EXCALIBUR
CZUB
CZUB

Kamaz v Arktidě úspěšně otestoval bezpilotní nákladní vozidla

 26. 04. 2020      kategorie: Vojenská technika      0 bez komentáře

Bezpilotní vozidla Kamaz úspěšně překonaly dva a půl tisíce kilometrů v oblasti Messoyakha v Jamalo-něneckém autonomním okruhu. Testy byly provedeny v rámci společného projektu společností Gazprom Nefta a Kamaz. Účelem těchto zkoušek bylo potvrzení potenciální účinnosti bezpilotních nákladních vozidel.

V rámci testování automobily bez řidiče úspěšně prokázaly, že mohou jezdit po stanovených cestách s velmi vysokou přesností, vyměňovat si informace prostřednictvím duplicitních komunikačních systémů, rozpoznávat překážky a předvídat trajektorii provozu s ohledem na aktuální situaci na cestách. Náklaďáky byly monitorovány z řídícího centra v oblasti Messoyakha.

kamazFoto: Bezpilotní vozidla Kamaz úspěšně překonaly dva a půl tisíce kilometrů v oblasti Messoyakha Jamalo-něneckém autonomním okruhu. (ilustrační foto) | Kamaz

Psali jsme: Kopřivnická TATRA TRUCKS má za sebou rok plný novinek a nových projektů

Jak poznamenali účastníci projektu, hlavní výhodou bezpilotních vozidel je jejich neomezený výkon. Stroje s autonomním řídicím systémem se neunaví a nedělají chyby ani na obtížných a dlouhých cestách, v podmínkách nízkých teplot, sněhu a špatné viditelnosti. Ve srovnání s nákladními vozidly s posádkou je bezpilotní Kamaz až o 50 % bezpečnější a snižuje náklady na dopravu o 10 až 15 procent.

"Přestože technologie bez řidiče jsou pro Rusko relativně novým fenoménem, ​​poptávka po bezpilotních vozidlech Kamaz se projevila již před několika lety a společnost se této oblasti dlouhodobě věnuje. V poslední době o zavedení bezpilotní dopravy mezi průmyslovými podniky roste zájem a postupně se formuje legislativní rámec, který nám otevírá zcela nové příležitosti, " uvedl náměstek generálního ředitele pro rozvoj Irek Gumery.

Gumery dále vyjádřil přesvědčení, že výše uvedené testy budou mít pozitivní vliv na řešení právních otázek, které již dlouho brzdí výrobu bezpilotních vozidel v Rusku.

Psali jsme: BVP PUMA - komplexní bojový systém s potenciálem rozvoje na dalších 40 let

10. února 2020 byl na internetových stránkách Spolkového institutu průmyslového vlastnictví zveřejněn patent na nákladní vozidlo bez kabiny. Novinka od Kamazu vzdáleně připomíná nákladní auto Vera bez řidiče od společnosti Volvo, které již jezdí ve Švédsku v přístavu Göteborg. Vozidla jezdí rychlostí maximálně 40 km / h, jsou integrovány do jedné sítě a dálkově ovládané operátory.

kamaz_02
Foto: Bezpilotní nákladní vozidlo Kamaz-5490 NEO | Kamaz

Kamaz pracuje na vývoji již několik let. Například v roce 2019 společnost představila bezpilotní nákladní vozidlo Kamaz-5490 NEO, které bude použito k přepravě nákladu uvnitř továren a podniků skupiny Kamaz.

 Autor: Petr Svoboda

CENOVÉ BOMBY (570)

Komentáře

Článek nemá žádný komentář. Buďte první!

Přidat komentář

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací