ČR poskytne Ukrajině další vrtulníky

Česká ministryně obrany Jana Černochová učinila několik prohlášení po neformálním setkání ministrů obrany EU, které se konalo ve španělském Toledu. Hlavními body programu summitu byly: další vojenská podpora Ukrajiny, diskuse o globálních důsledcích konfliktu na Ukrajině a diskuse o bezpečnostní situaci v Africe a na západním Balkáně.
Nejdůležitějšími bezpečnostními zárukami pro Ukrajinu jsou podle Jany Černochové kromě výcviku dlouhodobé dodávky zbraní a munice a podpora integrace do euroatlantických struktur. Česká republika proto pokračuje v dodávkách těžké techniky a systémů protivzdušné obrany. Kromě toho se zvažuje možnost pomoci při výcviku ukrajinských pilotů v používání stíhaček F-16, případně dalších platforem.
Na Ukrajinu zřejmě půjdou i čerstvě vyřazené vrtulníky Mi-24/35. V rámci oficiálního předání prvních dodaných vrtulníků H-1, které se uskutečnilo 17. srpna na 22. základně vrtulníkového letectva v Náměšti nad Oslavou, ministryně obrany Jana Černochová prohlásila, že "příběh čtyřiadvacítek ještě neskončil", a že mohou najít "další využití tam, kde je nyní potřeba jakékoli vojenské vybavení k ochraně před agresory". Vrtulníky Mi-24/35 sovětské provenience, které naše armáda používala téměř půl století, byly vyřazeny z provozu v červnu tohoto roku.
Foto: Bitevní vrtulník Mi-24/35 | Laith Jobran
V Toledu se Jana Černochová setkala také se švédským ministrem obrany Paulem Johnsonem. Hlavními tématy jednání byl provoz letounů JAS-39 C/D Gripen v AČR a rozšíření spolupráce na podporu Ukrajiny. Se svým italským protějškem Guido Crosettem podepsala ministryně předběžnou smlouvu, která otevírá možnost dalšího posílení spolupráce mezi Českou republikou a Itálií při provozu a výrobě letounů páté generace F-35A Lightning II, pokud bude jejich nákup schválen.
Zdroj: Ministerstvo obrany ČR
Komentáře
Martin23 .
07. 09. 2023, 18:05Sakra, snad z toho pro nás taky něco kápne:
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-rusku-se-nechce-platit-protestuje-proti-predavani-zabaveneho-majetku-ukrajine-40442973#dop_ab_variant=1134031&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest228_personal_layout_3_varD&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
potřebujeme si zvýšit důchody.
Polw
06. 09. 2023, 19:16Ach jo.
Pánové, podle Vašich předchozích příspěvků v jiných příspěvcích na tomhle webu, jsem myslel, že jste opravdu nezaujatí vojenští "profíci", proto jsem si taky výjimečně udělal registraci.
Tahle hloupá názorovová diskuze svědčí o tom, že to asi byla chyba.
Dohadujejete se jak hlupáci na Seznamu, nebo Foru 24, kdo je v právu a uvádíte nesmysly přebírané z propagačních zdrojů té, či oné strany.
Celkem bych pochopil morální podporu, ale jako web o válce by jste se mohli zaměřit na fakta, né na to ,co chcete.
Tak za mě:
1. Rusové o Krym nepřijdou i kdyby Putin umřel - Je to otázka národní RF cti, ale i UK.
2. Dobytí Meliopolu - (doprvní uzel) Pokud to nestihnou do "Rasputice"není šance.
3. Podora západu - Může to být jen můj názor, ale pomalu to přestává bavit už všechny (výhrůžky od Zelenského, že jsme všichchni ve válce už nezabírají) Navíc mu začínají chybět tzv. Cannon fodders a začíná je stahovat z ciziny.
4. Bohužel, nejpravděpodobnější se jeví vleklá válka, kterou ve finále zaplatíme všichni.
A s touhle " Vládou" v ČR se posereme, poblijeme a totálně zchudneme. Pokud teda nemáte desítky miliónu na kontě.
PW
Šebesta
07. 09. 2023, 08:24Powl. S vaším rozumným názorem by měl souhlasit každý rozumný člověk a u nás v Česku je nás taky víc. Bohužel naše vláda je přesně jak jste popsal. Doufám aspoň že volby na Slovensku vyhraje Fico a otočí kormidlo slovenské politiky správným směrem. Váleční štváči včetně naší vlády se z toho potentují.Sousední stát nebude dobrý příklad.
Zdeněk
07. 09. 2023, 08:55Šebesta, jsem rád, že jsi nám konečně odhalil své nitro, ty germanofile, antikomunisto a mírotvůrce :laughing::joy::rofl:
Šebesta
07. 09. 2023, 10:55Zdenek.Mně zase těší že nás rozumných lidí je víc než vás, válečných štváčů a zastánců jedine pravdy. Ve volbách se bude účtovat,i když do té doby budeme za blbost této hrozné vlády platit a dost co mně ale opět trochu těší že včetně tebe a tobě podobých dojmologů.
Zdeněk
07. 09. 2023, 11:04Šebesta, mě zase těší, že sám sebe považuješ za rozumného člověka a především, že opravdu věříš tomu, že tvůj osobní názor má větší hodnotu než bleší pšouk na psím zadku ... :laughing::joy::rofl:
p.s. tak co, ještě si myslíš, že nás Daladier a Chamberlain měli bránit a že na severokorejská města se měly házet atomovky?
p.p.s. jsem moc rád, že jsem tě spolu s VV naučil nové slovo, teď ještě vědět, co vlastně znamená, viď :wink:
Zdeněk
07. 09. 2023, 13:56VV, podle průzkumů je jich většina ve dvou táborech: SPD stádu a KSČM mausoleu, dokonce i v ANO sektě je jich ani né polovina :laughing::joy::rofl:
Každopádně, to jeho "pomáhat jenom humanitárně" - když mi to vysvětlovala mladá holka bez jakéhokoliv historického rozhledu, tam jsem měl pochopení, ovšem když to vytlačí z hlavy (teda snad z hlavy :thinking:) starý dědek, který si hraje na historika a ze všeho nejvíc odsuzuje Mnichov, tak to se mi prostě musí jenom zdát.
Martin23 .
07. 09. 2023, 18:03pan Zdeněk a pan Veritas vincit:
Za všechny mé chyby můžou vždy ti ostatní.
:grinning: Šebesta prostě věří a VÍ a to je důležité. Bohužel když se víra mění v zaslepenost tak to pak takhle dopadá.
Šebesta
06. 09. 2023, 09:29Veritas.Vincit. Že nereaguješ na můj článek. Vždycky píšeš litanie na celou stránku, já ty tvoje bláboly nečtu ale baví mne jak mrháš energii. Takže asi už tě to přestalo bavit nebo nemáš argumenty protože to co píšu já jsou fakta ! V obou případech je to fajn.
Šebesta
06. 09. 2023, 09:53Jo zapomněl jsem že se jedná o reakci na skypyho
Martin23 .
05. 09. 2023, 19:34Šebesta:
ještě pořád mě dlužíte omlouvu za Vaši chybu tvrzením, že nás Rusko nenapadlo (Vrbětice).
Šebesta
05. 09. 2023, 19:46Asi někdo neumí číst,tím jsem si jíst.
Šebesta
05. 09. 2023, 19:55Pro Martin 23. Mimochodem. V.V. a Zdenek ti mi dluží nejméně 10 omluv a žádné jsem se nedočkal. To ještě z doby kdy jsem s nima komunikoval. Pak co jsem zjistil,že to je zbytečné už se s nimi nebavím neb je to ztráta času.
Martin23 .
05. 09. 2023, 20:11Šebesta:
Tímto veřejně vyzývám uživatele Zdeněk a VV aby se veřejně a s pokorou 10x omluvili Šebestovi, který se na základě jejich omlouvy omluví mě.
Zdeněk
05. 09. 2023, 20:16Martin 23, rád se omluvim, ovšem netuším za co ...:thinking:
Za to, že mistr Šebesta nechápe nadsázku a můj vtip o čtení budoucnosti prostě nepochopil, za to se mu opravdu omlouvat nehodlám :laughing::joy::rofl:
Každopádně, já stále čekám na soupis lží, které zde uvádíme spolu s VV, od výše jmenovaného :wink:.
Martin23 .
05. 09. 2023, 23:38Šebesta:
vidíte jak se omluvili? Tak teď je řada na Vás!
Martin23 .
05. 09. 2023, 23:39pan Zdeněk a pan Veritas vincit:
omlouvám se Vám, nedalo mi to když se dožadoval omluvy od někoho jiného aby se mi mohl omluvit. Vážně mě to pobavilo :)
Zdeněk
05. 09. 2023, 23:44Martin 23, opravdu netuším, jak to pochopil VV, ale mě to bavilo taky :wink: ... :laughing::joy::rofl:
p.s. a třeba se už konečně doopravdy dozvím, jaké lži tady širším; omyly, nepřesnosti nebo chybná zhodnocení možná, ale moje úmyslná lež mě opravdu moc zajímá.
Zykloned
05. 09. 2023, 15:12" evidentně se ví, že takovéhole letadla nepotřebujeme"
To si napsal moc hezky. Je zcela evidentní, že kolaboranti a rusáčci jako ty F-35 nepotřebují.
Zykloned
05. 09. 2023, 15:13Omlouvám se za double post. Má to být reajce na Omnyho a podařilo se mi to poslat 2x .-)
Omny
05. 09. 2023, 15:27USofilní Demente už dříve jsem tu říkal, že jsem pro modernizaci stávajících a nákup nový Grippenů NG. Tohle by udělal každá normální vláda, která přes 20 let již Grippeny provozuje a je s nima spokojenost...jenže my jsme vazalský stát US tak musíme kupovat to co nám nařídí.
Zdeněk
05. 09. 2023, 15:58Omniku, už od 16.1.2023 čekám na příjezd těch tebou slibovaných Armat, myslíš, že už konečně uzrál čas? Nebo je to s nimi, jak s blanickými rytíři, co ... :laughing::joy::rofl:
Každopádně proruSSky dutohlave, pokud se ti tady nelíbí, můžeš si vzít kruh a plavky a vyrazit směr na východ, už tam na tebe čekají.
Zykloned
05. 09. 2023, 13:26"evidentně se ví, že takovéhole letadla nepotřebujeme"
Tos napsal úplně přesně. Evidentně se ví, že každý kolaborant a rusáček jako ty F-35 nepotřebuje.
Šebesta
05. 09. 2023, 10:05Výborně naše republika poskytuje Ukrajině všemožnou pomoc od humanitární až po vojenskou viz.ony vrtulníky a přitom se nyní provalilo že na Ukrajině bují korupce ve velkém. Na jiném webu o tom psali dost férově což mne u našich pronatovských a proukrajinských medii přijemně překvapilo.Výměna MO na Ukrajině tedy Reznikova za Umerova kterou Zelensky zabalil do krásných frázi komunistického typu což přeloženo do normální řeči (o tom psal onen web) není nic jiného než to že bývalý ministr trpěl korupci nebo dokonce sám měl na ní podíl. K zatykání došlo i na další ukrajinské boháče kteří byli napojení přímo na zelenského. Onen web dokonce přímo napsal,že západní země na to už dlouho upozorňuji Ukrajince ale velmi potichu aby to náhodou nevyvolalo protiukrajinské nálady v zemích NATO jež Ukrajinu podporují. Bravo, takže my si tady snížujeme životní úroveň aby Zelensky mohl vést nekonečnou vojnu a zbrojařské koncerny se mohly finančně napakovat a na Ukrajině bují korupce o sto šest. Umírají tam civilisté i vojáci a Zelensky o tom ví včetně západních vlád a nikomu to nevadí. Je to stejné svinstvo jako to co dělají Rusové když bombardují civilní objekty. Jsem zvědav co na to pronatovší hujeři typu V.V. Zdeňka a podobných dobrudruhů. Ale oni to zvládnou lhát a obkecávat umí oni vše jsou to jak už jsem psal takoví převrácení komunisté !
Zdeněk
05. 09. 2023, 10:25Šebesta,
ty jsi ale hlava :laughing::joy::rofl:.
Nevím jestli ti to došlo, ale Ukrajina dělá to, co se po ní chce ze strany EU a dalších spojenců: snaží se v rámci možností bojovat s korupcí a to i během válečného stavu... mimochodem, nevšiml jsem si, že bychom se zrovna my už v ukazateli korupce dostali na úroveň Dánska, Finska nebo Švédska, zatím jsme na krásném 41. místě, a to nejsme s nikým ve válce.
Mimochodem, krymský Tatar a muslim jako ministr obrany a ruský žid jako prezident, nedovedu si představit nic, co bunkrskřeta a naše chcimíry vytáčí víc :wink:
A ještě jednou pro tebe osobně s velmi bohatými rodiči - Ukrajina brání svou územní celistvost, což je základní princip i v naší ústavě.
Šebesta
05. 09. 2023, 11:29Sorry. Špatně jsem to napsal. Tvoje lži nečtu a ani mne nezajímají. Správně mělo být že je vidět jak jste vedle ve svém válečném štvaní a lhaní o Ukrajině. Už jsem to psal mnohokrát. Tebe a V.V. zajímají jen fakta co se vám hodí. Ty ostatní jako by nebyly. S takovými lidmi je diskuse opravdu ztrátou času.
Zdeněk
05. 09. 2023, 11:36Šebesta, proč zase lžeš, evidentně moje příspěvky čteš, když na ně reaguješ ...:laughing::joy::rofl:
Ale nutně bych potřeboval vysvětlit jednu jedinou věc, proč neustále přisuzuješ své vlastnosti ostatním? Víš, že se tomu říká psychologická projekce a popsal ji uz Sigmund Freud?
Standa
04. 09. 2023, 14:14Tak já nevím ...
na základě jaké legislativy naše vláda vyzbrojuje a finančně podporuje zemi, která je v ozbrojeném konfliktu s jinou zemí.
Česká republika válečný stav nevyhlásila.
ČR není napadena, ani nehrozí, že bude napadena.
Rovněž není napadena, ani nehrozí, že bude napadena země, s níž má ČR mezinárodní smluvní závazky o společné obraně proti napadení.
ČR nemá s Ukrajinou žádnou mezinárodní smlouvu o společné obraně.
Ukrajina není členem žádné organizace, s níž má ČR smluvní závazky o společné obraně proti napadení.
ČR neplní rozhodnutí Rady bezpečnosti OSN o ozbrojené akci, ani není zmocněna.
Ze strany České republiky se tedy nejedná o obranu. A pokud to není obrana, může to být jenom agrese.
A za druhé, ČR daruje zbraně, které byly do republiky dodány druhým státem, a jsou vyrobeny v jeho licenci. Není to mezinárodně zakázané, případně nemusí k tomu být souhlas výrobce, nebo toho, kdo licenci vlastní? I když jsou údajně vyřazeny.
No ale vlastně, v dnešní době jsou Mezinárodní smlouvy a Charta OSN, pokud se týká Ruska, cár špinavého hadru, který se jednoduše odkopne do kouta.
Zdeněk
04. 09. 2023, 14:23Standa, rozbor problematiky mezinárodního práva, práva válečného a mezinárodních smluv od bolševika-údržbáře má skutečně váhu.
Nicméně, až začnou být dodržovány jiné smlouvy, kupříkladu Helsinská deklarace nebo Budapešťské memorandum, tak se ozvi.
skypy
04. 09. 2023, 22:48Standa: Evidentně nevíte vůbec nic, ale stejně si neodpustíte o tom dlouhosáhle kecat. To, že Rusko nedodržuje jakékoliv mezinárodní dohody a smlouvy vás očividně nešokuje, třeba o územní celistvosti Ukrajiny a garanci nenapadení. Evidentně je vám jedno, že ruští představitelé veřejně vyhrožují i jaderným napadením západních států včetně Česka vás také nechává v klidu. To, že Rusko uskutečnilo vůči Česku teroristický útok při kterém zemřeli čeští občané je vám asi také k smíchu. To, že se chováte jako kolaborant a Jidáš to vás snad i těší. Odporné chování.
Standa
05. 09. 2023, 09:25skypy
Jediný důvěryhodný zdroj informací je holandský webový portál investigativní žurnalistiky Bellingcat a jeho česká pobočka Seznam.cz.
Omny
05. 09. 2023, 13:01USofilní kolaborante ani tolik nešokuje, když tu známe tolik případů flagrantního porušování mezinárodních dohod a práv od USA...... jednu věc zapomínáš, Ukrajina je regulérní zájmová oblast Ruska at se ti to líbí nebo ne
Šebesta
05. 09. 2023, 15:41Skypy.To že ruští představitelé vyhrožují i jadernými zbraněmi mne nechává klidným. Je to součást kampaňe,která je v době války rozjitřena.Kdo tomu věří ať věří , zábývá se kravinami.Každý normální člověk ví,že by ihned následovala odveta . Myslím,že děláte z komára velblouda.To že Rusové něco vymastili ve Vrběticích je pravda,ale byli do toho zapleteni i naší lidé i když uznávám byla to prasárna. Když jste tak férový tak jistě odsoudíte i vraždění civilistů letadly NATO v Srbsku v roce 1999 a taky Bushovo dobrodružství v roce 2003 když Amíci vrthli do Iráku. Pak se ukázalo jako nedůvodné. Jen připomenu že hlavní cíl tedy že by byl Husajnův režim zapleten do události z 11.září tím že podporoval ony teroristy se nepotvrdilo. Nemluvě o takovém detailu,že neměl podporu OSN, dokonce i některé státy NATO byly proti.
Omny
05. 09. 2023, 12:58naše ministryně je ve vlezprdelství do USA jednička a vědomě likviduje naší ekonomiku aspon tu armádní. Podle mne MI35 byly modernizované, aby ještě nějaký ten rok byly, nechce se mi věřit, že by letos musely být vyřazeny - určitě nemusely protože jinak by se nedávaly ukroším.....naše vláda nás vede do války z Ruskem jinak si tohle nelze vysvětlit
Šebesta
05. 09. 2023, 19:50Omny v podstatě souhlas.
JanČejka
13. 09. 2023, 13:27Nechápu proč je u každého dezoláta pravidlem, že neovládá základní gramatiku, a to se nebavím o shodě podmětu s přísudkem, ale o jednoduchý 7. pád ,,S kým čím"... Kromě toho, jste takový agresivní a sprostý buran, který tady kazdého vulgárně uráží do ,,US dementů" aniž byste se byl schopen zamyslet nad nesmyslností toho, co požadujete.
ČR má v plánu dosáhnout 2% výdajů HDP na armádu. Tím, že nakoupíte v současnosti nejšpičkovější letoun 5. generace na téhle planetě jaksi tento závazek splníte lépe a efektivněji. Vysvětlím proč. Kromě toho, že náklady na údržbu F35 jsou v časovém horizontu sestupné je důležité, že se tento stroj dá další desítky let ( údajně se počítá až do roku 2060) medernizovat. Zatím co i kdybyste koupil Grippeny nejvyšší generace ( aktuálně 4,5), tak se stále jen vyrovnáte těm nejlepším strojům Ruska ( kterých má sice jen tucet, doslova, ale i tak). S Grippeny by se počítalo přinejlepším do roku 2050. Jejich modernizační potenciál zkrátka není tak velký. Navíc je používají kromě nás jen Brazilci a Švédi. Letectvo ČR je tedy takovým exotem mezi ostatními. Proč si nekoupit to nejlepší, když můžeme a když víme, že je to investice na několik desetiletí? Někteŕí piloti ČR, kteří prošli simulátorem F35 jsou z toho letadla nadšení, (chápu, že vůbec nevíte o čem je řeč), co si myslíte, že je důležitější? Jejich názor, nebo názor nějakého uřvaného, sprostého, zamindrákovaného Čecháčka? ,,Než Vás letadlo 4. generace vůbec spatří, víte už o něm prakticky všechno". Fajn, máte svůj názor, který je sice velice amatérský a krátkozraký ( Grippeny by se stejně musely po 25 letech kupovat nové, stejně jako součacné, které jsme měli pronajaté), ale proč to tlačíte takovou silou? Myslíte si, že když ostatním budete nadávat a budete agresivní, tak si Vás spíše někdo všimne? A víte, že možná máte pravdu? Já jsem si Vás všimnul, s myšlenkou, proboha, co je tohle za dobytka...
JanČejka
13. 09. 2023, 13:28Šebesta
Rozhodně nesouhlas. Ten člověk mi přijde jako dělník u pásu, který tadí doktorovi jako operovat srdce...