EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Stíhací letoun Rafale dalece převyšuje ruský Su-35 v elektronickém boji

 31. 07. 2021      kategorie: Vojenská technika      100 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Zajímavý výsledek přinesly nedávné simulované letecké souboje egyptského letectva. Soupeřily mezi sebou v simulovaném boji francouzský Rafale a ruský Su-35 a výsledek byl jednoznačný, Rafale měl navrch. Rafale vyhrál všechny simulované souboje, i když Su-35 byl ve výhodnější roli agresora. Výzbroj pro elektronický boj Spectra francouzského letounu hravě vyřadila radar a sledovací prvky ruského stíhače Su-35 dalece před hranicí viditelnosti, čímž se stal ruský letoun ve vzduchu prakticky slepý, bez výstražných systémů a radaru pak nebyl Su-35 žádným soupeřem a všechny stroje byly zničeny ještě před hranicí viditelnosti. 

rafFoto: Stíhací letoun Rafale (na snímku) disponuje pokročilejšími systémy, než Su-35. Verze F-4 bude navíc vybavena novým satelitním spojením, díky němuž bude mnohem snazší sdílení informací jak s velitelstvím, tak i ostatními letouny. | Dassault Aviation / CC BY-NC-ND

Egypt má objednaných 54 strojů Rafale, přičemž 24 jich již provozuje. Absolutní nadřazenost nad ruským protějškem ještě více utvrdila Egypt, že francouzský stroj byla správná volba a podle dostupných informací plánuje Egypt nakoupit další stroje za 4.5 miliardy dolarů. Ve výsledku by měl Egypt disponovat 72 až 100 stroji Dassault Rafale. Egypt v současné době provozuje verze F36-R, která má oproti předchozím verzím novou elektronickou výzbroj pro laserový modul Thales Talios, rakety vzduch-vzduch Meteor a vzduch-země precizně naváděnou munici Safran AASM. Egypt však pokukuje ještě po modernější verzi F-4, která by měla doplnit stávající Rafale verze F-3R. Verze F-4 by měla být hotova v roce 2024, přičemž některé novinky budou akreditované již příští rok. Egypt zaplatí za stroje 4.5 miliardy dolarů, z čehož tvoří 240 milionů jen zbraně MBDA Meteor a Safran AASM.

Stíhací letoun Rafale disponuje pokročilejšími systémy, než Su-35. Verze F-4 bude navíc vybavena novým satelitním spojením, díky němuž bude mnohem snazší sdílení informací jak s velitelstvím, tak i ostatními letouny. Kromě přístupu k západnímu systému sdílení informací Link 16, spoléhá Egypt také na svůj vlastní systém RISC2, který nejen monitoruje bitvu, ale také sbírá a vyhodnocuje velké množství informací. Egypt také nedávno vypustil vlastní vojenský satelit Tiba-1. Egypt se v současné době snaží získat schopnosti přibližující se k 5. generace letounů. V roce 2019 Egypt poptával ve Spojených Státech 20 letounů F-35, ovšem nebylo jim vyhověno, tak se obrátil na francouzskou společnost Dassault. V současné době je Egypt největším odběratelem francouzských zbraní na světě.

Egypt v červenci tohoto roku obdržel zbývajících 17 strojů, disponuje tedy již 22 letouny. Navzdory nevalným výsledkům bude Egypt disponovat jen 24 stroji, přikoupí tedy pouze dva, což je pro Su-35 velice těžká rána, jelikož se mu nedaří v průběhu let proniknout na světový trh. 

Při vývoji ruského víceúčelového stíhacího letounu Su-35 byl kladen důraz hlavně na maximální manévrovatelnost, v čemž Su-35 nad svými soupeři exceluje. Nebyl však kladen takový důraz na elektronický boj, který je v současné době hlavní náplní leteckých soubojů.

Su-35 selhal například v Indonésii, která od února 2021 vybírá mezi letouny F-15X a Dassault Rafale. Další selhání stroj zažil v Brazílii, která v minulosti poptávala 36 těchto ruských strojů a případně 84 dalších. Su-35 však za svými konkurenty (F-16BR, Jas Gripen NG, Dassault Rafale, Eurofighter Typhoon a F/A-18E/F Super Hornet) zaostal a Rusové nezaujali ani nabídkou na 120 strojů a plné převedení technologického know-how i výroby do Brazílie.

Su-35 nezabodoval ani v Jižní Koreji, Libyi, Venezuele, Malajsii ani Řecku. Jediným zahraničním uživatelem je stabilně Čína, která disponuje 24 stroji, jenž tvoří část 6. letecké brigády na letišti Suixi v Kuang-Tungu na jihu země.

Zdroj: idrw.org, The Defenstar

 Autor: Tomáš Svoboda

Komentáře

thovt

12. 08. 2022, 14:35

To je názor někoho až realita ukaže co je dobré.
Simulace nedokážce všechny aspekty.

Marty

05. 12. 2022, 10:47

jaký aspekt v situaci kdy ruský letoun ani neví že je zaměřen a to ze vzdálenosti kdy nevidí protivník, máte namysli? :-)

Bodie Pilot

19. 10. 2021, 16:54

Bylo by hezké se v tom prolítnout, byl by to mazec.

kukolar

30. 08. 2021, 19:20

Karel3 - jsi kokot , táta byl, deda byl ale ty si oberkokot

Czert

06. 08. 2021, 15:08

Omny
Samozrejme ze muj mozek jde vypnout a cahto ho i vypinam, treba pri konverzaci s tebou, protoze na tebe by byla skoda mrhat vyssi funkce mozkove.

Czert

06. 08. 2021, 09:33

Karlik
A mala vecna zaver, jake ze to letouny soutezili lroti f35 a v jakem roce?

Czert

06. 08. 2021, 09:31

Karlik
Opet neumis cist a delas ze sebe vola, byt se snazis sam sebe pasovat do role iteligenta povysovanim se nad oponenta a psanim veci ktere netvrdil, ci umyslnym vynechavanim veci co se nehodi do tveho narativu.

Kdyz argumentujes svymy gripeny, tak proc si nedodal ze odbornici je vybrali jen kvuli nejnizsim nakuonim a provoznim nakladum (na papire).
A ze vykonove se jim nejvic libil rafaele?

To, jak se provoz gripenu dokaza prodrazit - a jak maji spatny servis - vedi cesi sami.

Anikde semnepsal ani nenaznacoval ze f35 se ucastnila puvodniho rizeni z 2008.

A sam si udelej v datech poradek, rizeni ve kterem vyhral f35 neprobihalo v 2021 jak tu tvrdis.

Czert

05. 08. 2021, 10:10

Jeste neco k tem rafaelum, kdyz svycari v 2008 hledali nove stroje tak mezi sebou soutezili rafici, gripeny e a eurokridla, a svete div se, svycarum rafel se nejvic libil, nejen ze jim nejvic libil svymy leteckymy vykony, ale taky byl vyhodnocen jako nejlepsi v protizrmnich uderech, pruzkumu a reb.
To sou veci, co?

To, ze svycari nakonec koupili f35 ktery puvodne nesoutezil je vec jina.

Czert

04. 08. 2021, 09:11

Marti
Ja nemam problem s tim ze si overujes cemu verit a beres vice zdroju
S cim mam problem je to, ze od naprosto stejneho zdroje - indove - jednu informaci zcela rozporujes (rafele vypnul su35), Ale jine informaci veris uplne a bez pochyb (rafaele neni tak uzasny).
Trochu pokrytecke, nezda se ti?

Btw, proc by dle tebe neslo su35 vypnout?

