Proč Ukrajina nepustí Donbas? Bojuje o princip, čest i budoucnost
Donbas se nesmí vzdát. Proč je pro Ukrajinu klíčový? Ruská nabídka příměří výměnou za území na východě Ukrajiny vypadá na první pohled jako pragmatické řešení. Jenže právě Donbas, který chce Moskva zcela ovládnout, není jen kus země. Je to přirozená obranná linie, klíčový vojenský prostor a zároveň symbol národní odolnosti. Jeho ztráta by pro Ukrajinu znamenala nejen vojenský, ale i politický a morální kolaps. Vladimir Putin v nedávných jednáních údajně naznačil, že Rusko je připraveno zastavit bojové operace, pokud Ukrajina odstoupí celé území Doněcké a Luhanské oblasti. Tedy nejen části okupované od roku 2014, ale i celé zbylé území, které Kyjev stále drží. Ačkoliv se to některým může jevit jako možná přijatelná cena za mír, z vojenského hlediska by šlo o neospravedlnitelný krok.
Foto: Donbas je klíčový pro Ukrajinskou obranu | Wikimedia Commons / Public domain
Donbas jako pevnostní pás Ukrajinci na Donbase od začátku války v roce 2014 vybudovali komplexní síť opevnění, zákopů a obranných pozic. Města jako Slavjansk, Kramatorsk nebo Pokrovsk nejsou jen civilní centra, jsou to středobody rozsáhlé obranné infrastruktury, která brání ruskému postupu dále na západ. Pokud by padly, otevřela by se ruské armádě cesta na Dnipro, Charkov a potenciálně i na Kyjev. To není teorie. Pokrovsk, jedno z klíčových měst na západním okraji Donbasu, se drží v ruském obklíčení a pod neustálými útoky už více než rok. Navzdory každodenním bombardováními, útokům těžké techniky a vlnám pěchoty se město nehroutí, ukrajinská obrana ho drží s obrovským nasazením. Podobně je na tom Časiv Jar, který Rusové dobývali dlouhé měsíce a jeho pád ohlásili teprve na konci července. Rusko na Donbase naráží na silně vybudované pozice a platí za každý metr krví. Ruské ztráty v těchto oblastech jsou obrovské, jsou to stovky mrtvých denně, rozbité obrněné kolony, likvidované elitní jednotky. Jen v bojích o Avdijivku, která padla až po mnoha měsících, ztratilo Rusko podle západních i ukrajinských zdrojů desetitisíce mužů. Útok na takto připravenou oblast je pro ruské velení drahý a neudržitelný. I to je důvod, proč Kreml raději sahá po „mírové“ nabídce, protože v přímém boji prostě nedokáže Donbas dobýt. Nebo alespoň ne tak rychle, jak by potřeboval. Tímto tempem by onu oblast dobýval ještě celé roky.
Ztráta Donbasu není jen čára na mapě Z vojensko-politického hlediska by odstoupení Donbasu Rusku znamenalo uznání práva silnějšího, legalizaci agrese a demoralizaci obyvatel i vojáků. Ukrajinská veřejnost je v tomto směru jednoznačná a většina lidí jakékoli územní ústupky odmítá. A totéž platí pro prezidenta Zelenského, který opakovaně prohlásil, že se Ukrajina nevzdá ani metru země, dokud za něj bojuje. V nedávném rozhovoru navíc jasně uvedl: „Donbas je strategický odrazový můstek pro budoucí novou válku.“ Není to jen otázka hrdosti. V okamžiku, kdy by Ukrajina přistoupila na podmínky ruské strany, by tím otevřela dveře k dalším tlakům. Z Donbasu by se stalo nástupiště pro budoucí ofenzivy, tentokrát již s ještě menšími překážkami. Moskva by navíc získala čas na přeskupení sil, obnovu zbrojní výroby a přípravu na další kolo konfliktu.
Územní ústupky nejsou cestou k míru, ale ke kapitulačnímu příměří Ruské návrhy na mírovou dohodu, pokud v jejich případě vůbec o něčem takovém můžeme vážně mluvit, ve skutečnosti neznamenají konec války, ale jen její přerušení. Už několikrát se ukázalo, že jakékoli dohody uzavřené s Kremlem platí jen do chvíle, kdy se to Putinovi hodí. Přijetí požadavků na odstoupení Donbasu by tak bylo krokem do pasti a momentální úleva by brzy přerostla v novou hrozbu. Ukrajina bojuje nejen o své hranice, ale o princip, že žádný stát nemůže měnit mapu silou. Donbas je dnes nejen geografickou, ale i psychologickou linií obrany. Je to území, kde se formovala ukrajinská moderní armáda, kde se naučila bránit, adaptovat, přežít. Vzdát se ho by znamenalo popřít všechno, co bylo za posledních deset let vybudováno. Donbas se stal klíčovým pilířem ukrajinské obrany. Jeho ztráta by vedla k hlubším průnikům ruských jednotek, oslabila by obranu střední Ukrajiny a dodala by Moskvě nový impulz k expanzi. Ale stejně důležitý jako vojenský význam má i ten symbolický. Kdo by dnes ustoupil, už zítra nemusí mít kam ustupovat. A to si Ukrajina a ani Evropa nemohou dovolit.
Zdroj: Kyivpost.com

Komentáře
Azor
24. 08. 2025, 12:46Jaké že jsou sazby za útěk z "ukrajiny"???
A jaká je sazba při útěku z "ukrajinského"vězení????
"zákon zavádí nová ustanovení do článku 332 trestního zákoníku Ukrajiny. Jde o zpřísnění trestu za nelegální překročení hranic . Pokus o spáchání takového trestného činu „za stanného práva nebo výjimečného stavu“ bude trestán pokutou od 119 do 170 tisíc hřiven (od 2 900 do 4 100 amerických dolarů) nebo „odnětím svobody až na tři roky “ .
Navíc ničení nebo poškození hraničních struktur „skupinou osob“ se trestá „odnětím svobody na tři až pět let “ a činy spáchané s použitím násilí, zbraní nebo hrozby jejich použití „NA PĚT AŽ OSM LET" .
"článek trestního zákoníku Ukrajiny, který se nazývá: Článek 393 „Útěk z místa výkonu trestu odnětí svobody nebo z vazby“.
Odstavec 1 tohoto článku uvádí, že za takový trestný čin se ukládá trest „odnětí svobody na tři až pět let “. Odstavec 2 specifikuje, že stejné činy spáchané skupinou osob nebo „ve spojení s držením zbraní nebo jejich použitím, nebo s použitím násilí nebo hrozbou jejich použití“, jakož i „s poškozením inženýrských a technických zabezpečovacích zařízení“,SE TRESTAJÍ ODNĚTÍM SVOBODY NA PĚT AŽ OSM LET" .
Ukazuje se, že trestní sankce za útěk z vězení bude prakticky totožná s trestem za útěk z Ukrajiny. Náhoda? Myslím, že ne, protože stačí použít vlastnost logického vztahu veličin známou ze školy: pokud a=c a b=c, pak a=b.
Jinými slovy, pokud je útěk z Ukrajiny trestný 3 až 8 lety odnětí svobody a útěk z vězení je trestný 3 až 8 lety odnětí svobody, pak se ukazuje, že Ukrajina je vězení . Nebo přinejmenším obrovský koncentrační tábor obklopený ze všech stran ostnatým drátem, ze kterého nejsou propuštěni muži ve věku 18 až 60 let. Navíc za poškození tohoto ostnatého drátu se v obou případech trest odnětí svobody pouze zvyšuje.
Tož tak.
Roman
24. 08. 2025, 21:19Bože čokle co ty seš za totální retardovaný proruSSký fašistický mega HOVADO ?????!!!!!!!
Uvědomuješ si už máš tu svojí totálně vymetenou bolševickou kebuli totálně absolutně zajebanou už jenom těma vylhanejma prokremelskýma sračkama ???
Jasně že ne ty vylízanej demente !!!!!
Taková schopnost kydat jenom lži v každý větě , tady dokázal jenom kretén s nickem Martin23 . A já vsadím boty že to seš zase ty jenom zbaběle přejmanovanej , nebo zablokovanej .
Azor
24. 08. 2025, 22:18Roman.
"Uvědomuješ si už máš tu svojí totálně vymetenou bolševickou kebuli totálně absolutně zajebanou už jenom těma vylhanejma prokremelskýma sračkama ???"
Takže podle vás je na vodě to,co mají a chtějí mít v zákonech????
Zkuste nahlédnout o čem se zabýva věrchovná rada.Internet vám pomůže.
https://visitukraine.today/pl/blog/6758/new-punishment-for-conscripts-what-awaits-those-who-violate-the-terms-of-their-stay-abroad#why-are-new-rules-being-adopted
nebo -
https://sherloc.unodc.org/cld/en/legislation/ukr/criminal_code_of_ukraine/special_part_-_chapter_xiv/article_332/article_332.html
nebo -
https://lawscience.com.ua/web/uploads/pdf/27_4_2022-19-30.pdf
dále -
"rozsudek Desňanského okresního soudu v Kyjevě ze 7. srpna 2020, kterým byl bývalý poslanec Šepelevov odsouzen podle
" části 2 článku 393 trestního zákoníku Ukrajiny (útěk z místa výkonu trestu odnětí svobody nebo vazby, spáchaný opakovaně) k 7 letům vězení. Tento trest byl vynesen v případě jeho útěku z Lukianivské věznice."
https://unn.ua/en/news/investigation-reveals-almost-uah-345-million-in-losses-from-crimes-of-ex-mp-and-fsb-agent-shepelev-ogp
Zkuste oponovat na podkladech(zdrojích)že to tak není.
Máte na to?
Zatím máte nato jen štěkat a zvracet vulgárnosti.Možná že jste zastáncem zmocňovacího zákona z r. 33.v Německu.Nebo styl Guantanamo???Bez rosudku,bez obvinění,co???
Bude odpověď, nebo bude mlčení????
Salut
Azor
24. 08. 2025, 11:17Czertik,Slavoslav -
jak že se díváte na toto -
https://cnn.iprima.cz/ukrajinci-zasahli-jadernou-elektrarnu-v-rusku-v-miste-vypukl-pozar-ktery-zpusobil-skody-483722?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=1512911&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
A hlavně co se píše v diskuzi,že by drtivá většinalidí v ní,propagovala ruskou"propagandu"????
Salut.
Czertik
24. 08. 2025, 12:25rexik
COZEEEEEEE ?????? od kdy ty veris takovymhle strankam ?
skutecne rozeber proc tomuhle veris, ale kdyz tam pisou o stalinovych zlocinech ci jinych zlocinech ruska, tak tomu neveris.
Slavoslav
24. 08. 2025, 12:42cokel
co mame povedat na to, ze podla clanku co si nalinkoval bol rusak tak jebnuty, aby zostrelil dron takym sposobom, ze dopadol na elektraren a poskodil ju. Clanok vobec nic nehovori o tom, ci ten dron len prelietal, alebo mal elektraren za ciel.
Ak si chcel zdoraznit rusacku jebnutost dik, ale to nemusis, i ked z tvojich predoslych vyjadreni viem, ze ty rusakov velmi nemusis ked ich opisujes ako klamarov a alkoholikov s neschopnym vodcom
Azor
24. 08. 2025, 13:19Slavoslav.
co toto??
Karel Kminek
Před 3 hodinami
Upraveno
Jestli jsem to správně pochopil, kdyby rusové ten dron nesestřelili, tak by elektrárnu v klidu přeletěl a bouchl jinde...
Petr Martinec
Před 2 hodinami
Upraveno
Karel Kminek
Jakýkoliv dron natožpak ozbrojený nemá v okolí jaderné elektrárny co dělat, protože útok na samotnou jadernou elektrárnu nebo její klíčovou součást je považováno za válečný zločin!
Takže když "ukrajina sestřelí dron který letí nad nemocnicí a ten ji zapílí či zničí,tak je Rus z obliga neboť pokud by ho nesetřelili tak by letěl dál a nezazáhl by nemocnici,
e tato vaše logika správná???To ti "ukrajinci byli tak jebnutí(vaše slova)že to v takovém případě, sestřelili nad svou nemocnicí???
A neodpověděl jste jak jsem se ptal ma ty příspěvky. 98 % lidí, to nazvalo terorismus.
To jsou ti, co propagují ruskou propagandu???
https://www.seznam.cz/komentare/190260757-vybuch-a-pozar-v-jaderne-elektrarne-kursk-po-utoku-ukrajincu-urady-informuji-o-stavu-radiace
Salut.
Slavoslav
24. 08. 2025, 13:25cokel
mas to zle, ked rusak znici dron nad AE (a retart i tvojho formatu by mal vediet, ze transformatorove polia su pekne bokom) tak je rovnako jebnuty ako ked umyselne zasiahne nemocnicu cii vlakovu stanicu plnu civilov. Nezriedka sa rusak tymto umyselnym zasahom aj chvali kym nezisti aky velky fuckup to je
Roman
24. 08. 2025, 21:2298 % lidí, to nazvalo terorismus.
-----------------------------------------
Jasně , tak maximálně u vás ve fašistickým ruSSku . Vyjebanej kolaborantskej kreténe .
Azor
24. 08. 2025, 22:31Roman.
"98 % lidí, to nazvalo terorismus.
-----------------------------------------
Jasně , tak maximálně u vás ve fašistickým ruSSku . Vyjebanej kolaborantskej kreténe ."
Vy neumíte počítat???
To nebylo v Rusku,to bylo tady !!!
https://www.seznam.cz/komentare/190260757-vybuch-a-pozar-v-jaderne-elektrarne-kursk-po-utoku-ukrajincu-urady-informuji-o-stavu-radiace
Ta diskuze s těmi "proruskými názory",se vám čte těžko,co???
A to je jen začátek.To a same s Izraelem co dělají s dětmi s ženy a dalšími civilisty.
Viz OSN -
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/osn-v-pasmu-gazy-vyhlasila-hladomor-izrael-to-v-prvni-reakci-odmitl/2711673?
Ta OSN, taky hlásá proruskou propagandu???
Když šlo o Putina,tak jste hýkal blahem??? Ale co ohledně Netanjahua???Pláčete vzteky???
Snad vám z toho, že se neplní to co by jste si přál,nepraskne vzteky(při psaní těch sssssss,)žilka ve vaší hlavě.
Salut.
Czertik
23. 08. 2025, 22:44a ted druhe tema.
pokud se ukrajina vzda jakehokoliv uzemi, tak bez podminky ze by ukrajina ziskala atomky, by to byla jen otazka casu nez by rusko zautocilo znovu.
a k uzemi donbasu - lidi uvedomte si, ze na jeho uzemi lezi v zemi suroviny ktere maji vice ceny nez vsechny zdroje co sou v cr.
to by padlo putinovy do pracek pekne bohatstvi.
Czertik
23. 08. 2025, 22:42vim, ze to dostanu palecky dolu, ale kdyz je donbas pro ukrajinu tak dulezity, nejen jako symbol obrany, proc ma ukrajina problem verbovat vojaky na frontu ?
evidentne se ukrajincum za obranu onoho symbolu nechce umirat.a nejen na donbasu.
Emil Holub
23. 08. 2025, 23:10Čertýku,
toť otázka, proč se těm Ukies nechce chcípat za Donbas.
Odpověď je jednoduchá: "protože oni, ti Ukies z toho hovno mají, měli a jak vidno i budou mít a jediné, co by z toho mohli mít, je jen chladný a vlhký hrob, jako těch skoro už 1,8 milionu nešťastníků...."
Divím se jen, žes na to při té své zde stále na odiv vystavované ynteligenci nepřišel sám...
Czertik
24. 08. 2025, 12:25holoubek
a ted tady napis co z toho chcipani nadonbase maji rusove.
Azor
23. 08. 2025, 23:24Czertik.
"vim, ze to dostanu palecky dolu, ale kdyz je donbas pro ukrajinu tak dulezity, nejen jako symbol obrany, proc ma ukrajina problem verbovat vojaky na frontu ?"
Vypadá to jako že se bojíte vlastního stínu,v podobě lidí,kteří v jistých věcech přemýšlejí jako vy.
Proto taky asi obava, o ty palečky co by vám daly.
Ale myslím si že se obáváte zbytečně.Tito lidé vás vidí jako jistého PePu.Který podle nich se tím, co teď převážně dělá,odčinil tím, co dělal do r. 89.A to i se svou "kovanou"politručkou.
Ale nevylučuji,že se někdo najde ,který je ještě více "vlastenecký"než jste vy.A že v jeho očích pomalu sklouzávete k dezolátům a k těm co něco melou, o ruské propagandě.
Salut
Pepík Knedlík
23. 08. 2025, 22:32Proč ukronacisti nechtějí opustit Donbas? Banderovci vraždí přes 10 let právě tam a v Luhansku ruskou majoritu.
Najednou vadí šaškům v Bruselu názor majority a přitom v pohodě v klidu uznala Kosovo tj. minority ...
Czertik
23. 08. 2025, 22:45knedle ss
a proc sou rusove stale na ukrajinskem uzemi? proc neutekly za batuskou putinem ?
Rifleman
23. 08. 2025, 16:53ono se tak trochu cíleně nemluví o obrovských nerostných nalezišntích ma Dombasu. podle mě je to další důvod proč ho Putin chce, kromě těch popsaných v článku.
Emil Holub
23. 08. 2025, 19:51To je sice pravda, ale Putin a jeho kámoši by se bez toho Donbasu a jeho zdrojů určitě obešli, když to vydrželi celou tu dobu a ani si na to nevzpomněli, zato těm kyjevským židovským oligarchům, jako Poroš, Pinčuk, Kolomojskij, Achmetov atd., tak těm to opravdu bude chybět...
Měli by tu na ně udělat sbírku. Co Vy na to?!
Czertik
23. 08. 2025, 22:46holoubek
kdyz si na ty zdroje putin nevzpomel, tak proc tam probiha jejich tezba ?
Emil Holub
23. 08. 2025, 23:20Čertíku,
ty šuline, no protože válka, každá válka je válka zdrojů a o zdroje a tak když je potřeba na frontu něco dodat, tak je lepší dopravovat to z co nejmenší vzdálenosti. Tím se šetří nejen čas, ale i ty zdroje samotné, jako takové.
Víš, je několik způsobů, jak zásobovat armády a jeden z takových klasických a historií válečnictví ověřený způsob zásobování je tzv. "čerpání z místních zdrojů", což se děje už od dob lovců mamutů a děje se to stále a to i dnes. Pořád se tzv. něco rekvíruje a tak se modli, aby nás ta vámi pitomci volená vláda do toho nezatáhla natolik, aby nám, kromě zvyšování daní a podobných sviňáren, nezačala rekvírovat osobní majetek...
Azor
23. 08. 2025, 23:53Czertik.
"kdyz si na ty zdroje putin nevzpomel, tak proc tam probiha jejich tezba ?"
Toto je především osvobozovací válka!! Pokud víte co to je.Už jsem vám o tom psal,Ale to by jste si něco musel zapamatovat,co???
To jest ruské území(podle mez práva a vytlačují z něho okupanty),na kterém žili rusky mluvící lidé,kteří se tam narodili a i jejich předci.Takže není důvod někam chodit a poslouchat nějaké pučisty,banderovce, nebo takové lidi,jako jste vy a vám podobním.
Tady je tento motiv na prvním místě.A jako druhotné u zdroje které jsou lidu kteří na něm žijí.A pokud chtějí(rozhodli se tak)být v Rusku tak v rámci výhodné spolupráce,se budou dělit s dalšími lidmi ruské federace.
Zato další zdroje od dněpru na západ,jsou zdroje čí?? Lidí co tam žijí??Co vám říká Black Rock??? Nebo Čína,Monsanto???Čí to je půda nebo firmy??Oligarchové to postavili?? Atd.
Ale ti co okupují ruské území a ti co stojí za nimi,vedou válku z tohoto motivu -
"Válka
je souborem opatření zaměřený na uchvácení cizích energetických, přírodních,a lidských zdrojů.
Soubor opatření! Jak toho bude dosaženo,není důležité. A jednou z prvních metod,jak se zmocnit cizích energetických,přírodních a lidských zdrojů vždy byla změna mentality toho obyvatelstva,kterého se zmocňovali."
Aby otrok byl spokojený, že je otrok.Viz jak za 24 dolarů(60 guldenů v korálkách)byl koupena zem o velikosti - Nieuw (New) Amsterdamu(New Yorku)
A takováto válka těmito lidmi -
" trvá po celé lidské dějiny.
Posun této války do polohy,kdy převažuje nejnižší priorita řízení ,kterou je ta vojensko-silová,je ve světě vnímán jako válka."
Salut.
Czertik
24. 08. 2025, 12:28holoubek
aha, tak krasne me si vysvetlil jak ruske jednotky a tanky jezdi na uhli, lithium a jine zdroje na donbasu. sem nevedel ze rusove sou uz tak technologickyy vyspeli ze pouzivaji parni stroje ve vozidlech.
Czertik
24. 08. 2025, 12:29holoiubek
a skutecne tady rozeber proc si nadaval na zidovske ukrajiske oligarchy..vzdyt ti dle tebe jen zasobovaly ukrajinksou armadu nutnymy zdroji.
Czertik
24. 08. 2025, 12:32rexik
mas pravdu, je to osvbozovaci valka. rusove ukrajincd osvobozuji od jejich majetku, zivotu a uzemi. a surovinovych zdroju.
dodnes si nevysvetlil ten svuj blabol jakto ze je donbas a ostatni uzemi ruske a ne ukrajinske.
mezinrodni pravo rika ze to uzemi je krajinske ty rusky noku.
Azor
24. 08. 2025, 22:45Czertik.
Jak že to řekl o K. Kallasové v Evropském parlamentu německý poslanec Martin Sonneborn.???? Nemluvil i o vás????Na vás to ohledně toho vašeho příspěvku,sedí!!!
„Paní Kallasová(pane Czertik), proč bych s vámi měl mluvit o Kubě(Rusku či "ukrajině")? Nemáte tušení, co se děje na Kubě(Rusku). Nebo v Evropě. Nebo ve světě. A o diplomacii a zahraniční politice víte asi tolik, jako o operacích mozku.
Zajímavější rozhovor bych vedl se svým křečkem o černých dírách v trpasličích galaxiích” řekl v Evropském parlamentu německý poslanec Martin Sonneborn.
Salut.
Azor
23. 08. 2025, 12:09"Donbas se nesmí vzdát. Proč je pro Ukrajinu klíčový?"
Velký souhlas !! Konečně na tomto webu napsali taky pravdu!!
Ale je zajímavé,z jakých pozic ji pojali - z pohledu těch, co adorují na ukrajině Banderovce - nic nového na tomto webu,který hlásá jen jeden pohled a bojí se jak čert kříže být objektivní(viz. od koho to přebrala redakce)v tom se podělit s čtenáři i pohled z druhé strany.
A redakce má pravdu v tom,že Donbas se nesmí vzdát okupantům kteří vraždí, na Donbasu(jakožto ruské území podle mez. práva - charty OSN - s kterou souhlasla a je to implementováno do ukrajinských zákonů - právo na sebeurčení - viz taky Kosovo,my i Slovensko i postsovětské státy.)
A pro okupanty z ukrajiny je opravdu důležitý o čemž se píše v článku,aby nadále terorizovali a zabíjeli obyvatelstvo Donbasu - který(jak správně článek uvedl)se nesmí okupantům vzdát.
viz mez. právo -
"Na Krymu proběhlo nejdemokratičtější referendum, jaké si lze představit. Každý, kdo se chtěl zúčastnit, byl pozván…
– Gallupův ústav a Pew Research Centre, dvě nejuznávanější světové organizace zabývající se výzkumem veřejného mínění, tvrdí totéž. Zjistily, že mezi 85 % až 93 % dotázaných věří, že referendum proběhlo řádně a jeho výsledky jsou správné. To nejsou moje slova, pouze cituji.
https://rumble.com/v6ulc2t-pokud-konflikt-na-ukrajin-skon-jenom-pmm-bez-mru-bude-to-konec-tto-planety.html
A také,viz -
"soud při OSN zamítl Ukrajinskou verzi,že Rusko je agresor - na základě toho,že RB OSN neodsouhlasila,
(podle čl. 39 - https://www.youtube.com/watch?v=iAsM1HfftoM - 2.33.videa
Článek 39 Rada bezpečnosti určí, zda došlo k ohrožení míru, porušení míru nebo útočnému činu, a doporučí nebo rozhodne, jaká opatření budou učiněna podle článku 41 a 42, aby byl udržen nebo obnoven mezinárodní mír a bezpečnost.
https://osn.cz/wp-content/uploads/2022/07/Charta-OSN-2019.pdf )
že Rusko je agresor,což je nutné k tomu,aby to bylo součástí mez. práva - a že provádí na území LLR a DLR genocidu,"
Dále článek nezmiňuje(jak jinak)toto -
"Charta OSN(na základě konsensu)jasně říká,že všichni musí respektovat územní celistvost států,JEJICHŽ VLÁDY RESPEKTUJÍ PRÁVO LIDÍ NA SEBEURČENÍ a díky tomu zastupují veškeré obyvatelstvo žijícím na daném území.
Tvrdit,že lidé kteří se dostali k moci voj. převratem(Dagomilský soud) v únoru 2014,zastupovali Krymčany,východní a jižní Ukrajinu,je naprosto zbytěčné,je zřejmé(z jejich odezvy)že jak Krymčané tak i východ a jih Ukrajiny převrat odmítli.
https://rumble.com/v5wmcww-zsadn-st-rozhovoru-sergeje-lavrova-a-tuckera-carlsona-o-pinch-vlky-na-ukraj.html 6.50.
A nejvyšší stupeň demokracie,je referendum. A to bylo v LLR a DLR uskutečněno tak jako na Krymu - A na tomto základě dali žádost na připojení k Rusku a Rusko s tím souhlasilo."
To jest chování LLR a DLR ,vše podle mez. práva. A protistátní puč,není podle mez. práva!!!!
A ti co podporují(včetně ČR)pučisty, porušují toto -
"Navíc zapomínají,že je protiústavní a porušení mezinárodního práva – dodávat zbraně do válečných konfliktů – v rezoluci Valného shromáždění OSN číslo 61/89 [3] shodly, že „transfery konvenčních zbraní jsou faktorem, který přispívá ke konfliktům, vyhánění lidí z jejich domovů, zločinu a terorismu, a který tudíž podrývá mír, bezpečnost, stabilitu a udržitelný rozvoj“.
Dále -
" je porušování mezinárodního práva dávat sankce na nějaký stát,pokud to nerozhodla RB OSN podle článku 41.v souladu s čl.39. charty OSN.A to RB OSN nerozhodla. A i podle čl 103. Článek 103[editovat] Jestliže by došlo k střetu mezi závazky členů Spojených národů podle této charty a jejich závazky podle kteréhokoli jiného mezinárodního ujednání, mají vrch závazky podle této charty."
viz. také -
https://www.youtube.com/watch?v=hLlWWKNrXMU - slyšení před soudem.
A uvidíme kdo že bude oponovat(a hlavně na jakém podkladě mez. práva)že to jsou nějaké plky či lži,nebo ruská propaganda.
Tož tak.
JanČejka
23. 08. 2025, 12:39Azor:
Konečně na tomto webu napsali pravdu? Zatím co ty lžeš neustále, to chápu, že se divíš, že někdo taky píše pravdu, když to posuzuješ dle sebe samotného.
No, že jsi proruský nacista a očividný blázen a lhář jsi mohl napsal jednou větou. :) Nebo dvěma, ještě bych přidal, že uctívání a obhajoba Ruska už je pro tebe spíše náboženstvím. Prostě fanatik, který má svůj neonacistický kult, který hájí za každou cenu.
Jinak, mám pro tebe špatnou zprávu, tohle stejně číst nikdo nebude, nikoho nezajímáš. Možná tak jeden, dva lidi, kteří ti přijdou vynadat a opět uvést ty tvoje lži na pravou míru (že to někoho furt baví). Vybral sis holt špatnou stránku na svojí ruskou propagadnu, naštěstí. :´). Máš zde minimální dosah. Ale skvělé, že tu furt jsi, alespoň tě to tu patřičně zaměstná. reakci samozřejmě nečtu, článek byl zajímavý, tvůj komentář je proruský žvást, jako vždy.
Azor
23. 08. 2025, 13:23Jan Čejka.
Říká vákm něco oponentůra??
Jakou asi má hodnotu taková práce -článek - (např na vysoké škole,kterou chcete abolvovat??? Vy máte maturitu???)ohledně tohoto článku(zřejmě práce redakce)když se stylizuje k tomu, že je objektivní web,když dává prostor(přitom není podložen ve svém tvrzení žádným zdrojem)i ohledně jiného pohledu??
Jste pro objektivitu??
Říká vám něco toto? -
"Voltaire: S vašimi názory nesouhlasím, ale do smrti budu hájit vaše právo je říkat"
Byl to hlupák?? Měl jste někdy mylné názory?? Jaké??
" Máš zde minimální dosah. Ale skvělé, že tu furt jsi, alespoň tě to tu patřičně zaměstná. reakci samozřejmě nečtu, článek byl zajímavý, tvůj komentář je proruský žvást, jako vždy."
Máte pravdu v tom,že jiné názory(díky takovým lidem jako jste i vy a pl.Foltýn)mají takoví lidé jako jsem já, zůžený prostor k vyjádření svých názorů které jsou podepřeny listinou základních práv a svobod(součást ústavy)
viz.
" Listina základních práv a svobod v článku 17 odst. 4 (stejně jako Úmluva v článku 10 odst. 2 obdobně) říká:
(1) Svoboda projevu a právo na informace jsou zaručeny.
(2) Každý má právo vyjadřovat své názory slovem, písmem, tiskem, obrazem nebo jiným způsobem, jakož i svobodně vyhledávat, přijímat a rozšiřovat ideje a informace bez ohledu na hranice státu.
(3) Cenzura je nepřípustná."
Je potřeba jen zajistit, aby byla zaručena nejen svoboda projevu, ale i svoboda po projevu.
Viz p.Bednářová,neboť (i když by lhala)tak na to má podle p.Foltýna právo.
Viz.
Lež šířená v dobré víře je legitimní, vzkázal občanům Foltýn"
(kdo že určí tu víru???)
https://www.youtube.com/watch?v=3ING7N_otRI
Pokud by mě snad chtěl pan Foltýn označit za dezinformátora, odkazuji se na text ze 13. 8. 2014, publikovaný na
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/doneck-pripomina-valecny-stalingrad-svedectvi/r~4b03e01a222c11e4bce90025900fea04/
, podle kterého armáda(Ukrajinská) proměnila Doněck ve válečný Stalingrad a mezi obyvateli je stále více těch, kteří nenávidí vládu v Kyjevě a nechtějí žít v zemi, která je zabíjí.
Vy by jste minimálně zavedl toto,že??
Žena musela vysvětlovat na magistrátu kritiku vlády na Facebooku
https://www.echo24.cz/a/HrTfE/zpravy-domaci-zena-z-prostejova-kritizovala-vladu-pripad-odlozen-policie?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Neporušujete náhodou, vaše předsevzetí(že nebudete na mne odpovídat)????
Salut.
Azor
23. 08. 2025, 13:27Jan Čejka.
A to že jste to nepochopil(jako obyčejně) s tou - pravdou - ,se vám nedivím.
Takže kdo se tu díví,nejsem já,ale vy - aniž si to ovšem uvědomujete.
Salut.
Azor
23. 08. 2025, 14:48Menší svodka z fronty.
https://cz24.news/dobropolsky-prulom-ruskych-ozbrojenych-sil-vyvolal-tvrde-rozbroje-mezi-hrdiny/
https://www.armadnymagazin.sk/2025/08/22/112282/
Emil Holub
23. 08. 2025, 15:27Ano, díš pravdu, osle starý, "nálada je 1A a naše NATO zbraně postupují vítězně vzad!"
Jak říkal náš velitel roty: "napredujeme súdruhovia napredujeme, síce nie tým úplne správnym smerom, ale to sa už skoro napraví!"
Já si to taky myslím, vláda fialového fašistického hnusu, co žene celý národ do války proti Rusku jen proto, že tam na té Ukrajině, má investice a má strach o ně přijít, půjde tam kam patří a pak s ní i takoví čejci, co ač zjevní nacisti, tak druhým do nich nadávají, jen se zalykají...
Emil Holub
23. 08. 2025, 15:29Ano, pane kolego,
ti potkani se už zas mezi sebou žerou, ale daleko víc, než předtím a se zatím nevídanou urputností. Nejspíš jde opravdu do tuhého...
Czertik
23. 08. 2025, 22:47rexik
zase chlastas, podle charty osn donbas a spol sou ukrajinske. skutecni si tu chartu procti poradne.
Emil Holub
23. 08. 2025, 23:28Čerte,
kde ses flákal, byla tu bez tebe nuda.
A když už jsme u té Charty OSN, není tam náhodou takhle nějaká zmíňka o "Právu národů na sebeurčení", která byla s takovým kraválem vyřvávaná okolo Kosova?!
Ta by se přesně hodila na ty RuSSáky z Donbasu, co odmítli ten žido-fašistický puč a ty pro ně diskriminující zákony, zaměřené tvrdě proti nim...
Co myslíš, ty Il Pensiero grande?!
Azor
24. 08. 2025, 00:05Czertik.
"zase chlastas, podle charty osn donbas a spol sou ukrajinske. skutecni si tu chartu procti poradne."
Přestaňte tu štěkat a zvracet a podložte to(ozdrojovné z chatry OSN)o čem vy stále štěkáte.
viz. můj článek v 23. 08. 2025, 12:09 čím to vyvrátíte?? Kecama???
Budou zase místo ozdrojování,zase ty tři opičky?? Nebo jen další štěkání???
To jen pro slabomyslné stačí stále (100 x)opakovat, aby se to v jejich mysli, stalo pravdou.
Nemáte žádné karty v ruce!!!!!! A ani ty cinknuté,lautr nic!!! Jen to štěkání.
Salut.