EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Tankový masakr: Rusko už přišlo na Ukrajině o 4 000 tanků! Skutečná čísla však děsí ještě víc

 14. 06. 2025      kategorie: Vojenská technika      54 komentářů

Ruské síly bojující na Ukrajině ztratily již minimálně 4 000 tanků, skutečný počet ztracených však bude vyšší. Jedná se totiž pouze o počet tanků potvrzených videem či fotografií, tedy o vizuálně potvrzené ztráty. Další tanky, které sice byly označeny jako zničené, avšak bez obrazového ověření, se pak do celkového výčtu ztrát nezapočítavají.

shutterstock_2143099515Foto: Ruské síly bojující na Ukrajině ztratily již minimálně 4 000 tanků, skutečný počet ztracených však bude vyšší. (ilustrační foto) | Shutterstock

S informací o počtu zničených tanků přišel OSINT portál Oryx, který od prvního dne ruské invaze na Ukrajinu monitoruje a analyzuje bojovou techniku účastnící se tohoto konfliktu. Skutečný počet ztracených ruských tanků je ke dni psaní článku (31. 5. 2025) 4 029. Z toho bylo 2 946 zničeno, 158 poškozeno, 392 opuštěno a 533 ukořistili Ukrajinci. Pokud budeme počítat s výzbrojí zhruba 320 tanků na tankovou divizi (například 4. gardová tanková divize), přišlo Rusko prakticky o výzbroj téměř 13 tankových divizí.

Pojďme si přiblížit, o jaké typy tanků se nejčastěji jedná:

T-72 (1 727 ztracených tanků)

Smutné prvenství v počtu ztracených tanků drží stroje řady T-72, tedy nejpočetnější tanky v ruských ozbrojených silách. Nejčastěji ztraceným typem jsou tanky T-72B3 (696 kusů).

EliminatoryStage2019-12Foto: Tank T-72B3 drží smutné prvenství v počtu ztracených tanků | Wikimedia Commons / Public domain

T-72B3 je modernizovanou variantou tanku T-72B, přičemž modernizace probíhá od roku 2011. Existují i další vylepšené podverze T-72B3 Obr. 2014, 2016, 2022 a 2025, souhrnně označované jako T-72B3M. Verze B3 byla navržena jako méně náročná a cenově efektivní modernizace, jejíž hlavními prvky jsou instalace vícekanálového běloruského zaměřovače Sosna-U a francouzského termovizního zaměřovače Catherine FC. Mezi další vylepšení patří instalace reaktivního pancéřování Relikt, nové radiostanice či konstrukčně upravené pásy.

Další výrazně ztrácenou variantou je předchůdce T-72B3, tedy T-72B (356 ztracených tanků). Jedná se o modernizovanou verzi tanku T-72A z roku 1985, která dostala modernizovaný kanón 2A46M, moderní systém řízení palby a zaměřovač umožňující odpalovat PTŘS 9K120 Svir, silnější pancéřování i motor V-84-1.

Rusové do bojů nasadili i starší verze jako T-72 Ural, T-72A či T-72BA, které však byly nasazeny v menších počtech a jejich ztráty se pohybují v desítkách kusů. Nutno dodat, že u více než 200 zničených ruských tanků řady T-72 nebylo možné přesně určit jejich variantu.

T-80 (1 184 ztracených tanků)

Druhým nejvíce ztráceným typem jsou tanky řady T-80, přičemž největší podíl připadá na verzi T-80BV (689 tanků). Tato verze pochází z roku 1985 a představuje pouze omezenou modernizaci staršího T-80B. Nejvýraznějšími změnami jsou instalace reaktivního pancéřování Kontakt-1 a vylepšeného kanónu 2A46M-1 schopného odpalovat PTŘS 9M112M Kobra.

Russian_T-80BVFoto: Tank T-80BV | Wikimedia Commons / Public domain

Následuje varianta T-80BVM (144 ztracených tanků), což je jeden z nejmodernějších ruských sériově vyráběných tanků. Verze se vyrábí od roku 2017 a disponuje reaktivním pancéřováním Relikt, vícekanálovým zaměřovačem Sosna-U, kanónem 2A46M-4 schopným odpalovat PTŘS 9K119M Refleks-M, municí 3BM60 a 3BM59 (s ochuzeným uranem) a novým motorem.

Mezi další nasazené varianty patří T-80B, T-80BVK, T-80UK, T-80UE i jediný prototyp T-80UM2, vybavený systémem aktivní ochrany Drozd-1.

T-62 (277 ztracených tanků)

S velkým odstupem následují archaické tanky T-62, především v modernizované verzi T-62M (136 ztracených). Tato modernizace z roku 1983 zahrnovala instalaci systému řízení palby Volna, který umožňuje odpalování PTŘS 9M117 Bastion, kompozitní pancéřování BDD, laserový dálkoměr, nové zaměřovače, balistický počítač i motor V-55U.

Překvapivě vysoké ztráty zaznamenala i novější modernizace T-62M Obr. 2022 (48 kusů). Vzhledem k nedostatku modernějších tanků Rusko začalo modernizovat i starší T-62, přičemž modernizace zahrnovala například instalaci termálního zaměřovače 1PN96MT-02, protidronových klecí na věži, elektronického boje a reaktivního pancéřování Kontakt-1.

t-62Foto: Mezi nejstarší tanky, které Rusko nasazuje patří i T-62M | Wikimedia Commons / Public domain

Mezi další verze nasazené na Ukrajině patří T-62 Obr. 1967 (jeden z těchto tanků se účastnil invaze do Československa v roce 1968), T-62 Obr. 1972 a T-62MV. U zhruba 40 zničených T-62 se variantu nepodařilo určit.

T-90 (189 ztracených tanků)

Předposledním sledovaným typem jsou tanky T-90, z nichž nejvíce ztrát připadá na verzi T-90M Proryv-3 (135 kusů). Tento tank je nejmodernější sériově vyráběnou ruskou verzí, veřejnosti poprvé představenou v roce 2017. Klíčovými modernizacemi jsou nová svařovaná věž, systém řízení palby Kalina, kanón 2A46M-5 (umožňující použití munice Sviněc-1 a Sviněc-2), silnější pancéřování s reaktivní ochranou Relikt, systém aktivní ochrany Štora-1 a motor V-92S2F.

Army-2023_vehicle_showcase_02Foto: Ani nejmodernějšímu ruskému tanku T-90M Proryv-3 se nevyhnuly ztráty | Wikimedia Commons / Public domain

Mezi další ztracené varianty patří i původní T-90A, T-90AK a také indické T-90S, které Rusko zkonfiskovalo, když byly v Rusku na údržbě a Moskva je následně využila k doplnění ztrát.

T-64 (99 ztracených tanků)

Posledním typem v přehledu jsou tanky T-64, z nichž bylo nejvíce ztraceno verzí T-64BV (93 kusů). Tyto tanky tvoří páteř ukrajinských ozbrojených sil, a proto mezi ztrátami figurují jak původně ukrajinské tanky, tak ukořistěné stroje využívané separatisty z Doněcka a Luhanska. T-64BV je modernizací z roku 1984, s výrazně zesíleným pancířem, možností odpalovat PTŘS 9K112 Kobra a instalovaným reaktivním pancéřováním.

t-90Foto: Posledním představeným typem je typ T-64BV, ten se nachází spíše ve výzbroji separatistů v Luhanské a Doněcké oblasti | Wikimedia Commons / Public domain

Výčet není kompletní. Rusko nasadilo i tanky T-54 a T-55, jejichž ztráty se ovšem pohybují v jednotkách kusů. U 539 zničených ruských tanků se vůbec nepodařilo určit typ, což je dáno zejména nízkou kvalitou záznamů z průzkumných dronů.

Porovnání se ztrátami Ukrajiny

Ruské ztráty tankových jednotek jsou obrovské i v porovnání s Ukrajinou, která potvrzeně přišla o 1 194 tanků (871 zničených, 80 poškozených, 98 opuštěných a 145 ukořistěných Rusy). Prakticky tedy na jeden ztracený ukrajinský tank připadají čtyři ztracené ruské tanky.

Celkové ztráty bojové i nebojové techniky jsou na obou stranách enormní. Rusko potvrzeně přišlo o 21 968 kusů bojové techniky (včetně letadel, PVO systémů i dronů), z čehož 12 905 tvoří obrněná vozidla (4 029 tanků, 2 154 obrněných transportérů a 5 997 bojových vozidel pěchoty).

Ukrajinské ztráty jsou rovněž vysoké, avšak výrazně menší: 9 017 kusů bojové techniky, z toho 4 620 obrněných vozidel (1 094 tanků, 463 obrněných transportérů a 1 376 bojových vozidel pěchoty).

Jak již bylo zmíněno, jde pouze o vizuálně potvrzené ztráty na obou stranách, takže skutečné počty budou vyšší.

Zdroj: oryxspioenkop.com

 Autor: Tomáš Svoboda

Komentáře

Vaclav Flek

14. 06. 2025, 21:01

No, cislo 4 000 ruskych vyrazenych tanku se zda velke, ovsem pripomenme, ze za jedinyy den II. svetove valky, 12. cervence 1943, byla zcela svezi sovetska 5. gardova armada rozbita napadrt a musela byt jako nebojeschopna po jednom dnu stazena z fronty.

Pepík Knedlík

14. 06. 2025, 14:11

Důsledky a následky invaze RF do UA jsou všeobecně známé, ale Bruselskonacisticka ideologie v zájmu zničení a uloupeni přírodního bohatství Ruska, cenzurou omezuje pravdu.
Během 200 let Rusko čelilo dvou invazi s cílem zničit a vyrabovat Rusko. Nejdřív Napoleon s armádou tvořenou mnoha státu a pak Německo podporovaný skoro stejnými demostratory smrti a rabování.
V podstatě je jedno jestli 3 000 nebo 5 000, jsou jen stroje, který přes stáří poslouží ve válce.
Včera statečný, Izrael zničil základ jadernýho programu v Íránu a tahle akce je totožná s invazí Ruska na Ukrainu.

Slavoslav

14. 06. 2025, 14:23

uhm, Knedlík

a ako presne by doslo k tomu ukradnutiu surovin ak by rusak nezautocil na Ukrajinu?

mimochodom tych surovin co sa rusak snazi zufalo predat aj pod cenu a najjednoduchšie by bolo si ich kupit aj bez vojny?

Czertik

14. 06. 2025, 18:15

knedle ss

ano, hrej ady kartu o surovinach ruska, bez kterych by bylo ruska na urovni afriky.

a to ze ses mesuge nemusis dokazovat, kdy a jak ze to ukrajina vyhrozovala ze znici rusko, tak jak to dela iran u izraele ?

Pepík Knedlík

14. 06. 2025, 20:35

Chrusčov
Neni co hodnotit mimo suroviny co má Rusko.
I ta ludra Korbelova řekla , že je nespravedlivý co má Rusko

Czertik

14. 06. 2025, 23:51

knedle ss

a vis o tom ze bez valky by rusko prodavalo suroviny za draz, ze jo ?
a napsal si to spravne mimo surovin nema rusko vubec nic co nabidnout svetu.

Vaclav Flek

14. 06. 2025, 21:27

Pepik Knedlik

Jiz vase vyrazy typu "bruselskonacisticka ideologie" ukazuji, ze vas nelze brat vazne. Proto nema ani cenu polemizovat s vasimi dalsimi argumenty.

Azor

14. 06. 2025, 22:07

Vaclav Flek.
"Jiz vase vyrazy typu "bruselskonacisticka ideologie" ukazuji, ze vas nelze brat vazne. Proto nema ani cenu polemizovat s vasimi dalsimi argumenty."

Snad něco víte o tom jaká že je podstata Fašismu(nacismu).Plno lidí o tom nemá tušení.A ti co se to chtějí dozvědět,tak šahají k pofiderní wiki.Vy taky? O podstatě se úmyslně nemluví a neučí.A je pro to důvod!! Lidi kteří nemají informace,se snáze ovládají!! A taky strachem(viz dnešní doba - ne že by to jindy bylo jiné - kovid atd.)

"Fašismus,to je jeden z typů kultury společenského
samořízení,
který je možný pouze v
davo-“elitářské“společnosti.Nejedná se o žádnou konkrétní ideologii.
Známe liberální fašismus,komunistický fašismus atd."


"Podstata fašismu
Fašismus se podle KOB/KSB definuje jako ideologie tlupo-elitarismu, která dává právo parazitovat menšině na úkor většiny a ta většina to podporuje.

Fašismus je systém, opírající se o "malé" lidi, kteří jsou přesvědčeni o správnosti davo-elitárního fungování společnosti.

Fašismus je ideologicky všežravý a může být realizován různými způsoby. Je možné ho založit nejen na nějakých politických názorech, ale třeba i na ekologických nebo i na medicínských postulátech.

jako taková spočívá nezávisle na tom,jak ho nazýváme,za jakými idejemi se kryje,

a jakými způsoby realizuje svou moc ve společnosti,tak jeho podstata spočívá v aktivní podpoře davu

„malých lidiček“(na základě jejich vlastního ideového přesvědčení - systému, že ideální je , zneužívání moci) -

(že vláda dělá správná rozhodnutí - cenzůra -umlčování a dehonestace lidí s jiným názorem-Německo r.33. - i teď tady -názor především očkovaných)

systému zneužívání moci “elitářskou“ oligarchií . . . .

(hrstka oligarchů – v kapitalistických zemí(ne jen v nich) atd.nadnárodní monopoly – kteří řídí tuto společnost na základě ideového

přesvědčení lidí o tom,že vštěpovaná jim nespravedlivost je ve skutečnosti spravedlnost,což vede k

deformaci jejich světonázoru. Deformuje názory lidí a kultivuje ve společnosti nespravedlnost,aby zabránila

lidem stát se skutečnými lidmi )

systému který prezentuje nespravedlnost jako zdánlivě tu správnou „spravedlnost/pravověrnost“

A na tomto základě deformuje lidem vnímání světa a vší mocí,jež je mu podřízena

(tisk, rozhlas, tel,vzdělání,kultura,kinematografie,eurovize -písně,sport,knihy atd.která těmito prostředky

formuje ve společnosti u lidí ideové přesvědčení o správnosti takového zřízení kdy je nespravedlnost

vnímána jako ta pravá spravedlnost.A lidé jsou potom přesvědčeni(dav),že to tak má být.)

kultivuje ve společnosti nespravedlnost a brání lidem aby se stávali(opravdovými) lidmi.

Pod různými záminkami vší moci,jež je mu podřízena,potlačuje všechny a každého.(zákaz povolání u

KSČ,po r. 89,nebo po 48.r. -kdo není s námi je proti nám,nebo nepouštění do sdělovacích prostředků, lidi s 

jinými názory,cenzura)

Kdo pochybuje o spravedlnosti samotného systému a jím uplatňované politice,

a potlačuje i všechny,kteří v tomto směru vzbudí jeho podezření.

(viz.zastřelení jednoho z vyjadnávačů Ukrajiny v Minsku Denis Kirejev)

A teď se můžete zamyslet nad politkou EU a jejich činy(viz Maďarsko,Slovensko,Polsko do jejich vnitřních záležitostí atd.) a porovnat to co napsal o EU,Pepík Knedlík.

Vaclav Flek

15. 06. 2025, 00:40

Azor

Diky za vase obsahle, i kdyz neprilis srozumitelne, vysvetleni, Mne staci k vytvoreni nazoru jiz vase prvi veta, ve ktere kladete rovnitko mezi fasismem a nacismem, spravneji nacionalnim socialismem. Jde o dva zcela ruzne pojmy, vuci kterym se vymezovali jiz Benito Mussolini a Adolf Hitler. Vubec s nicim s vami nesouhlasim.

Czertik

14. 06. 2025, 13:30

tak relativne potvrzenych (tj bezprisnych kriterii oryxu) se ruske ztaty jen u tanku prekracuji 10 000 kusu, celkove ztaty techniky sou pres 40 000.
prece jenom je duvod proc rusove k zasobovani pouzivaji i osliky.

o stavu ruske armady a prumyslu nejlepe vypovida fakt, ze nejvice ztat utrpely verze tanku naposledny modernizovane za dob sssr.

a co jejvic vypovidajici je fakt, ze rusko uz zacina pouzivat i t 55, tanky ktere sam sssr povaoval za beznadejne zastarale v dobe sveho rozpadu.

Slavoslav

14. 06. 2025, 13:33

tak ono to nie je divne vobec. ta udajne moderna rusacka armada mala pred vojnou tych cca 3000 aktivnych tankov a len cca polovica z nich bola modernych. pricom ako moderny sa berie vyrobeny ci modernizovany po roku 2000

dlhodobo som napriklad sledoval majove prehliadky, ale nie z Moskvy kde to nepovedalo o stave rusackej armady nic, ale napriklad z Čity ktora stale je vybornym benchmarkom

Emil Holub

14. 06. 2025, 12:30

Ty dost vysoké ztráty ruských tanků jsou přirozené, když jich tam tolik nasadili a soudruzi z NATO se svojí paranoi na ruské tanky dodali Ukis-knechtům tolik protitankových prostředků...
Důležité je, že poměrně dost ruských osádek tanků bez úhony vystřídalo i několik zasažených strojů, že ne každý zásah a zničení tanku znamená explozi munice, urvání věže a okamžitou smrt osádky...

Ruské fabriky jedou dál a tanky se vyrobí, to hůř je na tom Ukrowehrmacht, neb už nemá z čeho brát a NATO-paranoici sami nemají dost pro sebe, vyjma těch Leoprdů 1, které jsou vykopávky horší, než ten T-62 s Břežněvovým obočím a které Ukies, když jim je nabídli, považovali za hloupý vtip stejně, jako ty kolové křápy ze šufánkového aluminia z dob generála de Gaulla...

Czertik

14. 06. 2025, 13:36

holoubek

a kde udelali soudruzi z ruska kdyz ztratily tolik tanku ? copak se stalo s tim, ze ruske zbrane sou nejlepsi na svete a neni jim net analoga ?
jak je mohly zapadni protitankove zbrane houfne likvidovat ? copak putin lhal o tom, jak zapadni zbrane sou spatne a zastarale ?
to by gosudar imperator putin nikdy neudelal, ze ne ?

ano ruske fakriky jedou na tak uzasny vykon...ze rocne dodaji min NOVYCH tanku nez nemecko samotne.
repas tanku z rokem vyroby 1970 ci 1980 skutecne neni nova vyroba. pokud budem pocitat i t55 je to 1955 a pozdeji.
A kdyz sou leo1 tak spatne, jak je mozne ze maji dalko mensi ztaty nez t62 ? a novejsi sovetske tanky ?

Emil Holub

14. 06. 2025, 16:50

ČERTE,
napsal jsem ti odpověď na tu tvojí stupidní otázku, ale on-line cenzura tohoto břiblblého sionisticko-nacistického webu to nepustila...Takže nebudu tu ztrácet čas...

Slavoslav

14. 06. 2025, 17:01

pa apusu na cestu, urcite si najdes nejaky dezoweb kde bude kopa takych co im na tom konflikte nezalezi, ale citia potrebu onanovat nad rusakom

Azor

14. 06. 2025, 17:58

Slavoslav.
"pa apusu na cestu, urcite si najdes nejaky dezoweb"

Z vaší strany je toto jasný Whataboutismus.To dělají lidi,(když odpovídají a neví jak odpovědět)kteří začnou psát o něčem co nebylo merito článku.
A to,že se tady cenzůruje.A nechají se tu otiskovat jen ty ,co jsou v drtivé většině,poplatné hlavnímu prooudu.

A můžete se sám o tom přesvědčit,pokud napíšete na tento web článek,který bude vyznívat(bez vulgarit)tak jak to vidí např,Emil Holub,zda vám to nechají otisknout.Už dost lidi se s tímto potkalo.

Salut.

Slavoslav

14. 06. 2025, 18:03

no to vies cokliku, ked pises clanky na urovni plochej zeme chce to aj zodpovedajucu platformu na uverejnenie

Czertik

14. 06. 2025, 18:17

holoubek

tak si udelej vlastni server bez cenzury a pak nam sem dej link :).
ale na to nemas ani schopnosti ani penize.

Czertik

14. 06. 2025, 18:23

rexik

problem neni s tim, ze by tu nechteli odiskoun rp risky clanek, problem je v tom ze ony clanky sou an urovni 3 leteho decka.
pokud je clanek slovni prujem ala kamala harris, tak se nediv ze nikdo rozumny ho nezverejni.
spoj se s holoubkem a udeljte si vlastni web kde si muzete vydavat co bude chtit, ale na to nemate koule, ze jo.

aport a haf.

Vaclav Flek

15. 06. 2025, 00:23

Emil Holub

Mate hezke jmeno do diskuse (nevim, zda vlastni), ale tim to pozitivni konci.Nechci se vymezovat vuci vsemu negativnimu, co pisete, bylo by toho dost, jenom k vasi vete : " ... poměrně dost ruských osádek tanků bez úhony vystřídalo i několik zasažených strojů..." To zni sice hezky, ale neni to pravdepodobne.

Existuje totiz neco jako tzv. "pevny blast", kdyse kineticka energie, vznikla zasahem tanku, prenese pres celou kontrukci dale a dokaze tankove osadce zlomit kosti, vcetne panevnich (treba u ridicu), aniz by osadka byla vlastnim vybuchem zasazena. Jinymi slovy, myslim, ze maloktera osadka dnesniho tanku muze "bez uhony" opustit zasazeny tank a plynule prejit na jiny.

Azor

14. 06. 2025, 11:46

Malé odbočení - co teď více rezonuje.
Izrael - Irán
Zdá se,že je skutečnost taková,jako při tom podání ze strany ukrajiny,je shodné s podáním za strany Izraele,kde se dost přehánělo,ohledně toho,kolik toho bylo zasaženo.

Larry Johnson -analitik CIA
https://sonar21.com/the-silver-lining-in-the-dark-war-cloud-over-iran/

https://kispep.wordpress.com/2025/06/13/andrej-martyanov-thaad-kde-jsithaad-kde-jsi/


https://smoothiex12.blogspot.com/2025/06/for-sensitive-hysterical-fighters.html

Slavoslav

14. 06. 2025, 11:54

cokle

tento clanok je o vizualne zdokumentovanych stratach ktore 3viduje OSINT, takze stekas zbytočne, rusaci naozaj prisli o desattisice kusov techniky

Azor

14. 06. 2025, 12:20

Slavoslav.
" vizualne zdokumentovanych stratach ktore 3viduje OSINT, takze stekas zbytočne, rusaci naozaj prisli o desattisice kusov techniky

OSINT, zkratka pro Open Source Intelligence, je proces sběru a analýzy informací z veřejně dostupných zdrojů.
Ze zdrojů jako je wiki???
Takže podle vás ta "Pavučina"měla takový "úspěch"jak informovala na začátku"ukrajina"?????? Desetitisíce kusů????? Dejte důkaz!!!

Salut.

Slavoslav

14. 06. 2025, 12:27

cokle

co by som pre teba nespravil

https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html?m=1

Azor

14. 06. 2025, 14:32

Slavoslav.
Nepsal jsem snad o zveličování ztrát ruska, ohledně té akce ukrajiny, s názvem Pavučina???
A vy mi posíláte celkové ztráty techniky(Ruska) od začátku r. 22.

S tímto jsem nepolemizoval. Doufám že se polepšíte.

Salut.

Slavoslav

14. 06. 2025, 15:41

cokel,

pavucina mierila na tanky? alebo si len prilis blby bastard a nedokazes udrzat moc a temu?

Slavoslav

14. 06. 2025, 15:46

ale aby som uspokojil tvoji zvedavost. iz viac krat sa potrvdilo, ze UA udaje sedia s realitou. samozrejme, neexistuje 100 percentny dokaz, ze su pravdivw, preto sa pdvolavam na OSINT

Azor

14. 06. 2025, 18:01

Slavoslav.
Ano bylo to mimo tému článku.
Na toto jste mohl takto reagovat hned.Ale pokud jste odpovídal na to, o čem jsem konkrétné psal,tak nebylo na místě mi posílat takový odkaz.

Salut.

Slavoslav

14. 06. 2025, 18:04

coklik

tak to v prvom rade prestan pisat od veci v reakciach na mna. na mna tvoj acohentizmus aj tak nefunguje

Azor

14. 06. 2025, 11:57

"Netanyahu v letadle natočil projev k Izraelcům a oznámil jim, aby se připravili, že válka bude dlouhá a nachystali si tak zásoby, potraviny, oblečení apod. Výzva vyvolala v Izraeli pozdvižení. Obchody se staly terčem nájezdů panikařících Izraelců, kteří vykoupili regály.
https://aeronet.news/wp-content/uploads/IsraelShoppingPanic.jpg
https://aeronet.news/wp-content/uploads/IsraelShopShelves.jpg

https://rumble.com/v6uqbrf-netanyahu-z-paluby-letadla-vyzval-izraelce-aby-si-udlali-zsoby-a-pipravili-.html

"Náčelník IDF vyzval Izraelce ke vstupu do IDF k poslední rozhodující bitvě
Mezitím náčelník generálního štábu IDF Eyal Zamir s rozsvícenýma očima, jako by byl na pervitinu, vystoupil na izraelské televizi a oznámil, že začaly poslední dny. Tedy poslední boj sionistů za svoji zemi, a že potřebuje, aby se lidé přidali k IDF do války proti Íránu, do poslední bitvy posledních dnů. Projev plný patosu a frází nebyl ničím jiným než verbovacím videem, protože Izrael proti Íránu bude muset mobilizovat úplně všechny, ale v první fázi se vždy oslovují dobrovolníci."
https://rumble.com/v6uqdw5-nelnk-generlnho-tbu-idf-vyzval-k-sionistick-posledn-bitv-s-neptelem.html

"Izraelci údery proti Íránu koordinovali s Trumpem
Izraelský představitel řekl [1] deníku Jerusalem Post:
https://www.jpost.com/israel-news/article-857590
“Předložili jsme americké administrativě důkazy o íránském průlomu na cestě k jaderné bombě. Proběhla plná a úplná koordinace s Američany.” Mluvčí íránských ozbrojených sil obvinil Izrael z provádění útoků proti Íránu s podporou USA."

Stalo se tak poté, co ministr zahraničí Marco Rubio ve svém prohlášení uvedl: “Dnes v noci Izrael podnikl jednostrannou akci proti Íránu. Na úderech proti Íránu se nepodílíme a naší nejvyšší prioritou je ochrana amerických sil v regionu. Prezident Trump a administrativa podnikli všechny nezbytné kroky k ochraně našich sil a zůstávají v úzkém kontaktu s našimi regionálními partnery. Dovolte mi, abych se vyjádřil jasně: Írán by neměl útočit na americké zájmy nebo personál.“

Slavoslav

14. 06. 2025, 12:10

42

Azor

14. 06. 2025, 12:16

"Nicméně, a navzdory okamžitým a významným dopadům, jak je zjevně případem ztráty vysokých vojenských a vědeckých představitelů, zejména proto, že izraelská taktika cílené eliminace je často uváděna jako příklad velké „efektivity“, zůstává strategický záběr velmi omezený, s výjimkou snahy za každou cenu o širokou regionální a dokonce i mezinárodní eskalaci.

Umožnilo odstranění několika vysokých představitelů libanonského Hizballáhu, včetně jeho charismatického vůdce Hasana Nasralláha, izraelskému režimu vojensky porazit Hizballáh? Odpověď zní ne. Umožnilo Izraeli okupovat, pokud ne libanonské hlavní město Bejrút, tak alespoň jižní Libanon? Odpověď zní opět ne.

Totéž platí pro eliminaci několika palestinských vůdců Hamásu, a to jak politických, tak vojenských. Umožnilo to Tel Avivu převzít kontrolu nad pásmem Gazy, územím, které není dlouhé několik tisíc kilometrů, ale jen o něco větším než 300 kilometrů čtverečních, vzhledem k masivním masakrům palestinských civilistů ? Odpověď je také dobře známá.

Několik ruských vojenských expertů tvrdí, že jedinou možností pro osu Washington-Tel Aviv-Londýn a další, jak porazit Írán, by byl pokus o rozsáhlou pozemní invazi. To je téměř nepředstavitelné, protože zmíněná osa odhodlaných unipolárních nostalgiků si takovou invazi ani nemůže dovolit, byť jen invazi Hútíů v Jemenu – mimo jiné klíčových spojenců Íránu. Co se pak dá říci o takové operaci proti Íránu? Je de facto nemožná.
Protože ve vyčerpávací válce, kterou Írán vnucuje Izraeli, a navzdory potvrzeným ztrátám na íránské straně a jeho regionálních spojenců, výhoda stále nehraje ve prospěch izraelského režimu. Koneckonců, skutečnost, že nepřátelé Íránu jsou tak rozzuřeni, potvrzuje minulé analýzy. Pokud jde o existenční riziko pro Izrael, na které telavivský režim neustále odkazuje, je velmi reálné. Ale pouze kvůli jeho vlastním akcím v regionálním měřítku."
https://www.observateur-continental.fr/?module=articles&action=view&id=5600

Czertik

14. 06. 2025, 13:41

rexik

a vysvetlis jeden paradox ?
jakto ze je nemozne najit jediny clanek pochazejici z izraele mluvici o prazdnych regalech a vse pochazi jen z ruska ?
tohle hodne vypovida o rozkolu mezi ruskem a izraelem, staty kteri byly kamosi pred invazi na ukrajinu a hlavne pred utokem na izrael, kdy rusko podporovalo hamas.

Czertik

14. 06. 2025, 13:38

rexik

pokud izraelsky utok byl slaby, proc irancum puka zilka na hlave ?

Azor

14. 06. 2025, 15:56

Czertik.
"pokud izraelsky utok byl slaby, proc irancum puka zilka na hlave ?"

Co tu zase blekotáte??? Já psal o tom,že to nebylo v takovém rozsahu jak o tom Izrael referoval.

"tohle hodne vypovida o rozkolu mezi ruskem a izraelem, staty kteri byly kamosi pred invazi na ukrajinu a hlavne pred utokem na izrael, kdy rusko podporovalo hamas."

Doložte vaše tvrzení o tom,že Rusko podporovalo Hamás!!!! Když Hamás je dílo taj.služeb Izraele,USA a VB. Irán podporuje Hizballáh a Hutije.

Rozkol? Zatím není tak velký.Ale of.místa Ruska stále trvá na dvou státech.viz OSN.

A ti užiteční idi... a zločinci(vedení Izraele)by měli mít na vědomí,to,co o nich říkal podržtaška GP(globálního prediktora)Kissinger -
""Za deset let Izrael zmizí z mapy světa," taková předpověď patří bývalému americkému ministru zahraničí Henrymu Kissingerovi. Podle The New-York Post učinil Kissinger tuto předpověď v soukromém rozhovoru, a ne během žádného oficiálního projevu. Zároveň nebylo přijato žádné vyvrácení od Kissingerova doprovodu."
Stal se známým svou „kyvadlovou diplomacií“ na Blízkém východě a také slavným výrokem, že „Izrael nemá zahraniční politiku, ale pouze vnitřní“.


https://jewish.ru/ru/news/articles/156626/?ysclid=lnlgniym4j138775521

Navíc - Izrael ale až dosud zůstává státem bez jasných hranic. To uznává i Elektronická židovská encyklopedie viz .
https://eleven.co.il/zionism/from-balfour-to-state/13236/

Izrael byl zkonstruovaný GP - Globální prediktor - na to,aby se všechny neřesti co nadělal GP, měl obětního beránka -i když Izraelské elity,taky svými činy dělají dost proto aby z nich dost lidí mělo oprávněnou frustraci.
A aby Izrael nebyl zničen okolím,tak jisté kompetence dostává zvenčí -kádry řízené GP a finance především z USA.

A GP si s ním(s užitečnými idio..)dělá co chce.
A pokud se Izrael nechce zlikvidovat,tak mu nezbývá nic jiného,než se upnout k Rusko.To jediné mu svojí váhou,(a politikou) může zachránit jejich existenci.

Salut.

Czertik

14. 06. 2025, 18:27

rexik

ty opet nehcapes pointu, i kdyby to bylo mensi rozah nez rika izrael, co to presne meni na tom jak irancum puka zilka na hlave ? (misto cele hlavy).

skutecne neodkazes drzet tema ani moc.

aport a haf.

Šebesta

14. 06. 2025, 09:15

To že Rusko má větší zrtáty v tancích i bojové technice je zřejmě pravda,ovšem to nic nemění na faktu,že v současné době to není Ukrajina kdo postupuje a vytlačuje Rusy ze svého území ale je to spíše naopak. Mimochodem jsem právě dosledoval dokument na PRIMA ZOOM ,který se jmenuje Ruské války. Tam se jasně ukazalo,že ve 2.válce byly ztráty SSSR daleko větší než ztráty německé jednak celkově v celé válce ale i v jednotlivých bitvách. Třeba ve stalingradské bitvě se počet ruských ztrát odhaduje na 400.000 těch německých na 150.000 padlých. Možná,že Zelensky i evropské země NATO spolehají že v této vyčerpavající válce se Rusko položí dříve než Ukrajina,ovšem z historie víme,že podceňovat Rusy se nevyplací.Zatím to vypadá tak,že Rusko si klade požadavky ohledně ukončení války které jsou pro Ukrajinu nepřijatelné,ovšem čím déle se bude valčit může to být horší a horší pro Ukrajinu. Další sankce zřejmě Rusko nepoloží. Podle mne čím déle se bude válčit,tím horší pozici bude mít Ukrajina pro mírové rozhovory. Před 2.léty když na to někteří poukazovali,byli označení za ruské troly. Dnes zdá se že mají stále pravdu navzdory ruským ztrátamn jež nejsou malé.

Slavoslav

14. 06. 2025, 09:27

sa mi paci ako prizdisracov tvojho formatu serie, ze sa nemozu vzdat za Ukrajincov. Ktovie ci by si sa tak ochotne vzdqval, keby tvoja rodina mala potom zit v rusackom mire kde by tvoja dcera nosila nejakeho rusackeho pangharta ak by teda prezila znasilnenie

Šebesta

14. 06. 2025, 10:08

FOTZE tvoje hnoje ani nečtu. Radši drž hubu.

Slavoslav

14. 06. 2025, 10:16

ale citas stetka

Emil Holub

14. 06. 2025, 12:16

Ty vemeno slavoslaví, já se jen divím, že tu marníš čas a plýtváš svým intelektem a že už dávno nemáš na prdeli vytetovanýho toho vašeho fírera a že tam ty Russáky neničíš stejným tempem a nasazením, jako to "busifikovaní" chudáci, co utíkají ozlomkrky do EU, jen aby to všechno přeržili...
To z tebe ta tvoje rodina moc radosti nemá, když je před tím RuSSákem nechceš bránit..a možná o to ani nestojí a to ani tvoje stará a klidně by tě klidně vyměnila za někoho, na kterého tu s pěnou u huby tak nadáváš. Jsi ubožáček...

Slavoslav

14. 06. 2025, 12:29

holubok

coze ti tak stupa tlak? nejak ta nastvalo ked som ti popisal realitu bohiska kde rusaci skapinaju v zigulakoch a este ta to drží? mimochodom, vzdy ma pobavi ako od klavesnice ruske filcly ako ty posielaju inych bojovat za Ukrajinu a nie su ochotny skapat za rusaka na fronte

Emil Holub

14. 06. 2025, 12:40

slavoslaví Hňupe...
Já jsem ten poslední, abych někoho posílal do války, to jen ty seš celej posranej až za ušima z Russáka a máš starosti, aby mu náhodou nepodržela tvoje dcera...

Já mám za to, že se tam do nich nikdo nemá srát a že si to tam na východ od vás mají mezi sebou vyřídit sami. Kdyby tam nebyl ten váš sionisticko-fašistický puč, tak doteď by si nikdo na nějakou blbou okrajinu Ruska ani nevzpoměl a ty by ses nemusel tak bát a tak často si měnit ty svoje posraný trencle...

Slavoslav

14. 06. 2025, 12:51

Holubok

a preto, ze su ti lahostajny venujes tolko casu obhajobe rusaka. to nevymyslis aky tupci ostali ako podporovatelia rusaka. napriklad taka stetka s ktorou by si si zrejme padol do noty tu dlhodobo tvrdi, ze v prave je UA ktoru rusak nepravom napadol. vsak stetka?

a ano, aj tebe aj celej tvojej rodine by som doprial presne to iste co ty doprajes ukrajincom v ruskom mire

Emil Holub

14. 06. 2025, 13:22

Slavoslave,
ty jsi opravdu ne natvrdlej, ale úplně tuhej v tom myšlení.
Já už jsem to napsal jednou, ale pro blba tvého formátu to zopakuju:
Nebýt toho vašeho posranýho sionisticko-nacistického puče pod vedením židovky, původem ze Lvova Nulandové, v té době poradkyně Babráka Ohamby pro národní bezpečnost, tak by Krym byl dál ukrajinský a na nedozírných lánech s hnijícími mrtvolami hlupáků by se netřepotaly ty nevkusné "siňo-žolté" hadry, ale vlnily se klasy pšenice.
Víš hochu, každý důsledk má svojí příčinu a lidé, kteří nemají v makovicích nasráno, tak to ví a přesně tak je to i s tou blamáží na té okrajině Ruska...

O přesně tuhle situaci tam na té okrajině Ruska vy, ukrajinští fašisti i slovenského původu, jste už dlouho usilovali a tak ji máte, buďte tedy spokojení...nebo jste snad čelali, že si Rus od vás nechá srát na hlavu tak, jak jste si přáli a už usilovali i tam na tom vašem nahnědlém Slovensku už za minulé války. Vy tak moc daleko k těm Ukies nemáte a to ani tou borovičkovou mentalitou...Ohrnujete rypáky nad Rusem, ale pohled na vás je taky velice nevábný...

Slavoslav

14. 06. 2025, 13:25

Holubok

tak ti to je jedno, alebo si na strane rusaka a obhajujes ho? vsak nebud prizdisrac ako stetka.

mimochodom, ked je rec o nackoch, cim to je, ze vsetci nasi i vasi nackovia podporuju rusaka? kde u nas je to obzvlast zabavne ako obhajcovia klerofasistickeho prasata Tisa co spolu s Hitlerom napadol ZSSR sucasne podporuju v tejto vojne rusaka a nie udajnych Banderovcov

Czertik

14. 06. 2025, 13:52

sebsta

druha svetova je dokonaly priklad toho, jak valka dokaze zdecinovat budoucnost naroda. demografickou krizi kterou zpusobila valka se sssr podarila prekonat az v 80s.
ano tak pozde.
skutecne se zamysly proc odchod do duchodu v sssr v 1980 byl o 10 let (pokud se nepletu, mozna to bylo 12) POZDEJI nez v cssr.

Azor

14. 06. 2025, 15:38

Czertik.
"skutecne se zamysly proc odchod do duchodu v sssr v 1980 byl o 10 let (pokud se nepletu, mozna to bylo 12) POZDEJI nez v cssr."

Opět je vidět,jak jste "informovaný"

Od r. 32 šli muži do důchodu od 50(nebezpečná práce)do 60 let(25 let práce)
A ženy od 45 do 55 let(20 let práce)

https://pension-provision-system.tilda.ws/eng

https://www.youtube.com/watch?v=FHMYK8cr8B8

https://www.quora.com/How-were-seniors-treated-in-the-Soviet-Union


A zkuste nám (pro porovnání)napsat,jak že to bylo na "demokratickém"západě.


Salut.

Slavoslav

14. 06. 2025, 16:04

cokel

ak chces porovnavat tak s priemernou dobou dozitia. Priemerny Cech sa dozije o 6 rokov viac ako priemerny rusak nehovoriac o kvalite zivota vzhladom na priemerny zdravotny stav

Azor

14. 06. 2025, 18:20

Slavoslav.
"ak chces porovnavat tak s priemernou dobou dozitia."

Souhlas.Toto kriterium se taky musí zohlednit.V SSSR byl nižší.Musíme vědět taky poč.A na toto taky vy zapomínáte.Kdo jim instaloval 1. válku??? VB a Francie(resp GP přes podržtašky v těch zemích)Kdo zahájil občanskou válku???Československé legie(hřáli si ruský národ hada na prsou)a intervenci v.r.18???.Kdo jim instaloval 2.válku.A díky tomu miliony mrtvých!!!
Ti a samý.
A tito se ve velké míře podíleli na zničení ifrastruktůry,kterou za velikých obětí museli vybudovat ,
aby se mohli bránit proti takovým, o kterých jsem psal.
A na tomto se v drtivé většině podepsal ten věk dožití.
A nezapomínám i na jejich kultůru ohledně pití samohonky.Kde se to projevilo opět díky "demokratickému"západu a jejich obdivovatelů(Jelcin,Gorbačov,Chruščov,Brežněv)anejvíce po r. 90.Kdy se plno lidí upilo k smrti díky těžkým podmínkám,které jim tam nainstaloval J.Sachs a kluci z Harvardu.A chteli se pomocí alkoholu oprostit od reálného života.Samozřejmě hloupost.Tak jako u nás ti feťáci.

Ostatně jaký roky dožití měli ti,co byli pod komandem "demokratického" západu v koloniích.To byla jejich práce!!!

Souvislosti,pane,souvislosti !!!

Salut.

Slavoslav

14. 06. 2025, 18:33

cokel

tie doby dozitia su k dnesku ty moj dezole

Czertik

14. 06. 2025, 18:35

rexik

vida, tak rozdil byl v tom ze na duchod v sssr dosahl jen nekdo a nebyl unierzalni jak v cssr :).

aport a haf.

Czertik

14. 06. 2025, 18:36

rexik

s tou tvoji masturbaci o prni a druhe valce si nech od cesty. copak jine saty evropy jimi postizeny nebyly ?
takze drz kusnu.

aport a haf.

Slavoslav

14. 06. 2025, 08:09

pre doplnenie, cela aktivna rusacka armada disponovala na zaciatku vojny cca 3000 az 3300 tankami ktore boli u bojovych jednotiek. zvysok lezal na skladoch ci uz mobilizacnych ci uz ako dlhodobe ulozenky ktore nikto neratal, ze este niekedy budu použité. take ohromne straty utrpel rusak na bojisku