EXCALIBUR
CZUB
CZUB

Přezbrojení ruského raketového dělostřelectva

 23. 11. 2020      kategorie: Vojenská technika      40 komentářů

Plánované přezbrojování jednotek ruského raketového dělostřelectva na moderní raketometné systémy řady Tornado úspěšně pokračuje. Do konce roku 2027 mají raketomety Tornado-S s vylepšenými vlastnostmi a rozšířeným sortimentem raket téměř úplně nahradit stávající raketomety Smerč a zastaralé systémy Uragan. Raketomety Tornado-G s automatizovaným systémem zaměřování na cíl pak nahradí zastaralé systémy Grad. 

126527658_4637234296346545_5549609988201356168_o
Foto: Tornado-S / V. Kuzmin (se souhlasem autora)

Raketomety Tornado-G začaly vstupovat do služby u ruské armády v roce 2012 jako náhrada za 122 mm raketomety Grad. Jsou vybaveny systémem řízení palby ASUNO a raketami s dosahem až 100 km.

Psali jsme: Vozidla Bundeswehru v terénu

Raketomety Tornado-S představují hlubokou modernizaci raketometů Smerč. Taktéž disponují systémem ASUNO schopným koordinovaně řítit palbu celého praporu a automaticky vypočítat cílová data. 

Pro raketomety Tornado-S jsou k dispozici neřízené rakety s maximálním doletem až 120 km. Kromě toho probíhá vývoj rakety s řízenou tříštivo-trhavou hlavicí a rakety s kontejnerovou hlavicí.

BM-30 Smerč, 9K58 Smerč či 9A52-2 Smerč-M je sovětský těžký raketometový systém, který je určen k ničení lidských i obrněných cílů v zastavěných oblastech, dále k ničení nepřátelských dělostřeleckých baterií, velitelských stanovišť či muničních skladů. Systém byl navržen na začátku 80. let a do služby sovětské armády vstoupil v roce 1989. Když byl poprvé tento systém zachycen Západem v roce 1983, obdržel kód MRL 280mm M1983. V roce 2018 byl spuštěn program, který by měl tento raketový systém kompletně nahradit systémem Tornado 9A52-4.

Psali jsme: Česká armáda do roku 2023 nakoupí americké vrtulníky Venom a Viper

1920px-RSZO_Smertch
Foto: 9A52-2 Smerč | Wikimedia Commons

První potvrzené bojové použití raketového systému Smerč bylo v roce 2014 hned ve dvou válečných zónách. Syrské vojenské síly používaly tento systém proti povstaleckým silám během syrské občanské války, včetně bojů v Jobaru. Smerč byl také používán Ruskem podporovanými ozbrojenci ke střelbě výbušné a kazetové munice na ukrajinské vojenské pozice. Byl však využíván i ukrajinskou armádou proti obydleným oblastem Doněcké a Luhanské oblasti ve válce na Donbasu. Ruské pozemní síly použily BM-30 dále v Sýrii v říjnu 2015 během ruské intervence v Sýrii.

Během konfliktu v Náhorním Karabachu v roce 2020 využívaly systém Smerč Arménie i Ázerbajdžán.  Řada arménských raketometů pak byla zničena ázerbájdžánskými ozbrojenými drony Harop a Bayraktar TB2.

CENOVÉ BOMBY (328)

Komentáře

bombero

30. 11. 2020

Míra- zde máte celkem pěkný článek( i s odkazem na pokračování), kdo financoval Ádu.

https://www.stoplusjednicka.cz/penize-ktere-rozpoutaly-peklo-financovani-hitlerova-vzestupu-1

Ano, byli to amíci, angláni, francouzi,švýcaři a mnoho dalších. Ale vše to byly soukromé osoby, nebyl to oficiálně žádný z těch států.
Celkem to i dokážu pochopit. jednalo se o novou ideologii a zatím nikdo nemohl vědět, co se z toho stane, jaké to přinese světu hrůzy. Tak pro mnoho lidí to bylo určitě zajímavé a ještě v 39 roce pokud vím, tak nacistická strana ještě eistovala i v anglii.
Co však nedokážu pochopit, tak se někdo dokáže stavět za stejně zrůdnou ideologii komunismus/socialismus a jejího šiřitele do světa rusko, našeho okupanta kdy všechny informace se již nechají bez problémů dohledat

karel3

30. 11. 2020

Míra
"Tak co tady potom lžeš, že za II. světovou může SSSR???"
---------------------------------------------------------------------------------
Ukaž mi Slovane, kde jsem něco tak primitivně hloupého jako ty napsal.
Samozřejmě každý i pilně studující děti znající historii vědí, že Sovětský svaz stál při rozpoutání 2. světové války na straně Adolfa Hitlera a nacistického Německa až do 21.června 1941 ... a měl z toho územní a mocenské zisky.

Míra

30. 11. 2020

karel3

Tak co tady potom lžeš, že za II. světovou může SSSR???

karel3

29. 11. 2020

Míra
"Kdo financoval Hitlerove zbrojení?"
---------------------------------------------------
Ty jsi cizinec? :slight_smile:
Já tedy nevím, ale Čech by asi napsal "Hitlerovo zbrojení".

Na rozdíl od zatuchlých bolševiků já s pravdou problémy nemám.
Co máš konkrétně na mysli?
Kdo financoval Hitlerův nástup k moci 1919-1933, nebo období jeho vlády 1933-1945?
Namátkou:
https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/historie/baker-nemecko-hjalmar-schacht-umrti-naciste-krize-ekonomika-banky_2006112214_tzr
https://www.databazeknih.cz/knihy/kdo-financoval-nastup-hitlera-k-moci-1919-1933-48204
https://www.stoplusjednicka.cz/penize-ktere-rozpoutaly-peklo-financovani-hitlerova-vzestupu-1
https://www.theguardian.com/world/2004/sep/25/usa.secondworldwar
Dokument, film "Banking with Hitler." apod.

Nakonec, každý si se svými penězi může nakládat podle svého.
Třeba, kdyby se dnes našel někdo s reálnou vizí, jak zbavit ČR parazitů, kteří dělají dluhy budoucím generacím, projídají budoucnost našiich dětí, jsou voliči MZ a AB, tak mají můj pravidelný sponzorský dar jistý. :slight_smile:

Míra

28. 11. 2020

karel3

Kdo financoval Hitlerove zbrojení?

bombero

27. 11. 2020

Míra- "A že jako nácek omlouváš ty, kteří sympatizovali s Hitlerem a pomáhali mu dodávkami zbraní a surovin mne vůbec nepřekvapuje."
Tím určitě máte na mysli sssr a jeho dodávky surovin nacistickému německu až do doku 1941. Kdyny nácek neměl ruskou ropu, tak by ani nebyla bitva o británii. nwebýt podpory rusů, tak by s nějvětší pravděpodobností nebyla ani 2.sv.

"Takže že Sovětský svaz pomáhal Německu obcházet dohody z Versailles je jen tvůj výmysl."
A co to jiného je, když mu umožnil výcvik a zkoušení zbraní, které němec na svém území nesměl provádět?To není pomoc obejít německu V.S?

"tak jak to, že ti kteří Versailleskou smlouvu podepsali nejen že umožnili Hitlerovi zbrojit ale dokonce to zbrojení financovali???
Máte nějaký odkaz, že hitlera financovaly vlády, které podepsaly V.S. ? Nebo to byli jednotlivci, kteří byli občané těch států?Což je dost zásadní rozdíl.

karel3

27. 11. 2020

Míra
"ty si fakt komik! SSSR nebyl přizván k podpisu Versailleské smlouvy, tudíž ji nepodepsal a tudíž nebyl povinován se ji řídit. Takže že Sovětský svaz pomáhal Německu obcházet dohody z Versailles je jen tvůj výmysl."
-----------------------------------------
:smile: Komický ruský slouho, překrucovači a lháři. Stačí umět číst.
Nikde nepíšu, že by Sovětský svaz porušoval Versailleské smlouvy. "Jenom" je pomáhal Německu obcházet.

Tajné výcvikové školy pro německé vojáky v Sovětském svazu,
aby Německo mohlo obejít sankce po 1. světové válce:
Tankysté v Kazani - https://en.wikipedia.org/wiki/Kama_tank_school
Letectvo - https://en.wikipedia.org/wiki/Lipetsk_fighter-pilot_schoolzu.
Námořnictvo - https://en.wikipedia.org/wiki/Basis_Nord

Od roku 1926 spolupracoval Sovětský svaz a Německo i na vývoji chemických zbraní....:
https://warontherocks.com/2016/06/sowing-the-wind-the-first-soviet-german-military-pact-and-the-origins-of-world-war-ii/

Míra

27. 11. 2020

karel3

ty si fakt komik! SSSR nebyl přizván k podpisu Versailleské smlouvy, tudíž ji nepodepsal a tudíž nebyl povinován se ji řídit. Takže že Sovětský svaz pomáhal Německu obcházet dohody z Versailles je jen tvůj výmysl.

Ale to mi vysvětli, že jestliže v té smluvě bylo toto:

Německá armáda byla ustanoveními Versailleské smlouvy omezena na 100 tisíc mužů. Všeobecná branná povinnost v Německu byla zakázána. Německo nesmělo mít žádné tanky, žádné těžké dělostřelectvo a žádný generální štáb (Generalstab). Německé vojenské námořnictvo bylo omezeno na 15 tisíc mužů a mohlo mít pouze šest bitevních lodí (s výtlakem méně než 10 tisíc tun), šest křižníků a dvanáct torpédoborců. Ponorky byly Německu zcela zakázány, stejně tak jako vojenské letectvo. Dále smlouva stanovila, že řadoví vojáci nesmí sloužit po dobu kratší než 12 let a důstojníci po dobu kratší než 25 let, což mělo mít ten účinek, aby mohlo pouze omezené množství mužů procházet vojenským výcvikem.

...tak jak to, že ti kteří Versailleskou smlouvu podepsali nejen že umožnili Hitlerovi zbrojit ale dokonce to zbrojení financovali??

A co si nepochopil na tady tom?:

Zpátky ke II.světové - smlouvy jak šly po sobě:

1. Prohlášení o nepoužití násilí mezi Německem a Polskem. (podepsané roku 1934.) Jde ve skutečnosti o pakt Pilsudski - Hitler. Smlouva o přátelství s nacistickým Německem, kterou ministr zahraničí Polské republiky Beck komentoval slovy: „Polsko o své vůli prohlašuje, že od nynějška spojuje svůj osud s osudem Německa... Polská vláda se prohlašuje od nynějška za osvobozenou od jakýchkoliv závazků vůči Československu a připomíná svoje přání stanovit společnou hranici s Maďarskem.“

2. Anglo - Německá dohoda (podepsaná roku 1935). Touto dohodou poskytla Velká Británie Hitlerovi možnost mít svoje válečné námořnictvo. (To v rozporu s výsledkem první světové války a Versailskou smlouvou.)

3. Společná Anglicko - Německá deklarace Chamberlaina a Hitlera - (podepsaná 30. září 1938 z iniciativy Chamberlaina), Uvádí, že: „podepsaná Mnichovská dohoda a Anglo – Německá námořní dohoda symbolizují shodu vzájemného porozumění“…

4. Francouzsko – Německá deklarace (podepsaná 6. 12. 1938) v Paříži, ministry zahraničních věcí Francie a fašistického Německa Bonnetem a Ribbentropem.

5. Smlouva mezi Litevskou republikou a Německou říší, (podepsaná 22. 03. 1939 v Berlíně) ministrem zahraničí Litvy a opět Ribbentropem „O spojení Klaipedskéo kraje s Německou říší“

6. Smlouva s Německou říši a Lotyšskem (podepsaná 7. června 1939)

7. Smlouva „Ribentrop – Molotov“ (podepsaná 23. Srpna 1939) je „Smlouva o neútočení mezi Sovětským Svazem a Německem.“

...když je to tak jednoduché, že to pochopí i malé dítě! Smlouvě Ribentrop – Molotov předchází smlouvy Polska, Anglie a Francie s Německem a nebýt těchto smluv
tak by SSSR nemusel, kvůli své a naší záchraně před nacismem, uzavírat tuto smlouvu.
Stačilo tak málo a žádná II.světová nemusela být - poslechnout Stalina a vytvořit koalici států proti Hitlerovi. No ale když nebyla ze strany západu politická vůle, že ano. Naopak byla politická vůle napadnout SSSR.

A že jako nácek omlouváš ty, kteří sympatizovali s Hitlerem a pomáhali mu dodávkami zbraní a surovin mne vůbec nepřekvapuje. Vždyť peníze nesmrdí! Ó jak "charakterní" jsou ti naši "demokratičtí" "mírumilovní" západní spojenci.

karel3

26. 11. 2020

Míra
"Takže ty vaše (fašistů) teorie a výplody chorých mozků, například že SSSR byl spojencem Německa jsou k smíchu, protože fakta jsou jasná!"
-------------------------------------------------------
Jasná, to opravdu jsou. :smile:
Jakékoliv počtení o vztazích Německo-Sovětský svaz 1918-1941 je velmi zajímavé a poučné. Zvláště, jak Sovětský svaz pomáhal Německu obcházet dohody z Versailles....
2 pakty Molotov-Ribbentrop, 23.srpen 1939 a 28.září 1939.
Co třeba slavnostní vojenská přehlídka Wehrmachtu a Rudé armády 22.září 1939 v Brest-Litevském na počest společného vítězství nad Polskem...
Rusáci dodnes tutlají své přátelství s nacisty. Jejich Velká vlastenecká válka začíná přísně až 21.června 1941. :slight_smile:

karel3

26. 11. 2020

Míra
"Ty si přímo ukázkový nacista! Ani se netajíš svou nenávistí ke Slovanům."
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Národní socialista tedy nejsem a nejsem ani Slovan, jsem Čech. Teď v době svobody je ten slovanský chytrolínov už jenom k smíchu. Znáš nějakou zemi se slovanskou většinou, která je na čele, která táhne pokrok ve prospěch lidského světa? :slight_smile: Brzy to i tady v ČR dotlačíte většinově "zu grund". :smile:
"Zkrátka s hrdostí národní řeknu: Já jsem Čech, ale nikdy: Já jsem Slovan."
K.H.Borovský po svém návratu z Ruska (1846)...
Pokud se cítíš být Rusem, není to můj problém. :slight_smile:

Nematlej dohromady sympatie Henry Forda k německé NSDAP a Hitlerovi s oficiální politikou USA. V USA mají svobodu a ne slovanský monohlupákov jako v Rusku (SSSR). :slight_smile:
Henry Ford byl podnikatel a ne politik. Byly to jeho peníze. Ano, byl to antisemita a podporoval NSDAP až do roku 1941 převáděl zisk německé pobočky Ford na účet NSDAP ... Jeho syn se už jako šéf ovšem zapojil do války na straně USA a ve Fordových továrnách se vyráběly B-24 Liberator,...

Míra

26. 11. 2020

karel3

Ty si přímo ukázkový nacista! Ani se netajíš svou nenávistí ke Slovanům. Doposud jste se nesmířili s tím, jak vám Stalin natrhl prdel a tak se opět pokoušíte, vyvoláváním nenávisti k Rusku, vyprovokovat další válku s Ruskem. Akorát že tentokrát to nebude Stalin kdo vám natrhne prdel ale Putin.
SSSR by nemohl nikdo vyčítat ani kdyby natrvalo zabral území států, které bojovali s Hitlerem, protože na to měl jako vítěz plné právo!
Aby člověk poznal, kdo podporoval rozpoutání II.světové, stačí jediná věc a to kdo financoval Hitlerovo zbrojení. A SSSR to nebyl!
Takže ty vaše (fašistů) teorie a výplody chorých mozků, například že SSSR byl spojencem Německa jsou k smíchu, protože fakta jsou jasná!

Naopak je doloženo že Američani sympatizovali s Hitlerem. Je to dobře ukázáno v životopisném filmu "Chaplin".

Nebo toto:

Hitlerův sympatizant
„Neznám Hitlera osobně, ale za jeho vlády v Německu mají lidé alespoň práci,“ tvrdil Ford na tiskové konferenci v srpnu 1939. Tedy už po anexi Rakouska, rozbití Československa a okamžik před napadením Polska. V době tohoto výroku už šest let fungovaly koncentrační tábory typu Dachau.
Sympatie byly vzájemné, pokračuje slovenský list. Mezinárodní Žid podepsaný Fordovým jménem, podstatně ovlivnil Hitlerův Mein Kampf. Führer byl velký Fordův obdivovatel. V roce nástupu k moci se vyjádřil, že dělá vše, aby jeho teorie uvedl v Německu do praxe. Podle New York Times v Hitlerově pracovně visel velký Fordův portrét.
Kromě idejí spojoval Forda s nacisty i byznys. Podle Alfreda Liebfelda bylo vedení Fordových podniků v Německu, Rakousku, Maďarsku nebo Francii úzce propojené s nacistickými agenty.

„Nejen Ford, ale i jiné americké koncerny Hitlerovi ochotně pomáhaly při vyzbrojování a přípravách na válku. Forda ale Führer zahrnoval největší důvěrou a sympatiemi,“ napsal autor Fordovy životopisné knihy. Své tvrzení dokazuje dárkem Fordovým 75. narozeninám. Slavil je v roce 1938 a nacisté mu udělili Řád německého orla. Nejvyšší vyznamenání pro cizince.

ROBO

26. 11. 2020

Míra
Správně jste uvedl výčet mírových smluv , které vznikly mezi Německem a západními demokratickými zeměmi . Proti mírovým smlouvám žádný slušný člově nemůže nic namítat . Jenom fašisti či bolševici .
Pouze fašisti z Německa a komunistický SSSR (cožje v podstatě to samé ) uzavřeli smlouvu na jejímž ákladě společně rozpoutali II.svět.válku společně napadly Polsko a kde zrůdní bolševici prováděli zvěrstva , která překonávali i ta Německá . (viz.Katyn aj. ) Dva roky poté ještě napadaly a anektovali a sadisticky vyvraždovali sousední země , a to doby než v létě 1941 napadl Stalina jeho bratříček Hitler . Proto také dnešní fašistické Rusko lživě a nesmyslně počítá začátek II.svět. války až od této doby .
Co se týče Mnichova , opět se jednalo o mírovou smlouvu , kterou - i když hanebně - chtěli Francie a VB odvrátit válku . To je velký rozdíl mezi smlouvou mezi Německem a SSSR , které přímo vedly k rozpoutání II.svět. války . Ani na jejím základě demokratické země nikoho nenapadly . Opět gigantický rozdíl oproti SSSR .
Navíc VB s námi žádnou spojeneckou dohodu nemělo jak se často milně uvádí ´. A Francie měla starosti sama se sebou , a nemohla nikomu pomoci .
Tady je vidět že ale fašista Hitler měl alespon tu slušnost a Sudety oznámil dopředu a nachal si to mezinárodně schválit .
Novodobý fašista Putler , Ukrajinu napadl , anektoval a zbaběle pod rouškou přátelství ukradl . V čemž překonal i Hitlera .

karel3

25. 11. 2020

Míra
-------
SSSR - Československo 1945-1989, sovětská kolonie - chudobinec a hlupákov sovětského typu, oddělené od světa třemi ploty z ostnatého drátu. V roce 1989 na 48. místě ekonomického žebříčku ve světě. (1935 - Československo, 11. nejvyspělejší země ve světě a 6. v Evropě.)
SSSR - vojenská okupace Československa 21.srpen 1968 - 21.červen 1991.
Proč mít rád okupanty a parazity?

"A lísáš se k těm, kteří nás zradili a kvůli kterým vypukla II.světová..."
------------------------------------------------------------------------------------------------
2. světovou válku rozpoutalo nacistické Německo a Sovětský svaz. Jediným důvodem byl návrat k územím ztraceným po 1. světové válce

Území okupovaná Sovětským svazem 1939-1941.
Jak se Hitler se Stalinem domluvili, tak Ribbentrop s Molotovem podepsali a Rudá armáda obsadila:
Východní Polsko, zabrané území 196 000 km2, 13 000 000 obyvatel.
Finská Karélie, zabrané území 172 400 km2, 500 000 obyvatel.
Litva, zabrané území 65 200 km2, 3 689 000 obyvatel.
Lotyšsko, zabrané území 64 600 km2, 2 667 000 obyvatel.
Estonsko, zabrané území 45 340 km2, 1 566 000 obyvatel.
Severní Bukovina, zabrané území 10 440 km2, 500 000 obyvatel.
Besarábie, zabrané území 45 000 km2, 3 500 000 obyvatel.

Celkový zisk Sovětského svazu ze smlouvy s Hitlerem:
Zabrané území 599 000 km2 (o něco větší než Francie)
a 25 422 000 obyvatel.

Pro velký úspěch prvního Paktu Molotov-Ribbentrop,
Podepsal 28.září 1939 Sovětský svaz a nacistické Německo novou smlouvu o přátelství, spolupráci a vymezení hraniční linie tzv. druký Pakt Molotov-Ribbentrop.
Byl i další tajný dodatek:
Mimo jiné se obě strany zavázaly, že nebudou na svém území tolerovat propagandu namířenou proti smluvnímu území. Byl položen základ k následujícím čtyřem konferencím Gestapo-NKVD ...

Vjačeslav Molotov ve své zprávě pro Nejvyšší sovět:
„Krátký úder německé armády následované Rudou armádou stačil na to, aby nezůstalo nic z té odporné kreatury, kterou byla Versailleská smlouva."

Míra

25. 11. 2020

ROBO

Vždyť ten fašista si ty! Proto nenávidíš SSSR, Rusko, Putina! A lísáš se k těm, kteří nás zradili a kvůli kterým vypukla II.světová. Vy fašisti vyvolávate nenávist a štvete proti Rusku a opět by jste ho rádi viděli na kolenou.
Máš pravdu, žádný ze státu NATO nikoho neanektoval. Jen má na svědomí takovou "maličkost", že souhlasil nebo se podílel na napadení či okupaci Jugoslávie (při té příležitosti ukradl Srbsku Kosovo), Iráku, Afghánistánu, Lybie, Sýrie. Určitě jsem někoho zapomněl. Ono je toho tolik, kdo si to má pamatovat. Že se zrovna nedávno Turecko podílelo na agresi proti Arménům ti očividně uniklo.
Nebo pomáhají rozvracet suverénní státy organizováním "barevných revolucí".

Zpátky ke II.světové - smlouvy jak šly po sobě:

1. Prohlášení o nepoužití násilí mezi Německem a Polskem. (podepsané roku 1934.) Jde ve skutečnosti o pakt Pilsudski - Hitler. Smlouva o přátelství s nacistickým Německem, kterou ministr zahraničí Polské republiky Beck komentoval slovy: „Polsko o své vůli prohlašuje, že od nynějška spojuje svůj osud s osudem Německa... Polská vláda se prohlašuje od nynějška za osvobozenou od jakýchkoliv závazků vůči Československu a připomíná svoje přání stanovit společnou hranici s Maďarskem.“

2. Anglo - Německá dohoda (podepsaná roku 1935). Touto dohodou poskytla Velká Británie Hitlerovi možnost mít svoje válečné námořnictvo. (To v rozporu s výsledkem první světové války a Versailskou smlouvou.)

3. Společná Anglicko - Německá deklarace Chamberlaina a Hitlera - (podepsaná 30. září 1938 z iniciativy Chamberlaina), Uvádí, že: „podepsaná Mnichovská dohoda a Anglo – Německá námořní dohoda symbolizují shodu vzájemného porozumění“…

4. Francouzsko – Německá deklarace (podepsaná 6. 12. 1938) v Paříži, ministry zahraničních věcí Francie a fašistického Německa Bonnetem a Ribbentropem.

5. Smlouva mezi Litevskou republikou a Německou říší, (podepsaná 22. 03. 1939 v Berlíně) ministrem zahraničí Litvy a opět Ribbentropem „O spojení Klaipedskéo kraje s Německou říší“

6. Smlouva s Německou říši a Lotyšskem (podepsaná 7. června 1939)

7. Smlouva „Ribentrop – Molotov“ (podepsaná 23. Srpna 1939) je „Smlouva o neútočení mezi Sovětským Svazem a Německem.“

Mnichovská zrada: zástupci čtyř zemí – Neville Chamberlain (Velká Británie), Édouard Daladier (Francie), Adolf Hitler (Německo) a Benito Mussolini (Itálie) – se dohodli, že Československo musí do 10. října postoupit pohraniční území obývané Němci (Sudety) Německu.

Churchill řekl na toto téma: „Rozdělení Československa pod britským a francouzským tlakem bude znamenat úplnou kapitulaci západních demokracií před nacistickou hrozbou. Nepřinese Anglii ani Francii mír ani bezpečnost. Naopak, uvede obě mocnosti do ještě nevýhodnější a nebezpečnější situace.

Britský ministerský předseda Chamberlain - po podpisu Mnichovské dohody a návratu na Downing Street. 30. září 1938 prohlásil: „Toto je poprvé v naší historii, kdy byl z Německa na Downing Street přivezen čestný mír. Věřím, že je to mír pro naši dobu, tedy mír pro naši generaci.

Franklin Roosevelt – gratuloval Chaberlainovi k podpisu Mnichovské dohody 5. října 1938 slovy: “Plně sdílím přesvědčení, že dnes je zde velká příležitost zavést nový řád, jehož základem bude spravedlnost a zákon.

Joseph Kennedy – americký velvyslanec ve Velké Británii – (otec bývalého prezidenta Johna Kennedyho) prohlásil 19. října 1938: „Mnichovská dohoda mezi západními mocnostmi, demokraciemi a také Německem a Itálií, je jak pro demokracie, tak pro diktatury neproduktivní a je proto nerozumné zdůrazňovat rozdíl mezi nimi. Mohou pak se ziskem zaměřit své síly na řešení společných problémů tím, že změní k lepšímu své vzájemné vztahy.

ROBO

25. 11. 2020

OBOR
Tvoje nesmyslné odklánějí tématu pouue dokazuje , tvou argumentační impotenci a potvrzuje tvou bolševickou ubohost pouze druhé sprostě urážet .
Co se týče územních sporů Polska a Maďarska tak ty neměly pro tvou informaci s paktem Molotov-Ribentrop a společným rozpoutanim 2.svět. války SSSR+Německo nic společného .
To byly letité spory a neshody o tyto území a tyto země samozřejmě hanebně využily našeho oslabení .
Ale narozdíl od fašistického Ruska nám byli samozřejmě navráceny . Narozdíl od Zakarpatské Rusi a např. Krymu Ukrajině . . Holt fašisti .
Ještě tě něco zajímá z historie ty hulváte

OBOR

25. 11. 2020

ROBO a jen tak mimochodem, když nám sebrali sudety tak pakt Molotov–Ribbentrop byl hudbou budoucnosti, to nackům pomáhali na Těšínsku chudáci Polaci a na jihu Slovenska Maďaří....dovzdělej se ty pako.

OBOR

25. 11. 2020

Argumentů jsem ti napcal hromadu, ale jak říkám nervová uzlinka muňky je není schopna zpracovat..a nepsal si náhodou minule někomu, že je lepší být osobní, Muňko?.. :)

ROBO

24. 11. 2020

Míra
totiž když spojenec tehdejšího SSSR napadl mj. naše Sudety tak to omlouval stejně jako současný fašista Putler na Kymu . Svoje okupanty pak pokrytecky vyznamenal v Kremlu . Fašisti se prostě moc nemění .
Žádný ze států NATO nikoho od RF neanektovali . To jsou pouze praktiky fašistických režimů .
Jinak autoritativní Turek má dnes mnohem blíže k diktátorskému Rusku než k demokratickému západu - viz. nakup Ruských zbraní , přinuceni kapitulace Arménie...... Takže si ho fašisti laskavě nechte.

Míra

24. 11. 2020

Fašisti označují Putina za fašistu, no to je gól!!!
A vymýšlejí si, že prý napadl část Ukrajiny a pak ji anektoval. Oni snad těm svým lžím i věří?!
Krym sice anektoval, ale nenapadl. K žádné anexi Krymu by nedošlo, nebýt "barevné revoluce" (puči) pod režii západu. Krymčané už dlouho usilovali o samostatnost a úplné odstřižení od Ukrajiny, což jim Ukrajina odmítala.
Snad nemůže Krymčanům nikdo soudný vyčítat, že využili nabízené příležitosti a v referendu se rozhodli, že chtějí patřit k Rusku a né k fašistické Ukrajině.

Kamarád USA a EU - Turecko - napadne s Ázerbájdžánem Arménce a ti špatní jsou prý Rusové. To nevymyslíš!

ROBO

24. 11. 2020

OBOR
Náhorní karabach neuznáva ani Armenie ani RF
--------------------------------------
No když fašista Putler napadl a posléze anektoval část Ukrajiny , tak si s mezinárodním právem moc hlavu nelámal . Stačila mu většina Ruského obyvatelstva . To se dalo snadno uplatnit i v Armrménsky většinového Náhorního Karabachu . A ne nechat nečině bombardovat civilní obyvatelstvo a pak domluvit "hrdině" kapitulaci podle Turecko-Azerskejch not . Ale to by nesměl mít Rusáček plný gatě z Azera . Voni se propagandisticky dělají ramena snadno .


Jinak opět vidíme že když dochází proruskejm bolševikům argumenty , tak se uchylují k pritivním u hulvátství . Viď OBORe ?

OBOR

24. 11. 2020

ROBO přesně jak jsem ti říkal minule....víš úplné hovno a jen plácaš nesmysly, nahodný elektrický výboj tvé nervové uzlinky muňky tě zas donutil udělat zesebe veřejmně debila. RF má smlouvu o obraně s Armeníí, Náhorní karabach neuznáva ani Armenie ani RF a je ze smlouvy vyňat. Armenie napadena nebyla, takže nebylo proč zasahovat...atd. Bouhužel pro Náhorní Karabach se z hlediska mezinárodní práva, na který dnes sere každý pes, jedná o okupavané území...

karel3

24. 11. 2020

Míra
"Arménie taky žádala o pomoc západ (EU) ale ten zrovna měl na starosti důležitější věci jako například porušování "principů demokracie" a "Evropských hodnot" Maďarskem a Polskem, protože se nechtějí podřídit Bruselskému diktátu ohledně přijímání ekonomických uprchlíků...."
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To je panečku "pravdomluvec". Dvě lži mu vyvrátíš a on sem obratem další tři napíše.
Máte někdo představu, jak se sem ti "pravdomluvní" Slované z Východu dostávají ?
To sem posílají v balíku, schazují to na padácích, nebo to sem připlave na vorech,... ? :laughing:
Hlavně mě neděste, že se to tady přímo rodí. :laughing:

ROBO

24. 11. 2020

Míra
Arménie taky žádala o pomoc západ (EU)
----------------------------------------------------------------
Co to plácáte za nesmysli . Arménie má výměnou - nikoli zadarmo - jasnou smluvní dohodu s Ruskem o obraně . Tak co dotoho nesmyslně taháte EU která je milion Km daleko a nemá narozdíl od Ruska možnost ani reálně a rychle - jakožto logicky nikdo na světě - zasáhnout do vzdáleného konfliktu . Který jak píše Marti23 byl dokonce Turky a Rusi dlouhodobě plánován .
Rusové totiž opět zbaběle zradili , jak už mají v krvi .
A těch pár zemí co má na svém uzemí Ruské zakladny , si jenom obtížne lámou hlavu nad tím proč vlastně ? Stojí nám to za tu potenciální Ruskou zradu a možnou okupaci ?

Twisster

24. 11. 2020

add: Martina23
To si nemyslím. RF celou situaci měla pod kontrolou a na všem se dohodla s Tureckem, protože v tomto směru se jejich zájmy protnuly.

No to máte úplnou pravdu . Oni v tom protínání zájmů mají již letitou tradici . Podobně se jim zájmy protly i v září 1939 , což vedlo k napadení Polska a rozpoutání II. světové války

Míra

24. 11. 2020

Arménie taky žádala o pomoc západ (EU) ale ten zrovna měl na starosti důležitější věci jako například porušování "principů demokracie" a "Evropských hodnot" Maďarskem a Polskem, protože se nechtějí podřídit Bruselskému diktátu ohledně přijímání ekonomických uprchlíků.

A tak vrcholní představitelé EU pouze vyjádřili hluboké znepokojení nad situací v Náhorním Karabachu. Taky co mohli jiného dělat, když se musí řídit tím co jim nadiktují z Washingtonu, že ano?
Přitom by stačilo kdyby Američani přikázaly kamarádovi Turecku - členské zemi NATO, aby přestal podporovat Ázerbájdžán v útocích na Armény.

Řecko by taky mohlo vyprávět jak mu západ "pomáhá" proti Turecké agresi.

Arménie oficiálně požádala svého smluvního spojence Rusko o pomoc v bojích proti Ázerbájdžánu o Náhorní Karabach a Rusko pomohlo.

Arméni (stejně jako Řekové) si jistě budou pamatovat kdo je hodil přes palubu.

ROBO

24. 11. 2020

Martin23
To si nemyslím. RF celou situaci měla pod kontrolou a na všem se dohodla s Tureckem, protože v tomto směru se jejich zájmy protnuly.
---------------------------------------------------------------
Toj opět jedna z mnoha vašich zcela nepodložených lží , výmyslů a konspirací , kterými pouze uboze omlouváte vaši Ruskou slabost a zbabělost .
Rusové nechali zbaběle svého smluvního spojence na holičkách a plně dokázali že narozdíl od mnoha set Amerických základen po celém světě nejsou ty Ruské zárukou bezpečnosti pro danou zemi . Naopak , zbabělé Rusko nemá pro svou slabost a ubohost žádný respekt a vážnost. Dokonce i maličký ,ale dobře vyzbrojený Azrbajdžán z nich udělal tapný tajtrdlíky (Poláci moc dobře vědí proč efetivně vytváří silnou a akceschopnou armádu - aby bolševik stál se stáhnutým ocasem pěkně z čárou ). A to ještě dementně kalkukujete že se mohli Rusové na zradě Arménie spolupodílet s Azery . Fakt k pláči .
Rusové pouze otevřeně dokázali že jejich základny slouží pouze k potenciální okupaci té dané země kde zrovna působí - viz. Ukrajina . A kdoví čeho se v Arménii ještě od Putlera dočkáme .

Martin23

24. 11. 2020

​Míra
To si nemyslím. RF celou situaci měla pod kontrolou a na všem se dohodla s Tureckem, protože v tomto směru se jejich zájmy protnuly.

USA jde od roku 1991 o vytvoření koridoru zemí mezi Evropou a RF,které by měly oni pod kontrolou. Samozřejmě v tom smyslu, aby mohly zasahovat do distribuci surovin z východu na západ.
Třeba Německo to s RF obešlo Nord Streamem a v USA skákali jako čertíci z krabičky. Dole už by Turci ani Rusové nedovolili další Gruzii.
A pokud Arménii dovedou k rozumu, hodí na ni ruský medvěd tlapu a Azerbajdřán a Turecko ani nevzdechnou. Ale jak říkám, tímto směrem to vůbec nešlo.

Cateye

24. 11. 2020

Myslím že v minulém ATM byl rozsáhlý článek o tom, jak se ozbrojené síly USA snaží dohnat progres v raketovém dělostřelectvu, který tak trochu zaspaly a kadet Robo Biegler bude tvrdit že je to špatná karta :joy:

Rotschield

24. 11. 2020

Varle opět perlí. Nácek jak vyšitej.

karel3

23. 11. 2020

Míra
"V roce 2018 proběhla v Arménii revoluce, díky které se stal Pašinjan předsedou vlády."
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10.12.2018 - Předčasné parlamentní volby v Arménii s přehledem vyhrál blok Můj krok úřadujícího premiéra Nikola Pašinjana. Získal 70,4 procenta hlasů....
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/armenie-predcasne-volby-pasinjan-muj-krok.A181210_093325_zahranicni_kha

"A teď si to Arménie díky diletantství a amatérismu Pašinjana "vyžrala" protože ji "mírumilovný" "demokratický" západ "hodil přes palubu" a nechal svého kámoše Turecko podporovat Ázerbajdžán v útocích na Armény."
---------------------------------------------------
20.8.2010 - Smlouvu o existenci základen podepsali prezidenti Ruska a Arménie.
Jerevan - Ruská armáda bude využívat základny v Arménii minimálně do roku 2044 a zároveň hostitelské zemi dodá moderní zbraně a vojenskou techniku.
Arménská vláda je na rozdíl od gruzínské orientována na Moskvu a neaspiruje na vstup do Evropské unie ani NATO. Přesto se Arménie zúčastnila loni v Praze summitu unie s šesti bývalými republikami SSSR v rámci projektu "Východního partnerství."

30.10.2020 - Arménie oficiálně požádala svého smluvního spojence Rusko o pomoc v bojích proti Ázerbájdžánu o Náhorní Karabach.
31.10.2020 - Rusko poskytne Arménii „potřebnou pomoc“, pokud se boje mezi arménskými a ázerbájdžánskými silami v regionu Náhorního Karabachu rozšíří na arménské území, oznámilo podle agentury TASS ruské ministerstvo zahraničí.

Arméni si teď jistě budou pamatovat s kým měli smlouvu a kdo je hodil přes palubu. :slight_smile:

Míra

23. 11. 2020

Martin23 má pravdu. V roce 2018 proběhla v Arménii revoluce, díky které se stal Pašinjan předsedou vlády. A začal dělat kroky aby se zalíbil západu jako že Rusko už nepotřebuje.

Vztahy s Arménií
Arménie přispívá k operacím pod vedením NATO a spolupracuje se spojenci a dalšími partnerskými zeměmi v mnoha dalších oblastech. Klíčovou prioritou NATO je posílení politického dialogu a poskytování cíleného poradenství a pomoci na podporu úsilí o demokratické, institucionální a obranné reformy v Arménii.

A teď si to Arménie díky diletantství a amatérismu Pašinjana "vyžrala" protože ji "mírumilovný" "demokratický" západ "hodil přes palubu" a nechal svého kámoše Turecko podporovat Ázerbajdžán v útocích na Armény.

