EXCALIBUR
CZUB
CZUB

Prototypové ruské vozidlo Atlet bude obětováno totálnímu destrukčnímu testu k ověření finální odolnosti

 26. 12. 2019      kategorie: Vojenská technika      0 bez komentáře

Na jaře roku 2020 začnou státní zkoušky ruského obrněného automobilu Atlet. Budou následovat ihned po dokončení předběžných testů. Jedno prototypové vozidlo bude obětováno totálnímu destrukčnímu testu k ověření finální odolnosti. Do zkoušek se zapojí jak třídveřové varianty vozidel speciálních verzí (ASN), tak varianty pětidveřové víceúčelové (AMN-1, AMN-2). 

Atlet.1.V.Kuzmin.CC BY-NC-SA
Foto: Ruské obrněné vozidlo Atlet | V. Kuzmin / CC BY-NC-SA

Vozidlo Atlet 4x4 nové generace bylo poprvé představeno na mezinárodním vojensko-technickém fóru Army-2019. Jeho konstrukce je souhrnem nejnovějších zkušeností nasbíraných ruskými jednotkami při bojovém použití kolových obrněných vozidel. Výrazně se např. zlepšila ochrana spodku vozidla aplikací základního dna o zvýšené tuhosti ve tvaru V a pohodlí posádky. Atlet je vozidlo s hmotností asi devět tun. Podle verze je určeno k přepravě dvou až osmi osob. Jeho současný motor – vznětový přeplňovaný čtyřválec YaMZ-5347-24 má výkon 179 kW (240 koní). S tímto motorem může dosáhnout maximální rychlosti 120 km/h a maximálního dojezdu 1000 km. V přípravě je však motor znatelně silnější.

Psali jsme: Švédsko má v úmyslu vyvinout stíhačku nové generace, která nahradí JAS-39 Gripen

Atlet.2.V.Kuzmin.CC BY-NC-SA
Foto: Ruské obrněné vozidlo Atlet | V. Kuzmin / CC BY-NC-SA

Předběžné testy vozidla Atlet, které má v ruské armádě postupně nahradit známou řadu automobilů Tigr byly zahájeny v srpnu tohoto roku. Účastní se jich zástupci armády, různých výzkumných ústavů i vývojových a zkušebních oddělení zúčastněných podniků ruského vojensko-průmyslového komplexu. 

Atlet.4.V.Kuzmin.CC BY-NC-SA
Foto: Ruské obrněné vozidlo Atlet | V. Kuzmin / CC BY-NC-SA

Psali jsme: Před deseti lety poprvé vzlétl prototyp ruského letounu páté generace Su-57

Během předběžných testů musela vozidla překonat tisíce kilometrů na silnicích i v drsném terénu, a to samostatně i s přívěsem o hmotnosti 2,5 tuny. Kontrolována byla schopnost provozu v teplotách okolí od -50 stupňů Celsia do +50 stupňů Celsia, odolnost proti střelbě z ručních zbraní a proti střepinám granátů a také odolnost při najetí na minu.
Vozidla Atlet jsou standardně vybavena speciálními protiúrazovými (protitraumatickými) sedadly s čtyřbodovými bezpečnostními pásy, ochranou nohou členů posádky, výkonným topením a také klimatizačním a filtroventilačním systémem. Dveře vozidla jsou vybaveny blokovacími uzávěry proti nárazovým vlnám výbuchů.

Atlet.6.V.Kuzmin.CC BY-NC-SA
Foto: Ruské obrněné vozidlo Atlet | V. Kuzmin / CC BY-NC-SA

Vozidla Atlet speciálních verzí ASN mají ve střeše integrován kruhový průlez s oběžnou dráhou pro zbraňovou lafetu. Na lafetě mohou být uloženy kulomety kalibrů 12,7 mm nebo 7,62 mm, nebo automatický granátomet kalibru 30 mm.

CENOVÉ BOMBY (570)

Komentáře

Článek nemá žádný komentář. Buďte první!

Přidat komentář

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací