EXCALIBUR
CZUB - 4M
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Spojené státy poskytnou Ukrajině pumy JDAM-ER

 25. 02. 2023      kategorie: Události      24 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Spojené státy dodají Ukrajině satelitně naváděné letecké pumy s dlouhým dosahem JDAM-ER. Tyto pumy jsou schopny zasáhnout cíle vzdálené až 45 mil (asi 72 km) od bodu vypuštění. Základní soupravy pum JDAM (Joint Direct Attack Munition) používá americké letectvo a námořnictvo a byly údajně již prodány do více než 26 zemí.

jdamerFoto: Spojené státy dodají Ukrajině satelitně naváděné letecké pumy s dlouhým dosahem JDAM-ER (na snímku).  | Boeing

Soupravu JDAM-ER lze nainstalovat na klasické neřízené pumy v kalibrech od 500 do 2000 liber. Po uvolnění z letounu puma roztáhne křídla, která jsou součástí soupravy a může s jejich pomocí letět až 45 mil, což je trojnásobek dosahu původní pumy JDAM. Dálková puma JDAM-ER byla vyvinuta firmou Boeing ve spolupráci s australským letectvem.

Boeing získal 20. ledna kontrakt pro letectvo v hodnotě 40,5 milionů dolarů v rámci stávající výrobní smlouvy JDAM. Práce musí být dokončeny do 30. června. Smlouva naznačuje, že USA a Ukrajina vyvinuly metodu, pomocí které budou ukrajinské letouny ze sovětské éry schopny programovat a shazovat pumy JDAM-ER.

Rozhodně však nepůjde o žádnou masovou záležitost, ale spíše bojový test, protože počet letounů, kterými Ukrajina disponuje je malý a jejich pobyt v zájmovém vzdušném prostoru je velmi riskantní. 

Zdroj: thedrive.com

Komentáře

Omny

27. 02. 2023, 14:29

Zdeněk
ty musíš být pěkné hovádko, když dokážeš napsat že Pantsíř neumí zaměřit a sestřelit drony a to samé pry Thor o))

Zdeněk

27. 02. 2023, 14:56

Omnyblb, to víš, že umí, teď prý sestřelili UFO se znaky Pentagonu ... apropo, co ty tvoje sériové Armaty, už viděl někdo kromě tebe ... :laughing::joy::rofl:

p.s. píše se to Tor, ale pš je to tajné :wink:

Marty

28. 02. 2023, 12:15

ruSSnáckové prosí severského boha o pomoc s jejich PVO? zajímavé, a Pantsíř je prosím co? siřičitan pantu od dveří? nebo snad panter siřičitý? :-)

Zdeněk

28. 02. 2023, 13:34

Marty :thumbsup:

Největší sranda je, že jsem nic takového nenapsal, pouze jsem napsal, že Pancir S1 (Pantsir S1 obě varianty se používají) nesplňuje to, co mu bylo propagandou přisuzováno a má problémy s malými cíly, jako jsou drony a útoky dělostřelectvem :laughing::joy::rofl:

Marty

28. 02. 2023, 19:02

co se dá dělat, některá hovádka, se holt naštvou celkem snadno, až z toho blekotaj :-D no, uvidíme co nám k tomu mistr dodá :-D

Roman

26. 02. 2023, 20:47

Šebasta
don-pistolo souhlas. Ukrajina má už nyní tolik dluhů že to nesplatí ani za 1000 let. Myslet si že Rusko bude platit válečné reparace je iluzorní .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
A jak podle tebe ty rudá hlavo , dostanou ruSSký fašouni zpátky např. těch 500mikliard dolarů , co jim západ před rokem pro začátek zabavil a lehce poslouží na obnovu Ukrajiny ????
Ale tím to zdaleka nekončí . ruSSáci jakoukoli platbou kterou v mezinárodním platebním styku provedou , tak se vystavují riziku že jim budou USD a eura zabaveny . Západ se ještě nerozjel a už ruSSký fašouni těžce krvácí . Obejít ho moc nelze !!!!!
Zabavené jachty nemovitosti na západě za desítky miliard USD sou pouhý začátek .
Doufám že i naši se jednou taky rozjedou a rozprodají drtivou většinu ruSSkých nemovitostí na našem území ve prospěch UA  na který se doposud nesáhlo .

Podívej se, jak z rozbombombardovný a šestiletou válkou vysátý západní Evropy ,udělal Marschalův plán za pár !!! let nejvíc prosperující část světa . A to to zvládli USA sami !!!
Ukrajina není ani zdaleka tak zničená a chystá se jí postavit na nohy celej západní svět .

Roman

26. 02. 2023, 20:25

don-pistolo
Mimochodem, jedno vajíčko se už prodává za deset korun!
--------------------------------------------------------
I tady bolševiku lžeš . Např. dneska v Kauflandu sem je nakupoval za 4,80kč .
Nejsem blbej abych je přeplácel . Nikdy sem je nekoupil za víc než 6kč

Roman

26. 02. 2023, 20:18

don-pistolo
USA dodá, ovšem nebude to zadarmo! Kdopak to asi zaplatí?
-------------------------------------------------------------------------------

To , co dodali USA na UA je jen nepatrná kapka a přesto to vedlo k tomu že ruSSký okupantský primitivní a barbarský hordy přišli o 50procent území co od 24.února anektovali .

Pro zajímavost :
Afgánistán je stál 2,5 bilionu USD
Irák 2,0 biliony USD
Somálsko 400miliard USD
Ukrajina 75miliard USD a z druhý nejsilnější armády světa se stala druhá nejsilnější na UA

Po válce je již v plánu nový Marschalův plán . A financován bude minimálně z 500miliard zatím zabavených fašistickému ruSSku . A tím ruSSký reparace zdaleka , zdaleka nekončí .

Roman

26. 02. 2023, 23:03

Oprava :
ruSSká armáda na Ukrajině není druhá nejsilnější , ale až třetí , jak uvádějí nové zdroje .

https://www.securitymagazin.cz/defence/exkluzivne-ruska-armada-je-na-ukrajine-treti-nejsilnejsi-armadou-po-ukrajinske-a-wagnerove-skupine-rika-v-rozhovoru-pro-sm-americky-instruktor-1404070199.html

Veritas vincit

26. 02. 2023, 20:07

don-pistolo
"...tu pohádku jak Amerika chválí a podporuje Ukrajinu vyprávěj holubům, ale těm mladejm, ty starý vědí svoje,..."
*
O jaké pohádce to bez důkazů mluvíš starý dojmologu?
Evidentně nic nevíš, jenom se hloupě domníváš... přestárlý holube.
CNN není žádná pochybná drbna.

"...akorát se snaží aby to zaplatila Evropa!"
*
Pro své hloupé tvrzení jsi nepředložil žádný důkaz, jenom hloupou lež.

"Kam šlápne amík sedm let tráva neroste, a lidi už tam toho taky mají tak akorát!"
*
Pro své hloupé tvrzení jsi nepředložil jediný důkaz.
Kteří "lidé"toho mají dost. Líní hlupáci jako ty? Ti nejsou přece spokojeni nikde, kde se nežere a nebydlí zadarmo.:laughing:
Západní Evropa, kam v roce 1945 došla US Army má dodnes náskok několik desítek let před bývalou sovětskou zónou a dodnes je to vidět.
Podívej se do tabulek HDP na 1 obyvatele a srovnatelné země, jako např Rakousko.
15. Rakousko, 52,062 USD
38. ČR, 28,095 USD
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)_per_capita

"Kdo podporuje a prodlužuje to válčení je u mně mamlas! "
*
To si vyřiď s agresorem Putinem a všemi okupanty, debilními obyvateli Ruské federace. :slight_smile:

"A pravdu měl a dosud platí, že kdo vyvolává válku by měl být zastřelen svými vlastními lidmi, řekl nositel nobelovy ceny a autor knihy Stařec a moře, Ernest Hemingwej!"
*
Pláčeš dobře, ale na špatném hrobě.
Agresivni blbečkové v RF evidentně nikdy nečetli Hemingwaye.
Neumíš ani napsat správně jméno spisovatele, kterého cituješ, tak koho bys chtěl s takovou "kvalitou" poučovat slovanský chytrolíne?:slight_smile:

Roman

26. 02. 2023, 20:05

don-pistolo
nerostné bohatství co rusové mají by se mělo rozdělit protože to západ potřebuje!
----------------------------------------------------------------------
To je lež . Západ si může pořídit nerosty pohodlně jinde . Ale Čína ta jednou Sibiř schlamstne jak malinu , což se už pomalu děje nyní . To že Putler zlikviduje armádu na UA Čína vesele vítá .

