Čínská pobřežní stráž jako opomíjená ozbrojená složka čínských expanzivních plánů
Čínská námořní moc není tvořena pouze válečným loďstvem. Vedle něj roste význam pobřežní stráže, která se z původně civilní instituce proměnila v klíčový nástroj prosazování státních zájmů na moři. Právě tato méně viditelná složka dnes hraje zásadní roli v čínské strategii.
Foto: Význam Čínské pobřežní stráže stále roste | Wikimedia Commons / Public domain
Analýzy námořní moci Čínské lidové republiky se v posledních letech soustředí především na dynamický rozvoj čínského válečného námořnictva (People’s Liberation Army Navy – dále v textu jen: PLAN). Pozornost odborné veřejnosti poutá především rychlý nárůst počtu torpédoborců, fregat a letadlových lodí, stejně jako zvyšující se schopnost PLAN operovat daleko od vlastního pobřeží. Tento vývoj však současně vede k systematickému přehlížení jiné složky čínské námořní moci, jejíž význam pro prosazování čínských strategických cílů je minimálně srovnatelný – Čínské pobřežní stráže (China Coast Guard – dále v textu jen: CCG).
Institucionální vznik a militarizace Čínské pobřežní stráže
Před vznikem jednotné Čínské pobřežní stráže byla čínská námořní správa charakterizována výraznou institucionální roztříštěností. Prosazování státní moci na moři zajišťovalo několik paralelních civilních agentur, mezi něž patřily například složky odpovědné za námořní dohled, rybářskou kontrolu, celní dohled, či ochranu životního prostředí. Každá z těchto institucí disponovala vlastními plavidly, personálem i řetězcem velení.
Tato fragmentace vedla k omezené koordinaci a snížené operační efektivitě, zejména ve sporných oblastech Jihočínského moře. V situacích, kdy bylo třeba rychle reagovat na přítomnost cizích plavidel nebo demonstrovat čínskou suverenitu, se ukazovalo, že roztříštěný systém není schopen pružného a jednotného postupu. Z pohledu čínského vedení tak představoval strukturální slabinu, neodpovídající rostoucím námořním ambicím ČLR. Odpovědí na tyto problémy bylo sloučení jednotlivých námořních donucovacích složek do jednotné organizace. Tento krok znamenal zásadní změnu v organizaci čínské moci na moři. CCG se stala centralizovaným nástrojem, schopným plánovat a provádět operace v rozsáhlém geografickém prostoru pod jednotným velením.
Klíčovým momentem bylo následné podřízení Čínské pobřežní stráže strukturám People’s Armed Police (dále jen PAP). Tím došlo k výraznému posílení jejího militarizovaného charakteru. Podřízení PAP mělo zásadní dopad na systém velení, který se přiblížil vojenským standardům, na výcvik personálu, orientovaný na krizové a konfliktní scénáře, a na samotné rozhodovací procesy, jež začaly reflektovat bezpečnostní a strategické priority státu spíše, než čistě civilní logiku prosazování práva.
Navzdory těmto změnám si Čínská pobřežní stráž formálně zachovává status civilní instituce. Tento status jí umožňuje vystupovat v mezinárodním prostředí jako orgán prosazování námořního práva, nikoli jako ozbrojená síla. Faktické schopnosti CCG však tomuto formálnímu zařazení neodpovídají. CCG disponuje těžkými hlídkovými loděmi, robustní výzbrojí a právním rámcem, který jí umožňuje použití síly proti cizím plavidlům v případech, jež ČLR definuje jako porušení své suverenity. Tato kombinace civilního statusu a vojenských schopností činí z Čínské pobřežní stráže ideální nástroj pro expanzivní operace, při nichž je klíčové udržet konflikt pod prahem otevřené války.
Velikost a struktura flotily: největší pobřežní stráž světa
Čínská pobřežní stráž disponuje zdaleka největší flotilou tohoto typu na světě, a to jak z hlediska počtu plavidel, tak jejich tonáže. Podle údajů amerického ministerstva obrany eviduje ČLR více než 150 oceánských a regionálních hlídkových plavidel kategorie WPS, s výtlakem přibližně 1 000 tun a více. Tato plavidla jsou určena pro dlouhodobé nasazení na otevřeném moři a tvoří páteř expedičních schopností CCG.
Flotilu dále doplňuje více než 50 hlídkových bojových lodí kategorie WPG s výtlakem přibližně 500–999 tun, schopných bojových operací v pobřežních vodách, a přibližně 300 menších pobřežních hlídkových plavidel kategorie WAG, s výtlakem 100–499 tun. Přestože se schopnosti jednotlivých kategorií mohou překrývat, přesné počty menších plavidel je obtížné sledovat, celek představuje impozantní flotilu podle jakýchkoli měřítek. Symbolickým vyjádřením ambicí ČLR jsou dvě hlídkové lodě třídy Zhaotou, které s plným zatížením přesahují výtlak 10 000 tun. Jde o největší lodě pro vymáhání námořního práva (maritime law enforcement) na světě, jejichž velikost a konstrukce se blíží křižníkům. Jejich nasazení ve sporných oblastech má výrazný politický i psychologický efekt, a jasně demonstruje čínskou převahu.
Vedle pobřežní stráže je třeba zmínit i třetí pilíř čínské námořní moci, a to námořní milici. Čína disponuje největší námořní milicí na světě a je prakticky jediným státem, který ji systematicky využívá v suverénních sporech. Incident kolem ropné plošiny HYSY-981 v roce 2014 ukázal, že kombinace CCG a námořní milice poskytuje ČLR kvalitativní i kvantitativní převahu nad regionálními soupeři, včetně Vietnamu. Zásadním rysem rozvoje Čínské pobřežní stráže je systematická recyklace válečných lodí čínského námořnictva. V roce 2021 převzala CCG celkem 22 korvet třídy Jiangdao (Type 056), původně sloužících v řadách PLAN. Tyto lodě, byť zbavené části původní výzbroje, si zachovaly robustní konstrukci, vysokou odolnost a schopnost operovat v náročném prostředí.
Proces převodů se neomezuje pouze na vyřazené jednotky. Čínská pobřežní stráž zároveň získává nová plavidla, která jsou konstrukčně odvozena od moderních válečných lodí PLAN. Hlídkové lodě třídy Zhaokai (WPS) vycházejí z konstrukce fregat Jiangkai II, zatímco nová generace velkých hlídkových lodí má být založena na platformě torpédoborců Luyang III. Tato technická kontinuita mezi PLAN a CCG dále rozmazává hranici mezi civilní a vojenskou složkou.
Strategická logika tohoto přístupu je zřejmá. Převody a odvozené konstrukce umožňují efektivní využití existujících trupů a technologií, zvyšují bojový potenciál pobřežní stráže a současně nevyvolávají tak silnou mezinárodní reakci, jako formální rozšiřování válečného námořnictva. CCG se tak stává plnohodnotnou sekundární flotilou, schopnou působit v konfliktních zónách, snižovat riziko eskalace a poskytovat čínskému vedení mimořádnou flexibilitu v míru i předválečné krizi.
Operační role v čínských expanzivních plánech
Čínská pobřežní stráž představuje hlavní nástroj praktického prosazování čínských nároků v Jihočínském moři. Zatímco válečné námořnictvo PLAN zůstává obvykle v pozadí, plavidla CCG zajišťují trvalou a viditelnou přítomnost v okolí umělých ostrovů, atolů a mělčin, které ČLR považuje za součást svého území. Tato přítomnost má klíčový význam pro vytváření a udržování faktické kontroly nad spornými oblastmi. Velké hlídkové lodě, včetně jednotek třídy Zhaotou a novějších těžkých WPS, jsou schopny dlouhodobě operovat daleko od čínského pobřeží a sloužit jako mobilní základny pro další plavidla. Jejich nasazení vytváří trvalý tlak na ostatní regionální aktéry a současně vysílá jasný signál o schopnosti Číny udržet kontrolu nad rozsáhlými mořskými prostory.
Významnou součástí těchto operací je rovněž doprovod čínských rybářských flotil. Rybářská plavidla, často propojená s námořní milicí, fungují jako nástroj „civilní“ přítomnosti, zatímco CCG zajišťuje jejich ochranu a připravenost reagovat na zásahy cizích států. Tento model umožňuje Číně rozšiřovat svou přítomnost způsobem, který je obtížně napadnutelný z hlediska mezinárodního práva. Vedle stálé přítomnosti se Čínská pobřežní stráž pravidelně zapojuje do nátlakových operací vůči plavidlům jiných států. Tyto aktivity zahrnují blokování přístupu ke sporným oblastem, agresivní manévrování v těsné blízkosti cizích lodí a jejich systematické vytlačování z prostoru, který ČLR považuje za svou výlučnou sféru zájmů.
Charakteristickým rysem těchto incidentů je využívání těžkých hlídkových lodí, jejichž velikost a odolnost poskytují výraznou taktickou výhodu. Plavidla CCG mohou bez většího rizika fyzického poškození manévrovat proti menším lodím pobřežních stráží Filipín, Vietnamu či Malajsie. Současně zůstávají formálně mimo rámec vojenského konfliktu, což komplikuje reakci protistrany. V tomto kontextu funguje Čínská pobřežní stráž jako první linie konfrontace. Absorbuje riziko incidentů a umožňuje válečnému námořnictvu PLAN zůstat v pozadí jako skrytá pojistka eskalace. Tento model snižuje pravděpodobnost, že jednotlivé incidenty přerostou v otevřený ozbrojený střet.
Operační činnost Čínské pobřežní stráže je typickým příkladem působení v tzv. šedé zóně mezi mírem a válkou. ČLR prostřednictvím CCG aplikuje salámovou taktiku, tedy postupné rozšiřování kontroly nad spornými oblastmi prostřednictvím série malých, samostatně obtížně napadnutelných kroků. Každý jednotlivý krok, prodloužená hlídka, nový incident, dočasné omezení přístupu, je z hlediska protivníka nedostatečný k vyvolání zásadní reakce. V dlouhodobém horizontu však tyto kroky vedou k zásadnímu posunu status quo ve prospěch Číny. Formálně civilní charakter CCG zde hraje klíčovou roli, neboť umožňuje ČLR uplatňovat tlak, aniž by byla obviněna z vojenské agrese.
Čínská pobřežní stráž se tak stává ideálním nástrojem pro operace pod prahem války, kde je cílem vyčerpat, odradit a postupně vytlačit protivníky bez nutnosti otevřeného konfliktu.
Zdroj: navalnews.com, congress.gov






Komentáře
Krllo
11. 02. 2026, 15:37Číňané chtějí Gronsko.?
Czertik
11. 02. 2026, 16:38ano cteji.
copak sis nevsiml jak se cina cpe do kanady a gronska ?
podivej se co vsechno gronsko a cina spolu uzavreli v poslednich 10 letech.
Czertik
10. 02. 2026, 14:30ono se staci podivat jak operuji cisnti rybari a jak cisnka milice a cisnka pobrezni straz funguji.
cinsti ryvari zacnou plundrovat uzemi ktere spada to vylucne ekonomicke zony jinch statu....a ditycne staty sou naprosto impotentni proti tomu zasahnout a zabranit cine v loupeni.
a jako bonus cina timlhe loupeni ziskava penize diky prodeji ryb a zaroven likviduje ekonomiku dotycneho stanu tim ze mu odepira ekonomicke prinosy rybolovu.
zdenek54
10. 02. 2026, 15:12:japanese_ogre: Čertík:japanese_ogre:
:pray::pray: Prosím za většinu čtenářů tvých příspěvků.... :pray::pray: NEPIŠ, NEPIŠ! Vždyť jsi impotentní i v tom, přečíst si to po sobě........cisnka , cisnka , cisnka.....AUauaúúúúúú.
Marty
10. 02. 2026, 15:16zdenek54
jménem čtenářů PROSÍM ABY SI UŽ PŘESTAL SPAMOVAT TVEJMA HOVNAMA
s láskou čtenář:kissing_heart:
zdenek54
10. 02. 2026, 20:31Mártí! Depréze a mindráček? Obé přejde,kup si medvídka mývala!:slight_smile:
Marty
10. 02. 2026, 20:34zdenek54
oboje zjevně máš, zaostalá opičko chudá duchem:kissing_heart:
zdenek54
11. 02. 2026, 09:31Mártí! ano! TVEJMA ! :slight_smile: úroveň :japanese_ogre: :clap::clap:
Azor
10. 02. 2026, 11:58"ozbrojená složka čínských expanzivních plánů"
Tak nám tu pan autor(i tento web - tímto článkem otisknutým)předvedl západní narativ(propagandu).
A takto to má být!!!???
"Operační role v čínských expanzivních plánech"
Kdy pak tento "objektivní"web, či autor, pužije stejná slova v souvislosti s USA??? Na svatého Dyndy???
"militarizace Čínské pobřežní stráže"
Kolik pak ta Čína vydává na své zbrojení??? A kolik že to "demokratické"USA???
Kde pak je největší militarizace??U největšího kámoše USA - Izraeli !!!! Jo,jo,to jsou asi podle autora ti hodní co jako první útočí na Irán,atd.??
Kolik a vlastně a na co, má USA tolik základen, oproti Číně??? Ramstein ???K čemu je jim např.Bond Steel v Kosovu?? Mouřenín posloužil,mouřenín může jít, Thači!!! Stejně jako s Kurdy!!
Co že řekl zločinec (ohledně Vietnamu)Kissinger??
„Být nepřítelem Spojených států může být nebezpečné, ale být jejich přítelem je smrtelné.“
Tímto a i jemu podobné,hladí(u jistých lidí) jejich narativ,jak je ta Čína hrozná a západ tak "domokratický"a jen a jen se bránící.Jako např Němci co se "bránili"u Stalingradu,tak ti ze západu se "bránili" v koloniích,a po r. 1960.ve Vietnamu,Kubě,Grenadě,Jugoslávii,Sýrii,Lýbii, atd.
Tož tak.
Pepík Knedlík
10. 02. 2026, 12:55Azor
Přesně tohle myslel učitel P. Fiala a proto: "Dezinformace představují pro bezpečnost státu vážnou hrozbu. Mohou ovlivnit veřejné mínění, podkopávat důvěru v instituce a destabilizovat politické, ekonomické či sociální prostředí. Šíření nepravdivých informací, manipulace s fakty nebo záměrné vytváření falešných narativů může mít vážné důsledky pro národní bezpečnost."
Co je dezinformace a falešný nerativy určí speciální odbor ... Foltýn a spol.
Cenzura jak vyšitá.
:thumbsup:
Kyjev01
11. 02. 2026, 10:49Už ne russké zvratky nyní čínské - kdo tě platí Putler nebo Si Ťin-pching? Vyber si stranu politruku
Czertik
10. 02. 2026, 14:37rexik
aha, takze cina nema expanivni plany ??? jak ted nazves to, kdyz cina si dela naroky na ostrovy 100km od filipin ale 2500 km od ciny ?
a kdyz tak rad strikas o amicich...na jake ostrovy si delajiamici naroky v pacifiku ? dokazes nam to rict ?
nebo priznas ze si kreten co nic nevi a ma prazdne kulky ?
kolik dava cina na zbrojeni ? pokud se udela prepocet podle parity kupni sily, tak vic nez usa. a to bereme jen ocifialni cisnky rozpocet. ne neoficialni ktery se odhaduje ze je o 60% vetsi nez cinani udavaji.
a ze nejvic militarizovany je izrael ? a co je na tom spatneho ???
ja vim, ty ses takovy retard ze bys svoji starou radi podrzel at si s ni uzije soused, misto toho aby sis koupil zbran a onoho nasilnika odstrelil.
aport.
Pepík Knedlík
10. 02. 2026, 11:21No a co Vietnam? Tichý a rychlý postup v budování ostrovů a různých bariér v Jihocinskym moři. Přistávací dráhy a přístavy vybudovali Vietnamci poměrně rychle.
Czertik
10. 02. 2026, 14:38knedle ss
a na jakych ze to ostovech to meli vetinamci stavet ?
aport.
zdenek54
11. 02. 2026, 09:34:japanese_ogre: Čertík:japanese_ogre:
Vetinamci ....na ostrově Praha - SAPA. :rofl:
Pepík Knedlík
10. 02. 2026, 10:25Naprosto chápu jednání ČLR a právo na ostrovy, který jim byly upřeny např. Tiao-jü-tao nebo Nan-ša. Tajwan pokládá Čína za součást státu a v klidu toleruje současnou politiku samovlady. Na obranu svých namornich zájmu vydala Čína tzv. Bílou knihu o strategii 2015.
Čína si bedlivě hlídá námořní cesty, protože přes 75% zboží se dopravuje loděmi a bezpečnost musí být zaručena i pro všechny dopravce.
Czertik
10. 02. 2026, 14:40knedle ss
to je divne, ty tady pises ze cina ma narok na tw protoze tw povazuje za svuj.
ale tim samy vystrikem tady pises ze ukrajina nema narok na donbas a krym, presto ze je povazuje za svoje uzemi.
vyvsetli tuhle svoji retardaci.
aport.
Marty
10. 02. 2026, 15:04Pepík Knedlík
prosím tě kdy naposledy byl Taiwan pod správou komunistické strany Číny, že ta má od té doby logické právo ostrov připojit ke svému území?
Slavoslav
10. 02. 2026, 15:08Marty
ono to je, este zbavanejsie, lebo svojho casu MaoCeTung hovoril o prave na sebaurcenie Taiwancov, ze to nie su Cinania.
co pekne potvrdzuje stare zname pravidlo, ze na to, byt potrestany v diktature staci citat vodcove prejavy a vhodne ich citovat
Marty
10. 02. 2026, 15:19Slavoslav
vrcholem legračnosti je že když se bude někdo odvolávat na nějaká historická práva, tak etničtí Číňané sou tam poslední a ne nijak dlouhodobý přistěhovalci, krom původních domorodců ostrov patřil i dlouhodobě pod některé Evropské státy, nemluvě o dalších... je smutný kolik lidí jen hltá propagandu a namá šajn jaký blbosti plácaj
Pepík Knedlík
10. 02. 2026, 15:23Má
Nedělej ze sebe Lobotomana :smile:
A co třeba tohle: Soul označil Tchaj-wan za součást Číny, Tchaj-pej zvažuje reakci
ČTK
Většina světa uznává politiku „jedné Číny“.
Tchaj-wan je ostrov v jihovýchodní Asii a spolu s několika dalšími menšími ostrovy je součástí Čínské republiky, dnes známé především pod názvem Tchaj-wan má vlastni vládu i parlament což měl i Krim.
Marty
10. 02. 2026, 15:29Pepík Knedlík
ano, je to Čínská republika, ne Čínská lidově demokratická republika, to si řkel dobře! co do toho doprdele pleteš Soul?:rofl:to je asi jako by ses mě zeptal jestli prší a já odpověděl že tráva je zelená:laughing:tak že znovu, na základě čeho má právo komunistická vláda v Pekingu právo na Taiwan? když jej NIKDY! neovládala, naopak Čínská republika ovládala většinu současné pevninské komunistické Číny, tak že ano, souhlasím, Honkong stejně jako zbytek pevninské Číny mají být spojeny podle práva pod vládu Čínské republiky, sídlící dnes na Taiwanu:thumbsup:souhlasím, mít 2 Číny je matoucí, ať se sjednotí!
Marty
10. 02. 2026, 15:31Knedl
eště mám doplňující otázku, kdysi býval Tibet vcelku samostatný, z jakého práva plyne že jej muže Čína okupovat do dnes?
Slavoslav
10. 02. 2026, 15:34Marty
Väčšia sranda bude keď si Peking začne uplatňovať historické práva na rusacke územie. Make Vladivostok China again
Marty
10. 02. 2026, 15:48Slavoslav
ty nároky jsou reálné, snadno prosaditelné, navíc pro Čínu výhodné, v tom by komunistická strana Číny měla mé vleké sympatie:grin::thumbsup:a nejedná se poze o Vladivostok... nedej bože kdyby chtěla ochránit své občany žijící na ruSSkém území:joy:
Azor
10. 02. 2026, 15:59Marty.
" na základě čeho má právo komunistická vláda v Pekingu právo na Taiwan? když jej NIKDY! neovládala, naopak Čínská republika ovládala většinu současné pevninské komunistické Číny,"
Copak,copak??? Rád si vybíráte z dějin Číny jen něco??Kdy začala historie Číny??Za Čngajška, agenta USA??Který vlastizrádně ukradl ˇčínskému lidu(tak jako naši legionáři kus ruského pokladu - kde vzala počáteční kapitál legiobanka???)zlatý poklad!!
Oni na něho měli právo??Nebo Čínský(většinový)lid???Kde pak skončil??U "demokratů" v USA,co??A mají ho tam ještě??
Proč skončil dolar napojený na zlato???Neměli co vyplácet.co??Zbankrotovaly!!! To pro objektivitu!!
Jinak Čína jako nový(práce a řízení GP)světový četník,je bledě modrým ohledně politiky USA!! Kolik národů čínani(Chanové)zlikvidovali??? Tak jako ti "demokrati"ty domorodce v Americe!!! Jsou v rezervacích,tak jako někteří Ujguři v táborech!!
Salut.
Azor
10. 02. 2026, 16:09Marty.
"ty nároky jsou reálné, snadno prosaditelné, navíc pro Čínu výhodné, v tom by komunistická strana Číny měla mé vleké sympatie"
U koho by měla ta Čína sympatie??U vás??? Už by vám nevadila KSČ???A pokud by se pokušela,tak jak dopadlo Japonsko,které popichovalo k tomu útoku jak VB,tak i USA???To a samé teď s Kurdy!!Na koho vsadili ti dementi???Na "demokraty",co??Jak dopadli???
U vás to je ve stylu kdyby . . . . .přestaňte si na toto hrát jako grafoman Czertik.A buďte realisti.Ale to by jste museli vidět a uznat,že Rusko je na takové úrovni(a vždy bylo)že z vnějšku je už nějaké to století nikdo neporazil!!!!
A ohledně toho "utiskování",tak Rusko není Čína natož takové jako ty "demokrati"na západě,či Japonsko!!
Salut.
Pepík Knedlík
10. 02. 2026, 16:13Má
Ty chceš nasrat Tajwance Vystrčila?
Kdo přesně uznal nezávislost Tajwan? Japonsko, VB, F, I, UA, RF, SSA nebo Indie?
Marty
10. 02. 2026, 16:16Pepík Knedlík
ale o tomhle opravdu nebyla řeč chlapečku, nauč se číst, pak si projdi příspěvky zpět a potom znovu reaguj, nebudu se kvuli natvrdloňovi jako ty opakovat do nekonečna, chytrému napověz, debila kopni do řitě:kissing_heart:
Marty
10. 02. 2026, 16:18Azor
neřekl sem že by mi přestal komunismus v Číně vadit, ale asi jako v tom vtipu s tima třema přáníma: chci aby nás třikrát napadla Čína, rybička se zeptá - a proč? no protože tam i zpět budou muset jít přes ruSSko:stuck_out_tongue_winking_eye:
nepřítel mého nepřítele nemusí být muj přítel, Prigožin byl za mě zmrd a přece mi jeho kratičká vzpoura dělala radost, protože ostatním zmrdům dělala starost, no nic, to asi nepochopíš, seš jen stroj...:smirk:
Azor
10. 02. 2026, 18:57Marty.
"nepřítel mého nepřítele nemusí být muj přítel,"
A takto přemýšlí jaký člověk??Který toto využívá ve svůj prospěch(navíc toto ješte iniciuje)??
Demokraticky uvažující a morální člověk??Jste jim??Považujete se za něho??Nebo se řídíte tím, jak celý západní svět(hlavně VB)rozděl a panuj???
Pro vás jsou sprostá slova - "Spravedlnost,spolupráce,soucit,svědomí,solidarita a nezištnost ????
Kdo jsou podle vás ty ostatní zmr.. ??? Zkuste jmenovat, aby to o vás, něco napovědělo!!
Salut.
Pepík Knedlík
10. 02. 2026, 20:19Má
Bohužel nejsi v dosahu me nohy :smile:
Marty
10. 02. 2026, 20:35Azor
jak já toho prosim tebe mužu využívat ty tele májoví?:joy:
zdenek54
10. 02. 2026, 20:35Mártí
On to číňan z té pevniny stejně slupne, rozčiluješ se zbytečně!:flag_cn: :bangbang:
Marty
10. 02. 2026, 20:36Pepík Knedlík
ale božínku ty si fandíš drsňáčku:rofl:tak na to mysli až zase budeš fňukat jo?:joy:zaostalá opičko neschopná konverzace:hugging:
Azor
10. 02. 2026, 21:44Marty.
"jak já toho prosim tebe mužu využívat ty tele májoví?"
Tímto myslíte přesně co knkrétně??Bylo by vhodné se vyjadřovat jasně! Co vlastně nemůžete využívat??Napovězte hloupému!Zkusíte to??
To hledně toho nepřítele . . . . . . můžete využít i vy sám v osobním životě,pokud budet mít takovou psychiku jako ti z VB, či zápaní"demokratické"evropy!!! Např na pracovišti!!Namísto toho, co obnáší slova,která jsem vám napsal a ptal se vás,zda to jsou pro vás, ta slova sprostá ???!!!
A odověď ???? Z jakých důvod,nebyla??? Aby jsme neviděli, kdo vlastně z nás dvou, je to tele???
Salut.
Marty
10. 02. 2026, 21:49Azor
ne, když nerozumíš textu, neotravuj dokud nedostaneš update, napovídá se chytrému, blbcovi to nemá smysl, tudíž se omlouvám ale nevidím důvod ti napovídat dokud nepřejdeš na vylešenou verzi