EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Kolumbie pokukuje po tancích M1A2 Abrams

 17. 05. 2022      kategorie: Události      63 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Kolumbie nedávno odeslala Spojeným státům svou žádost o pořízení tanků M1A1 Abrams pro posílení obrněných kapacit země. Kolumbijská armáda totiž v inventáři žádné tanky nemá. 

Kolumbie je v současné době na dobré cestě stát se hlavním spojencem Spojených států mimo NATO (Major non-NATO ally – MNNA), i když nemá možnost do NATO vstoupit. V současném roce nastupuje na tuto cestu kromě Kolumbie i Katar. Jedná se o klíčové spojence Spojených států, kteří nejsou, nebo nemohou být členy NATO. Nejedná se ovšem o vojenský pakt,  ale o poskytnutí určitých vojenských a finančních výhod, které Spojené státy americké těmto státům nabízí. Hlavními spojenci Spojených států je v současné době 17 států, mezi nimi například Austrálie, Japonsko, Egypt, Jižní Korea, ale také například Brazílie, Tunis, Pákistán, nebo Taiwan. 

6745924Foto: Tank M1A2 Abrams ze stavu 16. jezdeckého pluku | U.S. Army

Mezi hlavní výhody těchto států jsou například možnost se podílet na amerických vojenských projektech, účast na protiteroristických misích, prioritní dodávky armádních přebytků, ale i zapůjčení vojenského materiálu či pomoc s financováním ozbrojených sil od USA.

Kolumbie v současné době neprovozuje žádný tank, hlavní obrněnou silou země jsou již zastarávající kolové obrněné automobily Engesa EE-9 Cascavel, které zakoupila v roce 1986 v počtu 121 kusů.

Plány na pořízení alespoň 50 tanků zveřejnila Kolumbie již před více jak 20 lety. Ovšem tamní vláda se tehdy zaměřovala spíše na financování protiteroristický jednotek pro boj s narkobarony a organizovaným zločinem, než modernizaci armády, té se začíná věnovat až v posledních několika letech. 

Cascavel_EE-009Foto: Obrněný automobil EE-9 Cascavel kolumbijských sil | Wikimedia Commons / Public domain

Hlavním faktorem pro pořízení tanků je stoupající napětí se sousední Venezuelou, která v posledních desetiletích investovala do armády značné prostředky k modernizaci ruskými a čínskými technologiemi, kdy mimo jiné pořídila 92 ruských tanků T-72B1V a 22 víceúčelových letounů Su-30MKV.

Kromě tanků Abrams Kolumbie plánuje nahradit také svou flotilu stíhacích bombardérů, kterou v současné době tvoří 19 izraelských letounů IAI Kfir, které se blíží ke konci své životnosti. Kolumbie zvažuje pořídit letouny Lockheed Martin F-16, a to jak olétaná letadla, tak i zcela nová ve verzi Block 70, které si pořídilo např. Slovensko.

Zdroj: Defense NewsAres DifesaZona Militar

 Autor: Tomáš Svoboda

Komentáře

Czert

30. 05. 2022, 07:07

M23
Ano, raketomety by mely smysl, ale v te nasi kleptokraticke armade, se rozume jednat nebude.

A pevnustky nemaji smysl, v dnesni dobe presnych zbrani.

Czert

30. 05. 2022, 05:01

Pivo
Jj, cesi jdou typycky ceskou cestou, od nemcu dostanou zadarmo bezceny srot a za odmenu od nich nakoupi za cca dvojnasobek bezne ceny modernejsi verze, pripadne nove tanky s tim, ze cesky prumysl nebude mit nic z toho, jak pri vyrobe, modernizaci tak i provozu.

Je velmi vtipne, a vserikajici, kdyz se clovek podiva na rozpocty srmad svedska ci finska, odecte od nich naklady na namornictvo a pak se podiva na rozpocet acr.
A srovna vyzbroj jaka je v acr a v onech zemi.
Je velmi vtipne ze cesi pri srovnatelnem rozpoctu maji cca 1/3 techniky, a to zastaralejsi.

Veritas vincit

19. 05. 2022, 15:31

Green Leader
V podstatě jsme za jedno i v bodě dva.
Potom co předvedli po 24. únoru 2022 více méně proruské divadélko jsem se jenom utvrdil ve svém názoru, že jsou prolezlí rudochama a levičákama jako rakovinou. Taky se mnou kamarád a letitý milovník a cestovatel po Německu už 2 měsice nepromluvil. :slight_smile:
U těch tanků L2Ax zavřu obě oči, ale víc mě štve, že ČR od nich kupuje plyn za 4 násobnou cenu. Snad to dopadne přes Poláky a lépe. Nechápu, jestli ti politici nahoře neumí počítat, nebo žerou jinou zeleninu,... :slight_smile: Lidem v ČR stačí ke spokojenosti, že nemusí platit 20,-Kč u lékaře. Ostatní jim uniká. To je úroveň. :cry:
Také přeji pěkný zbytek dne.

Green Leader

19. 05. 2022, 12:41

V názorech na rusáky a jejich přisluhovače jsme 100% na jedné lodi.
Nesouhlasíme spolu pouze v případě vhodnosti či nevhodnosti zvýšení závislosti ČR na Německu a tedy i v případě nákupu (nechce se mi to nazvat přijetím daru, protože to v konečném výsledku dar nebude) Leošů ze SRN.
Přeji hezký den.

Veritas vincit

19. 05. 2022, 11:12

Green Leader
Ukrajina chtěla původně jenom do EU, tak Rusáci na východě začali dělat bordel... Rozdávali na Ukrajině ruské občanství a pasy... Co by asi příznivci Putina v ČR začali říkat, kdyby si Němci otevřeli kanceláře v ČR a začali rozdávat německá občanství a pasy? Předpokládám, že by se z návalu zájemců podle ruského vzoru radovali. :slight_smile:
Rusáci jsou nepřející a neschopná verbež. Nemá smysl se s nimi domlouvat a společně chudnout. Pro Ukrajinu by to byl konec nějakého smysluplného vývoje. Pochopili to nakonec sami.
Setřást navždy Rusáky je v podstatě jejich jediná šance.

Pro německé firmy občas vyrábím. Poslední dobou jdou dolů i technicky.
Je to možná dané i tím, že si běžní spotřebitelé vystačí s čínským šuntem. Linie dotyku mezi kvalitou a šuntem se rozmazala na šedý podprůměr.

Green Leader

19. 05. 2022, 10:06

Předchozí příspěvek je pro Veritas Vincit.

Green Leader

19. 05. 2022, 10:05

"V podstatě jsme průmyslově stále 17. spolková země Německa. Chrání to ČR minimálně před chudobou východního typu a tvořivé motivuje."
Ano, jsme na Německu závislí ekonomicky a politicky, nevidím proto důvod ještě pro vojenskou závislost. Po napadení Ukrajiny Němci předvedli takovou morální akrobacii, že by od nich státy střední a východní Evropy neměly koupit v příštích 20 letech ani krabičku sřeliva.
Hele, já bydlím skoro na hranicích a v Německu občas pracuji. Většina lidí, které tam znám si myslí, že kdyby NATO Putina nezlobilo, tak se s ním dalo nějak domluvit. Na osudu Ukrajiny jim záleží míň než na výsledcích Bundesligy. Takže asi tak.

MXM

19. 05. 2022, 02:25

tyhle kolosy pro Kolumbii? To je snad blbý vtip. Vzhledem k terénu u hranic a i jinde je jasné proč neměli tanky. V tom si představit šedesátitunové kolosy leda jak se topí v bažinách kde je znehybnělé loví týmy s PTŘS. Abrams je stavěn na volné prostory bez velkého množství vody.
Abrams nakonec může fungovat i v Polsku, jenže srážky jsou jinde než nějakých dvacet let zpět tak to Poláci riskli. Jenže toto v Amazonii nehrozí, tam je skleníkové podnebí a terén nevhodný pro tankové operace. I 40-46t T-72-90 je na tamní podmínky hodně, ale nějak se s tím ještě dá pracovat. Fakticky ty stroje pokud se koupí budou buď v garážích nebo tu a tam na předvedení pro civilisty. Reálná bojová hodnota v podmínkách Amazonie je hodně diskutabilní.

Veritas vincit

18. 05. 2022, 23:37

Green Leader
Nemyslím, si, že by to někdy po roce 1918 fungovalo.
Byl to doběh setrvačností po funkčním systému CaK.
Dá se to celkem vypozorovat z historických událostí.
Čím dále od roku 1918, tím větší nesoulad, hašteřivost, neúcta k zákonům a pravidlům, podvody a lhaní. Vše více či méně bez trestů pro "vrchnost".

Globální přenos technologií není mantra. Norové sice testují, ale řekl bych, že nakonec nekoupí.
V podstatě jsme průmyslově stále 17. spolková země Německa. Chrání to ČR minimálně před chudobou východního typu a tvořivé motivuje.

Za 1.republiky neměli volební právo státní zaměstnanci, protože měli definitivu.
Proto nebyla republika přebujelá úředníky bez odpovědnosti a svázaná neschopností.

Green Leader

18. 05. 2022, 22:45

Prosím nekrmit

Veritas vincit

18. 05. 2022, 22:42

Z
Na soukromém serveru je v podstatě nesmysl požadovat svobodu slova.
Na tomhle serveru je obrovská svoboda slova.
To mi můžeš věřit.

Z

18. 05. 2022, 22:12

Marně hledam své diskuzni příspěvky. Prosze zmizeli jako vse co *prekracuje* svobodu vyjadrovani. Vadí vam pismeno z? Tak mozna ho zrušíme a co A adolf ci H hitler? Z je i komik zale skyj, ktery proti valce nedelal nic.

Green Leader

18. 05. 2022, 22:06

Veritas Vincit:
No, já věřím, že to po 1918 jinak fungovalo...ale třeba jsem jen naivní a nezažil jsem to. Lidi si minulost vždycky glorifikujou.
V době globálního přenosu technologií je poznámka o "exotu" irelevantní. Norové K9 netestují pro srandu králíkům.
Svobodné volby nemůžou být jen pro chytré obyvatele, protože už by pak nebyly svobodné. Ten systém je prostě blbej, ale pořád je to nejlepší možnost...za tohle jsem zvonil klíčema:)

Veritas vincit

18. 05. 2022, 21:50

Green Leader
Nestěžuji si, jenom konstatuji.
Vím s kým mám tu čest. :slight_smile:
Jasně. Svobodné volby jsou pecka. Pro chytré obyvatele. :slight_smile:

Veritas vincit

18. 05. 2022, 21:40

Green Leader
Odpovídá to přesně slovanské mentalitě. :slight_smile:
Nic nerozhodovat a počkat, jak se to vyvrbí. No a vyvrbilo se to s Leopardama. Občas také bývá bezhlavé rozhodnutí na poslední chvíli a špatně.:slight_smile:
Fungovalo Československo, nebo ČR snad někdy jinak? :smile:
K2BP je asi dobrý tank, ale v Evropě exot. Zdejší Slovani tomu říkají hledání "třetí cesty", která je v historii zavedla vždy do řiti. :slight_smile:

Green Leader

18. 05. 2022, 21:32

Veritas Vincit:
Hele stěžovat si, že lidi volí tak jak volí, nemá cenu. Tím si jen poškozuješ karmu:). Důležitější je ptát se PROČ volí právě takhle. Ale hlavní je, že tu vůbec svobodně volit můžeme. To je prostě pecka.

Green Leader

18. 05. 2022, 21:23

Demonstrovat za Abramsy? Joo, to by bylo super. ale asi by to moc nepomohlo. Spíš mi vadí, že se vlastně jiná možnost než Tigery, teda vlastně Leoše, ani nevzala v potaz, A třeba K9 by za dotaz stál, o Abramsech nemluvě. Všichni jsou spokojení.
Takže se sepisují různé koncepce, Bílé knihy a právní posudky a najednou se všechno změní ze dne na den. Priority jsou najednou jiné. Náhoda nebo korupce? KMW idi na chuj!

Veritas vincit

18. 05. 2022, 18:25

Green Leader
Vždyť by nám nemohli z USA poslat ani plně vybavené M1A2(v3).
Domorodí Slovani tady ukradnou a zpeněží úplně všechno co není přivařený, nebo zabetonovaný. Nemají úctu ani k duševnímu vlastnictví ...
Podívej se, co se děje na Prařském hradě se zákony a právem a to je jenom "vrcholek ledovce" (zkartace,...). Kolik že to  dostal MZ ve volbách, 53%? :slight_smile:

Veritas vincit

18. 05. 2022, 18:00

Green Leader
Že si Němci kupují svědomí o tom žádná.
Po jejich ostudném chování vůči Ukrajině ztratili u mě morální kredit a přišel jsem o kámaráda. :slight_smile:
Jestli chceš demonstrovat za Abramsy M1A2(v3), tak se určitě přidám.
Zdejší Slovani nás budou kamenovat. :slight_smile:

zero foxtrot

18. 05. 2022, 17:40

Green Leader
:heart: Chris Dixon.

Green Leader

18. 05. 2022, 14:08

ad Z: přestaňte ho proboha krmit.

Green Leader

18. 05. 2022, 14:07

Veritas Vincit:
Já s tebou v dost věcech souhlasím, ale to Rakousko není dobrý příklad. Jejich armáda je spíš taková domobrana, brutálně podfinancovaná a třeba ty jejich Lea jsou second hand z Portugalska a v sociální náloži. Podle Bundesheeru bych se fakt v ničem neřídil. O Švýcarsku si iluze taky nedělám.
Jak už jsem psal, helmuti nejsou ježíšci- za našich 20 mld si koupí čistý svědomí za to jak se chovají k Ukrajině (Gepardy se ještě nepohly z Vaterlandu ani o píď) a navíc zvýší svoje šance na prodej Lynxe. Takže za mě všechno blbě.

Martin23

18. 05. 2022, 13:39

Jak jsem řekl, o level sofistikovanější styl diskuze. Jeden dva řádky o tuhém metabolickém produktu.

S příchodem špindíry tady přibude hodně nadávek a ubude textu v příspěvcích.

NATO!

18. 05. 2022, 13:16

Z - ty rusácká filcko, mě nezajímá blábol primitiva tvé velikosti.

bombero

18. 05. 2022, 13:10

z ero russak- jj, aspon se nevymlouvám jako 12 harant, že z znamená zoro.Ani za své názory se neumíte postavit. Ale co čekat od prolhanýho russáka. samý vychlastaný velkohubý primitiv.aspon se ale v plné kráse ukazuje ta jejich "pravda a vyspělost"
žádný čech se nemůže zastávat russka. jedině ten, co s nima kolaboroval před listopadem a ted vzpomíná, jak se díky udávání měl tehdy dobře.neznám větší lidský odpad

NATO!

18. 05. 2022, 13:02

Z - ty přiblblej rusáku, nic jsem o zbraních ohledně Kolumbie nepsal. Přidej dioptrie.

NATO!

18. 05. 2022, 12:17

Ano, Martínku anal ytiku. Ty přece znáš Kolumbii líp, než Kolumbijci. Oni nevi, že tam mají hory a vody. Snad ti platí.

NATO!

18. 05. 2022, 12:12

Martinek je čistá duše. Přelouská své idoly jako je tupec a filcka Koller a oddaně papouškuje. A k těm letadlům. Ještě si někdo pamatuje, jak v Černém moři rusáckej šrot SU24 ,,vyděsil,, americkou lodičku. Martinek měsíc psal..... hrábě a nenechal se zviklat. Hrábě!!!! Je zatvrzelej.

Martin23

18. 05. 2022, 11:55

Špindíro, myslím, že je už po těch tvých pár příspěvcích jasné, že sem přivedeš kvalitativně ještě o level vyšší styl diskuze, než na jaký jsou zvyklí místní svazáci.

No a co se týče Kolumbie, já nikomu nic neradil. A pokud jsem se vyjářil, tak v tom směru, že v pralese a v horách se problematicky uplatňují všechny těžké tanky.

Proto také Kolumbie žádné dosud nemá a Brazílie jich má minimum a poohlíží se po tanku do 50 tun.

Grohmann přímo napsal: Nízký počet a zastaralost tanků není u Brazílie překvapením. Brazilské území pokrývá z velké části amazonský prales, na jihu a severu horská pohoří. Brazílie tedy není územím vhodným pro velké tankové operace.
https://www.armadninoviny.cz/brazilie-hleda-novy-hlavni-bojovy-tank-maximalni-hmotnost-50-tun.html

bombero

18. 05. 2022, 11:53

a jak takové vedro vypadá včetně kremačního tanku zde :thumbsup::flag_ua:
https://www.youtube.com/watch?v=ZJg2mhwVpWI

Veritas vincit

18. 05. 2022, 11:49

NATO!
Zbytečně marníš čas.
Vidíš, že je to Slovan (neosvazák a neomarxista).
Sám přiznává (což je mu ke cti), že nepozná nadzvukový bombardér s měnitelnou geometrií křídel od podzvukového bitevníku, ale bez patřičného vojenského vzdělání dokáže všem na světě radit a poradit, jakou by měli mít výzbroj a jak budovat armádu. :smile:
Dnes, jaké tanky nejsou vhodné pro Kolumbii. ČR pevnosti v průsmycích, aniž by specifikoval kterých,... :smile:
Profesor Cyril Höschl by nám asi řekl více o stavu individua, zda jsou to pouze náhlé výrony hlouposti, nebo přebujelé ego neználka s nutkavou potřebou exhibovat. :slight_smile:

bombero

18. 05. 2022, 11:49

myslím, že spoustě russáků bude brzy vedro a z počasí to určitě nebude
https://techsvet.cz/nejnovejsi-zpravy/ukrajinci-obdrzeli-zbrane-duchu-nejsou-ani-v-nabidce-vyrobcu-co-je-to-za-zbrane/daniel/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

NATO!

18. 05. 2022, 11:22

Dneska jsi poradil Kolumbii, prej pro ni nejsou vhodné Abramsy.

Martin23

18. 05. 2022, 11:18

a pro místní svazáky taková perlička.
NIKDE a NIKDY jsem o sobě neříkal, že jsem expert.

Ostatně kdyby mi nad hlavou proletělo Su 24 nebo Su 25 vůbec nemám problém říct, že bych je nepoznal. Nikdy jsem nic takové nejen netvrdil, ale hlavně jsem to ani vědět nepotřeboval.

NATO!

18. 05. 2022, 11:17

Zkus droždí, martinku, zlepšují paměť.

NATO!

18. 05. 2022, 11:15

Zbraně bojovat nemusí, martinku anal ytiku. Je to výhoda. Ale..... rusáci by věděli, že by mohly.

Martin23

18. 05. 2022, 11:15

No špindíro, to mi s tím Su 24 a Su 25 fakt uniká pointa. Tyhle tvoje dietní nesmysly, těžko komentovat.

Ale tady zapadneš. Drtivá většina místních svazáků komentuje také podle toho kdo píše.
obsah je vůbec nezajímá, jak jsi právě předvedl.

Martin23

18. 05. 2022, 11:09

Mark

No armáda se nevybuduje za měsíc a její koncepce by měla fungovat desítky let.
Pak si stačí vzpomenout, jak se Evropa změnila jen za posledních 30 let. Všechno je jinak.
Za 10 či 20 let může být skrze boje o zdroje, migraci a zase všechno může být jinak.

Ale asi je zbytečné se tím tady unavovat. Soupeře máte, ten je přes 1000 km daleko. Jestli kvůli němu kupujete 40 tanků, tak ty rozhodně nebudou bojovat na našem území. Prostě expediční sbor. Každý stát NATO dá nějaké jednotky a zbraně a bojovat se bude jinde.

Pokud chcete armádu, která bude bránit území tohoto státu a případně, když se změní okolnosti i sama, chce to úplně jiné uvažování. Ale asi by se mělo začít tím, že se muži začnou opět povinně cvičit. Asi ne 2 roky, ale dva tři měsíce určitě. Pak se musí armáda budovat tak, že nepřítelem se může stát kdokoliv.

On je to právě problém evropské kliky NATO. V zásadě by měl každý stát NATO především stavět armádu tak, aby zvyšoval SVOJI vlastní obranyschopnost. Evropské státy dělají expediční sbory, které když spojí, je to síla, ale samy se nejsou schopny bránit.


Víc to řešit nebudu. Je to zbytečné.

NATO!

18. 05. 2022, 11:07

Jsme přece stáří známí, martinku anal ytiku. Stačily ti jenom 4 tydny na rozeznání těch letadel. Jak všude rikam, seš expert.

Martin23

18. 05. 2022, 10:53

NATO!
Svazáku, tak tvůj profil tady neznám. O Su 24 a Su 25 jsem tady snad nic neříkal. No minimálně slouhé měsíce, protože o tom nic nevím.

Veritas vincit

18. 05. 2022, 10:46

Green Leader
Samozřejmě Abrams M1A2 SEPv3 je u mě No.: 1.
Dovedeš si představit ten nářek zdejší slovanské mentální chudiny, která vyrostla s hlavou v komunisticko-ruské zadnici, dodnes má hnědý pruh na krku od ruského svěrače a ve stejném bezvědomí "vzdělala a vychovala" i své potomky? :slight_smile:
Technika jim vůbec nic neříká, ale o to hlasitější jsou odborníci "na všechno". :slight_smile:

Veritas vincit

18. 05. 2022, 10:29

Green Leader
Pro ČR a pro AČR je to určitě luxusní nabídka.
Těžko někdo nabídne něco výhodnějšího a tak blízko.
"Myslitelé a pracanti" v ČR stejně na víc nemají a nikdy mít nebudou.
Polovina obyvatelstva by ty peníze stejně raději projedla v Babišových uzeninách a hořkých kuřatech. :slight_smile:
Mají je Švýcaři i Rakušáci. Země, kde jsou mnohem dále než ČR. Bude práce a šance pro chytré hlavy a šikovné ruce.

Green Leader

18. 05. 2022, 10:19

To Mark:
Taky bych raději viděl v Přáslavicích Abramsy. Ruských a německých tanků už jsme v Česku viděli zbytečně moc.

Green Leader

18. 05. 2022, 10:15

To Veritas Vincit:
"Debatovat s lidmi, kteří považují bezdůvodnou agresi na území cizího státu, zabíjení dětí, civilistů, loupení, rabování a devastaci majetku za "fajn", nemá žádný význam."
V tom s vámi naprosto souhlasím. A přesně z toho důvodu nemám nejmenší chuť utrácet nasše peníze zrovna u německého zbrojního průmyslu.
Němci se na začátku války nezachovali jako spolehlivý spojenec a my bychom to měli vzít v potaz a ne se chovat jako motorista v devadesátkách, který se nemohl dočkat až ze Škody 120 přesedne do orezlýho Opela ať to stojí, co to stojí.
Btw jak víte, že se jedná o "luxuxní nabídku"? Vy už znáte detaily?

Mark

18. 05. 2022, 09:46

Martin23

Nepřipadá mi, že by Ukrajina byla bez tanků a paliva. Možná jsou problémy, ale bez? Asi bylo lepší napsat, když Ukrajincům docházejí tanky, tak si odtáhnou ruský.
https://twitter.com/RALee85/status/1526566761323192325?t=fNpMdRbMa0xt-J949Mk1_Q&s=19


Javeliny, Nlawy jsou velice efektivní a naše armáda by je rozhodně měla taky mít. Vážně si myslíš, že se bojuje jen ve městech?

Obranu proti sousedům? ČR sousedí s Ruskem? Protože Rusko je jediná země v Evropě, která může ohrožovat ČR a po minimálně jednu generací se to nezmění. Promiň v něčem jsem se spletl, Rusko vlastně není v Evropě a asi ani v Asií, oni žijí na vlastním kontinentě.

Pevnůstky v horských průsmycích? Trochu mi uniká v jakých horských průsmycích.

NATO!

18. 05. 2022, 09:39

David - Ano, soudruzi umí zkrachovat i ropnou velmoc.

David

18. 05. 2022, 09:36

K onomu nebezpečí ze strany Venezuely - to bylo aktuální před takovými 10-15 lety, za Cháveze, kdy Venezuela nakupovala od Ruska atd. zbraně ve velkém, tehdy byly nakoupeny právě ony T-72, ale i BMP-3 a BTR-80. Ale dnes je to venezuelské zbrojení už mnohem slabší, protože na něj Venezuela nemá peníze

Mark

18. 05. 2022, 09:31

Veritas vincit :thumbsup:

Vláda by měla využít nabídku s Leopardy, má to jen samé výhody a i přesto, že bych tu radějí viděl taky Abramsy. K2, Merkava je tak trochu utopie, museli by je mít aspoň naši sousedi co mají přístavy, třeba Polsko.

NATO!

18. 05. 2022, 09:16

Ty seš velký odborník, Martínku, tys poznal rozdíl mezi SU24 a SU25 za jediný měsíc.

Martin23

18. 05. 2022, 08:48

Co se týče tanků pro naši armádu, viděl bych to tak.

Zase půjde jen o expediční sbor a je úplně jedno, jaké tanky nakoupíme.
Takže je třeba si rozmyslet, zda chceme efektivně bránit zemi nebo mít jednotky, které nás půjdou bránit jinam (třeba do Afganistánu nebo na Ukrajinu)


50 milionová Ukrajina je dnes bez tanků., bez paliva.


Někteří hodně horují pro Javeliny (já sice slyšel,že na Ukrajině nejsou úplně nejoblíbenější - nehodí se do měst jako jiné RPG), ale osobně bych šel spíše cestou tohoto typu zbraně.


Dál je zjevné, že jsme v regionu, který je i pro ruská pozemní vojska nedostupný. Takže pokud chceme vytvářet obranu vlastního území, tak proti sousedům.


Takže zopakuji, co jsem zde psal naposledy před mnoha měsíci.
Základem obrany této země by měla být především moderní PVO a raketové vojsko. Nejlépe nosiče s dostřelem stovek kilometrů.
A patrně budu znovu terčem kritiky, ale využil bych opět geografickou situaci v zemi.
Jak se ukazuje na Ukrajině, tak i dnes se tam používají zákopy a opevnění.
Rozhodně bych, tak kde to je příhodné postavil malé pevnůstky. Především v horských průsmycích.

Martin23

18. 05. 2022, 08:11

Kolumbie je sice blízký spojenec USA, ale tohle není zrovna rozumný nákup.

S ohledem na geografickou situaci v Kolumbii bych volil spíše nějaký lehký tank.
Pás hor, pralesy, v nížinách hodně vody.

NATO!

18. 05. 2022, 07:03

Největší výhra NATO a EU. Okamura, Foldyna, Skála a další kremrole žijí tady a ne tam.

Veritas vincit

18. 05. 2022, 01:10

Green Leader
Debatovat s lidmi, kteří považují bezdůvodnou agresi na území cizího státu, zabíjení dětí, civilistů, loupení, rabování a devastaci majetku za "fajn", nemá žádný význam.
Jenom šašek bez mozku pracuje "u firmy" (v EU, NATO), kterou pomlouvá a nepracuje "u fajn" Ruska. Hodně to vypovídá o inteligenci individua.:slight_smile:

Nabídka 20 tanků L2A4 darem a výroba v ČR 40 tanků L2A7 je pro ČR a AČR luxusní nabídka.
Já osobně bych dal samozřejmě přednost technice a technologii USA, ale německá nabídka je luxusní, centrála a servis u souseda pár km,..., má moji plnou podporu.

Green Leader

17. 05. 2022, 23:37

To Veritas Vincit: Když někdo (a Němec obzvlášť) dává něco zadara, jsem vždycky ve střehu. V Německu pracuji, většina mých kolegů tvrdí, že Put-in je fajn chlap a že všechno posralo NATO. Opravdu chcete právě tam a takhle utratit 20 mld ze svých daní?

Marty

17. 05. 2022, 20:50

za mě byl K2 taky favoritem, ale takováhle příležitost se nemusí jen tak naskytnouta a proto se neodmítá, s přenesením výroby k nám by došlo i ke kvalitativnímu skoku domácího průmyslu.
Jen dotaz ke článku, Kolumbie tedy jedná o M1A1 nebo A2?

NATO!

17. 05. 2022, 20:16

Čest.

Zdeněk.

17. 05. 2022, 19:29

Tvaroh: to je i M1A1...atd. Jenže Leopard 2A4 už byl v tu dobu celkem vychytany, coz je přelom 90tych let. Dobry základ tanku se dobře modernizuje. Coz se o T-72 a jeho nasledovnicich říci nedá.

Rozhodně jako tank pro výcvik a následně v případě potřeby záloha, je to velmi dobrá volba.

Už jen z důvodu možnosti servisů a novovyroby 2A7 to má potenciál na 20-30 let.

Za mě ano.

K2/Merkava jsou výborné stroje, o tom nepochybuji.

Tajdtrdlík

17. 05. 2022, 18:17

Tak teď už jen naverbovat Karla a je vyhráno, žádnej slovan si na nás netroufne.

Zdeněk.

17. 05. 2022, 17:28

Jakýkoliv Leopard 2Ax je lepší než ty ruské pojízdné rakve možná s vyjímkou T-90M, ale ty stejně nemají.
Dostat 20ks a zakoupit dalsich 40ks moderních..., to uz je na naši republiku úspěch!!

Proti těm pár T-72M4CZ je tohle značný skok vpřed!

Veritas vincit

17. 05. 2022, 16:12

Aja
Dostat zadarmo 20 Leopardů L2A4, které provozuje Rakousko, Kanada, Chile, Finsko, Řecko,Maďarsko, Indonésie, Norsko, Polsko, Singapur,Španělsko, Švédsko,Švýcarsko a Turecko ti připadá málo? :slight_smile:
Navíc byl předběžně domluven nákup L2A7 v počtu 40 kusů. Vyrobit je má český průmysl ve spolupráci s KMW (Krauss-Maffei Wegmann GmbH & Co KG).
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/cesko-ma-dostat-tanky-leopard-2a4-a-pak-si-koupit-modernejsi-verzi-40397292

bombero

17. 05. 2022, 14:58

Aja- ty staré mají být jen pro výcvik, ostatní mají být L-2

Aja

17. 05. 2022, 14:52

re Im Bier steckt Wahrheit: Ty staré leopardy to bude dar za trest. Než se dají do použitelného stavu (a ani pak nebudou použitelné pro moderní bojiště), tak se v tom utopí víc peněz, než by stály nové a moderní Abramsy, nebo K2.

David

17. 05. 2022, 13:18

Jsem maličko skeptický - o zájmu o Abramsy se v Kolumbii mluvilo již cca v r. 2000, a za těch dvacet let z toho nic nebylo. Stejně tak Kolumbie deklarovala zájem o Merkavy, ale i o T-64 - a také nic