Tankery stínové flotily ohrožují Evropu, jaká bude odpověď?
V médiích se stále častěji hovoří o stínové flotile Ruska, což mají být tankery sloužící k tajné přepravě ropných produktů, případně sankcionovaných nákladů, z a do Ruské federace. Jenže jak ukázal případ tankeru Eagle S, civilní plavidla začínají Rusové využívat k poškozování kritické podmořské infrastruktury.
Foto: Eagle S a finská loď pobřežní stráže Turva | Finnish Border Guard
Řekněme si nejprve něco o tom, co je vlastně ona stínová flotila. Původně se do stínové flotily řadily pouze lodě, které při plavbě vypnuly svůj sledovací transpondér, čímž znesnadnili svou vlastní lokalizaci. Šlo tedy o velmi úzké vymezení, které zdaleka neodpovídalo skutečnosti. Například společnost Windward zaměřující se na řízení rizik v námořní přepravě, rozlišuje tři druhy plavidel: prověřené plavidlo, tedy lodě, které nevykazují žádné podezřelé chování. Druhou skupinou je stínová flotila, což jsou plavidla, o kterých hovoří mezinárodní zprávy a jde například i o loď, která poškodila kabely v Baltském moři. Poslední skupinou je šedá flotila, což jsou lodě, které mají nejasné vlastnictví, plují pod různými vlajkami a snaží se především skrýt své pravé majitele a účel plavby. Ty je velmi obtížné odlišit od prověřených plavidel, protože na první pohled nevykazují žádné neobvyklé chování. Některé metodiky rozlišují ještě černou nebo temnou flotilu, což jsou lodě vojenského určení se zbraňovými systémy na palubě, které se ale na první pohled tváří jako civilní. Tyto lodě využíval například Irán, který je maskoval jako ropné tankery. .
Ruská vláda začala v průběhu války na Ukrajině intenzivně využívat všechny tři typy flotil. Provedla k tomu celou řadu kroků, aby se jí podařilo získat dostatečný počet lodí. Zhruba 90 tankerů, které patřily pod státní společnost Sovcomflot bylo formálně převedeno na různé společnosti ve Spojených arabských emirátech. Rusům se také ještě před vypuknutím války podařilo skoupit nejméně stovku tankerů, které byly pojištěny a byly z pohledu mezinárodního práva zcela čisté a i ty byly převedeny na soukromé společnosti. Následně pak ještě Rusové koupili dalších přibližně 200 starých tankerů, které už byly vyřazeny nebo je vyřazení v brzké době čekalo. Zhruba 400 plavidel tak před válkou tvořilo základ oné stínové flotily, která se ale v průběhu dalších válečných let začala rozrůstat.
Zejména nákup starých lodí je pro Rusy běžnou strategií, protože pokud jsou lodě vyšetřovány nebo se ocitnou pod sankcemi, je jednoduché se jich zbavit a sešrotovat je. Pro Rusy jsou takové ztráty zanedbatelné v porovnání s tím, pokud by byl zabaven či zadržen moderní tanker. Staré lodě také plují pod vlajkami předem vybraných států, mezi které nejčastěji patří Cookovy ostrovy, Gabon, Liberie, Marshallovy ostrovy, ale také Malta. Podle studie Evropské unie 12% temné a 10% šedé flotily tvoří lodě plující pod vlajkami zemí EU. Rusové také zavedli systém pravidelné změny vlajek (reflagging) plavidel, čímž snižují pravděpodobnost, že se konkrétní loď dostane do hledáčku úřadů či pod sankce. Lodě mění stále svá jména, vlajky a majitele a v tomto kolotoči je pro úřady těžké se vyznat.
Foto: Tanker Eagle S | Wikimedia Commons / Public domain
Všechny lodě sice jsou pojištěny, ale jde v drtivé většině o pojištění od obskurních společností z Indie, Číny, Marshallových ostrovů či Spojených arabských emirátů. Také vlastnická struktura jednotlivých společností, kterým lodě patří, je záměrně naprosto nepřehledná a konkrétní majitele je téměř nemožné dohledat. Za firmami stojí většinou další prázdné firmy, neprůhledné holdingy a právní kanceláře.
![Cesta poděkování, úcty a pokory 2022](/cache/images/box/5903/5903--ceta-tit.jpg)
Další oblíbenou metodou těchto lodí, jak se vyhnout podezření a problémům, je přečerpávání tekutého nákladu přímo na moři. Loď ze stínové flotily tak předá svůj náklad prověřené lodi a sama se tak vyhne problémům, které by jí čekaly v přístavu. Naopak v přístavech v posledních letech vznikají celé flotily lodí, které odplouvají na moře, aby přečerpaly ropu od ruských lodí a mohly tak obejít sankce. Ropa takto na moři mění majitele i pětkrát, než se dostane do zásobníků na pevnině a je samozřejmě velmi obtížné zjistit, odkud je daná ropa či plyn. Přístavy v Číně, Rusku a Turecku jsou navíc lodím ze stínové flotily otevřeny, případně jen vyžadují formální přečerpání na moři do plavidel jiného státu.
Co mohou země Evropské unie s takovým systémem vlastně dělat? O tom na konci roku diskutovaly vyslanci zemí Evropské unie v bruselském Centru pro evropskou politiku. Výsledkem bylo konstatování, že kromě stále se zpřísňujících sankcí, které znesnadňují fungování stínové flotily, je hlavní zbraní zaměřovat se na konkrétní plavidla. Američané jsou v tomto ještě dále, kdy uvalují velmi rychle sankce na konkrétní firmy, které lodě provozují. Současně vyvíjejí intenzivní tlak na země jako jsou Cookovy ostrovy, aby přestaly s vydáváním vlajek pro ruské lodě.
Evropa má navíc nyní nový problém, kterým jsou aktivity ruských lodí v Baltu, kde se pod rouškou rutinní plavby snaží svými kotvami přerušovat životně důležité kabely a potrubí. Finové již ukázali, že si tyto akce nehodlají nechat líbit a začaly chytat a prověřovat konkrétní lodě. První byl mediálně známý tanker Eagle S, který obsadily finské speciální jednotky a nyní je její posádka vyšetřována, protože kotvou záměrně přerušila kabely mezi Estonskem a Finskem. Na palubě byly nalezeny výkonné sledovací systémy, podle některých zpráv byly na palubě mimo posádky také specialisté z Turecka a Ruska, kteří měli tyto systémy ovládat.
Eagle S je skvělou ukázkou toho, jak stínová flotila funguje. Tanker je velmi starý a patřil původně Sovcomflotu. Před válkou na Ukrajině se stal majetkem schránkové firmy Caravella LLC FZ ze Spojených arabských emirátů, která má neprůhlednou vlastnickou strukturu. O té by se zřejmě nic nevědělo, kdyby si firma nenajala ve Finsku právníka, který nyní jejím jménem žaluje vládu za pirátství.
V Baltu působí podobných lodí více a evropské země na tuto skutečnost reagují zpřísněným dohledem a kontrolami. Zejména Finové se zřejmě ruských hrozeb neobávají a nemají problém lodě zastavovat a prohledávat, pokud mají podezření, že by se mohly snažit narušit svými kotvami instalace na dně. Ze strany Ruska přitom jde o zvýšení sázek i rizika. Zatímco převážení ropy a různé čachrování s vlajkami a původem ropy je ještě relativně přijatelné, používání civilních lodí k narušování kritické infrastruktury je již překročení pomyslné červené čáry.
Rusové si uvědomují, že v tomto případě hrají vysokou hru, ale zdá se, že nehodlají přestat. Pohrozili již, že svým lodím budou poskytovat vojenský doprovod, aby zabránili tomu, co se stalo Eaglu S. V takovém případě může dojít k vojenskému střetu mezi loděmi NATO a Ruska právě při snaze zkontrolovat nebo zadržet stínový tanker, který by přerušil další kabely. Je to stále ne příliš pravděpodobná varianta, ale rozhodně se nedá vyloučit. Vůbec nejhorším řešením ze strany EU by bylo podvolit se ruskému tlaku a nechat podezřelé lodě volně proplouvat s tím, že by se řešily až případné následky. Minimálně Skandinávské a Pobaltské země ale zřejmě nehodlají jen tak sledovat, jak jim pod nosem kotvy tankerů přerušují kritické kabely. V Baltu tedy nejspíš dříve nebo později dojde k dalšímu incidentu, při kterém se ukáže, jak daleko jsou v této hře obě strany ochotny zajít.
Zdroj: Studie Russia's 'shadow fleet': Bringing the threat to light
Komentáře
Czertik
06. 01. 2025, 20:56reseni je jedoduche.
vsechny lode podezrele ze patri ke stinove ci sede flotile zadrzet. a ponechat si je, dokud se vse nevyresi.
s tim, ze pokud se nikdo neozve do urcite doby, tak lod pak prodat nebo rovnou sesrotovat.
Azor
06. 01. 2025, 14:39Tato taktika,není ničí novým(korzárství - F Drake,by mohl vyprávět)
A začalo to tím
, jak se ta bílo-modro-červená trikolóra(která je teď díky 5 koloně,státní vlajka) stala ruskou obchodní vlajkou.
Tenkrát se Petrovi I. s velkým úsilím
podařilo prorazit okno do Evropy,
dostat se k Baltu, a stát se nacházel
ve velice těžkém ekonomickém postavení
a neměl takové ozbrojené síly, jaké by dokázaly dostat celou Evropu na kolena, a on potřeboval obchodovat.
Tak mu z Evropy řekli: „Buď ty tvoje lodě budou plout pod tou vlajkou, kterou jsme ti vybrali,
nebo se všechny lodě, které vyplují do Baltu nebo jinam pod jinou vlajkou, stanou zákonnou kořistí našich korzárů.“
Tedy že budou jednat jako obyčejní piráti:
„Budeme se jich zmocňovat.“
Takto je vydírali a diktovali jim svou vůli,
aby přijali koloniální vlajku.
Petr I. neměl možnost to odmítnout,
protože potřeboval obchodovat,
potřeboval získávat technologie, různé materiály, prodávat vlastní zboží.
Obchodování je určitý způsob součinnosti umožňující využívat protivníkovy zdroje k vlastnímu posílení.
Pokračování.
Azor
06. 01. 2025, 14:41Pokračování.
Takže na to Petr I. přistoupil. Ale udělal snad z trikolóry státní vlajku? Ne!
Navíc za všechnu dobu trvání
Ruského impéria,
za všechnu dobu vládnutí dynastie Romanovců nikdo z nich nepřijal postavení kolonie
a nepřijal ani vlajku, kterou jim nařizovali přijmout: „To je vaše vlajka!
Odteď to bude vlajka Ruska!“ řekl Holanďan Butler,
https://cs.wikipedia.org/wiki/Thomas_Butler,_hrab%C4%9B_z_Ossory
když přikázal carovi Alexeji Michajloviči Tišajšemu,
https://cs.wikipedia.org/wiki/Alexej_I._Michajlovi%C4%8D
že už nesmí mít ruskou
rudou vlajku, ale tuto.
Slavoslav
06. 01. 2025, 15:07hafane
ja ti zacinam mat podozrenie, ze si sprosty luhar ci dezolat. Ved ako inak si vysvetlit, ze si stale neodpovedal kde ako a kam sa stratilo 200 000 t ocele
Azor
06. 01. 2025, 15:52Slavoslav.
K věci(článku),něco máte?
Slavoslav
06. 01. 2025, 15:58hafane
samozrejme mam. Ale hadam nechces, aby sme si tu o tebe mysleli, ze si sprosty luhar veriaci kazdej kravine a ked ma prist na vysvetlenie chujovin co trepes utekas z diskusie? ci si sprosty luhar ?
Pepík Knedlík
06. 01. 2025, 16:29Azor
Nejvíce piva do Ruska dodávají Němci a Češi, píše RIA. A přece se točí ...
A tak dopadne když Češi vše prodají od Mattony, Becher az po Prazdroj: Český Kozel je stále i ruský. Licenční výrobu piva se Prazdroji nedaří ukončit, snahu potápí turecký spoluvlastník
Zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/velkopopovicky-kozel-rusko-plzensky-prazdroj-sankce-konec-putin.A230714_180551_ln_ekonomika_rkj?_gl=1*1gzilqb*_ga*MTMyNjE0MDE5NC4xNzM1NzMwMTc1*_ga_G0ZTTLYP2W*MTczNjE3Njc2OC4xOC4xLjE3MzYxNzcxMTkuNTUuMC4w
Czertik
06. 01. 2025, 21:14jeste rexicku, kdyz se tak rozcilujes nad tim, jaka ze to byla rusku vnucena vlajka, ja se ptam jakou vlajku predtim rusko pouzivalo ?
Azor
07. 01. 2025, 12:03Certik.
V Rusku bylo více vlajek. Za prozatímní vlády(která se utvořila po státním puči v únoru který zorganizovaly ambasády VB a Francie,kde sesadili Cara - žádní bolševici,jak si myslí plno neználků) měli trikoloru. za SSSR rudou.Jinak tam byli carské vlajky.Od Ivana hrozného to byla rudé vlajky
A pokud někdo bude operovat pofiderní wiki,že trikoloru mají od 17 st.tak se ptám,jakou vlajku měli bojové lodě Ruska(jako státu)ne obchodní o čemž jsem už psal.
A jak už jsem psal,nemohu kolikrát odpovědět když administrátor mi to neumožňuje
Slavoslav
07. 01. 2025, 12:17hafane,
povedzme si to na rovinu. Rusak sa po rozpade ZSSR poobzeral naokolo a v duchu svojho rezimu si ako svoju statnu vlajku osvojil jednu co tu zostala po jednom fasistickom state. Nie je nahoda, ze nackovia celeho sveta popdoruju prave rusakov
a teda je mi to luto, definitivne sa profilujes za tupe dezohovno co trepe kraviny ktore nedokaze vysvetlit a ja si zacinam mysliet, ze ziadnych 200 000t ocele sa nikde nestratilo
Azor
07. 01. 2025, 12:59Slavoslav.
Nebylo by špatné se chovat na úrovni.A nebýt vugární.Něco to o vás vypovídá.
" Rusak sa po rozpade ZSSR poobzeral naokolo a v duchu svojho rezimu si ako svoju statnu vlajku osvojil jednu co tu zostala po jednom fasistickom state."
Není od věci,nazívat věci pravými jmeny.
Jistí lidé ve - VEDENÍ - SSSR,se rozhodli(bez referenda,to byli demokrati,co?)že zlikvidují SSSR (v Bělověžském pralese)a vztyčí na Ruskem kolaborantskou vlajku Vlasovců co jim daroval Hitler.A těmto lidem tleskali a tleskají na západě.Přitom proběhlo referendum(17. března 1991 )o zachování SSSR a 78% lidí při 80 % voličů, bylo za zachování.Ale ty lidi kterým teská "demokratický" západ,tak se na to referendum(nejvyšší forma demokracie je referendum)z vysoka . . . .
Ostatně tak jako tady s rozbitím ČSSR,když Kocáb donesl přes 2.miliony podpisů lidí do federálního schromáždění,kteří byli za zachování ČSSR.
" Především vláda vychází z rozpadu státu, což je a priori protiústavní postup, k němuž nemá žádné zmocnění ani od Federálního shromáždění ani od voličů."
https://www.psp.cz/eknih/1992fs/slsn/stenprot/002schuz/s002012.htm
Azor
07. 01. 2025, 13:02Slavoslav.
" aby sme si tu o tebe mysleli, ze si sprosty luhar veriaci kazdej kravine"
Dal jsem vám na to odkaz?Dal !!
Takže můžete na základě faktů vyvrátit to,co bylo v tom odkazu.
Já nic netvrdil.
Czertik
07. 01. 2025, 13:04rexik
neodpovedel si, jakou melo rusko vlajku v 17. stol (ci drive) pred onou "vnucenou" jak si psal.
dukaz o tom, ze jim tu vlajku (v 17 stol) vnutila cizina, si nedodal.
jakou rudou vlajku za ivana hrozneho myslis ?
a ne kecas, unorovy puc neorganizovala vb a f, ale sami rusove.
a jak je mozne ze nevis jakou bojovou vlajku meli rusove ? ty takovy expert na rusko.
Slavoslav
07. 01. 2025, 13:18hafane
dal si dokaz na nejaky dezoweb kde sa pise, ze sa stratilo 200000t ocele. Nejak chyba vysvetlenie kto, kde a kedy ju zobral. Pravda je,z e tyen dezoweb bol na urovni toho co si dal k pasu kde netrafili ani meno ani cas a ani miesto kde sa ten pas nasiel.
a chovam sa na urovni aku si zasluzis kedze tu tieto dezosracky siris a zamorujes nimi diskusiu kde ak ich mas vysvetlit plynule prejdes na inu dezosracku ako teraz s vlajkou
PS: nie je moj problem, ze si rusak za svoju vybral prave vlajku fasistickeho Slovak statu
Czertik
07. 01. 2025, 13:22rexik
zajimave si napsal, ze v sssr bylo 78% pro zachovani. ja se musim zeptat, jaka byla distibuce hlasu ?
hlavne u tech, co chteli rozpad sssr ?
jednoducha matematika (a logika) nam rekne ze i 100% ucasti vsech lidi v pobaltskych statech a kdy by vsichni hlasovali pro rozpad sssr, tak by stacila aby jen samotna moskva hlasovala pro zachovani sssr...a hlasovani dopadne tak ze velka vetsina hlasu bude pro zachovani sssr.
rexiku, ty nas experte na sssr, schvalne nam sem dej svoji statistiku na slozeni populace v sssr v 91 (ci blizkem datumu) podle NARODNOSTI.
tj kolik tam bylo lotysu, livetvcu, setoncu, ukrajincu, rusu a jinych narodnosti.
Azor
07. 01. 2025, 14:03Czertik.
"a jak je mozne ze nevis jakou bojovou vlajku meli rusove ? ty takovy expert na rusko."
Ruské válečné loďstvo mělo vlajku svatého Odřeje - Bílý prapor a modrý kříž diagonála z leva nahoře do pravého dolního rohu a z pravé strany nahoře, dolů k levé straně.
"dukaz o tom, ze jim tu vlajku (v 17 stol) vnutila cizina, si nedodal."
Z logiky věci - proč to Petr I nedal taky(trikoloru ,obchdní- to je méněcená)na své vojenské lodě.Ty značili suverenitu státu.
"neodpovedel si, jakou melo rusko vlajku v 17. stol (ci drive) pred onou "vnucenou" jak si psal."
Opět chabý v chápání textu.Jasně jsem napsal od Ivana hrozného rudou!!
Azor
07. 01. 2025, 14:15Czertik.
"zajimave si napsal, ze v sssr bylo 78% pro zachovani. ja se musim zeptat, jaka byla distibuce hlasu ?
hlavne u tech, co chteli rozpad sssr ?"
Zpochybnil někdo to referendum?Ať už v pobaltských či dalších sovětských republikách?A pokud ne,tak asi tak jako v případě těch,co byli za zachování SSSR.
"jednoducha matematika (a logika) nam rekne ze i 100% ucasti vsech lidi v pobaltskych statech a kdy by vsichni hlasovali pro rozpad sssr, tak by stacila aby jen samotna moskva hlasovala pro zachovani sssr...a"
Bylo by transparentnější kdyby byly(snad i jsou)záznamy z těch republik, kolik že lidí volilo pro zachování a z kolika lidí v té či oné republice.Mělo by to být ve spisech volebních komisí v dané republice.
"rexiku, ty nas experte na sssr, schvalne nam sem dej svoji statistiku na slozeni populace v sssr v 91 (ci blizkem datumu) podle NARODNOSTI.
tj kolik tam bylo lotysu, livetvcu, setoncu, ukrajincu, rusu a jinych narodnosti."
To si najděte sám.
Je velmi zajímavé,jak píšete(máte asi vědomí)a reagujete pokud jde o Rusko.
Kde stále pochybujete(to není apriori špatné).Ale o USA a zdrojích od nich,tak moc nezpochybňujete.Lidi si toho všímají.
A to pouze v diskuzi semnou.U ostatních máte vyváženější pohled.Čím to asi bude?
Czertik
08. 01. 2025, 10:45rexik
takze ruske valecne ldstvo melo vlajku skotska ?
zajimave.
a rexiku, tady ukazujes jaky ses mesuge. valecna vlajka statu skutecne nejde pouzivat pro obchodni (civilni) lode. ani opacne.
schavle jestli prijdes na to proc.
a jak ta vlajka ivana hrozneho vypadala ? link na jeji obrazek ?
Czertik
08. 01. 2025, 10:50rexiku
vtipne, znas snad prukaznejsi zpochybneni onoho referenda nez rozpad samotneho sssr ?
schvalne napis to. jak by sis to predstavoval lepe.
vtipne, najednou si to mam najit sam. copak ? bojime se , ze by by narodsnosti slozeni odpovidalo vysledkum referenda ?
cim to bude ze tobe neverim ani nos mezi ocima ? treba proto ze ses rusky troll ?
na neduveru ohledne zdroju o usa mam tebe :))))
Azor
08. 01. 2025, 13:04Slavoslav.
"dal si dokaz na nejaky dezoweb kde sa pise, ze sa stratilo 200000t ocele. Nejak chyba vysvetlenie kto, kde a kedy ju zobral. Pravda je,z e tyen dezoweb bol na urovni toho co si dal k pasu kde netrafili ani meno ani cas a ani miesto kde sa ten pas nasiel."
Vy budete určovat kerý web je dezinformační?
Kam odváželi tu ocel(jistou část) k zešrotování,když na té oceli byly objeveny stopy po nanotermitu?Do jaké země?Napovím,do země v které byli specialisti na nebezpečné viry(kategorie 4.nebozpečnosti)jak z USA tak i vědci z té země.A něco se z té laboratoře dostalo ven.Obě dvě země si v tomto můžou podat ruce.
"„Když se před 14 lety zřítila Dvojčata, do země narazilo asi 200 000 tun oceli. V následujících měsících záchranáři prohledávali trosky a rozbitý kov a hledali ty, kteří přežili, a ty, kteří nepřežili. Každý den z místa vyvážely stovky kamionů suť.
Krátce po útocíchprodalo New York City
https://www.washingtonpost.com/archive/politics/2002/02/18/shipments-of-scrap-and-stress/b2398e72-1474-422f-bb5c-fe468cfcc926/
175 000 tun ocelového šrotu Světového obchodního centra, aby z něj bylo vyrobeno něco jiného. Někteří odešli do měst ve Spojených státech; asi 60 000 tun šlo do společností v Číně, Indii a Jižní Koreji. Ale nějaká ocel byla odstraněna z Ground Zero pro jiný účel: aby byla pamatována."
https://www-quora-com.translate.goog/Did-China-preserve-any-of-the-World-Trade-Center-structural-steel-shipped-there-after-9-11?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc
A už se mne na tu ocel neptejte.Aby jste se opět nezesměšnil.
Slavoslav
08. 01. 2025, 13:09hafan
a neprides si ako totalny kokot ked tvrdis, ze sa ta ocel normalne nasla a spracovala i ked predtym si tu dal dezopozvanku ze sa zahadne stratila, aby skryli stopy po termite?
nejak zo seba robis idiota
Azor
08. 01. 2025, 13:14Czertik.
Vy se stále jen divíte.Čím to může být?Tím že by jste měl informace?
Co toto? Prapor námořní pěchoty Ruských námořních sil
https://www.youtube.com/watch?v=X5hEYa7m1L0 43. videa.
A máte taky net ne?
"a jak ta vlajka ivana hrozneho vypadala ? link na jeji obrazek ?"
Stačí pofiderní wiki.Snad toto zvládnete a něco se tak naučíte.
Azor
08. 01. 2025, 13:25Slavoslav.
"aby skryli stopy po termite?"
Našli se tam a nebo nenašli?
A co výpověď lidí a hasičů že slyšely výbuchy před zhroucením?
A co že tolik lidí zrovna ten den nebylo v práci?atd.
Já dávám odkazy.
U vás to moc nehrozí(aby jste něco potvrdil).A pokud s něčím nesouhlasíte,tak to vyvraťe.
A jiný lidi ať si udělají svůj názor.A můžou tak zapojit u sebe to kritické myšlení.
Ale jak vím tak v tom odkazu bylo víc otázek.A na ty jste uspokojivě neodpověděl.Byl důvod?Jak že to bylo s tím letadlem v pentagonu co se podle oficiální zprávy mělo vypařit.Např.to taky tvrdil kanadský seriál o leteckých nehodách.
A co na toto tvrzení oficiální zprávy, říká metalurgie?
Azor
08. 01. 2025, 13:31Czertik.
"cim to bude ze tobe neverim ani nos mezi ocima ? treba proto ze ses rusky troll ?
na neduveru ohledne zdroju o usa mam tebe :)))) "
To z vás analytik nebude,když na to zpochybňování máte mne.a beze mne budete na tom jak?Koukat jen na jednu stranu,nekriticky?
To se nemusí vyplatit.Už teď se hodně divíte.
Pro vás a vám podobným,poučka z KOB -
"Nic není tak,jak to vypadá ! - jak to prezentují media - zastírací
manévr GP
Jejich vnější projev není vždy jejich podstatou.
V analytice všeobecně je třeba vycházet z toho že všechny přicházející informace jsou klamné.
V analitice je každá informace,než je potvrzena brána jako klamná.Analitika,to je jako když skládáte puzzle.
Ve které každý fakt,musí mít návaznost na jiný a celé to musí poskytnout ucelený obrázek.
Pokud to jsou jen domněnky a výmysly,tak to není analytika.
Některé informace se dají prověřit okamžitě,u jiných to trvá léta.
Přičemž sám zdroj informace pro vás nikdy nesmí být určující s ohledem na důvěryhodnost dané informace.Protože se můžete mýlit ve spolehlivosti tohoto zdroje nebo se sám zdroj může neuvědoměle mýlit.Nebo se může jednat o speciálně vyvinutý zdroj dezinformací.
Viz film „Varianta Omega“
Všechno co k nám přichází a všechno čím my operujeme,,nalézáme v otevřených zdrojích,které nám předkládají informace potřebné pro jejich řízení.(kdo ovládá informační prostředky?)Pracují(inf.prostř.)podle určitého zadání"
Slavoslav
08. 01. 2025, 13:41Hafane
v slusnej spolocnosti svoje tvrdenia dokazuje ten co ich tvrdi. Vies ja by som mohol o tebe tvrdit, ze si buzerant a vlastizradza na vyplatnej paske ruska a podla tvojej logiky to bude pravda kym ty nedokazes opak.
Takze sa ta opytam este raz, ak sa ta ocel normalne spracovala necitis sa ako kokot po tom co si tu tvrdil nieco o nejakom tajomnom strateni sa ocele?
A tie tvoje linky? Myslis ako ten co si dal k tomu pasu kde si za prve pomylili cloveka za druhe klamali o datume najdenia a za tetie aj o mieste?
Czertik
09. 01. 2025, 00:07rexik
ja se prave divim tomu, jak si eninformovany ohledne ruska.
prave ze na one wiki neni zadny obrazek ivana hrozneho na jaky se odvolavas.
to sou paradoxy co ? odvolavas se na wiki a pritom nevis co tam je a neni.
to je schyzofrenie, nebo spatne instruckce ?
diky ze si potvrdil to co sem si ymyslel ohledne toho linku co sem dval ohledne ruske kgb2 a zmareneho utoku.
proste rusove nepremysleli a plnily preklepy a doslovny vyklad textu.
Czertik
09. 01. 2025, 00:18rexik
jenze vtip je v tom, ze ja sebe na analitika nikdy nepasoval, kdezto ty z analitika mas jen ten anal.
spousta tvojich ptakovin byla vyvracena.
a ta poucka kob ?
plati dokonale i na tebe - "Nic není tak,jak to vypadá ! - jak to prezentují "alternativci" - zastírací manévr
a prave ze analiticka prace ukazuje, re rexik v 90% keca a v 10% keca uplne.
a ty odkazy ktere davaji kecaji snad jeste vic. tak jako ti mesugove pert a pavel, ci jak se jmenuji, protoze ten text co pisou a pak odkaz na ono video..sou nebe a dudy.
asi spolehaji na to, ze clovek se na to video nepodiva, nebo ze si ho neumi prelozit.
a varianta omega ? DOKONALE. cili ses nam krane priznal ze si rusky spion s ukolem tady sirit dezinformace.
Slavoslav
10. 01. 2025, 08:20Czerti
sranda je, ze ten trotl si ani neuvedomuje ako si sam sebe serie do huby. Mne napise, ze je nieco pravda kym ja nedokazem opak, aby o prispevok dalej tebe napisal, ze kym sa nieco nepotrvdi tak je to automaticky brane ako klamna informacia.
On je tak neskutocne blby, az to boli aj jeho okolie. Ale asi nebude nahoda, ze co podporovatel rusaka to intelektualne podpriemerny jedinec
Czertik
06. 01. 2025, 20:59rexik
a jediny dukaz na to, ve byla carovi petrovi ona vlajka vnucena ?
jinak, tu dost zrudnost ruskeho uvazovani dokonale ilustuje text"a neměl takové ozbrojené síly, jaké by dokázaly dostat celou Evropu na kolena,".
normalni statnici nesni o dobyti cele evropy, ci jen sveho souseda.
Azor
07. 01. 2025, 12:20Czertik.
"normalni statnici nesni o dobyti cele evropy, ci jen sveho souseda."
Pokud máte(opět)problém s chápání textu,tak co já s tím.Opakování matka moudrosti přečtěte si to co jsem o tom psal, v této diskuzi.A i teď je důkaz korzárství.Je vidět že důvod si najdou vždy.A porušování mez. práva se jim nemusí vyplatit.Měli by si vzpomenout na Ludvíka XVI.a i carskou rodinu jak dopadli.
Normální ne.A ti co zotročili jak jižní i severní Ameriku,Čínu,Indočínu Austrálii Afriku jsou jaký?
A teď mi napište,z jakých že států ti státníci byli a dosud jsou(neokolonialismus)!!!
V N.Kaledonii(a ne jen tam) se to bouří proti Francii. Na Okinawě proti USA.Co tam dělají když je tam většina nechce?Co dělá USA na Diego Garcia?Od kdy to je VB?Co tam udělali s obyvateli?Jo takhle o krymských tatarech(co za války spolupracovali s nacisty)tu budete vypisovat,že?
Czertik
07. 01. 2025, 13:29rexik
ok, kdyz nechapu dany text, tak jaky je sparvy vyklad toho textu ?
"a neměl takové ozbrojené síly, jaké by dokázaly dostat celou Evropu na kolena,"
a kdo by si mel vzpomenout jak dopadl ludvik a carska rodina ? zapad ? hmmm. a platito i pro putina ? pokud ne, proc ?
"A ti co zotročili jak jižní i severní Ameriku,Čínu,Indočínu Austrálii Afriku jsou jaký?"
naprosto dokonale mirumilovni, jako rusko/sssr.
a kde ze se to DNES bouri proti francii ? ci na okinave proti usa ?
zduraznuji to slovo DNES. to co bylo pred 20 lety je historie.
pro dnesek relevantni sou clanky max 2-3 roy stare.
Azor
07. 01. 2025, 14:25Czertik.
"ok, kdyz nechapu dany text, tak jaky je sparvy vyklad toho textu ?
"a neměl takové ozbrojené síly, jaké by dokázaly dostat celou Evropu na kolena,"
Kdo dal právo Holanďanům a Britům,kdo popluje a pod jakou vlajkou po Baltu?
A tito si (měli silné loďstvo oproti Rusku.která dlouho nemělo přístup k moři a tudíž loďstvo a i zkušenosti s jejím stavbou.to až Petr I v přestrojení se o toto zajímal)nárokovali silným loďstvem,kdo bude plout po baltu a pod jako vlajkou.a Petr neměl v té době jim ukázat,že to je diskriminace a že na to nemají právo.A to silným loďstvem a usměrnit"na kolena," jejich světové choutky proti jiným státům.
A teď si opět státy NATO vyskakují a chtějí určovat jaká loď a s jakým nákladem že může plout po Baltu.
Ale všeho do času.Opět Anglosasové dělají stejnou chybu.
Azor
07. 01. 2025, 14:35Czertik.
"a kdo by si mel vzpomenout jak dopadl ludvik a carska rodina ? zapad ? hmmm. a platito i pro putina ? pokud ne, proc ?"
Právě ti,co chtěli a chtějí opět usměrňovat Rusko.To jest západ,který končí a začíná nové rozdělení světa jako na Jaltě(díky SVO do které Rusko vnutil západ)
A proč se to netýká Putina?
O tom jsem už taky psal.Chce to jen pozorně číst(a nemít jako býk rudý hadr před očima jakmile se jedná o Rusko)kde jsem psal,že na Rusku (jako na posledním hřebíku, v podobě Ruska)visí, zda civilizace přežije,nebo ne.Pokud by se Rusko rozpadlo,tak zahyne civilizace.A ti co jsou realisté - GP - tak je nucen chtě nechtě,pomáhat Putinovi proti národní elitě USA,která to žene(spolu s 5 kolonou v Rusku)na ostří nože.
Azor
07. 01. 2025, 14:51Czertik.
""A ti co zotročili jak jižní i severní Ameriku,Čínu,Indočínu Austrálii Afriku jsou jaký?"
naprosto dokonale mirumilovni, jako rusko/sssr."
To vy jste označil lidi v Rusku jaký že jsou,ne(v nedobrým světle)?
A já jsem objektivně popsal i o těch druhých.
Jinak díky politice SSSR,skončil Kolonialismus v.r. 1960.A ty státy si moc dobře pamatují jakou politiku měl u nich západ.V Kongu by mohli vyprávět za Leopolda II 15 000 000 mrtvích.
"a kde ze se to DNES bouri proti francii ? ci na okinave proti usa ?
zduraznuji to slovo DNES. to co bylo pred 20 lety je historie."
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-nepokoje-na-nove-kaledonii-mohou-prerust-v-obcanskou-valku-varuje-antropolozka-252146
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-svetova-edice/697071/povinne-ockovani-zazehlo-nepokoje-v-karibskych-rajich-odstrihnou-se-od-francie.html
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-svet-francie-ma-problem-bouri-se-ji-zamorska-teritoria-40219489
Americkou základnu nechtějí obyvatelé Okinawy na svém ostrově už od roku 1995
https://eurozpravy.cz/zahranicni/asie-a-australie/239060-okinawa-se-bouri-zacala-stavba-nove-americke-zakladny-mistnich-se-nikdo-neptal
Czertik
08. 01. 2025, 11:02rexik
byl sem to JA, kdo dal britum a holandanum diktovat to co oni chteji. mas s tim nejaky problem ?
stejne tak se muzu prat - kdo dal rusum pravo chtit dostat evropu na kolena?
jinak, stale cekam na dukaz toho jak byla rusku vnucena ona vlajka.
a rexiku, mas to pomotane, statum nato je uplne jedno kam jaka lod s jakym nakladem pluje. zajimaji se ni jen thedy pokud zamerne sabotuje namorni kabely a jinou infrastrukturu lezici na dne more.
dokonce ignoruji lode co pasuji ruskou ropu a plyn do ruznch statu.
Czertik
08. 01. 2025, 11:08rexik
proc si myslis, ze zacina nove rozdeleni sveta ?
byt mas castecne pravdu, protoze diky debaklu jak samoneho ruska, tak i nizkm vykonum ruskych zbrani prstiz ruska a jeho zbrani ve svete velmi klesla.
schvalne kam vsude vyvzelo rusko zbrane pred invazi ve 22 a kam prodava dneska ?
i iran, ktery zoufale potrebuje moderni zbrane, odmita uz kupovat zbrane z ruska.
a proc se to netyka putina ???
to me chces rict ze to byl gp kdo svrhl ludvika a ostatni ????????
a jak a v cem prsne ma rusko zachranovat civilizaci ?
Czertik
08. 01. 2025, 11:24rexik
dokud ty budes jenom demonizovat zapad, ja budu demonizoat rusko. vse v ramci rovnovahy.
pis o zapadu objektivne, ja budu psat o rusku objektivne.
tecka.
hahahaah, jak ze to rusko skoncilo kolonialismus ???? myslis vyvozem komunismu a revoluci ktere staly miliony zivotu ?
a kdo ze to dal rusku pravo vyvazet komunismus ?
a kolik ze to lidi zemrelo za stalina v sssr?
tn clanek na okinavu je ponekud stary. a ze se bouri proti stavbe zakladny ????
co je noveho ? lidi se ti bouri vsude proti ruznym stavbam, at uz je to temelin, most pres reku/udoli, skladiste jaderneho odpadu, nove tunely,obchvaty...atd.
skutecne nic noveho.
a nejvetsi ironie ? ti lidi co proti stavbam protestuji si pak pochvaluji ekonomicky prinos jaky nova stavba prinesla.
stale cekam na nazor okinavanu na americou vojenskou pritomnost po 2022.
Azor
08. 01. 2025, 13:45Czertik.
"dokonce ignoruji lode co pasuji ruskou ropu a plyn do ruznch statu."
https://casopisargument.cz/60144
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/online-britanie-uvali-obri-sankce-na-ruskou-stinovou-flotilu-prevazi-ropu-a_2411251541_adn
Divná ignorace.
Sněte dál. Doufám(ale asi naivně)že pak nebudete moc překvapený z toho,že vám něco nevyšlo co by jste chtěl.A budete mít tak krizový den ve svém životě.Budete se užírat svojí bezmocí.
Azor
08. 01. 2025, 13:55Certik.
"a proc se to netyka putina ???"
Na to už jsem odpověděl.
"to me chces rict ze to byl gp kdo svrhl ludvika a ostatni ????????
a jak a v cem prsne ma rusko zachranovat civilizaci ?"
GP měl v té době(a má dosud)sídlo v Londýnské City.A Francie byla v té době ekonomickým rivalem VB.a dva kohouti na . . . . nedělají dobře GP a ten se rozhodl,že Francii upozadí a do popředí dá VB.
Tak jak je to dneska s USAupozaďovat)a do popředí Čína.
Co pak dělala před VFR(velká fr. rev.)VB?
"William Pitt mladší ve svém projevu v britském parlamentu otevřeně připustil, že Británie utratila 5 milionů liber šterlinků za organizaci a stimulaci Francouzské revoluce – což je pro tuto dobu fantastická částka (dnes by to bylo mnoho miliard, a to těch „samých“ liber šterlinků). Již bylo vydáno mnoho knih o bouřlivých aktivitách britských agentů ve Francii během revoluce (1789-1799) a později o tom, jak britská rozvědka („les hommes de Londre, les hommes de l’ombre“ – hra se slovy: „lidé z Londýna, lidé ze stínů“) vyvolala ve Francii velký teror a mnoho dalšího."
Azor
08. 01. 2025, 14:03Czertik.
"a jak a v cem prsne ma rusko zachranovat civilizaci ?"
Je to díky jejich kultuře(můžete se podívat jaká kultůra(ovlivnění)měla záp.evropa a jejich protestantismus a co vlastně hlásal - individualismus,moc a peníze,a kam došla ta kůltura LGBT, Me To Na černých záleží,genderismus pederastie,ničení rodin nerodí se děti, atd.)
Proto taky dekret Putina ohledně příjezdu do Ruska.
Kde(nemyslet 5 kolonu)Není vykořeněna(a nejsou tato slova sprostá,jako na západě)
víra v naděj ,lásku ,dobro,svědomí, čest,spravedlivost,soucit,solidarita,spolupráce,nezištnost a milosrdenství v duších
Ruského lidu.
Azor
08. 01. 2025, 14:17Czertik.
"dokud ty budes jenom demonizovat zapad, ja budu demonizoat rusko. vse v ramci rovnovahy.
pis o zapadu objektivne, ja budu psat o rusku objektivne.
tecka."
Když máte takový pocit,tak co já s tím?Já se pokusil o objektivitu.A vy ji nevidíte.Co už.
"hahahaah, jak ze to rusko skoncilo kolonialismus ???? myslis vyvozem komunismu a revoluci ktere staly miliony zivotu ?"
Kde byl v africe komunismus? 1+ 1 = 3 že? Doufám že nebudete slovíčkařit a být detailista ne?To se to tak přece říká,ne?
A ty životy má na svědomí kdo?Kdo se nechtěl vzdát toho,co mu nepatřilo?
"a kolik ze to lidi zemrelo za stalina v sssr?"
Přesné číslo se už asi nikdo nedoví.Pokud se to veme od VŘSR(kde nikdo nepřišel o život-pouze to odneslo 10 okeních tabulek -viz John Reed Deset dnů, které otřásly světem.
Občanská válka,kterou začli ČS.legie a intervence,Japonska,USA,VB.Francie.a bělogvardějci tak statisíce.Dále stovky lidí které Trockisté vraždili,2.sv přes 27 mili.A za Jelcina 10 mil.lidí.
Na jakém základě jsou USA na Okinawě?Jako v Německu?
Czertik
09. 01. 2025, 00:21rexik
ja na tebe hraju jako na stradivarky. schvalne jestli prijdes proc :).
tkze kdyz sis nasel ze zapad jde po stinove flotile, proc se cilis kdyz zadrzi lod stinove flotily ?????
Czertik
09. 01. 2025, 00:25rexik
ne, skutecne si nevyvsetlil proc by se to nemelo tykat putina.
a pokud gp sidli ve vb, proc by mel zachranovat rusko ? misto aby ho potopil ?
a stale si nevysetlil jak ma rusko zachranit civilizaci.
a vzhledem k tomu jak francouzka revoluce zkomplikova zivot vb, tak me to neda abych se nezepat - kde udelal soudruh gp chybu ?
Czertik
09. 01. 2025, 00:29rexik
nezeres nejak moc twiter, fb, tik tok a dalsi socialky ? wokenatismus nikdy nebyl vetsinovym nazorem lidi na zapade.
a dokonce i hollywood se uz probouzi z poblazneni wokenati.
takze ne, na zachranu pred wokenati zapad putina nepotrebuje.
a ta laska rsukeho lidi se projevuje presne jak ? utoky fab-3000 na ukrajinska mesta ? likvidace elektraren ?
trochu divny projev lasky a soucitu, milosrdenstvi atd. nemyslis ?
pokud tohle neni ukazkovy doublethink tak uz nevim co.
Czertik
09. 01. 2025, 00:39rexik
jenze tvuj pokus o objektivitu je ten - rusko je vsem svate, cokoliv jineho je lziv propaganda zapadu. viz stalinovy zociny ktere odmitas uznat ze existoaly.
kde byl v africe komunismus ? nevim...ze by ve vice nez 2/3 statu v africe ?
a neslovickar ze to nebyl pravy komunismus.
hahahhahahahahahaha, rexiku. vis o tom, ze to tvoje "ze se nechtel vzdat toho co mu nepatrilo" jde pouzit i na sadama a spousty amickych invazi ktere ti tak hrozne vadi, vis to, ze jo ?
a to, z kama mas ten blabol, ze obcanskou valku zacaly cs legie vim. schvalne, vis kdy se legie zapojily a proc ?
a datum kdy lenin podepsal mir ?
a co se delo mezi tim ?
a schavlne proc intervenovali japonci a ostatni ?
proc belogvardejci sli do boje ? kdyz dle tebe se vse vyresilo onemi 10 rozbitymy sklenenymy tabulkami.
Azor
09. 01. 2025, 17:22Czertik.
"jenze tvuj pokus o objektivitu je ten - rusko je vsem svate, cokoliv jineho je lziv propaganda zapadu. viz stalinovy zociny ktere odmitas uznat ze existoaly."
Kde jsem psal že je Rusko ve všem svaté?
Prosím důkaz !!!
O Stalinovi jsem už psal,Měl jak své plusy tak i mínusy.Ale ne ty o kterých píšete vy a trockista Chruščov,který chtěl na Ukrajině zastřelit na biako šek 15 000 lidí.A jak že mu na toto odpověděl Stalin?Je to durák(blb)a nebo nepřítel lidu?
"hahahhahahahahahaha, rexiku. vis o tom, ze to tvoje "ze se nechtel vzdat toho co mu nepatrilo" jde pouzit i na sadama a spousty amickych invazi ktere ti tak hrozne vadi, vis to, ze jo ?"
Souhlas na koho koliv, kdo jedná tak,kde se v té zemi většině lidí(pod nimi) žije hůře.
"a to, z kama mas ten blabol, ze obcanskou valku zacaly cs legie vim. schvalne, vis kdy se legie zapojily a proc ?"
Po Čeljabinském incidentu(kde byl soudce linč)ze strany Legionářu.a to byl útok na sověty a jejich režim a vnitřní záležitost.A pak taky trockista Trockij a jeho rozkaz odzbrojit legie od těžkých zbraní a nechat si jen na patrolu při jízdě magistrálou.
Navíc požadavek Čs výboru(pod tlakem mocností-Francie a VB)zapojit se do boje se sověty,které si tam zvolili,jako své orgány.
A já vám dám otázku - proč se zastřelil pl.Švec?
"a datum kdy lenin podepsal mir ?"
Myslíte Brest-Litevský?Ten který sabotoval (i přes příkazy předsedy vlády Lenina)Trockij?
To si snad najdete sám.
Díky této vlastizradě(měli ho hned zastřelit ale "krvelačný Lenin kupodivu to nepožedoval- zajímavé,že?a to a samé s Kameňěvem a Zinovějem,když prozradili plán o VŘSR.)Němci zabrali celou Ukrajinu.A i legie s nimi měli co dělat.
"a schavlne proc intervenovali japonci a ostatni ?"
Tak otomto nám můžete povědět vy ať se něco dozvíme.
"proc belogvardejci sli do boje ? kdyz dle tebe se vse vyresilo onemi 10 rozbitymy sklenenymy tabulkami."
Asi proto,že se jim ten režim nelíbil.A byli tak blbí,že se spoléhali na VB a Francii(jako teď Ukrajinci na západ)že jimv tom boji pomůžou.
Co že o tomto napsal ve svých pamětech Churchill?"Bělogvardějci si naivně myslelí že bojují za Rusko,přitom bojují za naše zájmy" Prostě (jako ukrajinci)užiteční idi . . . ti.
A pak je navíc podrazili tím,že jim přestali dodávat zbraně.
Czertik
09. 01. 2025, 22:00rexiku
vis co je ironie ? ze nikdo vyjma ruska nepochybuje o stalinovaych zlocinech, at uz je to katynsky masakr, hladomor na ukrajine ci jine zlociny.
vidis rexiku, jak muzes na jedne strane vycitat amikum invazi do iraku a na druhe srane je chvalit za svrzeni sadama ????
doublethink prime.
spravne, po celjabynskem incidentu - a ten se udal presne kdy ? a od kdy ze to meli bolsevici v rusko moc?
toho soudce lynce v celjabinsku myslis presne jak ?
a trockeho rozkaz odzbrojit legie...mas jediny dukaz ze jednal proti rozkazum ci pranim lenina ?
a jak si prisel na ten nesmysl ze cs vybor pozadoval aby se legie zapojily do obcanske valky ?
dej dukaz rexiku.
a proc se zastrelil svec ? jak je mozne ze to nevis ? ale ja ti odpovim - protoze se legiim nedostalo slibene pomoci od vb a f. je ironie ze ji poskytly par dni po tom, co se zastrelil.
a proc nejsi schopen napsat kdy byl podepsan brest litevsky mir ?
ja odpovim - protoze datumy by uplne rozorily tvuj narativ, proto se tomu vyhybas jako cert krizi.
ale rexiku, ja se te ptal proc se zapojili japonci a ostatni, at im co za dalsi blaboly mas na sklade.
pockat pockat, jak mohli belogvardejci jit do boje proto ze se jim rezim nelibil ???
vzdyt si psal, ze se vse vyresilo v onech par dnech ????? tak jak mohly byt nespokojeni s vladou ?
nebo to si nam rexiku lhal v tom, ze se vse vyresilo ?????
a ohledne teh dodavek zbrani ce castecne mylyz, vzdyt az do 1939 kolem 80% polniho delostreectva sssr pochazelo ze zapadu.
Azor
10. 01. 2025, 12:37Czertik.
Opět to máte pomotané a plácáte páté přes deváté.Navíc tvrdíte to co jsem nikdy nepsal atd.
"vis co je ironie ? ze nikdo vyjma ruska nepochybuje o stalinovaych zlocinech, at uz je to katynsky masakr, hladomor na ukrajine ci jine zlociny."
Nejdřív si něo přečtěte o těch hladomorech(nebyly jen na Ukrajině ale i v USA - už jsem o tom psal)proč vznikly(příčina a následek - to je na delší téma)
https://blog.idnes.cz/lukassluka/grover-furr-hovori-o-sve-knize-chruscov-lhal.Bg15030587
O Katyni mají jiní lidé jiný názor kdo že to vraždil.
A jaké že další zločiny?Důkazy?Jenom vaše slova,nic víc.
"vidis rexiku, jak muzes na jedne strane vycitat amikum invazi do iraku a na druhe srane je chvalit za svrzeni sadama ????
doublethink prime.
Kde jsem se vyjádřil,že v druhé válce(v prvnní ho nesvrhli,Proč?)bylo správné ho svrhnout.Důkaz!!! Ale vy důkazy nedáváte.V toto jste tím zámý,akorát umíte štěkat.
A pokud vy,nebudete odpovídat na mé otázky a doložení důkazů vaších tvrzení tak se k vám taky tak budu chovat.
"spravne, po celjabynskem incidentu - a ten se udal presne kdy ? a od kdy ze to meli bolsevici v rusko moc?"
14. května 1918.Kdy převzali moc v Rusku bolševici,snad víte.Navíc v sovětech nebyli sámí bolševici.
"toho soudce lynce v celjabinsku myslis presne jak ?"
Rozzuření kamarádi zraněného legionáře vlak se zajatci dostihli v oblouku na druhém Čeljabinském nádraží a údajného pachatele na místě utloukli k smrti.
"a trockeho rozkaz odzbrojit legie...mas jediny dukaz ze jednal proti rozkazum ci pranim lenina ?"
Co dělal při tom podpisu toho míru,jsem už psal.Ale důležité je,že i toto byl spouštěč boje proti sovětům.
"a jak si prisel na ten nesmysl ze cs vybor pozadoval aby se legie zapojily do obcanske valky ?
dej dukaz rexiku.
a proc se zastrelil svec ? jak je mozne ze to nevis ? ale ja ti odpovim - protoze se legiim nedostalo slibene pomoci od vb a f. je ironie ze ji poskytly par dni po tom, co se zastrelil."
Keci v kleci Švec se zastřelil proto že chtěl splnit rozkaz našeho výboru k boji proti sovětům.Ale naši legionáři se postavili proti tomuto rozkazu a on to psychicky nevydržel a odpásknul se.
"Proti neustálým útokům bolševiků bránily město hlavně československé legie. Podpora místních byla minimální. Ukazovalo se, že Rusů ochotných bojovat proti rudým je málo."
https://medium.seznam.cz/clanek/jan-valtr-sebevrazda-plukovnika-svece-jedne-z-obeti-bolsevickych-agitatoru-50029
Azor
10. 01. 2025, 12:42Czertik.
"pockat pockat, jak mohli belogvardejci jit do boje proto ze se jim rezim nelibil ???
vzdyt si psal, ze se vse vyresilo v onech par dnech ????? tak jak mohly byt nespokojeni s vladou ?
nebo to si nam rexiku lhal v tom, ze se vse vyresilo ?????"
Tady jsou vidět jak neumíte přečíst psaný text a proto blábolíte.
Kde jsem psal(důkaz!!)že se vše (o co šlo?)v oněch pár dnech vyřešilo?
Vy neumíte udělat příspěvek tak jako já,aby člověk věděl na co se ptá či odpovídá?Máte na to?
A naposledy píši, že pokud budete něco tvrdit a nebude to ozdrojované,tak vám na to nebudu odpovídat.Naučte se diskutovat na úrovni.
Czertik
10. 01. 2025, 14:19rexik
kecas, kecas, kecas.
zadne hladomory v usa nebyly. neplet si nedostatek jidla s hladomorem. v usa skutecne lidi kvuli nedosatku jidla neumiraly. proc ?
hlavne proto ze v usa existovaly verejne jidelny kde davaly jidlo zdarma potrebnym, narozdil od ruska kde nic podobneho nikdy neexistovalo.
a co jako ten grover furr ma dokazovat ???? vzdyt sam priznava ze jen prelozil RUSKOU knizku. a budes se divit rexiku, o stalinovych zlocinech se psalo i pred chruscovovym projevem, byt ne v rusku.
treba one hladomor na ukrajine - info o nem bylo publikovano v usa uz ve 1936. ci 38 ? ted nevim presne.
a je vtipne ze pises ze utlouky udajneho pachatele, ale uz si nenapsal co onen udajny pachatel udelal. coz o tobe hodne vypovida.
ano, napsal si co delal u podpisu miru, ale nijak si nedokazal ze pri odzbrojovani legii proti prani lenina. a dokonce si ani nedoazal ze sabotoval leninuv podpis u onoho miru.
uz chaou rexiku v cem je problem. ty mas pomichane data a udalosti v te svoji vodkovite hlave.
dej sem datum kdy se zastrelil svec. a datum celjabinskeho incidentu. a datum rozkazu k rozkazu odzbrojeni legii.
napoveda - svec se zastrelil v dobe kdy legie proti bolsevikum uz delsi dobu bojovaly.
takze tvoje interpretace je zcela lziva.
a ten posledni link ? cetl si ho vubec, vyjma vybirani par vet co se ti hodi ?
onen clanek dokonale ukazuje jak bolsevici agitaci rozkladaly legie a ze se legie BRANILY utokum bolseviku a ze bolsevici branili prujezdu legivlaku na vychod, byt sami bolsevici slibili ze to delat nebudou.
cili to jde naprosto proti tomu co si napsal, ze legie dostaly rozkaz bojovt proti legiim. to chce zcela novy stupen debility davat link na clanky ktere dokazi ze to co si napsal je lez.
Pepík Knedlík
06. 01. 2025, 13:20Asi tak. Buďme rádi, že se rusky zkapalněný plyn dováží do Evropsky unie. Ukačka zastavili dodavky do EU, ale to byla chyba.
Takže jedné závislosti se zbavujeme, ale stále využíváme jiné cesty, jak do Ruska posílat peníze. Tak tomu bylo a bude. A konečně se přestane lhát odkud ten plyn je. A lodě jsou třeba :thumbsup:
Slavoslav
06. 01. 2025, 10:09UA by s intelom od zapadu kde a kedy sa plavia tieto lode pradne (enviromentalne dopady) namala mat velky logisiticky problem potopit ich na sirom mori. Rusak nema kapacity, aby ich sprevdzal vsetky
Mark
06. 01. 2025, 12:31Slavoslav
Taky bych byl pro, aby se takové lodě když nejdou zabavit, tak potápěly, ale problém je...co s nákladem takové lodě z důvodů možné ekologické katastrofy.
Slavoslav
06. 01. 2025, 12:43Preto hovorim o potapani prazdnuch lodi na ceste do rusakova. kazdopadne problem je inde. ani zapad nechce zastavit rusacky export, aby nestupli celosvetove ceny a tak len tlaci rusaka na oredaj krajinam ako India ci Cina kde to je omnoho menej ekonomicky vyhodne pre rusaka
Snaut1980
07. 01. 2025, 09:48Ty lodě samy jsou ekologická katastrofa, jsou ve špatném stavu, to časté přečerpávání ropy na otevřeném moři také není bez rizika. Podívejme se, co se stalo po potopení dvou tankerů u Krymu, tam mají mazut po celém pobřeží a neví, co s tím. Tohle nikdo nechce.
Czertik
09. 01. 2025, 00:46snaut
jak se jmenuje ono more ? cerne.
takze kdyz ho ropa barvi na cerno je to v poradku.
aneb ja se rika na slovensku.
co ma ukrajina ? cerne more. co mame my ? more cernych.
Azor
06. 01. 2025, 13:55Slavoslav.
Takže schvalujete teroristický čin(potopení lodi)třetí země?A na takové lodě neuvalilo enbargo RB OSN.Jinak ty sankce jsou porušení mez. práva.
A zajímavé by bylo,kdyby lodě pluly pod vlajkami Idie a Číny.
Snad tomu "chytrému "západu,stačí Hutiové.Neboť kdo jinému jámu kopá . . . . .. kam pak se poděly válečné lodě evropy a USA z Rudého moře?
Slavoslav
06. 01. 2025, 15:11hafane
ale kdeze, len mi nebudu vadit "nehody" na rusackych lodiach bez ohladu na to pod aku vlajku sa skryju. Inak, zachytil si teraz ten poprask v rusakove? ked sa im potopila ta zsobovacia lod tak pindali, ze im okolo preplavajuca lod nepomohla, vysvitlo, ze sice plavala pod vlajkou tretej krajiny, ale bola vlastnena rusackou spolocnostou a posadka bola rusacka. To bolo mimoriadne zabavne
Czertik
06. 01. 2025, 21:19rexik
poruseni mezinarodniho prava je i umyslne preruseni kabelu. pak automaicky prodat nebo sesrotovat.
a pokud to nebylo umyslne - plat opravy, dokud je nezaplatis lod zpatky nedostanes.
Azor
07. 01. 2025, 13:09Czertik.
"poruseni mezinarodniho prava je i umyslne preruseni kabelu."
Souhlas.Ale to se musí nejdřív dokázat a odsoudit soudem v rozsudku.Ten už byl?
A ten Nord Stream? A ty sankce?
Czertik
07. 01. 2025, 13:32rexik
problem je v tom, ze pokud sous rozhodne ze onen kabel byl poskozen umyslne budes prskat ze to dostal narizeno ak rozhodnout apod.
Azor
07. 01. 2025, 14:58Czertik.
"problem je v tom, ze pokud sous rozhodne ze onen kabel byl poskozen umyslne budes prskat ze to dostal narizeno ak rozhodnout apod."
Kdo tady prská (jen na Rusko)jste vy.
Pokud má být soud,tak transparentní.To znamená se všemi účastníky kterých se to týká.
To znamená i obviněních a brát v potaz i jejich fakta.
Proč Malajsie neuznala rozsudek ohledně toho letadla nad Ukrajinou?A ta chtěla aby se na vyšetřování podílelo a dávalo argumenty i obviněné Rusko.
A ty to dodali, např. almaz antej(snad to je správně)
Czertik
08. 01. 2025, 11:26rexik
problem je v tom, ze ty budes prskat ze soud nebyl transparentni, kdyz rozused nedopadne jak budes chtiti ty.
a ne, malajska VLADA neprotestovala proto zaveru ze ono letadlo sestrelili rusove.
Azor
08. 01. 2025, 14:22Czertik.
"problem je v tom, ze ty budes prskat ze soud nebyl transparentni, kdyz rozused nedopadne jak budes chtiti ty."
https://eurozpravy.cz/zahranicni/evropa/99737-ukrajinsky-letovy-dispecer-promluvil-malajsijske-letadlo-mh17-sestrelil-kyjev
"a ne, malajska VLADA neprotestovala proto zaveru ze ono letadlo sestrelili rusove."
https://www.echo24.cz/a/S3Vsw/malajsie-nesouhlasi-se-zavery-vysetrovatelu-o-letu-mh17-chce-dukazy
Kdo že tady prská aniž by to své tvrzení ozdrojoval?Já? Nebo vy?
Czertik
09. 01. 2025, 00:52rexik
dodneska si nevysvetlil jak se onen spanel na ukrajinu vubec dostal a proc tam pracoval. ac sem to po tobe chtel uz drive.
ten druhy link ? vtipne, rika ze ho nesetrelio rusko, ale kdo jiny ho mohl sestrelit uz nerekne. vskutku divne.
a ze se rusove nepriznaly ??? vzdyt dodnes se nepriznaly k tomu ze setrelili letoun pred par tydny. a to niko mimo rusku to byt nemohl.
a navic se zachovaly jako hovada kdyz odmitly letounu nozove pristat v rusku.
Azor
09. 01. 2025, 16:55Czertik.
"dodneska si nevysvetlil jak se onen spanel na ukrajinu vubec dostal a proc tam pracoval. ac sem to po tobe chtel uz drive."
Není na mě abych vám to vysvětloval.To se obraťte na Ukrajinské(kyjevské)řízení letového provozu.
"ten druhy link ? vtipne, rika ze ho nesetrelio rusko, ale kdo jiny ho mohl sestrelit uz nerekne. vskutku divne."
Výrobce Almaz Antej jasně dokázal,že Pouze už jen Ukrajina měla ve své armádě střely tohoto typu.A pak svědci,že u toho letadla byly i dvě stíhačky Ukrajinské.Navíc na požádání z ruské strany na USA nedali možnost k nahlédnutí ,pozorování té oblasti svými družicemi,které tam byly v tom čase.
"a ze se rusove nepriznaly ??? vzdyt dodnes se nepriznaly k tomu ze setrelili letoun pred par tydny. a to niko mimo rusku to byt nemohl."
Vyšetřování není ukončeno.A musí být k tomu pozváno i Rusko.Takže nepředbíhejme
Jistí lidé(analytici)se přiklánějí k názoru že to bylaV souhrnu) provokace od Ukrajiny(jejich útok drony)a taky že byl výbuch v tom havarovaném letadle.A že se ta výbušnina dostala do letadla díky tajným službám(které-snad se dozvíme) už v Azerbajdžánu.A když to nevyšlo s těmi drony,tak to bylo odpáleno na dálku.
Czertik
09. 01. 2025, 22:10rexik
problem je v tom, ze ukrajinci rikaji ze tam zadny spanel nikdy nepracoval.
aha, to je zajimave, tak ve 14 rusove uz ty strely toho typu ve vyzbroji nemeli...a presto je prokzane, ze strely toho typu pouzivaly (a i starsi modely) v dobe invaze na ukrajinu ve 22.
kde a jak rusove zbrane toho typu sehnaly ?
a jaci svedci to uvedly ze tam byly ukrjinske stihacky ? jake mely dukazy ???
a opet kecas, prave ze amici ukazaly snimky z druzic z dane doby, vcetne kubu na uzemi ovladanem povstalci.
rexik. v cem vidis ze to byla provokace ukrajiny ? utoky drony sou normalni, to neni zadna provokace.
a ze ukrajinci umistili na palbu ono letadla letadla bombu ???
TO DOKONALE ILUSTRUJE JACI SOU RUSUVE NAPROSTI IDIOTI, PROTOZE KDYBY DOVOLILI LETADLU PRISTAT V RUSKU MELI BY NEJLEPSI MOZNOST DOKAZAT UKRAJINSKOU SABOTAZ.
ale tim resenim jake zvolili, sanci na dokazani ukrajisnke sabotaze nejen ze kompletne zrusily, ale hnaly vodu na mlyn toho se ho sestrelili vlastni raketou.
ale jak se rika, u rusu inteligentni reseni nejde ocekavat.
Azor
09. 01. 2025, 23:40Czertik.
"aha, to je zajimave, tak ve 14 rusove uz ty strely toho typu ve vyzbroji nemeli...a presto je prokzane, ze strely toho typu pouzivaly (a i starsi modely) v dobe invaze na ukrajinu ve 22.
kde a jak rusove zbrane toho typu sehnaly ?"
Prosím důkaz že používalo Rusko tyto střely !!
"a jaci svedci to uvedly ze tam byly ukrjinske stihacky ? jake mely dukazy ???
a opet kecas, prave ze amici ukazaly snimky z druzic z dane doby, vcetne kubu na uzemi ovladanem povstalci."
Opět dejte odkaz na ty družicové snímky jak letělo to letadlo a odkud letěla ta střela a zda tam byly či nebyly ty stíhačky.
"rexik. v cem vidis ze to byla provokace ukrajiny ? utoky drony sou normalni, to neni zadna provokace.
a ze ukrajinci umistili na palbu ono letadla letadla bombu ???"
Provokace v tom že tam byla součinost drony,tudíž střelba na ně aby se mohli schovat za letadlo a pl Ruska jej(to letedlo )sestřelilo a obvinění Ruska.Viz jak to udělal Izrael s ruským letadlem v Sýrii.
Ohledně té bomby - kdo - předmět vyšetřování.Podle jistých fotografií stopy po výbuchu a okraje děr směr ven.
Za čas budeme chytřejší.
Azor
09. 01. 2025, 23:49Czertik.
"problem je v tom, ze ukrajinci rikaji ze tam zadny spanel nikdy nepracoval."
Ukrajina už toho tvrdila - duch Kyjeva,vojáci posílající na hadím ostrově rusy do pr . . . nebo že jich jen padlo něco přes 30 tisíc, Ruská střela v Polsku,atd.
Oni mají své rádce a učitele- viz zbraně hr. ničení v Iráku,Konflikt v Tonkinském zálivu ,jak plánovali sestřelit letadlo nad Kubou,odpálení si své lodi v Havaně Maine atd.
Czertik
10. 01. 2025, 14:31rexik
dukaz ze rusko pouzivalo ony strely ?
zajed si n ukrajinu a prozkoumej trosky raket pripadne poskozene selhavsi rakety kdyz me neveris.
nebo si to vygugli.
rexiku, ale takhle to nefunguje. ty tvrdis ze tam byly ukrajinske stihacky. ty musis dodat satelitni/radarove snimky ze tam ukrajinske stihacky byly.
jinak, tady mas i fotky a videa jak ho rusove/povstalci sestrelili mh17
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/svet/vysetrovatele-let-mh17-zasahla-raketa-buk-odpalena-z-uzemi-proruskych-rebelu-109386
tak cekam ze ty podobne dokazes ty tvoje ukrajinska letadla.
jak by ukrajinci mohly schovat drony za letadlo ????????? vis vubec v jake vysce letaji drony a v jake ono letadlo ?????
to ze si rusove spletli dron s letadlem ukazuje jejich retardaci.
a izrael a ruske letadlo v syrii myslis presne co ? ten pripad jak si rusove setrelili vlastni letoun ?
a muzes nam sem dat odkaz na ony fotky se smerem vybuchu ven ? ze ne ? hm....
Czertik
10. 01. 2025, 14:48rexik
ten tvuj zblebt ma jeden zasadni problem.
jednak to jak poslali ruskou lod do prd... tak jeji pravost je potvrzena.
duch kjeva ? vis co je ironicke ? ze nejnzamejsi video o nem udelal nekdo v rusku.
a ty jine veci ? tak ty se driv nepo pozdeji ukazalo, ze to bylo jinak nez se puvodne tvrdilo.
jenze vis co je paradox ? ze to co si zminil nijak nedokazuje ze tam nejaky spanelsky karlos vubec kdy pracoval.
tiha dukazu ze carlos existoval stale lezi na tobe.
Azor
10. 01. 2025, 15:53Czertik.
"jinak, tady mas i fotky a videa jak ho rusove/povstalci sestrelili mh17
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/svet/vysetrovatele-let-mh17-zasahla-raketa-buk-odpalena-z-uzemi-proruskych-rebelu-109386"
Už jsem vám psal jakou že váhu mají ti vyšetřovatelé a i ten soud.který nebral v potaz námitky a spolupráci z druhé strany.
Proč s tím Malajsie(jako účastník)nesouhlasí?
Kde jsou záznamy?
https://www.zerohedge.com/news/2014-07-18/ukraines-security-service-has-confiscated-air-traffic-control-recordings-malaysian-j
Kde jsou ta satelitní snímky ohledně vystřelení té rakety a z jakého místa?
A pokud by byly tak by se uvidělo,zda tam ty stíhačky byly či ne.ale USA je nechce ukázat účastníkům řízení.a to jak Rusku a i Malajsii.
Udajně je poskytli soudu -
"Vyšetřovací komisi byly ze strany USA poskytnuty “důkazy” ze satelitů, ale ty jsou vedené v režimu tajné a členové vyšetřovací komise museli Američanům podepsat mlčenlivost. Jde o důkazy vedené v neveřejném režimu."
"Ruské ministerstvo obrany odtajnilo a uveřejnilo radarová data z vojenského radaru Rostovské oblasti z osudného dne. Kyjev nic takového neudělal, protože prý taková data nemá, neboť v osudný den byl primární radar pro Luhanskou oblast vypnutý kvůli shořené pojistce."
Snímky podvozku s raketou je důkaz?
Kde měla Ukrajina své protiletecké prostředky?Máte jejich snímky?
"Vyšetřovatelé se odkazují pouze na jakési kamerové záběry ukrajinského rádia Svoboda, které údajně zachycuje ruský protiletadlový systém BUK převážený na transportéru na okraji Luhansku."
A další záhady.
https://timesofindia.indiatimes.com/india/Air-India-flight-was-90-seconds-away-when-missile-struck-Malaysia-Airlines-Flight-MH17/articleshow/38702536.cms
"a muzes nam sem dat odkaz na ony fotky se smerem vybuchu ven ? ze ne ? hm...."
Je to v šetření.Zprávu zatím nevydali jak Kazachstán tak i Azerbajdžán.
"tak cekam ze ty podobne dokazes ty tvoje ukrajinska letadla."
Dal jsem odkaz.(svědci).
Tímto (a nejenom tímto)se "vyštřovatelé" a i ten "slavný soud"nezabívali.Proto ta Malajsie s tím nesouhlasí.
"a izrael a ruske letadlo v syrii myslis presne co ? ten pripad jak si rusove setrelili vlastni letoun ?"
Sestřelili ho Syřani.A jak k tomu došlo si najděte na netu.
Czertik
11. 01. 2025, 17:09rexik
dobra, co rika malajsie na vysledky vysetriani DNESKA ?
a ac to bude pro tebe sok, stava se to, ze se vysetrovatele neshodnou. nejen u tohoto pripadu.
navic, to co je u malajcu vic nez divne je to, ze sice rikaji ze je nestrelili rusove a kdo jiny (a cim) mohl ono letadlo sestrelit uz nereknou. velmi zvlastni.
a rexiku, budes se divit, ale zabaveni zaznamu pro vysetrovani je zcela bezne. mas jakykoliv dukaz ze je dodnes nevratily, ci bylo jakoliv manupulovano se zaznamy co byly zverejneny ?
vtipne, porad chces po usa aby dalo snimky oblasti kde stihacky budou a nebudou....ale ja se musim ptat proc ty snimky NEMUZE poskytnout rusko ?
a pritomnost ukrajinskych stihacek by byla ohromujici vec.
jenze krome blabolu rusove to nemaji cim podporit.
a ty radarove snimky z ruska sou velmi vtipne, protoze na tom co zverenily zadne ukrajinske stihacky nejsou.
a snimky ruskeho systemu ti najednou nestaci ? VYBORNE - ja se ptam, mas ty snimky ukrajinskch syystemu (ci letadel) ktere ho mohly sestrelit ? ze ne ? tk to mas smulu.
dokud nedodas dukaz ze tam byly, bere se ze tam nebyly. tak funguje soud vsude.
a jakou zahadu ohledne indickeho letadla mas na mysly ? to ze se indove spletli kdyz rekly ze blizko mh17 indicky letoun nebyl ?
wow, to je konspirace a zahada tisicileti.
jenze je vtipne ze azerbadzan otevrene mluvi o tom, ze ho sestrelili rusove. a nikdo o tom, ze to byla bomba. vyjma rusu.
a ne, zadny odkaz na svedky co by tvrdily ze mh17 nesetrelili rusove si nedal, mas to pomotane.
a dobre, tak ho sestrelily syrane misto rusu. tak idioti byly syrane a ne rusove, to je tak vse.
Azor
11. 01. 2025, 21:48Certik.
"a dobre, tak ho sestrelily syrane misto rusu. tak idioti byly syrane a ne rusove, to je tak vse."
Přesně podle tohoto narativu -
"Každá pravda má 3 fáze: nejprve je vysmívána, poté rozhořčeně popírána a nakonec přijata, jako samozřejmost."
"a rexiku, budes se divit, ale zabaveni zaznamu pro vysetrovani je zcela bezne. mas jakykoliv dukaz ze je dodnes nevratily, ci bylo jakoliv manupulovano se zaznamy co byly zverejneny ?"
Daly ty záznamy soudu?Bylo k soudu přizváno i Rusko i ta firma Almaz Antej?
"vtipne, porad chces po usa aby dalo snimky oblasti kde stihacky budou a nebudou....ale ja se musim ptat proc ty snimky NEMUZE poskytnout rusko ?"
Rusko tam mělo družice?Proč ty snímky od USA jsou tajné?
To by se vám líbilo kdyby to a samé dělalo Rusko?
A čím USA podpořilo z těch snímků,že to bylo Rusko(oplčenci)?
To je transparentní soud?
"a ne, zadny odkaz na svedky co by tvrdily ze mh17 nesetrelili rusove si nedal, mas to pomotane."
Je to někoho tvrzení.Bral toto soud v potaz a nebo to bylo jako u soudu se Skálou?