EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Místo tanků čtyři kopyta. Ruský vojenský plán, který nevydržel kontakt s realitou

 19. 06. 2025      kategorie: Vojenská výzbroj      67 komentářů

Na začátku roku 2025 začaly ruské jednotky bojující na Ukrajině fasovat „taktické osly“ pro svou frontovou činnost. Co se zpočátku zdálo úsměvné, teď paradoxně stojí ruské vojáky život.

GjD8GipWAAA4CSBFoto: Jedna z frontových pozic s místem pro osla | Síť X

Pokud válku na Ukrajině sledujete, nasazení bojových oslů na frontě vám jistě neuniklo. Jedná se o náhradu za ztracená vozidla logistické podpory. Podle portálu Oryx, který eviduje ztráty bojové i nebojové techniky obou stran na základě potvrzených ztrát pomocí videa či fotografie, přišlo Rusko již o více než 4000 logistických vozidel. V tomto počtu ovšem nejsou zahrnuta rekvírovaná civilní vozidla ani takzvané „buchanky“ – tedy vozidla UAZ 452 či podobné konstrukce.

S rychle rostoucími ztrátami a celkově stále zničenějšími silnicemi a terénem, který není vhodný pro logistiku, se Rusové rozhodli nahradit nákladní automobily osly. Z jednoho úhlu pohledu to může dávat smysl. Osel sice neunese tolik jako například Ural 4320 nebo Kamaz 6x6, ale dokáže projít rozbombardovanou krajinou i lesem, kam se nákladní vozidlo neprotáhne.

Osli se tak na frontě začali objevovat čím dál častěji. K dispozici máme již stovky fotografií zachycujících osly při různých činnostech – tahání minometných granátů, nošení zásob nebo evakuaci raněných. S jistými výhodami však přicházejí mnohem větší nevýhody.

jel2rxxg2jye1Foto: Bojový oslík elektronického boje! Osel na hřbetě nese systém elektronického boje proti dronům | Reddit

V poslední době se objevují videa, na nichž si ruští vojáci – stejně jako ruští váleční blogeři – na osly stěžují. S narůstajícím využitím dronů s termálními kamerami se totiž situace na bojišti mění. Podle ruských vojáků vydávají osli příliš výraznou tepelnou stopu, která je snadno zachytitelná průzkumnými drony. Nejednou se stalo, že ukrajinský pilot dronu sledoval pohyb osla až k zamaskované frontové pozici, na kterou následně navedl přesnou dělostřeleckou palbu.

Tuto situaci se pokusil bizarním způsobem obhájit generál Andrej Kartapolov v televizní relaci propagandisty Vladimira Solovjova. Podle něj jde prý o výmysly, protože „ukrajinští piloti si myslí, že jde o jeleny, a tak na ně neútočí“. Toto absurdní tvrzení však nebylo pozitivně přijato ani mezi vojáky, ani mezi blogery. Jeden z největších ruských válečných telegramových kanálů „Reporter Filatov“ si nebral servítky: „Dokonce i ti, kteří na frontě nikdy nebyli, dokážou pomocí termokamery dronu Mavic 3T na několik kilometrů rozeznat osla od jelena. Ví vůbec tenhle idiot, jak fungují termokamery? Jak může mít někdo takový generálskou hodnost?!“

Další blogeři upozorňují, že podle zveřejněných fotografií se osli skutečně nacházejí až v předních liniích. „Pokud osli skutečně tahají minometné granáty, jejichž dostřel je maximálně 7 kilometrů, a víme, že z našich nejbližších pozic na ukrajinské je to 2–3 kilometry, pak se nacházíme v plném dosahu nepřátelských dronů, což vede k odmaskování našich palebných pozic,“ píše jeden z nich.

Výrazný tepelný podpis však není jedinou nevýhodou. Další je samotná péče o zvířata – a hlavně jejich krmení.„Otevřete si Avito (něco jako ruský eBay – pozn. red.), vyhledejte si osly, zjistěte jejich cenu, zavolejte majitelům a zeptejte se, kolik toho osel denně sežere a vypije. Spočítejte si, kolik rublů vás denně stojí. Pak to porovnejte s cenou UGV (pozemní dron – pozn. red.), kolik stojí jeho nabití, a srovnejte tepelnou stopu. Už to chápete? Ten idiot z ministerstva obrany, který tohle navrhl, je buď idiot, nebo vlastizrádce!“ – můžeme se dočíst dále.

Negativa ale nekončí. Rusové začali nasazovat osly, nikoli muly, které jsou šlechtěny k nošení těžkých nákladů. Přetížení osli tak často utrpí zranění. Navíc, jak je známo, osli jsou tvrdohlaví – a když se jim nechce, tak prostě nejdou. Na internetu kolují desítky videí, kde si vojáci stěžují, že s oslem už nikdo nehne, když se zastaví – což je na otevřeném prostranství mimořádně nebezpečné. Ohroženi jsou nejen zásoby, ale i samotný voják.

Zvířata navíc nejsou zvyklá na hluk války. Podle svědectví ruských vojáků se často stává, že při výbuchu minometného granátu se osel lekne a uteče – i s nákladem. A v neposlední řadě je tu i oslí hýkání, které může prozradit pozici jednotky. Zmínit lze i fakt, že osli mají sklony k agresivitě – rádi koušou. Někteří vojáci dokonce tvrdí, že si osly musí kupovat z vlastních peněz! To pro ně znamená další výdaje, starosti, nutnost zajištění přístřešku i krmiva.

Na ruských sociálních sítích se objevilo video, které vzbudilo značné posměšky. Jakutští vojáci ze Sibiře údajně špatně pochopili rozkaz a dodaného osla zabili a snědli. Na videu se smějící se Jakuti nesou staženou a vykuchanou polovinu osla ke své pozici.

Nelze opomenout ani demoralizující účinek celé situace. Vojáci v první linii, kteří reprezentují „druhou nejsilnější armádu světa“, dnes musí k přepravě zásob využívat osly.

Zdroj: Telegram, Síť X

 Autor: Tomáš Svoboda

Komentáře

Pepík Knedlík

22. 06. 2025, 12:47

Nevycházím z udivu co si ten ukáčsky skřet dovoluje.
Zelenskyj vyzval k sankcím proti Česku. Šándor: Přátelé se takto nechovají. Komik jede i proti Německu.
Volodymyr Zelenskyj - pokud se prezentuje jako náš přítel, a měl by, protože jsme mu významně pomáhali - měl v případě, že disponuje indiciemi o českých firmách spolupracujících s Ruskem na výrobě zbraní, jednoduchou možnost, jak je sdělit české straně.
A co na to Lipanek? Určitě mu dal za pravdu.

Czertik

22. 06. 2025, 18:24

knedle ss

o jakych sankcich na cesko to blabolis ?
mas clanek ? a tim nemyslim tasemnici.

Pepík Knedlík

22. 06. 2025, 19:14

Czertik
co ty vlastně čteš ... Materidousku zřejmě :smile:

Czertik

23. 06. 2025, 10:49

knedle ss

diky ze si dokazal ze ani odkaz na ctyrlitek dat neumis.

Monarchista

21. 06. 2025, 06:01

Diskuze na toto téma se včždy změní v naprstou hádku. Jste jako poslanci našeho parlamentu,Je to škoda, diskuze zde byla v počátku příjemná

Azor

21. 06. 2025, 11:45

Monarchista.
"Diskuze na toto téma se včždy změní v naprstou hádku."

To je vaš pohled a konstatování.
Někdo ale uvažuje o souvislostech.Např. příčina a následek.
A v tomto je asi pro vás zakopaný pes. Jde o to, jak si kdo vykládá příčinu a pak i následek.

"Není ohně bez kouře."

Myslím si,že není špatné se řídit tímto - "Praxe je kriterium pravdy"

To znamená že až v praxi se ukáže, zda přepoklad(jistých lidí)vyšel ,či ne.

A ohledně Ruska,vyšel předpoklad jeho ovládnutí(zničení)takovým jako Mongolům,Nemeckým rytířům,Polákům,Krymskému chanátu,Napoleonovi,1.válka Němcům a Rakušanům,Hitlerovi.A i té Ukrajině za kterou stojí celý západ??????
Pokud by jste namítl že ukrajina nezautočila jako první na Rusko,tak pak nevíte příčinu.
O této příčině hovořil Fridrich II(Pruský král)-
"Agresorem je ten,kdo donutí protivníka,pozvednout zbraň" A co dělala "ukrajina"rusky mluvícím ukrajincům, když odmítli protistátní puč na Majdanu,asi víte.

A dost lidí uvažuje o válkách a o utrpení - jen jistých - lidí v nich.
A o tomto psal Remargue - "Vždycky jsem si mysle,že neexistují lidi,co by chtěli válku.Ale pak jsem zjistil,že takový opravdu existují,a to zvláště ti,co do ní nemusí jít.
A pokud lidi(většina válku nechtějí,tak taky musí vědět,co je to válka jak vzniká a kdo jí organizuje).Neboť pokud uděláte špatnou diagnozu,tak tu nemoc(válku)nevyléčíte.
A budete opět stát před další válkou.
To chcete???

Czertik

21. 06. 2025, 16:51

rexik

stekas stale dokona tu stejnou hovadinu.

vzdy to byl rus kdo prinutil ukrajinu podzvednout zbran, nkdy jinak.

a remarque mel pravda- exituji lidi co chteji valku jako pitin a jeho kohorta.

Azor

20. 06. 2025, 19:31

"Ukrajinský ministr pro národní jednotu Oleksij Černyšev
se nevrátil z pracovní návštěvy Rakouska, kam v pondělí odcestoval spolu s Volodymyrem Zelenským, informoval na sociální síti novinář a vedoucí vyšetřovacího oddělení deníku Ukrajinska Pravda Mychajlo Tkach.

Krysy se mezi sebou žerou a prchají z potápějící se lodi

https://www.pravda.com.ua/articles/2025/06/20/7517921/

Czertik

21. 06. 2025, 16:52

mas pravdu, v rusku sou lepsi kabrnaci, tam rovnou skacou z okna.

Marty

19. 06. 2025, 16:13

tak tohle bude zřemě ta slavná moderní technika které západ nemá šanci stačit:joy:osliků je mi líto, jejich páníčků moc ne, kdyby byly chytrý, pojedou na nich, hezky s rukama nad hlavou..,.

Azor

19. 06. 2025, 23:35

Rusko postupuje denně o 15–20 km, ukrajinská obrana je vyčerpaná.

Ruské jednotky částečně prorazily čtvrtou obrannou linii, která na některých místech sestávala pouze z ostnatého drátu.

Azor

19. 06. 2025, 23:38

Vojsko je v kritickém stavu – chybí jim jak personál, tak zbraně. Zdroj: Die Welt

Azor

19. 06. 2025, 23:43

Ale naštěstí mají Ukrajinci ve všem převahu a mnohdy nepřekonatelný technologický náskok. Říkalo se třeba, že v dronech je to cca 7 let, přičemž díky všeobjímající ruské neschopnosti se tato propast bude stále jen zvětšovat.
Ukrajinci přitom dominují také ve všem ostatním. Jejich hlavní výhodou je ale jejich neuvěřitelná taktická vyzrálost a nápaditost, díky čemuž Rusko neskutečně drtí a způsobují mu naprosto dechberoucí ztráty.
Ač tedy Rusové aktivně používají letectvo, mají více děl i nábojů, stále jim je to prd platné.
Na každého padlého Ukrajince totiž připadá až 20 padlých Rusů. Myslím, že Ukrajina má našlápnuto k drtivému vítězství, jen musí odhodit zábrany a pustit se do okupantů s plnou vervou. Prostředky na to mají, to ví každý pořádný hodnověrný analytik.

Je to tak Marty a Czertiku a Slavoslave???

Salut.

Czertik

19. 06. 2025, 23:59

rexik

a muzes nam dat link an clanek ci video kde onen postup rusu o 15-20 km denne ?
kilaku, ne metru.

Czertik

20. 06. 2025, 00:00

rexik

a odkaz na clanek by byl ?
uvest jako zdroj zemegulu nestaci.

Omny

20. 06. 2025, 10:06

no chápu, že dement jako ty je v všoku, protože naše média skoro vůbec neinformují o ruském pokroku, ale o sto šest a nějaké ukkrošské píčovině. No stačí když se podíváš i do západních zdrojů anebo na aktuální konflikty ukrajina. Opravdu to není tak, jak sis ty a ostatní tady honili brko, že ukroši dojedou až do MOskvy.....mamlas Svoboda ti tady také o tom nenapíše, jak rusové postupuje, tak abys pak nebyl v šoku. Jo a když už jsme u té pvo, tak ta západní se teda v ukrajině moc nechytá, říci děravá je slabé slovo...

Slavoslav

20. 06. 2025, 10:55

a ako rusak postupuje? uz pbsadil aspon komplet uzemie L/DNPR? ked to uz taha stvrtym rokom vojny

Azor

20. 06. 2025, 11:16

Czertik.
"a odkaz na clanek by byl ?"

https://eadaily.com/en/news/2025/06/18/the-russian-army-broke-through-the-fourth-line-of-defense-of-the-armed-forces-of-ukraine-die-welt

Naposledy jsem pro vás aportoval.

Salut

Czertik

20. 06. 2025, 11:28

omny

a co ti brani v tom sem dat linky na dukazy jak rusove postupuji, vyjma vastni demence ?

Czertik

20. 06. 2025, 11:31

rexik

a z nejakeho podivneho duvodu tvuj link nefunguje.

a ne, za me neaportujes, ses to ty co to naspal, tomuhle se rika ukaz svoje zdroje, at se muzou posoudit.

aport a haf.

Czertik

20. 06. 2025, 11:32

btw rexiku, pekne lzes

eadaily neni nemecky casopis die welt jak ses snazil naznacit, auz uz umyslne lizive nebo svoji neznalosti.

apot a haf.

Azor

20. 06. 2025, 11:46

Slavoslav.
" uz pbsadil aspon komplet uzemie L/DNPR?"

A jste přesvědčen,že to tak nebude???

Salut.

Azor

20. 06. 2025, 11:47

Czertik.¨
A ?????

Takže eadaily, píše ruskou propagandu???

Salut.

Slavoslav

20. 06. 2025, 14:12

cokel

terqz som si všimol tento tvoj blabol. kde postupuju o 15 km denne? max stvrocovych co znamena v rwalitw postup o 100-150m

Marty

20. 06. 2025, 16:29

Azor
jak dlouho trvalo získat pod kontrolu 100% vlastního území ruSSákům? druhé největší a nejsilnější armádě světa? proč takového trpaslíka, jehož vlastní vojáci odmítají bojovat stále nerozmáčkl? samé otázky, samé otázky...

Czertik

20. 06. 2025, 19:04

rexik

eadailz neni nemecky casopis die welt, co na tom nechapes ?
a z nejakeho duvodu link nefunguje, mas tuseni proc ?

aport a haf.

Šebesta

19. 06. 2025, 11:25

Czertik. Pokud to je pravda o těch oslech tak to vypadá,že Rusku dochází trochu dech,otázka je na jak dlouho ? A i přesto,že Rusum dochází dech stále útočí a postupují,sice pomalu ale přece jen. Proč to není naopak,proč Ukrajina nepostupuje a nevytlačuje Rusy ze svého území ?Na jiném webu napsal jeden imbecil,že se Rusko rozpadá ! Rozpadajíci se země ale přesto útočí má tvrdé mírové podmínky a navíc se stlačí stále dopředu. Zvláštní, že ?

Slavoslav

19. 06. 2025, 11:40

stetka

hovori ti nieco historia? napriklad Ludendorfova ofenziva v 1918 tom. Aby ti doslo, ze Nemecko prehralo zdrvujuco prvu svetovu bez toho, aby sa vobec bojovalo na jeho uzemi

Šebesta

19. 06. 2025, 12:04

FOTZE ! Táhni k čertu s tebou už nekomunikuji ! Igen ? Nebo to mám napsat maďarsky ?

Slavoslav

19. 06. 2025, 12:09

ale komunikujes stetka. A strasne ta serie, ze ti pripominam chujoviny co splietas a nedam sa odtihanut od temy acohentizmom ako to casto skusas ty stetka

Azor

19. 06. 2025, 16:37

Slavoslav.
"hovori ti nieco historia? napriklad Ludendorfova ofenziva v 1918 tom."

Vybíráte si jen co se vám hodí,co???
To když 5.kolona(sabotoval to v zázemí) v rusku odstranila cara a nastoupila prozatímní vláda a zlikvidovala ruskou armádu.A navíc tam legie rozpoutali občanskou válku.A šéf 5 kolony(v.r. 18.Trockij)vlastizrádně podepsal Brest-Litevský mír,tak že Němci se mohli valit do Ruska.
A jak že dopadli ti udatní vojáci Německa,když vzniklo povstání v Kielu??? Rozpadli se jako puzzle.

Brusilovova ofenzíva,nic???? A pak se do toho začal montovat Car přes tu Němku a Rasputina.

Salut.

Slavoslav

19. 06. 2025, 16:38

cokel

je wz neuveriteľné ako drbnuty ty dokazes byt a najlepsie je, ze ti ani nedochádza o vom hovorim

Marty

19. 06. 2025, 16:46

Slavoslav
se eště dozvíme že Masaryk byl komunista a osobně zastřelil Cara ne? hej většinou mě ta zablešená parodie na chatbota nebaví, ale dneska mě baví na výtečnou!:joy::rofl::joy::rofl::joy::rofl:

Azor

19. 06. 2025, 18:22

Slavoslav:
"je wz neuveriteľné ako drbnuty ty dokazes byt a najlepsie je, ze ti ani nedochádza o vom hovorim"

Máte na to být konkretní v čem mi to nedochází???? Aby jste ukázal, jak jste mne zesměšnil.Nebo že by to mohlo být opačně???

Čekám zbytečně????

Salut.

Slavoslav

19. 06. 2025, 18:40

cokel

kde a proti komu viedol general Ludendorf ofenzivu v 1918 a koho davam ako prijlad pirazenej strany, napriek tomu, ze az do konca vojny sa bojovalo na uzemi jeho protovnikov?

ty si tak tuoy, ze tu ani nedoslo na co som narazal podla toho tvojho blabolu

Czertik

19. 06. 2025, 20:54

rexik

bez trockeho by se cela bolsevicka fronta zhroutila uz v 18 a bylo po jejich bolseicke revoluci, protoze by vyhrali bili, na to nezapominej nacku.
a zase kecas picoviny, prvni bojove vystoupeni legii proti bolsevikum bylo v dobe kdy bolseici uz davno vedli obcanskou valku.
schvalne das linky s datumy ? veci kterym tak rad masturbujes ?

a jk je mozne ze to tvuj uzasny car ktereho tak obdivujes nedokazal zachranit ?

aport a haf.

Czertik

19. 06. 2025, 20:56

slava

to je prece jasne, ze ludendofou ofenzivou si narazel na poceti mao ce tunga, to musi by kazdemu jasne, pokud teda nejsi clen 5 kolony.

Slavoslav

19. 06. 2025, 21:35

:)

Azor

19. 06. 2025, 21:40

Slavoslav.
"pirazenej strany, napriek tomu, ze az do konca vojny sa bojovalo na uzemi jeho protovnikov?"

Němci na západní frontě neprohráli vojensky(příměří)a VB a Frantíci blekotali něco o vítězství.
A proč Německo mohlo bojovat na Ruském území??? Zradou 5 kolony a cpaní se do vedení vojenského amatéra Cara.A co provedl Trockij a legie proti bolševikům,jsem už psal.Za Cara a prozatímní vlády šla ruská armáda do kelu.
A Bolševici armádu pozvedli.A vybojovali si drtivou většinu územíA jak to slavné Německé politické vedení,pozvedlo tu svou armádu po akci námořníků v Kielu????
Šla do kytek .A chtěl bych vidět,pokud by ta Německá armáda na tom byla jako ta Rudá,tak kolik že území by dobyla zpět.

Salut.

Azor

19. 06. 2025, 21:56

Czertik.
"bez trockeho by se cela bolsevicka fronta zhroutila uz v 18 a bylo po jejich bolseicke revoluci, protoze by vyhrali bili, na to nezapominej nacku."

Dodejte fakta!!!! Akorát máte to vaše štěkání ničím podložené!!!

Bělogvardějci byli užitečnými idi... v rukách anglosasů a frantíků.Přečtěte si paměti Churchilla,co o nich psal!!!! "Bělogvardějci si mysleli,že bojují za carský režim,ale přitom bojovali za naše zájmy"


A tito anglosasové je zradili a přestali jim dodávat zbraně.a proto prchli jak na sever tak i na jih(Krym)Děnikin,Wrangel.A jak "pomohli" Kolčakovi,snad víte.

"a zase kecas picoviny, prvni bojove vystoupeni legii proti bolsevikum bylo v dobe kdy bolseici uz davno vedli obcanskou valku.
schvalne das linky s datumy ? veci kterym tak rad masturbujes ?"

Já vám to napíšu(protože vy lautr nic nevíte o historii Ruska)a bude dělat chytrého tím vaším "inteligentním" "A co jako" ,že????

Kdo obdivoval Cara??? Za to co udělal v.r. 1905???? Opět jste pod vlivem???

Salut

Czertik

20. 06. 2025, 00:10

rexik

nemci na zapade prohrali. kdyby nepodepsali ze konci, tak by v 1919 byly zapadaci ejpozdeji do poloviny roku v berline.

ale to by pak nemci nemeli iluzi o neporazitelne armade, stejne jako ty mas iluzi o tom ze za vse spatne v rusku muze 5 kolona a ne ruska retrdace.

v kelu uz byla armada i pred carem, zvlast diky rozkladne aktivite bolseviku, ty muj retardovany nacku.
a ano, bolsevici byly tak uzasni..ze proti nim se postavily uplne vsechny ostatni strany co byly v rusku, se spoustou ruznych narodu.
jediny kdo bojoval po boku bolseviku byly maknovi anarchisti..ktere bolseici zradily a povrazdily.

a kdyz se s u vzpur namorniku, co rikas na tu knonstadskou vzoru proti bolsevikum ? tisum ve 1920.

aport a haf.

Czertik

20. 06. 2025, 00:16

rexik

a jak ma to ze bili bjovaly za zajmy anglosasu, to ze to nebyl trocky kdo zabranil rozadu rude armady bolseviku ?
muze byt jeste vic retardovany ? ano, vim ze muses.

to, ze nic nevis o slavnem trockeho vlaku jen dokazujes svoji retardaci.

a muzest uvest datum one zrady kdy jim prestaly dodvat zbrane ?
kolcak ? ac to nikdy nepochopis, anglosaove nemely duvod podporovat diktatora, proc by meli ?

vida, napsal si ze me to napises, a pritom datumy si nedodal, divne.

a ano, co ma rok 1905 spolecneho se situaci v 1917. rozeber to.
ano souhlas, ses pod velkym vlivem. uz tu stolicnou tak nechlastej, budes jeste blbejsi.

aport a haf.

Slavoslav

20. 06. 2025, 06:38

cokel

nemci podpisali bezpodmienecnu kapituláciu ty nas vynimocny cokel

Azor

20. 06. 2025, 12:00

Czertik.
"nemci na zapade prohrali. kdyby nepodepsali ze konci, tak by v 1919 byly zapadaci ejpozdeji do poloviny roku v berline."

Zase máte to vaše -Kdyby- ????

"v kelu uz byla armada i pred carem, zvlast diky rozkladne aktivite bolseviku, ty muj retardovany nacku."

Jaký vliv měli Bolševici na armádu před válkou??? Menševici,Eseři,nic???

"a ano, bolsevici byly tak uzasni..ze proti nim se postavily uplne vsechny ostatni strany co byly v rusku, se spoustou ruznych narodu."

Tak nám tu napište čím to bylo,že proti tolika stranám zvítězili?????
Doufám že na to máte. Dofám že nebudete blekotat o teroru.neboť kdo ho provozoval,Byl především Kolčak,Unger,Semjonov,Krasnov atd. A navíc ta  kolona trockistů co udělali s bělogvardějci na Krymu -ten zločinec,B.Khun a Zemliačka.

"a kdyz se s u vzpur namorniku, co rikas na tu knonstadskou vzoru proti bolsevikum ? tisum ve 1920.

V tomto případě to byla snaha o jiný názorový proud.Ale díky občanské válce,to řešili takto (Lenin revoluce se musí umět ubránit.A kdo nic nedělá,tak taky nechybuje.)Mám vědomí,že se tento proud dal řešit evolučně.(jako Putin)Ale nebyl jsem na místě a v reáliích,v jakých byl Lenin.

Salut.

Azor

20. 06. 2025, 12:10

Slavoslav
"nemci podpisali bezpodmienecnu kapituláciu ty nas vynimocny cokel"
Dejte zdroj.

Co že bylo podepsáno - v železničním vagónu v Compiègneském lese poblíž města Compiègne????
https://en.wikipedia.org/wiki/Armistice_of_11_November_1918

Příměří ! ! !

Kdy mělo Německo podepsat tu kapitulaci???



Salut.

Slavoslav

20. 06. 2025, 12:42

cokle

bavis ma, noze si precitaj prvy odstavec tvojho vlastneho odkazu ty tupelo tupe

Azor

20. 06. 2025, 16:24

Slavoslav.
Jděte k očnímu.
Zkopírujte ho !!! Ať se vidí kdo že je slepý.

Salut.

Slavoslav

20. 06. 2025, 17:45

Cokel

Co by som pre hlúpeho pouličného bastarda s poruchou zraku nespravil. Tu sa jasne píše o tom ako Nemci kapituloval a boli porazená strana ktorej ta druha diktovala podmienky

"which later became the basis of the German surrender at the Paris Peace Conference, which took place the following year."

Czertik

20. 06. 2025, 19:10

rexik

dobra, nehrejme si na kdyby.
dej dukaz ze nemci v 1918 mohli valku jeste vyhrat, jak o tom pises.

rexiku, ty takovy expert na sovetskou armadu a bolseviky a nevis to ? jaky meli vliv bolsevici a osatni ? tak studuj, stujuj blbe.

ano, mas pravdu bolsevici zadny teror neprovadeli, ti vesnicani se postrileli sami. a ty bolsevicke metody a mylsneni co posiujek hasek v knizce velitelem mesta bulgumy nikdy nebyly bolsevici ze jo ? co na tom, ze ony akce provadely jednotky bolsevicke armady.

a jakou snahu o jiny nazorovy proud tu mslis ? a jak je mozne ze jim nefandis ? ty co pu porad pise o jinych proudech co sou dulezite.

apot a haf.

Czertik

20. 06. 2025, 19:11

rexik

pokud nemci podesali jen rimeri...chces me teda tvrit ze dodnes sou spolu francie a nemcko ve valce ?

Czertik

20. 06. 2025, 19:13

rexik

cili abys slavuv text pochipil.
ano v 18 nemci podepsali primri, pak uz nebojovaly a v 19 KAPITULOVALI.
jeste neco potrebujes vysvetlit ?

Azor

20. 06. 2025, 22:21

Slavoslav.

Prosím o odkaz, na to pozdější podepsání kapitulace.

Jak je vidět,tak v 18 roce "vítězné" mocnosti(Francie a VB) Německo neporazili na bojišti..
A jasně jsem psal že to začali námořníci v Kielu a vnitřním rozkladem v Německu a mocnosti toho využili k uvalení reparací.(1919)A jak už jsem psal Czertikovi,tak ta "chrabrá"německá armáda se položila i ten jejich stát.A proč??Protože ta jejich politická elita se nazajímala o německý lid ale jen o svoje peníze,tak jako na celém západě.Byli s nimi jedna ruka.
A využili své lidi pomocí propagandy jako užit.idio.. k tomu,aby bojovali proti svým zájmům.A proto ty reparace.
Ale Rudá armáda(pod vedením Bolševků) se nepoložila a vybojovala si skoro celé území.I přes ob.válku a intervenci zločinců z VB,Francie,Japonska,USA.I ty naše legie.

Salut.

Slavoslav

21. 06. 2025, 04:49

Cokel

Lenže mňa nezaujíma co si ty napísal keď reaguje s na moje tvrdenia ktoré hovorili o porážke Nemecka napriek tomu, že v 1918 ešte organizovali obrovskú ofenzívu a bojovalo sa mimo ich územie. Ze si devil nie je môj problém

Czertik

21. 06. 2025, 16:56

rexik

ty me bavis, vis o tom ze karl marx ktereho tak obdivujes byl jen kapitalisticka vyzira, co v zivote nepracoval byt jen jediny den, ze ano ?

