Balt se mění v šachovnici: Rusko posílá na ropné lodě bývalé žoldnéře a operativce
V Baltském moři se odehrává tichá změna pravidel. Lodě takzvané „stínové flotily“, které přepravují ruskou ropu, podle zjištění investigativních týmů už nechrání jen anonymita vlajek a složité vlastnické struktury. Rusko na ně začalo nasazovat i lidi z úplně jiného světa: bývalé žoldnéře a operativce napojené na bezpečnostní složky.
Foto: Ruský tanker v obležení Estonské pobřežní stráže | Telegram
Společná investigace finského deníku Helsingin Sanomat s Delfi a mezinárodním centrem OCCRP identifikovala 17 osob na lodích „stínové flotily“ operujících ve Finském zálivu, které nemají žádnou námořní kvalifikaci. Přesto se podle zjištění na palubách nepohybují jako běžní členové posádky — naopak mají dohlížet, řídit a kontrolovat práci ostatních.
Z těchto 17 osob jich 12 může mít vazby na žoldnéřskou organizaci Wagner Group nebo na ruskou vojenskou rozvědku. A právě tady se z „přepravy ropy“ stává bezpečnostní problém: nejde jen o to, co lodě vezou, ale kdo na nich je — a jaký může mít úkol.
„Bezpečnostní týmy“ na palubě: soukromé firmy, státní logika
Zjištění investigativců potvrdili i zástupci několika západních vojenských a civilních zpravodajských služeb, včetně finské bezpečnostní služby Supo (Finnish Security and Intelligence Service). Podle Supo mohou ruští „bezpečnostní pracovníci“ umístění mezi posádku v některých případech fungovat jako spojka mezi „stínovou flotilou“ a ruskými ozbrojenými silami — které zároveň posilují svou přítomnost v Baltském moři.
Podobné informace získala i švédská redakce SVT Nyheter od národních zpravodajských zdrojů: na těchto lodích mají pracovat zaměstnanci soukromých vojenských společností, včetně bezpečnostních koordinátorů. Jeden ze zdrojů to shrnul výstižně: protože jde o soukromé firmy, v ruském prostředí je nelze oddělit od státu.
Je to typická šedá zóna: formálně „soukromé“, prakticky „státně použitelné“.
Co je na tom nejneklidnější: uniformy, zbraně — a dokonce figuríny
Zpravodajské služby zároveň sledují i detaily, které zní skoro absurdně, ale v součtu dávají smysl jako taktika odstrašení a mlžení. Objevují se zprávy o ozbrojeném personálu v uniformách. A také tvrzení, že na lodích jsou umisťovány figuríny napodobující ozbrojené osoby — tedy něco, co může na dálku vytvářet dojem větší ochrany a odradit od kontroly, přiblížení nebo zásahu.
Podle švédských informací taková aktivita sama o sobě není nelegální, protože lodě operují v mezinárodních vodách. To ale neznamená, že je „bezpečná“ nebo bez následků. Právě naopak: zpravodajské služby situaci pečlivě monitorují.
Operace Svart Kaffe a loď Caffa: konkrétní zásah v Baltu
Napětí kolem „stínové flotily“ už nezůstává jen u sledování. Dne 7. března provedly švédské speciální jednotky a pobřežní stráž rozsáhlou operaci s názvem Operation Svart Kaffe, jejímž cílem bylo zadržení plavidla Caffa v Baltském moři.
Příběh lodi Caffa ukazuje, jak „stínová“ logistika funguje v praxi: v červenci 2025 měla loď naložit ukradené obilí v okupovaném Sevastopolu. Později v létě pak změnila vlajku z ruské na guinejskou — zjevně ve snaze zakrýt svou činnost a ztížit dohledatelnost.
Proč na tom záleží: z ropné trasy se stává bezpečnostní koridor
Když se na civilních plavidlech začnou objevovat lidé bez námořních kvalifikací, zato s vazbami na žoldnéřské struktury a vojenskou rozvědku, mění se charakter celé operace. „Stínová flotila“ pak není jen nástrojem, jak obcházet tlak a udržet export. Může se stát i platformou pro:
- kontrolu posádek a disciplínu (včetně prevence „neposlušnosti“ nebo úniků informací),
- odstrašení kontrol (viditelná „ochrana“, uniformy, zbraně, případně i figuríny),
- propojování civilní dopravy s vojenskými zájmy v prostoru, kde roste vojenská aktivita.
Balt je přitom úzké hrdlo: hustý provoz, citlivá infrastruktura, a vysoká míra pozornosti ze strany pobřežních států. Každý nový „bezpečnostní prvek“ na těchto lodích tak může být vnímán nejen jako ochrana nákladu, ale i jako signál — že Rusko počítá s tlakem a připravuje se na něj.
Zdroj: Autorský text Jonáše Nekolného, Helsingin Sanomat






Komentáře
Azor
12. 03. 2026, 14:30„Rusové se nevzdávají!“ – tato slova zaznívají z obou stran a jsou vážným důvodem k zamyšlení.
Podle některých zpráv padlo do ruského zajetí mezi 18 000 a 20 000 ukrajinských vojáků. To je značný počet – přibližně čtyři až pět b r i g á d Ozbrojených sil Ukrajiny. A ne všichni se ruským silám vzdali dobrovolně. Většina Ukrajinců kapituluje pouze v situacích, kdy už není jiné východisko, tváří v tvář jisté smrti.
Paradoxem je, že ti, kteří byli mobilizováni násilím – nebo jak se říká na samotné Ukrajině, „busifikováni“, tedy chyceni do spárů TCC –, nespěchají na frontě se složením zbraní.
Jsou i tací, kteří bojují doslova do poslední kulky. Jsou zdokumentovány případy, kdy ukrajinští vojáci na výzvu ke složení zbraní odpověděli výkřikem: „Rusové se nevzdávají!“
A přesto – když jsou zajati, ukrajinskými vojáci to bývají lidé „bílí a nadýchaní“. Nestříleli, sloužili jako kuchaři a téměř všichni tvrdí, že byli násilně odvedeni a bojovat nechtěli.
Služba v Ozbrojených silách Ukrajiny je proklínána. Ozývají se zprávy o těžkých ztrátách, nedostatku personálu, jídla i munice a o zneužívání a vydírání ze strany důstojníků. Přesto ani tato bohatá „kytice“ problémů vojáky ke vzdání nepohání.
"„Kořenovou příčinou tohoto chování je především strach,“ říká vojenský expert a plukovník ve výslužbě Gennadij Alechin.
„Zaprvé jim psychologové vymývají mozky a líčí jim hrůzy ruského zajetí, kde budou jistě zabiti. Zadruhé se ukrajinští vojáci bojí vlastních zadržovacích oddílů, které stojí za jejich zády a útočí údernými drony na ty, kteří se pokoušejí vzdát. K tomu přistupuje strach z výměny zajatců a návratu domů – kde budou znovu posláni do války, aby svou vinu odčinili krví. Zároveň přijdou prakticky o veškeré platby, výhody a důchody.“
V Ozbrojených silách Ukrajiny jsou také vojáci „ideologičtí“ – a to nejen v nacionalistických praporech, ale i v běžných jednotkách. Stačí se podívat na jejich tetování s fašistickými a banderovskými symboly. Tito lidé byli indoktrinováni od dětství; ruskou armádu vnímají jako úhlavního nepřítele a jsou ochotni popravovat ruské vojáky, kteří padnou do zajetí. Proto věří, že s nimi bude naloženo stejně.
„Zajetí je pro každého vojáka ponižující událostí – znamením slabosti a zlomené morálky,“ říká vojenský expert Boris Džerelijevskij, který sloužil jako člen tankové posádky v Afghánistánu."
Tož tak.
Czertik
12. 03. 2026, 22:00rexik
kdyz teda ukrajinska armada ma takove ztraty, dokazes nam sem dat datum kd rus vstoupi do kyjeva ? nebo jineho vyznamneho mesta ?
nebo ukazes ze mas przadne kulky a nic nevis ?
aport
zdenek54
12. 03. 2026, 22:25:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre: máš przadne kulky? Větší idiot v psaní snad neexistuje!:sleeping::sleeping::sleeping::poop:
Azor
12. 03. 2026, 23:27Czertik.
"kdyz teda ukrajinska armada ma takove ztraty, dokazes nam sem dat datum kd rus vstoupi do kyjeva ? nebo jineho vyznamneho mesta ?"
Žádná "ukrajinská"armáda ale armáda Rusů,co žije na Okrajině Ruska, pod vedením kolaborantů s fašisty v evropě(VB)tak jako ti co bojovali pod Vlasovem!!!To jsou ti co bojují proti svému lidu!!!
Máte to v titulku napsaný,ne??Neumíte číst??Zblblý ruští vojáci, co se nechali zblbnout fašisty(pučisty a Banderovcemi)!!!!
Ruský lid tam v tom Kyjevě je už od Kyjevské Rusi!!!! A tak jako v každém národě(jako u nás Moravec či Gajda)jsou kolaboranti i fašisti(Bandera Suchevič) a v dnešním čase pohropbci Bandery a Sucheviče co udělali protistátní puč!!!
A přestaňte se konečně stále na něco ptát a zkuste se něco už začít učit,když už máte "tu maturitu"??? !!!
Salut.
Czertik
13. 03. 2026, 08:52rexik
kdyz teda rusove co ziji na okraineruska bojuji proti plnokrevnym rusum....proc je putin takovy curak ze chce aby doslova brattrovrazedna valka pokracovala ?
aport.
a s tou kyjevskou rusi mas pravdu....ukrajina je kolebkou a rodistem ruska. ne moskva jak putinovci a retardi jak ty blekotaji.
aport2
zdenek54
13. 03. 2026, 19:19:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
Koho to zajímá blbečku?
Czertik
12. 03. 2026, 10:28tak pokud by pritomnst ozbrojenych lidi odradila arnadu ci pobrezni straz od plneni jejich ukolu...co za sraby potom slouzi na onech lodi ?
copak oni nemaji zbrane, dokonce i lodni ?
no a pokud by zacala posdka z nakladni lode strilet.....tak by namornici meli mit daleko vetsi palebnu silu.
zdenek54
12. 03. 2026, 14:04:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
:wave: Správně, arnadni posdka !! :wave:
zdenek54
12. 03. 2026, 22:23:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
Teda ty jsi blb! Dokonce arnada a posdka! :pray::pray::pray::pray: Než to pošleš ,zkus to po sobě přečíst ...AI ...!:joy:
Pepík Knedlík
12. 03. 2026, 10:19Námořní právo - volný moře ničemu nebrání i kdyby jezdili rusáci na vorech.
Svobody volného moře: Zahrnují zejména:
svobodu plavby,
svobodu přeletu,
svobodu pokládání podmořských kabelů a potrubí,
svobodu budování umělých ostrovů a jiných zařízení povolených mezinárodním právem,
svobodu rybolovu,
svobodu vědeckého výzkumu.
Czertik
12. 03. 2026, 10:30knedle ss
divne, ze rusak ony svobody neuzanava, kdyz z toho muze tezit.
vzpominas na to jak napadl ukrsjinske lode co chteli proplout kercskou uzinou ? a jak ji pak umyslne zablokoval lodi ?
diky ze davas dukazay ze rus na nejake prava sere.
aport
vsimni si, ze tam nikde neni uvedeno pravo pasovat
aport 2
Pepík Knedlík
12. 03. 2026, 12:13Lobotoman
Krim je po referendu součástí Ruska.
Rusko přijalo zákon, který umožní námořnictvu vykázat lodě z Kerčského průliv.
Ber to jako realitu a můžeš jen mlátit hlavou o zeď.
Slavoslav
12. 03. 2026, 12:32zelena guma,
takze ked dajma tomu staty NATO prijmu zakon ktory umozni vykazat rusacke lode z Baltu tak to budes brat ako realitu a nebudes tliachat o nejake slobode plavby?
alebo si ako vzdy naseries do huby?
Pepík Knedlík
12. 03. 2026, 12:57Znám několik Slováků, ale žádný není takový kokot jako ty.
Umíš číst, tak čti a Nelži!
Slavoslav
12. 03. 2026, 12:59takze ako som si myslel ty prepita guma, naseries si do huby a ani na to nebolo tak dlho treba cakat
Pepík Knedlík
12. 03. 2026, 13:40Slaboslave
Ser na mě ty debile co trtká ovce.
Slavoslav
12. 03. 2026, 13:45guma
ako ok, vsak ak ta to bavi trtkaj ovce, nemusis si takto do mna projektovat svoje tuzby
zdenek54
12. 03. 2026, 14:06:japanese_ogre: Čertík:japanese_ogre:
pasovat koho? ukrsjinske lode? Asi na myslivce, nebo rytíře Zlatého lejna!:bangbang:
zdenek54
12. 03. 2026, 14:08Slavomann
Drotár:cowboy: piš aspoň po čehůnsku!:joy:
Azor
12. 03. 2026, 15:09Slavoslav.
"zelena guma,
takze ked dajma tomu staty NATO prijmu zakon ktory umozni vykazat rusacke lode z Baltu tak to budes brat ako realitu a nebudes tliachat o nejake slobode plavby?"
Pane nato že (asi)máte tu "univerzitu",je vaše odpověď k pláči či k smíchu!! ??
Krym, asi víte, že to byla autonomní republika viz taky r. 91.!!! A ten se svobodně rozhodl osamostatnit (podle mez.práva!!!!)a poté připojit k Ruské federaci !!A vody kolem Krymu jsou vody ruské!!!
Takže,pokud by Nato vyhlásilo to o čem píšete,tak by to bylo v rozporu s mez.právem!!Něco o mez. vodách už vám napsal Pepík Knedlík!!
Takže(i pro Czertika)Azovské moře,je vnitřní moře!!A to i díky připojení Záporožské,Chersonské DLR !!!!
Salut
Slavoslav
12. 03. 2026, 15:13cokel
ze si debil to vieme, nemusis to zdoraznovat tym, ze o namornom prave kde Azovske more ani nahodou nie je vnutorne more kedze velku cast jeho pobrezia tvori Ukrajina nemas ani sajnu. Najma, kedze sa bavime o obdobi spred roku 2022 kedy sa tento incident odohral
takze zalez do budy tupelo
Czertik
12. 03. 2026, 22:02knedle ss
jenze problem je v tom, ze po kradezi krymu si rusove mohli odhlasovat co chteli.
pravidlo volneho pohybu platilo pro nej jak pred kradezi tak i po ni.
ac to nikdy nepochopis.
aport.
Czertik
12. 03. 2026, 22:05rexik
ne vody kolem krymu nejsou ruske, bez ohledu na to, jak je ukradly.
aport
zdenek54
12. 03. 2026, 22:26Pan Pepík
K pochůzce a k drátování mu stačí ten jeho rozum.
zdenek54
12. 03. 2026, 22:27:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre: Ty pochop, že neumíš psát bez chyb!
zdenek54
12. 03. 2026, 22:28:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre: Existuje i měkké (i) Troubo!
Azor
12. 03. 2026, 23:36Slavoslav.
" Azovske more ani nahodou nie je vnutorne more kedze velku cast jeho pobrezia tvori Ukrajina nemas ani sajnu. Najma, kedze sa bavime o obdobi spred roku 2022 kedy sa tento incident odohral"
Teď jsem se v tomto trochu ztratil. Zkust toto ozdrojovat.
Pokud by to bylo před r. 22,a nebylo by to ohledně Příčina a následek(odpověď na něco - na hrubý pytel hrubá záplata - jako Izrael)tak by to bylo proti mez. právu! A nezbylo by mi nic jiného, než si sypat popel na hlavu a zaléz do boudy!!
Salut.
Slavoslav
13. 03. 2026, 05:53cokel
ale ja nie som tvoj googel, ak si tupec co si nevie vyhladat zakladne info nie je to moj problem, ale problem idiota ako ty co sa vyjadruje k niecomu o com nema ani tucha
zdenek54
13. 03. 2026, 06:42Slavomann
Tys ukázka klasického primitiva zo Spiši! Vy "drotári" :cowboy: jste se od nepaměti vyjadřovali ke všemu, až do té doby než vám Maďárom dal po papuli! :head_bandage:
zdenek54
13. 03. 2026, 19:21Slavomann
Už vyrazíš drátovat ? Primitive!:cowboy:
Šebesta
12. 03. 2026, 09:46K clanku asi tolik Rusko uz pod tlakem je v podstate od pocatku valky a tyka se to i Baltu
Czertik
12. 03. 2026, 10:31sebestik
a proc rus chce byt pod tlakem ? kdyby nezacal vlku tak by pod tlakem nebyl.
aport
zdenek54
12. 03. 2026, 14:10:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
Ach ty vlku! :bangbang::grin: Ty nemáš kulky,ale vlka!:wolf:
Slavoslav
12. 03. 2026, 08:35vyborne, dalsie naklady ktore sice nie su vysoke, ale predsa len nejake su a hovno im pomozu. Predstava, ze by rusaci na tankeroch zacali strielat na hliadkove lode statov NATO je usmevna
PS: z rusackeho "novinara" a warblogera WarGonza sa vraj stal dobry rusak a pohnojil zem
zdenek54
12. 03. 2026, 09:54Slavomann
:wave: Konečně pozitivní zpráva!:bangbang:
musketer
12. 03. 2026, 11:20Na hlídkové lodě NATO střílet nebudou, ale na nezvané komando, které se bude šplhat na palubu tankeru střílet budou. Naprostý souhlas. Já být majitelem tankeru, také budu bránit svůj majetek.
Slavoslav
12. 03. 2026, 12:05ak pod tym nezvanym komandom myslis jednotky NATO tak tym picovinam co trepes neveris ani ty
musketer
12. 03. 2026, 12:34Slavoslave, komada jsou většinou zakuklenci, bez označení. Co mají lézt do soukromého majetku (na tanker, kde je cizím jistě vstup zakázán) Nebo ona je válka mezi Ruskem a NATO ?? Že jsem o tom nic neslyšel. Pičoviny třepeš Ty. Myslíš, že NATO tanker potopí torpédem a způsobí ekologickou katastrofu na Baltu? Přemýšlej trochu. Nepovolit vplout do přistavu mohou, ale v mezínárodních vodách cizí ozbrojenci na palubě nemají co dělat a rozkazovat. Nebo Slavoslav a NATO podporuje moderní piráty?
Slavoslav
12. 03. 2026, 12:36ako vravim picovinam o tom ako si rusaci na palube dovolia vystrelit na to komando v Balte neveris ani ty. Ale ak hej tak o kolko si ochotny sa stavit, ze v pripade takeho nalodenia rusak spravi presne nic a akurat zlozia zbrane?
zdenek54
12. 03. 2026, 14:11Slavomann
Nepiš sem slovenské vulgarity, piš sem slušně česky!:bangbang:
zdenek54
12. 03. 2026, 14:13musketer
Slavoslav je především pablb -drotár:cowboy: zo Spiši!
Azor
12. 03. 2026, 15:29Slavoslav.
"Ale ak hej tak o kolko si ochotny sa stavit, ze v pripade takeho nalodenia rusak spravi presne nic a akurat zlozia zbrane?"
Pane,nemáte pocit,že si moc věříte??? Tady na té vaší odpovědi musketérovi,je vidět,jak si vybíráte jen to co se vám hodí do krámu,co???
Ptal se vás na toto !!!
"ale v mezínárodních vodách cizí ozbrojenci na palubě nemají co dělat a rozkazovat. Nebo Slavoslav a NATO podporuje moderní piráty?"
Tak jak že se stavíte k tomuto pirátství????Resp. Korzárství(dělají to ve jménu státu).
A ostatně by se vidělo na místě činu,jak že by to Rusko, na toto zareagovalo !!A nezapomeňte na to,že ta 5,ruská kolona, co hází klacky pod nohy Gosudárovi Putinovi a většině ruského lidu,že už není tak silná,jak bývala!!!
A asi něco víte o tom, co schválila ruská vláda!!
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-ruska-vlada-schvalila-pouziti-armady-k-ochrane-rusu-zatcenych-v-zahranici-40566992
A takový jako byl ten pilot vrtulníku,jak že skončil ve Španělsku,asi víte,ne???
Salut.
Czertik
12. 03. 2026, 22:07musketer
a ano, sem si naprosto jsit ze ony komanda na ruskych tankerech budou velmi rady kdyz na nich bude taky strileno, nejen z pechotnich zbrani, ale i namornich del.
to pak bude mit majitel tankeru radost ze ma v nem spostu novych der...aspon se mu tam bude lepe vetrat :)
aport
zdenek54
12. 03. 2026, 22:31:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
:thumbsup: Jako v tom průlivu,že? Tupoune! :smile:
musketer
13. 03. 2026, 06:20Dnes psali (13.3.26), že světový četník USA milostivě povolil jiným zemím nakupovat ruskou ropu. Proto žádné zastavování ruských tankerů nebude. Ať ti čerte nepraskne žilka v hlavě a budeš za sebou tahat nohu (možná, že ti již praskla)
Jen východní Evropa z toho nic mít nebude, protože banderovec Zelenský schválně rozbil ropovod Družba, stejně jako plynovod Nord stream. Ať se mají všichni zle. A my jim jak blbci cpeme horem dolem. Správně Slováci a Maďaři. Když nebude ropa, nedáme elektřinu. Na hrubý pytel, hrubá záplata.
zdenek54
13. 03. 2026, 06:46A to USA nevadí, že ta ruZZká ropa je ředěná polovinou krve banderovských hrdinů?:bangbang:
Slavoslav
13. 03. 2026, 08:43musketer
no a tu aspon krasne vidiet aky si debil co veri kazdej picovine. Slovensko ziadne vyvoz elektriny nezastavilo, veselo s nou obchoduje a predava ju tak ako pred Ficovym blabolenim. A aby sa nezabudlo, bavime sa o tom Ficovi za ktoreho vlady dosahuju predaje zbrani, konkretne predaje municie ktore smeruju k ZSU rekordne hodnoty. Sice nieco rozprava tupcom ako si ty, ale druha vec je, ako na tychto kseftoch zaraba Kalinak so Strnadom a zrejme aj Hranol ktory sa to neodvazi narusit
Czertik
13. 03. 2026, 08:56musketer
a nejvetsi sranda je v tom , ze slvensko dodava elektriku na ukrajinu porad, nikdy ji neprerusilo.
moc se neraduj, ono povoleni pro ruskou ropu je jen docasne, dokud se hormuz neotevre. pak rus bude zase blokovan.
a ty nevidis tu ironii ? ze na rozbite ropovody na ukrajine doplaceji jen staty co lezou rusku d prdele ?
aport
zdenek54
13. 03. 2026, 19:24:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
Je krása číst takové příspěvky od naprostého debila. :japanese_ogre::joy:
Azor
13. 03. 2026, 19:24Slavoslav.
" Slovensko ziadne vyvoz elektriny nezastavilo, veselo s nou obchoduje a predava ju tak ako pred Ficovym blabolenim. A aby sa nezabudlo, bavime sa o tom Ficovi za ktoreho vlady dosahuju predaje zbrani, konkretne predaje municie ktore smeruju k ZSU rekordne hodnoty."
V tomto máte pravdu.
Je to tím že si informace dokážete obstarat i z jiného kanálu než je ten kanál hlavní proud.Kerý neobjektivně informuje.To že soukromé podniky(musí na to mít povolení a schválení od státních úřadů(Fico a spol)kteří to lifrují k pučistům a Banderovcům(proč v tomto nenazíváte věci správnými jmeny tak jako když to bylo v Chile za Pinocheta????)!!!A to a samé ohledně el. energie,když ty dodávky ze Slovenska se plní které byly nasmlouvany = akorát ta pro mim situace(nouzové) se zastavili:
Jaké titulky píše hl proud??
viz
Slovensko zastavilo dodávky elektřiny pro Ukrajinu, dokud neobnoví tranzit ropy
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-slovensko-zastavilo-dodavky-elektriny-pro-ukrajinu-dokud-neobnovi-tranzit-ropy-299561
A takto manipulujete s lidmi i vy a vám podobní !!!!
Pokud by Slovensko jednalo jako EU tak okamžitě po přerušen ropy by měli uvalit embargo!!A tudíž zastavit všechny dodávky a požadovat po eu aby dali na pučisty a Banderovce sankce jako na Rusko!!!A vy vlastně jste ohledně Slovenska pro co???Pro zastavení dodávek el enerfie a rever.plynu pučistům a Banderovcům?????? Za koho kopete???Nejste za Doníkem??Ano za EU s green dealem a imigranty??Pokud ne tak koho jste volil do ev. parlamentu??Ty kteří jsou proti politice Ursuly???
Salut.