Masivní nákup Gripenů E: Ukrajina buduje novou páteř své obrany
Jádro ukrajinského letectva tvoří postsovětské letouny. Po ruské invazi na Ukrajinu obdržela letouny západní provenience, jako F-16 či francouzské letouny Mirage. Překvapivě se proto Ukrajina rozhodla vydat směrem k letounu, který ani nemá ve výzbroji!
Foto: Ukrajinský prezident Zelenskyj v kokpitu Gripenu E během jeho návštěvy v Linköpingu. Za ním švédský ministerský předseda Ulf Kristersson | Síť X

Ukrajina se rozhodla nakoupit nejnovější švédské letouny Gripen E, a to ne zrovna v malém objemu. Hovoří se o více než 100 letounech, přičemž zdroje uvádějí i 120 a 150 letounů. Prozatím nebyl stanoven časový rámec dodávek ani plán financování. Nicméně se spekuluje, že nákup může být zaplacen z ruských zmrazených aktiv. Gripen E se tak stane první nově vyrobenou stíhačkou v ukrajinském letectvu od roku 1991, kdy Ukrajina získala nezávislost na Sovětském svazu.
Švédský premiér Ulf Kristersson a ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj 22.10. podepsali dohodu s cílem „prohloubit spolupráci mezi vzdušnými silami“. Základem této dohody je potenciální velká exportní dohoda zahrnující 100 až 150 stíhaček, uvedl Kristersson. Dohoda byla podepsána před letounem Gripen E v Linköpingu, kde se nachází výrobní závod Saabu. Právě zde si ukrajinský prezident Zelenskyj mohl podrobně letoun prohlédnout jak zvenku, tak i zevnitř. Švédsko-ukrajinská dohoda zahrnuje také výměnu zkušeností ve vedení vzdušného boje. Právě válka na Ukrajině ukázala, že se letecké souboje budoucnosti budou odehrávat zcela odlišně, než jak se předpovídalo. Kromě plánu na dodání Gripenů ukrajinskému letectvu uvedla švédská vláda, že při dalším vývoji pokročilých systémů, včetně Gripenů, využije „jedinečné zkušenosti Ukrajiny s vzdušným bojem a obranou“.
I kdyby Ukrajina obdržela „pouze“ 100 Gripenů E/F, bude se jednat o zdaleka největší exportní objednávku tohoto typu a zároveň o největší prodej zbraní Švédska v historii. Nejnovější verzi letounu Gripen si prozatím objednaly čtyři země. Domácí Švédsko objednalo 60 kusů, dalšími zákazníky jsou Kolumbie (15 až 24 strojů), Thajsko (4 stroje) a Brazílie (36 kusů).
V minulosti se spekulovalo, že Ukrajina může obdržet starší letouny Gripen C/D. Dlouhodobý plán Švédska je totiž mít do roku 2030 v provozu 120 Gripenů, z nichž polovina by měla být nové varianty E. Ukrajina by tak teoreticky mohla obdržet zhruba 37 vyřazovaných švédských Gripenů C/D, reálné číslo ovšem bude spíše menší, a to hlavně kvůli únavě draku letadla, olétání a dalším faktorům. Kristersson uvedl, že dodání nových Gripenů E na Ukrajinu by trvalo přibližně tři roky. Vzhledem k naléhavé potřebě stíhaček dnes Zelenskyj uvedl, že by rád viděl Gripeny dodávány od roku 2026. To by téměř jistě zahrnovalo i použité Gripeny C/D.
Navzdory příchodu západních letounů F-16 a Mirage 2000 se ukrajinské letectvo i nadále silně spoléhá na stíhačky ze sovětské éry. Ukrajina se však dlouhodobě snaží získat moderní západní stíhací techniku ve větším množství než použité F-16 a Mirage, jejichž zásoby jsou omezené. Současné ukrajinské Mirage 2000 a F-16 jsou na dnešní měřítka již poněkud zastaralé a blíží se konci své životnosti a bude je třeba brzy vyměnit. A právě Gripen by mohl být pro Ukrajinu ideální volbou.
Foto: Nejnovější varianta Gripen E vyzbrojený raketami Meteor a IRIS-T | Saab
Letouny Gripen totiž byly od počátku konstruovány s ohledem na vysokou efektivitu a spolehlivost. Letouny tak jsou schopné startovat z neupravených polních letišť a horších silnic a pozemní personál může tvořit i neodborný personál po krátkém zácviku. Vedení bojových operací za velice drsných podmínek s nevycvičeným personálem je přesně to, pro co byl Gripen stvořen. A přesně tyto operace by mohly ukrajinskému letectvu výrazně pomoci. Bylo by možné operovat z menších improvizovaných letišť, díky čemuž by bylo možné letouny skrytě takticky rozmístit na více místech a provádět tak překvapivé údery proti ruským jednotkám jak na zemi, tak i ve vzduchu či na moři. Výhodná by také byla spolupráce s letouny AWACS Saab 340 vybavené radarem Erieye, které Ukrajina od Švédska taktéž obdrží.
Zdroj: The War Zone















Komentáře
Marty
28. 10. 2025, 08:44pro chatbota: Ukrajina brání své území, národní identitu a civilní obyvatelstvo ty tupá zavirovaná nicko
pro Knedla: Obama nevlítnul do Afghánu a Putin onu intervenci podporoval, a nechápu co měl odvetný úder po napadení USA společného s nevyprovokovanou argesí ruSSistických fašounů na Ukrajině
jinak mylsím že pro potřeby Ukrjainy je Gripen dobrou volbou, jen by to ke vhodným strojům chtělo také vybudovat/rozšířit dodavatelský řetězec zbraní ale jinak výbroj v podobě Meteoru v kombinaci se Švédským AWACSem může slušně zatopit ruSSistickému letectvu a opět o něco vzdálit jeho dosah od části Ukrajinských civilistů + podopořit i samotné pozemí operace na frontě, nebude to "gamechanger" ale obrovská podpora jednoznačně
Azor
28. 10. 2025, 11:14Marty.
" Ukrajina brání své území, národní identitu a civilní obyvatelstvo ty tupá zavirovaná nicko
pro Knedla: Obama nevlítnul do Afghánu a Putin onu intervenci podporoval, a nechápu co měl odvetný úder po napadení USA společného s nevyprovokovanou argesí ruSSistických fašounů na Ukrajině"
Slova,slova a nic než slova !!! Podepřete jako já, to své tvrzení !!!! Máte na to???Např Chartou OSN !!!
Salut.
Marty
28. 10. 2025, 11:30nechápu co je poruchovému softwaeru do úmluvy živejch lidí, ale pokud mi vytýká pytel jedniček a nul že jen mluvím, nechť přede mě předstoupí ve své fyzické podobě a předvede mi reálné činy místo slov:rofl:
Azor
28. 10. 2025, 12:03Marty.
", nechť přede mě předstoupí ve své fyzické podobě a předvede mi reálné činy místo slov"
A k čemu vám to bude??
Aby jste se ještě víc zesměšnil???
Stačí když nedokážete rozebrat(a mít tak svoji myšlenku-ne jen z hlavního proudu)to co vám píšu a uchylujete se k Whataboutismusu.
Salut.
Marty
28. 10. 2025, 12:11Azor
no bude mi to přece k tomu, abych ti dal šanci přebít moje prázdný slova, tvými skutečnými činy, bude mi to k tomu abych ti dal příležitost mě přesvědčit, a taky sem moc zvědavej jak mě zesměšníš když se fyzicky setkáme:stuck_out_tongue_winking_eye:
Czertik
28. 10. 2025, 15:06rexik
budes se divt ale osn amickou invazi do afg podporilo.
dej sem link na to kde osn podporilo invazi ruska na ukrajinu.
napoveda - diky ruskemu vetu kdyz neprojde odsouzeni ruska jako agresora tak to neni to same jako rict ze ruska agrese je schvalena.
byt kdyz zo rusove tak chapou...tak se nemuzem divit proc je rusko v takovych srackach.
Azor
27. 10. 2025, 21:37"Ukrajina buduje novou páteř své obrany"
A co že všechno ještě budou "bránit"????
"Ukrajinští vysocí polní velitelé v noci na dnešek přiznali, že pro své obklíčené vojáky v aglomeraci Pokrovsk – Myrnohrad už nemohou nic udělat, a že tak rychlý pád města Pokrovsk nikdo v Kyjevě nečekal.
https://www.unian.ua/war/zmi-rozpovili-pro-situaciyu-u-pokrovsku-13174185.html#goog_rewarded
Jak jsou na tom ostřílenní vojáci ???
https://vchasnoua.com/news/ia-zaisov-na-poziciiu-u-travni-i-viisov-u-zovtni-istoriia-kota-iakii-5-misiaciv-probuv-na-poziciyi-na-pokrovskomu-napriamku
A jak asi na tom jsou běžní či busifikovaní "vojáci"???? Kanonfutr !
A jak se na to dívají "ukrajinské"ženy???
https://cntime.cn.ua/u-gromadi-na-chernigivshini-vpershe-projshla-hoda-na-pidtrimku-vijskovih-yaki-znikli-bezvisti-chi-po-article/
"Včera kyjevská média zveřejnila rozsáhlou analýzu, že ani Tomahawky, ani další dodávky zbraní ze Západu, už Ukrajině nepomohou vzdorovat Gosudarově výkonné válečné mašině, protože Ukrajina už teď nemá vojáky ani, aby zaplnili mezery v její obranné frontové linii.
Podle přiznání několika ukrajinských polních komandýrů má současná bojová pěší rota ukrajinské armády už jen 50 až 70 vojáků, tedy 30 až 50% obvyklého tabulkového počtu pro jednotku této velikosti a typu. Tito vojáci jsou navíc ve věku 40+, a nejsou tedy fyzicky, ani zdravotně způsobilí pro náročný boj v přímé linii kontaktu.
Ukrajincům prý chybí hlavně operátoři dronů, ti musí být mladí, a dobře vycvičení, aby svou funkci zvládali. Chybí jí drony, prý až polovina ukrajinských jednotek operátorů dronů nemá k dispozici velmi často žádné drony. Obrněná vozidla a tanky prý většina jednotek ukrajinské armády už dlouho ani neviděla, tedy pokud nebudeme uvažovat, že celkem pravidelně je vidí na ruské straně."
https://kyivindependent.com/more-than-tomahawks-what-ukraines-military-says-it-actually-needs/
Tož tak.
Pepík Knedlík
27. 10. 2025, 21:57Azor
Ukáčka už klečí, ale totalitni režim na Okrajine podporovány SSA a GB a EU musí žít. Vše je co se děje "reinkarnaci" co se stalo po Slaligradu jen s tím rozdílem, že Rusko má čas.
Stále se neříká, že Rusko chce splnit svoji operaci a nějaký Helmut nebo Donald jim nebude nic diktovat. Ostatně diktovat Putin co má dělat Obama v Afghánu?
Czertik
28. 10. 2025, 00:20knedle ss
tak to uz sou zajimave noty, tak putin vAlku schvalne prodlzuje, prode neni v jeho zajmu ji rychle vyhrat. wow.
a neboj, pokud vypadne ruso z ukrajiny, tak vetsina sveta zapomene ze nejake rusko vubec existuje.
Czertik
28. 10. 2025, 00:18rexik
a co chlastas kdyz pises ze ukrajinci casteji vidi ruskou techniku nez svoji ? nedostatek dronu ? u ukrajiny ? kdy sedrony obcas vraci domu protoze nenasly zadny rusky cil ?
Roman
27. 10. 2025, 19:36Pepík Knedlík
Ano, pan Donald má rád "pohádky" a proto se na Putina po úspěšný zkoušce nasral.
----------------------------------------------------------------------------------
Oranžáda se na putlera určitě nenasral kvůli nějaký vybájený a vylhaný raketce , ale jenom kvůli tomu že nechce vyjednávat ani o příměří a nenavrhnul ho na Nobelovku , ty dementní kolaborantskej retarde . Začni aspoň trošku používat mozek . Teda jestli ti v tý tvojí fašistický kebuli zbyla aspoň třešinka .
Czertik
27. 10. 2025, 18:44jeste sem zapomel, pokud ukrajinci ty gripenybudou provozovat stejne "levne" jako cr, tak to aby se zabavovani ruskeho majetku konalo kazde 3 roky.
Marty
28. 10. 2025, 09:47Czertik
vzhledem k množství to bude výrazně levněji a pokud skutečně bude nakonec na Ukrajině i vlastní výrobní závod, tak eště levněji, je to stejný efekt jako proč naše F-35 budou dražší než Americké? menší počet a výroba žádných nebo jen malé části náhradních dílů oproti masové produkci celých systémů, to vždy udělá zásadní rozdíl, nám se navíc do nákladů promítá fakt že Gripeny máme v pronájmu - ano tehdy to vydávali za formu úspory, pochopitelně že v reálu je pronájem dražší než nákup... ale to opravdu není průser posledních 3 vlád... nějak to doklepat musíme než bude něco nového... a dnes je odkupovat by už zase byl vrchol blbosti
Czertik
28. 10. 2025, 15:10marty
vzhledem k mnozstvi to bude vyrazne levnejsi ? proc myslis ? myslis ze pripenu c/d letalo po svete prilis malo na to, aby to bylo levne kvuli mnozstvi ?
nebo ses presvedcen o tom ze cesi meli nejakou specialni vysokohorskou prirazku ?
Czertik
28. 10. 2025, 15:15a proc si myslis ze nase f35 budou drazsi nez americke ? neples si cenu samotnych letounu a ekosystemu okolo nich. zvlas pokud k tomu pripocitas munici.
a pokud se nepletu, tak evrope se maji vyrabet nahradni dily pro f35 cili tranport jich bude k nam levny.
a ne marty, ja skutecne nescitam naklady na pronajem a provozni naklady to jedne castky.
Marty
29. 10. 2025, 06:00Czertik
jednak jich bylo méně než je plánovaných Eček ale hlavně jich bylo méně pro nás, když si do firmi pujdete koupit 2 škodovky, moc velkou slevu neuhádáte, ale pokud jich chcete nakoupit, uplně těch samích třeba 30, věřte že sleva na nákupu bude + na nákupu náhradních dílů to samé, ceně každé techniky dělá dobře počet
Czertik
29. 10. 2025, 15:53marty
skutecne me muzes vysvetlit jak obrovskou slevu dostanu na nahradni dily kdyz budu provozovat 30 skodovek misto 2 ? zvlast kdyz skodoves sou v provozu miliony ?
tak ano, onen prodejce by me mozn dal nejakou slevu , at u neho nakupuju dal, ale nedelej si iluze ze by to byly destiky procent, jen jednotky.
navic nezapominej ze cesko provozuje gripeny primo od vyrobce, bez prostredika.
ne, svedove si z ceska udelali djnou kravu a vsechny vlady se nechaly rady podojit za vsimne pro stranickou kasickou.
Zdenda
29. 10. 2025, 19:18Kde by vzali prachy na Gripeny? Jsou na huntě ,a jen kecají že je někdo vytrhne z bidy.Něco podobného hlásal i Hitler že nové zázračné zbraně zachrání Německo,a šichni víme jak to dopadlo.
Marty
30. 10. 2025, 11:54Zdenda
on někdo označil Grippen za zázračnou zbraň? co prosim? o těch Armatách, SU-57čkách a dalších nefunkčních blbostech neustálej tlachají jen ruSSisti kteří pak jedou do boje na koních chráněni rušičkami dronů vezenými na oslikách...
Czertik
27. 10. 2025, 18:43tak pokud jich nakoupi mezi 100 a 150, tak to bude pro ukrajinu jen dobre, ukrajina potrebuje moderni letouny.
f16 je sice pocetne...ale celkem zastarale a ty mirage...byly spis dodany jen proto aby se makron mohl pochlubit ze neco udelal, pocty mirage sou male a vionika je taky vesmes pocatek tisicileti.
zadny zazrak.
Slavoslav
27. 10. 2025, 19:00na Mirage sa precvicoval letecky pluk co lietal na stihacich bombarderoch Su24 a odpaloval SCALP/STORM SHADOW. Tie uz boli stare pred vojnou, nahradne diely dochadzali a Mirage mali len zachovat schopnost odpalovat tieto strely, neboli dodane s tym, ze budu sluzit ako stihacky.
Marty
28. 10. 2025, 09:50Slavoslav
ono mám za to že ani ve Francii tuhle úlohu už Mirrage více méně nezastává a ty zbývající kusy jsou spíše určené k úderům na zemi, ale scalpy/stormshadow/taurus (pokud by se stal zázrak) jdou všechny bez velkých zásahů odpalovat i z Gripenu, je pro to více méně stavěný, pro taurus je ve Švédsku i certifikovaný pokud se nepletu
Zdenda
29. 10. 2025, 19:21Pakistánci je sestřelili 4. Mirage jsou už zastaralé.
Marty
31. 10. 2025, 07:43Zdenda
to že se jendá o starý letou neni žádná novinka, proto se používá na Ukrajině především pro údery na pozemní cíle a hlavně na větší vzdálenosti a také proto má být výhledově nahrazen zcela novími Gripeny E, ale i tak Mirrage odvedl a stále odvádí dobrou práci
Omny
27. 10. 2025, 13:50proč autor zase lže, když je jasné, že žádné Gripeny Ukrošive zkutečnosti nekupují. Kde by na to vzali peníze????Vše platí EU...
jinak US marína ztratila 2 námořní stroje jeden SUPER SUPER Hornet a druhý vrtulní, Čína se nabídla, že nabízí US humanitární pomoc ...o)) stalo se to v jihočínském moři.
Chujko ten Burevestnik může letět ve výšce 30 m, takže bude letět dlouho nepozorován, teda kamkoliv po celém světě a samozřejmě jeho trasa se naprogramuje tak, aby se vyhnula pvo. Krom toho snad už vidíš, jak západní PVO je děravá, nedokáže sestřelit skoro žádnou ruskou raketu
Slavoslav
27. 10. 2025, 13:55blby vatnik, americka satelitna siet zamerana na sledovanie tepelnych stop dokazala zachytit vybuch malej naloze ktora dala dole rusacke lietadlo s civilistami co leteli z egypta, lietajuc*i jadrovay reaktor s repelnym vykonom v megawatoch bude sledovat online
ze to technicky nevzdelanym tupym proruskym tupelam nedochadza nie je moj problem
PS: v kontexte toho ako rusacku ropnu infrastrukturu davaju dole na kolene robene vrtulove UAV v hlbke km+ rusackeho uzemia by som o deravej PVO pomlcal ty ruske ****
Pepík Knedlík
27. 10. 2025, 14:04Omny
Buřňák léta kolem Země a jeho útočná hladina je mi 25 až 100 metrů.
Mezikontinentální ruská křídlatá raketa 9M739 Burevestnik - Buřňák s jaderným turboreaktivním pohonem BEZ klas. chem. PALIVA. Dolet rakety je NEOMEZENÝ. Rychlost letu činí 850-1300 km/hod. Výška letu: 25-100 m. Bojová termojaderná hlavice má výbušnou sílu kolem 1 MT TNT (1 milión tun klas. výbušniny, nebo-li 50 hirošimských bomb). Malý tubus vespodu je startovní booster, který po vyhoření paliva odpadne.
Krásný video při zkouškách stojí za to!!!
Amici zkoušeli jiný jaderný pohon u rakety nazvany Pluto.
Roman
27. 10. 2025, 19:18Ty ses fakt jenom ubohý malý retardovaný dítě , který se jenom sebeukájí ruSSkejma fašistickejma pohádkama . Fakt věříš těmhle svejm výblitkům ???
Czertik
27. 10. 2025, 19:36knedle ss lobotoman
papir snese vsechno, napis tady az ty vykony budou i realne. zatim ti burnak leta jen nad ruskem a siri kolem sebe radiiktivitu, kdyz spadne.
muzes nm rict kde ze je tech 1200 armat co rusove plnovali mit ve 2022 ? podle planu z roku 2014 ci 16.
xemir
28. 10. 2025, 22:14Dvanáctimetrový plechový atomový bojler létající krokem musí svítit na stovky kilometrů. I díky šílený radioaktivní stopě co se za ním táhne. Stealth nula, tepelná stopa jak z táboráku. Rusáci vždycky jdou tou blbou cestou. Amíci dobře věděli proč se na Pluto vykašlali. A to před šedesáti lety! Tenhle přímotop je jenom propaganda. Je to k ničemu, velkohubá hloupost. Navíc jde o první úspěšný test. Ty předešlé trvaly do deseti minut. No když si s tím chtěj hnojit rusko a strkat do toho peníze. Jedině dobře.
Czertik
27. 10. 2025, 19:31omny
a to te sere co ? eu da penize ukrajine ab mohla koupit gripeny...rusku neda penize nikdo n nic, ani na zbrane, ani na benzin.
to je tak kdyz rusy nema na svete nikdo rad, vyjma jich samotnych kdy zijou v ilizi ze je svet potrebuji a sou majstri sveta a jeho predurceni vladci.
ano, amikum sem tam nejake letado spadne, zato ruske namornictvo ma stroje primo nesmrtelne...protoze kde nic neni ni smrt nebere.
a ten tvuj burestnik ? ten ztim lita azamoruje samotne rusko, mimo rusko se dodnes nepodival...a to by mel obletes svet :))))).
az se mu to povede bez toho aby za sebou nechal radioaktivni spoust, tak tu napis.
btv a kolik ze to ukrajinksych raket a dronu sestreluje ona "nepropustna" ruska pvo ?
Monarchista
27. 10. 2025, 13:04Já mám zkušenosti s Ukrajinskými sestry ve zdravotnictví a nedám na ně dopustit Irinka se o mně stala příkladně a lékařka Galina byla fajn byla to bílá děvčata
Rakce na nákup Gripenu měly by asi zajímat naší paní ministryni, trochu to s F-35 přehnala.
Ještě před rokem jsem k Vám chodil rád, Byli jsme slušná parta a když někdo řekl něco co druhý neschvalovl, napsal to slušně
Pepík Knedlík
27. 10. 2025, 13:33Mon
Souhlasím. Zdejší pokrytci nechapou, že okupace Afghánistánu alianci trvala 20 let a každý si rád vystřelil i neco vyraboval. Najednou jim vadí válka trvající jen 3 roky.
Ano, Gripen velmi dobrá volba a doufám, že budoucí vláda zruší kontrakt na F 35.
Czertik
27. 10. 2025, 19:40knedle ss
nejses ty paradoxni ? na jedne strane tu brecis, ze eu a nemecko si taha mohamedany a terosisty k sobe domu, ale kdyz se proti nim v afg bojovalo, tak ti to vadi ?
i kdyz ano, ty ses realny nacek, ti taky papirove mohamedany nesnasel, ale vesele s nimi pekly kdyz je potrebovaly na jugoslavske partyzany. a na jine zlociny.
Azor
27. 10. 2025, 19:32Monarchista.
"Ještě před rokem jsem k Vám chodil rád, Byli jsme slušná parta a když někdo řekl něco co druhý neschvalovl, napsal to slušně."
Koukám že ta vaše korektnost,vám nedovolí označovat věci pravými jmény.
Vždyť sám určitě dokážete jmenovat ty,co se chovají neslušně.Chybí odvaha??Jít se svojí kůží na trh?? Lidi se bojí říci svůj názor(hlavně když je proti hlavnímu proudu)a to přes 50 % !!! Podle některých,žijeme v nejlepší době a v "demokracii",kde máte zaručeno svobodu projevu(slova),ale už ne po projevu (toho slova.)!!!!
Salut.
Azor
27. 10. 2025, 19:36Monarchista.
"Já mám zkušenosti s Ukrajinskými sestry ve zdravotnictví a nedám na ně dopustit Irinka se o mně stala příkladně a lékařka Galina byla fajn byla to bílá děvčata"
Ten kdo ví něco o ruském národě(i o těch co píšete ,co žijí na Okrajině Ruska)tak toto ví.I takový kteří se k rusům nezachovali dobře(viz paměti vojáků Wehrmachtu).
A nebyli to jen ženy a dívky,ale i muži jako sanitáři.A to je díky ruské kultůře.
Salut.
Pepík Knedlík
27. 10. 2025, 22:02Azor
Ja rozumím poptavce.
Ukáčsky kurvy jsme si platili a byli fajn. Nebyl s nimi problém, protože měli ubytování i stravu. Mnoho z nich se v klidu asimilovali do společnosti a nechtějí současný prasata z UA znát. Pozor, to byla doba před 2020.
Czertik
27. 10. 2025, 19:38monarchista
proc ? f35 sou lepsi nez gripeny a levnjsi na provoz. schvlne si vygiugli za jaky prachy acr realne litala s gripeny a pak to porovnej s castkou kterou svedove slibovaly.
Pepík Knedlík
27. 10. 2025, 12:13Tak tedy nevím co kde píšou, ale podle Berliner Zeitung dezertovalo už 290 000 ukáček. Nedivím se, není to jejích válka.
Czertik
27. 10. 2025, 19:42knedle ss
a kolik dezertovalo rusu uz napsat nedokzes ? proc ?
Roman
27. 10. 2025, 11:04Pepík Knedlík
"Ukačka pracuji ... To jelo když cikani jdou do práce. :smile:"
-------------------------------
Tím jasně ukazuješ že jsi nemačenko a dezolat , který vysává tuhle zemi , protože mi který makáme společně i s těma ukrajincema na vás , tak víme že Ukrajinci makají . Makají všude a makají ve velkém , tiše , skromně a vděčně . Tak nemel ty svoje prouSSký fašistický píč.....oviny .
Pepík Knedlík
27. 10. 2025, 11:21Roman
Že jsi místní blb společně s Čuvacem a Lobotomanem nemusíš dokazovat vždy co se přihlásis do diskuze.
Vyvrat co zveřejnil institut v Kielu nebo zalez k Čuvačovi do boudy, už na tebe čeká.
Roman
27. 10. 2025, 19:29Co bych já vyvracel tvoje lži . Důkazní břemeno je na tvý straně ty ulhaná fašisticko - bolševická filcko z Kielu . Nebo spíš z Kremlu , co ?
Každej kdo žije v týhle zemi a má trochu přehled , tak ví jak jsou Ukrajinci skromnej a pracovitej národ - zdravotnicví , obchod , stavebnictví , strojírenství ............ všude zde by bez nich naše ekonomika zkolabovala a nemohla by živit takový vlastízrádný proruSSký fašistický kolaboraty jako seš ty a ostatní podobný nemkačenkový dezoláty .
Azor
27. 10. 2025, 19:46Roman.
"Každej kdo žije v týhle zemi a má trochu přehled , tak ví jak jsou Ukrajinci skromnej a pracovitej národ - zdravotnicví , obchod , stavebnictví , strojírenství ............ "
Tento popis má být jako objektivní???
V ve většině případů máte pravdu.
Ale jako v každým národě jsou i takový,o kterých se to říct nedá.A je to především tím že tito využívají(zneužívají)tady tento systém,který jim to umožnil.A to jak se takovýto mnozí rusové(žijící na okrajině Ruska)chovají u ních doma snad víte,ne??A to především od jejich "samostatnosti" !!! Jak že se do r. 22.většina naších obyvatel,dívala na rusi, co žili a žijí,na okrajině Ruska???
Salut.
Pepík Knedlík
27. 10. 2025, 21:47Azor
A tímto se dostáváme ke kolaborantům jako byl v Protektoratu pan Moravec a dnes nějaký Roman, Czertik a Marty, kteří vědomě kolaboruji s Banderostánem a pro naprosto nezajímavý stát jako je Okrajina chtějí zadlužovat republiku. Jak zni6 to nacistický ukáčsky heslo? Bídu Okrajině? Nechápu proč při napadení Afghánistánu se neřešila adekvatnost, ale NATO po debaklu, který přišel časem uprchlo stejně jako z Vietnamu.
Azor
27. 10. 2025, 23:02Pepík Knedlík.
Pro takové(Czertik a spol) platí - "Je snadné někoho oklamat,než ho přesvědčit,že byl oklamán."
A taky - "Proč moudří lidé,jsou plni pochybností a tupci tak sebevědomí"
Takovýto lidi jsou "kam vítr tam plášť".Jak se asi tito dívali do r. 22. na ten podle nich"vyspělý"národ,co žil na okraji Ruska??
Propaganda se v jejich případech zachtila hodně pod kůži.Proč??
Ohdodili logiku,kritické myšlení,empatie je jim cizí u jiných lidí.A rádi měří dvojí metrem.
Czertik
28. 10. 2025, 00:25knedle ss
ja vim ze te sere ze zadluzujeme republiku kvuli ukrajine, protoze se bojis ze by nezbyly penize na takovou vyzirku jako ty.
to, ze je levnejsi podporova ukrajinu at bojuje s ruskem, nez s ruskem bojovat v cesku ci na slovensku, je pro tvuj lobotomicky mozek nepochopitelne.
byt me je jasne ze ty si prejes aby vyhral nacisticke rusko s putlerem v cele.
ale mam pro tebe spatnou zpravu, on tvoji vysnenou 4 risi neudela.
Pepík Knedlík
27. 10. 2025, 10:50A z jinyho soudku a skvělá práce vědců pro budoucnost.
Raketa 9M730 Burevestnik funguje. Vždy je dobrá rovnováha Jin Jang.
Roman
27. 10. 2025, 10:53A opravdu funguje . Pán má asi rád pohádky . Ale ty ruský jsou v drtivé většině zcela mimo mísu takže se uklidni .
Slavoslav
27. 10. 2025, 11:05ono je to zabavne kolko novych rusackych zbrani bolo za poslednych 20 rokov predstavenych a ktorym net analoga a na Ukrajine skapinaju mobici na cinskych motorkach a v T-55
a to som sa na dezoweboch pravidelne docital o plazma stite, laseroch armatach raptornych, oresnikoch ci burevestnikoch az by clovek cakal,z e ked rusak zacne nejaku vojnu bude to vypadat ako invazia mimozemstanov z buducnosti co sa tyka technologii a ono to zatial vypada ako druha svetova vo farbe
Pepík Knedlík
27. 10. 2025, 11:17Roman
Ano, pan Donald má rád "pohádky" a proto se na Putina po úspěšný zkoušce nasral.
Střela má kompaktní rozměry: délka při startu je pouze 12 m, za letu dokonce jen 9 m. Rozdíl ve velikosti je vysvětlen skutečností, že ke startu dochází s pomocí malé urychlovací rakety (booster) poháněné běžným chemickým pevným palivem. Jakmile během několika minut palivo boosteru shoří, booster odpadne. Jaderná raketa poté začíná fungovat již za letu pomocí jaderného pohonu.
Výdrž letu několik roků a cena jen zlomek toho co stojí Sarmat. No nekup to. :smile: A začne další kolo zbrojení.
Slavoslav
27. 10. 2025, 11:22guma vypatlana
a aky je prinos tej rakety? k cielu leti dlhe hodiny, jej tepelnu stopu vidiet z vesmiru takze nebude problem zachytit ju stihacou obranou za pomoci obycajnych AA striel. Naproti tomu balisticke rakety dosiahnu svoj ciel v priebehu max hodiny a obrana proti nim je mimoriadne obtiazna.
nechat ju poletovat v pohotovosti nad svojim uzemim ako zalohu? preco nie, rusak je dost jebnuty, aby riskoval, ze mu tam havaruje beziaci jadrovy reaktor takze som za
a ako nosic konvencnych zbrani je to abolutne nepouzitelne, kedze jej nasadenie sa rovna pozuitiu JZ aj keby niesla konvencnu hlavicu a napadnuta strana asvet tak budu reagovat
dalsia wuderwaffen ktorej sa chytaju obdivovatelia tejto rusackej inkarnacie tretej rise ktora sa vovkovi rozpada pod rukami. Akurat neviem, ci vovka spacha samovrazdu, alebo ho obesia vlastny
Pepík Knedlík
27. 10. 2025, 11:41Čuvač
Jako vždy táráš chujoviny. Zalez do boudy.
Slavoslav
27. 10. 2025, 12:20guma
chapem, ze ti to tak pripada. Ved aj primitivne kmene budu povazovat za hluposti ak im niekto bude rozpravat o vesmire.
Len v ich pripade je to nevzdelanostou, v tvojom pripade sa jedna o prirodzenu tupost
Czertik
27. 10. 2025, 19:43knedle ss
burstevnik funguje. a pak se knedlik robudil s vlhkym pyzamem.
xemir
28. 10. 2025, 22:25Dvacetiprocentní úspěšnost startů. Takže opravdu fungují. Občas. Pár minut. Tenhle prezentovaný let byl první úspěšný za všechny ty leta co do toho cpou peníze a lidi.
Pepík Knedlík
27. 10. 2025, 10:38Macron vyjadril ukačkum podporu a slíbil i dvacátý balík sankcí vůči Rusku.
A kdy se dočkáme třeba tricatyho balíku?
Jenže sankce válku nekončí a rusáci pokračují v likvidaci banderovcu. :thumbsup:
Roman
27. 10. 2025, 10:58Jenže sankce které mi tady vůbec nepociťujeme , rusáka tragicky ale opravdu tragický bolí .
Až se Evropa opravdu rozhoupe k nějaký smysluplný sankci a že jich je spousta , tak vy ruSSkký náckové budete srát maggi v kostkách .
A nevím co tady plácáš o Banderovicích . Na Ukrajině je to zcela imaginární a zcela okrajovázá ležitost . Pouze to tvoje Rusko je zcela fašistická země ale to takového nácka jako to určitě netrápí co ?
Pepík Knedlík
27. 10. 2025, 14:46Roman
Jenže sankce které mi tady vůbec nepociťujeme ...
Opravdu???
Slavoslav
27. 10. 2025, 15:40vypatlana guma
amozrejme, ze sankcie pocitujete. Napriklad CR ma lacnejsi benzin z drahej nerusackej ropy a lacnejsi plyn z nersuakova ako SR ktora kupuje tieto vyhodne lacne suroviny priamo z rusakova.
Tiez by som tak chcel pocitovat protirusacke sankcie
Azor
27. 10. 2025, 19:21Slavoslav.
"amozrejme, ze sankcie pocitujete"
Kdo to nepociťuje?? Co pak se stává ze záp.evropy??Teroristická státní organizace!!!!!
"Demokraticky"donutit(prý suveréní)země k tomu, aby neodebírali z východu plyn a ropu.
A jako naschvál po tomto schválení,došlo (asi náhodou)k tomuto -
"23.10. došlo k téměř současným dvěma sabotážním činům, při nichž došlo k výbuchům v ropných rafinériích v Maďarsku a Rumunsku. V Maďarsku se jednalo o rafinérii MOL v Százhalombatta, která údajně odebírá ruskou ropu, zatímco v Rumunsku o rafinérii Petrotel-Lukoil, dceřinou společnost ruské mateřské společnosti."
A jak se na to dívá člověk reprezentující hyenu evropy??
"Sikorski Szijjartovi-
Petere, jsem hrdý na polský soud, který rozhodl, že sabotáž okupanta není trestným činem. Navíc doufám, že váš statečný krajan, major Magyar, konečně uspěje v zničení ropovodu, který zásobuje Putinovu válečnou mašinerii, a že budete dostávat ropu přes Chorvatsko."
https://substackcdn.com/image/fetch/$s_!JfRU!,w_1456,c_limit,f_webp,q_auto:good,fl_progressive:steep/https%3A%2F%2Fsubstack-post-media.s3.amazonaws.com%2Fpublic%2Fimages%2Fcd2daabe-ae33-4eb9-8afa-38b541e34ee8_679x440.jpeg
Vyhození ruských plynovodů Nord Stream do vzduchu, pokud bylo provedeno jménem ukrajinské vlády a/nebo členy ukrajinských služeb, bylo legitimním aktem sebeobrany, a proto není trestné.!!!!!
….
Rusofob J.Ropcke
"Proč to polské soudy chápou, ale německé orgány činné v trestním řízení nikoli????"
https://substackcdn.com/image/fetch/$s_!uxLF!,w_1456,c_limit,f_webp,q_auto:good,fl_progressive:steep/https%3A%2F%2Fsubstack-post-media.s3.amazonaws.com%2Fpublic%2Fimages%2Ff041df0a-4d07-404c-befa-6695ad4b30d3_680x595.jpeg
Na toto odpovídá - Balász Orbán -
"Skandální: Polský ministr zahraničí doufá, že Ukrajinci budou schopni vyhodit do vzduchu ropovod Družba, který zajišťuje dodávky energie do #Maďarska. To je nejtemnější hloubka válečné hysterie. Zatímco @sikorskiradek se možná snaží zničit polsko-maďarské vztahy, rád bych mu připomněl, že naše národy spojuje historické přátelství a že jsme spojenecké země."
https://simplicius76.substack.com/p/eu-declares-war-on-its-own-members
Podporujete státní terorismus???Pokud ano,tak asi víte o pořekadlu - "Kdo jinému jámu kopá,sám do ní padá" !!!!
Komu že se to hodilo do krámu??MI6 a jejich podržtaška hyena evropy.
Salut.
Slavoslav
27. 10. 2025, 19:45no vidis cokle a stale mam drahsi benzin z tej rusackej lacnej ropy ako Cesi z tej drahej
Czertik
27. 10. 2025, 19:51knedle ss
ano, skutecne rozeber jake ze to ruske sankce na evropu evropa pocituje.
Czertik
27. 10. 2025, 19:57rexik
nechspu co ti vadi. ja bych cekal ze budes strikat radosti nad sabotazemi v evrope.
jenze kdz patri nebo podporuji ruske svaby...tak je to spatne. vskutku duvne.
a skutecne polaci maji pravdu - sabotaz okupanta neni a nemuze byt trestnym cinem.
pokud to obhajujes....divim ze si tady nikdy nepozadoval tersty smrty a dozivoti pro ruske partyzany co bojovaly proti nackum...protoze ti se dopustily slousty terstnych cinu - vrazda, niceni ciziho majetku, omezovani svoody, unosy.....
Azor
27. 10. 2025, 21:44Slavoslav.
"no vidis cokle a stale mam drahsi benzin z tej rusackej lacnej ropy ako Cesi z tej drahej"
A jak dlouho ho budou mít ti,co ho mají o něco lacinější???
Viz.
USA těží 13.5 mil barelů deně – spotřebovávají ale 20 milionů.A navíc i něco vyváží.Oni dováží hlavně z Kanady.
Jaké že to bude mít následky???
https://rumble.com/v70oq3i-vladimir-putin-reagoval-na-zruen-summitu-s-trumpem-na-sankce-usa-a-eu-a-na-.html
Salut.
Czertik
28. 10. 2025, 00:29rexik
ano, skutecne ses schopen sem napsat kdy te draha neruska ropa se promitne do cen benzinu v evrope ? nebo na to nemas noticky, tak zase budes mlatit smouly ?
Czertik
27. 10. 2025, 19:50knedle ss
a jak si prisel na to, ze sankce meli ci maji valku ukoncit ? ne, on maji polozit ruskou ekonomiku na dno a to se jim naramne dari.
vyroba cehokoliv moderniho v rusku mesicne klesa, pocty provozuschopnych etadel v rusku taky klesa, nejsou si schopni opravit rafinerie, takze nakupuji benzin kde se da, rusky statni dluh roste nejrychleji na celem svete.
vydaje na cokoliv vyjma armady se vyrazneomezuji, at uz skolstvi, zdravotnictvi ci duchody.
hodne ucine si pod sebou podrezevaji vetev budoucnosti.
Slavoslav
27. 10. 2025, 09:27preletel som si noviny z rusakova a je to vesele citanie. Zvysovanie DPH preslo, danove zatazenie biznisu maju tak vysoke, ze sa v rusakove neoplati vyrabat nic co nedotuje stat a viera v lepsiu buducnost krajiny je na 27% obcanov co veria, ze sa bude mat rusakovo lepsie v dohladnej buducnosti
netreba opomenut ani uspechy, znicili IRIS T v hodnote 50 milionov. Teda, nebudeme sa zaoberat takymi detailami, ze na sprievodnych snimkoch co rusak uverejnil vidiet oje vlecky a dve napravy z coho je jasne, ze trafili akurat papundekolvu navnadu a znicili odhadom tak 5t vlecku cim zasadili uder akurat polnohospodarstvu
Azor
27. 10. 2025, 18:54Slavoslav.
"preletel som si noviny z rusakova a je to vesele citanie. Zvysovanie DPH preslo, danove zatazenie biznisu maju tak vysoke, ze sa v rusakove neoplati vyrabat nic co nedotuje stat a viera v lepsiu buducnost krajiny je na 27% obcanov co veria, ze sa bude mat rusakovo lepsie v dohladnej buducnosti"
Máte zajímavé informace(v mnohém reálné).Myslíte si,že je hodně těžké(zvláště když už jsem psal na toto téma)popsat realitu(následek)???
Zkuste teď(tu vyšší dívčí)napsat, proč to tak je(Příčina).Asi něco víte,jak a kdo řídí stát.A to klanově-korporátní skupiny,kterým se nemusí shodovat,jakou že politiku mají prosazovat.Viz v USA -Doník a demokratická strana.A v Rusku je to jak???
Co vy na to??
Salut.
Slavoslav
27. 10. 2025, 19:01cokel
budem hadat, piata kolona, trockisti a vlasovci co to dobremu gosudarovi kazia za to mozu?
co som vyhral?
Czertik
27. 10. 2025, 20:00rexik
kdy ty teda tak dokazes u kazdeho presne diagnostikovat rusofobia paranoja...cim trvpi rusove kdyz vsude vidi vlasovce, 5 kolonu a trokisty ?
a diky ze neustale dokazujes ze putin rusko realne neridi.
Azor
27. 10. 2025, 21:52Slavoslav.
"budem hadat, piata kolona, trockisti a vlasovci co to dobremu gosudarovi kazia za to mozu?
co som vyhral?"
Vyhrál??Vy si fandíte.Nevím zda to takto vidíte i vy,ano??? Pokud ano tak už něco víte jak a kdo řídí stát(klanově-korporátní skupiny).Nenapsal jste jaký je rozdíl v (v základu)řízení Ruska nebo USA.
Hážou nekteří lidé v USA Doníkovi klacky pod nohy???Když ano,tak co je to za lidi??
Salut.
Pepík Knedlík
27. 10. 2025, 08:51To se ukačkum nakupuje, když jim všichni půjčujou.
A kdy že půjde první Saab k zemi? Možná je ani banderovci nestačí použít podle výsledků jejich bojů.
Slavoslav
27. 10. 2025, 08:53vidis, im poziciavajku zatial co ty vyzieras CR desatrocia bez toho, aby si cokolvek vratil. Dokonca musia na teba ukacka makat, aby bolo z coho zivit vypatlanu gumu na dochodku
Pepík Knedlík
27. 10. 2025, 10:04Počuvaj Čuvač, ty si vtipný ako Gabo Zelenaj. Ukačka pracuji ... To jelo když cikani jdou do práce. :smile: Každý občan včetně kojenců v ČR ať chtěl či ne poskytnul ukačkum z zozpoctu a tim i navýšil státní dluh o cca 50 000 Korun. Tak zapni kalkulacku a pocitej: 10 700 000 x 50 000 ... Kdy myslíš, kdy to ukačka zaplatí?
Slavoslav
27. 10. 2025, 10:09guma vypatlana, to nic nemeni na tom, ze ty nedouk co nezvlada ucivo druheho stupna ZS len vyzieras rozpocet CR cely zivot. Sa velmi bojis, ze nebude z coho platit darmozracov ako ty?
mimochodom, ked vytahujes tieto pocty kde miesas vojensku pomoc stat statu a to co sa vyplatilo Ukrajincom co prisli do CR tak ty tupelo zelene vies, ze vela tych nakladov preplatila CR EU? samozrejme, ze nevies, vysierkla ako ty sa len boji, ze nebude mat dost na vyzieranie zo statu co robis cely zivot ty lemra
Pepík Knedlík
27. 10. 2025, 10:19Počuvaj Slovensy Čuvač
A poznáš institut IfW v Kielu? Ten naprosto přesně rozdělil vojenskou a civilní pomoc pro ukáčsky vandraky co vyziraji Česko.
Ty ovšem jedeš na fentanylu a realita ti ujíždí ty TUPELO z Vatnikova.
Slavoslav
27. 10. 2025, 10:31guma
sa mi paci, ze povod v rusakove povazujes za urazku. Co na to tvoj kamarat cokel?
Slavoslav
27. 10. 2025, 10:35inak ty nas tankista
co hovoris na tuto najnovsiu rusacku masinku? uz sa tesim ked to uvidim na tankovom biatlone ako vrchol rusackeho tankoveho vyvoja
https://cdn.bsky.app/img/feed_thumbnail/plain/did:plc:5wfayst7fn7vwxmx4q2s2acg/bafkreia5bysg3kgz23uwnp4jd64psp7r65qipltzx3itvgvpef4nac4uaa@jpeg
Czertik
27. 10. 2025, 20:04slva
tak za takovy vytvor by se nemusel stydet ani sileny max.
Slavoslav
27. 10. 2025, 08:23zaujimalo by ma ci Svedi v tichosti pracuju na integracii motora od Frantikov, alebo od EuroJetu. Viem ze frantici robili nejaky vyvoj motora co by potencialne isiel minimalne do starsich verzii C/D