Video: Jak ukrajinský MiG-29 s nezničitelnou bombou zničil klíčový most a paralyzoval ruskou logistiku v Záporoží
Ukrajinské letectvo neúnavně pokračuje v metodickém narušování logistických tepen ruských vojsk na všech frontách. Nejnovější operace v Záporožské oblasti je dalším důkazem jejich preciznosti a odhodlání. Posádka MiGu-29 provedla mistrovský úder na klíčový silniční most, který nepřítel využíval k neustálému zásobování technikou a municí.
Foto: Stíhačka MiG-29 ukrajinského letectva s protiradarovou střelou AGM-88 pod křídlem | Ukrajinské Ministerstvo obrany
Podle blogu Soniashnyk, vedeného příslušníky ukrajinského letectva, byl k útoku použit naváděný letecký projektil GBU-62. Tato munice je skutečným postrachem pro okupanty, neboť jim "nenechává žádnou šanci na 'opravy přes noc'." Znamená to, že poškození způsobené touto bombou je tak rozsáhlé a devastující, že rychlé obnovení provozu mostu je prakticky vyloučeno.
Strategický význam každého úderu
Likvidace takovýchto infrastrukturních objektů má pro ruské invazní síly dalekosáhlé důsledky. Zásadně znemožňuje rychlé přesuny dělostřelectva, obrněných vozidel a záloh, což pro nepřítele vytváří značné další zdržení a ztráty. Každý takový úder je pečlivě promyšlenou součástí širší strategie.
„Ukrajinské Fulcrumy [NATO kódové označení pro MiG-29] pokračují v systematické a důsledné práci na nepřátelské infrastruktuře, vyřazují jednu podporu za druhou,“ poznamenali autoři blogu Soniashnyk. Zdůraznili, že ničení dopravních uzlů v Záporoží je nedílnou součástí opotřebovávací strategie, která každým dnem snižuje bojeschopnost okupačních sil.
Nejen mosty: Široké spektrum úderů
Tento precizní úder MiGu-29 není izolovaným incidentem, ale zapadá do širšího kontextu ukrajinských operací zaměřených na degradaci ruských vojenských schopností. Nedávno jsme byli svědky, jak ukrajinské obranné síly úspěšně použily domácí rakety Flamingo a Bars, stejně jako bezpilotní letoun Liutyi, k úderům na ruské vojenské cíle rovněž v Záporožské oblasti.
Ukrajina tak nadále prokazuje schopnost nejen držet obrannou linii, ale také aktivně narušovat nepřátelské zásobovací trasy a infrastrukturu, což je klíčové pro získání strategické převahy na bojišti. Každý zničený most, každá přerušená logistická trasa, je dalším krokem k oslabení invazních sil a konečnému vítězství.
Zdroj: defensemagazine.com







Komentáře
Czertik
16. 11. 2025, 23:54tak to ukazuje ze miska vah se presouva na ukrajinskou stranu, kdyz uz si troufnou nad ruskem okupovane uzemi, vec o kteru by se pred rokem nepokouseli.
holt ta ruska pvo uz asi nebud etak silna jak si rusove a pejskove mysli.
Šebesta
17. 11. 2025, 09:54Czertik. Tvoje dojmologie a lhaní je " fantastické" . Takže Kličko lže a ukrajinská armáda není v zoufale situaci, samozřejmě on je ruský agent ! Zbývá jen jediná otázka kdy Ukrajina dokončí vítěznou operaci a vyžene Rusy z celé Ukrajiny ? Ty to budeš vědět přesně,že ? Já tě překvapím já taky. Viš kdy ? Na svatého dyndy !
Šebesta
17. 11. 2025, 11:06Mimochodem v Reflexu je článek Tomáše Vlacha což je vojenský expert který určitě není proruský ale právě naopak. On tam jasně ukazuje že dronová vláka která pomalu začíná být to hlavní čím obě armády jdou proti sobě se zdá být " věčnáů tedy nekonečná.
Slavoslav
17. 11. 2025, 11:28vsak prave, preto rusacke stetky tolko stekaju2, aby sa podporua UA skoncila, lebo aj rusak vidi, ze ju neodkaze na tom bojisku porazit a tak to potrebuje ddosiahnut izolaciou UA aj aktivitami stetiek co sa tvaria, ze chcu len mier
Pepík Knedlík
17. 11. 2025, 11:53Slavo
Co ty na to?
Skandál se „zlatým záchodem“: Zelenskyj čelí nejhlubší krizi, spojenci jsou obviněni z válečného podvodu ve výši 100 milionů dolarů
Zelenskyj oslavil své narozeniny v Tymurově bytě, kde jsou zlaté toalety, uvedl bývalý úředník
Od Emmy Busseyové Fox News
Slavoslav
17. 11. 2025, 12:06Knedlik
co mam na to povedat? ze UA ma demokraciu a Zelensky za to bude niest politicke nasledky. Ostatne, uz na zaciatku vojny som povedal, ze sa mal vzdat dalsej kandidatury a stat sa len ciste vojnovym prezidentom ktory po vojne skonci. Mal vtedy verejnu podporu, ze by sa mohol odputat od svojich sponzorov bez ohladu na to co predtym narobil kedze zdaleka nebol idealny politik.
fasa vec je, ze nezavisle institucie ktore boli na UA zachovane vdaka tlaku ulice a EU toto odhalili, nezavisle media nasli prepojenia a zverejnili to a zodpovedne stray si ponesu nasledky. Proste standardna demokracia a praca zakona
Czertik
17. 11. 2025, 13:04sebesta
kde popiram to ze ukrajinska armda je ve vazne situaci ?
ty delas jako by u ruska bylo vse v poradku, coz neni pravda. takze dojmologii alhani tu predvdis ty.
ale prekvapim te, ten kd tuhle valu vyhraje bude ukrajina, ne rusko. byt ukrajina nedosahne vseho co chce.
Czertik
17. 11. 2025, 13:05sebesta
to, ze dronva valka na zemi je vecna...me ted vysvetli jak ovlivnuje operace letectva ve vzduchu ? ty co tam aktualne leti.
Slavoslav
17. 11. 2025, 13:12Czertik
no ono treba povedat, ze tie UA lietadla nelietaju nad rusakovom kontrolovane uzemie, alebo minimalne nie nejak hlboko. Typicky profil je LO-HI-LO kde mas nizky prilet k cielu, prudke stupanie na maximalny vykon a odhodenie zbrani v tejto faze, aby mali max dolet, prudke klesanie v otocke a let domov.
https://bsky.app/profile/militarynewsua.bsky.social/post/3m25chuzmvc2j
tu vidiet odhodenie mensich GBU a klesanie spojene s otockou
presne takto to robi aj rusak a kedze ani jedna strana nema air superiority nedokazu tymto utokom efektivne zabranit
Šebesta
17. 11. 2025, 13:42Czertik. Ty popíráš všechno co jsem napsal lžeš si sám do kapsy.Já jsem naopak nikdy neřekl,že u Rusů je vše v pořádku. Problémy mají obě strany ale já tvrdím, na rozdíl od tebe,že Ukrajina má větší problémy. Je menší rozlohou i počtem obyvatel.Z Ukrajiny odešlo do ciziny mnoho miliónů lidí a jak vidno stále odchází,což je pro ně velký problém určitě větší než u Rusů kteých je víc.Jak jsem už psal je to válka na výdrž . Snad se snad shodnem že za vítěze můžeme považovat toho kdo válkou více získá ? Já tvrdím že Rusko ty že Ukrajina,tak uvidíme kdo z nás má pravdu ? Podle mne Ukrajina nebude v NATO což Rusko chtělo a rovněž ztratí východní část země kterou kontrolují Rusové. Do EU bude moct vstoupit to Rusům nevadí, ovšem druhá otázka je kdy ? Nová a ne první korupční kauza okolo Mindiče jim tu EU spíše vzdaluje a navíc tím ztráci důveryhodnost u svých podporovatelů v řadách EU i NATO. U obyvatel naší republiky většinově už tu důvěru ztratili dávno. My jím tam cpeme prachy,zbraně a vše možné a oni tam mají korupci na všech stupních,že ani není přehled kolik se z té pomoci vůbec dostalo na pravé místo a kolik bylo rozkradeno. No uvidíme kdo z nás bude mít pravdu ?
Slavoslav
17. 11. 2025, 14:02stetka, formalne prehralo aj Finsko a teba serie, ze k takej "prehre" ma nakrocene aj Ukrajina a to je na tom pekne ako ti trha zilky
Šebesta
17. 11. 2025, 15:02Nie ma serie že si FOTZE
Slavoslav
17. 11. 2025, 15:08stetka
si prilis priehladny, tieto tvoje chcimirovske kecy neoblafnu nikoho. Ostatne, netvrdil si tu ty, ze aktualne je prekazkou mieru Vovka a jeho nesplnitelne podmienky na zastavenie bojov? tak preco nevolas po posilneni Ukrajiny, aby k tym jednaniam Vovka dotlacila ale len po tom, aby sa Ukrajina oslabila a bola dotlacena k prehre?
Azor
17. 11. 2025, 16:06Slavoslav.
"Ukrajina oslabila a bola dotlacena k prehre?"
K jaké prehre??? Co to je za poraženecké řeči?? Takovéto na začátku 22 r. víte jak označovali,ne??
Vždiť ještě dost lidí jako vy, si myslíte jako strážmistr Flanderka že nálada mezi takovými jako jste vy a vám podobným je nálada 1 A. jak poznamenal E.Holub.
A pokud ne,tak doufám(jakožto velký"analyzátor"se připravuje na to,co se pak stalo s RU.
Ty co hned na začátku psali že je to předem prohraná bitva kde okrajiu Ruska využil západ jako užetečné idi...i i s takovými, jako jste vy sám a vám podobní lidé,a že jich je ještě dost,co věří na demokracii na okrajině.Tak jako na to, že konid má na svědomí Netopír,že???Tak jste je častovali jak??Vzpomeňte si.A jakou jste měli mantru s tím "demokratickým"západem -
viz.
1- s Ruskem se za žádných okolností nejedná
2-Rusko musí být zdecimováno
3- budeme podporovat Ukrajinu tak dlouho , dokud bude třeba
4- kdo jen špatně o míru nebo dokonce promluvil s Putinem nebo Lavrovem a tak podobně je bezprecedentní zrádce, zloduch, chcimír, Putinův troll a vůbec svině a patří nejlépe do kriminálu a v nejmírnějším režimu do nějaké internace.
A kdo teď pláče nad tím že není(o co taky pučisté usilují)žádné příměří, ale kapitulace,denacifikace a demilitarizace!!!
Co jim poradíte?? Do posledního okrajince??? Nebo se vykašlete na tu dosavadní mantru a budete psát poraženecké nápady???
Salut.
Šebesta
17. 11. 2025, 17:09Azor. Z gauče se to dobře radí a navíc se přitom může i lhát plácat nesmysly.Jinak souhlasím se vším co píšete.
Slavoslav
17. 11. 2025, 17:12Stetka
Toľko sebakritiky som od teba gaucoveho bojovníka za rusákovo nečakal. Inak, keď tu ak s coklom súhlasí zo všetkým tak si s ním pokecaj o tom kto môže za vojnu. Je zábavné ako si tu notuje štetka s jeho Ukrajinci sú v práve a napadnutá strana s coklom ktorý tvrdí, že Ukrajinci neexistuju
Azor
17. 11. 2025, 18:27Šebesta.
Z gauče?
Možná že ho takové myšlenky napadají na posedu,kde asi tráví dost času.A až ho ovaně realita, tak snad ze vzteku nezavadí o spoušt aby pak nedopadl jako tento -
https://www.denik.cz/regiony/smrt-myslivec-hon-kladruby-policie-ublizeni-na-zdravi-nedbalost.html#utm_content=freshnews&utm_term=myslivec%20zast%C5%99elil%20mu%C5%BEe&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz
V jeho případě by ho mohli vyšetřovat i na psychiatrii,kam že na ty své nápady chodí,neboť i těmito nápady, by mohl někomu ublížit,a být tak popotahován jak policejní, tak pak i soudní mocí,např za podporu fašismu na Okrajině.Rusko už na takové má paragrafy
Slavoslav
18. 11. 2025, 08:37cokel
ano, o tom sme sa bavili, ze v rusakove ides do basy aj za nesenie bieleho papiera po namesti a nie je tam ziadna sloboda slova
Azor
18. 11. 2025, 11:33Slavoslav.
"ano, o tom sme sa bavili, ze v rusakove ides do basy aj za nesenie bieleho papiera po namesti a nie je tam ziadna sloboda slova"
A jak to souvisí s tím co jsem psal???
Jinak co se divíte(v diktatůře),ale jak je možné, že tady v "demokracii",není svoboda slova?? Viz prokurátor Stříž!!! I to jak tu bloktují operátoři jisté weby,když tu je listina základních práv a svobod(součást ústavy ČR)nejvyšší to zákon.
Viz -
" Listina základních práv a svobod v článku 17 odst. 4 (stejně jako Úmluva v článku 10 odst. 2 obdobně) říká:
(1) Svoboda projevu a právo na informace jsou zaručeny.
(2) Každý má právo vyjadřovat své názory slovem, písmem, tiskem, obrazem nebo jiným způsobem, jakož i svobodně vyhledávat, přijímat a rozšiřovat ideje a informace bez ohledu na hranice státu.
(3) Cenzura je nepřípustná.
(4) Svobodu projevu a právo vyhledávat a šířit informace lze omezit zákonem, jde-li o opatření v demokratické společnosti nezbytná pro ochranu práv a svobod druhých, bezpečnost státu, veřejnou bezpečnost, ochranu veřejného zdraví a mravnosti.
Je potřeba jen zajistit, aby byla zaručena nejen svoboda projevu, ale i svoboda po projevu.
A ty kecy takových jako jste vy a vám podobný, že - "lež není názor" a proto musí být cenzůra, tak toto -
"Lež šířená v dobré víře je legitimní, vzkázal občanům Foltýn
Koordinátor strategické komunikace vlády Otakar Foltýn stíhá kromě výjezdů na přednášky chodit i do podcastů. V jednom z nich vysvětloval, že sice šířil ukrajinskou lež, ale v dobré víře. Sám jí uvěřil. A proto nedezinformoval. Potíž je v tom, že dezinformace jsou legitimní jen od někoho, píše v textu pro Deník TO Petr Bošnakov."
https://www.youtube.com/watch?v=3ING7N_otRI
A kam až takový jako vy a vám podobní klesají ??? !!!!
Viz.-
Tragikomedie: Seznam.cz nyní cenzuruje výroky Vysokého komisaře OSN pro lidská práva
https://blisty.cz/art/119761-tragikomedie-seznam-cz-nyni-cenzuruje-vyroky-vysokeho-komisare-osn-pro-lidska-prava.html
Salut
Czertik
19. 11. 2025, 02:37sebesta
proc myslis ze urkajina ma vetsi problemy ?
ano, z ukrajiny utekly miliony...ale z ruska miliony. nevim o tom, ze by ukrajina musela importovat miliony delnasu, ale u ruska to jede na plno, cinani a severokorejci. uz jich od zacatku valky importovaly pres milion.
ano, je to valka na vydrz...ale to uz je od doby kdy se putinovi 3 denni operace prodlouzila na par tydnu a pak par let.
ze vitez bude kvo vic ziska ? muze bejt kouba, ale jaky budes mit bodovy system ?
co je pro tebe dulezitejsi, to uzemi co si rusko ukradlo v 2014 a nechasi ho, nebo to, ze ukrajin bude mit samostatnost a bude v eu a vyhledove i v nato ?
nebo to, ze ukrajina bude mit silnejsi armadu nez rusko ? byt ji budou chybet lidi.
a co se tyka nato, tak to putin projel na cele care, vezmi si severske staty, ty o tom ze byly v nato moc neuvazoly - a ejhle uz tam sou. diky ruske invazy.
takze ruso efetivne ztatilo balt a jeho balstka flotila ztratila jakoukoliv relevanci.
ze rusum nevadi ze ukrajina vstoupi do eu????? tak proc dodnes neustale blaboli o tom, ze vlad ukrajiny po ruskem krtkovi je nelegalni. uplne vsechny.
ano, kauza okolo mindice skodi ukrajine a ukazuje ze ma jeste dost prace pred sebou ohledne korupce...jenze v rusku takove kauzy nemaji, protoze jakekoliv info o korupci je prisne potlacovano. pokud se teda nejedna o cil k likvidaci.
a za ruskeho krtka kauzy byly, a nikdo je neresil a netrestal.
a z ceho vychazis ze u vetsiny cehu ukrajia ztarila duveru ?
Azor
16. 11. 2025, 12:42Menší svodka z Okrajiny Ruska -
https://cz24.news/uder-zirkonu-general-nato-mrtev-v-sumach-449-raket-a-dronu-na-kyjev-vsechny-teplarny-zniceny-bankovaja-pripravuje-evakuaci-zelenskyj-v-panice/
"Ruské letectvo už letos naházelo na Ukrajince lehce přes 40 000 klouzavých bomb “KAB” o váze 250, 500, a 1000kg.
Alouzavé bomby “KAB” létaly před dvěma roky do vzdálenosti 20km, loni 70km, letos 200km, a příští rok je už kremelská generalita slíbila Gosudarovi moci metat po Ukrajincích až na dálku 400km."
A podle Budanova -
" Rusové budou napřesrok bomb KAB vyrábět 3krát víc. Celkem 120 000 kusů ročně."
https://t.me/rybar/75234
"Nové klouzavé bomby KAB s doletem 400km tak přinesou ruským financím citelnou úlevu. Klouzavá bomba je totiž mnohem levnější než raketa Iskander, nebo střela typu Ch.
https://kyivindependent.com/russias-new-long-range-glide-bombs-aim-to-terrorize-civilians-not-win-battles-experts-say/
Navíc ji lze produkovat i vypouštět v mnohem větším množství, a na cíl přitom dopraví stejné množství výbušniny, a bude se stejně těžko sestřelovat."
Tož tak.
Czertik
17. 11. 2025, 00:06rexik
sem velmi rad ze sem davas dukazy o tom, jak rusove pachaji valecne zlociny a jeste sou na to hrdi.
Šebesta
16. 11. 2025, 10:08Zdenek 54 . Souhlasím. Autor se snaží vytvořit dojem a nevím proč,že Ukrajině se daří a bliží se k vítězství. Pak by měl ale vysvětlit proč na frontě Rusové postutpují,možná pomalu ale přece a proč Kličko tvrdí,že situace ukrajinské armády je špatná.Jsou nucení snížit i věk pro odvedence do armády a proč mladí Ukrajinci utíkají na západ ? Tyhle útoky Mig-29 mohou možná Rusům na čas komplikovat život ale nevím zda to podstatně změní průběh bojů ? Po vypuknutí korupčního skandálu do něhož je zapleten Zelenského kamarád Mindič je vidět že situace Ukrajiny celkově začíná být horší a horší. Zelenského vedení se rozhodlo bojovat dál i přes všechny tyto problémy. Ukrajinci byli napadeni a brání se to je bez diskuse,ale je otázka zda v té válce na výdrž proti Rusku obstojí ? Jediné logické vysvětlení proč Zelenskyi a spol válčí dál a dálje že se rozhodli pro strategii všechno nebo nic ať to stojí co to stojí. Je to riskantní rozhodnutrí a jak známo risk není vždy zisk ale někdy i ztráta
Pepík Knedlík
16. 11. 2025, 10:01zdenek54
Nevim jak systematicky ukačka ničí infrastrukturu, ale nic jinyho jim nezbývá při "útoku" do vnitrozemí.
Co jsem si dohledal za poslední týden:
Rusaci sestrelili 9 navadenych leteckých bomb, 17 raket HIMARS, 2 střely „Neptun“ a 1173 dronů.
Boje pokračují i v Černým moři, kde zničili 27 navadenych člunu a 3 remorkéry ukáček.
Czertik
17. 11. 2025, 00:08knedle ss
a cimpak frusove sestreluji himarsy ? ja jen zes400 uz jim pomalu dosly a ani kdyz je meli tak se jim proti himarsum nedarilo.
jakou ze to zazracou zbrani ony himarsy sestreluji ?
zdenek54
16. 11. 2025, 09:41Tak nějak tyto komentáře připomínají " konečné vítězství". Zkuste vložit také článek o tom jak Ruzké invazní síly rovněž ničí mosty a zásobovací trasy.....bylo by to tzv. vyvážené zpravodajství a ne tyto kydy z dob 3. Říše.:middle_finger: