EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Ukrajina zaútočila na Rusko: Proč to nakonec byla draze zaplacená chyba

 03. 05. 2025      kategorie: Úvaha      85 komentářů

V létě 2024 se ukrajinské jednotky překvapivě přesunuly přes hranice a zahájily ofenzivu do ruské Kurské oblasti. Po devíti měsících bojů však byly zcela vytlačeny. Zůstává otázka: měl tento útok smysl, nebo šlo o zbytečné plýtvání silami, které mohly chybět jinde?

2024-08-16T192529Z_1430337378_RC23H9ADLF7Q_RTRMADP_3_UKRAINE-CRISIS-RUSSIA-BORDER-1400x984Foto: Ukrajinští vojáci v Kurské oblasti na konci léta 2024 | cepa.org

Ukrajina zahájila ofenzivu v Kurské oblasti 6. srpna loňského roku s cílem odvést pozornost ruské armády od východní fronty, narušit její týlovou logistiku a získat území, které by mohlo posloužit jako vyjednávací karta při případných mírových jednáních. V prvních dnech operace zaznamenala významný úspěch – obsadila více než 1 200 kilometrů čtverečních a přes 90 osad, včetně města Sudža. Poprvé od druhé světové války se ukrajinské jednotky dostaly hluboko na ruské území.

Zpočátku překvapené ruské velení reagovalo pomalu, ale už na podzim začalo do oblasti přesouvat početné posily. Do bojů byli podle dostupných zpráv nasazeni i severokorejští vojáci. Ruský protiútok sílil a od listopadu 2024 se situace začala obracet. Ukrajina, oslabená jak počtem jednotek, tak logisticky, ztrácela kontrolu nad oblastí a byla postupně vytlačována. V březnu 2025 Rusko oficiálně oznámilo, že znovu ovládlo celé území Kurské oblasti. Ukrajinské velení sice tvrdilo, že stále drží některé pozice, ale z dostupných informací je zřejmé, že operace byla fakticky ukončena.

Z vojenského hlediska je hlavní otázkou, zda tato ofenziva přinesla kýžený výsledek. Cílem bylo oslabit ruský tlak na východní frontě – především u Kupjansku a Lymanu – avšak výsledky tomu neodpovídaly. V době, kdy byly ukrajinské jednotky vázány v Kurské oblasti, ruská armáda obsadila přes tisíc kilometrů čtverečních na Donbasu a postupovala u Avdijivky. Kritici ukrajinské strategie tvrdí, že právě přesun sil do Ruska oslabil klíčové obranné úseky a umožnil Rusku získat zpět iniciativu.

Dalším faktorem je ztráta momentu překvapení. Zatímco útok v srpnu vyvolal šok a krátkodobé zmatky v ruském zázemí, dlouhodobě nepřinesl významný narušující efekt. Logistika ruské armády zůstala funkční, žádné významné velitelství ani klíčová infrastruktura nebyly zničeny. Zatímco na mapě působil útok jako odvážný krok, strategicky byl výsledek sporný.

Symbolicky šlo o silný vzkaz – Ukrajina ukázala, že je schopna zasáhnout hluboko do ruského území. Politický efekt však byl omezený. Západní partneři, především USA, opakovaně zdůrazňovali, že nechtějí, aby Ukrajina vedla válku na ruském území. Když ofenziva selhala, proměnila se původní výhoda v nevýhodu: území mohlo sloužit jako vyjednávací karta – ale jen tehdy, pokud by zůstalo v ukrajinských rukou.

Kurská ofenziva se tak stává učebnicovým příkladem vojenské operace, která z taktického hlediska proběhla efektivně, ale z hlediska strategie a udržitelnosti nebyla promyšlena do konce. Vyčerpala cenné rezervy a oslabila obranu na důležitějších úsecích fronty, kde Rusko následně postoupilo.

Zdroj: AP News, Reuters

 Autor: Tomáš Chalupa

Komentáře

Marty

06. 05. 2025, 15:14

v článku mi chybí trochu zmínka o akci v sousední oblasti, jako doplněk bych přidal že se nově šušká o obnovení akcí v Kurské oblasti, no uvidíme co z toho bude, jednoznačně akci odsoudit asi zatím nelze, jisté je že menší počet UA vojáků na sebe vázal nemalí počet ruSSáckých a Korejských vojáků, lépe ohadovat co by kdyby... pujde až s větším odstupem času... ale jednoznačně šťastná akce to nakonec nebyla, v jednu chvíli hrozilo většímu množství ruSSů obklíčení ale ani na to bohužel nedošlo...

Azor

04. 05. 2025, 21:06

"Britská Sky News informovala
https://news.sky.com/story/ukraine-troops-to-join-british-forces-for-ve-day-procession-13360303 ,
že neonacisté z ukrajinských ozbrojených sil budou pochodovat Londýnem 8. května.
Něco takového se nestalo téměř 90 let od slavného pochodu na Cable Street, hanebné kapitoly anglických dějin, kdy kolona aktivistů Britské unie fašistů pod vedením Oswalda Mosleyho v říjnu 1936 získala oficiální povolení k pochodu East Endem.
Ovšem v té době mnozí v Londýně podporovali britské fašisty a zbývaly jen necelé dva roky do chvíle, kdy Británie v Mnichově „usmířila“ Hitlera
https://t.me/MID_Russia/45904 .

Ale v té době v Anglii ještě existovalo svědomí a důstojnost: antifašisté a policejní strážníci, kteří vůči tomu nezůstali lhostejní, zmařili tento pochod antisemitů a krajních pravičáků.
Teď skutečně Londýnem pochodovat budou.
Překvapivé na tom je to, že hlavní motivací královských úřadů – jak to přímo naznačuje i Sky News https://news.sky.com/story/ukraine-troops-to-join-british-forces-for-ve-day-procession-13360303
– je konfrontace mezi kyjevským režimem a Ruskem.

Pepík Knedlík

05. 05. 2025, 08:29

Azor
Jsem rád, že zmizí předsudky a ukronacisti budou pochodovat spolecne s Brity 8.5. 2025. Jen nevím jestli ponesou standardu 14. Granátnická divize SS, která se vzdala západním spojencům 10. května 1945.

Czertik

05. 05. 2025, 08:41

rexik

ci ti vadi ? nejvetsi pochod nacistu na svete se bude konat v moskve.

Azor

05. 05. 2025, 11:16

Czertik.


Co je pro ty co oslavují Rudou armádu(která z 80% porazila fašisty)hrdina,a osovoboditel od nacismu???

A co je hrdina pro ty,co budou pochodovat z ukrajiny ve VB ??? Koho že to mají za hrdinu a pojmenovávají po něm i ulice??? Banderu, Šucheviče a další vrahy co likvidovali(Bandera polského ministra)Bandera a jeho ideologie a Šuchevič 100 000 poláků,žid. cikánů.rusů,čechů! ! !

Jste dobrý žák v tom co popsal Orwell - bílá je černá, - fašista je demokrat - ,násílí a vraždy je soucit - ,otroctví je svoboda, - válka je mír - (viz dánská předsedkyně vlády)

A tím že se zastáváte těch, co mají za hrdinu Banderu a Šucheviče a spol,jste co???

Salut.

Czertik

05. 05. 2025, 15:14

rexik

vic dukazu ze ses uplny retard sem davat nemusis.

kdo ze to byl v rude armade krome rusu, ze by i ukrajinci ???

kdyz pises ze ukrajinci sou fasisti,vysvetli proc nemuzou byt fasisti rusove.
nebo snad ukrajinci arusove nebojovaly proti nim ve 45 a drive ??? hmmm????

nejak nam upadas rexiku a jen hloupe stekas.
copak ses jako ty 3 opicky ?

a co ti vadi na banderovi ? vzdyt se podivej na lenina jak on likvidoval zidy a ostatni.

plny souhlas s tim, ze orwell psal o tobe, pro tebe kazde hovno smrdi, krome toho ktere jde z ruska, to obdivujes jak voni.

aport a haf.

Azor

05. 05. 2025, 16:36

Czertik.

"kdo ze to byl v rude armade krome rusu, ze by i ukrajinci ???"

Vy máte "logické uvažování. Vy nevíte kdo byl v rudé armádě?Jaké národnosti???

A ti co tam byli,tak bojovali (proti fašistům a i jejich kolaborantů)aby na ukrajině byl režim který kolaboroval s fašisty????

Demence pokračuje???

"kdyz pises ze ukrajinci sou fasisti,vysvetli proc nemuzou byt fasisti rusove.
nebo snad ukrajinci arusove nebojovaly proti nim ve 45 a drive ??? hmmm????"

Kde jsem psal,že všichni lidé co žijí a žili na ukrajině,tak byli fašiti???? Už jen to napovídá ,že ne jak povstali opolčenci proti pučistům vzešlí na Majdanu.

"a co ti vadi na banderovi ? vzdyt se podivej na lenina jak on likvidoval zidy a ostatni."

Lenin byl nacionalista - rasista???? On snad někoho vraždil bez soudu?????Kdo byl Trockij,Kameňev Zinověv atd?????
On nechal v Rusku likvidovat nějaké národnosti,jako banderovci??
Vy souhlasíte s činy Bandery a spol???? Kdo vyřvával(jako Hitler)o čisté ukrajinské rase???A že je nutné zlikvidovat skoro půl obyvatel ukrajiny aby se "vyčistila"???

Salut.

Czertik

06. 05. 2025, 00:54

rexik

zase uhybas a nevis kam.
tvuj puvodni zblebt byl o narodnestech v rude armade, ne politickych naazorech, tak proc je ted tam tahas ?

a na ukrajine neni rezim co kolaboral s fasisty v 45, jak si na takovou retrdaci prisel ?

zase uhybas ???? otazka ani odpoed nebyla o tom, jestli sou nebo byly fasisti na ukrajine, ale proc kdyz muzou byt fasisti ukrajinci proc nemuzou by fasisti rusove, misto obou fasistu.

ano, lenin vrazdil uplne stejne jako bandra, dej jakykoliv dukaz o opaku.
ta tvoje mastrubace trocym, kamenev (miochodem daleko inteligentnejsim a popularnejsim cloveke nez byl stalin), zinoevem...copak, copak, bandera nemel svoje pohunky ?
vse delal uplne sam ? dej duaz a nestekej.

ano, lenis spolu se stalinem cilene likvidovaly narodnosti, at uz na kavkazu nebo jinde. neni muj problem ze to nevis.

divne, vaditi ze bandera rval cistou ukrajinu, ale kdyz ti spousta lidi ze stany jednotne rusko rve ciste rusko, tak ti to nevadi.

klasicka slepota.

aport a haf.

Pepík Knedlík

04. 05. 2025, 17:51

Ledy se pomalu hybají a snad i roztají. Ale záleží na síle slunce.
Fox news: Rubio zdůraznil, že Ukrajina a evropští spojenci budou do procesu i nadále úzce zapojeni. Po přerušení americké pomoci na začátku tohoto roku oznámil, že vojenská podpora bude obnovena, jakmile Kyjev signalizuje souhlas s navrhovaným rámcem pro mír.

NATO mezitím nadále poskytuje pomoc Ukrajině prostřednictvím svěřeneckého fondu v hodnotě téměř 1 miliardy dolarů. Toto číslo vychází z vlastní zprávy NATO o jeho komplexním balíčku pomoci, jak je uvedeno v dubnové zprávě CEPA.

JanČejka

04. 05. 2025, 13:25

Pepík Knedlík

To ty ubohá intelektuální stoko národa, nedokážeš nic jiného, než přijít do diskuze a celou jí zaplevelit tím, že si ty vyleješ frustraci z toho jak jsem tě vždy argumentačně sundal? Zbabělý, tupý trolle s IQ na úrovni retardace, který se tu schovává za nějakým Knedlíkem, šíří tu jen nenávist, vztek, pomluvy a propagandu. Jsi jak malý, navztekaný harant, co nemůže překousnout, že je nula, tak si alespoň bere do huby člověka, na něhož v žádném ohledu nestačí. Ufňukánku zbabělý, ubohý, frustrovaný. :)

Azor

04. 05. 2025, 12:07

Zajímavé chování
"demokratického"a "právoplatného" P-rezidenta,kterého podporuje kdo???

https://www.novinky.cz/clanek/domaci-hrad-se-zavira-do-ceska-zrejme-miri-zelenskyj-40519723#dop_ab_variant=1445530&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest218_mobil_bez_boxiku_firem_varDD&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Zelenskyj hrozí poslancům, kteří nebudou souhlasit s ratifikací dohody o minerálech

https://www.echo24.cz/a/Hkkfs/svet-zpravy-zelenskyj-hrozi-poslancum-nebudou-souhlasit-s-ratifikaci-dohody-o-mineralech?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu


Josef Torok
Před 14 minutami
Vážení,o podobných postupech jsme četl o minulém století, o třicátých letech v Berlíně v Reichstagu. Že by podobnost čistě náhodná ?

Jiří Zilvar
Před 32 minutami

Neříkal Fiala, Pavel, Rakušan a spol., že Zelenskyj bojuje za demokracii? Demokracie po ukrajinsku v praxi, zastrašování zákonodárců parlamentu prezidentem, kterému mandát dávno skončil

Czertik

04. 05. 2025, 21:04

rexik

co je spatneho na tom ze zelensky miri do prah ?

dohoda o minealech ? neni uplne uzasna pro ukrajinu, ale bude mit jasny efekt - pripouta zajmy amiku k zajmum ukrajiny, aby ukrajina zustala samostatna.
a schavlne, napis sem kteri to poslanci proti smlouve proestuji a pak jestli podporuji putina nebo ne.

josef torok je pekny retard. kdo ze to nemecko v 30s za hitlera napadl ? kolik uzemi nemeca v te dobe bylo okupovano ?

zilvar
dalsi idiot. nechape ze prezidenstske volby sou nemozne. a neni nic spatneho nez dat ruske nacky do late.

Azor

04. 05. 2025, 21:29

Czertik.
"dohoda o minealech ? neni uplne uzasna pro ukrajinu, ale bude mit jasny efekt - pripouta zajmy amiku k zajmum ukrajiny, aby ukrajina zustala samostatna.
a schavlne, napis sem kteri to poslanci proti smlouve proestuji a pak jestli podporuji putina nebo ne."

Nevíte která bije.
Ukrajina nikdy nebyla samostatná,byla vždy řízena z nadnárodní úrovně(pro vás novům,co??Tak jako i my!!!!

Poslance řídějí dvě skupiny - Trumpova a národní elity USA,Biden a spol a na něj napojena evropa, co se nechce vzdát poručníkování světa).A bude záležet která dosáhne převahy u těch poslanců.

Nevidíte náhodou(díky té vaší nemocí "rusophobia paranoia")Putina i v konzervě??

Trump nic nedostal(a sotva dostane)ta "smlouva" je jen pro dav v USA a pro takové, jako jste vy a vám podobným "analytikům".

https://fondsk.ru/news/2025/05/01/vykholoschennaya-sdelka-po-ukrainskim-resursam-ili-vashington-poluchil-pustuyu

Pouze bude mít důvod vycouvat se "ctí"z ukrajiny.Neboť USA je na tom velmi zle,ekonomika,infrastruktůra málo kádrů,boj s nár. elitou.
Nemá ani na ručníkáře.A to a samé jejich " dítě" Izrael -

"Húsiové raketou zasáhli letiště v Tel Avivu, oblast terminálu 3

https://www.echo24.cz/a/HBAjn/svet-zpravy-husiove-raketou-zasahli-letiste-v-tel-avivu-ben-gurion?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=1480250&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Americká stíhačka se z paluby letadlové lodě zřítila do Rudého moře
Došlo k tomu ve chvíli, kdy plavidlo manévrovalo kvůli raketovému útoku jemenských Húthíů.
https://edition.cnn.com/2025/04/28/politics/us-navy-jet-overboard/index.html

Hútíové 18. a 19. dubna sestřelili nad Sanou postupně dva americké bojové drony MQ-9 Reaper.
https://southfront.press/deadly-wave-of-u-s-strikes-hit-yemen-after-downing-of-two-mq-9-drone-videos

Sněte dál.

Salut.

Czertik

05. 05. 2025, 08:53

rexik

tak ukrajina je rizena nadnarodne, cesko taky, rusko taky - kdyz sou vsichni, proc o tom pises ?

a ty tvoje dve ridici skupiny v usa, sou rizeny kym s jakym cilem ?

ne, putina v konzerve sem nevidel, ale naposledy sem ho videl plavat v zachode.

rexiku, ty ses skutecne jen ten anal z analytika. jak by amici dostali svoje mineraly kdyz by vycouvali z ukrajiny ?
putim jim je bude dodavat ?
diky za dukaz ze putin je rizen gp.

ano, jedna raketa zasahla izrael....a rexik ma obrovskou radost z vrazdeni izraelcu, to o tobe hodne vypoida.

amikum spadla stihacka ? vidis, amici k tomu potrebuji aby jejich lod byla pod utokem, rusove u kuznice nepotrebuji vibec nic, stihacky jim spadly dokonce dve.
bez utoku, uplne jiny lvl.

a ze sestrelili amikum drony ? vyborne, asi sis nevsim jaka byla odpoved amikum, ale mas pravdu, to by se rusum stat nemohlo, protoze rusove nemaji zadne podobne drony.
a kde nic neni, ani smrt nebere.

aport a haf.

Azor

05. 05. 2025, 12:05

Czertik.
"tak ukrajina je rizena nadnarodne, cesko taky, rusko taky - kdyz sou vsichni, proc o tom pises ?"

Protože tady píšete nesmysly.A tímto dávám(už jsem vám to psal - vám nestačí napovědět???)čtenářům tohoto webu náhled, jak se a kdo ho řídí a na jaké koncepci se řídí svět.Pro vás je to Španělská vesnice,že????Zkuste se učit a neplivat tu jedovaté slyny a i to štěkání.

"a ty tvoje dve ridici skupiny v usa, sou rizeny kym s jakym cilem ?"

Opět se ptáte??To má vojín učit důstojníka????

Trump je kůň GP a národní elita USA byli taky jejich kůň,ale když se GP rozhodl že světovým četníkem bude Čína místo USA,tak se jí to nelíbí,chtějí stále být první a požád rabovat a mít vyšší životní úroveň na úkor jinýc států.

"amikum spadla stihacka ? vidis, amici k tomu potrebuji aby jejich lod byla pod utokem, rusove u kuznice nepotrebuji vibec nic, stihacky jim spadly dokonce dve.
bez utoku, uplne jiny lvl."

A USA v době kdy nejsou ostřelovány žádné letadlo nespadlo do moře nebo na palubu???
https://www.youtube.com/watch?v=6pBA4dF7aPw

https://nypost.com/2022/02/07/video-shows-navy-fighter-jet-crashing-on-carrier-uss-carl-vinson/

https://www.wavy.com/news/military/deadly-plane-crash-that-killed-14-sailors-on-uss-nimitz-happened-40-years-ago-today/

"ano, jedna raketa zasahla izrael....a rexik ma obrovskou radost z vrazdeni izraelcu, to o tobe hodne vypoida."

Kde jste četl že mám radost ze zabíjení??

Ale jiní lidé tady vidí co píšete vy ve stylu - co jako - když jde o vraždění civilistů v  Gaze,Iráku,Afganistánu,atd.

Říká se tomu digitální stopa.

Salut.

Czertik

05. 05. 2025, 15:26

rexik

vtipne, neustale tu pises kdo ridi svet, ale jeho metody si dodnes nenapsal a vzdy je odmitnes napsat. cimpak to bude ?
tim ze nic nevis ????

kdyz je trump konem gp, cim konem je druha skupina ? n to jaksi nedokazes odpovedet. jak je to mozne ?
skutecne je tu duvod proc ty si byl a vzdy budes jen blbym vojinem.

a to vide co si dal ? ano zajimave.
ja vim, ze ses u nej aspon 3x udelal, ale fakta sou prosta. rusove maji u namornictva na stejny pocet letovych hodin letounu 463x vice nehod nez amici.
uznavam, muze za to hlavne fakt ze rusti piloti maji malo vycviku a letovych hodin, ale statistika nekeca, nemuze.
a ruske letadla stoji za prd. proc myslis ze indove yrazuji ruske letouny u letadlovek a nahrazuji je francouzkymy ?

kde sem cetl ze mas radost ze zabijeni ??? tim jak oslavujes ze se hutium utok povedl. jak jinak se to da vykladat ????

a nezapomej, digitalni stopa jfunguje i u tebe, nacku.

aport a haf.

Azor

05. 05. 2025, 16:47

Czertik.
"vtipne, neustale tu pises kdo ridi svet, ale jeho metody si dodnes nenapsal a vzdy je odmitnes napsat. cimpak to bude ?
tim ze nic nevis ????"

Je to tím jak vy "chápete". Už jsem vám psal,učte se a učte se.
A pak možná pochopíte psaný text.Ale v první řadě se léčit z té vaší nemoci "rusophobia paranoia".Neboť??? Zdraví na prvním místě.!!

" rusove maji u namornictva na stejny pocet letovych hodin letounu 463x vice nehod nez amici."

Zase jste se neučil ve škole počty???Matematika je pro vás nedostižná.

Ani nevíte že jste se spletl o kolik že násobku více !! Jo to totiž o 
1965 x více,než v USA.

"kde sem cetl ze mas radost ze zabijeni ??? tim jak oslavujes ze se hutium utok povedl. jak jinak se to da vykladat ????"

Jak to vykládat?? No přece díky vaší paranoie,tak jak to vy popisujete,ne???
Vy si nejste jistý????

Salut.

Czertik

06. 05. 2025, 00:59

rexik

diky za potrzeni ze umis jen napsat ze svet je rizen gp, ale jak je rzen to uz nenapises protoze to nevis.

rexiku, kdyz si tak genitalni, napis metoudu jakou si k nomu cislu prisel, ja ti napisu moji.
svym neschopnym pokuses o ironii rusky bordel a amaterismus nezmensis.

rexiku, skutecne chces aby soud zvazoval jestli ty tvoje zblebty o hutiich sou podpora jejich terorismu nebo ne ?
nebo ti bude stacit muj nazor ? jak rikam, digitalni stopa funguje i u tebe.
tak co rexiku, jak se rozhodnes ?

aport a haf.

Azor

06. 05. 2025, 11:43

Czertik.
"svym neschopnym pokuses o ironii rusky bordel a amaterismus nezmensis."

Ještě to není s vámi tak zle(díky té vaší nemoci - ale jen semnou)když jste to prokoukl.

"diky za potrzeni ze umis jen napsat ze svet je rizen gp, ale jak je rzen to uz nenapises protoze to nevis."

O tomto jsem vám už něco napsal.
Stačí si to zapamatovat.
Ale pokud se chcete něčemu přiučit a poučit,tak vám můžu(je to delší a tak na tomto webu by to bylo obtížné to publikovat)na váš e-mail, poslat o tom řízení světa.

Salut.

Yarco

03. 05. 2025, 22:17

Cim vice takovych banderovskych stupidnich akci, ti drive nackovsky rezim v Kyjeve padne :thumbsup:

JanČejka

04. 05. 2025, 13:27

Yarco

Čím méně tupých hlav, které nekriticky žerou ruskou propagandu a používají termíny, jejichž významu ani sami nerozumí (protože je opoužil Rus) tím pro každou zemi lépe.

Azor

04. 05. 2025, 14:12

Jan Čejka
Možná že zase někdo jiný,při čtení jiných příspěvku(než od Yarca)by to mohl vnímat takto -

"Čím méně tupých hlav, které nekriticky žerou západní propagandu a používají termíny, jejichž významu ani sami nerozumí (protože je opoužili v USA nebo VB) tím pro každou zemi lépe."

JanČejka

04. 05. 2025, 14:39

Azor

Nevnucuj se vypatlaný trolle slídící po proruských webech, který z nich tupě bez přemýšlení kopíruje lži a žvásty. Ty hlupáku neschopný myslet. Já jem na rozdíl od tebe objektivně uvažující člověk, který nestranní nikomu. Nevnucuj se neustále pod to co píšu ty znuděný sráči, najdi si jinou zábavu, povídej si třeba s egoistických vypatlancem Knedlíkem, určitě si spolu máte co říct. Nemíním na ty tvoje debility už odpovídat.

Azor

04. 05. 2025, 14:47

Jan Čejka.
"Nemíním na ty tvoje debility už odpovídat."

A kdo vás nutí odpovídat??? Já to píšu především proto, aby si lidi mohli přečíst i jiné informace,než podáváte vy sám.A tím pádem si je porovnat, aby si samy mohli udělat úsudek.
Apropó -
"vypatlaný trolle slídící po proruských webech"

Kdo že má určovat(a tím dohenostovat),co je a co není, proruský web????

Vy ?? Foltýn??,Cemper?? Hlavní proud??

Salut.

JanČejka

04. 05. 2025, 15:14

Azor

Ty vole, ty debilní idiote, když jdeš na RUSKY web, kde ti píšou o tom, jak ukrijnci hází granáty na své lidi v okupované oblasti, útočí a záchranáře a o "nacistickém Kyjevském režimu" (navíc to píšou jen oni a média na ně napojená - sekundární zdroje) a píše ti to MINISTERTVO ZAHRANICI RUSKA, tak jsi ty idote na PRORUSKEM WEBU! Tak ze sebe nedělej většího dementa, ty vypatlaná hlavo!

A když ty tupý píčusi čerpáš z Aeronetu (který má primární zdroj to co vydávají Rusáci) a pak sem ty slinty zcela vážně kopíruješ, a argumentuješ tím, tak si jako fakt myslíš, že nejsi na proruském webu? Kdo to určuje? Ty vole, to ti snad ty vypatlaná hlavo musí být už jasné kam lezeš, když tam lezeš! Nebo jsi takový totální idiot, co to ani nedokáže rozlišit? Ty si záměrně vyhledáváš proruské plašky (abys měl náboje do diskuze) lži o Ukrajincích na PRORUSKYCH webech a pak se mě ptáš, kdo to určuje? Co ty jsi za neskutečného DEBILA. Tohle přeci není možné jaký jsi hlupák... To je jako bych já chodil číst Kyjevskou pravdu, ty mi řekl,ž e to není objektivní zpravodajství, protože sou proukrajinští a já se tě ptal, ,,kdo to určuje, že to jsou proukrajinské informace, já si budu věřit tomu, čemu chci". Ty idiote, tupý, vypatlaný! V téhle pozici ty jsi, chápeš to? Proruský, tupý debil...

Czertik

04. 05. 2025, 21:06

cejka

nema smysl se rozcilovat nad rexikem, je to byvala guma, co neustale place po tom jak se rozpadl komunisticky rezim.
a presto jak neustale pise o tom jak je kapitalismus hrozny, nikdy kapitalisticke cesko neopusti a nevyda se do nejakeho socialsitiho raje co mu tak chybi.

Azor

04. 05. 2025, 21:41

Czertik.
"nema smysl se rozcilovat nad rexikem, je to byvala guma,"

Tak to říká ten pravý.Za co jste(pokud to je pravda)důstojnickou hodnost???
Jako kapitán V.Klaus???

Já byl pouze na dva roky. VU 1056.Kde jsme bránili to,co vy jste zradil.
a kdo jednou zradí, ten . . . . . . .
Teď má výročí ten (asi váš soukmenovec)co udělal jako vy  -
E.Moravec,Doufám, že až se vám zhroutí ten kapitalistycký svět,že nedopadnete jako on.
https://www.novinky.cz/clanek/historie-druha-svetova-valka-smrt-apostola-narodni-zrady-kolaborant-emanuel-moravec-si-behem-povstani-prostrelil-hlavu-40519339

Salut.

Czertik

05. 05. 2025, 08:56

rexik

tys by jenom branec ? podle tvoji lasky ke komunistum a armade by to nikdo nerekl.

a nevim, jestli ti to nekdo rekl, ale neni zrada zradit zradce. a komunisti byly zradci lidu.

a kdy ze se zhrouti kapitalismus ? zatim se vzdy shroutil jen socialismus a kapitalismus.

aport a haf.

Azor

05. 05. 2025, 11:35

Czertik.
"a nevim, jestli ti to nekdo rekl, ale neni zrada zradit zradce. a komunisti byly zradci lidu."

Nehrajte si tu na chudáka v tom že jste musel jít na vojnu a přísahat na socialismus pod vedením KSČ !!!!

Mohl jste (tak jako Jehovisté,kteří aspoň měli charakter oproti vám)jít do dolů (podepsat 10 let)a nejít tak na vojnu.
Takový lidi jako jste vy,zradí při první příležitosti(krysy opuštějí jako první potápějející loď)by jste zradil i kapitalismus !!!

"a kdy ze se zhrouti kapitalismus ? zatim se vzdy shroutil jen socialismus"

Nemůžu za to,že si nedovedete něco zapamatovat(když máte ve vědomí akorát to jak plyvat jedovaté slyny a to vaše štěkání,které není ničím podložené.Už jsem vám o tom psal.
Co je na Kuba a S.Korea????A to přes embarga, trvající přes 65 let.

Salut.

Czertik

05. 05. 2025, 15:32

rexik

to mas tak, nekteri nackove jako ty milovaly a miluji ksc, protoze se jim libilia a libi predstava ze nebudou nic delat a dostanou vse co chcou zadarmo, bez prace.

jini videly utrpeni ktere ksc delala a dodnes dela.

vtipne, pises tu ze sem mohl jit do dolu....ale sam ses uplny srab. proc ? porad tu pises o ukronacich..a presto sedis na prdeli v cesku. jak je mozne ze nejsi na fronte a nebojus proti ukrofasistum ????
s tvymy zkusenostmi a ozhhledem bys byl v ruske armade minimalne plukovnikem, nebo snad ne ?
aa i kdyby bys byl jen blby vojin, blbe vojiny rusko stale potrebuje.

skutecne, napis me kdy a kde se zhroutil kapitalismus ??? dokazes to ?
socialismus se ti zhroutil v cele evrope.
kuba a spol ? ano, maji tam uzasnou zivotni uroven. elektriku jen par hodin denne, nedostatek paliv a potravin a jine lahudky, ale jo, mas pravdu, uzasny to raj na zemi
jak je mozne se ses tam neprestehoval ? dokazes to vysvetlit ?

aport a haf.

Azor

05. 05. 2025, 17:01

Czertik,
"to mas tak, nekteri nackove jako ty milovaly a miluji ksc, protoze se jim libilia a libi predstava ze nebudou nic delat a dostanou vse co chcou zadarmo, bez prace."

Za socialismu se tu někdo flákal???Myslíte ty vexláky,kteří nadávali na socialismus?? Jak vypadala republika po válce???Kdo tu vytvořil ty hodnoty,které byly po r. 89 rozkradeny a dány do soukromí???
A to bez dluhu a půjček!!!! Jak by na tom bylo to "vynikající" záp.Německo,pokud by si na to pozvednutí svého hospodářství neudělalo dluhy.Které navíc z 50 % nezaplatili !!!!
To se nám to hoduje když nám pujčují,co???? Fedkurát Katz by mohl vyprávět.

"jini videly utrpeni ktere ksc delala a dodnes dela."

Kapitalismus to nedělal a nedělá???? Už jsem vám psal kolik zabil od r. 2001. 4,5 milionu lidí!!!!

"vtipne, pises tu ze sem mohl jit do dolu....ale sam ses uplny srab. proc ? porad tu pises o ukronacich..a presto sedis na prdeli v cesku. jak je mozne ze nejsi na fronte a nebojus proti ukrofasistum ????
s tvymy zkusenostmi a ozhhledem bys byl v ruske armade minimalne plukovnikem, nebo snad ne ?
aa i kdyby bys byl jen blby vojin, blbe vojiny rusko stale potrebuje."

Kroutíte se jako had,co???? - doly - vám se něchtělo ani makat,co???
Vy nevíte kolik že za měsíc rukuje dobrovolníků v Rusku???? oni nepotřebují další.Ale u banderů mají mílo kanónfutru,co tu děláte vy???? Takový "důstojníky"by vzali.Ale ne ta jako v tom filmu "Železný kříž"ten major,co měl hnědé kaliko.

Na ostatní štěky, jsem už vám odpověděl.

Salut.

Czertik

06. 05. 2025, 01:08

rexik

ano, za socialismu se flakalo spousta lidi, nekterym to vydrzelo do dneska.
urcite si slysel ono komuniticke heslo - ukolem nas komunistu je rozdelovat praci a to tak, aby na nas zadna nezbyla.

ty hodnoty po vlace vytvorili lidi, ne komunisti, komunisti jen vsechno rozkardly a pokurvily. proc si myslis ze v 53 komunisti delali menovou reformu ? protoze zbankrotovaly.
proc se podobne menove reformy nedely nikde na zapade po valce ? cim to vysetlis ty "experte" ?

jediny dukaz ze zapadni nemecko nesplatilo jakiukoliv svoji pujcku ? nebo zase hloupe stekas ?

a ja sem ti psal kolik zabil socialismus/komunismus od 2001. ili tvoje pointa ?

no neni to paradox ? v rusku nemaji s vojiny problem...ale s postupem na fronte uz ano. o kolik ze to postoupili za posledni mesic ???
100 metru ?????

a diky za dukaz ze si jeste vetsi srab nez onenn major z zelezneho krize.

aport a haf.

Azor

06. 05. 2025, 12:02

Czertik.
"proc si myslis ze v 53 komunisti delali menovou reformu ? protoze zbankrotovaly.
proc se podobne menove reformy nedely nikde na zapade po valce ? cim to vysetlis ty "experte" ?

Promiňte mi to,ale jste jen prostý hlupáček !!
U nás byly dvě reformy.kdy že byla ta první(po 2.válce)???
A že na západě nebyly???? Prostě hlupáček !!
Co bylo v Belgii,NSR,atd.

"O nikým nevyhlášené, ale fakticky proběhlé druhé měnové reformě po listopadu 1989, kdy jen v roce 1991 vzrostla inflace o 54,6 %, případně o právě probíhající třetí měnové reformě, kdy – vezmeme-li za základ rok 2015 jako 100 %, tak se cenová hladina ke konci tohoto roku v kumulaci minulých let zvedne nejméně na 150 % - se kupodivu moc nemluví. Asi se to mediálnímu mainstreamu moc nehodí do krámu."
http://www.stripkyzesveta.cz/public/img/stripky/menova_reforma_.pdf

Toto je počteníčko -
https://www.mesto-bohumin.cz/cz/odpovedi/novinove-clanky/27467-zapotocky-vs-klaus-aneb-kdo-vzal-lidem-vic.html

https://domaci.hn.cz/c1-60027680-zapotocky-vs-klaus-aneb-kdo-vzal-lidem-vic

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/za-rok-prisla-koruna-o-skoro-90-procent-hodnoty-od-prvni-dev/r~a51e8ffa31ee11ea926e0cc47ab5f122/

Pepík Knedlík

03. 05. 2025, 19:20

Velká škoda, že na l ukronacisty Češi nesbiraji víčka z pět flasek, to by jich v Česku bylo fakt malo. Ukraine people go home ...

JanČejka

04. 05. 2025, 13:12

Knedlík

Velká škoda je, že jsi se kdy vůbec narodil... Hlupáku, šermuješ tu s výrazy, kterým ani nerozumíš, jeom proto, že někdo podporuje napadaného z něj děláš něco míň než jsi ty. Jsi nechutný, egoistický, tupý póvl.

Azor

04. 05. 2025, 14:34

JanČejka.

Knedlík.

"šermuješ tu s výrazy, kterým ani nerozumíš, jeom proto, že někdo podporuje napadaného"

Nevšiml jsem si,že by jste podporoval napadeného - DLR a LLR.

"Válka nezačala v roce 2022, ale v roce 2014, kdy Spojené státy zahájily státní převrat proti legálně zvolenému prezidentovi Ukrajiny a bylo možné ji mnohokrát odvrátit. Ale Washington a Londýn chtěly válku, ne proto, že by věřily, že Ukrajina může zvítězit nad Ruskem, ale proto, že chtěly Rusku maximálně ublížit. Ukrajinci za to museli zaplatit v podobě statisíců mrtvých a dokonce statisíců zraněných, stejně jako zničenou ekonomikou a zdecimovanou zemí."

https://steigan.no/2025/02/tre-ar-etter-invasjonen-har-russland-vunnet-krigen-og-vesten-tapt/

JanČejka

04. 05. 2025, 14:41

Azor

Jdi do prdele už ty trolle zkurvenej a nereaguj furt jak trapák pod všechno co napíšu, demente vypatlanej. Nezajímá mě tvůj názor ani co píšeš, chápeš to? Ode mě už se žádné konstruktivní diskuze nedočkáš, ty proruský, vypatlaný, zdiskreditovaný idiote, běž otravovat jinam.

Azor

04. 05. 2025, 14:50

JanČejka.
"ty proruský, vypatlaný, zdiskreditovaný idiote,"


Kde schází argumenty,přichází ke slovu hrubost a síla.

Salut.

JanČejka

04. 05. 2025, 15:21

Azor

Haha, ty hloupý blbečku s IQ houpacího koně. Já bych tě argumentačně roznesl pokaždé, když bych chtěl, ale diskuze s tebou je o HOVNĚ, protože jsi proruský lhář a tupoun! Pohrdám tebou a podle toho s tebou i jednám a ty si to vyložíš tím, jako, že na tebe nestačím? :D Co jsi za omezeného debila mi řekni?

Pochop, ty hloupý idiote, že s tebou NECHCI vést konstruktivní dialog, protože NECHCI! Ne, protože mi něco schází, nebo, že bych "nemohl" či neuměl. Ty tovje sračky jsou snadno napadnutelné a když už ti dojdou vlastní slova, dokážeš jen kopírovat komentáře jiných diskutujícíh, ty CHUDAKU. Si nic nenamlouvej, ty strarej, bolševickej, tupej píčáku.

JanČejka

04. 05. 2025, 15:26

Azor

Jsi jen debilní, znuděný, bolševický staroch co tu zaplevelí diskuzi hromadou dezinformací a hovadin z proruských webů, pak se strašně diví tomu, že jsou proruské, protože ti tam přeci píší "pravdu" jelikož tomu chceš věřit) a žádá ostatní, aby mu ty hovadiny vyvraceli. A když ti ty kraviny vyvrátím, znemožním tvůj komentář a ukážu ti jaký jsi ulhanec, tak za chvíli napíšeš další a další a další a další. Nevezmeš si vůbec žádné ponaučení z toho co děláš, odkud čepráš apod. zkoušíš to, dokud by ti to alespoň jednou nevyšlo a alespoň jednou bys neměl pravdu. A když ti někdo napíše, že už tu tvojí hru s tebou hrát nebude, tak mu napíšeš, že mu "chybí argumenty". Ty jsi čurák, jinak to nemůžu říct, tupá hlavo. S tebou je jakákoliv diskuze ztráta času, prahneš po nějakém uznání, které ti ale člověk, který v sobě má byť jen špetku objektivity a touze po spravedlnosti a pravdě prostě dát nemůže. Protože ty jsi zkrátka lhář, manipulátor a proruský fanatik a mel si tu co chceš blbečku, už ti na to nebudu reagovat.

Pepík Knedlík

03. 05. 2025, 18:44

Teď, já se nestačím divít. Ukronacistum - Slovani se nasypalo z Českyhoho rozpočtu na vojenskou i humanitární pomoc 283 na miliard korun do baderostánu a 200 miliard korun ty banderovci dostali na různých sociálních dávkách. Na úkor těch Slovanů z UA se omezila lékařska i sociální pomoc. Tahnete zpět ukačka i s Čejko.

Czertik

03. 05. 2025, 18:53

knedle ss

a kolik by cesko muselo platit, pokud by rusko provedlo inazi do cr ?

a je velka skoda ze se nesebrala socialka a lekarka pece takovym ruskym zradcum jako ses ty.

Azor

03. 05. 2025, 19:15

Czertik.
"a kolik by cesko muselo platit, pokud by rusko provedlo inazi do cr ?"

Zase to vaše kdyby???
Pokud by jste se nenarodil,kolik že by jste napsal sem článků?????

Salut.

Pepík Knedlík

03. 05. 2025, 19:28

Nikito
Co se furt dáváš Rusko.
Když dám poměr Ukrains a Rusko, tak vítězí Rus. Ukačka znám 30 let a Rusaky taky. Rozdíl je nepomerny asi jako Audi g7 a Cadillac Escalade a ten si možná koupím.

Czertik

04. 05. 2025, 11:22

rexik

a kdyby se nenarodil ty, kolik by to usetrilo casu a prumerna inteligence na emi by se zvysila.

knedle

skoda ze ti nejdou sebrat penize od statu a davat ukrajincum, bylo by to spravedlive podle toho jak tady porad brecis a pises.

Azor

04. 05. 2025, 14:53

Czertik.
"a kdyby se nenarodil ty, kolik by to usetrilo casu a prumerna inteligence na emi by se zvysila."

Tak to nevím,zkuste to vypočítat. Prý jste dobrý počtář.
Jen bych si dal pozor,aby to někdo nespočítal vám.

Salut.

Slavoslav

04. 05. 2025, 06:00

vzdy ma pobavi ked byvala guma co cely zivot hovno robila a velku cas produktivneho veku dalej vyziera statnu popdoru v podobe vysluhoveho trepe o darmozracoch

Azor

04. 05. 2025, 14:58

Slavoslav.
"vzdy ma pobavi ked byvala guma co cely zivot hovno robila a velku cas produktivneho veku dalej vyziera statnu popdoru v podobe vysluhoveho trepe o darmozracoch"

O "darmožroutech"se takto vyjadřovali v nacistickém Německu když likvidovali nemouhoucí i nvalidy,i ty v psych.léčebnách.

Ohledně výsluh,tak na to byl odhlasován v parlamentu zákon.Můžete si tak max stěžovat u ních.
Píšu to proto že
i kdyby jste tím myslel Czertika.

Salut.

Slavoslav

04. 05. 2025, 18:37

Azor

no vsak to Kludne Pepikovi ktory kritizuje pomoc ludom v nudzi vysvetli, ze sa chova ako nacek. Naviac to robi na zakaldne narodonosti - nacionalizmus. Ba dokonca ide do takych detailov, ze poukzauje na Slovanov kde naznacuje, ze sa maju ludia ako on horsie vdaka nim.

Ale blbec tvojho formatu zas nepochopi ironiu toho ako si si nasral do ust a svojho podporovatela z fora de facto nazval nackom

Azor

04. 05. 2025, 22:10

Slavoslav.
" Naviac to robi na zakaldne narodonosti - nacionalizmus."

A vy to děláte jako intrnacinalista??? Tak jako Trockij?? Národ je vám ukradený???

Pepík Knedlík má svůj názor.
S některými věcmi s ním souhlasím.např.jak se ˇadministrativa ČSR zachovala k lidem Německé národnosti v době krize.I to že bylo dost mrtvých na jejich straně,střelbou, na rozkaz koho??To bylo za toho pro vás výborného kapitalismu,že????

" Kdo horuje pro kapitalismus s tzv.lidskou tváří. Ta tam skutečně je, ale je to tvář mrtvého!"

Vám nevadí(neuvědomujete si to - blahoslavení chudí duchem)že tady je diktatůra,viz -

"Skutečná osobní svoboda jedince nemůže existovat bez ekonomické jistoty a nezávislosti. Lidé, kteří trpí hlady, a jsou bez práce, se stávají stavebními kameny, ze kterých diktátoři budují své režimy."
F.D.Roosewelt

Salut.

Slavoslav

05. 05. 2025, 01:16

cokel

to nie je moj prpblem, ze si pepika nazval nackom a teraz to okecavas

JanČejka

04. 05. 2025, 13:14

Knedlík

Kdo si myslíš ty tupá hlavo s IQ houpacího koně, že ty splašky co tu píšeš bude brát vážně? Jsi jako malej spratek, co vždy vyloudí nějakou bezvýznamnou, urážlivou hovadinu bez jediného smyslu. Je trollíš nic podstatného tu neděláš. A neustále si mě bereš do své nevymáchané huby, protože víš, že v argumentační diskuzi na mě nestačí. Slabochu, ubohý, směšný.

JanČejka

04. 05. 2025, 13:17

Toupá hlava Knedlík

Navíc, já jsem se tu ty drzý šmejde narodil. K Ukrajincům jsem nikdy neměl nějaký pozitivní vztah a z pracovního prostředí jen negativní. Ale na rozdíl od tebe dokážu rozeznat dobro od zla, ty Čechonacisto, hloupý, nevzdělaný, zdegenerovaný. Ještě se taková inteligenční stoka národa jako jsi ty bude pasovat do pozice, kdy bude někoho vyhazovat. Kdo by tě tu ty póvle živil? Víš kolik na sráče jako jsi ty platím z daní? Tak zavři tu svou nevymáchanou tlamu, spodino hnusná, ubohá, která si mě při každé příležitosti bere do ržky, protože jsem z něj udělal debila a lháře. Kterým jsi!

Pepík Knedlík

03. 05. 2025, 18:35

Jak ohodnotit ukronavistivkou akci proti Rusku! Asi tak když vypustím bazén. Výměna vody cca 1000 Kč a ukrajinsky ztráty asi stejný v dolarech na ukačko, ale na osobu. V podstatě je to stejný, ukáček a rusáku je jako sraček. Ovšem stále mi chybí ta ruská nadvláda a obladniti Oděsy. Kde je chyba pane Putine?

JanČejka

04. 05. 2025, 13:18

Knedlík

Co komentář to tupost, ty vypatlaný trolle, na co sem vůbec píšeš ty sovje slinty? Jakou mají ty tvoje duševní výrony význam? Co si z těch tvých zbytečných štěků někdo může odnést ty vypatlaný trollící nesmysle? Přemýšlšl jsi někdy nad tím, jaký jsi zbytečný debil?

Metrousek

03. 05. 2025, 16:25

To se to píše od počítače a po akci. Ukrajinci se museli pokusit změnit průběh války, protože ani se všemi silami nemohli bránit mnohem silnějšímu agresorovi, a válka se zasekla. Je mi líto těch kluků, ale zřejmě by zemřeli také, jenom o něco později. Prostě to vyšlo tak napůl, ale tak to asi vyjít muselo.

Czertik

03. 05. 2025, 18:55

ono by stacilo aby zapad vice podporoval ukrajinu, ale do toho se evrope nijak moc nechce, resp. vice nechce.

Czertik

03. 05. 2025, 14:13

nhodou ona operace mela uspech, staci se podivat na ztaty ukrajincu a na ztat rusu.

uvidime jak to bude se severokorejci kdyz uz kursk je v ruskych rukou. budou bojovat na fronte, nebo jen hlidat hranice ?

je mozne, ze kdyby invaze neprobehla, tak by fronta stabilizovala , ale to nevylucuje ze by rusove pozdeji nebyly vice uspecni jinde nez kdyz byla invaze u kursku.

je nesporny fakt, ze kusrka invaze prinutila rusko nasadit svoji nejmodernejsi techniku prave proti kursku, spolu s nejvetsimi pocty techniky.

ja bych tu peraci tak pesimisticky nevidel.

Karlos

03. 05. 2025, 14:09

Čejko, ty jsi :flag_ua:idiot

JanČejka

03. 05. 2025, 14:11

Jdi do háje ty ubohý trolle, osle bez názoru, co sem leze jen urážet. Anonymní srábku

JanČejka

03. 05. 2025, 14:03

Se základní myšlenkou článku a toho, že operace toho mnoho pozitivního Ukrajincům nepřinesla lze souhlasit.

Pozitiva ofenzivy:

Moment překvapení, velký počet zajatých ruských vojáků na počátku operace - 2 tisíce.

Velký počet vyřazených jednotek, které se ještě nestihly konsolidovat k obraně ani k útoku, např. zásah kolony u vesnice Oktyabrskoye, kde bylo zdemolováno 14 vojenských vozidel Rusů raketami Himars s kazetovou municí, útok byl jedním z nejkrvavějších jednorázových zásahů za celou válku (na místě zahynulo 400 - 700 vojáků RF).

Získání ruského území a ukázka toho, že Ukrajinci dokáží vést a efektivně plánovat i větší ofenzivy

JanČejka

03. 05. 2025, 14:04

Negativa ofenzivy:

Oslabení obrany Donbasu – Kvůli přesunu sil do Kurské oblasti Rusko získalo výhodu v Donbasu, kde pokračovalo v postupu, dislokace ruských jednotek (záměr ofenzivy) z Donbasu Ukrajincům nevyšla. Naopak Ukrajinci svou ofenzívou ještě více do konfliktu vtáhli Severokorejce, kteří poskytli kromě zbraní i své elitní jednotky.

JanČejka

03. 05. 2025, 14:06

Zbytek dopíšu později, protože zde opět vyskakuje obvyklá chyba

JanČejka

03. 05. 2025, 14:14

Logistické problémy – Ukrajinské jednotky musely udržovat dlouhou frontovou linii, což zvýšilo nároky na zásobování a obranu. Logistika byla nedostatečná, jelikož do oblasti vede pouze jediná zpevněná cesta (zbytek jsou malé polní cesty nevhodné pro zásobování), to ani neumožňovalo útok více rozvinout (to byl i důvod, proč zde Rusové útok nečekali).

JanČejka

03. 05. 2025, 14:14

Nejasný strategický přínos – Někteří analytici tvrdí, že operace mohla být efektivnější jako krátkodobý nájezd, místo dlouhodobého držení území s čímž se ztotožňuji. Ve chvíli, kdy Rusové konsolidovali své síly a přešli do protiútoku nemělo cenu oblast držet. Logistické trasy ukrajinců byly neustále vystavené nálety dronů, byl problém dostat k jednotkám v první linii vše co potřebovali (Rusové dost efektivně využívali drony s optickými kabely a narušovali logistiku) a těm nezbylo pod náporem Rusů nic jiného, než se postupně stahovat a oblast tak zmenšovat. Ukrajinci byli sice schopni nějakou dobu odrážet vlny techniky a lidí, ale jen po omezenou dobu, než jim došli zásoby.

Ústup - Ústup přišel (jako obvykle) příliš pozdě, když byl výběžek už příliš malý a těsný, to zapříčinilo velké lidské i materiální ztráty při stahování jednotek, kolem 1000 Ukrajinců bylo během celé operace zajato.

Ztráty - Bilance ztrát v Kurksu byla pro Ukrajince od začátku výhodná. Zpočátku se jim dařilo způsobovat Rusům větší ztráty, než sami utrpěli, čím déle ale ve výběžku byli, tím byl tento poměr horší. Na začátku ofenzívy (i kvůli zásahům některých vybraných objektů kde sídlily ruské posádky) byl tento poměr 1:5-1:7 v jejich prospěch, v současnosti (Ukrajinci již drží jen úzké pásmo ruského území) je tento poměr pouze 1:2 u lidí a jen 1:1,33 u techniky.

Czertik

03. 05. 2025, 17:34

cejka

na to, aby ona oblast byla drzena byla prilis mala, bud se ji meli ukrajinci snazit rozsirit, coz by zmirnilo logisticke a jine problemy, nebo se stahnout po koplunti rusu do kouli.

ale je pravda, ze dokud kursk byl, nutil rusy nasazovat nejlepsi lidi a techniku tady a ta pak nebyla jinde na fronte.

JanČejka

03. 05. 2025, 14:15

Celková bilance ztrát

Ruské ztráty: Kolem 16 tisíc, z toho 5 tisíc mrtvých a přes 10 tisíc zraněných a kolem tisícovky zajatých Rusů, přes 600 mrtvých a přes 4 tisíce zraněných Severokorejců (z toho polovina těžce).

Ukrajinské ztráty: Kolem 12 tisíc, z toho 4 tisíce padlých, 7 tisíc zraněných a tisíc zajatých
Nutno také podotknout, že Ukrajinci využili k útoku v zásadě to nejlepší co pro ofenzivu měli a to jak techniky, tak lidí, tudíž je pro ně tato ztráta o to horší.

JanČejka

03. 05. 2025, 14:17

Ztráty techniky na straně Ruska jsou:
104 tanků
575 obrněných bojových vozidel
1 104 vozidel (logistická vozidla)
330 dělostřeleckých systémů (samohybné, tažné houfnice, minomety apod.)
12 raketometů
12 systémů protivzdušné obrany
1 letadlo
3 vrtulníky
859 dronů
32 kusů speciální techniky

Ukrajinské ztráty:

Tanky: přibližně 55 kusů (včetně Leopard 2A6, M-1 Abrams, T-80)
Obrněná bojová vozidla: kolem 320 kusů (M-2 Bradley, BMP-2, BTR-4)
Nákladní automobily: přibližně 750 kusů (zásobovací a logistická vozidla)
Dělostřelecké systémy: kolem 210 kusů (samohybné houfnice, tažené kanóny)
Raketomety: přibližně 18 kusů (HIMARS, BM-21 Grad)
Systémy protivzdušné obrany: kolem 14 kusů (NASAMS, Buk-M1)
Letadla: 1 kus (pravděpodobně Su-27)
Vrtulníky: 3 kusy (Mi-8, Mi-24)
Drony: přibližně 680 kusů (průzkumné a útočné drony)
Speciální technika: 27 kusů (ženijní stroje, velitelská vozidla)

JanČejka

03. 05. 2025, 14:19

Z poměru ztrát je tedy jasné, že takový typ boje je pro ukrajinskou stranu neudržitelný¨a nevýhodný, jelikož ztráty techniky jsou na 1/2 až 3/4 těch ruských (u raketometů dokonce vyšší) a lidské ztráty jsou jen o něco nižší, než ruské.
Čerpal jsem jak z Oryxu (kde jsou vizuálně potvrzené ztráty poměrně dost nízké), tak z dostupných zpravodajských informací (hlavně Institut pro studium války). Vyhnul jsem se konstatování jak ruského, tak ukrajinského ministerstva obrany, na což tu máme jiné experty...

Šebesta

03. 05. 2025, 17:28

Čejka. S vaším hodnocením lze souhlasit. Je dobré když se najde někdo kdo má zdravý rozum a vnímá vše seriózně. Máte palec nahoru.

Azor

03. 05. 2025, 12:24

" Zůstává otázka: měl tento útok smysl, nebo šlo o zbytečné plýtvání silami, které mohly chybět jinde?"

A který že "analytik" toto ví??

Jak se to říká?,Tonoucí se stébla(teď už zlomené)chytá.
To proč ten útok byl v Kursku veden bylo z více rovin.
Z vnitřního - ukázat lidem na ukrajině,že na tom není armáda špatně a tím i podpora ukrajinské společnost.
Ale předevší ukázat obraz(co jeeště dokáží)před západem(nějak tu pomoc si musíme zasložit - politici a aby to prodali i svým občanům,když je okrádají aby tolik nevrčeli.
Další rovina,spoléhání se ne ruskou 5 kolonu (Gerasimov jak lhal veřejně Putinovi)která díky vnitřní zradě,umožní(což se do jisté míry stalo)postup do Kurské oblasti.Viz tak jak 5.kolona voj. prokuratůra nechala zavřít a pak soud generála Popova odsoudil
na pět let natvrdo
a jeho „spoluviníka“ na čtyři roky.
Je nutné připomenout,
že tento soud je absolutní fraška,
že se v průběhu vyšetřování
a nekonečných státní ukázalo,
že celá ta trestní věc proti
generálu Popovu je zfalšovaná
a to od prvního do posledního písmene i se všemi háčky, tečkami a čárkami!
Že to všechno bylo zfalšováno!!! Všechna ta obvinění byla v podstatě zcela vyvrácena na úrovni toho soudu.
A z druhé strany Rusko uvnitř destabilizovala svou sazbou 21% Nabiullinova.
Důležitá rovina byla, snaha obsadit Kurskou jad.elektrárnu na vydírání Ruska.A proto zkušené jednotky a tolik západních zbraní.
A co že "hrdinové" ukrajinské armády taky dělalají?? -

"The New York Times upozornil na drastické video, ve kterém údajně ukrajinští vojáci střílí do ležících zřejmě ruských zajatců. Vše si natáčí a po zastřelení posledního muže bouřlivě slaví. The New York Times dodal, že záběry jsou ověřené.
https://t.me/voenacher/14106

Nebo toto -
"Ruské jednotky našly v Kurské oblasti v jedné osadě hromadné popraviště,
kde na dvou hromadách několik desítek metrů od sebe byla nalezena tlející a rozkládající se těla původních ruských obyvatel, které vojáci ukrajinské armády postříleli.
A to jak dospělých, tak dětí."
https://aeronet.news/wp-content/uploads/KidsVictimsKursk720.mp4?_=1

A toto vše (především )pod vedením britské armády a i MI-6

A výsledek ??? - "Mysleli jsme to dobře a dopadlo to jako obyčejně"

JanČejka

03. 05. 2025, 14:02

Azor
Jsi fakt strašný ubožák...

Azor

03. 05. 2025, 14:49

Jan Čejka.
"Jsi fakt strašný ubožák..."

A v čem to vidíte??
Asi víte že "nejhnusnější"(podle západu)propaganda,je ta pravdivá.

V čem jsem lhal??Pokud ano,tak na to(na podkladě faktů) poukažte.Zkusíte to??

Pro vás je důležitější " - kdo to píše,nebo co píše" ????
To ohledně Aeronetu co vložil něčí video.

Není náhodou aeronet registrovaný v USA??? Tak jako ten - Institut pro studium války?????Apropó - kdo pak tu nezisková organizaci sídlící ve Washingtonu,platí???

Neznáte pořekadlo - "čí chleba jíš,toho píseň zpívej" kdo pak jí tím"chlebem" krmí????? A hlavně, co za to chce ! ! !

Salut.

JanČejka

03. 05. 2025, 15:15

Azor

Je vtipný, jak se vždy tak rozvášníš. :D Ty neuznáváš nic jako racionalitu a pravdu. Plaveš v tom svém guláši konspirací, které vydáváš za fakta a tváříš se jako odborník za slovo vzatý, ale jsi jen dezinformátor, konspirační teoretik (velmi špatný) a propagandista.
Zvláštní, že ruské propagandy máš plnou kedlubnu, ačkoliv je až trapně průhledná (neútočíme na civilisty, všechny masakry si ukrajinci udělali sami aj. žblebty).

Jen malý dodatek, ty tu fakt chceš srovnávat ISW s Aeronetem? Fakt jsi až takové dno?

Navíc si pleteš leteckou společnost s propagandistickým webem (Aeronet Worldwide a AE news), ty jsi fakt s míchu. :D. Je neskutečné, že se tu bavím s takovým vrcholným ubožákem, co čerpá z AE news, považuje to za normální a ještě se tím ohání.

,,Aeronet (nebo AE News) je anonymně provozovaný web. Podle dostupných informací jeho provozovatelé tvrdí, že jsou českými a slovenskými krajany žijícími v Nizozemsku, Rusku a USA. Doména byla dříve spravována anonymní službou Domains by Proxy z Arizony, která umožňuje skrytí identity držitele. Po zablokování se web přesunul na novou doménu, ale jeho přesná registrace zůstává nejasná."

Už mě nebaví tě neustále opravovat, fakt jsi tak strašně hloupý, v každém komentáři buď píšeš lži, nebo neznalosti. Šíříš tu ruskou propagandu a čerpáš z těch nejhorších podvratných webů v ČR. Co jsi proboha zač, kde bereš tolik času na to abys tu tohle psal a že ti vůbec nedochází jak je to ubohé, neobjektivní a trapně, lživě průhledné.
Navíc mě znovu žádáš abych z tebe udělal lháře, (což jsem z tebe udělal už několikrát, např. tvoje zoufalé konspirace přistání na Měsíci, kde jsi se úmyslně vyhýbal všemu co jsem ti dokázal a pořád si jel ten svůj tupý, jednostranný monoglo plný nesmyslných konspirací a lží) s tím, že se s tebou budu točit v nekončeném dialogu, kde budeš odmítat cokoliv z toho co ti píšu. Ty nejsi normální...
Jen je mi opravdu moc líto těch, kteří tu s trollem jako ty tráví čas... Na tvou následnou odpověď nereaguji, protože ty nevedeš dialog, ale monolog...

Azor

03. 05. 2025, 18:24

JanČejka.
" Na tvou následnou odpověď nereaguji, protože ty nevedeš dialog, ale monolog..."

Nechme na čtenářích tohoto webu.zda má stejný pocit z mých příspěvků(jako vy).A nebo zda ho má jiný, či opačný.
"Podle sebe soudím tebe" aniž by si to ten dotyčný uvědomil.

Vaše odpověď připomíná - to co říkám, - Toto je pravda a kdo tomu nevěří,je vůl.
Takto se podle vás lidí docházejí k pravdě???

A jak tak koukám,tak jste ty vaše slova -nic než slova - nepodložil (nevyvrátil) žádným faktem,to co jsem napsal v příspěvku.

A něco o vás vypovídá,když jsem při otázce ohledně aeronetu,zda nebyla jeho registrace v USA,tak jste to potvrdil vy sám!!

Apropó,co to je propaganda??? A co tu svými články propagujete vy??Nebo že by to tak nebylo??

Na tu wiki (kde jste mne obvinil)jste už zapomněl??

Na to jaký měl skafandr(jeho podrážka)Amstrong a jaká že byla ta jeho stopa na "měsíci",taky nic?? A kam schoval Sehepard tu golfovou hůl? Jak že to měli se záchodem??? Ta WTC 7 spadla strachem??? Kovid byl z Netopíra??
Jen pro připomenutí,toto -

"Mike Pompeo sdělil před časem (duben 2019) v Texasu na jedné z tamnějších univerzit , když charakterizoval US politiku slovy „Lhali jsme, podváděli jsme a kradli jsme“. Za taková slova američané zásadně svým ministrům tleskají."
https://www.youtube.com/watch?v=6RmEsPE7iq0

Vy také tomuto tleskáte?????

A co toto -
"První ukázku tajných vládních materiálů známých jako Pentagon Papers zveřejnil list The New York Times. V kostce shrnuto ukazovaly výňatky z utajených dokumentů, že všichni američtí prezidenti a všechny jejich vlády ohledně intervence a války ve Vietnamu především lhali. A od samého počátku si mysleli, že válku nelze vyhrát. Přesto do Vietnamu posílali další a další vojáky, připravovali další a další bombardování."
https://www.nytimes.com/2021/06/09/us/pentagon-papers-vietnam-war.html

A jak je to v evropě??? -

"Maďarský vůdce se přiznal ke lži
Maďarský premiér čelí výzvám k rezignaci poté, co přiznal, že kolegům řekl, že jeho vláda „lhala celý poslední rok a půl“.

https://www.aljazeera.com/news/2006/9/18/hungarian-leader-admits-to-lying

"Zvláštní, že ruské propagandy máš plnou kedlubnu, ačkoliv je až trapně průhledná (neútočíme na civilisty, všechny masakry si ukrajinci udělali sami aj. žblebty)."

Jak se útočí na civilisty ,tak se koukněte na Gazu,Vietnam,Korea,Irak(Mosul)Syrie(Rakka),Lybie,atd

500 000 dětí v Iráku.
"odpověď Maddeleine Albrightové („Ano, stálo to za to!“) na otázku Lesley Stahlové v televizním interview v květnu 1996, zda se jí zdála cena půl milionu mrtvých iráckých dětí coby obětí sankcí přijatelná, aby američtí chlapci nemuseli znovu narukovat do Iráku?! "
https://www.youtube.com/watch?v=7rO9R9oxFuA


"V podstatě za každého amerického prezidenta od začátku minulého století Spojené státy zahájily (nebo vyvolaly) „horké“ války v různých částech světa. Podle čínských expertů jen v letech 1945 až 2001 Spojené státy zahájily"

http://english.scio.gov.cn/m/chinavoices/2021-04/09/content_77391490.htm

https://news.rambler.ru/world/46196916-v-kitae-poschitali-kolichestvo-razvyazannyh-ssha-voyn-posle-vtoroy-mirovoy/
201 ozbrojených konfliktů z 248, ke kterým došlo ve 153 oblastech světa od konce druhé světové války. A kolik z nich se v tomto století rozhořelo? Obzvláště po zhroucení věží Světového obchodního centra 11. září 2001 z podnětu Washingtonu. – Afghánistán, Irák, Sýrie, Kamerun, Libye, Libanon...


4,5 milionu lidí přišlo o život kvůli válkám zahájeným Spojenými státy od útoků z
11.září 2001, podle zprávy Brownovy univerzity zveřejněné 20.května 2023.

https://www.agoravox.fr/actualites/international/article/bilan-des-guerres-americaines-249127


A toto je propaganda čí???? Ruská???


Salut.

Pepík Knedlík

03. 05. 2025, 20:50

Azor
Jan Čejka je místní blbec a zřejmě placený neziskovkou. Jaká to je nevim, ale s Haskem, Trojanem, Hrusinskym, Lipovskym, Polívkou s a tim reziserem Hrebebejkem by mohli skočit do Macochy jako paní Lenka Šimůnková:tulip:, která neuznala a kritizovala postup policie pod Rakusanem.

Azor

03. 05. 2025, 21:51

Pepík Knedlík.
Když mne osočoval,a přirovnával mne k jisté osobě,tak taktně zamlčel vaše jméno.
Takže teď to vidím tak, že ho napíše.A vyleje se na vás jeho frustrace.Možná ve stylu hlavního proudu - konspirátor,dezolát,lež není názor.Ukrajina je demokratická a suverení atd.

JanČejka

04. 05. 2025, 13:20

Knedlík

Zalez už ty trapný trollíci sráči s IQ houpacího koně, který nedokáže nikdy vyplodit nic co by mělo jakoukoliv úroveň. Jseš nechutnej, tupej odpad.

JanČejka

04. 05. 2025, 13:22

Azor

Vy dva ubožáci si můžete podat ruce, jeden tupý troll, druhý vypatlaný propagandista s IQ houpacího koně čerpající z Aerontu a RF propagandistických stránek. Škoda, že se odpad jako jste Vy dva kdy narodil. Celou diskuzi jste zaplevelili jen svými hnusy, lhaním a tupostí.

JanČejka

04. 05. 2025, 13:31

Azor

Na co ses s tím vůbec psal, myslíš si, že to budu číst? :D Marni svůj život dál nesmysly, hlupáku.

JanČejka

04. 05. 2025, 13:33

Knedlík

Jsi bezkonkurenčně ta největší spodina diskuze. Nic do ní nepřinášíš, jen tupě trollíš, protože jsi zjistil, že na diskuzi, kde je zapotřebí analýza, přemýšlení nad tím co píšeš nestačíš. Ale tak je dobře, že jsi se smířil se svou rolí nenávistného, tupého, pomouvavého sráče, ty ubožáku. :)

Azor

04. 05. 2025, 15:12

JanČejka.
"Na co ses s tím vůbec psal, myslíš si, že to budu číst? :D Marni svůj život dál nesmysly, hlupáku."

Na to že si říkáte jak jste oproti jiným lidem inteligentní,tak si vůbec neuvědomujete,že to nepíšu jen pro vás(tak jako pro Czertika)ale i pro jiné čtenáře tohoto webu,kde dostávají jiné informace ode mne a můžou je tak porovnat s těmi vašimi a udělat si tak objektivnější názor.

Vy si neuvědomujete že (tou vulgaritou atd)vytváříte kontraproduktivní politiku,tak jako ty vlády po r.89 co se představují jako demokratické a přitom nechtějí dovolit všeobecné referendum.Dělají ze sebe ty chytřejší a na ostatní se dívají jak,tímto????

A přesně tak se i vy díváte na ty,co mají jiný názor na některé věci, než vy

Salut.

Czertik

03. 05. 2025, 14:23

rexik

vyvsetli nam tenhle paradox, na jedne strane pises ze se v rusku deji politicke procesy, na druhe to popiras, kdyz my piseme o odpurcich putina, ze jejich procesy byly zfalsovane.

toz jak to je ?

a ano, je skoda ze ze kurskou jadernou elekrtarno nepodarilo obsadit, ta eletrika navic pro ukrajinu by se hodila, po tom, kolik elektaren na ukrajine znicili rusove.

a 21% u sazeb je dle teba zrada ? vyborne, ty bys radeji videl 1% sazeb a 150% inflaci, ze jo ?

kdyz sou zabery overene...jak muzou byt pochyby o tom jestli to sou nebo nejsou ukrajinci ?

vtipne je to, ze vyjma rusu nikdo jiny ony obeti v kursku co meli postrile tukrajinci nevidel.

a ano, rusove invazi mysleli dobre a posrali ji jak obvykle.

Azor

03. 05. 2025, 15:01

Czertik.
"vyvsetli nam tenhle paradox, na jedne strane pises ze se v rusku deji politicke procesy, na druhe to popiras, kdyz my piseme o odpurcich putina, ze jejich procesy byly zfalsovane."

Vy ten paradox máte akorát ve vaší mysli.A to díky tomu že si už nic moc nepamatujete(už jsem o tom psal)a taky díky té vaší nemoci(pouze se mnou)"rusophobia paranoia"

"a 21% u sazeb je dle teba zrada ? vyborne, ty bys radeji videl 1% sazeb a 150% inflaci, ze jo ?"

Víte vůbec co to je inflace??? Oni mají málo zboží a hodně peněz????To znamená nepoměr!!!!

Pokud nerozumíte "ekonomii"(není to věda)tak se pak divíte,co je či není vlastizrada.
Ta úroková míra je politické rozhodnutí,ne jak je na tom ekonomika!!!

Jakou že mají sazbu na západě či v Japonsku????
Vůbec si nedovedete představit,jak by dopadli ty státy, co mají kolem 4 % kdyby to měli jako v Rusku.

Už jsem vám dal odkaz na profesora(doktor ekonomických věd)Katasonova.
Anebo si něco přečtěte od J.Schachse

"vtipne je to, ze vyjma rusu nikdo jiny ony obeti v kursku co meli postrile tukrajinci nevidel."

Banderovci a žoldáci se s tímto(oni si samy takové věci natáčí) na oficiální stránky západního tisku či TV zatím nedostali. Uvidíte v čase, co vyleze na povrch.

Salut.

Czertik

03. 05. 2025, 17:46

rexik

co si nepaltuju ? to co si psal o procesu s navalnym ? dokaz ze onen proces s navalnym nebyl politicky.

nemusim vedet co je infalce (byt to vim). schvalne rexiku, dkazes napsat jaka byla inflace v rusku pred tim nez se zvedly uroky na 21% ? a jake je dnes v rusku ?
zvldnes to, nebo budes jen stekat a stekat ?

a jediny duvod proc by japonci s uroky meli jit na 21% ? jakou ze maji inflaci v japonsku ?

katasanov...ano, to je takovy expert ze by zbrankrotoval i lucembursko a jine nejbohatsi staty planety.

a co kdyz to banderovci na net nedaji ? jenom rusove, s tim jak se na vkontakte chlubili maskrem v buci a jinde ?

aport a haf.