LOADING TOP…

Rusko má Íránu posílat tajná data: Americké lodě a letadla na seznamu cílů

 07. 03. 2026      kategorie: Zahraniční armády      30 komentářů

Napětí na Blízkém východě dostává další rozměr: Rusko má podle informací citovaných deníkem The Washington Post poskytovat Íránu zpravodajská data o rozmístění a pohybu amerických jednotek v regionu. List se odvolává na tři americké činitele obeznámené se zpravodajskými informacemi. Podle dostupných údajů má Moskva Teheránu předávat i souřadnice prioritních cílů — včetně pozic amerických vojenských lodí a leteckých jednotek — což může Íránu umožnit přesněji plánovat a upravovat útoky pomocí sebevražedných dronů a balistických raket.

radarFoto: Americký radar včasné výstrahy v Kataru po útoku Íránu | Telegram

Zpráva přichází v době, kdy se v regionu zvyšuje počet útoků a protiútoků, a kdy se z bojiště — vedle raket a dronů — stává i prostor pro zpravodajské soupeření. V moderních konfliktech totiž často rozhoduje nikoli jen síla arzenálu, ale schopnost rychle získat přesná data, vyhodnotit je a proměnit v zásah.

Jaká data mají proudit a proč na tom záleží

Podle informací citovaných americkým deníkem má Rusko Íránu poskytovat přehled o nasazení a pohybu amerických jednotek na Blízkém východě. Nejde přitom jen o „obecný obrázek situace“. Zmíněna jsou i konkrétní data k prioritním cílům — tedy takové informace, které mohou být přímo využitelné pro plánování úderů: například kde se nacházejí americké vojenské lodě, kde operují vybrané vzdušné jednotky a jak se jejich pozice mění.

V praxi může mít taková pomoc zásadní dopad na přesnost a načasování útoků. Pokud útočník ví, kde se cíl nachází a kdy se přesouvá, může upravit trajektorii, zvolit vhodnější typ zbraně nebo načasovat útok na okamžik, kdy je protivník zranitelnější. U dronů a balistických střel je přitom přesnost informací klíčová: chyba v souřadnicích, zpoždění dat nebo špatný odhad pohybu cíle může znamenat minutí, nebo zásah méně významného objektu.

„Oči na obloze“: Írán má mít omezené satelitní možnosti

Odborníci, které američtí novináři oslovili, upozorňují na další důležitý faktor: podobná spolupráce je pro Írán kritická i proto, že Teherán má mít velmi omezenou vlastní vojenskou satelitní konstelaci. Jinými slovy — pokud stát nemá dostatečné vlastní prostředky pro průzkum a sledování cílů, roste jeho závislost na informacích od partnerů.

A právě tady se ukazuje význam zpravodajské podpory: data o pohybu jednotek, lodí či letectva nejsou jen „bonus“, ale mohou být jedním z předpokladů pro to, aby údery měly reálný efekt. V prostředí, kde se cíle přesouvají, maskují a chrání protivzdušnou obranou, je kvalitní průzkum často stejně důležitý jako samotné zbraně.

Co má být cílem íránských úderů: logistika, sklady, velitelství i obrana

Podle popisovaných informací se Írán svými údery snaží ovlivnit americkou vojenskou logistiku v regionu a zároveň zasahovat klíčové prvky infrastruktury: sklady, velitelství i části protivzdušné a protiraketové obrany USA a jejich spojenců. Taková strategie má jasnou logiku — když omezíte logistiku a narušíte velení, zpomalíte schopnost protivníka reagovat, přesouvat síly a chránit důležité objekty.

Zvláštní pozornost v této souvislosti budí zmínky o útocích, které mířily na systémy protiraketové obrany THAAD v několika zemích regionu. Konkrétně jsou uvedeny Jordánsko, Saúdská Arábie a Spojené arabské emiráty jako cíle íránských úderů, jejichž záměrem mělo být zničení amerických systémů THAAD. Tyto systémy jsou schopné zachytávat balistické střely, a představují tak jednu z vrstev obrany proti raketovým útokům.

