EXCALIBUR
CZUB - 4M
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Rakety „strýčka Kima“

 22. 03. 2023      kategorie: Zahraniční armády      66 komentářů
Přidat na Seznam.cz

60. léta začala z hlediska válčení výrazně měnit podobu budoucího konfliktu, kdy přímá pozemní konfrontace začala postupně ustupovat do pozadí. Místo toho docházelo k prudkému rozvoji nejrůznějších raketových konstrukcí schopných díky jaderným hlavicím se silou mnoha tisíc megatun zdevastovat takřka libovolně velké území. Na tento trend reagovala také korejská lidová armáda (KLA).

Raketový či pozdější jaderný výzkum je v KLDR téměř na úrovni státního tajemství. Vývoj raket společně s možností vybavit je nukleární hlavicí je spolu velmi úzce spojena, přesto nikdy neběžela úplně po stejné linii. Pokus vyvinout vlastní jadernou zbraň byl již od roku 1956, kdy Severní Korea reagovala na rozmisťování amerických jaderných zbraní v Korejské republice (Jižní Korea). Pchjongjang se tak obrátil na Moskvu se žádostí o asistenci na jaderném programu.

hwas_TITFoto: Hwasong-15 | MO KLDR

Chruščov však Kim-Ir-Senovo jaderné dobrodružství nechtěl podporovat. Podobně rezervovaně se k této eventualitě stavěla také lidová Čína. Pro obě země prostě nebylo tenkrát výhodné v období vzájemného napětí dát svému klientovi do ruky atomovou zbraň. KLDR do té doby navíc neměla ani odpovídající nosiče. V roce 1975 však došlo k podstatné změně a vlastní severokorejský raketový program započal.

V rozpětí let 1976-1988 KLDR testovala raketové zbraně na bázi sovětských střel R-17 Elbrus (SCUD) odpalovaných z několika platforem dodaných Egyptem. Šlo však o raketové zbraně krátkého doletu, které neměly velký význam ani v regionálním kontextu. Avšak pro lidovou Koreu se jednalo o velký krok, který v budoucnu vedl k odvozeným raketovým konstrukcím. Zlomový bod přišel v polovině let 80. v rámci výzkumu rakety Nodong (Hwasong 7). O přesném původu základu této rakety se příliš neví, avšak téměř jistě šlo o výrazně modifikovanou sovětskou střelu.

KLDR Nodong poprvé odpálila až v květnu 1990, kdy byl její dolet 1200-1500 km. KLDR tak touto střelou mohla ohrožovat například Japonsko. Mezi léty 1990-2016 pak bylo provedeno dalších přibližně 15 testů. V roce 2020 měla mít údajně KLA ve své výzbroji cca 300 ks těchto raket.

Mnohem nebezpeční je pak třístupňová raketa větve Taepodong 1 vyvíjená od roku 1994 s cílem vynést do kosmu severokorejský satelit Kwangmyongsong-1. Celá řada pokusů s raketami na typové bázi Taepodong byla dlouhodobě neúspěšná. Raketa mohla teoreticky unést až 750kg hlavici na vzdálenost 5 000 km. Vylepšení přišlo až v podobě rakety Taepodong 2, jejíž dolet se pohybuje až do vzdálensoti 10 000 kilometrů. Úspěšný start této rakety se povedl až v roce 2012 a o 4 roky později KLDR ohlašuje úspěšné vynesení satelitu Kwangmyongsong-4. Od roku 2015 pak Severní Korea vyvíjí rakety konstrukční větve Pukguksong odpalované z ponorek třídy Sinpo s dosahem 8 000 kilometrů (u nejnovější verze Pukguksong 5).

Výrazný mediální zájem pak vzbudila eventualita získání technologie mezikontinentální balistické střely. V roce 2017 totiž Kimův režim otestoval střelu Hwasong-14, vůbec první raketu reálně schopnou s 500kg hlavicí doletu bezmála 10 000 km. Tato střela byla testována od května 2017, avšak dodnes je tato konstrukce velkou neznámou. Ví se pouze o dvou odpalech a případné zařazení do výrobního procesu je vzhledem k minimu dostupných informací nejasné.

Na koncepci raket Hwasong pak navazuje nejnovější a nejvíce nebezpečná mezikontinentální střela Hwasong-15 schopná doletu až 13 000 km. O této raketě se pouze ví, že v roce 2017 byl proveden jediný odpal. Na vojenských přehlídkách se pak tento typ střely umístěný na obrovských tahačích objevuje od roku 2017 prakticky neustále.

Video: Rakety „strýčka Kima“  / YouTube

Zdroj: Druhá světová válka

Komentáře

Veritas vincit

23. 03. 2023, 15:46

Šebesta
"Srbsko je malá země a NATO je  zbabělé proto ta " udajně obranná organizace může vraždit civilisty ""
*
Ty jsi vrchní zbabělec, když nejsi schopen nikdy napsat celou pravdu.
Už jsi s tím bombardováním Srbska a "vražděním srbských civilistů" trapný, prolhaný Slovane.
Osočuješ druhé, že píší jenom co se nám hodí a sám úmyslně přehlížíš celé roky, které předcházely tomu, než odstartovala letadla NATO nad Srbsko.

1/ Srbská vláda v čele s Miloševičem byla neustále varována, že EU  a NATO se nebudou donekonečna dívat na vraždění civilistů a etnické čistky v bývalé Jugoslávii, kde Srbsko rozpoutalo 4 války.
2/ Bombardování Srbska bylo odvetou za střílení Srbů do kolon prchajících neozbrojených kosovských Albánců, starců, žen a dětí.
3/ Letadla NATO neodstartovala nad Srbsko s cílem bombardovat civilní objekty jak tady neustále do kola bez jakýchkoliv důkazů hloupě meleš od rána do večera, slovanský kydoni.
4/ Doufám, že již brzy budou v prodeji automatické drony, velikosti pingpongového míčku, které samostatně vyhledají lháře a vypálí mu na čelo znamení hanby.

"Prof. MUDr. Rajko Doleček, DrSc. byl uznávaný endokrinolog, přednášel na mnoha světových kongresech a měl jistě širší přehled, než běžný uživatel Wikipedie. Byl srbské národnosti a mládí prožil v Jugoslávii. Jako lékaři mu tedy nebyl lhostejný tragický osud obyvatel Jugoslávie."
*
Rajko Doleček - Zastával názory Radovana Karadžiće a Ratko Mladiće....
(kniha - Hovory s generálem Mladićem...)
Rajko Doleček - "doktor", který schvaloval vraždění civilistů, genocidu a etnické čistky...

Radovan Karadžić - byl obžalován z genocidy, válečných zločinů a zločinů proti lidskosti.
Šlo zejména o jeho odpovědnost za masakr ve Srebrenici, při němž Srbové povraždili přes 8 000 muslimských mužů a chlapců. Obviněn byl také z iniciování etnických čistek nebo z událostí při obléhání Sarajeva, kde zahynulo asi 10 000 lidí....
Dne 24. března 2016 byl Radovan Karadžić odsouzen ke čtyřiceti letům nepodmíněně na základě deseti prokázaných obvinění z jedenácti. Odvolací haagský soud rozhodl dne 20. března 2019 o zpřísnění trestu na doživotí."

Ratko Mladić - byl roku 1996 obviněn spolu s dalšími srbskými vůdci z válečných zločinů a genocidy Mezinárodním tribunálem pro bývalou Jugoslávii v Haagu....
V listopadu 2017 byl odsouzen k doživotnímu trestu.
Před soudem vystoupilo více než 600 svědků včetně přeživších z masakrů...

Martin23 .

23. 03. 2023, 19:45

Pan Veritas vincit:

ona si obecně Jugoslávie saslouží více naší pozornosti, protože je velmi často zneužívána našimi dezzolé jako berná mince na cokoliv. NATO vraždilo nebohé Srby páchající genocidu = Rusko může vraždit nebohé Ukrajince.

Děkuji Vám za zajímavý příspěvek.

Zdeněk

23. 03. 2023, 20:06

Ono s Jugoslávií je to těžké, jednalo se mnohonárodnostní uměle vytvořený stát, který pohromadě držela hlavně osobnost Josipa Broze Tita. Po jeho smrti v roce 1980 to šlo s Jugoslávií velmi rychle z kopce. Bohužel, mezi jednotlivými skupinami bylo skutečně příliš zlé krve a starých křivd, takže rozluka asi nemohla proběhnout mírovou cestou. (v ČR a Slovensku jsme měli docela kliku)

Bohužel, myslím, že tohle Západ nechápal a dlouho pohlížel na Jugoslávií jako na takové balkánské Německo, které chce být pohromadě, a v letech 1991 - 1994 to pěkně podělal. Proto chtěl v roce 1999 zabránit hrozící genocidě za každou cenu ...

Veritas vincit

23. 03. 2023, 20:23

Martin23 . :thumbsup:
"NATO vraždilo nebohé Srby páchající genocidu = Rusko může vraždit nebohé Ukrajince."
*
Nejtrapnější a nejhloupější "myšlenková zkratka" proruského póvlu bez sebemenší souvislosti. V podstatě důkaz ruské dezinformační aktivity oslovující pouze prosťáčky.

Veritas vincit

23. 03. 2023, 20:45

Zdeněk :thumbsup:
V roce 1918 vznikly dva nepřirozené, umělé slepence.
Československo a Jugoslávie, také podle toho i dopadly.
Velké ambice neschopného plebsu skončily tak jak skončily.
Postupný úpadek, vítězství komunistů, odchod přirozených elit do zahraničí a rozpad.
Rakousko - Uhersko = tradice a přirozená stabilita. :thumbsup:

Martin23 .

23. 03. 2023, 20:51

Pan Veritas vincit:

souhlasím s Vámi jak to vidí: "Když oni (NATO), tak MI (Sajuz) taky :D

Veritas vincit

22. 03. 2023, 19:28

Standa
"Mě osobně je sympatické, jak představitelé KLDR dávají najevo, že mají různé sankce a "černé listiny" USA a jejich ratlíka Radu bezpečnosti OSN "na háku". "
*
Já mám vás, komunistické truhlíky a leváky také na háku.:middle_finger:
HDP na 1 obyvatele v USD (2022).
4. Švýcarsko, 92,434 USD
7. USA, 75,180 USD
15. Rakousko, 52,062 USD
38. ČR, 28,095 USD
61. Rusko, 14,665 USD
182. KLDR, mezi 660-647 USD (Raději nic nezveřejňují.):joy:
Raketáčci. :joy:

Veritas vincit

22. 03. 2023, 19:31

KLDR, 182. místo ze 193 států na světě v HDP na 1 obyvatele v roce 2022. :joy:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)_per_capita

Zdeněk

22. 03. 2023, 19:48

VV,

když starý bolševik projevuje v roce 2023 starost o svobodu slova, korigování informací a vraždění oponentů, tak si vždycky vzpomenu na židovskou definici chucpe:

Chucpe je otcovrah a matkovrah, který soud žádá o shovívavost, neboť je úplný sirotek ... :laughing::joy::rofl:

p s  Každopádně, jak to vidíš s tou jeho Radou bezpečnosti jako ratlíkem USA, to jako že i posvátné Rusko a božská Čína? :scream:

Veritas vincit

22. 03. 2023, 20:21

Zdeněk :thumbsup:
"p s  Každopádně, jak to vidíš s tou jeho Radou bezpečnosti jako ratlíkem USA, to jako že i posvátné Rusko a božská Čína? :scream:"
*
Bolševiček je neznalý hlupák. OSN ovládají "stálí členové" s právem veta.
Méně důležitý zbytek válcují muslimové, asijské a africké polototality a totality.
Civilizované státy ten cirkus OSN financují a nebýt USA s právem veta, tak to už dávno převzali pod patronát většinoví povaleči. :slight_smile:

Standa

22. 03. 2023, 16:57

Mě osobně je sympatické, jak představitelé KLDR dávají najevo, že mají různé sankce a "černé listiny" USA a jejich ratlíka Radu bezpečnosti OSN "na háku".
Nejlépe to bylo vidět na zahájení 23. Zimních Olympijských her, kdy do Jižní Koreje přicestovala delegace KLDR, kterou vedl předseda prezídia Nejvyššího lidového shromáždění KLDR Kim Jong-nam a v delegaci byla i první zástupkyně vedoucího oddělení Ústředního výboru Korejské strany práce Kim Jo-čong, mladší sestra Kim Čong Una, nejvyššího vůdce strany, státu a armády KLDR. Delegace KLDR se setkala s jihokorejským prezidentem Mun Če Inem v Modrém domě (Čchongwade) v sobotu poté, co se zúčastnila slavnostního zahájení 23. Zimních Olympijských her. Prezident Mun Če In vyjádřil vřelé poděkování předsedovi Kim Čong Unovi za jeho osobní dopis a slovní pozdravy a požádal o spolehlivé předání vyjádření své vděčnosti předsedovi Kim Čong Unovi. Na nedělní slavnostní ukončení Zimních Olympijských her přicestovala do Pchjongčchangu delegace KLDR, vedená generálem Severní Koreje Kim Jong-Čcholem.
Je vidět, že kdyby nebylo dočasně "na furt", umístěné americké armády, a neurvalého vměšování USA do vnitřních záležitostí obou zemí, dávno by žily společně v klidu a míru.

Zatím pro obyvatele KLDR platí obzvláště přísloví: "Zbrojením posílíš svůj mír". Bohužel, stojí je to zřejmě spoustu peněz.
Zatím jediný nezkorumpovaný jihokorejský prezident Mun Če In, který byl přístupný sbližování obou zemí, dlouho nevydržel.

Zdeněk

22. 03. 2023, 17:32

Jasně Standa, zatímco bohatá, průmyslová a nezávislá komunistická Severní Korea zásobuje špičkovými technologickými výrobky celý svět, tak ubohá, chudá, zemědělská Jižní Korea, trpící pod krutovládou imperialistických zlotřilců z JuEsEj, je plně závislá na dovozu potravin a pravidelně pořádá celostátní soutěže v hladomorech ... jo, tak ne, ono je to vlastně naopak, viď Elekron :laughing::joy::rofl:

Standa

22. 03. 2023, 18:54

Zdeněk

No nevím, s těmi „demokratickými“ režimy v Jižní Koreji to myslím, není šťastný příklad. Od roku 1946, kdy byl poloostrov rozdělen 38. rovnoběžkou, vládnou v jižní části země autoritářské režimy, silně orientované na USA. V květnu 1952
vyhlásil I Sung-man Stanné právo a nechal pozatýkat své odpůrce, včetně mnoha členů parlamentu. Poté následovaly další vojenské převraty a Stanné právo bylo s kratičkými přestávkami oficiálně zrušeno v roce 1987. Jakékoliv protesty opozice, zejména studentů, byly a jsou krvavě potlačovány armádou. Byly zavražděny desetitisíce lidí a obrovský počet odpůrců byl uvězněn. USA chtěly vytvořit dojem slibně se rozvíjející ekonomiky, a mohutně do Jižní Koreje investovaly. Byly zakládány soukromé podniky, USA tam přesouvaly výrobu. To se na krátkou dobu skutečně podařilo, ale mělo to za následek obrovskou vlnu korupce, kdy většina „pomoci“ ze strany USA byla rozkradena, a ekonomický rozvoj je udržován nyní už pouze mediálně (nemůžete všechno věřit oficiálně vydávaným "korigovaným informacím"). Dokonce zbožňovaná Pak Kun-hje, první žena v čele Jižní Koreje, byla pro korupci sesazena a odsouzena k 18 letům vězení. V roce 2017 ji v úřadu nahradil Mun Če-in, jenž za podpory prezidenta Donalda Trumpa se snažil zlepšit komunikaci a vztahy s KLDR a jejím vůdcem Kim Čong-unem. Od 10. května 2022 je ovšem prezidentem Jižní Koreje Jun Sok-jol, který je naopak zastáncem nejužší vojenské spolupráce s USA .Takže KLDR asi v získávání nejnovějších vojenských technologií bude muset pokračovat.

Zdeněk

22. 03. 2023, 19:02

Standa, neskutečné utrpení obyvatel Jižní Koreje nejlépe dokazují stovky tisíc uprchlíků, kteří se snaží za každou cenu dostat na sever, viď... :laughing::joy::rofl:

p.s. Jsem si vědom toho, že stařecká demence je peklo, ale v tvých 75 je na ni ještě poměrně brzo, takže to opravdu vypadá, že v tvém případě příroda nenadělila už na začátku a základní vzdělání to nezlepšilo.
Neutrpěl jsi třeba pracovní úraz do hlavy, abych tě mohl alespoň litovat?

Šebesta

22. 03. 2023, 19:33

Stando vy jste komunistický fanatik. Taktně jste se vyhl korejské válce ptám se proč ? Kdo tu válku rozpoutal ? KLDR se SSSSR nebo USA a J.Korea ? Na základě vaší odpovědi se definitivně odhalíte.

Martin23 .

22. 03. 2023, 19:55

Standa:

teď čtu Váš druhý komentář a to je něco, tvrdit že v Jižní Korei zemřelo desetitisíce lidí, když nahoře mají koncentráky, bez několikaleté humanitární pomoci Vámi nenáviděné OSN by ta země zmizela, fuj. Takže Vám to napíšu jak nejsnázeji to půjde, Severní Korea = zlo, Jižní Korea = dobro.

Standa

22. 03. 2023, 20:32

Zdeněk

Už jsem naznačil, že nemůžete úplně dětinsky věřit všemu, co produkuje propaganda zejména americké administrativy, a naše loajální média masírující hlavičky "korigovanými informacemi". Bombastická reklama, silně připomínající citát Josepha Goebbelse:
"Ani ta nejskvělejší propagandistická technika nepřinese úspěch, pokud nebude neustále a s neutuchající pozorností pamatováno na jeden základní princip. Musí se omezit na několik bodů a opakovat je znovu a znovu. Zde, jako tak často na tomto světě, je vytrvalost prvním a nejdůležitějším předpokladem k úspěchu.“
Takže donekonečna omílané bláboly o statisících uprchlíků a hladomoru v KLDR.
Skoro mám dojem, že věříte tomu, jak Američané před 50 lety cestovali na Měsíc, jako na běžnou turistickou destinaci. Jsou prý i takoví podivíni.

Jinak ve své pracovní kariéře jsem utrpěl jediný pracovní úraz, když mi spadlo kus jakéhosi železa na nohu, a pochroumalo mi to palec (na noze). Vzhledem k tomu, že to bylo od hlavy dost daleko, pravděpodobně mě nemusíte litovat a starat se o mé zdravíčko.

Martin23 .

22. 03. 2023, 20:39

Standa:

vy jste ukázkový příklad člověka, který když se má moc dobře a nic nedělá, začne vymýšlet nesmysly. Naštěstí se konečně politici rozhoupali s důchodovou reformou a končí zadlužování nás a našich dětí. Vy se máte tak dobře, že jste schopen tvrdit, že černá je bílá.

Standa

22. 03. 2023, 21:30

Šebesta

Už jsem tady někoho upozorňoval, že obnažování a odhalování, takzvaný exhibicionizmus, je posuzovano jako trestný čin výtržnictví. Nemám k této úchylce sklony, zkuste se zeptat raději Martin23 . nebo Veritas vincit, ti Vám podají spolehlivé informace.

Martin23 .

22. 03. 2023, 21:52

Standa:

V momentě kdy se lhaní stane trestným činem, jste v háji :D

Martin23 .

22. 03. 2023, 22:06

Standa:

jo a speciálně operačně pro Vás:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Operace_Spojeneck%C3%A1_s%C3%ADla

Kosovská válka a mezinárodní postoje
Motivem bombardování Svazové republiky Jugoslávie byla snaha přinutit jugoslávskou vládu vedenou Slobodanem Miloševičem k ukončení vyhánění, vraždění a provádění dalších násilných akcí vůči albánskému obyvatelstvu Kosova[4], k němuž docházelo v rámci ozbrojeného konfliktu mezi jugoslávskou armádou a srbskými paravojenskými oddíly na jedné straně a albánskou Kosovskou osvobozeneckou armádou (UÇK) na straně druhé.[7][8] K odhodlání k intervenci přispěly zprávy o později zpochybňovaném masakru civilistů v Račaku. Rada bezpečnosti OSN situaci označila za hrozbu pro mezinárodní mír a bezpečnost v tamní oblasti. Ale v důsledku možného veta ze strany Ruské federace a Číny nebyla schválena další rezoluce, která by dala zmocnění užít všech nezbytných prostředků. Někteří autoři proto považují tuto intervenci za nelegální.[9] Rusko - tehdejší spojenec Slobodana Miloševiče - se snažila prosadit rezoluci prohlašující tuto akci za nezákonnou. Podpořili ji však jen tři státy z RB OSN.[10] Jak jiní autoři poukazují, tato přímá podpora Ruska - kdy Rusko má v RB OSN právo veta - byla důvodem, proč NATO neřešilo situaci v Kosovu za pomoci RB OSN, neboť tato snaha by byla zjevně neúčinná. RB OSN v situaci, kdy pachatel válečných zločinů má podporu jednoho stálého člena RB OSN, je RB paralyzována a tedy zjevně neúčinná, proto tito autoři pokládají v takové situaci za legální zásah i bez mandátu OSN.[11]

V době zásahu např. tehdejší prezident USA Bill Clinton hovořil o nutnosti postavit se na stranu trpících obětí a tím zajistit mír, svobodu a stabilitu v Evropě. V současné době je otázka legálnosti zásahu v Kosovu stále nedořešenou otázkou, kdy lze postoj jednotlivých států k této otázce zhruba odvodit z postoje států k uznání nezávislosti Kosova, kterou uznává zhruba polovina států světa. Největší podporu má přitom Kosovo od států Evropské unie a severoamerických států, největším kritikem jak nezávislosti, tak samotného zásahu je Rusko a Čína.

Šebesta

23. 03. 2023, 07:45

Stando bojíte se pravdy a ta zní : Jižní Koreu v létě 1950 přepadly dvě země. KLDR a SSSR. To možná ani nevíte sovětští piloti pomáhali svým severokorejským soudruhům. Kim ir sen dostal od Stalina souhlas k přepadení jižního souseda a také zbraně a dostal i sovětské letce. To byla ta mírová politika SSSR o níž tehdy žvástaly naše sdělovací prostředky ! Pravda někdy bolí a je velmi nepřijemná proto ji mnoho lidí nechce akceptovat. Ale nejste v tom sám to je taky fakt.

Standa

23. 03. 2023, 09:39

Martin23 .

Děkuji za odkaz na milovanou Wikipedii.
jo a speciálně operačně pro Vás:


Kniha od Prof. MUDr. Rajko Dolečka, DrSc. ŽALUJI!
s podtitulem: Kritické poznámky k mýtům o Evropské Unii, NATO a USA v souvislosti s událostmi v Jugoslávii. Podvody na Kosovu.


Kniha prvně vyšla v nakladatelství FUTURA v roce 1998, mám tady třetí doplněné vydání 2000. Aby ukázala na špinavou roli Západu v Jugoslávii, proti srbskému národu ...

Šebesta

23. 03. 2023, 10:06

Pro Standa Taky i mnoho zdejších diskutérů nejen vy se bojí pravdy. Zdenek,V.V. Bombero a další pokud jde třeba o válku na Ukrajině nebo humanitární vražděni letadly NATO v Srbsku.

Šebesta

23. 03. 2023, 10:07

Mimochodem zítra to bude 24 let co začalo NATO v Srbsku zabíjet.

Martin23 .

23. 03. 2023, 10:11

Standa:

rádo se stalo, názor lékaře je jistě fundovaný, ale důležité je co se skutečně stalo. NATO zabránilo další genocidě v Evropě. Rusko chtělo další genocidu v Evropě. Není potřeba si nic nalhávat do kapsy. To na věcech, co se staly, nic nezmění.

Wikipedia je ověřována studnice informací. Názor jednoho člověka, je názor jednoho člověka. Na to Vám odpovím touto poutavou publikací: Joe Sacco Šíbr.

NATO je záruka míru. Rusko je záruka války.

Martin23 .

23. 03. 2023, 10:12

Šebesta:

to byly bomby které přinesly mír do genocidou zmítaného konfliktu.

Zdeněk

23. 03. 2023, 10:23

Standa, to jsem rád, že čerpáš historií od dietologa, ovšem co by ne, když jsi obdivovatel doby, kdy soudily dojičky od krav, v parlamentu zasedali horníci a slévači a státu vládl líný elektrikář z Baťových závodů - jo tak od něho si bereš inspiraci, že mě to nedošlo dřív, chovateli bojlerů ... :laughing::joy::rofl:

Standa

23. 03. 2023, 10:49

Šebesta

Jo, jo, pamatuji, jak v noci, okolo 23. hodiny se ozýval z oblohy nad našimi hlavami mohutný hukot amerických bombardérů, a ráno kolem 5. hodiny bylo vidět na obloze husté kondenzační čáry bombardérů, které dokončily vraždění, a piloti letěli domů na kafíčko. To jsme ještě nebyli ani v Nadnárodní Americké Teroristické Organizaci, a čeští žoldácu už chránili albánské separatisty při jejich genocidě srbskéhop obyvatelstva. Kde byly ty časy, kdy Jiří Dienstbier sliboval, že se nezapojkíme do vojenských struktur, a Václav Havel ve svých líbivých projevech podporoval naší neutralitu.

Standa

23. 03. 2023, 11:10

Martin23 .

Prof. MUDr. Rajko Doleček, DrSc. byl uznávaný endokrinolog, přednášel na mnoha světových kongresech a měl jistě širší přehled, než běžný uživatel Wikipedie. Byl srbské národnosti a mládí prožil v Jugoslávii. Jako lékaři mu tedy nebyl lhostejný tragický osud obyvatel Jugoslávie.

Wikipedie bývala kdysi opravdu oblíbená studnice informací. Byla tam spousta článečků, kde se daly informace posoudit z obou názorových stran. Ovšem v dnešní osvícené době "nevhodné" články zmizely, nebo odkazy na ně nefungují. Takže její využití je dost sporné.

Zdeněk

23. 03. 2023, 11:10

Standa, to si pleteš, to byl 21. srpen 1968 a letadla byla tvoje milovaná, sovětská...

Ovšem jestli jsi slyšel ty jednotlivé B52 v operační výšce 12 až 14 km v roce 1999, tak to jsi frajer, žes neudělal kariéru jako radar u PVO :laughing::joy::rofl:

Zdeněk

23. 03. 2023, 11:12

Jasně Standa, o žlázách s vnitřní sekrecit ...

Standa

23. 03. 2023, 12:00

Zdeněk

Plně naložený bombardér B52 operující ve výšce 12 až 14 km??? Pozoruhodné!!!

Zdeněk

23. 03. 2023, 12:07

Standa to jsou věci co?

Jaderné bombardování při stoupavém letu s přiblížením k ciliz ve výšce 150 m se v Jugoslávii moc neuplatnilo ...
Ale já se na tebe nezlobím, i blbost bolševika je dar boží ... :innocent:

Marty

23. 03. 2023, 12:09

Standa
nesmysl aby strategický bombardér létal tak vysoko, obvykle utočí prázdné a až z mise se vracejí s nákladem...

Zdeněk

23. 03. 2023, 12:18

Marty, já před chvílí viděl plně naloženou B747 Cargo jak škrkala motory o větve, protože nemohla vystoupat do letové výšky ... :laughing::joy::rofl:

Marty

23. 03. 2023, 12:22

Zdeněk
chudáci, já jim řikal ať ty krámy raději vozej "čmelákem" že ten má větší nosnost :-D :-D

Standa

23. 03. 2023, 12:22

Zdeněk

V dnšní době je možné všechno, ale fyzikální zákony porušují zatím jenom pohádkové bytosti.

Marty

23. 03. 2023, 12:25

Standa
a vy se dnes cíte jako víla? :-)

Zdeněk

23. 03. 2023, 12:34

Standa, já ti děkuji, dobrovolně se přiznat k tomu, že jsi debil, to zvládne jednom opravdový frajer.

Začneme jednoduše, proč se asi B-52 jmenuje Stratofortress, asi proto, že se plouží při zemi, viď ...

Mám pro tebe informaci, i plně naložený bombardér musí být schopen vystoupat do operační výšky a ta je u B52
asi 15100 m.

Navíc, Standa, při přeletech mimo bojovou zónu platí, že nesmí být omezen civilní letový provoz a musí tak létat nad civilními letovými trasami, takže ve výšce minimálně 12 km, ale jak říkám, važ si toho, i blbost je dar boží ...
:pray::innocent::pray:

p.s. ale to že už lítáme do vesmíru a fotografie nekradou duši, to už ti řekli, viď?

Marty

23. 03. 2023, 12:38

Zdeněk
u těch fotografií si nejsem jist, když se člověk podivá co Standa píše, možná že už ho někdo vyfotil a okradl... :-D

Šebesta

23. 03. 2023, 12:45

Pro Martin.To muže napsat jen člověk rozumu mdlého. Byli přitom zabiti i civilisté. NATO do toho nemělo vůbec strkat nos. Proč se stejnou péči NATO nebombarduje třeba Turecko když Turci vraždí Kurdy a dokonce podnikají výpady na cízí území tu do Sýrie tu do Iráku ? Co vy na to rozumbrado ?

Šebesta

23. 03. 2023, 12:49

Pro Zdeněk. Ten dietolog věděl o válce v Jugošce určitě více než ty to se spolehni.

Zdeněk

23. 03. 2023, 12:52

Šebesta,

Sarajevo
Vukovar
Srebrenica
Ovčara
Račak
Vilina Vlas

Co ty na to, chcimíre?

Zdeněk

23. 03. 2023, 12:57

Šebesta, ještě taková drobnost, co si mám myslet o názorech kamaráda dvou usvědčených válečných zločinců Radovana Karadžiće a Ratko Mladiće ... asi to co si myslím o tobě, chcimíre

Martin23 .

23. 03. 2023, 13:01

Šebesta:

cílem NATO rozhodně nebyla genocida obyvatelstva. To si můžem myslet jenom člověk rozumu mdlého. Turecko je v NATO. NATO není útočná organizace. Spíš proč NATO nebombarduje třeba Rusko když rusové vraždí na Ukrajině. Tohle jste myslel? Nemyslel viďte že ne :) víte, já strašně rád lidem jako jste vy nastavuji zrcadlo a je úžasné sledovat jak titíž lidé nesnáší co tam vidí a snaží se ten obraz stůj co stůj zničit. Vy Doriane Grayi.

Šebesta

23. 03. 2023, 13:43

Pro Zdeněk. Ten dietolog věděl o válce v Jugošce určitě více než ty to se spolehni.

Standa

23. 03. 2023, 13:51

Marty

Já jsem zatím nepodlehl genderovému pomatení mysly, stále chodím ve veřejných záchodcích na pisoár. Stejně tak udržuji intimní vztah pouze s osobami ženského pohlaví. I když je to už nemoderní. Jelikož jsou víly bytosti ženské, rozhodně se jako víla necítím.

Zdeněk

23. 03. 2023, 14:01

Šebesta, já myslel, že jednou to stačí, ale pro hloupější:
"co si mám myslet o názorech kamaráda (Rajko Dolečks, endokrinologa) dvou usvědčených válečných zločinců Radovana Karadžiće a Ratko Mladiće ... asi to co si myslím o tobě, chcimíre ... stačí, nebo to budu muset opakovat potřetí?

Za směroplatný považuji názor spíše názor vyšetřovatelů, kteří k těm masovým hrobům čuchali, než bláboly komunisty, srbského nacionalisty a donašeče StB - slavná slova R.D. :"Srbové neznásilnili 100 000 žen, ale pouhých 20000 ..."

Našel jsem krásný popis válek v Jugoslávii podle chcimíra Šebesty:
"vzpomínám, jak v devadesátých letech zrádní Chorvaté, Slovinci, Bosňané a potom Kosované zákeřně napadli mírumilovné Srbsko a přestože jim nejmírumilovnější soudruh Miloševič sliboval samostatnost a svobodu, útočili na ubohé civilisty, vraždili ve velkém a chudák Radko Mladič s Radovanem Karadžičem si sotva zachránili holý život zrovna v době, kdy rozváželi humanitární pomoc po Srebrenici."

Šebesta

23. 03. 2023, 14:04

Pro Martin 23 Vy jste všichni tady stejní. Bombero,V.V. i vy Zdeněk . Když máte odpovědět na otázku začnete psát bludy. To že je Turecko v NATO není odpověď na mou otázku . Já to dobře vím. Proč s ním NATO nedělá pořádek s Turkama ? Může je z NATO vyloučit protože porušuje stanovy paktu (který je neagresivní) což je k smíchu mimochodem. Může i jinak Turkům znepřijemnit život ale NATO to neudělá a proč ? NATO Turky potřebuje co si budeme povídat a proto mohou dělat co chtějí terorizovat Kurdy páchat agresi vůči Kypru tu vůči Syrii nebo vůči Iráku. Srbsko je malá země a NATO je  zbabělé proto ta " udajně obranná organizace může vraždit civilisty ". Mimochodem když je ta organizace obranná, USA je její člen budeme mít na tom shodu ,že ? Tak co ta obranná organizace dělala v Iráku 2003 ? Opět bez mandátu OSN ? No a pokud jde o váš dotaz proč ne ať NATO Rusko napadne má-li kuráž ? Váš dotaz je ale hloupý dobře víte že NATO Rusko nenapadne a nebude ho bombardovat stejně to platí opačně. Tak nechápu proč se mně ptáte na takové kraviny ? Doufám že nemusím psát proč se nanapadnou? Jo a když je to NATO tak obranné tak vlastně Turci jako členové údajně obranné organizace a jejich agrese ? Kdybych spočítal ty agresivní akty te obranné aliance NATO napočítam nejméně 5 nebo 6 . To na obranu moc nevypadá ?Jo a poslední věc Rusko je na Ukrajině agresor ale hodně k té agresi pomohlo to obranné NATO. To stoji za to to připomínat.

Šebesta

23. 03. 2023, 14:08

No a to ještě dodám že jsem byl k  NATO poměrně shovivavý pokud jde o ty agrese. Umím si představit že mnoho lidí by jich napočítalo mnohem více.

Zdeněk

23. 03. 2023, 14:09

Šebesta, chápu, že v tvém věku se už projevuje neschopnost myšlenku opustit, komplementárně spojená s neschopností myšlenku udržet ...

Takže znovu:
Sarajevo
Vukovar
Srebrenica
Ovčara
Račak
Vilina Vlas

a další. Co ty na to chcimíre?

Šebesta

23. 03. 2023, 14:40

Pro Zdenek.Ty už se rychle vzpamatuj !!! Doporučuji studenou sprchu. Jak souvisí bombardování Srbska v roce 1999 s jugo-válkami 1991-1995 ? Pokud vím obranně-agresivní NATO bombardovalo Srbsko kvůli Kosovu . Nebo máš zase jiné odkazy ? Ale neva aspoň je s tebou legrace. To beru.

Zdeněk

23. 03. 2023, 14:43

Šebesta, bombardování v roce 1999 přišlo jen tak z čistého nebe, viď? Bill ho vytáhl z papule Lewinske a řekl si, na koho bych tak dneska zaútočil? Francie, Británie, ČR, ne Jugoslávie, to je ono.

Takže po třetí:
Sarajevo
Vukovar
Srebrenica
Ovčara
Račak
Vilina Vlas

a další. Co ty na to chcimíre?

Šebesta

23. 03. 2023, 16:36

S tebou se nedá diskutovat. Plácaš bludy a páte přes déváte ! Ale naposled to zkusím. Jugoválky 1991-1995 byly válkami jejichž posuzování je dost komplikované mimochodem na toto téma jsme se už svého času bavili ale zřejmě máš krátkou pamět. Tedy nedávno byl na security magazin krásný článek o jednom podřizenem od Paveliče . Jeho jméno si už nepamatuji není podstatné. Ante Pavelič šéf chorvatského státu . Chorvatský stát něco na způsob Slovenského Štátu. Po okupaci Jugoslávie byl vytvořen s vůle Italů a Němců . V onom článku bylo o tom co Chorvati dělali na jimi obsazených územích hlavně se Srby ale i Bosňany. Sami Hitlerovci žasli nad brutalitou Ustašovců. Mimochodem kdysi v 70.letech byl o tom natočen film Okupace ve 26 obrazech. Viděl jsem ho. Ta zvěrstva Chorvatů byla daleko nejhorší svinstva v době 2.války. Po válce Ustašovci Utekli někteři byli souzeni. Přišel Tito a Jugoška se obnovila pod komunistickým diktátem. Staré křivdy z války ale žily u pamětníků i jejich potomků a když se v roce 1990 začali jugonárody opět přít vypukla velká mela. Srbové Chorvatům nezapomněli křivdy z 2.války a vlastně všichni se navzájem začli nenavidět někdo více někdo méně. Soudit proto v jugoválkách z 90.let z pohledu cizince a ještě k tomu někoho kdo nezná pozadí a historii Srbů a Chorvatů je totální nesmysl. Mnozí historici si nejsou jisti kdo vlastně byl v právu a kdo ne. Samozřejmě z pohledu Srbů byli v právu oni a Chorvaté zase naopak k tomu i Bosňané co by muslimové. Takže znova tvá oblibená fráze aspoň trochu jsem se snažil ti vysvětlit že války v Jugošce v 90.letech jsou velmi komplikované a hledat viníka nelze tak snadno. Kdo si myslí že ho zná specielně v této otázce je na velkém omylu. Nebo taky má černobílé vidění světa. Vic už o jugo válkách nebudu diskutovat. Tečka.

Šebesta

23. 03. 2023, 16:39

Pro Zdenek. Každý inteligentní člověk to pochopí !

Zdeněk

23. 03. 2023, 16:51

Šebesta, tak nejdřív náletům NATO na Jugoslávií nic nepředchází a najednou míříme až k ustašovcům ... :laughing::joy::rofl:
Já ti to vysvětlím velice jednoduše, Srbové neuznali referenda o nezávislosti jednotlivých svazových republik a zahájili postupně tři války. Při nich došlo k mnoha zvěrstvům na obou stranách, ovšem naprostou většinu civilních obětí měli na svědomí srbská armáda a především srbské polovojenské jednotky, které se dopouštěly etnických čistek.
Zásah NATO v roce 1999 byl tedy jednoznačně oprávněný a především preventivní, ale měl přijít daleko dříve a být mnohem tvrdší ...

Šebesta

23. 03. 2023, 18:53

Opět jsi mne nezklamal Zdeňku. Ty umíš vše tak rychle vysvětlit ale blbě a opět plácaš nesmysly. Ale věř si těm jednoduchým bludům. No problém. Zásah v Srbsku byla samozřejmě zbabělá prasárna od NATO bez mandátu OSN. Mimochodem sice hážu hrách na stěnu ale pomatuji že třeba J.Dienstbier Havluův kolega z disentu ty nálety odsuzoval a tvrdil že pokud by NATO chtělo řešit problém jinak, mohlo. Jelcinovo Rusko (Jelcin ) šel tehdy západu dost na ruku navrhovalo společné mírové hlídky v Kosovu s vojsky NATO . Jenže jestřábi z  NATO včetně Havla chtěli vraždit ale humanitarně to beru. Navíc NATO je přece obranný pakt až NATO že těch agresi má na kontě nějak moc kvůli te obraně. Zřejmě ho chce pořad někdo napadat ale je zvláštní že nikdy ten agresor není znám. Divné že ?

Veritas vincit

23. 03. 2023, 19:23

Šebesta
"Mimochodem sice hážu hrách na stěnu ale pomatuji že třeba J.Dienstbier Havluův kolega z disentu ty nálety odsuzoval a tvrdil že pokud by NATO chtělo řešit problém jinak, mohlo. Jelcinovo Rusko (Jelcin ) šel tehdy západu dost na ruku navrhovalo společné mírové hlídky v Kosovu s vojsky NATO . "
*
Čapni urnu s ex-komunistou Dienstbierem a peláši ke svému etniku na Východ slovanský chytrolíne.:slight_smile:
Naštěstí o náletech na Srbsko nerozhodoval žádný ex-komouš ani žádný Slovan, natož Rusák, jinak by tam byl bordel ještě dnes.
"Rusko navrhovalo společné mírové hlídky" :joy:
Udělat agresivní, hloupý, ruský prase zahradníkem.:joy::joy::joy:
Nafrněný Slovany, kteří si myslí, že sežrali Šalamounovo ho*no a  že každého oje*ou pěkně přebombardovat a je svatý klid!
:thumbsup:NATO.

Zdeněk

23. 03. 2023, 19:25

Šebesta, jak kafemlejnek, pokud ti někdo skoro rok říká, že něco udělá, pokud ty nepřestaneš s násilným chováním proti slabším, tak to prostě nemůže být zbabělost, i když je ten druhý silnější, spíš to dokazuje, že ty jsi idiot - jo, tak tohle máte se Slobodanem společné, tak to už potom chápu ... :laughing::joy::rofl:

V letech 1991-1993 se západní společenství nechtělo vměšovat a preferovalo územní celistvost Jugoslávie. To vedlo k nejhorším masakrům a uprchlické krizi v Evropě po WWII a hlavními viníky byli Srbové a především nejrůznější srbské paramilitantní bojůvky. Mimochodem po roce 1995 tito napadali i vojska OSN, vraždili v bezpečných zónach pod patronací OSN a útočili i na humanitární konvoje a uprchlíky, ti tvoji Srbové "v právu" ... :nauseated_face::face_vomiting:

Proto v okamžiku, kdy Srbové prohrávající s UCK, opět zahájili v roce 1998 osvědčené vraždění a vyhánění civilistů a všechna jednání zkrachovala, došlo k útokům na vojenskou infrastrukturu Jugoslávie a na jednotky jugoslávské armády na území Kosova ... můžeš blábolit co chceš, ale to je tak to jediné, co můžeš.

Já ti to vysvětlím tak trochu pro blbečky:
Pokud jsi třikrát usvědčený ozbrojený násilník, tak policií a soudy (k soudu se asi ani nedostaneš, protože tě dřív picne URNA) nebude zajímat, že počtvrté na tebe někdo udělal dlouhý nos, zvláště tehdy, pokud si troufneš pouze na jeho manželku a děti ... je to dost jasné, Chcimír?

Veritas vincit

23. 03. 2023, 19:35

Zdeněk :thumbsup:
Omezenci to nikdy nepochopí.
Oni možná i vědí, možná ..., možná i znají pravdu, ale kde vzít čest, tam kde nikdy nebyla dána výchovou ani intelektem.

Zdeněk

23. 03. 2023, 19:40

VV, já bych se nebál připomenout, že mírotvorci z Ruska tou dobou už za sebou měli "mírovou" misi např. v Podněstří (a do roku 1999 jich bylo dalších sedm), kde ostatně smrdí dodnes, a Moldavsko si nyní uvědomuje, že slavná neutralita je tak leda k :poop: ...

Martin23 .

23. 03. 2023, 19:50

Šebesta alias Dorian Gray.

Já? To vy jste začal vytahovat Turecko, znovu jsem Vám nastavil zrcadlo které Vám není po chuti.

Takže znovu speciálně operačně pro Vás: NATO v roce 1999 zabránilo genocidě - vyhlazování bezbraného obyvatelstva. Shoduje se na tom celý civilizovaný svět. Jediný kdo se na tom neshoduje jsou diktátoři. Já Vám nemohu říkat do které skupiny chcete patřit, to můžete jenom vy svým postojem. Jsme ve svobodné zemi a lidé zde můžou říkat co chtějí.

Marty

24. 03. 2023, 10:20

Standa
zajímavá úvaha a kterou pohádkovou bytost ste si tedy zvolil?

Martin23 .

22. 03. 2023, 19:50

Standa:

mě osobně je Severní Korea také sympatická...

Totalitní stát zbrojit může, ale běda když zbrojí USA.

Veritas vincit

22. 03. 2023, 13:39

Raketový výčet je to pěkný.
Největší chybou civilizovaného světa je, že si podobné režimy jako je v KLDR pěstuje a hlavně živí.
OSN tam sype žrádlo, USA tam sypou žrádlo, EU tam sype žrádlo, Jižní Korea tam sype žrádlo a Kim vesele zbrojí. A to ani nepočítám "humanitární a dobročinné" organizace.
Kdyby nedostali dva tři roky ani suchý z nosu, ta si to s Kimem srovnají během pár týdnů, protože Čína je nezachrání a Rusák už vůbec ne. Takhle tam zůstane a bude strašit Kimovic rodina pěkně dlouho.