EXCALIBUR
CZUB
CZUB

V extrémně chladných podmínkách ve Švédsku proběhly testy obrněného vozidla Ajax

 25. 04. 2019      kategorie: Vojenská technika      2 komentáře

Ajax, nové obrněné bojové vozidlo britské armády, bylo ve Švédsku otestováno v extrémních chladných podmínkách. Podle britského ministerstva obrany bylo potřeba potvrdit, že je vozidlo schopné odolávat náročným klimatickým podmínkám v různém prostředí. Proto byl Ajax podroben sérii zkoušek v uměle řízených klimatických komorách.

AJAX nejnovejsi
Foto: Nové obrněné bojové vozidlo britské armády Ajax

V komorových testech byly prověřeny individuálně všechny požadavky včetně aspektů mobility, elektronických systémů ISTAR (Intelligence, Surveillance, Target Acquisition a Reconnaissance) a byly provedeny i střelecké testy výzbroje.

Psali jsme: Dalších 150 nových BMP-3 pro ruskou armádu

ARES nejnovejsi
Foto: Nové obrněné bojové vozidlo britské armády Ajax

Podle informací společnosti General Dynamics – UK v loňském roce věž Ajaxu uspěla ve zkouškách kanonu ráže 40 mm i kulometu ráže 7,62 mm s ostrou municí ve West Walesu, kde byly prováděny střelby ze statické pozice na pohyblivé cíle.

ATLAS nejnovejsi
Foto: Nové obrněné bojové vozidlo britské armády Ajax

Psali jsme: Transportérem do města

Testy střelby na pohyblivý cíl budou pokračovat i během několika příštích měsíců. Díky testům s posádkou společnost získala i data pro podporu procesu certifikace posádek, hodnocení bezpečnosti a způsobilosti platformy Ajax pro provoz s vojenským personálem.

ASCOD FILM CAPTURE 015
Foto: Nové obrněné bojové vozidlo britské armády Ajax

Ajax je vyvinutý z obrněného bojového vozidla ASCOD II, který používají španělské a rakouské ozbrojené síly. Původně byla tato obrněná platforma vyvinuta společnostmi Steyr-Daimler-Puch Spezialfahrzeug a Santa Barbara Siystemas. Obě tyto společnosti se na počátku devadesátých let staly součástí General Dynamics European Land Systems (GDELS).

ASCOD FILM CAPTURE 016
Foto: Nové obrněné bojové vozidlo britské armády Ajax

V roce 2010 britská vláda vybrala nabídku společnosti General Dynamics – UK, patřící rovněž do GDELS, postavenou na základě vozidla ASCOD II jako vítěze v rámci programu FRES (Future Rapid Effect System), která tak porazila konkurenční projekt společnosti BAE Systems s bojovým vozidlem CV90. Vozidla rodiny Ajax budou vyráběna v řadě variant, přičemž první testovací vozidla britská armáda získala už v roce 2017. Dodávky vozidel pro britské ozbrojené síly v definitivní sériové podobě budou zahájeny už v tomto roce.

Video: V extrémně chladných podmínkách ve Švédsku proběhly testy obrněného vozidla Ajax / YouTube

 Autor: Jan Coufal

CENOVÉ BOMBY (1794)

Komentáře

Oleg

26. 04. 2019

S neutrálním Švédskem bojovat nebudou,ale s Ruskem, tak proč netrénují v Jakutsku ? Putin by měl pro ně pochopení
Kde v minus 50 °C staví domy Brňan. Jakutsk, nejchladnější město světa. Když je minus pětačtyřicet, přestanou chodit do školy děti z první a druhé třídy. Pod 48 stupňů už nechodí ani deváťáci a pod minus 50 se školy zavírají. Ale stejně uvidíte malé kluky, jak hrají na ulici fotbal v Jakutsku, nejchladnějším velkoměstě planety, Jakutsk, dálnovýchodní metropole republiky Sacha na východní Sibiři, je místo, kde se život nikdy nezastaví. Při "padesátkových" mrazech se sice zavírají školy a přestávají pracovat stavebníci, ale všechno ostatní jede dál.
Tady staví Brňák Rudolf Tomaševič ! Žije tu už přes 27 let.
Jak se dá do zmrzlé půdy postavit základ pro panelový dům? Lámu si nad tím hlavu a obhlížím pozemní prostory celého panelákového bloku. Pravdou je, že přes léto tady bývá i plus pětatřicet, ale podle všech materiálů je jen pár metrů pod povrchem věčně zmrzlá půda neboli permafrost.Pan Tomaševič mě naložil do auta a ukazuje mi úplně jiný pohled na zajímavé město. "Všechno je třeba stavět na mikropiloty. Dřevěné domy ustupují moderní výstavbě bytových domů.

26. 04. 2019

Na boj v prostoru polárního kruhu je nutno se řádně připravit

Přidat komentář

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací