EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Švédsko může Ukrajině dodat 12 houfnic Archer

 31. 10. 2022      kategorie: Události      45 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Švédské ministerstvo obrany nedávno předložilo švédské vládě zprávu, která uvádí, že 12 ze 48 samohybných houfnic Archer SG ve službě by mohlo být poskytnuto Ukrajině.

archerFoto: Samohybná houfnice Archer | Ibaril / CC BY-SA

Ukrajinský ministr zahraničí D. Kuleba během společné tiskové konference konané 29. srpna se švédskou premiérkou Magdalenou Anderssonovou vyzval Švédsko, aby zemi poskytlo těžké zbraně, včetně houfnic.

Dne 25. září pak švédská ministryně zahraničí Anne Lind na své stránce na Twitteru oznámila, že švédské úřady zvažují možnost dodat ukrajinským ozbrojeným silám 155mm samohybné houfnice Archer, přenosné systémy protivzdušné obrany RBS-70 a další vojenské zařízení.

Archer je plně automatizovaný dělostřelecký systém namontovaný na podvozku Volvo A30D 6x6. Je navržený tak, aby poskytoval palebnou podporu operacím pozemních sil. Poskytuje možnost rychlého nasazení na pozici, provedení palebné mise a změny pozice. Řízení palby se provádí z pancéřové kabiny. Systém je schopen vypálit první ránu již po 20 sekundách po zastavení vozidla. Po dokončení palebné mise může Archer opět do 20 sekund opustit svou pozici. Za méně než dvě minuty může systém uskutečnit šest výstřelů a přesunout se do nové pozice vzdálené 500 m. Maximální rychlost Archeru je 70 km/h, maximální dojezd 500 km.

Archer dokáže střílet protitankovou municí BONUS na vzdálenost až 35 km, konvenční municí na vzdálenost až 40 km a přesně naváděnou municí Excalibur (XM982, M982 a M982A1 ) na vzdálenost až 60 km. Zásobník nabíjecího zařízení pojme 21 kusů munice, přičemž její kompletní vystřílení zabere méně než tři minuty. Obsluha systému je běžně tvořena třemi až čtyřmi osobami, je však možné ovládání i jednou osobou.

Zdroj: armyrecognition.com

Komentáře

Monarchista

05. 11. 2022, 00:13

Mně by jen zajímalo, kdo to vše platí. Mlčíme, nebo fandíme a platíme. Rusko stejně svoji válku vyhraje.

Dr. Beir

06. 11. 2022, 21:26

Kdo to plati celkem nevím, ale Cesko ta podpora občanské valky stala 50 miliard a to si ještě ta "Kievska vlada" premiera Fialy pujcila 10 miliard. Tahle banda Niemandů se nestará o stat. Nebude veselo v Česku. Dnes se finance resily u Moravce a co jsem viděl a slyšel .... Bůh s námi.

Roman

02. 11. 2022, 12:19

"Rusko ustoupilo. Vrací se k dohodě o obilí"

Nechápu že Putler je až takovej mega koko.......t .
Nejdřív dělá jak dementní zakompleksovanej skřet ramena jak velkej geroj , ale jak mu dá Erdogan po tlamě a jasně ukáže kdo je v Černým moři pánem , tak poníženě sklapne podpatky , stáhne ocas a stáhne se poslušně zpátky do díry jak zapráskanej špinavej čokl.
Kdyby nedělal nic tak udělá tisíckrát líp .
Tady ja krásně vidět jak ruSSko bezpečně ztratilo status alespoň lokální velnoci .
Nejsilnější pes kterej mr.....dá na Černomořským dvorku je  jasně ten Tureckej .




https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-rusko-se-vraci-k-dohode-o-obilnem-koridoru-40413320#dop_ab_variant=1&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Martin23

02. 11. 2022, 12:45

Já zase nechápu, vyjma toho tvého světonázoru opřeného o Novinky, aniž by tě napadlo, že třeba za změnou Putinova názoru je něco, co druhou stranu stálo hodně moc, že tady neustále opakujete tu mantru, že na nejchudším státu Evropy stojí, jestli bude v zemích třetího světa hladomor.

