EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Ruská pomsta za francouzské vrtulníkové lodě Mistral

 17. 07. 2020      kategorie: Vojenská technika      92 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Před několika lety se ruský pokus o získání dvou francouzských lodí typu Mistral změnil na skandál. Paříž totiž v poslední chvíli odmítla splnit své smluvní povinnosti, blokovala převod lodí k zákazníkovi a citovala sankce. V důsledku toho byla Moskva doslova odsunuta a přistávací lodě byly nakonec prodány do Egypta. Podle čínských analytiků zpravodajské agentury SOHU není tato kauza zcela uzavřena a může být základem pro nedávné níže uvedené ruské oznámení.

Třída Mistral je třída vrtulníkových výsadkových a velitelských lodí francouzského námořnictva. Lodě jsou vybaveny pro nasazení se 450 vojáky a těžkou technikou po dobu 45 dnů. Lodě jsou schopny nést až 16 transportních či bitevních vrtulníků, dále výsadkové čluny či vznášedla. Jsou vybaveny pro funkci velitelských plavidel a na palubě též mají moderní nemocnici se 69 lůžky.

_-_Saint-Nazaire_décembre_2014
Foto: Vrtulníková výsadková loď třídy Mistral | Ludovic Péron / Wikimedia Commons

Do služby ve francouzském námořnictvu byly zařazeny celkem tři jednotky této třídy — Mistral (2006), Tonnerre (2007) a Dixmunde 2012). Další čtyři jednotky roku 2011 objednalo pro své námořnictvo právě Rusko s tím, že první pár byl postaven ve Francii a druhý měl být postaven s francouzskou pomocí přímo v Rusku. Kontrakt vyvolal velké kontroverze a následné předání první jednotky Rusku bylo nakonec pozastaveno v souvislosti s válkou na východní Ukrajině. V roce 2015 byl kontrakt zcela zrušen a první dvě již postavená plavidla zakoupil Egypt.

"Moskva nedávno oznámila výstavbu projektu nosičů vrtulníků s univerzálním přistáváním, která by měla probíhat v loděnici na Krymu," poznamenávají analytici se SOHU.

Výstavba tak velkých lodí je pro Rusko velkou výzvou, jelikož to tento typ lodí již řadu let nebuduje. Podle analytiků je tento projekt pro Rusko nesmírně důležitý z vojenského i politického hlediska. Moskva totiž musí reagovat na západní oponenty, kteří se údajně rozhodli zasáhnout ruských záležitostí. Pokud by se realizace projektu na výstavbu lodí opozdila, měla by mít Ruská federace záložní plán.

Čínští zpravodajci se také domnívají, že by Rusové mohli přistoupit k možnosti zakoupení nové velké univerzální výsadkové lodě typu 075 přímo z Číny. Toto řešení by bylo pro Západ velkým problémem a není pravděpodobné, že by Američané byli na takový obrat událostí vůbec připraveni.

Type_075
Foto: Ilustrace pravděpodobného vzhledu výsadkové lodě typu 075 | Wikimedia Commons

Výsadková loď typu 075 (jinak též třída Jü-šen) je třída vrtulníkových výsadkových lodí stavěných pro námořnictvo Čínské lidové republiky. Objednány byly tři jednotky. Jsou to největší a nejsilnější čínské výsadkové lodě. Jejich dokončení výrazně zvětší schopnosti čínského námořnictva. Vývoj čínských vrtulníkových výsadkových lodí byl zahájen roku 2011. Objednána byla stavba tří výsadkových lodí této třídy. Prototypovou jednotku staví společnost China State Shipbuilding Corporation (CSSC) v loděnici Hudong-Zhonghua v Šanghaji.

"Výtlak čínských výsadkových lodí typu 075 je mnohem větší než u lodí třídy Mistral. Tento fakt jim umožňuje vzít na palubu 30 velkých bojových helikoptér, francouzské řešení je určeno pro méně těžké stroje," doplňují čínští pozorovatelé.

Podle odborníků může být výroba či pořízení nových vrtulníkových lodí, které výrazně svými parametry převyšují lodě typu Mistral, právě odpovědí na dřívější sankce Západu. Jak již bylo napsáno v úvodu, Spojené státy a jejich spojenci v NATO se dříve pokusili připravit Ruskou federaci o lodě tohoto typu, což mohlo vyvolat potřebu pořízení nových vrtulníkových lodí jako jistou formou pomsty.

 Autor: Tomáš Svoboda

Komentáře

czert

05. 03. 2021, 20:18

neni se cehokoliv bat, rusaci muzou mit tak plany, a to je vsecko. na novve "mistraly" rusovee nemaji a nikdy nebudou mit penize.
ted maji velke problemy s tanky, a pokud chteji vibec nekdy postavit armatu do seriovky, tak musi usktrit namornictvo o penize.
a vysadkovky z ciny by meli jen v pripade ze by jim je cina darovala.

ctp roges - pises celkem rozumne, ale prosimte nikomu nedoporucij aby se dival na cnn ci bbc, to sou stanicd tak prolezle marxismem, jak sveho casu pravda v sssr.

Americký jestřáb

16. 08. 2020, 23:52

NUDA nuda nudné stránky odcházím do ruska

Americký jestřáb

14. 08. 2020, 13:47

„Stejně jako jsme se celou tu dobu dívali na likvidaci naší ekonomiky, našich státních firem, bank, armády a policie, aniž bychom vnímali, že jsme vlastně systematicky zbavováni své státnosti a samostatnosti. A měněni v bezprávnou opovrhovanou kolonii bez nároku na vlastní ekonomiku, na vlastní zahraniční, obrannou a bezpečnostní politiku,“ uvádí.ŠTEFEC A MÁ PRAVDU!

Americký jestřáb

13. 08. 2020, 08:11

Jestli jste všici "zemřeli" tak mi napište

Americký jestřáb

10. 08. 2020, 20:18

Tak vojenští SPECIASLSTI-zpravodajové a vojenští analitici: máme zde nové aktuální téma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
CO MYSLÍTE UDĚLAJÍ uss ÁCI Z BĚLORUSKA DRUHOU UKRAJINU??????????????????????????

Americký jestřáb

08. 08. 2020, 09:45

:star_struck:NĚJAK JE TADY ,MRTVO A DUSNO................ NAVRHNETE NEKDO " NEJAKÉ TÉMA"

Americký jestřáb

30. 07. 2020, 18:04

Anketa
Co si myslíte o budoucnosti TOP 09?

Skončí v propadlišti dějin
94%
Multimilionář Jiřina Pospíšil založí novou stranu
2%
Odchodem pánů Kalouska a Schwarzenberga posílí
3%
Bude žadonit STAN, aby se mohla připojit
1%
hlasovalo: 200630 lidí

Capt Rodgers

29. 07. 2020, 08:29

Omny
To, že někdo nechce táhnout zemi na Východ, ale na Západ by jsme měli ve 20. letech 21. století chválit a být na to patřičně hrdí. Ale to zde boomeři s vymletými mozky asi nepochopí. Pro ně je stále Západ nepřítel a Východ spojenec jako to bylo za jejich boomerských časů. Naštěstí jsou ti negramoti se vzděláním ze základky jen na fórech a tam nikomu neublíží.

Americký jestřáb

27. 07. 2020, 09:37

Capt Rodgers: Na to nenacházím slov, kapitáne merické armády...........

Capt Rodgers

25. 07. 2020, 21:26

(Americký) ČLR/Ruský jestřáb
Ok boomer, ty nejseš ovlivněnej tak maximálně gramatikou, protože to co píšeš je docela slušnej úlet. Za prvé vy jste taky nedorostl do úrovně, aby jste se naučil pořádně psát. Háčky, čárky a interpunkce vám je stejně vzdálená, jako rozhled, který u sebe tak rozčarovaně vychvalujete. Za druhé byste měl vědět, že správný vlastenec má táhnout svůj stát tam kde mu je nejlépe, a to rozhodně není v prdeli ČLR a všeobecně na východě. Za třetí bych vám doporučil sledovat ČT24 mnohem častěji a dokonce to proložit i zahraničními zprávami (BBC, CNN, France 24 a třeba ještě Al jazeera). V poslední řadě je Armádní Generál Petr Pavel nejvýše postaveným českým vojákem a k tomu má na rozdíl od vás inteligenci. Takže si strč svý boomerský názory do svého anusu a vesele si sleduj sputnik, než si pro tebe příjde policie za šíření poplašné zprávy (tyhle military stránky jsou většinou napíchlý policií)

Americký jestřáb

25. 07. 2020, 13:05

Capt Rodgers???
KAPITÁNE RODŽERSI,už jenom podle vašeho pseudonyma voják z povolání???Víte co se říká o  vojsku??? (zelené PAKA)JENOM K TÉ NADÁVCE(boomer)
NEJSEM OVLIVNĚN,ŽÁDNOU PROPAGANDOU, NĚKDY SE DOKONCE DONUTÍM SE PODÍVAT NA ZPRÁVY ČT24, A MÁM DOST ŠIROKÝ ROZHLED PO POLITICKÉ A HLAVNĚ LIDSKÉ STRÁNCE OD KAŽDÉHOSI NĚCO VYBERU A PROTOŽE, MÁM SVUJ VLASTNÍ ROZUM TAK SI "UDĚLÁM VLASTNÍ USUDEK" PODLE MĚ A 50% OBYVATEL STÁTU TEN VÁš" pavel PETR" DOKÁZAL TO CO DOKÁZAL A VY OSOBNĚ JSTE JEŠTĚ ROZUMOVĚ NEDOROSTL ABYSTE POCHOPIL ,ŽE ,M.ZEMAN. JE PO SAMETOVÉ REVOLUCI 1.ČESKÝ VLASTENECKÝ PREZIDENT" JINAK JE TADY NÁROD A TO JSME MY A VĚŘÍM TOMU ,ŽE TAKOVÉHO "VYCHCÁNKA "ČESKÝ OBČAN ZA PREZIDENTA NIKDY NEZVOLÍ.
Jsem rád ,že jsem změnil nudné válečné téma, který tady vedete a jak čtu tak se mi to povedlo.

Capt Rodgers

25. 07. 2020, 11:25

Americký jestřáb
Jediný bezcharakterní prezident je Miloš. Ten nás táhne 7 let do prdele (té ČLR, samozřejmě) a za jeho vlády jsme se stali jako ČR základnou všech Východních tajných služeb. Ještě, že v roce 2023 bude polovina boomerů, která volila Miloše mrtvá a nebude hrozit, že by zase vyhrálo provýchodní koště.
A milej boomere, Armádní Generál Petr Pavel v životě aspoň něco dokázal, na rozdíl od tebe, jehož jediným úspěchem bylo nechat se vymatlat východní propagandou

Americký jestřáb

25. 07. 2020, 06:41

Další velice zajímavá nabídka:Generál Pavel o kandidatuře na prezidenta: "nabízím svou službu občanům". Vím, kdo by mohl financovat mou kampaň
Nevážený pane soudruhu jenerále: my to víme už dávno kdo vás bude financovat Nato a prozápadní finančníci soroš a spol. Ale to je druhořadý
hlavní je na kterou náš "pansoudruhjenerál" zapomíná,že vše záleží na nás na českém národu a ne na to" že nabízíte svou službu občanum"!!! Služeb jste se už dost nabízel všem světovým organizacím.Takového bezcharakterního prezidenta národ NEPOTŘEBUJE!

Americký jestřáb

24. 07. 2020, 18:22

Co říkáte tomu ZMR dovi , Bývalý pionýr a svazák Jakub Železný (47 let, nyní moderátor České protilidové televize jak haní bývalého prezidenta SVOBODU?????

Americký jestřáb

24. 07. 2020, 18:19

Pánové JE TO TU velice nudné- zmente THÉMA

Polyn

23. 07. 2020, 02:14

Další z řady velkých námořních plánů, které opět nebudou uskutečněny? Projekt 22350 měl 8 roků zpoždění a nakonec jich postaví polovinu. Projekt 11356 dopadl na hubu podobně a nakonec vyrobí jen polovinu a další polovinu prodají jako polotovar Indii, která si je dokončí. Projekt 23560 Lider byl prozatím uzemněn úplně. Snad se zaměří víc na ponorky, které umí a jsou hodně důležité a zrychlí zavádění Yasenu a Lady, protože tam naskakuje zpoždění a zatím to vypadá, že se situace zhorší. Kolo propagandy o 23000E vidím asi tak nějak podobně. V plánu je jedna a vyrobit polovinu z celého programu (jak je nyní v Rusku zvykem) = 1/2 lodě, to jaksi nejde. Navíc dost pochybuji o schopnostech postavit letadlovku při stávajících schopnostech ruských loděnic a jejich know-how. Nemají ani vhodný dok pro stavbu takového monstra.

Americký jestřáb

21. 07. 2020, 14:22

PŘÁTELÉ A NEPŘÁTELÉ PRAVICE! ZMĚNTE TÉMA
NAVRHUJI "CHCEXICHT"

Americký jestřáb

21. 07. 2020, 07:31

hadkapa: Chtěl bych vám děkovat za váše názory u mě souhlas na
100% hlavně jak jsem už psal tací jako ROBO je třeba IGNOROVAT!!!
JE JICH VELICE MÁLO!

Martin23

21. 07. 2020, 07:03

​hadkapa
K těm dvěma eskám mohu pouze takovou žertovnou úvahu.
Proč asi píšeme USA v originále a nezkracujeme český název Spojené státy americké?

A mimochodem USA jsou jeden ze států, kde nacismus není postaven mimo zákon.

hadkapa

20. 07. 2020, 23:19

Pane Robo nesnižujte se, a neukazujte svou naprostou neznalost. Žijete ve svém evidentně také dětském světě který má určité hranice, ale za těmi hranicemi je jiný svět. (no stejně tato věta nebude pochopena). Rusko není ekonomikou kolabující to 100% né. Do roku 2025 či tak nějak dokonce alepuje na 6 či až 5 nejsilnější světovou ekonomiku. Nejzadluženějším státem na světě s astronomickýcm dluhem jsou USA, jednoduchý fakt. Ještě se budu snažit, ikdyž marně...... Rusko ale vyrábí sofistikované výrobky a to dokonce takové jako žádná jiná země na světě. Říká vám něco třeba Jaderný ledoborec, špickové jaderné reaktory růzdného určení atd............. Máte hodně velké mezery ve vzdělání, spíše obrovské. A nemusíte psát DVE ESKA tam kam nepatří, je to k s míchu, obzvláště když inteligentní lidé vědí, že drtivou většinu nacistu - vědců - odborníků přijalo a zabralo na svou stranu USA po druhé světové válce. KDyž USA nebyli schopni vyrobit nic dostatečně sofistikovaného musely použít nacistické projekty a dokonce přímo nacista Verner dostal USA na měsíc. No stejně vám nic neřekne operace USA pod názvem Sponka. Jo to vlastně propaganda nehlásala..... hi.

hadkapa

20. 07. 2020, 23:05

MéĎo ty  jsi dvanáctiletý kluk, který vzývá hvězdy a pruhy, a htá plnými doušky předhazovanou propagandu. A o reálném světě nemáš potuchy......a ano pravda bolí. No došly argumenty.... takže jsí milý Méďo ukázal co jsi zač.............. jak má někdo v sobě zaryté ony bláboly o kremelských trolech a podobných uraženeckých splácaností...... to je k smíchu.

občan

20. 07. 2020, 20:18

Hodně příspěvku to ano, ale jak napsat o někom, že je blbec a neurazit, Nevím zda by to Méďa pochopil správně, ale zkusím.

Martin23

20. 07. 2020, 10:53

75 komentů, to je docela zajímavé číslo.


Ale mne zaujalo něco jiného. A to nováček diskutér Méďa Béďa. Nejenže TAKÉ každého, s kým nesouhlasí, označuje familiérně za trolla a jinak se jej snaží zesměšnit. On TAKÉ užívá slovo "milý" v oslovení, což je pro jistou osobu zde trochu jako podpis.

Americký jestřáb

20. 07. 2020, 08:04

ROBO
Jestli sis toho nevšiml, tak já kopu za tým Západ????????????????
Ten ro-BO je celej KALOUSEk!!!
Ten také kope kolem sebe jak slašený kun. Jednou západ ,potom výchor ujgury,atd .Ignorujte takové lidi! není jich moc ..................

ROBO

20. 07. 2020, 01:57

hadkapa
To sou u ale nesmyslný plky . Neuráží vás pouštět tady takový nesmyslný trolovský lži ?
Všechno co tady přeposíláte z RuSSka je úplnej blábol a nesmysl .

RuSSko se svou katastrofálně zaostalou ekonomikou prostě není schopno vyrobit cokoli sofistikovaného . Kdybyste nepapouškoval nesmysly z Kremlu tak víte že je to proti fyzikálním zákonům . Bez zahraniční spolupráce se neobejde nikdo na světě , ani USA , která je před RuSSkem asi tak 40. let napřed . RuSSko pod sankcema a vyemigrování inteligence nemůže smysluplně dopředu .

Neexistují žádné nadčasové technologie . V době kdy vznikalo SU-27 , SSSR už dávno hluboce zaostával a téměř krachoval . Octavia je dobrý příklad . Také dvacet let stará platforma . Aby se dostala Škodovka dále , musí vyrábět Karoqi , Kodiaky , Kamiqi..... RuSSko se furt plácá ve stařičkým Žigulíku a na víc se nezmůžou . Nazívat ji to nadčasovostí je fakt směšný . Tím že se znaží uplést z lejna bič , nikoho soudnýho neoblafnou. Vás se to samozřejmě natýká .

Co se týče firmy SU , není vůbec pravda že je  dobře financována . Stát pouze zločině přihlíží rozkrádání majetku přisluhovači Putlera . A pozue dorovnává nasekaný astronmický dluhy . To zcela znemožnuje smysluplńý vývoj a rozvoj firmy . K tomu chtěli použít finance např. z Indie . Ta když zjistila co je SU-57 za šunt velice rycle vycouvala . A žádnýho jinýho najivního hejla zatím mafiánskej diletant z Kremlu nenachytal . Nikdo tak dementní na světě už není .

MéďaBéďa

20. 07. 2020, 00:08

Hadkapo co to tady blábolíš za nesmysly? Už jsi mě přesvědčil,ty nemužeš byt ruský troll,protože to by po přečteni tvých přîspěvků musel šef dezinformační centrály RF spáchat harakiri.Ty už ani netrolíš ,ale jenom bohapustě kecaš blbosti jak tě napadne.Omlouvam se všem ostatním ruským trollům.

hadkapa

19. 07. 2020, 23:29

P. Méďo. Platforma je něco co se v dnešním moderním průmyslu využíva všude možně, a rozhodně to není ruským výmyslem. Tak pokud neznáte uvedu příklad. Koncern WV využíva jednotné platformy pro jednu třídu vozidel. Např. na jedné platformě staví WV Golf, Škodu Oktávii, Seat Leon. Daná platvorma se samozřejmě neustále vyvíjí, a to můžete vidět na vlastní oči v průběhu let jak se např. střídají růzdné generace oktávií. Snad stačí pro jednoduché vysvětlení. K vědcům....... někteří odešly pravda, ale ne všichni... ale mezitím tu již máne další generaci vědců, jiš se píše rok 2020 ne 2000 . Situace je zase někde jinde. Pravda u Su-57 se bude předělávat řízení, ale né proto že je to nutné, ale protože je to žádáno jako pokrok, a bude to trvat, jenže on je čas ......... stále se čeká na motor druhé fáze, takže je čas si hrát s letounem. Budou vyrobeny menší série pro výcvik a nácvik, pro operacní ověření stroje jako celku, ale skutečně masové nákupy můžeme očekávat až někdy po roce 2025 s motorem druhé fáze, již se vyvíjí i nový radiolokátor na novém fotonickém principu, ten pak můžem očekávat po roce 2030. Situaci nemaluji na růžovo to vůbec ne, ale rozhodně si nedovolím tvrdit že vše je černé a pohřbené......... tak to bůbec ne. I Armata bude muset šlapat a vstoupit do vojska, je to ve strategickém zájmu země. No někdo si půjde sednou za katr, ale to je jen dobře, je dobře že tyto problémy vyplouvají na povrch a řeší se. Jen dobře. Roskosmos ano, tam utekly velky prachy....... velká země, ale v principu se to příliš neliší od situace u nás při stavbě např. dálnic........

hadkapa

19. 07. 2020, 23:08

P. ROBO. Tak že je v Rusku upadající vojenská výroba jednoduše není pravdou. V době Jelcina upadla zcela, nevyrábělo se nic. Západ měl Jelcina velmi rád, protože za jeho vlády bylo Rusko zrujnovanou zemí na kolenou. Putina zato nenávídí a musí byt očerněn za každou cenu, ikdyž je to někdy až směšné. Za vlády Putina Rusko ekonomicky, vojensky, výrobně, mocensky..... vyrostlo. A příspěvek o pšenici evidentně nebyl pochopen. Platforma ze 70 let byla tak nadčasová, že vydržela až do dnes a je schopna konkurovat tomu nejmodernějšímu co má protivník.... no ouha..... a co dělají USA.... no objednávají letouny F-15 původem ze 70 let a +/- kopírují ruskou cestu, no.... že by správná cesta. NO tak Suchoj není zadlužený a vyvíjí, má zaručené financování ze státního rozpočtu. MiG je pravý opak, žádnou zakázku svého času nedostal a tak krachoval..... a přesně to je to o čem jsem již mluvil. Nyní je již pod Suchojem. A opět uvedu hypotetický příklad, dvě továrny soupeří o zakázku na výrobu kulometů, jedna ji vyhraje a má zaručené financování na 10 let dopředu, možnost vývoje a rozvoje...... druhá prohraje,... nemá zakázky, živoří, krachuje...... snaží se svoji konkurenci co nejvíce očernit ...... a prostě získat alespoň něco..... No a politiku a Kreml rozebírat dále nebudu, ono je to víte mnohem složitější, stačí zpomenout důvod proč neuspěl Medvěděv či Serďukov... podpindosniky kteří aniž by si to uvědomovali slouží zájmům z venčí ale ne zájmům Ruska.

Capt Rodgers

19. 07. 2020, 18:52

Omny
Ty se tady oháníš, že USA ukončily výrobu F-22 už pod 200 kusech, ale to nemá nic společného s jejich kvalitou. Tehdy ten letoun byl tak 3x dražší, než jejich ostatní letouny a navíc tehdy jejich největší nepřítel už nepřítelem nebyl. Nikdo v USA neviděl důvod, proč těch letadel kupovat tolik (ze stejných důvodů USA ukončily projekt RAH-66). Navíc v případě války může být výroba F-22 obnovena a dokonce s lepší technikou (oni ty plány a výrobní postupy po ukončení výroby nespláchly do hajzlu). A když jim po 20 letech spadla teprve druhá F-22, tak se s tím oháníš stejně jako Západní trollové s pádem Su-57.
Klidně mě můžeš za mé příspěvky označit demagogem, ale jenom prosťáček podceňuje nepřítele. Ono jedna věc je početní převaha o pár tisíc, ale druhá věc je početní převaha o desítky milionů. Konvenční válku by vyhrála ČLR kvůli převaze v počtu a na moři, vzduch a rakety s hlavicema jsou parketa Ruska. A to samé co teď říkáš ty si říkal svět po 2. SV o SSSR a USA. A jak pravý jedno příslový: "Historie se opakuje a jen nevzdělaný se z ní nepoučí."
A v odpovědi mi prosím necituj ministerstvo zahraničí ČLR a televizi Krasnaya Zvezda

Pozn. pro diskutující - žádám o používání jména Čínská Lidová Republiky (ČLR) když se mluví o pevninské Číně. Na světě žije minimálně 30 mil. Taiwanců, které svým neznalým termínem Čína nechtěně spojujete z jejich pevninskou odtrženou provincií

ROBO

19. 07. 2020, 18:09

Omny
A víš proč USA recykluje stroje 4.gen. F-16/18 a 15 ? Protože si to může dovolit jako drobnější a levnější doplněk srojů 5.gen. Tomu se říká diverzifikace . To  u vás v RuSSku neznáte , takovej luxus si nemůžete dovolit .
Tvoji RuSSáci se ale na anic než stroje , jejiž počátek sahá do 70.let minulého století nezmůžou . Už i ti lemplácký Čínani sou dál .
Dobrá ubohost je taky vyzdvihovat spojení zkrachovalého MIGu , extrémně přezadluženým SÚčkem . Jednookej povede slepýho :rofl::rofl::rofl: Tys mě faft zlomil :joy::joy::joy:

Jinak F-22cítek vyrobily skoro 200 . Tak proč se dále vydávat z financí , když RuSSové SU-57iček nikdy nevyrobí ani zlomek tohoto počtu . Celý RuSSký letectvo bohatě i levnější F-35ítka .

Radši se drž svýho osvědčenýho sprostýho hulvátství to ti de nejlíp . Ty vylhaný noty co ti posílají z RuSSka sou stejně ubohý jako celá jejich zdevastovaná ekonomika .

Méďa Beda

19. 07. 2020, 17:18

OMNY ty jsi prostě jenom klaun...klaun z ruskýho cirkusu.Prý tam rekvalifikují klauny na trolly.

MéďaBéďa

19. 07. 2020, 15:48

Mily handkapo pravdou je to ,že nešťastné Rusko do nekonečna recykluje stary Su 27 a propaganda si pro toto zoufalstvi vymyslela nazev platforma T10.Kdo by asi konstruoval nove typy letadel ,když nejlepší konstrukteři odešli z Ruska do Izraele a do USA.Firma MIG již po jednom z nejvetsich korupčnich a technickych skandalu ve ve vojenske historii zkrachovala a byla prevzata firmou Suchoj.U Su 57 se bude predělávat celý system rizeni,to bude na dlouho.Vsichni schopni matematici a inženyři odcházeji a jsou nahrazovani různými kamarádîčky a jejich kamarády.Vyroba Armaty je zatim odlozena protoze byly v dalšim obrovskem skandalu zpronevěřeny finančni prostředky určene pro vystavbu linky vyroby Armat.Dalsi velky prušvih je rozkradačka v Roskosmosu.Nema smysl situaci v ruskem zbrojnim prumyslu lakovat narůžovo.Prostě nejsou lidi a vesele se rozkrádá.

Martin23

19. 07. 2020, 14:27

kopilot
Tak chápu, že u generála Pavla to může být poněkud nejasné.
Ale pokud máte problém, orientujte se podle sebe.

ROBO

19. 07. 2020, 14:23

hadkapa
Přesně tak . To ste vystihl . Sice upadající RuSSká voj. výroba jede na zastaralejch platformách ze 70.let , ale zato umí pěstovat pšenici a asi i prasata že?
To je horší úpadek než za Jelcina .
RuSSký voj. průmysl je naopak v těžké přezadlužené krizi . V takové situaci nelze provádět jakýkoliv smysluplný vývoj a to je hlavní katastrofa pro RuSSký voj průmysl . To vše jenom díky břídilský politice diktátora Putlera . Ten dosazuje na klíčové posty své diletantské a zlodějské poskoky , kteří jsou hlavně lokajští vůči vekému vůdci . A o to tady de , ne? Velké oligarchistické rozkrádání je jim odpouštěno , hlavně když jsou loajální vůči Kremelskému diktátorovi .


https://www.ng.ru/economics/2019-07-08/2_7617_vpk.html

hadkapa

19. 07. 2020, 11:57

Vážený pane Méďo, ne já si zvás nědělám legraci, jen mě nepředstavuje udivovat vaše neznalost, a udivovaní se nad věcmi dávno známými. Tak já vám to vysvětlím. Předešlá platforma jest T-10 tedy známější pod jménem Su-27, jehož první let proběhl tuším roku 1977, no a zatím posletní stroj postavený na platfermě T-10 je Su-35 tedy přesněji Su-35S ( tedy platforma T-10BM jehož první prototyp vzlétl roku 2008). No a jak dlouho myslíte že bude sloužit T-10BM tedy Su-35S do hloubky 21. století.... dá se predpokládat, u letounu který byl byroben v roce 2020 nejméně do roku 2040. No a ejhle jsme cca 60 letech používání dané platformy T-10 jejiž první prototyp letěl někdy roku 1977. Platforma T-50 (tedy zatím Su-57) jí má postuně nahrazovat, a že nějaký prototyp spadně se dá očekávat, bohužel to se stává, projekt je dvou fázový, tedy časově náročnější, ale finančně stabilnější, no a to je důvod proč je dvou fázová. Takže chápete že rusové vyvíjí platformu jménem/kodem T-50 s perspektivou na příštích 50 let, jejimž prvním zástupcem pod obchodním jménem má být Su-57. Tedy spíše to nakonec bude T-50M/S??? druhé fáze. S Armatou bych mohl pokračovat Armata není jenom tank je to celá rodina vozidel např. na T-15 Armata není dořešena ani výzbroj, Ministerstvo obrany prostě neví co chce, zkouší co je lepší apod. proto ověčovací série 132 vozidel kde snad jen cca 60 vozidel mají být tanky t-14, cca 50 ks těžká bojová vozidla T-15, vyprošťovací vozidla T-16 Armata apod. Prostě je to velký technologický skok, je v tom spoustu peněž a každý výrobní závod chce část svého koláče ze státního rozpočtu, zajištěnou praci a přísun peněz do budoucna a když se na něj nedostaně tak břečí, a pak vznikají články otom jak Armata je bez motoru a pod..... je to jen část konkurenčního boje....... ono to celé pocházelo od zdroje z jednoho výrobního závodu, který je/byl před krachem a nalytí státních peněz by ho znatelně zachránilo............................. a někdo to hltá a žije takovými nesmysly.......... tak polopatě. Rusko již není Jelcinovým Ruskem kde neměli ani co jíst a muselo dovážet i obyčejnou pšenici ze západu aby pokryli potřebu nasycení populace. Nynější Rusko je dokonce druhý největší pěstitelem a exporterém pšenice a postuně atakuje první příčku kde jsou USA, mymochodem Rusko již nějaký čas začíná krmit Čínu a nejen pšenicí a kukuřicí. Ruské hospodářství je již jen z jedné třetiny závislé na vývozu uhlovodíků ( ropa/plyn - do Evropy a hlavně také do = Číny), narozdíl od dob Jelcinovy ery kdy jediny nevojenský vývozní produkt byla více méně vodka.

kopilot

19. 07. 2020, 11:21

To Martin23 .... nevím jestli zde pišete o českych nebo ruských vlastencích.Česká republika a Ruská federace jsou dva rozdílné státy.V tom lidé jako vy často chybují.

Méďa Béďa

19. 07. 2020, 10:59

Su 57 bude platforma na přištich 50 let? To je jako by v roce1900 postavili platformu ktera by měla být v operačnim nasazení do roku 1950?To myslite vážně? Když vam spadne prvni seriovy stroj tak je to +|- podle plánu? A k Armatě se ani nebudu vyjadřovat.Vy si z nas evidentně dělate legraci.

hadkapa

19. 07. 2020, 10:21

Pan robo je nějaký šílenec, který o Rusku nic neví. Ani bych nereagoval na takto propagandou úspěšně zpracovaného člověka. Rusko je nejdále ve vývoji hypersonických zbraní. Kynžal je v operačním nasazení, Zirkon se testuje. Su-57 běží +/- dle plánu a vyvíjí se jako platforma na příštích cca 50 let. To jest platforma T-50 , která nahradí platformu T-10 což jest Su-27 až Su-35, samozřejmě je to běh na dlouhou trať. První objednávka na 76 ks. Armata je v operačním testování, státní objednávka na ověřovací sérii 132 kusů vozidel na platformě armata, a to nejsou jen tanky. Kosmonautika je podfinancovaná, peněžní toky plynou hlavně pro výstavbu nového kosmodromu Vostočnyj. Pak se také vyvíjí a testuje rodina nových raket Angara a pracuje se na nové kosmické lodi "federace" na náhradu Sojuzu. Dokonce i všemocné USA kupují od Ruska raketové motory, protože sami nejsou schopní motory této technologické úrovně zhotovit. To jen pro shrnutí několik faktů bez zbytečné propagandy. A mimochodem k tomu nesmyslnému fantazírování. V ruské doktríně je jasně psáno, že pokud dojde k ohrožení Ruska jako státu, národa vojenskou silou, a konvenční síla nebude postačovat. Rusko zareaguje taktickým nukleárním úderem proti jakému koliv nepřítely. To znamená že pokud zaútočí jak NATO-USA tak Čína tak je čeká jaderná sprcha a tak nějak konec jejich existence. Opět reálně a zcela veřejné stanovisk.

Martin23

19. 07. 2020, 08:05

A ještě k těm vlastencům.
Po roce 1989 to přebrali kariérní komunisti jako je Petr Pavel, který moralizuje a káže lidem moudra o Rusku a chlubí se funkcemi v NATO. To myslím tak nějak utváří pohled na to, co se stalo v roce 1989 a na všechny ty revolucionáře. Místo komunistů z přesvědčení to přebrali kariérní komunisti, kteří vyměnili kabáty a dnes tepou národ stejně jako ho tepali jejich rodinní příslušníci před listopadem.
Když na to přijde, tak pro osobní profit složí přísahu i ďáblovi. A to je prototyp toho současné vlastence, který v kurzu u těch, kteří vždy sloužili cizím zájmům.
O vlastenectví neví vůbec nic, protože celý život regulují jediným pravidlem a tím je osobní profit.
Ale o to víc moralizují a peskují národ.

Martin23

19. 07. 2020, 07:52

a k tomu námořnictvu USA a Číny asi tolik.
Bavíme se o Jihočínském moři, tedy dvorku Číny.
Nelze tedy srovnávat to, co USA mají všude po světě, ale to, co mohou nasadit v oblasti.

Jinak cituji z Aktuálně:

Čínské námořnictvo má už tak silné zastoupení v Jihočínském moři, že Spojené státy by s ním v současné době jakýkoliv námořní konflikt v oblasti zcela jistě prohrály. Tvrdí to aktuálně nejvyšší americký velitel námořnictva pro danou oblast admirál Philip Davidson. Podle něj se současné loďstvo USA v Jihočínském moři nemůže co do počtu a síly čínskému námořnictvu rovnat.

„Ve zkratce, Čína je nyní schopna kontrolovat Jihočínské moře ve všech scénářích,“ prohlásil velitel amerického Indicko-pacifického velitelství Philip Davidson. Ten dále dodal, že by tak americké námořnictvo v případě konfliktu s Čínou nemělo šanci zvítězit. Ztrátu síly potvrzuje i bývalý námořní velitel a nynější pedagog námořního válečnictví James Kraska. „Čína vyeskalovala svoji dominanci, neboť má moc zmařit jakýkoliv tah USA vůči jejímu růstu. Spojené státy jsou v nevýhodě ve všech scénářích,“ uvedl Kraska.

Martin23

19. 07. 2020, 07:47

Petr
Vycházel jsem z následujícího:
https://www.info.cz/zpravodajstvi/svet/raj-na-sopecnych-ostrovech-pred-120-lety-usa-anektovaly-havaj

Capt Rodgers

19. 07. 2020, 04:22

ROBO
Jestli sis toho nevšiml, tak já kopu za tým Západ a ne Východ. To, že námořnictvo ČLR je složený převážně z hlídkových a zastaralých plavidel vím taky, ale rakety jako DF-21 považuje za nebezpečné i US Navy.
Co se týká vojenské výzbroje, je lepší řídit se tímto prohlášením jednoho generála: „Je lepší nadhodnotit bojovou schopnost nepřítele a lépe připravit jednotky, co mu nakopají prdel, než se spoléhat na technologickou převahu a podcenit bojovou schopnost nepřítele, který nám nakope prdele!”
Tyto slova by měli vystihnout všechny vojenské přípravy, protože jedině tak se zvýší šance vyhrát. jen si predstav jak by reagovali vojáci, když by jim velitel řekl, že jdou likvidovat sedláky a potkali by tanky

ROBO

19. 07. 2020, 01:58

Capt Rodgers

Já narozdíl od vás bez urážky . Co se týče počtu Čínského loďstva situaci doře popisuje článek :
https://www.armyweb.cz/clanek/cinske-namornictvo-je-vetsi-nez-to-americke-pocet-vsak-neni-vse
Počet není vše .

V jaké fázi jsou RuSSké hypersonické zbraně , se může spíš pouze dohadovat . . Během vlády velkého Putlera nezvládli skoro nic . A to ani mnohem jenoduší projekty .
Armata - katastofa
SU-57 - trapný prů.....er
Kosmonautika - ubohá trapárna............

USA ale rozhodně taky nespí .
https://www.flightglobal.com/flight-international/dynetics-plans-operational-hypersonic-missile-factory-by-autumn-2020/138122.article
https://www.scmp.com/news/world/united-states-canada/article/3076250/us-successfully-tests-hypersonic-missile-bid-catch

Co se ale týče nezbytné seriové výroby , tady vzniká narozdíl od USA , pro RuSSy další prakticky neřešitelný problém .

ROBO

19. 07. 2020, 01:17

Petr
Co se s nimi - Indiány- stalo víme dobře .
Díky kolonizaci a hlavně většinou díky alkoholu a zataženým nemocem ( Angličany , Francouzi , Porugalci . Španěli.....) zemřelo miliony osob .
Když vnikly USA , zbylo jich pouze pár set tisíc . A i když i oni se dopustily spousty excesů , nedosáhly zvěrstev Rusů působících na  národech sídlících na Sibiři , které jste např. uvedl . Naopak , dnes se Indiánům dostává narozdíl od RuSSkých dnešních pův. obyvatel , mimořádných výsad .

Vámi uvedení Ruští pův. obyvatelé :

Jakuti
Na počátku 17. století začali na území Jakutů pronikat první Rusové kteří zde hledali zlato . S Rusy však přišly i epidemie spalniček, neštovic a dalších chorob. V době příchodu Rusů se vyznamenal jakutský tojon Tygyn Darchán, který se postavil útlaku kozáků. byl jimi však zajat a zavražděn. Ruská správa byla v 17. století velmi brutální a její podstatou bylo vymáhání jasaku – daně placené v kožešinách. Kozáckým velitelům a správním úŕedníkům, jako byl např. neblaze proslulý Petr Golovin (velitel Jakutska v letech 1640–45), šlo jen o to, aby z Jakutů a dalších domorodců vymohli co nejvíc kožešin, přičemž se nerozpakovali používat zastrašování, mučení či zabíjení rukojmích. Za stalinské éry byla jakutská tradiční kultura vystavena násilné rusifikaci a tradiční hospodářství brutálně kolektivizováno. V té době byli Jakuti nuceni vzdát se tradičního způsobu života a přesidlováni do měst. Mnoho šamanů, ale i příslušníků vznikající jakutské inteligence, bylo popraveno nebo posláno do Gulagu. K obětem čistek patřili i antropolog Gavril Ksenofantov a spisovatel Platon Slepcov-Ojunskij. Prezident Boris Jelcin se Jakutům za tuto politiku v roce 1994 oficiálně omluvil.

Čukčové
Od poloviny 17. století pronikali na území Čukčů Rusové . Po Říjnové revoluci se objevil tlak na začlenění Čukčů do sovětského plánovaného hospodářství, stáda sobů byla kolektivizována a tradiční elita byla podrobena rozsáhlým represím. Po zhroucení Sovětského svazu sužovala Čukče nezaměstnanost a alkoholismus, bída ........

Capt Rodgers

19. 07. 2020, 00:49

ROBO
Ty jsi trochu nepochopil termín zaostávat (možná sám taky nějak zaostáváš). SSSR/Rusko ztratilo svelkou část své moci v 90. letech a USA nad nimi získalo náskok. USA ale dlouhými roky války s teroristy přestalo dávat pozor na mohutný ekonomický a vojenský boom ČLR, která je nyní nejrychleji rostoucí velmocí v dějinách (z toho nejsem nijka nadšen). ČLR má už největší námořnictvo na světě, stejně jako Rusko mají hypersonické zbraně a mají největší počet obyvatel a ekonomiku na Zemi. Tam všude USA prohrávají, naštěstí mají aspoň lepší techniku, jestli jí už ČLR nestihla zkopírovat nebo sabotovat

Méďa Béďa

18. 07. 2020, 23:28

Prestaňte fantazirovat,...ta činská sebranka žere netopejry a živý opice a chtěla by vladnout světu?

Petr

18. 07. 2020, 23:18

ROBO drz uz hubu prosim te, udelas tim dobre hlavne pro sebe, nazvat Nence, Cukci, Jakuty a dalsi narody Sibire, masovymi vrahy je vrchol debility. Ze si debil to uz tu vsici vime, nemusis to dokazovaz kazdym dnem. Jinak tebou jmenovane narody jsou geneticky pribuzni se severoamerickymi indiany, kdy tyto narody presly po ledu Beringovu uzinu a osidlily Ameriku. Co se s nimi stalo pozdeji vime vsici, krom tebe demente.

ROBO

18. 07. 2020, 22:30

cpt. Rodgers
Mohl by jste uvést v jakých oblastech USA ztrácí na Čínu ?
Rozhodující je letectvo a námořnictvo . Tady ale má USA takovej náskok že i kdydy od ted na 20 let přestal úplně zbrojit , tak to Čína nemá šanci dotáhnout .

Méďa Béďa

18. 07. 2020, 21:47

Proč by se měl činan štrachat někam do Ameriky přes Tichej ocean ,když stačí přeskočit potok a je v Rusku s tam ma prostoru že se muže vyřádit do alelujá.Vietnam na rusáky celkem kálí a dokonce už je vyfakoval i z jejich zakladny v Cam Ranh.Rusak si musi vybrat jestli chce byt kamoš s ČLR nebo Vietnamem.

Capt Rodgers

18. 07. 2020, 21:46

Robert
Tak na to jsem přesně narážel. Prostě se s tím musí všichni smířit, že jak USA tak Rusko začínají proti ČLR ztrácet

Robert

18. 07. 2020, 21:44

Capt Rodgers

1.)
Konvenční válku by RuSSko samozřejmě projelo na celé čáře a ani by si neškrtly .
2.)
Jadernou by projely oba dva . A ani my by sme nedopadly bez újmy .

Capt Rodgers

18. 07. 2020, 21:26

Omny
Docela by mě zajímalo, co udělá 150 mil. Rusů proti 1500 mil. Číňanů. To se dá ustřílet jen atomovkama a za cenu zničení celé východní Asie. To není úplně vítězství, a to ani nemluvím o ruských ztrátách, které by určitě šli min. do 1/2 obyvatel celého Ruska

ROBO

18. 07. 2020, 21:17

Tahat sem pravěk jako Havaj , je už jenom zoufalá a konečná ubohost zdejších prolhaných proruských trolíků .
Když už někomu jde opravdu historii , tak proč nezmíní i tu Russkou která nekonečně mnohem krvavější . Takřka všichni ruští občané jsou potomky takových masových vrahů jako - Burjatů, Čukčů, Jakutů, Čečenců, Ingušů, Karačajců, Něnců, Udygejců, Nanajců, Chantů, a dalších 150 porobených národů (a na rozdíl od Američanů však Rusové ve vyvražďování domorodců třeba na Kavkaze pokračují i nadále - ve 21. století!)
Ale to se do vlastizrádný prorruSSký propagandy asi moc nehodí co ?

Řešte dnešek , a netahejte sem nesmyslě a účelově pravěk , abyste podpořily své prokremelské lži .

Petr

18. 07. 2020, 20:53

Mertin 23 tu Hawai 1896 vojensky obsadili a zacla okupace ,na pozvanku bilich plantazniku, kteri tam natahali otroky s cernym kaslem a dalsim svrabem, naces vymrelo 90% puvodnich obyvatel, ke skutecne anexi doslo az po druhe svetova valce, tusim, ze 1956, po vypsani referenda k propojeni k USA, to uz zbylo z hawajancu jen 10%. Pak pribyla dalsi hvezdicka na vlajce...

ROBO

18. 07. 2020, 20:32

Omny
To je fajn číst že Čína je na tom hůř než RuSSko . Vzhledem k tomu jak je Rudá armáda posledních 20let úspěšně vedená diletentským diktátorem z Kremlu do pravěku , není pro USA tedy Čína žádnej protivník :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

Bohužel trolíku , byl bych rád kdyby tomu tak skutečně bylo . Ale bohužel opak je pravdou .

vlach vladimír

18. 07. 2020, 18:47

čínané vezmou své čepice, namočí do betonu , a pak utučou ty velkohubé amíky a bude pokoj!!

Capt Rodgers

18. 07. 2020, 18:44

Martin23
To schvalování anexe Krymu bylo mířeno na mě, ale ani já jsem to neschválil. ROBO, já jsem jen napsal, že je to už je vyřešenné. Toď vše

Méďa Béďa
To by se zastánci sino-ruské koalice hodně divili, kdyby se to stalo. Ale neřekl bych, že je to nemožné

Méďa Béďa

18. 07. 2020, 18:13

Jestli to dobře chapu, tak až se zastupci Amurskeho kraje ,kde je v nekterych městech(Blagověšcensk) a vesnicich vice činskych občanů než rusu rozhodnou a požadaji Činsky vselidovy sjezd lidovych zástupců o připojeni k Činske lidové republice tak to bude neodkladně provedeno a ruskà vláda do toho nemà co mluvit? No poteš panbůh.Aby se Rusko zase nescvrklo na těch pár knižectví okolo Moskvy.

Martin23

18. 07. 2020, 18:11

Myslím jsem nikde nic neschvaloval. A pokud bych se měl již vyjadřovat v tomto smyslu subjektivně ke Krymu , musel bych začít Majdanem respektive dobou 20 let před ním.

Celou věc přesto mohu hodnotit tak, že jsem rád, že nezačala jaderná válka. Situace byla velmi blízko Karibské krizi.

ROBO

18. 07. 2020, 16:45

Žadný vlastenec nikdy nemůže schvalotat a smiřovat se s okupací Krymu
Potom by musel schvalovt i okupaci Sudet . A to "moc" za vlastenecké nepovžuji .
Ačcoli to byla menší nespravedlnost . Hitler měl aspon tu slušnost to oznámit dopředu a nechal si to podepsat v Mnichově .
Ten úlisnej kágébák z Kremlu to udělal zákeřně , zbaběle a úlisně bez varování v noci na tehdy ještě zpřátelený národ .
Z takovou gaunerskou sprostárnou se slušnej člově smířit nemůže . A vlastenec už vůbec ne .

Capt Rodgers

18. 07. 2020, 15:55

Martin23
Já si cenním, že se nějakým způsobem aspoň snažíme shodnout, ale já ohledně svých názorů k ČLR taky nemůžu ustoupit.
Já anexi Krymu beru jako vyřešenou záležitost a myslím si, že by Západ měl přestat podporovat Ukrajinu, aby si zlepšil vztahy z RF. To ale z politických důvodů nepůjde.
Já jsem vlastenec a hodlám narukovat do AČR hned, jak mi to okolnosti dovolí a jako správný voják vnímám hrozby, tak jak mi je parlament a vláda schválí (navíc mám v rodině člověka, který v ČLR sloužil jako diplomat a ví co je ta země za svinstvo). Co se RF týká, tak bych byl radši, kdyby byla na naší straně, ale rozhodně nedám přednost RF před ČR a NATO.
Jenom tak pro zajímavost, jaký jste ročník narození, protože z vlastní zkušenosti znám spoustu lidí u kterých doba formovala názory.
Ale vážím si naší debaty celkem na úrovni, které se na těchto serverech často neojevuje

Martin23

18. 07. 2020, 15:25

Capt Rodgers
Bohužel jak v případě společných zájmů Číny a RF , tak v případě anexe Krymu nemohu ustoupit ze svých názorů, které jsem vysvětlil vyčerpávajícím způsobem.

Jen k té anexi znovu - anexe mohou být legální i nezákonné a násilné. Záleží na okolnostech a na chování aktérů.

V případě, že Krym POŽÁDAL ruskou Dumu o připojení a v kontextu událostí předcházejících tomuto požádání, se jeví zcela zjevně anexe Krymu Ruskem za legální.
Proto také nebyla a není napadena soudně, ale pouze politicky.

Capt Rodgers

18. 07. 2020, 15:09

Americký jestřáb
Kdo by do prdele táhnul na východ? Na tak velkou zemi jako Rusko by nikdo zdravého rozumu netáhnul. To, že tady lidi píšou jak Rusko něco udělalo špatně, neznamená, že chtějí s Ruskem válku. Ať se na to podíváte z jedné, nebo druhé strany, tento konflikt by vyvolal použití termonukleárních zbraní a to by potom nebylo co zabírat.
A vyhrožování vybombardováním do doby kamenné je jen výhružka, stejná jakou je schopné vyplodit i Rusko v případě ohrožení. A když se podíváte na konflikty během posledních 50 let, tak to má Rusko/SSSR a USA celkem vyrovnané. Stačí jen otevřít učebnici dějepisu, Wikipedii nebo google

Martin23
Přátelství mezi mocnistmi neexistuje a v tom s vámi souhlasím, ale aliance jste odhadl hodně špatně. Citace z AN je správná (ten článek jsem taky četl), ale už tam nezmiňují, že ekonomická síla USA je větší než síla RF (o tom senemůžeme hádat, stačí se podívat na celkový počet obyvatel RF a USA) a tím pádem by porážka USA koalicí RF + ČLR vyvolala další konflikt, ve kterém by ČLR porazila RF. Já se tu opírám o reálná čísla, zatímco vy my píšete ty bilaterální řeči o sino-ruském přátelství, které zkrachovalo už v 60. letech min. stol.
V dokumentu Apokalypsa: Válka světů to bylo popsáno chování ČLR velmi dobře, protože ČLR vždy usilovala o to se stát jedinou velmocí. Během Vietnamu bojovala aktivně proti USA a navíc zabírala Sovětskou pomoc Vietkongu. Jestli si myslíte, že tohle se znovu nestane, tak se velmi pletete. Po porážce USA a NATO Rusko nebude hegemonem - bude to ČLR a Rusko bude dělat vše pro to, aby ho nepřeválcovala 1,5 mld. PEVNINSKÝCH ČÍŇANŮ.

Btw Martin23,
taková malá otázka: "Je anexe Západního břehu legální nebo ne?"
Jestliže je legální anektovat Krym tak zde nechci slyšet žádné antisemitistické řeči

A v poslední řadě prosím věcné odezvi a né odezvi typu "jsi blb, protože nemáme stejný názor!"

Martin23

18. 07. 2020, 14:52

ROBO
Já se s tebou skutečně nebudu přít. Prostě to tak je. Anexe je připojení. Nic víc.
Jestli je anexí zákonnou nebo anexí nezákonnou nebo násilnou, to je věcí okolností a chování aktérů.

Pokud by například Slováci požádali o připojení k ČR a náš parlament by to schválil, došlo by připojení neboli latinsky k anexi.

Příkladem takové anexe, byla anexe Havajské republiky do Spojených států Amerických v roce 1898.

Americký jestřáb

18. 07. 2020, 14:45

Psychicky labilní, OMEZENEC , ovliněný protiruskou PROPAGANDOU ČT24 jedinec "ROBO "

Americký jestřáb

18. 07. 2020, 14:40

DEBILUM STITULEM I BEZ:!« Upozornění pro všechny, kdo připravují proti Rusku- válku:
Ruská vojenská technika" špatně brzdí" – naposledy se zastavili
až v Berlíně. Nepřejte si vědět, kam dojedou příště!

ROBO

18. 07. 2020, 14:24

Neexistuje !!!!!!! žádná legitimní anexe . To je pouze trapnej bolševickej výmysl .
Anexe je vždy jen a pouze , zločinecká , sprostě agresivní a zcela neospravedlnitelná .


Tvrdit cokoli jiného je pouze ubohá proruská , trolovská a zcela vědomá lež .
Na Ukrajině se neudálo zcela nic nezákonného . Ale i kdyby , přesto je to pouze vnitřní záležitost dané země .

O kolik území by muselo přijít , podle zdejší zvrácené prokremelské logiky RuSSko , za zcela neospravedlnitelný sadistický masakr Čečenského národa ?

Nebyl to rozhoně západ , ale nopak RuSSko , které čtvrt století hybridně rozvraceli Ukrajinu a zvláště Krym , často právě díkyProruským Premiérům . Když se to těm vodkou vychlastanejm barbarům nepovedlo , tak naváhali přistoupit k otevřené agresi a následné okupaci .

Americký jestřáb

18. 07. 2020, 11:31

Ten pisatel "ROBO" jak jsem četl jeho příspěvek , opravdu doporučuji mu "TROŠKU" VÍCEJI ČÍST
jiné zprávy ,či literaturu aby měl "Větší rozhled"! Člověk by se neměl nechávat ovlivnovat jen z jedné strany! PRAVDA MÁ VŽDY DVĚ STRANY.

Martin23

18. 07. 2020, 09:08

No a ktomu jak válka začne a kdo s kým bude bojovat.
Jak jsem uvedl.
1. Západ vedený USA dal RF a Čínu dohromady. Není to o přátelství jak to většina z vás evidentně chápe. Jsou to SPOLEČNÉ ZÁJMY.

Ty společné zájmy existují a bylo by fakt úsměvné si myslet, že RF pomůže západu proti Číně, a tím by šla proti těm společným, tedy I SVÝM VLASTNÍM ZÁJMŮM.

To fakt nepůjde.
Rusko i Číny vědí, že když jeden z nich pomůže NATO proti druhému, následně se stane také terčem násobně silnějšího NATO.

To by v Rusku museli být idioti a to nejsou. Takže ani omylem.
Musíte si zvyknout na to, že desítky let bude platit, že RF a Čína proti sobě nepůjdou.

Připomenu také to, co jsem zde citoval z Armádních novin:
Čínský hospodářský (a lidský) potenciál je větší, než Spojených států. A Američané to ví. Washington také chápe, že pozice Spojených států se nebude zlepšovat, ale jenom zhoršovat. Marek Budzisz, polský historik, analytik a ministerský poradce, varoval, že ve Spojených státech sílí hlasy, že pokud má dojít ke střetu s Čínou, bude lepší, pokud se tak stane, co nejdříve. Tohle je konsensus amerických elit, bez ohledu na to, zda jsou demokraté nebo republikáni. Na druhou stranu, pro možná někoho paradoxně, válku brzdí to, že obě strany mají jaderné zbraně.

Jedním z možných vojenských řešení je námořní blokáda Číny a odříznutí čínského hospodářství od zdrojů surovin (především ropy). Tohle je reálný a především zavažovaný vojenský scénář. Mimochodem takový scénář bude vyžadovat od Evropské unie velmi jasné stanovisko. Česká republika pochopitelně nezmůže skoro nic, ale jistě neuškodí mít na tuto velmi reálnou eventualitu „v šuplíku“ připraveno několik scénářů reakcí.

Martin23

18. 07. 2020, 08:57

Capt Rodgers

1. Rusko zcela bez pochybnosti anaktovalo Krym. Jenže to byla anexe zcela legální a legitimní, které předcházela celá řada na sebe navazujících kroků.
Anexe totiž apriori neznamená něco negativního, špatného či násilného. Je to prostě připojení.
K připojení Krymu pod RF došlo až po tom, co na Ukrajině proběhl neústavní puč, kdy byla rozvrácena legální moc vzešlá z voleb a na základě toho, došlo ze strany Autonomní republiky Krym ke krokům, jak realizovat své snahy o samostatnost, o niž usilovali od roku 1991, kdy se Krym stal součástí Ukrajiny bez toho, aby se k tomu mohli Krymčané vyjádřit. RF anektovala Krym ná žádost Krymu. To že ve stejnou dobu zde byly jednotky ruské armády, nebylo dílem nějaké vojenské invaze, ale platných smluv.

Jednoduše řečeno ten, kdo pučem získal kontrolu nad Ukrajinou, zaplatil Krymem, o který přišel zcela legálně.

Ač to nevypadá, staly se dvě věci:
a) Rusko vlastně na tom puči vedeném západem vydělalo
b) kdyby se nestal tento scénář, tak by svět pravděpodobně byl po jaderné válce. Putin by se možná snažil nějak jinak srovnat se ztrátou Krymu, ale vojenská klika Kremlu by ho v tu chvíli semlela.

A co se týče sankcí, tak to byla ze strany západu další hrubá chyba. RF bylo závislé na západu.
Role byly jasné. RF dodává suroviny - západ vyrábí - RF kupuje výrobky.

Sankcemi se stalo to, že RF se výrazně osamostaňuje.

Západ sám svou blbostí daroval RF Krym a jako sankci vymyslel to, že minimálně z části se zbyví kontroly nad Ruskem. Skutečně báječná strategie.


2. USA vyhrály studenou válku jenom z jednoho důvodu. Podařilo se jim obrátit Čínu a SSSR proti sobě.

Tady musím upozornit, že nic jako přátelství mezi velmocemi neexistuje. Existují společné zájmy.

No a USA v posledních 10 či 20 letech udělaly tu chybu, že obrovským tlakem na tyto dvě velmoci je dostaly do situace, kdy Čína a RF mají skutečně hodně společných zájmů.
Zvrátit tuto situaci, to je na desítky let a hlavně jde o to, že USA o změnu ani neusilují.

To byla a je naprosto zásadní chyba, kdy je jen otázkou času, kdy přijdou o postavení velmoci číslo 1. No a až se centrum světového vývoje přesune do Asie, bude to pro USA o to větší problém, protože část jejich blahobytu souvisela s tím, že USA kontrolovaly svět.



A mohl pokračovat.
Například krize související s koronavirem ukázala, jak hrubě selhal západ, když
a) zprivatizoval určité segmenty průmyslu
b) když si vymyslel globalizaci - tedy chtěl vytěžit lidský potenciál třetího světa a zbohatnout.
A najednou se ukázalo, že sice západní soukromý sektor bohatne, ale při jakékoliv krizi je problém v tom, že západ fakticky ovládá minimum výroby a že se vlastně z hamižnosti stal závislým na Číně a dalších zemí.

Rudyn

18. 07. 2020, 08:00

Tomu rikam svoboda slova. Kazdy trouba muze psat co chce a o cem je presvedcen, že tomu rozumi.
Jiste proto, pisi vsichni tito znalci anonymne...

Americký jestřáb

18. 07. 2020, 07:35

pro p.ROBO: Německý poslanec: skutečným agresorem je NATO, ne Rusko!
Spojené státy a další země NATO zahajují největší vojenská cvičení Defender 2020 za posledních 25 let, a odůvodňuje jejich nezbytnost ruskou hrozbou.Nejvíce lidských životů, obětí, bídy a utrpení, lidských neštěstí a tragédií,
genocidy celých národů má totiž na svědomí to jejich neustálé a stupňující se násilné vnucování jejich, tj. americké „svobody“,
americké „demokracie“ a jejich, americké pojetí „dodržování lidských práv ve světě“ jiným nezávislým suverénním státům!!
HUSA jsou ŘÍŠÍ ZLA A TERORU!! Spojeným státům je toto jejich panovačné, arogantní, násilnické, loupeživé
a vražedné chování vlastní již od toho jejich pro celý svět tragického vzniku tohoto nejzločinečtějšího nejzlejšího státu!"JAK NEBUDETE POSLOUCHAT"TAK VÁS VYBOMBARDUJEME DO DOBY KAMENNÉ"Gen.Hyten

Americký jestřáb

18. 07. 2020, 07:24

Danu Forma novi a dalším zaslepencum, bych doporučil NEDÍVAT SE TAK ČASTO NA ČT24 KALOUSKOVIZI!

Americký jestřáb

18. 07. 2020, 07:18

Postupujeme dobrovolně potupnou sebevraždu ČESKEHO NARODA
když spolupracujeme s HUSA
V historii Země neexistuje žádný jiný stát
jako HUSA, jehož politika šíří válku a zlo
tak rychle a s devastujícími následky pro
obyvatele planety.Jsem přející člověk ,tak jak naše příroda a planeta proto přeji 100* více covidu19 všem milionářským parchantum v USA kteří rozpoutávají války po celém světě!

Americký jestřáb

18. 07. 2020, 07:10

Tak jak koukám a snažím se něco od vás přečíst" tak jste jeden jak druhý válečný specialista"
Pánové jedno si musíme uvědomit válku začne "nějakej zfetovanej uchylnej vojákUSA " a potom už nikoho nic dobrého nečeká" tak jak tak jak to napsal V.V.PUTIN

Capt Rodgers

18. 07. 2020, 01:58

cz
Já se nespoléhám na Babu Vangu nebo Nostradama, ale každopádně Rusko bude stát během 3. SV na straně NATO. Dá se předpokládat, že nějaká americká pitomost v reakci na ČLR v Jihočínském moři to začne, ale vzhledem k početní převaze ČLR bude během války potřebovat pomoc jak Ruska, tak např Indie. Upřímně řečeno, tady v ČR by nikdo neměl nadávat jak na USA tak na Rusko, protože aby NATO porazilo ČLR, bude Ruskou pomoc potřebovat a naopak kdyby šlo do tuhého pro Rusko, NATO nenechá ČLR vyhrát

cz

18. 07. 2020, 00:28

:flag_cz:Zbytečně se hádáte. Podívejte se na 3. světovou válku podle proroctví BIBLE: 1. znamení přicházející 3. světové války - BREXIT. 2. znamení - obsazení Pobaltí Ruskem. Válka však začne mezi Anglosasy (předně USA a Anglie) a Čínou. Anglosasové ji budou prohrávat na celé čáře, a hádejte, kdo jim před totální porážkou pomůže? RUSKO! Nakonec se připojí i EU. Čína prohraje. Všichni, co dnes na Rusko plivou, tváří v tvář anglosaské katastrofě si budou toužebně přát, aby RUSKO pomohlo. Všichni rusofobové změní názor.

Kopilot

17. 07. 2020, 21:04

Čehuuuunsky vybřinkaný ftáku jestli budeš takhle podlezat kitajcům ,tak ti brzo kolektivně po činsku udelaji z řiti déjedničku...ty jsi kapitán maximalně svýho kokota..a to jěště kdovi jestli..

Jura

17. 07. 2020, 20:57

Docela sranda číst zasvěcené komenty k článku který díky naprosto mizernému překladu vpodstatě nedává smysl.

Capt Rodgers

17. 07. 2020, 20:55

Ftáku,
Ruská firma ať je soukromá má právo si dělat ve Vietnamských vodách co jí Vietnam dovolí. To, že si to ČLR nárokuje neznamená, že na to má právo. Tím, že jsi řekl člr může defacto dovolovat na Ruskou firmu v Vietnamských vodách, tak jsi Vietnamu (spojenci Ruska) sebral ve prospěch ČLR výsostné vody. Mám tokový pocit, že tu začínáme mít sinofily a ti jsou agresivnější než usafilové a rusofilové dohromady

Kopilot

17. 07. 2020, 20:12

Současné vztahy Ruska a Činy charaterizuje zpráva ktera pred krátkym časem proběhla svetovymi agenturami a kupodivu nebyla příliš reflektována ani medii typu National Interest.Podle ni začal koncern Gazprom zkusebni vrty v Jihočinskem moři oblasti vietnamskeho pobřežního šelfu.Činska strana oznamila že s touto těžbou nesouhlasi a je pripravena ji ukončit i za cenu použití zbraní.A Gazprom stahl ocas a pokusné vrty v oblasti vietnamskych pobrežních vod zrušil.Takže přejeme panu Putinovi další vzajemně výhodnou spolupráci s čínskými soudruhy.Čína začína s Ruskem jednat jako s hadrem.

PoběhliceRadkaR

17. 07. 2020, 19:35

"přistávací lodě" - tak to nemá chybu
Ale když takhle Google přeloží landing ship, tak proč to nenechat, že ano...

hadkapa

17. 07. 2020, 17:49

Po přečtění članku jsem nabyl s údivem dojmu zda je autor članku i někteří diskutující seznámeni s reálnou situací. Je všeobecně známo že stavba dvou vrtulníkových lodí je připravena a byla odložena kuli koronaviru. Stavba proběhne v loděnici Záliv na Krymu kam má pravděpodobně 20. 7. 2020 dorazit i sám Putin. Původně měla být stavba zahájena již v dubnu spolu s dvěmi fregatami pr. 22350 v Severnaja Verf. a 2 ponorkami pr. 855M v Severodvinsku. Čínské analityky bych nebral příliš vážně, neboť ruské zkušenosti s jejich výrobky nejsou valné. Stačí spomenou čínské lodní motory, které nahradily výpadek dodávky motorů německých, jsou velmi poruchové a v plné zátěži prakticky nepoužilelné, ač jsou přímou kopijí oněch německých motorů. Rusové dostaly plnou dokumentaci lodi typu Mistral, však také celá záď druhé lodi, byla postavena v Rusku v Severní loděnici. Ruský vrtulníkový křižník by měl být větší, cca o výtlaku 25 000 tun, přepravovat více jak 20 těžkých vrtulníků a hlavně napravit pro rusko důležité nedostatky francouzských Mistrálů, a to zejména schopnost operovat v chladných a ledem pokrytých mořích. Celá ta komedie s objednávkou francouzkých Mistrálů v  roce 2011, no kdo nakonec tratil nejvíce. Rusko určitě né. Rusko získalo technologii, dokumentaci a byly mu vráceny peníze a to díky někdejšímu směnému kursu dokonce o něco více. A nyní staví svoje a pro své unikátní podmínky jistě lepší lodě něž "suptropický Mistrál". Francie se ukázala jako slabá, která nemá dost sil dostát vlastním závazkům a zájmům. Podlehla tlaku z venčí a jes poslušným pejskem svého páníčka. A micmochodem potřeba vrulníkových výsadkových lodí pro ruské námořnictvo byla definována již někdy kolem roku 2008. Takže jaká pomsta?? Velmi zavádějcí až navádějící název........

Mirek

17. 07. 2020, 17:48

Zpráva pro Capt Rodgers a Robo: jen se utěšujte, jak mají různé země rády USA. V Evropě mají jen Polsko a Ukrajinu a pobaltské země. které chrání jen své ekonomické zájmy. Všichni teď za Tvlády rumpa poznali, že s USA nemá cenu uzavírat nějaké dohody. A jejich diktát ohledně Nord Streamu 2 naštval v Evropě všechny, kromě výše uvedených států.

Indie určitě nemá ráda Čínu, ale jsou moc ekonomicky provázané. A Vietnam se jistě spíš připojí k Číně než k USA, protože z Číny také hodně ekonomicky těží. Mnoho čínských firem už kvůli nákladům přesouvají výrobu do Vietnamu

Nechápu, co tu pořád, lidi, melete něco o anexi Krymu. Turecko se vzdalo Krymu před téměř čtvrttisíciletím na základě mírové smlouy. To se těžko něco bude vracet.

A proč jsou v USA a v lokajských státech takové averze proti Číně? Číňani jsou velmi inteligentní, pracovití, sami touží po nejlepším vzdělání, jsou obětaví a disciplinovaní. Prostě pravý opak nás !! Proto je za to třeba Číňany trestat: cly a sankcemi, když už to nejde vojensky. Přece si takovou konkurenci nenecháme přerůst přes hlavu! Stačí, když máme doma všechnu elektroniku z Číny (dokonce i naše vysavače Eta !).

Čína je už technologickou jedničkou, má nejvíce mezinárodních patentů mezi státy a zakazovaná firma Huawei má nejvíce mezinárodních patentů mezi firmami. Mohutně rozvíjí jadernou energetiku i OZE. Hospodářsky dobývá svět, Západ to dělá vojensky. Co je lepší?

Capt Rodgers

17. 07. 2020, 17:13

Po mém prvním komentáři se zde zase vyrojilo neuvěřitelné množství příspěvků, které hlásí jak "prohnilý Západ šikanuje Rusko". Když se člověk podívá jen na Wikipedii a ne na odbornější stránky, tak se dočte, že nátlak francouzských spojenců z NATO na stopku prodeje Mistralů přišel až PO anexi Krymu. Tím se odpověděl na to, proč je to chyba Ruska, že teď Mistraly provozuje Egypt.
Za druhé bych chtěl upřesnit svoji myšlenku ČLR a Ruska. První z mých několika bodů je číslo termonukleárních zbraní Ruska, USA a ČLR. Když si to budete chtít poskládat tak, aby nebyl zničen svět tak vám vyjde kombinace USA + Rusko (cca 10K hlavic) vs ČLR (300-1000 hlavic). Další je geopolitická situace mezi ČLR a Ruskem. To, že mají mezi sebou pofidérně fungující plynovod, neznamená, že jsou hned největší přátelé na světě. Z ekonomického a lidského hlediska má ČLR mnohonásobně větší moc a až by padly USA, tak by ČLR okamžitě Rusko převálcovala. Dodávky zbraní z Ruska do ČLR už dávno neprobíhají, protože ČLR stihla Ruské know-how zkopírovat a je to do jisté míry schopna vyrábět sama. A v poslední řadě, jak tradičně Ruský spojenec Vietnam tak Indie mají s ČLR za posledních 20 let tak špatné zkušenosti, že radši budou spolupracovat s USA naž být provincií ČLR. Jen si vemte několik potopených Vietnamských rybářských lodí námořnictvem ČLR a střet Indické armády s armádou ČLR, který si vyžádal minimálně 20 indických životů.
Aby jste to pochopili, tak od pádu smlouvy INF z minulého roku mohli být v Evropě rozmístěné rakety středního a krátkého doletu, ale jak vydíte, tak tu nejsou. To značí, že USA už nevnímá Rusko jako vojenskou hrozbu, ale jen jako konkurenta na trhu. Už je čas, aby rusofilové začli házet špínu taky na ČLR, tam se dají najít na rozdíl od Západu téměř všechny porušení lidských práv jaké OSN vůbec mohlo vymyslet

ROBO

17. 07. 2020, 16:52

Každej kdo má alespon zakladní znalosti ví , že USA má po světě mnoho desítek zpřátelených národů . A to většinou vysoce civilizovaných co něco znamenají . Těch pár nepřátelskelskejch mu nesahá zdaleka po kotníky . Ty žádné problémy pro USA nepředstavují .


Je to naopak barbarský a gresivní RuSSko s kterým skoro nikdo nechce nic mít . Putler už si to dokázal rozjeb....at i z takovými tradičnímy přátely jako byly ještě nedávno Bělorusko a Ukrajina . Už ho skoro nikdo ani nezve na oslavy konce 2.sv a ani do RuSSka nejezdí . Ale to neva, ještě pár podobnejch diktátorskech exotů zůstává - Sev.Korea , Venezuela , Kuba , Sýrie ....

Mirek

17. 07. 2020, 16:21

Je směšné mít tu snahu postavit Rusko proti Číně. USA podle nějakých stokcholmských údajů sice vydaly na zbrojení v r. 2019 732 mld. USD, zatímco Čína jen 261 mld USD a Rusko dokonce jen 65,1 mld USD (dokonce méně než Indie a srovnatelně se Saudskou Arábií a Francií) a USA mají vojenské základny po celém světě, to ale neznamená, ža by USA vyhrály.

USA mají díky své agresivní válečnické politice a rétorice příliš mnoho nepřátel po celém světě. Mnohé státy (i v NATO) se podvolují americkéme diktátu z ekonomických důvodů, ale určitě by za Američany nebojovaly s Čínou nebo s Ruskem. Ani Indie, která je na Rusku a zejména na Číně hodně ekonomicky závislá.

Prostě, nikdo kromě USA by s Ruskem a Čínou nechtěl bojovat. A to Američani dobře vědí. Proto pouze hystericky štěkají, ale vědí, že by dostali po ústech.

Cateye

17. 07. 2020, 15:56

Nákupem jedné, nebo dvou výsadkových lodí (s evidentním záměrem získat know-how) se nikdo na nikom závislý nestane, obzvláště když si Rusové nastaví podmínky podobně jako u Mistralů. To znamená vystrojení systémy domácí výroby. Nicméně pořád je to jen spekulace SOHU.
Faktem ovšem je, že Rusko začíná stavět nové doky pro stavbu lodí o vysokém vytlaku, takže otázkou spuštění výsadkové lodi vlastní výroby není zda, ale kdy...

ROBO

17. 07. 2020, 15:44

Jak koukám , tady má někdo sakra kráktkou pamět . Nebo spíš otevřeně lže .
To že RuSSko nedostalo Mistraly , bylo pouze důsledkem jeho agresorské , fašistické a okupační politiky , kterou začal už opakovaně aplikovat už v absolutně těsném soudedství EU . A to se EU týká . Když se zdejší RuSSofilové podívají do mapy tak zřejmě s údivem zjistí , že Slovensko - EU - sousedí s napadenou a okupovanou zemí - Ukrajinou .
K tomu si připočtěte opakované vyhrůžky fašistického diktátora z Kremlu Evropě , jadernými útoky .

https://eurozpravy.cz/zahranicni/evropa/238398-putin-vyhrozuje-evrope-jadernym-utokem/
https://www.respekt.cz/audit-jana-machacka/putin-vyhrozoval-varsave-a-pobalti
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/radar-v-cesku-putin-vyhrozuje-odvetou/r~i:article:346245/

Jenom psychicky labilní jedinec by vojensky podporoval , takovýho nenažranýho agresora . Francouzi mají občas slabší chvilky , ale úplný kreténi nejsou . A vazaly rozhodně nejsou vůbec . Zcela bez ohledu na USA mohli RuSSové lodě dostat . Ale oni zvolili radši fašistickou okupační politiku .

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/francie-proda-rusum-lode-mistral.A141016_190758_zahranicni_mlb

Capt Rodgers

17. 07. 2020, 14:00

To, že Francie nadodala Rusku Mistraly je jen chyba Ruska. Ale jak napsal již dole v komentářích Tomas Strycek, tak by byla pro Rusko osudová chyba být závislý na technice z ČLR. Další zajímavost je, že v demokratické zemi jako je ČR přebíráme článek z autoritářské ČLR, který navíc jasně a zřetelně ukazuje, že Rusko by se mělo stát námořním vazalem ČLR.
Já si osobně myslím, že každý prozápadní člověk a západní stát by měl pomoci s výstavbou Ruského námořnictva, které by mělo pomoci tomu Americkému v Jihočínském moři. Útlak ze strany ČLR dokonce sjednotil dříve prosovětské státy, aby žádaly americkou pomoc, výzbroj nebo pořádali s Američany, potažmo Australany námořní cvičení. Už je na čase odhodit staré studenoválečné rozdělení světa na NATO a Rusko! Nyní se svět musí dělit na NATO + Rusko proti ČLR.
Navíc Mistraly se osvědčily Egyptu jak na provoz Západní, tak i Východní techniky (Apache Longbow a KA-52K) a v budoucnu budou hrát velmi důležitou roli proti Turecku v Lýbii. Nevidím tedy důvod, proč by je nomohlo mít Rusko (teda kromě podpory separatistů na Ukrajině a zabrání jistého Krymu). Snad dá Rusko přednost zlepšením vztahů s EU a nákupu Mistralů před vylízáváním prdele Si Tim Pchinga z ČLR

ROBO

17. 07. 2020, 10:22

Jo . Ten nadpis a poslední věta mě taky pobavily .

To je jako tvrdit že když chodím nakupovat Lidlu tak se tim mstím všem ostatním prodejcům . A Makro se mi mstí tím , že mi neprodá nic .

To není pomsta , ale svobodná volba .

Martin23

17. 07. 2020, 07:48

Slovu pomsta moc nerozumím.
Tak nedostali je u Francouzů, tak je seženou jinde nebo si je budou muset vyrobit. Jiné řešení asi neexistje.

Jinak bychom za nepomstu museli považovat to, že se nebude pořizovat nic.