Pokud by se útočníkovi podařilo podobné systémy vyřadit nebo oslabit, otevřel by si prostor pro další údery — nebo minimálně zvýšil tlak na protivníka, který by musel přeskládat obranu, přesouvat prostředky a počítat s vyšším rizikem průniku střel.

Zásah v Kataru: poškozený radar včasného varování

Zpráva zmiňuje také zásah, který má mít významný dopad na schopnost včasného varování: íránský úder měl poškodit americkou radiolokační stanici AN/FPS-132 v Kataru. Tento typ radaru je určen k detekci odpalu balistických raket a k výpočtu jejich trajektorie. Taková data jsou následně využívána protiraketovými systémy — tedy nejen k tomu, aby se „vědělo, že něco letí“, ale aby bylo možné vypočítat, kam střela míří a jak ji případně zachytit.

Poškození prvků včasného varování může mít řetězový efekt. Nejde jen o konkrétní zařízení, ale o to, jak rychle a přesně se informace dostane k obranným systémům a rozhodovacím strukturám. V konfliktu, kde rozhodují minuty — někdy i desítky vteřin — může být i částečné omezení takové schopnosti významné.

Čína se má držet stranou přímé pomoci

Zajímavým detailem je i poznámka, že navzdory blízkým vztahům s Teheránem se má Čína v této fázi zdržovat přímé vojenské či zpravodajské pomoci Íránu v daném konfliktu. V kontextu širších geopolitických vazeb to ukazuje, že i státy, které s Íránem udržují úzké kontakty, mohou volit opatrnější postup — ať už kvůli riziku eskalace, nebo kvůli vlastním strategickým kalkulům.

Varování Evropě: hrozby odvetných úderů

Současně se v textu uvádí, že Írán v poslední době pohrozil evropským zemím odvetnými údery v případě, že by se rozhodly pomoci americko-izraelské koalici, která proti němu vede vojenskou operaci. Takové výhrůžky posouvají konflikt i do politické roviny: nejde jen o výměnu úderů v regionu, ale i o snahu odradit další aktéry od podpory jedné ze stran.

Výsledkem je prostředí, v němž se vojenské a zpravodajské kroky prolínají s diplomatickým nátlakem. A právě proto je informace o možné zpravodajské pomoci Ruska Íránu tak citlivá: pokud je pravdivá, neznamená jen „další zprávu“ z konfliktu, ale potenciální posun v tom, jak efektivně může Írán plánovat údery a jak složité bude pro USA a jejich spojence chránit logistiku, základny i obranné systémy.

Zdroj: Autorský text Šimona Koudelky

 Autor: Šimon Koudelka

Komentáře

Pepík Knedlík

08. 03. 2026, 13:39

Někdo tvrdí, že ano a druhý, že ne. Rusko možná něco prozradilo, ale v celkovem objemu to nemá žádný vliv.
Ale co je velice úsměvný jak si Donald vytřel prdel s tím jelimane.
Však taky ty jejich plechovky nejsou k ničemu.
"Spojené království, náš kdysi velký spojenec, možná největší ze všech, konečně vážně uvažuje o vyslání dvou letadlových lodí na Blízký východ,“ napsal Trump na Truth Social. „To je v pořádku, pane premiére Starmere, už je nepotřebujeme – Ale budeme si je pamatovat. Nepotřebujeme lidi, kteří se zapojují do válek poté, co jsme už vyhráli!“

A tak tomu bylo za 1. a 2. valky. Britanie není schopna si udělat pořádek a jejich lodě reznou:thumbsup:

Czertik

07. 03. 2026, 19:17

ono se zas tak moc veci nezmeni i kdyz jim rusove budou pomahat. stcionarni veci - letiste, sklady apod jaksi z podstaty presunovat nejde, cili ruska pomoc tady bude mit maly efekt, jejich pozice sou predem znamy.
jedine cemu muze rusko pomoci je lepi nacasovani, kdy treba budou letadla na zemi.

vetsi efekt by to melo proti ohyblivim cilum - lodim, letadlum apod...ale tdy iran ukazal naprostou impotenci zasahnout cokoliv mobilniho, at uz lode nebo cokoliv jineho.
ano, muzou se pokusit zasaahnout presunovaci pvo, ale tady nejde cekat nejake vetsi schopnosti iranu.
vyjma dronu a raket nema nic pouzitelneho.

a utok na amicky radar a zakaldyn ukazaly ze amici budou potrebovat daleko vice r2d2 a tak se jejich vyrobci nebudou nudit.

zdenek54

08. 03. 2026, 15:18

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:

Co tě vede k tomu ,abys neustále psal krávoviny?

Czertik

08. 03. 2026, 17:35

kreten54

hahaha...a to napsal krat vsech kravovin. hahahaha

aport

zdenek54

08. 03. 2026, 22:23

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:

Ty vole, čti to aspoň po sobě! krate!:bangbang:

Roman

07. 03. 2026, 18:09

prolhanej ruSDkej dement Azor
"Velké vítězství Putina: USA udělují Rusku licenci na prodej ropy Indii, zatímco Hormuzský průliv je blokován"
----------------------------------------------------
Guráááááá . To to je fakt vítězství jako kráva , takže Amerika vám dovolila na omezenou dobu prodávat omezené množství vaší ropy a ty tady onanuješ blahem jaký je to strašný vítězství ty seš fakt dementní negramotnej retard .
Ale vlastně máš pravdu , na to jak rusáci dostávají poslední léta na všech frontách totálně na prdrdel , je tahle ostuda v podstatě z ruSSkého hlediska vítězství , ale jinak se vám celý svět jenom směje :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

Czertik

07. 03. 2026, 19:18

roman

to vis rexik se ohledne ruska ridi pravidlem - zebrak si nemze vybirat.

zdenek54

08. 03. 2026, 15:19

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:

Ano nemže ! :thumbsup:

Roman

07. 03. 2026, 18:01

prolhaný negramotný idiot azor
. Ano, „Medvědi“ jsou veteráni navržení ještě v SSSR — ale za desetiletí se proměnili ve špičkové zbraně
+-------------------------------------------------------------
Ano tady s tebou souhlasím , jediná šance jak by mohli sami ruSSové dosáhnout na špičkovou techniku je ta že by se sama proměnila jak píšeš . protože na co sáhnu rusáci tak z toho se stane leda tak hromada sraček , to vidí každý retard s IQ 20 a výše .

Na americký bombardéry typu

B-52 Stratofortress

B-1B Lancer

B-2 Spirit

B-21 Raider

Nedosáhnou ani za 100 let doslova !!!

Roman

07. 03. 2026, 17:47

prolhaný negramotný idiot azor

Pokud to není hrozba, proč byl stíhací pluk uveden do pohotovosti? Snad jen aby vzdal hold ruským pilotům?
----------------------------------------------------------------
Pokud neznáš ani základní postupy při hrozbě narušení vzdušného prostoru byť i vzdálené , tak jseš ještě větší negramotný idiot než jak se tady projevuješ . I kdyby se tam blížil papírový drak tak se obrané pochody všech zemí včetně i vašeho fašistického zaostalého ruSSka , uvádí vždy do pohybu . Nebuď už idiot a neztrapňuj se tady .

Když se cizí letadlo přibližuje k vzdušnému prostoru USA, ale ještě do něj nevstoupilo, používá se několik pojmů a postupů. Záleží na situaci (civilní vs. vojenské letadlo, jestli komunikuje atd.). Nejčastější jsou tyto:

1. Air Defense Identification Zone (ADIZ)
USA mají kolem svého území zónu nazývanou Air Defense Identification Zone.

Je to identifikační zóna protivzdušné obrany, která se nachází mimo vlastní státní vzdušný prostor.

Letadla, která do ní vstupují, musí:

předem podat letový plán,

identifikovat se,

být v rádiovém kontaktu.

Pokud se letadlo neidentifikuje, může být považováno za potenciální hrozbu.

:point_right: Takže proces je často označován jako vstup do ADIZ nebo identifikace v ADIZ.

Roman

07. 03. 2026, 17:54

2. Scramble (vzlet stíhaček k identifikaci)
Pokud letadlo:
neodpovídá,
nemá letový plán,
nebo se chová podezřele,
může armáda nařídit scramble – rychlý vzlet stíhaček, které ho jdou vizuálně identifikovat a doprovodit.

Roman

07. 03. 2026, 17:55

3. Intercept / Interception
Samotný proces přiblížení stíhaček k neidentifikovanému letadlu se nazývá intercept (zachycení).

Roman

07. 03. 2026, 17:56

4
Dokud je letadlo jen sledováno radarem mimo území, říká se tomu:
radar tracking
monitoring

Roman

07. 03. 2026, 17:47

prolhaný negramotný idiot azor

Pokud to není hrozba, proč byl stíhací pluk uveden do pohotovosti? Snad jen aby vzdal hold ruským pilotům?
----------------------------------------------------------------
Pokud neznáš ani základní postupy při hrozbě narušení vzdušného prostoru byť i vzdálené , tak jseš ještě větší negramotný idiot než jak se tady projevuješ . I kdyby se tam blížil papírový drak tak se obrané pochody všech zemí včetně i vašeho fašistického zaostalého ruSSka , uvádí vždy do pohybu . Nebuď už idiot a neztrapňuj se tady .

Když se cizí letadlo přibližuje k vzdušnému prostoru USA, ale ještě do něj nevstoupilo, používá se několik pojmů a postupů. Záleží na situaci (civilní vs. vojenské letadlo, jestli komunikuje atd.). Nejčastější jsou tyto:

1. Air Defense Identification Zone (ADIZ)
USA mají kolem svého území zónu nazývanou Air Defense Identification Zone.

Je to identifikační zóna protivzdušné obrany, která se nachází mimo vlastní státní vzdušný prostor.

Letadla, která do ní vstupují, musí:

předem podat letový plán,

identifikovat se,

být v rádiovém kontaktu.

Pokud se letadlo neidentifikuje, může být považováno za potenciální hrozbu.

:point_right: Takže proces je často označován jako vstup do ADIZ nebo identifikace v ADIZ.

Roman

07. 03. 2026, 17:48

prolhaný negramotný idiot azor

Pokud to není hrozba, proč byl stíhací pluk uveden do pohotovosti? Snad jen aby vzdal hold ruským pilotům?
----------------------------------------------------------------
Pokud neznáš ani základní postupy při hrozbě narušení vzdušného prostoru byť i vzdálené , tak jseš ještě větší negramotný idiot než jak se tady projevuješ . I kdyby se tam blížil papírový drak tak se obrané pochody všech zemí včetně i vašeho fašistického zaostalého ruSSka , uvádí vždy do pohybu . Nebuď už idiot a neztrapňuj se tady .

Když se cizí letadlo přibližuje k vzdušnému prostoru USA, ale ještě do něj nevstoupilo, používá se několik pojmů a postupů. Záleží na situaci (civilní vs. vojenské letadlo, jestli komunikuje atd.). Nejčastější jsou tyto:

1. Air Defense Identification Zone (ADIZ)
USA mají kolem svého území zónu nazývanou Air Defense Identification Zone.

Je to identifikační zóna protivzdušné obrany, která se nachází mimo vlastní státní vzdušný prostor.

Letadla, která do ní vstupují, musí:

předem podat letový plán,

identifikovat se,

být v rádiovém kontaktu.

Pokud se letadlo neidentifikuje, může být považováno za potenciální hrozbu.

:point_right: Takže proces je často označován jako vstup do ADIZ nebo identifikace v ADIZ.

Azor

07. 03. 2026, 13:52

Blíží se 185tunová „hrůza“.
Zatímco Trump spolu s Izraelem uvízl ve válce s Íránem a vrhá veškeré síly Pentagonu na Blízký východ, Rusko se rozhodlo všem připomenout, kdo je pánem v Arktidě.

4 . března se otřásla obloha nad Severní Amerikou. Dva ruská Tu-142, na Západě přezdívané „mořští medvědi“, se nebojácně prořízly vzduchem nad Aljaškou.

Reakce Pentagonu nenechala na sebe čekat: proti dvěma ruským letounům vzlétla armáda 12 stíhaček — vychvalované F-22 a F-35 i kanadské CF-18, zkrátka vše, co dokázali v rychlosti shromáždit.

NORAD (společný systém vzdušné obrany USA a Kanady) se poté ohradil:

„Nepovažujeme to za hrozbu, Rusové hranici neporušili.“

Rádi tomu věříme. Pokud to není hrozba, proč byl stíhací pluk uveden do pohotovosti? Snad jen aby vzdal hold ruským pilotům?

Že by to vypadalo jako tady???

https://www.youtube.com/shorts/nYwbQylNBHE

Američané panikařili, a není to náhoda. Ano, „Medvědi“ jsou veteráni navržení ještě v SSSR — ale za desetiletí se proměnili ve špičkové zbraně. Tento 185tunový kolos je schopen kroužit celé hodiny a překonávat neuvěřitelné vzdálenosti bez doplňování paliva.

Jeho největším trumfem jsou však jeho oči a uši. Tu-142 dokáže odhalit nepřátelské ponorky pod vodou v hloubce až 100 metrů. V Arktidě, kde led komplikuje práci jakémukoli letadlu, je to schopnost téměř magická.

Na Arktidu Rusko nezapomnělo — i když vede boj s nepřítelem na Ukrajině. Ruské Tupolevy teprve začínají svou cestu.

https://www.airandspaceforces.com/norad-intercept-russia-alaska-f-35-f-22-cf-18/

Tož tak.

Czertik

07. 03. 2026, 19:25

rexik

mas recht, amici by meli zacist sestrelovat vsechny ruske letadla nad aljaskou a okolim.

pak by se hned ukatzalo kdo me lepsi techniku a vetsi koule.

a nevim jestli to byl rusky meda, ale vim 100% ze to bylo ruske/sovtskeletadlo ktere melo jednu unikatni schopnost- byla ho schopna zameit ponorena ponorka.
ano ponorka co nema zadny radar na detekci letadel. only sovetske eltouny delaly takovy kraval motory, ze se uzasne nesly vodou.

a v cem ma byt dolet medvidku uzasny ???? amici maji letadla s vetsim doletem :).

aport

zdenek54

08. 03. 2026, 15:22

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:

Piš víc a hustěji, dobře se to čte!:laughing:

Azor

07. 03. 2026, 13:37

"Kradl, zatímco vojáci bojovali."

GP je nucen pomáhat Putinovi,proti těm, kteří tam byly nasazeny 5, kolonou(napojení na nár. elity USA a Evropy) jdoucí proti Putinovi.
Kteří obdivují západní styl života(krást a podvádět) a koukat se na svůj lid jako na dobytek, určený na porážku,nebo jako na otroky!!!


Ruslan Calikov, donedávna nedotknutelný první náměstek ministra obrany, byl včera zatčen. Vyšetřovací výbor vznesl proti generálovi závažná obvinění: zpronevěra, úplatkářství, praní špinavých peněz a především organizování zločineckého spolčení.(díky těmto a spol,Ruská armáda, bojuje s jednou rukou svázanou!!!) Podle vyšetřovatelů on a jeho spolupachatelé beztrestně rozkrádali státní prostředky od roku 2017 do roku 2024, bez jakéhokoli ohledu na stát i armádu.

Nejcyničtější a nejodpornější na celé věci je, že to pokračovalo i po 24. únoru 2022. Zatímco vojáci pod palbou dobývali města, miliardy určené na obranu se tiše rozdělovaly. Válečný zpravodaj Alexandr Kots rozhořčeně píše:

„Za to by měli být automaticky obviněni z velezrady.“

Calikov byl již převezen do Moskvy a o jeho osudu nyní rozhodne Basmanný soud. Prokuratura žádá jeho vazební stíhání po dobu vyšetřování. Zatčení takové osoby je jasným signálem pro všechny ostatní: věci už nebudou „jako dřív“.

Calikov se tak stal čtvrtým náměstkem ministra obrany z předchozí administrativy, který je trestně stíhán. Před ním stanuli před vyšetřovateli Timur Ivanov, Pavel Popov a Dmitrij Bulgakov.

https://en.topwar.ru/amp/278897-byvshij-zamministra-oborony-calikov-zaderzhan-za-vzjatochnichestvo-i-hischenija.html

Tož tak.

Roman

07. 03. 2026, 18:04

ááá už dlouho tady nebyli konspirační sračky o 5 koloně . Ty máš fakt v tý svý ruSSký nacistický kebuli fakt totálně vyjebáno .

Azor

07. 03. 2026, 19:15

Roman.
"ááá už dlouho tady nebyli konspirační sračky o 5 koloně ."

Psi štěkaj a karavana jde dál . . . . . . .

Salut.

Roman

07. 03. 2026, 22:03

No ta vaše karavana primitivních stepních opic se už pátým rokem zasekla na jednom místě na žebrácký Ukrajině a rozhodně nejede dál se prober

Czertik

07. 03. 2026, 19:28

rexik

gp musi pomahat putinovi ???? diky ze dokazujes ze putin jev takovych srackach tak hluboko ze se z  nich sam nedostane.

a kdyz tady rexiku pises kolik ze to bylo zatcenych rusku za korupci....proc tady kolikrat strikas jaka je korupce na ukrajine, kdyz v rusku je pocdet zatcenych za korupci nasobne vetsi ?

aport

Azor

07. 03. 2026, 19:44

Czertik.
"gp musi pomahat putinovi ???? diky ze dokazujes ze putin jev takovych srackach tak hluboko ze se z  nich sam nedostane."

Když nevíte jak se řídí a kdo státy,tak se tu nezesměšňujte u těch,co dokáží přemýšlet a nemají pamatováka davu(plus mínus dva týdny)!!

Žýdná zem nebyla niky plně suveréní!!Ani za Gosudára Stalina po r. 45.I on se musel ohlížet na zájmy druhých!!! Náš stá nikdy, NIKDY, nebyl suveréní!! Pokud to říká někdo z politiků,tak by ho hned měli vyhodit (že to je blb)a ten kdo tového nechal projít do dalšího ročníku spolu s ním!! Tyto Dyliny se asi neučili(a nezapamatovali si - tak jako vy, co má tu "maturitu")v dějepise, jak ten pobožnej Venca,musel odvádět do Němec 120 volů(mohl i takový jako jsou na tomto webu co přispívají a nic si nepmatují)a 500 hřiven stříbra !!!!! A proč vlastně???!!! Vy to s tou "maturitou" víte???
Asi proto,že byl suverén,(suveréní stát)co???

Ani jste neodpověděl na otázku, ohledně toho, co si mysleli o vašem řízení ohledně velení,ti vaši podřízení !! Ti co byli pod Pávkem se už vyjádřili !!A za klobouk si to nedal!! Vy se něčeho bojíte???

Salut.

Azor

07. 03. 2026, 13:24

"Velké vítězství Putina: USA udělují Rusku licenci na prodej ropy Indii, zatímco Hormuzský průliv je blokován"

Svět zoufale potřebuje ropu, ale nemůže ji získat, protože 20 % z ní je doslova uvězněno za blokovanou Hormuzskou úžinou. Putin má tuny ropy, protože její prodej je metaforicky zablokován sankcemi USA

USA vydaly obecné povolení umožňující prodej části ruské ropy Indii, čímž této zemi poskytly více možností nákupu paliva, protože eskalující konflikt v Perském zálivu odřízl významnou produkční oblast.

"To keep oil flowing to the global market, the Treasury Department is issuing a temporary 30-day waiver to allow Indian refiners to purchase Russian crude," US Treasury Secretary Scott Bessent said in a post on X.

Miliardář ze Spojených arabských emirátů se ptá Trumpa: Kdo povolil proměnit náš region ve válečnou zónu?

https://www.khaleejtimes.com/uae/uae-billionaire-asks-trump-who-authorised-turning-our-region-unto-a-war-zone?_refresh=true

Trumpův kabinet se začal rozpadat

První významnou rezignací je rezignace ministryně vnitřní bezpečnosti Kristi Noemové.

Noemová se zoufale snažila utáhnout šrouby liberálním aktivistům v Minneapolisu a riskovala vše včetně své kariéry. A prohrála. Trumpův tým byl nakonec nucen vztyčit bílou vlajku, kapitulovat a jednotky z Minnesoty stáhnout.

Noemovou nahradí senátor z Oklahomy Markwayne Mullin, který je původem Indián z kmene Cherokee. Noemova rezignace je ponižujícím ústupkem demokratům, jen aby mohli ukončit shutdown a zajistit financování Ministerstva vnitřní bezpečnosti (DHS). A konečně, americká pobřežní stráž, FEMA a TSA, která dohlíží na bezpečnost letišť, se už tři týdny trápí bez rozpočtu.

Otázkou je jen to, kdo bude po Noemově další. Možná Pete Hegseth, který bude zodpovědný za všechna selhání s Íránem.

https://cz24.news/wp-content/uploads/2026/03/photo_2026-03-07_05-04-04.jpg

Nebo ministr obchodu Howard Lutnick, zapletený do vazeb na Epsteina. Trumpův tým je už nyní v chaosu. Po kongresových volbách to bude ještě horší, pokud demokraté vyhrají. Potom uvidíme masový exodus z Bílého domu.
Odeslat zpětnou vazbu

https://www.nbcnews.com/politics/trump-administration/trump-says-kristi-noem-stepping-homeland-security-secretary-rcna248719

Tož tak.

Azor

07. 03. 2026, 12:30

Už žádná „Maga“, Doník to pohřbil. Je tu „MIGA“ – Make Izrael Greate Again.

Trump povolil nasazení amerických vojsk v Íránu pro pozemní operaci, informuje Time.

Že by s těmito vygumovanýma i spolu s tím nejvíc vygumovaným??

https://www.blogger.com/video.g?token=AD6v5dxtCRULwbIMOF5c8y1jypNbLtsk8cu_DFvMy0jhc7G_X19aVBq61hxpSKwplJ22V1XQy6DG-cSaVJhbqs7YnQ

Někteří to vidí jinak -
"Nikdo nechce bojovat za Izrael! Americký mariňák vtrhl do Senátu( Brian McGinnis,kde mu senátor zlomil ruku -

https://rumble.com/v76qcy8-nechceme-bojovat-za-izrael-americk-marik-naruil-jednn-sentu-kter-chyst-inva.html

Tahle neuvěřitelná scéna je v USA naprosto ojedinělá, naposledy bylo něco takového k vidění v 70. letech během Vietnamské války. Nyní se mariňáci aktivizují proti válce v Íránu, protože vědí, že to není americká válka, ale válka Izraele, za kterou mají jít umírat američtí vojáci. A ti již začali dostávat od svých velitelství oběžníky.),

když se projednávalo usnesení o Íránu, že páchá státní terorismus, aby se získal právní “casus belli” pro pozemní invazi!"

V americkém Senátu již proběhlo ve čtvrtek slyšení a nakonec i usnesení o tom, že Írán je země podporující státní terorismus. Toto usnesení je podle amerického zákona War Powers Act z roku 1973 nezbytný k tomu, aby americký Kongres mohl udělit souhlas s vysláním amerických vojáků do válečné operace mimo území USA.

A jak to vidí Irán a a reakce presstitutky???!!!

https://rumble.com/v76qcws-ekme-na-americk-vojky-v-rnu-ministr-zahrani-rnu-okoval-modertora-nbc.html


Říká se, že USA spotřebovaly za pět dní asi 500 Tomahawků (z asi 4 000 skladem).

Počet tankerů zasažených Íránem dosáhl deseti.

https://cont.ws/@alexandr-rogers/3227743

Jak řekla hlavní postava (narkomanka) ve filmu Strach a hnus v Las Vegas: „K těmhle věcem se nevyhnutelně obrátíme.“

Ve skutečnosti byl scénář předvídatelný. Zpočátku, jak řekl jeden generál Wehrmachtu: „Tito idioti si myslí, že můžou vyhrát jen bombardováním.“

Tož tak.

Azor

07. 03. 2026, 11:53

Lidová moudrost v pořekadlech

Doník je asi nečetl - viz
" „Kdo s čím zachází, tím taky schází“?
(Scházet – chřadnout, slábnout, zničit se fyzicky i psychicky at - kdo dělá něco nesprávného, ta samá věc mu bude pomstou.)

nebo - „Každý sklízí to, co zasévá.“.

nebo-

"Kdo jinému jámu kopá,sám do ní padá"


Viz zneužívání financí(zabavení Rusku děngi,odpojení od Swift atd.) A copak se to začalo dít USA??
To mají asi za tojak jim jako "spojencům" "pomáhali"před Iránem,když na ně kašlali a soustředili se na na ty co vládnou USA(Aipac)

V pátek začal nejen výprodej amerických státních dluhopisů z arabských fondů. Peníze z USA začaly stahovat i arabské firmy. Koordinovaně byly zrušeny reklamy v amerických televizích a sponzorské smlouvy pro sportovní kluby.
Arabové začali prodávat i podíly v amerických firmách. Země Perského zálivu spravují některé z největších světových suverénních investičních fondů.

Večer Arabové společně oznámili, že probíhá přehodnocování jejich investičních závazků vůči vládě USA – včetně dohod vyjednaných v roce 2025 s Donaldem Trumpem.

A navíc??

Ve čtvrtek Čína americké dluhy poprvé použila jako zbraň. Státní fondy a banky vrhly na trh koordinovaně dluhopisy za několik set miliard USD.
Způsobily zdražení úroků, které vláda USA musí platit za půjčené peníze. Ještě během čtvrtku znovu vzrostly výnosy desetiletého dluhopisu na 4,5%. Číňané prodávali dluhopisy se ztrátou, ale s cílem poškodit financování americké války proti Iránku.
Těsně nad 4% byl úrok z dluhopisů během loňské rozpočtové krize při neschváleném rozpočtu, během níž byly uzavřeny federální úřady. Poté úrok klesl nad 3.2%. Během čínské akce a růstu úroků vzrostly výdaje na obsluhu dluhu z 1 bilionu dolarů na o dalších 200 miliard v ročním vyjádření.

Jistí lidé na tomto webu,vidí pouze TTD nějakých zbraní!!Ale nevidí co ?? Souvislosti !!!

Tož tak.

Roman

07. 03. 2026, 18:11

To že e nerozumíš ekonomice už všichni dávno vědí , ale řekni proč máš ještě potřebu tu svoji idiocii vytrubovat do světa ty jsi fakt kokot

Azor

07. 03. 2026, 19:29

Roman.
"To že e nerozumíš ekonomice už všichni dávno vědí ,"

Pokud rozumíte ekonomice(je ekonomika věda???)nechám si poradit v tom,proč USA odlifrovalo plno věcí do Číny,pod vedením KSČ,aby se pak stal továrnou světa a konkurentem(který ho teď vytáčí)USA??? Tam byli myslící lidé(takový jako vy??) ??

Salut.

Roman

07. 03. 2026, 22:00

tato tvoje , velice základní otázka dokazuje tvojí negramotnost . toto už bylo propráno všude stokrát - milionkrát