EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Tatra Trucks dodá české armádě stovky nových nákladních automobilů

 02. 09. 2022      kategorie: Události      9 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Zástupci kopřivnické automobilky Tatra Trucks a Ministerstva obrany ČR podepsali v tomto týdnu zakázku na dodávku 80 nákladních vozů Tatra Force s hákovými nakladači. Objednávka navazuje na kontrakt z minulého týdne, na jehož základě Tatra Trucks dodá armádě 209 valníků rovněž modelové řady Tatra Force.

Podle nejnovější smlouvy Tatra Trucks vyrobí pro Armádu České republiky (AČR) 80 těžkých nákladních terénních automobilů Tatra Force v provedení 8x8 s jednoramennými hákovými nakladači pro přepravu typizovaných kontejnerů a plošin. Zakázku za více než 1,2 miliardy korun bez DPH automobilka podle smlouvy splní v letech 2023 a 2024. Ministerstvo obrany objednalo vozy prostřednictvím urgentního způsobu zadání, který je podle zákona o veřejných zakázkách využitelný v případě válečných krizí a podobných mimořádných situací. Již loni Tatra Trucks české armádě dodala tři desítky vozidel stejného provedení.

Tatra Force hákový nakladač (2)Foto: Podle nejnovější smlouvy Tatra Trucks vyrobí pro Armádu České republiky (AČR) 80 těžkých nákladních terénních automobilů Tatra Force v provedení 8x8 s jednoramennými hákovými nakladači pro přepravu typizovaných kontejnerů a plošin. | Tatra Trucks

„Nejnovější objednávka na 80 vozů Tatra Force 8x8 spolu se smlouvou na 209 těžkých nákladních automobilů Tatra Force 6x6 v provedení valník pro AČR z minulého týdne za 1,9 miliardy korun bez DPH potvrzují skutečnost, že česká armáda je pro naši společnost jedním z hlavních a referenčních zákazníků. Bez nadsázky se dá říci, že automobily Tatra jsou symbolem AČR. Tvoří totiž více než 90 procent jejích logistických kapacit, které je potřeba v průběhu let obměňovat a doplňovat. My jsme tomu nápomocni,“ řekl Pavel Lazar, generální ředitel Tatra Trucks. Společnost tak ještě letos armádě dodá 200 valníků Tatra Force 6x6, zbylých 9 kusů pak v roce následujícím, kdy dodá i prvních 30 vozů Tatra Force 8x8 s hákovými nakladači. Zbylých 50 kusů armáda obdrží v roce 2024.

Tatra Force 6x6 valníkFoto: Společnost dodá armádě 200 valníků Tatra Force 6x6 ještě letos | Tatra Trucks

Tatra Trucks pracuje i na dalších projektech modernizace výzbroje a vybavení AČR. Jde například o projekty nových kolových samohybných houfnic Caesar 8x8 a raketových kompletů protivzdušné obrany Spyder, pro které má Tatra Trucks armádě dodat příslušné podvozky, opět řady Tatra Force. Letos již v Kopřivnici také vyrobili první vozidla Tatra Force pro českou armádou objednané nové mobilní 3D radary kategorie MADR, dále pro speciální vozidla STARKOM a také podvozky 6x6 pro obrněná vozidla TITUS. Tatra Trucks navíc v současnosti dodává podvozky pro cisternová vozidla rovněž určená pro AČR na základě smlouvy se státním podnikem VOP CZ z podzimu minulého roku.

Caesar 8x8Foto: Tatra Trucks pracuje i na dalších projektech modernizace výzbroje a vybavení AČR. Jde například o projekty nových kolových samohybných houfnic Caesar 8x8. | Nexter

V tomto roce Tatra Trucks představila také novinku určenou pro použití v ozbrojených silách. „Na veletrhu Eurosatory 2022 v Paříži jsme ve světové premiéře představili těžký vojenský automobil Tatra Phoenix 8x8 s novou pancéřovanou kabinou, kterou vyvinula partnerská společnost Tatra Defence Vehicle. Nová kabina poskytuje jednu z nejvyšších úrovní balistické i protiminové ochrany osádky ve své kategorii dle standardů NATO,“ vysvětlil Radomír Smolka, ředitel výzkumu a vývoje firmy. Tatra Trucks na veletrhu také navázala nový partnerský vztah s jednou z předních korejských firem působících v oblasti obranných technologií, s firmou Hanwha Defence, se kterou podepsala memorandum o porozumění týkající se spolupráce na konkrétních projektech vojenských systémů, které budou využívat podvozky Tatra.

Kopřivnická společnost letos plní i významné zahraniční vojenské zakázky. „Na základě smlouvy z minulého roku vyvíjíme ve spolupráci s firmou DAF vozidla řady CF Military s podvozky Tatra 4x4 a 8x8 pro belgickou armádu. Následně pak společně s DAFem a firmou Tatra Defence Vehicle dodáme do Belgie 879 logistických vojenských vozidel s podvozky 4x4 a 8x8 a dále nejméně 9 těžkých tahačů návěsů v provedení 8x8. Pro Tatru je to jedna z největších vojenských zakázek vůbec a je to i zásadní reference pro země NATO v západní Evropě,“ sdělil Petr Hendrych, obchodní ředitel Tatra Trucks. Kopřivnická automobilka aktuálně rovněž vyrábí podvozky Tatra Force Euro 6 4x4 pro firmu Rosenbauer, která na základě smlouvy z minulého roku dodá německým ozbrojeným silám celkem 77 kusů hasičských, tzv. lesních, speciálů. V letošním roce Tatra Trucks také pokračuje v dodávkách vozidel různých provedení pro ozbrojené síly Ukrajiny.

DAF CF Military na podvozku Tatra Phoenix pro belgickou armaduFoto: DAF CF Military na podvozku Tatra Phoenix pro belgickou armadu | TDV

Nedávno si tatrovky našly cestu i do vybavení US Army. Ozbrojené síly USA pro správu svých vojenských výcvikových újezdů v Německu vypisují výběrová řízení na vozidla pro údržbu silnic a pro terénní práce. V jednom z nich v první polovině tohoto roku uspěl i typ Tatra Phoenix. První dva vozy Tatra Phoenix 6x6 tak již několik měsíců slouží americké armádě ve vojenském výcvikovém prostoru Grafenwöhr v bavorské Horní Falci. Rovněž nizozemská armáda již dva roky využívá ve svém testovacím a výcvikovém centru šest vozidle řady Tatra Phoenix ve specifickém, tzv. holandském provedení, s řiditelnou zadní nápravou se zvýšenou nosností. Ta jsou využívána jak k výcviku armádních řidičů, tak k porovnávacím testům s ostatními logistickými vozidla tamní armády.

 Autor: Redakce AW

Komentáře

Veritas vincit

04. 09. 2022, 09:51

Im Bier steckt Wahrheit
"...jeden třeba tvrdil, že bude Tatru řídit faxem z USA. A opravdu to tak bylo."
*
Proč nedoložíš to své tvrzení o tom, že to ten dotyčný skutečně řekl?
Mám to snad pokládat za tvůj další bolševický blábol?
Jako první, hned po kupónové privatizaci, vykradly Tatru české privatizační fondy.
V roce 1996 tam stát poslal "správce" Lubomíra Soudka, kterýzvýšil dluh Tatry Kopřivnice ze 2 na 4 miliardy...
"Kdo kradl v privatizaci."
https://www.respekt.cz/tydenik/2002/9/kdo-kradl-v-privatizaci

Im Bier steckt Wahrheit

04. 09. 2022, 09:34

Nevím, jak by dnes fungovala Tatra kdyby ji tenkrát koupil Mercedes. Ale dnes je Tatra v dobré kondici.
Pro zasmání i když pravdivé: v Tatře to dopadlo tak, že se tam vystřídalo několik vlastníků, jeden třeba tvrdil, že bude Tatru řídit faxem z USA. A opravdu to tak bylo.

Veritas vincit

03. 09. 2022, 23:10

Im Bier steckt Wahrheit
"Jako první na tomto podvozku vyjel v roce 1923 malý levný osobní automobil Tatra 11, Ledwinkův nápad měl hlavně zjednodušit výrobu a prodloužit životnost karosérií. Dnes se stejnému podvozku říká Tatra-koncept a stojí na něm mnohatunové náklaďáky. Z laciného řešení se stal největší poklad, který kopřivnická automobilka má. „Pokud by Tatra tuhle koncepci neměla, nepřežila by a po revoluci by skončila úplně stejně jako Liaz,“ tvrdí Smolka."

https://www.lidovky.cz/byznys/tatra-cesky-poklad-ktery-prezil-klinickou-smrt.A180625_141613_ln-auto_ceh

Veritas vincit

03. 09. 2022, 23:00

Im Bier steckt Wahrheit
"V roce 2006 se k firmě dostal Ronald Adams, který chtěl část firmy prodat výrobci nákladních vozidel DAF. Z obchodu sešlo a čím dál ztrátovější Tatra se dostala až do exekuce. "
*
Proč ti chybí v historii Tatry Kopřivnice, 16 let roky 1990-2006?
Jaký máš důvod krýt slovanský šlendrián a rozkrádačku ?
To hloupé slovanské lhaní je celkem nuda. :slight_smile:
Jsi jako každá rusko-slovanská veš (šváb). :slight_smile:

Im Bier steckt Wahrheit

03. 09. 2022, 10:28

Nejstarší automobilka v Evropě Tatra a její přežítí.
V roce 2006 se k firmě dostal Ronald Adams, který chtěl část firmy prodat výrobci nákladních vozidel DAF. Z obchodu sešlo a čím dál ztrátovější Tatra se dostala až do exekuce.
Pan Strnad Tatru zachraňoval ze svých peněz, u bank neměla ani náhodou šanci na úvěr. Strnad si vzal do týmu řadu zkušených manažerů. Obrat firmy vedl Petr Karásek, který dříve pracoval například v Jablonexu nebo Ivecu a nyní je generálním ředitelem.

Podobný příběh zažilo AERO Vodochody a další....

Takže ty a další lháři Vv jste neudělali nic, jen jste znicily průmysl.

Veritas vincit

02. 09. 2022, 23:48

bob
"ano, takové nákupy mají smysl a ne staré krámy po americké námořní pěchotě"
*
Které "staré krámy" máš konkrétně na mysli Slovane ?
Myslíš ty technologie o 30 let před ČR? :slight_smile:

Veritas vincit

02. 09. 2022, 23:46

Im Bier steckt Wahrheit
"Cizaci jen drancovali a vyuzivali lidské zdroje"
*
Proč lžeš Slovane?
Tatru po kupónové privatizaci vykradly české privatizační fondy.
Byl jsem akcionářem.
Státem dosazený pan Soudek zvýšil dluh Tatry Kopřivnice ze 2 na 4 mld. korun...

Im Bier steckt Wahrheit

02. 09. 2022, 20:38

Smekám před panem Strnad, který zachranil nejen Tatru. Díky
Cizaci jen drancovali a vyuzivali lidské zdroje

Vladimir

02. 09. 2022, 20:04

Všichni víme, že Tatra staví skvělé auta. Ale proboha, proč neinvestují 20000 na studenta, který jim navrhne design. Všichni víme, že krabice prodává výrobek. I vojáci se chtějí projet něčím, co vypadá, že jde s dobou a je to taky známka toho, že je možná i vevnitř něco pokročilého.
A rozhodují jen lidi i když mají frčky na zamenech. Sakra je rok 2022, jakto, že to nikdo u nás ještě nepochopil?