Finsko: Jsme připraveni a rozdrtíme Rusko jak nic. Co dalšího řekl prezident Finska v Davosu
Finsko je podle prezidenta Alexandera Stubba schopné účinně se bránit případnému ruskému útoku. Stubb to uvedl ve středu na Světovém ekonomickém fóru v Davosu, kde v debatě reagoval na otázku, zda finská armáda dokáže v takovém scénáři obstát. „Ano, můžeme,“ odpověděl.
Foto: Cvičení finské armády | Wikimedia Commons / Public domain
Finsko patří mezi nejnovější členy NATO a zároveň mezi státy na jeho přímé hranici s Ruskem. Sousední země sdílejí hranici dlouhou přibližně 800 mil (zhruba 1 300 kilometrů). Bezpečnostní vztah Helsinek k Moskvě je dlouhodobě formovaný i historickou zkušeností z druhé světové války, kdy spolu obě země vedly tvrdé konflikty, ačkoliv v posledních desetiletích k ozbrojeným střetům nedošlo.
Mobilizace během týdnů
Za jeden z hlavních pilířů finské obrany označil Stubb povinnou vojenskou službu, která Finsko odlišuje od řady dalších členů Aliance. Podle prezidenta je země schopná v případě potřeby mobilizovat 280 000 vojáků během několika týdnů.
Právě schopnost rychle rozšířit početní stavy je v evropském prostředí, kde mnoho států spoléhá na menší profesionální armády, považována za významnou výhodu v krizovém scénáři.
Dělostřelectvo a střely dlouhého doletu
Stubb v Davosu zdůraznil také rozsah finských schopností v oblasti palebné podpory. Uvedl, že Finsko má největší dělostřelectvo v Evropě společně s Polskem. Zmínil rovněž střely dlouhého doletu pro pozemní, námořní i vzdušné použití.
V této souvislosti prezident s nadsázkou poznamenal, že tyto schopnosti Finsko nepořizovalo kvůli obavám ze Švédska: „Nemáme to proto, že se bojíme Stockholmu,“ řekl.
Vzdušná síla: F-18 a přechod na F-35
Další část Stubba se týkala letectva. Finsko podle něj disponuje 62 letouny F/A-18 a zároveň pořídilo 64 stíhaček F-35. Oba typy jsou americké výroby (Boeing a Lockheed Martin) a jejich provoz je do určité míry závislý na podpoře ze strany USA.
Stubb připustil, že bez americké spolupráce by to byl problém: „Vaše další otázka bude, zda létají bez Američanů. Ne, nelétají,“ uvedl. Zároveň ale vyjádřil přesvědčení, že podpora bude pokračovat, protože je to podle něj v zájmu Spojených států.
Bránit se dokážeme i bez USA, podporu ale očekáváme
Finský prezident v debatě zdůraznil, že země je připravena čelit hrozbě i v případě, že by se musela spolehnout primárně na vlastní kapacity. Současně však dal najevo, že Finsko počítá s tím, že alianční podpora – včetně americké – bude pokračovat.
Jeho vystoupení zapadá do širšího obrazu finské obranné politiky, která dlouhodobě staví na kombinaci rozsáhlých záloh, silné dělostřelecké výzbroje a modernizace letectva. V kontextu členství v NATO tak Finsko prezentuje svou roli jako stát na přední linii, který chce být nejen příjemcem bezpečnostních garancí, ale i aktivním prvkem kolektivního odstrašení.
Zdroj: New York Times






Komentáře
Czertik
23. 01. 2026, 23:46staci porovnat finskiu a ceskou armadu.
podiat se kolik se penez na ne utraci. a nezapominat ze rusove maji i namornictvo ktere cesi nemaji.
a to vede k zajimave otazce - jak je mozne ze prisrovnatelnych rozpoctech maji finove daleko silnesji amodernejsi armadu ?
Mig
23. 01. 2026, 18:00...rozdrtíme Rusko jak nic. Tak to bude asi nejspíš jen nějaký vtip....
Azor
23. 01. 2026, 21:05Mig.
"...rozdrtíme Rusko jak nic. Tak to bude asi nejspíš jen nějaký vtip...."
Po tomto prohlášení lze oprávněně usuzovat zda tento člověk netrpí progresivní paralízou,následkem jisté nemoci.(S tou bojovali Smetana kterou byl obdařen, od paniček ze Stockholmu,)tak jako ten generál ve Švejkovi
viz tak y toto prohlášení
Finský prezident Stubb popřel, že by se NATO nacházelo v krizi a odmítl myšlenku, že Severoatlantická aliance oslabuje."
Nebo je tu druhá možnost,že tomuto sám nevěří, ale pro ovečky odkojené hlavním proudem,to musí řikat, aby se jim nezhroutil ten jejich virtuální svět.Kde by pak byla hrozba,že pokud by se ovečky dozvěděli pravdu,tak díky své frustraci(ohledně reality)by se mohli začít bouřit a ohrozit takové, jako je Stubb a jemu podobní podržtašky!!
Salut.
Azor
23. 01. 2026, 21:37A jak že to ve skutečnosti vypadá s NATO ??
https://www.youtube.com/watch?v=pTpR5hPV2xw
Už vidím jak Slavoslav či Czertik,se ukáží být lepšími analyzátoři než teno (podle nich)pomatený člověk.A rozcupují ho fakty, které podpoří odkazy !! Žádné štěkání,že??
https://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_Macgregor
Tož tak.
Czertik
23. 01. 2026, 23:49rexik
kdyz dle tebe je zarukou jasnozrivosti to, kdyz clovek pracuje pro armadu...jak je mozne ze rusko uz davno nedobylo celou ukrajinu ?
aport.
melen
23. 01. 2026, 23:17Kremelská nulo
Czertik
23. 01. 2026, 23:47mig
samozrejme je mylseno, pokud rusko na ne zautoci. zes tak blbej ze sis myslez ze finsko chce napdnout rusko ?
u rexika bych to cekal, ale u tebe ?
dumdum
27. 01. 2026, 13:34On je opravdu tak hloupý. Myslí si, že Finové chtějí dobýt Moskvu.
vankr
26. 01. 2026, 09:43Rozhodovat bude odolnost obsluhy zbraňových systémů vůči radioaktivnímu záření.
Pepík Knedlík
23. 01. 2026, 16:34A jak to bylo po válce s Finským a jeho kapitulaci?
Finsko bylo vyňato ze sovětské okupace. V zemi nikdy nenastaly represe srovnatelné s těmi, jež probíhaly v zemích rodící se „lidové demokracie“. Sověti vůbec neusilovali o potrestání Mannerheima, který zůstal prezidentem až do roku 1946.
Marty
23. 01. 2026, 16:38Pepík Knedlík
přesně tak, proto že poznali jak těžce by se toho domáhali, mimochodem jak to bylo s tou kapitulací? nebojovali v závěru války Finové se sověty proti Německu?
Azor
23. 01. 2026, 17:34Marty.
" nebojovali v závěru války Finové se sověty proti Německu?"
Bojovali se spojenci!!!! Tak jako ti chameleoni Italové !!
( Kde se vylodili USA,VB a pár Poláků v r. 43.a DVA ROKY se tam u Říma "rekreovali" s jejich prostitutka.. ,namísto osvobozování Prahy, o kterou měli (Patton)tak "velký" zájem!!!! )
A byly k tomu DONUCENY, SSSR !!!!
Salut.
Marty
23. 01. 2026, 17:37Azor
s tím donucením ze strany sovětů to je trochu složitější, ale budiž, přirovnání k Italům je eště méně přesné, protože tam došlo k uplně jiným politickým procesům, i když dva dělají totéž, není to totéž
Azor
23. 01. 2026, 19:07Marty.
" přirovnání k Italům je eště méně přesné, protože tam došlo k uplně jiným politickým procesům, i když dva dělají totéž, není to totéž"
Tak to přirovnejte k Rumunům!
Salut.
Kyjev01
23. 01. 2026, 19:18Finsko bylo napadeno Sovětským svazem 30. listopadu 1939, protože Stalin chtěl posunout hranici dál od Leningradu a získat strategická území na Karelské šíji. Finové odmítli sovětské požadavky, a proto přišel útok, který měl být podle Moskvy rychlý a snadný. Sověti měli obrovskou početní i materiální převahu, ale finská armáda využila terén, mráz i skvělou taktiku malých jednotek. V březnu 1940 muselo Finsko podepsat mír, ve kterém přišlo o asi 10 % svého území, včetně Vyborgu. Přesto si země zachovala nezávislost, což byl pro ni zásadní úspěch. Sovětský svaz utrpěl obrovské ztráty a jeho slabý výkon překvapil celý svět. Zimní válka se tak stala symbolem finské odhodlanosti a schopnosti bránit se i proti mnohem silnějšímu protivníkovi.
Azor
23. 01. 2026, 21:18Kyjev01
" Zimní válka se tak stala symbolem finské odhodlanosti a schopnosti bránit se i proti mnohem silnějšímu protivníkovi."
A dál?? Nebo dějiny tímto končí?? Zkuste se rozepsat dále.Např o r. 44.Co vy na to???
Poláci nebyli odhodlaní se bránit?,Proč o nich nepíšete?? A jak dopadli tito a i Finové,asi víte.Možná že jim stálo zato přijít o tolik lidí.Aby si toto mohli říct.Zkuste se zeptat matek,kteří přišli o své syny.A hlavně!!!Nezapomínat na souvislosti,s kým se spojili už od r. 18 !! Rusové(Lenin)jim dali nezávislost, aby pak s nimi bojovali????
A nebo nenažranost kapitalistů kteří se spojili s Němci(fašisty - jakou měli do nedávna vlajku Finské letectvo??)??? A pod touto svastiku byly vražděni a vyvražděni 50 milionů lidí !!!
Salut.
Kyjev01
24. 01. 2026, 10:35pokud ti to vadí jeď do Russka tam tě přivítají s otevřenou náručí a lístkem do gulagu. Pokud ti vadí západ je%d na východ. Tady tě nikdo nedrží.
dumdum
27. 01. 2026, 13:37Proč by o nich psal, když článek je o Finsku?:rofl:
Pepík Knedlík
23. 01. 2026, 13:34Nějaký pomatenec z Banderostánu Fedorov prohlasil, že chce aby ukačka měsíčně zabili 50 000 Rusáku. To je směl plán jako koumošská petiletka.
Samozřejmě nemůže odvratit zdrcující realitu a tím je blížící se totální porážka Ukáček.
Nesmíme zapomenout na válečný zlociny, kterých jsou ukáčka schopny již z minulosti,
tehdejší Ukrajinská povstalecká armáda a ukrajinští civilisté v této oblasti během let 1944 až 1945 bestiálně a systematicky zavraždili více než sto tisíc Poláků, Rumunů, volyňských Čechů, Romů a dalších "nežádoucích etnik", včetně žen a malých dětí.
Podobně se tak banderovci činili i na Donbase dokud se občané nezbourili. :thumbsup:
Roman
23. 01. 2026, 16:55Vzhledem k tomu že už nyní Ukrajinci likvidují 35 000 kusů ruSSkýho fašistickýho odpadu měsíčně , tak těch 50 000 není vůbec nadsazený plán.
A a co se týče ukrajinských zločinů , tak to jsou trapní břídilové proti ruským stalinckým a jiným bolševickým čistkám . Opravdu, proti tomu jsou Ukrajinci hotový Matky Terezy .
A tvoje nesmyslný blouznění o porážce Ukrajiny je už pouze známkou značně pokročilé retardované demence .
Kyjev01
23. 01. 2026, 19:22Krom zvratků by bylo vhodné si najít i fakta:
Co je doložené
Ukrajinská povstalecká armáda (UPA) skutečně prováděla etnické čistky proti polskému obyvatelstvu, zejména na Volyni a v Haliči v letech 1943–1944. Historici se shodují, že šlo o organizované násilí, jehož cílem bylo vytvořit etnicky homogenní území.Oběťmi byli především Poláci, ale násilí zasáhlo i další menšiny – v menší míře Čechy, Židy, Armény či Romy. Brutalita útoků je dobře zdokumentovaná a patří mezi nejtemnější kapitoly regionální historie.
Co je sporné nebo nepravdivé
Číslo „více než sto tisíc“ obětí je považováno za nadhodnocené. Odhady historiků se obvykle pohybují kolem 40–60 tisíc polských civilistů na Volyni a dalších cca 20–30 tisíc v Haliči. Vyšší čísla (100 tisíc a více) se objevují hlavně v politizovaných nebo propagandistických textech. Masové vraždění Rumunů, volyňských Čechů nebo Romů v takovém rozsahu, jak je uvedeno v citaci, není doloženo. Tyto skupiny byly násilím zasaženy, ale nešlo o systematické vyhlazování jako v případě Poláků. Tvrzení, že šlo o „civilisty vraždící jiné etnikum“, je zjednodušení. Útoky prováděly hlavně ozbrojené jednotky UPA, i když část místního obyvatelstva se někdy připojila.
Shrnutí
Ano, UPA se dopustila etnických čistek a masakrů, zejména na polském obyvatelstvu.
Ne, tvrzení o „více než sto tisících“ obětí a systematickém vraždění všech zmíněných etnik není historicky přesné a často se používá v rámci propagandy.
melen
23. 01. 2026, 23:18Ty jsi ale šašek z Kremelského panoptika
MiraH
23. 01. 2026, 13:08Snad si nemyslí že by je dobývali když by na to došlo konvenčně a nechali tam zařvat x-tisíc vojáků? Navíc v terénu který by krom vojenského personálu byl prakticky neobydlený - tam by lítaly kilotuny jako nic...
Roman
23. 01. 2026, 16:57Vzhledem k tomu že na Ukrajině nechali zařvat rusáky v řádech milionů tak už nějaký tisíce pro ně není žádnej problém
A buď v klidu atomovky jim nedovolí použít Čína
Azor
23. 01. 2026, 17:39Roman.
"A buď v klidu atomovky jim nedovolí použít Čína"
Jejich (Ruska)jaderná doktrína je svázaná s tím co chce či nechce Čína???
Dodejte podklat na totovaše tvrzení!!!! Ale jak vás znám,tak bude co?? VELKÉ NIC ???!!!
A uvidíme zda jsem se mýlil !
Salut.
Azor
23. 01. 2026, 19:10Roman.
"Vzhledem k tomu že na Ukrajině nechali zařvat rusáky v řádech milionů"
Nebuďte troškař!! Co takhle desetimiliony zlikvidovaních rusů, pučisty a Banderovci,ne??
Salut.
Pepík Knedlík
23. 01. 2026, 12:19Tak to dopadá, když dáte Finovi vodku.
Realita: Analytik Tyler Weaver navíc tvrdí, že Rusové na tom zdaleka nejsou tak špatně, jak v odhadech ztrát zdůrazňují Ukrajinci a jak by si možná přál finský prezident Alexandr Stubb.
Roman
23. 01. 2026, 16:58Ta tvoje realita je jdeme na retardovaná kokotina .
Kyjev01
23. 01. 2026, 19:24Tyler Weaver skutečně patří mezi komentátory, kteří zpochybňují vysoké odhady ruských ztrát – ale zároveň jde o zdroj, který je často kritizován jako nedůvěryhodný a blízký ruské propagandě.
Ano, Weaver tvrdí, že ruské ztráty jsou nižší, než uvádí Ukrajina. Ne, nejde o široce respektovaného analytika – jeho závěry jsou často citovány především proruskými médii a odborníci je berou s velkou rezervou. Jeho výroky proto nelze brát jako objektivní protiargument k oficiálním či nezávislým odhadům.
Czertik
23. 01. 2026, 23:53knedle ss
a jak ten tvuj anal weaver vysvetluje to, ze kdyz maji vetsi ztaty ukrajinci nez se uvadia rusove mensi, jak je mozne ze rusove z davo nedobyly kyjev ?
aport.
Azor
23. 01. 2026, 10:41"Finsko: Jsme připraveni a rozdrtíme Rusko jak nic. Co dalšího řekl prezident Finska"
Pokud toto řekne čelný představite takovéto země,tak je na stejé úrovni(v "inteligenci")jako ten co tu žvatlá něco o Mobelově ceně míru!!
Dost lidí tu píše že to je hrdý národ.V každém národě jsou lidé hrdí.Jde ale o to,na co??
Vedoucí představitelé Finska,dělají takovou politiku,která velmi škodí většině finských obyvatel.Už to, jak se chovají k těm,co je zachránili ze spárů kolonistů ze Švédska!!
A finský lid na tom byl(do r. 1809)přesně tak jako Slováci před 1 sv .válkou.Pokud by nebyla a Maďarsko neprohrálo,tak by byli asimilovány tvrdou maˇďarizací.Kde by se muselo mluvit jen maďarsky.To a samé bylo ve Finsku, kde se mluvilo převážně Švédsky!! A pod Ruskem se mohli emancipovat.Kdo pak jim dal možnost v r. 17 se odthnout???A tím jak se přidali opět k tomu "demokratickému"západu,Německu,dopadli jak?? A jen a jen zásluhou Gosudára Stalina jim zůstala samostatnost!!! A po 2sv válce začali prosperovat díky komu???Rusku!! viz U.Kekonen.ˇ(finlandizace)
A teď opět v holportu s "demokratickým"západem.A výsledek??
viz.-
"Co je příčinou havárie v jaderné elektrárně ve Finsku?
Nekvalitní potrubní svary jsou slabou stránkou francouzských reaktorů"
https://www.tvo.fi/en/index/news/pressreleasesstockexchangereleases/2025/radioactivecoolantleakageintocontainmentareasclosedtoenvironmentduringannualoutageatolkiluoto3.html
"Finsko v sevření dluhové stagnace: Jak finský ekonomický zázrak čelil drsné realitě"
Situaci zhoršuje flagrantní porušení vlastních principů fiskální disciplíny ze strany Finska. Veřejný dluh dosáhl rekordních 245,9 miliard eur (88,4 % HDP), což výrazně překračuje limit EU ve výši 60 %. Jeho tempo růstu v letech 2024–2025 patřilo k nejvyšším v Evropské unii.
Důsledky byly okamžité: Evropská komise zahájila proti Finsku řízení o nadměrném schodku (EDP). Jedná se o formální napomenutí, které zpochybňuje finanční situaci země a vyžaduje úsporná opatření."
https://yle.fi/a/74-20200435
To je tak.když se hryže do ruky,která je krmila!!!
Navíc tento P-rezident by si měl zámést před svým vlastním prahem a necpat svého synáčka tam, na co nemá!!
Jasný Nepotismus !!!
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011700993.html
Tož tak.
Marty
23. 01. 2026, 10:43Azor
a přesně proto jsou dlouhodobě nejšťastnější zemí světa, jo, to naprosto dává smysl, jen tě prosím, nech se už upgradeovat, začiná s tebou bejt trochu ohraná nuda:kissing_heart:
Azor
23. 01. 2026, 11:07Marty.
"a přesně proto jsou dlouhodobě nejšťastnější zemí světa, jo, to naprosto dává smysl, "
Jo,jo,papír snese všechno.
Viz o čem že mluvil ten Kanadský předseda vlády o tom Havlovi.Dávají takové články jen ze setrvačnosti.Jedou z kopce,pane!!Jedou je setrvační(z toho co odpracoval Kekonen!!!
A rozjíždí se více a více a pod kopcem je pravotočivá 90 ti - stupňová zatáčka!! Podle vás ji vyberou??Viz Švédsko s těmi migranty a kriminalitou!!O Francii a VB,už ani nemluvě.Jak se u nich projeví to zbrojení na válku s Ruskem??Bude to sociální stát,nebo kde jako v čem na prvním místě ,budou lidi škubat???
Salut.
Marty
23. 01. 2026, 11:10Azor
sedni do auta a zajeď se tam podivat, jééé počkej, ty nemáš tělo ani zrak, promiň, já málem zapoměl že ty si neověříš nic, nemáš šanci, hmmm to mě mrzí ty náš hacknutej prográmku:laughing:
zdenek54
23. 01. 2026, 11:18Pane Marty.
Zkuste přijmout i jiný názor než který ve všem razíte. Pan Azor má dost pravdy. Po letité zkušenosti dcery jenž ve Finsku žila, vám přetlumočím a slušně bez urážek, že tento národ utlačovaný celoroční tmou,chladem zmítající se v depresích a sebevraždách řeší vše denním chlastem. Jejich písně jsou do jedné ponuré, morbidní a nikoliv nejšťastnější. Těžká averzi mají vůči RuZZům, celkem oprávněně, ovšem jejich fašistické sklony a to velké, tím nevyřeší. Není radno až tak sebevědomě tvrdit,že RuZZa rozmáznou, spíše naopak. A na ukončení mám prosbu: Nebuťe tak zbytečně neslušný a neurážejte občanstvo hrubými projevy. Každý má svůj názor, tak jej aspoň respektujte a neponižujte. Kdo rád ponižuje,bývá často sám ponížen ve své duši. Děkuji.:raised_back_of_hand:
Marty
23. 01. 2026, 11:28zdenek54
není to pán ale AI a ke své příslušnosti se otevřeně příhlasil již několikrát...
můžete mi prosím říci definici fašismu a následně ji aplikovat na Finsko? děkuji
(ano, všiml sem si že rád ponižujete každého kdo má jiný názor než vy, ěší mne že si to dovedete přiznat)
dále jen podoktnu obecný fakt že lež není názor ale lež, tím momentálně nemířím na nic konkrétního, pouze připomínám
Azor
23. 01. 2026, 14:38Marty.
dále jen podoktnu obecný fakt že lež není názor ale lež" ????
Co je to pravda???
" pravda je mírou shody tvrzení, názoru a teorie se skutečností."
A tu musíte dokáza a pak o někom říct že lže!!! I lživý názor je názor!!!
Pravda se nesmí zaměňovat s názorem většiny (Jean Cocteau)
Voltaire: „když chceš vědět, kdo ti vládne, podívej se, koho nesmíš kritizovat“
"V zemi kde je cenzura, může věřit vládě a oficiálním médiím jen blbec,
. „V zemi s cenzurou,může vládě a médiím věřit jenom blb.“
HAVEL
Kdo tu "obecnost"prosazuje??? Tak jako církev (a ne jen ta, ale s ní i ovce,které vedla!!),která nejdřív hlásal že je zem placatá!!Poté že slunce obíhá kolem země atd!!! A teď hlavní proud hlásal co??Kovid je z netopíra,co??? VIráku jsou ZHN,co??? Tajné věznice CIA neexistují,co??? Atd!!!!
A pokud chcete definici fašismu,tak se nekoukejte na pofiderní wiki,do které píše kde kdo!!
Ta je tato -
"Fašismus,to je jeden z typů kultury společenského
samořízení,
který je možný pouze v
davo-“elitářské“společnosti.Nejedná se o žádnou konkrétní ideologii.
Známe liberální fašismus,komunistický fašismus atd.
Podstata fašismu
Fašismus se podle KOB/KSB definuje jako ideologie tlupo-elitarismu, která dává právo parazitovat menšině na úkor většiny a ta většina to podporuje.
Fašismus je systém, opírající se o "malé" lidi, kteří jsou přesvědčeni o správnosti davo-elitárního fungování společnosti.
Fašismus je ideologicky všežravý a může být realizován různými způsoby. Je možné ho založit nejen na nějakých politických názorech, ale třeba i na ekologických nebo i na medicínských postulátech.
jako taková spočívá nezávisle na tom,jak ho nazýváme,za jakými idejemi se kryje,
a jakými způsoby realizuje svou moc ve společnosti,tak jeho podstata spočívá v aktivní podpoře davu
„malých lidiček“(na základě jejich vlastního ideového přesvědčení - systému, že ideální je , zneužívání moci) -
(že vláda dělá správná rozhodnutí - cenzůra -umlčování a dehonestace lidí s jiným názorem-Německo r.33. - i teď tady -názor především očkovaných)
systému zneužívání moci “elitářskou“ oligarchií . . . .
(hrstka oligarchů – atd.nadnárodní monopoly – kteří řídí tuto společnost na základě ideového
přesvědčení lidí o tom,že vštěpovaná jim nespravedlivost je ve skutečnosti spravedlnost,což vede k
deformaci jejich světonázoru. Deformuje názory lidí a kultivuje ve společnosti nespravedlnost,aby zabránila
lidem stát se skutečnými lidmi )
systému který prezentuje nespravedlnost jako zdánlivě tu správnou „spravedlnost/pravověrnost“
A na tomto základě deformuje lidem vnímání světa a vší mocí,jež je mu podřízena
(tisk, rozhlas, tel,vzdělání,kultura,ekonomika,soudy,prokuratůra,kinematografie,eurovize -písně,sport,knihy atd.která těmito prostředky
formuje ve společnosti u lidí ideové přesvědčení o správnosti takového zřízení kdy je nespravedlnost
vnímána jako ta pravá spravedlnost.A lidé jsou potom přesvědčeni(dav),že to tak má být.)
kultivuje ve společnosti nespravedlnost a brání lidem aby se stávali(opravdovými) lidmi.
Pod různými záminkami vší moci,jež je mu podřízena,potlačuje všechny a každého.(zákaz povolání u
KSČ,po r. 89,nebo po 48.r. -kdo není s námi je proti nám,nebo nepouštění do sdělovacích prostředků, lidi s
jinými názory,cenzura)
Kdo pochybuje o spravedlnosti samotného systému a jím uplatňované politice,
a potlačuje i všechny,kteří v tomto směru vzbudí jeho podezření.
Nevím, zda vám toto pobere, vaše mysl.
Salut.
Slavoslav
23. 01. 2026, 10:32cokel
vies ako sme sa minule bavili o tom ako dobre sa zije rusakom oproti nam chudobnym Europanom?
skoro ako v rozpravke, len im to zas kazia tie podvratne zivly. Uz len cakam kedy vytiahnu 4roch tradicnych nepriatelov rusackej ekonomiky : jar, leto, jesen a zimu
https://peterburg.one/bolnye-rakom-v-zapadne-pacienty-okaz/?utm_source=finobzor.ru
https://peterburg.one/inflyaciya-tolkaet-v-golodovku-rossiyan/
Azor
23. 01. 2026, 11:17Slavoslav.
Je dobré když sem dáváte i takovéto (realistické)odkazy o tom, jak to je v některých věcech v Rusku.
Ale má to ohledně objektivity, "malou"vadu!!Kterou stále děláte!!A to proč???
Jde o to,že něco popíšete a konec.Nic vám neříká příčina a následek.Díky systému co tam je!!! A průvodní znak toho je i to, na co upozornil ten pán z Penzy!!!
"„Jednoznačně to byli překupníci. Léky se někde objevily, ale téměř okamžitě zmizely a pak byly znovu prodány za nadsazenou cenu ,“ řekl pacient z Penzy."
A teď jde o co??Kdo toto zavinil!!! Zkuste nám to napsat.
Salut.
Slavoslav
23. 01. 2026, 11:21cokel
ja viem, ze si debil a nerozumies pisanemu textu. Preto by som rad upriamil tvoju pozoronost na tu cast mojho prispevku kde pisem o podvratnych zilvoch ktore to zas a zas kazia.
este mi prosim ta vysvetli, ako je mozne vykupit lieky na rakovinu? su volnopredajne? ak su na recept ako ich moze vykupit priekupnik?
Azor
23. 01. 2026, 11:43Slavoslav.
"Preto by som rad upriamil tvoju pozoronost na tu cast mojho prispevku kde pisem o podvratnych zilvoch ktore to zas a zas kazia."
A napsal jste konkrétné o těch "živlech"?? Ne!! Tak to zkuste a doložte to něčím!!!
"este mi prosim ta vysvetli, ako je mozne vykupit lieky na rakovinu? su volnopredajne? ak su na recept ako ich moze vykupit priekupnik?"
O tomto píše ten čtenář!! Z mého pohledu to může být tak že ti distributoři se můžou domlouvat(kartelová smlouva)a spolu s lékárníky,toto organizují a podporují.(přesouvání či zatajování -kvůli rostoucí(uměle)ceně)A vzhledem k tomu jak tam jsou stále na řídících(kontrolních)orgánech v Rusku,takový co tam jsou od doby ožrali Jelcina,nebo už jejich dětičky co se tímto nakazili,kteří by toto měli kontrolovat,tak to nedělají nebo prřihmuřují oči za úplatky!!! A toto je na kriminál.Ale i v prokuratůrách a i na soudech jsou trockisté,co to sabotují a neženou k zodpovědnoti tyto šmejdy!!
Salut.
Slavoslav
23. 01. 2026, 11:49cokel
takze rusacky stat kde sa otvorene pise o tom to probleme nedokaze zakrocit?
Azor
23. 01. 2026, 19:17Slavoslav.
"takze rusacky stat kde sa otvorene pise o tom to probleme nedokaze zakrocit?"
Toto je co?? Whataboutismus !!! Toto bylo předmětem vašeho článku???
Koukám že intelektuálně nemáte nato odpovědět, na co jsem se vás ptal.Co to jsou za elementy a živly a doložit to něčím!!! Bodou tři opičky nebo zase ten Whataboutismus, co???
Salut.
Šebesta
23. 01. 2026, 09:42Finové jsou hrdinný národ a mají mou podporu. Hlavně za období zimní války 1939-1940. Můj názor je,že z Ruska jim nebezpečí nehrozí.Nevidím důvod proč by Putin útočil na Finsko ? Kdyby to chtěl udělat měl na to dost času v dobách kdy nebylo v NATO ? Podle mne větší hrozba jim hrozí jako i nám z EU. Nezvládnuta migrace o níž vedení EU raději ani nemluví dělá z EU BORDELISTAN a budoucí ISLAMISTAN migranty už Finové mají i u sebe,byť ne tolik jako v západní Evropě. Včera jsem viděl snímky které udělali němečtí novináři v Římě a v Pařiží. Slovo humus je slabé. Působí to trochu komicky když v Berlině je situace totožná jako v oněch dvou metropolích. Možná ti Němci mají snahu si dokázat,že ten bordel je i v jiných městech západní Evropy,tedy že v tom nejsou sami. Možná se jim tím trochu uleví.
Slavoslav
23. 01. 2026, 10:15je zabavne, ked sa na moslimov stazuju proruske stetky co by chceli aby CR posluchala prikazy Moskvy. Tej Moskvy ktora na svojom uzemi trpi sariju a protipravne vyvezie obcana jednej republiky federacie do druhej - Cecenska kde ho mucia vo vezeni, za to, ze povedal svoj nazor na islam. Ved predsa kvoli mieru na Ukrajine treba splnit rusacke poziadavky medzi ktore patri aj to, ze Moskva bude prikazovat co CR moze, alebo nie chraniac si voju sferu zaujmu ako si sam napisal, ze to je normalne
pocuj stetka, co som ta zle odhadol? ty nechces len lizat ruske zadky, ale mas chut aj na nejakeho kozojeba z cecenska co si z teba urobi stetku v pravom slova zmysle?
Marty
23. 01. 2026, 10:29Slavoslav
toho ruSSka které staví jednu z největších mešit, má největší zastoupení muslimů v armádě ze všech Evropských zemí (pokud nepočítám některá země Balkánu) verbuje občany muslimských zemí, dává jim zbraně a posílá je do Evropy...
Šebesta
23. 01. 2026, 11:09FOTZE . Číst tvoje hnoje a lži nehodlám. Nauč se argumentovat když se chceš bavit a samozřejmě slušně. Což se nestane hovado zůstane tím čim je protože jiné být neumí.Takže jdi se vycpat !
Slavoslav
23. 01. 2026, 11:14stetka
nestracaj nadej, to ze si hovado, stetka a vlastizradca neznamena, ze sa nemozes zmenit
Marty
23. 01. 2026, 11:15Šebesta
proč reaguješ na příspěvky které nečteš a tudíš nemužeš vědět co v nich je? trochu absurdní ne?
Marty
23. 01. 2026, 11:15Slavoslav
že se změní k horšímu?:rolling_eyes:
Šebesta
23. 01. 2026, 11:28Marty.Stejný primitiv jako diskutující na Reflexu. Když někdo začne kritizovat skutečný bordel v zemích EU zejména ty západní,kde proudí davy migrantů už 11 let ve velkém tak ty a tobě podobni začnou plácat o tom kolik je Rusku muslimu. Pravda o EU se vám nehodí,že jo ? Takže za prve,opět mne počet muslimů v Rusku nemusí až tak moc zajímat. Rusko není za humny jako Německo a Rakousko a není s námi v žádnem spolku ani NATO ani EU.Tudiž nás k ničemu nebude nutit,ale EU nás bude nutit až třeba část Ukrajinců odejde domů.Budeme je muset přijmout anebo se vykoupit. To si neslyšel,že ? No a za druhé Rusko určitě neprožívá migrační vlnu jako země EU. To tě taky nezajímá,že ? Muslimové co tam žijí tam jsou už desítky možná stovky let.Za poslední Putin jim určitě nedělá takové " skvělé" podmínky jako země EU a pokud to jde drží je zkrátka. Mimochodem kdyby jsi se trochu zajímal o skutečný život v západních zemích EU věděl by jsi,že i tam jsou muslimové ve vládách.To je počátel islamizace EU aspoň te západní. Více číst nezavislá média a nejen mainstreamová média,která často lžou a dezinformují.
Marty
23. 01. 2026, 11:31Šebesta
nikdy sem neschvaloval současnou migrační politiku jako takovou a zabezpečení vnějších hranic dlouhodobě považuju za velký problém, ale baví mě pokud někdomu vstávají hrůzou vlasy a z malé holčičky která je vychována v muslimských tradicích ale následně rád pozve na naše území muslimské muže se zbraní v ruce, to mi nepřijde jako pragmatický přístup k bezpečnosti ale připomíná mi to spíše alibismus
Azor
23. 01. 2026, 11:31Slavoslav.
" Cecenska kde ho mucia vo vezeni, za to, ze povedal svoj nazor na islam."
Zkuste být objektivní!! Co toto.
https://www.democracynow.org/2025/12/29/palestine_action
https://www.aljazeera.com/opinions/2026/1/15/the-uk-is-taking-political-prisoners-to-evade-accountability-for-genocide
Salut.
Šebesta
23. 01. 2026, 11:31Marty. Proč píšeš kraviny ?Kdo ti řekl,že jsem to nečetl ?
Slavoslav
23. 01. 2026, 11:37stetka
myslis ako primitiv co ked sa spomina rusakovo zacne o agresivnom NATO?
Marty
23. 01. 2026, 11:40Šebesta
"Šebesta
23. 01. 2026, 11:09
FOTZE . Číst tvoje hnoje a lži nehodlám..."
prohrál si, saláte:rofl:
Šebesta
23. 01. 2026, 11:55Marty. Někdy silně pochybují zda jsi normální ? Já zvu muslimské může na naše hranice ? No a z muslimské holčičky strach nemám pokud se s ní jednou nestane teroristka,což je teoretický možné. Možná ano možná ne. Mám ale obavu z hordy muslimů v zemích EU. Udajně za oněch 11 let tam přišlo něco okolo 8 miliónů migrantů včetně VB která už sice není v EU ale patří k západní Evropě.Vedení EU ani přesný stav nezná,protože jich tam jsou tísíce na černo a navíc nepochybně o jejich počtu lže.Ty se neobáváš z oněch teroristických útoků tu v Paříží tu v Německu atd. ? Vždyť Němci v některých městech omezily kvůli tomu vánoční trhy loni. Z Francie odchází pryč lidé židovského původu protože se tam necítí bezpečně. Tohle je mimochodem z mainstreamových médii.Mohl bych tu další a další důkazy psát o tom jak se EU mění v ISLAMABAD. Kdo sleduje objektivně zprávy přehled má,kdo ne tak ho nemá. Poslední věc mám rozhodně větší strach z nefunkční EU než z Ruska. To je můj názor. Někdo to může vidět jinak,proč ne,ale měl by to umět vyargumentovat.
Marty
23. 01. 2026, 13:31Šebesta
přestaň přeskakovat mezi tématy, tvrdil si že nečteš Slávovy příspěvky, já tě upozornil že je divný na ně reagovat když j nečteš, ty si mě osočil že kecám že je nečteš, já tě usvědčil a ty ses k tomu už nevyjádřil, jak trapný a tomu durhému, neustále se zastáváš ruSSka, fakta o něm sme si shrnuli, každej kdo neleze ruSSům do řitě je podle tebe automaticky špatnej, no, tak jak řiká chatbot Azor, když poukazuješ na A, uvědom si i B... dál si plkej blbosti magore ze zeměplochy, seš marnej:rofl:
Šebesta
23. 01. 2026, 13:49Marty. Fabuluješ a lžeš dobře. Já jsem od Fotzeho teď tedy dnes nic nečetl. Neumí argumentovat,lže a nikdy neodpovídá na otázky které jsou mu nepřijemné. Lžeš i v tom že se zastavám Ruska. Já se snažím být objektivní.Takže jednou provždy.V Rusku bych žít nechtěl a Putin není demokrat,ovšem to neznamená že někdy nemá pravdu.Vidím že magor si sám. Vyzval jsem tě ať vyargumentuješ svou pravdu. To jsi neudělal. Jen se tu zabývaš FOTZEM,což nevím proč a dáváš mi nálepky které nejsou pravdivé. Sám jsi márny a rozumně argumentovat neumíš !
Marty
23. 01. 2026, 14:20Šebesta
Šebesta
23. 01. 2026, 11:31
"Marty. Proč píšeš kraviny ?Kdo ti řekl,že jsem to nečetl ?"
řekl si to ty, tak si odpust ty hloupý kecy a srovnej si to v hlavě lháři
Pepík Knedlík
23. 01. 2026, 11:46Šebesta
Nebýt Sovětů, tak by po valce žádný Finsko nebylo.:rofl:
Luboš
23. 01. 2026, 14:22knedlíku , nebýt rusáků a jejich spojenectví s nacistickým Německem už od ranných dvacátých let , nebyla by ani žádná válka . Izolované Německo díky ruským bolševikům skvěle vycvičilo své tankisty a piloty v rusku . A k rozpoutání války pomohla i rusácká blamáž po napadení Finska , kterou Hitler pochopitelně pozorně sledoval a kdy lyžaři a lovci kožešin likvidovali okupanty po tisícovkách denně . A toho tvého Banderu si nech v trenýrkách , jelimane . Proti rusákům jako byl Jagoda , ježov , Berija , Dzeržinský , Stalin , Kameněv , Bucharin , Molotov , Litvinov , Kaganovič , Ždanov , Zinovjev , Vorošilov atd , byl naprosto bezvýznamná nula . A to i přesto , že se bolševici začali vraždit mezi sebou , což z nich vinu nesmývá . A že jsi naprosto běžný čecháčkovský kolaborant , z toho si nic nedělej , knedlíku . Takových , kteří by dnes rusákovi darovali vlastí dceru a náromkové hodinky , je mezi rádobyvlastenci spousta ...
Azor
23. 01. 2026, 14:51Luboš.
"knedlíku , nebýt rusáků a jejich spojenectví s nacistickým Německem už od ranných dvacátých let , nebyla by ani žádná válka . Izolované Německo díky ruským bolševikům skvěle vycvičilo své tankisty a piloty v rusku ."
Koukám že i vy ty dějiny jistých státůzačínají jen odku vy chcete,co???
Proč a kdo izoloval Německo,které tímto bylo(záměr)dotlačeno(tak jako teď Čína k Rusku)k někomu kdo jim pomohl.A pomohl jim tan na kterého opět ti "demokrati"uvalili na jen sankce ale na ně i zaůtočili!!!
A takovým to stylem,bychom mohli postupovat dál!!Proč tu měli takovou popularitu KSČ v r. 46??? Protože byla válka a to jak 1 tak i ta 2.!!A kdo že jí rozpoutal??? Od kud dostával love Áda na flintičky???Když tam byl hlad, svrab bída a neštovice,o kterých se zasloužil(záměr)kdo???Kdo je drtil reparacema?? I my jsme platili za RU !!! Ale jako správní slouhové Frantíků a i VB,jsme drželi kušnu,co???
Až se naučíte(ohledně světové politiky)kolik je 1+1, tak můžeme diskutovat dál!!
Salut.
Emil Holub
23. 01. 2026, 15:02Luboši,
opět tvůj další blboučký komentář, plný naprosto zbytečných detailů, který ale absolutně pomíjí chronologii a návaznosti události té doby.
Pokud se jedná o spolupráci Západem izolovaného Německa s SSSR i ve vojenství, tak ta vypuzením Trockého a převzetím moci Stalinem a hlavně Hitlerem v Německu po r. 29 šla do ztracena až vyústila v otevřený vojenský střet obou dle tebe, ty negramoto, "spoupracujících" režimů ve Španělské občanské válce už v r. 36, kde scela logicky bojovaly proti sobě....
Z tvého komentáře je patrné, že vůbec nechápeš události té doby a toho, co za nimi stálo a že jen tupě opakuješ to zdeformované a povrchní klíšé, šířené po listopadu mnainsteamem po celé Evropě a vtloukané pologramotným Čechům do hlav...
Marty
23. 01. 2026, 15:31Emil Holub
detaily je hezké opomíjet ale tim se ti ztrácí realita, což tobě hloupoučkej holoubku zjevně vyhovuje, za Hitlera se Stalinem došlo k rozdělení sfér vlivu, koordinaci útoku na Polsko, dodávkám většiny surovin potřebných pro Německou armádu, nepogratuloval snad Stalin Hitlerovi k dobytí Paříže? to že masovej vrah Stalin až příliš důvěřoval masovému vrahovi Hitlerovi byla jeho chyba, a jak byl pak rád za pomoc od zvráceného západu... je smutné vidět jak negramotná osoba seš
Šebesta
23. 01. 2026, 15:46Lubos .Ano souhlas Berija,Jezov,Jagoda byli zrudy a da se souhasit s tim ze Bandera byl proti nim mala ryba.Ovsem pokud jde o vznik 2.valky tady nemohu slouzit.Vina VB a Francie na jejim vzniku je neoddiskutovatelna .V prubehu 30.let tolerovali veskere Hitlerovy akce porusujici povalecne omezeni pro Nemecko pokud jde o zbrojeni a reparace.1936 Poryni,1938 Mnichov a zrada Ceskoslovenska ve stejny rok okupace Rakouska.Dale obsazeni protektoratu a opet zrada VB a Francie byli garanty Mnichova a pak prepadeni Polska Nemeckem a opet zrada zapadu tentokrat nechali na holickach Polaky.V lete 1939 pred valkou jednani o pomoci proti Nemecku mezi SSSR a VB a Francii. Diky prutahum zapadu se dohoda nekonala.Teprve pak prisel pakt Molotov-Ribbentrop .Z toho vyctu jasne vyplyva ze vinikem 2. valky byli hlavne Anglani a Francouzi.Asi tak.Stalin pak paktu s Hitlerem vyuzil ve svuj prospech .
Emil Holub
23. 01. 2026, 15:47Márty,
ano, opět jen připitomělé, ničím nepodložené a na nic vliv nemající, pochybné a nepodložené detaily, které tu předvádíš, tedy kromě nadávek...
Fakta a jejich souvislosti vytváří ten správný obraz a nikoli hysterické výkřiky pavlačových drben tvého ražení...
Šebesta
23. 01. 2026, 15:51Marty stale mne fascinuje jak dovedes lhat a prekrucovat fakta ktera lze snadno overit.Cili bud jsi tak hloupy ze je neznas a pritom diskutujes nebo je znas a protoze se ti nehodi tak lzes
Marty
23. 01. 2026, 16:05Šebesta
legrační že si přitom v cca90% zopakoval to co já, jen se rozcházíme v tom že VB zradila ČSR, ale to sme již rozebírali v minulosti, smlouvu jsme měli pouze s Francií, s Velkou Británií ji mělo Polsko, s tím sme ale zase neměli dobré vztahy mi, tak že si rozmšlej lépe koho označuješ za lháře, zvlášt po tom co si tady dvakrát popřel svůj předchozí příspěvek
Emil Opeřenec
to ti mám donést učebnici dějepisu nebo tě vzít na prochajdu do muze? neni mojí chybou to jak málo informací máš v kebuli:kissing_heart:
Pepík Knedlík
23. 01. 2026, 16:17Luboš
Napiš či dolož, že jsem jednal proti ústavě republiky, že jsem byl trestně stíhán za korupci a rozkradani či zneužil svyho vlivu a jinak poškodil stát a občany České republiky. Slovo kolaborant si přiřaď k těm co jednali jak jsem uvedl.
Pokud nemáš důkaz a ten určitě mít nebudeš a nemáš, zalez pod těm modrozluty hadr a čekej na konec Banderostánu.
Marty
23. 01. 2026, 17:10Pepík Knedlík
kolaborace s cizí mocností se pozná podle toho že tě policie stíhá za korupci? hustý! to sou mě novinky:scream:
Azor
23. 01. 2026, 17:51Emil Holub.
Přesně tak.Díky za doplnění.
Teď když si to čtu po sobě,tak bych si nalískal,co mi tam chybí písmen a i chyb. Mlátím do klávesnice abych nezapomněl na myšlenku a pak si to nezkontroluji.
Azor
23. 01. 2026, 18:11Marty.
"jen se rozcházíme v tom že VB zradila ČSR, ale to sme již rozebírali v minulosti, smlouvu jsme měli pouze s Francií, s Velkou Británií ji mělo Polsko, s tím sme ale zase neměli dobré vztahy mi,"
Dáváte důraz na malé věci co se událi.Ano s VB jsme neměli to co s Francií.Ale díky VB,která měla pod palcem hyenu evropy,ta naše smlouva s Francii(která měla v tomto STEJNOU politiku vůči nám)znemožnila pomc SSSR díky hyeně evropy.
Navíc jste opoměl,že s hyenou evropy měli smlouvu nejen VB, ale i?? S Francii !!
"to ti mám donést učebnici dějepisu nebo tě vzít na prochajdu do muze?"
Tu učebnici, myslíte co byla vydaná před r. 89??Nebo snad máte pocit že ti, ke kterým jsme se přidali po r. 99. byli a jsou, etalon PRAVDY ????
Nebo snad do můzea. co jsou teď na Okrajině Ruska???Asi víte co tam vystavují.
Kolik toho chcete, ohledně toho co "pravdivě" a ve skutečnosti dělali???
Pro seriozní diskuzi, jste neinformovaný !!! Slušně řečeno!!
Salut.
Šebesta
23. 01. 2026, 18:12knedlik.Presne slovo kolaborant sedi na Fialuv gang
Šebesta
23. 01. 2026, 18:17Marty.Ty popiras sam sebe a placas bludy.Ty dovedes zaprit vlastni matku.V cem jsem se poprel ? Smlouvu jsme meli pouze s Francii ale ta se nechala Brity premluvit.Mimochodem Churchil sam to oznacil za hanbu tedy chovani VB .
Kyjev01
23. 01. 2026, 19:27Sověti Finsko napadli, ne zachránili. Chtěli ho ovládnout nebo přetvořit na loutkový stát. Finové si nezávislost ubránili sami – tvrdým odporem a chytrou politikou.
Po válce SSSR Finsko neanektoval, protože se mu víc hodilo jako neutrální nárazník.
Tvrzení „nebýt Sovětů, Finsko by neexistovalo“ je tedy obrácená logika.
Emil Holub
23. 01. 2026, 08:54To jsou srandisti, ti Finové. Je jich jen pět a půl a sotva přežili jako národ tu stupidní spolupráci s hitlerovským Německem a už jim zas otrnulo. Po 2.sv. válce na tom byli asi tak, jako dnešní okrajina Ruska, kdy přišli o skoro celé dvě generace mužské populace a dodnes se z toho nevyhrabali...
Marty
23. 01. 2026, 10:32Emil Holub
nepředcházel spolupráci Finska s nacistickým Německem útok sovětů kteří se v té době paktovali s nacistickým Německem a aktivně ho podporovali dodávkami strategických surovin? já jen tak pro pořádek
Slavoslav
23. 01. 2026, 10:42ono by stalo za zmienku, ze aj pokracovaciu vojnu zacali rusaci bombardovanim Finska a naletmi na jeho letiska
Azor
23. 01. 2026, 11:23Slavoslav.
"ono by stalo za zmienku, ze aj pokracovaciu vojnu zacali rusaci bombardovanim Finska a naletmi na jeho letiska"
Od kdy (podle vás)začínájí dějiny Finsko Ruské?? 2.sv. válkou??? Co že si vybíráte jen něco?,Jaký k tomu máte důvod??
Salut.
Slavoslav
23. 01. 2026, 11:27cokel
rusaci zacali tu vojnu este skor?
Emil Holub
23. 01. 2026, 12:15Márty,
vy nacisti moc podléháte emocím a neproduktivně se nimráte v nepodstatných detailech a proto vás tak s oblibou posledních sto let sionistický globalizátor tahá na vařený nudli všude, kam chce...
Když tenkrát zatoužil po Rusku, tak nasadil Trockého s tou jeho partou fešáků s kupírovanými oháňkami a když to Koba prohlédl a chytil je pod krkem, tak jako zázrakem Šekelgruberovic Adolf Aloisovič z Braunau a jeho partaj začali chodit po hospodách s plnejma kapsama prachů od žida a při agitacích z Main Kampfu všem platit šnaps a pivo...
Komunismus byl pro sionistu skvělý, přímo ideální v porovnání s nacismem, jako prostředkem k ovládnutí světa, dal se internacionalizovat na rozdíl od nacismu, který to ze své podstaty vylučuje a může jen tvořit účelová spojenectví, která jsou nespolehlivá a brzy berou za své, jak ukazuje historie 2. sv. války...Nacismus a to nejen německý, ale už tehdy evropský, byl jen z nouze náhražkou a impovizací, když hlavní plán selhal ihned se stal aktuálním a nyní se jen oživil v podobě EUtopie, vedené Německem a starými německými nacisty...
Nacismus nemá takový "sjednotitelský" potenciál a proto už i v Evropě zase chcípá na úbytě i když se jej za doslova každou cenu snaží přes 4.říši/EUtopii liberálně-fašistické vlády udržet při životě a vy nacisti, jste zas ti poslední, kteří se to dozvídají a chápou...
A co se týče toho tvého stupidního svalování imigrace exotů do Evropy na Rusa, je ukázka toho, že jsi ještě hloupější a utáhnutelný na té nejtenčí špagetě "numero tre", která kdy byla v závodech Barilla vyrobena a o mnoho ve své hlouposti jste s těmi nacisty okrajinskými předčili ty německé-druhoválečné, neb jste se vůbec nepoučili z toho jejich tragického příběhu, než bych bych si byl domyslel čerpaje jen z oficiálního mainstreamu, která souvislosti i pravé motivy imigrace tají anebo prohlašuje za ruskou, okamurovskou, xenofobní propagandu...
Stačí se podívat na mapu vysněného "Velkého Izraele", území na nichž se má nacházet, ze kterých je největší imigrace do EUtopie a hned musí i slepého napadnout proč a kdo tam bourá ty státy a činí ta území neobyvatelnými dle nacistického návodu, jako v Gaze a tím vytváří tu imigraci, která vás nacisty, tak jen na oko sužuje...
Emil Holub
23. 01. 2026, 12:31Márty,
to podělané Finsko se stalo nacistickým ještě před Německem a to hned po revoluci v Rusku a to ze strachu z komunismu, kdy v krvavém občanském střetu povraždily vládní nacistické síly veškerou opozici a to nejen tu tíhnoucí ke komunismu, ale i ruskou menšinu i ostaní míšence z býv. ruského impéria...
Marty
23. 01. 2026, 13:45Emil Holub
když někoho označuješ fašistou, je dobré vědět co je fašista a řekni mi podle čeho soudíš že já sem nacionální socialista? víš hovno a tak s epotřbeuješ tvářit duležitě že? na jakejkoliv argument umíš odpovědět jen plácánim aby ses skutečný reakci vyhnul, seš fakt ubohej zakomplexovane chudák tak, jako ta tvoje banda proruskej zkrachovalců
Emil Holub
23. 01. 2026, 14:05Márty,
ty jsi nacista, nacistický osel, na tobě není nic socialistického, to máš pravdu a to ani v souvislosti s tím nacismem....ty jsi spíš bych řekl nacionální asociálista...
Emil Holub
23. 01. 2026, 14:38Márty,
vy nacisti jste jen taková obyčejná "trdla" (trdlo= moravský lidový termín pro hlupáta, nekňubu a troubu, co všechno zvorá...)
Trdlo, je tlouk, součást moždíře, jímž ruka v něm údery mělní danou matírii a takovým trdlem/tloukem byl i Dolfa a celá jeho tisíciletá 3.říše a její spojenci ve válce londýnských sionistů o ruské zdroje a dnes se to opakuje a jsou jím nejen ta nešťastná okrajina Ruska, nýbrž hlavně celé NATO/EUtopie a vše, co k nim patří...
Azor
23. 01. 2026, 15:22Slavoslav.
"rusaci zacali tu vojnu este skor?"
Díky především( jaké a s kým??) spolupráci s jistou zemí po 2 sv .válce se dostalo Finsko do podvědomí(ekonomické)světa???
Díky komu se zachovala Finská státnost už od r. 1809??? Za koho se finská populace zvíšila o 2 miliony 300 000 finů!!!!
Komu umožnili nejdřív a do kterých škol(špičkových) chodil aby mohl být čím byl generál Mannerheim?? Aby se pak odvděčil Rusku a organizoval občanskou válku??!!
A kdo si začal v tomto??
Expedice finských nacionalistických aktivistů (tzv. heimosodat)a sami si dělali hranice jak chtěli??Co tam dělali Němci??
Kolik finů podporovalo jejich sociální demokracii??? Stali se finští socialisté nejsilnější sociálně demokratickou stranou na světě.!! A kolik finů podprovalo ty Bílé?? Kterým pomáhali Němci???Konzervativci rekrutovali své síly (později zvané Bílé stráže) za podpory vlastníků půdy a průmyslníků. Zbraní se jim dostalo od Německa.
Proč pak po uznání od Ruska, Američané ani Britové Finsko neuznali. Francie přerušila diplomatické vztahy na jaře 1918.???
Kdo rozpoutal ve Finsku občanskou válku??
Kdo a kde ,pak vyzbrojil a vycvičil tyto??
V únoru 1918 dorazila do Vaasy jednotka již zmíněných myslivců o počtu 1 500 mužů. Měli velmi dobrou bojovou morálku, disciplínu, kvalitní německý výcvik!!!
A pak ještě tyto -
Do Finska zmítaného v občanské válce byl vyslán generál Rüdiger von der Goltz s vojskem o síle 10 000 mužů, aby ukončil boje ve prospěch konzervativců. Němci se vylodili 3. března 1918 v Hanko kousek od Helsinek a připravili se na útok na hlavní město.
Jak by to dopadlo pokud by statkářům a kapitalistům z Finska, nepomohli Němci???
Salut.
Marty
23. 01. 2026, 17:11Emil Holub
na základě čeho mě označuješ za nacistu? víš o čem mluvíš nebo ti zase unikaj zbytečný detaily, tak prostě jen plácáš nějaký slovíčko co si zaslehl v hospodě? i když nemáš šajna o čem to žvatláš?
Azor
23. 01. 2026, 18:56Marty.
"na základě čeho mě označuješ za nacistu?"
Definici(pokud jste ji pochopil)dodal. A jeden ze znaků fašismu,je zneužívání funkcí. Viz co už jsem vám dodal(nebo Romanovi?)ohledně toho co dělala vláda Babiše např.ohledně kovidu.Co opravdu zasáhlo mocně celou populaci.
A vygradovalo to prohlášením Arenberga(min.zdravotnictví)
- My víme že je to protiprávní,ale stejně to uděláme
(přes 25 nařízení schozeno soudem !!! A žádné volání od prokuratůry a policie,k zodpovědnosti!!)
https://twitter.com/dojnice/status/1382586575184363520
Jaké to bylo??
https://www.youtube.com/watch?v=v73RO9Iuyj8
Tady je přiznání -
Pohádka O covidové Babišce a vládě ČR | REAKCE IR :flag_cz: BABIŠOVA VLÁDA
https://www.youtube.com/watch?v=5GfNdGFZcW4&t=68s
Např.
"Pfizer upozornil Babišovu vládu, že účinnost vakcín proti Covidu není známa a mohou mít neznámé nežádoucí účinky"
https://zvedavec.news/komentare/2025/09/10686-pfizer-upozornil-babisovu-vladu-ze-ucinnost-vakcin-proti-covidu-neni-znama-a-mohou-mit-nezname-nezadouci-ucinky.htm
"Dokumenty nemeckého ÚVZ odhalili, že pandemické opatrenia bola psychologická operácia na ohlúpnutie verejnosti
(Sean Adl-Tabatabai, The People’s Voice) Nemecká vláda bola prinútená priznať, že jej reakcia na pandémiu covidu, vrátane príkazov na nosenie rúškok, lockdownov a sociálnych odstupov, bola psychologická operácia navrhnutá tak, aby verejnosť prestala kriticky myslieť a viac sa podriadila autoritárstvu."
https://rumble.com/v52ocm9-seven-shocking-rki-files-the-government-knew-prof.-dr.-stefan-homburg.html
„Musíme je vyděsit.“ Uniklé zprávy odhalují, jak Británie řídila pandemii
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/koronavirus-musime-je-vydesit-unikle-zpravy-odhaluji-jak-britanie-ridila-pandemii-227225
" Schillerová: Musíme znepříjemnit život neočkovaným"
4.40. videa
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/schillerova-musime-zneprijemnit-zivot-neockovanym-lockdown-neni-na-miste-181123
"„Pokud jde o ochranu před infekcí po očkování, bylo vždy jasné, a mimochodem také definováno WHO, že cílem výzkumu a nákupu vakcín je mít vakcínu, která chrání před těžkým průběhem onemocnění. Cílem vývoje vakcíny, a to ani ze strany WHO, nikdy nebylo zajistit ochranu před infekcí vůči třetím osobám.“
https://www.youtube.com/watch?v=dmqAe59lT8M&t=465s
"Ve svém projevu Dr. Wolfová uvedla, že podle její interpretace dokumentů Pfizer i některé státní zdravotnické instituce věděly o závažných vedlejších účincích vakcín, včetně dopadů na reprodukční zdraví, přesto pokračovaly v plošném očkování veřejnosti.
Podle jejích slov z dokumentů vyplývá, že společnost Pfizer již krátce po zahájení očkovací kampaně věděla, že vakcíny nezabraňují šíření covidu, což znamená, že následná povinná opatření byla založena na lži."
https://rumble.com/v70ru1e-dr.-naomi-wolf-svdectv-pfizer-papers-v-evropskm-vboru.html
"V desáté sadě dokumentů Twitter Files, které analyzoval novinář David Zweig, je detailně popsána cenzura během pandemie, oficiálně ospravedlňovaná „bojem proti dezinformacím“.
Z odtajněných materiálů podle něj vyplývá, že jak administrativa Donalda Trumpa, tak později administrativa Joea Bidena vyvíjely tlak na technologické společnosti a sociální sítě (Twitter, Google, Facebook, Microsoft a další), aby „moderovaly“ obsah týkající se covidu.
Twitter tomuto tlaku podle dokumentů vyhověl. Začal omezovat pravdivé informace, pokud nebyly v souladu s oficiálním politickým narativem. Cílem nebylo hledání pravdy, ale usměrnění veřejné debaty."
https://threadreaderapp.com/thread/1607378386338340867.html
A o těch miliardových zlodějnách,ani nemluvě.
Toto jste v té době podporoval??Byl jste takz. antivaxer či antirouškař???Nebo jste s tímto souhlasil.Pokud ano tak případná výmluva,že jste nevěděl . . . .není polehčující okolnost,neboť informace o jejich protizákoných zločinech se vědělo, a vy jste byl líný si je vyhledat jinde, než na hlavním proudu!!!
Jak se vám toto čte???
Salut.
Emil Holub
23. 01. 2026, 21:01Márty,
co to zase planceš za blbosti ?! Termíny "nacismus" a "fašismus" jsou oba velmi přesné a jejich význem nelze jen tak libovolně zaměňovat...
Je mezi nim asi takový rozdíl, jako mazi střídavým a stejnosměrným proudem, nebo mezi motorem 2-dobým a 4-dobým....mají hodně společného, ale rozdíly ve významu, které by ti měly být jasné, pokud s nimi tak bravurně žongluješ...
Luboš
23. 01. 2026, 14:23knedlíku , nebýt rusáků a jejich spojenectví s nacistickým Německem už od ranných dvacátých let , nebyla by ani žádná válka . Izolované Německo díky ruským bolševikům skvěle vycvičilo své tankisty a piloty v rusku . A k rozpoutání války pomohla i rusácká blamáž po napadení Finska , kterou Hitler pochopitelně pozorně sledoval a kdy lyžaři a lovci kožešin likvidovali okupanty po tisícovkách denně . A toho tvého Banderu si nech v trenýrkách , jelimane . Proti rusákům jako byl Jagoda , ježov , Berija , Dzeržinský , Stalin , Kameněv , Bucharin , Molotov , Litvinov , Kaganovič , Ždanov , Zinovjev , Vorošilov atd , byl naprosto bezvýznamná nula . A to i přesto , že se bolševici začali vraždit mezi sebou , což z nich vinu nesmývá . A že jsi naprosto běžný čecháčkovský kolaborant , z toho si nic nedělej , knedlíku . Takových , kteří by dnes rusákovi darovali vlastí dceru a náromkové hodinky , je mezi rádobyvlastenci spousta ...
Emil Holub
23. 01. 2026, 14:39Lubošu,
ty šuline, kam na ty blbosti chodíš?!
Marty
23. 01. 2026, 17:38Emil Holub
možná by sis taky měl skočit do školy :kissing_heart:
Azor
23. 01. 2026, 19:36Marty.
"Emil Holub
možná by sis taky měl skočit do školy"
A kterou máte na mysli?? Snad ne tu co jste absolvoval vy,Slavoslav(prý univerzita),Czertik(maturita),atd.O Romanovi ani nemluvě!!!
To mají být tyto??
"Nejnovější čísla: historicky nejhorší výsledek českých dětí v matematice"
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-nejhorsi-vysledek-ceskych-deti-v-matematice-ubyva-nejlepsich-pribyva-slabych-241011#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Minimální nebo nedostatečnou úroveň znalostí:
• U čtenářské gramotnosti v 5. ročníku vykazuje 55 % žáků;
• U čtenářské gramotnosti v 9. ročníku vykazuje 46 % žáků;
• V dějepise – 9. ročník 57 % žáků;
• Ve fyzice – 9. ročník 54 % žáků;
• V chemii – 9. ročník 64 % žáků;
• V přírodopise – 9. ročník 55 % žáků;
• V zeměpise – 9. ročník 50 % žáků;
https://www.institutvk.cz/clanky/2582.html
"Naše děti zapomínají mluvit
Úroveň českého školství se propadá pod evropský průměr"
https://www.khkmsk.cz/analyza-uroven-ceskeho-skolstvi-se-propada-pod-evropsky-prumer/
Salut.
Czertik
23. 01. 2026, 23:59rexik
a schvalne, ukazses nam sem jak bys dopadl ty u testu znalosti ?
aport.
Azor
24. 01. 2026, 12:17Czetik.
"a schvalne, ukazses nam sem jak bys dopadl ty u testu znalosti ?"
Snad se to dá z těch mých příspěvků vydedukovat,ne?? A jak už jsem vám psal,tak co se týče mého vzdělání je ttoto -
Jedinou školu, kterou jsem úspěšně absolvoval,byla škola MATEŘSKÁ !!!
Stačí??
Salut.
Kyjev01
23. 01. 2026, 08:06Finsko držím Vám palce a přeji aby tato situace nemusela nastat. Jinak přeji russkému knedlíku aby ho trefil šlak.
Mig
23. 01. 2026, 18:04V čem držíte palce? Normální lidé válu nechtějí.
Emil Holub
24. 01. 2026, 08:23Vy prokyjevští ukronacisti českého a jiného původu se tak můžete maximálně držet navzájem za šuliny a srdečně a energicky si s nimi zatřepat, na víc se nezmůžete...