EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Ukrajinci získali nepoškozený ruský tank T-90M

 22. 09. 2022      kategorie: Vojenská technika      40 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Ozbrojeným silám Ukrajiny se v minulých dnech podařilo získat bojově nepoškozený ruský tank T-90M - tedy zatím to nejnovější z tankové techniky, co se Rusové odvážili nasadit do bojů v rámci speciální vojenské operace prováděné na území Ukrajiny.

Na první pohled se zdá, že tank byl prostě a jednoduše opuštěn osádkou kvůli roztrženému pásu, tedy triviálnímu poškození, které tankové osádky hravě zvládají opravit vlastními silami, pokud tedy k tomu mají možnost a čas. Při důkladnější prohlídce fotografií však lze dospět k závěru, že poškození podvozku bylo rozsáhlejší a pás mimo byl jenom vedlejší záležitostí. To však rozhodně neospravedlňuje osádku, aby vzala nohy na ramena a nechala tank na pospas protivníkovi bez jeho zničení, a platí to minimálně dvojnásob u takového tanku jako je relativně nový T-90M. 

t90_01
Foto: T-90M získaný Ukrajinci | Ozbrojené síly Ukrajiny

Tanky T-90M, kterých bylo zatím dodáno něco málo přes sto kusů,  jsou ve výzbroji 1. GTA, gardové jednotky určené k boji s jednotkami NATO na přístupech k Moskvě. Příslušníci tankových osádek takové elitní jednotky by zcela určitě měli vědět jak se zachovat k nepojízdnému vozidlu, které z jakéhokoliv důvodu nejde zachránit. Nezachovali se tak, a řekněme velmi zjednodušeně, že Ukrajinci mají důvod k oslavě. 

Speciální pátrací týmy ozbrojených sil Ukrajiny aktivně prohledávají kontrolovaná nebo přístupná území a snaží se získat použitelnou nebo něčím zajímavou techniku. Tyto týmy jsou samy o sobě na "telecí" úrovni a pokyny pro ně již dávno přicházejí od "řídících útvarů" vybavených nadstandartními satelitními a leteckými průzkumnými a zpravodajskými informacemi. Tyto "řídící útvary" nesídlí v Kyjevě a jejich příslušníci nenosí na rukávech trojzubce, dnes již však velmi úspěšně ovlivňují souboje mezi ruskými diletanty a ukrajinskými neuměteli. Tank T-90M je každopádně pro ruské protivníky vítaný dárek. Aby toho nebylo málo, byl navíc vybaven i speciálními krycími materiály, které mají snižovat tepelné vyzařování a radarový odraz, a jsou originálním ruským dílem. 

t90_02
Foto: T-90M získaný Ukrajinci | Ozbrojené síly Ukrajiny

T-90M je vybaven novým střeleckým zaměřovačem PNM-T firmy VOMZ, vyvinutým kanceláří TempAvia, včetně ruské termovize, která pravděpodobně vývojově navazuje na francouzský systém Thales Catherine. Chutné zpravodajské sousto představuje také použitý systém aktivního pancéřování a nový kanón. Existuje pochopitelně ještě další řada důvodů, které povedou k tomu, že se ruský T-90M brzy objeví v americkém Marylandu u Aberdeen Proving Ground, kam ho "řídící útvary" nasměrují.

Osádka tanku T-90M nesplnila své služební povinnosti a nechala svůj moderní stroj padnout do rukou protivníka. Je to velká ostuda, kterou Ukrajinci patřičně mediálně zužitkují. Uvidíme, jaké závěry z toho ruské ministerstvo obrany vyvodí, avšak jedno je jisté – s takovýmto přístupem personálu se nedají vyhrávat války ani speciální vojenské operace.

Zdroj: thetimes.co.uk

Komentáře

Vaclav Flek

25. 09. 2022, 23:15

pro Im Bier steckt Wahrheit :

S vasim vyrokem "Dezerce a vyhýbání se vojenské službě je stará záležitost, což plati i pro české odvedence za 1. války.". Ano, mnozi z nich se nechali bez velkeho boje zajmout ruskymi jednotkami, aby se pote, co poznali hruzu ruskych zajateckych taboru, prihlasili do ceskoslovenske legie. Myslim, na rozdil od rozsirene legendy, ze vetsine neslo o boj za vznikajici Ceskoslovensko, ale o reseni jejich kriticke osobni situace, v prve rade o to, dostat se z ruskeho zajeti, kde hrozila smrt v dusledku skvrniteho tyfu, nebo take smrt hladem.

Alle

25. 09. 2022, 10:44

Aktuálně k zajaté technice a recovery postupům. Perun je špičkový zdroj, který staví na oveřených datech a snaží se co nejvíce přiblížit skutečnosti. Doporučuji i jeho ostatní videa.

https://www.youtube.com/watch?v=sNLTE75B0Os

Veritas vincit

24. 09. 2022, 18:21

Green Leader :thumbsup:
"Ten národ není prostě schopen zorganizovat vůbec nic."
*
V ruské literatuře najdeme mnoho příkladů, jak probíhaly různé nábory, mobilizace, plnění tabulkových hodnot při hledání třídních nepřátel, nepřátel revoluce, "organizovaná" obrana či útok... apod.
Rusáci mají pouze jeden scénář.
Vždy vyrazily silové složky do terénu kde pochytaly bez jakékoliv selekce momentálně přítomné jedince-nešťastníky, které podle původního zadání buď deportovaly do Gulagů, nebo vyzbrojily a před hlavněmi kulometů, hnaly do nesmyslných útoku...

"Obyčejných" Rusáků mi tedy opravdu líto není.
Většinové, slovanské IQ houpacího koně a odevzdanost osudu s flaškou vodky a miskou zelí na cestě ke štěstí s velkým vůdcem.... Jejich volba, jejich život.:laughing:

Green Leader

24. 09. 2022, 15:44

Im Bier...

Jo, dezerce je stejně stará jako armády. Vietnam ale není úplně standardní příklad. Na Jihu byl Diemův režim tak prorostlý korupcí, že spíše než o dezerci šlo prostě o podplacení příslušných autorit. A na Severu- tedy pokud jsou vaše čísla z věrohodného zdroje- mě překvapuje, že se vůbec nějací dezertéři vyskytli.
To mi ale samozřejmě nebrání mít bžundu z ruské mobilizace. Ten národ není prostě schopen zorganizovat vůbec nic.

bombero

24. 09. 2022, 14:59

xxx-vůbec nejde o nějakej pás, ale o to, co je uvnitř,o výbavu a výzbroj. a to je nepoškozené....

xxx

24. 09. 2022, 14:40

Prej nepoškozený,to že má dole pás je jen kosmetická vada,asi.

bombero

24. 09. 2022, 10:20

tak russům asi opravdu teče do bot, když po T62 začal do bojů posílat i své přehlídkové tanky....
https://techsvet.cz/nejnovejsi-zpravy/ukrajinsti-vysadkari-ukoristili-rusky-tank-s-neobvyklou-vybavou/jandvoracek/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Im Bier steckt Wahrheit

24. 09. 2022, 10:09

Není tak úplně na místě se pochechtavat mobilizaci v Rusku.
Dezerce a vyhýbání se vojenské službě je stará záležitost, což plati i pro české odvedence za 1. války.
Dohledal jsem kolik dezertů bylo z jizniho vietnamu za 5 let, přibližně 750 000. Ze severního jen 150 000 vojáků. Velký nepoměr pro další boje.

Slavoslav

24. 09. 2022, 06:48

T-90M
Zoopark-1
Ka-52 mierne poskodeny
Chibiny ktore nechali mierne poskodene na vraku stihacky a Ukrjainci ho teraz ziskali
Pantsir v konfiguracii pre RF

to budu mat zapadny specialisti hody :)

Vaclav.Flek

23. 09. 2022, 23:26

Myslim, ze s vetsinou udaju v clanku o ukoristenem tanku T-90M se da souhlasit.

Prekvapila mne tam ovsem cast vety : " ... jsou ve výzbroji 1. GTA, gardové jednotky určené k boji s jednotkami NATO na přístupech k Moskvě."

Veta je zrejme nespravna hned z nekolika duvodu :
- 1. GTA, tedy 1. gardova tankova armada, neni "jednotka" (tak se zpravidla oznacuje ceta, rota maximalne prapor), ani svazek (brigada a divize), ale prave tankova armada, tedy svaz.
- Jeji tradice (a na tech si Rusove zakladaji) se tahne od bitvy u Kurska az po bitvu o Berlin, ktere se ucastnila pod velenim generalplukovnika Katukova. Ze svych 517 tanku ztratila armada nenavratne 200 stroju, ovsem dalsi desitky tanku zustaly znehybneny v berlinskych ulicich po zasazich pancerovou pesti (pocty samohybnych del zde nejsou zohledneny).
- 1. GTA zustala i po valce dislokovana v trvale bojove pohotovosti ve vychodnim Nemecku a mela byt hrotem sovetske ofenzivy do zapadni Evropy pres tzv. mezeru u Fuldy. V srpnu 1968 jeji jednotky tvorily podstatnou cast invaznich vojsk, ktere okupovaly Ceskoslovensko.
- A ted to hlavni : 1. GTA jiste nebyla (a neni) urcena k boji s jednotkami NATO, pronikajicimi k Moskve. Ruske veleni urcite nepredpoklada, ze by se utvary NATO dostaly az tak daleko na vychod, a zrejme s necim podobnym nepocita ani velitelstvi NATO. Valka mezi Ruskem a Atlantickou alianci by zrejme byla rozhodnuta jinymi prostredky. Rozmisteni jednotek 1. GTA v okoli Moskvy spise predpoklada jeji vyuziti v situaci vnitropoliticke krize.

Green Leader

23. 09. 2022, 21:33

VV

Máš pravdu. Ale moc bych se nedivil, kdyby nějakým způsobem pracoval pro armyweb.cz. Zvyšuje návštěvnost, tedy i počty klikanců a tedy i reklamní potenciál webu.
Když odhlédneme od morální stránky věci, musí to být vcelku zábava, rozesírat diskuze a vyvolávat emoce různými pseudoargumenty. A internet snese všechno.

Veritas vincit

23. 09. 2022, 19:36

Green Leader
Sdílím podobný názor.
Když se blíží nějaký ruský průšvih, tak se Rusomil23 na nějaký čas zdekuje. :slight_smile:
Sebevědomí mu tedy opravdu nechybí. Škoda, že je to jenom vata.
Řádek, že bude opět nějaký čas chybět mě nabil pozitivní energií, že Rusák dostane někde napráskáno. Tak uvidíme, jak dopadnou souvislosti. :laughing:

Green Leader

23. 09. 2022, 18:28

M23

" Včera jsem zjistil, že jak jsem se minule neomluvil, byl z toho problém. A to jsem zde nebyl asi týden. Takové tady bylo smutno."

Smutno bylo, o tom žádná:laughing:.
Mám pocit, že si dáváte pauzu vždycky, když se blíží nějaké neštěstí ruských zbraní- naposled to bylo, když vrcholila ofenzíva na severu a teď se to zase začíná sypat u Lymanu. Takže vaše nepřítomnost má i světlé stránky.

Miloš

23. 09. 2022, 18:27

je to darebna okupace hnusna valka rusu

Miloš

23. 09. 2022, 18:25

verbovat násilně 50 lete může to je teda ulet bez výcviku

Green Leader

23. 09. 2022, 18:19

Im Bier....

"Případné odvedence by nahradil zdejší klub počítačových válečníků, kteritak hrdě bojuji pomocí klavesnice z ruskem."

Tak já vůbec nepochybuju, že vy píšete v zákopu, ákáčko připravené k palbě.

"Dale se do unie asimilovalo tisice ukáček, co měli zakazanou unii pro trestnou činnost. To vše v ramci nesmyslné liknavosti a benevolenci unijnich států."

Na odkaz nebo jakýkoliv důkaz vašeho tvrzení se už ani neptám. Navíc mi připadá, že s tou vlnou z Asie, která se teď valí Evropou, jsou ukrajinští "zločinci" to poslední, co by nás mělo trápit.

Im Bier steckt Wahrheit

23. 09. 2022, 16:39

Ono všeobecně plati, že nadšení pro mobilizaci nesdílí mnoho moznych odvedenců a proto emigrují mimo stát. Bohužel, navrat je problém pro zradu.
Kolik by asi Čechů uprchlo mimo republiku v případě mobilizace? A samotná mobilizace by byl jeden průser.
Případné odvedence by nahradil zdejší klub počítačových válečníků, kteritak hrdě bojuji pomocí klavesnice z ruskem.

Arg

23. 09. 2022, 16:26

Videa co unikají z náborů na rusy moc nevypadaj, spíše na mongoly, jejich ztráty s veřejným míněním v rusku nic neudělají.

Im Bier steckt Wahrheit

23. 09. 2022, 16:19

Volodymyr propustil z kriminalu tisice muklů a jednalo se o závažné trestné činy.
Dale se do unie asimilovalo tisice ukáček, co měli zakazanou unii pro trestnou činnost. To vše v ramci nesmyslné liknavosti a benevolenci unijnich států.

NATO!

23. 09. 2022, 14:06

Ten kanibal se jmenuje Jegor Komarov, před půl rokem mu vypadla z auta mrtvola bez hlavy. Přiznal se, že rád zabíjí lidi a jí je. Jedné oběti vyřízl jazyk a usmažil si ho. Takový voják labužník, martinku.

NATO!

23. 09. 2022, 14:00

Šlo o neúmyslné trestné činy a podobné prohřešky. No a putler poslal masové vrahy a lidojeda. Na své prý bratry slovany, slovane.

NATO!

23. 09. 2022, 13:51

Rusáci do středy vyhlásili nějaký mimořádný stav? Jak? Když jsou teda ve válce, jaks ráčil uznat. A čteš si ty vlastní bláboly?

Martin23

23. 09. 2022, 13:49

Pepku, tak
jestli je pravda, že ruský kanibal bude bojovat ve válce, je to svinstvo.
Ale zrovna tak to platí o Ukrajině, protože tam prý taky nešlo o neplatiče alimentů.

Martin23

23. 09. 2022, 13:46

Pepku Vyskoč, když pominu fakt, že jsem netvrdil, že se MUSÍ válka vyhlásit, protože třeba náš právní systém ani tohle neumožňuje.
A já ani netvrdil, že to válka není, protože to evidentně válka je. Jenom je celkem lhostejné, jak si to kdo nazývá.
Někdo válce říká speciální operace, někdo boj s terorismem nebo operace Spojenecká síla. To je myslím úplně jedno.

Abychom právně ale my byli ve válce, musí být vyhlášen odpovídající mimořádný stav. Ten nevyhlašuje vrchní signalista, ale parlament. Výsledkem toho je totiž především výrazné omezení občanských práv a svobod, což vám svazáků moc vrásky nedělá.

Ale s právním diletantem se o tom zjevně nesmá smysl bavit.

NATO!

23. 09. 2022, 13:36

To bylo kraválu, že Zelenský pustil z basy neplatiče alimentů a podobné "zločince" . Putler pustil i masového vraha a včera i opravdového kanibala. Zajisté máš nějakou omluvenku, martinku.

NATO!

23. 09. 2022, 13:30

Lžeš, martinku, to bylo kdysi, že se válka musela vyhlásit. I podle Ženevské konvence to válka je. Takže jsme ve válce, podporujeme napadenou stranu.

Martin23

23. 09. 2022, 13:20

Windrunner
Z právního hlediska ani jeden z aktérů válku druhé straně nevyhlásil. Nebo já o tom aspoň neslyšel.
Fakticky je sice jedno, co si kdo plácá, ale třeba nevyšší signalsita by si měl uvědomit, že když on řekne, že jsme ve válce, tak to právně vůbec nic neznamená.


A všem, co kontrolují ostatní diskutéry sděluji, že pokud nenastane něco zásadního, tak se nebudu určitou dobu účastnit diskuze. Včera jsem zjistil, že jak jsem se minule neomluvil, byl z toho problém. A to jsem zde nebyl asi týden. Takové tady bylo smutno.

Martin23

23. 09. 2022, 13:13

Bombero, tady máš ten článek i s mým komentem.
https://tvujmagazin.cz/military/rusko-jich-ma-jen-20-ukrajinci-zabavili-rusky-tank-nove-generace/lenka-navratilova/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=811931&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Jinak musím citovat z článku: Tank T-90M je každopádně pro ruské protivníky vítaný dárek. Existuje pochopitelně ještě další řada důvodů, které povedou k tomu, že se ruský T-90M brzy objeví v americkém Marylandu u Aberdeen Proving Ground, kam ho "řídící útvary" nasměrují.

To "skoro" vypadá, že Lavrov v OSN neříkal takové blbosti, že?

A mnohem víc by vás svazáci mělo zajímat tohle:
https://cnn.iprima.cz/prehledne-kdy-by-byli-povolani-obycejni-lide-do-boje-aneb-jak-v-cesku-funguje-mobilizace-85821

Windrunner

23. 09. 2022, 12:23

"v rámci speciální vojenské operace prováděné na území Ukrajiny"

To si nechte. Říkejte tomu normálně útočná válka ze strany Ruska. Vojenská operace je Putinova propaganda.

Im Bier steckt Wahrheit

23. 09. 2022, 09:20

Dobrý úlovek. Rád bych si ho prolez a porovnal T 72 MCZ.

hb74

23. 09. 2022, 08:12

ne, že bych se chtěl zastávat Rusů. Ale pokud u tebe teče nafta proudem, tak ztrácí na ceně ve tvých očích. A pak výměna za nedostatkový 1 lt vodky je výhodná. Nafta poteče dál a ty máš 1 lt vodky. A zvlášť, když veškeré vojenská technika je tak žíznivá :-)

Veritas vincit

23. 09. 2022, 07:25

Tomáš
S okupanty se nevyjednává, ale bojuje.
Celý svět se poučil z osudu československých srábků a zbabělců ze září 1938 a srpna 1968.
Je lepší bojovat než potom 50 let lízat okupantům zadnice a vegetovat jako okupantské služebnictvo.
S USA to Ukrajina dá. :flag_us::thumbsup:
Nostradamus věštil pád ruského obra na hliněných nohou správně. :laughing:
Sofistikované zbraně nejen z USA, které jsou o několik generací před ruským železem, nadělají z ruského pravěku hromady šrotu plné hloupých mrtvolek. Rusko konečně papá svoji medicínu. :slight_smile:
Sláva Ukrajině, hrdinům sláva!
Ukrajincům přesnou mušku! :flag_ua::thumbsup:

Tomáš

23. 09. 2022, 06:23

Je zřejmé, že když se chce jednat, tak je výsledek. Propuštění velitelů pluku Azov je realita Nedovedu pochopit Babise s Jourovou, už seká personalni chyby jako Zeman svého času. Bývalý prezident Medvedev, to je jestřáb americkou terminoiogii.Spekulace s vymenou prezidenta Putina a nahradit jejexprezidentem Medvedevem to se může i tak stát, může chtít jen blbec s peckama na ramenou azelenej mozek. Zelensky má jen variantu jednat s možným odklonem, nebo může nastat něco co tady ještě nebylo.Lepsi špatný mír, než vystupnovana válečná operace.Zprostředkovatele míru na Ukrajine vysocí diplomaticti zástupci Indie a Brazílie jsou připravováni. Náznak k  mirovemu jednani musí přijít od prezidenta Bidena. Není čas na válku, jak řekl indický představitel.

Pipi

23. 09. 2022, 06:18

Co už ..duraci na entou,to je narod ktery sere pod sebe,chlasta,znasilnuje a krade ,lže ...za 1000 let stoho ani nemohlo nic jineho povstat.Oni jsou podlide.Vyměni litr vodky za 100 lit.nafty,bezproblemu.

renda4

23. 09. 2022, 05:22

To Lexx: Vyhodit do povětří...

Walt

23. 09. 2022, 04:00

Palivo z nadrzi precerpat do prostoru posadky a nasledne tam vhodit granaty.

Lexx

23. 09. 2022, 02:27

Osádka tanku T-90M nesplnila své služební povinnosti a nechala svůj moderní stroj padnout do rukou protivníka...a to měli udělat jako co ?

Zdeněk

22. 09. 2022, 22:24

Nedávno navíc prokazatelně přišli o tři speciály navržené pro ten jejich slavný Tankový biatlon:

https://twitter.com/UAWeapons/status/1573015274055426048?s=20&t=v9ru0goXR83Zixk7RvzXlg

Veritas vincit

22. 09. 2022, 22:19

" Aby toho nebylo málo, byl navíc vybaven i speciálními krycími materiály, které mají snižovat tepelné vyzařování a radarový odraz, a jsou originálním ruským dílem."
*
To bude asi ta maskovací celta s chlupatými doplňky v barvách khaki. :smile:

"Uvidíme, jaké závěry z toho ruské ministerstvo obrany vyvodí, avšak jedno je jisté – s takovýmto přístupem personálu se nedají vyhrávat války ani speciální vojenské operace."
*
Chtělo to zveřejnit celé označení.
Třeba je to tank velitele 1. GTA, gardové jednotky, což by byla třešnička na dortu. :laughing:

bombero

22. 09. 2022, 22:06

na nějakých stránkách jsem četl, že je to navíc verze, které russko mělo jen 20 kousků. Ale nemůžu ty stránky najít, tak bez záruky ...