Stalinův stín nad Moskvou: Manažeři zbrojovek končí před soudem, jeden se zapálil u Kremlu
Nejsilnějším symbolem vnitřního rozkladu se stal pětasedmdesátiletý vědec Volodymyr Arsenyev. Šéf moskevského podniku Volna, který vyrábí klíčové komponenty pro komunikaci v tancích, se 26. července 2024 polil benzínem a zapálil přímo u Leninova mauzolea.
Foto: Výroba tanku T-72 v závodě Uralvagonzavod | Uralvagonzavod
Důvod? Jeho firma, zavalena státními zakázkami, paradoxně směřovala k bankrotu. Ministerstvo obrany sice požadovalo zběsilé tempo výroby, ale za ceny, které nepokryly ani náklady. Když se Arsenyev pokusil dovolat pomoci u úřadů, narazil na zeď mlčení. Výsledek byl tragický: zmrazené účty, nevyplacené mzdy a muž v plamenech, který se pokusil na kritickou situaci upozornit tím nejdrastičtějším způsobem.
Rozdrtím vás jako zločince
Arsenyev není zdaleka jediný, kdo se ocitl v soukolí systému. Podle agentury Reuters čelí v současnosti soudním procesům nejméně 13 vysoce postavených manažerů ruských obranných podniků. Obvinění? Narušení státních zakázek.
Tón vztahům mezi Kremlem a výrobci zbraní udal Dmitrij Medveděv. Na schůzkách s řediteli neváhá předčítat válečné telegramy Josifa Stalina, v nichž diktátor hrozil, že každý, kdo nedodá zbraně včas, bude „rozdrcen jako zločinec“.
- Zákon z roku 2022: Za neplnění zakázek nyní hrozí až 10 let vězení.
- Absurdní realita: Stát vyžaduje inovace, ale centralizované řízení pod konglomerátem Rostec a rigidní pravidla jakoukoli modernizaci fakticky znemožňují.
Fronta bez spojení
Dopady tohoto tlaku jsou hmatatelné přímo na bojišti. Kvůli kolapsu dodávek z Arsenyevovy továrny se ruská armáda potýká s kritickým nedostatkem tankových vysílaček a komunikačních systémů. Podnik Luch, který systémy kompletuje, musel narychlo vyvíjet vlastní náhrady, ale ani ty v lednu 2025 nedokázaly pokrýt hladovou poptávku armády.
Foto: Výrobky - komunikační prostředky firmy Volna Central Research Institute | Volna Central Research Institute
Analytik Mathieu Boulegue z Chatham House upozorňuje, že ačkoliv Rusko zůstává v krátkodobém horizontu pro Ukrajinu i Západ vážnou hrozbou, tento vnitřní rozklad „stalinistického střihu“ mu do budoucna znemožní držet krok s technologicky vyspělejšími protivníky.
Zatímco Rostec označuje zprávy o degradaci průmyslu za „propagační mýty“, osudy manažerů, kteří končí buď v nemocnici s popáleninami, nebo v soudních síních, vyprávějí úplně jiný příběh. Příběh o systému, který v honbě za kvantitou požírá vlastní lidi.
Zdroj: defence-blog.com



Komentáře
Thomas
08. 01. 2026, 23:36Do you need financial help?
We can help! Cash loans can be a great way to deal with unexpected expenses or to buy luxury items that you don't have time to save for. However, we encourage responsible lending and will never give you a loan that you can't afford.
Since the internet is freely available to most people today, you can fill out an online loan application from your phone or laptop. Gone are the days when you had to wait in long lines.
If you are interested in more information, please write to us. Our interest rate is 1% per year.
Email: francoispinault807@gmail.com
Best regards.
Azor
29. 12. 2025, 17:42Tak jsme se dozvěděli jaký že stín je - "Stalinův stín nad Moskvou"
A jaký že stín je nad Kyjevem??
"Nejnovější data sociologů ze skupiny Socis ukazují, že většina Ukrajinců (kolem 60 %) se domnívá, že Zelenskyj by měl být trestně nebo politicky odpovědný za korupci. 39 % se zároveň domnívá, že byl přímo zapojen do intrik svého „ blízkého přítele “ Mindyče, a dalších 29,3 % se domnívá, že o nich věděl."
https://kyivindependent.com/59-of-ukrainians-see-zelensky-as-responsible-for-his-associate-role-in-major-corruption-scandal-poll-shows/
A schůzka na Floridě,byla jedním (ne-li posledním) z Trumpových aktivních pokusů o vyřešení ukrajinského konfliktu. Doník se nyní mnohem více zajímá o patovou situaci s Venezuelou a budoucnost Grónska.
Má toho moc a už ho z toho bolí hlavička.
A tak chtě nechtě,až by bylo referendum na Okrajině Ruska,tak budou pučisté muset souhlasit i s tím,že budou hlasovat i ti, co jsou v zahraničí!! A v samotném Rusku jich je hafo!!Nebo že by to bylo nedemokratické,jako v jiných státech??
Tož tak
Czertik
29. 12. 2025, 20:25rexik
a das nam sem link na to, kolik lidi si mysli o tom, ze je putin zapojen do korupce svych kamaradu ?
nabo nemas koule ?
rexiku...a jak rusove zaruci ze volby v rusku budou legalni ?
aport
Azor
30. 12. 2025, 12:10Czertik.
".a jak rusove zaruci ze volby v rusku budou legalni ?"
Přesně tak jak jinde!! Ostatně ze západních zemí mohou přijet na to referendum,jako pozorovtelé!!!
A i když by se na tom něco našlo)tak jako v každém státě)tak to nebude jako v USA kde volili ti co už zemřeli
https://edition.cnn.com/2020/11/08/tech/michigan-dead-voter-fact-debunking
A hlavní proud co je proti Doníkovi,tak to zahlazuje tak jako ohledně Okrajiny Ruska!!
Salut.
Czertik
30. 12. 2025, 19:11rexik
divne, proc teda rusovove odmitly provest legitimni volby ohledne krymu a ostatnich veci ?
aport.
Azor
30. 12. 2025, 21:12Czertik.
""divne, proc teda rusovove odmitly provest legitimni volby ohledne krymu a ostatnich veci ?"
Koukám že propagujete západní propagandu!!Vy věříte těm vrahům svých prezidentů i to jak se chovali k otrokům??Jednou kapitalista,pořád kapitalista!!Vy souhlasíte s napadáním jiných států????
Chcete umlátit tou vaší kartou???
Máte argumentační(ozdrojovanou)nouzi ohledně vašeho tvrzení.U vás nic nového!!!
Bylo tam referendum??
Podle vás když to prohlásí(nelegitimní) ten"demokratický"západ,tak to je pravda??Irák,věznice CIA????
V USA byly svobodné a nezfalšované volby??Doník to říká(že nebyly svobodné ani demokratické - ohledně vítězství Bidena!!!)!!On je podle vás dezinformátor a dem. strana a soudci co je tam dostala dem. strana,tak mají pravdu???
Koukám že stále kvokáte.
Salut.
Czertik
31. 12. 2025, 11:35rexik
nemusis tady opakovat jaci rusve byly otrokari a vrazdily svoje "prezidenty" byt jim rikaly jinak.
"Vy souhlasíte s napadáním jiných států????"
nechapu, kdyz je to dle tebe spatne, proc obhajujes rusou invazi na ukrajinu ? ci gruzie ?
vysvetli tuhle svoji retardaci.
divne,"Podle vás když to prohlásí(nelegitimní) ten"demokratický"západ,tak to je pravda??" ze tuhle premisu neuznavas, ale kdyz cokoliv prohlasi putin/rusko tak to beres jako svatou pravdu bozi.
divne. vysvetli tento paradox.
aport.
Kyjev01
19. 01. 2026, 20:05Soudruhu politruku: 1) Russký hnojomet Solovjov - 1 dovolená stála jeho 10 letý plat + švýcary značky Breguet, Blancpain nebo Ulysse Nardin za 100000 dolarů 2)Russácká veš Putin majetek odhadem 1 miliarda dolarů (v prepočtu) 3) Bývalý ministr obrany Russka Šojgu -jeho majetek neodpovídá příjmu 4) Timur Ivanov russský náměstek ministra obrany zpronevěra 4 miliard rublů - mám pokračovat russká onuce. Pokud hážeš bláto (někde i oprávněně) je nutné že říci že u nás má hodně tzv politiků máslo na hlavě. Takže drž ústa a vrať se do russácké Moskvy.
Kyjev01
23. 01. 2026, 10:27Co Rusko porušilo (únor 2022)
1. Porušení článku 2(4) Charty OSN
• Tento článek zakazuje použití síly proti územní celistvosti nebo politické nezávislosti jiného státu.
• Invaze byla přímým útokem na suverénní stát bez mandátu OSN a bez existence ozbrojeného útoku ze strany Ukrajiny.
• Mezinárodní právní experti ji označili za akt agrese, což je nejzávažnější forma porušení mezinárodního práva.
2. Porušení Budapešťského memoranda (1994)
• Rusko se v něm zavázalo respektovat hranice Ukrajiny výměnou za její vzdání se jaderných zbraní.
• Invaze tento závazek přímo popřela.
3. Porušení dvoustranných smluv s Ukrajinou
• Rusko mělo s Ukrajinou několik smluv o přátelství, spolupráci a respektu k hranicím.
• Jejich jednostranné zrušení těsně před invazí bylo v rozporu s mezinárodními normami.
4. Porušení mezinárodního humanitárního práva
• Už první dny invaze zahrnovaly útoky na civilní cíle, což je v rozporu s Ženevskými konvencemi.
Jak to Rusko odůvodnilo (a proč to neobstojí)
1. „Sebevražedná obrana“ proti NATO a Ukrajině
• Rusko tvrdilo, že je ohroženo expanzí NATO a Ukrajinou.
• Mezinárodní právo ale dovoluje sebeobranu jen při skutečném ozbrojeném útoku, který neexistoval.
• Žádný stát ani OSN tato tvrzení neuznaly.
2. „Ochrana obyvatel Donbasu před genocidou“
• Putin tvrdil, že Ukrajina páchá genocidu na ruskojazyčných obyvatelích.
• OSN, OBSE i nezávislí experti uvedli, že neexistují žádné důkazy, které by genocidu potvrzovaly.
• Tento argument byl označen za záminku.
3. „Humanitární intervence“
• Rusko tvrdilo, že zasahuje z humanitárních důvodů.
• Humanitární intervence bez mandátu OSN je nelegální, a navíc nebyla žádná humanitární katastrofa, která by takový zásah ospravedlňovala.
4. „Pozvání“ od separatistických republik
• Rusko uznalo DLR a LLR jako „státy“ a tvrdilo, že ho požádaly o pomoc.
• Tyto entity ale nejsou mezinárodně uznávané státy, takže nemohou legálně zvát cizí armádu.
• Uznání separatistů těsně před invazí bylo samo o sobě porušením mezinárodního práva.
Czertik
29. 12. 2025, 15:13jen tak dal rusove, nicte si posledni schopne lidi diky svoji stupidite.
jak rika rexik, vyrobni naklady sou lez kapitalistu. v socailisu neexistuji.
Azor
29. 12. 2025, 12:28"Analytik Mathieu Boulegue z Chatham House upozorňuje, že ačkoliv Rusko zůstává v krátkodobém horizontu pro Ukrajinu i Západ vážnou hrozbou, tento vnitřní rozklad „stalinistického střihu“ mu do budoucna znemožní držet krok s technologicky vyspělejšími protivníky."
Tento pán má velké obavy o Rusko a ruský lid.Že by jejich příznivec a vyznavač Putina?? Někdo by tomu mohl i věřit.
Článek vůbec nerozebírá,proč -
"Jeho firma, zavalena státními zakázkami, paradoxně směřovala k bankrotu.??? Ministerstvo obrany sice požadovalo zběsilé tempo výroby, ale za ceny, které nepokryly ani náklady???!!! Oni ti lidé na tom ministerstvu,nevěděli jaká je situace v tom podniku??
Jak vlastně funguje takový podnik v ekonomice státu???To musí být souhra více ministerstev!!! Byla???Kdo tam ty ministerstva vede?? Je tam kapitalismus??Co je v kapitalismu na prvním místě??
Obrana vlasti??Nebo love??? Když se Arsenyev pokusil dovolat pomoci u úřadů, narazil na zeď mlčení.U koho narazil na to mlčení??Jak tito(u kterých bylo to mlčení)to myslí se svojim státem?? Kdo pak vyvážel dolárky v kufrech(na záčátku doby za ožrali Jelcina)na západ namísto investování ve svém státě??Takovíto lidí žeby už vymizeli??Nebo tam stále jsou na řídících místech??
To jest 5. záškodnicko - sabotážní skupina(kolona)?? A takováto skupina(skupiny) se tam utvořila už od doby začátku Ruského sátu.
A záleželo na schopnostech panovníka(toho či onoho)který dokázal takovéto skupiny eliminovat natolik aby tolik neškodili svému státu.Viz Ivan IV,nebo Stalin.A teď sám Putin s nimi má moc práce je eliminovat.(Nabulinová,Sulivanov,Dugin, atd a plno poslanců v Dumě)Ale jak se říká,všeho dočasu.
Tož tak.
Czertik
29. 12. 2025, 15:21rexik
vidis, u palitalismu sou na prvnim miste love...a presto dokazi plnit statni zakazky vcas. nejen u zbrani.
v rusku to nezvladaji, cimpak to bude ? asi tam maji spatny kapitalismus.
a ze v rusku za putina lidi vyvazeji dolarky v kufrech do zahranici ? ptej se sam sebe, proc nechteji zit v rusku.
aport.
Pepík Knedlík
29. 12. 2025, 11:15Práce osvobozuje. Jestli Volna porušovala zadání objednávek, tak něco je špatně a měli si natáhnout do firmy prasata z UA.
Česká justice informuje:
Na první místo v pořadí cizinců zapojených do organizovaného zločinu v ČR se jednoznačně prosadili Ukrajinci. Jejich dominance se v názorech expertů na stav v roce 2024 ještě zvýšila,“ uvádí dokument.
Zejména u Ukrajinců se objevuje fenomén nelegálního zaměstnávání (celkem 11x) a také je u nich častěji uváděno využívání různých forem kyberkriminality (10x),“ stojí ve výzkumu.
Významně ženy figurují i v hospodářské kriminalitě. A to nejen jako účetní. Také jako jednatelky a majitelky firem či zapojením do legalizace výnosů a korupce. „Jsou uváděny i jako poskytovatelky právních služeb,“ uvádí studie.
A tady je problém co slyšíme. Prý bez prasat z UA nic v Česku nepostavíme a nemocnice zkolabuji.
Kdo je obhajuje? Kdo platí mafiany? Kdo chce pracovat ve firmě s prasaty?
Emil Holub
29. 12. 2025, 10:25Blboslav zas popustil uzdu té svojí primitivní předpojatosti. Nic jiného....
Jestli věž litá, nebo svařovaná je ganz egál, tady jde o to, že v případě vrstveného pancíře je pouhé lití krapet problematické a tak Rus lije a zároveň něco navařuje, jinak by se to asi těžko dalo vyrobit...Ale ten Jánošík na ruby si holt musí rejpnout, jinak by se po ránu ani neprobudil...
Slavoslav
29. 12. 2025, 10:40A ďalší debil co sa k svojej debilite musel prihlásiť ako Holubok práve spravil. Vám už tak prepína, že aj jednoduché technické konštatovanie beriete ako útok a keby vám rusak do papúľ nasral tak sa zalizujete ako po čokoláde
Pepík Knedlík
29. 12. 2025, 10:57Emil
Ano. Ten čobolsky debil dostal pod stromek asi velký hovno. Čekal rozum s teď má hovna dvě, jedno v kouli co má na krku a druhý v ruce.
Pepík Knedlík
29. 12. 2025, 09:53Stalinuv rozkaz 18.07.1942 zde: https://cs.wikisource.org/wiki/Rozkaz_%C4%8D._227
Dnes sice odduzovany, ale zabránil porážce.
Problémy s Arsenyev nastaly před Ruskou operaci na Ukraině.
Firma Volna neplatila daně a neplatila svy zaměstnance. Podle záznamů Volna obdržela zálohy v hodnotě zhruba 80 procent některých zakázek. Do dubna 2023 však Volna zaostala za svým výrobním plánem.
Že by tunel jako Blanka?
Czertik
29. 12. 2025, 15:29knedle ss
ty se tu rad prezentujes jako podnikatelsky expert.
tak nam schvane napis co to ukazuje kdyz podnik neplti dane a lidi ?
aport.
Slavoslav
29. 12. 2025, 07:45K titulnej fotke. Žiadna výroba t-72 v rusakove nebeží. Len modernizácie skladoviek kde jediným od nuly vyrábaným tankom je t-90 a jeho verzie. rusak stratil schopnosť vyrábať odlievanie veže hodne dávno a tak sa nové tanky ľahko rozpozná ju skrz zvaranu vež
Pepík Knedlík
29. 12. 2025, 10:01Počuvaj Slovensy Čuvač
A jaky výhody má odlevana věž oproti svařovany ty TUPELO?
Napovím ti, je levnější na výrobu a jinak ŽÁDNOU. Abrams má jakou věž?
Servus
Slavoslav
29. 12. 2025, 10:05guma prepita
jasne som ti napisal, vieme, ze si debil. Nemusis to zdoraznovat a kricat do sveta ako si to prave spravil. Moja zmienka o odlievanych veziach bola pomocka ako rozoznat novovyrobeny rusacky tank vs prerobenu skladovku a nijak nehodnotila vyhody/nevyhody odlievanych ci zvaranych vezi kde som zrovna ja zastancom kvalitnejsich zvaranych vezi miesto povodneho rusackeho konceptu hlavne lacno a rychlo, lebo rusakov co v tych tankoch skapu sa najde vzdy dost. Len je zabavne, ze rusaka k tomuto kroku prinutil az kolaps ich obrannych podnikov v 90tkach a zakazka pre Indiu
Pepík Knedlík
29. 12. 2025, 10:54Slovenský debilní Čuvač
Já to samozřejmě pochopil, že myslíš rozpoznávaci rozdíl. On nejen Sovět vyráběl odlevanou tankovou věž ty TUPELO negramotny.
Výroba byla levnější, ale horší ochrana osadky z důvodu odliti věže. Ano, později na ni namontovali další ochrany proti probiti. Haf haf, hledám borovičku
Slavoslav
29. 12. 2025, 11:40Guma
Môžeš zahovarat ako chceš, z tvojho komentuj vidieť, že si to vôbec nepochopil a tým tvojim akože do vysvetlením zo seba len robíš väčšieho kokota.
Pepík Knedlík
29. 12. 2025, 12:11Čuvač
Nikdo není větší kokot než ty
Slavoslav
29. 12. 2025, 12:21Knedlik
Ja viem, že ťa to serie, zas si chcel byť za chytreho a zas si skončil za kokota co nechápe ani text na ktorý reaguje. Ale ber to tak, že to nie je nič co by ďalšia fľaša samohonky a surfovanie na dezoweboch nespravil. Sú Vianoce, správ si pekný deň a otvor si ju už teraz
Pepík Knedlík
29. 12. 2025, 12:44Čuvač
Flaška samohonky? Co to je? Že si sám vyhoniš u flašky? Zvláštní, ale chápu tě. Jsi král kokotů. A už neobtezuj slušný občany.
Slavoslav
29. 12. 2025, 12:50Knedlik
Tak, že ťa napadlo zrovna toto neprekvapí, ved mi už dlho dávaš moste návrhy i keď som ti jasne vysvetlil, že ďalší kto tu prejavil homo sklony je Holubok
Czertik
29. 12. 2025, 15:31knedle ss
a kdo vyjma sssr ci ciny delal odlevane veze ty nasgenitale ?
aport.
Slavoslav
29. 12. 2025, 15:47Czertik, najmä USA, len guma prechlastana zabudol spomenúť v ktorej dobe
Czertik
29. 12. 2025, 20:27slava
ze se nestydis, ukazovat tady tecnickou zastaralost ruska.
zdenek54
29. 12. 2025, 10:02Pán Slávoslav, teda všeca čest jak tomu rozumíte a včetko víte!! Není vás zde škoda jen tak přicmrndávat a komentovat? Čo tákto zkusit radit u Zelináře, dyš je NATO tak sám. :wink:
Slavoslav
29. 12. 2025, 10:07zdenek
chapem, ze ti vseobecny prehlad o military zalezitostiach od niekoho na military webe pride ako nieco zazracne. Vsak vsetci vieme, ze teba to nezaujima, tupy si ako baganca a v podstate sem davas len bezobzasne slinty kedze k veci nemas nikdy co povedat a ak to skusis skoncis prinajlepsom ako prepita guma = debil, alebo prinajhorsom ako retardovany cokel co je kategoria sama o sebe
zdenek54
29. 12. 2025, 10:14Naprostý souhlas! :thumbsup: Zde nepotřebuji přehled o militari zaležitostech, zde mi stačí, že jsi jen hulvátský ......Slovák!
Omny
29. 12. 2025, 11:24chumajko, teď si ale protiřečíš, protože přeci podle tebe a dalších mamlasů tady rusové přeci už přišli o všechny tanky na ukrajině včetně T-72, tak mi teda pověz odkud ty tanky stále získávají, když je podle tebe "už ani neumí vyrobit" o))) a jinak už i pro západní zdroje uvádějí, že ukrajinské ztráty vojenské techniky jsou větší než ty ruské....ono lhát, vymýšlet si jde jenom po určitou dobu, ale né donekonečna
Slavoslav
29. 12. 2025, 11:42Omny
Iste nebudeš mať problém nájsť kde tvrdím, že rusak prišiel o komplet všetky tanky.
A áno, posledné mesiace sú Ukrajinské straty techniky väčšie co súvisí s mojim odhadom ktorý som sem dával v 23tom. Ono totiž západné zdroje do rusackych strát nerátajú čínske motorky, koníkov a oslikov keďže rusaci už miesto techniky útočia zväčša na tom
Azor
29. 12. 2025, 12:02Slavoslav.
" Ono totiž západné zdroje do rusackych strát nerátajú čínske motorky, koníkov a oslikov keďže rusaci už miesto techniky útočia zväčša na tom:
To se těžko registruje,takovéto ztráty.Vojáci pučistů,jezdí v čem??Tam mají dost pickupů.A to je odkud?
O dronech(počet)jste nějak pozapomněl napsat.
A když už jsme na speciálním webu ohledně vojenství,tak jak vidíte (posuzujete)taktiku z ruské strany 3 a 6?? Útočné skupiny (jako první sled)po 3 lidech, kde před nimi čistí prostor drony a když se "zakopají",vyráží poté skupina 6.lidí.A tímto stylem postup Ruské armády???
Salut.
Slavoslav
29. 12. 2025, 12:22Čokel
Postup ruskej armády hodnotím veľmi pozitívne. Skapinaju vo veľkých množstvách pri minimálnych územných ziskoch a vzhľadom na stav bojov je pomer strát vysoko v prospech Ukrajiny
Omny
29. 12. 2025, 13:43Chumajko a to máš odkud, že ztráty rusů jsou velké oproti územním ziskům, z ukrošských či britských zdrojů? Jistě jsi postřehl že ukroši ve věku 18 let mají povinný nástup na vojnu (US je k tomu nutili za Bidena) a proč si myslíš, že se takové opatření odělá? Z důvodu, že by ukrošské ztráty byly nízké a měli dostatečný počet vojáků asi né že......ztráty ukrošů v personálu budou mnohem vyšší, než ty ruské, nevěř Zelenského lžím...
Slavoslav
29. 12. 2025, 14:01Omny
Jasné, rusak co postupuje v tom lepšom prípade na motorke ci koňoch, v horšom peso dlhé kilometre rovinami Donbasu pod nepretržitý útokom UA dronov ma menšie straty ako bránia a sa strana ktorá má menej pohybu takýmto nebezpečným terénom. Teda podľa dezole logiky, pričom realita je, že denne skape, alebo je zmrzacenych cca 1000 rusakov a to je krásne.
No debil ako ty co sa vytesuje zo strát UA techniky si neuvedomuke, že tie straty na technike ma UA preto, že tie rotácie robí na tej technike zatiaľ čo rusak za oveľa vecsich strát na zigulakoch kde som videl už aj bizar keď ziguli nasadili v utoku
Omny
29. 12. 2025, 14:21Chumajko tomu sám nevěříš, Rusové díky své převaze intenzivně bombardují ukroše ze vzduchu na frontě, to jako podle tebe nemám vliv na úmrtnost ukrošů? Rusové nepoužívají drony na likvidaci ukrošů? Ukroši také podnikají protiutoky , sice v omezené míře, ale občas podnikají, no nalhávej si co chceš. Mj. min. 20% ukrošského území od začátku války zabrali rusové, jestli je to málo či hodně at si každý posoudí, ale čím déle válka potrvá tím větší útemní zisk pro Rusko a to bez ohledu na to kolik tam Evropa či US pošlou zbraní.....US už to pochopily...
Slavoslav
29. 12. 2025, 14:53Omny
Týmto rozprávkam už neveria ani samotný rusáci, skoro každý tam už má niekoho minimálne v širšej rodine, alebo medzi známymi co skapal na Ukrajine ci sa vrátil ako mrzak
Czertik
29. 12. 2025, 15:36omny
kdyz teda ukrosi maji vetsi ztaty nez rusove...tak nam vysvetli jak je mozne ze uz rusove davno nedobyly kyjev?
vzdyt ruskoma 4x vice lidi.
aport.
Czertik
29. 12. 2025, 15:38omny
ano, rusove dnes kontroluji pres 20% uzemi ukrajiny.
problem je v tom ze kolem 18% uzemi ukradli pred valkou ve 2014.
takze tak.
aport.
Slavoslav
29. 12. 2025, 15:52Czertik
Ano, to je zábavný fakt keď si dezoblbci co cachruju percentami UA územia neuvedomuju, že to je vrátane Krymu a L/DNPR ktoré zabrali v 2014 a po 22hom dokázali akurát veľké hovno
Azor
29. 12. 2025, 20:09Slavoslav.
"Postup ruskej armády hodnotím veľmi pozitívne. Skapinaju vo veľkých množstvách pri minimálnych územných ziskoch a vzhľadom na stav bojov je pomer strát vysoko v prospech Ukrajiny"
To máte na mysli to obsvobození Huljajpole ??? Co bránily elitní ukrajinské úderné pluky 225 a 333, doplněné b.r.i.g.á.d.o.u pěchoty???A že ty pluky 225 a 333 bojovaly podle manuálů NATO !!
A ruská vojska ho vyčistila od vojáku pučistů od 5. 12. do 26.12. A to museli překonat řeku Gajčur!!!!
A jak že dopadli ti "chrabří"vojáci coby důstonický sbor??
"Hlavní brlohy velitelů obrany města Rusové obsadili nepoškozené i s veškerou dokumentací a počítačovou i spojovací technikou, protože ukrajinští komandýři po svém vyhlášeném obyčeji těsně před obklíčením svých vojáků hbitě z bojiště prchli, a ani se neobtěžovali podpálit svá doupata, aby se při svém rychlém útěku rozděláváním ohňů zbytečně nezdržovali a neprozradili svou pozici ruským dronům."
https://t.me/swodki/549604
Tak pokud toto hodnotíte pozitivně,tak jste se potkal s realitou, co je na frontě, na Okrajině Ruska.
A už by jste sem měl dát ty vysoké ztráty, Ruské armády, ozdrojované.!!!! Ne od Kyjevské pravdy!!
Salut.
Czertik
29. 12. 2025, 20:29rexik
tak nam tady vyvsetli, jak je mozne ze kdyz dle tebe ukrajinci maji vetsi ztaty nez rusove, jak je mozne ze rusove uzb davno nejsou v kyjeve ?
aport
Slavoslav
30. 12. 2025, 05:11cokel
keby som ti nalinkoval rovno aj Vovkove prehlasenie kde povie, ze maju vysoke straty (co nepovie, lebo ho ojebavaju aj vlastny ako sa uz smeju v rusakove analytici verejne ked rozoberaju jeho prehlasenia) tak by si ho oznacil za alkoholika, klamara a piatu kolonu
Omny
30. 12. 2025, 08:34asi tak debílku.....západní zdroje uvádějí, že před válkou rusové včetně krymu a části donbasu ovládali 7% území.....rusové mají sice větší počet obyvatel celkově, ale to neznamená, že i na frontě v počtu lidí mají takovou převahu - nemají, jestliže ukroši provozují násilné odvody do armády od 18 let, tak těžko. Ad Kyjev rusové na něj útočí ve vzduchu, sám vidíš, že prozápadní PVO se nechytá, Kyjev a další města jsou pořád ve tmě.....samozřejmě debílek tvého formátu věří tomu, že to je díky troskám padajících dronů
Slavoslav
30. 12. 2025, 08:51Omny
Alebo inak. Od 22heho rusaci obsadili 12 percent UA územia kde väčšina bola získaná popri pobreží Azovskeho mora kde zlyhala obrana v smere od Krymu. Takže sa bavíme o prvých 2-3 mesiacov vojny. Odvtedy rusak prakticky rýchlo postupoval len keď utekal a inak prešľapuje a skapinat vo veľkom na mieste
Azor
30. 12. 2025, 12:23Slavoslav.
"keby som ti nalinkoval rovno aj Vovkove prehlasenie kde povie, ze maju vysoke straty (co nepovie, lebo ho ojebavaju aj vlastny ako sa uz smeju"
Ale pane Slaboslav,opět, a nic jiného než vaše slova, nemáte,co????!!!!!
Tak nevyhrožujte(že by jste je sem dal)a dejte je se!! A i ty, ve kterých tvrdíte, ty lži o mě!!!
Putin mluvil a strátách na životech ruských vojáků.A jsou jich statisíce!!Zvláště v tom Bachmutu.V porovnání s vojáky co bojují za pučisty,se to nedá srovnat! Ti co dezertovali(statisíce)ví, jak je na tom armáda pučistů a Banderovců!!
Doufám že v této době nevěříte v to,co bylo tak před 40.lety!!A to že útočící měli ztráty 3 ku 1. kdo má převahu v dělostřelectvu??(nejvíce úmrtí a zranění!!)kdo má více nábojů do děl??? Klouzavé bomby!!A o počtu dronů ani nemluvě!!!
Už jste v situaci,kde se nemůžete opřít ani o to pomyslné stéblo!!!! A pokud,tak to už jsou jen štěky s blemty!!!!
Salut.
Slavoslav
30. 12. 2025, 12:30cokel
nemam chut podrobne roozberat tvoj blabol tak len jedna korekcia. rusak nema prevahu v delostrelectve, tu mu severokorejske crepy nezabezpecia a ked sa rusaci najnovsie smiali z dalsej verzie Bohdany tak v diskusii niekto spomenul s cim bojuje na Ukrajine za rusacku stranu a nebolo rusakom do smiechu
a teda gro strat na Ukrajine momentalne zabezpecuju drony kde rusak vcasinovo taha za kratsi koniec okrem kratekho obdobia kde mal vyhodu v optodronoch ktoru UA strana dorovnala a nebola to ani vtedy zasadna vyhoda pre rusaka
Emil Holub
30. 12. 2025, 15:22Slaboslave,
já vím, že "naše zbraně postupují vítězně vzad a banderistán se rozpoští, jako sníh na jaře" a že vítězíme ve všech kategoriích, ale vysvětli mi, proč jsi ty a celé to EU/NATO tak nervózní a dostáváte takové křeče?!
Buď namísto borovičky chlastáte žinčicu a ta vám kroutí střevama, protože vám na pořádnej chlast už nezbývají prachy, nebo máte nedostatek hořčíku/magnézia...
Slavoslav
30. 12. 2025, 16:44Holubok
A z čoho usudzuješ, že ja som nervózny? Ci to je tá istá debilite co si predviedol hore a ukazuje zas, že nedokážeš pochopiť text na ktorý reaguješ?
Czertik
30. 12. 2025, 19:17omny
tak to me teda sem dej link na ten zapadni zdroj co tvrdi ze krym a donbas (lidove republiky) tvori jen 7% uzemi ukrajiny.
a dneksa podle tebe rusove ovladaji kolik uzemi ukrajiny ?
a hlavne muzes me sem dat onu mapu ktera ukraze ruske uzemni ziksy po 2022 ?
nebo to bude na tebe az prilis slozite ?
a pokud rusove nemaji vyraznejsi prevahu v poctu vojaku....jak teda chteji valku vyhrat ? vysvetli to.
a ses pekny retard, pokud si nezachytil ze na zapade se normalne pise o tom ze ukrjinska pvo je malo pocetna a ma malo munice.
to jen pro retardy jako ty a muziky v rusku davaji pohadky o skodach zpusobenych padajicimi drony.
aport.
Czertik
30. 12. 2025, 19:22rexik
kdo ma prevahu v delostrelectvu ?
pokud myslis rok 2025 tak ukrsajina. ma dela s lepsim zamerovanim, dostrelem, munici.
a pocty se ukrajinske ruskemu uz temer vyrovna.
vice munice uz ma nejspis ukrajina, protoze rusko uz nema munici kde brat. sklady prazdne a severokejci uz maji sklady taky hodne vymetene.
dodavka munice od sevekorejcu v 2025 poklesla o vice nez 70% ve srovnani s 2024.
v poctech dronu stale vede ukrajina.
ano, klouzavych bomb maji rusove vic, ale to je tak vse.
aport.
Slavoslav
30. 12. 2025, 19:44Czertik
Omny je sice tupec, ale tentokrat ma pravdu. Krym a L/DNPR v hraniciach spred februara 22 zaberaju cca 7% UA uzemia a dalsich 12% zabrali po februari 22 kde majoritu tohoto uzemia zabrali do marca 22. Potom vdaka rychlemu postupu utekom od Kyjeva, zo Sumskej oblasti a z Chersonu klesli na 18% v Novembri 22, aby odvtedy za cenu obrovskych strat obsadili cele dalsie percento.
rusaci sa nedavno pochvalili, ze tento rok naverbovali 450 tis chodiacich kadavrov co ked zoberieme, ze ich pocet na Ukrajinskom bojisku nerastie, navratu domov sa docka len minimalny pocet cca pokryva ich straty ktore budu niekde medzi 360-400 tis na tento rok