Takže Arménii muselo pomoct Rusko a dojednat příměří bohužel za cenu ústupků pro Armény, jinak by je Ázerbajdžán s Tureckem vyhladil.

karel3

23. 11. 2020

Pán z Kvítkova
"Dobrý den, chtěl bych se zeptat panů - karel3 a Michal - odkud se bere u vás tato nenávist, která nemá reálné základy. Jenom dokážete papouškovat současnou propagandu proti Ruské Federaci."
"Vaše komentáře se dají ohodnotit jako, že duté hlavy hovoří."
----------------------------------------------------------------------------------------
SPS - Ruská
"Splet si Ivan kombajn s tankem, na záda si mošnu dal, opasek si pevně utáhl do ruky vzal samopal.
Kontrarevoluce řádí, jedem Praze pomoci, na cestu si posvítíme, proto jedem za noci.
Co je to za civilizaci ptá se Ivan zděšeně, tady mají lidi domy a my spíme na seně.
Aby se civilizaci trochu více přiblížil, krade lidem tranzistory jak ho Brežněv naučil."
https://www.youtube.com/watch?v=dL3wJqBNE5Y

ROBO

23. 11. 2020

Martin23
Děkujeme opět za notnou snůšku prokremelskejch lží a nesmyslných konspirací . Opět zcela trolovsky mimo téma .
V Arménii se pouze ukázala Ruské zbabělost a bezmoc Ruské armady , která dokáže jen kobercově masakrovat ženy děti a starce v Sýrii . Ale před Azery stáhli ocas jak zbabělej bolševickej pes .
Jinak Ruský raketový vojsko je už dávno snadný krmivo i pro jednoduché Turecké drony . Viz. Libie , Syrie Arménie......
Ruská sázka na tuto kartu je už dávno slepá ulička . Ostatně v Rusku jako obvykle

karel3

23. 11. 2020

Martin23
"No z jediného důvodu. Arménská administrativa začala koketovat s USA."
--------------------------------------
Kdy a jak začala arménská administrativa koketovat s USA ?

Pán z Kvítkova

23. 11. 2020

Dobrý den, chtěl bych se zeptat panů - karel3 a Michal - odkud se bere u vás tato nenávist, která nemá reálné základy. Jenom dokážete papouškovat současnou propagandu proti Ruské Federaci. Nebudu se vás ptát, zda jste prošli vojenským výcvikem, zda sportovně střílíte, anebo máte nějaké znalosti o zbraních a výbušninách. Vaše komentáře se dají ohodnotit jako, že duté hlavy hovoří. Museli by jste znát skutečnou historii světa. Bohužel tisíc let zpátky měli západní mocnosti a světovládci zájem o tato území. Dostali by jsme se až k AZARŮM, které ve službách papeže navštívili naši věrozvěsti Cyril a Metoděj před příchodem na Velkou Moravu. A jak dopadla, když začala vadit Karlu Velikému? Jenom jsem chtěl ukázat, že historie lidstva se neustále opakuje! Arabové říkají: "Psi štěkají, ale karavana jde dál!" Moji předkové zase říkali: "Bav se s volem o sobotě, když jde v pátek na porážku!" Zdraví vás Vlk.

Martin23

23. 11. 2020

No již jsem to zde několikrát uváděl, že raketová vojska budou nadále zvyšovat svoji nadřazenost nad ostatními druhy zbraní.

Co se týče války mezi Azerbajdžánem a Arménií, tak drtivá většina komentátorů nechápe, co se vlastně stalo a proč. Proč najednou došlo k tomuto konfliktu, když celá věc spala skoro 30 let?
No z jediného důvodu. Arménská administrativa začala koketovat s USA. No a tak dostala lekci. Vše bylo domluveno a naplánováno. Ani RF, ani Turecko nemají zájem, aby USA nadále zvyšovaly svou moc v daném regionu.
Zajímavé ovšem je, že na straně Azerbajdžánu bojují izraelské, ale i české zbraně.
V podstatě se v Arménii přípravovala další Gruzie, další Ukrajina. Tímto pro mnoho lidí bolestným zásahem se tomu předešlo.
Svoji vypovídací hodnotu v tomto smyslu má i doba, kdy se věc odehrála - před US volbami.

Osobně bych neměl problém pomoci křesťzanským uprchlíkům z Kosova nebo právě z Arménie.

karel3

23. 11. 2020

Souhlasím s liberal shark.
Božínku, málem mi slza ukápla, jak jsou ty ruské hordy najednou civilizované.
Zřejmě doslovný překlad z nějakého ruského plátku pro domorodce.

Michal

23. 11. 2020

liberal shark, co to sakra meleš ty vořechu? Není náhodou roční doba, kdy posíláme tvoji palici na rekalibraci?

občan

23. 11. 2020

Co to píšete? Rusové, pravda šetří, ale jejich zbraňový systém svědčí o kvalitě, konec konců zkouší se to i v Syrii. Stále napadání Ruska to je již obehraná píšnička.

liberal shark

23. 11. 2020

Pěkný pokus, soudruzi, ale tady vám na takovou primitivní manipulaci nikdo neskočí. Příště zkuste vymyslet něco chytřejšího !
"Smerč byl také používán Ruskem podporovanými ozbrojenci ke střelbě výbušné a kazetové munice na ukrajinské vojenské pozice. Byl však využíván i ukrajinskou armádou proti obydleným oblastem Doněcké a Luhanské oblasti ve válce na Donbasu".

Přidat komentář

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací