EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Ukrajinská brigáda "Cholodnyj Jar" aneb kyborgové od Doněcku

 26. 04. 2022      kategorie: Zahraniční armády      58 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Když v roce 2014 vypukly boje na východě Ukrajiny, bojovala jednotka ještě coby 93. gardová motostřelecká brigáda po boku 95. aeromobilní brigády ve druhé bitvě o doněcké Prokofievovo letiště. Právě zde příslušníci brigády získali přezdívku “kyborgové” díky tomu, jak houževnatě bojovali. Přezdívka byla zachycena v rádiové komunikaci mezi jednotkami později vzniknuvší samozvané Doněcké lidové republiky. O letiště ukrajinské jednotky bojovaly nakonec 242 dní. Ty, kteří v této bitvě padli, si Ukrajina každoročně připomíná 16. ledna v Den památky ukrajinských kyborgů.

93. samostatná mechanizovaná brigáda "Cholodnyj Jar" je ukrajinskou vševojskovou jednotkou, která se specializuje na boj kombinací pěchotních a obrněných sil. Jde o všestranné uskupení, které je schopné fungovat samostatně, neboť v jeho struktuře jsou začleněné jak lehké, tak těžší zbraně. Jmenovitě protiletadlové, protitankové i protipěchotní elementy, dělostřelectvo a jednotky pro radioelektronický boj, průzkumné a radarové týmy a to vše s podporou pěchoty. Ve znaku v současnosti mají Cholodnojarského orla a dubovou ratolest tedy symboly ukrajinského boje za nezávislost resp. moudrosti, síly a vytrvalosti.

jarFoto: Příslušníci 93. samostatné mechanizované brigády "Cholodnyj Jar" | Ministerstvo obrany Ukrajiny

Svůj původ má útvar v sovětské 93. gardové motostřelecké divizi, která se, kromě jiného, zúčastnila i osvobozování Prahy na konci 2. světové války coby součást 53. armády 2. ukrajinského frontu. Během posledních let studené války sloužila v Maďarsku, odkud byla po rozpadu Sovětského svazu stažena zpět na Ukrajinu. Během roku 1999 proběhlo několik výměnných pobytů mezi 93. divizí a 40. pěší divizí kalifornské Národní gardy v rámci výcviku důstojnického sboru. Mezi lety 1996 a 1999 byla divize restrukturalizována a 1. prosince 2002 došlo k její reorganizaci na brigádu.

V mírových letech, tedy 2001 až 2014 se části divize a později brigády účastnily mírových misí v Iráku, Sieře Leone, Libérii a Libanonu. Po vypuknutí války na Donbase se jednotka od roku 2014 aktivně účastnila bitev o Avdijivku a bránila i Pisky, Ilovajsk a Marinku. Během této doby padlo 198 jejích bojovníků, více než 1000 bylo zraněno a 9 bylo držených jako váleční zajatci.

V listopadu 2015 se 93. gardová brigáda vzdala svého čestného Dvojitého řádu rudé vlajky Kutuzova a Suvorova, ale ponechala si čestné bojové přízvisko "Charkovská". V srpnu 2016 se zbavila i označení "gardová" a své nynější označení 93. samostatná mechanizovaná brigáda "Cholodnyj Jar" získala v roce 2018 ke stoletému výročí ukrajinské války za nezávislost, zároveň se zbavila svého bojového označení "Charkovská". Ještě doplníme, že Cholodnyj Jar byl separatistický pro-ukrajinský stát, který existoval po rozpadu carského Ruska mezi lety 1919 a 1922.

Začátkem roku 2017 byla jednotka přesunuta do Luhanské oblasti, kde působila v rámci "antiteroristické operace", konkrétně se soustředili na oblast okolo bachmutské dálnice, kde se jim povedlo zlikvidovat několik sabotážních skupin a později byla brigáda přesunuta hlouběji do území nikoho na Donbase u městečka Krymske. Tam vybudovala opěrné body a zajištovala palebnou převahu nad nepřítelem a lepší obranyschopnost prostoru. Během měsíce se jim povedlo postoupit o 1,5 km vpřed a pozici si udrželi. V říjnu se jednotka po ročním působení vrátila z rotace do svých kasáren ve městě Čerkasy. Během nasazení přišla o 20 bojovníků.

V době od ledna do srpna 2018 působila brigáda opět na Donbase, kde se úspěšně starala o ochranu ukrajinského teritoria v okolí Volnovachy. V prosinci téhož roku se pak přesunula do okolí Avdijivky, kde pomáhala vylepšovat systém opěrných bodů a opevněných stanovišť. Systém se jim povedlo značně rozšířit. Do července 2019 přišla jednotka o dalších pět lidí v boji a v prosinci 2019 se jednotka vrátila do jednoho z předchozích působišť v Bachmutu. Během zhruba sedmi měsíců se jim povedlo zabít 71 vojáků DLR, LLR i Ruska a zničit celkem 26 kusů obrněné techniky včetně několika tanků a zásobovacích vozidel nepřítele. Za dobu své rotace (prosinec 2019 - červenec 2020) přišla brigáda o dalších 9 členů.

V říjnu 2021 pak byli příslušníci 93. samostatné mechanizované brigády mezi prvními jednotkami, které se mohly pochlubit prací s Bayraktary v okolí vesnice Hranitne. Díky dronům se zde povedlo zlikvidovat dělostřeleckou houfnici D-30 i s osádkou, která Hranitne ostřelovala.

