LOADING TOP…

Video: Ruské FPV drony zaútočily v Chersonu na vozidlo humanitární mise OSN

 15. 05. 2026      kategorie: Zahraniční armády      20 komentářů

Ruské síly zaútočily v Chersonu na vozidlo humanitární mise OSN hned dvakrát pomocí FPV dronů. Incident znovu ukazuje, jak nebezpečné jsou dnes frontové oblasti na jihu Ukrajiny nejen pro místní obyvatele, ale i pro mezinárodní humanitární pracovníky.

chersonFoto: Vozidlo UN po ruském útoku | Telegram

Podle prezidenta Volodymyra Zelenského se v napadeném vozidle nacházel vedoucí Úřadu OSN pro koordinaci humanitárních záležitostí spolu s dalšími osmi zaměstnanci organizace. Po útoku se všechny osoby podařilo úspěšně evakuovat a podle předběžných informací nebyl nikdo zraněn.

Na internetu se mezitím objevilo video zachycující následky útoku. Záběry ukazují poškozené vozidlo humanitární mise, které se stalo cílem dvou úderů FPV dronů. Právě tento detail je mimořádně závažný — podle Zelenského ruská armáda nemohla nevědět, na jaký vůz útočí.

Cherson a přilehlé frontové oblasti patří dlouhodobě k nejohroženějším místům na Ukrajině. Ruské síly zde pravidelně nasazují FPV drony k útokům na dopravu, civilní infrastrukturu i samotné civilisty. V poslední době se navíc tyto bezpilotní prostředky stále častěji používají nejen v bezprostřední blízkosti fronty, ale i k zastrašování obyvatel frontových měst.

Útok na vozidlo OSN tak podle ukrajinského prezidenta představuje další důkaz toho, jakému riziku čelí mezinárodní organizace působící v oblastech, které jsou pod neustálou hrozbou ruských útoků. Humanitární mise přitom v těchto regionech zajišťují pomoc lidem, kteří žijí v každodenním ohrožení a často jsou závislí na dodávkách základních potřeb.

Od svého osvobození zůstává Cherson jedním z nejnebezpečnějších měst v zemi. Město čelí soustavnému ostřelování, leteckým útokům i dronovým náletům, které zasahují běžný život obyvatel i práci záchranných a humanitárních týmů.

Dvojitý útok na vozidlo OSN je proto nejen dalším incidentem na frontě, ale i silným varováním: ani humanitární pracovníci a jasně označené mise nejsou v Chersonu v bezpečí. A právě to vypovídá o brutalitě prostředí, ve kterém dnes civilisté na jihu Ukrajiny přežívají.

Zdroj: Defense Magazine

 Autor: Jonáš Nekolný

Komentáře

Czertik

15. 05. 2026, 15:11

rusove zase napdly osn ? co na to rexik, co se tu neustale odvolva na osn ?
rexiku vyvsetlis nam proc rusove utoci na osn ?

aport

Azor

15. 05. 2026, 13:16

Že by na to auto - humanitární mise OSN - "spadl" zbloudilí Lancet, jako v tomto případě????¨

Dne 25. března 2026 se skupina žoldnéřů a vojáků z 1. a 3. střelecké roty 3. samostatné mechanizované tankové B r i g á d y ukrajinských ozbrojených sil vydala ve vozidle Mercedes-Benz ZETROS na výcvik s ostrými střelbami na cvičišti poblíž obce Kicevka v Čuhuivském okrese Charkovské oblasti.

Během cesty na cvičiště bylo vozidlo zasaženo zbloudilou střelou „Lancet“.

https://novaresistencia.org/2026/05/07/ataque-com-drone-lancet-expoe-fragilidade-da-defesa-aerea-ucraniana-e-deixa-mortos-entre-militares-e-mercenarios-estrangeiros/


Tož tak.

Czertik

15. 05. 2026, 15:12

rexik

kdyz rusove maji zbloudile strely...tak to hodne vypovida o tom ze rusove maji sracskou kvalitu. nebo snad ne ?

aport.

Azor

15. 05. 2026, 13:03

"Rusko nyní na ukrajinské frontě disponuje 114 000 operátory dronů,

https://kyivindependent.com/russias-expanding-drone-forces-passes-100-000-personnel-copies-ukrainian-example-magyar-says/

Ukrajina jen cca 14 000. Do konce letošního roku Putin nařídil na frontě udržovat 168 000 “dronařů”, a jejich celkový počet v ruské armádě, včetně výcviku má dosáhnout tou dobou 250 000.

V ruské armádě nyní běží usilovný nábor operátorů dronů. V rámci tohoto náboru ruské ministerstvo obrany koncem letošního dubna zveřejnilo nařízení, které zakazuje operátory dronů přemisťovat k jinému druhu vojenské služby.

https://kyivindependent.com/russias-expanding-drone-forces-passes-100-000-personnel-copies-ukrainian-example-magyar-says/

Cíl tohoto nařízení nepokrytě míří na nové potenciální operátory dronů, aby se nebáli přihlásit do služby. Nábor je zaměřen pouze na osoby mladší 35 let,

https://ustvymskij-r11.gosweb.gosuslugi.ru/dlya-zhiteley/novosti-i-reportazhi/novosti_668.html

a slibují se lukrativní podmínky, 300% plat proti ostatním specializacím v ruské armádě, a 4.2 milionu Rublů (1.2 milionu CZK), náborový příspěvek vyplacený v  několika splátkách.

Západní mainstreamová média od letošního dubna nadšeně hlásí, že Rusko nějak mdle na ukrajinské frontě útočí, a přikládají tuto skutečnost k dobru silné ukrajinské obraně, a dokonce spekulují, že Ukrajina začíná vítězit.
Západní novináři tak opět sedli na lep kyjevské propagandě. Rusko neútočí letos tak silně, jako v letech 2024 a 2025, protože se změnily podmínky na bojišti, a ruská armáda proto zavedla nový mnohem metodičtější způsob vedení útočného boje,
který požaduje před útokem nejprve eliminovat ukrajinské “dronaře” operující v operačním rádiu dosahu jejich působení proti ruským útočným jednotkám, a to útočný postup vpřed zpomaluje.


Ale hlavně, Rusko nyní soustřeďuje veškeré své dostupné mobilizační a doplňovací kapacity na nábor a výcvik 250 000 operátorů dronů do konce letošního roku.

Celá ukrajinská armáda má jen 2% příslušníků jednotek dronů, tedy asi jen 14 000 “dronařů”. Měsíční ztráty ukrajinských “dronařů” se odhadují na 500. V Poltavě představují pohřbení ukrajinští “dronaři” průměrně týdně 10% až 20% všech provedených vojenských pohřbů.

Rusové likvidují doupata ukrajinských operátorů dronů skrytá v budovách 10 až 30km od fronty takřka hlavně klouzavými bombami. Jedno doupě, jedna bomba o váze 500 až 1500kg. Ukrajinci zcela postrádají tuto ruskou schopnost likvidovat ukrajinské operátory dronů po celých doupatech."


Tož tak.

Czertik

15. 05. 2026, 15:17

rexik

kdyz rusove maji 10x vice dronaru nez ukrajina....dky ze dokazujes ze rusove sou plni sraci, kdyz za 10x veti prevahy nedokazou dosahnou prevahy na fronte a postupovat.

cili ty vlasne pises ze 1 ukranec zvdane praci 10 rusu....cili vic dukazu o tom jak je rusko na tom bidne a zaostale davat nemusis,

aport.

Azor

15. 05. 2026, 15:43

Czertik.
"kdyz rusove maji 10x vice dronaru nez ukrajina....dky ze dokazujes ze rusove sou plni sraci, kdyz za 10x veti prevahy nedokazou dosahnou prevahy na fronte a postupovat."

A kolik že dronařů na počet dronů má Rusko???10x ????

Výpočet ztrát ukrajinských dronařů 500 měsíčně a výcvik 300 měsíčně ovšem potvrzují i další zdroje.

https://tass.ru/armiya-i-opk/25387017

250 000 ruských operátorů dronů bude mít k dispozici 7.5 milionů zabijáckých dronů FPV.

https://www.facebook.com/confirmemail.php?next=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fukrnewsfeed%2Fposts%2Frussia-plans-to-produce-more-than-7-million-fpv-drones-in-2026-syrskyioleksandr-%2F122166902828654935%2F#


Možná 30 000 ukrajinských operátorů dronů proti nim bude mít kolem 5 milionů zabijáckých dronů FPV. Ruské klouzavé bomby, taktické balistické rakety, a střely s plochou dráhou letu, a převaha operátorů dronů 8 proti 1 však dohromady rozhodnou válku na Ukrajině velmi rychle. Ukrajina loni vyrobila a koupila pouze 2.5 milionu zabijáckých FPV dronů,

https://www.gisreportsonline.com/r/drones-warfare-strategic-outcomes/

Rusko dvojnásobek. EU možná dokáže Ukrajině dodat chybějící drony, avšak OPERÁTORY, balistické rakety, křižující střely, a klouzavé bomby, respektive letadla, která by je mohla vrhat, aniž by nebyla sestřelena nikoli.

Salut.

Czertik

15. 05. 2026, 18:31

rexik

nechapu, tvuj dalsi blabl je o tom, ze rusko...bude mit stale cca 10x vice dronaru ???? cili kde a v cem je pointa ?
uz te sere ze s tebou i souhlasim?????

a kdyz teda rusoveme maji takovou super revahu v dronech, raketach a strelach....proc stale nevitezi a nepostupuji ?
proc posledni mesic jen ztaceji uzemi ?

a dokazes nam dat datum kdy to tvoje "a převaha operátorů dronů 8 proti 1 však dohromady rozhodnou válku na Ukrajině velmi rychle." nastane ???
nebo budes rikat brzo...jak uz rikas cele 4 roky ?
co si tu neustale strikal o kriteriu casu ???
cas dokazuje ze rusaci sou uplni sraci. i onen snek je rychlejsi nez oni. ten uz je za vidni.

a kdyz eu nedokaze dodavat operaory, rakety, strely, letadla.....kdy nam rusko vyhraje ? dokazes dat datum ???
nebo nam tady budes basnit jako adla o venckove armade ?

aport.

Azor

15. 05. 2026, 12:44

Jak to vidí v USA - ohledně USA a Tchaj-Wanu,při návštěvě Doníka v Číně???


https://rumble.com/v79v4ic-podle-americkho-analytika-pouil-nsk-prezident-drsn-vraz-jako-vhrku-trumpovi.html

Tož tak.

Azor

15. 05. 2026, 12:14

A tady zase útočí"depp state" na Doníka -


https://kispep.wordpress.com/wp-content/uploads/2026/05/videoplayback.mp4

"Překlad videa: A právě dorazila nejnovější zpráva, Johne. CIA právě provedla razii v kanceláři Tulsi Gabbardové. Agenti odnesli desítky krabic, spisy o atentátu na JFK a o programu MKULTRA, operaci CIA zaměřené na ovládání mysli, jejichž odtajnění právě připravovala.

Dnešní informátor to uvedl během své výpovědi a kongresmanka Anapolina Luna to před chvílí potvrdila. Důvod, proč je to znepokojující, je ten, že prezident vydal výkonný příkaz k úplnému odtajnění dokumentů o JFK, ale také o operaci MKULTRA. CIA proslula tím, že prohlásila, že všechny dokumenty byly zveřejněny a ostatní dokumenty byly zničeny.

Jedná se tedy údajně o ty dokumenty, které zřejmě nikdy neexistovaly."

Je to neovladatelné.

Tož tak.

Czertik

15. 05. 2026, 15:18

rexik

a co jako o mkultra a atentau na jfk ? co dle tebe prinou noveho, co uz se davno nevi ?

aport

Pepík Knedlík

15. 05. 2026, 11:15

Hmm a zase to fejkovy video.
Chudáci ukačka, zlý rusák jim poškozuje auta.:smile:
Nebo parta banderovcu nezvládla řízení po několika litrech vodky. Asi tak.

musketer

15. 05. 2026, 09:37

Kecy v kleci. Nějaké slabé byly ty drony. Pokud průměrný dron dokáže zničit tank, japato si dva drony neporadí s osobákem. Někdo tu dost silně lže a snaží se ovlivnit veřejné mínění.

Slavoslav

15. 05. 2026, 09:48

alebo je tu moznost, ze musketer je vypatlany debil ako kazdy podporovatel rusaka a netusi ako funguje kumulativna naloz a ako dochadza k zniceniu tych tankov

Azor

15. 05. 2026, 12:09

Slavoslav.
"ze musketer je vypatlany debil ako kazdy podporovatel rusaka a netusi ako funguje kumulativna naloz a ako dochadza k zniceniu tych tankov"

Zkusíte více rozvést tu vaší myšlenku?? Další možnost(než píše P.Knedlík i musketer)je to že to, byl dron Pučistů!!Vylučuete to???Jaký výkon má nálož z toho dronu co vraždili pučisté ty civilisty(starého muže se psem a i tu babičku,co odcházeli z bojové zóny???)

Taky by taková nálož takto poškodila ten vůz???

Salut.

Slavoslav

15. 05. 2026, 12:11

cokel

neskusim, mas pristup na internet, nastuduj si ako posobia kumulativne naloze a preci ich utok moze auto prezit.

to video to myslis to co rusaci trafili tych civilov apotom to vydavali za Ukrajinsky utok?

Czertik

15. 05. 2026, 15:20

rexik

jasne rexiku, kumulativni nloz je takova mala atomovka, ze ano ? :).
rexiku otazka za milion - proc myslis ze ruke tecka 72, 80 , 90 soutezily v tom kdo vyhodi vez vyse a dale ?

aport.

Azor

15. 05. 2026, 15:52

Slavoslav.
"neskusim, mas pristup na internet,"

Tak teda od vás nic. Je fakt že já v těchto věcech nemám tolik informací jako vy, či Czertik.

Ano tyto civilisty které zavraždili příznivci Bandery!!Logická úvaha jaký důvod by k tomu měli ti,co chtějí tyto lidi osvobodit ze spárů Banderovců a pučistů??A jaký důvod by měli Banderovci a pučisté motiv, zavraždit rusky mluvící lidi,co šli k rusům???

Salut.

Slavoslav

15. 05. 2026, 16:18

cokel

tak ja pripustam, ze mas pravdu a medzi rusakmi co utocia na Ukrajinu su aj priaznivci Banderu.

Azor

15. 05. 2026, 22:19

Slavoslav.
"tak ja pripustam, ze mas pravdu a medzi rusakmi co utocia na Ukrajinu su aj priaznivci Banderu."

To máte opět popletené,pane!!!
V Rusku jsou také příznivci takových ,jako Bandera Šuchevič atd!!!!Např. příznivci Vlasova,Trockého a duchovního otce ruského fašismu Iljina(viz Dugin)!!!! Tito tak leda bojují zákeřněji kde vráží kudlu do zad ruskému lidu a Gosudárovi Putinovi z pozic ministrů,gubernátorů a poslanců dumy ,dosazené klanově-korporátními skupinami jdoucí proti Putinovi!!!!
Ale ne ti,co šli osvobozovat svou ruskou zem od okupantů (pučistů a Banderovců)!!!I když i ve vojsku v SVO na frontě,se najdou (díky posttraumatických následků)vojáci, kteří přestupují zákony.

Salut.

Slavoslav

16. 05. 2026, 08:06

cokel

ked o popletenosti rozprava debil co si mysli, ze SS-18 tvoria cast strategickych sil USA tak je to fakt zabavne.

mimochodom, mozes dat link na tie videa? nech sa pobavime