EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Ruští trestanci naverbovaní k boji na Ukrajině se po návratu domů uchylují zpět ke zločinu

 17. 03. 2024      kategorie: Události      46 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Rusko minulý rok přikročilo k zajímavému konceptu. Tehdejší velitel Wagnerovců, Jevgenij Prigožin, objížděl ruské věznice a verboval trestance pro boj na Ukrajině výměnou za svobodu po odsloužení bojového turnusu. A zájem byl obrovský.

Rusům se podařilo získat desítky tisíc vězňů, kteří byli ochotní výměnou za svobodu i položit život na Ukrajině a tím i desítky tisíc postradatelných vojáků. Ruští trestanci se formovali do speciálních útočných praporů Storm-Z, jejichž jediným úkolem bylo pochytat co nejvíce ukrajinských střel. Ruští trestanci nejčastěji útočili masově a v lidských vlnách, bez potřebné dělostřelecké podpory, jejich úkolem tak bylo v poli zemřít a tím odhalit pozice, odkud Ukrajinci střílejí. Jejich hlavním bojištěm se stal Bachmut. A v umírání a odhalování nepřátelských pozic byli úspěšní, Rusům se nakonec po téměř 10 měsících podařilo Bachmut dobýt. Ukrajinci na masy lidských vln vyplýtvali velkou část své munice, ať už do pěchotních zbraní, tak i dělostřeleckých granátů a regulérní ruská armáda tam měla následující boj výrazně snazší. To ovšem za cenu obrovských ztrát. Podle Mezinárodního institutu strategických studií přišlo Rusko u Bachmutu přes 138 000 vojáků, z toho 43 000 v boji zemřelo a 95 000 jich bylo zraněno. Podle institutu téměř 70% všech mrtvých ovšem byli propuštění trestanci. Ukrajinská strana své ztráty nezveřejnila, ovšem podle nezávislých ukrajinských médií se podařilo zjistit jména 4 540 ukrajinských vojáků, kteří v bitvě o Bachmut zemřeli, počet ztrát je tedy téměř 4:1, tedy čtyři mrtví Rusové na jednoho Ukrajince. 

trest_01Foto: Ruští trestanci nejčastěji mířili k Wagnerovcům, nyní pak ke speciálním sebevražedným praporům Storm Z. | Wikimedia Commons / Public domain

Ruští trestanci  měli v boji zemřít. Ve vězení jim bylo slíbeno, že pokud odslouží v bojové zóně 6 měsíců, budou jim prominuty všechny tresty a mohou se poté vrátit domů. Měly být prominuty i ty nejvážnější tresty a příslib domů získali i sériové vrazi či kanibalové, což se ukázalo ovšem problematické, jelikož se velkému počtu trestanců podařilo přežít a navrátili se zpět do běžného života, kde se – nepřekvapivě- začali opět dopouštět zločinů. 

Pole dostupných informací se o běžného života v Rusku vrátilo na 32 000 trestanců, mezi nimi se nachází muži, kteří byli uvězněni za mírnější zločiny, jako třeba neplacení daní, drobné krádeže, či neplacení výživného, ale jsou zde i vrazi, kanibalové, či násilníci, kteří po návratu domů začali páchat zločiny. To vyústilo i v tragikomické situace, kdy například ruský prezident Vladimír Putin, osobně připnul Řád Odvahy Hayku Gasparyanovi, muži, který si měl za ozbrojenou loupež banky v roce 2022 odsedět sedm let ve věznici s nejvyšší ostrahou v Rjazani. 

Další příklad tragikomické situace se udál v jihoruském městě Ipatovo, kde byla odhalena pamětní plaketa vrahovi Nadiru Gizatullinovi, z ato, že zemřel na Ukrajině. Gizatullin byl v roce 2008 odsouzen ke čtyřem letům vězení loupežné přepadení, při kterém zastřelil majitele domu, který se snažil vykrást. Po propuštění se Gizatullin dopustil další vraždy, když 1. dubna 2018 deseti ranami v opilosti ubodal řidiče taxíku Pavla Porochnyje, jeho tělo naložil do kufru a několik dní s ním jezdil po městě. Na čin se přišlo, až když znovu opilý Gizatullin havaroval a z místa nehody utekl. V roce 2019 byl odsouzen k 19 letům vězení. K Wagnerovcům se přidal 1. října 2022 a u Bachmutu zemřel 7. ledna 2023. 
Odhalení pamětní desky s jeho fotografií a textem „Poznat, zapamatovat a být na něj hrdý.“ organizovala místní buňka ruské komunistické strany. K tabuli se vyjádřila Olga Cholodovová, první tajemnice místní komunistické strany s tím, že podle prezidenta Putina trestanci svou službou odčinili své hříchy a Gizatullin tedy již žádné vraždy nespáchal a jedná se o místního hrdinu. Taková výpověď přilil ještě více oleje do ohně v již tak nespokojené místní komunitě. Výstižnou odpověď řekl Vitalij Porochnyj, otec zavražděného Pavla.  "Jaký druh odpuštění může existovat pro vrahy a násilníky? Dokážu pochopit odpuštění drobného zločinu. Ale vzít život mému synovi bodnutím do zad...a teď úřady říkají, že boj na Ukrajině rehabilituje každého. Neodpustil jsem mu a nikdy neodpustím!" 

Více než velkých městech, je situace horší v menších městech a na vesnicích, kde se všichni mezi sebou znají, jako například ve vesnici Pjalma na severu Ruska, kde žije méně než 1 000 obyvatel. Právě sem se vrátil po služebním turnusu vrah Valerij Minin, který byl v roce 2019 odsouzen k osmi letům vězení za vraždu kamaráda Sergeje Pokotila. 

Pro službu na Ukrajině se mohou přihlásit jacíkoliv vězni, bez ohledu na to, jak dlouho ve vězení strávili. Na svobodu se dostal tak i Vladislav Kanyus z obce Kemerovo na Sibiři. Vladislav Kanyus  v roce 2022 několik hodin brutálně mučil svou partnerku Věru Pechtělevovou, až ji nakonec utýral k smrti častým dušením a bodáním nožem. Na jejím těle bylo nalezeno více než 100 hlubokých ran od nožů různých velikostí. Odsouzen byl v červenci 2022 k 17 letům vězení, ovšem ve vězení si nepobyl ani měsíc a již v srpnu 2022 byl naverbován k Wagnerovcům. V únoru 2023 byl v tichosti propuštěn na svobodu a vrátil se do obce Kemerovo, kterou od té doby provází strach. Ze stejného vězení se domů dostal také Demjan Kevorkjan, dvojnásobný vrah, který v roce 2016 brutálně zavraždil mladý pár, když je potkal na silnici opravovat poškozenou pneumatiku svého auta. Kevorkjan poté auto zapálil a ohořelé kosti páru pohřbil nedaleko v mělkém hrobě. 

trest_03Foto: Wagnerovci na Ukrajině | Ria Novosti

Významným činem se také stalo znovu uvěznění Igora Sofonova, odsouzeného drogového dealera, který byl po odsloužení bojového turnusu propuštěn na svobodu. V jednotce se seznámil s Maximem Bočkarevem, také drogovým dealerem. Zkamarádili se a po odsloužení turnusu se vydali do vesnice Derevnaoje, odkud pocházel Sofonov. Ten se stal i tváří ruské propagandy, kdy v televizním interview vypověděl, že svých zločinů lituje a služba na Ukrajině ho nadobro změnila k lepšímu. Škoda, že se těchto slov nedržel, jen měsíc pro svém propuštění s Bočkarevem ve vesnici Derevnaoje ubodali k smrti šest lidí. 

trest_02Foto: Sofonov a Bočkarev se snažili zahladit stopy, proto dům, ve kterém zmasakrovali šest lidí, posléze zapálili | Ria Novosti

Jedná se pouze o malpou část z velkého problému, které Rusko v současnosti trápí. Na protest vzniklo několik iniciativ, které mají za úkol na zvěrstva osvobozených zločinců upozorňovat a nenazývat je hrdiny, jedním z nich je i portál Nasiliu.net, nicméně ruská vláda všechny tyto organizace označila za „zahraniční špiony“ a zakázala jim činnost. Každopádně zločiny způsobené propuštěnými trestanci a celková nespokojenost veřejnosti byly tak velké, že od 25. ledna 2024 ti trestanci, kteří se přihlásí k boji na Ukrajině, nebudou po šesti měsících propuštěni, ale budou sloužit až do konce války. Každopádně den před přijetím této změny, 24. ledna, osvobodil ruský prezident Putin dva usvědčené kanibaly, Denise Gorina, který mezi léty 2003 a 2022 zabil a snědl tři své oběti a satanistu a kanibala Nikolaje Ogolobjaka, který v roce 2019 při satanistickém rituálu zavraždil a snědl čtyři teenagery. 

Tento článek není ani zdaleka kompletní, propuštění trestanci se v Rusku dopustili tisíců trestných činů - od krádeží, přes prodej drog až ke znásilněním a vraždám. V tomto článku jsou uvedeny jen ty nejznámější případy.

Zdroj: The Moscow TimesWashington PostNovaja GazetaRia Novosti

 Autor: Tomáš Svoboda

Komentáře

KorbenDalas

22. 04. 2024, 11:40

V letech 1999-2004 když jsem sloužil v žatci jsem měl kamoše který sloužil ve věznici nedaloko žatce a od něj mám info že v čr v tu dobu byly i pro vzně mobilizační plány, měli být odesláni k nějakým útvarům které byly v ramci mobilizace vytvořeny. Jestli to nebylo od té doby zrušeno tak to platí nejspíš do dnešních dnů.

Pepík Knedlík

21. 03. 2024, 11:48

Slavomír a Cz
Máte oba pravdu, že články který odkatuju jsou starší, ale o to vic aktuální a migrace pokravovala od Majdanu vedele dal a bvajka ji jen urychlila.
Zde zajímavý čtení z roku 2015 a porovnejte co se zmenilo nebo vlastně nezměnilo:
https://commons.com.ua/uk/postmajdanivska-ukrayina-vijna-j-tendentsiyi-totalitarizmu/

Slavoslav

21. 03. 2024, 13:34

Knedlik

nic v zlom, ale toto je podobne kvalitny zdroj ako matrix a rozhodne nemam chut stracat cas komunistickou propagandou

Pepík Knedlík

18. 03. 2024, 10:52

Celkem pohoda. Tisíce Ruských vězňů to ma za sebou a kdo se osvědčil ma svobodu nebo školí další zabijáky.
Nedělal by bych si žádný iluze, že podobně postupuje Ukrajina.
Už v roce 2015 nechteli Ukrajinci do armady a stovky tisíc jich uteklo kam se dalo.
"Radši vězení, než bojovat za tuhle vládu.’ Mladí Ukrajinci nechtějí do armády
28. dubna 2015 6:00
Nechápou, za co bojují. Nevěří své vládě. Raději půjdou do vězení, než sloužit v armádě. Mladí Ukrajinci ignorují povolávací rozkazy a snaží se vojenské službě vyhnout, jak to jen jde. Jak sami říkají, padnout za vlast, ve které musejí na bochník chleba pracovat dva dny v továrně, je příliš neláká.
Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/radsi-vezeni-nez-bojovat-za-tuhle-vladu-mladi-ukrajinci-nechteji-do-armady.A150426_113303_ln_zahranici_mmu
Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/radsi-vezeni-nez-bojovat-za-tuhle-vladu-mladi-ukrajinci-nechteji-do-armady.A150426_113303_ln_zahranici_mmu

Slavoslav

18. 03. 2024, 11:07

ja ti sice nechcem kazit tvoj zdroj z roku 2015, ale prieskum pred vojnou ukazal, ze Ukrajinci spolu s Tureckom a Finskom boli narody v Europe kde najvacsie percento ludi bolo ochotne branit svoj stat so zbranou v ruke a i teraz je podla prieskumov verejna mienka proti akemukolvek mieru, ak by to znamenalo vzdat sa.

Ze sa v 40 milionovom narode najdu statisice ludi co bojovat v prvej linii nechcu? To fakt nie je prekvapive

https://brilliantmaps.com/europe-fight-war/

Czertik

18. 03. 2024, 17:27

pepik

jenze link z 15 kdyz dnes je 24 uz moc aktualni neni, vid ?

Pepík Knedlík

18. 03. 2024, 20:00

Cz
Máš pravdu, před lety cca 2015 mela UA 40 mega občanů a dnes s bídou 23 mega. A to se piše rok 2024. Kde udělali "demokrati" chybu?

Slavoslav

19. 03. 2024, 11:26

zapadny? dovolili rusakovi rozputat vojnu a ked uz zacala tak su posraty ju razantne ukoncit poriadnou podporou pre UA

Pepík Knedlík

19. 03. 2024, 12:44

Slavomíre
Myslim ty totalitni co si říkají "demokrati" na UA. Celá UA nema s demokracii nic společnyho, ale říkejte to ...

Slavoslav

19. 03. 2024, 12:55

Knedlik

a mas k tomu aj nejake pdoklady, alebo len pindy?
Je tam napriklad vlada de facto jedneho muza ktory si opakovane meni ustavu, aby sa udrzal pri moci? Zomiera ci do vazby tam ide kazdy relevantny politicky oponent? Je tam pod statnym dozorom spravodajstvo? Ake volebne podvody tam boli zdokumentovane?

UA zdaleka nie je idealna, ale v porovnani s mnohymi svojimi susedmi ako rusakovo, Bielorusko ci Madarsko je to vzor demokracie

Czertik

19. 03. 2024, 15:50

pepik

a jak si prisel na to zde dnes ma ukrajina 23 mil ?
a demokrati chybu neudelali, masivni odvliv lidi zacal po ruske invazi, ne pred ni.

Czertik

19. 03. 2024, 15:54

pepik

ukrajina ma spostu much, i masarek, ale ve srovnani s ruskem ci vbeloruskem je to raj na zemi.
ano, je tam obrovksa korupce, ale to diky tomu ze je tam stale zbytecne moc podniku statnich ci polotatnich a stale tam touzi po fata morgane "kapitalisticky zit, socialisticky pracovat".

ale je taky pravda, ze co se tyka statnich zakazek, tak v cesku je korupce na daleko vyssi urovni nez na ukrajine.
jediny stat vice zkorumpovany je rusko.

Slavoslav

20. 03. 2024, 07:37

Czertik

pretoze Pepik tu prebera dezole argument, ze vojnovy utecenec uz nie je Ukrajinec, inak sa to vysvetlit neda.

Ved predsa aj Cesky letci co utiekli z protektoratu bojovat do GB uz neboli Cesi. Vsak Pepik?

Pepík Knedlík

20. 03. 2024, 08:06

Slavomíre
To nejsou pindy. Cenzura, zákaz tisku i politickych stran, samozvany soudy atd..
"Exodus Ukrajinců: V cizině jich pracuje přes pět milionů, nejvíc v Rusku"
EuroZprávy.cz

ČTK
EuroZprávy.cz , ČTK 6. února 2019 9:29


Ostatní nemůžu dohleda, ale tohle je fajn:"
https://www.lidovky.cz/svet/ukrajinsky-vychod-zustal-dusi-i-telem-v-sssr.A141107_180415_ln_zahranici_sho

Pepík Knedlík

20. 03. 2024, 08:09

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ukrajina-valka-rusko-cia-gur-zpravodajska-sluzba-vojenska-rozvedka-zelenskyj-biden-obama-budanov.A240226_114536_zahranicni_dtt

Slavoslav

20. 03. 2024, 08:30

Ou jee, dlasi clanok z roku 2015, nezaspal si trochu dobu?

A bud konkretny, ktore strany a z akeho dovodu boli zakazene? Aky tisk, ake samozvane sudy?

Czertik

20. 03. 2024, 16:34

slavoslav

vojnovy utecenec sice neztraci obcanstvi, ale vetsinou opousti svuj domovsky stat.
me slo o to, ze utecencu v cesku, polsku a jinde po zacatku invaze se pocita tusim kolem 4 mil po cele evrope, coz me nestymovalo s pepikovymi cca 17 miliony mimo ukrajinu.

Czertik

20. 03. 2024, 16:42

pepik

tak nejak nechau v cem sou ty tvoje clanky "revolucni".

to, ze pred invazi hodne ukrjinccu pracovalo v cizine se vseobecne vedelo, jenom dneska rusko neni nejvetsim zamestnavatelem ukrajincu, protoze ti co mohly z ruska zdrrhly a ti co nemohli, v rusku vesmes oficialne neexistuji.

Czertik

20. 03. 2024, 16:45

pepik

nechapu v cem vidis, ze cia pomaha ukrajine od 14 proti rusku.
velmi slozita otazka - v kterem roce rusko ukradlo krym a de fakto rozpoutla obcansokou valku na ukrajine ?

Pepík Knedlík

21. 03. 2024, 06:53

Slavomíre
Východní Evropa i Asie je tvořena totalitními rezimy. Jestli si myslíš, že UA je výjimkou tak je někde v informacich, ktery mas velká díra.
Nevim jestli jsi zaujatý vůči Madarum, ale rad k nim jezdim a nevitil jsem se omezovány ci sledovány.
Jen tak namátkou co se změnilo na UA: zakaz "proruskych" politickych stran, zakaz kanfidovat clenum komunisticky strany, zakaz vysílání tri komercnich tv atd..
Beneš byl totalitni politik, zavistivec i neschopný politik, ale nezakazal před valkou ani jednu stranu. Po valce již ano. Duvod byl zřejmý, paktobal se od 43 s komunisty.

Slavoslav

21. 03. 2024, 08:31

Knedlik

ako pisem UA urcite nie je idealna, ale nie je to ani diktatura a proti Madarsku (proti ktoremu nahodu nemam nic, len poznam na rozdiel od teba Orbanove kroky ktorymi si zbaetonoval moc ako ucelova zmena volebneho systemu) su ich volby ferovejsie.

ake proruske strany boli zakazane? ake TV boli zakazane?

konkretne

Pepík Knedlík

21. 03. 2024, 10:56

Cz
Kdo z UA odejde už se nevrátí a jestli odcházejí od roku 2014 po majdanu naprosto chápu

Pepík Knedlík

21. 03. 2024, 13:34

Slavomíre
Ty me bavis. To je jako hra najdi poklad. Ty mas mapu a ja kvér. :smile: Určitě si to dohledas sam.

Slavoslav

22. 03. 2024, 08:22

Knedlik

och tuto hru poznam. Zem riadia zidojasteri, Putin je nastrcena babka a osoba vystupujuca na tomto fore pod nickom Pepik Knedlik je internetovy bot vyvinuty zidovskym zidojasterom.

Dokazy k tomu si iste najdes sam a ak to nedokazes len slabo hladas, je to pravda !!!

Tolko k tomu, ze trepnem blbost a oponent nech sa trapi dokazovanim, ze to tak nie je. V slusnej spolocnosti ked nieco tvrdim, tak to viem bud vyargumentovat, alebo dolozit zdrojmi

Martin23 .

19. 03. 2024, 15:08

PK:

nebráníte vládu, bránít svou vlast, to byste mohl vědět :)

Pepík Knedlík

20. 03. 2024, 08:09

M23
A proč

Slavoslav

18. 03. 2024, 08:07

Czertik

teraz som si vsimol tvoju otazku v jednej starsej diskusii tak odpoviem tu, aby ak sa tor ozvinie nemusime hladat v minulosti.

Malokto si to uvedomuje, ale kedze maximalny pocet europoslancov na stat je limitovany tak skutocne pri volbach ma hlas Slovaka ci Cecha vacsiu vahu ako hlas Nemca kedze na nas hlas vychadza viac "europoslanca". Nemci s tymto obmedzenim sami pre seba suhlasili, aby umelo oslabili svoje postavenie v europarlamente.

Co sa tyka dalsich tvojich otazok tak toto places na nespravnom hrobe. Nie je chyba Nemca, ze zo svojho statneho rozpoctu prispieva svojim polnohospodarom nieco navrch k eurodotaciam. A nie je jeho chyba ani to, ze sa v CR napriklad vo velkom pestuje repka, lebo je najvyhodnejsia pre polnohospodara a napriklad obilie potom dovazate. Kolko krat v obchode pozeras krajinu povodu a cielene si priplacas za ceske vyrobky z ceskych surovin?

Czertik

18. 03. 2024, 17:24

slavoslav

byl by nejaky link na to, jak presne se pocitaji hlasy na europoslance a jejich omezeni ?
skutecne by me zajimalo, jak je to s poctem hlasu na europoslance.
rekneme ze zaklad je nemecky poslanec s 1.
kolik potrebuji cesi ? 0,9 ? to vzhledem k rozdilu v populaci absolutne nic neznamena. zajimave by to zacalo byt az od 0,5 ci mene. ale i pri tomhle by nemeli nemci prehlasovat mensi staty, zvlast kdyz se domluvi s francouzi.

mylis se, ja sem nenarazel ze nemci dvaji bonus svym zemedelcum k eurodacim, ja sem narazel na to, ze nemci dostavaji o 20-46% na uplne stejnou plodinu EURODOTACI VICE nez cesi, a to i pri prepoctu na paritu kupni sily.
neni chyba nemcu (eu) ze se ve velkem pestuje repka, ale je chybou nemcu ze kdyby cesi chteli pestovat cukrovou repu, tak nejen ze zemedelcovi nedaji na ni zadne dotace, ale dokonce mu jeste seberou dotace na ostatni plodiny.

a k ceskym vyrobkum...tak ty v cesku skoro nekoupis, protoze skoro vsechny jabka (napriklad) se vyvezou do nemecka (byt by je nebyl problem vsechny prodat v cesku), ale misto nich se v cesku prodavaji jabka z polska, nemecka, spanelska ci jinudy.
schvalne premyslej proc.

Slavoslav

18. 03. 2024, 18:44

nie je to zrovna jednoduchý výpočet

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Member_of_the_European_Parliament

v skratke, minimálne má každý štát 6 poslancov, maximálne 96 a je to rozdelené pomerovo podľa počtu obyvateľov. Nemecko by malo mať podľa počtu obyvateľov viac ako 96

toto by zas zaujímalo mňa, máš link ohľadom pomeru tých eurodotácií

no zjavne preto, že pestovateľ v CR lepšie predá svoj tovar napríklad v Nemecku. ERGO český spotrebitel tú cenu nie je ochotný platiť

Czertik

19. 03. 2024, 16:20

slavoslav

mel by ses naucit davat lepe linky, ten co si dal, krome celkoveho poctu nic neukazal, ani nenaznacil matematiku, ale nasel sem odkaz, ktery te usvedcuje z toho ze si bud ummyslne kecal, nebo byl v omylu, mrkej.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Elections_to_the_European_Parliament

ano, nemci po lisabonu maji 96 poslancu, mene nez predtim, ale - prekvapko - pocty poslancu klesly i ostatnim statum.

schvalne, zaklady matematiky. kdy prijdes o vice procent ? kdyz ti klesne pocet z99 na 96 nebo kdyz ti klesne z 24 na 22 (a pak na 21) ?

o kolik ze to prisly clenu parlamenty staty stare eu a o kolik clenu nove staty v eu ?

a nedelej si iluze ze eu funguje nejaky princip rovnosti , dokonaly priklad byl manevr van leynove u one zname volby.

link na pomer eurodotaci nemam, ale muzes ti to najit sam. staci aby sis nasel kolik dostava jednotlivy clensky stat na zemedelskch dotacich, kolik obhospodaruje plochy a co vsechno se u nich pestuje.

a ta posledni veta....to je naprosto dokonaly blud, ktery ukazuje ze nic nevis.
muzu se te zeptat kde zijes a jak to mas daleko do nemecka, pripadne rakouska ?

pokud bys to mel moc daleko, tak se poptej mezi zmanymy, ci pripadne jdi na socialni site a tam se zeptek kolik stoji kilo jablek v lidlu, bile ci jakemkoliv jinem obchodnim retezci co pusobi jak v cesku tak i nemecku.

a prisel bys na to, ze kilo jablek v cesku kolikrat stoji vic nez v nemecku. coz je holy fakt.

Slavoslav

20. 03. 2024, 07:40

Czertik

ten co som dal popisuje ako je formovany EU parlament a jasne hovori, ze mensim statom staci menej hlasov na jedneho europoslanca ako Nemcom

do Nemecka chodim pravidelne na sluzobne cesty, prehlad o ich cenach mam. ALe OK, podme hrat tuto hru. Preco teda Cesky hospodar vyvaza jablka do Nemecka a nepreda ich doma?

Tajomna loby? Prikaz z Bruselu? Alebo volba penazenkou?

Slavoslav

20. 03. 2024, 07:51

este par holych faktov. Pri populaci EU 437 mil a 705 poslancov vychadza na jedneho poslanca cca 620 t obyvatelov ak by to bolo rovnomerne rozdelene.

Avsak nemci si volia jedneho poslanca na 880 tis obyvatelov kym cesi 1 na 500 tis obyvatelov. Tvoj hlas pri volbach do EU je 1,76 silnejsi ako hlas Nemca

Šebesta

20. 03. 2024, 11:23

Fajn, prečo český hospodár hovori po slovensky Dežo ?

Slavoslav

20. 03. 2024, 11:54

Cau lidi, preto, ze cesky dezolati si radi volia slovenskeho dezolata do cela statu.

Ten pocit ked idolom cekych flastencov je naturalizovany slovak a japonec NEHEHEHE

Šebesta

20. 03. 2024, 13:49

Slavoslav. Sám jsi dezolát, já jsem toho estbáka nikdy nevolil a ty dupo vy jste měli Maďara premiérem. Kdo byl Odor ? Tak tu moc nevyskakuj.

Slavoslav

20. 03. 2024, 13:57

Ale rusacka stetka, poznas to o trafenej husi? ked tak pekne gagas a vztahujes toho dezolata na seba.

Co sa tyka Odora bol a je to Slovak madarskej narodnosti, len ja na rozdiel od ceskych dezole voliacich Pitomia a Buresa nie som nacionalista a povod, nabozenstvo atd. slusneho cloveka je pre mna lahostajny. Ostatne, sam seba v prvom rade identifikujem ako Europana

Czertik

20. 03. 2024, 17:19

slavoslav

pokud plati ta tvoje premisa< ze malym statum staci mene lidi na europoslance, jak je mozne ze v % po reformach ztratily male (a zaroven nove) staty eu vice poslancu nez velke (a stare) staty eu ?
co rikas na to jak na rformch vydelalo spanelsko a rakousko ?
a srovnatelne polsko a bulharsko prodelaly ?

jinak, tak si dejme soucasna cisla
nemecko populace83,2 mil, coz nam pri 96 poslancich dela cca 0,866 mil na 1 poslance.
francie 67,75pri 74 dela 0,91
cesko10,5 pri 22 dela 0,47
rakousko8,95 pri19 dela 0,47
spanelsko47,42 pri54 dela 0,87
polsko37,75 pri51 dela 0,74.

ano, skutecne mas pravdu v tom, ze mensim statum staci na 1 poslance mensi populace (coz sem nijak nezpochybnoval), jen sem upozornil na to ze ony reformy postihly nove staty eu hure nez stare staty eu, coz ti si nijak nedokazal vyvratit.

vyborne, kdyz pravidlne cestujes do nemecka, tak mas prehled o cenach i o puvodu zbozi, ze ano.
tak me vyvsetli tenhle paradox, proc cesky zemedelec vyvazi do nemecka jabka, ktera sou v nemecku levnejsi ?
vyssi cena jakblek v cesku by snad mela znamena ze mu (mnou zminen nemecky) obchodni retezec v cesku nabidne lepsi cenu nez v nemecku ne ?
skutecne, proc teda konci v nemecku, kdyz pri stejnem zisku na kilo jablek u lidlu by mel cesky zemedelec vydelat na prodeji do ceska vice.
proc se u nas prodavaji spanelska a jina jabka ?

nemuve o transportnich nakladech spanelskych jablek do ceska.

Slavoslav

20. 03. 2024, 17:41

Czertik

nevidím jediný dôvod, aby som to robil. tvrdil som, že tvoj hlas je silnejší ako hlas bežného nemca čo si aj ty potvrdil a žiadnu analyzu Lisabonskej zmluvy som nerobil, ani som ňou neargumentoval.

priznám sa, že krajinu pôvodu neskúmam keď som v Nemecku. ale som ochotný to veriť o exporte českých jabĺk do Nemecka a tam ak vynecháme nejaké šialené teórie o tajomnom komplote mi britva pána Occama hovorí, že český hospodári ich tam vyvážajú, lebo Nemci im za ne zo sadu zaplatia viac

Czertik

21. 03. 2024, 19:36

slavoslav

ano, hlas ceskeho (ci jakekoliv jine male zeme, klidne i rakouska) poslance vzhlem k populaci ma vetsi hlas, ale ve vysledku to nic neznmena, kdyz nemci maji 96 poslancu a cesi jen 22.
to si nemci vzdy prosadi svou VZDY. matemtika je neuprosna.

a kdyz si sectes hlasy poslanci starych zemi, vs pocty hlasu novych zemi, tak prijdes na to, ze nove zeme nemaji zadnou nadeji prehlasovat stare zeme. nikdy, ani pri 100% jednote novych zemi.
jedine ze by dokazaly rozdrobit jednotu starych statu, a ver tomu, ze v poitice by si dotycny stary stat nechal tu svoji "zradu" radne zaplatit.


a k te tvoji ocamove britve, je skutecne lakava, ze ? ale proc ji nedovede do logickeho konce ?
pokud cesky zmedelec dostane v nemecku cenu, znamena to, ze ten samy nemecky obchodnik mu v cesku nabizi mensi cenu.
coz znamena, ze nemci nevahaji "pumpovat" ceske obcany o jejich penize v obchode.(nizsi vykupci cena, vyssi prodejni).
a kdyz nemci nevahaji takhe ryzovat v obchode, prco si myslis ze stejne neryzuji i s dotacema pro zemedelce ?
ocamova britva tvrdi ze ano.
cili occamova britva te privedla k tomu, co sem psal na zacatku a tobe se nelibilo.
schvalne, ukaz me, kde moje ocamova britva selhala.

Slavoslav

22. 03. 2024, 10:56

nepresadia, lebo 96 nie je vacsina z vyse 700 clenneho parlamentu a to ani keby sa k nim pridali Fra poslanci, matematika je neuprosna. A tak nejak mi ani nepride ako zavadove, ze 80 mil krajina ma vacsi hlas ako 10 milionova.

Ale zda sa, ze si to pochopil a uz to vztahujes na vsetky stare zeme, ako keby to mal byt suboj stara zem vs nova zem. Ak sa niekomu nepaci nech vypadne mimo EU ako GB, len ono to nefunguje tak ze mozes vyzierat hrozienka z kolaca a nemat povinnosti a nemalo by to fungovat ani tak, ze stat zastupujuci tak 3 percenta obyvatelov celej EU si bude blokovat co sa mu zmysli v EU. Inak, kvalifikovana vacsina by mala obist aj to, aby si stare clenske staty presadzovali len to co oni chcu

A najma je tu stale ten chory nacionalisticky podton, ze to je stat proti statu, ale ak vznikne EU ako superstat tak ci sa ti to paci, alebo nepaci bude mat CR postavenie tak Moravy a bude len sucast velkeho celku.

nie, occamova britva to rozhodne netvrdi lebo spajas dve nesuviasiace veci v snahe nejak okecat preco su ceske jablka vyvazane do Nemecka ked cech by za ne zaplatil viac. Keby zaplatil tak mas vynikajuci biznis plan na ktoorm mozes zarobit

Czertik

23. 03. 2024, 01:30

slavoslav

ano, neni zavadove ze 80 mil zeme ma vetsi hlas nez 10 mil, ale to znamena ze ona 80 mil si vzdy prosadi svou, bez ohledu na to co si ona 10 mil mysli.

tvoje logika je chybna, mezi stare staty eu nepatri jen nemecko s francii, ale i se spanelkem, belgii, nizozemskem a jinymy staty.
neni nijak slozite si spocitat kolik presne hlasu maji vsechny stare staty eu a kolik nove.

a ne nemslisi, je to nemecko co vladne cele eu, nebo si myslis ze je jen nahoda ze zahranici, ekologika, ekonomicka a jie politiky jen kopiruji to co si preji a delaji v nemecku ?
podivej se treba na francii, ta uz ze zeleneho silenstvi po energeticke krizi, spolu s nekolika dlasimi zapadnimi staty z nej vystrizlivela...a presto eu neustale tlaci zelene silenstvi, protoze zeleni v nemecku nedotaly rozum.

mas pravdu v tom, ze vystoupit z eu je znicujici...protoze eu to zaridila tak, ze kdyz do ni vstoupis stanes se na zavisly. likdvace nejen cesleko zemedelstvi ktere bylo pred eu sobestacne a ted musi spoustu potravin dovazen je toho jenom mlym prikladem.

a k tem tvojim povinostem v eu...vedel si o tom, ze ze zacatku kdz cesko vstoupilo do eu, tak uz muselo hned 100% platit veskere (nejen zemedelske) poplatky, ale zemedelci dostavali jen cast dotaci, misto plnych ?

a k tomu tvojemu superstatu eu...skutecne si myslis ze to neco vyresi ? porad to bude stat proti stau, byt pretranspormovany na kraj vs kraj.
copak nikdy nectes noviny ? nikdy si nevidel v novinach ze si tuustecky kraj stezuje ze na nej praha zapomina a soustredi se na sebe, za chvilu pak zlinsky a dalsi, ze praha na ne kasle s vystavbou dalnic.....atd.

ne superstat eu nevyrseni a nezmeni vubec nic.

slavoslav, ne, ctes blbe, ja nepsisu ze cech by za ne zaplatil vic, ja pisu ze cech ZA NE UZ PLATI VIC. samozrejme mysleno zakaznik. ne nemecky obchod v cesku.

Slavoslav

24. 03. 2024, 07:34

v pripade, ze to bude 80 milionov voci 10, nie ked je tych 80 milionov sucast celku o velkosti vyse 400 milionov kde nema majoritu a vdaka kvalifikovanej vacsine ju nemaju ani stare clenske staty.

ech, no v 90tkach, zaciatkom tohoto storocia sme obrabali v maxime cca 100 ha pody a mozem ti povedat, ze trepes. Ceske ale i Slovenske polnohospodarstvo nebolo nikdy sebestacne a vzdy viselo na snurkach dotacii.

superstat vyriesi dalsiu integraciu ak sa chceme bavit o spolocnej armade a zahranicnej politike. Bez superstatu o tom nema zysel hovorit co bola tena ktora stala na zaciatku tohtoo rozhovoru.

Takze, preco to Cesky hospodar predava jablka nemcom? stale si nedokazal priamo odpovedat a len sa vykrucas, aby si nemusel povedat to co tvrdim od zaciatku a to, ze mu nemec zaplati viac.

Czertik

18. 03. 2024, 02:32

no, tak pokud si rusove chteli jeste vice nastvat domaci, tezko by vymysleli neco lepssiho. delat z vrahu hrdiny je skutecne hodne zvlastni cesta, takova ruska.

Marty

18. 03. 2024, 05:22

zvlášť v porovnání s mobilizovanýma, kteří si o 6 měsících z pravidla mužou nechat leda tak zdát, kdo chce kam, pomuže si sám...

Pepík Knedlík

19. 03. 2024, 11:14

Cz
Celkově panují na východě zvláštní pomery. Na UA platí dva roky stanne pravo, který zakazuje opustit stát mužům od 18 do 60 ti let a mobilizacni věk je 27 roků. Tisice mladych mužů uteklo pred válkou do ciziny různým způsoby a nevrátí se. Chápu.
Co nechapu je, proč nebojuji povolanci starší 18ti let.

Slavoslav

17. 03. 2024, 17:26

ono to už síce zmenili, ale najväčšia sranda tohoto kroku bol fakt, že kým kriminálnik po pol roku išiel domov tak mobik ktorý bol odvedený v tej dobe ide domov ako kripel, alebo skape na Ukrajine, ziadne prepustenie po pol roku sa nekoná.