Azor

21. 06. 2025, 18:35

Czertik.
"co v zivote nepracoval byt jen jediny den, ze ano ?"

Takže redaktoři a spisovatelé, nikdy nepracovali?????

A vojáci,ti pracují???? Jakou že máte hodnost??

Už víte, proč se vám lidi smějí????

Salut.

Czertik

19. 06. 2025, 12:52

sebesta

no, vzhledem k tomu ze osliky stale pouzivaji misto toho aby je nahradily vozidly, tak to nevypada ze by meli v brzke dobe zase chyit dech.

a proc ukrajinci neostupuji ? treba proto ze maji 5x mensi populaci a tudiz mene potencialnich vojaku ?

nemluve o tom, ze ty ruske postupy se v posledni dobe cim dal tim vice zppomaluji a obcasne ukrajinske protiutoky osvobodi uzemi behem par dnu, ktere rusove dobyvaly tydny, aby je mohly znovu dobyvat za cenu dalsich vetsich ztat pro rusy.

Šebesta

19. 06. 2025, 16:11

Czertik. Vidím,že ty patříš k těm kteří neberou realitu i když uznavám,že se s tebou dá diskutovat. Já to vidím tak. Válka je zakopaná pro obě strany a já tvrdím,už 2 roky,že nemá vojenské řešení. Když mi chceš oponovat klidně,ale řekni mi jaké má jiné řešení ? Až se Rusko vyčerpá ? Ale co když to bude spíše Ukrajina ? Poslední věc, Ukrajinců je mené než Rusů to je jasné je jich zhruba 4x méně to je fakt ale já si spíše myslím,že hlavní faktor toho že spíše ustupují a nedokáží Rusy vyhnat je ten,který naše propaganda nechce přiznat. Znáčná opakuji značná část Ukrajinců nechce bojovat. Mnoho se jich uchylilo do Evropy,kde si uživá západního stylu života a dokonce jsou i v Asii a i ti co jsou na Ukrajině musí být odvádění na frontu mnohdy násilim.No a ti co bojují jsou už totálně vyčerpaní. Asi tak.

Šebesta

19. 06. 2025, 16:14

Czertik.chlape nežij v iluzích

Czertik

19. 06. 2025, 21:02

sebesta

a v cem si ty moje iluze ?
to ze valka uvizla na mrtvem bode ma vyvratit to ze ruska technika je nejen zastarala, ale i malo pocetna presne jak ?
reseni je proste - at se uzavre mir ci primeri, ale problem je putin a jeho nerealne pozadavky.

schvalne napis sem putinovy mirove pozadavky a v cem sou pro ukrajinu vyhodnejsi nez kdyby ji celou dobyl. bez toho se nikam nepohnem, a pokud to neudelas, prokazes ze nemas zajem vest rseriozni konverzaci.

a rozeber proc si myslis ze rusum se chce vice bojovat ? to kolik rusu zdrhlo z ruska kdyz se zecalo MLUVIT o mozne mobilizace ukazuje to, ze rusum se vic bojovat nechce nez chce.

Šebesta

19. 06. 2025, 22:40

Czertik.Já nepopírám,že Rusům se neche bojovat možná ,že taky nechcou,ale proto že jich je 4 x krát více tak to pro ně je menší problém než pro Ukrajinu. No a pokud jde o ruské požadavky, jistě nejsou pro Ukrajinu výhodné. Krom Krymu,che Putin Doněckou a Luhanskou oblast,neutralitu Ukrajiny a aby nemohla vyvíjet jaderné zbraně a možná ještě více jako její částečné odzbrojení atd.Jinak se točíme v kruhu,ty mi napiš jak to chceš řešit ? Já tvrdím,že válka nemá vojenské řešení,ty když tvrdíš,že ano tak mi řekni jak to chceš řešit a jak dlouho chceš válčit ?Už to opakuji asi po  sté,čím déle se bude bojovat tím hůř pro Ukrajinu. Kdyby se válka ukončila před 2 roky,měla tehdy lepší vyjednavací podmínky. Nekonečná válka není řešení. Že Ukrajina bude muset něco obětovat to je jasné, zatím v té válce prohráva.

Czertik

20. 06. 2025, 00:25

sebesta

takze pokud se nechce bojovat ani rusum ani ukrjincum, tak to cini tvoji vsuvku o tom, jak se nechce bojovat ukrajincum bezpredmetnou, nemyslis ?

a ano, to ze urkajincu je 4x mene je jasne a vysvetluje o prco maji min vojaku. a s min vojaky se blbe utoci, vime to ze jo ?

a ty putinovy podminky...v cem sou presne lepsi nez ukrajinska kapitulace presne v cem ? to si stale nenapsal. to co si napsal znamena urkajinskou kapitulaci.
cili dlasim bojem nemaji co ztratit.

skutecne napis v cem dalsi boj ukrajincu muze jeste zprisnit putinovy podminky.

moje resenei je proste - but putin nabidne podminky prijatelne pro ukrajinu nebo bude mit valku dokud jeden z nich nepadne. jine moznosti neexistuji.

po ukrajinu je prijatelne prijit o krym, s tim ze o statusu republik by se jednalo. to ze putin by se musel vzdat dobyteho uzemi od 22 je logicke a jasne.
pokud to putin neprijme neexistuje zadny rozdil opoti soucasne valecne situaci.

a ano, cim dele se bude bojovat tim hure pro ukrajinu, ale i rusko, na to nezapominej.

Šebesta

20. 06. 2025, 08:00

Czertik. Fajn.Konečně jsi napsal svou představu,jak si to představuješ. Dodám,že jsi první z mých oponentů,který napsal svou představu o tom jak dál. Čili podle tebe se má válčit dokud jeden z nich nepadne. Putin nenabídne Ukrajině lepší podmínky,protože se cítí v lepší pozici.Zatím to je on kdo má mírně navrch.Ten trend války je zatím takový,že čím déle se bude válčit o to více to bude pro Ukrajinu horší v tom,že přijde o další území,dokud Rusové byť mírně postupují. V podstatě máš tedy pravdu. Buď se dohodnout na kompromisu,což se zdá zatím není možné pak tedy valčít dál dokud někdo nepadne.Ovšem už jsem opět psal,pokud západ spolehá,že ten kdo padne dřív bude Rusko,může se přepočítat,jako už vminulosti nejednou dopadli ti jenž Rusy podcenili.Ono ještě může nastat alternativa,že se vyčerpají obě strany vzájemně. Pokud jde o Ukrajinu tak ta je zcela závislá na pomoci západu. No a USA dávají pomalu ruce pryč zejmená nyní když vypukl konflikt na blízkém vychodě kde mají svého spojence numero eins (Izrael). Vše tedy zůstane na pomoci Evropy a ta má také svých problémů dost nehledě na to,že i veřejnost v některých zemí má také věčné podpory Ukrajiny na vlastní úkor už tak akorát. Např.Česko,kde budeme mít za pár týdnů volby a ty zřejmě smetou současnou vládu a přijde jiná,která to s podporou Ukrajinu bude muset radikálně omezit.Ono totiž nic netrvá věčně.

Czertik

20. 06. 2025, 09:09

sebesta

ano, valcit dokud jeden nepadne je jedina moznost, dokud bude mit putin nerelne podminky. proc je ma je bezpredmetne.
to, ze urkajine je zavisla na pomoci zapadu tu nikdo nikdy nezpochybnoval, cili tvoje pointa ?
pokud padne jako prvni ukrajina...a co se zmeni oproti dnesku ? VUBEC NIC.
a pokud jako prvni padne rusko....to bude zajimave.
ano, ti co podcenily rusy spatne dopadly, ale stejne tak blbe rusove blbe dopadly kdyz svoje schopnosti precenily. navic mylslis ze je pro rusy pozitivni kdyz na porazeni nepritele meli 6x vetsi ztaty ? zatimco ostati proti stejnemu neritely to meli 1:1 ?
a jake problemy ma evropa ktere by ji prinutily ukoncit podporu ukrajiny ?
ano, to ze babis je agent kgb a stb vi kazdy, stejne jako to ze miluje rusko a cinu.

Šebesta

20. 06. 2025, 14:34

Czertik. To jako tu otázku o Evropě myslíš vážně nebo si hraješ na blbého ? TAkže,MIGRACE,GREENDEAL,NEKONEČNÁ VOJNA NA UKRAJIŃE, to ti nestačí ? No a evropské obyvatelstvo někteých zemí už má té nekonečné války a nekonečné podpory na vlastní účet dost. Včetně Čechů. No a uvidíš,že ve volbách bude ukrajinská válka velké téma.

Czertik

20. 06. 2025, 19:16

sebesta

vyvsetli jak evropa muze za migraci ? za valku na ukrajine muze jen a jen putin, nikdo jiny.
ano, za green deal si muzou komunisti v eu sami, to ano.

a ano, skutecne tady rozepis jak ty 3 problemy co se deji nii evropu ze zkrachuje jak naznacujes. rozeber to, ne jen konstatuj, dokaz ze to mas podlozene a ne jen zbozne prani ze to evropu znici.

a vzhledem k tomu ze volebni agitka se uz pomalu rozjisti, tak babisek kupidivu o ukrajine drzi hubu, zvlastni.

Czertik

19. 06. 2025, 10:08

me ty jakutsti vojaci prijdou nejchytrejsi z cele ruske armady.

Marty

19. 06. 2025, 16:11

Czertik
nedělal bch si iluze že ho měli ty eskymáci k obědu protože sou chytrý, oni sou zvyklí prostě sežrat všechno:laughing: