EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Rusko zintenzivňuje práci na pozemních systémech INF, riziko jaderného konfliktu se zvětšuje

 15. 05. 2024      kategorie: Události      33 komentářů
Přidat na Seznam.cz

V reakci na kroky amerických úřadů, které plánují rozmístit pozemní systémy s raketami středního a kratšího doletu (INF) v různých oblastech planety, Rusko zintenzivňuje práce na podobných systémech. Informovalo o tom Ministerstvo zahraničních věcí Ruské federace.

shutterstock_1017282841Foto: Rusko zintenzivňuje práci na pozemních systémech INF | Shutterstock

Ministerstvo zahraničních věcí RF v prohlášení uvedlo: „Výslovně prohlašujeme, že kdykoli a kdekoli se objeví pozemní rakety INF americké výroby, vyhrazujeme si právo reagovat zrcadlově, což bude znamenat ukončení jednostranného ruského moratoria na rozmisťování těchto zbraňových systémů. V reakci na kroky USA tak Rusko zintenzivňuje vývoj a zahajuje výrobu podobných raketových systémů. Navíc s přihlédnutím k již dříve oznámeným výzkumným a vývojovým pracím včetně vývoje ruského obranného průmyslu tento proces nezabere mnoho času. Při případném rozhodování o rozmístění takovýchto zbraní ponecháváme geografii jejich rozmístění na našem uvážení.“ 

Ministerstvo zahraničí navíc poznamenalo, že víceúčelové stíhačky F-16, budou-li odeslány na Ukrajinu, budou bez ohledu na modifikace považovány za nosiče jaderných zbraní.

Již dříve ruské ministerstvo obrany také oznámilo, že generální štáb zahájil přípravy na konání cvičení s raketovými formacemi Jižního vojenského okruhu se zapojením leteckých a námořních sil. V rámci akce budou řešeny otázky přípravy a použití nestrategických jaderných zbraní. Jak uvedl státní tajemník Rady bezpečnosti Běloruska Alexandr Volfovič na televizní stanici Belarus 1, v republice se budou konat podobná cvičení synchronizovaná s ruskými.

Běloruské ozbrojené síly do akce zapojí operačně-taktické raketové systémy Iskander a bitevní letouny Su-25.
V únoru 2019 ruský prezident Vladimir Putin, po seznámení se s  americkými přístupy k otázkám INF, oznámil zahájení prací na vytvoření pozemní verze raketového systému Kalibr.

Zdroj: Ministerstvo zahraničních věcí Ruské federace

Komentáře

Pepík Knedlík

19. 05. 2024, 20:44

Dohadovat se o paktu NATO je stejny jako o UFO. Aliance vznikla v roce 1949 a protipol VS v roce 1954. To jsou všeobecně známý fakta, , ale kolika valek se zucastnila Aliance a proč?
Já bych za vsim videl Winstona Ch., on prohlásil, že Evropu rozdelila opona, ale videl tu oponu Španěl nebo Dan?
Pominu tu paniku ohledně SSSR a pak musím zalistoval v nekolika knihach co nám v knihovně a snadno dohledam kolik valek vyprobokovala Aliance a kolik útočných valek vedla Aliance proti suverenimu statu.
Ovšem nikdy nepochopim, proč Aliance nezadahla či jinak nepotrestala svyho člena Turecko, který okupuje Kypr?
Aliance již davmo není obranny pakt, ale regulerne útočný. ?
Ztratil jsem veskery iluze o NATO

Pepík Knedlík

19. 05. 2024, 20:45

Optava: proč Aliance nezasahla ...

Martin23 .

20. 05. 2024, 00:30

Pepík Knedlík:

Ještě štěstí že se Rusku dá věřit :grinning::smiley::smile::grin::laughing::sweat_smile::joy::rofl:, zatím jenom porušili 2 mezinárodní smlouvy a lhali celému světu o cvičení u hranic Ukrajiny.

Určitě ta TŘETÍ smlouva, ta bude dodržena z jejich strany.

Jestli tomu věříte, tak jste padlý na hlavu.

Šebesta

20. 05. 2024, 10:18

Pro Martin. Lhaní je součást taktiky. Mimochodem NATO lže taky v preambuli má,že spory bude urovnávat mírovými prostředky. Jak jsem už psal stará lidová moudrost zní: papír snese všechno ! Srbsko-1999,Irák 2003 a nyní Ukrajina jsou důkazem,že NATO samo porušuje vlastní záasady.A ještě k tomu Rusku v prosinci 2021 dal Putin NATU jasný signál ohledně Ukrajiny, které nevylučovalo případná jednání. Ze strany NATO nebyla žádná odezva,tak si Rusové rozhodli sami podle svého,což ale dali NATU najevo tím,že přijmou vlastní adekvátní opatření. A poslední věc. Biden věděl,nejméně 2 týdny předem,že Rusové chtějí zautočit,několikrát mluvil s Putinem a neučinil mu žádný návrh který by útok odvrátil. Proč tedy když to mají v preambuli nenavrhl Biden jednání o Ukrajině ? Protože mu ta válka vyhovovala !

Martin23 .

20. 05. 2024, 10:28

Šebesta:

mě vůbec nezajímá nějaké NATO. Mě zajímá že se Rusku 3x věřilo a 3x zradilo.

Teď se mezi námi najdou blbci, kteří mu věří po čtvrté.... neuvěřitelná lidská tupost.

Šebesta

20. 05. 2024, 10:35

Pro Martin. Chápu.NATO může lhát, páchat agrese ,páchat zločiny (srbsko,Irák a kde všude možně),porušovat vlastní záasady a vše je ok. Ostatní země ale to nesmí dělat to je právo jen NATO ! No a jen NATO má správné morální zasády a vše ví nejlépe a je jediným zastancem pravdy a spravedlnosti na celém světě. Jděte k čertu s takovou komunistickou morálkou jediné pravdy !

Martin23 .

20. 05. 2024, 13:23

Šebesta:

NATO je hlavně dobrovolná organizace které jsme členové. Dobrovolně.

Rusko je zločinecká organizace do které se vstupuje nedobrovolně.

Rusko je zlo.

Pepík Knedlík

21. 05. 2024, 08:04

M23
Nechci ti brat iluze, ale o dobrovolnosti v NATO si něco nastuduj. Falešnou predstavu měla i Francie když pakt opustila a pak se zacaly dít věci a záležitosti, ktery netušila a tak se honem rychle vrátila do rodiny mocných.
Žiješ ve velky naivite a jsi ovlivnitelny medii ... Nejsi sám, ale lze to změnit pokud budeš chtít.

Martin23 .

21. 05. 2024, 14:23

PK:

máte pravdu! všechno je jinak než se zdá a Rusko nikoho nenapadlo: https://x.com/i/status/1792823277666333109

Pepík Knedlík

21. 05. 2024, 18:48

M23
Chtěl jsem ti udelat radost a nakouknul jsem na dezinformační seznam.cz a predstav si co tam píšou, komik Zelenskyj už toho má dost. Chce, aby se Západ zapojil do války, to je debil. Tenhle žebrák dostal vše. Kdo chce bojovat za bidu na východě? Jen blbec nebo počítačový válečníci na netu.
Tak šup šup a vyrazte a vemte sebou ostatní ukačka z EU.
TIM KONČÍ MAUJ ZAJEM O UA.

Martin23 .

21. 05. 2024, 20:21

PK:

proč radost? tady najdete pravdu!!! https://x.com/i/status/1792823277666333109

Vaclav Flek

20. 05. 2024, 00:39

Pepík Knedlík

Vsiml jsem si, ze se zajimate o vojenske otazky, a proto mne prekvapuje vas negativni postoj k NATO. Ja naopak tuto alianci povazuji za zakladni pilir, na kterem stoji bezpecnost Evropy, a ktery dnes odstrasuje hrozbu potencialni ruske invaze stejne ucinne, jako drive odstrasoval hrozbu invaze sovetske. Je pochopitelne, ze za 75 let trvani aliance se mnohe zmenilo, predevsim v souvislosti s prijetim rady novych clenu s jejich specifickymi potrebami. Nicmene zakladni poslani NATO zustalo zachovano a cini z aliance nejuspesnejsi vojenskou koalici v dejinach lidstva. Pokud tvrdite, ze NATO je pakt vyslovene utocny, podivejte se napriklad na nasi armadu, ktera je soucasti koalice, a srovnejte jeji ofenzivni potencial s potencialem drivejsi komunisty vedene CSLA, patrici do agresivniho spolku, eufemisticky zvaneho Varsavska smlouva. Udivuje mne vas nazor o tom, ze "Dan nevidel tu hrozbu Zelezne opony", jakkoliv by Dansko v pripade velke valky mezi NATO a Varsavskym paktem bylo moznou prvni obeti komunisticke invaze. Do nejake polemiky o Kypru nechci vstupovat, nicmene se domnivam, ze obena ucastniky (Reckem i Tureckem) to bylo v tehdejsi dobe prezentovano jako uzce reginalni problem bez jakehokoliv vztahu k celkove bezpecnostni politice obou statu a tim i aliance. Jinymi slovy, NATO nehralo v tomto sporu zadnou ulohu.

Pepík Knedlík

20. 05. 2024, 08:34

Vaclav Flek
Děkuji za odpověď

Hammer

28. 06. 2024, 14:52

NATO vzniklo v roce 1949 jako původní snaha států Evropy ubránit se Německu! Dúben 1947. První svazek tehdy vznikl mezi Francií a VB a rozšířil tu smlouvu mezi země Beneluxu 17. 3. 1948. Za rok nato se přidala USA a Kanada a až pak vzniklo NATO.

Dalším důvodem vzniku aliance byl bývalý spojenec SSSR a jeho stále stejná doktrína od roku 1922 - Engels - Lenin: rozšířit socialistickou terorem do celého světa. Zabírání východní Evropy pod svůj vliv.

Třetím důvodem byly neblahé zkušenosti z minulé války.

Aliance vyprovokovala nějaké války? Vy s vaší češtinou jste schopen rozlišovat příčinu a následek? Tak nám tady sdělte, jednu válku, kterou NATO vyprovokovalo a jak zní článek 1 alianční smlouvy, protože jinde vidím, že o něm pěkně lžete.

VS vůbec nevznikla, jako protipól čemukoliv, to byly jen sovětské lži. VS vznikla proto, aby měli Sověti velení nad armádami všech svých satelitů, třebaže se to mělo tvářit jako svobodný svazek národů. Maďaři to nechtěli přijmout. Už v roce 1960 vzniká objová doktrína VS, která až do rozpadu SSSR platila stále stejně.


W. S. Churchill jen konstatoval naplňování jasně daných sovětských cílů a snažil se bránit rozpínavosti komunismu. Opět viděl dále, než všichni ostatní, jen ho hlavně F.D.R. naivně neposlouchal. Zbytek vašich šílených přeskakovacích témat už nechávám tak. Vy jste ve skutečnosti nic neztratil, vy jste jenom skočil primitivnímu Rusovi na jeho špeky.

Šebesta

17. 05. 2024, 10:06

Riziko jaderného konfliktu se zvětšuje to s autorem souhlasím. A kdo za to může ? Když jsem o tom před mnoha měsíci psal,že čím delší válka na Ukrajině bude tím větší riziko konfliktu i jaderného bude ukazalo se že jsem měl pravdu. Mimochodem jeden exkurz do minulosti. Když v roce 1968 vojska SSSR a dalších zemí VS přepadla naši republiku, byl jsem tehdy už pamětníkem oněch události, nechal se Brežněv slyšet,že Československo v žádném případě nedá a že je ochoten riskovat i jaderný konflikt se západem.Je otázka zda to jen byl výkřik nebo to tehdejší vedení SSSR myslelo vážně ? Faktem je že západ neměl důvod se angažovat kvůli naši zemi. Johnson tehdejší president USA a nejen on se vyjadřovali ve stylu: je to jejich rodinná záležistost.Koneckonců třeba Amíci měli svých problému taky dost (Vietnam). Československo nebylo v NATO a tak to znělo logicky,že západ nebude nic riskovat. Je ale zvvláštní že nyní chce západ riskovat a opět kvůli zemi jež není ani v NATO ani v EU ? Prostě čím dříve konflikt na Ukrajině skončí zřejmě nějakým kompromisem tím lépé. Poslední věc. NATO má v preambuli řešení možných konfliktů mírovou cestou je ale vidět,že se tím neřídí.Inu papír snese všechno jak se říká. Viz.Srbsko 1999 a nyní tenhle konflikt.

Vaclav Flek

17. 05. 2024, 23:01

pro Šebesta

Ja se na rozdil od vas nedomnivam, ze se riziko jaderneho konliktu zvysuje. Ono je sice stale hodne vysoke, ale nijak neroste, odhledneme-li od stupidnich vyroku Medvedeva a nekterych dalsich ruskych cinitelu. Pronaseji vyroky mnohem horsi nez padaly ze sovetske strany za kubanske krize a je spatne, ze Putin necha sve nohsledy se takto vyjadrovat. Na druhe strane retorika jeho sameho je mnohem opatrnejsi, je zrejme, ze ma Medvedeva jen jako stekajiciho psa (jenze toho uz asi nikdo moc vazne nebere). Tu situaci kolem roku 1968 jste popsal celkem presne, tehdy jsme si asi mysleli, ze jsme svetem opusteni, ale dnes jiz presne vime, ze svobodny svet nechtel jit do valky kvuli tomu, ze si Sovetsky svaz "dela poradek" ve sve sfere vlivu. S posledni casti vasi zpravy nesouhlasim, ale jiz se nechci poustet do polemiky, jenom zminim, ze NATO existuje jiz 75 let a za tu dobu se znacne vyvinulo - od ciste obranneho spolku na zastaveni sovetske agrese do zapadni Evropy az po soucasne uskupeni, ktere se snazi bojovat proti terorizovani obyvatel (napr. intervenci v Libyii).

Šebesta

18. 05. 2024, 08:18

Pane Fleku. Já NATO vidím jinak. Po rozpadu VS jako by mu narostla křídla a strká nos i tam kde nemá. Co se týče one možné jaderné války , tak platí dokud ta válka trvá možnost jejího rozšíření na světový či jaderný konflikt tady je uznavám že není velká ale je . A poslední věc NATO onu preambuli o řešení sporu mírovýmii prostředky tedy jednáním a kompromisy jasně opustilo jak jsem psal.Srbsko a nyní Ukrajina jsou toho důkazem.

Vaclav Flek

19. 05. 2024, 00:32

pro Šebesta

Pane Sebesto, diky za reakci,ktera mne ovsem neprekvapila, vas nazor jiz z vasich drivejsich prispevku znam. Je zrejme, ze se zde fatalne rozchazime (ale to uz o sobe vime). Ja povazuji NATO za nejuspesnejsi alianci v dejinach lidstva, diky ktere mohla moje generace prozit svuj zivot v miru - tedy alespon zatim, pokud beru vazne vas cerny scenar. Nevim, jak byste chtel "mirovymi prostredky" resit ruskou invazi na Ukrajinu v situaci, kdy agresor odmita vyklidit okupovana uzemi, nejevi ochotu k placeni valecnych reparaci a pokracuje v nicive devastaci napadene zeme.

Šebesta

19. 05. 2024, 08:54

Pane Fleku. Odpověď na váš dotaz. Za prvé k invazi nemuselo dojít,kdyby byl západ přístupný. Proč západ(NATO) nechtěl z Rusy jednat o Ukrajině,když dobře věděli co se tam od roku 2014 událo ? Ruský požadavek byl jasný ať Ukrajina zůstane neutrální. NATO k tomuto ruskému požadavku bylo hluché. Kdyby se ale jednalo tak se možná došlo k dohodě,která by byla kompromisem a vyhovovala by všem .Možná by se třeba nedomluvili,ale zkusit se to mělo, určitě to za pokus stálo a válka by nemusela být.A za druhé on ten konec války stejně nějakým kompromisem skončí, pro obě strany nemá vojenské řešení. A tady jsem od NATO neviděl žádný pokus o mírový návrh to je ona preambule. Že ty mírové návrhy nedavájí Rusové je fakt ale za prvé sám si za to může Zelensky když řekl,že s Putinem a dalšimi vrahy a zločinci jednat nebude. Peskov mluvčí Putina to nedávno opět zopakoval. No a za druhé ted se jim zatím daří, tak si fandí. Někdo ale ten návrh musí podat dříve nebo později.

Šebesta

19. 05. 2024, 09:32

Mimochodem jak si představujete vy další průběh války ? Že bude Ukrajina s pomoci NATO a EU bojovat s Ruskem další 2 až 3  roky nebo i déle a bude spolehat t,že Rusy z Ukrajiny nakonec vytlačí ? Nebo jak ?

Vaclav Flek

19. 05. 2024, 23:57

pro Šebesta

Ja myslim, ze jsem na vse jiz vicekrat reagoval. Ukrajina je prece suverenni stat (jehoz suverenitu a nezavislost garantovala mimo jine i Ruska federace). Vstup Ukrajiny do evropskych struktur, vcetne NATO, je vyhradne jeji zalezitosti (plus v dalsim kroku zalezitosti vsech clenskych statu aliance), ovsem nikoliv veci Ruska. Putinovy aktivity na Ukrajine predstavovaly od zacatku vmesovani do vnitrnich zalezitosti suverenniho statu, a ja zcela chapu ukrajinske vedeni, ze ke svym krokum nepozadovalo rusky souhlas. Nasledna ruska brutalita po invazi z unora 2022 a bombardovani cele zeme, pricemz je jasne, ze trpi predevsim civilni obyvatelstvo, pak jen pouze prililo olej do ohne.

Pokud se ptate na mou prognozu dalsiho vyvoje, odpovidam, ze predpokladam tzv. "afghansky model", tedy situaci, kdy zdanlive mohutny Sovetsky svaz, aniz by formalne priznal svou porazku, se po deviti letech valky v celkem kratke dobe stahl z celeho Afghanistanu. Nenechme s mylit tim, ze soucasna situace na Ukrajine vypada jako trvale zablokovana, ono muze stacit malo, a cela kaskada udalosti se muze dat do pohybu. Za zajimavou udalost z posledni doby povazuji Putinovo prohlaseni, ze Rusko nema na dobyti Charkova vlastne vubec zadny zajem a nepovazuje to za svou prioritu. Ja to ctu tak, ze ruska armada proste na rozlousknuti tak tvrdeho orechu nema sily.

Šebesta

20. 05. 2024, 10:28

Pro Flek. Je to stále dokola. I když bych na chvílí připustil,že máte pravdu co se týče Ukrajiny. Myslím to že Rusko nemá co blokovat Ukrajině vstup do NATO tak přesto i tak se mělo jednat. Určitě by bylo lepší jednání o Ukrajině než válka,která zatím nemá konec ani řešení. A opět musím odkázat na preambuli kterou NATO má, tedy řešení sporů mírovými prostředky (jednání). Nějak to řešení od NATO mírovými prostředky postrádám a nejde jen o Ukrajinu. Srbsko,Irák atd.

Šebesta

20. 05. 2024, 16:37

Ještě k těm scenářům možného vývoje. To co píšete je možné ale je to jen jeden z možných scenářů.Já vám jich vyjmenuji hned několik. Může třeba Putin zemřit a nahradí ho někdo kdo bude chtít válku ukončit. Podobně to ale může být i naopak na Ukrajině dojdou k závěru,že to dál nemá smysl a budou sami iniciovat jednání s Rusy. Mimochodem Ukrajinci mnozí už zájem bojovat nemají ale pro naše média to je nepřijemná zpráva tak o ni raději neinformují. Myslím hlavně provládní tedy Čt a další normalizační . Nebo může i NATO a EU dojít k závěru časem,že to dál nemá smysl a oni mohou iniciovat jednání. Prostě těch scenářů je více.

Hammer

28. 06. 2024, 15:10

To je lež. Severoatlantická smlouva nemá žádnou preambuli, vy jste to ani nečetl. Jak překvapivé u ruského fízla.

Tady vám dávám úvod a článek 1.
(Washington D.C., 4. dubna 1949)
Strany této smlouvy znovu potvrzují svoji víru v cíle a zásady Charty OSN a svoji touhu žít v míru se všemi národy a
všemi vládami. Jsou odhodlány hájit svobodu, společné dědictví a kulturu svých národů, založenou na zásadách
demokracie, svobody jednotlivce a právního řádu. Jejich snahou je podporovat stabilitu a blahobyt národů v
severoatlantickém prostoru. Jsou rozhodnuty spojit své úsilí o kolektivní obranu a zachování míru a bezpečnosti. Proto se dohodly na této severoatlantické smlouvě:

ČLÁNEK 1
Smluvní strany se zavazují, jak je uvedeno v Chartě OSN, urovnávat veškeré mezinárodní spory, v nichž mohou být
účastny, mírovými prostředky tak, aby nebyl ohrožen mezinárodní mír, bezpečnost a spravedlnost, a zdržet se ve
svých mezinárodních vztazích hrozby silou nebo použití síly jakýmkoli způsobem neslučitelným s cíli OSN.


Pro pomalejší modely: "a zdržet se ve svých mezinárodních vztazích hrozby silou nebo použití síly jakýmkoli způsobem neslučitelným s cíli OSN."


Cíle OSN vám mám sem dát také nebo si je jako svobodný člověk najdete sám?

Hammer

28. 06. 2024, 15:12

Další lži. Ukrajině nezbývá nic jiného než bojovat, Rus je neuznává jako žádný národ ani stát. Jsou unavení, ale jakmile zvednou ruce, a oni to vědí, nebude s nimi žádné slitování. Nediskutujte tu pořád se svými zločinci z Ruska, to jsou jejich slova. Poturčenec horší Turka.

Hammer

28. 06. 2024, 15:05

První věta lež. Kde se zvětšilo riziko jaderného konflitku? V tom, co dostáváte za pokyny z Moskvy? Jedině tak. Ruské vyhrožování celému světu žerou už jen naši lídři a ruští fízlové.

Vojska SSSR naši republiku nepřepadla, to bylo předem domluvené a ze strany soudruha Dubčeka schválené. SSSR nás nikdy neokupoval, protože žádnou správu čehokoliv tady Sověti nikdy nevykonávali. jen sem přisunuli druhý Ukrajinský front poté, co ČSSR porušila svůj závazek držet dva útočné sledy podle doktríny VS - neměli jsme na to ekonomicky. Druhým sledem byl Ukrajinský front, ale byl umístě+n tak daleko, že první sled útočných jednotek VS, ČSLA, nebyl schopen ze své dislokace na Ukrajině řádně doplnit.

Rusové ve své historii pořád někomu vyhrožují. Brežněvovy plky nijak z toho scénáře nebvybočují.

Vaše bajky o tom, že by snad někdo měl ČSSR v roce 1968 pomáhat jste si vycucal kde? ČSSR byla největším vývozcem "terorismu" na světě, nejtvrdší jádro komunistického režimu, proboha.

Zvláštní je, že vy zřejmě odmítáte číst projev vašeho Hitlera z Moskvy, jaké cíle má. A Ukrajina je podle něho jen začátek. Cílem je získat zpět všechny jejich vazaly a obnovcit SSSR, a týká se to i naší země, kde Rus provedl teroristické útoky a označil nás za nepřátelskou zemi, jestli jste hluchý nebo navedený už není jasné. Laskavě si toho svého novodobého Hitlera přečtěte. Pak to zvláštní nebude.

Až padne Ukrajina, přijde válka na nás. Vy jste měli možnost volit mezi habnou a válkou, zvolili jste hanbu hrbení se před Ruským mužikem a stejně budete mít válku.

Pepík Knedlík

15. 05. 2024, 21:20

Bombe
Podle mě je to hra na "tichou poštu* mezi Amikama a Rusakama.
Novinky jsou stejný jako seznam, žumpa placená státem už od covidu, ale kde jsem cerpal informace?
Zde: https://www.denik.cz/ze_sveta/usa-provedly-prvni-test-rakety-zakazane-vypovezenou-smlouvou-inf-20190819.html

Bombero

15. 05. 2024, 22:40

PK- jsem rád, že jste dal odkaz na článek, kde se píše, že amíci otestovali raketu až po vypovězení smlouvy, na které upozornovali už dávno a že russáci už dávno testovali a ani neměli koule to přiznat. Jen mě udivuje, že russák neřekl, že mají ty rakety dostřel 499,9km...
"...Novinky jsou stejný jako seznam, žumpa placená státem už od covidu..."- to tvrdil kdo? Okamura, peterkovánebo vrábel.
A jinak, chcete tvrdit, že si bureš platil svoji konkurenci?

Slavoslav

16. 05. 2024, 08:09

tak pepik za relevantne media povazuje parlamenti listy, nejaky matric ci co to raz nalinkoval (to bol iny skvost) a ine dezoledia ktore uverejnia kazdú kravinu. on bude z tych co octuju chemtrails

Pepík Knedlík

16. 05. 2024, 08:30

Bombe
Že seznam dostaval prachy za dezinformace za Babiše a Hamacka se provalilo a vse se zametlo jak je v CZ zvykem. Cela ta akce "covid" stále nese svy plody, který lze snadno pozorovat. Nevim jak tady, ale v německu se vláda omluvila za tehdejší situaci a omezování občanů i s následky po ockovani.

Pepík Knedlík

15. 05. 2024, 10:40

Naskýtá se otazka kdo první porušil smlouvu z roku 1987 a první odstoupil. Pro USA byla velice nevýhodna, protože už brání USA čelit raketovému vzestupu Číny. Proto USA slovy Trumpa vypověděly smlouvu s Ruskem a to zareagovalo stejně. Spojený staty aktivně vyvíjejí nové rakety INF. Prostě taková je reakce a odezva.

Slavoslav

15. 05. 2024, 13:53

vzhľadom na to ako intenzívne svojho času promovala rusacka propaganda, ze Iskander z Kaliningradu moze zasiahnut aj CR tak potencialne prvy a jediny kto porusil tu zmluvu je rusak.

ale odstupili od nej USA. porusit a odstupit nie je to iste ako to podsuvas pepane

Bombero

15. 05. 2024, 19:36

PK-"Washington na to, že chce vypovědět smlouvu, upozorňoval Moskvu delší dobu. Rozhodnutí je podle Pentagonu reakcí na porušování této dohody, důvodem je nová ruská střela s plochou dráhou letu SSC-8 (v Rusku označovaná Novator 9M729), která má mít podle Američanů dolet 2500 kilometrů. Ruští generálové tvrdí, že dolet jejich nové rakety nepřesahuje 480 kilometrů."
Pěkná pohádka, že raketa má max dolet 20km před limitem smlouvy....

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-amerika-usa-odstupuji-od-raketove-smlouvy-s-ruskem-z-roku-1987-40269853
https://zahranicni.hn.cz/c1-66301170-vypovime-smlouvu-o-likvidaci-raket-z-roku-1987-oznamil-trump-rusko-ji-podle-usa-nedodrzuje

takže kdo první porušil a kdo první odstoupil není ta samá země...