EXCALIBUR
CZUB
CZUB

Rusko zveřejnilo první video z letu nového bezpilotního letounu

 13. 08. 2019      kategorie: Vojenská technika      4 komentáře

Ruské ministerstvo obrany na konci minulého týdne zveřejnilo první záběry, na kterých je zachycený jejich nový bezpilotní letoun během letu ve vzduchu. Jmenuje se S-70 Ochotnik-B a hned na první pohled je jasné, kde se Rusové při jeho návrhu inspirovali – tvary a silueta letounu připomíná americký strategický bombardér B-2. Ochotnik  byl poprvé spatřen už loni v lednu, informací o něm se však objevilo pomálu. Rolí tohoto stroje je přímá podpora klasických pilotovaných letounů, pro které bude zajišťovat likvidaci pozemních cílů, zejména systémů země-vzduch. 

ochotnik_03
Foto: Ruský bojový dron S-70 Ochotnik (lovec) | printsreen z YouTube

Agentura TASS vydala prohlášení, že první oficiální let nového bezpilotního letounu proběhl 3. srpna a trval zhruba 20 minut. Letoun na dálku ovládal operátor z blízkého letiště. Během těchto dvaceti minut letoun provedl několikrát obkroužil letiště, vystoupal do výšky 600 metrů a následně úspěšně přistál. 

Psali jsme: Americký cílový letoun 5. generace 5GAT

Video: První let nového ruského bezpilotního letounu S-70 Ochotnik  / YouTube

Za vývojem stroje stojí inženýři z Ruské společnosti Sukhoi. Letoun by měl údajně vážit zhruba 20 tun, což je na bezpilotní letoun neobvykle vysoká hodnota (F/A 18 Super Hornet váží 16) a měl by být schopný uletět až pět tisíc kilometrů. 

ochotnik_02Foto: Ruský bojový dron S-70 Ochotnik (lovec)

Psali jsme: GAZ-2330 - TIGR

Nový ruský bezpilotní letoun poslouží k testování několika kriticky důležitých systémů, které budou využity v budoucích projektech. Jednak jde o nový systém umělé inteligence, který by měl nový dron pohánět a pokud se osvědčí, některé jeho prvky se objeví i v nové generaci ruských stíhaček. S-70 Ochotnik-B bude možné ovládat jak manuálně, skrze vybraného operátora, nebo bude fungovat autonomně. Lidský element však bude stále přítomný zejména v otázkách použití minuce. Schvalování útoků bude podrobeno lidskou kontrolou a dron tak v těchto ohledech nebude zcela samostatný. 

 Autor: Dominik Z.

CENOVÉ BOMBY (872)

Komentáře

cyklista

15. 08. 2019

Milý Hano, tomu se říká trollení, když někdo postuje příspěvky off-topic a normální admin by to měl mazat. Nicméně, pokud mi vysvětlíš souvislost demence buď konstruktérů ochotnika nebo autorů propagandy a hoaxu o kouzelných schopnostech rusáků, rád ti odpovím.

Hana

15. 08. 2019

Milý cyklisto, nechceš pochopit, že ruská hlava nemusí být hloupá ?
Posádku amerického torpédoborce prý totálně demoralizovala nová ruská zbraň v ČERNÉM MOŘI – co tam asi dělali tak daleko od své domoviny ?
28. 4. 2014 Zdálo by se, že letadlo, které je pro obranné systémy lodě snadným cílem. Předpokládejme tedy, že poté co aktivovalo systém „Chibiny“ na své palubě v bezprostřední blízkosti lodi Donald Cook, veškerá protivzdušná obrana torpédoborce selhala.
zdroj
http://www.novarepublika.cz/2014/04/posadku-americkeho-torpedoborce-pry.html

cyklista

13. 08. 2019

Milý emane, tvůj popis stealth letounu je výborný, je ovšem otázkou, proč se jím neřídili sovětští konstruktéři a postavili něco takového jako ochotnik, kde přehnaně velký motor ze stíhačky trčí vzadu z trupu. Zvláštní také je, že podle prezentace by dron měl mít vlastně lepší stealth vlastnosti, než nejmodernější stíhačka SU57, takže z boje se bude vracet dron, zatímco stíhačku s pilotem tam někde sestřelí?

Eman33

13. 08. 2019

Základním prvkem, který pomáhá ukrýt letoun před signálem radaru, je jeho tvar.
Aby byl profil i povrch letounu ideální pro rozptylování signálu radaru, je třeba schovat do jeho trupu a pod povrch všechno, co by narušovalo ideální tvar. Zbraně jsou skryté v pumovnicích a navigační i komunikační technika je umístěna v plochách na křídlech a trupu. To, co nelze skrýt vytvarováno tak, aby pomáhalo s odrážením signálu pryč od radaru. Nepřátelská letadla na obloze nesledují jen signály radarů, ale také jiná čidla. Jedním z nich je i infračervené navádění protiletadlových raket pomocí tepelné stopy, kterou za sebou zanechávají motory letadel. Ty je tedy potřeba udržet co nejchladnější. Jejich tvar a umístění je proto uzpůsobeno tak, aby je ochlazoval vzduch proudící kolem letadla. Konce trysek jsou pak vyráběny ze speciálních keramických materiálů, které pohlcují teplo. Současná vojenská letadla létají tak rychle a tak vysoko, že optická viditelnost pro ně není problém. Když je totiž uvidíte, je na obranu už pozdě. Skrývat se však musejí před elektronickými systémy, které by jejich přítomnost dokázaly odhalit včas. Nejdůležitější je přitom dosáhnout toho, aby se signál z radaru neodrazil zpět k přijímači a nesdělil tak polohu letadla. Zároveň musí pilot omezit práci vlastních naváděcích a komunikačních prostředků, které se dají na dálku také vystopovat. Pak je pro většinu obranných systémů neviditelný.

Přidat komentář

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací