EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Ukrajina myslí jinak: Chytré miny mění frontu v peklo pro Rusy

 30. 07. 2025      kategorie: Vojenská výzbroj      70 komentářů

Ukrajina proměnila miny v chytrý obranný nástroj, který způsobuje nepříteli obrovské ztráty. Stačí několik kliknutí a útok se pro nepřítele mění v past, ze které není úniku. Miny jsou nyní společně s drony hlavním faktorem, který rozhoduje o úspěchu či neúspěchu obrany.

downloaded_fileFoto: Výbuch nášlapné miny | Shutterstock

Miny patří mezi nejstarší zbraně moderní války, ale na Ukrajině dostávají zcela nový význam. V době, kdy se prakticky každá brigáda potýká s nedostatkem vojáků, dělostřelectva a paliva, začíná mít mina jakožto levný a účinný obranný prvek velmi vysokou hodnotu. Nejde jen o klasické miny, ale i dálkově ovládané miny, modulární miny s chytrými pojistkami a robotické nosiče či drony. Vzniká tak obranné pole, které nepotřebuje lidskou přítomnost, vše se děje na dálku.

Jedním z těchto chytrých systémů je TM-2025 – moderní ukrajinská protitanková mina, která se dokáže spustit nejen tlakem, ale i pohybovým čidlem, případně dálkovým signálem. Navíc se dá osadit různými typy rozbušek, podle toho, jestli se nasazuje pozemně, pomocí dronu, nebo třeba autonomním vozidlem. To, co dřív dělala četa ženistů v potu tváře, dnes zvládne levný civilní dron s nosičem min – přesně, rychle a bez zbytečných ztrát.

Že nejde jen o technologickou teorii, ukázala 46. výsadková brigáda u Andriivky v Doněcké oblasti. Když ruská kolona vjela do obranné zóny, ukrajinský operátor aktivoval dálkově řízenou minovou past složenou z dronem nasazených min. Během několika vteřin byly vyřazeny dva tanky a několik bojových vozidel pěchoty. Videozáznam zveřejněný armádou ukázal bezstarostný postup jednotky po silnici, který se ale v mžiku se mění v ohnivé peklo. Ke zničení celého útočného odřadu stačila jen technologie, přesnost a dobré načasování.

Ukrajinci přitom nejdou cestou masových minových polí jako za Sovětů. Spíš staví na přesně řízené obraně: vytvoří minovou past v místě, kde očekávají ruský průlom, a pak ji doplní elektronikou. Některé miny se aktivují až na povel, jiné komunikují s okolními senzory, další se aktivují, až když přijde nepřátelská pěchota.

Klíčovou roli hraje i vývoj pozemních robotických systémů – UGV, které jsou určeny k pokládání min i hluboko za nepřátelskými liniemi. Jsou řízeny optickým kabelem, takže je ruské rušení nevyřadí. To, co ještě před pár lety znělo jako sci-fi, je dnes na ukrajinské frontě každodenní realita: obrana postavená drony, roboty a chytrými pojistkami, která šetří vojáky a zároveň působí vážné ztráty útočníkům.

Ukrajina v roce 2023 odstoupila od Ottawské úmluvy o zákazu protipěchotních min, což vyvolalo kritiku ze strany mezinárodních organizací. Ukrajinci argumentují, že bojují o přežití – a že na miny s přesnou aktivací a zpětným ovládáním se staré dohody nevztahují. Navíc spolu s tím budují i nové metody mapování, značení a následného odminování – často právě pomocí těch samých technologií, jimiž miny nasazují.

Miny bývaly levnou a brutální zbraní. Dnes se z nich na Ukrajině stává sofistikovaný systém, který funguje jako neviditelná ruka obrany. Když už nemáš dost mužů, času ani děl, zbývá ti jediná možnost: přemýšlet. A Ukrajinci to dělají zatraceně dobře.

Zdroj: kyivpost.com

 Autor: Tomáš Chalupa

BRAVO SIX

Komentáře

Azor

31. 07. 2025, 23:08

"Ukrajina myslí jinak"

A teď bude jak, ohledně např.tohoto ??? -

"Rusko hlásí průlom na frontě. Jeho síly prý obsadily město Časiv Jar, Ukrajina to odmítá"


" Ukrajinský server DeepState, který mapuje frontové linie a má blízko k ukrajinské armádě, zatím ukazuje, že obránci stále kontrolují místa v západní části města."

https://www.echo24.cz/a/HdChe/zpravy-svet-rusko-hlasi-obsazeni-mesta-casiv-jar?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

kingi 63

01. 08. 2025, 07:42

Jak bude myslet? Normálně, zabíjet a zabíjet okupanty.

Azor

01. 08. 2025, 11:46

kingi63
"Jak bude myslet? Normálně, zabíjet a zabíjet okupanty."

Koukám že jste se dosud hodně pozpátku v čase,aniž by jste si uvědomil realitu.O to bude horší procitnutí.
Okupanti jaou "ukrajinci"na ruské půdě.
A v mysli těch co jsou po "ukrajině"busifikovány,tak asi sotva.I těch co mají zaječí úmysly a zvednout kotvy z toho masomlínku na frontě.Viz už přes 100 000 dezertujících.
A ti s vymytou hlavou, oslavující Banderu a Šucheviče,je už poskrovnu.
A ty budou po jisté době začištěni jako jejich pohrobci po 2 sv.válce,v čele s jejich duchovním vůdcem Banderou.
A uvidí se v čase jak se bude žít Zelenskému(pokud ho nezlikviduje britská ochranka,nebo zda bude předhozen "ukrajinskému" lidu aby si na něm zchladili žáhu)v tom exilu.

Czertik

01. 08. 2025, 13:19

rexik

a muzes nam tady napsat kde ze to ukrajinci okupuji ruskou pudu ?
i kdyz ano, jiste, uz chapu, ty ses zcela v zajeti nacismu, ktery tvrdil ze kam vstoupila noha nemeckeho vojaka (i tisic let v minulosti) tam je nemecko.
diky ze si potvrdil ze si nacek.

Azor

01. 08. 2025, 19:07

Czertik.
"a muzes nam tady napsat kde ze to ukrajinci okupuji ruskou pudu ?"

Už jsem vám psal aby jste se začal učit s chápáním textu.
Viz mez. právo, které představuje charta OSN,kterou podepsala drtivá většina zemí.A naše republika to má také v 1. článku své ústavy.
Viz.
Porušování ústavy ústavních činitelů,státních zástupců,policie a soudů.

HLAVA PRVNÍ
ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
Čl. 1
(1)Česká republika je svrchovaný, jednotný a demokratický právní stát založený na úctě k právům a svobodám člověka a občana.
(2)Česká republika dodržuje závazky, které pro ni vyplývají z mezinárodního práva.

Čl. 10a
(1) Mezinárodní smlouvou mohou být některé pravomoci orgánů České republiky přeneseny na mezinárodní organizaci nebo instituci.

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1993-1

Na tomto základě -

Je protiústavní a porušení mezinárodního práva – dodávat zbraně do válečných konfliktů – v rezoluci Valného shromáždění OSN číslo 61/89 [3] shodly, že „transfery konvenčních zbraní jsou faktorem, který přispívá ke konfliktům, vyhánění lidí z jejich domovů, zločinu a terorismu, a který tudíž podrývá mír, bezpečnost, stabilitu a udržitelný rozvoj“.

Dále je porušování mezinárodního práva dávat sankce na nějaký stát,pokud to nerozhodla RB OSN podle článku 41.v souladu s čl.39. charty OSN.A to RB OSN nerozhodla. A i podle čl 103. Článek 103[editovat] Jestliže by došlo k střetu mezi závazky členů Spojených národů podle této charty a jejich závazky podle kteréhokoli jiného mezinárodního ujednání, mají vrch závazky podle této charty."
"soud při OSN zamítl Ukrajinskou verzi,že Rusko je agresor - na základě toho,že RB OSN neodsouhlasila,že Rusko je agresor,což je nutné k tomu,aby to bylo součástí mez. práva - a že provádí na území LLR a DLR genocidu,a dále ICJ sice dříve konstatoval,
že Rusko mělo nad separatistickými silami „celkovou kontrolu“, v novém verdiktu ale uvádí, že dodávky zbraní a jiného vybavení těmto silám nepředstavuje financování terorismu podle kritérií v úmluvě OSN, Dále uvedl, že nemá dostatek důkazů,
aby mohl rozhodnout, zda skupiny, které Ukrajina nazývá teroristy, jsou skutečně teroristickými skupinami. Soud zároveň odmítl ukrajinskou žádost o ruské reparace.
Dále RB OSN neodsouhlasila,že podle čl.39 charty OSN je Rusko agresorem - a také právo na sebeurčení podle mezinárodního práva OSN - "

https://www.youtube.com/watch?v=nGjWeL2hJFs Harbin. 8.40.

A jaké vy máte v ruce karty??? Máte??Nemyslím tím, vaše štěkání.

Salut.

Czertik

01. 08. 2025, 21:20

rexik

stekas, stekas, ale velmi hloupe.

co maji transferz ybrani spolecneho s tim, ze dle tebe ukrajinci okupuji ruske uzemi ? kde ?
nemasturboval si nahodou nedavno jak rusove postupuji ? toz jak muzou rusove postupoat a pritom prichazet o uzemi ?

toz rexiku, rozhodni se ohledne transferu zbrani do konfliktu. kdyz se zbrane dodavaji na ukrajinu a lidovym republikam, tak bud je oboji v souladu s mezinarodnim pravem, nebo nic.
nebo mas nejaky neprustrelny rgument kdy dodavky zbrani lidovym republikam z ruska je legalni a n aukrainu je to nelegalni ?

a jelikoz osn nikde neposvetilo ruskou invazi na ukrajinu tak je ruska invaze nelegalni a v rozporu s mezinarodim pravem.

ale stale si tam nijak nevysvetlit jak je to ohledne legality ukrajiny. kde a jak ma okupovat ruske uzemi.

Czertik

01. 08. 2025, 09:19

rexik

ale kolik padlo rusu a ukrajincu pri jeho dobyvani nam uz nereknes, ze jo ? proc ? spolu s pocty znicene techniky.

kingi 63

31. 07. 2025, 18:35

Pokud mini používají rusáci, může je používat i Ukrajina, a taky jich od začátku války používá. A to bez ohledu na podepsanou úmluvu, říká se tomu reciprocita. A nyní tu smlouvu i zrušili, nevím proč je někdo kritizoval, asi hlupák.

Emil Holub

31. 07. 2025, 14:06

"Ukrajina myslí jinak" To má bejt vtip?!
Ukrajina nemyslí vůbec, jinak by si tam nenechali udělat ten sionisticko-fašistickej puč tou židovkou ze Lvova, co si říhá "Fuckavá Viki" Nuland, nezvolili by si tam komedoše s obřezanou frgulou za p-residenta a dodnes by byl Krym ukrajinský!!!

kingi 63

31. 07. 2025, 18:24

soudruhu, nezkoušej to na nás.....

Czertik

31. 07. 2025, 20:17

holoubek
radsi mit mit obrezaneho fgulu nez mozek jk nam tu predvadi jisti ptak.

Azor

31. 07. 2025, 11:30

Slavoslav.
" Moskva sa dostala na vyslnie tym, ze robila kurvu mongolom pre ktorych vyberala vypalne od Slovanov"


Pokud přistoupíme na váš narativ,tak komu dělali tu kur.. Slováci na to Fieldeku,když platili, - komu?? A komu dělali tu kur.. Češi, když platili těch 120 volů a 500 hřiven stříbra???

A Moskva se podle vás dostala po tom placení na výsluní.A Slováci či Češi,se dostali kam,po tom placení???? Na suveréní a svéprávnou zemi?????

A neodpověděl jste na to,zda si hlupák může uvědomit,že je hlupák.

Salut.

Slavoslav

31. 07. 2025, 12:09

Cokel

to nie je moj narativ, to je gistoricky fakt ohladom vzostupu moskvy

odpovedal a prave si moju odpoved aj potvrdil

Slavoslav

31. 07. 2025, 12:11

a k tvojmu debilnemu prirovnaniu. pointa je, že Moskva v mene zlatej hordy vymáhala dane od iných miest a slúžila mongolom ako janiciar

Czertik

31. 07. 2025, 12:18

rexik

ano, skutecne tady napis od jakeho ciziho naroda vybirali slovaci vypalne co platili na fieldeku, ci kteremu narodi cesi brali ony voly a stribro ?
ale to tvoje stalinisticka hlavicka nedokaze zpracovat.

a ano, skutecne moskva diky tomu ze nuila jine narody plait tribut z toho profitovala, a cesi a slovaci na onom placeni neprofitovaly, protoze nebyly takove kurvy jako moskvane.

kingi 63

31. 07. 2025, 18:25

Moskva už je jen ponorka v Černé moři......:joy::joy::joy:

Czertik

30. 07. 2025, 21:14

Ruská propagandistka a šéfka ruské televize Russia Today Margarita Simonjanová prohlásila, že Rusko bude muset dát Západu ultimátum, aby lidé bezprostředně pocítili ohrožení a aby si mysleli, že je Rusko chce dobýt. Řekla to v nedělní show propagandisty Vladimira Solovjova, kde dále hovořila o tom, že by chtěla dobýt Paříž a přejmenovat ji na Vladimir nad Seinou.

a pak se najdou pomatenci jako rexik a sebesta co tu pisou, ze rusko neni hrozbou pro evropu.

Marty

30. 07. 2025, 21:52

Czertik
není velkou hrozbou pro Evropu, dokud se Ukrajina drží!:thumbsup:

Czertik

31. 07. 2025, 12:21

marty

jenze jak dlouse se bude ukrajina drzet ?
tady musim plne souhlasis s jistim nemeckym poslancem co to nedavno rekl na plnou hubu, co se tyka ukrajinskych muzu v nemecku - pracuj nebo bez na ukrajinu bojovat.
a nemecko zaplatilo vice nez 1 miliardu eur za rok nezamesthanym ukrajinskycm muzum.
a za 1 mil euro uz by bylo hodne zbrani pro ukrajinu.
a tech cca 150 000 muzu by se ukrajine na fronte hodilo.

kingi 63

31. 07. 2025, 18:27

jo, my známe, 3 dny.....rusáci, už jste prohráli.....

Czertik

30. 07. 2025, 08:33

nemci za druhe svtove uspesne pouzivaly tzv kastacni miny, ktere misto zabiti ci utrzenbi nohy meli dotycneho ykastrovat , coz bylo na moralku daleko nicivejsi nez utrzena noha i smrt.
bylo by zajimave vedet jestlu ukrajinci planuji nasadit neco podobneho.

Slavoslav

30. 07. 2025, 06:56

Ukrajina vyuziva minove polia od zaciatku. Videl som prvy rok vojny video kde si rusak odminoval cestu, nasadil kolonu tazkej techniky. Tu UA strana nechala prejst, pripravila palebny prepad a ked sa rusaci otocili v panike na utek nabehli na ceste ktorou prisli do minoveho pola ktore tam na dialku polozili UA pocas palebneho prepadu kolony

Azor

30. 07. 2025, 11:18

Slavoslav.
" ked sa rusaci otocili v panike na utek nabehli na ceste ktorou prisli do minoveho pola ktore tam na dialku polozili UA pocas palebneho prepadu kolony"

Toto je pomyslné A a zkuste (pro objektivitu)napsat, jak to dělá ruská armáda(jak si s tím poradila),že i přes tyto systémy postuuje pomalu ale jistě(při likvidaci živé síly okupantů - ůzemí není na prvním místě)postupují v před.
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-rusko-uzavira-obkliceni-pokrovsku-40532301

A kdo že teď bude v panice ustupovat??

Salut.

Slavoslav

30. 07. 2025, 11:30

cokel

ano, uzemie nastastie pre UA velenie nie je na prvom mieste a tak pomaly ustupuju zatial co likviduju vo celmi vyhodnom pomere rusacku zivu silu

Azor

30. 07. 2025, 13:55

Slavoslav.
"tak pomaly ustupuju zatial co likviduju vo celmi vyhodnom pomere rusacku zivu silu"

Ano "ukrajinci"jsou kvalitní bojovníci(jsou to rusové).
Ohledně celkových(poměr)ztrát,to se sečte po ukončení bojů.Doufám,že nebudete nepříjemně,překvapený.

Salut.

Slavoslav

30. 07. 2025, 14:06

cokel

a mas gule to povedat Ukrajincom aj do oci, ze su rusaci?

Azor

30. 07. 2025, 16:20

Slavoslav.
"a mas gule to povedat Ukrajincom aj do oci, ze su rusaci?"

A oni jsou co?? Poláci?Rumuni?Moldavané,Slováci? Nebo to jsou lidi co žijí na okraji Ruska??? Porošenko ,Zelenskij a další mluví jak??

Salut.

Slavoslav

30. 07. 2025, 16:23

cokel, mas na to gule, alebo nie? a kedze historia rusakova je spojena s tym, ze sa odclenili od Kyjeva a potomkovia ludi co vtedy zili v Kyjeve si dnes hovoria Ukrajinci tak su rusaci Ukrajinci co akirat hovoria zbastardenou verziou svojho pobodneho jazyka. ta ista logika aku si dal ty. t

Marty

30. 07. 2025, 16:28

Slavoslav
já bych edukaci pitomce raději vzdal, to je jak házet perly sviním:joy:
a samozřejmě že by na to koule neměl:rofl:jen si teď začne vymýšlet historky jak už to řekl stovkám z nich nebo jinou pitomost:sweat_smile:

Slavoslav

30. 07. 2025, 17:07

Marty

ja toho tupca nevzdelavam, ja si z neho nepokryte robim prdel kedze aj blbwc jeho formatu vie, ze cele rusakovo okolo Moskvy bolo zalozene potomkami ludi z Kyjeva

Azor

30. 07. 2025, 18:52

Slavoslav.
"cokel, mas na to gule, alebo nie?"

V diskuzi na rovni,samozřejmě ano.A to už se i stalo.

A když už jste to hodil do takové formy,tak vy by jste jistým lidem(podobní jako ti vaši "ukrajinci")řekli do očí, že Alláh není největší, neboť co neexistuje nemůže být největší??? Stvořil Alláh zemi?? A jak že se takoví lidé, dívají na ty jako jste vy??? Jste jim rovnocený??? Takové podporujete??Takovými se zaštitujete ,ohledně té vaší otázky???Co by s takovými jako jste vy, udělali takový "ukrajinci"pokud by jste byl u Volyně,když tam masakrovali všechny mimo takových, o kterých píšete???

Salut.

Marty

30. 07. 2025, 19:12

Azor
slušnej pokus o vykrucování ty přirozená ruSSká psí demence, co nám tady z tý vodky vygeneruješ dál? tady snad padla nějaká teologická otázka? nebo žvatláš z nedostatku brambor?

Czertik

30. 07. 2025, 19:36

rexik

a kdo ze to uzavira ono obkliceni ?
proc je tam vic irancu, severokorejcu a lidi z byvaleho sssr nez samotnych rusu ?
cimpak to bude ?

Czertik

30. 07. 2025, 19:38

rexik

dokazes vysvetlit onen paradox ? kdyz ukrajinci mluvi jinak, jak to mzou byt rusove ?
dle tvoji logiky kdyz nekdo mluvi nemecky tak to musi byt martan.

Czertik

30. 07. 2025, 19:40

rexik

rekni mi, co te sere vic - a hlavne proc - to ze se muslimove v zapadni evrope rostou hlavne diki migraci, nebo to, ze v rusku nejvice rostouci skupinou prirozenou cestou - mnozenim - sou muslimove a  domorodci - rusove - sou na tom nejhur kdy doslova vymiraji.

Marty

30. 07. 2025, 20:10

Czertik
ale za ruSSko přece bojují jen ti hodní muslimové, doplnění o afričany a asiaty, kteří společně brání tradiční Evropské a křesťanské hodnoty! to dá rozum

Slavoslav

30. 07. 2025, 20:21

cokel

a preco by som mal veriacim vyvracat ich vieru? tvoj priklad je tak na tvojej urovni - jebnuty. skoro tak ako degenerati z Moskvy co robili slapku mongolom a teraz chcu zavistlivo ukradnut historiu a kulturu povodnym obyvatelom z ktorych tato banda degeneratov vzisla

Azor

30. 07. 2025, 21:06

Czertik.
"a kdo ze to uzavira ono obkliceni ?
proc je tam vic irancu, severokorejcu a lidi z byvaleho sssr nez samotnych rusu ?

Vy to nevíte?Opět se jen ptáte??? Dejte odkaz že tam jsou Iránci a Korejci.
Máte důkaz??Máte??

A taky zda na straně "ukrajincu"co tam okupují ruskou zem,jsou kolumbijci a další žoldnéři.

Salut.

Azor

30. 07. 2025, 21:12

Czertik.
" kdyz ukrajinci mluvi jinak, jak to mzou byt rusove ?"

A jak mluví jinak??Není jim rozumět pro lidi co mluví rusky??? "ukrajinština"je ruský dialekt.Brňáci jsou kdo, s tím svým hantcem?? To nejsou češi??To jsou moravané,že?A ti Opavané taky nejsou češi,že?? A na Krétě jsou kreténi??

Salut.

Czertik

30. 07. 2025, 21:13

rexik

ooooo, ty uzasny rexiku, ty nevis proc tam bojuje vic nerusu nez rusu ? t takovy expert na rusko ? jak je to mozne ?

a proc pises o "ukrajincich" ???? kdyz to nejsou ukrajinci, tak je to kdo ? rusove ?
pokud to sou rusove, jak muzes obdovovat putina co zacal nejvetsi vrazdeni rusu rusy od dob stalina ?
ale jo, ja zapomel ty milujes stalina, reznika to vlastniho lidu.
chapu tvoje meritka dobre ? rus co po razdi cim vic vlastnich rusu, tim je vetsi patriot ?

chapu, proto si neustela stezujes na jelcina, protoze povrazdil prilis malo vlastnich rusu.

Azor

30. 07. 2025, 21:23

Marty.
A co vy víte o islámu??? Křesťanské hodnoty jsou jaké?? Rozšiřovat křesťanství ohněm a mečem??? Takovýto "křesťani"se řídí a řídili 10 tero přikázáním???
Lidi v koloniích by mohli vyprávět,co??? Leopold II to byl křesťan,co???
A plno těch co se slovně hlásí k islámu,si můžou s takovými"křesťany",podat ruku.Viz Wahabisté.
A na druhé straně jsou křesťané a vyznavači islámu,kteří se nezpronevěřili své víře a žijí v souladu s jinými náboženstvími.Viz Rusko jako mnohonárodnostní stát.Pokud do toho nestrkají svůj čumák anglosasové tak jak v koloniích,ve stylu,rozděl a panuj.

salut.

A nezapomeňte si dát zelený paleček.

Salut.

Azor

30. 07. 2025, 21:32

Czertik.
"pokud to sou rusove, jak muzes obdovovat putina co zacal nejvetsi vrazdeni rusu rusy od dob stalina ?"


To že tady o Stalinovi papouškujete po trockistovi Chruščevovi(který sám měl ruce od krve)neznamená že máte pravdu.A i to ohledně toho když ruská armáda osvobozuje od "ukrajinských"okupantů ruské území.Už jsem vám to psal.Ale to že si nic nepamatujete,za to může kdo???
A to vraždění na Donbasu začali zločinci co provedli protistátní puč.A na ty co likvidují demokraticky zvoleného prezidenta a posílají svojí armádu na civilisty,,musí být přivedeny k zodpovědnosti i s těmi,kdo se k nim přidá.
Kdo seje vítr . . . . . .


Salut.

Azor

30. 07. 2025, 21:45

Slavoslav.
"a preco by som mal veriacim vyvracat ich vieru?"


Vy už jste joko ten "inteligent"Czertik,který nechápe psaný text.
Kdo vám psal a kde,aby jste jim bral víru??
Šlo o to, zda by jste před nimi prohlašoval sobodně bez nějakých pro vás nepříjemných následků,svůj názor.
A tou vaší otázkou na mne jste chtěl říct co?? Že ti "ukrajinci" by nesnesli(oni nejsou tolerantní k jiným názorům pokud je člověk řekne slušně??)jiný názor než mají někteří"ukrajinci"????? To že by byli kulturní lidé???
Co jste tím chtěl teda říct??? Zkuste konkrétně a k věci odpovědět.
A uvidíme co z vás vypadne.
To že jste se dostal tímto do slepé uličky,si nepřipustíte,že??
Apropó -


Může si vlastně hlupák,uvědomit že je hlupák??? Řečnická otázka!


Salut.

Marty

30. 07. 2025, 21:53

Azor
zkus ty hrdino říct Kréťanovi že je kretén a uvidíš jak rychle z tebe bude psí gyros

Azor

30. 07. 2025, 22:31

Marty.
"zkus ty hrdino říct Kréťanovi že je kretén a uvidíš jak rychle z tebe bude psí gyros"

Otazníky značí co????

Pane Vachmajstr,voni jsou hlava!

Salut.

Slavoslav

31. 07. 2025, 07:00

cokel

a ja som niekde tvrdil, ze si to napisal? ze si inteligentny ako rpiemerny vatnik a nechapes ani vyznam toho co citas nie je moj problem cokel.

nemyslim, preto nemas sancu pochopit ako na smiech tu si

Slavoslav

31. 07. 2025, 07:36

cokel

ale aby som to rozvinul. Nevidim dovod preco by som mal urazat moslimov utocenim na ich vieru a i ked je to z tvojej strany hlupy priklad v niecom sedi. Tak ako pre hlboko veriaceho moslima je urazkou spochybnovanie alaha tak pre Ukrajinca je urazkou prirovnavat ho k degeneratom z rusakova.

PS: mal by si odvahu povedat rusakom, ze su Ukrajinci? trebars vo forme prechadzky po cervenom anmesti s takym transparentom. Vies historicky to sedi, rusak odvija svoju kulturu od Kyjeva i ked znacne zdegenervoal kedze Moskva sa dostala na vyslnie tym, ze robila kurvu mongolom pre ktorych vyberala vypalne od Slovanov a ako hovori jedno stare prislovie rozsirene aj v rusakov: Umy rusa, dostanes tatara

Czertik

31. 07. 2025, 12:27

rexik

a muzes tady napsat kdy a jak ze se to krestantsvi rozsirovalo ohnem a mecem v poslednich 300 leech ?
a pak se podivej na islam , ktery ty branis.

a ano, rusko je dokonaly priklad - stat ktery but potlacuje uplne vsechny viry za komunismu, nebo stat ktery potlacuje vsechny viry vyjma tech ktere se zaprodaly jejich vedeni - pravoslavni a kadryovci. jini islamiste maji smulu.

Czertik

31. 07. 2025, 12:36

rexik

aha, takze ty rexiku tvrdis, ze stalin nevrazdil rusy ? ze stalinovy monstprocesy, plne gulagy apod sou jen vymysly ?
pravdu nema rexik.
a ne,m ruska armada jen dobyva ukrajinske uzemi, nic jineho nedela. ukrajina ruske uzemi nikde neokupuje (mozna nejake zbytky u kurska).

a v cem prsne byl churscov trokista ? vyjma toho ze odhalil stalinovy zlociny ? v cem mel tokistickou politiku ?

"A to vraždění na Donbasu začali zločinci co provedli protistátní puč.A na ty co likvidují demokraticky zvoleného prezidenta a posílají svojí armádu na civilisty,,musí být přivedeny k zodpovědnosti i s těmi,kdo se k nim přidá."
s timhle plne souhlasim, rusove sou svine. to jak vrazdily na dobase je zlocin (tonkindky zaliv), likvidace demokraticky zvoleneho preidenta zelenskeho je tez neodpustitelna (snaha o ni), to jak rusove vrazdi civilisty v buci a jinde je vseobecne zname.

kingi 63

31. 07. 2025, 18:31

jsi směšný, rusáku....:joy::joy::joy:

Azor

31. 07. 2025, 18:38

Slavoslav.
"PS: mal by si odvahu povedat rusakom, ze su Ukrajinci?"

Slábnete,pane,slábnete!!
Toto má být co??? Plantáte páté přes deváté.
Proč bych měl říkat něco (někomu)co neexistuje. Vy jste už na úrovni(vrána k vráně)těch svidomitých "ukrajinců",kteří prohlašují že ježiš Kristus byl "ukrajinec"a že "ukrajinci"vykopali Černé moře.

Od kdy vlastně svět ví o nějakých "ukrajincích a "ukrajině" ????Od konce 19 st.
viz. - https://www.youtube.com/watch?v=9OKAnaanH0U

Nepouštějte se na takové věci,kterým nerozumíte.Pak se stane,že když s takovými bludy budete před někým(který má informace)vyprávět,tak se stane to ,že nad vašími plky(jako u Kadeta Bieglera a por.Duba) bude kroutit hlavou a ti od rány, vám řeknou, že jste korunovaný.Viz - https://www.youtube.com/watch?v=V0PEdQXuLwk 1.04.34.

Salut.

Azor

31. 07. 2025, 18:42

Czertik.
"a muzes tady napsat kdy a jak ze se to krestantsvi rozsirovalo ohnem a mecem v poslednich 300 leech ?"

Potomci takovýchto křesťanú jsou Anglosasové.A ti šíří taky svou"víru"v "demokracii" i to,že mají právo určovat co je dobré,či to kdo je, či není,terorista.A na tomto podkladě dělají to a samé, jako ti, co to šířili ohněm a měčem.Teď je to sofistikovanější a těch mrtvol po nich, se počítá po milionech.

Salut.

Czertik

31. 07. 2025, 20:22

rexik

nejak nam slabnes.
co ma puvod anglosasu spolecneho s tim, jak se siri krestanstvi polsednich 300 let ?
vysvetli tenhle svuj vyblitek.
a vtipne, tobe vadi kdz anglosasove urcuji co je dobre a co spatne, ale kdyz to urcuji rusove/stalin tak strikas blahem.
vskutku podivne.

Slavoslav

01. 08. 2025, 06:53

cokel

sranda, dristav veci co neexistuju ti v pripade oznacenia Ukrajincov za rusakov nevadilo.

ale tak co cakat od sociopata ako ty co tvrdi, ze rusakom ide v tejto vojne o to vyzabijat co najviac rusov

kingi 63

01. 08. 2025, 07:47

súdruh, jsi rusofil? jsi směšný......

kingi 63

01. 08. 2025, 07:51

súdruh ,Kyjevská Rus tu byla dříve, než Moskevská žumpa....to ty jen tady šířít ulhanou ruskou propagandu hloupou, jako jsi ty sám.....čest práci, soudruhu směšný.

Azor

01. 08. 2025, 12:04

Slavoslav.
"ale tak co cakat od sociopata ako ty co tvrdi, ze rusakom ide v tejto vojne o to vyzabijat co najviac rusov"


Kdy jsem něco takového tvrdil??? Dejte důkaz!!!!
Díky té vaší nemoci(jako u Czertika - i když on je rozdvojená osobnost - na cizí příspěvky např V Fleka,reaguje logicky a na mé a E.Holuba se porojeví ta jeho nemoc)"rusophobia paranoia" nevidítě realitu.

Ano v  Rusku jsou lidé,co chtějí zničit co nejvíc ruských lidí(i těch na "ukrajině"takový jako Medvěděv coby člen 5 kolony a vlasovec,Gref,Sulivanov plno poslancův dumě atd.Ale pak tam jsou vlastenci (kolem Gosudara Putina)kteří v žádném případě nechtějí někoho vraždit!!
Oni se pouze brání před takovým,kteří provedli protistátní puč,jak v Rusku(Jelcin,oligarchové atd)tak i na "ukrajině"při Majdanu.kteří začali vraždit rusky mluvící lidi na Dombasu,co neuznali ten puč.
A tou jejich SVO chtějí(nijak se tím netajili)začistit ty, co to provedli a ty, co vyznávají(a činy to potvrzují)nacistico- fašistickou ideologií.
A těm co jim jde o vybití co nejvíc lidí,jsou ti,co teď páchají zločiny v Gaze,které naše vláda(nejen)podporuje.

Salut.

Azor

01. 08. 2025, 12:17

kingi63
"súdruh ,Kyjevská Rus tu byla dříve, než Moskevská žumpa....to ty jen tady šířít ulhanou ruskou propagandu hloupou, jako jsi ty sám....."

A já jsem snad tvrdil že Kyjevská Rus nebyla dřív než nějaký státní útvar Moskva???
Pane,(nejste moc chápavý) jde o to,že v té Kyjevské Rusi žil kdo???Když o nějakých "ukrajincích"se začalo mluvit(ne na "ukrajině"ale v genrálním štábu RU armády,kteří začali pěstovat"ukrajince"v 19 st.!!)
Kdo tam v té K.Rusi byl??? "Ukrajinci"???? To byli Rusové.Viz -

https://www.youtube.com/watch?v=9OKAnaanH0U

Jaké vy máte znalosti o dějinách Ruska???

Salut.

Slavoslav

02. 08. 2025, 05:33

cokel

napisal si, ze rusakom ide o to zlikvidovat co najviac zivej sily miesto toho aby obsadzovala uzemie? Pricom obsadenim uzemia by ukoncila vojnu.

A napisal si sucasne, ze Ukrajinci su rusaci?

Za to, ze si poulicny bastard so zapornou inteligenciou a neuvedomujes si dosledky svojich slov za to ja nemozem

Slavoslav

02. 08. 2025, 05:35

cokel

ak rusak co robil kurvu pre mongolov vychadza z kultury ktora vznikla v Kyjeve ako aj ten rusak tvrdi tak povodnym nositelom tej kultury budu zakonite ludia co kontinualne od tych dob ziju na uzemi Kyjeva. Nie nejaka zbastardena vetva co robila stetku okkupantom a vdaka tomu ziskala moc.

Slavoslav

02. 08. 2025, 05:39

cokel

dobre spravy, rusak nasadzuje do utocnych oddielov uz aj zenske kadavre. A to je fajn, cim viac rusaciek skape na UA uzemi v takychto nezmyselnych utokoch tym menej ich porodi dalsieho rusaka

Azor

02. 08. 2025, 11:48

Slavoslav.
"napisal si, ze rusakom ide o to zlikvidovat co najviac zivej sily miesto toho aby obsadzovala uzemie? Pricom obsadenim uzemia by ukoncila vojnu."

A to se vylučuje??? Vy jste hlava pane Vachmajstr!!
Co vám říka strategie ,taktiky a umění možného??? Radši se taky začněte učit ,tak jak jsem to psal Czertíkovi.
Umění možného - 5. vlasovská kolona (v armádě Gerasimov)svázala ruské armádě jednu ruku za zády.V ekonomice(ved. centr. banky Nabiulinová)likviduje ruské podniky úrokovou sazbou na příkaz ECB a MMF.A jejich podpora Banderovců(plyn, ropa)A s tímto musí vlastenci kolem Gosudara Putina, bojovat.
Taktika - obkličování pevností(kde se kryjí za civilisty - válečný zločin - proto pomalý postup aby bylo co nejméně civilních obětí - viz opak v Gaze,Iráku a Sýrii pod záštitou "demokratických"USA)a tím snadnější likvidace živé Banderovsko pučistických sil.
Strategie - díky taktice po likvidaci živé síly snadný postup na území co okupují a i z kterého ohrozili Rusko.A tím eliminovat případnou další hrozbu od Banderovců.A to znamená začistit bezpodmínečně Banderovce(silami lidí, co žijí)na zbytku"ukrajiny".A poté referenda,zda budou chtít se spojit(což je velmi pravděpodobné)s Ruskem,tak jak do r. 91.

Toto je pro ty, co přemýšlí a tak jsem využil příležitost vašeho příspěvku.Jinak s vámi je diskuze na nulové úrovni.

Salut.

Slavoslav

02. 08. 2025, 11:51

cokel

dakujem za potvrdenie toho co som pisal o tvojom tvrdení

Azor

02. 08. 2025, 11:59

Slavoslav.
" Nie nejaka zbastardena vetva co robila stetku okkupantom a vdaka tomu ziskala moc."

Co to má být za větev?? A vy jste zkřížený s kým?? Maďar??Avar.Říman,Germán?

A ty okupanti(tataři)dělali před tím než se sformovali,štětky komu???Komu platili?? A i ˇčeši nebo i vy jste byli ty "štětky" pro Němce nebo Maďary !!!

Koukám že si z dějin vybíráte jen od určitého datumu,co??? A ty dějiny které byly před tím vaším datumem,ty neexistovaly,co???

A jaké u nás jsou větvě??? My jsme taky křižovatky(víc jak v ruském národě)Provázková kultůra,Nálevková kultura,Keltové,Germáni atd.

Měl by jste trochu studovat a pak něco psát.!!!
Viz.
https://www.youtube.com/watch?v=9OKAnaanH0U

Salut.

Azor

02. 08. 2025, 12:12

Slavoslav.
"dobre spravy, rusak nasadzuje do utocnych oddielov uz aj zenske kadavre."

A to není vše jěště toto jste zapomněl,ne???

https://www.hrot24.cz/clanek/rusku-uz-dochazeji-dokonce-i-zbrane-z-muzea-putin-ted-spoleha-na-srot-ze-severni-koreje-H7Kci?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

A tu diskuzi pod tímto článkem,si můžete rozkliknout sám.Máte na to nervy???
Takových jako jste vy,je tam poskrovnu.Čím to může být???

Buďte objektivní.
Viz.
https://cnn.iprima.cz/stab-cnn-na-ukrajine-zazil-dramaticke-chvile-podivejte-se-jak-vypada-noc-u-pokrovsku-481740?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-zpravy-z-bojiste-na-donecku-hrozi-vytvoreni-velkeho-kotle-282922#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Salut.

Slavoslav

02. 08. 2025, 13:03

cokel

ja ciem, ze si 3xtra tupec, ale ako ti uz bolo 2x povedane nejde o to komu Moskva platila dane. ide o to pre koho vymahala dane od inych a preco potlacala protitatarske povstania ako poslusna tatarska subinka

Azor

02. 08. 2025, 14:16

Slavoslav.
" nejde o to komu Moskva platila dane. ide o to pre koho vymahala dane od inych a preco potlacala protitatarske povstania ako poslusna tatarska subinka"

Tak vy jste se zamyslel tou "spodinou"od kterých KAŽDÁ vrchnost vymáhala daně??
Vy nad takovými lidmi roníte"upřimně"vaše slzy?? Tomu mám věřit?? Vy jste zastáncem lidu(a proti těm vydřiduchům bojarům??) co žili na území Ruska od kterých to bylo vymáháno???
Tak to určitě jste proti kapitalistům kteří sdírají dnešní lid ve formě daní,také???A pro koho že to ti kapitalisti např v evropě dělají,když ne pro ty své lidi???
Oni těmi poplatky vlastně "chránili"svůj lid před válkami,ne???(tak jak to říkají ti fašisti v evropě,když začínají zbrojit a kradou to na daních a důchodcích -ti to taky dělají pro dobro lidí aby nebyla válka,ne???)
Neboť pokud by nebyly daně a nebo nějaká rebelie(a tím by nebyly daně)tak by tam ti kteří dostávali ty daně, naklusali s vojskem,ne???Kdo nejvíc vydělává?? Komu se neustále(většině)snižuje reálná kupní síla???
A my jsme i se Slovenskem subinka koho??? EU?????USA????

Učte se pane,učte se!!

Salut.

Slavoslav

02. 08. 2025, 15:08

cokel

prekonavas svoj level jebnutosti coraz viac. degenerati z moskvy spolu s tatarmi pacifikovali ine kniezatstva ktore sa priti tatarom vzopreli. nepoznas ani historiu muzikov ktorych obdivujes

Azor

02. 08. 2025, 16:46

Slavoslav.
" degenerati z moskvy spolu s tatarmi pacifikovali ine kniezatstva ktore sa priti tatarom vzopreli."

A toto se odehrávalo jen na Rusi??? V "západní" evropě ,ne??? Co Egypt Perská říše,Římská říše Svatá říše atd.
Poučte mne,rád se poučím.Zkusíte to?? Mysím to vážně.

A že jste neodpověděl - A my jsme i se Slovenskem subinka koho??? EU?????USA???? Nebo že by jsme podle vás byly suverení???Nezávislí????

Salut.

Slavoslav

02. 08. 2025, 17:31

cokel

a co ma egypt spolocne s tym, ze degwneratinz Moskvy sa dostali k moci na ukor povodneho centra v Kyjeve vdaka tonu, ze rovili kurvy mongolom?

aby potom bastardi z ulice mphli tvrdit, ze kyjevcania su rusi pricom každému co pozna historiu je jasne, ze rusaci su zbastardeny Ukrajinci