak jak to říkal Doník ohledně supersonických zbraní
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-trump-obvinil-rusko-z-kradeze-navrhu-hypersonickych-zbrani-40506140
Necháme se překvapit s čím že příjdou ty "slavné" - pokudse dřív nerozpadnou jako SSSR - USA. Ale jak to uděljí?? S takovým jejím školstvím???
Salut.
Azor
25. 04. 2025, 18:28Czertik,
"je uplne jedno proc byla ruska ponorka objevena, podstatne je ze byla."
Copak ta změna u vás???
Nejdřív že ji objevili američani a teď toto????
Už nevíte jak se z toho vykroutit???A že se snažíte.Ale to může působit jen na ty, o kterých psal I.P.Pavlov na ten zvoneček.U takových se chytnete.
"znova se ptam,"
Koukám že s tím nepřestanete. už jsem vám psal chtělo by to se něco naučit a neplácat pak o tom, o čem nemáte moc informací.Neboť pokud by jste je měl - TAK SE POŘÁD NEBUDETE PTÁT ! ! !
Jinak k dalšímu - sněte si dál své sny. Uvidíme v čase,jak vám výjde to, v co doufáte.
Salut.
Azor
25. 04. 2025, 18:32Marty.
"tak já jako čtenář ti ty ruSSnacistickej čokle řeknu, že plácáš pátý přes devátý..."
Představte si,že vám věřím.
Teď jde ale o to,kolik že vás, takových jako jste vy, je počet z celkových čtenářů na tomto webu.
Já o takových jako jste vy, vím okolo 5.
Slavoslav
25. 04. 2025, 18:47cokel
momentalne su tiwto masinky nasadene na ochranu HAARPu a strqzia juzny pol, aby stad3 nevyliezli dedici tretej rise
Azor
25. 04. 2025, 21:16Slavosla.
"momentalne su tiwto masinky nasadene na ochranu HAARPu a strqzia juzny pol, aby stad3 nevyliezli dedici tretej rise"
Copak,copak????
Do teď administrativa USA tvrdí že to je jen na výzkum atmosféry!!!! Aco teda na tom je(výzkum atmosféry)důležitého,že to hlídají ty vaše "výjmečné"stroje 9.generace???????
Jinak ti dědici 3 říše jsou stále tu. A"demokratický" západ,jim hodně pomáhá a pomáhal.Viz Kanada(Hunka).Krysí stezka(Vatikán)USA (Operace Paperclip)Německo -
"Koncem roku 1946 americká armáda přidělila finanční prostředky na vytvoření takzvané Gehlenovy organizace, kde Gehlen naverboval 350 bývalých nacistických důstojníků a válečných zločinců a uzavřel s nimi podobnou dohodu: budou zbaveni obvinění výměnou za shromažďování zpravodajských informací o Sovětském svazu pro Spojené státy. "
Gehlen Spolupracoval s OUN* a Stepanem Banderou
https://1rodina.ru/article/steigan-blogger-nacistskaya-ukraina-i-eyo-podderzhka-ssha-nato-ne-sluchayny
Studie odhaluje, jak dlouho Německu trvalo zbavit svůj justiční systém nacistů
"Šestisetstránkovou zprávu, kterou zveřejnili ve čtvrtek, sestavili historik Friedrich Kiessling a právní vědec Christoph Safferling a pokrývá období studené války od počátku 50. let 20. století do roku 1974. Práce byla zadána federální prokuraturou."
"Nejnovější studie navazuje na dřívější zprávu zveřejněnou v roce 2016, která uvedla, že v roce 1957 – více než deset let po skončení války – 77 % vysokých úředníků na ministerstvu spravedlnosti byli bývalí nacisté. V době této publikace tehdejší ministr spravedlnosti Heiko Maas prohlásil, že „právníci z nacistické éry pokračovali v zakrývání staré nespravedlnosti, spíše než v jejím odkrývání, a tím vytvořili novou nespravedlnost“.
"Výzkumníci zjistili, že v jednu chvíli během 50. let byli zhruba tři ze čtyř nejvyšších představitelů federální prokuratury členy nacistické strany. Trvalo to až do roku 1972, než bývalí nacisté již neměli většinu v tomto úřadu, a až do roku 1992, než byl soudní systém plně očištěn od bývalých členů fašistické strany."
“Nedošlo k žádnému zlomu, natož k vědomému rozchodu s nacistickou minulostí,” uvedli vědci k situaci."
Státní tajemnice ministerstva spravedlnosti Margaretha Sudhofová při prezentaci výsledků vyšetřování uvedla, že země po skončení druhé světové války „dlouho zůstala slepá“ vůči přítomnosti bývalých nacistů ve vedoucích funkcích.
https://bit.ly/3kOE0sd
Takže ty nestráží.Máte to pomotaně.a ne jen toto, díky ty vaší nemoci "rusophobia paranoia"
Salut.
Slavoslav
26. 04. 2025, 05:44cokel
ty zapredanec zas odbacas od temy. ALE AKO VYSVETLIS TOTO?
https://morezprav.cz/mix/pribeh-bitvy-ufo-na-tajne-zakladne-v-antarktide
Czertik
26. 04. 2025, 06:00rexik
jaka zemna u me ? chlastas moc ?
ja sem nikde nersil prco byla objevena, to jen ty si prisel na zachranu ruske trapnosti ze byla objevena s tim, ze byla objevena protoze to rusoe chteli.
to, ze nedokazes napsat proc rusove dodnes nezachytili amicke ponorku u ruska za poslednich 20 let je vice nez vymluvne.
ale mas pravdu, mel sem rexikvated - DODEJ DUKAZ ZE RUSOVE SE NECHALI ODHALIT UMYSLNE. jinak jenom stekas a kvokas.
vtipne, pises ze nemam dost informaci..a ty se tvris ze je mas, ale nedokazes je poskytnout. jaka to ironie.
haf a aport.
Czertik
26. 04. 2025, 06:02slava
co to meles ? kady prece vi ze nackove sou ukryti v dute zemi kde ziji spolu s jestery, co se vydavaji za lidi.
Slavoslav
26. 04. 2025, 13:16Czertik
a co si myslis, kde je vchod a preco tie masiny co s nimi vojovali USA vychadzali spod vody?
Czertik
26. 04. 2025, 20:54slava
tak jeden vstup do dute zeme je na aljasce.
Azor
26. 04. 2025, 21:00Slavoslav.
"https://morezprav.cz/mix/pribeh-bitvy-ufo-na-tajne-zakladne-v-antarktide"
To má být jako co???
Vy jste se inspiroval Andersenem nebo braty Grymovími?????
Letadlo u pentagonu se vypařilo,co????? Oficiální zpráva administrativy USA ! !
Salut
Slavoslav
26. 04. 2025, 21:16cokle
to je fakt o tom, ze nacistu maju tajnu zakladnu na pole kde je vchod do dutej zeme. mas nieco k teme, alebo si ides stale svoje bludy napriek jasnemu dokazu o tom, ze USA maju antigravitacnu technologiu?
Ved nedavno sa predstavitel USA vyjadril, ze dokazu manipulovat priestorom a casom ty blbec co si mysli, ze rusak ma co i len malu sancu prot cestovaniu v case
Slavoslav
26. 04. 2025, 21:18a som zvedavy cokle ci spochybnis toto vyhlasenieministra USA pre vedu a techniku
https://futurism.com/white-house-announces-manipulate-time-space
Azor
26. 04. 2025, 22:14Slavoslav.
"a som zvedavy cokle ci spochybnis toto vyhlasenieministra USA pre vedu a techniku"
https://cs.wikipedia.org/wiki/Filadelfsk%C3%BD_experiment
Salut.
Slavoslav
27. 04. 2025, 07:34cokl3
viac k technickej nadvlade USA nemáš? nedokazes svoj nazor napisat?