Jednotka v současné době poměrně úspěšně bojuje proti ruské armádě v Charkovské oblasti, kde se jí daří zasahovat nejen dělostřelecké pozice, ale také likvidovat zásobovací konvoje. A nebojí se ani ničení tanků, ke kterému používají jak vlastní tankové jednotky, tak také ze Západu dodané Javeliny a NLAW. Mají dokonce i několik potvrzených sestřelů ruských vrtulníku, včetně bitevníku KA-52 protiletadlovým kompletem 9K33 Osa. První zajatí ruští okupanti poté, co jejich jednotky na Ukrajinu vstoupily, byli podle velitele brigády Dmytra Brežinského a ukrajinského ministerstva obrany zachyceni právě bojovníky této jednotky.

6. března zlikvidovali členové jednotky konvoj ruských vozidel u Charkova. Protitankovými střelami Stugna-P zničili čtyři ze sedmi obrněných vozidel, zbytek zapadl do příkopu a byl zabaven.

Brigáda se podílela na bojích u Ochtyrky a 26. března na osvobození Trostaňce. Dále, podle OSINT informací to byla právě 93. brigáda, která zničila jediný prototyp ruského tanku T-80UM2 “Černý orel” a 21.4.2022 hlásila sestřel ruského bitevníku Su-34 kompletem 9K38 Igla.

Současné ztráty neznáme, ale ke konci roku 2020 byl celkový počet padlých členů brigády 298, se dvěma členy nezvěstnými. Sem tam se na sociálních médiích informace o padlých členech objeví, ale z důvodu operačního zabezpečení brigády příspěvky pak často mizí. Za svou obětavost, odvahu a nasazení v boji rusko-ukrajinského konfliktu obdržela brigáda řád Bohdana Chmelnického III. třídy.

Jako zajímavost ještě doplníme, že o 93. samostatné mechanizované brigádě "Cholodnyj Jar" byl v roce 2018 natočený film 93: boj o Ukrajinu, který mapuje cestu jednotky od událostí roku 2014. Další dva díly následovaly v letech 2020 a 2021.

Video: 93: boj o Ukrajinu / YouTube

Zdroj: Válka. Válka se nikdy nemění, uatv.ua

Komentáře

Benever

28. 04. 2022, 16:28

Souhlasím, v pivu sice je pravda, ale nikoliv v tom, co tady blábolí ten kremlobot s německým nickem. Ostatně i kdyby to tak bylo, tak nebudeme prodávat svoje děti do ruského otroctví za plyn. Ja bych ho od hordy nebral ani zadarmo ...

Veritas vincit

28. 04. 2022, 10:23

Im Bier steckt Wahrheit
"Mechci s nemám potřebu ti dávat odkazy na ceny za el. a plyn...."
*
Takže o těch cenách elektřiny a hlavně plynu vůbec nic nevíš a jenom lžeš.
Vycucal sis je z prstu, zahrál si tady na chytrolína a jako správný Slovan se to teď snažíš okecat, abys nevypadal jako úplný blbec. Ubohost. :slight_smile:

"Na burze ji kupujeme zpět 1 kWh za 8 Kč."
*
Distributoři jsou charita. Nakoupí na burze 1 kWh za 8,-Kč a prodávají domácnostem třeba tarif D25d za :
https://www.tzb-info.cz/ceny-paliv-a-energii/14-ceny-elektriny

Veritas vincit

27. 04. 2022, 22:14

Im Bier steckt Wahrheit
"V Cesku vyrábíme elektrinu z jádra za 25 haléřů za kWh a z uhlí za 15 haléřů za kWh. Na burze ji kupujeme zpět 1 kWh za 8 Kč.
S plynem jsme na tom velice špatně a naše zavislost na Rusku je 100%. Nakupujeme za 25 Kc a tolik kritizované Maďarsko za 5 Kč. "
*
Abych ti mohl věřit, musel bys dát odkaz na ceníky ze kterých jsi čerpal.
Díky předem.
V opačném případě je to jenom bolševický blábol.

Veritas vincit

27. 04. 2022, 22:08

Martin23
"Mimochodem o vině nerozhoduje státní zástupce."
*
Nikde nepíšu, že o vině rozhoduje státní zástupce.
(Státnímu zástupci by mohlo stačit pár výtisků z novin, aby obvinil učitelku ze lhaní.)

Už se těším, jak učitelka bude u soudu prokazovat, že se v Kyjevě ten den, kdy lhala žákům nic nedělo a neděje a panuje tam klid a mír. Měl bys jí pomoci ty demagogu. :grin:

Martin23

27. 04. 2022, 07:24

Veritas vincit
Mimochodem o vině nerozhoduje státní zástupce.

A rozhodně bych se nespoléhal na to, že někdo bude za důkaz považovat to, co psaly nějaké noviny. obzvláště v situaci, kdy jsem na Zamini četl v tom týdnu zprávičku, že díky situaci se mají vracet naši úředníci do Kyjeva.

Ale to je přeci úplně jedno. Tady probíhá letitá masivní indoktrinace školství zpolitizovaným neziskovým sektorem, která nemá žádné zákonné opodstatnění a bude se tady pořádat hon na učitele, kteří řeknou svůj názor ve chvíli, kdy učí žáky pracovat s informacemi, kdy nemají informace přejímat z jednoho zdroje?
To nemůže u žádného soudu obstát.

Martin23

27. 04. 2022, 07:15

Rusko zastavuje dodávky plynu do Polska a Bulharska
Ale prý jsou v pohodě, protože mají plyn v zásobnících.
Tak uvidíme, jak se jim bude v následujícím období dařit.

A pan Fiala zase nažvanil kupu nesmyslů. Pokud se chce zbavit ruského plynu, měl nejdříve roky jednat (pracovat na alternativě) a pak teprve mluvit. No dělá to zase opačně, takže je možné, že nám Rusko plyn taky co nevidět zastaví. A pak jsem zvedav, co se bude dít na politické scéně, protože na té ekonomické bychom do pár měsíců skončili.

Martin23

27. 04. 2022, 07:08

O tom, že paní učitelka vyhraje žaloby týkající se porušení anonymizace její osoby a pomluv do toho nepočítám.

Ona především vyhraje soud se zaměstnavatelem, který jí bude muset uhradit ušlou mzdu, vzniklé škody a bude jí muset vzít zpět.

Nehledě na fakt, že na podzim tady máme obecní volby a tady počítám nastane trochu větší vítr v tom fialovém špatném počasí.

Martin23

27. 04. 2022, 07:04

Jan
To už vám jen dochází dech v té skupině svazáků.
Já žádné autoritářské režimy neobdivuji.
To jen vy tak chápete situaci, kdy se s vámi nechci podílet na boření tohodle státu.

Martin23

27. 04. 2022, 07:02

Marty

Mít mylný názor, neznamená, že lžete. Lhaní je vědomé, ale ne vždy trestné. Každopádně jsem tady morálně nikdy lež neomlouval.

Třeba ve vědě, jsou na jedno správné řešení stovky mylných. Vyloučit nějakou cestu, i to je pokrok a pozitivum.

Bono

27. 04. 2022, 06:45

Marty
Nemam pocit že žiju v totalitě, ale navzdory neustálým opakováním hesel o demokracii a svobodě je tu znát stále častější snaha o omezování svobod ve prospěch "demokracie". (tzn. přiblížení totalitě)

Když se oprostíte od toho kdo to psal - a budete vnímat čistě jen text, ne podvědomou potřebu automaticky nesouhlasit - tak Martin23 má v tom dlouhým elaborátu v podstatě pravdu. Spíš bude problém v míře z každý strany. V obecným měřítku má pravdu M23, nezákonnost má určovat soud, ne nějaká strana/skupina/narychlo slepený vyhlášky a podobně. Mě přijde že vy s V.v. už jdete spíš po konkrétních případech.:thinking:

V.v.
To prokazování a trestání za úmyslnou lež taky neni tak jednoduchý, vlastně je spíš nesmyslný. Spousta lidí je velkou část času vystavena omylům, dojmům nebo třeba manipulacím, že by mohli bejt překvapený z toho, že najednou sedí. Prostě vlivem okolí třeba nemá šanci si to uvědomit. Pro něj je to jen z okolí vytvořenej názor, pro tebe lež. To už zase zavání tim že "pravdu určuje strana!" Toť k jedincům.
Co se ve veřejným prostoru prezentovaných výroků o "pravdě" týká, obzvlášť od veřejně činných osob, souhlas, mělo by se to "hlídat", podávat informaci o autorech. Vydávání "pravdy" by nemělo bejt anonymní. Nadruhou stranu, pokud je autor schopnej prohlásit, že je to jen JEHO názor, už je na ostatních lidech, jak s tou informací naloží a nesmí se to trestat ať je to lež nebo ne. Můžeš mít názor že jsi bojová helikoptéra, a i když je to zjevně lež, trestanej za to bejt nemůžeš. Je to tvoje svoboda na názor.

Samozřejmě, výzvy k násilí a podobný zákonem ošetřený věci se maj řešit podle toho. Zároveň by se mělo hlídat, aby se tyhle zákony nerozšiřovaly o další a další nesmysly na úkor demokracie a svovody.

Marty

26. 04. 2022, 23:03

zvláštní, netušil sem že se nacházíme na lékařském fóru, ale když už sme u toho... necpali náhodou neuspěšně do světa i do svých lidí, rusáci nějakýho Sputnika? :D ale to je asi jedno... :-)

Benever

26. 04. 2022, 22:58

Tak si je nepodporuj, o tvý ruble tu nikdo nestojí. Stačí, že je podpoří slušní lidé. To jsem rád, že vaše rodina je proti očkování. Přirozený výběr je důležitý. Řeknu ti, kdo tady, ale ani nikde jinde na světě, nikdy nic nevybudoval - rusové. Ti totiž umeji dělat všude jen bordel a zatáhnout ostatní k sobě do bahna. Naštěstí už jim zvoní hrana. Brzo ti za to tvoje blábolení budou platit ve vodce a toaleťáku, ale to ti asi vadit nebude, jak tě tak čtu, protože už teď jí máš, jak z praku. Na zdarovje. Promin, že nepíšu azbukou.

Veritas vincit

26. 04. 2022, 20:56

Martin23
Myslím, že přeháníš.
Některé tvé příspěvky vůbec nekomentuju i když by si to zasloužily.

Učitelka možná vyhraje svoji svobodu slova, ale neobhájí své lhaní v zaměstnání, neb tam rozhoduje zaměstnavatel a zákoník práce. Pochybuji, že je například ve Školském zákoně napsáno, že se dětem může lhát. Své bludy může kazat kdekoliv na ulici, ale určitě ne ve škole.
Státnímu zástupci by mohlo stačit pár výtisků novin, kde bude napsáno, že ten den padaly na Kyjev bomby...

262/2006 Sb. Zákon zákoník práce.
§ 55 - Okamžité zrušení pracovního poměru zaměstnavatelem
(1) Zaměstnavatel může výjimečně pracovní poměr okamžitě zrušit jen tehdy,
a) ...
b) porušil-li zaměstnanec povinnost vyplývající z právních předpisů vztahujících se k jím vykonávané práci zvlášť hrubým způsobem.

Je velmi pravděpodobné, že jako učitelka skončila. Kdo by si ji dnes vzal do školy? Jedině nějaký podobný lhář. :slight_smile:

Jan

26. 04. 2022, 20:16

Jářku to mě vždycky pobaví, když se obdivovatelé autoritářských režimů dovolávají demokratických principů, právo na názor a podobně. Milej Martine23, za své kecy kdyby byly proneseny v opačném gardu bys v současném Rusku byl naložen do antonu, prošel bys gumoléčbou a zrovna by ti byl vypsán splatný šek na pár tisíc rublů. Takže buď hodně rád, že se nacházíš tam kde seš a můžeš si tady beztrestně cintat pentli.

Marty

26. 04. 2022, 20:08

Martin23
"To vám skutečně hráblo, že neznáte tyhle zcela zjevné věci, které by měl vědět každý maturant?

A nač čekáš s kafárnou? Tu jste si vymysleli před 25 lety a já byl na diskuzích v IHned u toho. Z havlistů a ODS byla úspěšná a inteligentní kavárna a z oponentů IV. cenová. Tehdy vznikl ten pojem. Kavárnou se chtěli nadřazovat a ono jim to zůstalo."
je mi moc líto, ale nejsem maturant :-) mám pouze výuční list :D a ani nejsem a nikdy jsem nebyl členem žádné politické strany :-)
tak že teoreticky na obhajubu lži vám stačí říct, že ste nevěděl že lžete a potom je to v pořádku.. i morálně? :-)

Martin23

26. 04. 2022, 19:46

Marty
Diskuze je od růže a já v drtivé většině reakcí reaguji na vás a nemám ve zvyku o někom tvrdit, že lže.

Martin23

26. 04. 2022, 19:41

Veritas vincit
Nevím, proč bys to dělal, ale to, že tady každý oponentní názor negativně komentuješ a napadáš diskutéra, to je prostě zjevný fakt.

Všimni si, že i tady jsi to byl ty, kdo vyjem po mně a ne opačně. Jako na drtivé většině diskuzí.

A to se nebavím o tom, že se tady zase vyskytl nějaký neznámý Alfons.

Marty

26. 04. 2022, 19:38

Veritas vincit
předpokládám že ste ty lži prosazoval násilím a upalováním oponentů zde na anonymní internetové diskuzy :D

Martin23

26. 04. 2022, 19:36

Marty
Bohužel pokud mi začneš k mému příspěvku psát něco o rušení zákonů, tak musím trvat na tom, že ti hráblo.

Což ostatně potvrzuješ i tím, že se chytáš toho, že "Každý může činit, co není zákonem zakázáno" a zcela mylně to aplikuješ.

On snad nějaký zákon zakazuje někomu být proruský? Když jsme třeba u těch webů?
Jaký to je zákon? Přitom jste tu proruskost ani nikomu nedokázali, protože to ani vy dokázat nemůžete. To může jen soud, ale o čem by soud rozhodoval, když to žádný zákon nezakazuje?

Ale takle to máte se vším.

Řeknete o někom že lže a chcete jej trestat. BANem, výpovědí z práce, někdy i trestněprávně. Jenže člověk má právo na názor a má dokonce právo i na chybný názor. Lež je trestná jen v několika málo případech. Když ÚMYSLNĚ šířím lži o někom a chci jej poškodit, když lžu ve svědecké výpovědi nebo když záměrně uvedu lži při vyplnění nějakého úředního listu. Ale tyhle lži vám musí dokázat příslušné správní orgány a to za jasně daných okolností. To zase neděláte vy něbo nějaké vámi vytvořené komise.

Ovšem není trestné mít třeba i mylný názor na nějakou událost v politické debatě.

To vám skutečně hráblo, že neznáte tyhle zcela zjevné věci, které by měl vědět každý maturant?

A nač čekáš s kafárnou? Tu jste si vymysleli před 25 lety a já byl na diskuzích v IHned u toho. Z havlistů a ODS byla úspěšná a inteligentní kavárna a z oponentů IV. cenová. Tehdy vznikl ten pojem. Kavárnou se chtěli nadřazovat a ono jim to zůstalo.

Veritas vincit

26. 04. 2022, 19:32

Martin23
"Kadliku zrovna ty, kdyby mohl, tak mě tady upálíš."
*
Proč bych to dělal?
Neznám lepšího jedince pro hledání pravdy, než jsi ty. :slight_smile:

Těm co odešli chyběly asi konkrétní argumenty, nebo lhali.
Pokud sis stačil všimnout, "názory jedna paní povídala" na mě nefungují.
I ty teď "vaříš z vody", aniž bys uvedl jeden konkrétní příklad, že bych tady prosadil nad ostatními nějakou lež.

Marty

26. 04. 2022, 18:51

Martin23
mě hráblo? tak se zase trochu uklidníme, nemyslíte???
1) stále čekám až mi z předchozí diskuze vysvětlíte tu kavárnu
2)četl ste co píšete? ".(3) Každý může činit, co není zákonem zakázáno..." ? tak že když to zákon zakazuje, potom tak činit zřejmě nemuže.
3)zaměnovat pojmy jako je lež a názor, je hodně ohraný
4) až budete svoje občas nemorální postoje a zpusoby vyjadřování znovu obhajovat zájmy občanů této země, laskavě si vzpomeňte že tato země nemá jen jednoho obyvatele, kterým ste vy, je nás tu víc, a například mě, si laskavě do huby neberte :-) taže příště specifikujte které občany země tím myslíte (reakce na  disksy u předchozího článku)

Martin23

26. 04. 2022, 18:46

Benever
On tady nějaký soud označil nějaké weby za proruské a přitom rozhodl, že se tyhle weby dopustily nějakých trestných činů?
Velmi rád se poučím co, kdy kde, jak a proč?

Stát je založen na demokratických hodnotách a nesmí se vázat ani na výlučnou ideologii, jenže tohle vy tady dnes děláte a tohle už začíná smrdět tím, co se dělo ve 30. letech v Německu.

Martin23

26. 04. 2022, 18:37

Kadliku zrovna ty, kdyby mohl, tak mě tady upálíš.
Ty sis nevšiml, že skrze tebe většina těch, cos na ně tady útočils odešla?

Ty jsi etalon svazáka, který lidem vnucuje své názory a snaží se pošlapat ty druhé.
Tady v diskuzích nenajdeš oponentní názor, který bys nekomentoval a nedehonestoval autora.


No a ti, co si myslí, že mají tu moc? No ti již dnes likvidují názorové oponenty tak, že by se za to nestyděli ani bolšáni v 50. letech.

Martin23

26. 04. 2022, 18:32

Marty
Tobě hráblo?
Kdo tady mluví o rušení zákonů? Zákony tady porušuje pětikolka.

Vždyť už to první zablokování 8 webů 25.02. bylo jak sám konstatoval Fiala za hranou.

Listina základních práv a svobod říká jasně:

Článek 1Lidé jsou svobodní a rovní v důstojnosti i v právech. Základní práva a svobody jsou nezadatelné, nezcizitelné, nepromlčitelné a nezrušitelné.Článek 2(1) Stát je založen na demokratických hodnotách a nesmí se vázat ani na výlučnou ideologii, ani na náboženské vyznání.(2) Státní moc lze uplatňovat jen v případech a v mezích stanovených zákonem, a to způsobem, který zákon stanoví.(3) Každý může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá.

Článek 15
(1) Svoboda myšlení, svědomí a náboženského vyznání je zaručena.

Článek 17(1) Svoboda projevu a právo na informace jsou zaručeny.(2) Každý má právo vyjadřovat své názory slovem, písmem, tiskem, obrazem nebo jiným způsobem, jakož i svobodně vyhledávat, přijímat a rozšiřovat ideje a informace bez ohledu na hranice státu.(3) Cenzura je nepřípustná.


++++++++++++++++++

Tohle všechno dnes vládní slouhové a jejich slouhové popírají.
Porušují zákony a snaží se právě dělat to, co mohou činit jen soudy.

Tahle země není ve válečném stavu - jako stavu právním, kterého lze dosáhnout za určitých okolností a po nezbytných úkonech.

To blábolení pětikolky je zcela mimo mísu.

Svoboda nemůže být na 80 nebo 90 procent, svoboda buď je a nebo není.

Cenzura, práskačtví, snaha trestat jiný názor.

Ta učitelka z Prahy 6 své soudy vyhraje, ale za rok, až se tak stane to nebude nikoho zajímat. Přitom se v tom matlal i Gazdík jako ministr, což mu vůbec nepřísluší.
Už ve chvíli, kdy učitelka byla nahrávaná, byl porušen zákon. Pak byla zveřejněna její identita - opět porušen zákon.

Marty

26. 04. 2022, 17:40

Veritas vincit
proč by lež měla být tolerována? proto že se z mnoha důvodů hodí různým zajmovím skupinám, a ohromě se líbí jejich nadšeným a velmi naivním podporovatelům ;-)

Marty

26. 04. 2022, 17:37

Bono
samzřejmě že návrh násilné deportace byl v tomhle případě velká nadsázka ;-) nicméně když budete veřejně schvalovat loupeže, vraždy či unosy, na našem uzemí, i ne politicky motivované, ale čistě kriminální činy, bez dalšího podtextu, také to nebude naplnění práva na svobodné vyjádření, s politicky motivovanými trestnými činy, je tostejné a pokud máte dojem, že zde vládne tak tvrdá totalita, opravdu je na čase si zajet třeba do KLDR poučit se o svobodě slova :-)