Martin23

04. 08. 2021, 07:21

​Czert
Čemu proboha nerozumíš na faktu, že jsem u článku, který je až nesoudnou reklamou na Rafale (a o čemž mám pochybnosti, tedy ne, že letadlo má kvality, ale že dokáže vypínat jiné špičkové letadla a pod.), poukázal na to, že stejný web přinesl o tom samém letadle nelichotivou recenzi?
Že by se čtenář měl zamyslet nad tím, že asi těžko můžeme hodnotit skutečný stav věci, ale co udělat můžeme, je brát tyto informace s rezervou.
Já už fakt nevím, kde je problém.
Nebo máš dojem, že když na něco odkazuju, že s tím musím nekriticky souhlasit?
Většinou svůj názor za ten svůj označím.
Ale v drtivé většině přináším, když něco podrobuji kritickému rozboru (to znamená, když o tom přemýšlím a nekonzumuji servírované informace), tak zveřejňuji i oponentní či jinak vyznívající názory a komentáře. A opět, pokud se s nimi ztotožňuji, dávám to vědět.
Já přeci ani autora tohoto článku nepodezřívám, že to co je v článku je jeho názor.
Prostě přinesl zajímavost. Podle mne je ale tohle na hraně, protože z hlediska zdroje jde o evidentně pochybnou informaci.

Ale tady jde hlavně o čtenost a na počtu příspěvků je vidět, že v tomto smyslu to byl úspěšný článek.
Zkrátka k diskuzi je nutné mít jednak empatii a jednak přirozenou inteligenci.
Někdy pak stačí dva provokatéři a diskuzi zcela rozloží.

Czert

03. 08. 2021, 16:53

Alexa
Treba socialisticky pracujeme.

Czert

03. 08. 2021, 16:52

Martin
Asi sem pomalejsi, tak me to vysvetli jeste jednou.
To, ze neveris tomu jak indove si stezovali na rafele pises az ted, ale predim si na nej vzdy odkazoval s tim, ze rafaele neni tak uzasny.
Co si mam vybrat?

A co tyka te f35 si stale nevysvetlil proc by to byl trapas, zatimco u f16 to trapas nebyl a ta byla pouzita k hastereni mezi nato.

V cem je f35 natolik vyjimecna, ze to u jineho top techu minulosti nikdy nevadilo.

A ano, souhlas s tim, ze kdyby turecko nemelo stategickou pozici jakou ma, tak by davno letelo z nato.

Ano, proti rusku je uz turecko zbytecne, ale stale je potrebne proti arabacum.

alexa123

03. 08. 2021, 16:05

Karel3
Kamo, dnes vynimočne idem domov o cca 15,55, normálne končim o cca 17,00 t.j som v práci od cca 6,00 do cca 17,00 - mám živnosť t.j. neplatí ma štát. Ak som dobre pochopil tak aj ty máš živnosť resp. S.R.O. t.j. si sám sebe pánom a ani teba neplatí štát. Poraď mi kamo, akej činnosti by som sa mal venovať aby som zarobil na sociálku, zdravotku, dovolenku ale SÚČASNE ABY SOM MAL VO SVOJOM VYŤAŽENOM PRACOVNOM ČASE "MILIÓN" ČASU na hovadiny typu či Rafale resp. Amické stíhačky maju lepší radar ako Su-35 alebo naopak. Nie si ty náhodou poslanec parlamentu?

ROBO

03. 08. 2021, 15:48

Marti23
Ty seš fakt ubohej chudák . Když už seš jasně usvědčen opakovaně z bolševickýko a prokremelskýho lhaní tak opět jako vždy začneš zbaběle slovíčkařit a překrucovat . Fakt ubohý .
A jako vždy začneš správně po bolševicku zahlcovat prostor dalšíma nesmyslnejma kvantama protizápadních lží , výmyslů a psychopatickejch nepodloženejch konspirací .
Vyvrátit by šli velice snadno . Ale to bych se snížil na tvoji úroveň a zahlcoval to tu taky . Dík nechci .

alexa123

03. 08. 2021, 13:52

Otázka na Karel3, Czert, Martin3 prípadne iných nemenovaných
Vy ste nezamestnaní na "pracaku", v dôchodku, invalidnom dôchodku, dovolenke a pod.? Pretože poctivo pracujúci človek musi pracovať a nie do nekonečna debatovať o tom, či 2+2=4 resp. 2+2=3 resp. 2+2=5. Chcel by som mať Vaše problémy a hlavne voľný čas. Pretože ja na rozdiel od Vás pracujem a neriešim hovadiny.

Martin23

03. 08. 2021, 13:45

​Czert
Proč cituji články, kterým nevěřím, jsem myslím vysvětlil vyčerpávajícím způsobem.
Ještě jedno ve zkratce: Abych vyjádřil nesouhlas s tím, že někdo na základě sobě protiřečících si informací, zde vybral jednu ze stran a to prezentoval jako nezpochybnitelnou zkutečnost.
No a já to zpochybňuju.

Co se týče F 16 a F 35, tak by to byl trapas politického rázu. To by se Rusko a Čína nasmáli, kdyby F 35, kterou vyvíjely státy NATO společně, došla k tomu využití, že by se pomocí ní likvidovaly spojenci vzájemně. No nic horšího si nedovedu představit. Nespolehlivost Turecka v tomto smyslu (dodání F 35) ho v mým očích diskredituje mnohem víc, než nákup S 400. Ten je samozřejmě činěn z toho důvodu, aby Turecko mělo zbraň proti ostatním státům NATO. Jednoduše Turci by si ideálně představovali mít F 35 proti Rusku a S 400 proti státům NATO, se kterými nemají nejlepší vztahy.
Proč státům NATO obecně nevadí, když se jejich členové spolu hašteří má jediné vysvětlení.
V dobách studené války mělo Turecko pro USA naprosto klíčový geopolitický a vojenský význam. Co prošlo Turecku, by jinému neprošlo.

Dnes s ohledem na změnu map, kdy USA mají základny v Polsku, Rumunsku, Maďarsku, či Pobaltí, je Turecko tak nějak mimo hru v tomto smyslu.
Tedy aspoň tak si to já vysvětluju.

Czert

03. 08. 2021, 12:36

Martin
A k tomu proc turci by kiupili su35 ci 57, no com jineho jim zbyva, kdyz sultan chce obnovit osmanskou risi a to jde proti zajmum marxistum v eu, cili proc by mu meli prodavat mkderni zbrane?

A rozeber proc by puzivani f35 k bojum uvnitr nato bylo trapas, kdyz v dobach kdy f16byla spicka to nijak nevadilo.

Czert

03. 08. 2021, 12:32

Martin
Kdyz tem clankum neveris, proc je citujes?

Jinak k onem indum a jak si stezovaly na rafele, z principu one kritiky vypliva, ze mu vytykali ze nema ruskiu skolu, tj vysokou rychlost a supermanuvrtelnost.
K elektronicke vybave se indove nevadrovali, resp nestezovaly.

A kdyby su35 v reb byla spicka, tak jak je mozne ze  v egypte to dapadlo jak dopadlo?

A jak ukazal pakistansko indickykonflikt, ryhlost je ti dobra jen na zdrhnuti a supermanuvrtelnost nikde nevyuzijes.

Martin23

03. 08. 2021, 11:06

​karel3 - číst musíš umět, protože píšeš. Možná je problém s tím pochopit psaný text.
Pokud si přečtu svá vyjádření (kde je zmínka o F 35), je jednoznačné, že cituji ​Abdullaha Agara od počátku, nehledě na fakt, že jsem uvedl i odkaz, odkud ho cituji a kde to je prostě takto uvedeno.
Navíc jsem již tehdy uvedl, že "​Všichni víme, že Turecko o F 35 zájem mělo".
navíc jsem dále řekl, že cituji:
​"Možná to už dnes (Turecko) vyřešilo jinak (s Temi F 35), možná to je zase jen hra (což je velmi pravděpodobné)".
Zkrátka nikdy bych nezpochybňoval, že Turci měli o F 35 obrovský zájem A byla to jejich primární volba. Ale také nevylučuji vyjádření Agara(které je nutné vnímat v čase), protože poslední měsíce je jisté, že F 35 nebude (pokud se nezbaví S 400, k čemuž nedošlo), tak Turecko logicky jedná o nějaké náhradě a již dále o F 35 neusiluje (nemá již o ni zájem pakliže by to bylo za cenu zbavit se S 400).


Takže celé je to o tom, že jsi prostě debil. Navíc se chytáš věcí, které jsou ve smyslu tématu podružné, abys vůbec měl důvod se hádat, což je podstata celého problému. Ale znovu opakuju, jen debil nechápe, že jsem u té F 35 citoval cizí názor a neprezentoval svoje postoje.

Martin23

03. 08. 2021, 07:16

​Czert 01. 08. 2021
Martin
A na to si prisel jak ze by turci nemohli pouzit proti jinemu clenu nato?

U f16 a jinych jim to problem nedelalo.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

Opět, je to pouze převzaná informace z článku, který jsem ozdrojoval a mohl sis ho přečít.
JInak řečeno, idiot ROBO se dožaduje citací, ale pak je nečtete.
A celkem to dává smysl, že by USA nechtěly, aby se v NATO vzájemně napadaly F 35. To by byl docela trapas, kdyby jejich nejlepší letadlo sloužilo k bojům v rámci NATO. Politicky nesmírný propadák (a tohle je zase můj názor).

Martin23

03. 08. 2021, 07:08

karel, Robo, - nezbývá než konstatovat, že jste idioti od přírody nebo ty idioty ze sebe děláte.



Když jsem řekl: "​Nebudu to zkoumat, ale jsem si jistý, že jsem nikde neříkal, že Turecko nechce F 35. Pokud jsem něco zveřejnil o F 35, tak jsem citoval Abdullaha Agara, který tím samozřejmě chtěl podle mne říct něco jiného, než jak jsi to pochopil. Všichni víme, že Turecko o F 35 zájem mělo. Možná to už dnes vyřešilo jinak, možná to je zase jen hra (což je velmi pravděpodobné). Ale to neznamená, že by nechtělo i jiná letadla. Tady byl ten problém, že Turci by F 35 nemohli použít proti druhému členovi NATO. Každopádně citované není můj názor, tak mi to nepodsouvej."


- tak je zjevné, že jsem citoval z článku, který jsem ozdrojoval, pana ​Abdullaha Agara a citoval jsem jej skrze to, že Turecko usiluje o Su 35 a JEHO ZMÍNKA (ne moje) o F 35 tam zůstala, protože jsem to vyjádření nechtěl nijak upravovat a zachoval jsem ho celé. Zmínak o F 35 je směrem k článku naprosto nepodstatná. Důležité je, že Turecko, u kterého chválíte jeho drony, chce koupit Su 35 (zase pro idioty, to není můj názor). A důležité je, proč by to dělali, když Su 35 tak zaostává za Rafale, které si pořizuje Řecko?



Tohle fakt může nepochopit je DEBIL. Je jen otázkou, zda jste debilové nebo je ze sebe děláte v této diskuzi záměrně? Bohužel výsledek je tentýž. Diskuze s debilem.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



​Martin
Ale ten tvuj ckanek jak sou indove zklamani z rafaele nevysvetlil, proc jim tohle veris, ale to jak su35 prohral na cele care uz ne.

Vzdyt i cinani si koupili su35 jen kvuli motoru, protoze jejich kopie maji vsechno jine lepsi, elektroniku,radar, drak, rakety.


+++++++++++
1. Já tady nepíšu žádné články.
2. Já také nikde nepsal, že něčemu věřím.
Copak máš stejný problém jako ROBO a karel?
Já na rozdíl od vás nikde netvrdil, že tyhle bláboly jsou pravdivé a zmínkou o nespokojených Indech jsem ti dal vědět, že během pár měsíců se na tomto webu vyskytnou o jednom letadle dvě zcela protichůdná hodnocení.

To vy tady z naprosto nepodloženého a nedůvěryhodného článku vytváříte nějaké závěry.
Já rozhodně ne. Dokonce jsem tady ani žádná letadla nesrovnával.

Pouze jsem si za sebe dovolil tvrdit, což jsem i avizoval, že RF je špičkou v REB a že se nedomnívám, že by Su 35 zaostávaly za Rafale.

Czert

02. 08. 2021, 22:09

Karlik
A mel bys lepe cist odkazy ktere tu postujes, vtom druhem se nejen pise ze zivot v protektoratu nebyl zadne pericko jak to tu lakujes, ale doslova pisou ze nemci v protektoratu meli vetsi pridely nez cesi.
Cili bud se myly, a tudiz bys mel vic venovat pozornost na co davas odkaz, nebo si tady a jinde jednoduse lhal kdyz si napsal ze cesi a nemci meli stejne lridely.

Lip se snaz soukmenovce.

Czert

02. 08. 2021, 21:48

Karlik
Zase opakuses tu svoji ohranou lez o zfalsovanych/ukradenych volbachv 35. A pritom si dodnes nedokazal jedine poruseni zakona.

Vezmi si amicke prezidenske volby, trumpa a 7 prezidentu predim, a ted me rekni jak ty volby ukradly, kdyz byly prezidenty s mensim poctem hlasu.

A ne, nikdy a nikde sem nedelal ze by se v protektoratu porad stavkovalo, ale ty porad delas jako by danove, norove, frantici, holandani, belgicane pro nacky nijak nepracovaly.

Czert

02. 08. 2021, 17:35

Karlik
A skoda ze si v tom, jak by dopadlo kdyby byly ostatni jako ty.
V 38 by si vital mnichov jako spravednost pro germany.
A od 39 by si vesele pracoval pro vítězství 3 rise, ocernoval benese a zahranicni odboj. Osobne arizoval majetek.
A pak by ses divil ze by te po 45 meli za kolaboranta a zradce.

Czert

02. 08. 2021, 16:34

Ano, usa a eu jena ceste do pekla, ale ne protiruskym postojem, ale popularitou marxismu wokenismu na zapade.

Tomáš

02. 08. 2021, 11:21

Harom Karol s tebou je tezka diskuze, jses jak mladý komunista a další lampasaci, kteří podlehnou zhoubné ideologii a když dojde k zvratu, tak zvraci. Pro přežití hledají záchranu u vítězů a tak to pokracuje, až dojde na mene tekel u fabri. Jinaknl dobré

Tomáš

02. 08. 2021, 08:00

Šikanování Ruska ve všech směrech je pochybná taktika USA a musím říci i lokaju, této velmocí. Pokud jsou strategické zámysly dělit a destabilizovat Rusko, což se povedlo v 90letech. Prez. Putin napravuje chyby svých předchůdců, zatím co v USA se mění prezidenti, až se USA dostaly do pasti z Afganistanem a Irakema a Iranem, nesmírné ztráty z teto angažovanosti, vynesly tyto chyby Činu na výsluní. A nastal strategický problém, konkurent je Čína, ale je snadnější útočit na slabšího, to se stále děje. Evropa potřebuje Rusko víc jak nevypocitatelne USA, nemají nikoho kdo by proleval za jejich ambice krev. Nestydí se to zkouset s Vietnamem a Indii, marná snaha. Na Evropu čekají těžké situace do kterych se dostávají ne vyvazenym spojenectvím s USA. Bude to ještě dlouhá a ztratova ustupova trajektorie k nápravě činů politiku typu generála Stoltenberga a dalších činitelů od mysu Finnistere po Tromso. Je to tiziva budoucnost za kterou bude zaplacena obrovská cena.

Milda

01. 08. 2021, 23:00

Pokud chcete porovnávat vojenské kvality jednotlivých letadel v daném regionu, zaměřte se na konflikty mezi Izraelem a arabskými státy.Izrael sice současné Rafaly nemá, ale měl v minulosti Mirage. Sovětské stroje na ně nikdy nestačily. Je to dané stylem boje, který dané stroje představují. Sověti vždy zastávali taktiku " nás mnogo" a podle toho stavěli své zbraně. Naopak Izrael vždy na prvním místě chránil lidský život. Podle toho se bojovalo ale i stavěly ( kupovaly) zbraně

ROBO

01. 08. 2021, 22:43

Anderjkoh
Když ti nestačí ani takový kvanta důkazů opětovného selhání Ruské techniky , tak už ti nebude stačit ani kdyby ti to šuňťácký SUčko padlo na tu tvoji dubovou proruskou kebuli . Ty seš fakt absolutně marnej .

Andrejkoh

01. 08. 2021, 19:10

karel3

"az na to, ze je to hoax, kedze clanok, z ktoreho je to prebrate sa odvolava na zdroj,..."
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sám jsi ruský hoax Slovane. Kdy už si vyndáte ty své duté hlavy z ruských nočníků ? :slight_smile:

Tady o tom píší sami Rusové - Moskovskij Komsomolets je moskevský deník s nákladem kolem jednoho milionu, který pokrývá obecné zprávy:
https://www.mk.ru/politics/2021/07/22/francuzskiy-istrebitel-rafal-podbil-su35-na-ucheniyakh-v-egipte.html
A Poláci, že to Egypt potvrdil:
https://www.defence24.pl/walka-su-35-z-rafale-wygrywa-rafale-komentarz
Komentář Rafale vs, Su-35
https://eurasiantimes.com/rafale-vs-su-35-did-india-egypt-make-the-right-move-by-opting-for-french-rafales-over-russian-sukhois/

---------------------
no joooo, kdyz to potvrdi polaci tak to musi byt pravda pravdouci :DDD a fasistickych zradcovskych mediii je v Rusku stale dost. este raz, egypt to oficialne nepotvrdil, cize je to vasa dalsia fasisticka propaganda ty fasista

Czert

01. 08. 2021, 16:39

Martin
A na to si prisel jak ze by turci nemohli pouzit proti jinemu clenu nato?

U f16 a jinych jim to problem nedelalo.

Czert

01. 08. 2021, 16:36

Alexandr
A muzes me rict jak se rusove k tomu nejlepsimu vycviku dostaly?

Kdyz ve vzduchu stravi cca polovinu casu co egyptani a tretinu ve srovnani s amiky?
Simulatory vse nenahradi.

A pokud se rus dostane do vzduchu, tak se modli aby te soudruh nesetrelil, jak nedavno pri cviceni kdyz su35 sestrelilo su30.

Czert

01. 08. 2021, 16:29

Martin
Ja sem pro, at rekove nakoupi rafaele, idealne ve verzi f4, a turci at si koupu su35.
A pak uvidime u jejich kockovane kdo bude mit navrch.
Jestli turci s jejich f16 a su35 nebo rekove s jejich rafaele.

Czert

01. 08. 2021, 16:25

Martin
No kdyz uz si zminil tu libiy, no neni to nahoda, ze tu valku uz prakticky vyhrali turci, po tom co tam nasadily svoje drony?
A wagnerovci se svymy pantsiry a jinou vychvalovanou nejmodernejsi tuskou pvo dostali na zadel a zdrhli z hlavniho mesta?

Indie... Hehehe, ta ironie kdy ruske suchoje co si je indove vyrabeli doma byly drazsi a mene spolehlive nez ty ruske (coz je teda umeni), Dostaly nakopano od pakistancu a jejich f16 starsiho vyrobniho data.

A egypt? U toho se utek od ruske techniky jde jen ocekavat, zvlast kdyz v zadnem konfliktu za poslednich 10 zadna ruska neukazala prevahu nad zapadni, spis dostavala jen na prdel.

Czert

01. 08. 2021, 16:12

Martin
Ale ten tvuj ckanek jak sou indove zklamani z rafaele nevysvetlil, proc jim tohle veris, ale to jak su35 prohral na cele care uz ne.

Vzdyt i cinani si koupili su35 jen kvuli motoru, protoze jejich kopie maji vsechno jine lepsi, elektroniku,radar, drak, rakety.

ROBO

01. 08. 2021, 14:21

Martin23
Ty nejsi jenom lhář,ale bohužel i těžkej sklerotik . Strašná kombinace .

Kopíruji tě a vkládám :
" Turci v tuto chvíli nemají zájem o americké letouny páté generace F-35."

o odstavec později :

" ale jsem si jistý, že jsem nikde neříkal, že Turecko nechce F 35."

Dost trapný co ?:laughing:

Jinak dodat staré odkazy z dob kdy Turci trapně a najivně mysleli že můžou USA vydírat jakobi zájmem o Ruské letouny jsou opět zcela irelevantní a nikdo je nebral vážně ani před těmi roky co byli zveřejněny.

Ostatní odkazy opět zcela mimo mísu , píšou pouze o Ruských naivních snahách využít dané situace rozkoli a vnutit bezpáteřně letouny státu NATO .


Turkové sice nejsou moc chytrý , ale zas takový dutohlavové taky nejsou , aby nakoupily šmejd od kterého utíkají i takový tradiční odběratelé jako Indie , Egypt ......... . Státy které mohou co  nejobjektivněji posoudit vzájemně Ruskou a západní texhniku , protože je vlastní, budou vlastnit a porovnávají oba . .

bombero

01. 08. 2021, 13:01

Alexandr- Oba dva?:rofl:

bombero

01. 08. 2021, 13:00

J Augustin
Si vis pacem, para bellum

Martin23

01. 08. 2021, 13:00

karel3 - Vtip je v tom, že mně je naprosto jedno, jestli si Turci, Egypt nebo kdokoliv jiný co koupí. Ale není mi jedno, když někdo tvrdí, že Su 35 neuspěl a realita je taková, že se se vyhrožovalo sankcemi.
Nebo že najednou Egypt zjistil, že Rafale vypne kdykoliv nejmodernější letadlo RF.


To je rozdíl mezi námi. Ty jsi fanatik rusofob a potřebuješ pořád přesvědčovat o tom, že jedni jsou nadřazeni druhým. Ale tohle jde mimo mě.


Robo - Ty jsi úplně mimo sebe. Ty jsi fanatik o několik tříd výš než karel.


Nebudu to zkoumat, ale jsem si jistý, že jsem nikde neříkal, že Turecko nechce F 35. Pokud jsem něco zveřejnil o F 35, tak jsem citoval Abdullaha Agara, který tím samozřejmě chtěl podle mne říct něco jiného, než jak jsi to pochopil. Všichni víme, že Turecko o F 35 zájem mělo. Možná to už dnes vyřešilo jinak, možná to je zase jen hra (což je velmi pravděpodobné). Ale to neznamená, že by nechtělo i jiná letadla. Tady byl ten problém, že Turci by F 35 nemohli použít proti druhému členovi NATO. Každopádně citované není můj názor, tak mi to nepodsouvej.


https://dogfight.cz/konflikty/item/155-turecko-jedna-o-porizeni-letadel-su-35

https://daydaynews.cc/en/military/799549.html
https://bulgarianmilitary.com/2020/08/30/will-erdogan-draw-a-crescent-and-star-on-russian-su-35-fighters/


K SU 35 a Turecku:
https://www.armyweb.cz/clanek/turecke-letectvo-by-mohlo-dostat-ruske-letouny-su-35
https://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/clanek/turecko-jedna-o-nakupu-ruskych-suchoju-40297989
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/rusko-moskva-su-35-stihacka-turecko-s-400-f-35-turecko_1907181855_och
https://dogfight.cz/konflikty/item/155-turecko-jedna-o-porizeni-letadel-su-35
https://www.defenceconnect.com.au/strike-air-combat/5037-turkey-closes-in-on-su-35-deal-after-being-booted-from-f-35-program&prev=search&pto=aue

Ty si se mnou opravdu nehraj na citace a vůbec práci se zdroji.

Tím bych tohle fake téma za sebe uzavřel.

Alexandr

01. 08. 2021, 12:11

No Ruští piloté jsou nejlépe vycvičení piloté na světě takže by vyhráli.

Jiří Augustin

01. 08. 2021, 11:48

Hlavně , že zbrojení " udržuje " mír , nebo o čem ta vybrojovací soutěž je ?

ROBO

01. 08. 2021, 11:19

Martn23
Ty fakt nemáš páteř . Ty tady nejdřív otevřeně lžeš jak ty svoje vylhaný dementoviny často zdrojuješ z AN (což je absolutní lež) , a pak tady vyzvracíš tunu vylhanejch konspiračních kreténovin bez odkazů jak údajně Turkové vehementně usilují o Su-57 a SU-35 . Což je opět u tebe sprostá lež . I když se se Putler znaží už dávno trapně a podbízivě tenhle šunt narvat Erdymu horem dolem jak to jen de , tak ten o tom evidentně nechce ani slyšet .
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://tass.com/society/1075201/amp&ved=2ahUKEwihmpDQt4_yAhWnh_0HHX4vDAUQFjAEegQIJhAC&usg=AOvVaw02Wif1-8h6h8ewhhAep5rs&cf=1

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.e15.cz/zahranicni/rusko-prispechalo-na-pomoc-turecku-nabizi-nahradu-za-americke-stihacky-1360730&ved=2ahUKEwj1j42juI_yAhWchf0HHabCBBEQFjAKegQICxAC&usg=AOvVaw2wrU1laWd2DQvM3wEQpR-w

Mega lež je ovšem tvrdit že Turkové nechtějí F-35 . Turkové samozřejmě chtějí a velice moc - fňukaj , brečí , naříkají a domáhají se  , ale není jim to nic platný . Vyřazením z programu F-35ítek mají v podstatě velkej problém . A moc dobře vědí že Ruskym šrotem ho nevyřeší . Narozdíl od Rusáků si USA kupce vybírají a nemusí nic uboze nic vnucovat .

https://www.google.com/amp/s/www.forbes.com/sites/davidaxe/2021/04/23/turkish-navy-gets-desperate-as-f-35-kerfuffle-leaves-flattop-plane-less/amp/
https://dennikn.sk/minuta/2227396/
Turkové sice nejsou moc chytrý , ale tak vypatlaný , aby nakoupily prokazatelně předraženej šrot z Putleristánu taky nejsou . To radši koupí Gripeny a moc věděj že na tom budou stokrát líp .

Martin23

01. 08. 2021, 08:37

A ještě jsem přišel na jednu zajímavou paralelu k tématu Rafale vs SU 35.

Podle řeckého tisku zahájilo Turecko jednání s Ruskem o urgentním dodání letadel Suchoj Su-35. Poslední kapkou vedoucí k tureckému jednání s Rusy je údajně zájem Řecka získat ve Francii letouny Dassault Rafale.

Svoji pozornost si zaslouží prohlášení poradce tureckého ministerstva zahraničí, profesora na univerzitě v Bahcesehiru, odborníka na zahraniční vztahy Abdullaha Agara. Ten je přesvědčen, že po zakoupení raketových protivzdušných systémů S-400 Tureckem existuje vysoká pravděpodobnost, že Ankara učiní další krok a koupí od Moskvy i Su-35.

Turci v tuto chvíli nemají zájem o americké letouny páté generace F-35. Je tomu tak proto, že je Turecko jednoduše nebude moci použít kvůli americkým omezením, která jim jsou uložena. Washington nedovolí Ankaře použít F-35 proti spojencům v NATO.

Agar uvádí, že tureckému prezidentovi Recepovi Erdoganovi nezbývá prakticky nic jiného. Ankara se však nechystá opustit NATO. Pokud Turci koupí nejen Su-35, ale dokonce i Su-57, nebude to mít další dramatický dopad na vztahy se Spojenými státy. A Američané již vědí, že Turci koupí 40 Su-35.

Ruský expert Alexander Sitnikov zároveň nepochybuje o tom, že Ankara potřebuje Su-35 pro „plynovou válku“ s Řeckem a Egyptem. Současně přítomnost takového počtu Su-35 neznamená, že budou dominantní v tureckých vzdušných silách, které jsou vyzbrojeny 240 F-16.

Takže tyhle informační hry mohou mít i tento rozměr.

Martin23

01. 08. 2021, 08:01

No a když pročítám weby zabývající se problematikou egyptského nákupu Farale a SU 35, tak mám stále větší dojem, že to je čistě politické rozhodnutí a o letadlo jde až druhotně.

Egypt se logicky rozhodl si určitým způsobem zavázat nejen RF, ale i Francii.

Podobné hry se hrají v Libyi, kdena jedné straně jsou
LNA - podporované Egyptem, Sýrií, Ruskem, ale právě i nepřímo Francií
a na druhé straně
GNA - podporované Tureckem,nepřímo například Itálii.

Jednoduše se tam hraje o to, komu která ze stran slíbila prodávat ropu.


No a Egypt, kterého ohrožuje Izrael, bral v posledních 30 letech techniku od USA, Ruska.
USA ovšem Izraeli poskytly své F 35, které Egyptu odmítly a poslední nákup od USA proběhl v roce 2010 (20 F16c). Egypt logicky háčkuje nejen RF, ale dnes i Francii, jako dalšího geopolitického hráče a člena NATO.

Podobně samozřejmě jedná i Indie.
Tam je také dobře ten vývoj vztahů vidět.
Základní konflikt - Indie x Pakistán
Pakistán dříve velký spojenec USA, dnes spojenec Číny.
Indie - dnes podporovaná západem.
Kdy vše graduje do konfliktu Indie x Čína.

Slabší Indie se snaží politicky zaháčkovat nákupem zbraní u všech významných geopolitických hráčů.


Takže tohle jsou důvody, proč Egypt, ale i Indie nakupují a provozují zbraně z různých zemí.
Diverzifikace je o politické stránce zajišťování bezpečnosti.

Nesmysly o tom, jak Rafale vypne SU 35 a jsou absolutně nadřazené, nejsou ničím podloženy a jsou určeny pro blbečky.

Martin23

01. 08. 2021, 07:18

ROBO
v drtivé většině tady odkazuju na vašeho guru Grohmana a jeho AN. A to právě z důvodu toho, aby drzí špindírové jako ty nemohli informaci zpochybňovat.
Ale stejně to děláte.

Martin23

01. 08. 2021, 07:14

Czert
Třeba zrovna tady:
https://www.armyweb.cz/clanek/indove-jsou-zklamani-z-letounu-rafale-a-pokukuji-po-ruskem-mig-35

Asemi83

01. 08. 2021, 05:57

ROBO jsem překvapen, že ještě žiješ!!! Že jsi si nepodřezal žíly když jsi viděl jak tví chlebodárci, jenž tě tu za ty sr...ky platí, utíkají z Afu ve 3 ráno jako nejpotupnější národ na světě. Nej nej nej armáda spraskána pastevci koz a pěstiteli opija. Jo to je síla!!! Jo Sověti alespoň odešli se vzpřímenou hlavou.

Czert

01. 08. 2021, 03:23

Mxm
A co se tyka kvality vycvicenosti pilotu, ver tomu ze prumerny egyptan je vycvicen lip nez orumerny rus.
A to je co rict, protoze arabaci sou kapitola sama pro sebe.

Czert

01. 08. 2021, 03:21

Mxm
Ono je celkem jedno jaka elektronika byla v onech suckach, protoze kdyby doslo na rakety, tak sucka budou kvuli ruskym raketam tahat za kratsi konec, protoze sou horsi.

Staci se podivat na indicko pakistansky koflikt v 2019.
I presto ze su30mki meli lepsi a modernejsi elektroniku, museli stahnout ocas pred vyrobne i elekrtonicky starsimi f16c, protoze pakistanci strilemy amramy c5 s dostrelem 10km a indove meli jen dostrel 80 km.
Tak museli sucka stahnout ocas, nez by byly sestreny pred tim nez by se dostaly na dostrel.
Jasne, muzes namitnout ze rusove maji k dispozici verzi s dostrelem 100km, ale tu maji az od 2015, davno po indickem nakupu, a do zahranici ji nikomu nenabizely, prave az do zminene ostudy v 2019

MXM

01. 08. 2021, 00:31

celá věc má několik úhlů. Předně se dá s úspěchem pochybovat že by egypťanům dali do sůček nejlepší elektroniku, pořád se dost kamarádí s američany a rozhodně nechtějí aby se tým amerických techniků podíval na zařízení které by použili i oni v boji. Plus záleží co si egypťan byl ochoten zaplatit.
Frantíci jsou sice dobří a možná dali skoro maximum, jenže pokud by došlo na nějaký konflikt tak už se ukázalo že nemají problém svoji technologii dát prozkoumat američanům kvůli protiopatření, to byla rána pro Saddámovský Irák.
Další neznámou je vycvičenost pilotů těch súček, možná by bylo zajímavé kdyby tam seděli ruští odborníci jak by se takový cvičný boj vyvíjel.

Czert

01. 08. 2021, 00:26

Martin
A onen link na to kde indove pokukuji po migu35 by byl?
Naposledy co sem se dival tak mig35 byl spolu se suchojem odpiskan a indove nakoupi vic rafaele a vrthou se na svoje tejas.

Czert

01. 08. 2021, 00:24

Martin
Protoze ses evidentne tupi, napisu to primo

Proc veris indum ohledne problemum s rafaele, ale neresis jim ze rafaele porazil su35.

Czert

01. 08. 2021, 00:22

Asi dobrej oddil

https://www.globaldefensecorp.com/2020/01/20/russian-pilot-alexei-who-crashed-su-57-previously-crashed-one-su-30-one-mig-29-and-two-mi-8-helicopters-says-ria-novosti/

ROBO

31. 07. 2021, 22:45

Martin23
Nechápu jak někdo , jako ty má tu pokryteckou drzost a dovolit si zpochybňovat nějaký zdroje .
Ty , kterej to tu zamořujes nesmyslnejma , zcela vymyšlenejma a ujetejma konspiračníma nesmyslama . Blábolama , za který by se styděly i  prolhaný proruský weby , protože i ty mají aspoň nějakou i když dost nízkou úroveň.

XYZ
Plně souhlasím . EU je skutečně socialistický těžkopádný moloch .
Ale proti tomu , co vyrobil svou neschopností , amatérismem a diletantismem z Ruska Jelcin ale hlavně jím přímo dosazeným nohsledem Putlerm . Tak proti tomu je EU hotovej ráj na zemi . To by ti potvrdily i ty statisíce Rusů co nás normálně rok co rok zaplavuje . Ať to sou nackové sebe větší .

skuder

31. 07. 2021, 20:59

ROBO, ty máš v bedně pěkný průvan.

XYZ

31. 07. 2021, 20:24

A ještě jedna věc, velevážený ROBO,

socialisticko-desktruktivní způsob vedení státu dnes předvádí Brusel. A nadávat Rusku do fašisticko-mafiánské diktatury je z pozice občana Euánie trapné a směšné. Ty vůbec nemáš tušení co se děje.

XYZ

31. 07. 2021, 20:12

velevážený ROBO,

máš v té hlavě slušný maglajz, jediný kdo se tady a i jinde furt do někoho naváží jsou ojrohujeři. To vy neustále nadáváte všem s jiným názorem. Věříte nepotvrzeným článkům, jediné co je pro vás důležité, je když ten článek osočuje Rusko. Nechápu proč nezůstanete u Grohmana, že by proto, že konzervativec Grohman není schopen snést jiné názory než jeho a všechny vybanoval? A vy chudáci pak lezete všude kde můžete šířit ty své blitky a leštit si své ego.
Parafrázuji jak to v určité době říkali všichni tupí sluníčkáři. Rusko nemůže za vaše posrané životy.

Track

31. 07. 2021, 19:51

Vysledek simulace je pekny a ja jen dodam, ze je uplne jedno cim ti uzenaci z Egypta budou letat, stejne to nedokazou ovladat a prohrali by i s nrcim tak hroznym jako jsou Bulhari na MiG 21. Neznam jediny konflikt v poslednich 1000 letech, kde by Egypt uspel.

Martin23

31. 07. 2021, 19:42

Czert
To se nedivím, že to nechápeš.

No ale já na to upozornil právě proto, že z Indie zni nespokojenost s Rafale (navíc předražené) a snahou koupit ruské Mig 35 a stejně pak tenhle článek, kdy naopak Rafale je lepší než Su 35.

Jestli něco takového proběhlo, měl by o tom referovat Egypt.

Prostě neseriozní bláboly.

Martin23

31. 07. 2021, 19:37

Proběhla praktická zkouška, průzkum bojem. Rafale vs. Su-35 v Egyptě.

++++++++++++++++++++++++++++++++

A to tvrdí karle kdo?
Svěř se?
idrw.org - to se maže na chleba nebo co?

Czert

31. 07. 2021, 19:11

Chcete nejlepsi ketoun 4+++++++ generace?
Vezmete su27, dejte do nej izraelskou elektroniku a rakety a amicke motory.

Czert

31. 07. 2021, 19:07

Honzik
To, ze mig23 dokazal zachytit radarem sr71 absolutne nicnrznamena, to dokazala celo dobu csla s jeste starsimi pozemnimi radary.

Navic dnes neni rok 1970. Elektronika se vyvynula a to co by tehdy zaplnilo celou fabriku se dnes vejde do krabice odbot.

Takze radar co k necemu byl v 1970, je dnes jen na okrasu.

Vladimír Koutský

31. 07. 2021, 19:07

Francouzská technika? Stačí mi dvě zkušenosti s jejic auty ,už nikdy ,je to blábol,žabožrouti umí jen bagety.

Czert

31. 07. 2021, 18:57

Martin
Nechapu, kdyz neberes indy jako bernou minci, proc si psal ze indove si stezovaly na rafaele?

ROBO

31. 07. 2021, 18:56

V podstatě se opět , jako vždy ukázalo co zde tvrdím neustále .
Rusové dokážou svařit jakž takž možná železnou krabici , ale to , co z něj udělá moderní konkurenceschopný tank , je až to uvnitř . A v tom Rusáci zaostávají cca o 30 let .
Stejný je to i u letadel . Snejtovat horko těžko draka okopírovanýho podle USA školy taky dokážou , ale elektronika a avionika je na úrovni konce studené války a na tom to vše padá .
Před deseti a více lety měli fašouni z Kremlu velký plány (Armata , Su-57)postavený na koupi západních technologií . To ovšem vzalo rychle za své napadením a okupací Ukrajiny a anexí Krymu . Z velkých plánů zůstaly hromady šrotu , provázené nesmyslným přechvalováním veteránské techniky z dob hlubokého socialismu .
Naštěstí je dobré vidět , že z toho srabu se současné fašisticko mafiánsko diltaturní Rusko nemůže jen tak vyhrabat .
Socialistico destruktivní způsob vedení státu ukazuje že největší problém Ruska sedí v Kremlu a jen tak se nehne .
Zdejší Kremloboti by se neměly pořád navážet do USA , západu........ Ale spíše do samotného jejich vůdce Putlera . Ten právě vypadá , jako by ho tam dosadil někdo komu se líbí a vyhovuje v jakejch srač....ách se současný putleristán nachází a jesli se něco zásadního nezmění , tak se ještě dlouho nachazet bude.

Czert

31. 07. 2021, 18:56

Kupodivu se rusum nexari ani proti cinanum, ze stranek co kritizuji cinany

https://www.globaldefensecorp.com/2020/05/18/russian-glorified-su-35-failed-to-accurately-track-j-16-and-j-10c-in-a-simulated-air-battle-plaaf/

Rostislav

31. 07. 2021, 17:44

No ještě zda to ve skutečném bojí tak budě ...doopravdy

Honza

31. 07. 2021, 17:21

nejsou tyto informace přisne tajne? soudit podle castecne uvolnených informaci nelze ani jednu stranu az se tato letadla střetnou v boji
radar mnohonasobne levnejší stihacky MiG 23 dokazal zachitit SR-71 Blackbird nemyslím si že by rusove dnes v tomto zaostavali

triantafyllos akritidis

31. 07. 2021, 17:21

karel 3  ty  žiješ na  západě a  nějak chytrý nejseš jak to  je  možné že chytří rusové utekly na  západ kde jsou dementi jako jseš ty  a  spí se  psy v  postelích jako zvířata ?.

triantafyllos akritidis

31. 07. 2021, 17:14

rusové jsou s  elektronikou 30  let za  západem ,ale rusové maji nejlepší raketové systémi ,jako ss400 nebo ještě lepší ss500 ,ale ty  asi nefungují na  elektroniku ,kterou mají dobrou západáci ,jste hlupáci nad hlupáky vy  dementi ze  západu ,kteři to  jediné co  umíte je  spát se  smradlavými psy v  postelích a  chvástat se  a  všude s  těmi vašími vyspělími zbraněmi s  kterými prohráváte všude ve  světě !

alexa123

31. 07. 2021, 17:10

Martin23
Co se týče Rafale, tak tady máme třeba zkušenosti z Indie:Podle indických pilotů, kteří začali létat na francouzských letadlech Rafale, stroje nejsou tak dobré, jak se původně zdálo. Navzdory skutečnosti, že Rafale byl vytvořen pro vybojování převahy ve vzduchu, jeho letové vlastnosti jsou ve srovnání s letadly stejné třídy průměrné.

Ak Indovia teraz zistili že Rafale je priemerne lietadlo - tak sa pýtam ako je možné že to zistili až teraz po X rokoch prevádzky? Predsa Indickí testovací piloti intenzívne testovali Rafale pred podpisom zmluvy o nákupe Rafale t.j. nalietali s ním XXL hodín vo všetkých možných režimoch ktoré Indické letectvo považovalo za dôležité a výsledkom bolo, že Rafale splňuje požiadavky Indického letectva t.j. testovací piloti (s čistým svedomím) odporúčali Indickej vláde kúpiť toto lietadlo (koľko miliónov v megaskorumpovanej Indii skončilo na účtoch Indických politikov a špičkach Indického letectva teraz neriešim). Ale ak je Rafale podľa Indov priemerne leitadlo, potom museli byť skorumpovaní aj uvedení testovací pilotí pretože neskorumpovaní testovací piloti by predsa priemerne lietadlo neodporúčali kúpiť Indii.

Bronislav Moudrý

31. 07. 2021, 16:26

Něco na tom je. Ale oba typy jsou jiná váhová kategorie. Srovnání by bylo Mig 35 Rafale . To by byl souboj. Ale elektronicky je západ asi trochu dál. Proto Indie do svých Migů 29 dala západnía izraekskou elektroniku

Martin23

31. 07. 2021, 15:13

Czert
No já právě Indy za bernou minci neberu, protože tenhle článek pochází právě od nich.

Egyptské úřady nic takového nezveřejnily.

copy

31. 07. 2021, 14:22

Zajímavé... není to tak dlouho co zas Indové tvrdili pravý opak a Su deklasoval Rafale:grin: komu a čemu tedy věřit.

Czert

31. 07. 2021, 14:17

Martin
Byt opatrny kdyz beres indy jako bernou minci, ano muzou si stezovat ze rafeale neleta tak jak frantici slibili, ale aspon letaji.
To indove polovinu nove nakoupenych migu 29 rovnou uzemnili a 1/3 rovnou vrátili ze sou nepouzitelne.

Czert

31. 07. 2021, 14:09

Paja k
Nejak si odporujes, kdyz pises ze rusove vzdy prodavaji o generaci starsi elektroniku, a pak ze kdo co si zaplati, to ma.

Vidis, zabozrouti se neboji nabidnout egyptu to nejmodornejsi techniku a vida, dostali 3x vetsi objednavku nez byla puvodni a rusove zadne daksi stroje neprodaji.

Kde udelali soudruzi z sssr chybu?

Czert

31. 07. 2021, 14:02

David
Ano, migy 29 a su35 maji sve ukoly v egyptskem letectvu, slouzit jen jako pouhe nosice bomb pripadne raket po tom co rafaele odvedou veskerou praci s umlcenim protivnika.
Holt rusaci potvrdili to, co vsichni tvrdi uz pres 70 let, rusaci zelezo umi, ale s elektronikou sou na tom 10-30 let za zapadem.

qqq

31. 07. 2021, 14:02

Ahah tak toto jsou ty FAKE News a propaganda. Kdo se o to trochu zajímá tak ví, že to je blbost... Jediné pravdivé je že se neprodávají, ale z naprosto jiných důvodů a to politických.

Czert

31. 07. 2021, 13:57

No tak hlavne ze se suchojum vyplatila ona opevovana supermanuvrtelnost.

Petr

31. 07. 2021, 13:54

nejsem znalec, abi letecký inženýr... vím se 100% jistotou pár věcí.. 1. u nás se dost často šíří naprosté blbosti ničím nepodložené, zmanipulované a vždy je východ očerňován, ponižován...2. je naprosto irelevantní jestli tu karel a pepa šíří protiruskou propagandu a jejich stíhačky s americkými vlajkami jsou prostě vzdy lepší i když jsou z papíru, protože jejich žvásty nedokazují nic... dokazující je pouze ukázka v praxi... a tu nikde nevidím... takže je vše čistě diskutabilní....

Martin23

31. 07. 2021, 12:18

Mimochodem karle, třeba ten ruský článek stejně jako Armyweb jen přetiskl tento blábol, který má stejný zdroj noname zdroj idrw.org.

Vzhledem k tomu, že v Indii jede skandál s předraženými Rafale, které nepřesvědčily, tak některé motivy vymýšlet tyhle hovadiny se nabízejí samy.

Jak jsem již napsal: Říkala to Máňa z prasečáku, tak to musí být pravda, že předsedo.


Jinak předpokládám, že Moskevský komsomolec je asi tak zásadní periodikum, jako jsou u nás Haló noviny.

A jak uvedl Babu, článek obsahuje nesmysly jako je radar Bars, když SU 35 má radar „N035 Irbis“.

Takže se musíte víc snažit pane správče.

Martin23

31. 07. 2021, 11:59

To víš, že jo karle, říkala to Máňa z prasečáku, že?
Tyhle bláboly dál řešit nebudu.

Babu

31. 07. 2021, 11:30

To opravdu sdilite ten hoax, který se řeší na síti už nějakou dobu, kdy ani oficiálně z Egypta nic takového neprosaklo a zmiňuje se zde, že suchoj má radar bars i když ho ve skutečnosti nemá? :D

Martin23

31. 07. 2021, 11:26

No tak začnu od konce.
Tak za tím selháním obchodů s SU 35 stála bezprecedentní nátlaková kampaň USA hrozící potencionálním zákazníkům ekonomickými sankcemi (Egypt, Indonésie).

Co se týče Rafale, tak tady máme třeba zkušenosti z Indie:
Podle indických pilotů, kteří začali létat na francouzských letadlech Rafale, stroje nejsou tak dobré, jak se původně zdálo. Navzdory skutečnosti, že Rafale byl vytvořen pro vybojování převahy ve vzduchu, jeho letové vlastnosti jsou ve srovnání s letadly stejné třídy průměrné.

O tom, že SU 35 zaostává v elektronickém boji se dá velmi pochybovat a to i za předpokladu, že lze předpokládat, že exportní verze SU 35 nebude dosahovat kvalit SU 35 pro ruskou armádu.

Podle mne naopak patří RF k naprosté špičce v REB.

Takže článek, který nemá seriózní zdroj, je fakenews jako prase, a součást obchodní války.
Asi tyhle bláboly nezveřejnilo ministerstvo obrany Egypta, že?

Jinak platí:
1. Informace kolem rusko-egyptského kontraktu na letouny Su-35(SE) byly silně ovlivněny zprávami z USA, které se rozhodly do celého procesu zasáhnout výhružkou Egyptu o zavedení sankčního balíčku CAATSA z důvodu zakázané vojensko-technické spolupráce s Ruskou federací. Balíček zahrnuje zavedení různých druhů omezujících opatření, včetně ekonomických. Spojené státy se tímto snažily přesvědčit Egypt o „potřebě“ nakoupit americká letadla místo těch ruských.(zdroj Armyweb)

2. Pentagon a americké ministerstvo zahraničí ve společném dopisu varovaly vládu Egypta před sankcemi, pokud se rozhodne pro pořízení ruských stíhaček Su-35, informují noviny The Wall Street Journal.

Leonardo

31. 07. 2021, 11:24

Míra
Rus žádné hyperonické zbraně nemá a nikdy mít nebude. Dejte si mokrý hadr na čelo a konečně si uvědomte, že ta země dokáže už jen lhát o svých zbraních, které ještě nikdy neviděl a nikdy neuvidí.

Milda

31. 07. 2021, 11:04

Rafale je vynikající stroj. jeho jedinou nevýhodou je cena, kterou zapřičiňuje malý počet vyrobených strojů. Kdo v minulosti měl mirage tak celkem logicky postupuje dnes na rafale

Andrej Hankes

31. 07. 2021, 10:37

az na to, ze je to hoax, kedze clanok, z ktoreho je to prebrate sa odvolava na zdroj, kde nikdy nic take nepadlo, to co je tam napisane sa dalej prebera a prekrucuje. Nehovoriac, preco take nieco vobec vzniklo a kazdy kto trosku chape politiku okolo zbrojarskeho priemyslu vie odkial vietor fuka ... nehovoriac, ze oficialne zdroje egypta toto nepotvrdili, cize je to dalsia "demokraticka" propaganda

tu je original clanok a sprava odkial vsetci prekrucuju co je tam napisane
https://www.globaldefensecorp.com/2021/07/19/su-35-fails-to-withstand-rafales-spectra-electronic-attacks/

Paja.k

31. 07. 2021, 10:32

to je zase clanek. Exportni SU, ani Migy nikdy nebyli dodavany s technikou porovnatelnou s VVS RF. vzdycky slo minimalne o generaci starsi techniku. Navic nikde neni psano, ze Su nebo Mig nemuze byt temi modernejsimi systemy vybaven. Letadlo je platforma. co si tam kdo nastoubuje, to tam ma. Porovnavat dve ruzna letadla muze byt relevantni na urovni letovych vykonu a ne zbranovych systemu.

suva

31. 07. 2021, 10:26

No nasmál jsem se jak novináři bojují proti ruským letadlům, proti jejich raketám a jak falšájí historii a bourají pomníky.

Andrej Hankes

31. 07. 2021, 10:24

az na to, ze je to hoax, kedze clanok, z ktoreho je to prebrate sa odvolava na zdroj, kde nikdy nic take nepadlo, to co je tam napisane sa dalej prebera a prekrucuje. Nehovoriac, preco take nieco vobec vzniklo a kazdy kto trosku chape politiku okolo zbrojarskeho priemyslu vie odkial vietor fuka ...

tu je original clanok a sprava odkial vsetci prekrucuju co je tam napisane
https://www.globaldefensecorp.com/2021/07/19/su-35-fails-to-withstand-rafales-spectra-electronic-attacks/

Andrejkoh

31. 07. 2021, 10:22

az na to, ze je to hoax, kedze original clanok, z ktoreho je to prebrate sa odvolava na zdroj, kde nikdy nic take nepadlo, to co je tam napisane sa dalej prebera a prekrucuje. Nehovoriac, preco take nieco vobec vzniklo a kazdy kto trosku chape politiku okolo zbrojarskeho priemyslu vie odkial vietor fuka ...

tu je original clanok a sprava odkial vsetci prekrucuju co je tam napisane
https://www.globaldefensecorp.com/2021/07/19/su-35-fails-to-withstand-rafales-spectra-electronic-attacks/

Jendar

31. 07. 2021, 10:16

ne, nastřílelo. To se nedělá. Stojí to letadla a piloty. Dost drahý. :sweat_smile:
Kromě odpalu rakety to ale byl reálný souboj. Už tomu rozumíte?

Štělán

31. 07. 2021, 10:13

Takže se nestřílelo....

Martin

31. 07. 2021, 09:53

Václav Moskva? Simulovaný souboj, ale neznamená, že proběhl na simulátoru.

Václav Moskva

31. 07. 2021, 09:26

Jen imbecil řeší skutečná letadla podle videohry.

David

31. 07. 2021, 09:26

Na druhou stranu to ještě neznamená, že by Su-35 byl špatný, každý letoun má prostě své silné stránky. Je taky třeba vnímat to v kontextu daného letectva. A v tom egyptském letectvu se SU-35 a Rafale, potažmo i Migy-29M dobře doplňují, a tato kombinace může postupně nahradit dosud velmi početnou flotilu amerických F-16

otacon70

31. 07. 2021, 09:05

Kdo v Rusku něco uměl a měl možnost, tak odešel do ciziny. To je ten zásadní rozdíl vůči USA a západní Evropě kde se kumulují nejlepší mozky. Největší pokrok Rusko dosáhlo tím, že těžilo z vědomostí západu před, během a především po válce.

Alex

31. 07. 2021, 08:51

Rusáci ještě musí přidat. Ukrást nějaké plány, okopírovat funkční systémy a potom to sesmolit do jejich éra s nejlepší manévrovatelností. Komu asi ukradli tyhle plány ?

Jfb

31. 07. 2021, 08:30

ehm, víte, že ta zpráva o vyřazení radarů Sůček Rafaly je naprosto neověřitelná zpráva bez podkladů, takže typicý fakenews? zdroj této informace nemá žádné důkazy, podklady, a ještě chybuje v podkladech. Neznamená to, že to lež, jen to není zatím ani pravda.

Mark

31. 07. 2021, 07:49

Někde někdo udělal chybu , že SUčka nikdo nechce , přece supermanevrovatelnost vždy vyhraje(někteří asi se zasekli na druhoválečných filmech).
Přece i těm nejvíc tvrdošíjným zastáncům "manevrovatelnost na 1. místě" muselo být jasné ,že to je už dávno minulost. No jo ,ale rusáci by rádi nějaký nejmodernějšími systémy nabušený stroj ,ale prostě na to nemají a teď to zase zkoušejí s nějakým Šachmatem (chtěl bych vidět toho ,kdo vymyslel ten název:grinning:, to bude zas ostuda....:flushed::rofl:)