Americká odpověď na ruské hypersonické střely Zircon: USS Zumwalt jako první hladinová loď s touto výzbrojí
Americké námořnictvo se blíží k významnému milníku v oblasti námořního zbrojení. Torpédoborec třídy Zumwalt se stane první hladinovou bojovou lodí USA vyzbrojenou hypersonickými střelami, čímž Washington získá vlastní námořní odpověď na ruské hypersonické zbraně typu Zircon.
Foto: USS Zumwalt | Wikimedia Commons / Public domain
První jednotka této třídy, USS Zumwalt (DDG-1000), dokončuje rozsáhlou modernizaci a připravuje se na opětovné uvedení palubních systémů do provozu. Podle aktuálních informací by měla loď opustit suchý dok a vrátit se do služby již v roce 2026.
Konec původní koncepce, začátek nové role
Modernizace Zumwaltu znamená zásadní změnu jeho původního určení. Během více než tří let strávených v suchém doku byly z lodi odstraněny oba 155mm dělostřelecké systémy Advanced Gun System (AGS), které měly být hlavní zbraní pro palebnou podporu výsadkových operací.
Přední dělová věž byla nahrazena odpalovacím zařízením pro hypersonické střely programu Conventional Prompt Strike (CPS). Prostor po druhém kanónu byl využit pro další technické úpravy, jejichž konkrétní účel nebyl veřejně specifikován.
Tím se Zumwalt definitivně posouvá od původní role podpory pozemních sil k nové funkci strategické úderné platformy.
Hypersonické zbraně na hladinové lodi
Po dokončení technických úprav má následovat postupné znovuuvedení všech lodních systémů do provozu a následné testování nové výzbroje. Původně se s těmito zkouškami počítalo až v letech 2027–2028, není však jasné, zda nebyl harmonogram urychlen.
Jakmile bude USS Zumwalt plně operační, americké námořnictvo získá první hladinovou bojovou loď schopnou nést a odpalovat hypersonické střely. Z vojenského hlediska půjde o první praktickou odpověď USA na ruské hypersonické zbraně rozmístěné na námořních platformách.
Modernizace celé třídy
Stejný modernizační program je plánován i pro zbývající dvě lodě třídy Zumwalt – USS Michael Monsoor (DDG-1001) a USS Lyndon B. Johnson (DDG-1002). U posledně jmenované již práce probíhají a původní výzbroj i další nepotřebné systémy byly odstraněny.
USS Michael Monsoor na sebe v minulém roce upozornila spíše svým technickým stavem, který naznačoval dlouhodobé provozní problémy celé třídy. I přesto zůstává součástí programu, který má z těchto lodí vytvořit technologické testovací platformy nové generace zbraní.
Sdílená technologie s ponorkami
Zajímavým detailem je skutečnost, že odpalovací zařízení instalovaná na Zumwaltu jsou shodná s těmi, která budou používána na jaderných ponorkách třídy Virginia v konfiguraci Block V. Americké námořnictvo navíc již objednalo i následující variantu Block VI, což naznačuje dlouhodobý důraz na hypersonické schopnosti napříč různými typy platforem.
Tento přístup umožní testovat nové střely, systémy řízení palby i logistiku v reálných podmínkách, a tím snížit rizika při jejich zavádění na další lodě a ponorky.
Strategický význam programu
Modernizace torpédoborců třídy Zumwalt tak nepředstavuje pouze přezbrojení několika lodí, ale slouží jako mezistupeň k širšímu zavedení hypersonických zbraní do výzbroje amerických ozbrojených sil. Zkušenosti získané na těchto plavidlech budou klíčové pro další rozvoj námořní složky USA v době, kdy se hypersonické zbraně stávají jedním z hlavních faktorů strategické rovnováhy.
zdroj: defence-ua.com






Komentáře
fggh
19. 02. 2026, 23:52I can't believe how much my life has changed since Dr. Sacre helped me reconnect with my ex. After months of heartbreak and confusion, I reached out to Sacre Spiritual Awakening and explained what had happened and what I needed. He prayed for me and within 24 hours called me to apologize. He now loves, values, and respects me more than ever. It's like we have a whole new relationship, and I owe it all to Sacre Spiritual Awakening. You can reach Dr. Sacre by email at Spiritualawakeningrealm@gmail.com or on WhatsApp at +1 782 552 1603 if you are having any relationship issues and need help.
Emil Holub
26. 01. 2026, 11:39Ta plovoucí plechová kraksna vypadá stejně blbě, jako její název! Kde na tom ti pepci námořníci byli?
Czertik
26. 01. 2026, 17:13holoubek
a ktera ruska plechova kraksna se tobe libi ?
uz vim, parnik kuznic co kouri vic nez titanic.
aport.
Emil Holub
26. 01. 2026, 19:25Ty Čertovská kunďabo,
mě se svého času líbila ta ruská pokusná, atomová ponorka, co dodneska drží rychlostní rekord v hloube 200m, když dosáhla rychlosti skoro 90km/h.
Stavěli ji dlouho a předvedli v den Brežněvových narozenin. Byla celá z titanu a SSSR vyšla tenkrát tak draho, jako kdyby byla celá zhotovená ze zlata a tak ji proto nazvali "Zlatá rybka".
Ale tak už jsou dneska drahé i ty krámy, co vyrábí tví milovaní amíci a jejich kamarádi, které pak prodávají přes Sáru Houlihan "Černou díru" našemu sedřenému pracujícímu lidu, aby se mohl bránit před RuSSákem.
Příkladem jsou např. ty létadla F-35, nebo ty "malorážkové kulomety" Minimi, co kus při váze 7kilo i s čištěním a optikou stojí přes 1,3 milionu kč a tak hádám, že jsou zhotoveny z ryzího zlata a osázeny brilianty...
Marty
26. 01. 2026, 19:36Emil Holub
co s ekulometu Minimi týče, je to cena za kulomet, nebo nějakou formu sady? a v jaké zemi se prosím pěkně vyrábí? děkuji za doplnění detailů
zdenek54
26. 01. 2026, 19:40:japanese_ogre: Čertík :japanese_ogre:
Nejlepší stejně byly ty čluny ,co táhli okrajinští Burlaci na Volze.:smiley: Ty kuzniče! :japanese_ogre:
Azor
26. 01. 2026, 20:39Marty.
" je to cena za kulomet, nebo nějakou formu sady? a v jaké zemi se prosím pěkně vyrábí? děkuji za doplnění detailů
Na toto by snad Slavoslav, mohl odpovědět.U něho je předpoklad, že bude vědět víc.
https://en.topwar.ru/7398-pulemet-fn-minimi-mini-mitrailleuse.html
Salut.
Marty
26. 01. 2026, 20:49Azor
neptal sem se tebe, ani Slavoslava, ani na ruSSký odkaz, ptal sem se Emila, ale pokud chceš, napiš mi odpověď na mé původní dvě otázky sám svími slovy a poté prosím přenech prostor k odpovědi i svému kamarádovi, ano? díky
Emil Holub
26. 01. 2026, 22:05Márty,
jde o ten kulomet na 223 rem., neboli. 5,56x45, pod označením "MINIMI", nebo M249 a vyráběn je v Belgii u fy FN.
Sadu tvoří vlastní kulomet, náhradní hlaveň, sada čištění a pár drobných náhr. dílů, jako je zápalník, vytahovač a nějaké pružinky a taky optický zaměřovač a zřejmě i zaměřovač termovizní....a to vše bratru o váze tak max. 10-12 kg netto dohromady i se schránkami na nábojové pásy...
Kulomet není ničím, až na přemrštěnou cenu pro blbé české daňové poplatníky, vyjímečný a za zmínku stojí jen to, že využívá stejnou fintu, jakou vymyslel konstruktér Holek u kul. Vz52 už před 80-ti lety a to, že může být krmen nejen pásem, ale i zásobníkem s menším počtem nábojů...
Takže za 7 kg plastu, oceli a hliníků + pár cajků a je z toho milion, pomalu barák!
Jinak, pro srovnání v době svého vzniku na konci 50.let stál kulomet UK 59 i s náhr. hlavní a ostatním příslušenstvím až na termovizi, jen jeden měsíční plat kvalifikovaného zaměstnance zbrojovky a to 2500,- Kčs...
To jen abyste si udělali představu o tom, jak hlupáci dřou, platí daně a ty pak blbá účetní od přepážky rozfrcá za krámy, které jsme schopni vyrobit si i sami, kdysi ve státních fabrikách a dnes přenechaných zlodějům typu Strnad, kteří sa "odloněné" peníze za přemrštěné ceny pak korumpují naše přiblblé politiky a platí správní rady zbrojovek, které tvoří gauneři, jako např. Kalousek, nebo nějací pensionovaní generálové z USA, kteří vás pak prostřednictvím vámi volených, zkorumpovaných a vlast a národ zrazujících p-residentů a politiků posílají do válek a idiotských misí, jako byla např. ta afghánská...
Marty
26. 01. 2026, 23:39Emil Holub
nohurá, tak že honevyráběj amíci :kissing_heart: dodány byly i vráži 7,62x51 například s kolimátorem, Infračerveným značkovačem DBAL A4 (viditelný i neviditelný spektrum) Pro ráži 5,56x45 mm jsou to:Denní optický zaměřovač, laserový značkovač cílů s příslušenstvím, noktovizní predsádka s příslušenstvím, termovizní predsádka s příslušenstvím + řada dalšího příslušenství pro údržbu,náhradníhlavně, nářadí a sada náhradních dílů pro clekovou údržbu po dobu 10ti let, tudíž tvoje informace o ceně jendoho kulometu byla původně hodně zavádějící, opravdu hodně, přirovnání k ceně UK 59 je dost zcestný, výkonostně jenejde uplně srovnávat, bud váží podobně ale dostřel má téměř poloviční, nebo o polovinu vyžší a váží víc jak dvojnásobek a porovnávat cenu v KČS a KČ je taky zavádějící, o příslušenství nemluvě, tak že samotný UK59 je po přepočtuinflace jen asi 5x levnější ale jen holá zbraň s náhradníhlavní,cena příslušenství které k němu těžko mohlo být ale k MINIMI je se tak blbě přepočte, tak že až zase zapomeneš nanějakej tennepodstatnej detail, uvědom si že mluvíš trochu z cesty i když se snažíš vypadat chytře:kissing_heart:jediné s čím se dásouhlasit je že cena za MINIMI mohla být určitě nižší, ovšem v podobě v jakébyl dodán určitě ne "500x" jak se snažíš podsouvat
Emil Holub
27. 01. 2026, 00:30Márty,
vám, vy blbečci, co nevíte, jestli máte chcát ve stoja, nebo v sedě, můžou navykládat cokoli a vy jim to sežerete.
Nevím, čím se živíš a jakou profesi máš, ale je naprosto jasný, žes takovou věc, jako je ten kulomet nikdy neměl v pazourech a že strojařině a technologii výroby lautr hovno rozumíš a tak ti nezbyde, než to všechno platit a až tě s tím pošlou na Rusa, tak neodmlouvat a mašírovat, až se za tebou bude prášit, jako za těmi ubohými Ukies, co je chytaj po ulicích, jako toulavý psi a posílají k rasovi Syrskýmu pod ruskej kutr....
Czertik
27. 01. 2026, 01:11holoubek
kdyz tak vis kolik stoji amicke ponorky...kolik stoji dnesni ruske, to vis taky ? nebo je to putinovo ajemnstvi ?
a proc rusaci nemelii vice zlatych rybek kdyz byly tak uzasne ?
a russak ? jeho lid neni sedreny pracujici ? ja zapomel, oni sou te bohaci jako arabsti sejkove co cohvo delaji a jn ziji z ropy, ze jo ?
a kdyz ten minimi stgoji prs milion...dokazes nam napsat za kolim prodava rus podobne kulomety ?
nebo je to pet putinovo tajemstvi ?
aport.
zdenek54
27. 01. 2026, 10:14:japanese_ogre:Čertík:bangbang:
Co takhle napsat celý příspěvek bez chyb? Rve to oči: ajemství, cohvo, stgoji, prs, kolim, pet.......... děs inteligente na grammmmar :japanese_ogre:Čertíku!
Emil Holub
27. 01. 2026, 10:28Čertovský idiote,
tady nejde o Putina, ale o našince! Je to opravdu tak těžké pochopit?!
Jsi hlupák a tvoje hloupost je násobená tím bezbřehých proamarickým, proZápadním doprdelevlezismem, které ti zatemňuje mozek a dělá z tebe a šulinků, jako ten Márty, fanatiky a mentálními otroky. (Připomínající minulý režim, kdy kolovalo rčení: ..."není ti šedesát a nebyl jsi v Rusku..., pokud se někomu něco nelíbilo a stejní dnes tady v potu a krvi druhých tu se stejnou vervou, jako "budovali sociálismus, budují kapitálismus a taky nestojí pevně na stráži míru sociálismu, nýbrž války a kapitálismusu", jako váš vrchní velitel a p-resident Pávek).
Ve všem se mýlíte, neb každou úvahu svojí i cízí násobíte koeficientem svého proZápadního fanatismu a ničím nepodloženého, slepého zbožňování, jako ten blbeček v mém včerejším komentáři, že "neví proč, ale tu Ameriku miluje...."
Ve všem se mýlíte a pomalu, ale jistě to vyplavává na povrch, jako mastnota na polívce. Už i ta demagogie okolo kovidu se hroutí a odhaluje se, že to byl velký podvod a snaha o zotročení lidstva a nikoli o jeho záchranu...
Tady je něco pro tebe:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Tresty-a-odveta-za-covid-Co-nakonec-ve-snemovne-zborilo-sal-786170?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Jistě jsi "tečkovaný" správně uvažující a režimu naprosto loajální blbec, což je patrné i z tvých výpadků mysli a zmatené formy vyjadřování, kterou nelze omluvit pouze tou naprosto nevhodnou grafikou, použitou v diskusích na tomto obskurním webu...
Marty
27. 01. 2026, 13:51Emil Holub
je mi líto, ale podle tvé naprosto prázdné odpovědi kde se dokážeš pouze vyzvracet z podoby ale jinak neříct vůbec nic, se ukazuje že ten vůl co neví nic, seš ty, na protiargumentaci ses zmohl jen na sprostý nadávky, ale co čekat od primitivní opice jako ty že? bacha až pudeš z hospody aby si blbě neodbočil a nepřepadl přes okraj zeměplochy:grin:
Emil Holub
27. 01. 2026, 14:58Márty,
tak mi napiš, čím se živíš, za co ti lidi dávaj peníze, abys neumřel hlady. Víš ty vůbec, jak se ty věci, o který tu blábolíš, vůbec vyrábějí, nebo si myslíš, že se to pěstuje ve skleníku, nebo jako elektrika, bere jen ze zásuvek, jak si představují zelené žabičky, co se lepí prdelkama na křižovatky?
Marty
27. 01. 2026, 15:21Emil Holub
houbeles ti je po tom, hádám že tebe živěj dávky že?:kissing_heart:ale abych tě uspokojil alepsoň trochu, tak je to výrobní proces kde se zpracovává dost tun oceli:grin:
Emil Holub
27. 01. 2026, 15:34Márty,
ty milovníku nepodstatných detailů, něco to prozradím: Ten podělaný MINIMI je zmenšenina už existujícího "normálního " kulometu v ráži 7,62x51, jak se zmiňuješ a to na ráži těch 5,56 NATO a proto MINI-malý+ MI-mitrailleuse, což je fr. kulomet. Takže MINIMI v té ráži 308 W se ten krám nazývá MINIMI jen v té tvé zmatkůplné a jinak duté makovici.
Ale, že se stydíš za svoje vzdělání a kvalifikaci mě nijak nepřekvapuje a že ve skutečnosti sám, bez odvolávání se na druhé a bez internetu a Wiki nejsi schopen ani zatlouct hřebík, je nabíledni...
Marty
27. 01. 2026, 15:42Emil Holub
že ty ses už pochlubil čímpak se živíš ty geníe? hřebík? ale jo, i koně okovat umím, ale to mě neživí:kissing_heart:marně přemýšlím jakou z mejch informací si svým doplněním rozcupoval na hadry... vlastně nic? áha, ale děkuji za doplnění, bylo to vcelku zajímavé, dovedeš to i dál? ty s tvím odporem k detailům a láskou k záměrné manipulaci pravdy = lžím? tohle byl vcelku dorý začátek:grin::thumbsup:
Emil Holub
27. 01. 2026, 15:44Márty,
tak tohle : "....tak je to výrobní proces kde se zpracovává dost tun oceli:grin:"...
je argument, jak když sběrač kovů, notorický zloděj Dežo Lakatoš prohlašuje, že je zaměstnancem a podnikatelem v metalurgickém průmyslu, nebo když náš dědek v LDN říká, že dělá do textili, když mu ošetřovatelka vyměňuje plínu...
Marty
27. 01. 2026, 15:49Emil Holub
to byl ovšem neprůstřelnej argument od tebe, to zase jako jooo, jen se obávám že kdybych ti vysvětloval technologie, což nesmím:kissing_heart:, rozuměl by si tomu asi jako šimpanz jaderný fyzice, ale zapoměl ses konečně pochlubit tím co živí tebe, obohatíš nás tedy? rád bazíruješ na mém povolání, ale sám ani nenastíníš čeho se týká to tvé... moc zajímavé a takové, chlapácké abych tak řekl:joy:
Marty
27. 01. 2026, 16:17Emil Holub
tak holoubku náš, copak děláš?:grin:
Emil Holub
27. 01. 2026, 18:23Márty,
ty vemeno, tvoje mysl je děravá, jak ústa staré ženy, řekl by indiánský náčelník. Já jsem se o mém povolání už zminil, jsem strojař a ně kunďaba žvanivá, tvého typu, co "dělá se stovkami tun železa," ale strojařině a výrobě věcí, jako jsou pěchotní zbraně rozumí, jako koza petrželi a to málo, co o tom může říct, jen čerpá z takových senkruvní, jako je tenhle web...
Marty
27. 01. 2026, 18:30Emil Holub
no vida, tak ses nám nakonec pochlapil:scream:prosim tě nevěř uplně vše "tomu Němci" co psal o Indiánech, on tam nikdy nebyl, jen si to vymýšlel, ikdyž to vymýšlel hezky:stuck_out_tongue_winking_eye:no stovky sis vymyslel ty, to nejsou moje slova, ale když se poštěstí, tak týdně to jsou i nižší stovky:kissing_heart:
Azor
27. 01. 2026, 19:05Marty.
"ale abych tě uspokojil alepsoň trochu, tak je to výrobní proces kde se zpracovává dost tun oceli"
Vy jste to nespecifikoval.Pod tímto si člověk může a mohl,myslet co chce:Pro někoho dost, je je třeba od 90 kil oceli ,pro někoho stovky tun oceli!!
A vy tam děláte co konkrétně(když už jsme u ty konkrétnosti)??? Technologa??
Při jaké teplotě se taví ocel?? To ohledně toho jádra v WTC( kam mělo nabourat letadlo které "pilotovali"ručníkáři, kteří se učili akorát vzlétnout s Cesnou!!!) jak se mohla roztavit,když teplota kerosínu, je kolik???A s přihlédnutím, že to bylo stavěno s ohledem případného nárazu letadel!!!!
viz - Leslie Robertson a John Skilling!!!
Na tomto uvidíme co vlastně víte o oceli.Teda pokud tam neděláte, jako nějaký picmunda !!!
Salut.
Marty
27. 01. 2026, 19:13Azor
vím že sem to nespecifikoval a prdlajs ti je po tom ale nikoliv, technolog neni moje pracovní pozice ty ručníkáři:stuck_out_tongue_winking_eye:
VARMUŽA FRANTIŠEK
25. 01. 2026, 14:49Využijte této příležitosti k vyřešení vašich finančních problémů a získejte soukromou půjčku s konkurenceschopnou úrokovou sazbou 4,5 %. Nabízíme bezpečné a spolehlivé krátkodobé i dlouhodobé půjčky na dobu od 1 do 15 let pro vaše osobní a soukromé investice v částkách od 150 000 Kč do 40 000 000 Kč nebo od 8 000 do 400 000 EUR. Nabízíme 100% záruku a zpracování trvá přibližně 2 hodiny od podání žádosti. Nabízíme flexibilní splátkový kalendář na dobu 2 až 15 let. Po schválení budete mít okamžitý přístup ke svým finančním prostředkům s naprostou transparentností. Pro více informací nás prosím kontaktujte na adrese info.varmuza.frantisek0@gmail.com
VARMUŽA FRANTIŠEK
25. 01. 2026, 14:49Využijte této příležitosti k vyřešení vašich finančních problémů a získejte soukromou půjčku s konkurenceschopnou úrokovou sazbou 4,5 %. Nabízíme bezpečné a spolehlivé krátkodobé i dlouhodobé půjčky na dobu od 1 do 15 let pro vaše osobní a soukromé investice v částkách od 150 000 Kč do 40 000 000 Kč nebo od 8 000 do 400 000 EUR. Nabízíme 100% záruku a zpracování trvá přibližně 2 hodiny od podání žádosti. Nabízíme flexibilní splátkový kalendář na dobu 2 až 15 let. Po schválení budete mít okamžitý přístup ke svým finančním prostředkům s naprostou transparentností. Pro více informací nás prosím kontaktujte na adrese info.varmuza.frantisek0@gmail.com
Azor
25. 01. 2026, 11:33"Americká odpověď na ruské hypersonické střely Zircon: USS Zumwalt jako první hladinová loď s touto výzbrojí"
Papír snese všechno!!
"USA nemají hypersonické zbraně a v dohledné době je mít nebudou. Takže připevnění nějakého VLS pro neexistující zbraň na bílého slona nevytváří „hypersonickou raketovou válečnou loď“, která je nakonec naprosto bezbranná proti skutečným hypersonickým zbraním. Ano, americká armáda oznámila „nasazení“ LRHW. Nasazení je termín pro všechny druhy činností, které nesouvisejí se skutečnou výzbrojí. Ale dovolte mi připomenout vám tuto zbraň.
Azor
25. 01. 2026, 11:33Další armádní důstojník na akci, který není okamžitě identifikovatelný, řekl Hegsethovi, že Dark Eagle má bojovou hlavici „pod 30 liber“, což je pro zbraň dlouhého doletu relativně málo – menší než například u rakety vzduch-vzduch AIM-120. Důstojník uvedl, že hlavice slouží pouze k „vystřelení projektilů“ a že může zasáhnout oblast o velikosti přibližně stejné jako parkoviště, na kterém stáli.
https://www.twz.com/land/new-dark-eagle-hypersonic-weapon-details-emerge
"Námořnictvo má svůj vlastní program, Intermediate Range Conventional Prompt Strike (CPS) Weapon System, jak se dalo očekávat – tato zbraň také neexistuje a nikdo neví, kdy bude existovat. Můžete si však být jisti, že se objeví řada titulků a článků vysvětlujících, jak tyto zbraně B.U.D.O.U fungovat, pokud se někdy stanou skutečnými zbraněmi.
Pak se ale budeme muset zabývat operačními detaily moderní námořní války, kde každá loď amerického námořnictva není nic jiného než tučný prestižní cíl a ve skutečném světě konvenční války není schopna přežít. A pak samozřejmě přichází otázka protiraketové obrany a požadavků na antihypersonické zachycení"
Mělo by se Pentagonu vysvětlit, že než se pokusí dohnat ztrátu, musí absolvovat základní kurz o hypersonických zbraních. Ale nebojte se, americká armáda „je nejlepší bojovou silou v historii“
Tož tak.
Czertik
26. 01. 2026, 07:00rexik
tak si to napred vy,jasni. tak sou hypersonicke rakety neprekonatelne i kdyz je maji i aici, nejen rusove ?
nebo zalezi u na ruznych parametrech, jak u amicich, cili tim padem i u rusech ?
jak to je ?
naores si o ujasni nez tady budes ruzne strikar,jednou to podruhe ono.
aport.
SHawk
25. 01. 2026, 11:06Loď určená krom dalších činností i pro pozemní podporu výsadkových sil byla zbavena jediných zbraní pro to určených, které byly nahrazeny systémem pro ničení vysoce hodnotných cílů. To je popření jedné ze základních uvažovaných funkcí.Na džíp s kulometem se tedy použije BGM-109, což nedává jakýkoliv smysl. Není se ale čemu divit, když tato třída byla v loděnicích založena v letech 2010-11, kvůli problémům ve službě spíš nebyla než byla a poslední jednotka není dosud dostavěna kvůli neustálým úpravám aby nebyla stejným fiaskem jako oostaní dvě lodě. "Ne"viditelný krok vedle...
Czertik
26. 01. 2026, 06:59sh
problem je v tom ye dela na yumwaltech nikdz nefungovala jak mela, cili ymena vzybroje jejich bojovou hodnotu vzrayne yvzsuje.
a ze zumwalty byly krok vedle ? no nekdo to musi vyzkouset, jestli to bude fungovat.
vezmi si konvertoplany, dokud je amici nevyvinuly, tak o jejich moznostech naseni a omezenich byla jen vicemene spekulace co vse zvladnou.
a ted uz se to vi.
treba takovi rusove nemaji konvertoplan dodnes a amici budou v brzke obe uz mit 2 generaci.
zdenek54
26. 01. 2026, 19:47:japanese_ogre: Čertík:japanese_ogre:
Problém je v tom, že nevíme co znamená::question:ye, yumwaltech, nikdz, ymena, vzbroje, vzrayne, yvzsuje, amici nevyvinuly, naseni......... :japanese_ogre: A:pray: přečti si to, než odešleš. Jsi snad robot, či debil nevzdělaný? Asi obé!:exclamation:
Czertik
27. 01. 2026, 01:17kreten54
vidim ze se robot a nikdy nemumis myslet. to gramar nazi je jedine co tvuj malinky mozecek zvladne.
ty prasky co ti davaji v bohnicich aou drahe, svacarske, zapadni...jakto ze je jis a neodmias jako spravny komous ?
aport.
zdenek54
27. 01. 2026, 10:18:japanese_ogre: Čertík:japanese_ogre:
Já jsem komunista robot ze svacarska a nemumim myslet!.... Blbe!:japanese_ogre: Čertíku.
vankr
25. 01. 2026, 10:01Zumwalt je katastrofa. Díky stealth konstrukci se pomalu vrací z bočního náklonu, při určení pro pobřežní vody je tahle technologie k ničemu, nepříteli stačí dalekohled. Proto ta rozsáhlá modernizace.