EXCALIBUR
CZUB
CZUB

Společnosti holdingu CSG a kopřivnická TATRA TRUCKS představí své výrobky a služby ve společné expozici na veletrhu IDET 2021

 01. 10. 2021      kategorie: Události      18 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Brněnské výstaviště bude ve dnech 6. až 8. října hostit veletrh obranných a bezpečnostních technologií IDET 2021. Tradičně na něm nebude chybět společná expozice firem holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) a společnosti TATRA TRUCKS, která na stánku 035 v pavilonu P a na venkovních výstavních plochách představí novinky a výrobky těchto předních českých výrobců v oboru. 

Specializovaný veletrh IDET se koná každé dva roky, letos vzhledem k omezením souvisejícím s pandemií proběhne v netradičním podzimním termínu. IDET představuje významnou přehlídkou obranných a bezpečnostních technologií ve střední Evropě se silnou mezinárodní účastí vystavovatelů, specialistů, oficiálních delegací i zástupců ozbrojených sil, státních institucí a médií. Firmy holdingu CZECHOSLOVAK GROUP a TATRA TRUCKS jako jedni z předních českých producentů působících v této oblasti vystavují na IDETu pravidelně a prezentují nejnovější nebo úspěšné a ověřené produkty ze svých portfolií. I letos bude jejich společná expozice největší ze všech vystavovatelů, a rozprostře se na ploše 800 m2 v pavilonu P a dalších 1200 m2 připadne na statické venkovní exponáty. 

Kopřivnická automobilka TATRA TRUCKS představí několik provedení vozů Tatra Force a Tatra Tactic, které tvoří páteř její produkce pro ozbrojené složky. Ve vnitřní expozici se v premiéře představí například nový vyprošťovací a odsunový automobil Bison na podvozku Tatra Force.

Tatra Force 6x6Foto: Tatra Force 6x6 | TATRA TRUCKS

V rámci dynamických ukázek na venkovní výstavní ploše budou k vidění třínápravové provedení vozu Tatra Tactic a také těžký nákladní vůz Tatra Force 6x6. Ve statické expozici pak automobil Tatra Force 4x4 a tankový tahač Tatra Force 8x8. Doplní je i závodní speciál pro dakarskou rallye Tatra Phoenix týmu Tatra Buggyra Racing.

TATRA TACTIC 6x6 Foto: Tatra Tactic 6x6 | TATRA TRUCKS

Firmy EXCALIBUR ARMY (EA) ze Šternberka na IDETu 2021 představí v české premiéře technologický demonstrátor dělostřeleckého systému DITA. Ten představuje horkou novinku vývojového programu firmy. Jde o plně automatizovanou kolovou houfnici na podvozku Tatra se zbraní ráže 155 mm plně kompatibilní se standardy NATO. Díky vysoké míře automatizace a elektronickému vybavení má pouze dvoučlennou obsluhu a vyznačuje se vysoce efektivní palbou na vzdálenost až 39 km se standardní municí NATO s dnovým generátorem plynů.

DITA 155 mmFoto: Na letošním IDETu se představí v české premiéře technologický demonstrátor dělostřeleckého systému DITA | EXCALIBUR ARMY

Návštěvníkům brněnského výstaviště společnost EA předvede i obrněné vozidlo Patriot II 4x4 na podvozku Tatra. Patriot II má modulární koncepci a spadá do kategorie vozidel o váze 13 až 17,5 tun. Díky své univerzálnosti a modularitě je Patriot II vhodný pro bojové nasazení, hlídkové mise či průzkumnou činnost. Najde však uplatnění i u bezpečnostních sil a civilních složek, jako jsou například policie, hasiči, záchranáři, bezpečnostní služby a další. 