Veritas vincit

26. 04. 2022, 17:36

Benever :thumbsup:, Marty :thumbsup:
Sazba za lež by mohla být u soudu od 1 do 10 let a soudy by musely být mnohem rychlejší.
Například lež, že Ukrajinci odešli z obchodu bez placení se dá ověřit dotazem na prodejně během pár minut a za hodinu může už lhář sedět v base...
Neurčení přesného obchodu - odchod do basy, jedna paní povídala - odchod do basy.
Ona by se polovina obyvatel ČR to lhaní velmi rychle odnaučila. :slight_smile:

Nevypínat weby. Psaní článků pod svým jménem, nebo přezdívkou, ale provozovatel s povinností poskytnout údaje o dopisovateli. V případě lhaní rychlá reakce.
Europoslanec za SPD Ivan David -útok v Kramatorsku spáchali Ukrajinci...
Máš důkaz Davide, že to byli Ukrajinci? Nemáš? Rovnou do basy. Vyřízeno během dne...
Nechápu, proč má být lež tolerována. Potom to v ČR vypadá, jako v ruské pomocné škole.:slight_smile:

Bono

26. 04. 2022, 17:23

Marty, Bemever a spol.
Totalita je pořád totalita, ikdyž jsi přesvědčenej že je to "ta správná" totalita... Ať si píše kdo chce na jakej web chce, ale ať si za to nese zodpovědnost. (že stát přes další a další zákazy a omezování už to neni schopnej vymáhat je druhá strana věci) Věřit tomu taky může kdo chce, názory by tu měly bejt taky svobodný. Aspoň je o čem pak diskutovat.

Veritas vincit

26. 04. 2022, 17:17

Martin23
"Ale ono to tak není. Politické strany, vláda, státní orgány, neziskovky a dokonce i vy tady si uzurpujete práva, která vám nepřísluší."
*
A ty si tady uzurpuješ co ??
Ubírá ti tady snad někdo možnost šířit ty tvoje bláboly, ruský klaune ?:smile:

"V podání z listopadu 2015 bylo požádáno o vyjádření k hlasovací pozici České republiky k ruskému návrhu rezoluce 3. výboru 70. Valného shromáždění OSN v boji proti glorifikaci nacismu a neonacismu"
*
V tom návrhu se ovšem nepíše jenom o nacismu a neonacismu, ale...Boj proti glorifikaci nacismu, neonacismu a dalším praktikám, které přispívají k přiživování současných forem rasismu, rasové diskriminace, xenofobie a související nesnášenlivosti: návrh usnesení - Bělorusko, Bolívie (Plurinárodní stát), Čína, Kuba, Korejská lidově demokratická republika,Rovníková Guinea, Eritrea, Indie, Kyrgyzstán, Laoská lidově demokratická republika, Maroko, Nikaragua, Nigérie, Pákistán, Ruská federace, Srí Lanka, Súdán, Syrská arabská republika, Turkmenistán, Venezuela (Bolívarská republika) a Vietnam. "Světová elita svobody a demokracie" :smile:

https://digitallibrary.un.org/record/809848

Marty

26. 04. 2022, 16:23

Benever
taky možnost :-D

Benever

26. 04. 2022, 16:23

A ze všeho nejhorší je, když má někdo mozek jako Tvaroh. To už pak není pomoci....

Benever

26. 04. 2022, 16:19

Ale ne. To já bych nechal ty proruské weby klidně existovat, abychom zachovali svobodu slova přece! Jako mají v tom nádherném rusku s malým r. Jen ty lidi, kteří to píšou bych dal pozavírat, anebo je mohou vyhostit a poslat do jejich země snů. Můžou si tam postavit druhé interhelpo. Hodně štěstí soudruzi!

Marty

26. 04. 2022, 16:04

Tvaroh
je pravda že někteří lidé zde skutečně reagují hystericky :-)

Marty

26. 04. 2022, 15:35

Martin23
pokud se zruší zákony a pravidla, podle čeho budou soudy rozhodovat?

Martin23

26. 04. 2022, 15:17

bombero
Tvaroh- takže jste pro to, ay normálně fungoval web oslavující nacisty, hitlera, zpochybnující koncentráky a holokaust?
Protože já nevidím rozdíl mezi tímto a webem šířícím ruské lži a propagandu

++++++++++++++++++++++++++++

No já bych byl proto, aby o cenzuře, o blokacích, o tom, co je dezinformace rozhodoval soud a to čistě na základě toho, zda se dotyčný dopustil nebo nedopustil trestného činu.

Ale ono to tak není. Politické strany, vláda, státní orgány, neziskovky a dokonce i vy tady si uzurpujete práva, která vám nepřísluší.

Když Ukrajina nebyla samostatný stát, Rusko nebo RF jím byly?

V podání z listopadu 2015 bylo požádáno o vyjádření k hlasovací pozici České republiky k ruskému návrhu rezoluce 3. výboru 70. Valného shromáždění OSN v boji proti glorifikaci nacismu a neonacismu (Combatting glorification of Nazism, neo-Nazism and other practices that contribute to fuelling contemporary forms of racism, racial discrimination, xenophobia and related intolerance).

Zmíněná rezoluce byla přijata v hlasování s výsledkem 126 pro – 4 proti (USA, Kanada, Ukrajina, Palau) – 53 abstencí. K zemím, které se zdržely hlasování, patřily všechny členské státy EU včetně České republiky.

Marty

26. 04. 2022, 14:54

bombero
mnohým místním diskutujícím, by to udělalo radost, značná část těchto webů má ne jen "redakce" s tím souznějící, ale i čtenáře :-D

ZD

26. 04. 2022, 14:42

Česky Národ ras....co jinak

bombero

26. 04. 2022, 13:59

Tvaroh- takže jste pro to, ay normálně fungoval web oslavující nacisty, hitlera, zpochybnující koncentráky a holokaust?
Protože já nevidím rozdíl mezi tímto a webem šířícím ruské lži a propagandu

Vegard

26. 04. 2022, 12:47

Tvaroh existoval samostatny stat Kyjevska Rus v dobe, kdy na uzemi Moskvy byl akorat prales.
A co se tyce otazky, co komu driv patrilo, tak dle tehle logiky by polovina Ruskeho uzemi mela patrit Mongolsku…

JohnBattler

26. 04. 2022, 12:45

Škoda že tu nejdou editovat komentáře.
Takže OPRAVA samozřejmě Srbsko je nechutně proti západně naladěno.

JohnBattler

26. 04. 2022, 12:44

Jako s tou Ukrajinou honem do EU je to podle mě taky blbost a to jsem 100% pro Ukrajinský v této válce. To jsou jenom nějaká gesta jako ty návštěvy v Kyjevě. V prvé řadě po válce se ta země musí nějak ekonomicky vzpamatovat, obnovit samozřejmě za podpory západu a reparací zabavených Rusku a pak se může začít uvažovat o vstupu do EU. Je to hudba daleké budoucnosti.

Koho bych do EU rozhodně nepřijímal je Srbsko. Celá ta země je nechutně pro západně naladěna, je pro ruská a jako téměř jediná v Evropě nezavedla žádné sankce. Jasně potom co se tam stalo v 90.kách chápu proti NATO postoj. Na druhou stranu probíhala tam genocida atd... no to odobíhám od tématu. Prostě Srbsko do EU ne v žádném případně. Zbylé Balkánské země jsou na zvážení a když už vstoupilo Bulharsko nebo Chorvatko tak myslím, že další si to zaslouží v dohledné době.

Tom

26. 04. 2022, 12:35

Tvaroh: České děti mají spíš problém s obezitou než že by jim někdo střílel nad hlavama. Nicméně nikdo Ti v jejich organizování nebrání. Ale ty spíš tak jenom kecat co.

Veritas vincit

26. 04. 2022, 12:18

Tvaroh
"Stále omílaná písnička. Když jsem na vojně videl okupanty Libave ci Mimoni, tak to byli Uzbekove ci Turmeni s Ukrajincema."
*
Hloupé tvrzení bez důkazu.

"Rus skupoval nemovitosti a Ukacka jsme všeobecně brali jako otroky z vychodu."
*
Kdo "my"? IQ houpacího koně v hospodě? :slight_smile:

"Rakousko jednoznačně prohlasilo, že je proti začlenění Ukrajiny do EU. DĚKUJI"
*
O to víc jich zůstane v ČR. :slight_smile:
Ono se ještě ukáže. Ukrajinci si to jistě budou pamatovat a půjdou raději za prací do Německa.Rakušákům zůstanou Syřané. :slight_smile:

Veritas vincit

26. 04. 2022, 12:10

Martin23
"V roce 1968 a dál, tvořili Ukrajinci největší podíl okupantů u nás."
*
Hloupé tvrzení bez jediného důkazu, které se objevilo někdy kolem roku 2006 kdy Ukrajina chtěla podat žádost o přijetí do EU. Pravděpodobně ruská lež. Nikdo stavy a národnosti sovětských okupantů na území Československa nezveřejnil.

"Ale propagandisticky jsou z toho vyviňováni, stejně jako další země, a vše se háže na Rusko."
*
Rozhodnutí k invazi do Československa (1968) padlo v Moskvě.
Velení sovětské okupační armády bylo v Moskvě a ta jak víme leží stále v Rusku. :slight_smile:

"To se pak jeden musí smát, když slyší z TV, jak jsou moderátoři nadšení, že Kličko žil jako kluk v Mimoni. Že jeho otec tady pilotoval vrtulník.
No on už není chápán jako okupant. To by politicky nebylo správné. Okupanti byli jenom Rusové."
*
Kličko st. si v době Sovětského svazu mohl asi tak vybírat, kde bude sloužit.
Okupantem byl Sovětský svaz, tedy Rusko a RF, která se sama a dobrovolně přihlásila, jako nástupnický stát po Sovětském svazu.

bombero

26. 04. 2022, 11:41

makaron 2dny po volbách překvapil. a snad i němci se chytli za nos
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/francie-macron-nemecko-ukrajina-valka-zbrane.A220426_101629_zahranicni_erb/diskuse

Mark

26. 04. 2022, 11:13

https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/3477543-rusko-se-pokusilo-zablokovat-starlink-rychla-reakce-muskova-tymu-prekvapila-i-pentagon

Té bandě dutohlavých teroristů nezbývá nic jiného než nějakým způsobem zlegalizovat u ruského obyvatelstva mobilizací a poslat na Ukrajinu vlny útočících hord bezmozků a doufat v to, že tato taktika zase jednou vyjde, tak jako za te jejích hrdinné velké vlastenecké války. Už je to s jejích "úspěchy" ve speciální vojenské operací opravdu dost trapný, směšný. Ještě pár měsíců bojů a Rusko bude bez armády.

Alda

26. 04. 2022, 11:10

dva nejvetsi politici nemecka prezident i premier jsou placeni z ruska proto to vidi jinak Orban si postavil atomovou elekrarnu a pujcil penize z ruska

Alda

26. 04. 2022, 11:06

Pro Toma pises jak skret nemci chteji suroviny o nic jineho jim nejde rakusaky nechapu a o PutOrbanovy nema cenu psat zradci polityky postavit ke stene a zastrelit jeste ze u nas mame posledni rok prezidenta komouse a ruskeho agenta

Tom

26. 04. 2022, 10:54

John: Obecně souhlas. Bojují ale primárně za sebe, protože o jakekoliv území přijdou na úkor jaderné velmoci to už těžko budou dostávat zpět. Chystaný landlock Ukrajiny je také defacto její zničení. Podpora ze západu a intel od NATO je pro ně důležitý, ale bez odhodlání bránit se by to bylo k ničemu. Držme jim palce, fanděme, ale nezavírejme oči nad tím že třeba pro Maďaři, Rakušáci nebo Němci vidí ten konflikt jinak než pobaltí, Poláci nebo my.

bombero

26. 04. 2022, 10:48

M23- v 68 existoval nějaký samostatný stát ukrajina?Byl to sssr, kdo nás okupoval a rusko se k němu dnes hlásí jako nástupce.Ostatní země VS se do měsíce stáhly zpět, jen rus ru zůstal. A že jich většina pocházela z ukrajiny?podívejte se na mapu a možná vám to dojde proč
že vám stejně nevadí adorace lenina, stalina a nacistů v rusku?
Jj, ale jedete přesně v komunistických praktikách- kličko může za to, že tady jeho táta byl v mimoni.
Tak hlavně kopejte dál za rusáky a omlouvejte je

Martin23

26. 04. 2022, 10:39

Já se s vámi nebudu pouštět do žádných historických debat. Nemělo by to žádný smysl.
Ale do doby, než se Ukrajina stala nástrojem boje západu vůči Rusku, byl Bandera jednoznačně chápán jako válečný zločinec.

Dnes jsou tihle banderovci na Ukrajině ze zákona veterány se všemi výhodami.

A to je důvod, proč se o tom zmiňuji. Doba se začíná měnit.
Tato země se postupně ukrajinizuje a i Armyweb se dost změnil.
Ještě před 10 lety to pro dnešní milce Ukrajiny byly UKáčka.

V roce 1968 a dál, tvořili Ukrajinci největší podíl okupantů u nás. Ale propagandisticky jsou z toho vyviňováni, stejně jako další země, a vše se háže na Rusko.
To se pak jeden musí smát, když slyší z TV, jak jsou moderátoři nadšení, že Kličko žil jako kluk v Mimoni. Že jeho otec tady pilotoval vrtulník.
No on už není chápán jako okupant. To by politicky nebylo správné. Okupanti byli jenom Rusové.

JohnBattler

26. 04. 2022, 10:24

Tom:
Nepřímo brání i jiné státy. Představte si situaci, že by celá válka skončila za týden, Ukrajina kapitulovala a změnil by se tam režim. Podle mě by netrvalo dlouho a Putin by pokračoval dále. NATO by se ukázalo jako slabá a nefunkční organizace.
Nyní Ukrajinci umírají i za nás a díky nim nelze v dohledné době očekávat Ruskou ofenzivu nikde jinde na světe. Nyní už víme, že Ruská armáda zase tak slavná jako vypadala na papíře není. I kdyby válku vyhrála zítra tak pochybuju, že dokáže všechny ztráty z Ukrajinské války nahradit dříve než se ekonomicky zhroutí. Takže díky Ukrajincům bude jinde v Evropě a ve světě v příštích letech mír. Padli za nás.

Veritas vincit

26. 04. 2022, 10:23

Alfons :thumbsup:

Alfons

26. 04. 2022, 10:16

Pro Martin 23  Nebýt sovětské genocidní politiky a rozpoutání světového konfliktu společně s hitlerovským německem a jeho podporou, museli byste si místo Bandery (který mimochodem byl skoro po celou válku v koncentračním táboře) vymyslet někoho jiného.

Martin23

26. 04. 2022, 09:36

Ukrajina každoročně připomíná 16. ledna v Den památky ukrajinských kyborgů.
No a 1. ledna uctívají Ukrajinci Banderu.

liberal shark

26. 04. 2022, 09:25

Já myslel, že přezdívka kyborgové vznikla podle jejich vybavení přístroji pro noční vidění ?

Tom

26. 04. 2022, 09:14

Ukrajinci celou Evropu nebrání, nicméně čím více ruských sil zničí tak tím lépe minimálně pro pobaltí a další státy s výraznou ruskou menšinou. Pro druhou největší armádu na světě je zatím konflikt jedno velké fiasko.

JohnBattler

26. 04. 2022, 09:08

Jsou to hrdinové.
Díky bohu za to, že má Ukrajina takto bojeschopnou armádu a troufnu si tvrdit, že v současnosti se jedná o nejlépe bojeschopnou armádu v Evropě po Ruské. Samozřejmě Británie nebo Francie mají papírově silnější armádu díky mnohem vyspělejší technice, ale zde se bavím řekněmě o lidském faktoru. Dá se říct, že v tuto chvíli brání celou Evropu a jsem rád, že to jsou zrovna Ukrajinci. Musímě je podpořit ze všech sil.