Obzvláště třeba v situaci, kdy v USA přepalují rekordní množství oblilí na bioetanol.

Březnová studie také tvrdí, že „v USA se v roce 2021 použilo na výrobu biopaliv více než 130 milionů tun kukuřice. To je více než celá sklizeň obilí na Ukrajině a v Rusku dohromady.“
https://www.transportenvironment.org/wp-content/uploads/2022/03/202203_Food_not_Fuels-1.pdf

Podle nové studie se v Evropě každý den přemění 10 000 tun pšenice, což odpovídá 15 milionům bochníků chleba (založeno na typickém 750gramovém bochníku), na etanol pro použití v automobilech.
https://www.transportenvironment.org/discover/food-not-fuel-why-biofuels-are-a-risk-to-food-security/

Roman

02. 11. 2022, 17:13

IQ23
že třeba za změnou Putinova názoru je něco, co druhou stranu stálo hodně moc,
-----------------------------------------------------------------------------------------
???????? Jo takhle si to ponížení omlouváš ??? Nic moc trapnej výmysl . Spíš nic než moc .

že na nejchudším státu Evropy stojí, jestli bude v zemích třetího světa hladomor.
--------------------------------------------------------------------------------
O to , ale přece Turecku určitě moc nejde . I když dobrej bonus v očích států , kterejm takhle pomůžou .

O co tady především jde sou peníze . Pro chudý Turecko - přístavy a  překladiště - těžkej byznys .

Ale hlavně opět ukázat že nejenom chudá Ukrajina může kopat ruSSko do řiťi , ale i chudý Turecko dává tvrdě a hlavně rychle a nekompromisně kremelskýho skřeta do latě a podrthuje tím totální úpadek ruSSka , jeho moci a vlivu .

Dr. Beir

02. 11. 2022, 17:30

Pozor, lodě sloužily jako paseracke dodavky zbrani na ukrainu z Bul a Rum. Rusko tu fejk hru prohledlo a bylo zle.

Roman

02. 11. 2022, 18:01

Pozor . ruSSko mělo a má právo monitoringu všech obilných lodí , takže ty zbraně jistě odhalili .
Mohl by si předložit odkaz - foto -, třeba ruSSký , který tvojí lež prokazuje ??

Dr. Beir

02. 11. 2022, 21:09

Mlady slovane pionyre. Pro je jasný kdo je agresor, ale pochop, že rusko monitoruje dodavky zbraní. Chyba je v tom, jak pasuji zbraně. Copak nejezdi vlaky z Polska do Ukrainy? Na pašování zbrani doplatila nrjedna civilní lod potopenim ponorkou.

Mark

02. 11. 2022, 13:02

Tak nějak proběhl rozhovor mezi Erdoganem a Putinem

https://twitter.com/Tendar/status/1587428417930203137?t=9fQFzarUHVgSQzGh6M7eyA&s=19

Roman

02. 11. 2022, 16:57

Mark
:laughing::laughing::laughing:
Tak to je absolutně dokonalý .

Ale klidně by tam mohla bejt místo Erdoganovo hlavy , hlava kohokoliv z hlavních představitelů Šanghajské organizace . Během posledních 3-5 měsíců mu tu fašistickou kebuli vypleskali snad všichni , kdo se s ním setkali .
Po Ukrajinský blamáži zničil Putler pověst a hlavně respekt na pár generací dopředu . V Asii si poražený nezaslouží respekt .

Dr. Beir

03. 11. 2022, 22:40

Asi te zklamu. Opravdu věříte kecům o obili?
Vše je hra moře kontroluji rusaci. Ja byt ruskym velitelem, tak každá lod projde min rentgenem atd.

Rusko si vyhrazuje právo odstoupit od těchto dohod, pokud tyto záruky Ukrajina poruší.“
Proč se tak rozhodl?
Světové společenství, zejména jeho nezápadná a nezaujatá část, jistě ocení dobrou vůli Ruska, a co je nejdůležitější, roli, kterou v tomto konfliktu hraje každá ze stran.
Ukrajina a Británie se pokusily narušit dohodu o obilí použitím humanitárního koridoru pro útok na ruskou flotilu. Rusko navzdory provokaci Západu chtělo pokračovat v poskytování pomoci hladovějícím zemím.

Martin23

02. 11. 2022, 11:58

Ukrajina jako testovací polygon. 12 kusů tuhle toho, 6 kusů támhle toho.
Ale na tom není nic zajímavého.

Já osobně jsem fascinován tím, že jsou politicky odpovědní svazáci v této zemi spokojeni s tím, že ač jsme co se týče elektřiny soběstační a přebytky vyvážíme, tak nám byla zdražena o 62%.
V Německu, které ruší jaderky a elektřinu musí dovážet, elektřina zdražila o necelé tři procenta.

Co za tím asi tak stojí, že v tom vláda zasedající v Kyjevě, nevidí problém?
Nejenže tento rok ještě v době ekonomického růstu vyprodukovala cca 400 miliardový dluh, oni si automatem zvedly platy a zbytku národa nechávají růst životní náklady naprosto mimo realitu západní Evropy, které děláme kolonii.

A krize teprve přichází.

PS. Docela by mne taky zajímalo, co na výjezdní zasedání v Kyjevě řekla Policie ČR? Na to se vlády žádné médium nezeptalo a nikdo to neřešil.

Zdeněk

02. 11. 2022, 13:31

Tak tohle už bezpochyby Martínek je ...

Jo Marťo, že nám vysvětlíš tu svou konspirační teorii o výjezdním zasedání Vlády ČR v Kyjevě, protože jediné co na to mohla Ochranná služba říci, je, že nemůže ručit za bezpečnost ...

p.s. pečivo z technických obilovin bych ti snad i dopřál ... ostatně, když budeš mít chuť, zajistím ti vzorek z krmné pšenice :thumbsup:

Martin23

02. 11. 2022, 14:29

A to je přesně ono.


Když odjede půlka vlády včetně předsedy a místopředsedy, který je shodou okolností ministr vnitra, ministryně obrany, ministr zahraničí a ministr financí do země, kde probíhá ozbrojený konflikt a do města, kde padají rakety, je to šílené riziko a ohrožení bezpečnosti státu. 4 z nich mají trvalé zajištění ochrany.

To není žádná konspirace. To je ničím neospravedlnitelné hoštaplerství, ke kterému by se měla vyjádřit nejen policie, ale i BIS a vojenské zpravodajství.

Ovšem ne za této konstelace. Tito hoši, co spolu chodí, si kryjí záda a nebudou se kritizovat.

Nařízení vlády č. 468/2008 mimo jiné říká § 2, že
(2) Rozsah zajištění bezpečnosti závisí na bezpečnostní situaci a možné míře ohrožení.


PS. Já bohužel neznám pojem technické obliloviny. Obiloviny jsou prostě obiloviny. Navíc nikdo nikoho nenutil, aby již letos nezasel i "netechnické obiloviny". Možná jsi chtěl říct technické plodiny. Ale ani u těch to neznamená, že některé nemouhou být použité v potravinářství. Každopádně platí, že západní svět, který z obilovin dělá biopaliva, najednou začal mít strach o oblasti, kde je hladomor od nepaměti. Důvody jsou zjevné.

Zdeněk

02. 11. 2022, 15:02

Jsem rád, že jsi měl zrovna ty o naši vládu takový strach, tak si vydechni, už jsou doma ...

p.s. Martínku to není jiný druh obiloviny, to jsou obiloviny, které např. nesplňují potravinářské normy, mohou mít nízkou kvalitu zrna, nesplňují úroveň škodlivých látek, plísní, apod.. Hodláš snad dodávat plesnivé potraviny s tím, že když je hlad, tak se to ztratí?

Martin23

02. 11. 2022, 15:49

Pokud nemáš informaci, že USA a EU dělá biopaliva z obilovin, které nenaplňují potravinářské normy, tak nerozumím, co tě vede k neustálým reakcím, které mají zpochybnit to, co jsem nazdrojoval a co se nedá popřít.

Tedy, že západ někoho obviňuje, že může za nedostatek určitých komodit k výrobě potravin, přestože sám z těchto komodit vyrábí palivo v násobných objemech.

Ostatně tohle je věc, která je kritizovaná již dávno a vůbec nesouvisí s Ukrajinou a Ruskem.

https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/biopaliva-pekari-potravinari-nedostatek-sojovy-olej-repka-usa.A210803_171406_eko-zahranicni_maz

https://www.lidovky.cz/orientace/veda/biopaliva-skodi-prirode-vic-nez-benzin-rikaji-studie-eu-proto-otaci.A100328_150228_firmy-trhy_mev


PS. O vládu jako soubor neschopných osob mi samozřejmě nejde. Problém vidím a) v dalších neúměrných nákladech, které zvyšují již tak tragický schodek rozpočtu, b) naše příslušné správní orgány, zejména bezpečnostní a tajné služby, nejsou schopny zajistit, aby výše uvedená skupina osob neohrožovala bezpečnost státu nad ještě tolerovanou mez.

Bombero

02. 11. 2022, 15:30

N23- pořád jste popletený, už jsem vám to psal. Ekonomický růst byl za bureše a ten zasekl v té době sekeru skoro 900mld a roztočil inflaci. Fiala a spol nastoupili, když už russák skoro 4 měsíce šrouboval cenu energií a 2 měsíce po nástupu to russák v únoru podělal všem. Ale chápu, že to je mimo vaše chápání, že musíte jet podle mantry, co máte naučenou faktům navzdory

Martin23

02. 11. 2022, 16:03

Blábol.
Ekonomický růst byl i ve 3 čtvrtletí tohoto roku.
Abys to pochopil, tak je mi úplně jedno, co bylo nebo nebylo za Babiše. Tahle odpovědně rozpočtová vláda se rozhodla jít určitou cestou a výsledkem je schodek skoro 400 miliard. Opakem je Maďarsko, kde je cena na loňských stavech.
Pokud bude pokračovat, tak příští rok zatne ještě větší sekeru. Obzvláště když bude nakupovat F 35 a podobně.


No a kdybys nebyl uvědomělý svazák, dal by sis to do souvislosti právě s cenou energií. Ale jako svazák budeš tvrdit, že máme díky Putinovi elektřinu o 62% dražší než loni. Ovšem vidle ti do toho hodil Eurostat, který zveřejnil, že ty nárůsty cen jsou v jednotlivých státech naprosto odlišné. Když už tedy nebereš v potaz, že ČR vyrábí nadbytek elektřiny a že pokud by někde měla být elektřina levná, tak právě u nás.

Takže přestože je naše koupěschopnost zhruba 3 krát nižší než v Německu, lidem se dnes již vyplácí jezdit nakupovat jídlo právě tam, protože je levnější.

Bombero

02. 11. 2022, 16:58

když je to blábol vy takový analytik, může te mi sem prosím hodit čtvrtletní hospodážské růsty za posledních 5 let? Aby se vidělo, komu teklo proudem a komu jen kapalo?Rus byl ten, který podrazil trh s energiemi- ropou a plynem a tak v panice se k tomu přidala i el. energie jako možný jediný zdroj. Naštěstí se to už uklidnuje a uvidí se následující měsíce. Podle prorusský propagandy jsme ted také měli kupovat naftu minimálně za 90 Kč...
"Opakem je Maďarsko, kde je cena na loňských stavech."- a kupuje momentálně plyn mnohem dríáž než my....
alwe jako správný komsomolec mi to předpokládám pěkně po soudružsku vysvětlíte

Martin23

02. 11. 2022, 17:12

Vysvětlovat bys měl ty. Já po tobě nic nechtěl.
Ani nejsi schopen být originální a tak z tebe v reakci na svazáka vyleze komsomolec.

Tak zase někdy svazáci.

Bombero

02. 11. 2022, 17:44

já mám vysvětlovat, že tady překrucujete fakta a lžete?jinak toho komsomolce si v diskuzi nejen ode mne můžete dohledat i víc než 2 měsíce zpátky. narozdíl od svazáka vy tu definici komsomolce splnujete

Mark

01. 11. 2022, 16:32

A co s tím Putin udělá? Nic.

https://twitter.com/yarotrof/status/1587391553433206784?t=yivfxDBpznMhAAvQCGX9vw&s=19

Dr. Beir

01. 11. 2022, 13:13

Už to včera začalo a proč se o tom mlčí?
"Chesonská ofenzíva" na Ukrajině. Ruské jednotky spustily dvě nové ofenzívy na Donbasu najednou a jen na první pohled vypadají bezvýznamně. Jsou také přímo spojeny s Chersonem.
Ruské jednotky po dělostřelecké a letecké přípravě, na které se podílel i TOS, přešly do ofenzívy na frontě u Ugledaru a v okolí Avdějevky. Na ofenzivě se účastní jednotky a formace 29. kombinované armády, 68. armádního sboru Ozbrojených sil RF a Lidové milici DLR.
Uprostřed dne 31. října obsadily ruské jednotky obec Pavlovka po řece Kašgalač. Jedná se vlastně o celou obec, kterou rozděluje řeka. Ruská armáda převzala kontrolu i nad průchody přes Kašgalač. Dochází k čištění a likvidaci roztroušených ohnisek odporu. Cesta do Ugledaru je navzdory odporu nepřítele vlastně otevřená.

Zdeněk

01. 11. 2022, 13:28

Pivní hlavo, až si převlékneš vlhké spodní prádlo, tak se podívej na mapu ... ať víš, co píšeš ...
Jo mimochodem, vůbec se o tom nepíše...
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-zpravy-z-bojiste-rusko-mari-ukrajinskou-ofenzivu-vlastnim-utokem-jinde-218152#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Dr. Beir

01. 11. 2022, 13:56

Zdeňku ty vemeno
Chapu, že bez odkazu nejsi schopný nic dohledat a věříš dezinformacim a konspiracim co prezentuje web Seznam.
Mokrej budu, za chvilku jdu do posilky a tam se zapotim.

Zdeněk

01. 11. 2022, 14:32

Tvoje chyba, já to s tebou myslel dobře. Kdyby ses totiž podíval na mapu, tak víš, že se jedná o dvě vesnice, tak o 1000 lidech, vzdálené asi 1km ...

Bombero

01. 11. 2022, 21:09

bír- vy jste dobrý komik. Brečíte, že se o něčem nepíše a když dostanete odkaz, že to tak není,že se o tom u nás píše,tak jsou o dle vás dezinformace. To prostě nejde vymyslet:grinning::joy::rofl:. Tak stalo se to, nebo ne?

Dr. Beir

02. 11. 2022, 10:01

Seznamu nevěřím ani slovo od té šaškárny s covidem. Tisice lidi zapinali jeho web a bezmezne verili tem číslům i strašení. Hra se strachem si vybira svoji dan ještě dnes.
Za ty dezinformace a konspirace by mel byt odpojen na 50 let.

Bombero

02. 11. 2022, 11:06

Bár- "Už to včera začalo a proč se o tom mlčí?
"Chesonská ofenzíva" na Ukrajině."
- tak jsem moc rád, že jste potvrdil, že se jedná o prorusskou dezinformaci a žádná ofenziva není a je to jen strašení. Psal o ní přeci seznam, a tak to nemůže být pravda....:joy::rofl:

Dr. Beir

02. 11. 2022, 17:42

Bombero
Opravdu hledam na jinych webech než je troll seznam, novinky atd.

Dr. Beir

01. 11. 2022, 08:49

Prohlášeni Ruskemo ministerstva:
Musíme se vrátit tam, kde jsme začali na samém začátku vojenské speciální operace – vytvořit spolehlivou „nárazníkovou zónu“ podél celé hranice Ruské federace v oblastech Brjansk, Kursk, Voroněž a Belgorod, které jsou ostřelovány Ozbrojenými silami Ukrajiny.
Musíme zničit elektrické rozvodny atd.
No? To je ještě na dlouho, myslím valku.

Dr. Beir

31. 10. 2022, 14:10

Velice zajímavé co se děje kolem obilí.
Lodě, které dovážely obilí příjemcům, byly na cestě zpět na Ukrajinu naloženy zbraněmi. Stalo se tak po přechodu Bosporu na otevřeném moři z bulharských a/nebo rumunských lodí.
Byl tam trik. Zatížily lodě ne na více než 10-20%, takže zatížení nebylo viditelné. Na Ukrajinu se vracely údajně prázdné lodě. Zbraně byly vykládány v noci.
Loď s užitečným zatížením 20.000 tun tedy mohla Ozbrojeným silám Ukrajiny dodat minimálně 2000 tun munice = 30 železničních vagónů.
No a maji po ptákách.

Bombero

31. 10. 2022, 14:48

bír-to jsou zase russký kecy bez důkazů

Roman

31. 10. 2022, 16:29

Nelži !!!
Já myslím že Ukrajina může pohodlně dovážet cokoli po železnici . Vlaky , zaostalý ruSSové , nejsou schopný ohrozit . Horko těžko trefujou statický cíle jako elektrárny , nákupní centra , školky apod. Vlak nedokážou ani lokalizovat . 30vagonů není absolutně nic :

Proč by nebezpečně používaly Černý moře , kde má absolutní dominanci ruSSký námořnictvo ???
Kdykoli by jim hrozilo zastavení , zkontrolování a mega prů...ser .

Zdeněk

31. 10. 2022, 17:11

Pivní hlavo, že je rozsah tvých znalostí silně limitován, mě nepřekvapilo, ale že netušíš jak vypadá a funguje bulk carrier, to překvapilo i mě ... munici volně sypanou převážejí pouze rusové :rolling_eyes:

Mark

31. 10. 2022, 13:32

"Protože i když předjímam stále si myslím že uzavření příměří bude otázka kompromisních dohod"

A to je pravě ono , "kompromisní dohody". Jaký kompromis? Že si rusové ponechají okupovane území, nebo, že ho opustí ? Toto je jedná z nejdůležitějších otázek o ukončení bojů.
Kompromis může být jen ten, vrátit vše jak to bylo před válkou a začít jednat s doněckem, luhanskem a taky o Krymu. A pozor , pak musí přijít reparace, které musí Rusko Ukrajině platit.

A víš co znamená tebou myšlené příměří? Za pár let se začne nanovo a je dost možné, že to bude ještě tvrdší a i pro nás.

Mark

31. 10. 2022, 13:33

Chyba mělo to být do vlákna Šebesta, píšu to v rychlostí

Mark

31. 10. 2022, 12:34

Jen doplním...

https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1587016212013355008?s=20&t=oJVCztguAH9QBJqI9y140A

Rusko je mafiánsko-teroristická země a z morálního hlediska by se mělo Ukrajině pomoct v maximální možné míře. To co Rusko na Ukrajině rozpoutalo, na to neexistuje ospravedlnění. V minulostí se vedly různé války z jakýchkoli důvodů, tento případ ruského vedení války je jasný, obsadit cizí území a přitom zavraždit, zlikvidovat jakékoli oponenty.
To, že se Ukrajině pomáhá v obraně své země a i aspoň částečně eliminovat ruskou teroristickou armádu se zabránilo katastrofám v budoucnu. Po Ukrajině byla dalším jasným cílem Moldavie a to mohlo rozpoutat kolotoč ohromné nestability jak v Evropě, tak i v Asií. A nejde jen o Tchaj-wan, ale i o oblast Kavkazu, nebo střední Asií, kde by mohlo dojít ke střetu Ruska a Číny.

Je jen dobře, že se podařilo teroristickému Rusku hned v počátcích zabránit v provedení jejích plánu a zabránit budoucím katastrofám.

:flag_se::thumbsup:

Šebesta

31. 10. 2022, 12:18

Švedsko může dodat Ukrajině 12 houfnic Archer ! Fajn ale Švédsko nemůže do NATO ! Turci to zatím úspěšně blokují a až jednou ta válka na Ukrajině skončí může být rozšířování NATO jeden z článků dohody. Takže tady mohou Turci snad poprvé hrát užitečnou roli. Protože i když předjímam stále si myslím že uzavření příměří bude otázka kompromisních dohod a jedna z podmínek Rusů může být třeba nerozšířování NATO dál na východ a zachovat stav který byl před válkou.

Mark

31. 10. 2022, 12:39

Šebesta
"a jedna z podmínek Rusů může být třeba nerozšířování NATO dál na východ a zachovat stav který byl před válkou."

Myslíš, že by se Rusko po tom všem cirkuse s referendy jen tak vzdalo nyní okupovaných území?
Zatím jsou rusové v takové pozici, že si moc diktovat nemůžou, spíš můžou přijít pro jejích armádu bezmozků další katastrofy na bojišti.

Šebesta

31. 10. 2022, 13:21

Umíš dobře česky ? Znáš dobře význam slova KOMPROMIS ? I když je fakt že samotné slovo má zřejmě řecky nebo latinsky původ.Ale je už u nás jako doma a rozumí mu všichni. Válka skončí podle mne kompromisem. Pokud si ty a další magoři myslíte že Ukrajina bude Rusům diktovat podmínky tak si to myslete. To by museli zcela vytlačit Rusy ale to nestačí dále zajistit že ruský utok se nebude opakovat. A to nebude snadné. Uvidíme kdo z nás bude mít pravdu ? Rozhodne budoucnost.

Slavoslav

31. 10. 2022, 14:01

nazor ruska ako porazeneho statu bude irelevantny

Šebesta

31. 10. 2022, 16:44

Slavoslav ! Ano máš pravdu názor Ruska ako porazeného buďe irelevantný. Naprosto s tebou souhlasím. Výborně máme shodu, tak ho běž porazit ty magore až budeš v Moskvě na  Rudém náměsti a Putin za mřižema a ty jako hlavní velitel víťezné armády budeš dělat přehlídku svých vojsk vejdeš do dějin. Tak neváhej a makej ! Čím dřív Putina nebo Rusy jak chceš poraaziš tím lépe. Poraženého Ruska se nebude nikdo na nic ptát !

Slavoslav

31. 10. 2022, 19:25

zatial to zvlada Zelensky
mimochodom co hovoris na toho fuckera ktoreho ukazal Erdogan Putinovy ked vypravil konvoj lodi z Odesy?

Roman

31. 10. 2022, 16:05

No jestli by se ruSSký okupanti stáhli z UA na hranice z roku 2013 a dříve , tak by to byla celkem dost malá cena nepřijetí Švédska , Finska a UA do NATO . Plus jistá forma autonomie na vybraných územích . Ovšem ne autonomie jak si to mylně vyložili na Krymu a použili jí falešně k naplňení svých separatistických choutek .
To by se dalo podle mě závazně a formálně zajitit , včetně demilitarizace UA (vymyšlenejma ruSSkejma zhovadilostma , jako je denacifikace a desatanizace , bych se vůbec nezaobíral ). Ale znamenalo by to Putlerovo totální prohru a doma by to asi jako vítězství těžko obhájil . I když Hitler může všechno . ruSSové sou na to dutý dost .
P.S.
I reparace bych zavedl pouze nějaký únosný pro ruSSko a Ukrajině by sme pomohli novým " Marshallovým plánem "