Roman

26. 02. 2023, 19:56

don-pistolo
Pořád nechápou, že Rusko nehodlá připustit aby se u nich rabovalo!
-------------------------------------------------------------------
Nevěřím že seš takovej brutální mimoň , kterej nevidí to  , že důvod proč ruSSáci dostávají tekhle neuvěřitelně na UA na frak je to , že ta země místo peněz určených do armády je nechala Putlera vyrabovat jeho nohsledama a posluhovačema .

Ano u nás také v devadesátkách rabovalo a sme hrdí vynálezci slova tunelovat . Ale proti Putlerovo mafiánský kleptokracii jsme jen trapný břídilové .

Veritas vincit

26. 02. 2023, 14:53

don-pistolo, Šebesta
"Zelenskyj se v Americe těší drtivé podpoře. Občané pomoc Ukrajině vítají, ukázal průzkum"
https://cnn.iprima.cz/americane-jsou-spokojeni-s-praci-zelenskeho-polovina-z-nich-chce-nadale-podporovat-i-ukrajinu-201632

Veritas vincit

26. 02. 2023, 13:57

don-pistolo
"USA dodá, ovšem nebude to zadarmo! Kdopak to asi zaplatí?..."
Šebesta
"don-pistolo souhlas. Ukrajina má už nyní tolik dluhů že to nesplatí ani za 1000 let."
*
Dva slovanští voříšci bez inteligence a znalostí, mají zbytečné starosti.
Jedno je jisté, vy dva to určitě neplatíte. Tak se raději starejte o svoje, neužitečné slovanské fňukny.
Pokud vím, tak drtivou většinu dodávek zbraní schvaluje Kongres a financují USA.
Když bych si mohl vybrat, kam posílat daně, tak je budu raději posílat Ukrajině, než neužitečným slovanským fňuknám v ČR. Hlavně, aby se nedostala ani koruna k voličům KSČM, ANO, ČSSD a SPD.

Mark

25. 02. 2023, 14:19

https://tvn24.pl/biznes/ze-swiata/wojna-w-ukrainie-departament-stanu-usa-i-usaid-przekaza-ukrainie-ponad-10-mld-dolarow-6777849

:flag_us::thumbsup:

Béďa2

25. 02. 2023, 12:01

V článku mi schází zasadni detail, dolet zavisi na vysce vypuštění...tzn. tech 70km dosahne nekde z 10km. V takove výšce je pochopitelne velmi slouite se pohybovat v přífrontovém pásmu pokid má protivnik kvalitni PVO, coz RU bohuzel má...

Veritas vincit

25. 02. 2023, 12:33

Béďa2
JDAM-ER byl testován na klasických Hornetech F/A-18
z výšek od 3 do 12 km (10.000 až 40.000 stop).
https://www.defensemedianetwork.com/stories/raaf-boeing-successfully-test-extended-range-jdam-er/

"V takove výšce je pochopitelne velmi slouite se pohybovat v přífrontovém pásmu pokid má protivnik kvalitni PVO, coz RU bohuzel má..."
*
Vzhledem k tomu, že ukrajinské letectvo nepřestalo před rokem existovat, jak zde šířili bludy někteří slovanští neználkové a duté ruské mozečky, tak evidentně Rusko žádnou extra výkonnou PVO nemá.
Ono také záleží na obsluze zbraní PVO. Zda pracuje vycvičený voják, nebo primitivní ruské okupantské prase bez inteligence. :slight_smile:

Béďa2

25. 02. 2023, 13:15

Hele.občas si říkám zda nejses rusky trol...protoze právě takovy obraz chce nepřítel aby sis o nem myslel.
Proste neujizdej na meme...

Jinak.nikdo rozumný neříká ze Rusové znicili letectvo UA, ale je treba konstatovat ze ztraty ma reálně velké, najdi si to na Oryxu, a zaroven prakticky neoperuje, protoze pozemni PVO navzajem drzi v šachu obe letectva...
Precti ai neco o ucinnosti S300 a to je starsi system, v podstate se predpoklada,.ze ruska PVO pokud je rozmistena ve vrstvach,.coz mozna bylo poruseno stazenim nekterych Panciru do Moskvy, je i pro zapadni techniku,.snad s vyjma B2, ale to je strategicky bombardér, velmi tezko překonatelná...
Ono to plati i pro ty HARM, kdy abys ni mohl odpalit musis pro iknout do operacniho prostoru PVO...

Béďa2

25. 02. 2023, 13:18

Ten článek říká ze ro funguje, ale predpokladam ze přesné TTD nebudou veřejné.

Veritas vincit

25. 02. 2023, 14:05

Béďa2
"Precti ai neco o ucinnosti S300 a to je starsi system,..."
+
To co si mohu přečíst o S300, pochází pouze z ruských, nebo tureckých zdrojů. Pro mě tedy, jedna paní povídala...
Nakonec o inteligenci ruské obsluhy nikde ani slovo.:slight_smile: Viděl jsem dost Rusáků za okupace Československa a nepamatuji se, že by některý dosahoval alespoň evropského průměru. Jenom jich bylo hodně.:slight_smile:

Délka této války a počet obětí bude přímo úměrný ochotě Evropanů pomáhat Ukrajině technicky i finančně. Spoléhat se pouze na skvělé USA se nemusí z časového hlediska Evropě vyplatit.
Například ČR měla úplně vyprázdnit všechny sklady a všechnu těžkou techniku a všechnu munici poslat na Ukrajinu, což se evidentně ještě nestalo. Stejně tak měli učinit všichni, kteří mají ve skladech zbytečné zásoby z dob sovětské éry.
Jak sám píšeš, Rusko neradno podceňovat. Tedy porazit Rusko co nejdříve, než se poučí z chyb je jedinou šancí Evropy.
Bůh žehnej USA a veliké díky za další záchranu líných a dementních Evropanů.:flag_us::thumbsup:

Zdeněk

25. 02. 2023, 12:45

Béďo,

jednak předpokládám, že to naopak budou používat pro bombardování frontových oblastí z větší vzdálenosti, kdy teď přilétají v malé výšce a "hloupé" bomby odhazují při stoupání a následně prudce klesají a doufají, že to něco trefí ...

A někde jsem narazil na zmínku, a narovinu nevím přesně kde a nemůžu to znovu najít, takže to může být pitomost, že JDAM plánují propojit i s některými raketomety.

Béďa2

25. 02. 2023, 13:17

pouziti s raketou by bylo zajímavé. Verim ze jsou schopni zajimavych improvizací.

Jasne ze to bude znamenat nárůst schopností, ale nebude to gamechanger...

Zdeněk

25. 02. 2023, 13:35

To snad ani nikdo netvrdí, ale obě letectva teď absolvují okolo 20 až 30 bojových letů denně a Ukrajincům by to mohlo výrazně zlepšit podmínky k životu.

Každopádně u HIMARS všichni analytici taky předpokládali, že možná pomůže, ale nic moc nezmění, a ejhle výsledky jsou naprosto neúměrné počtu.

Mimochodem, právě třeba Pancir S má být papírově super systém krátkého dosahu schopný zničit prakticky jakoukoliv hrozbu včetně dělostřeleckých projektilu, ale evidentně toho schopný není, mnohdy se podle záběru zdá, že posádka o nebezpečí ví, ale není schpna například dron zaměřit.
To samé ty slavné arktické TOR M2DT, má to být naprostá špička, div ne se superschopnostmi, a místo toho je to jen celkem kvalitní, ale obyčejný systém PVO.

Béďa2

01. 03. 2023, 18:10

tak o tom žadná o tom se  nepřu, jenže ty na místní poméry zlobíš a nepíšeš jednoduchá meme...:)
Jasně že Rusko bylo přeceňová j tady většunou provokuju jednoduchá pořád se opakující meme a ty na mě se skutečnými znalostmi.

Ale vážně doufám že to UA pomůže a za mě uvidíme účinnost. Nebodou to mít jednoduché díky ruské PVO ale díky moznosti vypoušťet z cetší dálky to může mít překvapivý efekt, navíc nejsem si jistý v jaké rychlosti to půjde vypouštět, čím rychleji nosič poletí tím by to mělo mít také vliv na dolet.