LOADING TOP…

Ukrajina přepsala dějiny války. Ruskou pozici dobyla bez jediného vojáka

 16. 04. 2026      kategorie: Zahraniční armády      49 komentářů

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelensky oznámil krok, který může naznačovat zásadní proměnu moderního bojiště. Podle jeho slov se ukrajinským silám vůbec poprvé od začátku války podařilo obsadit ruskou pozici výhradně za pomoci bezpilotních prostředků — tedy dronů a pozemních robotických systémů, bez nasazení pěchoty a bez vlastních ztrát.

robotiFoto: Robot a dron při dobývání území | Telegram

Právě tento detail dělá z celé operace mimořádně sledovanou událost. Pokud byla nepřátelská pozice skutečně dobyta pouze pomocí bezosádkových platforem, jde o moment, který může do budoucna změnit způsob vedení bojových operací. Zelensky navíc uvedl, že během akce se blíže neurčený počet ruských vojáků vzdal.

Přesto odborníci upozorňují, že z vojenského hlediska nemuselo jít o průlom v klasickém smyslu slova. Podle ukrajinského vojenského analytika a bývalého příslušníka SBU Ivana Stupaka mohlo jít spíše o menší, druhořadou pozici. Skutečný význam této akce ale nespočívá jen v jejím rozsahu, nýbrž v principu, který ukazuje: válka se rychle posouvá směrem k většímu využití autonomních a dálkově řízených systémů.

Právě v tom mnozí vidí podstatu celé události. I kdyby šlo jen o omezený cíl, potvrzuje to, že bezpilotní technologie už dnes nemění jen jednotlivé taktiky, ale postupně přepisují i širší strategii války. To, co dnes stačí na obsazení malé pozice, může být zítra použito při větších a složitějších operacích.

Rusko i Ukrajina přitom vedou intenzivní souboj o technologickou převahu v oblasti dronů a elektronického boje. Bezosádkové systémy se staly jedním z klíčových nástrojů na frontě i mimo ni, zejména v situaci, kdy obě strany čelí rostoucím problémům s lidskými zdroji. Ukrajina si v tomto směru vybudovala pověst jednoho z průkopníků vývoje, nasazení i praktického využití různých typů dronů přímo v boji.

Podle ruského vojenského experta Jurije Fedorova Ukrajina výrazně zvýšila intenzitu nasazení vzdušných dronů napříč téměř celou frontovou linií už od druhé poloviny února a během března. Tento trend podle něj mění výhled celého ozbrojeného konfliktu a zároveň zpochybňuje schopnost Ruska dosáhnout svých cílů čistě vojenskou cestou.

Zelensky také připomněl, jak rychle ukrajinské bezpilotní schopnosti rostou. Uvedl, že ukrajinské drony dlouhého doletu jsou schopné zasahovat cíle až do vzdálenosti 1 750 kilometrů od hranice. Pozemní robotické systémy pak podle něj během tří měsíců splnily na frontě více než 22 tisíc misí. Jinými slovy, roboty opakovaně vstupovaly do nejnebezpečnějších zón místo vojáků, čímž výrazně snižovaly riziko lidských ztrát.

Pozemní bezosádkové prostředky, označované jako UGV, slouží například k průzkumu, odminování, dopravě zásob nebo přepravě výbušnin. Jejich hlavní výhodou je právě to, že dokážou převzít úkoly v místech, kde by nasazení lidí znamenalo příliš vysoké riziko. I vrchní velitel ukrajinských ozbrojených sil Oleksandr Syrskyj už dříve uvedl, že robotické systémy uskutečnily minulý měsíc o 50 procent více misí než v únoru.

Celá věc má ale i politický a průmyslový rozměr. Zelensky v úterý navštívil Německo, které je největším vojenským podporovatelem Ukrajiny v Evropě a zároveň stále více usiluje o využití ukrajinských zkušeností z bojiště. Už v únoru navštívil výrobní závod na drony v Mnichově, který vznikl jako společný německo-ukrajinský projekt. Společnosti Quantum Systems a Frontline Robotics loni v prosinci oznámily vznik společného podniku Quantum Frontline Industries a další spolupráce s ukrajinskými výrobci mají být představeny i během jednání v Berlíně.

Ukrajina navíc začíná své know-how ukazovat i mimo Evropu. Konflikt na Blízkém východě jí otevřel prostor k navázání nových partnerství, mimo jiné i díky zkušenostem s bojem proti dronovým útokům a nasazení specialistů proti bezpilotním hrozbám v zemích, které čelily útokům ze strany íránských sil nebo jejich spojenců.

Do budoucna se přitom dá očekávat, že Rusko se pokusí ukrajinský model napodobit. Podle Fedorova je jednou ze silných stránek Ruska schopnost rychle rozjet masovou výrobu, pokud se mu podaří určitou technologii okopírovat nebo vyvinout domácí alternativu. To ale vyžaduje čas — a právě čas může být v této fázi konfliktu jedním z rozhodujících faktorů.

Zelenského oznámení tak možná nebylo zprávou o velkém průlomu na mapě fronty. Mohlo však být signálem něčeho možná ještě důležitějšího: že budoucnost války se už neodehrává jen v zákopech a obrněných kolonách, ale stále častěji na obrazovkách operátorů, v algoritmech, senzorech a strojích, které dokážou bojovat bez přímé přítomnosti člověka.

Zdroj: Autorský text Šimona Koudelky

 Autor: Šimon Koudelka

Komentáře

Pepík Knedlík

18. 04. 2026, 21:33

Nastal čas rozsvítit nad Ukrainou 5 sluncí.
Donald by to už dávno udělal Vladimire.:thumbsup:
Čím víc se s hovnem tj. Ukraina, tím víc to hovno smrdí.

Czertik

17. 04. 2026, 16:31

tak rusaci pokud budou chtit zit si budou muste sebou tahat i protitankove/protirobiticke zbrane, protoze jednoznacne jejich kalasnikovy na ne nestaci.

Azor

17. 04. 2026, 11:38

Slavoslav.
"a naco by som tie tvoje blaboly cital a skusal na ne odpovedat?"

Na tomto je vidět na co vlastně s tou svou "univerzitou"ve skutečnosti máte!!!

vsak jedine co spravis tak sa odvolas na niekoho tajomneho kto riadi cely svet a pre ktoeho je aj Vovka dosadena babka,"

Nadále lžete v tom že bych já tvrdil,že Putin je dosazený nějakým Scchwabem!!!Putin byl dosazen(ze začátku klanem z Leningradu-město hrdina)Sabčakův na návrh
"Rodiny" - klan kolem Jelcina k němu do administrativy!!A poté ho Jelcin navrhl na předsedu vlády a poté i na prezidenta s tím že (situace tam byla taková,že zem stála na pokraji obč. války)
Putin bude užitečný idi . .a lidi ho roztrhají nabo ty konkurenční klany!!Ale jelikož ví jak se řídí svět,tak si poradil při řízení konkurnčních klanů v Rusku kteří se tam mezi sebou vraždili a už toho měli dost.
A Gosudár Putin toho využil(objektivní okolnosti k subjektivním cílům)to jest k posílení státní moci Ruska!!
A na tomto základě a jeho umění řídit,ho pak lidi v Rusku sami od sebe zvolili!!!
Žádná Schwab!!!

A co se týče(pro vás nepochopitelé kdo že to vlastně může ten "tajemný"může řídit,tak vám napovím,ohledně nejmenší sociální jednotky!!A to je??Rodina !!!!
A ta aby se NEROZPADLA tak to někdo musí řídit!!! Buď muž,nebo žena a nebo??Oba současně!!! A tak i ohledně řízení ,se musí řídi i státy!!Proč??Aby nevzniklo co??ANARCHIE a neustálé boje o moc !!!!!! viz např.30 letá válka!!!

A tudíž toto musí někdo řídit!!!Logické?? jěště ne??Na co má stát min.zahraničí??Aby řídilo koho ve vlastním státě??? A čím větší zam a národ,tak to min.zah. je řídícím prvkem mezi státy!!!A kdo že je víš než ti politici,co tam byli ve většině někým nasazeny??A to díky čemu??Díky lovákům!!A ty má kdo???
O tomto už jsemvám psal::
Ale teď vás využívám(jako Czertika)jako užitečného idio . . k tomu, abych informoval ty,kteří umí přemýšlet.

Salut.

Slavoslav

17. 04. 2026, 12:10

cokel

ale to nie je moj problem, ze si totalne tupy debil, co tu vitazoslavne linkoval akobje Merkelova dosadena babka a dokazoval to linkom kde sa to iste tbrdi aj o Putinovy. uveris kazdej picovine co si precitas na dezoweboch a kedze ich kvalita je aka je tak si takto dopadol

Azor

17. 04. 2026, 14:35

Slavoslav.
"ale to nie je moj problem, ze si totalne tupy debil, co tu vitazoslavne linkoval akobje Merkelova dosadena babka"

To je VÁŠ problém!!
A to v tom,že nechápete(i když máte tu "univerzitu"-třetího věku??)psaný text.Schwab měl pravdu v tom, že drtivá většina politiků jsou dosazené figurky!!Ale ne Putin!!A o tomto jsem vám už několikrát psal a vyvrátil to(viz Rotschild či předseda VB,Disareli či Pitt !!Ale vy jste už jako Czertik,co si mele stále tu svou i když je to proti logice a faktům!!!

Salut.

Slavoslav

17. 04. 2026, 14:47

cokel

no vidis a pre toto je s tebou debata ako s plochozemcom. Najdes nejaku picovinu a este aj z tej picoviny si povyberas len hrozienka ktore sedia do tvojho narativu, zvysok ignorujes ci oznacujes za trockistov a piatu kolonu ktora ucelovo klame. Si proste debil

Azor

17. 04. 2026, 17:54

Slavoslav.
" Najdes nejaku picovinu"

V čem je ta podle vá, pič . . .ohledně nasazování politiků těm,i co vládnou??Kdo jim v KAPITALISMU platí kampaně????Viz Rotschilld,i ti dva předsedové vlády VB??Nebo to co prohlásil sám P-rezident Busch????

Odhalujete svoji neznalost a ještě to dáváte najevo???Masochismus???Mnozí lidé si to nemyslí.Přikání se k tomu, že to je pohá blbost a projev "vysoké inteligence".

Salut.

Slavoslav

17. 04. 2026, 17:58

cokel

bud to je picovina, alebo to picovina nie je a Putin je len dosadena babka nemcov

Šebesta

17. 04. 2026, 08:18

Solo jizda " mistra " Romana .Putin ma problemy,Putin ma strach ,v Rusku se schyluje ke vzpoure,Rusum se nedari a dalsi blaboly.Jsi jako Fotze .Kdyz by byla pravda vse co pises a nepises tak by uz Rus mel brzy kapitulovat.No ne ? Apropos Ukrajina problemy nema podle tebe ,ze protoze o nich nepises bude to " pravda ".

Slavoslav

17. 04. 2026, 08:28

stetka
nervozny? necudujem sa, v noci to v rusakove zas pekne buchalo

Šebesta

17. 04. 2026, 08:51

Fotze je fotze tobe staci malo ke spokojenosti .Dokazujes tim co jsi za hnupa.Ze umiraji i civiliste ti nevadi jak na  Ukrajine tak v Iranu .Ty jen pindas ty svoje zbabele pindy z gauce a jsi spokojeny .Odporna povaha

Slavoslav

17. 04. 2026, 09:04

stetka

samozrejme, ze mi to vadi a preto podporujem Ukrajinu, aby sa mohla efektivnejsie branit.
Zatial co rusacka kurva ako ty chce Ukrajinsku kapitulaciu, aby rusaci mohli tych Ukrajinskych civilistov vrazdit bez rizika

Azor

17. 04. 2026, 11:09

Slavoslav.
"samozrejme, ze mi to vadi a preto podporujem Ukrajinu, aby sa mohla efektivnejsie branit."

V tomto případě to má být od vás logická úvaha???Toto může napsat jen neznalý člověk (ohledně toho co se dělo na Okrajině Ruska od r. 14)a nebo a to je ještě horší,manipulovat pomocí polovičních pravd a i lží!!!

Jak to začalo v tom 14 roce???V demokraciích(to řekl dokonce vysoce postavený člověk v EU o těch co provedli protistátní puč!!! Nebylo to tak???)si lidi počkají na co???Na další demokratické volby,ne???
A co tím pučem odstartovali na vých,země???To že tito lidé tam neuznali(na základě platné ústavy své země)pučisty!!! Měli na toto právo podle ústavy???A kdo že je začal pomocí ozbrojených band(kdo je vyzbrojil???Kolomojský ,coby podporovatel koho???Pučistů!!! Bylo to tak???A ti co ctili ústavu se proti těmto bojůvkám (které vraždili jak už na Majdanu - bylo to tak???)postavili se zbraní v ruce(bylo to v souladu s jejich ústavou???)A poté vyhlásili (protiústavně)tu ATO proti vlastnímu lidu co ctili ústavu(bylo to tak???)A do r. 15 tam vojska pučistů a Banderovců zavraždili 15 000 bránicích se lidí ctící svou ústavu,a z toho 2 000 dětí!!!

Máte možnost teď ukázat znalosti o Okrajině Ruska,ohledně mnou položených otázek jak na vás tak na každého kdo bude reagovat!!!

Zkusíte odpovědět,na všechny mé otázky, pěkně po pořadě????Mimo acohentismu,nebo těch tří opiček???

Salut.

Slavoslav

17. 04. 2026, 12:16

cokel

ano, viem, ze aj teba serie ked moze ZSU branit efektivne civilistov a skapinaju pri tom rusacke kurvy

Azor

17. 04. 2026, 14:39

Slavoslav.
"ano, viem, ze aj teba serie ked moze ZSU branit efektivne civilistov a skapinaju pri tom rusacke kurvy"

Tak jsem se opět nemýlil.Toto mají být ty odpovědi???Toto jsou odpovědi na úrovni "univerzitně"vzdělaného člověka???

Ldi si tady to čtoucí od vás,si udělají jistě obrázek o vaší "inteligenci"a vědomostech!!!

Salut

Slavoslav

17. 04. 2026, 14:50

cokel

ja nemozem za to, ze si series do huby ked pripustats vobec existenciu nejakych Ukrajincov ked podla teba a Vovka su to len rusi

Roman

16. 04. 2026, 22:33

Za zpomalením ruského postupu stojí převaha ukrajinských útočných dronů
----------------------------------------------------------------------
Ukrajinci nasazují na frontě o 30 % útočných dronů více než Rusové, to stojí za zpomalením postupu Kremlu v Doněcké oblasti. FPV drony Hornet mají autonomní navádění.

Polský WPtech tvrdí, že Ukrajinci inovovali své známé útočné FPV drony Hornet. Na níže přiloženém videu ze sítě X je na kameře jasně patrná identifikace ruského radaru Zoopark- 1M. Z toho celkem jasné vyplývá, že dron má autonomní navádění. WPtech zmiňuje další video, kdy Hornet pokračuje v útoku, navzdory intenzivnímu ruskému rušení. To je opět možné jen díky tomu, že UAV se na cíl navádí sám. Tedy bez manuální korekce směru a tedy bez operátora. To je poměrně zásadní změna

https://www.securitymagazin.cz/defence/dron-hornet-donecka-oblast-1404074220.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Roman

16. 04. 2026, 22:29

Kritická situace Černomořské flotily, ruské fregaty nemají kam ustoupit
------------------------------------------------------------------------
Od března byly v Novorossijsku zasaženy obě klíčové fregaty Černomořské flotily Admirál Essen a Admirál Makarov ukrajinskými drony. Kyjev vytlačuje střely Kalibr.

https://www.securitymagazin.cz/defence/admiral-essen-makarov-grigorovic-%C4%8Dernomorska-1404074217.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Roman

16. 04. 2026, 22:22

Rusku dochází dech: Když se dobrovolníci přestanou hlásit
-----------------------------------------------------------------
Moskva má problém. A tentokrát ho nevyřeší jen vyšší prémie. Podle ekonoma Janise Klugeho klesla ruská rekrutace v prvním čtvrtletí letošního roku o pětinu oproti loňsku. Denně se hlásí 800 až 1000 mužů místo dřívějších 1000 až 1200. Rozdíl vypadá jako malý, důsledky ale můžou být obrovské.

Ukrajinský velitel Robert Brovdi už v lednu hlásil, že Rusko naverbovalo jen 22 000 vojáků, zatímco ztratilo přes 30 000. Poprvé od začátku plnohodnotné Kreml nedokáže vyrovnat vlastní ztráty.

https://e-news.cz/analyzy/rusku-dochazi-dech-kdyz-se-dobrovolnici-prestanou-hlasit/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Roman

16. 04. 2026, 22:26

Čísla, která Putina nepotěší. Míra náboru do ruské armády klesla v prvním čtvrtletí o pětinu
---------------------------------------
Ruská armáda se snaží všemi možnými způsoby motivovat nové rekruty. To se ale podle studie výzkumníka a badatele Janise Klugeho příliš nedaří. Po relativně stabilním roce 2024 začala míra náboru do ruských ozbrojených sil klesat. Pozdější období pouze tento trend zvýraznilo.

Moskva se snaží dostat do armády co nejvíc nových lidí, protože o ty má nouze. Nicméně nová čísla badatele Johanise Klugeho z Německého institutu pro mezinárodní a bezpečnostní záležitosti (SWP), který se specializuje na ruskou ekonomiku, Kreml nepotěší. Podle jeho studie totiž míra náboru do ruské armády klesla v prvním čtvrtletí letošního roku o 20 %.

https://janiskluge.substack.com/p/russian-recruitment-fell-by-20-in

Roman

16. 04. 2026, 22:13

Putin šílí strachy. Prezident buduje opevněné sídlo za miliardy
------------------------------------------------------
Ruský prezident Vladimir Putin se zřejmě opět obává o své bezpečí. V posledních měsících nechal kolem svého luxusního sídla ve Valdaji v Novgorodské oblasti vybudovat novou protivzdušnou obranu, přičemž jeden takový systém stojí desítky milionů dolarů. Podle deníku The Sun nyní jeho pevnost, v níž se mají ukrývat také jeho milenka Alina Kabajevová s jejich dvěma syny, obklopuje celkem 27 systémů Pancir. Putinův komplex je tak opevněn lépe než mnohá ruská města.

Zdroj: https://www.extra.cz/zpravy-putin-sili-strachy-prezident-buduje-opevnene-sidlo-za-miliardy-4dbbc?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context

Roman

16. 04. 2026, 22:05

V Maďarsku to byla pro ruSSko devastující porážka. Rusové teď budou hledat nejslabší článek, míní bývalý šéf tajné služby

V Maďarsku to byla devastující porážka. Rusové teď budou hledat nejslabší článek, míní bývalý šéf tajné služby

„Nehledě na to, že kdyby se to bralo z pohledu ruského působení, tak to v Maďarsku totálně prohráli. Utrpěli naprosto devastující porážku,“ dodal bývalý šéf tajné služby Beroun.

https://www.novinky.cz/clanek/domaci-v-madarsku-to-byla-devastujici-porazka-rusove-ted-budou-hledat-nejslabsi-clanek-mini-byvaly-sef-tajne-sluzby-40573316#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Roman

16. 04. 2026, 22:01

Tohle je boží. Někdo si dal tu práci a vystříhal z jednoho propagandistického pořadu ruské televize rok vysílání, kdy jejich analytik mluví o situaci kolem strategicky důležité vesnice Mala Tokmačka. Rusko se jí snaží dobýt od roku 2023. Neúspěšně . Kolik stovk

https://www.facebook.com/reel/4173313716262052

Czertik

17. 04. 2026, 16:35

ses si jisty ze je to sparvny link ?

me to ukazuje neco o staveni

Roman

16. 04. 2026, 21:26

Ukrajinci udeřili hluboko v Rusku. Zasažen byl petrochemický závod v Baškortostánu
-----------------------------------------------------------------------------------
Ukrajinské drony zasáhly ruský petrochemický závod ve městě Sterlitamak v Baškortostánu, který patří mezi důležité podniky zajišťující výrobu leteckého paliva.

Nezávislý ruský telegramový kanál Astra analyzoval fotografie a videa pořízená očitými svědky s tím, že byl napaden petrochemický závod ve Sterlitamaku, který vyrábí letecké palivo, syntetické kaučuky a různé chemické přísady. Závod je součástí společnosti Roschim.

https://nasetema.cz/zahranici/ukrajinci-uderili-hluboko-v-rusku-zasazen-byl-petrochemicky-zavod-v-baskortostanu/25821/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Roman

16. 04. 2026, 21:21

Putinův režim na pokraji: Opozice mluví o kolapsu
------------------------------------------------------------------------------------------
Denní zatýkání starostů a zástupců gubernátorů, historický propad prezidentovy popularity a stále podrážděnější obyvatelstvo.

Ruský politik se však domnívá, že největší Putinova chyba z poslední doby není na frontové linii, ale v digitální oblasti. Podle Naděždina způsobilo zablokování internetu a zpomalení sociálních sítí největší propad prezidentovy popularity za více než deset let. Zatímco válka se přímo dotýká jednoho procenta ruských občanů, odpojení od internetu postihuje prakticky všechny, od studentů po pracovníky ve všech odvětvích.

https://www.techzpravy.cz/putinuv-rezim-na-pokraji-opozice-mluvi-o-kolapsu/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context

Roman

16. 04. 2026, 21:17

V Rusku se schyluje ke vzpouře, varovala populární blogerka Putina
---------------------------------------------------------
Lidé v Rusku, i gubernátoři, se bojí ruského prezidenta Vladimira Putina, a raději mu neříkají pravdu. Vládce Kremlu tak neví o reálné situaci v zemi, která dozrává ke vzpouře, uvedla populární ruská blogerka Valerija Boňová na adresu hlavy státu. Video blogerky, která má bezmála 13 milionů fanoušků a žije v Monaku, zakrátko získalo přes milion "lajků" a informovaly o něm nezávislé servery Meduza a The Moscow Times. Na video dnes rezervovaně zareagoval Kreml, který ústy Putinova mluvčího ujistil, že na problémech se pracuje.

"Vladimire Vladimiroviči (Putine), lidé se vás bojí. Bojí se lid, blogeři, umělci se vás bojí, gubernátoři se vás bojí. Ale jste náš prezident a zdá se mi, že bychom se neměli bát," řekla Boňová, podle které mezi lidmi a Putinem vyrostla "mohutná zeď".

Všude si lidé stěžují. Sebrali jim už to poslední a dál je obírají. Byznys umírá," prohlásila s tím, že jedna z nejpopulárnějších otázek současnosti zní: "Jak odjet z Ruska." Režim utiskuje Rusy, jako kdyby stlačoval péro, ale jednou pružina vystřelí, varovala. Boňová také upozornila na prudké zdražování a pronásledování kritiků......................

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/v-rusku-se-schyluje-ke-vzpoure-varovala-popularni-blogerka-putina/2813246?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Roman

16. 04. 2026, 21:07

Kruté skóre 1:5: Ukrajina likviduje přesilu drony. Rusko už má problémy ve vnitrozemí
.......................................................................................................
Na ukrajinských bojištích dochází k velkému zlomu, který překvapuje i nejzkušenější vojenské stratégy. Zatímco se pozornost světa upínala k nedostatku klasické munice, ukrajinská armáda vybudovala technologickou převahu, díky které nyní likviduje ruské okupanty v poměru, jenž v moderní historii téměř nemá obdobu.

Finský prezident Alexander Stubb při své nedávné návštěvě Washingtonu potvrdil, že Moskva aktuálně krvácí pětkrát rychleji než Kyjev. Za tímto výsledkem stojí brutálně efektivní „lovci dronů“ a schopnost zasáhnout nepřítele na stovky kilometrů daleko.

Alexander Stubb v rámci diskuse v Brookings Institution v USA prohlásil, že Ukrajina je v současnosti v mnohem lepší pozici, než v jakékoli předchozí fázi této brutální války.

Hlavním důkazem je právě smrtící poměr 1:5!!!!!! To znamená, že na každého padlého ukrajinského hrdinu připadá pět mrtvých ruských vojáků.
Důvodem, proč Rusko ztrácí personál takto masivním tempem, je totální dominance dronů. Alexander Stubb uvedl, že neuvěřitelných 95 % všech nedávných úspěšných zásahů ruských cílů provedly ukrajinské drony.

https://ekonomickydenik.cz/krute-skore-1-ku-5-ukrajina-likviduje-rusy-drony/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Roman

16. 04. 2026, 15:49

konspirační lhář azor:
Včerejší ruské prohlášení, lze přirovnat ke slavnému prohlášení sovětského premiéra Nikolaje Bulganina z roku 1956,
ve kterém podobnými výrazy vyvolal paniku v Londýně a v Paříži,
........................................................
To je absolutní lež .
Už pátým rokem tady ruSSáci malují červené linie tak dlouhý že už v Rusku prý nejsou k dostání žádný červený fixy .
V Paříži a v Londýně to mohlo vyvolat leda tak . smích až je z toho bolely břicha .

Pno totiž pomoc napadené zemi je svaté právo - spíš povinnost - které je  zakotveno i v chartě OSN .

A ruSSký fašistický okupanti to moc dobře věděj že nemůžou udělat lautr nic.

Azor

16. 04. 2026, 16:48

Roman.
"Pno totiž pomoc napadené zemi je svaté právo - spíš povinnost - které je  zakotveno i v chartě OSN .""

Asi máte na mysli Afganistán,Irák,Irán,Sudán,Grenadu,Venezuelu,Lýbii,Sýrii atd???Už pomáháme Iránu proti agresorům z Izraele a USA??????

Zkuste nám neznalým napsat,proč se ti "obránci" toho Suezu,pakovali domů???

Salut.

Roman

16. 04. 2026, 17:36

Můžeš sem nesmyslně mimo mísu tahat pravěk jak chceš , ale pořád:

Pomoc napadené zemi je svaté právo - spíš povinnost - které je  zakotveno i v chartě OSN .
A proto se ruSSáci budou vždycky jenom vztekat , nesouhlasit , protestovat a fňukat , ale jak říká český klasik - to je asi tak všechno co může dělat .:grin::wave:

Opravdu se uklidni a přestaň tady plácat nesmysly protože žádná panika vůbec tady není , naopak . ruSSkej vyslanec jde dneska k macinkovi na kobereček za to že se na nás dovolili křivě podívat :thumbsup::ok_hand:

Sláva Ukrajině :flag_ua::flag_ua::flag_ua:

Azor

16. 04. 2026, 18:42

Roman.
"Můžeš sem nesmyslně mimo mísu tahat pravěk jak chceš , ale pořád:"

Ten pravěk sem taháte především vy a vám podobní,když stále poukazujete na 21.8. 68.!!!

Ale Irán to je dost čerstvé,ne??Tak kdy budeme pomáhat zbraněmi ,jako "demokrati",pomáhat napadenému a odsoudíme a uvalíme snkce na agresory???

Salut.

Roman

16. 04. 2026, 21:02

Opět tupě lžeš . Nikdy sem 21.8. 68.!!! nezmínil .

Pepík Knedlík

17. 04. 2026, 02:23

Azor
Marně hledám Iransky vlajky na úřadech manifestace na Vaclavaku na podporu napadenyho Íránu a Lebanonu.
A co dělají debilove z Milion chcanek a nějaký Roman?
Nic. To se jich přece netýká :crazy_face:

Azor

16. 04. 2026, 13:04

"Ukrajina přepsala dějiny . . . ."

A jak že může přepsat dějiny Rusko???
"Rusko včera oficiálně zveřejnilo seznam evropských měst a adres v nich, a varovalo, že na tyto cíle může brzy zaútočit, pokud budou Kyjev a Brusel pokračovat ve svých teroristických útocích proti Rusku.
Toto prohlášení ruského ministerstva obrany je obecně považováno za nejostřejší prohlášení z Moskvy za posledních 60 let, tedy od doby “Karibské krize”.
Text tohoto prohlášení lze podle ruských analytiků současně interpretovat jako vojenské varování, diplomatickou demarši, či dokonce jako varování obyvatelstvu potenciálního protivníka před hrozícím nebezpečím, které mu z aktivit jeho vládnoucích politiků nyní bezprostředně hrozí.

Seznam zveřejněných cílů a adres v České republice:

(1) Firma PBS v Praze, adresa Krakovská 583/9, a ve Velké Bíteši, adresa Vlkovská 279. Odůvodnění – protože vyrábí malé proudové motory používané k útokům na Rusko.

(2) Firma Deviro v Praze, adresa Ve Strži 1702/65. Odůvodnění – vyrábí drony Bulava používané ukrajinskou armádou proti ruským vojákům.
O úspěchu českých dronů Bulava na ukrajinské frontě, zde český pochvalný článek.

https://svetdronu.com/2025/07/25/cesky-dron-bulava-precizni-technologie-v-extremnich-podminkach/

Celkem ruské ministerstvo obrany zveřejnilo adresy svých odvetných cílů v těchto zemích: Izrael, Velká Británie, Německo, Itálie, Česká Republika, Turecko, Španělsko, Polsko, Litva, Nizozemí, Lotyšsko, a Dánsko.

https://www.kp.ru/daily/27774/5236787/

Ruští novináři včera připomněli, že za II. světové války bylo jedno, ve které zemi se zbraně pro Hitlera vyráběly, bombardovány byly všechny tyto továrny bez rozdílu, zda v nich pracovali Poláci, nebo Francouzi, nebo Češi,
či zda byly na německém či okupovaném území.
Včerejší ruské prohlášení, lze přirovnat ke slavnému prohlášení sovětského premiéra Nikolaje Bulganina z roku 1956,
ve kterém podobnými výrazy vyvolal paniku v Londýně a v Paříži, a Washingtonu nezbylo, než oběma upadajícím koloniálním velmocem důrazně připomenout, že nemohou počítat s ochranou USA, pokud budou pokračovat ve svých útocích proti Egyptu."

https://www.cia.gov/readingroom/docs/CIA-RDP79R00890A000800090019-0.pdf

Tož tak.

Slavoslav

16. 04. 2026, 13:07

cokel

o co sa stavis, ze rusak spravi akurat tak hovno a nie ziadnu priamu vojenku kineticku akciu voci tymto cielom?

ostatne, vsak tie drony nie su pre Ukrajinu, su pre rusakovo, akurat Ukrajinci robia donasku

Azor

16. 04. 2026, 13:58

Slavoslav.
"o co sa stavis, ze rusak spravi akurat tak hovno a nie ziadnu priamu vojenku kineticku akciu voci tymto cielom?"

Nemám důvod se vsázet!! Pouze vím,že dosud díky 5 koloně,co líbá zadek svému páničkovi v Wasingonu(protože mají otrockou mentalitu - oni si neumí představit,že by mohl ruský lid si vládnout sami sobě,tak jak se to stalo od r. 17 do r. 53 !!!Pod Gosudárem Stalinem!!
A uvidíme jak se bude postupně eliinovat(už začali s jejich zavíráním - na základě korupce)tato 5 kolona.A taky Putin vnímá osud lidstva.I když na druhou stranu těm co stojí za jeho 5 kolonou,že "K čemu je nám svět bez Ruska"???!!!

Doufám že chápete co tím chtěl říct!!A pokud to ty evropské čivavy budou hnát na ostří nože,tak se to stane!!!
Už to jak Doník jasmě řekl čivaám ohledně čl. 5.a i to poté ohledně zálivu!!!
Kdo se postaví za Baltské vymiráty??Kdo za Rumunsko či Polsko????Viz 2 sv.
A s jakým vědomím do tohoto konfliktu šli ty čivavy??Splnilo se jím to??

Skoro po všech válkách s Ruskem,se Rusko rozšířilo!!!!!! To si uvědomte!! Snad vám v tomto ta vaše "univerzita"bude k něčemu!!!!

Salut.

Slavoslav

16. 04. 2026, 14:23

ako sm si myslel cokel

ani ty tym rusackym blabolom neveris, ostatne ako vzdy ked nieco linkujes

Azor

16. 04. 2026, 15:23

Slavoslav.
"ani ty tym rusackym blabolom neveris, ostatne ako vzdy ked nieco linkujes"

Co vy víte o Rusku??? O něm už plno lidí prohlásilo(na základě zkušeností(ne podle pisálků hlavného proudu!!!!!!!

Na Rusko je spoh!!!Ne na takové vlastizrádce Ruska,jako je ten co si hraje na vlastence - Medvěděv!!!

Na něho a spol,platí toto !!! -

"Je vhodné připomenout Fjodora Tjutčeva:
Marná práce – ne, do rozumu jim mluvit nelze.
Čím jsou liberálnější, tím jsou vulgárnější,
Civilizace je pro ně fetiš,
Ale její idea je pro ně nedostupná.
Ať se před ní skláníte, jak chcete, pánové,
Evropa vás nikdy neuzná:
V jejích očích budete vždycky
ne služebníky osvícenství, ale nevolníky.

Ano, básník měl pravdu: rozum jim nedáte.
Jeho slova potvrdil i současný americký diplomat a historik George Kennan. Napsal:
„Ať Sovětský svaz a Rusko udělají cokoli, ať ustoupí v čemkoli, všechno to bude vnímáno jen jako slabost. Amerika si vsugerovala, že je rytířem na bílém koni, který brání čistou pannu, jíž je americký lid. A role Mordoru je přisouzena Rusku.

A vy jste co proti Kennanovi??? Znalec Ruska???

jaký je ve skutečnosti západ,ti co umí přemýšlet a něco si zapamatovat,tak ví toto !!!!!!

"„Svědomí nemají, zato jsou velice nedůtkliví.
Nestydí se provádět špinavosti,ale nesnáší je-li jim
tato špinavost vyčítána!“
V.O.Klučevskij
(západní hodnoty-neplnění závazku -indiáni -nerozšiřování NATO
atd.Diplomaté zdůraznili, že „Američané rádi každého poučují, jak žít“, zatímco oni sami „nestydatě a bezostyšně lžou („Powellova zkumavka“), ničí suverénní země, vystavují je nelidskému bombardování, ignorují své mezinárodní závazky a jako obvykle, obviňují z toho ostatní.” )

A taky si vzpomenout si na Alexandra Sergejeviče.
“Znovu je láká známá hostina –
Krev Slovanů je pro ně opojná;
Kocovina však bude těžká;
A spánek hostů bude dlouhý
Ve stísněném, chladném novém obydlí,
Pod travinou severních polí!“

I toto -

"„Západ nezískal svět díky převaze svých myšlenek, hodnot nebo náboženství […], ale spíše díky své převaze v uplatňování organizovaného násilí. Západní lidé na tuto skutečnost často zapomínají;
lidé mimo Západ na ni nikdy nezapomínají.“Samuel P. Huntington, Střet civilizací a přetváření světového řádu.

Vy jste kdo, oproti Huntingtonu?????

"Lež se stala nástrojem státní politiky Západu, která se aktivně používá proti Rusku."
Michel Montaigne

Nebo -

Mimochodem, Bismarck varoval:"Uzavírejte spojenectví s kýmkoli, rozpoutejte jakékoli války, ale nikdy se nedotýkejte Rusů. "


"Německo je neporazitelné, jen pokud se nedotkne ruského medvěda v jeho doupěti. "

„Nečekejte, že jakmile využijete slabosti Ruska, budete dostávat dividendy navždy. Rusové si vždy přijdou pro své peníze. A když přijdou – nespoléhejte se na jezuitské dohody, které jste podepsali a údajně vás ospravedlňují. Nemají cenu ani toho papíru, na kterém jsou napsány. Proto stojí za to hrát s Rusy fér, nebo nehrát vůbec.“
Tato úplná fráze byla časem redukována, ale přitom mnohonásobně nabrala na významu –Rusové si vždy přijdou pro svoje. Otto Bismarck.

Co jste vy,oproti Bismarckovi???

Tito všichni lhali a byli infikováni ruskou propagandou???

Zkuste toto po jednotlivostech rozebrat!! A na tomto opravdu lidi uvidí,na co že máte tu vaší "univerzitu" !!!!

Tak jako svou hlavu(aby vám do ní nepršelo???)!!!!

Budou tři opičky nebo ten váš acohentismus???

Toto je na vyšší ddívčí,pane!!!

Salut.

Slavoslav

16. 04. 2026, 17:37

cokel

ako vravim, rusak hovno spravi

Azor

16. 04. 2026, 18:54

Slavoslav.
"ako vravim,"

Nehrajte si na tohoto -

"Cato starší vždy zakončoval své projevy některou z variací uvedeného vyjádření – a to i když o Kartágu vůbec nebyla řeč.

( „Ostatně (však) soudím, že Kartágo musí být zničeno“,

Nic z toho na co jsem se vás zeptal,jste neodpověděl!!On je důvod,co??Ale ten nám ze skromnosti nenapíšete,co???
S takovou "inteligentní"odpovědí by jste odešel od zkoušky na univerzitě,s jako známkou v indexu????
Ale na druhou stranu neděláte ze sebe takového hlupáka jako je Roman!
Vy se držíte pořekadla - "radši mlčet a být považovaný za hlupáka,než promluvit a odstranit všechny pochybnosti"!!! Je vidět,že umíte ještě logicky myslet!!!

Salut.

Slavoslav

16. 04. 2026, 20:56

cokel

vsak sa stačí staviť, ale ajbty vies, ze rusak len melie hubou

Azor

16. 04. 2026, 22:27

Slavoslav.
"vsak sa stačí staviť,"

Obehraná písnička!!Na vyšší dívčí(žádané odpovědi)nemáte!!!

Vsadit se můžete na to jak pučisté a Banderovci zvítězí do konce tohoto roku!!
To vy jste se vykrucoval před Šebestou!!

Salut.

Slavoslav

17. 04. 2026, 07:33

cokel

a naco by som tie tvoje blaboly cital a skusal na ne odpovedat? vsak jedine co spravis tak sa odvolas na niekoho tajomneho kto riadi cely svet a pre ktoeho je aj Vovka dosadena babka, ci svoje vlastne linky popries?

z teba sa oplati si len picu robit

Azor

17. 04. 2026, 11:37

Slavoslav.
"a naco by som tie tvoje blaboly cital a skusal na ne odpovedat?"

Na tomto je vidět na co vlastně s tou svou "univerzitou"ve skutečnosti máte!!!

vsak jedine co spravis tak sa odvolas na niekoho tajomneho kto riadi cely svet a pre ktoeho je aj Vovka dosadena babka,"

Nadále lžete v tom že bych já tvrdil,že Putin je dosazený nějakým Scchwabem!!!Putin byl dosazen(ze začátku klanem z Leningradu-město hrdina)Sabčakův na návrh
"Rodiny" - klan kolem Jelcina k němu do administrativy!!A poté ho Jelcin navrhl na předsedu vlády a poté i na prezidenta s tím že (situace tam byla taková,že zem stála na pokraji obč. války)
Putin bude užitečný idi . .a lidi ho roztrhají nabo ty konkurenční klany!!Ale jelikož ví jak se řídí svět,tak si poradil při řízení konkurnčních klanů v Rusku kteří se tam mezi sebou vraždili a už toho měli dost.
A Gosudár Putin toho využil(objektivní okolnosti k subjektivním cílům)to jest k posílení státní moci Ruska!!
A na tomto základě a jeho umění řídit,ho pak lidi v Rusku sami od sebe zvolili!!!
Žádná Schwab!!!

A co se týče(pro vás nepochopitelé kdo že to vlastně může ten "tajemný"může řídit,tak vám napovím,ohledně nejmenší sociální jednotky!!A to je??Rodina !!!!
A ta aby se NEROZPADLA tak to někdo musí řídit!!! Buď muž,nebo žena a nebo??Oba současně!!! A tak i ohledně řízení ,se musí řídi i státy!!Proč??Aby nevzniklo co??ANARCHIE a neustálé boje o moc !!!!!! viz např.30 letá válka!!!

A tudíž toto musí někdo řídit!!!Logické?? jěště ne??Na co má stát min.zahraničí??Aby řídilo koho ve vlastním státě??? A čím větší zam a národ,tak to min.zah. je řídícím prvkem mezi státy!!!A kdo že je víš než ti politici,co tam byli ve většině někým nasazeny??A to díky čemu??Díky lovákům!!A ty má kdo???
O tomto už jsemvám psal::
Ale teď vás využívám(jako Czertika)jako užitečného idio . . k tomu, abych informoval ty,kteří umí přemýšlet.

Salut.

Roman

16. 04. 2026, 11:23

Jak to víš že to území bylo - který nikdo nebrání .
Aha tys tam asi byl . Tak se dále hloupě planě utěšuj . Ona je někdy lež milosrdnější než pravdivá realita .Viď?
Vy ruSSáci s tím máte staleté zkušenosti co ?

Pepík Knedlík

16. 04. 2026, 11:18

Je to zvláštní osvobodit území, který nikdo nebrání. Z pohledu ukáček běžný je, ale rusáci jdou na to jinak.
Grišino za Pokrovskem bylo také téměř kompletně dobyto a Rusové jsou stále častěji spatřováni v oblasti Novoaleksandrovky a Vasiljevky.
Anton Muravejnik, analytik nadace „Vrať se živý“, uvedl, že na Ukrajině je každý měsíc mobilizováno přibližně 30 000 lidí, ale do bojových pozic se dostane méně než třetina z nich. Podle něj se do první linie dostane přibližně 8 000–9 000 lidí, zatímco zbytekje neschopny výcviku.
Tak honem vyhnat z pelechů ty počítačový válečníky co pobírají dávky a maji v pase UA na skutečný bojiště :rofl:

Roman

16. 04. 2026, 11:24

Jak to víš že to území bylo - který nikdo nebrání .
Aha tys tam asi byl . Tak se dále hloupě planě utěšuj . Ona je někdy lež milosrdnější než pravdivá realita .Viď?
Vy ruSSáci s tím máte staleté zkušenosti co ?

Slavoslav

16. 04. 2026, 12:21

nic nevystihuje tupost vypatlaneho alkoholika co nas tu informuje o rusackych uspechoch ako toto video

https://www.facebook.com/reel/2499067120545222

valal o 200 obyvateloch kde rusaci skapinaju mesiace, aby ho obsadili