LOADING TOP…

Důvody proč Američané nemohou zahájit pozemní invazi do Íránu. Válka na zemi se nedá uspěchat

 13. 03. 2026      kategorie: Úvaha      52 komentářů

Úvahy o společné vzdušné operaci USA a Izraele proti Íránu mají jednu nepříjemnou vlastnost: i když začnou „jen“ ve vzduchu, mohou se poměrně snadno přelít do plnohodnotné války, včetně pozemní operace. A právě tady naráží realita na limit, který nezmění žádná rétorika ani politická vůle — čas potřebný k soustředění sil.

irakFoto: Bradley IFV při invazi do Iráku v roce 2003 | Wikimedia Commons / Public domain

Zatím jde „jen“ o jednu z variant, kterou prezident USA Donald Trump výslovně nevyloučil. Rozsah případné pozemní operace ale zůstává nejasný. V debatách se objevují i scénáře omezených akcí proti konkrétním cílům — například kvůli zaručenému zničení zásob obohaceného uranu. Takový přístup by mohl znamenat spíš limitované nasazení speciálních sil a operaci připomínající akci typu „únosu Madura“ než klasickou invazi.

Vedle toho se probírá i možnost obojživelné operace a obsazení ostrova Kharg, kudy prochází téměř veškerý íránský export ropy. Ostrov o rozměrech zhruba 8 × 4 km v Perském zálivu by bylo možné obsadit a držet bez masivních pozemních sil — zvlášť ve srovnání s tím, co by znamenala skutečná pozemní válka.

Jenže jakmile se začne mluvit o „větší“ pozemní operaci, mění se hra. Cílem by nemusela být totální kontrola nad celou zemí o rozloze 1,6 milionu km² (pro představu: Írán je 2,7× větší než Ukrajina), ale třeba jen klíčové body: hlavní město, největší města, průmyslová centra, ropná pole a další strategická infrastruktura. I při úplné vzdušné nadvládě by se ale muselo počítat s odporem zbytků íránských ozbrojených sil a jednotek Islámských revolučních gard (IRGC).

Co má Írán „na papíře“ — a co může udělat v praxi

Podle uvedených odhadů má pravidelná íránská armáda celkovou sílu 610 000 osob, z toho 350 000 tvoří pozemní síly, a IRGC mají dalších 190 000. A pokud by došlo na pozemní válku s USA, Teherán by velmi pravděpodobně vyhlásil mobilizaci.

Technika je navíc směsí množství a zastaralosti: zmiňuje se přibližně 1 500 tanků, přes 1 000 bojových vozidel pěchoty a obrněných transportérů, kolem 3 000 děl a raketometů velkých ráží. To samo o sobě neříká, jak by konflikt dopadl — ale říká to jasně, že pozemní operace by nebyla „prázdná procházka“, i kdyby měla USA vzdušnou převahu.

Dvě irácké války jako stopky: kolik času trvá soustředit armádu

Pokud by USA chtěly zopakovat model typu Operation Desert Storm (1991) — tedy nejprve dlouhé bombardování a pak pozemní úder — existuje tvrdý precedent v tom, kolik lidí a času bylo potřeba.

V roce 1991 USA soustředily 540 000 vojáků; s koaličními spojenci šlo dohromady zhruba o 1 milion osob. Soustřeďování začalo 7. srpna 1990 v rámci Operation Desert Shield. Hlavní přesuny sil pokračovaly do listopadu, budování potřebných zásob se táhlo až do ledna. Pozemní operace začala 24. února 1991 — tedy zhruba po 6,5 měsících příprav — a samotné dokončení pak trvalo 4 dny.

Druhý příklad nabízí příprava na druhou válku v Iráku (2003): pozemní komponenta čítala zhruba 150 000 amerických vojáků plus 40 000 spojenců. USA začaly rozmisťovat hlavní síly v listopadu 2002, vrchol příjezdu sil přišel v období leden 2002 až únor 2003 (takto je to uvedeno v podkladech) a válka začala 20. března. I tady je pointa stejná: měsíce, ne týdny.

Co z toho plyne pro Írán: „pokud pozemně, tak pomalu“

Z těchto dvou precedensů vychází jednoduchý závěr: pokud by USA skutečně padlo rozhodnutí jít do plnohodnotné pozemní operace proti Íránu, soustředění sil by trvalo měsíce — a to i v optimističtější variantě, která by počítala s omezeným odporem, podobně jako v příkladu z roku 2003.

A právě proto je důležité odlišovat scénáře:

  • Omezené akce (speciální síly, konkrétní cíle) mohou mít jinou dynamiku a menší nároky na masové přesuny.
  • Obsazení Kharg Island by bylo řádově menší úkol než tažení na klíčová města a centra.
  • Plná pozemní válka ale znamená logistickou a personální lavinu — a ta má, jak ukazují roky 1991 a 2003, velmi konkrétní časovou stopu.

Zdroj: Autorský text Jonáše Nekolného

 Autor: Jonáš Nekolný

Komentáře

Šebesta

13. 03. 2026, 15:29

Pro místní dezoláty a lháře jako FOTZE,czertik a další a prostě pro všechny co stojí na straně agrese USA proti Iránu.Ekonom Petr Havel napsal pěkný článek s názvem:Konec snů o levnějších potravinách. Válka na blízkem východě je zdraží. Autor zde jasně na faktech ukazuje,že ještě koncem února to vypadalo,že ceny potravin pro letošní první pololetí mohly stagnovat nebo některé i zlevnit,ovšem vákla jež rozpoutali Američané je zdraží. Přímo zde autor píše zapomentě na levnější potraviny,pěkně si připlatíte ! Takže bravo místní dezoláti Radek a další budou pindat o tom že to je jiné než ruská agrese a asi budou i rádí,že i jim zdraží potraviny ! No nezaslouží si " pochvalu " !!!

Slavoslav

13. 03. 2026, 15:44

Štetka

Ja sa napríklad vôbec nečudujem, ze ma pokladas za niekoho kto podporuje útok na Irán. Ved predsa vieme, že sa venuješ tunajším diskusiám a zo skúseností vieme aj to, že v tom čomu sa venuješ si totálne neschopný idiot takže v pohode ty tupelo.

Ono sa ťažko na niečo sústredí keď máš stále hlavu plnú predstav ako materi držíš paprce kým sa na nej natriasa nejaký mongoloidny rusak a hovoríš je do uska "výdrž, robíš to pre mier"

Šebesta

13. 03. 2026, 15:50

FOTZE ty jsi prostě HOVADO které jen lže a vadí ti že někdo má rád fakta. Že ta válka podle naších ekonomu zdraží potraviny je fakt. Alty protože jsi debil to budeš obkecávat a psát 3,14 oviny. To mi je jasné. Ty by jsi zapřel i vlastní matku jen aby jsi nemusel přiznat pravdu.

Slavoslav

13. 03. 2026, 15:55

Stetka

Ano, ak by si nebol tupý kokot ktorým si tak nájdeš aj v tejto diskusii moje príspevky kde hovorím, že to TACO dojebal a položí ekonomiku

Azor

13. 03. 2026, 16:51

Slavoslav.
"kde hovorím, že to TACO dojebal a položí ekonomiku"

Povězte nám(vy jako člověk co se honosí s tou "univerzitou"(jaký že titul???),zda je Doník opravdu takový dement,a pokud ano(logicky)jak jsou na tom s "inteligencí"ti,co ho podporovali(asi víte kdo hlavně - jaké že víry).Vůbec nic nevíte jak se řídí státy a lautr nic o tom,jak se řídí velké sociální systémy(více států)!!!
Ti co ho dosadili jako P-rezidenta(tak jako všechny před ním - viz Busch a Glen Beck)nejsou úplně blbí(GP)ale mají s ním jistý záměr,který plní!!Na vaši "inteligenci"to je moc a nechcete se učit,a proto takové výkřiky z vaší strany!!
O tom že je někdo - tupelo atd - namísto aby jste se začal něco o řízení světa učit!!!To už říkal Lenin - každá kuchařka by to měla znát!!!!!

https://www.brainyquote.com/quotes/vladimir_lenin_378719

Doník dostal jasné instrukce!!Přeformátovat USA(moc zdrojů spotřebovávají a jsou velcí producenti odpadu(40 %)světa!!
A to je neudržitelné,Proto je musí skrouhnout,bez takového vyžírání světa jako dosud.Jenže lidi se toho v USA,(jako všude jinde)nechtějí vzdát(snížení životní úrovně!!!A proto taky to napadení!!!
A tím i důvod proč drahý benzín a vše okolo něho(zdražování atd).Navíc odstřihnutí od demetů(politici v EU co mají pod kontrolou elity národní USA Biden,Clinton atd!!!To jest od evropy které USA odstřihlo Nord stream,aby tolik necenilo zuby na RUsko.
A zničit je taky tím - požadavek 5 % na zbrojení a provokovat je ohledně gren dealu a imigranty!!!Proto taky řev té "inteligentky"Kallas ohledně Doníka!!!
V Perském zálivu??GP má jasný plán, aby Čína a Irán,se stali centra koncentrace řízení.
S Čínou to jakž tak jde.Ale s Iránem???Není to vidět,co??Že by GP bylo hňup???To si můžou myslet jen ti co nerozumí jk se řídí a kdo,státy!!A aby se to stalo,tak nejdřív byli zlikvidovány v Iránu ti co se vzhlíželi v západu(vy taky???)

A aby umocnili jeho sílu tak proto ta akce USA!!A aby moc nevrčeli státy co se tulili k USA(viz Kissinger)tak musí být přeformátovaní myšlení lidí v těch státech(jít proti USA)a to se už děje,ne??
Logiku pane,logiku,zapojit a mít mozaikové myšlení(viz Konceptual.cz)Státy v zálivu budou požadovat stažení USA a tím pádem se tam stane vůdčí země jaká??? Irán!!!
Aby i timto se eliminoval Izrael(viz opět Kissinger do několika let jeho zánik!!)A kufr bez madla(Turecko)sklopí uši.A poté si Irán dojde k převzetí islámského evropského chalifátu!!!
Jenže jak už jsem taky psal,je tu logika záměru(já bych chtěl)a logika okolností(okolnosti mi to nedovolují!!!)Takže GP se to nemusí jak s Iránem tak i Čínou podařit!!Neboť??Je tu ,kdo ??? Ten na kom je závislé celé lidstvo!!Rusko !!! A to až se stane suveréní(po eliminaci 5.kolony)tomu GP,do toho hodí vidle !!!!

zkráceně.

Salut.

Slavoslav

13. 03. 2026, 16:57

Čokel

Co ti mam vysvetľovať o fungovaní sveta kde je aj Putin dosadena babka zo zahraničia?

Azor

13. 03. 2026, 18:44

Slavoslav
"Co ti mam vysvetľovať o fungovaní sveta kde je aj Putin dosadena babka zo zahraničia?"

Uvidíme jak vysvětlítě Šebestovi ohledně té porážky Rusko tou Okrajinou do vánoc 26 !!!
Co vám vlastně vyšlo z toho co jste si přál ohledně dění ve světě???Biden??Doník??Ursula a další(pdpantoflák s monoklem nebo pohrobek fašistů Merz???

Tak asi taková je situace(váš vlhký a Schwábův sen)o tom kdo dosadil Gosudára Putina!!Tak jako ten gen.štáb Německé armády Lenina,co??Oby využili objektivní okolnosti k získání subjektivním cílům!!!

Apropó,na rozbor toho co jsem napsal, koukám nejsou gebíry,co??I když máte tu "univerzitu"(jaký titul???)!!! Vy jste jasná vizitka toho vašeho(i u nás)toho "vyspělého "školství". Jak se to říká?Pábuh s námi a zlé pryč !!!

A co že čtete tak douhý příspěvk?Něčím vás to inspiruje??
Ještě si vzpomínám(není to tak dlouho)co jste vykřikoval,že takový dlouhé elaboráty nečtete!!Jestli z toho titulu, že na to nemáte schopnosti (ala jen shorty - na déle se nedokážete soustředit - vivat debil,teda chtěl jsem napsat mobil a ty soc.sítě.

Ale pokud by jste se chtěl něco naučit o řízení států,tak pokud napíšete váš e-mail,tak vám na něj mohu poslat něco (výtah)o řízení světa.

Salut.

zdenek54

13. 03. 2026, 18:54

Slavomann

Piš čehůnsky, ta tvoja slovenčina už nás.... unavuje ! Dráteníku.:cowboy:

zdenek54

13. 03. 2026, 18:55

Slavomann


Z Bratislavy?:scream:

Slavoslav

13. 03. 2026, 18:57

Čokel

Napríklad som nevyhral eurojackpot. Počuj bastard, že ty nevieš rozdiel medzi prianim a prognozou?

zdenek54

13. 03. 2026, 19:05

Slavomann

Musíš sázet? Chudáku! Jo na Slovensku to je špatné, proto neváhej a začni opět ....drátovat! :cowboy::speaking_head::shallow_pan_of_food:

Azor

13. 03. 2026, 20:36

Slavoslav.
"Počuj bastard, že ty nevieš rozdiel medzi prianim a prognozou?"

Takže to by jste si jen přál??To vítězství pučistů a Banderovců do vánoc 26???

Vy že máte tu "univerzitu"(jaký titul???)??Chcete tímto říct, že jste realista???To není jako by jste chtěl mít kočkopsa??Nepředělal jste se na ženskou??Ti nekteří nevědí co chtělí ale chtějí to!!

Řekněte nám teda tu vaší "prognózu"ohledně pučistů a Banderovců!!!A pak to porovnáme s prognozou D.Mc Gregorem,nebo L.Johnsonem,či S.Ritterem,kteří tady jistí experti a ukrajinofilové,o nich říkali že nic nevědí a neví tak co blábolí!!!
Ostatně Šebesta to má zkopírované a uvidíme, zda jste psal přání či prognozu!!!

Salut.

Azor

13. 03. 2026, 20:42

Slavoslav.
"Napríklad som nevyhral eurojackpot."

Tak to se divím,neoť, jak se říká,že - "Když se štěstí unaví,tak si sedne i na vola" !!!

Salut.

Slavoslav

13. 03. 2026, 20:44

cokel

no v tom pripade by na tebe sedelo neustale, lebo svoju debilitu tu ukazujes neustale

Czertik

13. 03. 2026, 17:02

sebestik

co ti vadi na tom ze iranska valka zdrazi potraviny ?
nejak sem si nevsim ze by sis stejne stezoval jak invaze na ukrajinu je zdrazila.
nebo das me link kde si kvuli ukrjine stezujes na rust ceny potravin ?

aport

zdenek54

13. 03. 2026, 18:58

:japanese_ogre: Čertík:japanese_ogre:


ukrjine ......... Tupče , przníš hrdý stát! Piš aspoň správně !! Okrajina :heavy_plus_sign::flag_ua:.

Pepík Knedlík

13. 03. 2026, 22:33

Šebesta
On ten slabohlav má univerzitu? To je krásný, že i s částečnou demenci lze získat titul.
Není první ani poslední. Za mě :thumbsup:

Slavoslav

14. 03. 2026, 08:01

No to vieš, nie som dementi co nevie rozdiel medzi Giga a mega a tak som nemohol robiť vypatlanu gumu

Azor

13. 03. 2026, 12:13

Teď jsou v centru Los Angeles ceny benzínu za galon přes 8 dolarů.

Ceny vyletěly od středy večer za 24 hodin o více než 100% v důsledku omezení tankování na některých pumpách jen na 40 až 50 galonů na automobil, což vyvolalo paniku.
Netýká se to všech pump v LA, jen některých v centru, ale to nehraje roli. Panika palivové krize byla odstartována.

https://x.com/TheJenniWren/status/2031084000282907011?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E2031084000282907011%7Ctwgr%5E2b0a36ff925898ac8f8ff7e3535b438e660c46b2%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Faeronet.news%2Fdo-valky-nas-zatahl-izrael-a-netanjahu-americti-senatori-zacali-ukazovat-na-vinika-valky-a-podle-jejich-informaci-chce-trumpova-vlada-vyslat-do-iranu-americke-a-izraelske-pozemni-jednotky%2F

A jak je to v té "vyspělé"evropě??
"Včera večer z čistého nebe náhle v Polsku nečekaně prudce zahřmělo, a polský prezident Karol Nawrocki vyděsil všechny Eurokraty i jejich bankéře, a vyhlásil Veto proti půjčce EU na masivní vyzbrojování, známé jako program SAFE za 150 miliard EUR.
Toto Veto prezidenta Nawrocki proti půjčce EU SAFE nemůže polský parlament přehlasovat, shodují se všichni tamní analytici, protože polská vláda Eurokrata Donalda Tuska k přehlasování tohoto prezidentova Veta nemá dostatek poslanců."

https://wpolityce.pl/polityka/755361-politycy-opozycji-zadowoleni-z-decyzji-prezydenta-o-wecie

Válka dorazila na operační sál.

Hackerská skupina Handala s vazbami na Írán se přihlásila k odpovědnosti za kybernetický útok na společnost Stryker Corporation, amerického výrobce lékařské technologie. Společnost vyrábí chirurgické roboty, implantáty a operační systémy pro nemocnice v 79 zemích.

Wall Street Journal útok potvrdil, zatímco ABC News informovala o celosvětových výpadcích sítě. Handala tvrdí, že vymazala 200 000 systémů a ukradla 50 terabajtů dat. Stryker incident potvrdil, ale uvedl, že nezjistil žádný ransomware ani malware. Logo Handaly se dočasně zobrazovalo na přihlašovacích obrazovkách zaměstnanců po celém světě.

Skupina útok výslovně popisuje jako odvetu za útoky USA a Izraele na Írán.

https://www.wsj.com/articles/stryker-hit-with-suspected-iran-linked-cyberattack-52f6615c

Tož tak.

Czertik

13. 03. 2026, 14:14

rexik

tak koncecne amici budou stastni ze maji cenu benzinu jako za bidena, jk si mnozi stezovaly ze je levnejsi.

4é galonu na auto ? no pokud nejezdis kamionem ci stovky km denne osobakem, tak te nijak nemus trapit.

onen polak je prekvapivy, zvlast kdyz se vezme jak moc poslko zbroji.

onen hakersky utok ? no neni to potupa ? ze iranu se podrilo neco co se rusu na ukrajine dodnes nepodarilo.

aport

zdenek54

13. 03. 2026, 14:43

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:

Snad nejsi z poslka........tupoune!

Azor

13. 03. 2026, 11:36

Mafiánský styl západu -
jak to chodí.

Krok 1: Pomozte Izraeli vraždit děti v genocidách a agresivních válkách.

Krok 2: Počkejte na odvetu v podobě extremistických útoků na Západě.

Došlo k dalšímu útoku na synagogu, tentokrát v Michiganu, údajně mužem, jehož rodinní příslušníci byli zabiti izraelskými silami v Libanonu.

https://www.theguardian.com/us-news/2026/mar/12/temple-israel-synagogue-shooter-police

Všichni na sociálních médiích si dělají legraci z nejnovějšího tvrzení, že Írán plánuje útok dronů na Kalifornii, což mnozí označují za zjevnou přípravu na blížící se falešnou vlajku.

https://abcnews.com/US/fbi-warns-iran-aspired-attack-california-drones-retaliation/story?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=dhfacebook&utm_content=app.dashsocial.com/abcnews/library/media/649942622&id=130973820

Krok 3: Využijte odvetu k ospravedlnění autoritářské domácí politiky ve jménu boje proti terorismu.

Krok 4: Opakujte od kroku 1.


Probíhající interní vyšetřování americké armády údajně zjistilo, že Spojené státy jsou odpovědné za útok raketou Tomahawk na íránskou dívčí školu, při kterém na začátku americko-izraelského útoku zahynulo nejméně 175 lidí.

https://archive.is/9bWjL

Vzpomeňte si na všechny hasbaristy a obhájce impéria, kteří tvrdili, že školu zasáhla íránská raketa, která se odchýlila od kurzu. Vzpomeňte si, jak agresivně a jednotně všichni prosazovali tuto lež, včetně prezidenta Spojených států.

https://www.aljazeera.com/news/2026/3/11/how-trump-has-addressed-the-deadly-iran-school-bombing

Pak pochopte, že budou takto lhát po celou dobu války.

Vzpomeňte si, jak se ministr války Pete Hegseth chlubil tím, jak se USA zbavily „hloupých pravidel boje“

https://www.military.com/feature/2026/03/05/hegseths-stupid-rules-of-engagement-line-and-what-roe-actually-do.html

určených k ochraně civilistů, a tvrdě prohlásil: „Nikdy to neměl být čestný boj a není to čestný boj. Bijeme je, když jsou na kolenou, a přesně tak to má být.“

Tyto slova nyní zní trochu jinak, když víme, že mluvil o masovém vraždění malých dívek.



Vybudovali celé impérium založené na těžbě surovin a vykořisťování pracovní síly z globálního Jihu, aby mohli občanům imperiálního jádra poskytovat chléb a hry, které jsou jen tak levné, aby je odradily od gilotinování miliardářů, kteří vše vlastní a řídí.

Tož tak.

Czertik

13. 03. 2026, 14:11

rexik

mam to brat tak ze schalujes utok na synagogu ?

falesna vlaka usty oficialniho iranskeho predstvaitele ? to j novinka.

co ti vadi na pripadnem autoritarstvi v usa ? vzdyt u ruska ho obdivujes.

utok na onu divci skolu ? je urcite chybou usa ze iranci dali sidlo revolucnich gard blizko k one skole. ze jo ?
a kdyz si vezmes jak iran velmi omezuje vzdelavani divek...

skutecne nam vyvsetli, kdyz iran nevalci civilizovanym zpusobem, proc by meli usa ?

aport

zdenek54

13. 03. 2026, 14:46

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:

Ty už blběji psát snad ani nemůžeš! Takhle nepíše ani negramot, ty jsi AI! :face_vomiting:

Radek

13. 03. 2026, 10:11

USA patrně plánuje obsadit Hormuz, a zkusí se zmocnit jaderného materiálu. Nemusí se to ale podařit. Teď shromažďují síly a Trump teprve rozhodne.
Šebesto, meleš nesmysly. Grónsko byla jen lekce Evropě, aby něco začali dělat a zvykli si na nové poměry.
Írán je ve válce s Izraelem od 80.let (nejpozději od založení Hizballáhu), vztahy s USA jsou kvůli jadernému programu špatné už přes 30 let. Od Íránské podpory Hutiů při útocích na lodě v Rudém moři jsou de facto ve válce. USA má teď hlavní problém s tím, že nemá dost lidí ani lodí pro větší útok.
Obrovský rozdíl oproti Rusku, které mělo šanci na usmíření s Ukrajinou po zvolení Zelenského a pak místo toho Putin Ukrajinu napadl.

Šebesta

13. 03. 2026, 10:33

Radek.Každý agresor si důvod k agresi najde, pokud znáš dějiny vždy to tak bylo.Dělal to Hitler i Stalin.Agrese je agrese a při ní vždy umirají civilisté což ti u Ukrajinců vadí u Iráčanů kterých Amíci zabili desetisíce někteří uvadí i vyšší cifry v době agrese 2003-2008 a nyní u Iránců ti to nevadí.Navíc co Venezuela tam ten důvod bylo co ? Další tvoje faleš a lež když Trump vyhrožoval Grónsku byla to jen lekce Evropě aby si zvykli na nové poměry,když by něco podobného udělal Putin jistě by jsi psal jinak. Jsi falešný člověk a jak jsem psal a fakta si přizpůsobuješ jak se ti to hodí. Poslední věc. Když budeme hodnotit agrese a války od  90.let tak USA nebo NATO jich mají na svědomí určitě více než Rusko a to nejsem žádný rusofil,ale na rozdíl od tebe a tobě podobných se řídím fakty.Válku v zálivu proti Iráku 1990-1991 do toho nepočítam ta byla v souladu s OSN.

Czertik

13. 03. 2026, 14:18

sebesta

no neni to zvlastni ? lidi co pisi o desetisicich mrtvych civilu v iraku od amiku...bagatelizuji utoky na ukrajinu a jeji civilni obeti a skody.
no neni to nahoda ? neni.

co ti vdi na venezuel ? ty podporuje diktatory ?

a ze nato udelalo od 1990s vice agrsi nez rusko ?
schvalne napis sem agrese nato a ja pak agrese ruska, schvalne kdo jich naoise vic.

aport.

zdenek54

13. 03. 2026, 14:49

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:

agrsi naois ........ nepiš už nic idiote!:face_vomiting::face_vomiting:

Pepík Knedlík

13. 03. 2026, 11:24

Ra
Zapomínáš stejně jako další miliony v Evropě, že války v Iráku a to rovnou dvě, valka v Afghánistánu svoji razanci a počtem mrtvých civilistů nelze Srovnávat s Ruskou misi na Ukraině. Ta je slabým odvarem co se dělo co jsem zminil a děje v současný době v Íránu a Palestine.
Ne, že bych omlouval ty Palestinsky zmrdy. Ale je to peklo.

zdenek54

13. 03. 2026, 13:02

Radek

:thumbsup: No a ten Putin dobře udělal! Jak hezky ty banderovsko -fašistický grázly likviduje!!:thumbsup::thumbsup:

Šebesta

13. 03. 2026, 09:34

Trump se ukazuje jako šílenec a zpočátku z rozumného presidenta,který chtěl ukončit vojnu na Ukrajině se stal blázen,který dělá jednu kravinu za druhou.Přepadení Venezuely,řeči o připojení Kanady, a Gronska k USA a nyní vrchol, agrese proti Iránu. Pokud by došlo k pozemní operaci válka by mohla trvat i delší dobu, válka v Iráku 2003 trvala 8 let. Tolik by asi netrvala ale měsíce či jeden rok nebo dva nelze vyloučit. Koneckonců když začala válka na Ukrajině ozývalo se několik mudrlantů kteří tvrdili že válka skončí do 6 měsíců. Nakonec z toho může být i 6 let. Navíc zde jde i o oběti amerických vojáků,kterých by bylo více než při bombardování. Že by byly velké oběti i u iránských civilistů,které jsou už i nyní o tom se nemusíme bavit. Pozemní operace proti Iránu by ale mohla mít krom velkých hospodfářských a ekonomických problémů snad jeden kladný. Tím by mohl být rozpad NATO nebo aspoň odchod některých zemí z této agresivní organizace,která už dávno není tím čím byla před 77 léty v době svého vzniku. Tedy obranou alianci .Je zřejmé,že dnes jsou v  NATO země,které agresivní choutky USA nesdíli např.Španělsko,Slovensko a našlo by se jich možná i více.Opět je to navíc doklad o falešnosti této celé organizace. Páchat agrese může jen NATO a hlavně USA,ostatní třeba Rusko nebo někdo jiný kdo není v NATO nesmí.Morálka dnešních zástánců NATO je naprosto scestná a falešná. Civilní obyvatele zabití Rusy jsou oběti a Rusové jsou vrazi a váleční zločinci když to dělají Američané nejsou to váleční zločinci ani vrazi a oběti na civilním obyvatelstvu nevadí. To je morálka celé bývalé Fialovy bandy a také vedení NATO i EU. Je to odporná morálka,dodám.

Slavoslav

13. 03. 2026, 10:21

stetka

zabavne, sledujes tak pozorne tieto veci a aj tak si pokladal Trumpetu za pricetneho a sucasnu Slovensku vladu ktora rozprava bajky pre prorusacke stetky za hodnovernych.

Pricom, ze trump je nevyspitatelny blazon bolo jasne uz davno a Hranol jedno tliacha a druhe robi, vid povolenie preletov americkych lietadiel v suvislosti s utokmi na Iran ci pokracovanie predaja elektriny na Ukrajinu kde vyvazame aj zbrane za miliardy

zdenek54

13. 03. 2026, 13:05

Slavomann

Kto vyvaza zbrane? Slovensko? A pak, že čehůni slabě podporují banderovce!:joy:

Šebesta

13. 03. 2026, 14:21

FOTZE bájky a lži tu už 4 roky pindáš ty ! Já se držím faktů,ty blábolů a svých představ. Válka skončí do Vánoc porážkou Ruska ! Už se těším jak se strapníš !

Slavoslav

13. 03. 2026, 14:23

stetka

tak mam pre teba par faktov, si debil a Slovensko ide na ruku americanom pri agresii voci Iranu, lebo Fico im bez vahania odklepol kazdu ziadost

Azor

13. 03. 2026, 16:00

Slavoslav.
"tak mam pre teba par faktov, si debil a Slovensko ide na ruku americanom pri agresii voci Iranu, lebo Fico im bez vahania odklepol kazdu ziadost"

Slovensko je podle vás kdo??Vy?? Nebo jaký konkrétní lidé????

O tomto pokrytectví NEJEN Fica,jsem už psal.Viz taky jak se na to dívá Harabin!!
A stále na tom Slovensku(u nás taky)se najde dav,který si pamatuje tak dva týdny dozadu!!!! Harabín není korouhvička jako Fico,Pelegriny,Dzurinda,Čaputová,Kiska,atd!!!!

Apropó,koho že jste vy volil ???Ať si člověk udělá o vás představu.A pokud jste nevolil,tak ani neodpisujte!!!

Slavoslav

13. 03. 2026, 16:18

Cokel

Ja odkazujem na to Slovensko na ktoré sa odvoláva štetka. A rozhodne som nevolil terajšiu vladnu zberbu

Azor

13. 03. 2026, 19:00

Slavoslav.
". A rozhodne som nevolil terajšiu vladnu zberbu"

A z tohoto vyplívá?? Že jste volil opozici??Ty kteří(když byli u lizu)tak chodili hlavním vhodem na ambasádu USA a Fico a spol, zadním vhchodem??A teď je to opačně(s ambasádou USA)!!!!Pokud to tak je,tak nenasazujte Ficovi psí hlavu,když jste na to stejně!!!

Salut.

zdenek54

13. 03. 2026, 19:08

Slavomann

Jo Fico je liška podšitá!!:joy:

zdenek54

13. 03. 2026, 19:09

Slavomann

:thumbsup::thumbsup: Ale starý oťec Hlinku volil,že?:joy:

Pepík Knedlík

13. 03. 2026, 11:19

Šebesta
Amici jako každý západní stát a ta jejich civilizace má jasný cíl. Destabilizovat napadený stát a vycucnout z něj co jde. Česko naštěstí neni ta západní civilizace a ani slovanská sebranka.

Czertik

13. 03. 2026, 08:58

zajimave video

https://www.youtube.com/shorts/rbtBGWUT3_s

Azor

13. 03. 2026, 20:55

Czertik.
"zajimave video"

Milion Iránských chvilek !!!!

Co toto??

" Ve středu deník The New York Times informoval, že školu zasáhla americká raketa Tomahawk kvůli chybě v zaměřování. List s odvoláním na americké úředníky uvedl, že vyšetřování stále probíhá, ale předběžná zjištění naznačují, že za incident jsou zodpovědné Spojené státy."

https://www.aljazeera.com/wp-content/uploads/2026/03/2026-03-09T224934Z_512416621_RC2A1KAQJY1H_RTRMADP_3_IRAN-CRISIS-MINAB-MISSILE-1773277248.jpg?w=770&resize=770%2C433&quality=80


https://www.aljazeera.com/news/2026/3/12/who-bombed-the-iranian-girls-school-killing-more-than-170-what-we-know



Salut.

Slavoslav

13. 03. 2026, 08:18

TACO stupil do hovna a som zvedavy ako z neho vystupi. Iran po Iraku prebudoval svoje velenie na decentralizovane a tak teraz Iranske jednotky idu na autopilota ktoreho nema poriadne kto zastavit ani riadit, lebo USA dekapitovali cele vedenie a ani novy ajatollah nema 100% podporu

Czertik

13. 03. 2026, 09:00

slava

jenze onen iransky autopilot vyjma toho stilet zasoby co jeste ma na vsechny okolo nezvladne nic jineho.
prave ona decentralizace by hrala hodne proti iranu v pripade pozemni invaze.

Slavoslav

13. 03. 2026, 09:16

czertik

TACO pozemnu invaziu nespusti, max nejakych specialov posle pre jadrovy material a aj to bude mat neisty vysledok. A iranu staci napadat tankery z dlhodobeho hladiska, aby sa pre zapad a USA stal ten konflikt neudrzatelny. A tomu ani s tou masivnou letetckou prevahou nemas ako zabranit, rovnako ani vyrobe roznych lacnych prostriedkov ci uz vzdusnych, ci uz namornych ktorymi budu tie tankery napadat

zdenek54

13. 03. 2026, 13:07

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre: :thumbsup::thumbsup::thumbsup: Nenech si tu chytrost pro sebe a zajeď za Donaldem! :joy:

Czertik

13. 03. 2026, 14:26

slava

tak prave ze to jak zabranit blokade hormuzu maji amici hodne prostredku, jen to chce cas.
jedine co ma iran trvaleho k blokaci sou miny...a na ty sou minolovky.
podvodni drony ? ty maji vytrvalost par dni a maly dosah, potrebuji dorucovaci lod...a lode jim amici velmi vytrvale potapeji.
uz znicili pres 60% vsech minonosek co iran mel, nemluve o 100% lodi vetsich nez korveta.
a min 1 ponorku.
z iranskeho namornictva toho moc nezbyva.
jedine cim muzou napad lode slou drony a rakety.
a ty padaji taky celkem rychle.

Slavoslav

13. 03. 2026, 14:32

Czertik

lenze cas nemaju. Mimochodom, rad by som ti pripomenul, ze Ukrajinci bez namornictva vyhnali Ciernomorsku flotilu a drzia ju v pristavoch. Iran ma velku cast pobrezia v tom mori ktoru nemas ako trvalo kontrolovat a bude mu stacit sem tam uspesne napadnut nejaky tanker, aby svetova ekonomika vyrazne trpela. A perszky zaliv je mensi "rybnik" ako Cierne more

Czertik

13. 03. 2026, 17:10

slava

ano, ukrajinci rusy vyhnaly, protoze ruska pvo stoji za hovno.
coz o amicke neplati.

jiste ze kontrola iranskeho pobrezi bude slozitejsi kvuli rozloze, ale prece jenom pokud to bude plavat na hladine, pujde to rychle potopit. na tohle sou awcsky idealni.
proto hlavnim nebezecim budou drony a rakety.

jiste ze bude stacit aby iran tankery napadal obcas, ale tady zalezi na tom jak casto budou utocit.
pokud jednou za mesic, tak to budou riskovat. pokud kazdych par dni, tak to nebude nido riskovat.
a nutno priznat ze utoky na tankery je jedna z mala veci co se iranu podarily.

zdenek54

13. 03. 2026, 19:12

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:

A že se drží....potvory!

Slavoslav

13. 03. 2026, 19:23

czertik

ak to aj budu riskovat tak si ten risk zarataju do ceny

TACO zacal vojnu bez toho, aby mal vobec nejake strategicke ciele ktore jasne definoval a chce dosiahnut. Vysledkom je, ze teraz nevie ako z toho von, kazdu chvilu blaboli o niecom inom, raj je uz skoro vyhrate, raz to bude trvat este tyzdne az mesiace.
Vysledkom je, ze chamenejiho vymenil za chamenejiho, kde ten mlady je podla ludi co sa Iranu dlhodobo venuju omnoho radikalnejsi a ak nieco rezimu ukazal tak to, ze ak tu atomovku nedokonci cim skor tak ich USA budu bombardovat kazdy rok. Alebo aj castejsie, ved este nepresiel ani rok od dob ked TACO vyhlasil, ze nadobro ten iransky jadrovy program znicil