EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

O korupci v ruských ozbrojených silách: Kdo chce opici, musí mít na banány

 23. 05. 2022      kategorie: Zahraniční armády      70 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Vojenská vozidla v tak žalostném stavu, že neujedou ani 20 kilometrů v kuse. Důstojníci tak z formy, že se musí utratit 80 milionů rublů na nové uniformy. Píše se rok 2008 a ruská armáda vstupuje do sousední Gruzie. Samozřejmě, že kolos ruské armády malou kavkazskou zemi porazí ani ne za dva týdny. Přesto do očí bijící nedostatky už není možné nadále tolerovat a z Kremlu přichází vskutku jednoduchý příkaz - vybudujte štíhlejší, flexibilnější, modernější a hlavně profesionálnější armádu.

Výsledky čtrnácti let reorganizování ruského vojska pak dnes vidíme každý den, už téměř tři měsíce. Naprostá většina vojenských expertů, laiků ale i lidí, kteří se o válku nikdy nezajímali, je doslova šokována výkony ruských vojáků. A to do takové míry, že se začíná nahlas mluvit o možnosti vojenské porážky Putinova režimu. Navzdory relativnímu úspěchu na jihovýchodě Ukrajiny, invazní armáda utrpěla debakl u Kyjeva a v současné době kompletně vyklízí prostor okolo druhého největšího města Charkova. Blesková válka nevyšla. Původní plán obsadit celou zemi v řádu hodin, maximálně dní fatálně selhal. Chlouba Černomořské flotily, raketový křižník Moskva leží na dně moře, letectvu se ani na moment nepodařilo ovládnout ukrajinské nebe a armáda doposud odepsala tisíce strojů i vojáků.

Ale jak to? Vždyť se mělo jednat o druhou nejsilnější armádu na světě! Může za to zkostnatělost sovětského způsobu myšlení? Dá se to vše svést na skandálně neflexibilní velení, neuvěřitelnou korupci při rozdělování financí, utajování skutečných ztrát na technice i životech, které je celé zahaleno dokola opakovanou mantrou "Vše jde podle plánu"? Odpověď je stručná - ano. Už během loňského vševojskového cvičení jsme si totiž mohli všimnout, že v ruské armádě něco nehraje. Ministerstvo obrany RF tehdy prezentovalo schopnosti vojska koordinovat nasazení více než dvousettisíc vojáků z různých složek během fiktivní konfrontace s NATO. Zástupce ministra obrany k tomu zahraničním reportérům tehdy chvástavě prohlásil, že "rychlost nasazení naší armády donutí vystřízlivět jakéhokoliv protivníka."

2015_Moscow_Victory_Day_Parade_-_01Foto: Ruští vojáci na přehlídce ke Dni vítězství v Moskvě v roce 2015 | Wikimedia Commons / Public domain

Avšak celé představení se řídilo pevně daným harmonogramem a jelo podle pečlivě zpracovaného scénáře. Dokonce zde nebyla ani žádná protistrana (OPFOR), se kterou by se síla Ruska utkala. Jednotky na celou tuto šarádu trénovaly měsíce předtím a každá jednotlivá fáze měla jasně určený čas začátku a konce. Někteří analytici také hovoří o tom, že se válečných her účastnilo asi o polovinu méně personálu než původně mělo. Kamil Galejev, nezávislý ruský analytik, k tomu říká: „Je to v podstatě pořád Rudá armáda. Reformy samozřejmě něco zlepšily, ale jak už to v Rusku bývá, nedotáhli to ani do půlky.“ A William Alberque, vojenský expert z analytické platformy IISS, k tomu dodává: „Když je celé cvičení naplánováno a pak jen odehráno, nikdo není otestován ze schopnosti na bojišti přemýšlet.“

Po zkušenostech z Gruzie chtěl Kreml hodit přes palubu celé to zatuchlé, post-komunistické centrální velení, které se chvástalo, že umí během okamžiku postavit armádu o čtyřech milionech mužů. O to ale už politici ani daňoví poplatníci dávno nestáli. Místo toho se mělo vojsko přiblížit malým armádám "počítačového věku" na Západě. Vyšší zodpovědnost i možnosti pro rozhodování polních velitelů, dokonale secvičené profesionální jednotky s moderním vybavením a účinnými zbraněmi. Jak prosté. Bohužel pro Putina, a tehdejšího zastupujícího prezidenta Medveděva, celá vize narazila na nepřekonatelný problém - ruskou náturu. Zpohodlnělá generalita jednoduše dál preferovala starý model koncentrované síly masivních zástupů pěchoty, záplav tanků a tisícihlavňového dělostřelectva. Alespoň ve svých představách.

Dalším faktorem, který trápí Rusko už zhruba od 70. let, a po rozpadu SSSR tento nabral až znepokojující rozměr, je stále se snižující porodnost. Jak je to možné, když je Rusko šesté nejlepší na světě podle manipulátory oblíbeného ukazatele parity kupní síly vůči HDP? Jednoduše proto, že svůj PPP fiktivně zvyšuje gigantickým vývozem základních surovin, ale obyvatelstvo často stále žije v podmínkách, ve kterých bychom my nevydrželi ani měsíc. Výnosy z drancování ruského přírodního bohatství končí v rukách hrstky nesmyslně bohatých oligarchů, zatímco podle průzkumů kolem 30 milionů Rusů nemá přístup ke splachovacímu záchodu. Výsledkem takové obecné sociální nejistoty pak je, že armáda má jen relativně malý zdroj lidské síly. To společně s nízkými platy vojáků, tradicí brutální šikany, a s ní spojeným fenoménem vyhýbání se službě, ještě více znemožňuje dosažení náborových cílů. Všeobecná korupce pak mrzačí sebelepší úsilí s tím něco dělat. Armádní kultura se prostě tvrdohlavě odmítá změnit.

shutterstock_2154525031Foto: Rusko by bylo moc rádo, kdyby svět vnímal jeho armádu tak, jak vypadá na každoroční přehlídce na Rudém náměstí v Moskvě. | Shutterstock

Není divu, že se v takové atmosféře nakonec prvotní nadšení pro změnu vytratilo. Vojsko zůstalo někde v půlce přerodu, jako kočkopes mezi masovou armádou branců a menšími flexibilními silami profesionálů. I tak by ale Rusko bylo moc rádo, kdyby svět vnímal jeho armádu tak, jak vypadá na každoroční přehlídce na Rudém náměstí v Moskvě. Jako dobře promazaný stroj, plný osvalených jinochů se zbraněmi, pochodujících jako jeden muž. „Jenže armáda je v Rusku používaná právě hlavně jako nástroj propagandy,“ připomíná Gleb Irisov, bývalý důstojník letectva a analytik ruské státní agentury TASS, který odešel z Ruska po vpádu na Ukrajinu.

Co bude dál? Byť se spekuluje o tajném povolávání mužů s vojenskými zkušenostmi, prezident Putin zatím nevyhlásil všeobecnou mobilizaci. A je otázkou jestli by to vůbec bylo možné. Infrastruktura pro masové cvičení populace v Rusku už totiž víceméně neexistuje. Uvážíme-li tedy, že pozemní síly Ruské federace tvoří odhadem 280-350 tisíc mužů z celkových asi 900 tisíc v ozbrojených silách, zdá se, že většina vojáků už musí být na ukrajinském válčišti. To však není vše. Všeobecná prohnilost celého systému vysává veškeré zdroje pro osobní prospěch lidí, kteří mají jakoukoliv možnost se na něm obohatit. Údajně dokonce existují nepsaná pravidla, kolik kdo může ukrást. Bývalý šéf finské rozvědky a současný poradce vlády, generálmajor Harri Ohra-Aho tvrdí, že „každý, kdo má možnost, si z přidělených fondů ukrojí tolik, kolik si myslí, že je akorát k jeho postavení.“ Přesto anebo právě proto, že je korupce tak všudypřítomná, se k soudu dostane jen nemnoho velkých případů defraudace.

Ale ne jen velké, státem zadané vojensko-průmyslové zakázky jsou lákadlem. Zdá se, že se krade úplně všechno a všude. Jsou známy případy, kdy velitelé útvarů fixlovali počty uskutečněných cvičení, vystřílené munice i spotřebovaných pohonných hmot. Ušetřené peníze si pak strčili do svých kapes. I to je zřejmě důvodem nedostatků v základních vojenských návycích ruských vojáků, jako je taktika, střelba nebo navigace. Irisov k tomu doplňuje: „Míra prolhanosti je v ruské armádě nepředstavitelná. A protože se každý honí jen za svým obohacením, tak i kvalita toho, co se nakonec k vojákům dostane, je logicky špatná.“ Na taktické úrovni se to projevuje například neschopností protivzdušných systémů vypořádat se s malými drony, nové automobily jsou často na odpis už po pár letech a na údajně špičkových letadlech se rozpadají některé v Rusku vyrobené prvky při dosažení nadzvukové rychlosti. Během invaze na Ukrajinu se pak objevily další stránky celého šlendriánu - nekvalitní pneumatiky, vysílačky z tržnice, turistické navigace v letadlech, nařezané špalíčky místo plastických trhavin nebo třeba kus kartonu tam, kde má být balistická ochrana v neprůstřelné vestě.

Na závěr je třeba zdůraznit, že v dobách, kdy západní země horko-těžko dosahovaly výdajů na armádu do 2 % HDP, Rusko více než deset let investovalo přes 3,5 %. A to hovoříme jen o oficiálních údajích. Není pochyb, že bez těchto doslova stovek miliard dolarů by ruská armáda nebyla schopna ani zdaleka dosáhnout svých územních zisků na Ukrajině. Avšak zároveň si lze jen těžko představit, kam by došla, kdyby se, byť jen omezeně, prosadily hlasy ruské opozice, která chtěla proti tomuto zkorumpovanému molochu bojovat.

Zdroj: Válka. Válka se nikdy nemění, businessinsider.com

Komentáře

czert

23. 09. 2022, 00:06

vostalek
to nema smysl vyjadrovat kolik by cr stal nakup potrebneho vybaveni na obranu. po cesku by to znamenalo porad cca 2-4x vetsi naklady na nakup nez se nakupuje bezne na zapade.
nemluve o rozkradenych penezich na jejich udrzbu a vycvik zalozaku.

ano, krasne si vzpomel ze finove a svedove maji podobne rozpocty a zvladnoz to.
ale kdyz si projdes cisla a pocty, tak pokud svedum odectes naklady na namornictvo....tak zjistis ze cr a svedove maji na pozeni vojsko a letectvo +- stejny rozpocet.
a preto svedove maji pocetnejsi a hlavne mladsi bvp, tanky..atd, ale hlavne maji nasobne vic letectva.
a cr  uz ma dlouho profesionalni armadu a stale pouziva vyzbdroj z dob sssr.
ne, dokud se s korupci v acr razantne nezakrouti a nebudou s eposilat lidi za roukradani do basy, tak cr nikdy nedosahne efektovozy vynalozenych prostredu jako treba ve svedsku.
je naivni si myslet ze kdyby rozpocet acr magicky narostl na dvpjnasobek, tak by hned cesko melo 2x tolik tanku, bvp, letadel, atd.
ne, melo by jich maximalne o 20% vic. zbytek by se rozplynul v novych domech a autech, pripadne jachtak prislusne nasatych politiku, iredniku a vojaku.

Veritas vincit

30. 05. 2022, 12:56

Im Bier steckt Wahrheit
"Korupce byla, je a bude. Nezná hranice."
- Jako životní styl a smysl celého státu, pouze v několika exemplářích na světě. :slight_smile:

Tomáš Vostatek

26. 05. 2022, 21:25

Je jedno nakonec kdo to je .Stačí ty věty-Pozitvní zprávy z bojiště o tom jak ukrajina ztrácí a zelenský je špatný atd atd.Úspěchy ruských zbraní při ničení dodané výzbroje což je mimochodem lež.Ano rusové zničili mnoho zásobníků phm a velkých skladů munice ze sovetské éry ale samotné dodávky kvanta západních zbraní z min 90 procent neutrpěli a byly dodány na frontu.Kdo by je taky zničil-iskandery už nelétají a ty čtyři kalibry v posledních dnech.To je nic.Jedině ruské letectvo a to nad střední a západní ukrajinu nelétá.

Veritas vincit

26. 05. 2022, 18:14

TV300
On bude spíše problém někde jinde.
Znenadání se tady objevil proruský "Jan Čejka",
který se diametrálně liší od "JanČejka".

TV300

26. 05. 2022, 17:18

Drobné upozornění k udajům pana čejky-Pán je ponekud více proruský -na armadních novinách ho dobře znají.Někdo by řekl že je dokonce proruský trol.A za druhé Rus lže kudy chodí takže ty kecy rusů kolik už zničili západního vybavení dodaného na ukrajinu jsou uplně mimo.Vlastně zničili minimum.To neříkám jen já ale i kapacita pan visingr na cnn prima .Ted ale zacíná rusům zvonit umíráček-switchblade už úřadují.Včera jsem viděl video a je to fofr jak ten droník šel po krku rusáckému t-72.Dávám ruské artillerii-tj tomu co drtí ukrajince a dělá jim nyní 90 procent ztrát-tak dávám jim měsíc maximálně dva než bude aspon 50 procent ruského dělostřelectva zlikvidováno switchblade.PAN PREZIDENT ZELENSKÝ,opravdový hrdina a vlastenec.Takového kdybychom měli v r 1938 tak jsme tu válku mohli vyhrát.Chápu čejko že vám leží v žaludku.Ten se rusům nepodvolí.Sláva ukrajině,sláva hrdinům.

Tomáš Vostatek

25. 05. 2022, 15:38

Ano to jsem s tou poslední větou přehnal.Ale před třemi dny mě naštvali.Posudte-Já -experti říkají že než bude v polsku hotový terminál a obnoven plný tok ropy a plynu bude to trvat min.3 rkoy tak se připravte že krize tu bude min takovou dobu.Člověk volící nejmenovanou politickou stranu-Né to né ,to tak dlouho tvat nebude,ée ja  myslim že za rok to bude v pohodě.Já-ted vám povídám že není fyzicky možné tak rychle nahradit dodávky z ruska.On-Voni nahoře něco vymyslej,vláda zařídí.Jo kdyby tam byl pan B...to už bysme měli všecko zastropovany.Já -Chápete že je covid a válka-to je spirála smrti.On-stejně za všecko mohou ti ukrajinci,jsou ted vsude a berou nám jistoty.Vite co voni dostavaj od profesurka fialy-to bysme my češi nedostali a pan vokamura to taky řikal v tv že si za to kupujou jen drahy auta,za naše penize pane.Já-uff,už musím jít nashledanou.

Zdeněk.

25. 05. 2022, 10:00

Tomáš Vostatek: v celým příspěvkem bych souhlasil, ale ta posledni věta...:man_facepalming:

Proč do všeho tahat politiku.

Tomáš Vostatek

24. 05. 2022, 19:09

Mě to nedá-nestraník -děláš si z nás prdel.F-22 smázne su-35 na první dobrou.Leopard-2 už verze A4 smázne t-72b3 jak nic.M1a2+ s digitálním zasítováním bojiště smázne t-90m jak nic.Celá architektura us army založená na digitálním zasítování s drony a c4 systémy a online informacemi smázne ten podfinancovaný nevycvičený papírově silný rozkradený ruský bordel za 5 minut.Neuvěřitelné jak někdo ignuruje realitu.Připomínáš mi diskusi s voličem ANO.

Slavoslav

24. 05. 2022, 16:03

samozrejme, ze ta reaktivacia nie je rychla ani zadarmo. Ale udajne na tej modernejsej technike v skladoch casto chyba motor, optika atd. lebo sa to rozkradlo

a ano, teoreticky je to vdaka inemu typus treliva a vhodnejsiemu ulozeniu bezpecnejsi stroj no pristrojove vybavenie tam bude niekde na urovni 80tok a termokamera ci pasivne nocne chyba

alexa123

24. 05. 2022, 14:00

Savoslav
nehehe, udajne su novoformovane BTG v Rusku vybavovane najnovsim vykrikom tankovej techniky. Zo skladu vytahuju T-62. Pre zvyraznenie. Nie T-64, ale T-62.

Ono to nie je také jednoduchévytiahnuť zo skladu cca tridsať ročnú techniku a na druhý deň ju poslať na front. Mám na mysli súčasti, ktoré z postaty veci vekovo degradujú či "tank funguje alebo nefunguje". Tesnenia, kvapaliny, hadice a pod po "tridsiatich"rokoch jednoducho nie sú funkčne či sa to Adolfovičovi páči alebo nie - treba ich vymeniť za nové - "fyzika ani v Rusku nepustí" ")

hb74

24. 05. 2022, 13:52

Slavoslav. Ale u posádky je oblíbenější než T-72, protože máš větší šani přežít při zásahu.

Slavoslav

24. 05. 2022, 13:37

nehehe, udajne su novoformovane BTG v Rusku vybavovane najnovsim vykrikom tankovej techniky. Zo skladu vytahuju T-62. Pre zvyraznenie. Nie T-64, ale T-62

alexa123

24. 05. 2022, 12:34

Omny resp. Nestraník resp. Marti23 a pod.
Ako by ste to okomentovali? Aby ste boli v pohode, netvrdím, že niečo podobné sa nedeje na západe - korupcia je v každom štáte. Len rozdiel je asi v miere korupcie.

https://www.armadninoviny.cz/ruska-letadlova-lod-admiral-kuznecov-v-suchem-doku.html

JanČejka

24. 05. 2022, 11:51

Nestraník:
Č1: Na televizi se nedivám, veškeré informace čerpám z knih a internetu, poměrem asi tak 30:70. Váš argument je nesmyslný, pouze se snažíte zoufale snížit mou informační hodnotu. Nic nenabízíte. To, že problém v Rusy zabraných oblastech je exodus obyvatel je poněkud známý fakt, obzvláště v místech, kde se tvrdě bojuje. A ty lidi se do ruské okupace zpět nepohrnou. Mariupol měl před válkou obyvatel asi jako Brno, v současnosti tam není ani 100 tisíc lidí. Nevím tedy, co mi tu vyčítáte.
č2: Nepletu si komodity se surovinami, Vy jste ale uvedl, že Rusko se zachrání tím, že bude vyvážet to co má do světa a to jsou ze 67% palivo-energetické suroviny a různé druhy nerostů a kovů. Můj argument na to je, že Rusko především potřebuje sehnat odběratele a jeho největším odběratelem byla EU. Tak, jako tak v současnosti dodává méně zboží, ale při vysokých cenách na trzích vydělává více, než jindy. Tato situace ale nepotrvá věčně, zejména až si Evropa sežene náhradní dodavatele, což může být v horizontu 2-4 let. Komodit ( když tak rád chytáte za slovo) máte všude hafo, jen je potřeba je dostat na správné místo. To je celé. Tím nezastírám, že to Evropě způsobí ze střednědobého hlediska mnoho problémů.
č3: Nevím co je ,,barykáda" nicméně já studuji dost, opět jen další bod, ve kterém se snažíte shodit mou informační hodnotu s tím, že Vy nabízíte objektivní a lepší. Což je nesmysl, jak jsem psal, jediné co děláte je, že obdivujete pár ruských wunderwaffe a zobecňujete to na celé ozbrojené složky Ruska, která jsou ve skutečnosti tak z 80% tvořené 50 let starými zbraněmi ze sovětské éry. Proboha vždyť ze samotné logiky věci Vám musí dojít, že s jejich ekonomikou prostě nemohou mít moderní armádu vybavenou špičkovými a přesnými zbraněmi takové velikosti. Tohle je prostě parní válec, který vše řeší hrubou silou, nepřesností, zato velkou mírou destrukce.
č.4: Já se tomu také věnuji dlouhodobě. :) Čína je mimo hru, zejména protože nemá zkušenosti, je hezké vidět parametry některé zbraně na papíře, něco jiného je ale vidět její účinnost v boji...
č.5: Můžete prosím uvést zdroj, který tvrdí, že jsou kalibry vypouštěny denně po 30 kusech? Nic takového jsem nenašel. Spíše si Vy sundejte klapky z očí... zdá se, že číslo 30 máte nějak rád.
č.6: Opět se dostáváme k tomu samému pár desítek wunderwaffe, kterých Rus se svým rozpočtem, nikdy nemůže mít dostatek. Navíc opět srovnáváte papírové parametry, nikoliv reálné zkušenosti.
č.7: Ironie, zbytečné komentovat.
Závěr: Zcela zbytečný komentář, kde jen opakujete to, což jste již psal a zobecňujete pár kusů vyspělé techniky na celé ozbrojené složky. Při velikosti své armády by Rusko muselo vydávat minimálně 5x tolik, každý rok, pokud by chtělo být technologicky na úrovni armády USA a to je s jeho ekonomikou a korupcí nemožné. Ty 3 měsíce celkem dobře ukázaly, kvalitu ruské armády, tak nevím, na co si tu hrajete.

Thomas

24. 05. 2022, 08:30

Garik: Starý, proruský troll promluvil s jedinou omšelou taktikou, vše co se mu nelíbí zpochybnit a prohlásit za nesmysl....

JanČejka: Ty voe chlape, tvůj text si kopíruju a házím proKreml trollům na Facebook, ať je veselo! :thumbsup::joy::joy:

Maty

24. 05. 2022, 01:19

podle některých příspěvků mám dojem, že nebe nad Ukrajinou křižují stovky kusů SU-57 a ulicemi Kyjeva se beztrestně prohánějí další stovky T-14tek a tisíce T-90M...
nepřestávám vycházet z údivu, příště zde někdo zmíní, že ruská pěchotná používá jako osobní zbran výhradně laserové zbraně ne? :-D

NATO!

23. 05. 2022, 22:27

Tvaroh, ty dutej troglodyte, NA SVÉM si piš a mazej či nemazej, co chceš. Tady jsi na cudzom ihrisku.

Veritas vincit

23. 05. 2022, 20:55

Tvaroh
Ty s Putinem s Rusomilama i všema Rusákama mi můžete víš co... Slovani. :laughing:
Předpokládám, že migrace zasáhne všechny zdejší kňouraly minimálně psychicky. Neznám lepší cílovou skupinu pro pobavení. :laughing:

Veritas vincit

23. 05. 2022, 19:39

Tvaroh - Klasický slovanský žvanil:
"A ještě bych ..."
"Ještě by se mělo ..."
"Ještě bych nařídil ..."
"Ještě bych udělal ..."
... :laughing:
Neboj Slovane.
Na podzim dorazí další vlna uprchlíků z Afriky, kam se díky Rusku nedostane obilí z Ukrajiny.
Už bys měl začít s každodenní děkovačkou na adrese:
Velvyslanectví Ruské federace
Ukrajinských hrdinů 6
160 00 Praha 6 - Bubeneč

A nezapomeň na bratrské a soudružské hudlany, Slovane:laughing:

Martin23

23. 05. 2022, 18:20

No nic Kadliku, přestávka končí, jdu ještě hodinku rovnat dříví.
Ty fakt nevíš, kdo tady jsou svazáčci? Ztráta paměti?
No a Pepek Vyskoč, to je můj oblíbenec, který se k nám přidal. Do toho se vůbec nepleť.
Tomu se nemůžeš rovnat ani ty. A ty jsi fakt kádr.

Vidím, že jsem tady dnes o nic nepřišel.

Veritas vincit

23. 05. 2022, 18:09

Martin23
Kam na ty zázračné objevy chodíš ?
Žádná přezdívka Svazák ani Josef Vyskočil sem nepíše slovanský chytrolíne.
Jestli náhodou nesklízíš, co jsi sám zasel.
Znáš přece slovanskou pramentalitu. Hledáte kospiraci za každou cenu i v kapce slepičího trusu.:laughing:

Martin23

23. 05. 2022, 18:05

No já nevím, co se vyskytuje tady, ale já mám na dvorku přes 15 metrů brilantního bukového dřeva. Což je pro můj krb tak na tři až čtyři roky. Spolužák u lesů se postará o doplňování za solidní ceny.

K tomu jsem přikůpil tepelné čerpadlo s kvalitní slevou u příbuzného - dnes zaplaceno.

Brambory máme v zemi měsíc. Čestvý salátek ze zahrádky již konzumujeme skoro dva měsíce. V létě nakoupím pšenici a kukuřici. Králíci se množí. Slepice snáší.

Tak Pepku, já jsem připraven. A jestli ty bydlíš v  paneláku ve městě, tak se těším na naše podzimní diskuze.

To bych řekl k dnešnímu dni, který jsem netrávil na této diskuzi.

NATO!

23. 05. 2022, 17:31

Přece se tady nemůžou vyskytovat dva brilantní anal ytici, martinku.

Martin23

23. 05. 2022, 17:24

Svazáčci a Pepku Vyskoč, já bych nikdy nepsal pod jiným profilem.
Pepek Vyskoč to ostatně moc dobře ví.
Tento nick používám v diskuzích 20 let.
Dělám dřevo, na vás jsem celý den neměl čas.

PS. Navíc bych Svatoslava nikdy neoznačil za "přítele", to fakt ne.

Tomáš Vostatek

23. 05. 2022, 16:47

Někdo tu nahodil téma aspon částečné schopnosti teritoriální obrany ČR.To znamená mít schopnost částečně mobilizovat v případě invaze na naše území aspon 100 000 mužů.Úplně teoreticky ruský útok skrz Polsko či Slovensko pronikne obranou sil NATO a stojí na naší hranici.Čili ruské jednotky útočí ze slovenska či z polska.To je fronta 300 až 500km.Máme výhodu že na polské hranici se můžeme opřít o linii opevnení.Na rakouské hranici též.Ale kdybychom bránili 500km úsek hranice na to potřebujeme minimálně 100 mobilizačních praporů-každý max 5km úsek.Jenom jako základní krytí hranice.A ted počty-to máme v nedoknutelných rezervách min 600ks minometů 120mm -baterie na prapor.Min.3000ks ručních kulometů minimi 7,62mm nebo .277 fury.Min.100000 utočných pušek bren-2 ideálně .277 fury.Min.100 000ks jednorázových pancerovek vystrel a zahod.Min 500ks lehkých obrněnců 4x4 nebo 6x6 s věžičkou s gatlingem .50bmg proti dronům -absolutní nutnost.Každý prapor min 5ks.Možná i s oz rbs-70ng proti vrtulníkům.Min 5000ks přenosné oz ptřs javelin nebo nlaw.Tj cca 20000 raket.Tohle je nejnutnější základ jen pro uplné krytí části hranic ČR.Příště pokud bude zájem se pokusím to vyčíslit i cenově.A jak by na to ačr možná i měla-když to zvládne finsko při podobných výdajích na obranu.

Veritas vincit

23. 05. 2022, 16:39

alexa123
Ruku na srdce.
Kam se za 30 let posunulo řešení korupce u policie a justice včetně vymahatelnosti práva v ČR, nebo na Slovensku?
V ČR není schopen kašpárek - státní zástupce Šaroch 4 roky obvinit vrchnost ve funci premiéra (byl vydán ke stíhání). Najednou to začíná jít, když vrchnost už nemá premiérské křeslo. :smile:
O amnestiích MZ raději ani psát nebudu, musel bych nad tím středověkem zvracet.
Doživotní imunitu prezidenta, nemá ani většina banánových republik a v normálním světě též neexistuje imunita poslanců mimo parlament....
Například kauzu Mostecké uhelné soudili jenom Švýcaři a ČR ve své ubohosti nenárokovala ani uhrazení škody, protože by se namočila vrchnost (mimo jiné dnešní prezident MZ).
Na podezření z (reklamních) daňových úniků za desítky milionů v kauze Čapí hnízdo, upozornilo ČR ministerstvo financí Německa. V ČR se tím seriózně vůbec nezabývali. Vrchnost je přece nedotknutelná... :smile:
Ano, smát se Rusákům a Ukrajincům v ČR a na Slovensku určitě můžeme. Jediný rozdíl mezi nimi a námi je, že jsou to velké země a na rozdíl od zdejší zakálené louže v jejich velkých mořích tečou velké peníze. :slight_smile:

alexa123

23. 05. 2022, 16:37

Tomas
len na doplnenie kto má záujem a čas - rozhovor s Miklošom. O ekonomike na Ukrajine čas od 12,40. Ale v inom rozhovore povedal, že súdnictvo, prokuratúra a polícia je takmer bezo zmien.

https://www.youtube.com/watch?v=qkd-n8GjNC0

Veritas vincit

23. 05. 2022, 16:15

Jen ať ta korupce likviduje Rusko ještě hodné dlouho. :clap::smile:
"Jakou výplatu bere průměrný Rus a jak si žije ve srovnání s běžným Čechem?"
https://www.poznatsvet.cz/clanek/rusko-prumerny-plat-30001006.html
Ukrajina - směr vítězství! :flag_ua::thumbsup:
Pokud to civilizovaný svět nezvorá, tak se ještě dožiju Ukrajiny v EU a obyčejní Rusáci budou zírat, kam se Ukrajina posune.
USA opět pomáhají jako No.: 1  :flag_us::thumbsup:

alexa123

23. 05. 2022, 16:03

Tomas
Ukrajina na rozdil od Ruska za 8 let prebudovala armadu i statni system od zakladu za mnohem mene penez. Jestli je tam korupce - ok, urcite ano, ale pri porovnani ruske a ukrajinske armady, tajnych sluzeb a statniho aparatu v praxi je ta ukrajinska korupce daleko daleko mensi. Dokonce zrejme mensi, nez v Cesku, protoze takovou armadu jako maji mnohem chudsi Ukrajinci si v ceskych pomerem neumim vubec predstavit. Cesi nedokazali zvladnout vyrovnany rozpocet ani v dobach prosperity, natoz investovat neco do armady.

Asi Ťa sklamem Tomas, ale s tou korupciou nesúhlasím. Pred cca 3 mesacmi som počul rozhovor s Ivanom Miklošom o situácii na Ukrajine - bol to Slovenský pravicový minister financii v Dzurindovej vláde a v posledných cca piatich rokoch bol hlavný ekonomický poradca ukrajinskej vlády (Porošenkovej ale aj Zelenského). Podľa jeho slov Urkrajina urobila veľký pokrok v ekonomických reformách, ale v boji proti korupcii (súdnictvo, prokuratúra, policia) minimum.

NATO!

23. 05. 2022, 15:52

3 800 kusů zničené rusácké techniky. Té zdokumentované, zdaleka to není všechno. Nejlepší, jak píše martinek anal ytik.

Tomas

23. 05. 2022, 15:45

Pokud by Rusove Ukrajinu dobyli podle planu, dalsi na rade by byla jejich byvala sfera vlivu - Polsko, Cesko, Slovensko, Pobalti... U Ruska je typicke, ze s jidlem roste chut i ambice. Takze se mylis, je to i nas boj. Jen diky Ukrajincum se muzes v pristich letech sam vydnout mobilizaci, ktera by pri ohrozeni CR nebo Slovenska nepochybne nasledovala.

Veritas vincit

23. 05. 2022, 15:43

Nestraník
I. Rusko bezdůvodně napadlo Ukrajinu a ne naopak. (Aby bylo pro začátek jasno.)

"K bodu č1. Jak už jsem psal, vypnout televizi, nakoupit knihy a číst."
*
Není jediný důvod vypínat televizi, když nemám tu ruskou, cenzurovanou a nevystupují tam hloupé, agresivní ruské opice. :slight_smile:

"K bodu č2. Přestal bych si plést komodity se surovinami."
*
OK. Proč nedáš rovnou seznam komodit, které svět potřebuje nutně od Ruska a které Rusko vyváží ?

"K bodu č.5 Sundal bych klapky z očí, Kalibry jsou třeba denně vypoušteny v počtu cca +30ks a vynasobte si to dny co konflikt trvá."
*
Kde bereš přesné a doložitelné počty, kolik ruská armáda vypouští Kalibrů a pod.?

"K budu č.6 Technologická nadřazenost je na straně RF i když se to blbě čte (nastudoval bych třeba vastnosti SU-35 a poměr cena/výkon vs F-22/F-35 ne povrchně,ale dohloubky)..."
*
Proč vaříš z vody?
Proč rovnou nedáš ty podle tebe nadřazené technické parametry ?
Můžeš rovnou doplnit seznam zemí, které odřekly Su-35 a kupují Rafale.
Švýcarsko kupuje F-35. Připadá ti snad Švýcarsko jako hloupá neprosperující země ?

Slavoslav

23. 05. 2022, 15:34

Tomas

suhlas ohladom prebudovani Ukrajinskej armady, ale poda investicii do nej efektivnost statnej spravy nemozes posudzovat. Z pochopitelnych dovodov bola pre Ukrajinu prioritna, isla tam velka cast rozpoctu a aj verejna mienka by velke prehmaty v obstaravaniach neodpustila, ten tlak by tam bol privelky.
A tie investicie boli casto na ukor inych veci a to co u nas vnimame ako samozrejmost Ukrajinci nemaju zadarmo.
Kazdopadne zrovnavat slobodu tlace na Ukrajine ci korupciu s Ruskom je uplne mimo. Ukrajina ide velmi dopredu v oboch a predstavitel statu ktory mal ako premiera Babisa ci Fica by o korupcii statnych spiciek mal radsej drzat hubu a suchat nozickami

Tomas

23. 05. 2022, 15:25

Tvaroh
23. 05. 2022
Dobrý a výstižný článek o Rusku, ale ma to velké ALE. Velice podobný ci stejný lze napsat o Ukraině. Je stát s vysokou kriminalitou,
demokracie je....

xxxxxxxxxxxxx

Ukrajina na rozdil od Ruska za 8 let prebudovala armadu i statni system od zakladu za mnohem mene penez. Jestli je tam korupce - ok, urcite ano, ale pri porovnani ruske a ukrajinske armady, tajnych sluzeb a statniho aparatu v praxi je ta ukrajinska korupce daleko daleko mensi. Dokonce zrejme mensi, nez v Cesku, protoze takovou armadu jako maji mnohem chudsi Ukrajinci si v ceskych pomerem neumim vubec predstavit. Cesi nedokazali zvladnout vyrovnany rozpocet ani v dobach prosperity, natoz investovat neco do armady.

Tomas

23. 05. 2022, 15:17

garik:

dalsim tipickym vrtochem Ruska i jeho ceskych podporovatelu je nulova sebereflexe a schopnost priznat jakekoliv selhani. Radeji se budou stavet vzdusne zamky a potemkinovske vesnice, oslavovat neexistujici uspechy, vytvaret iluzi uspechu a neporazitelnosti, nez priznat jednu jedinou chybu.

Pisu to velkou ulevou, protoze to znamena rusky slendrian bude dal kvest jak letni luciny. A cim vice ruskeho diletantstvi, tim lip pro nas.

NATO!

23. 05. 2022, 15:04

Pro Tvaroh. Když se Ukrajinci chtěli konečně osvobodit od rusáckého systému, opět je rusáci přepadli. Pokolikáté už.

Slavoslav

23. 05. 2022, 15:00

a aby bolo jasne, ono ja som aj ochotny uverit, ze Rusi momentalne maju najsilnejsi kanon. Ono uz len rozdiel v kalibri 120 vs 125 im dava celkom peknu vyhodu vzhladom na mechaniku vystrelu a vypocet sil urychlujucich strelu. Pointa je v tom, ze tie tvoje sebavedome tvrdenia o tom ako to je znamenaju len to, ze hovno vies a zaklad ti unika.

Lebo Rus ako tak spravi pancier aj kanon, len potom pride na rad to podstatne a to su riadiace systemy, pozorovacie pristroje atd. Nie je nahodou, ze Rusi zaviedli rakety vystrelovane z tanku. Ich stabilizacne systemy boli totiz nepresnejsie ako tie zapadne a toto bol pre nich jediny dostupny system ako mohli nieco trafit na vacsie vzdialenosti.
Nie je nahodou, ze termokamery do ich najmodernejsich tankov nakupovali na zapade (ktory im urcite nepredal to najlepsie co ma kedze to ide vzdy iba vlastnej armade). Na vlastne presli len vdaka embargu co naznacuje, ze boli horsie ako ten zapadny ekvivalent, inak by ich osadzali uz predtym.
Nie je nahoda, ze ruske stihacky (vratane ich modernych variacii na Su-27) lietaju so zapadnym Garminom prilepenym v kokpite
a tychto nahod dokazujucich ruske zaostavanie je nejak podozrivo vela

NATO!

23. 05. 2022, 14:56

Pro Slavoslav. Ještě můžeš připsat ,, hypersonický,, kinzal, ten je stejně hypersonický jako německý V2 starý 80 let.

Slavoslav

23. 05. 2022, 14:47

Nestranik

iste, sice som studoval konstrukciu specialu len 5 rokov, ale uznavam, ze vzdelavat sa treba neustale. Tak mi pls posli relevantne linky na odbornu teoriu o pancieroch a ich penetracii a odtajnene data z testovania Leoparda 2a7. Uistujem ta, ze si to precitam so zaujmom :)

dovtedy mozes onanovat nad Kalibrom co je ekvivalent americkeho tomahawku z 80tok, alebo Iskanderom ktory je ekvivalent tak ku Pershingom II.

Ja sa medzitym idem pobavit nad vysledkami druhej najsilnejsej armady sveta ktora sa prekvalifikovala na druhu najsilnejsiu armadu na Ukrajine :)

NATO!

23. 05. 2022, 14:46

Četl, martinku anal ytiku. Zkus taky.

Nestraník

23. 05. 2022, 14:42

NATO!
TVL,četl jsi na stejné wikipedii a opravdu u nemecké vlajky?

NATO!

23. 05. 2022, 14:42

Západ je opravdu hodně pozadu, martinku anal ytiku. Vůbec nepoužíváme na ochranu věže tanků pružiny z gauče.

Nestraník

23. 05. 2022, 14:38

TO: Slavoslav

A teď si nastaduj něco o RHA a kompozitním pancíři. Jeho teorii a teorii penetrace s usťovou rychlostí a výkonu/energii náboje při dopadu vs vzdálenost dopadu náboje.

Pak si k tomu přidej voštinový představný pancíř z Leopardu 2A7 a udělej si závěr sám vůči verzi 2A4 tam bych totiž začal, je to mnohem jednodušší.

A až si to přečtěš a budeš přesvědčený že máš pravdu, tak mi můžeš zopakovat to,co jsi o mně psal dosud...A nebudu se bránit.

Díky.

NATO!

23. 05. 2022, 14:33

Musím tě pochválit, martinku anal ytiku. Po dlouhých letech ti to došlo. Ano, bojeschopné a v bojové pohotovosti není až tak úplně totéž. Dal jsi vyčerpávající odkaz. Gratuluju.

Slavoslav

23. 05. 2022, 14:33

NATO!

no on ma ciastocne pravdu, len mu na Sputniku zabudli povedat aj B k tomu A :)

Nemci uzemnili lietadla kvoli "problemu" s unikom chladiacej kvapaliny pre IRIS senzor. Cely ten problem spocival v tom, ze tesneniu za par centov koncila papierova zivotnost, z EU sa stahoval najvacsi vyrobca granulatu pre gumenne diely (kto robi v priemysle vie o com hovorim) a tak sa kedze je mier cakalo podla predpisov kym sa na klude otestuje a prejde atestaciou novy granulat a nalisuju sa nove tesnenia, aby sa uradnickemu simlu ucinilo za dost. V realite ak by to bolo potrebne by sa tam to tesnenie namontovalo a lietalo by sa bezpecne dalej

Slavoslav

23. 05. 2022, 14:28

Nestranik

a co ti mam vyvracat? Prejdime si len ten jeden zdroj co si dal a najdeme tam:
"Střely "Vakuum" jsou zřejmě schopny probít nejsilnější čelní pancíř současných západních tanků M1A2B (SEPv2) Abrams nebo Leopard;"

Jasne sa tam pise, zrejme co znamena, ze sa nic nevie, lebo parametre pancierovania zapadnych tankov su utajovane. Dalej je ten clanok (ktory mimochodom poznam a cital som ho ako mnoho inych venovanych tejto teme) plny spekulacii, lebo nikto nevie nic konkretne a Rusi mlzia v snahe vyvolat dojem wunderwaffe. Napriklad ten dualny nabijaci mechanizmus sa medzitym premenil na batoh privareny k vezi kde sa vezie dodatocna zasoba a posadka musi vyliezt vonku, aby tuto dodatocnu zasobu dostala do tanku. Kanon osadeny na T-90M urcite nie je ten z Armaty, lebo mu chyba peknych par cm dlzky co vidno na kazdej profilovej fotke atd.

Nestraník

23. 05. 2022, 14:26

TO:NATO!
Nejprve čti co píšu a pak odpovídej,díky.
Zkusil bych číst u německé vlačky...

https://cs.wikipedia.org/wiki/Eurofighter_Typhoon

NATO!

23. 05. 2022, 14:13

Jenom k tvému letitému blábolu, martinku anal ytiku. Němci nemají čtyři bojeschopné stíhačky, ale nepřetržitě čtyři v BOJOVÉ POHOTOVOSTI. Jsi schopen pochopit tenhle detail? Kolik by jich v době míru měli asi tak mít? Zkusíš....... popřemýšlet?

Nestraník

23. 05. 2022, 13:34

TO:Slavoslav
Vyvrať mi jeden jediný argument, který jsem napsal.
Třeba ke zdroji, který jsem poslal...
Alespoň jeden...Ale ne tlacháním, věcně.

Díky.

Slavoslav

23. 05. 2022, 13:30

co myslite, aj tomu skutocne veri? Ako mozno mam len prehnanu vieru v ludstvo, ale az tak velky idiot snad nemoze byt nikto a je to len predajna stetka siriaca Z-tkarsku propagandu

Nestraník

23. 05. 2022, 13:29

TO: JAN ČEJKA

nestranik: Shrnuto, celá Vaše argumentace je závislá na pár jednotkách, či desítkách kusů ruských wunderwaffe, které tu obdivujete a doslova se tu nimi propagandisticky chvástáte, jako o technologických skvostech převyšujícími cokoliv ze západu. Druhá světová válka Vám mohla ukàzat, že pár špičkových zbraní nemá na celkový konflikt žádmý vliv. Povíme si tu za 5 let, kdo měl pravdu. :) A už teď jsem si jistý, že Vy ji mít nebudete.

NETUŠÍTE JAK MOC BYCH SI PŘÁL,ABY JSTE MĚL PRAVDU,MOŽNÁ VÍC NEŽ VY SÁM.

zojo

23. 05. 2022, 13:25

alexa123
:thumbsup::thumbsup:

Nestraník

23. 05. 2022, 13:21

PRO VŠECHNY:
ALESPOŇ SI O TOM, CO JSEM NAPSAL NĚCO NASTUDUJTE. A PAK ARGUMENTUJTE,DÍKY!!!

TO: JanČejka

K bodu č1. Jak už jsem psal, vypnout televizi, nakoupit knihy a číst.
K bodu č2. Přestal bych si plést komodity se surovinami.
K bodu č3. studovat, studovat, studovat... Ony ty věci pak dostanou zcela jiné souvislosti než na Novinkách/Seznam zprávách atp...Stejně jako zprávy z druhé strany barykády. Ta pravda je někde uplně jinde.
K bodu č.4 Věřte, že se tomuto věnuji dlouhodobě, a vím o čem mluvím. A to už nezmiňuji raději Čínu...
K bodu č.5 Sundal bych klapky z očí, Kalibry jsou třeba denně vypoušteny v počtu cca +30ks a vynasobte si to dny co konflikt trvá.
K budu č.6 Technologická nadřazenost je na straně RF i když se to blbě čte (nastudoval bych třeba vastnosti SU-35 a poměr cena/výkon vs F-22/F-35 ne povrchně,ale dohloubky)...Na straně NATO je jednoznačně pružnější vedení. Rusové jsou a vždy byli hlavně "rakeťáci" a dělostřelci. NATO spoléhá na Letectvo a protivzdušnou obranu... Schválně si zkuste najít, kolik mají Němci bojeschopných EUROFIGTERU 2000. V roce tuším 2017 měli 4ks...opakuji 4ks a z toho se jim dva stroje srazily ve vzduchu, takže jim zbyli 2ks. Zkuste si to najít... Poradím, je to i na wikipedii :-) a je to MASAKR!!!!!
Nebo třeba německá vojenská letiště jsou v provozu od Po-PA 7 až 15:30 a to se dá také snadno najít. Když třeba měla F-35 kritický problém a potřebovala v německu v neděli odpoledne přistát...
K bodu č.7 Ne, oni to teď neumí,oni to totiž nepotřebovali...Oni totiž v těch T-72 ktere narozdil ode mně uvadíte bez specifikace vezli přehlídkové uniformy, které jak víme jen tak rychle potřebovat nebudou.

ROBO

23. 05. 2022, 13:20

Nestraník
Martine23 nemohl by si opět používat tento svůj původní nick a nedělat takto ze sebe opět kreténa ?
Prostě pochop : Dva takový ultra prolhaný bolševický a idioti , se v republice prostě nenajdou .

alexa123

23. 05. 2022, 13:04

Chlapi,
stavím sa s Vami, že Nestraník je Omny. Ten sa tu neozval cca od začiatku vojny - myslel som, si že sa pridal ku Wagnerovcom a on je tu :)

JanČejka

23. 05. 2022, 13:03

nestranik: Shrnuto, celá Vaše argumentace je závislá na pár jednotkách, či desítkách kusů ruských wunderwaffe, které tu obdivujete a doslova se tu nimi propagandisticky chvástáte, jako o technologických skvostech převyšujícími cokoliv ze západu. Druhá světová válka Vám mohla ukàzat, že pár špičkových zbraní nemá na celkový konflikt žádmý vliv. Povíme si tu za 5 let, kdo měl pravdu. :) A už teď jsem si jistý, že Vy ji mít nebudete.

slavoslav

23. 05. 2022, 12:55

Nestraník
Nemusíš, už ho robíš pre všetkých. A to je presne to o čom hovorím. Odhadované údaje porovnávané s odhadovaným údajom. V realite sú tie super Ruské tanky odkázané na systémy zo západu, alebo menej výkonné verzie z domácej produkcie

Nestraník

23. 05. 2022, 12:55

TO: DEWILL
Tyto zázračné protiletadlové zbraně mají třeba Turci (Člen NATO-jak úsměvné...), proto jim už tři roky USA nechtějí dovolit aby nakoupili F-35. Důvod? Velmi brzy by se testováním přišlo na to kde jsou u F-35 slabiny.

Pánové Je takový problém do Googlu napsat S400, S500, 2S4, 2S5, 2S7, M777, Patriot, atd nastudovat a pak se teprve ptát...a neveřit těm pitomostem v televizi. Udělat si svůj názor?

Zkusil bych nebýt zhnilý...než budu útočit.

JanČejka

23. 05. 2022, 12:52

Nestranik: Bod č.1 souhlasím, nicméně jestli tim narážíte na to, že Mariupol zase opraví a bude v něm ,,vzkvétat" život tak jako před válkou, dovolil bych si vas upozornit, že neberete v potaz druhý faktor a tím je vylidnění těch oblastí. Jestli si myslíte, že Ukrajinci se tam po válce vrátí, pokud to budou okupovat Rusové, tak jste hodně naivní... Problém těch oblastí není zničení ale vylidnění, Rusové se tam taktéž hrnput nebudou...
Bod č.2 absolutně nesouhlasím, právě, že dlouhodobé hledisko hraje pro západ. A to zejména proto, že je Rusko geopoliticky izolováno prakticky od vyspělého světa. Nerostné suroviny ho nezachrání a není to jediná země na světě kde se těží, významná naleziště všemožných průmyslových kovů jsou např. v Brazílii, Kanadě, Kazachstánu, Mongolsku, USA apod. problém pro RF tedy bude ten, že nebude mít pro své suroviny odběratele, ze střednědobého hlediska to znamená výrazné zvýšení cen těchto komodit ( 2 - 5 let). Z dlouhodoběho hlediska se vrátí téměř k původním hodnotám. Z dlouhodobého hlediska to je pro Evropu i realizovatelné a i udržitelné. Pro Rusko nikoliv. Protože prostě přijde o své odběratele a ostatní trhy ( v Asii) už své dodavatele mají, takže jediný způsob, jak se Rusko svého nerostného bohatství zbaví je prodávat ho výrazně levněji, nebo, těžit ho méně. Vešleré faktory hrají z dlouhodibého hlediska pro západ, jelikož má technologie a surovin je všude dost, jediný problém je dostat je z místa A do B, tedy infrastruktura.
Bod č.3 Asi největší hloupost ze všech. Západní výzbroj je na úplně jiné úrovni, než-li ta ruská, problém je, že vyžaduje výcvik. Pokud Rusové mají špičkovou techniku , většinou je na frontě jen v desítkách, maximálně stovkách kusů. Srovnejte si ruské a západní letectvo, ruské T-72 a evropské tanky, které jsou cenově a technologicky opravdu jinde, navíc jsou technologie jejich pancíře a obranných systémů tajné, tudíž tu vaříte z vody, o nestrannosti se ve Vašem případě nedá ani v nejmenším hovořit. Ta inklinace k Rusku je zcela zřejmá. To samé jsou houfnice dodávané z USA, které jsou extrémně lehké, navíc i velmi přesně, s větším dostřelem než ty ruské, o protitankových systémech a raketometech nemluvě.
Bod č4:To, že Vy nic podobného neznáte znamená, že to neexistuje?
Bodč.5: Západ dělal 30 let byznys. Včetně USA? Kolik Rusové zatím vypálili nadzvukových střel? Vy děláte jako kdyby těch Wundereaffe měli tisíce, stále se bavíme o jednotkách, maximálně desítkách kusů, které nejsou schopni vyrobit bez západních technologií. Ta podobnost s nacistickým Německem, když ho odřízlo od oceánu Royal navy je zcela zřejmá a skončí stejně.
Bod č.6 Ano, nesmysly byste mohl psát pořád, včetně šíření ruské ,,nadřazenosti" která se za 90 bojů na Ukrajině jistě výrazně projevila... zabráním pár km čtverečních na jihu a východě. Nikoliv, technologická výhoda není na straně Ruska a pokud už nějakou zázračnou zbraň mají, slouží čistě k jeho propagandistickým záměrům. Opotřebovávací válku Rus nemůže vyhrát, protože ta se bojuje ekonomicky vážený pane a ekonomika Ruska je velká asi jako Italská. Zbraně, které mají vyráběli desítky let a v současnosti je nemají jak nahradit. Asi zapomínáte, kde velká část rozpočtu Ruska končí. V kapsách oligarchů.
Bod č.7 A oni to do teď neumí? Co to je za nesmyslnou otázku? Na Ukrajině používají to nejlepší co mají, ty nejlepší jednotky a výzbroj co mají a jediné co za 90 dní dokázali je dobýt 1/8 Ukrajiny za obrovských ztrát všeho. Boje co se tam vedou připomínají spíše poziční boje za 1. světové války. Západ Rusko výrazně převyšuje jak v elektronickém boji, tak v informačním, i komunikačním, tak technologicky. Optika, noční vidění, navigace, spoustu toho Rus odebíral ze západu. Vychloubáte se tady, že Rus má lepší technologie a že T-90 je nad Leopardem 2 ale jen tím propagujete svou neznalost ( kromě rychlosti střelby a spotřeby paliva ho Leopard 2 v každém směru převyšuje) a zároveň nechápete, že Rus tyto zbraně má ve velmi malém množství. A navíc srovnávat tank versus tank je samo o sobě nesmyslné, 90% tanků je zničeno úplně jinak, než v zájemném souboji.... Tank má bojovat v souladu s pěchotou, letectvem a dělostřelectvem a kombinaci těchto složek Rus opravdu neumí. Všechno, čeho dosáhne na Ukrajině má krátkodobý charakter, ze strategického hlediska už prohrál. Takže jediné, co se Vám podařilo ukázat je, že nestranný rozhodně nejste, že máte hluboké neznalosti ozbrojených složek jak západu, tak RF, že výrazně podceňujete západ a výrazně předceňujete Rusko. Čekal jste snad pochvalu?

dewill

23. 05. 2022, 12:47

to Nestraník: k bodům 3) a dále...pokud tyto wunderwaffen opravdu existují v seriovém provedení, nikoliv jako PR zbrojního průmyslu pro případné kupce, tak proč nebyly zatím nasazeny? A nasazením míním bojové nasazení v počtu nebo způsobu, který bude skutečným gemechangerem, a ne, že reportér v ruské televizi slavnostně oznámí nazazení největšího minometu světa a než skončí vstup, tam přiletí raketa a je po minometu....:thinking:

Nestraník

23. 05. 2022, 12:35

TO : SLAVOSLAV

Blbce ti dělat nebudu.
Pokud chceš, tak najdeš.
Alespoň jeden zdroj, myslím že velmi důvěryhodný, zabralo to cca 5sekund.
Až budeš číst, rozlišzuj T-90A a T-90M

https://www.armadninoviny.cz/tajemstvi-ruskeho-kanonu-2a82-1m-pro-tank-t-90m-t-14-armata.html

slavoslav

23. 05. 2022, 12:29

Nestranik

OK tak sem daj tie tvoje zdroje kde sa testoval Vakuum proti vezi Leopardov 2A7 lebo, ako vykon toho streliva tak aj udaje o pancierovani su utajovane a na nete najdes len odhady.

A takto je to so vsetkym co si popisal. Blaboly Ruskej propagandy o hi tech zbraniach a v realite vidime davky jedla po zaruke, nepriestrelne vesty zozrate mysami z ktorych vypadavaju hrdzave platy a starucku nemodernizovanu sovietsku techniku

Nestraník

23. 05. 2022, 12:20

TO : SLAVOSLAV

To co jsem napsal jsou záležitosti staré cca pět až deset let, někdy i starší.
To, že nečteš, nezajímáš se a pak střelíš do tmy, za to nemůžu.
Strkat hlavu do písku a pak psát to,co se mi vyhovuje v ramci mainstreemu, je fajn pro sebe sama. Je pak člověk klidnější? Možná ano...a nebo je to opravdu neznalost a hloupost.

Co se týče T-90M tak zkusím přirovnání.
Když půjdeš na zajíce, tak si vezmeš malorážku (T72B3 a T-90A), ale když zjistíš, že jsi místo zajíce potkal vola (mám pocit,že doslova), tak pak malorážka nestačí... Prozatím T-90M přemistují ale už o jeden,možná dva přišli).
A ty BVP? Mají přibližně stejnou balistickou ochranu jako zapaďácké stroje s tím, že na ukrajinu se hodí lépe z důvodu terenu mnohem lépe než BTR80/82
Paradoxně, zkušenost z Iraku říká, že pokud vypáliš na BVP z boku SABOTem, tak uděláš jen díru z jedné a pak z druhé strany, a jinak nic. Je to totiž homogenní pancíř. U západního BVP s vrstveným pancířem by to byl průser mnohem větší :-)

Čti příteli, čti a nestřílej od pasu!!!

SLavoslav

23. 05. 2022, 12:05

nehehe, toto je nahrada za sputnik co tu "nestranik" vyprodukoval? Neviem co berie, ale dobre to slape ak niekto rozprava o technologickej prevahe ruskych zbrani za stavu ked na Ukrajine nasadzuju take skvosty ako T72B, BMP-1 ci ine vykriky modernej techniky a nedokazu potlacit ani Ukrajinsku PVO natolko, aby mohli volne operovat nad Ukrajinou

Nestraník

23. 05. 2022, 11:49

TO: JAN ČEJKA

Pokusím se být nestranný.

1) I Nagasaki a Hirošima byly srovnány se zemí a jsou z nich opět velká města.

2) Z dlouhodobého hlediska nemá šanci západ uzbrojit Rusko. Důvod je prostý, Rusko bude vždy díky komoditám (a důležité je slovo komoditám, neplést se surovinami) proudícím z jeho země v roční bilanci v plusu, narozdíl od západu, který tento konflikt může v některých zemích vést až k měnové reformě (Viz ČR a každoroční schodek min. 300 miliard) a to máme začít ještě při zachování stávající životní úrovni zbrojit s tím, že budeme hledat nové (prozatím velmi nejisté) zdroje fosilních komodit (ropa/plyn). Opravdu nerealizovatelné a dlouhodobě neudržitelné, buďto business, nebo zbrojeni, obojí nelze (pokud nemáte vlastní plyn a ropu).

3) Zbraně dodávané západem se nemají šanci rovnat ruským obecně. Stačí, aby se Rusové "zacvičili", víz dnešní zničení uskupení M777 po odvetné palbě z 2S5 Hyacint (ono, naučit se ovládat balistický radar za stávajícího stavu ruským vojákům chvíli trvá). M777 trvá složit osádce 7+1 po vypálení palebného průměru cca 15 min. Odvetná palba může přijít z 2S5 Hyacint už za cca 7minut.
Takto by se dalo pokračovat k nábojům pro T-90M (Neplést s T-90A) Vakuum 1/2 Wolfram vs Uran. Tyto náboje zástavoví jedině věž od M1A2 SEP3 (starší nikoliv) jinak nic včetně Leopardu 2A7 při zásahu věže!!! Ověřený fakt, nikoliv výmysl. Stačí trošku hledat na Googlu, je popsáno více příkladů.
Pak se dají třeba srovnat drony Switchable 300/600 (ovládaný dálkově) s ruskými drony KUB-BLA které jsou dokonce bez viditelných senzorů a mají umělou inteligenci. Dá se jich nasadit až 100 synchronizovaně. A takto se dá pokračovat do nekonečna.

4) Chtěl bych znát západní analog systému S400 nebo nejnovějšího S500, US Patrioty a podobné systémy založené ze zoufalství a snaze šetřit i na AIM120 AMRAAM májí účinný dostřel cca MAX 200 km v součinnosti s AVACSem. Ruský S500 až 500 km (S400=400 km) bez AVACSu a to v automatickém režimu řízení palby ze země a komunikací mezi AESA radarem a dvěma raketami daného typu (dle potřebného dostřelu-vždy se používají kvůli jistému zásahu 2ks raket) vypálenými na cíl. Dokonce je systém schopný už od verze S300 sám vyhodnotit zničení cíle. Na západě nic podobného ani vzdáleně neznám…

5) Západ dělal 30 let byznys, v RF se vývoj nezastavil, a to už se nebavíme o Kinžálech, Zirkonech, Onyxech atd .

6) Dalo by se takhle pokračovat dlouho, nicméně je fakt že technologická výhoda rozhodně není na straně západu. Řekl bych, že obecně je to tak 60:40 ve prospěch RF.

7) Naučí se ruští vojáci využívat naplno potenciál výzbroje, kterou mají? Pokud ano, tak se má „kolektivní západ“ na co těšit...

Pepa

23. 05. 2022, 11:31

Rusáky tohle prostě nezajímá. Pošlou tam ty korupčníky, všechny, Ukrajinci je pobijou, většinou, čímž pomůžou Rusákům s výběrem těch schopnějších, aspoň Rusáci nebudou muset nic složitě vyšetřovat. Pár Rusáků se osvědči a na nich budou stavět do budoucna. Protože to, že kradete, ještě neznamená, že jste špatný voják a to, že nekradete neznamená, že jste dobrý voják.

Pokud si Rusáci něco z Ukrajiny urvou, a asi bohužel urvou, pak je opět absolutně nebude zajímat jak tu zničenou část postavit na nohy. Rusko zafinancuje těžbu, ale aby se tam dalo žít, to zaplatí místní obyvatelé, kteží tam budou žít, resp. nezaplatí, ale budou tam živořit za trest, stejně jako v jiných smutných částech této nešťastné země.

Jediné řešení je, vymlátit je všechny, pak by byl tenhle šílenej válec zastaven. Nic jiného mě nenapadá.

Libuše

23. 05. 2022, 11:05

Chtěli jsme to udělat co nejlépe, a dopadlo to zase jako vždycky.

JanČejka

23. 05. 2022, 10:00

Chersonskou oblast* ( poznámka, Rusové jí nemají zcela pod kontrolou).

JanČejka

23. 05. 2022, 09:58

Garik: Starý, proruský troll promluvil s jedinou omšelou taktikou, vše co se mu nelíbí zpochybnit a prohlásit za nesmysl ( na oplátku nenabídnout samozřejmě žádný argument, ani nic nevyvrátit) a na závěr přijít s verzí 10 letého děcka, dle jeho představ, věštce z křišťálové koule, s nezlomnou vírou ve svou milovanou vraždící hordu z východu, kdy jeho vyvolení, neporazitelní, ruští slované ( pardon muslimové), osvoboditelé, donucení k invazi do sousední země, těmi prohnilými USA, kteří nechtějí přijmout oprávněné požadavky skvělého hrdinného Ruska, ráji na Zemi, dosáhnou na konec velkého vítězství, stejně tak, jak to kdysi plánoval velký vůdce Třetí říše. Bude až do konce věřit v konečné vítězství bez ohledu na to, jak špatně se to pro jeho bohy bude vyvíjet. Nu což, hrdinní a čestní proruští vojáci osvobodí Donbas, možná obsadí i Cherson a co dál? Ve vybombardovaných, vylidněných oblastech? Nastěhujeme tam rodilé Rusy, tak jako kdysi Němci na naše a polské pozemky? Např. v Mariupolu nezůstala ani třetina celkové populace... ale jistě tam zůstali jen samí věrní a utlačovaní trpitelé, Rusové, čekající na své osvoboditele a 80% zrádných obyvatel ( jistě nacistů) prchlo na západ, před spravedlivým hněvem hordy.

Slavoslav

23. 05. 2022, 09:23

garik

inak povedane. Planovana trojdnova operacia ide uz takmer 90dni podla planu :)