EXCALIBUR
CZUB
CZUB

Ruské řízené střely R-37M na letounech Suchoj

 13. 10. 2020      kategorie: Vojenská výzbroj      73 komentářů

Ruská oficiální média před nedávnem poprvé zveřejnila záběry vypuštění řízené střely vzduch-vzduch dlouhého dosahu R-37M z letounu Suchoj Su-35S. Dříve byla střela R-37M v různých reklamních kampaních ukazována pouze na zemi a nikdy nebyla zavěšena na letadle tohoto typu.

Letoun Su-35S je schopen si vyměňovat data s jinými stíhačkami, pozemními radary a letadly AWACS, což umožňuje plně využít schopností střely R-37M.

strela_su35
Foto: Vypuštění střely R-37M z letounu Su-35S | Ruské ministerstvo obrany / Public domain

Psali jsme: Revoluční invazní zbraň Jeho Veličenstva aneb to muselo dát práce, přitom taková...

Očekává se, že střely R-37M budou nabízeny také na export. Hlavními potenciálními zákazníky jsou země jako Egypt a Čína, které již jsou operátory letounů Su-35. Rusko nedávno oznámilo, že upgradovaný Su-30SM může také používat střely R-37M, což může dále rozšířit exportních možnosti střel. 

Vympel R-37 je protiletadlová střela dlouhého dosahu s aktivním radarovým naváděním. Je určena k ničení stíhaček, bojových letounů, bombardérů, transportních letadel, vrtulníků a raket s plochou dráhou letu. R-37M má na dnešní dobu již klasické uspořádání. V přední části se nachází aktivní radiolokační naváděcí hlavice 9b-1103M-350 vyvinutá Výzkumným ústavem "AGAT", za kterou je bezkontaktní rádiový, ale i kontaktní elektromechanický zapalovač. Následuje vysoce výbušná bojová hlavice s hmotností 60 kg. V zadní části je pohonná jednotka na pevné palivo. Raketa je dlouhá 4,06 m a váží 510 kg. Za dlouhými nosnými plochami v polovině trupu následují čtyři ovládací plochy v zadní části rakety, které jsou sklopné kvůli lepšímu umístění pod trupem letadla. Trup střely má průměr 38 cm a rozpětí zadních nosných ploch je 1,02 m.

rakety
Foto: R-37M pod křídlem Su-35S | Ruské ministerstvo obrany / Public domain

Psali jsme: BLU-82/B "Daisy Cutter" (Sekačka sedmikrásek)

Střela je schopná ničit nepřátelské letouny manévrující s přetížením 8 g. Byla vyvinuta pro letadlo MiG-31BM/BSM, které může nést na závěsníkách AKU-410-1 (CRA-620) až 4 rakety tohoto typu. MiG-31 dokáže navádět tyto střely současně na 4 cíle nacházející se v různých výškách. RVV-BD je schopna zasáhnout jednak nízkoletící cíle od výšek 15 m nad zemí, ale i cíle ve vysokých letových hladinách až do nadmořské výšky 25 000 m. Raketa má maximální rychlost Mach 6.

V počáteční fázi letu je navádění inerciální s povelovou korekcí pomocí datalinku, v závěrečné fázi je raketa naváděná aktivním radarovým systémem. Uváděná životnost rakety je 8 let.

Suchoj Su-30 (kód NATO „Flanker-C“) je ruský víceúčelový bojový letoun. Jedná se o další vývoj typu Suchoj Su-27 s cílem vyrobit víceúčelový letoun, schopný na rozdíl od Su-27 i plnohodnotné role stíhacího bombardéru.

Air-to-air_with_a_Russian_Air_Force_Sukhoi_Su-30SM
Foto: Ruský víceúčelový bojový letoun Su-30SM | Wikimedia Commons

Důraz úprav byl především kladen na prodloužení doletu a použití široké palety protizemní výzbroje. Tento vysoce ceněný bojový stroj je díky použití nových technologií a materiálů schopný ničit vzdušné i pozemní cíle širokou škálou řízené i neřízené výzbroje za všech meteorologických podmínek ve dne i v noci i během vedení intenzivního radioelektronického boje. Některé varianty Su-30 zvyšují manévrovatelnost použitím měnitelného vektoru tahu výstupních trysek motorů a tím zlepšují manévrovací schopnosti letadla.

První dva sériové Su-30SM (Flanker H) (v.č. 10MK5 1001 a 1002 / černá 01 a 02) se od vzletové dráhy poprvé odlepily dne 21. a 25. září roku 2012. VVS oba zmíněné stroje převzalo dne 22. listopadu 2012. Jejich provozovatelem se stalo 929. GLIC (Státní letecké zkušební středisko) z Achtubinska. Tomu dne 19. prosince toho samého roku následoval podpis objednávky na dalších 30 sériových strojů. 

Prvních pět letounů typu Su-30SM (Flanker H) si Ruské VMF objednalo v prosinci roku 2013. Přestože byl termín předání těchto strojů stanoven na rok 2015, první tři z nich (10MK5 1002 / modrá 35, 10MK5 1003 / modrá 36 a 10MK5 1004 / modrá 37) se do oblak poprvé vydaly již dne 30. května, 31. května a 15. června roku 2014. Důvodem tak rychlého plnění zmíněné zakázky se stal značný spěch VMF na přeškolení personálu 43. OMŠAP (samostatný pluk námořních útočných letounů) Černomořské flotily, který tehdy provozoval již ne zcela vyhovující nadzvukové taktické bombardovací letouny typu Su-24M (Fencer D), na tento typ.

Sukhoi_Su-30SM_in_flight_2014
Foto: Ruský víceúčelový bojový letoun Su-30SM | Wikimedia Commons

30. září 2015 začalo Rusko v Sýrii letecké operace proti ozbrojeným odpůrcům režimu Bašára al-Assada. Vedle bojových letadel Su-25SM, Su-24M a Su-34 se poprvé do bojových operací zapojily i stroje Su-30SM, které jim poskytují vzdušné krytí. V listopadu, kdy se do bombardování zapojily i strategické bombardéry, poskytovaly Su-30SM doprovod také letadlům Tu-160.

Původně se na letecké základně u města Latakia nacházely 4 stíhačky Su-30SM, avšak do prosince jejich počet vzrostl až na 16 kusů. Letadla Su-30SM jsou vyzbrojena protiletadlovými střelami s infračervenou naváděcí hlavicí R-73 a protiletadlovými střelami s poloaktivním radiolokačním naváděním R-27R/ER. Na některých záběrech ze syrské základny jsou tato víceúčelová letadla vybavena i železnými pumami FAB-250. Dá se tedy předpokládat, že se kromě vzdušného krytí účastní útoků proti pozemním cílům.

CENOVÉ BOMBY (406)

Komentáře

bombero

21. 10. 2020

Belagi-jjestli to spíš nebude životní zkušenost, že rus zapírá, lže a i když je chycen za ruku, tak ppořád bude zapírat. Amík je bohužel tak blbej, že na sebe napráská naprosto vše, do všeho štourá
Jinaknějak jsem si nevšiml jediného vašeho příspěvku k článku, jen pořád napadáte ostatní a navíc jste ani nečetl diskuzi. Jinak by jste si i přečetl napadení od omnyho, že taháme téma někam jinam, aby se pak hned přiznal martin23, že to začal on. ten na rozdíl od vás a omnyho má aspon nějakou kulturu debaty, i když s ním v 90% nesouhlasím.prosil bych odkaz na nějakou část diskuze, kdy to zvládají bravurně, včetně odkazů na to, že mají pravdu. Hlavně omny sem fláká své ruské vlhké sny bez ohledu na realitu. a když dá odkaz, tak je to vysloveně proruský web, nebo vyjádření TASS. Už vidím ,jak by jste řvali, kdybych jako odkaz použil nějaký americký vládní web
Vi
ím, vy nepotřebujete citace, fakta, vy jste něco jako svědci jehovovi, ale směrem k rusku
A opět vaše oblíbené zaklínadlo-"s vámi nemá cenu diskutovat, něco vám vysvětlovat, je to ztráta času atd..."Chápu, kde nejsou argumenty a fakta nic jiného ani nezbývá. Rozporujte mi prosím jednu jedinou věc, kterou jsem napsal dole v diskuzi a která dle vás není pravda. Děkuji

karel3

21. 10. 2020

Belagi
"Ze vam ty tri hlupacci (Robik, Kajik a Bombik) za to stoji.. Tem patolizalum stejne nikdy nic nedojde. Na vsechno maji jen jednu odpoved "Bolsevicka lez". Nechte je zit ve svem svete"
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tvůj první příspěvek pod článek: "Ruské řízené střely R-37M na letounech Suchoj". :slight_smile:

Koho tady chceš poučovat a nad koho se povyšuješ Slovane, když se sám chováš jako rudý politruk "Řepa" ? Jedině tvoje slova jsou pravda ? A kde ta pravdivá slova píšeš, že jsem ještě neměl čest si přečíst tvůj názor na Suchoje a jeho střely ? Vedoucí úlohu "lidstva" jste ztratili už před 30 lety. :smile:
A co by mě jako mělo dojít ? Že bych měl papouškovat nesmysly kázané bolševickými geronty bez rozhledu, nebo dnešní ruskou propagandu, abych se zavděčil zdejšímu proruskému důchoďáku ? Nebuď směšný.
Ty mě tady bez jakéhokoliv technického argumentu nazýváš hlupákem a já bych měl souhlasit s tvojí nevychovaností a řepáctvím bez technické znalosti ? Slez už ze stromu směšný Slovane, nebo tam raději zůstaň. Tam je tvoje parketa. :smile:

Belagi

21. 10. 2020

Tak jeste jednou. Co clovek to nazor, x lidi bude tvrdit to, dalsi zase tohle. Myslet si ze jedna ze stran furt jen lze a ta druha ma svatou pravdu a nic vic je naivita a presne to neustale vidim na vasich prispevcich. Dnesnim svetem vladnou penize a moc a delaji to vsichni - amici, cina, rusko i dalsi. Vy tri jen ale stale pisete jak vsechno co neni z ameriky je strasny shit a jejich zajmem je jen prosperita vsech lidi.. Nerikam ze Rusko nebo Cina maji jen svetle zajmy, ale vsichni patri do stejneho kose, kazdy na to ma svoje prostredky, delaji natlaky, kradou, lzou a verte ze jim je u zadku vas nazor. Pravdu naleznete jen malo kde,
ale predevsim tenhle web je o vojenske technice coz oni zvladaji bravurne a vase komentare o neustalych lzich jenom z jejich strany jsou naprosty nesmysly... tot vse. Vim ze v tom pojedete dal, a zadny komentar vas nazor nezmeni, ale to ze vase logika je na bode mrazu je fakt a nepotrebuju k tomu zadny citace :wink: normalni lidi co alespon trochu premysleji to pochopi, vy vsak zijete tak trochu v pohadce.. vysvetlovat vam neco jak to ve svete chodi a zkouset vam neco vysvetlit opravdu nema cenu a je to ztrata casu, vy tri mate jen neustale stejnou odpoved na vsechno co vam nabizi k zamysleni, a nic jineho z vasich komentaru uz nectu pekne dlouhou dobu..

bombero

21. 10. 2020

Belagi- a když vám nejdou pod nos vyjádření skutečného vlastence K.H.Borovského, které dělal na základě vlastních zkušeností, tak mám další vyjádření skutečné morální autority, kterým okomentoval komunismus a jeho propagátory-
.
Co slovo, to lež,co slib, to podraz, co čin, to násilí.- Frantiěek Faitl
.
https://cs.wikiquote.org/wiki/Franti%C5%A1ek_Fajtl#cite_note-2
A doufám, že Wiki nebudete považovat za proami server, i když je to další z mnoha věcí, co vymysleli a používá celý svět

karel3

21. 10. 2020

Již před mnoha lety přišli Finové na účinnou metodu, jak čelit ruským lžím.
Stačí psát pravdu, dokládat čísla a data.
Chytrý člověk si letmou kontrolou fakta ověří a pochopí, kde se nelže.
Těm druhým není pomoci. :slight_smile:

bombero

21. 10. 2020

Belagi- to je mi vás líto, že nedokážete pochopit smysl psaného slova. Vyhledejte mi jediný můj příspěvek, kde jsem použil spojení "bolševická lež". nenajdete, protože jako vždy si vymýšlíte ,lžete a napadáte diskutující.Nic víc. Jestli vám nestačí, že to co tady tvrdím,tak podpořím i odkazemm tak to je váš problém,A když někdo lže, tak nevím, proč bych to měl přejít a nevyvrátit to. Rozhodně nikoho nenapadám jako vy. Ale viz můj předešlý příspěvek.
A jestli vám kurzy.cz, nebo další stránky, které zveřejnují jen data, která jim poskytnou národní banky připadá jako proamerický,, tak ten, kdo nechce vidět realitu jste vy

Belagi

20. 10. 2020

Bombiku, ocividne jsi nepochopil muj komentar, ale uprimne se nedivim :wink: jak jsem napsal, nema vubec smysl ti tu neco vysvetlovat a ztracet cas abych od vas dostal jedinou odpoved "Bolsevicka lez" :joy: a od Kajika jeho klasiku o K.H.Borovskem :joy: Jak dlouho tady vse ctu, tvoje padny argumenty jsem take nikde nezastihl, ani nejakou myslesnku nad kterou bych se alespon na chvili zamyslel..co clovek to nazor a tvuj ti vyvracet nehodlam, jen jak to ctu tak Martin dava prikladny argumenty a logicky myslenky co davaji smysl, vy tri se ohanite jen kecama jak USA prinasi Mir a lasku :v:cemu neveri ani oni sami :person_shrugging:

bombero

20. 10. 2020

Omny, belagi. pořád se potvrzuje ono známé, že kdo nemá argumenty do diskuze, tak mu nezbývá nic jiného, než urážet a napadat osoby ostatních diskutujících. A vy toto potvrzujete na 150%
Omny- vydávat tady odkaz z agentury TASS za fakta, to je jako věřit goebelsovi, jak je 3 říše mírumilovná a demokratická

Belagi

19. 10. 2020

Ze vam ty tri hlupacci (Robik, Kajik a Bombik) za to stoji.. Tem patolizalum stejne nikdy nic nedojde. Na vsechno maji jen jednu odpoved "Bolsevicka lez". Nechte je zit ve svem svete :person_raising_hand:

Omny

19. 10. 2020

můj názor že Robo = Karel3 a možná i Bombero, nakydáno v hlavě mají všichni stejně...ty jejich výmysly, překrucování historie směšné, popírání jasných fakt i ta "náhoda", že se to stalo v době olympijských her v Soči to byla vlastně jenom "náhoda" o)

ROBO

17. 10. 2020

Marrin23
Mohl by ste napsat aspoň jednu větu co není absolutně vylhaný promremelský konspirační nesmysl .
Vyvracet ty nechutny bolševický žvásty větu po větě ani nema smysl . Proto taky jako správný kovaný troll kupíte a kydáte nekonečné proruské hnoje na nekonečnou vylhanou hromadu .
Všechny nekonečné zvrácené zločiny SSSR a jeho totožného nástupce totalitního a fašistického Russka bezskrupulózně a bezpáteřně hážete na USA .
Pokud máte aspoň špetku svědomí tak musíte mít klávesnici permanentně pozvracenou , když vidíte ty nechutnosti co tady kydáte . Takovejm totálním pitomostem nemůže věřit ani ten najzarytější zamrzlej komouš .

karel3

17. 10. 2020

Martin23
"O tom se Kadliku rozhodovalo na Jaltě, když si USA a SSSR rozparcelovali poválečnou Evropu."
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Proč lžeš Slovane ?
Na Jaltě se o Československu vůbec nemluvilo.

"Převrat v roce 1948 nebyl násilný ..."
-----------------------------------------------------
Až na to, že si komunistická lůza pod krycím názvem "Lidové milice" rozdala zbraně a obsadila továrny, nebylo nic násilnéího. :slight_smile:

"Marshallův plán nebyl ve skutečnosti primárně o pomoci poraženému protivníkovi, který zabíjel americké vojáky, ale o trvalé zaháčkování sféry vlivu v Evropě.
A jenom šílenec by si mohl myslet, že země pod vlivem SSSR by přijaly MP.
Vždyť v té době se již připravoval vznik NATO a již rok platila Trumanova doktrína s železnou oponou, v reakci na pronikání komunismu do západní Evropy právě do válkou zbídačených zemí."
------------
Důkaz, dokument o přípravě NATO v roce 1947 máš ?
Ukažeš mi v textu, kde se v Trumanově doktríně píše o železné oponě ?
Proč do té debaty montuješ Ukrajinu ?
Proč do té debaty montuješ EU ?
RF je k smíchu ať je tam feudalismus, socialismus, komunismus, nebo kapitalismus.
Bible by je popsala "chudí duchem s oběma rukama levýma". :smile:

Jedna lež za druhou. U starobního Slovana celkem pochopitelná.
Bezradný ze svobody, nabiflovaný komunistickými hloupostmi o "historii" Evropy.
Co k tomu dodat ?
Proč žiješ na území pod vlivem USA ? Buď se tomu postav jako chlap, nebo se odstěhuj, protože tvoje lži a brblání jsou k smíchu. V klidu se válíš jako Slovan v nejbohatší éře svého života. To vše ti umožnila EU a NATO. Zmizely ploty z ostnatého drátu a tuto zemi přestaly vysávat ruští švábi. Pořídil sis vynález z USA (PC) a svobodně šíříš moudra na dárku armády USA internetu.
Buď statečný a vzdej se všeho vlivu USA. V opačném případě jsi jenom směšný kydoň. :smile:

Martin23

17. 10. 2020

Kdo zakázal Československu v roce 1947 příjmout Marshallův plán?
Kdo organizoval komunistický převrat 25.února 1948 v Československu?
V čem se liší chování USA od chování Sovětského svazu a jeho pokračovatele Ruska po celém světě?
++++++++++++++++

O tom se Kadliku rozhodovalo na Jaltě, když si USA a SSSR rozparcelovali poválečnou Evropu.
Vlastně další Mnichovská dohoda.
A odpovědnost v tomto případě mají obě velmoci stejnou.
Převrat v roce 1948 nebyl násilný a bylo to jen logické vyústění toho, co jsem uvedl výše.
Evropa se parcelovat neměla. A ze zištných důvodů si ji rozparcelovali.

Marshallův plán nebyl ve skutečnosti primárně o pomoci poraženému protivníkovi, který zabíjel americké vojáky, ale o trvalé zaháčkování sféry vlivu v Evropě.
A jenom šílenec by si mohl myslet, že země pod vlivem SSSR by přijaly MP.
Vždyť v té době se již připravoval vznik NATO a již rok platila Trumanova doktrína s železnou oponou, v reakci na pronikání komunismu do západní Evropy právě do válkou zbídačených zemí.

MP měl vyjma geopolitických zájmů USA tedy ještě zabránit rostoucímu vlivu komunistů v západní Evropě typicky ve Francii.

Ale to je zbytečná debata, protože Ukrajina v roce 2014 nebyla ani totalitní a ani komunistická. Stejně tak v dnešní RF je méně socialismu než v naší slavné EU. Což jsem psal před pár dny. A znovu upozorňuji, že nic subjektivně nehodnotím, jen píši fakta.

Co mohu negativně sám posoudit je fakt, že podílet se v suverénní zemi na převratu je pro mne zcela neomluvitelné, stejně jako záměrné rozvrácení Iráku, Libye či Sýrie.

Pro mne je tedy stejný zločin rok 1968 co na nás spáchal SSSR, stejně jako byl zločin co spáchaly USA na Ukrajině na přelomu roku 2013 a 2014.

karel3

17. 10. 2020

Martin23
"Kasliku, tak nějak si již dovedeme představit, že nechápeš, co je špatně na tom, když USA financují a organizují státní převraty. Přesněji řečno to nechápeš záměrně."
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kdo zakázal Československu v roce 1947 příjmout Marshallův plán?
Kdo organizoval komunistický převrat 25.února 1948 v Československu?
V čem se liší chování USA od chování Sovětského svazu a jeho pokračovatele Ruska po celém světě?

I kdyby se dnes "provalilo", že USA financovaly převrat v komunistickém Československu, tak jim budu do smrti vděčný. Dokonce bych si to i přál. Stačí že platily vysílání rádia Svobodná Evropa a Hlas Ameriky. :thumbsup:

Jako občan ČR, EU a NATO vidím mnoho rozdílů proti česko-sovětsko-socialistickému koncenráku.
Lidé "v zóně USA" nikdy o své svobody nepřišli, zatím co já jsem se narodil do země oddělené od normálního světa třemi ploty z ostnatého drátu s elektrickým poplachovým systémem. Kromě života v chudém komunistickém koncentráku, který vedla ta nejspodnější lůza světa, jsem žádnou větší perspektivu neměl. Jedině ilegálně s velkou dávkou štěstí z koncentráku utéct.

Za všechny své dnešní postoje mohu poděkovat jedině československým komunistům do roku 1989 a jejich soudruhů, sovětským okupantům. Díky nim jsem zaujal ten správný životní postoj. :slight_smile:

Martin23

17. 10. 2020

Kasliku, tak nějak si již dovedeme představit, že nechápeš, co je špatně na tom, když USA financují a organizují státní převraty. Přesněji řečno to nechápeš záměrně.

Martin23

17. 10. 2020

bombero
Předně bych chtěl upozornit, že v roce 2014 nebo 2015 to byl Saša Vondra, kdo v pořadu ONM upozornil, že Janukovyč byl velmi proevropský prezident.

Ale teď k faktům o kauze Ukrajina.


Ukrajina měla v tu dobu smlouvy se státy SNS Janukovyč chtěl s EU realizovat ASOCIAČNÍ DOHODY - dohody EU s třetími zeměmi. A tyto v jisté fázi odmítl podepsat, aby vylepšil jejich znění pro Ukrajinu. Jako nástroj k vybudování lepšího postavení si vzal Kreml.
Všichni aktéři věděli, že ty asociační dohody by se realizovaly, jen se hledal společný konsenzus, na který by kývly obě strany.
On se dokonce i počátkem roku 2014 během protestů našel a vše bylo dohodnuto. Ale do toho se vložily USA a vysloveně zakázaly Německu, dokončit jejich realizaci.

Z toho byl v Německu velký poprask. Na xoutube tehdy byly k mání satirické vůstupy jak se večer něco s Ukrajinou dohodlo a ráno to neplatilo. Hovořila o tom i Nulandová ve své známém telefonátu Fuck The EU.

Ale o to na Ukrajině nešlo.

Celou situaci již v roce 2015 popsal George Friedman ředitel agentury STRATFOR, která, je think-tankem Bílého domu, Pentagonu a CIA. Ten uvedl na setkání Rady pro globální záležitosti v Chicagu, že pro USA je zásadním zájmem v Evropě vybudovat sanitání koridor mezi RF a Německem - tím koridorem je Pobaltí, Polsko, Ukrajina, Rumunsko, Bulharsko, Gruzie. Zabránit vzájemnému obchodu mezi nimi. Němci s RF to obešli Nord Streamem II.

Šlo tedy o to, dostat stát s úzkými vazbami na SNS a RF do vlivu USA. USA již 20 let plánovaly jak dostat Ukrajinu do NATO.

O ničem jiném kauza Ukrajina nebyla. Mimo dotvoření koridoru by také na dlouhá léta zásadně zkomplikovaly Rusům přístup do jižních moří (základny na Krymu) a tím by třeba padla do jejich sféry vlivu i Sýrie.

Takže nějaké předvolební sliby jako důvod již v pořadí 4. revoluce, kterou tam USA realizovaly, to je směšné.

karel3

16. 10. 2020

Omny
Co je špatného na pomoci USA ?
Do roku 2014 cpali Rusáci Ukrajině laciný plyn a ropu, aby se nevzdalovala ruskému chudobinci a hlupákovu.
Každý otrok se zkouší zbavit okovů. Každý člověk se chce mít lépe a jak vidno ze statistik, lépe je na Západě Evropy, kam směřují davy uprchlíků stejně jako do USA.
Až budou stejný davy lidí mířit do Ruska, tak tebe a Rusko začnu brát vážně. :slight_smile:

bombero

16. 10. 2020

Omny- no, celý problém začal tím, že na rozdíl od slibu ve volbách, že povede ukrajinu směrem západ a EU(i dyž byl dost proruský, ale s moskvou moc nekomunikova)l, tak v půlce volebního období obrátil a začal to směřovat na rusko. Což se lidem nelíbilo, ukrajinci z minula měli velmi špatné zkušenosti s ruskem.
První odkaz-nebudu rozebírat, co je to za noviny(.......), ale proč by si prozápadní vláda nemohla pozvat západní poradce?Navíc i z toho článku vyplývá, že jich tam až tolik nebylo
druhý odkaz TASS, hlásnou troubu putina ani nebudu komentovat
třetí odkaz je článek od celkem známého antiami člověka, kterého u nás dost často publikoje protiproud a i ze stylu napsání je znát, o co jde. Za každou cenu pošpinit státy. Ale plně chápu, že tohle se vám líbí, i když reálnou vypovídací hodnotu kromě prvního odkazu to nemá. Ještě jste zapomněl na nějaký článek ze sputniku,aeronetu a podobných

Omny

16. 10. 2020

Mamlas I
těch důkazů je více než dost...např a říkám pouze např.
https://www.businessinsider.com/cia-and-fbi-reportedly-advising-ukraine-2014-5.
Když US podle tebe Ukrajinak vůbec nezajímá proč jim nabízí vojenskou techniku....proč je najednou US s Ukrajinou tak velký kamarád. Zbytečně tu lžete, akorát se zesměšňujete stále více a více
https://tass.com/world/1050377
https://moderndiplomacy.eu/2018/06/04/how-and-why-the-u-s-government-perpetrated-the-2014-coup-in-ukraine/
atd. atd.

karel3

16. 10. 2020

bombero
V Rusku je stále blahobyt a technologická špice.
Smůla, že se občas najde nějaký turista šťoural, který se vyhne Moskvě, nechodí na hlavní náměstí a přiveze fotečky z vedlejších uliček, jako by fotil za 1. republiky v Duchcově před první stávkou proletariátu. :slight_smile:

bombero

16. 10. 2020

Karel3 to se velmi mýlíte. V rusku je nyní ráj na zemi, vládne technologickému pokroku a prohnilý západ je těsně před krachem....Už z toho důvodu se divím, že tam dávno nejsou:smile:

karel3

16. 10. 2020

Omny
Já jsem někde slyšel Omny, že na tom bude Rusko dobře, až se tam se svými soukmenovci přestěhuješ. Takovou potupu, aby Rusomil jako ty dožil na bohatém a pohodlném Západě, přece nemůžeš dopustit.
Tak co, jseš jenom slovanský mluvka, nebo chlap-skutkař? :laughing:

bombero

16. 10. 2020

Omny- tak krátký příspěvek a hned 3 lži-
jak se angažovali amíci v UA? posílali tam dovolenkáže s vojenskou technikou? Byl by nějaký důkaz_ nebyl....
Co jsem slyšel o zlatu.... takže agentura JPP- jedna paní povídala- nebo by byl nějaký důkaz? Nebyl.....
Já s vámi diskutovat nechci- ne že nechcete, nemůžete. Protože pro ty vaše bláboly nikde není potvrzení, že by to byt vzdáleně mohla být pravda...
Takže opět jste skončil u okopávání kotníků. Ale už jsem si zvykl, že to je váš strop, že na víc nemáte...

Omny

16. 10. 2020

Robo
ty musíš mít v té makovici pěkně vygumována když dokážeš napsat, že US se na Ukrajině vůbec neangažovaly....néé vůůůbec oni pouze zosnovali puč a mj. se určitě dostali k citlivýcm vojenským technologiim.
Co jsem mj. slyšel, že prý Ukrajinak musela povinně do US převést veškeré zásoby zlata, aby mohla dostávat půjčky, jestli je to pravda nevím
Bombero
ale já s tebou diskutovat nechci a s jinýma rovněž ne, zbytečná ztráta času, mamlas zůstane mamlasem...

karel3

16. 10. 2020

hajnej007
"Ale ROBO, nemáš pravdu. 1. Američané se v převratu na Ukrajině angažovali a to velmi. Hovoří se o investici cca 5 miliard dolarů."
---------------------------------------------
Dokud byla Ukrajina poslušný oslík, měla od Rusáků speciální ceny za plyn a ropu.
USA alespoň posílají peníze. Sovětsko-ruský chudobinec a hlupákov ze svých kolonií pouze odvážel a odváží. Jak si pamatuje Československo například na své zásoby uranu, které zmizely v Rusku za ceny, které si nadiktoval Rusák a které mu oslíkovské Československo muselo obratem vrátit i s násobným úrokem při povinném nákupu sovětské vojenské techniky-hromady železa. :slight_smile:
S ekonomickým krachem "slavného" tábora socialismu se zmenšila i rozloha ruské říše zla a tehdejší Československo naštěstí vypadlo. Od roku 1990 prožíváme zlaté časy svobody a předpokládám, že se minimálně toto století nic nezmění. :slight_smile:
Rusko, země s "doživotním" prezidentem, odkud lidé prchají za lepším, kde se vraždí novináři a političtí oponenti, technologický zaostávající země, která rachotí zbraněmi a kašle na občany, není pro mladé zajímavá. Spíše pro smích. A to je dobře. :slight_smile:

To USA jsou na tom jinak.
Neustálý nápor přistěhovalců i z Ruska.
Kdo si v Rusku nahrabal a nejen ten, stěhuje se na zlatý Západ za lepším životem.
To nepotřebuje žádný komentář. :laughing:

bombero

15. 10. 2020

Oprava- konec války pro agresora 9.5....

bombero

15. 10. 2020

Hajnej007- hovoří se... kdo hovoří? rus? někaký důkaz by nebyl? Myslíte, žae by amík nechal takovou investici jen tak plavat?Stejně tak o jejich angažování.
Možná by to trvalo 14 dní, ale to už by byla otevřená válka, a to si rus nemohl dovolit politicky.Myslím,že OSN by to nepřešla mlčením, a i když ta organizace je naprosto k ničemu, tak by stejně posvětila protiakci.I u nás byl plný václavák vítačů hitlera
A to vaše tvrzení o ukrajincích bycjh ohodnotil jako lež. Svagrová je z 1/3 ukrajinka, měla tady spousty příbuzných, jeden i padl za ukrajinu a všichni tvrdili pravý opak. Ono to bude o tom, kdo je rodilý ukrajinec, a kdo přistěhovalý rusák.
A i já vám připojím jeden vtip-kak se pozná původce II světové- celý svět považuje začátek války 1939 a konec 8.5.1945. Původce 1941 a konec 8.5,1945

bombero

15. 10. 2020

Hajnej007-samozřejmě, že dá. Ale do určité hranice.Viz náš zásah do kurzu koruny.Ale vydávat všechno, včetně snahy neplatit moc za ropu jako největší dovozce za ropu , jako útok proti rusku mi přijde jako schíza. Rusko na to doplatilo. Ale stejně tak celý opec, který toho vyvážel nesrovnatelně víc.Jen se tou dobou sešly náhodně 2 různé věci, a to ruský vpád na ukrajinu a z toho plynoucí následky.
Byl by prosím nějaký odkaz na ten zlý sen amíků o spojení s německem?
Proč by jinak nato dělalo v 90 cvičení s ruskem?A bylo vše v pohodě.Pak ale přišel putin a byl problém. Jen rusák v evropě posledních 100 let neustále vyvolává konflikty. úplně přesně jste to vystihl
"A zatímco ruské fabriky na výrobu nejrůznějších raket jedou už nějakou dobu na 3 směny"
ano, zbraně, zbrojení, vyhrožování. Nic jiného neumí. Co používáte v běžném životě ruského, rusy vymyšleného?Já si jdu jen zastřílet z ruských zbraní, jinak nevím o ničem jiném. Ale velmi rád se nechám poučit.Ale rád bych si přečetl, která fabrika jeda na 3 směny s výrobkem pro normální lidi a chce to celý svět. Přeji pěkný večer

hajnej007

15. 10. 2020

Ale ROBO, nemáš pravdu. 1. Američané se v převratu na Ukrajině angažovali a to velmi. Hovoří se o investici cca 5 miliard dolarů. Za to se jim tam dodnes dostává mnoho bonusů, byť většinu špinavé práce udělali jako tradičně cizíma rukama. Proč se třeba v USA neustále přetřásá causa Biden Jr.? Prostě za peníze v Praze dům a na Ukrajině celá Ukrajina. 2. Sohlasím s Rogozinovým prohlášením, někdy z roku 2014-16, že ruské armádě by to do Kyjeva trvalo 14 dní a to proto, že by armádní jednotky na cestě zdržovaly vítající davy ruskojazyčných Ukrajinců. Když jsem se svého velmi dobrého ukrajinského přítele (je z Donbasu) ptal, proč mluví rusky, když je Ukrajinec, tak odpověď zněla, že se tak narodil a že na Ukrajině mluví rusky většina obyvatel. To jen tak na okraj. No a na závěr (fakt se mi tu nechce vysvětlovat samozřejmé věci) bych si dovolil připojit ukrajinský vtip: Jak se pozná obyvatel východní Ukrajiny od obyvatele západní Ukrajiny? Jednoduše. Ten první 9.května slaví, zatímco ten druhý truchlí ... . Bohužel je to zároveň i dost drsný obraz dnešní ukrajinské reality. Howg!

bombero

15. 10. 2020

Omny- jsem rád, že jste napsal o MAMLASECH a opět se dobře bavím. Nevím, jestli to oslovení máte nějaké trauma z dětství. Mohl bych vás také začít oslovovat třeba jouda, nebo hnup, cž u nás znamená člověka,co nic neví a neumí,ale nechci se snížit na vaši úroven. Už jen proto, že pořád tvrdím, že kdo chce diskutovat a zná, tak používá argumenty, kdo nezná, tak uráží oponenta. A já na rozdíl od vás drtivou většinu svých tvrzení můžu podpořit nějakým odkazem, narozdíl od vašich vlhkých snů a blábolů,Nejlepší ted bylo, že i váš asi hlvní spojenec zde martin23 vás usvědčil z dalšího blábolu, kdy napadáte ostatní z něčeho, co neudělali. Martin23 má na rozdíl od vás alespon nějakou kulturu diskuze,i když s ním z 95%nesouhlasím, ale vy jste klasický mužik-buran.
A jestli máte problém, že na nějakém serveru mažou ty vaše nesmysly, tak si založte svůj a pište si tam co chcete. Ale i u mě doma se návštěva bude chovat v nějakých mých mantinelech, nebo ji také vyhodím

hajnej007

15. 10. 2020

Některým zde diskutujícím bych doporučoval se nad příspěvky Martina23 alespoň trochu a bez předsudků zamyslet a trochu si prostudovat souvislosti. Pokud ale někdo nechápe, že lze uměle manipulovat s kurzem jakékoliv měny, stejně jako s cenami jakékoliv komodity, včetně ropy, tak tam je pak každá rada drahá. Doporučovat takovému diskutujícímu, aby si přečetl třeba něco o Sőrosově útoku na britskou libru by bylo nejpíš házení perel komusi. Co se týká Ruska, během sankcí se tam třeba obnovila výroba zemědělské techniky v neskutečném rozsahu a Rusko se stalo dokonce z dovozce největším vývozcem pšenice. Rozvrat 90tých let se pochopitelně odstraňuje velmi obtížně a pomalu. Pokud ale někdo dlouhodobě sleduje ruskou politiku a prohlášení různých politiků, tak lze zjevně vysledovat i trend k návratu přesvědčení, že Rusko má jen dva přátele a to armádu a námořnictvo. To není ale volba ruských elit, to je volba "západu", především USA, protože nic neděsí Američany víc, než představa, že by se v rámci globální hospodářské soutěže spojily ruské zdroje s německými technologiemi. Důsledkem je ale neradostný příklon Ruska k Číně a rostoucí nedůvěra vůči západu. A zatímco ruské fabriky na výrobu nejrůznějších raket jedou už nějakou dobu na 3 směny, tak ideologicky debilizované západní obyvatelstvo (včetně nás) radostně hýká slovní spojení typu "primitivní Rusáci" a těší se na další nepovedený "drank nach osten", na který pochopitelně doplatí jako první. Ale tak to prostě je.

ROBO

15. 10. 2020

Martin23
Co to zase placas za blabol -"USA reagovaly vůči RF skrze svou prohru na Ukrajině."
1.) Pro tvé omezené znalosti ti oznamuji že USA se na Ukrajině narozdíl od okupačního a fašistickýho Russka vůbec neangažovali . Tudíž ani nemohli prohrát .
2.) Mluvit zde o Rusském vítězství je též známka mentální retardovanosti . Původně Russové počítali s okupací podstatně většího území potřebného pro vznik tzv. Novorusska . Od Charkova po Oděsu . Z toho se zákeřným napadením povedl jen malý zlomek proti podstatně slabší armádě . Dokonce nedobily ani klíčový Mariupol , a že se sakra snažily . Takže čistá prohra - jako vždy . Podobně jako to vidíme v Sýrii kde si urvava každej co chce a Putler jen trapně kouká . I Američani si nerušeně těží ropu .

občan

15. 10. 2020

Svatá prostato, zde se opravdu sešli, nebo upřesňuji sešel výkvět hlupců. Ostatním se omlouvám.

karel3

15. 10. 2020

Martin23
"Znovu opakuju. Všechno se rozjelo v době, kdy USA reagovaly vůči RF skrze svou prohru na Ukrajině."
---------------
Sankce EU a USA následovaly po okupaci Krymu (2014). Po porušení Budapešťského memoranda (1994). Konkrétně bod o nedotknutelnosti hranic Ukrajiny.
Civilizovaný svět se od dob nacisty Hitlera a komunisty Stalina, kteří rozpoutali 2. světovou válku poučil. Nenechává agresory a okupanty rozjet a zařízne je hned na začátku. Civilizovaný svět používá sankce. Na rozdíl od válčení s primitivy. Je to účinné a bez ztrát na normálních lidských životech. :slight_smile:

ROBO

15. 10. 2020

Martin23
Závěr tvejch lživejch konspiračních dementností . Za zcela neschopný , zaostalý a agresivní Russko , může jen západ a jeho podstrčená mandelinka .
Co takhle začít bojovat s nejhorší korupcí na světě , mega zlodějnama , mafianstvím a zamrzlym socialismem. ?
Ja vím , ono to de dost těžko , když ryba smrdí od hlavy - rozuměj od Kremlu . Co ?
Svádět Russkou agresi na Ukrajině a v Sýrii na USA je stejná bezpáteřní drzost jako když fašisti svádí holokaust na Židy . Ale proč ne . Vždyť současné Rusko a jeho zdejší amorální nohsledi splňují téměř všechny atributy fašismu .

Martin23

15. 10. 2020

​Omny
férově je třeba uznat, že od tématu jsem se odklonil já. Vybraní diskutéři tyhle články využívají k lití špíny.
Když je to lití špíny tupé, tak se ozvu.


Kadliku stručně - měnová politika se nedělá ve směnárnách
Na pádu rublu se zásadním způsobem podepsaly US sankce vůči Rusku. Šlo tedy nepochybně o politický promyšlený a nepřátelský zásah USA vůči ekonomice Ruska.
Dále lze měnu posilovat a oslabovat mnoha nástroji například skrze centrální banky atd.
Znovu opakuju. Všechno se rozjelo v době, kdy USA reagovaly vůči RF skrze svou prohru na Ukrajině.

karel3

15. 10. 2020

Omny
"... a když je to článek, kde se rusům něco povedlo a mají tak technologickou nadvládu v dané oblasti nad US, tak ti mamlasové záměrně píší o něčem jiném..."
------------------------------------------------------------------------------------------
Mýlíš se Omny. Já Rusům ve zbrojení fandím. Jenom mě mrzí, že toho dokážete vyrobit tak žalostně málo.
Ronald Reagan a jeho poradci byli géniové. :slight_smile:
Vzpomínám si, jak všichni neandrtálci v KSČ a zelené gumy bolševické ČSLA, drmolili jeho jméno. :smile:

Omny

15. 10. 2020

Martin23
divím se, že s těmihle rusofobními mamlasy (Robo, Bombero, Karel3) ztrácíš vůbec čas...je to pořád dokola - daného tématu se neumí držet a když je to článek, kde se rusům něco povedlo a mají tak technologickou nadvládu v dané oblasti nad US, tak ti mamlasové záměrně píší o něčem jiném...např. ted ten kurz rublu, přitom článek je zcela o něčem jiném....atd atd. Čím více US trolly budeš krmit tím je to horší. Jsou to uplně stejné sračky, které píší na AN (Armádní hovínka).
Sám víš, že když by jsi ve stejném duchu jako oni psal na AN proti US, tak tě ten dementní censor smaže.....tady si ti mamlasové mohou psát co chtějí, nikdo je tu mazat nebude, nic proti tomu, ale vidíš, že se tím uplně kurví diskuze k danému tématu...

karel3

15. 10. 2020

Martin23
"...uměle ovlivňovány kurz rublu a cena nerostných surovin. A za tím stojí USA a jejich spojenci."
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jak to dokáží, uměle ovlivňovat kurz Rublu? Snad nechceš říct, že spekulanti po celém světě, léta hromadili rublíky, aby na nich vydělali a na příkaz USA se jich začali hromadně zbavovat ? Tak hloupého spekulanta, který by vsadil na zisk z rublu jsem ještě nepotkal. :slight_smile:
A jak to dokáží u surovin, když ceny surovin se řídí výhradně tržní poptávkou a nabídkou zcela volně na surovinových burzách?
Trapné slovanské výmluvy, že za všechno mohou ti druzí v normálním světě nefunguje. Na to slyší jenom Slované a všichni víme proč. :slight_smile:

Martin23

15. 10. 2020

ROBO ty mandelinko - přečti si tu diskuzi od začátku, ale stejně neočekávám, že bys byl schopen pochopit nebo příznat, co jsi zde ty, kadlik a bombero naplkal za bláboly, abychom dospěli ke zjištění, že ty vlastně nepopíráš, že ​se USA nesnaží ovlivnit cenu ropy.
Jenže ROBO USA se jako každý producent nebo prodejce nesnaží prodat co nejvýhodněji, ale oni se snaží o to, aby cena ropy (ekonomicky vzácného neobnovitelného statku) byla co nejnižší. Tedy nejde o ekonomický profit. Jde o profit politický, kdy chce dumpingovými (které dotuje) cenami oslabit jiného vývozce, kterým je RF.
Kadliku - RF ale nechudne. Ona roste, což si můžeš během pár chvil oběřit (zdroje jsem již dával), ale roste pomaleji, než kdyby nebyly sankce a uměle ovlivňovány kurz rublu a cena nerostných surovin. A za tím stojí USA a jejich spojenci.
ale já také uvedl, že z krátkodobého hlediska to RF poškodilo, ale z dlouhodobého je to donutilo udělat určité změny, které nadále budou pozitivně ovlivňovat vývoj.


K tomuto jsem během dvou dnů společných debat došli, ale já to tvrdil od počátku, že RF od roku 2015 čelí ekonomické válce ze strany západu skrze Ukrajinu a Sýrii.
že to popíráte mi přijde úplně nepochopitelné. Pochopil bych, kdybychom se neshodly na oprávněnosti a legitimitě takových zásahů.

karel3

14. 10. 2020

Martin23
"Takže už i ty kadliku jsi pochopil, že za tím snižováním cen stojí USA a že díky tomu má Rusko zchudnout. Ale proč jsme to řešili celé odpoledne, když jsem to říkal na počátku diskuze?"
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rusko chudne díky neschopnosti a zabedněnosti svých obyvatel poučit se z minulosti.
USA s tím nemají nic společného.
Chytří Rusové si nakradou a odejdou(odešli) na Západ. Do civilizace. :smile:
Kdyby byla pravda co tady od rána tvrdíš, tak by to Rusko celému světu už dávno ukázalo.
Už přes 100 let ale vidíme kulový. :laughing:

ROBO

14. 10. 2020

Martin23
Já přece netvrdím že se USA nesnaží ovlivnit cenu ropy . O to se samozřejmě snaží logicky každý producent .
Ale na základě mnoha zde předložených důkazů vidíme že se na propadu cen ropy podílí hlavním podílem samo Russko svou neschopností a dementností svého velkého vůdce , jenž rozhoduje o věcech kterým nerozumí . Což jsou vlastně všechny .
Rozpoutat těžební válku se Saud.Arabií srazit tím cenu pod těžební naklady a prohrát ji je jasná známka choré mysli .
Mohl byste upřesnit vaši další nesmyslnou myšlenku - RuSSove nám teď něco vrací ? Co jako , a jak ?

bombero

14. 10. 2020

Martin23- to je opravdu schíza, že když chtějí státy ušetřit a dokáží si to vyrobit sami levněji, tak za tím stojí pouze, aby poškodili rusa. Tak doufám, že když máte to auto, tak jezdíte k tý nejdražší pumpě přes celý město, když u baráku máte tu nejlevnější v celém kraji... Jen aby jste tam tu nějak nepřipravil o zisky...
Prostě rudý brejle jsou rudý brejle a ty likvidují veškerou logiku a fakta...
Prostě rus bude hledat vinu za ten svůj svrab a neschopnost všude jinde, jen ne u sebe..

bombero

14. 10. 2020

Martin23-neznám ufnukanejší a ublíženější národ, než jsou rusáci a jejich nohsledi. Každý jim ubližuje, celý svět se spiknul proti nim atd...
Zajisté. Státy vyšroubovaly cenu ropy k nesmyslu, aby pak mohly zahltit svet břidlicí. Je evidentní, že jste si ten článek v odkazu nepřečetl.Jinak opec jedná každou chvíli, ne jen v roce 2015 a 2020 a každý tam hájí své zájmy.
V roce 2015 byly rusáci každému u zádele, co se týká ropy, jsou jen částí vývozců. Nebo chcete tvrdit, že kvůli rusovi by si amíci naštvali zbytek producentů?
opec vždy jedná s ruskem, protože je to velký vývozce a vždy se snažil za účelem zisku koordinovat celkovou těžbu.
Vždyt také amíci těžbu břidlice utlumili, když to klesko pod 50usd. Ale ostatní vědí, že kdyžzačnou tlačit na cenu, tak zase začnou těžit. Což je pro rusa a jeho způsob likvidačni.
O pomocné škole mám vizi, že je to někdo, kdo si ani nedokáže nastudovat odkazy a pořád si dokola jede svoji mantru, bez ohledu na fakta

Martin23

14. 10. 2020

Takže už i ty kadliku jsi pochopil, že za tím snižováním cen stojí USA a že díky tomu má Rusko zchudnout. Ale proč jsme to řešili celé odpoledne, když jsem to říkal na počátku diskuze?

Jen s tím rozdílem, že US plyn je pro Evropu naprosto nezajímavý vyjma Polska, které si za tuhle drahou komoditu platí naději, že je USA posunou minimálně do velmoci lokální úrovně.

Ale s tím má zase trochu problém naše havloidní kafárna, která považuje vývoj v Polsku a Maďarsku za nedemokratický.

To je totiž vyšší dívčí a mnoho aktérů a násobně víc zájmů.

Například eurounijní multikulturní Německo bere plyn od Rusů. Poláci se ho štítí, ale podle eurohujerů je zde ohrožena demokracie, a to i přes US základnu. Složitá situace, že?

Martin23

14. 10. 2020

Napsat bombero, že v roce 2015 byli Rusáci každému u zádele, to chce skutečně velkou absenci sebeúcty nebo je to známka totální nepříčetnosti?

A svou poznámkou o břidličném plynu mne chceš patrně přesvědčit o tom, že za poklesem cen stojí nadprodukce z USA a že k tomu došlo skutečně NÁHODOU v době, kdy USA zahájily sankce proti Rusku. Proti tomu Rusku které nikoho nezajímalo, ale neexistovala jiná témata než Ukrajina, Krym a počátek angažmá RF v Sýrii.

Já s tím souhlasím, že USA ovlivnily cenu ropy a plynu, protože nic jiného celou dobu netvrdím, přestože si tedy nejsem úplně jistý, jestli za tím stojí ten břidličný plyn a jestli s tím udělají revoluci. Tenhle plyn je totiž cenově s ruským nekonkurenceschopný. Proto Německo dokončuje Nord Stream II.

Ale pak stejně nerozumím tomu, proč OPEC jednal s Ruskem, když svět měl podle tvého zdroje zaplavit břidličný plyn z USA? A co teprve ROBO, který se tváří, že USA nic neovlivňují, a nic nerozhodují.
Jak mu to vysvětlíš?

Já mám pocit, že tady diskutuju se třema z pomocné školy, kdy sice chtějí trefovat mne, ale trefují se do sebe navzájem.

karel3

14. 10. 2020

Martin23
"No a teď jim to Rusové vrací.
Z jednoho prostého důvodu. Tímto ukazují, že dají všem za vyučenou, pokud by ještě někoho napadlo si zahrávat s cenou ropy bez dohody s Ruskem."
-------------------------------------------------------------------------------
Jo jo, všichni budou čekat, až si Rusák postaví hlavu. K smíchu. Otevřou se další břidlicové doly a Rusko ještě zchudne. :laughing: Putinovci se napakují za každé situace a dutým hlavám není pomoci.
Všem to ukazujete Rusomile, jak vám to v Rusku šlape. Pokles měny, životní úrovně, zájmu o ropu, rebelie na dálném Východě, ... :laughing:
Tak už alespoň dostavte po desetiletích ty starý resty (Su-57, T-14,...), ať máme nad čím pokecat.
Bída ruských bezmozků bez naděje na sebereflexi je sice zábavná, ale po tolika letech je to už nuda. :slight_smile:

bombero

14. 10. 2020

martin23- proč pořád lžete?V roce 2015 byli rusáci každýmu u zádele,ale oni potřebují svoji totální neschopnost na někoho svést. Jak jsem psal níže, za vše mohla tehdejší cena, která skokově rostla až ke 150/barel a to amíci odmítli akceptovat.Dovzdělat se můžete třeba zde jak to bylo
https://www.ekontech.cz/clanek/bridlice-ze-spojenych-statu-zmenily-celosvetovy-energeticky-trh
Taže za to spíš může neschopnost ruska začít používat nové metody a investovat do technologií

Martin23

14. 10. 2020

Kadliku - já komentoval pokles ceny ropy v roce 2015 a to bylo jak jsem uvedl.Západ tím chtěl RF dorazit. Jenže oni to ustáli.


No a teď jim to Rusové vrací.
Z jednoho prostého důvodu. Tímto ukazují, že dají všem za vyučenou, pokud by ještě někoho napadlo si zahrávat s cenou ropy bez dohody s Ruskem.

Zkrátka žádný útok nezůstane bez odezvy. a ty jsi jen dokázal, sobě a bomberovi, že skutečně stačí jedna země a může ovlivnit ceny některých komodit naprosto zásadně.

Jestli něco bylo ve prospěch Ruska, tak jsi to napsal ty.
1. Radoval jsi se z roku, kdy západ přestal mít vliv na RF.
2. Poukázal jsi na letošní rok, kdy Rusové oplácí západu výdrb za rok 2015.

Já jako motorista jsem v celku spokojen, ale to nebude trvat věčně.

bombero

14. 10. 2020

Karel3- mě kdysi po revoluci rozsekal rusák, který sem přijel za prací a dali jsme se do řeči. A v rozhovoru mi povídá mimo jiné asi tohle- já vím, že se dávno máme líp, než američani ve státech, ale vůbec jsem netušil, že vy se máte daleko líp než my....
A to bylo v době, kdy jsme jezdili slintat do rakouska, nebo německa, jak si tam domorodci žijí.
A myslím, že to přesně vystihuje myšlení ruska. A dost to jejich myšlení popisuje i super knížka "poslední let pilota MIG25"

karel3

14. 10. 2020

bombero
"Nebylo to náhodou rusko, které odmítlo podepsat omezení těžby, když světové odběry začaly klesat?"
:thumbsup:
LN - 6.3.2020 - Jednání OPEC o snížení těžby ropy skončilo fiaskem. Rusko se k návrhu odmítlo připojit:
https://www.lidovky.cz/byznys/energetika/jednani-opec-o-snizeni-tezby-ropy-skoncilo-fiaskem-rusko-se-k-navrhu-odmitlo-pripojit.A200306_125415_energetika_ele
-------------------------------------------------------------------------------------------------
"PS- ten pocit máte špatně. Přestante psát demagogii ve prospech ruska a bude klid."
:thumbsup:
Lidé by lhaní neměli tolerovat.

bombero

14. 10. 2020

Martin23- samozřejmě, že určujete téma, když vypustíte demagogii a lži. To se nedá přejít bez odpovědi.
Nebylo to náhodou rusko, které odmítlo podepsat omezení těžby, když světové odběry začaly klesat?Ano, za to můžou amíci, protože největší trh na ropu a odběrateli jsou oni. Jenže přestávali akceptovat cenu za barel 100 dolců a víc a začali si těžit sami břidlici, až se pomalu stali soběstační a největší odběratel vypadl. A břidlice se jim vyplatí těžit někde do 60 dolců, jestli se nemýlím.Takže svým způsobem máte pravdu, že za to můžou, ale z jiného důvodu, než že by něco někomu nařizovali. Zafungoval trh a putin si myslel, že propad ceny dožene množstvím.Takže rus si naběhl na vidle vlastní vinou
PS- ten pocit máte špatně. Přestante psát demagogii ve prospech ruska a bude klid

karel3

14. 10. 2020

"No tak je evidentní, že USA mají na všechny nadnárodní subjekty velký vliv."
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OPEC - Irán, Irák, Kuvajt, Saúdská Arábie, Venezuela, Spojené Arabské Emiráty, Libye, Nigérie, Alžírsko, Angola, Gabon, Konžská republika, Rovníková Guinea.
Potenciální členové: Bolívie, Súdán, Sýrie.
Posledních pár let se bez Ruska žádná dohoda OPEC neuzavře.
Vyloženě všechno přátelé USA. :slight_smile:

"Opravdu je zbyytečné to dál řešit. Ale na druhou stranu je udivující, jak ochotně diskutujete na téma, které určím."
------------------------------
Když se tak dívám co všechno vypouští do světa oficiální ruská média a pokud je to alespoň z poloviny pravda, tak se ještě na stará kolena jistě dožiji opakování roku1998. :smile:
(Abyste to nemuseli googlit: V roce 1998 vyhlásilo Rusko státní bankrot.)

"Kadliku, já bych na tebe normálně nereagoval, ale tohle je fakt legrace. To se nedá.
Víš s tím rokem 1998 to je tak. ..."
-----------------------------------------------
:smile:

ROBO

14. 10. 2020

Martin23
cituji tě :
Zkrátka cena klesla, protože přestaly platit těžební limity a ropa zaplavila trh. Jsem bytosně přesvědčen, že se tak stalo jen s cílem fatálně poškodit ekonomiku RF.
A kdo za to asipodle tebe může ? USA ? Prober se . Byl to bláznivej Putler co rozpoutal opět nesmyslnou válku se SA . Kterou samozřejmě potupně prohrál a stáhnul ocas a omezil těžbu . Prostě opět dement .
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://oenergetice.cz/ropa/tezba-ropy-v-rusku-se-v-lednu-zvysila-na-nejvyssi-uroven-od-srpna&ved=2ahUKEwjhqbCCorTsAhVG3qQKHecbD_4QFjADegQIAhAB&usg=AOvVaw1MxWUT0fAe8dQuryfFu_qF

Martin23

14. 10. 2020

​bombero
No tak je evidentní, že USA mají na všechny nadnárodní subjekty velký vliv. To je podstata jejich světové dominance a určitý vliv mají všechny velmoci. nemít ten vliv, neříká se jim velmoci. Ta nepřišla a netrvá jen tak.
Ale taky si můžeš myslet, že to je náhoda.

Zkrátka cena klesla, protože přestaly platit těžební limity a ropa zaplavila trh. Jsem bytosně přesvědčen, že se tak stalo jen s cílem fatálně poškodit ekonomiku RF.

Opravdu je zbyytečné to dál řešit. Ale na druhou stranu je udivující, jak ochotně diskutujete na téma, které určím.

PS. Zase mám pocit, že tady reagujete na to, že jsem měl snad nějak RF vychvaloval a USA hanět, ale to jste si zase jen něco vymysleli ve svých zfanatizovaných hlavách.

ROBO

14. 10. 2020

Martin23
No jasně, za celej Russáckej svrab může USA . Vy bolševici se prostě neměníte . Za neschopnost komoušů v zemědělství v 50.letech taky mohla taky mandelinka made in USA .
Co takhle kdyby fašista Putler přestal vést zemi socialisticko-mafiánským způsobem . Výměnil klíčové posty ve své postsocialistické ekonomice namísto nekvalifikovanými a diletantskými ale velkému vůdci loajálními rokradači vyměnil opravdovými odborníky ?

bombero

14. 10. 2020

Karel3- byl jste rychlejší. Člověk žasne,co vše se dá svádět na amíky...:grin:

bombero

14. 10. 2020

martin23-"Cena ropy šla dolů ve stejné době jako kurz rublu vůči dolaru. Tedy zase jen umělé opatření USA proti RF,"
to opravdu myslíte vážně? Že amíci si sami určují cenu ropy a kurz dolaru? V tom případě ty vaše 2 vysoké školy bych viděl tak, že první měla 2 patra- mateřská a ta druhá 3 patra- základka. Alůe jestli dokážete, že je to opravdu tak, tak si myslím, že nobelovku za ekonomii máte v kapse
Když je ten ruský rubl tak super,tak posilující, tak mi vysvětlete, proč jsou v samotném rusku oblasti, kde za něj skoro nic nekoupíte, z valné části funguje směnný obchod, nebo když chcete něco za peníze, tak ten bezcenný dolar tam funguje. To mi nějak nedává smysl. Že by v praxi teorie a realita?
PS- máte pravdu, základku jsem opravu navštěvoval. A pak také několik různě vysokých škol...

karel3

14. 10. 2020

"Cena ropy šla dolů ve stejné době jako kurz rublu vůči dolaru. Tedy zase jen umělé opatření USA proti RF, ..."
--------------------
A já hlupák si dodnes myslel, že množství vytěžené ropy a tím i pohyb její ceny určují hlavně země OPEC. A on je za tím opět strýček Sam a jeho USA. :smile:

karel3

14. 10. 2020

"Tedy zase jen umělé opatření USA proti RF, po tom, co jim zcela nevyšly záměry na Ukrajině."
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Chudáci Rusáci. Jasně, že za všechno mohou USA.
Ukrajinci chtěli do EU. Té se ovšem Rusáci bojí jako čert kříže a proto za trest porušili Budapešťské memorandum (5. prosince 1994) "bod O nedotknutelnosti území Ukrajiny" a ukradli Ukrajině Krym.
Co na tom, že jej daroval sovětský diktátor Nikita Chruščov.
Škoda, že si Ukrajina neponechala jaderné zbraně. Rusák by si za plot nedovolil. Poučení pro ostatní: Zbraně a hlavně jaderné jsou nejúčinější ochranou před Rusákem. :slight_smile:
Dodržování smluv nemají Rusáci v povaze stejně jako nacisté s Adolfem Hitlerem v čele.
Však také společně rozjeli 2. světovou válku smlouvy nesmlouvy. :slight_smile:
Co s tou rozpínavostí ruské verbeže a nedodržením Budapešťského memoranda mají společného USA to tedy nevím. :slight_smile:

Martin23

14. 10. 2020

​ROBO
Já fakt nebudu ztrácet čas blbinama. Cena ropy šla dolů ve stejné době jako kurz rublu vůči dolaru. Tedy zase jen umělé opatření USA proti RF, po tom, co jim zcela nevyšly záměry na Ukrajině. Cena ropy je srážena dolů zvýšenou těžbou.
Tím jsi dostal i odpověď jak citelná je ekonomická válka USA proti RF (je hodně citelná), její součástí je i získání vlivu v zemích přes, které jdou produktovody z RF do cílových zemí a také odpor proti projektům jako je Nord Stream II.
No uvidíme jak dlouho budou šejkové schopni prodávat ropu tak pod cenou.

karel3

14. 10. 2020

Dobře to Rusko vedeš Putine.
Jen více střel (R-37M), více letadel (Su-57), více tanků (T-14 Armata), více projektů nad technologickými i mentálními možnostmi Ruska.
Skvěle těm Rusákům vládneš. Všichni myslící jsou určitě štěstím bez sebe. To bude bohatství a slávy. Těším se na konec tvé kariéry a ty bouřlivé oslavy. :laughing:

ROBO

14. 10. 2020

Martin 23
Nevím o jakých velkých sankcích vůči Russku píšete . Ty byli a jsou velice mírné až symbolické . Sankce na technologie a zákaz vstupu některých osob :laughing::laughing::laughing::laughing: to je fakt hrozná tvrdárna . Jediné citelné sankce co pocítil obyčejný Rus jsou ty Russké na zákaz dovozu potravin ze západu . A ne že , jak tvrdíte že žádné diletant z Kremlu nezavedl . Tento šílený a nepochopitelný krok velkého Putlera vedl pouze k dramatickému nárůstu cen místních potravin a posléze i ke značnému zhoršení jejich kvality . To citelně postihlo pouze , už tak zchudlé obyčejné obyvatele diktátorského Russka . Mafiánští oligarchové , kteří jsou pouze loajální přisluhovači velkého vůdce z Kemlu , to samozřejmě nezasáhlo , ti si samozřejmě výdobytků toho dekadentního západu užívají plnými doušky . Západní ekonomiky tento krok navíc téměř nezasáhl a nepocítili ho . Pouze obyčejní Rusové .
Ohánět se nějakým Rusským zlatem je už pouze trapně komické . Všichni víme že z toho nic obyčejný Rus nikdy nic neměl , nemá a nikdy mít nebude . Ono se to opět nějak někde ztratí , rozkrade a Putlerovci budou opět jako zázrakem dál více a více bohatnout a lít své bohatství na západ (jachty , vily , sportovní týmy , Švýc.bank.konta..............) Tzn. že životní úroven obyč. Rusa se posune z 19.stol. do 18.stol.
Navíc samo Russko přiznává že se jeho rezervy díky katastrofálně nízké ceně ropy značně tenčí a nevypadá to na obrat .
To mi teda vysvětlete podle vaší dementní logiky , když Russko takto dramaticky lije zlato do Rublu a kryje svou měnu tímto zlatem , proč tedy stále dramaticky Rubl klesá ? Zamyslete se . Snad vám dojde že tato vaše obvyklá lež opět nedává ani logiku .
Na závěr nejdemnetnější váš argument že jen země typu RF by něco takového ustály. To se opět pletete . Jsou i jiné např. Sev.Korea , Venezuela ,Kuba a jiné . Tudíž státy , ktreré si trapně a uboze hrají na velikány a nemají na to a jejich obyvatelé diky tomu žerou trávu . Díky nechci .

Martin23

14. 10. 2020

​bombero
Při vší úctě tohle je reakce žáka ZŠ.
Jasně jsem uvedl, že sankce RF vážně poškodily a že jen země typu RF a Číny by něco takového ustály.
Ptát se, proč taková samotná země nevyhlásila sankce západnímu světu a tím nespáchala sebevraždu, je skutečně hodně hloupé. Jednoduše RF nemá zájem a hlavně nemá sílu uvalovat pro ni výhodné sankce na ekonomiky typu USA a EU.
A pro vás tři si to ještě shrneme.
V reakci na bláboly jsem uvedl, že ekonomicky RF od krize v roce 1998 roste a západ na Rf ztratil vliv, jaký měl na Jelcina.
Sankce měly samozřejmě na tento růst veký dopad (proto je západ učinil). Každopádně RF to zvládla a i po takovém šoku se stabilizovala a začíná opět pomalounku růst. Navíc v mnoha směrech se stala ještě více nezávislou na okolním světě.
Pro případ dalších nepochopení nijak jejich situaci nehodnotím ve smyslu srovnání s ostatními státy. Rusko nepratří mezi nejvyspělejší státy světa a důvody jsou zřejmé a objektivní.
Pouze jsem konstatoval, že Putin provedl v tomto smyslu hodně pozitivní práce a proto jeho obliba.
Pak jsem vysvětlil podstatu Zlatého rublu. Že jde o rubl krytý zlatem. Se zlatem, na rozdíl od USD, nelze moc čarovat.
Z výše uvedeného lze tedy konstatovat, že hrátkami s kurzem již RF nelze výrazně poškodit.
Jsou velmi soběstační a copotřebují, dováží přes Čínu.
K tomu kurzu rublu vůči dolaru. Že šlo o záměrný a uměle vyvolaný atak (v souvislosti se sankcemi) a ne vývojem na trhu, to dokazuje vývoj toho kurzu. Dej si maximální historii a zjistíš, že se tak stalo po zavedení sankcí mezi léty 2014 a 2015 skokově.
Rubl se nepropadl skrze nějaký negativní hospodářský vývoj v RF, ale skrze politické zásahy USA a EU.

Dál už to nebudu řešit.

bombero

14. 10. 2020

Martin23Vy jste ten studovaný, jak se rád chlubíte. Tak mi prosím vysvětlete, proč to vyspělé a ekonomicky silné rusko neuvalí protisankce na ten prohnilý západ a neuvede ho tak do ekonomického propadu a zkázy. Vždyt sám putin prohlásil, že jim sankce neublíží, ale naopak posílí. Moc rád si to od někoho, jako vy nechal vysvětlit-
Jinak kursy měn vůči rublu- rusko amerika evropa čína česko
10/2010 31,- 71,- 9,- 2,7
10/2020 77,- 91,- 11,4 3,3
https://www.lynxbroker.cz/kurz-meny/rusky-rubl/
Starší data se mi nechtělo hledat, toto myslím pro vyjasnění situace stačí
Takže i ta čína je někde jinde a jedna z mála ekonomik, na kterou rus má, je ta venezuelská. Ale s tou bych se rozhodně srovnávat nechtěl .
No, hlavně, že mají zlata plné sklepy, ale 80% země je někde v 19 století. Jinak pro vaši info, zlato jde poslední 4 měsíce celkem rapidně dolů, uvidí se, zda je to setrvalý stav, nebo momentální výpadek
https://www.kurzy.cz/komodity/zlato-graf-vyvoje-ceny/

Martin23

14. 10. 2020

ROBO,
stačí si najet na server typu businessinfo, tam je vše.
Sankce západního Matrixu koncem roku 2014 a uměle vyvolaný pád rublu ruskou ekonomiku v krátkém horizontu velmi poničilo a tento v podstatě válečný akt by ustála již jen Čína, kdy ostatní země by to položilo. Ovšem z dlouhodobého hlediska na tom RF vydělala a vydělá.

A víš co to je zlatý Rubl? To není nějaká nová měna, kterou si můžeš vyměnit ve směnárně.
Zlatý rubl:
​Bloomberg: Červencovým nákupem 26,1 tuny vzácného kovu dosáhl ruský zlatý poklad podle Mezinárodního měnového fondu hmotnosti 2170 tun. Jeho hodnota dosahuje 77,4 miliardy dolarů, tedy v přepočtu více než 1,7 bilionu korun. Více zlata během jediného měsíce ruská centrální banka nakoupila naposledy v listopadu loňského roku. Země se během letošního roku (2018) postupně zbavila také více než 80 procent amerických bankovek a dluhopisů.

​Autor investičního serveru Strategic Inteligence Jim Rickards. „Rusko čelí finanční válce. Zbavují se amerických dolarů a úspory přesouvají do zlatých rezerv. Díky tomu budou izolovaní od dopadů amerických sankcí.“

​Hodnota ruských rezerv zlata letos stoupla o 42 procent. Zlaté rezervy Ruska za poslední desetiletí stouply více než čtyřnásobně, protože země se snaží rozšířit své rezervy mimo dolarová aktiva. Na celkových rezervách země se zlato nyní podílí 20,7 procenty.

Jde tedy o to, že Rubl přestal být krytý US dolarem a začal být krytý zlatem.


Takže Robo, přestaň sledovat kurz rublu a dolaru a sleduj, jak zdražuje zlato!!!!
To je Zlatý Rubl.



Patria Finance:
​Rusko je už celé roky zemí, která provádí největší nákupy zlata. A jak na stránkách Bloombergu poukazuje Leonid Bershidsky, současný růst cen zlata mu tak přináší zisky. „Dominance amerického dolaru v oblasti rezerv je obvykle spojována s nedostatkem bezpečných aktiv. Rusko ale ukazuje, jak může velká ekonomika s pátými největšími rezervami na světě minimalizovat dolarová aktiva. Doposud jeho příklad nenásleduje velké množství ostatních, ale centrální banky nakupují zlato stále více,“ píše Bershidsky.

Rusko mělo dobrý důvod pro přehodnocení své strategie práce s rezervami poté, co na něj dolehly sankce uvalené kvůli jeho agresi vůči Ukrajině. EU tyto sankce již téměř pět let nepřitvrzuje, ale Spojené státy ano. Kreml a ruská centrální banka tak chtěly omezit závislost na americké politice a centrální banka během 12 měsíců od září 2017 snížila podíl dolarových aktiv na polovinu. Podstatně naopak zvýšila podíl eur a renminbi.
V roce 2018 ruská centrální banka přidala k existujícím zlatým rezervám 274 tun a ty tak dosáhly 2 113 tun.

Martin23

14. 10. 2020

Kadliku, tak jenom stručně. Přát si návrat a oslavovat období, kdy západ přišel o vliv nad Ruskem, který po roce 1991 získal, svědčí o tom, že vůbec nic nechápeš.
Vypisovat se nad tvými kravinami tentokrát nehodlám.

ROBO

13. 10. 2020

Martin23
To by mě zajímalo o jakých skvělých ekonomických ukazatelích z dob Putlera píšete . Podívejte se například na vývoj kurzu rublu za posledních 20 let . To je pouze spolehlivý trvalý sestup a dnes se potápí na historickych minimech . Kde je váš proklamovaný zlatý Rubl ? Země , která dokáže jen chlastat a těžit nerosty není nic co byste měl vychvalovat .
Od dob ožraly Jelcina se nic nezměnilo . Snad jen to že Sibiř dnes plundruje přímo osobně Čina . To nebylo ani za toho Jelcina , jehož největší chybou bylo to že místo sebe dosadil přímo tohohle diletantskýho neschopnýho KáGéBáka

karel3

13. 10. 2020

Martin23
"Kadliku, já bych na tebe normálně nereagoval, ale tohle je fakt legrace."
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jsem rád, že se bavíš stejně jako já. I když pochybuji, že by ti došly souvislosti. Když čtu ty výmluvy na druhé. :slight_smile:
Třeba zrovna ta Omnyho oblíbená Su-57 je pěkným obrazem Putinovy "úspěšné" hospodářské politiky. A příkladů bychom našli jistě tisíce (Armata, Mig-35, kosmický program, automobilový průmysl, elektronika, zdravotnictví,...). Jo, jo. Těží jako o život a za 100 let skoro nic.
Kam za 100 let skočily USA, nebo třeba Německo?
Pěkným ukazatelem Putinových "úspěchů" je například kurz Rublu, HDP/obyvatele a mnoho dalších ekonomických ukazatelů.
V Rusku je v podstatě jedno, jestli kradli Jelcynovci, nebou teď kradou Putinovci.
Až skončí "kult Putina" vytvoří si ti hluáci kult další XY. Putin musí vládnout do smrti, nebo najít někoho, kdo Putina nepošle za zlodějny do kriminálu, nebo před popravčí četu. :smile:
Je to podobné i v ČR. Zdejší Slované volí kult "neomylného" vůdce (TGM, Beneš, Gottwald, Husák, Zeman, Babiš).
My Češi, Moravané a Slezané raději vládu zákonů a vymahatelnost práva, jako západní demokracie. Úředníky střídat ve volbách. Něco takového nemohou dřevnatí Slované nikdy pochopit ani ze 30%. Dokonce jim nepomáhá ani přebytek volného času v důchodu. Spíše naopak. :slight_smile:
Proto také ČR nikdy nedožene ani Rakousko.
Je to otázka morálních hodnot a životního postoje.
S "böhmische schlamperei" se ČR nikam nedostane, stejně jako zabedněné Rusko. :slight_smile:

Martin23

13. 10. 2020

Kadliku, já bych na tebe normálně nereagoval, ale tohle je fakt legrace. To se nedá.
Víš s tím rokem 1998 to je tak. To kamarád západu vychlastaný Jelcin přívedl RF ke krachu pod dozorem západních finančních elit, které se již těšily na výprodej obrovské zásobárny nerostných surovin a levné pracovní síly.

Jenže od do toho vplul Putin a všechno se změnilo.
1. To je podstata ohromné popularity Putina, že to převzal po patolízalovi západu, který Rusko rozvrátil.
2. Od roku 1998 jdou všechny makro i mikro ukazatele nahoru. Můžeš se smát, můžeš blábolit, ale přes všechny snahy pořád jdou a životní úroveň taky.
3. I proto Západ po roce 2000 vnímá Rusko zase jako nepřítele, protože se znovu postavilo na nohy.

karel3

13. 10. 2020

Omny
"ted ještě nutno dotáhnout Izdelye 180 (R-77M) s AESA radarem pro SU-57."
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jestli byste neměli nejdříve dotáhnout Su-57 a postavit víc než 1 "sériový" kus.
Na to, že vývoj začal před 18 lety (2002) a první let se údajně uskutečnil před více jak 10 lety (29.ledna 2010), máte docela slušné technologické zpoždění. O výrobním ani nemluvím. :smile:

Omny

13. 10. 2020

ted ještě nutno dotáhnout Izdelye 180 (R-77M) s AESA radarem pro SU-57. Myslím, že teda R-37M nebude primárně určena pro SU-57

karel3

13. 10. 2020

Pro Rusy určitě skvělá technika.
Údajně mají všechny Su-30M dodané černomořské flotile v kokpitu obrázek patrona, svatého Ondřeje. Lenin v mauzoleu asi rotuje, pokud sleduje, jak lehce přešel jeho stát bolševiků od frenetického potlesku komunistické straně k tlučení hlavama do kostelních prken a žehnání pravoslavných popů. :smile:
Pacienti v ruských nemocnicích a ruští důchodci musí skákat nadšením,
když jim v televizi ukáží, jak krásně létá a vypouští rakety jejich skvělá zdravotní péče a vysoká životní úroveň. :smile:
Četba o v Kuvajtu narozených občanech asi nebude povinnou školní četbou průměrných Rusů.
Díky Bohu, že vypadli z Evropy a začali šířit "ruský blahobyt" u Arabů na střením východě. S nimi si budou více rozumět.
Když se tak dívám co všechno vypouští do světa oficiální ruská média a pokud je to alespoň z poloviny pravda, tak se ještě na stará kolena jistě dožiji opakování roku1998. :smile:
(Abyste to nemuseli googlit: V roce 1998 vyhlásilo Rusko státní bankrot.)

Přidat komentář

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací