LOADING TOP…

USA žádá o pomoc NATO. Proč však americké lodě proti minám zmizely z Perského zálivu ještě před útokem na Írán

 18. 03. 2026      kategorie: Události      56 komentářů

Napětí v Perském zálivu znovu roste: útoky na tankery, hrozba kladení min a starý známý „úzký krk“ světové energetiky – Hormuzský průliv. V takové chvíli se obvykle nehledají velká slova, ale schopnosti: kdo umí miny najít, kdo je umí zneškodnit a kdo dokáže udržet námořní trasy otevřené i ve chvíli, kdy se situace láme.

94369b969c4b70e2Foto: USS Tulsa | U.S. Department of War

Právě proto zní poslední výzvy z Washingtonu tak nahlas. Prezident USA Donald Trump dal otevřeně najevo obrovskou nespokojenost s evropskými partnery v NATO, kteří podle něj nespěchají vyslat lodě, aby pomohly zajistit bezpečnou plavbu přes Hormuz. A přidal varování: pokud nepřijde reakce na žádost o pomoc, Alianci čeká „špatná budoucnost“.

Jenže do stejného obrazu se začíná vtírat nepříjemná otázka: proč se zároveň americké námořnictvo zbavilo nebo odsunulo přesně těch prostředků, které jsou pro boj s minovou hrozbou v regionu nejdůležitější?

Dvě lodě, které se hodí nejvíc - a jsou v Malajsii

Dvě americké lodě USS Tulsa a USS Santa Barbara (Independence-class) byly dříve v Bahrajnu. Nyní ale byly spatřeny a vyfotografovány v malajsijském přístavu Penang — a to je vzdálenost přes 5 000 km od Perského zálivu.

Americké Naval Forces Central Command (NAVCENT) k tomu poskytlo jen stručné vysvětlení: jde o krátkou logistickou zastávku. Jenže i kdyby šlo „jen“ o logistiku, realita zůstává tvrdá: v okamžiku, kdy se řeší bezpečnost plavby v Hormuzu, jsou dvě nejvhodnější dostupné americké platformy pro minová protiopatření z regionu pryč.

A nejde o ledajaké lodě. USS Tulsa a USS Santa Barbara jsou trimarany typu littoral combat ship a podle uvedených informací patří do malé podverze vybavené minovým protiopatřením:

  • vlečný sonar pro vyhledávání min,
  • námořní drony se zařízením pro odminování,
  • vrtulníky MH-60 Sea Hawk upravené pro boj s minovou hrozbou.

Nejsou to sice čistokrevné minolovky a jako multifunkční platformy mají „známé významné nedostatky“, ale v rámci toho, co má U.S. Navy v regionu k dispozici, jde o nejlepší nástroje pro úkol „udržet trasy průjezdné“.

Co předcházelo: Konec Avengerů v Bahrajnu

Ještě zásadnější je ale časová osa. V roce 2025 U.S. Navy vyřadilo čtyři specializované minolovky třídy Avenger, které byly umístěné v Bahrajnu:

  • USS Devastator
  • USS Dextrous
  • USS Gladiator
  • USS Sentry

Na začátku roku 2026 byly tyto minolovky naloženy na specializovanou transportní loď Seaway Hawk a odeslány do Philadelphie.

Zjednodušeně: Washington nejdřív stáhl z regionu specializované minové protiopatřovací lodě, přestože v oblasti existovalo významné riziko zaminování. A poté se z regionu vzdálily i poslední dostupné prostředky, které mohly minovou hrozbu prakticky řešit — až do Malajsie.

Politika vs. schopnosti: Nepříjemný kontrast

V celé situaci vzniká kontrast, který se špatně vysvětluje jen rétorikou o „spravedlivém sdílení břemene“:

  • Na jedné straně tvrdý tlak na evropské spojence, aby rychle poslali lodě k zajištění bezpečnosti plavby.
  • Na druhé straně americké kroky, které minovou kapacitu v regionu zjevně oslabily — vyřazení Avengerů a přesun USS Tulsa a USS Santa Barbara mimo oblast.

A to je přesně ten typ rozporu, který si spojenci i protivníci umí přečíst stejně: když jde o Hormuz, nejde jen o vlajky na mapě, ale o konkrétní schopnosti v konkrétním čase a na konkrétním místě.

Proč na tom záleží právě v Hormuzu

Hormuzský průliv není prostor, kde se dá improvizovat. Miny jsou levné, účinné a psychologicky devastující: i pouhá hrozba zaminování dokáže zpomalit dopravu, zvednout náklady a vyvolat nervozitu na trzích. Proti tomu stojí práce, která je pomalá, technicky náročná a vyžaduje specializované vybavení, posádky a koordinaci.

Jestli se tedy Washington ptá, proč NATO „neposílá lodě“, dává smysl, že se zároveň ozývá i opačná otázka: proč jsou americké lodě nejlépe připravené na minovou hrozbu tak daleko od místa, kde je potřeba?

Zdroj: Autorský text Šimona Koudelky

 Autor: Šimon Koudelka

Komentáře

Azor

18. 03. 2026, 14:52

Údery zahájené Íránskými revolučními gardami zničily systém včasného varování a řízení Saab GlobalEye letectva Spojených arabských emirátů –

https://militarywatchmagazine.com/article/iranian-strike-emirates-top-aircraft

A co má být toto??

Rzeczpospolita: Poľská rozviedka bije na poplach kvôli rastúcim proruským náladám jak ve společnosti tak i v armádě!!!

Sabotáž a její pachatelé. Šéf Vojenské kontrarozvědky uvedl, že „mezi těmi, kdo se dopouštějí sabotáží proti kritické infrastruktuře Polska, je o něco méně než 50 % ukrajinských občanů, několik desítek procent Bělorusů a celých 20 % Poláci,“ píše zdroj.

Je zvláštní, že šéf polské vojenské kontrarozvědky vzhledem k současné realitě nepřipisuje „vinu“ Moskvě. Zpravodajské služby se obvykle spoléhají na fakta a důkazy. Je pravděpodobné, že SKW postrádá nezvratné důkazy o vlivu Moskvy na nálady Poláků.

https://www.rp.pl/wojsko/art43959581-jaroslaw-strozyk-zachowan-prorosyjskich-jest-w-polsce-coraz-wiecej

Tož tak.

Czertik

18. 03. 2026, 16:22

rexik

ty skutecne veris tomu ze sabotaze ve prospech rusko provaeji lidi co nejsou rizeny moskvou ?

aport.

Azor

18. 03. 2026, 16:34

Czertik.
"ty skutecne veris tomu ze sabotaze ve prospech rusko provaeji lidi co nejsou rizeny moskvou ?"

Není důležité co si myslím já(nemám podklady)tak jako kontrarozvědka Polska.Ve vašem vědomí teda je,že ta kontrarozvědka je banda diletantů, nabo Putinových agentů,když se o tom ve své zprávě nezmínila????

Na co máte tu "maturitu"?? Aby se vám tady lidi smáli???

Salut.

zdenek54

18. 03. 2026, 21:01

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:


Piš,piš další takové hovadiny......žáku 8. ZŠ .:sweat_smile:

Czertik

19. 03. 2026, 15:01

rexik

vidim ze si retard. ze nedokazes videt rozdil mezi tim neco vedet a neco dokazat. v textu se jasne pise ze nemuzou DOKAZAT ze sobotaze se proadeji na prikaz moskvy.
ne to, ze to nevi nebo netusi.
kdyz ne moskva, tak kdo dle tebe nrizuje sabotaze co nahravaji rusku ? peking ?

aport.

Azor

19. 03. 2026, 16:34

Czertik.
"kdyz ne moskva, tak kdo dle tebe nrizuje sabotaze co nahravaji rusku ? peking ?"

Že by Johanka z Arku??Nebo pes Filipes???

Salut.

Azor

18. 03. 2026, 14:36

Spojené království by mohlo zavést nová omezení prodeje paliv, pokud bude konflikt na Blízkém východě pokračovat další dva až tři týdny. Tato omezení by měla zajistit bezproblémové fungování nemocnic a veřejné dopravy, uvedl deník Times s odkazem na Nicka Butlera, bývalého ředitele strategie ropné společnosti BP.

„Vláda bude muset zajistit dodávky potravin, provoz nemocnic, škol a veřejné dopravy – to v podstatě znamená zavedení přídělového systému. Pak bude muset rozhodnout, co s námi,“ řekl Butler.

„Příděly budou v nějaké podobě nevyhnutelné. Není to snadné rozhodnutí,“ dodal.

Jeden z důvodů??

Británii dochází ropa: Tankery míří tam, kde zaplatí víc? De Leeuw poznamenal, že tankery z těchto zemí by mohly být přesměrovány do jiných států ochotných platit za energii vyšší ceny, a to právě v důsledku konfliktu na Blízkém východě.

Simon Williams, zástupce automobilové asociace RAC, upozornil, že cena plné nádrže paliva ve Spojeném království vzrostla za poslední dva týdny o více než 10 liber (přibližně 13 dolarů).


https://www.gbnews.com/news/rationing-warning-britain-fuel-restrictions-strait-of-hormuz-iran-oil

Tož tak.

Czertik

18. 03. 2026, 16:23

rexik

vida, kdyz to boli brtiske penezenky, roc nespolou namornictvo do hormuzu ?

aport

Azor

18. 03. 2026, 16:37

Czertik.
"vida, kdyz to boli brtiske penezenky, roc nespolou namornictvo do hormuzu ?"

To se jich na to zeptejte a když tak jim můžete poradit, co mají dělat.Když už máte tu "maturitu"!!!!!!

Salut.

zdenek54

18. 03. 2026, 21:04

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:


Huš,huš odstup satane....píšeš čím dál líp !:face_vomiting::pray::pray::pray: už NÉÉÉ :writing_hand:.

Azor

18. 03. 2026, 13:04

Kde pak může být Bibi???
"V posledních dnech, počínaje minulou sobotou, kolují online informace o smrti izraelského premiéra Benjamina Netanjahua spolu s několika dalšími vysokými izraelskými úředníky a vojenským personálem poté, co byli zasaženi íránskou raketou.

Toto tvrzení podporují četné nepřímé důkazy, včetně jeho nepřítomnosti na veřejných a televizních vystoupeních (v posledních dvou dnech ministr obrany Israel Katz předsedal dvěma veřejným zasedáním izraelského bezpečnostního kabinetu místo Netanjahua).
Netanjahuovy osobní ani vládní účty na sociálních sítích mlčí. Na účtech syna Benjamina Netanjahua, Jaira Netanjahua, se neobjevily žádné nové příspěvky .

Nedávno byla zrušena návštěva Izraele dvou osobních zástupců Donalda Trumpa , Stephena Witkoffa a Jareda Kushnera , za účelem setkání s Netanjahuem .
Během nedávného rozhovoru v Bílém domě byl americký ministr financí Scott Bessent náhle předvolán do Oválné pracovny, odkud se krátce poté vrátil v naprosto depresivním stavu, koktal, těžkopádně mluvil, škubal sebou atd.
Někteří američtí komentátoři tvrdí, že během setkání s Trumpem v Oválné pracovně ho americký prezident informoval o smrti Benjamina Netanjahua, který vyprovokoval USA k válce s Íránem.

Tisková kancelář Benjamina Netanjahua zveřejnila třetí video s ním, které mnozí považují za generované umělou inteligencí, s evidentními chybami a opomenutími (šest prstů na ruce, nerozlitý šálek kávy). Videa navíc ukazují Netanjahua,
jak se objevuje na zcela neobvyklých místech, jako jsou kavárny a na nějaké turistické vyhlídkové plošině, ačkoli dříve se všechna videa týkala buď tiskových konferencí, nebo setkání s vojenským personálem.

Spolu s veřejnou nepřítomností Benjamina Netanjahua a jeho rodiny (v případě úmrtí nábožensky založeného Žida jsou jeho příbuzní povinni po pohřbu, k němuž mohlo dojít, doma sedm dní mlčet ve smutku), izraelská veřejnost přestala vídat také
Itamara Ben-Gvira , ministra národní bezpečnosti; Davida Barneu , ředitele Mossadu; Šlomiho Bendera , ředitele Vojenské rozvědky; a Davida Zinniho , šéfa Šin Bet. Za mrtvého byl považován i Tomer Bar , velitel letectva.

Tisková služba šéfa izraelské vlády se k této záležitosti zatím jasně nevyjádřila."

Tož tak.

Pepík Knedlík

18. 03. 2026, 14:51

Azor
Kniha: "Jak byl vynalezen židovský národ“ (v originále Matai ve'eich humtza ha'am hayehudi, anglicky The Invention of the Jewish People), jejímž autorem je izraelský historik Šlomo Sand.
Izraelci zahájili tvrdou okupaci Libanonu pozemním vojákem.

Azor

18. 03. 2026, 16:40

Pepík Knedlík.
"Kniha: "Jak byl vynalezen židovský národ“"

Tak,tak židi nejsou národ!Ale lidi sdružující se na základě víry.

"Izraelci zahájili tvrdou okupaci Libanonu pozemním vojákem."

V pohybu je už milion lidí!!

Czertik

18. 03. 2026, 16:21

rexik

divne, pred dvema dny se bibi ukazal zivy. verejne.

toz tak.

Azor

18. 03. 2026, 16:41

Czertik.
"divne, pred dvema dny se bibi ukazal zivy. verejne."

Uvidíme v čase.

Salut.

zdenek54

18. 03. 2026, 21:06

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:


Tak konečně jsi zplodil něco pravdivého.:clap::clap::clap:

Czertik

19. 03. 2026, 15:02

rexik

co resne uvidis v case ?
to jak ses zase pokalel ?

aport

Pepík Knedlík

18. 03. 2026, 12:40

Už konečně odplouvá USA Ford a Iránci solidárne mávají. Letadlová loď Ford se zrovna moc nepředvedla a velký technický problémy i vyčerpaní bylo určitě důvodem zmizet.
Pa pa a zase někdy :fish:

Czertik

18. 03. 2026, 16:24

knedle ss

ano, ford odlouva tak moc ze utoky z nej pokracuji.
divne.

aport

zdenek54

18. 03. 2026, 21:08

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:


To nejsou útoky, to odváží :poop::poop::poop::poop::poop: !

Azor

18. 03. 2026, 12:34

Jak že dlouho může vydržet to "demokratické "(s "rovnoprávností" svých členů - tomto věří takový prosťáčci, kteří toto vykřikují - viz tento web) NATO ???

Doník dobře plní to,na co ho dosadili!!! Jen prosťáčkum(co neví jak se,a kdo,řídí svět!!) nejde na mysli,proč toto vlastně Doník dělá!!!

Neboť co už řekli tito příbuzní???

"Teodore Roosevelt řekl: "Nic v politice se neděje náhodou, vše bylo tak či onak připraveno.“

Franklin Delano Roosevelt řekl, že - „ve světové politice se nic důležitého nestane, pokud to není předem připraveno.“ ???

A hlupáčkové(dav - přemýšlení bolí - přitom informace jsou - KOB(koncepce obecné bezpečnosti) a DVTŘ(dostatečně všeobecná teotie řízení)si myslí,že se to děje náhodně!!!! Tak jako jak přicházejí hopspodářské krize (29 atd)taky podle "ekonomů")náhodně ???!!!


Toto (likvidace NATO bylo už dávno předpovězeno!!!A to jak Rusko zvedlo tu špinavou rukavici,co jim hodilo NATO pod nohy, když Gosudár Putin, jim zaslal v prosinci 21.žádost aby brali zřetel na bezpečnostní požadavky Ruska!!!A to vše začalo na Mnichovské konferenci 2007 kde jistý list z USA napsal - Veš která zařvala - )

Co že začal vyřvávat Pistorius -

"„Tohle není naše válka. My jsme ji nezačali,“ řekl Pistorius.

A čí vlastně je válke na Okrajině Ruska???Nebo že by ji(západ - evropa Merkel,Holland - Nuland)začali???

„Co vlastně… Trump očekává, že pár evropských fregat v Hormuzském průlivu dokáže, co nedokáže ani mocné americké námořnictvo?“
Mluvčí německého kancléře Friedricha Merze rovněž v Berlíně uvedl, že tento konflikt „nemá s NATO nic společného“. Stefan Kornelius novinářům sdělil, že NATO je „aliance pro obranu území“, a dodal, že „chybí mandát k nasazení NATO“. K tomuto stanovisku Německa se připojilo i další členské země NATO, Spojené království."

https://x.com/Defence_Index/status/2033877047416918088?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E2033877047416918088%7Ctwgr%5Efbbfe9dc474af4812f36ddcd8334fdb461a4425a%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Faeronet.news%2Ftrumpuv-reditel-narodniho-protiteroristickeho-centra-rezignoval-na-funkci-v-protestu-proti-valce-s-iranem-do-ktere-pry-byly-usa-zatazeny-izraelem-samotny-trump-mezitim-na-tiskovce-v-bilem-dome%2F

A prý to s VB mají USA nadstardantní vztahy,co???
Viz.
"Premiér Keir Starmer se v Londýně k otázce účasti na jakékoli misi v Hormuzském průlivu vyjádřil takto: „Řeknu to jasně: nejde o misi NATO a nikdy se o ni ani neuvažovalo.“ Starmer zdůraznil, že Spojené království „se nenechá vtáhnout do širšího konfliktu“.

A na tato prohlášení, pláč Doníka -

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/116245182325726375

Tož tak

Azor

18. 03. 2026, 12:06

Kdo pak volil takový "inteligenty"jako je Fiala,Vodra atd,kteří podporují Doníka ohledně zločiné agrese USA a Izraele(stále za ním plno lidí stojí,že???)ohledně napadení Iránu.

A kdo pak volil (pane Slavoslave )na Slovensku ty co dělají stejnou věc jako Fiala a spol??Koho že jste volil??Budou tři opičky???Zatím jste se nevyjádřil - na KONKRÉTNÍ otázky, KONKRÉTNÍMI odpovědi!!!(na které jsem se vás už jednou ptal!!!) Vy chcete být jako ta chytrá Horákyně!!Ale takový lidi, jsou jen pouhý pokrytci !!!

Už i další pán(generál USA)plácá asi nesmysly ohledně toho zločiného útoku na Irán!! I když i on si vůbec neuvědomuje jaké že ve skutečnosti by mohly ty náklady být!!!

Chápe vůbec, jaké by ty náklady mohly být?

https://www.blogger.com/video.g?token=AD6v5dzxIhnlImuR8t1GK1BMYpupQtA_t-2WvCOA43fodyPSyU7JbE89oIsdeHf1CLuwJ-Sthi69QZN3FuAVtvQdpgV8dXcd5z2s1O2Aaxe6DwKEV-4EW33X-InUBUiPTyqTyVZW2x8&origin=smoothiex12.blogspot.com

"Stále žije v pohádkovém světě operace Pouštní bouře, kde USA operovaly v podstatě bez odporu ve svých shromažďovacích oblastech, ale ani ve Vietnamu americká armáda nikdy nezažila palebný úder (možná Khe Sanh), který by se dal srovnat s denními údery, které Írán může zasadit proti jakýmkoli jednotkám.
Nebude se jednat o nějaké dělostřelecké a minometné údery, ale o zbraně s dlouhým dosahem, z nichž některé budou mít hlavice o hmotnosti stovek kilogramů. To je úplně jiná hra, a pak je tu ještě průzkum a zaměřování cílů… ale jak jsem již řekl – USA s tím nemají relevantní zkušenosti.

Jaké by tedy mohly být „náklady“, pokud se USA rozhodnou provést „pozemní operaci“? V závislosti na rozsahu (USA nemají potřebné zdroje pro operaci velkého rozsahu, McCaffrey by to měl vědět) se bude pohybovat kdekoli mezi 10 000+ zabitými v boji
v rámci operace omezeného rozsahu až po stovky tisíc zabitých v boji, pokud se USA zaseknou (což se stane) v případě „plnohodnotné“ invaze do Íránu v prvních dvou až třech letech. Válka ve Vietnamu bude v porovnání s tím vypadat jako procházka růžovou zahradou."

Tož tak.

Pepík Knedlík

18. 03. 2026, 11:19

Proč nejsou poblíž Hormuzu US LCS je jasný.
Amici o ně nechtějí přijít.
Kotvící loď je snadný cíl a proto je uklidili k Malajsii, ale ... Prostě amici nebudou doprovázet žádný lodě v Hormuzu několik týdnů a možná i měsíců.
Starý kocabky Avanger mají trup vyrobeny ze dřeva a laminátu a nový Independence mají ocelový trup a tim větší nachylnost na miny i když mají mít speciální vybavení. Zřejmě jim to vybavení nefunguje skvěle.
Tak uvideme co bude. :thumbsup:

Czertik

18. 03. 2026, 09:46

sutecn je na miste proc amici poslali ony 2 minilovky pryc. jestli slo o logistiku, nebo neco jineho.

vyrazeni avengeru a spol je hloupa otaza - ty lode byly uz stare. ac to mnoho lidi nechape, zatimco 50 ci 60 let stary tank jde pouzivat, u lode je to proste nemozne.
lode uz sou na hranici zivotnosti kdyz je jim 20-25 let. jenom velmi povedene kostrukce muzou slouzit dele nez 30 let.

a je skutecne zajimava ona neochota zbytku nato pomoci trumpovi. jiste muzou mu vracet to, jak se driv choval, ale to by pak jejich kritika jeho chovani byla pokrytecka.
a tim, ze mu nato nechce pomct skutecne dava zajimavy obraz toho kdyz evropane mluvily o tom, jak je nutne zachovat jednotu nato.

Slavoslav

18. 03. 2026, 10:02

czertik

zrovna minolovky sluzia dlhe desatrocia bez vacsich problemov.

to vobec nie je zaujimave. USA zacali agresiu bez dohody so spojencami a tam nie je, ziadna povinnost clenskych statov prist im na pomoc. Zrovna Trumpeta ktory odmieta pomahat Europe s podporou Ukrajiny by teda mohol drzat hubu

Czertik

18. 03. 2026, 16:31

slava

tak nejlepsi z nich slouzila 30 let, jine o neco mene.
coz nijak neprekracuje to co sem napsal.

divne, argumentujes tim, ze spojenci nemaji povinost prijit na pomoc...a nebyl si t ty, co vicital amikum ze nechteji pomahat ohledne ukrajiny ?

a jde videt ze si to nepochopil, ja sem nerikal ze musi trumpete pomoci, jen sem rekl ze to rvani evropy o "musimesi pomahat" je ve svetle iranu velmi ironicke a pokryecke ze strany evropy.
kdyby to myslela evropa vazne, tak by ted musela chte nechte pomoci trumpete.

Slavoslav

18. 03. 2026, 16:48

sranda, ze si napamatas tu cast o Budapestianskom memorande kde su USA zmluvne zaviazane pomahat UA

zdenek54

18. 03. 2026, 21:10

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre: :clap::clap::clap::clap::clap::clap: to je dobrý!:thumbsup::thumbsup:

Czertik

19. 03. 2026, 15:04

slava

ano, o pomoci ua tam neni jenom zavazek usa, vime ?
a taky vime ze ty dalsi co tam sou zavazani pomoci...toho udeali daleko mene nez usa.

Šebesta

18. 03. 2026, 10:22

Czertik. Ty máš zpomalené myšlení jak vidno. NATO je v krizi a to není jen můj názor ale názor i některých našich voj.expertů (Andor Šnador) i politiků včetně i dokonce některých zahraničních .Kdo je realista musí to vidět.Evropské země NATO a jejich čelní politici jsou hloupí protože jde o stále stejný scénář dokola. Amíci blízky východ vždy rozbombardují jako třeba Irák 2003-2008 nebo i válka v Sýrii a Afganistan a následuje exodus migrantů , kam ? No logicky do Evropy a státy EU si s tím neví rady už 11 let a jak vidět válka v Iránu může opět stejný scénář způsobit. Jenže ti idioti v EU to nechtěji vidět. Jak říká jedno příslovi: KOMU NENÍ RADY TOMU NENÍ POMOCI ! Nejhorší je že se to může doktnout a nepochybně dotkne i nás. Už jsem to tu psal nejednou. Rusko není RIZIKO pro země EU ale spíše NATO a samotná EU která škodí sama sobě a dosud to nepochopili ti co EU řídi !

Czertik

18. 03. 2026, 16:34

sebestik

to, ze nato/armady eu maji krizi...neni prekvapive kdyz evropa je podfinacovala poslednich 30 let. prekvapeni by to bylo jen pro idioty jako ty.
sam sebe ptej proc oni migranti utikaji do evropy a ne do okolnich arabskych zemi.

kdyz rusko neni riziko pro eu....proc putin neustale mele o nieni evropy atomkama a o tom ze evropa by mel byt rusko kolonii ?

aport

zdenek54

18. 03. 2026, 21:12

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
Idiote piš už konečně pořádně!:face_vomiting:

Grugh

18. 03. 2026, 10:42

Vyřazené minilovky USS Davastator, USS Dextrous, USS Gladiator, USS Sentry - všechny sloužily déle než 30 let.
USS Gerald Ford - plánovaná životnost 50 let.
USS Constitution - v aktivní službě nepřetržitě od roku 1797.
Mám pokračovat? :-)
Kde je vůle je i cesta.

Czertik

18. 03. 2026, 16:40

gurkh

https://en.wikipedia.org/wiki/Avenger-class_mine_countermeasures_ship

ano, lod co slouzila nejdele mela 35 sluzby, jine to dotahly na 25 let ci mene.
takze prumer 30 :).

ano, letadlovky sou planovane na 50 let sluzby, viz nimitz, ale mensi a levnejsi lode uz ne.
staci se podivat kolik amiky penez stalo to, aby prodlozily zivotnost svojim kriznikum, ktere mely puvodne jit do srotu, ale nebyla za ne nahrada tak se museli draze rekonstrovat.

constitution...ano, papirove je ve sluzbe. realne by na ni nikdo do boje nevyplul :).
schvalne, byla napsoledy na mori a ne jen v pristavu ?

zdenek54

18. 03. 2026, 13:51

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:

sutecn je na miste napsat,že jsi abnormální tupec neznalý pravopisu . Chodil jsi vůbec do základní školy, nebo jen mateřské? Doma v rodině tě i tak mají rádi .....dementa co bude stavět huhuáka. :snowman::slight_smile:

Šebesta

18. 03. 2026, 08:53

Amici si ukousli velke sousto a trumpeta je totalni zmatkar a valecnik.Ten chlap se chova zcela iracionalne.I v USA jsou lide i v jeho administrative jimz se trumpetova politika zajida.Vcera zverejnena zprava to dokazuje.Sef protiteroristicke sekce Josef Kent rekl zcela otevrene ze konci a jako duvod uvedl ze k napadeni Iranu nevidel racionalni duvod a ze Iran USA nijak neohrozoval.Trumpeta si mysli ze ostatni zeme NATO mu pomohou ale ne to se zeejme nestane.Staty NATO se musi soustredit na valku na Ukrajine a vest dve valky najednou nikdo nechce.Trumpeta se nastval coz je logicke a svedci to o tom ze jednata NATO se lame.Mimochodem je zvlastni a taky zcela vymluvne ze agresi proti Iranu plne podporuje valecnik Fiala predseda minule valecne vlady.Opet tedy Rusko je agresor podle nutelaka ale americkou agresi oodporuje Je odporne falesny ten nutelovy profesor.a valecny zlocinec.Zabijeni civilistu na Ukrajine mu vadi ale v Iranu s tim souhlasi .

Slavoslav

18. 03. 2026, 09:03

stetka

ked uz hovoris o dvojtvarnosti tak by som ti rad odpovedal kombinaciou nepriestrelnych argumentov jedneho chcimira

jadrova velmoc nemoze prehrat a Iran by sa mal vzdat, kazdy kto ho podporuje len zbytocne predlzuje nekonecnu vojnu a utrpenie civilistov

Grugh

18. 03. 2026, 09:46

Nejsem si jistý, co jste chtěl svou citací "neprůstřelných argumentů jednoho chcimíra" sdělit:
Buď jste je zmínil v rámci sarkasmu a tedy s nimi nesouhlasíte. Tedy podle vás jaderná velmoc může prohrát a Írán by se neměl vzdávat, ale tvrdě bojovat do posledního muže proti agresorovi a ostatní země by jej měli plně podporovat.
Nebo jste myslel argumenty jednoho chcimíra zcela vážně a tedy podle vás jaderná velmoc prohrát nemůže, Írán by se měl vzdát a všichni, kdo ho podporují, jen zbytečně prodlužují nekonečnou válku a utrpení civilistů.
Tak jak tedy?

Šebesta

18. 03. 2026, 09:50

FOTZE s tebou nehovorím vubec po včerejšku. Táhni k čertu a už se mi neozývej !

Czertik

18. 03. 2026, 09:51

grugh

slava jen pouzil sebestikovy argumenty proti nemu, jen vymenil vaku na urkajine za tu v iranu.

a kdo by dneska chctel podporovat iran ? rusko mu neposila nic jineho nez slova. a cina ta podporuje dvema zpusoby, jak slovy tak i prodejem materialu vhodneho pro valecnou vyrobu.
ale vyjma mozneho prodeje zbrani ohlasenych pred soucasnym napadenim iranu se cina k prodeji ci dodani hotovych zbrani jaksi nema.

Slavoslav

18. 03. 2026, 09:51

stetka necudujem sa

vsak si tam zas skoncil za debila co chce oploti hranice ako za komanca, aby ludia nemohli vycestovat, trebars za pracou

Šebesta

18. 03. 2026, 09:52

Grugh . Já taky nechápu myšlenové pochody FOTZEHO-SLABOSLAVA. ON piše často jako debil a chápat ho nejde.

Šebesta

18. 03. 2026, 09:57

Czertik. Ty jsi dobrý mačo nepoužil žádné argumety proti mně protože já jsem tak nikdy neargumentoval. To je opět jen tvoje a jeho konstrukce kterou vy oba básnite někde ve svých pomatených hlavách kde vám plete realita s vašimi přánimi které jsou často mimo realitu.

zdenek54

18. 03. 2026, 10:09

Slavomann


:thumbsup: :clap: :clap: Také to platí pro Okrajinu:heavy_plus_sign: :flag_ua: že?:interrobang: Synku co se děje, otáčíš své názory? :laughing:

zdenek54

18. 03. 2026, 10:11

Slavomann


:thumbsup: Chceš jezdit pracovat do zahraničí... do ČR ? Drotárov:cowboy: zde nětreba, ale svářeče ano.:exclamation:

Slavoslav

18. 03. 2026, 10:12

grugh

ty mi povedz? ja fakt neviem kedze v jednom pripade - Ukrajina napriklad stetka tvrdi, ze jadrova velmoc nema sancu a musi prehrat a v druham pripade - Iran ta ista stetka tvrdi, ze jadrova mocnost prehrat moze

comu mam verit?

zdenek54

18. 03. 2026, 10:14

Pane Šebesta !!!

:exclamation::exclamation::exclamation: FUJ! On není "jako", on je skutečný čobolský DEBIL !:cowboy::exclamation:

Šebesta

18. 03. 2026, 10:59

Ty jsi 3,14 a ten zbytek. To jsem nikdy neřekl. Opět lžeš a plácaš kraviny.

Azor

18. 03. 2026, 11:12

Slavoslav.
"comu mam verit?""

Čemu??
Logice,ktritickému myšlení a matematice . . . .!!A díky tomu, že toto moc neovládáte,tak pak z vás padají takové"logické"veci,ohledně Šebesty.Vy jste se do toho zamotal jako Gordický uzel!!

Salut.

Slavoslav

18. 03. 2026, 12:54

cokel

vsak uz minule som so smutkom skonstatoval, ze som inteligencne nedostatocny, aby som pochopil svet v ktorom je aj Putin len dosadena babka Nemeckeho financnika. A to viem z hodnoverneho zrdroja, link sem dal chlap co doakze odhalit kazdu svetovu konspiraciu a vie presne ako funguje svet a pozna temne elity ktore ho vedu a ten by predsa neklamal

Azor

18. 03. 2026, 13:47

Slavoslav.
"vsak uz minule som so smutkom skonstatoval, ze som inteligencne nedostatocny, aby som pochopil svet"

Toto není o inteligenci,pane!! Toto je o informacích!!A vašem zájmu o ně!!!
Viz poučka z KOB -

"Mnohé věci jsou nám nepochopitelné ne proto,že je náš rozum slabý,
Ale proto,že jejich podstata nezapadá do okruhu naších nám známých pojmů."

(A pojmy jako konceptuální moc,globální a nadnárodní řízení,globální politika,se musí stát běžnými pojmy srozumitelnými všem lidem.(Viz Leninova poučka o kuchařce, aby věděla jak se řídí stát) Jen tehdy,kdy člověk správně chápe procesy řízení ve světě,dokáže ochránit zájmy své i své rodiny.

Je třeba ten okruh rozšiřovat.)

Tak to jste na dobré cestě, ohledně chápání reality.Jistý čas vám to trvalo.Ale není nic ztraceného(že by se taky na tom podílela ta "univerzita"???).
Je dobré že jste se dostal z tohoto -

Poučka KOB -

"Je snadnější někoho oklamat,než ho přesvědčít,že byl oklamán"

Pokud by vás toto na té "univerzitě"učili,tak by jste od toho prvního neměl tak dlouhý čas,k tomu druhému!!Ale jestli to tak opravdu je,to se ukáže v praxi u vaších příspěvků !!!!

Salut.

Slavoslav

18. 03. 2026, 13:50

PRESNE TAK

a teraz ma nevyrusuj, smutim za mrtvym sestprstym Bibim

Azor

18. 03. 2026, 16:52

Slavoslav.
"PRESNE TAK

a teraz ma nevyrusuj, smutim za mrtvym sestprstym Bibim"

Takže jsem se nemýlil ohledně těch KONKRÉTNÍCH odpovědí na KONKRÉTNÍ otázky,co??
A tak úhybný manevr o černoších(Bibi)!!!

Já jsem netvrdil že je Bibi kaput!!! Ale pokud není,,tak po této válce na tom bude jak??Co že mu hrozí doma??? Jak že to řekl jistý člověk??Bibi??Nebude mít hrůzný konec ale hrůzu bez konce!!Tak jako Sarkozi ve Francii,co nesplnil úkol svých páničků!!!!(Gruzie 8.8.2008.)

Salut.

Grugh

18. 03. 2026, 09:55

Trump naprosto přesně ví co dělá - "vlny" (tj. udělá překvapivé, zdánlivě nesmyslné rozhodnutí, aby ho za pár týdnů nebo měsíců za podivných okolností celé obrátil).
V klidné době a stabilní předvídatelné ekonomice nikdo výrazně nezbohatne. V krizi pohádkově zbohatne ten, kdo dokáže předvídat její fáze a chování trhu. A co teprve ten, kdo to celé řídí?
Myslíte, že je to jen spiklenecká hypotéza? Např. Michal Strnad (majitel zbrojovky CSG) od roku 2021 znásobil svůj majetek 60x (z 12.5mld na 763mld Kč). Myslíte, že by se mu něco podobného podařilo v době "míru, stability a blahobytu"?

Czertik

18. 03. 2026, 16:42

gurkh

takze ty tvrdis ze strnad pomahal zacit valku na ukrajine ?

zdenek54

18. 03. 2026, 21:17

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:

Blbe, pan gurkh rovněž tvrdí, že jsi naprostý debil! :thumbsup: