EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Francie vs. Trump: Paříž posiluje vojenskou pomoc Ukrajině, USA ji pozastavují

 07. 03. 2025      kategorie: Vojenská technika      69 komentářů

Během zasedání francouzského parlamentu 3. března 2025 byl potvrzen závazek Francie poskytovat vojenskou pomoc Ukrajině. Francouzský ministr ozbrojených sil Sébastien Lecornu oznámil, že Francie bude pokračovat v podpoře Ukrajiny v rámci nového finančního plánu na rok 2025. Toto sdělení přichází v nepřímé reakci na krok amerického prezidenta Donalda Trumpa, který vojenskou pomoc Ukrajině naopak pozastavil. Lecornu zdůraznil, že francouzská vojenská podpora bude zahrnovat širokou škálu vybavení, jehož část má být v nadcházejícím období vyřazena z výzbroje francouzské armády.

UA_37_bde_AMX-10_RC_03Foto: AMX-10 RCR ukrajinských ozbrojených sil | ArmyInform / CC BY 4.0

 

V rámci tohoto plánu Francie vyřadí starší vybavení, které bude následně převedeno na Ukrajinu. Mezi klíčové položky tohoto vyřazování patří obrněná vozidla Véhicules de l’Avant Blindé (VAB), průzkumná obrněná vozidla (někdy nepřesně označovaná jako „stíhače tanků“ nebo „lehké kolové tanky“) AMX-10 RCR a také řízené střely země-vzduch, jejichž životnost se sice blíží ke konci, ale na Ukrajině jsou velmi potřebné a budou „snadno spotřebovány včas“. Tyto dodávky pomohou posílit obranyschopnost Ukrajiny a zároveň urychlí modernizaci francouzských ozbrojených sil.

Francie je od počátku konfliktu v únoru 2022 jedním z největších a nejdůslednějších evropských podporovatelů Ukrajiny. Její příspěvek byl významný, a to jak z hlediska rozsahu, tak i rozmanitosti poskytnutého vojenského vybavení. Již před ruskou invazí byla Francie předním vývozcem zbraní na Ukrajinu. V letech 2014 až 2020 byla dokonce největším dodavatelem a poskytla vojenské zboží v hodnotě více než 1,6 miliardy eur. Mezi dodaným vybavením byly například vrtulníky, průzkumné drony, námořní zbraně, zaměřovací systémy, munice různých ráží a systémy řízení palby.

V důsledku ruské invaze v roce 2022 byla vojenská pomoc Francie Ukrajině rozsáhlá, ačkoli její plný rozsah zůstává jak ze strany Francie, tak ze strany Ukrajiny z velké části nezveřejněn. Podpora začala ještě před invazí, kdy Francie poskytla obranné vybavení a výcvik ukrajinských jednotek. Prakticky ihned po zahájení ruského útoku, 26. února 2022, učinila Francie první významné oznámení o vojenské pomoci, po němž následovaly další přísliby. Dne 13. dubna 2022 francouzský ministr obrany oznámil další dodávky zbraní Ukrajině. Prezident Macron přislíbil zvýšení vojenské pomoci 30. dubna, což potvrdil v květnu a zdůraznil, že dodávky zbraní se budou nadále zintenzivňovat.

Jedním z nejstrategičtějších prvků francouzské podpory bylo poskytnutí protilodních střel, včetně střel Exocet, které měly Ukrajině pomoci prolomit ruskou námořní blokádu a umožnit zemi obnovit klíčový vývoz obilí a surovin. Francie rovněž přispěla do fondu Evropského mírového nástroje a od prosince 2022 poskytla 500 milionů eur z celkové částky 3 miliard eur. V říjnu 2022 Francie zřídila zvláštní vojenský fond ve výši 200 milionů eur, z něhož může Ukrajina nakupovat vojenské vybavení přímo od francouzských dodavatelů.

Součástí francouzské pomoci byl i výcvik ukrajinských vojáků. V říjnu 2022 bylo oznámeno, že ve Francii bude vycvičeno až 2000 ukrajinských vojáků, kteří budou přiděleni k francouzským vojenským jednotkám na několikatýdenní kurz. Tato iniciativa byla rozšířena v lednu 2023, kdy bylo oznámeno, že Francie vyšle do Polska 150 vojáků, kteří budou měsíčně cvičit až 600 ukrajinských vojáků.

Mezi vojenskými prostředky poskytnutými Francií byly významným příspěvkem průzkumná vozidla AMX-10 RCR a obrněná vozidla ACMAT Bastion. Kromě toho Francie poskytla samohybné houfnice CAESAR a řízené střely protivzdušné obrany Mistral, které byly pro obranu Ukrajiny životně důležité. Dne 4. ledna 2023 prezident Macron přislíbil poslat Ukrajině další obrněná vozidla, včetně dalších dodávek AMX-10 RC a ACMAT Bastion. Francouzská vláda také oznámila, že dodá Ukrajině stíhací letouny Dassault Mirage 2000 spolu s výcvikem pilotů, aby posílila ukrajinské letectvo.

Významnou roli sehrává i zpravodajská podpora, kterou USA aktuálně pozastavily rozhodnutím prezidenta Trumpa. Francie poskytla satelitní snímky prostřednictvím svých moderních družic CERES, CSO, Pleiades a Helios, které ukrajinským vojenským představitelům poskytují zpravodajské informace v reálném čase několikrát denně. Francie také od začátku války nasadila desítky agentů z Generálního ředitelství pro vnější bezpečnost (DGSE), kteří pomáhají se shromažďováním zpravodajských informací přímo na místě.

Kromě těchto pokročilých systémů Francie od července 2023 dodává řízené střely SCALP EG a další dodávky jsou plánovány na pozdější období roku 2024. Francie rovněž poskytla letecké pumy AASM Hammer, a to v počtu 50 kusů měsíčně počínaje březnem 2024, čímž dále posílila schopnosti Ukrajiny v oblasti leteckých úderů. V oblasti protivzdušné obrany Francie dodala baterie SAMP/T, baterie Crotale NG a další systémy krátkého dosahu zakoupené prostřednictvím francouzského vojenského fondu.

Francie má potenciál svou pomoc Ukrajině dále zintenzivnit, ale nelze říci, že by dosud nic neudělala nebo že by její podpora nebyla efektivní. I díky evropské pomoci se Ukrajina dokázala tři roky bránit početně silnějšímu agresorovi.

Zdroj: armyrecognition.com, defensemagazine.com

 Autor: Petr Žák

Komentáře

Pepík Knedlík

11. 03. 2025, 22:43

Radek
vitej po huleni. Evropa v Bruselu je parta zmrdů a to se nezmění pokud tam bude lezba von Leyno a další buzíci. Ať to nechápeš, tak J.D. Vance mel pravdu. Jednat s fosiliemi nikdo nebude a pokud budeme mlátit prázdnou slámu a to myslím Ukrajinu, tak budeme furt v hovnech. Co nam je do Ukrajiny? Po roce 1990 ti mafiansti zmrdi z Ukrajiny i dalších a Praha další města zažila unosy, vydírání a vraždy. Vor v zákoně.
A prdel je ta, ze nějaký Vetchý vyhrožuje záplavou podobných lidí z Ukrajiny. Co ns to Fouimetr Rakušan? Jako vždy nic pro ochranu ČR.

Radek

11. 03. 2025, 06:58

Trump už zařadil zpátečku. Naštval příliš mnoho lidí. Evropa místo aby kupovala americké zbraně uvažuje o spolehlivosti USA, takže místo koupě jaderných F-35 možná Německo nechá Francouze upravit Typhoony. Totéž další státy. Evropa udělala obrovskou chybu, že tohle neudělala už v roce 2022, prostě přestat kecat a dělat. Zrušit neposlušné banky, osekat byrokracii zbrojního průmyslu. Snížit cenu energií emisními povolenkami fixně 10 eur za tunu. Teď mohla být v situaci, kdy by USA neměli moc reálných šancí na nátlak a museli by Evropu respektovat. V Itálii a Španělsku už mohli stát nové muniční továrny, po celé Evropě další linky na TNT, BVP, raketomety a děla. Hlavní vinu nese Uršula a Schulz, Fiala ale taky zvoral co mohl (hlavně za českého předsednictví).

Azor

09. 03. 2025, 22:54

Francie a VB posílí tak leda jen své ego,nic víc.

Denen . . zapoměli - ohledně toho, to co si schválili.Ale co člověk by chtěl od takových deme... "
Viz.Blbější než jsme doufali
https://www.youtube.com/watch?v=uvngJ4b7MAU

"Evropské zbrojovky narazily na evropské bankéře. Putin se může radovat"

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-trendy-analyzy-evropske-zbrojovky-narazily-na-evropske-bankere-putin-se-muze-radovat-271473#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest244_hpdop_comments_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

A tito deme . . . . neví toto -

"Dejte mi možnost tisknout a ovládat peníze národa a nebude mě zajímat kdo tvoří zákony."
Mayer Anselm Rothschild

Bývalý britský premiér Benjamin Disraeli v roce 1844 řekl: „Světu vládnou jednotlivci, kteří jsou v zákulisí.“

Anglický premiér Sir William Pitt vyjádřil tuto myšlenku ještě dříve v roce 1770: „Za trůnem je něco většího než samotný král. Síla za trůnem – to jsou peníze.“

To jenom naivní lidi si myslí, že vládnou takový politici,jako jsou u nás, nebo v evropě, či v USA.

A je to proto,že většina lidí je jen součástí davu.A dav neví jak se řídí státy,co to je stát,co je to moc,co je to GP(globální prediktor)co je to Biblická koncepce atd atd.
Toto vše je v KOB(poncepce obecné bezpečnosti.)

Czertik

10. 03. 2025, 20:55

rexik

jde videt ze si vetsi blbec nez sme doufali. tvaris se jako rebel, ze bojujes proti rotshildum a pritom prcujes primo pro ne.
nebo to delas zadarmo ?

Azor

10. 03. 2025, 23:49

Czertik.
"ze bojujes proti rotshildum a pritom prcujes primo pro ne."

V čem vidíte důkaz že pro ně pracuji??
Napište to ,ať se člověk zasměje a uuvidí vaší "inteligenci".

Už jste se dozvěděl co to je moc??

Salut.

Pepík Knedlík

09. 03. 2025, 19:35

Že by se konečně otočilo kormidlo?
Ukrajina nemusí být schopna přežít v boji proti Rusku ani s podporou USA, řekl v neděli v rozhovoru pro televizi Fox News Trump. Prohlášení přišlo po týdnu kdy USA Ukrajinu nejdříve odstřihly od vojenské pomoci a následně i zpravodajských informací a satelitních snímků.
Zdroj: https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/601752-ukrajina-mozna-neprezije-priznal-donald-trump?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu&campaignsrc=tn_clipboard#dop_ab_variant=1449630&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Pepík Knedlík

09. 03. 2025, 14:15

A zase má pravdu. Skočila VS a automaticky mrlo skončit NATO.
Nejbohatší muž světa a vrchní poradce amerického prezidenta Donalda Trumpa Elon Musk prohlásil, že Spojené státy by měly vystoupit ze Severoatlantické aliance. Odůvodnil to tím, že mu nedává žádný smysl, aby USA financovaly obranu Evropy. Musk to napsal na síti X.
O vystoupení z NATO psal Musk později i u dalšího příspěvku Leea, který napsal, že „Evropa s námi (s USA) zachází jako s bankomatem“. „Je čas vystoupit z NATO,“ uvedl. „Ano,“ odpověděl Musk.

Slavoslav

09. 03. 2025, 15:24

výnimočne s nim súhlasím

Azor

09. 03. 2025, 16:31

Slavoslav.
A souhlasíte vlastně s čím????
S tím jeho vystoupením?
A nebo aby evropa dávala 5 % na zbrojení?
Ani nejsilnější Německo neutáhne 5 %.
A pokud vystoupí, tak je evropa kde???

Zkuste se tady s lidmi podělit, co by jste v této situaci, udělal vy.

Slavoslav

09. 03. 2025, 16:38

https://www.youtube.com/watch?v=IX3j84DJAGo

Azor

09. 03. 2025, 21:03

Slavoslav.
"https://www.youtube.com/watch?v=IX3j84DJAGo" A dál??

Co toto(jak že dopadne NATO a i EU - to jest k článku)snad budete rozumět.
I když u vás . . . . . ..

https://www.youtube.com/watch?v=rjjnv2sbGVY

Pepík Knedlík

08. 03. 2025, 19:07

Podle idnes je Francouzky jaderný potenciál schopný znicit důležitý místa v Rusku. To je určitě skvělý a co na to Rusko? Medvedev už se dávno nechal slyšet, že Ruská armáda už v Paříži byla a ma pravdu :smile: ale ty slumy a žebráky určitě nechce.

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj se osobně nezúčastní dalších jednání mezi Spojenými státy a Ukrajinou. Ukrajinu bude na jednáních v Saudské Arábii zastupovat tým v čele s ministrem zahraničí Andrijem Sybihou a ministrem obrany Rustemem Umerovem. Zelenskyj o tom informoval na svých sociálních sítích po setkání s diplomaty z Velké Británie. Tým bez prezidenta vysílají do Rijádu i Spojené státy americké.
A co Donald?
Ten v pátek znovu kritizoval Zelenského, když řekl, že na ukončení války je snazší spolupracovat s Moskvou než s Kyjevem.
To chápu, žebráci z Ukrajiny maji jen suroviny a biliony dluhů.
No a Česká sekera je 3,3 bilionů korun, diky ti zmrde Fialovej :middle_finger:

Czertik

09. 03. 2025, 01:12

knedle ss

a myslis ze pro cesko by to bylo levnejsi kdyby rusaci byly v praze ?

Pepík Knedlík

09. 03. 2025, 10:19

Chrusčov
Nevim co tim myslíš bylo levné. Rusáci v Praze? Co by tam hledali

Czertik

10. 03. 2025, 20:57

knedle ss

a co hledaji rusove na ukrajine ?

Azor

10. 03. 2025, 23:56

Czertik.
"a co hledaji rusove na ukrajine ?"

My jsme podle vás stále Československo??? Nechytáte se,co??? Není divu u vás když trpíte tou vaší nemocí.
Rusové na "ukrajinském"území není.Ale jsou a bojují na území ruské federace.
A až osvobodí své území tak na "ukrajině" (pokud to neudělají místní lidi)dohledají banderovce a další zločince co vraždili lidi co měli jiný názor a budou začistěni,podle mezinárodního práva.

Azor

08. 03. 2025, 11:56

Toto dost lidí přešlo bez povšimnutí.
Hlavně ti co trpí touto nemocí "rusophobia paranoia".
M.Rubio
USA vedou proxy válku s Ruskem

https://www.state.gov/secretary-of-state-marco-rubio-with-sean-hannity-of-fox-news/

Jsem zvědav kdy jistí lidé (co onemocněli tou nemocí která se jich stále drží)začnou osočovat Rubia, jako ruského agenta.


V listopadu 2022 vydal analytik think-tanku CEPA Timothy Ash článek s titulem "It’s Costing Peanuts for the US to Defeat Russia" Odkaz .https://cepa.org/article/its-costing-peanuts-for-the-us-to-defeat-russia/
O dva roky CEPA uveřejnila článek stejného autora: "It’s (Still) Costing Peanuts for the US to Defeat Russia". Odkaz https://cepa.org/article/its-still-costing-peanuts-for-the-us-to-defeat-russia/
CEPA je spíše propagandou NATO, než Kremlu, Odkaz .https://www.nato.int/cps/en/natohq/opinions_186989.htm
Přesto si ve svých výstupech libuje, jak lacino tu strategickou porážku Ruska pořídí - když většinu nákladů platí Evropa a když USA nemusí pro dosažení svých cílů vyslat jediného vojáka.
Cituji:
"...this war provides a prime opportunity for the US to erode and degrade Russia’s conventional defense capability, with no boots on the ground and little risk to US lives."
Obdobných článků vyšlo v US zdrojích od února roku 2022 přehršle. Nejsou snad ony jasným přiznáním, že jde o proxy válku USA proti Rusku? Marco Rubio používáním toho termínu neříká nic nového.
Jak to tak vypadá, ruská propaganda má blíže k pravdě nežli ta naše. USA nepapouškuje, ale potvrzuje. Vzhledem k tomu k jakým informacím nají v Bílém domě přistup, to nelze brát na lehkou váhu.

https://www.state.gov/secretary-of-state-marco-rubio-with-sean-hannity-of-fox-news/

Takže už víme že to byla vyprovokovaná válka
"Agresor je ten kdo donutí protivníka pozvednout zbraň"

„K válce nemuselo dojít. Byla vyprovokovaná, neznamená to, že ji nutně vyprovokovali Rusové,“ řekl Witkoff v rozhovoru pro CNN.
https://edition.cnn.com/2025/02/23/politics/video/steve-witkoff-russia-ukraine-war-provoked-sotu-digvid

„Probíhaly tu nejrůznější rozhovory o vstupu Ukrajiny do NATO. To se nemělo stát, protože to byla hrozba pro Rusy. My musíme pracovat s těmito fakty.“


Jacques Baud: „Rusové vstoupili na Ukrajinu s legitimním cílem, z hlediska mezinárodního práva a Charty OSN,(čl. 51.) chránit obyvatelstvo Donbasu, které je ničené Ukrajinou od roku 2014. A proto Západ nikdy nemluví o obětech na Donbasu, jinak by musel uznat zásah Rusů za naprosto legitimní…
(Jacques Baud na SudRadio, vysíláno 30.5.2023).

A co se ještě dozvíme o té Buči a Irpini,to plno lidí neskousne.

Czertik

09. 03. 2025, 01:15

"Přesto si ve svých výstupech libuje, jak lacino tu strategickou porážku Ruska pořídí - když většinu nákladů platí Evropa"

totalni blbina, usa dali ve vojeske pomoci vice nez cela evropa dohromady (a i nez zbytek sveta, protoze mimo evropu moc statu ukrajinu vojensky nepodporuje, ani financne).

takze rexiku ponek kecas.

Azor

09. 03. 2025, 11:44

Czertik.
"takze rexiku ponek kecas."

Já něco tvrdil?Nebo to bylo v odkazu??
Máte zajímavé vnímání.
Že by diktátor Zelenskij lhal a i spolu s evropou??Vy asi máte lepší přístup k informacím, co vše dala evropa do "ukrajiny"

Czertik

10. 03. 2025, 20:59

rexik

tak proc citujes zdroj kdyz s jeho nazorem nesouhlasis ?
to uz neni ani schyza ale vyssi level.

Azor

11. 03. 2025, 00:01

Czertik.
"tak proc citujes zdroj kdyz s jeho nazorem nesouhlasis ?
to uz neni ani schyza ale vyssi level."

A kdo psal zda souhlasím či nesouhlasím??? Už jsem vám psal že jsou ty odpovědi pro ty, kteří přemýšlí a nemají takovéto informace díky hlavnímu proudu.A já je jim přináším, aby si mohli udělat svůj objektivní názor.

Salut

Czertik

07. 03. 2025, 22:25

" Již před ruskou invazí byla Francie předním vývozcem zbraní na Ukrajinu. V letech 2014 až 2020 byla dokonce největším dodavatelem a poskytla vojenské zboží v hodnotě více než 1,6 miliardy eur."

a kupodivu byla i spolu s nemeckem nejvesim dodavatelem zbrani do ruska, kdy mezi 2014 a 2022 nemecko a francie tvorilo pres 50% ceny veskerych nakupu ruska.

a je velmi vtipne ze francouzi se chlubi tim, ze na ukrajinu dodaji vybaveni ktere planoaly vyradit...a ktere by ukrajine nejspis nikdy nedodaly pokud by donald neukazal, ze to mysli se zastavenim pomoci ukrajine zcela vazne.
skutecne by me zajimalo jaky obrovsky problem pro francii by pro francii predstavovalo, kdyby ony zbrane chtely varadit o neco drive a dodaly je do francie rekneme v 2024 isto 2025.

a je vice nez ukazkove ze francie neplanuje dodat na ukrajinu ZADNE moderni vybaveni.

Pepík Knedlík

07. 03. 2025, 22:41

Chrusčove
A co s tim fantem uděláš? Nic a máš pravdu. Žebráci z F dokázali zprovoznit na UA Mirage a konečně mají Ukačka ještě více problémů. Oni nestačily Caesary:smile:

Azor

08. 03. 2025, 12:11

Certik.
"" Již před ruskou invazí"
Opět to máte popletené.(díky té vaší nemoci a hltání zpráv z hlavního proudu)
Nemáte na Goebelse.Když budete stokrát opakovat lež,tak se u myslících lidí nestane pravdou.Leda tak u takových, jako jste vy sám a vám podobným.

V pondělí Musk reagoval na klip amerického senátora Chrise Murphyho, který diskutoval o roli Washingtonu během protestů na Majdanu v Kyjevě v letech 2013-2014, které vedly k sesazení tehdejšího ukrajinského prezidenta Viktora Janukovyče.
Video přineslo vyjádření demokratického senátora, který přiznal, že USA během nepokojů „neseděly v koutě“. Murphy také připomněl, že „jsme byli velmi zapojeni“, protože nejvyšší američtí zákonodárci a úředníci se zúčastnili protestů na náměstí Majdan.
Viz Nuland a 5 miliard dolarů na puč.
https://www.youtube.com/watch?v=rPVs5VuI8XI

Musk na klip odpověděl a napsal na X: “Stále o tom ví jen velmi málo lidí.”

V únoru 2023 Musk, jeden z nejbližších spojenců amerického prezidenta Donalda Trumpa, řekll, že „není pochyb o tom, že v Kyjevě v roce 2014 skutečně došlo k puči“.

https://menafn.com/1109283502/Musk-claims-very-few-people-recall-US-ousted-Ukrainian-govt

https://ctmirror.org/2013/12/16/murphy-magic-kiev/

https://www.washingtonpost.com/world/in-ukraine-us-sens-mccain-murphy-address-protesters/2013/12/15/be72cffe-65b0-11e3-997b-9213b17dac97_story.html

Nějak se vám ta mantra hroutí.A nebo Musk je taky agent ruska?????

Pepík Knedlík

08. 03. 2025, 12:50

Azor
Uz po treti Amíci zachraňují Evropu.
Tisíce ukrajinských vojáků, kteří loni v létě vtrhli do ruské Kurské oblasti, jsou téměř obklíčeni ruskými silami, což je velká rána pro Kyjev, který doufal, že svou přítomnost v oblasti využije jako páku na Moskvu při případných mírových jednáních,“ napsala agentura Reuters.

Czertik

09. 03. 2025, 01:19

rexik

ano, pred ruskou invazi, ktera se obecne pocita ve 2022. ale mas pravdu, v tom hle se mainstream mylli, splarvenjsi by melo byt pocitat ruskou agresi/invazi uz od 2014.

a co jako ze usa posilali posilali penize na majdan ?
jak se to lisi od babise a jeho vazeb na rusko ?
ci ficovych a kalinakovych vazeb na rusko ? kdy z ruska dostvaji penize.

to ti nevadi ?

odpovez. nebo toho nejsi schopen ?

Azor

09. 03. 2025, 12:12

Czertik.
Vy jste jako diktátor Zelenskij.Vy rád diktujete?


"odpovez. nebo toho nejsi schopen ?"

Někdo není schopen odpovědět,někdo není schopen logicky myslet.

"ale mas pravdu, v tom hle se mainstream mylli, splarvenjsi by melo byt pocitat ruskou agresi/invazi uz od 2014."

Takže dosud hlavní proud lhal??A vy jim stále věříte??
Referendum(nejvyší forma demokracie a i právo na sebeurčení) nic??To jen Kosovo??Vám nic neříká i těch 18 000 vojáku z ukrajiny co tam zůstali z 20 000??


"a co jako ze usa posilali posilali penize na majdan ?


Tím že se někdo spojí s cizí mocností a chce svrhnout legální vládu,se ten dotyčný nazívá jak??Vlastizrádce.!!(Majdan)



jak se to lisi od babise a jeho vazeb na rusko ?
ci ficovych a kalinakovych vazeb na rusko ?

Diplomacie vám nic neříká??

" kdy z ruska dostvaji penize.
to ti nevadi ?"


Doufám že dáte důkaz,(když toto tvrdíte)že Babiš i Fico dostávají peníze od Ruska.Já vím že slováci naopak dávají peníze(za zdroje - a nejsou samy)Rusku.
To kolik USA financovalo ne jen u nás ale i v celé evropě(kde se tímto míchali do vnitřních záležitostí cizích zemí)lidí kteří nechtějí čekat do voleb je dost a dost a to prostřednictvím USAID -
https://www.echo24.cz/a/HZ6Uq/zpravy-svet-usaid-slovensko-financni-podpora-media-organizace-fico?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

"V letech 2020 až 2024 dostala česká průzkumová agentura STEM od USAID dva granty ve výši 15 000 a 29 400 USD. Neziskovka Romea dostala 92 800 USD. Neziskovka Prague Security Studies Institute, která se věnuje neustálým analýzám zaměřeným proti české alternativě, dostala celou řadu menších grantů od 5 do 10 000 USD za posledních 5 fiskálních let.
Organizace Prague Pride získala dva granty za zhruba 18 a 23 000 USD. Grant za 95 000 USD získala skupina Nelež, která se prý zabývá dezinformacemi. Bakalova nadace The Bakala Foundation dostala celkem 6 grantů od 8 000 USD do rovných 100 000 USD.
https://www.usaspending.gov/search/?hash=f99f188936d0b1aedf59723e1ebf0df6

A jak by se západ díval na to kdyby Rusko dávalo peníze do německa,Francie,Itálie a VB?? A mohli by říct a co jako?? Tak proč USA a celý západ řve že Rusko s nimi hybridně válčí???

A nebylo by moc logické kdyby těmto dvěma Rusko dávalo peníze a přitom na to rusko tito dva dávají sankce??A pokud si myslíte že je to díky tomu že jsou pitomí,tak proč už nezkrachovali???

Czertik

10. 03. 2025, 21:03

rexik

aha, kdyz diktuju ja, je to problem, kdyz diktuje putin nebo rexik, je to svate. chapu nacku.

takz znova, jaky j rozdil mezi penezi od ruska pro fica a penezi usa na majdan ?

pokud v pripade fica je to diplomacie, v pripade majdanu to taky musi byt diplomacie.
je to stejne.

Azor

11. 03. 2025, 00:11

Czertik.
"takz znova, jaky j rozdil mezi penezi od ruska pro fica a penezi usa na majdan ?"

Už jste dal důkaz že Fico dostal peníze od Putina??? Nemáte, akorát štěkáte.Slábnete Czertiku,slábnete !!!!!

Já ho dodal - že USA (Nuland)platili banderovce.

"pokud v pripade fica je to diplomacie, v pripade majdanu to taky musi byt diplomacie.
je to stejne."

To může napsat jen člověk mdlý duchem.
Diplomacie není dávat opozici peníze !!!! To je přímé vměšování do vnitřních záležitostí dané země.

"aha, kdyz diktuju ja, je to problem, kdyz diktuje putin nebo rexik, je to svate. chapu nacku."

Já vám nic nediktuji.Jen vás (už pokolikáté)jen žádám o dodádí důkazu o tom, co vy tvrdíte .
A dosud jen a jen štěkáte a důkaz(odkaz)žádný !

Pepík Knedlík

08. 03. 2025, 22:18

Chrusčov
Ono to je vždy o penězích. Ukrajinscky komik litá po světě a chce prachy a vydírá, že prý ukačka bojuji za Evropu i místo děkuji říká málo a davaj děngy. Jenže jsou dva, kteří dávno zjistili tu jeho hru zvanou *letadlo* pan Fico a Orbán.
Fico dosáhl svého, Ukrajina mu pustí ruský plyn. I proto plyn v EU výrazně zlevňuje.
Vsichni ukačka vraťte se domů a udělejte si pořádek s oligarchy včetně komika.

Czertik

09. 03. 2025, 01:21

knedle ss

a jak presne ono cca 1,5% slovenske spotreby plynu ve srovani s eu presne zpusobilo pokles cen plynu ?
vysvetli to.

Pepík Knedlík

09. 03. 2025, 11:02

Chrusčov
To se zeptej Fica a Orbána.

Slavoslav

09. 03. 2025, 12:02

myslis ten plyn ktory ma Slovensko jeden z najdrahsich v EU dlhodobo napriek tomu, ze prudil a prudi z rusakova? Nehehe, uz sa tesim ako sa bude fico na jesen krutit pri zostavovani rozpoctu kde idú stovky milionov na plosne dotácie cien plynu a tento rok bude musieť nájsť ďalšie dve miliardy na konsolidaciu. ale tak jebnutá cast spoločností mu na to skace Knedlik

Czertik

10. 03. 2025, 21:04

knedle ss

proc bych se mel jich ptat ? to si tvrdil ty.

Slavoslav

07. 03. 2025, 15:41

to unisono mrncanie stetiek ked rusak ani bez USA nedokaze pritlačiť UA k muru je fakt zábavné

Šebesta

07. 03. 2025, 17:36

Slaboslv FOTZE : Unisono tvoje trapné kecy když nejsi schopen přiznat svůj omyl že jsi se mýlil a že Ukrajina bohužel prohráva. Místo toho jen blbě pindáš a náboje do diskuse nemáš žádné. Jen tak mimochodem. Chodím do diskusi i na jiný web a často se mi stáva,že když něco napíšu a moji oponenti nemají argument tak většinou mlčí. Což je přiznání že mám pravdu. Kdyby měli argumenty hned by útočili ale protože ví že mám pravdu raději místo toho aby to přznali jen mlčí. Asi tak.

Slavoslav

07. 03. 2025, 18:08

stetka a kedy presne bude rusak v Kyive?
zatial rusak plati stovkami životov za kazdy meter a nasadzuje coraz zufalejsiu techniku. ono to vlastne sedi, ze vrestanie chcinirskych stetiek ako ty rastie umerne tomu ako zufalo rusak postupuje na bojisku

Pepík Knedlík

07. 03. 2025, 19:57

Slavo
Pohádky mam rád, ale poměr ztrat je pro ukáčka ve velmi nepriznivym poměru. Sportovně K.O.. Klidně si nos na klopě kabátu symbol SS žlutá modrá, ale Donald ma pravdu. Ta válka je o hovně. Rusko dá vše do totální podrážky Nacisukrajiny i tvoje Ziguli.
Donalde a Elone přijďte udělat pořádek i do ČR.
DIKY :thumbsup:

Slavoslav

08. 03. 2025, 06:00

ten pomer strat na ktory si minule nejak zabudol dat odkaz skade cerpas? ci to nahoodu nie je rusacke MO ktore deklaruje 600 znicenych lietadiel

ale tak mozes mi ako byvaly vojak povedat ktora strana ma vacsie straty. Ta co sedi v zakopoch alebo ta co pod dohladom dronov utoci stylom ludskej vlny? Ta co utrpela take straty, ze v mechanizovanych utokoch boli BVP nahradene zigulakmi?

Šebesta

08. 03. 2025, 08:12

Slaboslav FOTZE. Kdy tvůj primitivní mozek pochopí že to kdo má větší ztráty není podstatné. Podstatné je kdo vyhravá. Apropos pokud znáš dějiny 2.světové války tak kdo měl větší ztráty ? Rusové nebo Němci ? Jasně Rusko (SSSR) ale to bylo Němcům platné jako mrtvému zimník a proč ? Protože stejně válku prohráli.

Pepík Knedlík

08. 03. 2025, 08:37

Slavo
Kde získávám info o zniceny technice, zmrzačených a mrtvych vojáků? No přece ze Spojených států. Co se píše v Evropskym tisku je sama lež!

Šebesta

08. 03. 2025, 09:45

Pro .PK To je trefné náše ČT a nutelovské noviny lžou a dezinformují v jednom kuse. Komunistické Rudé právo bylo proti nim pravdivé a to lhali taky pořád.

Pepík Knedlík

08. 03. 2025, 11:09

Šebesta
Přesně tak. Lhali za covidu a lžou i teď. Zmrd Fiale kritizoval Babiše, ze málo odporuje finančně opatření . No i tak se promrhalo hodně, sle kdyby jo podlevjl, tak ještě vic. Nemi covid a dluh za Fialovej hmus se navýšil o 840 miliard. Vsechny Prymuly, Kubky, Hořejší a Flegry odsoudít i Fialenka

Slavoslav

08. 03. 2025, 11:29

tak tie naposledy povedali, ze pomer strat je 1:1 priblizne zatial co ty si tu splietal uplne ine fantasmagorie. a to ako sa vyhybas ziguli len ukazuje, ze zo seba nechces urobit takeho debila ako cokel a tak radsej neodpovedas

Slavoslav

08. 03. 2025, 11:30

stetka

kedy uz pochopis, ze bojuje ukrajina a len ona moze rozhodnut kedy sa prestane branit. nie nejaka proruska kurva ako ty

Šebesta

08. 03. 2025, 11:40

Fotze a co jsi ty proválečný gaunere ! Neumíš přiznat že tvoje hnoje co tu čmáraš jsou na dvě věci a nic ti nevychází. Když už tě vezmu za slovo tak Ukrajinci chtějí bojovat ? To je pro mne novina. Bojovat chce hlavně Zelenskyi. Včera bylo na seznamkách že už Zelenského mají dost jak Porošenko tak Tymošenková kteří oba jsou prozápadně orientování. No ale tebe přece fakta nezajimají tak si žij v tom svém vylhaném hnoji !

Azor

08. 03. 2025, 12:13

Šebesta.
"když nejsi schopen přiznat svůj omyl"

S některými lidmi to je těžké.
Např.Může si hlupák uvědomit,že je hlupák?

Šebesta

08. 03. 2025, 12:20

Azor. Ono to není tak jednoduché. Pokud by platilo co jsi napsal tak je hlupáků většina českých politiků nebo spíše rovnou 99 %. Nechci napsat rovnou 100 % ale možné je i to.Který politik přizná že se mýlil nebo že lhal ? Slaboslav je primitiv a gaučový válečník na baterky. Jeho prognózy maji hodnotu vylhaného keců a fakta ho nezajimají !

Slavoslav

08. 03. 2025, 12:21

stetka

co mi zatial nevyšlo?
mimochodom, ver mi jedno. ze tebe aj celej tvojej rodine by som doprial ruskyj mir na sposob Buce kde verim, ze ty by si svojej materi, zene, dcere atd rujy pridrzal, aby sa nebranila ked sa na nej budu striedat rusaci a nepredlzovala tak svoje utrpenie. to je presne v duchu co tu hlasas.

a ze rusak nedokaze UA dotlacit ku kapitulacii je uz zrejme aj z toho zufaleho kvicania stetiek ako ty

Azor

08. 03. 2025, 12:27

Slavoslav.
"kedy uz pochopis, ze bojuje ukrajina a len ona moze rozhodnut kedy sa prestane branit."

Od kdy je" ukrajina" suveréní?? Nikdy nebyla.Tak jako i my.O vás ani nemluvě.A plně suverení není ani USA(jsou pořízeny Londýnské City - GP) a (zatím)ani i Rusko.
Moc toho (díky tomu co tu píšete)nevíte o tom, jak se řídí státy.
Nic vám neříká že ten kdo platí taky poroučí !!!!!
A platí kdo,především??
A evropa ten mopslík USA?Bude skákat jak bude pískat USA.Uvidíme ohledně cel.Neboť USA se vyšmikává ze závislosti VB.(práce GP)Bez USA a jejích zdrojů, je NATO kde??A už i jí ohrožuje s tou Kanadou.Žádné zroje nemá.A s tím toaletném papírem co natiskne, se toho moc dělat nemůže.

Slavoslav

08. 03. 2025, 12:35

cokle

ano, pes nebyva suverenny a mava pana. tvoje mentalne nastavenie plne zodpoveda vyberu nicku

Šebesta

08. 03. 2025, 12:58

Slaboslav FOTZE a já bych dopřál tobě jít bojovat na Ukrajinu, když mnozí Ukrajinci nechtějí.Místo těch pindů a nesmyslů jim můžeš prakticky pomoct. A neotirej se o moji rodinu ty SMRADE !

Slavoslav

08. 03. 2025, 14:08

stetka, neboj sa. robim prakticke kroky k pomoci ZSU priamo na fronte. a na tvoju rodinu kaslem. akurat jej a tebe prajem to iste co ty chces pre Ukrajincov. a tvoja reakcia nasvedcuje, ze velmi dobre vies co by to pre nich znamenalo

Azor

08. 03. 2025, 16:23

Šebesta.
"Pokud by platilo co jsi napsal tak je hlupáků většina českých politiků nebo spíše rovnou 99 %. Nechci napsat rovnou 100 % ale možné je i to.Který politik přizná že se mýlil nebo že lhal ?"

Z jistého pohledu to tak je.Ti inteligentnější jsou vnitřně rozervaný.Neboť ještě umí počítat a ví že 1+1= 2.Ale jsou pod velkým tlakem,že by byli odstraněny od koryta,pokud by řekli co ci myslí.Ale bláhově si myslí,že budou mezi těmi,kteří na to nedoplatí.
Který politik se přiznal?
Tak aspoň to dal do nadpisu knihy - Jak jsem se mýlil v politice - ale pořád žije v bludu ohledně jeho prohlášení "U Kábulu za Prahu".A zatím u něho neplatí,že za chyby se platí.To znamená dát mu jen důchod a ten ještě na základě zákona o státních škudcích(viz 500 miliard oddlužení bank a poté prodej cizákům)mu ho minimálně pokrátit.

Těchto 9 znaků(podle psychologů)pozná člověk psychopata a sociopata.
A je zajímavé, že tyto znaky má drtivá většina poltiků

https://zeny.iprima.cz/jak-poznat-psychopata-9-znaku-ktere-by-mely-varovat-kazdou-zenu-90246

"Který politik přizná že se mýlil nebo že lhal ?"

Jeden takový tu byl - Lenin - který na základě reality, vyhlásil NEP.

Azor

08. 03. 2025, 16:47

Slavoslav.
" robim prakticke kroky k pomoci ZSU priamo na fronte"
Vsadil jste na "špatného koně"
Ještě stále věříte jako Áda wenckově 12 armádě??Nezapoměňte že se blíží situace že příjde "ukrajině"rozkaz jaký dal sám Wenck své armádě.
A karma ho dohonila tím, že dopadl jako Patton.

Azor

08. 03. 2025, 16:52

Slavoslav.
K článku nic??
Argumentační nouze??

Pepík Knedlík

08. 03. 2025, 17:59

Slavo
Dnes jsem viděl bojovat ukačka v Globusu a v Makru s nakupnimi vozíky lolem regálů a pak svedli statečný boj s platební kartou u kassy. :smile: A ten jejich statečný boj nebyl na Ukrajině, ale v Česku :middle_finger:

Slavoslav

08. 03. 2025, 18:15

Kendlik

ako hovorim, sice si plochozemec, ale aspon mas tolko chochmesu, ze odpoved radsej zahovoris. aj ty totiz vies, ze by si musel napísať, ze je rusak v tazkej prdeli, alebo byt za cokla, tzn uplneho debila

Azor

08. 03. 2025, 19:18

Slavoslav.
" a kedy presne bude rusak v Kyive?"

Na podobnou otázku odpověděl gen. Emilio Mola(v r. 39 když se ho ptali kdy dobyjí Madrid)až to převezme 5. kolona.(parafráze)

Chápete??,
To je jedna z pravděpodobných možností.

Azor

08. 03. 2025, 19:24

Slavoslav.

"e by si musel napísať, ze je rusak v tazkej prdeli, alebo byt za cokla, tzn uplneho debila"

Ještě jste se neprobudil ze sna nebo už máte "nakoupeno"a je to díky vašeho deliria tremens???

Ruské fiasko na Ukrajině!?
3. března 2025 přiznal druhý nejvyšší šéf v hierarchii ukrajinských tajných služeb, Vadim Skibitsky, že Rusko v lednu 2025 splnilo plán náboru dobrovolníků do armády na 107%.

https://tsn.ua/ato/u-gur-nazvali-kilkist-rosiyskih-okupantiv-yaki-voyuyut-proti-ukrayini-2778870.html

Na kolik se Ukrajině zdařilo splnit plán násilného odchytu vlastních civilistů, aby mohli být posláni do zákopů, prát se v nich o život s ruskými drony, Skibitsky raději neprozradil.

Pepík Knedlík

09. 03. 2025, 08:24

Slavo
Jestli je Rus v prdeli nevim, ale uz vypraskal ty zoufalce v Kursku. To byla akce ve stylu Ardeny. Pokus a omyl.
Celá válka byla zbytečna a teď EU a komik nevi co dál. Donalde díky.

Slavoslav

09. 03. 2025, 08:39

Knedlik

uz? kolko mesiacov im to trvalo a kolko rusakov pri tom skapalo? mimoriadne povabne boli tie zabery ako rusaci zrovnavali tazkymi bombami rusacke dediny kde stale boli ich civilisti. a to ako odpovedas, alebo na co lepsie povedane neodpovedas je svojim sposobom tiez odpoveď na to ako veris tym tvojim blabolom o pomere strat vyhodnom pre rusaka

Pepík Knedlík

07. 03. 2025, 17:57

Slovaci
Trump chce odebrat dočasný legální status 240 000 ukrajinských uprchlíků. Už v dubnu. A pozor ještě vyžene 2 mega dalších vandraků. Tak je polituj a udělej pá pá. Nastal čas: Ordung muss sein alle Evrope.

Šebesta

07. 03. 2025, 14:50

Západ mír nechce a navíc mu nezáleží na životech Ukrajinců. Před dvěma léty když se blížily volby (mimořádné) na Slovensku tak lídr SMERU Fico už v předvolebních kampaních říkal jasné slovo. Je potřeba válku ukončit a tedy jednat o míru. Západní politici včetně našeho šaška Fialy se tomu jakoby vysmívali a absolutně byli Proti. Fico ještě dodával věřte tomu že když se tu za rok nebo dva sejdeme válka bude ve stejném stádiu akorat přibudou mrtví. Fico se trochu spletl válka není po dvou letech ve stjném stádiu. Pro Ukrajinu je situace horší. Přichází o další území. Čili kdyby se tehdy před 2 léty jednalo mohla z toho Ukrajina vyjít lépe. Jednak by nebyla tak rozbitá nebylo by tolik vojáků a civilistů zabito a možná i územní ztráty by byly menší. Zelenskyi a západní politici nechtěli o žádném míru ani slyšet a mleli jen že Rusové musí opustit území které okupují a zaplatit škody. Z hlediska práva dejme tomu,že měli pravdu ale z hlediska reality na bojišti to byl už tehdy nesmysl.Západ ztráci i se Zelenskym smysl pro realitu. No a Macron to je blázen on chtěl poslat na Ukrajinu své vojáky a zdá se že si i dnes pohráva s tou myšlenkou.Zatímco Trump se zdá být rozumný Macron ne. Pokud ani dnes někdo nechce uznat holý fakt,že ta válka nemá vojenské řešení tak je to špatné pro Ukrajinu i pro nás v Evropě.Neodpustím si jedno přirovnání. V době druhé války nejpozději od léta 1943 bylo jasné že Německo prohraje. Hitler to vidět nechtěl a nechtěl si tu pravdu připustit až někdy v únoru 1945 dospěl k tomuto závěru.Západní politici po 3 letech vypadají podobně. Nechtějí si připustit realitu,že válka nejde pro Ukrajinu vyhrát a že nyní kdy navíc i USA končí s podporou Ukrajiny je tento fakt ještě zřejmější.Posílení vojenské pomoci Ukrajině není řešení jen další a další zabíjení a pro Ukrajinu zřejmě další územní ztráty.

Pepík Knedlík

07. 03. 2025, 17:41

Šebesta
Přesně. Ja jsem se smál když J.D. Vance ty šašky v Bruselu nakopal do prdele. Oni čekali, že bude pokračovat fašistická politika dementa Bidena a ... ŠOK. Nikdo z těch šašků v EU nechtěli mir a měli radost se zabíjení jako blb Fialenko nebo Lipanek společně s Pávkem 107. Pozot i další idioti nejen z rad občanů, ale i zde. :smile: A do toho bordelu jim hodil vidle Donald a velmi pohrdave se o ty parte vyjadril. Bude jednat se staty, ale ne s fašistickou EU. :thumbsup: Díky Donalde :thumbsup:du besten

Czertik

07. 03. 2025, 22:26

sebesta

a proc rusove nezacaly jedna o miru pred 2 roky ? co jim branilo ?

Šebesta

08. 03. 2025, 08:01

Ty asi neumíš číst ? Zelenskyi a celé NATO chtěli aby Rusové opustili celou Ukrajinu a platili reparace. To bylo už tehdy pro Rusy nepřijatelné .Je zajimavé že dnes už mnozí na západě i Zelenskyi jsou smíření s tím že Ukrajina nebude v NATO a přijde o část územi. Zelenskyi i NATO si tehdy před dvěma roky i později stále mysleli,že Rusy z Ukrajiny vyženou. Což byl jak se dnes ukazuje velký omyl.

Czertik

09. 03. 2025, 01:29

sebesta

znova, jak presne ony evropske pozadavky branili rusku aby zahajilo mirove jednani ?

jake to stesti ze lidi jako ty nebyly ve vladach v 1943, jinak to by spojenci uzavreli mir s hitlerem a nechali uplne vse co si do te doby dobyl vymenou za mir.
a dneska by vladli svetu naciste. ano, idealni sve pro tebe a pepika, ale pekla pro vetsinu ostatnich.

Pepík Knedlík

07. 03. 2025, 11:22

Když se zminuje Francie jsko velmoc, tak jevtrebs se podívat jsk je na tom komicky. Patří mezi největší žebráky a nejsou schopni si to priznat. Uz prohlášení Macrons, že bude svými JZ garantovat vítězství Ukrajiny vede k zamyšlení. Opravdu jsou politici Francie na Abdintu, ze nebifi6 realitu? Donald velice takticky vyjednává se Zelenským, který nejdriv dostal školení z etiky s následně z diplomacie. Dané slobo plati, ale to Ukrajinci neznají.
Jedná se o ukončení naprosto zbytečný valky a neschopny jelita z Bruselu nic pro ukončení nedělali a nedělají. Takový plácání po ramenou a objímání s bon leyno vyvolává smích.