Dalším exponátem z produkce EA bude i mostní automobil AM-70 EX na podvozku Tatra Force 8x8. AM-70 EX je určen k přemostění suchých i vodních překážek, přičemž nosnost jeho mostovky odpovídá třídě MLC 70, tedy zhruba 70 tunám. Umožňuje tak provoz těžké obrněné techniky, kterou mají ve výzbroji země NATO a která se postupně objeví i ve vybavení české armády. EA se zabývá i modernizacemi tankové techniky, proto by se v Brně měl představit i modernizovaný tank T-72 ERA. Zároveň bude k vidění i transportní podvalník Demarco a tankový tahač Tatra Force 8x8.

AM-70 EXFoto: Mostní automobil AM-70 EX | EXCALIBUR ARMY

Další kopřivnická společnost TATRA DEFENCE VEHICLE (TDV) z holdingu CSG na veletrhu představí prototyp obrněného vozidla TITUS 6x6, které vzniklo ve spolupráci TDV, TATRA TRUCKS a francouzské zbrojovky Nexter. Konkrétně půjde o prototyp spojovací verze (KOVS) určené pro AČR. Obrněné vozidlo TITUS kategorie MRAV představuje unikátní kombinaci vysoké odolnosti a výjimečných vlastností v těžkém terénu. TITUS má široké využití, od bojových a průzkumných či hlídkových misí až po bezpečnostní a policejní nasazení při ochraně majetku a obyvatelstva.

TITUSFoto: Společnost TATRA DEFENCE VEHICLE z holdingu CSG na veletrhu představí prototyp obrněného vozidla TITUS 6x6 | TATRA DEFENCE VEHICLE

Pro českou armádu TDV ve spolupráci s dalšími českými podniky a státními institucemi vyvíjí tři specializované verze vozidla TITUS – spojovací (KOVS), velitelsko-štábní (KOVVŠ) a místo koordinace palebné podpory (MKPP), celkem armáda objednala 62 TITUSů. Ve venkovní expozici bude k vidění i ženijní verze vozidla TITUS od společnosti Nexter. Dalším exponátem bude lehké bojové vozidlo Gepard na podvozku Toyota, které je určeno pro výsadkové a speciální síly. Vzniklo ve spolupráci TATRA DEFENCE VEHICLE a plzeňské firmy DAJBYCH, jež se specializuje na unikátní terénní vozidla.

V expozici CSG se budou prezentovat i firmy spadající do divize CSG AEROSPACE. Produkty a služby této divize představují kompletní řešení pro řízení pohybu letadel ve vzdušném prostoru, pro majitele letadel a provozovatele letišť v civilní sféře i pro vojenská letectva i protivzdušnou obranu. Jednou z nich je ELDIS Pardubice, která na letošním IDETu představí své nové logo, a především oslaví i 30 let své úspěšné existence. Její portfolio budou reprezentovat modely stěžejních produktů firmy v oblasti letištních radarů, například primární přehledový radar RL-2000 a monopulsní sekundární přehledový radar MSSR-1 nebo komerčně úspěšný přesný přibližovací radar PAR-E.

RL-2000 a MSSR-1..Foto: Portfolio CSG AEROSPACE budou reprezentovat modely stěžejních produktů firmy v oblasti letištních radarů, například primární přehledový radar RL-2000 a monopulsní sekundární přehledový radar MSSR-1. | CSG AEROSPACE

Společnost RETIA představí víceúčelový 3D radar ReGUARD určený pro detekci a současné sledování pozemních cílů a pomalých nízkoletících objektů s malou odraznou plochou. Je vhodný například k ochraně bodových cílů nebo důležité infrastruktury, uplatní se dobře v antidronových systémech např. při ochraně letišť, ale i v systémech protivzdušné obrany.

ReGUARD (4)Foto: Společnost RETIA představí víceúčelový 3D radar ReGUARD určený pro detekci a současné sledování pozemních cílů a pomalých nízkoletících objektů s malou odraznou plochou. | RETIA

RETIA bude vystavovat i unikátní radar ReTWis 5. Tento lehký a přenosný radar dokáže detekovat a sledovat živé osoby i zvířata, která se nacházejí za zdí nebo za jinou nekovovou překážkou. ReTWis 5 se díky svým vlastnostem i schopnostem řadí na špičku ve svém segmentu, o čemž svědčí i to, že získal zakázky u bezpečnostních sborů v USA, tedy na technologicky nejnáročnějším trhu.

RETIA RetWis (2)Foto: RETIA bude vystavovat i unikátní radar ReTWis 5 | RETIA

Do divize CSG AEROSPACE spadá i společnost EUROPEAN AIR SERVICES (EAS). Ta vedle svých služeb provozovatelům letadel a vrtulníků představí i možnosti výcviku pilotů i pozemního personálu ve svém výcvikovém centru Slovak Training Academy (STA), které sídlí na letišti v Košicích. Centrum má kapacity a podmínky pro výcvik, které jsou v Evropě zcela unikátní. Provádí výcvik i na legendárních vrtulnících Sikorsky UH-60 Black Hawk, které provozuje jako jediný komerční subjekt v Evropě.

European Air ServicesFoto: EUROPEAN AIR SERVICES vedle svých služeb provozovatelům letadel a vrtulníků představí i možnosti výcviku pilotů i pozemního personálu ve svém výcvikovém centru Slovak Training Academy (STA) | EUROPEAN AIR SERVICES

Na letošním IDETu představí klíčové prvky svého portfolia i společnost CS SOFT. Půjde například o produkty pro služby řízení letového provozu – ALS ATM systém, ATC simulátor či víceúčelový nástroj pro situační přehled a šetření leteckých incidentů RadarView. Společnost se totiž vedle vývoje systémů řízení letového provozu zabývá také vývojem přehledových a monitorovacích systémů. CS SOFT je významným českým dodavatelem v oboru, který má na kontě zároveň úspěšné instalace mezi civilními i vojenskými složkami řízení letového provozu na čtyřech kontinentech.

CS SOFTFoto: Na letošním IDETu představí klíčové prvky svého portfolia i společnost CS SOFT | CS SOFT

Zdroj: CZECHOSLOVAK GROUP

CENOVÉ BOMBY 258)

Komentáře

karel3

10. 10. 2021

Czert
"Ukaz me kde sem si spletl 152 a 155."
----------------------------------------------------------
Tolik místa tady ani na důkazy není.
Půl roku jsi tady psal o Danách (152 mm/37 ráží), jako o lepší cestě pro AČR...
To může psát jenom diletant, který nerozumí kvalitativnímu rozdílu mezi 152/37 a 155/52 (Caesar). :slight_smile:

Czert

09. 10. 2021

Karlik
Ukaz me kde sem si spletl 152 a 155.

A kdyz to teda neni super obrovsky rozdil, tak proc si naprosto vsude zduraznoval ze cesar ma o 7 razi delsi lauf?

Kdyz to neni dulezite, proc to zduraznujes?
Inu, ses pomateny slovan.

karel3

05. 10. 2021

Ghost
"Mne by zajímalo, rychlost střelby z Ceasara při horších podmínkách, jde mi o nabíjení v noci, za sněžení, za deště, za větru, v horku a tak. Díky za odpovědi."
--------------------------------------------------------------------------------------
Ten speciální dotaz bude asi pro odborníky Ministerstva a AČR.
Všeobeně se nic takového neuvádí.
Pro průměrné smrtelníky:
Odkaz na konkurenci občas mažou...
Google - "CAESAR představuje dobrý technický a ekonomický kompromis"
Odstavec - "Jak pracuje nabíjení"

Historie hovoří jasně - Slované v historii ČR nikdy za svoji zemi nebojovali, ale vzdávali se předem, takže je celkem jedno, jestli svítí, nebo prší. :slight_smile:

Ghost

04. 10. 2021

Mne by zajímalo, rychlost střelby z Ceasara při horších podmínkách, jde mi o nabíjení v noci, za sněžení, za deště, za větru, v horku a tak. Díky za odpovědi.

karel3

04. 10. 2021

Czert
"Tak krome klasickeho placani si opet nedokazal vysvetlit onen super obrovsky rozdil 7 razi.
A to si rakas strojar... Ses hamba a ne strojar."
----------------------------------------------------------------------
Ukaž mi, kde jsem napsal "super obrovský rozdíl", kolotočaři ? :smile:
Zbytečné plýtvání časem.
Půl roku ti trvalo, než jsi pochopil rozdíl mezi 155 mm a 152 mm a přestal žvatlat o Danách.
40% je pro tebe dvojnásobek... Nejlevnější nabídka a cena 163,4 mil za Caesara je pro tebe víc než 180 mil. za Zuzanu 2 , ...
Raději popros nějakého učitele na penzi o doučování. Děláš po světě ostudu vzdělávacímu systému ČR. :slight_smile:

Czert

04. 10. 2021

Karlik
Tak krome klasickeho placani si opet nedokazal vysvetlit onen super obrovsky rozdil 7 razi.
A to si rakas strojar... Ses hamba a ne strojar.

karel3

04. 10. 2021

Zdeněk
Nic jiného než trapné vytáčky z cesty a okecávání "na skladě" nemáš ? :slight_smile:
Co tvé technické znalosti a dovednosti ?
Napsal jsem snad nějaký technický parametr špatně ? Proč mě neopravíš ?
Nebo na to nemáš ? :slight_smile:
Myslíš, že bych měl dát na slovanského chytrolína Zdeňka, vzdát se toho co mě baví i živí a až na to budu mít předepsaný věk odejít do důchodu?
Vyměnit čest a hrdost za sociální dávku na dluh svých dětí, jak to provozují dnešní většinové Ze-Bu pijavice ? :slight_smile:

Zdeněk

04. 10. 2021

:laughing: žebys :laughing: To je slovansky slovane?:laughing:
Ještě napiš něco zajímavého starobní důchodče, ať se mužů zasmát a pak už utíkej do Kaulandu, než ti kolegové všechno v akci vykoupí :laughing:

karel3

04. 10. 2021

Zdeněk
"Karel3: Karle, děkujeme že jste nám řekl, jakou máte kvalifikaci. Hned je poznat s kým máme tu čest :thumbsup:"
-----------------------------------------------
Žebys své závěry podpořil nějakými technickými daty z oboru mým slabým znalostem rádoby nadřazeným a umlátil mě tady technickými znalostmi, to asi nehrozí, viď všeznalý Slovane. Tak poštěkávej za plotem dál.:slight_smile:

Zdeněk

04. 10. 2021

Karel3: Karle, děkujeme že jste nám řekl, jakou máte kvalifikaci. Hned je poznat s kým máme tu čest :thumbsup:

karel3

04. 10. 2021

Czert
"A co jako ze ma o 7 razi kratsi delo? Ty 2 km dostrelu oproti cesaru nejsou zadna katastrofa.
A dodnes si nevysvetlil jaky super dulezity parametr vetsi dostrel o 2km u zabozroutu.
Zvlast kdyz se sprajcli a prodavaji cesary draz nez zuzany ci dity."
----------------------------------------------------------------------------------------------
O 7 ráží kratší hlaveň má Dita, která existuje v 1 prototypu... a hned zase meleš o Zuzanách 2 ?
Caesar stál 163,4 mil. a Zuzanu 2 nabízeli Slováci za 180 mil.
Pro tebe jsou Caesary dražší ?
Co jsi měl na základce z matematiky, Slovane? :slight_smile:

Normální Čech příjme rozhodnutí a udělá vše, aby se ta investice AČR vyplatila.
Slované budou do konce života rozebírat "exkrement", kňučet a fňukat s pocitem, že by všechno udělali lépe i když mají celoživotní kvalifikaci pouze na obsluhu kolotoče. :slight_smile:

karel3

04. 10. 2021

Martin23
"Vidím, že kadlik nezklamal. Dokud se neměl na koho lepit, s kým vyvolat konflikt, tak ho to nezajímalo. Stačila jedna věta a málem se nám vypsal z podoby.
Schválně, kolik sraček nameleš do zítřka?"
----------------------------------------------------------------
Na tebe zdaleka nemám, Slovane. :slight_smile:

"DITA přichází a my jsme nakoupili předražené Caesary, které jsou o level níže než DITY"
Kde máš ty své o level"
--------------------------------------------------------
Kde máš ty své o level vyšší parametry ? :slight_smile:

Czert

04. 10. 2021

Karlik
A co jako ze ma o 7 razi kratsi delo? Ty 2 km dostrelu oproti cesaru nejsou zadna katastrofa.
A dodnes si nevysvetlil jaky super dulezity parametr vetsi dostrel o 2km u zabozroutu.
Zvlast kdyz se sprajcli a prodavaji cesary draz nez zuzany ci dity.

Martin23

03. 10. 2021

Vidím, že kadlik nezklamal. Dokud se neměl na koho lepit, s kým vyvolat konflikt, tak ho to nezajímalo. Stačila jedna věta a málem se nám vypsal z podoby.

Schválně, kolik sraček nameleš do zítřka?

karel3

02. 10. 2021

Omlouvám se za chybu.
"Úředníky a důchodce nemusí nákup Caesarů vůbec mrzet, protože jako ekonomicky neaktivní ..."
Správně má být:
"Státní zaměstnance a důchodce nemusí nákup Caesarů vůbec mrzet, protože jako ekonomicky neaktivní příjemci státních dávek se na financování vůbec nepodíleli." :slight_smile:

karel3

02. 10. 2021

Martin23
Když už bys chtěl něco srovnávat, amatére, tak slovenská Zuzana 2 má stejné základní parametry jako Caesar.
Proto také ze Slovenska prodali české firmě EXCALIBUR ARMY s.r.o. kratší hlaveň 45 ráží a sami použili v Zuzaně 2 délku 52,9 raží.
Přece si nebudou kálet do vlastního hnízda, že chytrolíne. :slight_smile:
Opravdu nevím, co si chtěla f. EXCALIBUR ARMY s.r.o. s tím zkráceným "laufem" dokázat.
Možná jenom udělat vlny v řadách technických nedouků jako jsi ty. :slight_smile:

karel3

02. 10. 2021

Martin23
DITA přichází a my jsme nakoupili předražené Caesary, které jsou o level níže než DITY."
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Žádná Dita nepřichází.
Jak už u Slovanů bývá, přišla pozdě. V podstatě ji "slepili" po vyhlášení výběrového řízení.
Houfnice je stejně ze Slovenska a podvozky Tatra jsou jak pod Ditou, tak i pod Caesarem.
Dita je vyrobena v 1 pokusném exempláři, zatímco Caesar slouží po světě v 7 státech a postupně přibudou další.
Technickými parametry jsi žádný vyšší level nedoložil.
Zřejmě úmyslně, aby některé lepší parametry, jako například max. dostřel Caesara nevyšly najevo. Dita má totiž kratší hlaveň o 7 ráží... :slight_smile:
Mantra balistické ochrana obsluhy 30 km od bojiště je parametr hodný technického amatéra.

Úředníky a důchodce nemusí nákup Caesarů vůbec mrzet, protože jako ekonomicky neaktivní příjemci státních dávek se na financování vůbec nepodíleli. :slight_smile:

Slované jako vždy řeší "po bitvě" nesmysly a kraviny, zatímco jim v oborech, kde by mohli relativně uspět ujíždí vlak. A tak je to se vším.
Inu Slované. :smile:

Martin23

02. 10. 2021

DITA přichází a my jsme nakoupili předražené Caesary, které jsou o level níže než DITY.

Přidat komentář

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací