EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Od bleskové války ke kolapsu: 4 důvody, proč Rusko ztrácí tah na branku

 10. 06. 2025      kategorie: Úvaha      102 komentářů

Podle amerického analytika Jakea Broea stojí dnešní Rusko ve válce na Ukrajině před strukturálními limity, které nelze překonat ani silou, ani časem. Válka, která měla být bleskovou kampaní, se proměnila ve vleklý konflikt, jenž postupně vysává síly agresora. Broe nabízí čtyři klíčové argumenty, proč věří, že Rusko nemůže zvítězit – a spíše směřuje ke kolapsu.

shutterstock_2324314421Foto: Vojáci Ruské federace | Shutterstock

1. Vyčerpané ozbrojené síly

Broe zdůrazňuje, že ruská armáda utrpěla masivní ztráty – nejen v technice, ale především v lidském potenciálu. Elitní jednotky, které představovaly páteř ruských výsadkových, obrněných a motostřeleckých sil, byly zdecimovány už v prvním roce války. Náhradní personál často postrádá výcvik i motivaci. Nedostatek důstojníků, chronická improvizace v logistice a přetížené zásobovací linie znemožňují Rusku efektivní ofenzivní operace. Válka se pro něj stala pozičním bojem, v němž ztrácí víc, než získává.

2. Ekonomika pod tlakem

Sankce Západu sice nepřinesly okamžité zhroucení, ale podle Broea způsobily postupnou erozi ruského hospodářství. Technologický sektor, automobilový i obranný průmysl čelí nedostatku komponentů a přístupu ke špičkovým technologiím. Ruský rozpočet je čím dál více závislý na válečných výdajích a „mobilizaci všeho“, což připomíná ekonomické vyčerpání SSSR během afghánské války. K tomu přistupuje rostoucí závislost na Číně a ztráta důvěryhodnosti jako obchodního partnera.

3. Politický tlak a nespokojenost elit

Broe věří, že Putinův režim je stále méně stabilní. Válka vnesla nervozitu do struktur moci – od bezpečnostních služeb přes guvernéry až po oligarchy. Prigožinovo vzbouření ukázalo, že Putin není nedotknutelný. Strach z další mobilizace, sankcí a izolace oslabuje loajalitu uvnitř režimu. Kreml sice zůstává navenek pevný, ale uvnitř doutná tiché napětí – nikoliv ideologické, ale existenční.

4. Systém bez motivace

Snad nejdůležitější Broeova teze míří na morální stav režimu a společnosti. Ruská propaganda je rozsáhlá, ale motivace vojáků i civilistů upadá. Na frontě bojují často lidé z nejchudších oblastí, bez jasné vize, proč. Na rozdíl od Ukrajinců, kteří brání svou zemi, se ruští vojáci potýkají s demoralizací, vyčerpáním a absencí smyslu. Putinův režim podle Broea není ideologický stát jako nacistické Německo – je to systém cynické kontroly, který bez strachu a násilí nedokáže generovat skutečnou věrnost.

Přesto všechno kolaps nepřichází

Zároveň ale nelze přehlédnout, že tyto argumenty zaznívají opakovaně už od roku 2022 – a Putinův režim zatím nekolabuje. Ruská ekonomika se navzdory sankcím dokázala částečně adaptovat, vojenský průmysl přešel na válečný režim a společnost – byť pasivní – nenaznačuje masové odmítnutí války. Režim nadále kontroluje informační prostor, potlačuje odpor a zatím dokáže generovat nové jednotky, byť s nižší kvalitou.

Broeův výklad tak může působit příliš optimisticky až idealisticky. Kolikrát již zaznělo, že Rusku dojdou peníze, nebo že ve společnosti či elitách to vře a volá se po konci Putina? Podobné předpoklady se však nikdy nestaly skutečností.

Jake Broe je bývalý důstojník amerického letectva, kde působil jako specialista na jaderné a raketové operace. Po odchodu z armády se stal známým komentátorem a analytikem zaměřeným na válku na Ukrajině. Proslavil se především díky svému populárnímu YouTube kanálu, kde pravidelně publikuje videa s analýzami aktuálního vývoje konfliktu, ekonomických dopadů a vnitropolitické situace v Rusku.

Zdroj: Kyiv Post, Youtube.com

 Autor: Tomáš Chalupa

Komentáře

Pepík Knedlík

13. 06. 2025, 08:14

Co si o takových "prohlášeních" myslet? Oni ty ukáčka nechtějí mír a zahájit rekonstrukci poničeny země, oni chtějí bojovat a ždímat SSA o dolary.
Oleksandr Merežko, šéf ukrajinského parlamentního zahraničního výboru, pro web Newsweek uvedl, že "takové snížení povede k větším ztrátám na ukrajinské straně, včetně obětí mezi civilisty."
"Každý, kdo v USA jedná pro podporu snížení vojenské pomoci Ukrajině, se stává morálně odpovědným za zvýšený počet obětí mezi civilisty." Podle něj jakékoli škrty ve vojenské pomoci Kyjevu snižují schopnost Ukrajiny se bránit a hrají do karet Rusku.

Slavoslav

13. 06. 2025, 08:20

Knedlik

a ono uz rusak suhlasil s mierom ktory by neznamenal kapitulaciu Ukrajiny? Alebo to len davas na stetku Sebestu a hras sa na chcimira pricom dobre vieme, ze si len podporovatel rusaka kde som si na tebe cenil, ze sa k tomu aspon otvorene hlasis na rozdiel od stetky

Pepík Knedlík

13. 06. 2025, 08:59

Slavo
Jestli jsem podle tebe chcimír mě neurazí. Určitě nejsem chciválek :smile:
Ono je v historii běžný, že ten kdo prohraje kapitiluje. Ukáčka prohráli svůj boj v roce 2022, když poslechli Borise. Teď je to jejich boj a výběr.
Me osobně nezajímají stejně jako meduza v moři pokud mě neobtezuje, ale oni obtěžuji a zneužívají vše na úkor občanů. Nic nepřinesli a nedají. Ať táhnou.

Slavoslav

13. 06. 2025, 09:11

Knedlik

neviem ci Ukrajinci prehrali, ale zatial je jasne, ze rusak napriek zufalej snahe nevyhral. Vid tvoje vyhybanie sa odpovedi na otazku co si myslis, za uz rusaci miesto BVP skapinaju na cinskych motorkach a v zigulakoch, ze co to svedci o stave rusackej armady.

k tomu blabolu o tom ako UA nic nepriniesli sme sa uz bavili, kedze svojimi danami a odvodmi v CR zivia napriklad byvalych gumakov na och vysluhovom dochodku

Pepík Knedlík

13. 06. 2025, 09:30

He he, doložit kolik dají a dostanou ke poměru 1 : 3. Tisice jsou zamestnany přes "realitky-agentury" ovládaný mafii a dostanou možná 1/3. Tomu se říká šedá ekonomika. To jo a to chceš.
Me takový lži nepiš.

Slavoslav

13. 06. 2025, 09:45

knedlik

tak to nie je moj problem, ze tvoja vlastna vlada z teba robi ulhanu stetku a hlupaka co cerpa len z dezowebov.

A vies co je sranda? ze nedavno bol tak usvedceny aj Fico a nackovia na slovensku kde sa ukazalo, ze Ukrajinci dali nasej ekonomike viac ako dostavaju. Nehovoriac o tom ako sa teraz Fico pochvalil,z e chce dotiahnut na SLovensko 150 tis siitskych moslimov, lebo nam chyba pracovna sila a chuji ako on ci ty robite vsetko preto, aby tu napriklad Ukrajinci neostali

Pepík Knedlík

13. 06. 2025, 10:54

Slavo
Německý institut v Kielu, Institut pro světovou ekonomiku (IfW), vyvíjí nástroj, který sleduje a vyhodnocuje vojenskou, finanční a humanitární pomoc poskytovanou Ukrajině různými zeměmi.
Ja na rozdíl od tebe čtu fakta.
Česká republika poskytla vládní pomoc Ukrajině v přepočtu na 232 miliard korun, což ji řadí na páté místo v Evropské unii.
Žádných 63 miliard co prezentují pitomci v nevladě Fialenka.

Marty

13. 06. 2025, 10:59

Pepík Knedlík
to je tak když se míchaj pojmy s dojmy
jedna věc je účetní hodnota darovaného materiálu, z naprosté většiny určeného k vyřazení s malím obchodním potenciálem, druhá je připočíst soukromé dary a sbírky do kterých opravdu nikomu nic není a nakonec to celé sečíst s cenou materiálu dodaného formou prodeje...

Pepík Knedlík

13. 06. 2025, 11:17

Marty
Ty nikdy nepřekročíš pomyslny inteligenčni Rubikon. Věříš pohádkám v tvým případě je to v normě.
Slavo ty vidíš jen co uvidíš, ale za roh to není :rofl:
Česko podle Institutu od začátku invaze Ruska na Ukrajinu 24. února 2022 do konce loňského roku na úrovni vlády pomoc napadené zemi v objemu 7,96 miliardy eur související s řešením uprchlické krize a k tomu pomoc za 1,3 miliardy eur v podobě zejména vojenských dodávek. Celkově jde o zhruba 9,3 miliardy eur, což dle dnešního kursu odpovídá 232,2 miliardy korun.
Údaje zveřejněný 28.02. 2025..
Nedivím se, že ukrainsky prasata mlaskaji u plnýho koryta.

Slavoslav

13. 06. 2025, 11:34

Knedlik

atak ked do pomoci utecencom ides ratat este aj vojenku pomoc tak do toho mozeme zaratat kolko nam Ukrajinci usetrili eliminovanim vojenskych kapacit hlavneho protivnika ktorym je rusak. Ked uz chces nezmyselne hausnumera z tvojho dezolesveta nie som proti

Pepík Knedlík

13. 06. 2025, 12:12

Slavo ???
Začínám o tobě pochybovat. To myslíš vážně??
Nejsi v teamu Lipanka a Fialy i Foltyna??
Ty čísla dal institut v Kielu ne já

Czertik

13. 06. 2025, 12:29

slava

fico chce importovat 150 000 muslimu na slovensko ??? a je to magor ? (ano, vim ze je).
kulturne blizke ukrajince nechce, a kulturne vzdalene (a civilizacne nekompatabilni) muslimy tu chce????
to mu nestaci priklad nemecka, kdy vetsina muslimu se jen stala prijemci davek misto toho aby pracovaly ?

Azor

13. 06. 2025, 12:30

Slavoslav.
"a ono uz rusak suhlasil s mierom ktory by neznamenal kapitulaciu Ukrajiny?"
Vy nezapřete,že jste jen součást davu ! ! ! A co je to dav????
"Dav
je sešlost lidí,kteří žijí podle tradic a přebírají názor autorit.
A jestliže se to navíc ten dav vůbec nedozvěděl,tak je to prostě ovladatelné stádo.
Historická paměť davu,je plus mínus dva týdny."

Já vám to připomenu!
Minské dohody ! ! ! Souhlasila s tímto Ukrajina,a Německo a Francie jako garanti????? Souhlasili ! ! ! A zachovali se jak???? Plnili to, nebo dělali něco jiného??? Viz Merkel a Holland i Porošenko !!!

Kdo po nich chtěl kapitulaci!!!! Navíc ten Minsk I a II byl odsouhlasen RB OSN,tudíž se stalo toto součást mez. práva,které tito měli povinnost dodržet.

Chtělo by se to trochu učit,a tím si trochu cvičit mozeček, aby nezakrněl a mohl si pamatovat toho trochu víc, než ty dva týdny dozadu !!!!! A nebýt tak součástí, toho stáda!!!!

Salut.

Czertik

13. 06. 2025, 12:33

knedle ss

a co takhle ukrazat ze marty se mili ??? hmmm ?
dej sem jak a za co se onech tech tvojich 232 mld darovalo z kapes poplatniku cr.

ale jednu vec nechapu, kdyz ti jde o ochrnu penezenek obcanu cr, proc netlacis na putina aby valku ukoncil ?
konec valky bude znamenat zmenseni zateze pro obcabny cr.

Czertik

13. 06. 2025, 12:36

rexik

vyborne, kdyz teda rusove nepozadovali kaputalaci ukrajiny, muzes nam sem napsat posledni ruske pozadavky ? zvladnes to, kecalku ?

minske dohody ? ktere rusove sami porusovali ? a proc jimi tu masturbujes ? vzdyt ani samotni rusove odmitaji se k nim vrqtit, protoze by to pro ne znamenalo ztratu spousty uzemi co dobyly.

aport a haf.

Slavoslav

13. 06. 2025, 12:48

Knedlik

bavime sa po pomoci pre utecencov a ich prinos pre ekonomiku. Ze ty do toho pleties hrusky a jbalka nie je moj problem, ja sa len bavim, ze pristupujem na tvoju hru

Slavoslav

13. 06. 2025, 12:49

czertik

ano a je zabavne ako teraz flastencom co ho volia odjebava dekle

https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/755302-fico-ponuka-pracu-na-slovensku-uzbekom-v-rusku-maju-na-svedomi-najviac-zlocinov-spachanych-cudzincami/?fbclid=IwQ0xDSwK2fUtleHRuA2FlbQIxMQABHjQxLkCF3EM2TgguDEIyKJaox3shUA0FefWedUFfMWlJa3f4HuYFMfa9V4-J_aem_dlVd2M2azBYOzHjns8MYkQ

Pepík Knedlík

13. 06. 2025, 13:03

Slavo
Jedinny přínos pro ekonomiku ze strany Ukáček je ten, že ekonomika EU je v prdeli. Co se nepovedlo RVHP za celou dobu to ukačka dokázali za 3 roky :rofl:

Slavoslav

13. 06. 2025, 13:11

Knedlik

ja chapem, ze si vo faze odmietania, ale ani ty nic nezmenis fakt, ze tvoj dochodok platia aj Ukrajinci zatial co ty si pocas svojho aktivneho zivota zelenej gumy len vyzieral statne zdroje bez ucelu :)

Pepík Knedlík

13. 06. 2025, 13:29

Slavo
Jo jo a Němci říkají Ja Ja a jestli víš co to slangove znamená?
Představ si, že bez půjdu do penze budu mít skoro zapoctenych 50 let z toho desetinu v Německu.
Prase z UA jen mlaská a davaj.

Slavoslav

13. 06. 2025, 13:54

Knedlik
ale jasne, ze viem a mozes mi ;)

co nic nemeni, ze su nie malu cast aktivneho zivota stravil ako vyzirka vyzierajuca rozpocet CR

Czertik

13. 06. 2025, 12:20

knedle ss

a kdy a o co meli amici snizit pomoc ukrajine ?
naposledy sem cetl to, ze amici dodaji nad plan jejich vyrazene f16 jako nahradni dily pro ukrajinu (byt budou bez motoru a radaru).

a ta rekonstrukce ukrjiny by bya daleko lenejsi jkdyby rusko prioritne neninicili oukrajinskou infra.

a vyvsetli proc by ukacka meli prijmout mir ktery by de fakto znamenal ruske vitezstvi ?

a mas pravdu knedliku, je obrovska skoda ze stalin nepodepsal mir s nemeckem ve 1944, kdy by dal nemcum veskere uzemi sssr az k uralu.

Pepík Knedlík

13. 06. 2025, 12:22

Chrusčov
Zprávy co sem dávám jsou s Fox News. Každý si to může ověřit.
Případný námitky odkazuj tam.

Czertik

13. 06. 2025, 12:38

knedle ss

a dat link na fox news nebo na nazev clanku zvladnes ?

Pepík Knedlík

13. 06. 2025, 13:31

Chrusčov
Máš klávesnici v latině?
Tak pozor začínáme/ stiskni F o x N e w s 
A to je vše

Czertik

13. 06. 2025, 14:14

kendle

diky ze si dokazal ze ses uplnej retard.
nemuzu ze si nepochopil ze potobe u fox newch chci primi odkaz na onen clanek.

a u nazvu onoho clanku bych to zadal ze stranek fox news.

diky ze prokazujes jak ses uplne blbej.

Czertik

12. 06. 2025, 13:19

fun fact

ukrajinska f-16 s technikou pochazejici z cca 2000 nedavno sestrelila supermoderni a supermanevrovatelnou ruskou su-35 za pomoci amramu.
kde udelali soudruzi z ruska chybu ?

Marty

12. 06. 2025, 19:57

Czertik
těch udělali soudruzi celou, takřka nekonečnou řadu... ale tady byl mimo jiné v hlavní roli, podle dostupných informací, "trik" stejný jako nedávno v Pákistánu, a to předávání dat od AWACSu, dokonce se jednalo o stejný stroj od SAABu, skoro si řikám že tahle "miniaturní" verze by byla celkem fajn v 1-2 kusech i pro AČR, každopádně skvělá práce a jen přeji aby nezustalo u ojedinělého incidentu!

Slavoslav

13. 06. 2025, 08:45

no ono najma vobec nie je iste co ten Suchoj zostrelilo a F-16 je len jedna z nepotvrdenych verzii. I ked nie nepravdepodobnych

Emil Holub

13. 06. 2025, 09:15

"Když pánbů připustí i motyka spustí" a to zvlášť, když jí pomáho celý NATO-Záchod a Rus jen trpně přihlíží namísto toho, aby ty prostředky zasahující ze strany NATO do mkonfliktu zasáhl taky...
Ale to časem přijde, o nic jiného vám chciválkovským idiotům, nejde. Chtěli jste válku stejně, jako ti hloupí Ukies, tak ji budete mít a budete chcípat stejně, jako oni, bohužel s vámi i ti, co tu válku nechtěli, ale to je jejich chyba, že vám včas nezavželi držky a nenakopali ty vaše prdele...takže vše bude v pořádku...

Czertik

13. 06. 2025, 12:41

holoubek

a ceho se ti rusove tak boji ? kde je ta jejich sila, kterou putin neustale vytahuje ? co rusum brani strilet na prostredky nato vyjma pripostranosti rusu ?

Emil Holub

11. 06. 2025, 18:11

No to je ale snůška propagandistických blábolů, tenhle článek.
Ta motivace, jak se chce Ukies bojovat proti Rusovi, je vidět po celé EU a taky když se ti vlastenci perou s verbířskými biřici TCK až tak, že zůstanou ubití, nebo zmrzačení na ulici v kaluži krve...
Doufám, že až ti Ukies dojdou budou stejným způsobem přesvědčovaní do války s Rusem i místní válkychtiví romantici a že všem jim duo Pávek-Černochová rozdá povolávací rozkazy hned na nejbližší manifestaci na podporu Ukrajiny a okamžitě je odveze na Libavou k výcviku...

Czertik

11. 06. 2025, 22:46

holube odled to ruska kdyz ho tak obdivujes.

Emil Holub

12. 06. 2025, 08:08

@čertík
Hele, ty písmáku, tak tyhle anál-lízy od amerických důstojníků letectva jsou právě pro takové trouby, jako jsi ty, co nevěří vlastním očím, ale tomu, co blekotá někdo, o kom se člověk nemůže ani přesvědčit, jestli vůbec ve skutečnost existuje...

K té "vysoké motivaci" Ukies, zmíněné tím us.propagandistou: je tak vysoká, že měsíčně zběhne z OSU okolo 17.000 herojů (je to v podstatě asi tolik, co měsíčně naženou TCKáčka, jako dobytek na jatka) a už to dělá za tu dobu té války okolo 200.000 duší a to je přesně tolk, kolik ten magor Zelé potřebuje k udržení fronty...

Ta slavná ukrajinská armáda už je 3x totálně semletá, nená nižší důstojníky a žádné poddůstojníky a vojenské specialisty, je před zhroucením, protože vidláci, sedření mrzáci a dědci to nevybojujou!
400.000 je už nezvěstných a to znamená, že jsou už mrtví a k nim, když připočtou i ty, co dostali slíbené pozemky od p-residentů, ale nikoli na Dobasu, nýbrž na nějakém "kladbišti" a ještě k tomu jen o rozloze 1x2metry, tak už jich je přes milion a další milion mrzáků...
Takže se nedivím té motivovanosti utíkat, ale směrem nikoli na frontu, ale na opačnou stranu od té armády umrlců co nejdál...ona totiž ani s těmi nebožtíky, jak zrovna předvedl Zelé, nezachází jako s heroji, ale obtížným odpadem a to každý živý tvor vycítí už i podle toho hnilobného smradu, co ten nacistický režim, prostřednictvím mrtvol jeho obětí kolem sebe šíří...Doufám, že brzy dolehne i k tobě...

Slavoslav

12. 06. 2025, 09:09

no vidis holubok

a ani protivnika v takom ubohom stave nedokaze rusak stale porazit, takze rusacka armada je na tom zjavne ovela horsie

Emil Holub

12. 06. 2025, 11:11

No, že by ruské rekruty museli nahánět, jako dobytek a v podobě mentálních retardů, bezzubých dědků, asmatiků, epileptiků a alkoholiků zatím nikdo nepředvedl a moc rád by to jistě udělal, aby zvýšil bojového ducha Ukies, když jim nepomáhá ani ta ýbermenšácká nacistická propaganda, miliardy ze Zápachu, sliby zbohatnutí a "taneční drogy", dodávané ze Zápachu.
Jedno je jisté, že fronta se hýbe směrem na ten Záchod a proto ta nervozita v NATO, kde jedni propadají hysterii a druzí najednou spustili hemžení okolo armád a jejich výzbroje, jako když v lese nachčijete na mraveniště...

Co myslíte není to náhodou Zelého finta, že se nechá zatlačit až tak daleko na Západ, že oběhne Zeměkouli a napadne Rusa z Východu?! Po tom kokinu, co už vyšňupal, bych se takovému nápadu vůbec nedivil...
Upřímě, ten Zelé už čeka jen na takove voly, jako jste vy, abyste toho Rusa dorazili, už tak je na tom špatně...

Pepík Knedlík

12. 06. 2025, 11:30

E.Holub
Ještě tu je jeden aspekt, který dokáže totálně rozvrátit už tak chudou Ukrainu a jen kvůli dolarům z SSA. Dostanou nabídku, která se neodmitne.
Prvním koněm je ukradený Kosovo a budou následovat další koně na Balkáně.
Kosovo patří mezi nejchudší země v Evropě, předběhlo ji pouze Ukrajina a Gruzie, a údajně se zaměřilo na podobné programy, které by mohly poskytnout zdroj příjmů.
Proč zmiňují Kosovo?
Východoevropský stát Kosovo souhlasil s přijetím až 50 migrantů deportovaných z USA během jednoho roku, jak ve středu potvrdily zprávy tj. 4.05. 2025.
Minulý týden se objevily zprávy, že USA tlačí na balkánské země, jako je Srbsko, aby přijímaly migranty, ačkoli zůstává nejasné, zda by mezi těmito deportovanými mohli být i migranti ze zemí, jako je Venezuela, Haiti, Kuba a Nikaragua, poté, co Nejvyšší soud minulý měsíc zrušil dočasný chráněný status 500 000 migrantů.
Aby toho "lidskyho" odpadu nebylo málo v Evropě.
Tři sta dánských odsouzených bude převezeno do věznice v Pasjanu v jihovýchodním Kosovu, kde si odpyká zbytek trestu. Dánsko na oplátku zaplatí Kosovu přibližně 200 milionů eur, přičemž první převozy vězňů z Dánska by měly začít v dubnu 2027. (Armend Nimani/AFP via Getty Images)

Azor

12. 06. 2025, 11:38

Czertik.
"holube odled to ruska kdyz ho tak obdivujes."

Proč člověk který se tu narodil by měl odcházet někam,jenom proto že se tady usalašili takový lidé na politických místech,kteří plno lidem znepříjemňují život,a myslí si,že tady budou na věčnost?
Jen si vzpomeňte,na ty plakáty před r. 89.“Se sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak“
A kde že jsou ty časy???Takže si stačí počkat,aby takovéto dnešní časy(kde někdo vyzývá někoho k odchodu)aby odešli, tak jak ty jiné. A tím pádem nikam neodcházet.

Takže ten,kdo popisuje reálný stav situace na "ukrajině",podle vašeho "inteligentního" myšlení,má potřebu někam odjíždět z ČR??? Zajímavé myšlenkové pochody máte.

O takových jako jste vy(s vaším myšlením) i ty ke kterým vzhlížíte,jistí lidé napsali toto -
"„Svědomí nemají, zato jsou velice nedůtkliví.
Nestydí se provádět špinavosti,ale nesnáší je-li jim
tato špinavost vyčítána!“
V.O.Klučevskij
(západní hodnoty-neplnění závazku -indiáni -nerozšiřování NATO)atd.


Diplomaté zdůraznili, že „Američané rádi každého poučují, jak žít“, zatímco oni sami „nestydatě a bezostyšně lžou („Powellova zkumavka“), ničí suverénní země, vystavují je nelidskému bombardování, ignorují své mezinárodní závazky a jako obvykle, obviňují z toho ostatní.” )

Je vhodné připomenout Fjodora Tjutčeva:
Marná práce – ne, do rozumu jim mluvit nelze.
Čím jsou liberálnější, tím jsou vulgárnější,
Civilizace je pro ně fetiš,
Ale její idea je pro ně nedostupná.
Ať se před ní skláníte, jak chcete, pánové,
Evropa vás nikdy neuzná:
V jejích očích budete vždycky
ne služebníky osvícenství, ale nevolníky."

Ano, básník měl pravdu: rozum jim nedáte.
Jeho slova potvrdil i současný americký diplomat a historik George Kennan.
Napsal:
„Ať Sovětský svaz a Rusko udělají cokoli, ať ustoupí v čemkoli, všechno to bude vnímáno jen jako slabost. Amerika si vsugerovala, že je rytířem na bílém koni, který brání čistou pannu, jíž je americký lid. A role Mordoru je přisouzena Rusku."

Salut.

Czertik

12. 06. 2025, 13:05

holub

jenze problem je v tom, ze tyhle analyzi od amickych dustojniku beru takhle - nasrat na puina.
pokud z toho bude jaderna valka, bude to kvuli putinovi jeho rerdaci, ne pomoci zapadu ukrajine.
je matematicka jistota ze pokud putin je rozhodnut pro jadernou valku, tak se tak stane. a pokud se zapad zalekne ohledne te moznosti u ukrajine, tak putin vytahne tu samou kartu u polska, pobalsti a jekehokoliv statu ktery se rozhodne dobyt.
takze otazka ve yvsledku stoji - co vsechno dovolime putinovy dobyt bez jaderne valky. vsechno ? nebo kde bude ona delici cara ?

ony analazy by meli vest k jedoznacnemu zaveru - rict otevrene putinovy, z pomoci ukrajine neustopime, naopak ji rozsirime a na kazdou ruskou atomku nato odpovi dvema.
putine, chces tuhle hru hrat ?

a je podivne jak ty vis v jakem presnem stavu se nachazi ukrajinska armada, ale o stavu ruske armady nejsi schopen napsat ani slovo. podivne.

Czertik

12. 06. 2025, 13:09

holubek

ani to sam nevis, ale napsal si pravdu ohledne cesty kolem sveta, protoze rusko skutecne bude okupovano od vychodu, ale cinou. a ze cina na tom uz dnes intenzivne pracuje.
vytvoreni uplne ruske zavisloti na cinskych vyrobcich je jen zacatek.

Czertik

12. 06. 2025, 13:11

knedle

a muzes vyvsetlit prod danove epotruji svoje vezne do kosova ?
a 50 migrantu ROCNE z usa ? to ma byt nejaky vtip ?
vzdyt daleko vice se jich dostava do nemecka a jinam kazdy den.

Czertik

12. 06. 2025, 13:17

rexik

"“Se sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak“
jenze to nam bylo tlaceno komunisty a nebylo vuli lidu, vyjma kolaborantu. a stejn eje to i dnes u lidi co chteji lez putinovy do zadku.
pres vsechny problemy je cesko ukotveno na zapade, ne nacisickem ruskem vychode.

a co se ti nelibi na moznostin svobodne emigrovat do ciziny ? o stale zijez v dobach komusmu kdy to bylo zakazano ?
dnes nikdo nebrni rusomilum aby odesly do ruska, naopak kazdy by to jen uvital.

Diplomaté zdůraznili, že „rusove rádi každého poučují, jak žít“, zatímco oni sami „nestydatě a bezostyšně lžou („putinova zkumavka“), ničí suverénní země, vystavují je nelidskému bombardování, ignorují své mezinárodní závazky a jako obvykle, obviňují z toho ostatní.” )

aport a haf.

Emil Holub

12. 06. 2025, 14:59

@P. Knedlík
Jo tak, jako to Kosovo, tak i ta okrajina Ruska, zvaná některými Ukrajina, se k tomu už chystala a dosti dlouho.
Ještě před tím pučem sionisticko-nacistické aliance v r. 2014, už předseda Evropského židovského kongresu oligarcha a gubernátor Dněpropetrovské obl., darebák značných rozměrů Igor Kolomojskyj skupoval, nebo s-prostě jen zabíral území nevyužitých výcvikových prostorů tehdy se rozpadající a rozkrádané ukro-armády s ideou, že tam zbuduje koncentráky pro imigranty hromadně přicházející do EU a že je využije, jako zemědělské dělníky při obdělávání tamní černozemě a že na tom vydělá tedy hned 2x, jednak jejich vykořisťováním a pak i vybíráním poplatků od EU-hlupců za ulehčení jim od těch doktorů-chirurgů a gynekologů a atomových inženýrů z Afriky a zatuchlých mohamedáren...
Ono je to pořád dokola, jen kulisy a místo toho cirkusu se trochu mění, ale režiséry jsou pořád ti stejní a jejich motivy taktéž...
Jedno je jisté a to, že ta správná legrace teprve přijde a že nic už nikdy nebude, jako dřív, před tou uměle vyvolanou imigrací a tím korona fašismem, jehož smysl absolutní většina účastníků dodnes nechápe...

Azor

12. 06. 2025, 15:38

Czertik.

Asi jste nečetl Bibli,ale píšou tam o takových lidech,jako jste vy a vám podobní.

"Blahoslavení chudý duchem . . . . . . ."

Salut.

Emil Holub

12. 06. 2025, 16:43

@čertik

Neblábol už, co na toho Putina nasewreš, když brzo i s celou tou EU budeš po sobě žrát vlastní hovna! EUtopie totiž končí a s ní i absolutní většina jeho tupého a do sebe zahleděného, ignorantského obyvatelstva...a kápové to chápou a tak ty chmurné vize utápí v kokainu, aby na to aspoň na chvilku zapomněli...

Naopak on, ten Putin se na celou tuhle EUtopii může vysrat, pokud se to urovná na té okrajině Ruska a debilní NATO se mu nebude posouvat pod okna...

EUtopie je už teď hnijící mrtvola stejná, prolezlá červy a naprosto bez zdrojů, které donedávna mohla beztrestně loupit po celém světě. Je na tom už jak ta okrajina, jen jaksi dýchá ze setrvačnost a ta její záchodní část (staré země pův. EU) z toho, oč obrala po pádu Železné opony ty hlupáky v býv. lido-demo zemích vých. post. kom. Evropy a to už došlo a tak Drang nach Ost a EU/4.říše...

Když si vyšlápnul Dolfek na rozkaz londýnských lichvářů na Rusa, tak ten ho musel jít dorazit až do Berlína, ale Puťka, aby dobil tu nenažranou, chcípající EU-hydru/NATO v Berlíně-Bruseli, už je dobývat, jako Stalin, nemusí a může to udělat, aniž by si prošlapal bagančata, na dálku těmi svými famózními vzdušnými torpédy, proti kterým jste vy, pošetilci a nacisti 21.století úúúplně bezbranní...a pokud to bude, tak to bude přesně takhle, Rus vás pořeší "bezkontaktním způsobem" a nějaké pobaltské vymiráty, nebo tyhle skanzeny politického kreténismu, tvořící tzv. "Trojmoří", ho taky nezajímají.
K ničemu je nepotřebuje stejně, jako tu starou vyžilou děvku EUtopii bez vlastních zdrojů, plnou přestárlého a zdegenerovaného obyvatelstva, namíchaného s mohamedánskými pomatenci a africkými negramoty, kteří jsou na odpis i s těmi svýli oprýskanými baráky a tou veteší, tím souložením se do konečníků, co považují za "kulturu a civilizaci bílého muže Zápachu"...Tož tohle vás čeká, Ukrajina numero due...jen smrad a hnilobná prázdnota...

Czertik

12. 06. 2025, 17:25

rexik

diky z si uznal ze si v uzkich a nemas zadne argimenty tak jen kvokas a kvokas.

aport a haf.

Czertik

12. 06. 2025, 17:34

holoubek

i kdyby eu skoncila....to co z ni zbude sale nikdy nepoleze putinovi do zadku, cili o com tu snis ?
kdyz se putin muze na eu vysrat...proc to dela neudela a neustale breci o sankcich an rusko co by mela ona eu zrusit.
a breci jeste o tom, ze nemuze to te rozpadajici se eu prodavat plyn a ropu.

nechpu, pokud je eu tak ztrouchnivela a bezzuba...proc ma putin bobky z toho ze mu nato leze k jeho hrnicim ?

a ty famozni vzdusne torpeda maji presne co ? ty ruske sradndicky s hlavicemi vrchol roku 1990 ?
ktere namaji pomalu cim odpalovat po pavicine ?
neni nahoda ze pocty vzdusnych utoku na ukrajinu po pavicine pokledly na mene nez 20% prechoziho poctu - samozrejme mysleny letecke utoky.

a kdyz putin tu eutopii nepotrbuje, proc neustale putin steka o tom jak chce pobalti a poslko priclenit do ruska, spolu s ukajinou ?
vyvsrti tuhle svoji retardaci.

Marty

12. 06. 2025, 20:22

Azor
a tobě, ty odporná nelidská zrůdo z Moskského předměstí, by se nelíbilo mít nového souseda? mužete si tam spolu vylejt mozečky, nebo teda spíš to co máte místo nich, tou vaší slavnou vodečkou...

Marty

12. 06. 2025, 20:24

Emil Holub
co se tu rozkřikuješ ty pseudoflastenecká parodie na chlapa? odjeď si do svýho ráje za Ural ty cestovateli...

Azor

12. 06. 2025, 22:07

Marty.
"a tobě, ty odporná nelidská zrůdo z Moskského předměstí, by se nelíbilo mít nového souseda? mužete si tam spolu vylejt mozečky, nebo teda spíš to co máte místo nich, tou vaší slavnou vodečkou..."

Myslíte že je radno podceňovat lidi??Už na to dojelo více lidí (a byli chytřejší než vy).Kde jste přišel na to, že žiju na předměstí??? Za ty prachy(ruble)co dostávám(RT)si člověk může dovolit ne jen to předměstí,(lepší ovzduší než v centru)ale je ještě dostatek děngi i na byt v centru.

A neposuzujte lidi podle sebe(notorický alkoholik co to má dávno vypité).Copak nevíte kolik neuronů v mozku si tím alkoholem zničíte??? A tím i své zdraví??
Stačí se podívat do zrcadla.Ale nenadávejte na zrcadlo, když tam uvidíte křivou hubu.
A při pohledu z Moskvy,nebyl by špatný pocit mít za souseda Slováka,nebo dokonce i Čecha.Ale taky si ještě dobře pamatujeme,že v Berlíně nebylo taky špatně.A nezapomněli jsme dosud,jak se tam jede.
A nebudeme potřebovat ani navigaci.Pojedeme podle smradu od lidí,(od takových lidí jako jste vy a vám podobní),který po nich zbyl,když utíkali na západ, do toho chudobince.

Salut.

Pepík Knedlík

11. 06. 2025, 12:50

Když si přečtu několik článku o bojišti, nezbývá konstatovat, že Rusko stále postupuje a bude postupovat. Donald varoval Zelenskyho, že pokud odmítne ukončení války bude on viníkem. Zelenskyj odmítal i odmítá jednání a záměrně prodlužuje vraždění.
Obrovský nadšení jak Ukrainci znicili bombardery pohaslo a Kijev hoří. I před tím varoval Donald po rozhovoru s Putinem.
Je v plánu získat Odesu? Ano.
Je v plánu zaútočit na EU? Ne.

Slavoslav

11. 06. 2025, 13:27

Knedlik

a kolko ceskych generalov podla tych clankov zabili pri poslednych utokoch?

Pepík Knedlík

11. 06. 2025, 13:56

Slavo
Jak to napsat kulantne, ten který by nám nechyběl tam není a nebude ... 107 :smile:

Pepík Knedlík

11. 06. 2025, 15:39

Slavo
Zelenskyj je podle Donalda odtrhnuty od reality a není partnerem k jednání. A pokračoval, nehodlá se již zaobira se Zelenským, když není "rozumný"

Více zde:
https://www.youtube.com/live/wFYVJJlbQJw?si=XmZFNtyXwAT9Ia8F

Slavoslav

11. 06. 2025, 16:21

knedlik

lenze mna Trumpeta nezaujíma, realita je, ze rusak postupuje slimacim tempom za cenu obrovksych strat ktore uz dosahuju milion rusakov

Pepík Knedlík

11. 06. 2025, 18:24

Slavo
Rusák postupuje a přitom dávno mohl být konec.
Mě zajima Donald a statečný, stát Izrael.
Na východe bylo rozhodnuto po Ukrainsky odmítnutím se dohodnout.
Bohužel ta Ruska okupace vyhnala ukrainsky prasata do Unie. Mlaskaji u koryta a ozebracuji občany států kde se roztahuji.

Slavoslav

11. 06. 2025, 18:57

knedlik

v tom pripade mi neostava nic ine ako fakt od srdca popriat rusakom takyto postup ako predvadzaju aj nadalej

Azor

11. 06. 2025, 21:15

Slavoslav.
"v tom pripade mi neostava nic ine ako fakt od srdca popriat rusakom takyto postup ako predvadzaju aj nadalej"

Nemáte obavu,že dopadnete(v tom prognozování)jako ten senilní pán,Biden???

Viz.
"V roce 1997 vedl americký senátor za stát Delaware Joseph Biden, rozhovor s Borisem Jelcinem, po kterém prohlásil:
“Rusové říkají, že když rozšíříme NATO na východ, zaměří se na spolupráci s Čínou. A já jim řekl: “hodně štěstí, pokud se to nepodaří s Čínou, zkuste Írán”. Ha-ha-ha. (Všichni se smějí.) A oni věděli, a já věděl, všichni věděli, že to není možné a nikdy se to nestane.”

A jaký senátor, takový lidi (nejen)v Delaware !!!!

https://vk.com/video-128801596_456272803?t2fs=f312cdf0037b67c0e6_3

Salut.

Czertik

11. 06. 2025, 22:48

knedle ss

ano, davno mohl byt konec kdyby putin dostal rozum a valku ukocil, jenze to nechce.

Czertik

11. 06. 2025, 22:51

rexik

a jak se rusku spoluprace s cinou vyplatila ? tak ze je na cine uplne ve svem zavisla a je uz esnes cisnkou kolonii.
spolurace s iranem se rusum taky vyplatila, protoze tim tak nasraly izraelce ze jim stoply veskerou spolupraci s rusy a zaradily rusy mezi svoje nepratele.
klidne si vygluj jakou ze to techniku rusko dostaval od izraele.
napoveda - o dost lepsi nez z iranu.

aport a haf.

Slavoslav

12. 06. 2025, 06:41

plus Izraelske Patrioty uz zostreluju rusacke strely na UA

Emil Holub

12. 06. 2025, 15:06

Jo, ..".rusak postupuje za obrovskych strat " a proto teď vyměnil se zjevně vítězícím Ukrowehrmachtem 37 těl svých mrtvých za 1212 apartních bílých pytlů s těly nebohých ukrowehrmachťáků s tím, že ještě několik takovách autokolon má naložených a zbytečně pálí naftu v agregátech mrazících vozů, na což se už nemohla dívat ani ta Gréta a radějí jela vynadat Bibimu, že s takou, jak si počíná IDF v Gaze, ten Green Deal a čistší svět nevybojujeme...

Slavoslav

12. 06. 2025, 15:42

Holubok

pravdu máš, je to jasny dokaz, len je o to divnejsie, ze stale nie a nie tu Ukrajinu porazit. pritom po tom co utrpeli tak minimalne straty nasadili techniku ktorej na zapade skutocne net analoga

Emil Holub

12. 06. 2025, 17:10

@Slavoslav

Dobrý muži, napsal jsem Vám odpověď na tu Vaši otázku, ale on-line cenzura, nebo nějaký nastavený algoritmus, mi ji znemožňuje Vám poslat k přečtení. Ujišťuji Vás, že tam není nic vulgárního ani urážlivého k nikomu a k ničemu, ale nedá se nic dělat. I to je tu dnes realita, se kterou se musíme nějako poradit...
Pokud o ni stojíte, nechte mi tu svůj @.

Czertik

12. 06. 2025, 17:38

holoubek

zajimave ze resis jen vymenu mrtvych, ale vymeny ivych te nazajimaji, ale to je typicka rusakovina.
kazdy zajatu rus je vlastne zradce lidu, ze jo ?
a ano, mas recht palit naftu v mrazacich je spatne, zato palit ji v t55 je daleko smysluplnejsi.

Emil Holub

12. 06. 2025, 19:38

@Slavoslav

„Rusové už jsou jen 15 km daleko!“: Sumy zachvacuje panika, archivy se narychlo odvážejí, z budovy SBU se valí kouř — pálí dokumenty
12. června 2025
Syrskyj neví, čeho se chytit dřív — jestli zalepovat díry v Dněpropetrovské oblasti, nebo bránit sever Ukrajiny 12. června přišla ze Sumské oblasti, která se...

Emil Holub

12. 06. 2025, 19:52

Musím provést korekci toho, co jsem napsal a udělám to tímto textem:

Dnes zatiaľ iba jedna frontová správa. – Zato poriadna super-absurdita. V rámci výmeny tiel mŕtvych vojakov odovzdali Rusi Ukrajincom zo 6000 tiel, ktoré majú v mrazákoch aspoň 1212 tiel. Na ostatné telá musia príbuzní padlých Ukrajincov počkať. Zelenskij nemá dosť peňazí na jednorazové príspevky pozostalým a na pravidelné výplaty vdovských a sirotských dôchodkov.

Ukrajinci na oplátku vydali Rusom telá 27 mŕtvych ruských vojakov (já se spletl o rovných deset). Viac tiel mŕtvych ruských vojakov Ukrajinci t.č. nemali.

Z týchto údajov vyplýva, že pomer padlých Ukrajincov ku počtu padlých Rusov je 1212 ku 27. Inak povedané, počet mŕtvych ukrajinských vojakov je 25 krát vyšší ako počet ruských vojakov.


No a teraz v CIPSO/SBU ( a v  jejich ujetém fanklubu zastydlých nácků) fantazírujte o 1200 Rusoch zabitých na donbaskom fronte každý deň. Do toho chlopi, rozprávajte, preháňajte…

Slavoslav

12. 06. 2025, 19:53

holubok

takze ako dlho bude rusakovi trvat prejst tych 15 km podla tvojho odhadu?

Emil Holub

13. 06. 2025, 09:31

No, to já nemůžu vědět, ale vím, že než je překonají, tak zas narvší další velkou hromadu starých, udřených, bezzubých Ukies-hlupáků na jednu hromadu, kterou Zelé bude ignorovat a jejich mrtvoly bydou roztahovat po polích zdivočelí psi a okusovat krysy...
Nechtěli by jste se nad tím vším už konečně zamyslet, nebo čekáte, až vás tam pošlou, aby RuSSák měl na koho házet ty okřídlené FABy ještě z dob Stalina...
Na RuSSáka mít nikdy nebudete, protože ve své hlouposti si ty daně odevzdané na zbrojení, necháte rozkrást zkorumpovanými politiky a nakonec půjdete na RuSSáka jen v tom, co máte na sobě, ve vlastních montérkách s se smetákem, nebo lopatou, co se jmi živíte, vy entelygenti...

Slavoslav

13. 06. 2025, 09:55

Holubok

ale jasne, ze to vies a vies aj to, ze kym tych 15km rusak prejde ak ich vobec prejde bude to tvrat mesiace a skapu pri tom tisice rusakov.

Lebo len najvacsi hlupaci mozu verit, ze rusak ma ovela mensie straty ako Ukrajinci ked vidi styl utoku ktory rusaci predvadzaju a zdokumentovane straty na tehcnike ktore rusaka prinutili zostavovat mechanizovane utocne kolony zo zigulakov kde radostne a ovela jednoduchsie skapinaju dalsi rusaci

Emil Holub

13. 06. 2025, 11:16

Ne tisíce, ty cicino, ale miliony ich skapů, ale pořád jich nebude tolik, jako těch tupých Ukies a Kolumbijců atd., co je už ani nemají pomalu kam pohřbívat, protože kladbiště jsou plná a zbytek rozlohy té 404 patří židovi z Black Rocku a ten si jim ta pole zasviňovat nemíní...

Slavoslav

13. 06. 2025, 11:37

Holubok

mozes si zakryvat oci ako chces, ale v rusakove to vidia inak a z tupcov ako ty ak zabludia na ich doborne fora sa tam nepokryte smeju.

Mimochodom, odhadovany pomer strat v tejto faze bojov ked rusaka poslaneho vedenim do utoku lovia drony cele km kym sa vobec dostane na dohlad k UA poziciam je 1:5 az 1:7 v prospech Ukrajincov a len hlupak si moze mysliet, ze za tychto podmienka ma vacsie straty UA strana ktora sa brani v pripravenych poziciach

Emil Holub

13. 06. 2025, 12:35

Slavoslave, přestaň odhadovat a začni počítat a taky se podívej na mapu...a taky si poslechni to, co o tom říkají Ukies z fronty..., tedy ti, co tu mlátičku přežili...

Azor

13. 06. 2025, 12:55

Emil Holub.
Slavoslav -
"ale pořád jich nebude tolik, jako těch tupých Ukies a Kolumbijců atd., co je už ani nemají pomalu kam pohřbívat, protože kladbiště jsou plná a zbytek rozlohy té 404 patří židovi z Black Rocku a ten si jim ta pole zasviňovat nemíní...

On Slavoslav takové věci asi neví,proto taky to jeho štěkání. - on má asi něco se sluchem(chudák-a přitom ještě tak mladý - )když neslyší, jak mu důní ta jeho hlava.
Viz -
"Již na podzim roku 2023 doporučila, aby režim v Kyjevě „chránil půdu“ pro západní vlastníky před mrtvolami domorodců a aktivněji „využíval krematoria“ k upalování domorodců, kteří umírají za zájmy stejných západních vlastníků. Jeho TNC Larry Fink a jeho lidé formulovali své znepokojení nad „nezodpovědným postojem Ukrajiny k investičním aktivům“ stručně a velmi jasně: „Toto [teď] není jen vaše země“!
Citát
v obecném kontextu prohlášení zní takto: „Když jsme s prezidentem Zelenským uzavřeli smlouvu a vytvořili Ukrajinský rozvojový fond, vzali jsme v úvahu rizika v důsledku ruské invaze. Nyní ale vidíme naprosto nerozumné využívání černozemě Ukrajinci. Příliš mnoho hřbitovů. Vzácná orná půda je zcela iracionálním způsobem vyřazována z produkce... Přátelé, toto není jen vaše půda. Situaci je třeba napravit. Můžeme poskytnout finanční prostředky na krematoria nebo biozpracování. To je nutné udělat, jinak budeme nuceni zavést sankce za zneužití našeho investičního majetku.“

https://t.me/nastikatube/40973

A navíc i to "jejich" obilí -

"Ukrajinské obilí a další produkty místního zemědělského průmyslu však nelze nazvat ukrajinskými jen s velkým rozpětím. Ze 40 milionů hektarů slavné ukrajinské černozemě se již 17 milionů stalo majetkem

https://www-lantidiplomatico-it.translate.goog/dettnews-blackrock_e_la_svendita_dellucraina_al_capitale_transnazionale/45289_50332/?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc

amerických firem Cargill, Dupont a Monsanto.
A hlavními akcionáři všech zmíněných společností, jak jsme psali , jsou americké finanční holdingy a investiční fondy BlackRock, Vanguard a Blackstone."
A Čína tam má taky zaháklý svůj drápek.

Slavoslav

13. 06. 2025, 12:55

holubok

vsak to robim a vidim tam rusakov ako skapinaju v zigulakoch, posielaju kriplov na barlach, aby odlovili aspon cast dronov vlastnym telom a postup ktorys a rata v desiatkach metroch za den co je tempo ktore je pomalsie ako postup v zakopovych podmienakch prvej svetovej

Czertik

13. 06. 2025, 12:56

holoubek

a muzes tady rozepsat souvislost mezi vyplatou (nedostatkem) penez ukrajinskym vdovam a odmitnuttim predat vice tel ukrajincum ?
to si rusove nechavaji za mrtva tela platit nebo co ???

skutecne rozeber jaka mehcanika a proc by branila ukrajincum prevzit mrtva tela hned a platit ukrajincum pozdeji.

ale preze vsechno, stale cekam na vide z ukrajiny kde si rodice za penize za mrveho syna koupi noveho zigulika s vrcholem techniky 2000 (navic importovaneho z ciny, jen smotovaneho v rusku).

a hooubku, to jak ses pitomec ukazuje tvoje hrani si s cisly mrtvych ktere ziskal nepritel.

jen tak pro info - dokazes nam sem napsat kolik ze to tel mrtvych zsikaly soveti od nemcu ve 1941 a 42, aby je pohrbili u sebe ? ses toho schopen ?

Czertik

13. 06. 2025, 12:58

holoubek

ano, samozrejme penize na zbrojeni se v eu rozktadou.....jen me vysvetli jak je mozne ze ono rozkradani se nedeje i v rusku.

Czertik

13. 06. 2025, 13:02

rexik

tady jde videt jaky ses retard, jinak bys vedel ze neni moc lepsiho hnojiva nez lidke mrtvoly.
nebo si myslis ze je jen nahoda ze naciste vyuzivaly popel mrtvych ke hnojeni svych sadu apod ?

Emil Holub

13. 06. 2025, 15:21

Nemůžu si pomoct, ale tím, co tu píšete a jak to píšete, jste mě přesvědčil, že potřebujete přeléčit..., buď zavřít do blázince s velmi tuhým režimem, nebo v čele roty stejných kreténů poslet na východní frontu...Ten Márty by Vám mohl dělat tu 1. vyžírku/ politručku, za sto tisíc monatlich...a rovnou i matraci...

Azor

13. 06. 2025, 18:08

Slavoslav.
Holubok
"ale jasne, ze to vies a vies aj to, ze kym tych 15km rusak prejde ak ich vobec prejde bude to tvrat mesiace a skapu pri tom tisice rusakov."

Jak se vám to jeví teď,ohledně toho, co jste sem nazvracel???

"Průlom i v Časovém Jaru – Rusové dobyli městské doly"

Ruský postup na Dněpro stále zrychluje a Ukrajinci přiznávají, že ruská armáda překročila hranice oblasti i z druhého směru kromě Novopavlovky

"Jednotky ruských ozbrojených sil obklíčily osady Zelenyj Kut a Novoukrajinka na západním břehu řeky Volčja.

Jak sami Ukrajinci přiznávají, v oblasti neexistují žádná vážná opevnění a v podstatě nic nemůže ruský postup zastavit:

„Všechna ta léta se žádný parchant tam nahoře ani nehnul, aby posílil oblast Novopavlovky.

Tak se pak nedivme, že ruské ozbrojené síly postupují tak rychle a přibližují se k oblasti Dněpropetrovsk z různých směrů,“ říká ukrajinský voják s krycím jménem „Muchnoj“.

https://x.com/Zlatti_71/status/1933066591765459425?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1933066591765459425%7Ctwgr%5E6ef9ae8acfbfcd1652d5b710e54f332281a8d860%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fcz24.news%2Fsuper-rychly-postup-rusu-smerem-k-dnipru-i-z-druheho-smeru-oblast-je-nebranena-priznavaji-ukrajinci-foto-video%2F

https://twitter.com/i/status/1932967793793626283

https://twitter.com/i/status/1932967793793626283

https://x.com/YourmediaAgency/status/1932834068594376841/photo/1

https://www.pronews.gr/

Salut.

Czertik

11. 06. 2025, 14:57

knedle ss

ano, trump je tak nstvany na zelenskeho a poteseny putinem, ze nedavno podepsal dalsi vlmu sankci a embarg na rusko.
a zelenskemu prislibil podporu proti rusku.

Azor

11. 06. 2025, 17:04

Czertik.
"ano, trump je tak nstvany na zelenskeho a poteseny putinem, ze nedavno podepsal dalsi vlmu sankci a embarg na rusko.
a zelenskemu prislibil podporu proti rusku."

Pane Karfík,vy nás zásobujete(ale bez odkazů,co????)

Co toto???? -
Šéf Pentagonu oznámil seškrtání pomoci Ukrajině

https://www.washingtonpost.com/politics/2025/06/10/trump-presidency-news/

Šéfka amerických tajných služeb,Elity nás ženou do jaderné války.

https://economictimes.indiatimes.com/news/defence/nuclear-war-us-intel-chief-warns-world-is-on-the-edge-of-annihilation/articleshow/121766203.cms?from=mdr

https://twitter.com/i/status/1932368919039459348

Že by oba byli Putinovi agenti??????

Salut.

Czertik

11. 06. 2025, 22:57

rexik

znova si  projdi linky, ty z wp nikde o ksrtani pomoci ukrajine nepisou, nemluve o tom ze wp je silne protitrumpovsky a milacek komunistu.

tak to straseni treti svetovou a tomkmi je jedine co putinovi zbyva, aby zastrasil zapad od vetsi pomoci ukrajine.

a samozrejme ze to sou putinovy agenti, copak si necetl jak ma putin trumpa v kapse ?

aport a haf.

Šebesta

10. 06. 2025, 11:52

Autor ma dozajista pravdu ovsem jde o to kdo je na tom hur zobou valcicich stran ? O Rusku a jeho potizich se tu uz napsalo hodne clanku ale o potizich Ukrajiny velmi malo ? Cim to asi bude ?Ze by Ukrajina nemela zadne nebo velmi malo ? Podle mne je Ukrajina v horsi pozici vojenske i ekonomicke .Ovsem to sednesnimumainstreamu moc nehodi.K tomu pripomenme ze spousta Ukrajincu se zasiva kde se da jen aby nemuseli bojovat.

Šebesta

10. 06. 2025, 11:59

Potize Ruska jiste nejsou male ale Ukrajina je na tom minimalne stejne blbe neli hur.Pokud se bude valcit na vydrz coz je dosti mozne je otazka kdo to vydrzi dele ? I zasobovaci moznosti NATO a EU nejsou neomezene a i zdesi obyvatele te valky uz maji dost

Czertik

10. 06. 2025, 12:12

sebesta

ukrajina na tom muze byt hure...ale jen diky umyslnym ruskych utokum na civilni cile, bez nich by ukrajinska ekonomika nekolabovala. protoze ji podporuje zapad.
a zapadni ekonomika preze vlhke sny rexika nekolabujea ke kolapsi se nechysta.
byt sou staty ktere maji ekonomicke potize kvuli rozbujelemu komunismu u nich, treba vb.
jiste ze zasobovaci moznosti zapadu/nato nejsou neomezene, ale sou daleko vetsi nez rusko, o coz jde.
a ac to nedkteri lidi nikdy nepochopi, je daleko levnejsi zastait putina na ukrajine nez ho zastavit v polsku ci slovensku, nebo dokonce na nemeckych hranicich.

a pokud jde lidem o setreni penez - mely by tlacit na putina at valku ukonci.

Šebesta

10. 06. 2025, 12:53

To je tvuj nazor ale je to blbost Rus nechce a ani nemuze obsadit dalsi zeme Evropy proc uz jsem psal nejednou.Nebudu to porad opakovat Spis jde o to kdo valku na vydrz vydrzi dele. ?

Czertik

10. 06. 2025, 17:24

sebesta

je uplne jedno ze ru nemuze obsadit dalsi zemi, problem je ze on o tom neustale mele.
nebo myslis ze si zapad ony utoky jadernymy zbranemi na pariz, londyn, warsavu apod neustale vymysli ?
spolu s tim, ze pobalti a polsko by melo parit rusku ?

Czertik

10. 06. 2025, 10:02

tak putin vic nez cokoliv dokazal jak je spatny a slaby vudce. po 2014 kdy se ukazalo ze zapad bude aktivneji branit (budouci) ruske agresi, nijak nereagoval a neudelal nic pro to, aby vyuzil 8 let do plne invaze na ukrjinu na to, aby modernizoval rusky prumysl a zabezpecil vyrobu klicovych komponentu v rusku, na coz dnes doplaci cela ruska armada a ekonimika.

Slavoslav

10. 06. 2025, 09:31

analytici co ocakavali kolaps rusakova z dovodu sankcii skor ako v 25/26 ma skutocne pobavili, to nebolo realne. Ale teraz je rusak fakt v prdeli a kolaps ho moze postretnut uz tento rok, co ale nutne neznamena, ze bude donuteny ukoncit vojnu hned. toto je par zaujimavych postrehov co som nedavno cital:

Na Amíky kašlu, jeden nikdy neví, s čím se ráno Doník vzbudí. Jenomže chaos ve zprávách z Ruska také prudce roste. V podstatě to přestávám stíhat.
Jak jsem na tuto dobu dávněji předpověděl přílet celých hejn černých labutí, tak už jsou tu. Tak nějak jsem si jich pár stihl zapsat bez ladu a skladu. Ne, není to analýza, spíše série glos na různá témata. A to zdáááleka nejsou všechny!
Pamatujete, jak jsem zde několikrát "strašil" nedostatkem potravin v Rusku? Tak abyste věděli, Rusko už v lednu vyvezlo o 40 % méně pšenice než před rokem. V únoru již 2,5x méně. Díky neúrodě, rostoucím cenám vstupů a drahým úvěrům je ruská pšenice už tak drahá, že ji nikdo nechce, ani kdyby jí byl přebytek, jakože nejspíše nebude.
Po vybití stád kvůli nákladům už i velké skupiny jako je masokombinát Čerkizovo prvně vykazují ztráty ve stovkách milionů. Už moc není co porážet. O mléku pak někdy jindy.
Došlo i na benzín. Zatím hradil Rusům rozdíl mezi zahraničními cenami a těmi na čerpačkách státní rozpočet. Ale peníze vysychají a tak prvně ceny paliv vzrostly o 10 % za jediný měsíc už i na benzínkách. I díky naftě (a neschopnosti platit lízingy) krachuje už zhruba polovina autodopravců. Ono je to vlastně skoro jedno. I kdyby maso bylo, stejně ho za chvíli do obchodu asi nikdo nedoveze.
A protože z ropy se dělá i kerosin, ceny letenek od prosince stihly podražit o rozkošných 86 %. Spousta regionů se už propadla do ztráty. Jejich hlavním zdrojem příjmů je totiž výběr daní ze zisku místních podniků. Ponor pod hladinu už hlásí Orlovská, Nižnegorodská, Murmanská oblast, Burjatsko a dokonce i Chanto-Mansijský autonomní okruh. A že ten je nasáklý ropou. To ovšem nebránilo kolosu Surgutneftěgaz, aby zde vykázal zrátu téměř půl bilionu rublů. Tak kdo by tam létal, že?
Tipnul bych si, že i tento region rychle zchudne. No a teď si představte, že podobných je v Rusku 83 a z mnoha je do Moskvy hodně daleko. Takže než jim to dojde i v Kremlu... No a když nejsou v místní kase peníze, propouštějí se úředníci, požárníci, učitelé, lékaři a podobná válce nepotřebná žoužel. Kvalita života samozřejmě stoupá .
Ruská průmyslová výroba se v prvním kvartálu snížila o 3,8 %. Vypadá to nevinně. Jenomže do zbrojení stát stále lije spousty peněz. Ale už ani to nestačí, aby to krylo propad výroby v civilním sektoru. Za ty tři první měsíce již skrachovalo tolik podniků, jako za celý minulý rok.
Přidávají se už i ty velké. Takový Čeljabinský metalurgický kombinát už má dluh, který převyšuje jeho roční zisk 22 krát. Jeden takovýto mamut svou neschopností platit za sebou táhne do hlubin desítky, ne-li stovky dodavatelů.
Jak vypadá meziměsíční "růst" v celé Čeljabinské oblasti a Uralském federálním okruhu vidíte na grafu. Pošeptám vám k tomu tajemství: Sídlí tam Uralvagonzavod, který vyrábí mimo jiné bojová vozidla pěchoty a úžasné supertanky T-90M Proryv. Je tam i Čeljabinský traktorový závod, kterému jdou motory asi podobně od ruky.
Každý šestý podnik má problémy penězi na provoz. Přes jedna třetina podniků teď žádá o půjčky. Jak ale budou při klesajícím zisku platit úroky kolem 28-30 % není vůbec jasné. Investice do strojů a zařízení se loni propadly na úroveň roku 2013. Takhle ale ty západní výrobky nenahradíte, továrišči!
Jestli si myslíte, že alespoň ti zbrojaři bohatnou, tak ne. Rostěch, který vyrábí 80 % ruských zbraní skončil loňský rok se ziskovostí 2,6 %. Jestli se s tím ještě může rozvíjet a růst, si domyslete sami. :slight_smile: Samotný ředitel (kámoš Putina) prohlásil, že nové technologie ve zbraních budou jenom pokud jejich výzkum zacvaká stát napřímo. Jenomže ten ve svém rozpočtu nemá ani na tuhle labuť.
Za první čtvrtletí se nějak kazilo nerozborné přátelství ruského a čínského lidu. Import z Číny se snížil o 5 % a export dokonce o 10 % proti loňsku.
Příjmy z ropy a plynu za první čtyři měsíce 2025 roku jsou o 11 % nižší než loni. Náklady státního rozpočtu se přitom zvýšily o 21%. Už teď je deficit rozpočtu 3x vyšší! Takže v něm díra nezadržitelně roste.
Z prasátka (Fondu národního blahobytu) už odsypali prvního půl biliónu rublů. Aktuání stav je teď tedy 3.3 biliónu. Prý nechtějí jít pod zůstatek 1,8. Problém je, že při současných cenách ropy a nákladech je odhad celkového mínusu někde kolem 6-8... Už v dubnu byl 3x vyšší, než v roce 2024.
Zvýšení daní fyzických osob přineslo do rozpočtu jenom o jedno procento více peněz. Přesto, že se meziročně zvýšila daňová sazba a mzdy prý rostly o 16,5 %. Jestli to nebude inflací, která ani náhodou není oficiálně troubených zhruba 10 %. :slight_smile: Příjmy z DPH klesly o čtvrtinu. Lidé přestávají nakupovat. Vnitřní spotřeba průmysl zjevně nezachrání.
Jeden zdánlivý nesmysl: pamatujete jak na začátku války až do mobilizace zdrhl z Ruska asi milion lidí? Kromě zazobanců hlavně anglicky mluvících odborníků. Mezi nimi spousta programátorů. No, ne každý se venku chytnul a tak se část vrátila. Jenomže mezitím se Rusko začalo měnit.
Jelikož technologií v něm ubývá a o nějakém rozvoji nelze mluvit, už před rokem převažovala nabídka lidí nad pracovními místy v poměru 7:1. Tak to už také není pravda. Teď se o jedno místo uchází 11 programátorů. Řítí se zpátky v čase na plný plyn.
A tak se ještě snaží z posledních sil kopat, protože jim dochází čas.

Azor

10. 06. 2025, 11:46

Slavoslav.
Zajímavá analýza.
Můžete uvést zdroj,a jaký zdroje použil ten zdroj?

V Rusku to není ideální.Přemýšlivý člověk se ptá na příčinu(když už jste dodal -pokud to je pravda -ale vycházejme z tohoto - když se napíše následek.)
A ta je podle vás jaká???
Doufám že něco víte o sankcích a embargách,o silné 5.koloně,která je především v řídících funkcíchod dob Jelcina,která dělá vše,co chce jejich páníček,který je tam dosadil.To jest škodit ruskému lidu a tím i podrývat práci(a pak to na něj svádět)Putina.
To že se dosud(nikdo v dějinách něměl tolik sankcí od "demokratického"západu,tak jako teď Rusko.A nestálo před vojáky,kteří jsou na jejich úrovni(když to jsou ti a samý rusové)a obrana před nimi.
To že dosud nezkrachovala ruská ekonomika(která je tvrdě likvidována - hlavou 5. kolony,Nabiullinovou(viz úroková sazba),je proto, že tam jsou defakto dvě paraelní ekonomiky.
Jedna je pod vlivem diverzní skupiny Nabiullinové,a druhá pod vlivem Gosudara Putina.A proto Rusko dosud nezkrachovalo(tak jak za Jelcina v.r. 97 - a to byli kámoši západu.A on takovým tleskal a v kongresu blábolil - bůch ochraňuj Ameriku - jasný vlastizrádce.)
A přes tuto diverzní skupinu Nabiullinové,řídí ruskou ekonomiku západ(centr.banka ruska poslouchá ECB a ta SB a MMF)
Takže jaká je ekonomika není odvislá od ruského lidu a jeho státu.A to se pro záchranu ruského lidu,musí změnit.Zrušit v ústavě její"nezávislost"a podřídit ji ruskému státu(lidu).
A jaká bude budoucnost?
Ukazatel bude úroková sazba centrální banky.A už pomalu stahuje ocásek mezi nohy a snížila to o dva body .

A jen tak mezi řečí,toto -
Jediný způsob, jak zajistit poptávku po oslabujícím dolaru, je násilný nátlak. - viz Kadáfí,Japonsko atd.
Viz.Trumpův "mír" - Trump opakovaně prohlásil, že je pro „mír na celém světě“. Mír by se ale měl vynucovat silou.
Trump prohlásil : „Mír obnovíme silou na celé planetě.“

https://en.topcor.ru/43349-donald-tramp-my-hotim-mira-s-rossiej-no-cherez-silu.html

Trump zahájil celní válku s téměř celým zbytkem světa. To by mohlo zasáhnout nejen a ani ne tak ekonomiky amerických obchodních partnerů, ale spíše americkou ekonomiku. Mnoho amerických ekonomů a podnikatelů o tom mluví už několik měsíců. Zejména JPMorgan odhadl pravděpodobnost recese v USA na 60 procent poté, co Trump 2. dubna zavedl vysoká cla. A 5. června podnikatel Elon Musk, včerejší spojenec amerického prezidenta, na sociální síti X* uvedl: „Trumpova cla způsobí recesi v druhé polovině letošního roku.“ Pokud k recesi dojde, americký dolar může ještě více oslabit.

A na scéně je - měnový paradox - Podstata „Triffinova paradoxu“
https://www.imf.org/external/np/exr/center/mm/eng/mm_sc_03.htm
je následující: „Pokud se zachovají deficity USA, bude stabilní tok dolarů i nadále pohánět světový ekonomický růst. Nadměrné deficity USA (přebytek dolarů) však podkopou důvěru v hodnotu amerického dolaru. Bez důvěry v dolar již nebude akceptován jako světová rezervní měna. Systém fixních směnných kurzů by se mohl zhroutit, což by vedlo k nestabilitě.“
Tudíž -
""Aby byly centrálním bankám jiných zemí poskytnuty potřebné množství dolarů k vytvoření národních měnových rezerv, je nutné, aby Spojené státy měly neustále deficit platební bilance. Deficit platební bilance však podkopává důvěru v dolar a snižuje jeho hodnotu jako rezervního aktiva, takže k budování důvěry je potřeba přebytek platební bilance."

A jede to z kopce -
Na počátku 50. let činil podíl USA na světovém HDP (na základě parity kupní síly – PPP) 28 procent. A v roce 2024 podle MMF klesla na 14,8 %


Salut.

Slavoslav

10. 06. 2025, 12:14

cokel

aj by som si tvoj príspevok prečítal, ale načo strácať čas s poulicnym bastardom čo si myslí, ze 120 je 3x viac ako 35

Czertik

10. 06. 2025, 12:23

rexik

ty tvoje priciny embarg a sanci sou verejne znama - ruska kradez krymu a vytvoreni rpublik v 1Y4 zacinaje a invazi ve 22 konce.
proc na to neustale zapominas ?
a putin musi byt hodne neschopny a slaby, kdyz nedokazal za 25 let odstanit jelcinovce, ktery mel jen par let na to je tam nainstalovat.
diky ze sem davas dukazy o putovi neschopnosti.
rexiku, ja vim ze to nechapes, ale mir skrz silu je heslo uz z dob stareho rim, mozna jeste starsi.

jenze problem je v tom, ze trump zdedil nadmerny deficit a dela vse mozne a nemozne , aby ho zmensil.
byt to ma ruzne efekty.

a ten tvuj kopec ?
vyborne, kolik v 50.s byl pdil na svetovem hdp ruska(sssr) a kolik je to dnes ?
zvladnes to, nebo zase budes kvokat a stekat ?

aport a haf.

Slavoslav

10. 06. 2025, 12:38

czertik

zabavnejsie je ako tu Cokel tvrdi,z e Putin je ulhana stetka ako on kedze rusaci vratane Vovku tvrdia, ze zapadne sankcie rusackej ekonomike neskodia, ba priam ju posiluju. Zrejme preto, aby nebola prisilna tak zobru za zrusenie tych sankcii

Azor

10. 06. 2025, 15:43

Slavoslav.
" Putin je ulhana stetka ako on kedze rusaci vratane Vovku tvrdia, ze zapadne sankcie rusackej ekonomike neskodia, ba priam ju posiluju."

Prosí o zdroj,kde Putin mluví o tom,že ohledně sankcí nebyli ŽÁNDNÉ problémy!!!! Dočkám se????

On prohlásil toto -
"Ruský prezident Vladimir Putin prohlásil, že ruská ekonomika, která je pro ni finančně vyspělá, nejenže odolala západním sankcím, ale zároveň se v tomto procesu posílila.

„Obecně je situace stabilní. Překonali jsme všechny PROBLÉMY, související se sankcemi
Řekl, že západní sankce v podstatě pozitivně restrukturalizují ruskou ekonomiku."
https://www.presstv.ir/Detail/2023/10/06/712189/RUSSIA-ECONOMY-STABLE-PUTIN

Vy by jste mohl na ekonomické škole, vytírat leda tak schody.I když by se mohlo stát,že díky tomu vašemu "výsledku",
by někdo s vámi mohl vytřít ty schody.Aby to po vás,bylo pořádně udělané.
Což by asi ty schody potřebovali a vy byl tak k něčemu užitečný.

Salut.

Czertik

10. 06. 2025, 17:28

rexik

kde vidis to slovo zadne v tom co napsal slava ? clastas moc ?
stale kvokas, stake kvokas

aport a haf.

Azor

10. 06. 2025, 18:49

Czertik.
"kde vidis to slovo zadne v tom co napsal slava ?"

Jaký že je rozdíl ve slově žádné a že západní sankce neškodí???A pokud škodí,tak jsou problémy!!

Salut.

Czertik

11. 06. 2025, 12:19

rexik

ty ses fakt vychastany.
problem je v tom ze slava v textu nikde nepise ze sankce nikdy nedelala problemy.to je jen tvoje mastrbace.

evidentne nedokazes rozlisit mezi casem pritomnym a minulym, coz vyvsetluje spoustu tvojich kokotin.

aport a haf.

Azor

11. 06. 2025, 13:50

Slavoslav.
"aj by som si tvoj príspevok prečítal, ale načo strácať čas"

I kdyby jste tím přečtením, neměl pocit ztraceného času,je otázka,zda by jste tomu vůbec porozuměl.

Salut.

Slavoslav

11. 06. 2025, 14:33

cokel

tazko povedat, je fakt, ze blaznom casto nerozumiet ty moj matematik

Azor

11. 06. 2025, 17:11

Slavoslav.
"ty moj matematik"
Já a matematik? Kde jste na to přišel???? Z matematiky jsem dvakrát propadl ! !

Ale blbé je,když lepšímu matematikovi(než jsem já)to někdo jiný,"spočítá" jemu !! Kolikrát se vám to stalo???

Holt,nikdo není dokonalý.

Salut.

Slavoslav

11. 06. 2025, 19:00

cokel

vsak yo aj bola ironia, je mi jasne, ze z matematiky si rovanky tupec ako vo vsetkom ostatnom, ved si to tu minule dokazal