EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Nizozemsko vyčlenilo na pomoc Ukrajině další 2 miliardy eur, Německo svou pomoc zdvojnásobí

 02. 12. 2023      kategorie: Události      39 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Nizozemsko vyčlenilo ze svého rozpočtu na pomoc Ukrajině v roce 2024 celkem 2 miliardy eur, tedy 48 miliard korun. Podle nizozemské ministryně obrany Kajsy Ollongrenové budou finance určeny především na dopravu munice, údržbu již dodaných systémů a podporu protivzdušných kapacit ukrajinské armády. Podle ministryně tímto Nizozemsko vyjadřuje svou stálou podporu bránící se Ukrajině i v budoucnosti.

Nizozemsko patří mezi největší podporovatele Ukrajiny, kdy do konce července poskytlo Nizozemí Ukrajině zbraně v hodnotě 2,48 miliardy eur, což řadí tuto zemi na celkem 7. místo, přičemž před ním stojí Spojené státy, Německo, Velká Británie, Norsko, Polsko a Dánsko.

Nizozemská pomoc bude poskytována prostřednictvím komerčních zakázek, ve formě dodávek ze zásob nizozemské armády a prostřednictvím spolupráce s mezinárodními partnery, mezi které patří i Česká republika. Nizozemsko a Dánsko mají na starosti koordinaci evropských snah poskytnout Ukrajině letouny F-16, přičemž Nizozemsko již 5 strojů umístilo na leteckou základnu v Rumunsku, kde budou tyto stroje sloužit k výcviku ukrajinských letců.

Podpora se bude ovšem týkat i moderních, pokročilých systémů. O jaké systémy se bude jednat, ovšem podléhá utajení. Peníze budou vynaloženy také na zlepšení kybernetické bezpečnosti Ukrajiny. Nizozemsko bude také pokračovat ve výcviku ukrajinských vojáků, které započalo v říjnu 2022, a to v rámci instruktorů ve Velké Británii, tak i v rámci výcvikové mise Evropské unie. 

Nizozemsko celkově Ukrajině poskytlo obrovské množství válečného materiálu a to jak ze svých vlastních zásob, tak i v kooperaci s evropskými partnery, včetně České republiky. U českých zbrojovek např. Nizozemci nakupují a modernizují převážně tanky T-72 na standard T-72EA. Co se týče tanků, Nizozemsko již také poskytlo ve spolupráci s Dánskem 14 tanků Leopard 2 A4 a ve spolupráci s Dánskem a Německem více než 100 tanků Leopard 1. Kromě toho Nizozemsko dodalo i 196 obrněných transportérů YPR, průzkumná vozidla Fennek a pásová vozidla Viking. Co se týče palebné podpory, Nizozemsko poskytlo Ukrajině také 8 samohybných houfnic PzH2000  a nezveřejněný počet minometů ráže 120 mm.

Nizozemsko patří i k největším podporovatelům ukrajinských protivzdušných sil. Těm dodalo 2 komplety systému Patriot, 100 samohybných českých protivzdušných kompletů MR-2, 20 děl Bofors 40L70 ráže 40 mm a čtyři systémy českého pasivního radaru VERA-NG.

PatriotFoto: Nizozemsko darovalo Ukrajině dva systémy protivzdušné obrany Patriot. | Wikimedia Commons / Public domain

Dále země Ukrajině poskytla ruční zbraně, kulomety, balistické vesty a helmy, munici, 504 průzkumných dronů, 31 polních kuchyní, 1 402 kolových vozidel (nákladní automobily, motorky, čtyřkolky, sanitky atd.) či více než 1 800 stanů apod.

Německý ministr obrany Boris Pistorius také nedávno oznámil pokračování německé podpory Ukrajině, kdy Německo v příštím roce svou pomoc zdvojnásobí na 8 miliard eur, tedy 192 miliard korun.

Zdroj: Defensenews.com

 Autor: Tomáš Svoboda

Komentáře

Czertik

02. 12. 2023, 09:07

lidi nema smys si cokoliv nalhavat, dodani F16 na ukrajinu situaci na fronte nijak vyrazne nezmeni, jiste ulehci zivot vojakum na zemi, ale nejaky vyrazny posun na stranu ukrajiny cekat nelze.
na to bude pocet dodanych F16 prilis nizky a hlavne sou zastarale. jediny duvod proc si dnes udrzi nejakou relevanci je jen proto ze rusko za studene valky a i po ni v elektronice za zapadem zostavalo a zaostava o 5-20 let.

Zdeněk

02. 12. 2023, 10:30

Czertik,

přesně to samé jsem četl před rokem a něco o HIMARS, jak nebudou mít prakticky žádný vliv, a na jaře o ATACMS, že zastaralá technologie z první poloviny 90. let neprojde přes komplexní ochranu tvořenou "supersystemy" S400...

I když s tebou v obecnosti souhlasím, ty F-16 potřebují modernizaci a já doufám, že se podaří minimálně vylepšení radarů...

Czertik

02. 12. 2023, 12:22

zdenek

tady je potreba vzit to, jake vykony meli ony systemy v dobe vzniku a jake vykony ma moderni technika dnes.

sam za sebe musim napsat ze himars mel vetsi ucinek nez sem cekal, protoze byl presneji nez sem cekal :).
co se tyka atacms, tak bylo jasne ze bude mit vyznamy ucinek, proteze precejenom mist dostrel par stovek km, kdyz tvuj momentalne nejvetsi je cca 4Okm ti uz rozsiri moznosti.

jak sem cetl v jinem clanku, rusome musi dostat poradne pres drzku, aby zacaly pouzivat hlavu. a bylo to prave v clanku o nasazeni atacms proti zakladnam vrtulniku kde utpeli rusove vyznamne ztraty na technice.
a jak tam bylo presne receno, o tom ze atacms bude na ukrajinu dodan uz vedeli nekolik mesicu predem, o jeho dostrelu taky vedeli, ale vrtulniky zacal soupat mimo jeho dostrel teprve potom, co je nekolikrat navstivil.

problem u f16 je v tom, ze jejich vyraznejsi modernizaci nikdo nezaplati. kdyby byl ji zaplatit, tak by si F16 nechal ve vyzbroji a nenahrazoval je necim jinym.
ano, modernizovat F16 na uroven viperu by z F16 mohlo udelat gamechangera, ale nadeje ze tu modernizaci na nej nekdo zaplati je nulova.

a pak sou ty systemy ktere zapad dodal a zadnou znatelnou zemnu neprinesly. narazim zrovna na patrioty, ukrajinsti vojaci porad nadavaji na ruske letectvo.
jediny rozdil je v tom, ze v kyjeve klidneji spi.

a pokud zustaneme o pozemni technice, tak je skutecne pozoruhodne ze ukrajinci chvali jen a jen bradley, ktery zboznuji, a to je tak vse. ostatni zapadni techniku, at uz dela ci jinou, tak sem nikde nevidel video ani necet ze by ji chvalili ze jim prinasi neco lepsiho ci navic oproti jejich sovetske technice.

a je s podivem, ze se moc neobjevuji clanky o nasazeni zapadnich tanku a jak je hodnoti, vyjma jedineho a to toho, ze amicke abramsy budou na frontu nasazeny az pristi rok na jare, ze ted je moc zima

Zdeněk

02. 12. 2023, 12:51

Czertik,

co se týká tanků, hledej například na Twitteru nebo Telegramu a to i u nepřítele.

A co se týká Bradley, oni si je nechválí, já jsem četl spíše nadšené výkřiky a čistou radost, což mě u takto starého systému docela překvapilo. Stroje jako Stryker, Marder nebo vozidla Senátor jsou velmi chválena také, byť možná ne tak nadšeně.

A co se týká Patriotů, ja nevím, likvidace nejméně pěti letadel a vrtulníků, po kterém přestali rusáci strkat rypák do severního sektoru a zastavení většiny raketových útoku na průmyslové centrum země, to mi na dvě, maximálně tři kompletní baterie přijde jako slušný výkon ...

Czertik

02. 12. 2023, 14:34

zdenek

to bude celkem problem, ja na socialni site nechodim, protoze tam z 99% sou jen a jen ptakoviny.

k tomu patriotu, to je to o cem sem psal, chrani zazemi a vojaci na fronte muzou jen zavidet.

Zdeněk

02. 12. 2023, 14:47

Czertik,

to si musíš vybírat (a to ne jen podle toho, co se ti líbí) ...
Mimochodem, to co já si přečtu na Twitteru v pondělí, to s velkou slávou zveřejňují i velká média někdy tak ve středu a zpravidla jenom doslova opisují a dodají velký čtivý titulek.

Slavoslav

03. 12. 2023, 12:17

Czertik, zabudas na to, ze ani tak nezalezi aka verzia F-16 bude dodana (ak sa nebavime o nemodernizovanych A ckach).

Ide o to ake nove schopnosti to ZSU prinesie a to je napriklad odomknutie dalsich schopnosti pre HARM, JDAM a najma ak dostanu AMRAAM (uz ich maju ppre NASAMS) tak ziskaju rakety s aktivnym navadzanim ktore im umoznia ovela efektivnejsie napadat rusacke vzdusne ciele. ZSU teraz nemaju ziadnu taku strelu a musia rusacke ciele osvetlovat palubnym radarom az do zasahu, cim im je zabranene pouizvat unikove manevre hned po odpaleni strely.

Gamechanger to nebude, ale rusak to vyrazne pociti

Czertik

03. 12. 2023, 15:24

zdenek

ja bych si rad vybiral, ale problem byl v tom, ze muj ignore list byl uz dos velky a stale me cpaly to co se me nezajimalo.
mozna uz doslo ke zmene k lepsimu, ale nemam chut se na site vracet, dokazu svuj cas vyuzit lepe.
a pokud na tw (resp X) najdes neco zajimave, klidne muzes dat odkaz tam, kde to bude relevantni, rad si to prectu.

Czertik

03. 12. 2023, 15:32

slavoslav

mozna ti to uniklo, ale pred par mesici byla zprava ze ukrajinci zvladsli zbastlit ty svoje migy 29 tak, aby dokazaly odpalovat zapadni zbrane (byt v clanku ybly jen protiletecke zbrane, jak to bylo s protizemnimi se neuvadelo).

a nema smysl si nic nalhavat, zapadni hloupe zbrane nejsou o nic presnejsi nez vychodni hloupe zbrane, to same plati i pro chytre zbrane (byt ty zapadni mozna budou o chlup presnejsi).

a na to, aby f16 prinesly zmnu pri protizemich uderech jich bude velmi malo.

Slavoslav

03. 12. 2023, 15:54

Czertik

mozno ti to uniklo, ale ja hovorim o novych schopnostiach. Ze MiG 29 dokaze odpalit HARM a Ukrajinci ho tak pouzivaju viem rozhodne dlhsie ako ty, ale bez integracie do systemov lietadla vyuziva len stvrtinu svojich moznosti. A podobne je to aj pri dalsich zbraniach.

Mimochodom, vobec si nepochopil pointu mojho prispevku, skusaj znovu

Czertik

04. 12. 2023, 06:13

slavoslav

uvidime az budou dodany, kdo bude mit pravdu.
jestli ty a zapadni zbrane diky vyuzite sveho potencialu na 100% prinesou znatelny rozdil, nebo ja ze kdyz je k odpalovani zapadnich zbrani pouzivana soucasna ukrajinska technika, jejich vysledek bude srovatelny.

Slavoslav

04. 12. 2023, 07:46

Czertik

iste si si vsimol, ze som vyslovene napisal v prvej reakcii na teba, ze sa ziaden gamechanger nebude konat. Co vsak nic nemeni na tom, ze tieto lietadla budu pre ZSU prinosom a dodaju im nove schopnosti takze rusak bude musiet prehodnotit svoju letecku cinnost nad frontom. UA nema ziadnu PL strelu s aktivnym navadzanim a HARM je napojeny na tablet v kabine pilota, mozu ho odpalovat len voci dopredu znamy cielom kedze nie je prepojeny s lietadlom, aby si pilot mohol operativne vybrat ciel pocas letu ked ho oziari radar

Czertik

05. 12. 2023, 05:56

slavoslav

cili kdyz ty pises, ze ziskaji moznost harm operativne nasazovat proti zjistenemu cili, misto predem danemu, ziskaji lepsi moznosti pro niceni letadel ruska, atd - to vse me naznacuje ze by to melo umoznit ukrajine ziskat LOKALNI vzusnou prevahu a tu by mela byt schopna vyuzit, treba na novou ofenzivu.
pokud teda jejich ppozemni armada na tom neni tak zle, ze ani pozdeji nebude schopna utocit.

Slavoslav

05. 12. 2023, 09:11

Czertik

tak to ti naznacuje zle, lebo lokalna vzdusna nadvlada neumoznila vykonavat nejake vacsie ofenzivne operacie ani rusakom ktory tie schopnosti maju uz teraz. Vysledkom skor bude, ze rusak strati tu vyhodu v letectve co nateraz ma vdaka lepsim zbraniam

Šebesta

02. 12. 2023, 09:03

Děkuji autorovi za obsahlou zprávu. Takže Holanďané dodají ze svého rozpočtu Ukrajině 2 miliardy eur a Německo dokonce 8 miliard. To podle mne není dobrá zpráva pro obyvatele oněch zemí ani pro obyvatele naší země ani pro Ukrajince mohu-li vyjádřit svůj názor. Jak falešně a tendenčně informuje o válce na Ukrajině ČT televize je už v podstatě normální. Třeba včera uvedla že 77 % Ukrajinců je pro vstup Ukrajiny do EU. No nevim ale myslím že obyčejné Ukrajince žijíci na Ukrajině spíše zajímá kdy už skončí válka ? Vstup Ukrajiny do EU je hudba budoucnosti a sami mnozi politici mnoha zemí EU  dodávají že hodně vzdálené. Na Ukrajině by spíše mělo být referendum o konci války tedy zda si Ukrajinci přejí pokračování války s Rusy která trvá už skoro 2 roky a v podstatě zamrzla, nebo její ukončení třeba nějakým kompromisem ? Pokud takové referendum proběhlo moc by mne zajímal jeho výsledek ale ten se od našich medii( hlavně ČT) nedozvíme,leda že by většina Ukrajinců byla pro pokračování války. Poslední věc k oněm dárcovským zemím.Obě mají velké problémy s nelegálnimi migranty a to je podle mne problém EU i těchto zemí číslo jedna. Minimálně polovinu sumy co hodlají poslat Ukrajině by měly obě země investovat spíše do řešení problémů migrace. To je totiž akutní problém EU. Válka na Ukrajině je určitě taky problém Evropy ale NATO i EU by mělo mít zájem na jejím ukončení a nikoli prohlubování do nekonečna.Uznavám že to je věc i Ruska ale někdo by měl s nabídkou na mír přijít nebo projevot iniciativu. Podle mne by to měli byt Ukrajinci tedy jejich vedení protože válkou trpí hlavně obyčejní Ukrajinci.

Czertik

02. 12. 2023, 09:13

ja myslim ze mir by uvital kazdy ukrajinec, otazka je jake nabidky miru by se predlozily.
navrat do predinvaznich hranic je naproste minimum pro ukrajince, navrat do hranic z 1991 by si prala vetsina, at uz na ukrajine ci v evrope.

Zdeněk

02. 12. 2023, 10:37

Czertik,

oba víme, že nabídku k míru musí předložit jedině agresor, a tím je bezesporu Rusko, to ovšem zcela veřejně vyhlašuje své teze o deukrajinizaci a oba také víme, jak by probíhala.

Czertik

02. 12. 2023, 12:02

nabidku k miru muze predlozit i obrance, kdy bude jasne ze agresor bude vykopan, byt to bude jen otazkou casu.

a osobne situaci ukrajiny moc optimisticky nevidim, ukrajine chyby jak vojaci tak i vybaveni.

Zdeněk

02. 12. 2023, 12:19

Czertiku,

nemyslím, že situace je tak vážná, i když kdo ví.
Nicméně Ukrajina zatím mobilizuje pouze velmi omezenou část bojeschopné populace, nedávno jsem viděl rozbor, že jenom při drobných změnách mobilizačních pravidel získá minimálně 500000 - 1 mil. vojáků, ALE nechtějí příliš zaříznout průmysl a hlavně, chybí jim dostatečné množství důstojníků, hlavně vyšších, stejně tak nemají nemají kapacity pro výcvik.

p.s. Mimochodem, co jsi říkal na akcičku na BAM?

Czertik

02. 12. 2023, 12:38

zdenek

tak zrovna nedavnou na aktualne si mel clanek s videm
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/dalsi-video-dokladajici-syrovost-a-hruzy-valky-zverejnil-na/r~722d65c08ace11ee8c6f0cc47ab5f122/

mrkni an video, a rekni naplnuje te optimismem to, kdyz ti tam ukrajinec rekne ze maji velke ztraty a pak se musi ptat jestli vubec maji protitankovou zbran, kdyz na jedou ruske tanky ?

co se tyka mobilizace, tak ukrajinci maji hodne velky potencial mezi muzi co utekli na zapad po ruske invazi. tady by se jich naslo vic nez dost.

k te kapacite pro vycvik, kde lezi problem ? vzdyt hodne ukrajinskych vojaku se cvici vsude mozne v evrope, cili by tam meeli jit cvicit i dustojnici a spol.

to, ze ukrajine chyby zbrane na to, aby mohli postavit dalsi jednotky se na ceskem internetu jde docist.
jenze autor se uz kolikrat nezamysli proc tomu tak je, vzdyt mobilizacni sklady ukrajincu byly dost hluboke.
a tad se nabizi odpvedi ktere by se , nejspis nejen autorovi nelibily, a to sou ty ze bud ona vyzbroj a vystroj byla tak mizerne skladovana, ze je nepouzitelna, nebo byla proste rozkradena , aby par vyvolenych melo na mercedesy.

a to, ze se rozkrada celkem vyznamne i zapadni vyzbroj co byla na ukrajinu dodana je taky vic nez verohodne prokazane.

Czertik

02. 12. 2023, 12:39

a tou akcickou na bam myslis presne co ? nemohu si ted nic vybavit.

Zdeněk

02. 12. 2023, 12:56

Czertik,

jeden tunel a jeden most ve dvou dnech, to ti přijde málo :scream:?

Každopádně, jistě, že mají ztráty a jistě že je mají těžké, to si snad uvědomuje každý, nicméně minimálně část přikládám snaze urychlit pomoc.

Rozkrádání jistého procenta pomoci je prokázáno, jistě úplný souhlas, ovšem hlavně proto, že do toho SBU a jejich policie docal šlape a především, zveřejňuje. Ostatně jejich otevřenost je překvapivě veliká a právě to ve mě budí důvěru, že změnu společnosti myslí zcela vážně.

Czertik

02. 12. 2023, 14:29

zdenek

ne neprijde me to malo, jen sem zpravy o nich prehlid :)
a kdyz to vezmem obecneji, tak by podobne akce meli ukrajinci poradat casteji, a nejen na bamu, ale i jinde.

k tomu rozkradani, otazka zni co vsechno se zverejni a co se zazdi. dones co vim, tak ukrosi nijak nevysvetlili jak je zbrane od amiku pro ne dostali do rukou hamasu.

Zdeněk

02. 12. 2023, 14:44

Czertiku,

jistě mi vysvětlíš jakými kanály to tam dostáli, to to pašovali přes několik zemí NATO nebo přes kontroly po moři? Ostatně žádná loď z Ukrajiny do Pásma Gazy ani třeba do Sýrie nesměřovala, což se nedá říci o ruských.


Naopak, pokud vím bylo to vysvětleno už několikrát a především odmítnuto mluvčím izraelské armády, který prohlásil, že "krávoviny nekomentují".

p.s.
O tom, že část kořistnich zbraní se z Ruska posílalo do Íránu se hovoří od minulého léta ...

Šebesta

02. 12. 2023, 19:04

Zdenek. Plácaš bludy. Víš mimochodem kdo jako první udělal nabídku ke smíru v korejské válce ? Hadej 3 x ani SSSR ani Čína ani KLDR . Co ty na to rozumbrado ? Ty neznáš ono známé pořekadlo , moudřejší ustoupí ? Máš se hodně co učit.

Zdeněk

02. 12. 2023, 19:22

Chcimír Šebesta,
máš i něco konkrétního nebo je to jenom takový výkřik do tmx? Dokud mi nepošleš odkaz, jak protestuješ před ruskou ambasádou, tak laskavě drž ...

Nebo si naopak vezmi příklad z Czertika, on předkládá svůj pohled na svět, já předkládám svůj pohled na svět, on předkládá své argumenty, já předkládám své argumenty. Občas se shodneme, mnohdy naopak, ale protože předkládá konkrétní fakta, tak se o nich diskutovat.
Až se dostaneš na jeho mentální úroveň, děj vědět :wave:

p.s. jinak pokud moudřejší ustoupí, tak doufám, že už tady nikdy nebudeš vzpomínat Mnichovskou zradu, neboť tam moudřejší ustoupil a zajistil tak celých 11 měsíců míru, a to se přece vyplatí Horste.

Šebesta

02. 12. 2023, 23:17

Poslouchej ty gaučový válečníku diskuse s tebou je jako s retardem. Když už nevíš kudy kam začneš vytahovat tvoje odkazy a když ti dám odkaz stejně ho nebereš. To co jsem napsal je pochopitelně nadsázka že moudřejší ustopií.K ukončení války musí být pochopitelně dva. Tedy oba musí mít zájem. V korejské válce pokud vím přišla s nabídkou na smír nebo jak tomu budeme řikat strana napadena tedy J.Korea a vojska OSN.

Šebesta

02. 12. 2023, 23:23

Musím ale férově uznat,že zdroje jsou různé nicméně četl jsem takový že iniciatorem byl Eik ale někdo tvrdí že ne. Ale ty víš všechno nejlíp tak si to najdi.

Zdeněk

02. 12. 2023, 23:51

Chcimír Šebesta,

zase se ti to nedaří, fakta, dej sem fakta nebo přemlouvej ruSSa, ti DVA na mír fakt nejsou Ukrajina a Západ, b*be

p.s. pokus se alespoň přiblížit Czertikovi, fakt to zkus.

Czertik

03. 12. 2023, 15:42

sebesta

chapu ten tvuj prispvek o te korejske valce a tom ze moudrejsi ustoupi sparvne ?

ty tu tvrdis ze ze kdyby ukrajina pozadla o mir, kde by chtel navrat k hranicim z 1991 (tak jak to bylo i v pripade koreje, v navratu k uznamym hranicim), tak moudre rusko ustoupi a prijme onu nabidku ?

hned to jdi zavolat zelenskemu.

Czertik

03. 12. 2023, 15:47

zdenek

rus na mir je, ale teprve potom co mu das poradne pred drzku :).

Šebesta

04. 12. 2023, 10:03

Czertiku diskutovat s primitivy jako Zdenek je zbytečné. Moudřejší ustopi je trochu nadsázka ale tady jde o jinou věc, já tvrdím,že nábídku na smír nemusí nutně davat agresor ale i ten napadený jako v korejské válce. Chapišto taliano ?

Zdeněk

04. 12. 2023, 10:59

Czertik,

myslím, že tuhle část historie posuzujeme stejně :shushing_face:... :laughing::joy::rofl:

Každopádně, otázka zní, zda je Ukrajina schopna takový výprask Rusku uštědřit. Sama určitě ne, s pomocí Západu asi ano, ale musela by být tato opravdu rozhodná a ne jako doposud.
Pokud bude stejná nebo menší jako doposud, tak bych si tipnul zakonzervování zhruba současného stavu a odklad na takových pět až deset let, maximálně.

Šebesta

04. 12. 2023, 13:36

Zdenek. Běž dělat načelníka generálního štabu na Ukrajinu a Rusy vypraskají ein,zwei. Ale z gauče a pohodlí domova to půjde těžko.Je neuvěřitelné jak jsi hloupý. Daleko větší borci než ty to vidí tak že tu válku nejde vyhrát dokonce i někteři ukrajinští velitele ale ty to víš ještě líp.K tomu opravdu není co dodat.Ta tvoje poslední věta hovoří sama za sebe.

Zdeněk

04. 12. 2023, 13:46

Chcimír Šebesta,

blábol si co chceš, máme demokracií a udělat ze sebe idiota je posvátné právo každého jedince, ovšem očekávám od tebe, že už tady nikdy nepoužiješ termín "Mnichovská zrada" a doručíš se časovou osu Korejské války, když už se jí tak často oháníš.

p.s. jinak tě odkazuji na odpověď od Czertika z 3.12., považuji ji za velmi kvalitní a návodnou ..

Czertik

05. 12. 2023, 06:01

sebsta
samozrejme chapu ze nabidku na mir muze dat i napadeny, nejen utocnik.
to co si ty ale neuvedomujes, ci nechapes je, ze obrance bude vzdy chtit navrat k predvalecnym hranicim, kdezto utocnik vzdy si neco urvat pro sebe.
kdyby se byl spokojen s predvalecnymi hranicemi, tak by utok nezacal.

Šebesta

05. 12. 2023, 08:38

Czertik. S tebou se dá disKutovat na rozdíl od Zdenka to je fanatik a člověk komunistického typu jediné pravdy. V podstatě s tebou souhlasím. Platí ale jedna lidová moudoust, každá mince má dvě strany. Ano napadený bude chtít vždy původní hranice agresor asi nikoli. Ale vo tom to právě je , čili ukončit boje a jednat přitom jednání se vysloví spoustů návrhů,třeba ruský že si Rusové nechají dobyté území ale Ukrajina zase na oplátku vstoupí do NATO. To jen jeden z možných scenářů nebo že Rusové si ponechají Krym a Doněckou a Luhanskou oblast zbytek bude patřit Ukrajině a ta opět vstoupí do NATO opět další možnost. Těch variant je mnoho.Koneckonců když Ukrajina zjistí třeba že ruské návrhy jsou k ničemu zahají třeba opět bojové operace a válka bude pokračovat. Zejména pro Ukrajinu platí a to je ona druhá strana one mince zda ono další válčení které zatím nenasvědčuje že někdo se výrazně posune dál stojí za ty další a další mrtvé vojáky a civilisty ? Zda není čas zkusit jednat ? Mimochodem bylo by velmi zajímavé jaký názor na to mají samotní Ukrajinci zda chtějí stále do nekonečna válčit ?

Šebesta

05. 12. 2023, 08:48

Ještě jsem zapomněl ono to nakonec stejně u jednacího stolu skončí takže proč to nezkusit už teď a ne čekat další roky což bude znamenat další tisíce mrtvých a další rozbité a zničené budovy atd. ?

Zdeněk

05. 12. 2023, 09:22

Šebesta,

agresor si jen tak nechá dobytá území, v 21. století?
No, na jednu stranu oceňuji, že už si tady konečně nehraješ na lidumila a mírotvorce, ale zase chlubit se tím, že jsi podělaný kolaborant a zrádce...

Mimochodem, jak se ti žije s tím vícenásobným doublethinkem?
1) Ukrajina chtěla do NATO, takže ji Rusko muselo napadnout, aby se ochránilo před agresivní obranou NATO, a proto teďka Ukrajina vstoupí do NATO
2) Ukrajina měla s Ruskem několik dohod o hranicích, které Rusko porušilo už v roce 2014, a proto s ním teďka uzavře další dohody o hranicích, které Rusko už určitě dodrží ...
3) V Mnichově nás zradili, aby byl zachován mír v Evropě, a proto má teďka Ukrajina ustoupit agresorovi, aby byl zachován mír v Evropě, protože tentokrát už to bude určitě fungovat
4) příklad si máme vzít z Korejské války, kde po dva roky probíhala naprosto marná mírová jednání a současně také masomlýnek na statických frontových liniích, protože válka teď probíhá na statických frontových liniích a je lepší třeba 10 let jednat, než 10 let válčit

5) dodávky zbraní válku prodlužují, což jediné je zvrhlá pravda, protože jinak už Rusko mohlo Ukrajinu dávno vyvražďovat beztrestně, asi jako když si Německo a SSSR rozdělili Polsko, což bylo podle tebe naprosto špatně, ale naštěstí se stateční Poláci bránili, jak jsi mi nedávno napsal ...

p.s.
Každopádně, kdy budeme vracet Sudety Německu, na rozdíl od ruSSu je totiž získali zcela legálně mezinárodní dohodou a její takzvané zneplatnění odvoláním podpisů, je vice než sporné...