EXCALIBUR
CZUB
CZUB

Rusové chtějí obnovit projekt velkého obojživelného letounu Albatros

 07. 09. 2019      kategorie: Vojenská technika      14 komentářů

Ruské vojenské námořnictvo pravděpodobně dostane do své výzbroje největší obojživelný letoun na světě - Berjev A-42 (A-40) Albatros. Jeho posláním bude především vyhledávání a sledování ponorek protivníka, a také pátrací a záchranné akce. 

A-40.Albatros.Paris-1991.PD
Foto: A-40 na výstavě v Paříži v roce 1991 | US Gov.

Letoun A-42 Albatros může být nově vybaven dvěma turbovrtulovými motory D-27, které mu umožní dolet s vnitřní zásobou paliva až 9300 km, a pro další zvýšení doletu může také využít  systém pro tankování za letu. 
A-42 Albatros podle zveřejněných informací obdrží vyhledávací systém s radarovou průzkumnou a cílovou stanicí a televizním a termovizním blokem, sonarový modul, moderní navigační a komunikační systémy a také zařízení pro měření parametrů mořských vln.

Psali jsme: Vychytaný český armádní mobilní most AM-70 EX

Ruské ministerstvo obrany plánuje údajně získat zatím tři jednotky A-42 Albatros. Předběžné plány na obnovení výroby obojživelných letadel Albatros oznámila korporace OAK v září roku 2018. V březnu 2016 náčelník námořního letectva Černomořské flotily plukovník Gennadij Zagonov dokonce řekl, že do roku 2020 budou protiponorková obojživelná letadla Be-12 nahrazena stroji Albatros.

Beriev_A-40_Gelendzhik_2Sept2004
Foto: Berjev A-40 Albatros | Wikimedia Commons

Albatros byl původně vyvíjen pro světské vojenské námořnictvo ve verzi A-40 určené pro protiponorkový boj, a ve verzi A-42 bez výzbroje určené pro pátrací a záchrannou činnost. Současný nový vývoj asi však směřuje k jednomu univerzálnímu stroji.  

Psali jsme: Železný prcek Terrier: Pane, půjdeme si hrát?

První let A-40 Albatros proběhl v prosinci roku 1986. Byly vyrobeny pouze dva letové prototypy a jeden neletový určený pro statické zkoušky. Verze A-42 zůstala ve fázi nedokončeného prvního prototypu.

Video: Berjev A-40 Albatros / YouTube

O pohon letových prototypů A-40 Albatros se staraly dva dvouproudové motory Aviadvigatěl D-30KPV s maximálním tahem po 117,7 kN a dva pomocné startovací proudové motory typu Kolesov RD-36-35 s maximálním tahem po 23 kN. U letounů se počítalo s použitím pátracího radiolokátoru typu Sokol a výzbrojí tvořenou torpédy Orlan, raketo-torpédy Koršun, Jastreb a Orjol, různými pumami a námořními minami do celkové maximální hmotnosti 6500 kg. 

Be-42_rear_view_-_Fairford_96
Foto: Berjev A-40 Albatros | Wikimedia Commons

Berijev A-40 Albatros (v kódu NATO "Mermaid") je sovětský, resp. ruský obojživelný dopravní a vojenský létající člun z druhé poloviny osmdesátých let 20. století. Vzlet prvního prototypu z pevné plochy se uskutečnil v roce 1986, vzlet z vodní plochy o rok později. Roku 1991 se letoun účastnil výstavy na aerosalonu v Paříži. Letoun byl zamýšlen jako náhrada za stroje Berijev Be-12 a také Iljušin Il-38, ale kvůli rozpadu SSSR[2] byl projekt zastaven a vyroben byl pouze jeden prototyp; druhý byl ze 70% dokončen.

CENOVÉ BOMBY (926)

Komentáře

Oleg

14. 09. 2019

AMERICKÁ MATEMATIKA
Milý cyklisto, tak to máš pravdu - to východ nepamatuje
Učitelku matematiky ze staré západní školy převálcuje postfaktická Amerika.

Tak to nás čeká!!!! - tvrdá realita
https://www.youtube.com/watch?v=Zh3Yz3PiXZw

cyklista

12. 09. 2019

Ano milý Olegu, s výjimkou severního ruska a československa.
Nechceš konečně začít chodit někam do školy, aby ses naučil vnímat psaný text? Třeba univetzita třetího věku je u nás dost populární, ovšem v rusku to může být jinak.
Víš, ono taky dost záleží na výchově a kulturních tradicích a v tom od vás rusů lišíme zásadně.

Oleg

12. 09. 2019

Milý cyklisto - trochu osvěty neuškodí k cestě "na zem"
Pouze cyklista je výjimka a tomu i věřím
Východní a západní Slované tvoří geneticky velmi podobnou skupinu lidí. Jistá výjimka je pouze v populaci severního Ruska, která je geneticky smíšena s ugrofinským etnikem a v československé populaci, která vykazuje větší příbuznost se západoevropskými národy, ale i tak se geneticky jedná o jednu velkou slovanskou populaci obrazně řečeno od Aše až po Vladivostok. Na rozdíl od toho jižní Slované od Bledu až po Varnu vykazují velkou genetickou shodu se svými balkánskými neslovanskými sousedy, ale od severních Slovanů (západních i východních) se liší. Ruští vědci z toho usuzují, že Slované, když se šířili po Evropě, tak si sice dobře uchovali svůj jazyk, ale nabrali do sebe genofond místních neslovanských etnik. Tento genofond rozdělují na takzvaný východoevropský substrát, který dnes v sobě mají východní a západní Slované, a na takzvaný jihoevropský-balkánský substrát, který převzali jižní Slované. Každý slovanský národ si drží svoji vlastní identitu, kterou přispívá do společné mnohonárodnostní evropské civilizace.
http://slovane.org/ze-sveta/146-rozdily-mezi-slovany/

cyklista

10. 09. 2019

Milý Olegu, my západní Slované nemáme s vámí východními etnicky nic společného, najdi si třeba nějaké rozbory DNA. Bohužel ani kulturně, rusáci by strašně rádi vládli všem, přitom si neumí ani vládnout doma, viz třeba stav zdravotnictví.
A k letadlu. Komu to budou prodávat?

Oleg

09. 09. 2019

Pavle,co by jste chtěl ?
Rusové jsou stejně jako Češi - Slované a co by jste po Slovanech chtěl za zázraky ?

Pavel

08. 09. 2019

@ Já - nerekl bych nenavistne tazeni. Spis je to vlastni ceska zkusenost. Ono totiz z ruska neprislo nikdy nic dobreho. A v oblasti zbrani uz vubec ne. Takze averze k ruskym becem a zbranim je namiste.

08. 09. 2019

Nejsem rusofil, ale to vaše nenávistné tažení proti všemu ruskému je hnusné, asi jste moc mladí a tak si vlezte germánům do zadnice.
Někdo píše o onucích. Na vojně jsem je nosil raději než ponočky. Pravda měli jsme tam party z Prahy a to byla sebranka frajírků, kteří ponožky vyhodili neb chyběla maminka, aby jim je vyprala.

Verča

07. 09. 2019

Jan Pinkava
Tohle už je vyzkoušené a jen tam dají vrtule. Asi vědí proč.

Verča

07. 09. 2019

Oleg
Proč bohužel?
To první nejsou Rusové, i když je pravda, že za 2. světové několik Catalin licenčně vyrobili.
To druhé jsou Turci a ač jsou v NATO, tak bych si nebyla moc jistá, že jsou to spojenci.

Verča

07. 09. 2019

Petr Hejna
S tím si poradí http://www.beriev.com/eng/A-42PE_e/A-42PE_e.html

kalfa

07. 09. 2019

Kdo se nepoučil vlastní historie, prožije si ji ještě jednou. Takže kdy můžeme čekat další hospodářské zhroucení Ruska?

Delta

07. 09. 2019

K obojživelnému letadlu lze přijet po moři autobusem, jak je to běžné v Holandsku.
Autobus obojživelník po moři v Holandsku již běžně jezdí
Včetně cestujících a může jezdit i k hydroplánům s potravinami i zbraněmi podle potřeby
https://www.youtube.com/embed/CLr-q6yJ4m0#t=1

Monarchista

07. 09. 2019

No a proč to nezkusit? Jednou to již fungovalo v USA i SSSR, nevím.

Oleg

07. 09. 2019

Bohužel musím uznat,že Rusové jsou v hydroplánech špička
Rusové nás hezky naštvali jak jsme byli na rybách
• Adrenalin na rybách v Rusku:thumbsup:
https://www.youtube.com/watch?v=XJG6suDdiNk

• Naši spojenci se snaží,ale zatím mají s obojživelným letadlem i
takové problémy s podvozkem, gde udělali chybu ?
https://www.youtube.com/watch?v=-hDgtyIbD-M

Přidat komentář

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací