LOADING TOP…

Tohle video ukazuje, proč se dnes na frontě nesmí zastavit ani na minutu

 26. 01. 2026      kategorie: Vojenská technika      50 komentářů

Operátoři bezpilotních prostředků z praporu bezpilotních systémů 92. útočné brigády pojmenované po košovém atamanovi Ivanu Sirkovi zveřejnili další sestřih z bojové činnosti, který podle nich zachycuje zásahy proti ruskému personálu i technice. Video bylo publikováno v sobotu 20. prosince na oficiálním instagramovém účtu 92. útočné brigády.

image-2Foto: Ruský voják ležící vedle motorky v domění že není vidět | 92. Brigáda

Zveřejněné záběry mají podobu krátké kompilace, v níž jsou vidět jednotlivé útoky dronů na různé cíle. Brigáda v doprovodném textu uvádí, že její jednotky pokračují v ničení ruských sil na ukrajinském území a že práce bezpilotních týmů probíhá nepřetržitě.

Moment, který vyvolal pozornost: voják vedle motocyklu

Jedna ze scén ve videu ukazuje ruského vojáka, který si podle popisu brigády lehl k odpočinku vedle vlastního motocyklu. Právě tato situace se stala pro ukrajinské operátory příležitostí k zásahu, který měl podle tvrzení brigády vyřadit jak vojáka, tak i vozidlo.

V kontextu současné války na Ukrajině se motocykly a další lehká technika objevují jako prostředek rychlého přesunu, průzkumu nebo zásobování, často i v místech, kde je pohyb těžších vozidel riskantní. Záběry mají naznačovat, že i krátká pauza mimo kryt může být v prostředí s rozšířeným nasazením dronů fatální.

Brigáda zároveň nepřímo upozorňuje na praktický aspekt: pokud jsou voják a technika v těsné blízkosti, stačí v některých případech jeden přesný zásah, aby došlo k poškození či vyřazení obou cílů.

Zásahy na více typech cílů: kanón, úkryt i pěchota

Kompilace podle popisu jednotky nezahrnuje pouze tento jeden případ. Ve videu mají být zachyceny také útoky na:

  • dělostřelecký prostředek (kanón),
  • polní úkryt / kryt,
  • skupiny nepřátelské pěchoty.

Zveřejněné záběry mají podtrhnout roli bezpilotních prostředků v moderním konfliktu: drony nejsou využívány jen k průzkumu a navádění palby, ale stále častěji i k přímým úderům na cíle v první linii i v týlu.

Práce pokračuje 24/7 uvedla brigáda

92. útočná brigáda doprovodila video komentářem, v němž zdůraznila nepřetržitý charakter činnosti svých bezpilotních týmů. „Práce na likvidaci nepřítele pokračuje 24/7 – ukrajinská země pálí pod nohama ruských okupantů!“ uvedla brigáda v textu k příspěvku.

Podobné formulace jsou pro válečné komuniké a příspěvky vojenských jednotek na sociálních sítích typické: kombinují informaci o činnosti s motivačním a mobilizačním sdělením. Samotné video má zároveň sloužit jako doklad úspěšnosti jednotky a její schopnosti zasahovat cíle v různých situacích.

Drony jako klíčový prvek bojiště

Nasazení UAV (bezpilotních prostředků) se v průběhu války na Ukrajině stalo jedním z nejvýraznějších rysů konfliktu. Drony plní několik rolí současně: vyhledávají cíle, sledují pohyb jednotek, korigují dělostřeleckou palbu a v řadě případů provádějí i přímé útoky. Videa z bojiště, která pravidelně zveřejňují ukrajinské i ruské zdroje, ukazují, že schopnost rychle detekovat cíl a okamžitě zasáhnout často rozhoduje o výsledku střetu na lokální úrovni.

Zveřejněný sestřih 92. brigády do tohoto trendu zapadá: prezentuje sérii krátkých zásahů, které mají demonstrovat přesnost a rychlost operátorů a zároveň poukazují na rizika pro jednotky, jež se pohybují bez dostatečného krytí nebo se zastaví na otevřeném prostoru.

Zdroj: 92. Brigáda - Instagram

 Autor: Šimon Koudelka

Komentáře

Pepík Knedlík

26. 01. 2026, 09:17

Rusáci opravdu jedou pilu a využívají systém Starlink. To je obrovský posun v technologie u tryskovych dronů.
Co znamená slovo pila zná většina cyklistu a v případě Ruska to znamená fakt, že bta týden v pustily přes 1 700 dronů, 1 400 navadenych bomb a 69 raket.
Však taky Donald dal Volodymyrovy nůž na krk a chce ukončit válku.

Kyjev01

26. 01. 2026, 10:09

promluvil russký burak - ty seš opravdu dementál knedle

Pepík Knedlík

26. 01. 2026, 10:23

Kyjevská Rus
Co chci já? Do toho ti nic není, ale když se mě ptá proUkrainská opice, rád odpovím. Mír na východě a vyhnat ukáčsky prasata z Česka.
Myslíš si, že mě nějak zajímají Slovani a jejich rozepře? Moc ne. Je to jejich boj, který nás bohužel přímo omezuje.

JerryMonk

26. 01. 2026, 11:13

Kyjev01

Proč ho urážíte? Napsal svůj názor, to můžete udělat též.

Pepík Knedlík

26. 01. 2026, 11:20

JerryMonk
Taková je doba. Jen jeden názor je správný a žádný jiný se nepřipouští.
Pokud má občan jiný názor než druhý občan je proruská štěnice a dezolát ...
Tohle je skvělý dílo proukrainsky propagandy co zavedl Kampelička Fiala, Dozimetr Rakušan a další služebníci Ukrainy.
Česko nikdy historicky nemělo dobrý vztahy s Ukrainou a najednou přišla válka a jsme jejich spojenci atd..
No je to na zvracení jak Češi dokážou kolaborovat s každým.

Pepík Knedlík

26. 01. 2026, 11:20

:thumbsup:

JerryMonk

26. 01. 2026, 11:23

Pepík Knedlík

,,Co chci já? Do toho ti nic není, ale když se mě ptá proUkrainská opice, rád odpovím."

Nikde v jeho komentáři nevidím dotaz na to, co chcete. Myslím si, že ho ani nezajímá. Když už jste si ale sám odpověděl na svou vlastní otázku, tak byste si mohl uvědomit následky svého přání. A co pak? Až byste je vyhnal zpět na Ukrajinu? Bez Ukrajinců dojde k výraznému zpomalení stavebnictví, představují poměrně velkou a levnou pracovní sílu, navíc jsou šikovní. Já vím, že jsou nám tu na jednu stranu i zátěží, hlavně ve zdravotnicví, ale zkuste přemýšlet trošku do budoucna, ne co bude za rok, nebo za 5 let. Přišly sem převážně ženy s dětmi a ty se začnou pracovnímu trhu v nejbližších deseti letech vyplácet, navíc to nejsou muslimové, jsou to lidé z kulturně blízké oblasti.

Pepík Knedlík

26. 01. 2026, 11:40

JerryMonk
Otázkou je jak výhodná pro rozpočet a výběr daní je ukačská práce načerno.
Další otázkou je pracovní mafie, kterou suverénně ovládli ukačka.
Samozřejmě obrovská kriminalita a tím myslím obchod s živým masem a drogami.
Velmi správně jste zminil zdravotnictví, kde místo odborníků jsou felčari bez potřebného vzdělání.
Máme naprosto odlišnou kulturu a životní priority než ukačka.
Vy by jste pracoval v kolektivu.jde jsou ukáčka nebo v domě kde bydlí ukačka?
Já ne, ja je znám co první várka ukáček přišla po roce 1990 i když, byli pokorni a relativně slušní oproti těm současným prasatum. Ovšem kriminalita byla brutální a to se nikdy nezmění.
Suma dumarim, ukáčka jsou obrovským problémem a v Česku jich je 1 mega.
Ano, odpověděl jsem si sám, ale i tím jsem se vyjadril kultivovaný k urážce mě osoby.:smile:

JerryMonk

26. 01. 2026, 11:42

Pepík Knedlík

Já připouštím mnoho různých názoru, ale ve slušné rovině. Netoleruji vzájemné urážení, které vede jen k dalšímu vzájemnému urážení, proto sám nikoho neurážím. Nemusíme se milovat, ale tolerujme se.
Politika je špinavý byznys, ať už tam je pravice, levice, nebo cokoliv jiného, jen si hrají s lidmi, přijde mi, že většina lidí jde do politiky s nějakým záměrem získat peníze, moc, vliv a jen malá část chce skutečně pro tuto zemi něco udělat. Pamatujete si ještě Věci veřejné? Jak slibovaly, že zatočí s korupcí? A co na ně vyplavalo? Myslíte si, že se současnou vládou to bude lepší? Podívejte se na čem postavil svou kariéru Okamura, Rajchl a podobní lidé, je do nich vidět, jsou to obchodníci s lidskou nenávistí a frustrací, na tom zbohatli. Nejlepší je se spoléhat sám na sebe. Já jsem zastáncem předcházení konfliktů, nebo jejich řešení v diplomatické rovině, někdy Vám ale druhá strana nedá na vybranou, někdy musíte ukázat svaly a nenechat po sobě šlapat... Ohledně Ukrajiny, došlo tam ke střetu dvou odlišných světů a ani jeden z nich nechce ustoupit a ani jeden z nich se nesnaží pochopit ten druhý, v tom vidím velký problém. Nemyslím si, že lze tuto válku ukončit rychle, prostě tím, že se přijmou ruské podmínky, myslím si, že by chtěli později víc a Ukrajinci to nechtějí riskovat. Každá ze stran má argumenty pro to, proč je ta druhá strana špatná a každá se toho snaží dosáhnout i pomocí lží a manipulací.

JerryMonk

26. 01. 2026, 11:50

Pepík Knedlík

S tím zdravotnictvím jsem to myslel tak, že se s jejich příchodem zdravotní pojišťovny vydaly z peněz. Jejich doktoři ano, s tím souhlasím, kvality těch našich rozhodně nedosahují, má zkušenost z urgentního příjmu s ukrajinským doktorem byla děsivá. Otázkou je, jak byste řešil sektory ekonomiky, kde je ptořebujeme. Spousta z nich dělá ve skladech, v různých továrnách za nízké mzdy, kam Češi prostě nechtějí. Nemyslím si, že by to šlo tak snadno. Zkuste myslet trošku do budoucna, ne, co je teď, generace mladých ukrajinců se časem počeští.

Emil Holub

26. 01. 2026, 11:53

Třesky, plesky Monku....

JerryMonk

26. 01. 2026, 12:03

Emil Holub

Hmm?

Pepík Knedlík

26. 01. 2026, 12:04

JerryMonk
Podstatnou část z mé profese jsem se pohyboval na stavbách a nemyslím si, že práce kolabovala před rokem 2022. Ano, teď mohu napsat, že kvalita se velmi negativně zhoršila příchodem ukáček.
Nenamlovame si něco? Jasně, firmy chtějí vydělávat a kdo ne, ale ...
Politika měla sloužit lidu, ale To je fikce.
Současný exodus ukáček mi připomíná osidlovani Sudet. Místo vzdělaných a prcovitych občanů přišla lůza z východu a začalo rabování, vlastně pokračovalo.
Nedávno jsem se o tom vyhnani Němců bavil se strýcem, který to zažil i ty revoluční gardy co vše zapricinil jeden člověk kolaborant E. Benes.
Nechci další Beneše a tím myslím třeba Fialu.

Kyjev01

26. 01. 2026, 12:04

Tz russké hovado čurák jako ty nemá ani právo dýchat v ČR padej do russka chciplotino taková hovada tu kazí vzduch

Azor

26. 01. 2026, 12:40

JerryMonk.
"Politika je špinavý byznys, ať už tam je pravice, levice, nebo cokoliv jiného, jen si hrají s lidmi, přijde mi, "

Všiml jsem si,že vy rád jste detailista(to není špatné).A tak vás musím poopravit,ohledně toho vašeho ""Politika je špinavý byznys," Sama ta politika něco dělá??A nebo jí dělají lidé??To je jako říct,že stát má dluh!! To jako ten dluh má ta půda v našem států??Nebo řeky???Dluh mají lidé žijíci tady.A ty dluhy za ně(neboť ti si je zvolili)udělali politici!!!!

"že většina lidí jde do politiky s nějakým záměrem získat peníze, moc, vliv a jen malá část chce skutečně pro tuto zemi něco udělat."

O takových to lidech mluví tento pán -
a všiměte si jak reagují ti "studenti" smějí se!!! Tito "studenti"jsou na takové "výši"s "inteligencí jako ti,co se koukali na fil Pelíšky,kde ten sebestředný hňup "hrdině"vyjde na balkon,a řve - "proletáří všech zemí vyližte si pr..." a většina lidí se tomu směje!!Jak se choval ke své ženě jakoby nezaznamenali!! Apropó,co je špatného natom co se týče spojení??Viz Svatopluk a jeho tři synové!!!)

https://www.youtube.com/watch?v=u68WfG1srfk 2.35. videa

Jakou to "inteligenci"mají ti,které tam takový volí???

" Nejlepší je se spoléhat sám na sebe."

V jakém slova smyslu to myslíte?? Víte proč si lidi zorganizovali stát ???

" Každá ze stran má argumenty pro to, proč je ta druhá strana špatná a každá se toho snaží dosáhnout i pomocí lží a manipulací."

Zajímavé konstatování.
A dál???
Vy nemáte nějaké kriteria ohledně spravedlnosti???? Něco o tom napsal Jean-Jacques Rousseau - "tvá svoboda končí tam,kde začíná svoboda toho druhého" !! Co je morální???

A teď nám tu můžete říct, jaký že názor máte na takovéto lidi -
viz-

https://rumble.com/v1234e2-pravda-o-ukrajin.html

Salut.

Azor

26. 01. 2026, 12:43

Kyjev01.

Bylo by vhodné, se mírnit ve výrazech,pane!!!

Salut.

Azor

26. 01. 2026, 13:08

JerryMonk.
" Bez Ukrajinců dojde k výraznému zpomalení stavebnictví, představují poměrně velkou a levnou pracovní sílu,"

Vy ten život vidíte jednoduchý(proto asi máte ve svém životě chvíle,u kterých jste nemile překvapen a HLAVNĚ, nevíte která bije!! Nevíte odkud to přišlo!!!A proto tak neuděláte nic(nemáte informace)ohledně prevence,aby jste neměl krizové dny ve svém životě!!

Zluste nám vysvětlit tu anabázi těch lidí co žili na Okrajině Ruska a po "osamostatnění"začali sem přicházet.A součesně odcházet z naší země na"západ".Co je k tomu vedlo??A proč ti co od nás odcházeli,proč do těch států kteří těžíli a stále těží z neokolonialismu!!!Jak asi víte,tak kapitalismus je od r. 91.mimo Kuby a S.Koreje,všude!!Proč nešli např do Bangladéše??Kde šijí 12 letí děti??
Kdo ZAJISTIL,že jsou levnou pracovní sílou??
(Já vám napovím,ti samý, za kterých je tu umožněno krást v miliardách,smát se lidem v tele.do tváře, když jsou na zodpovědných míste,nezodpovědní lidé!!! Chcete odkazy?? Koho jste vy volil?? )
Oni nejsou stejní lidé jako my???Jak to vidíte s těmi "ukrajinci"kteří by tu chtěli zůstat, v souvislosti s jejích zemí a lidmi,kteří tam žijí??Jak tam(a ne jenom tam)dopadnou.Kdo jim bude pracovat na důchod,také s minimem lékařů,učitelů atd.Řekněte,co dělali ti politici pro to,aby ti lidi nemuseli odcházet???A hlavně,kdo takové politiky VOLIL???


Salut.

zdenek54

26. 01. 2026, 13:08

Pane, :exclamation:je nutné takto bezdůvodně urážet koho neznáte? To nesvědčí o vysokém intelektu a slušném vychování! Je-li opravdu dementál, jesť to jeho věc, přednost,či vada,ale vám to musí být jedno. Souhlasíte,že?:question:

zdenek54

26. 01. 2026, 13:16

:thumbsup::clap::clap: Vaší výchově se v rodině starala matka,či otec? V obou případech postupovali dle příručky" Jak vychovávat řeznického psa". Znáte-li pojem stydět se, tak to platí na vás!:rage:

Emil Holub

26. 01. 2026, 13:18

Citace:..."Politika je špinavý byznys, ať už tam je pravice, levice, nebo cokoliv jiného, jen si hrají s lidmi, přijde mi, že většina lidí jde do politiky s nějakým záměrem získat peníze, moc, vliv a jen malá část chce skutečně pro tuto zemi něco udělat"...

Pane Monku,
musím Vás trochu poučit, vy totiž nevíte, co "politika" ve své podstatě je!

"Politika nikdy nikdo nedělá pro veřejnost!
"Politická moc a peníze jsou siamská dvojčata a žijí v symbióze. Kdo má moc, přijde si i na peníze a kdo má peníze, disponuje moc, které mu ty penize přinesou. Tato dvojčata, oddělíme-li je od sebe zhynou a proto se třeba Babiš tak cpal zase k moci té své strany prdelatých tetek a hlupáků v montérkách k moci a nikoli proto, aby Vám udělal dobře". To Vám, ale zase jen za peníze udělá jen nějaká dobračka z E55..

"Politika.je prosazování svých osobních a skupinových zájmů a to prostřednictvím politických stran a voleb..."
....a nikoli "špinavý byznys", ten z politiky dělají sobecká a asociální prasata, koncentrovaná povětšinou v pravicových, tzv. liberálních a jiných pol. stranách, hájících náboženství, rasu, národnost atd., jako např. ve Straně židovské", která zde jeden čas působila v parlamentu za 1. republiky, která hájila zájmy všech židů, které ale byly nadrosto diametrálně odlišné vzhledem k soc. složení členů a proto se brzy rozpadla a každý žid si našel tu svou podle svého sociálního postavení...

A z toho jak se každá strana chová v praxi a čí zájmy hájí, lze velmi jednoduše zjistit a pokud si je daný jedinec schopen determinovat vlastní zájmy a zájmy své skupiny, do které patří, měl by být schopen si i vybrat, která strana jeho zájmy bude hájit...
Vzhledm k tomu, že Češi povětšinou trpí politickým kreténismem a své zájmy nejsou schopni ani detrminovat, je situace taková, že blbci v montérkách volí partaj jednoho z nejbohatších oligarchů a navíc ještě pochybného původu kdesi z okrajiny Ruska...

Obecně platí, že "bohatý levičák je rozmar a chudý pravičák idiot!"

Kdysi jsem v Římě při jedné odborové manifestati četl heslo: "Proletáři všech zemí, už se konečně spojte, protože všichni darebáci to už dávno udělali...!"

To asi tak něco krátce k tomu Vašemu špinavému byznysu...

Šebesta

26. 01. 2026, 13:37

JerryMonk. Souhlasím s tím,že Ukrajinci u nás jsou lepší i jazykově než ten muslimský smrad ,který zaplavuje západ EU ! Otázkou je co když část Ukrajinců odejde domů po válce a my budeme muset ty smrady přijmout nebo se draze vykoupit. Kdo za to může ? Fialův zločinný pětigang ! Má toho na svědomí více ale toto je asi nejzavažnější. Oni nazyvají lidi s jinými názory než mají kolaboranty prý s Rusy. Já považui ale je za kolaboranty s EU zatuchlinou a navíc si od EU nechali diktovat vše co Brusel chtěl.

Šebesta

26. 01. 2026, 13:51

Azor i s tím souhlasím. Taky jsem zvědav,kdo bude na Ukrajině budovat novou Ukrajinu ? Část se jich možná vrátí domů,ale zbytek zůstane tam kde je. Proč ? Pokud pracují kdekoli na západ od Ukrajiny určitě mají mnohem lepší výdělky než doma na Ukrajině.Navíc část Ukrajinců nevím jak velká odešla do Ruska ? Šlo hlavně o ruský mluvicí Ukrajince,ti se asi taky na Ukrajinu nevrátí.Myslím,že až ta válka skončí,nikdo přesně neví co se bude dít dál ? S EU s Ukrajinou i s námi. Ta válka celou EU dostala do velkých sra...k. Ale ONO VLASTNĚ ZÁPADNÍ ČÁST EU v těch sra...ch byla už před válkou díky dlouholeté nezvládnuté migraci ! EU je ve velké krizi dodám z velké části vlastní vinou !

Azor

26. 01. 2026, 16:34

Emil Holub.

JerryMonk je podobný člověku,který tady na toto webu psal -Václav Flek.
Který nevydržel syrovou realitu věcí, které se dějí na tomto světě.Mají (díky tomu že namají informace - díky zapouzdření ve své sociální bublině)růžové brýle.A díví se např. nad tím(pokud to tak nebylo JerryMonku,tak se omlouvám)co teď dělá Doník,a neuvědomují si ,že toto (zaobalenou ve frázích o lidských právech či "demokracii)dělali všichni P-rezidenti USA!!! Už od doby, jak se chovali k domorodcům!!!
Není se co divit,geny anglosasů byly vidět ohledně "Den díkuvzdání",kde jim domorodci zachránili život(protože byli naschopní se uživit)a oni se jim pak za to odvděčili jejich vražděním.A plno lidí co takovým fandí,tak mají plnou hu.. keců o Stalinovi.

Czertik

26. 01. 2026, 17:18

knedle ss

divne, chces vyhnat ua prasata z ceska...ale nijak netlacis na putina aby ukon il valku a vratil ukrajine ukradene uzemi.
divne.
proc si myslis ze ua se budou chtit vratit na uzemi okupovane ruskem ci bydlet na ronte ?
vyvsetli tuhle svoji retardaci.

aport.

Czertik

26. 01. 2026, 17:21

jerry

ukrajinci, pokud tdy legalne pracuji tak zatezi pro zdravotnictvi nebudou.
zatezi vzdy budou jen lidi co pracuji nelegalne a dostanou osetreni.
ceske zdravotnictvi je zatim nastavene tak ze se zisky pojistoven z vetsiny prevadi do dalsich letech aby kryly pripadne ztaty.

JerryMonk

26. 01. 2026, 18:38

Azor

Je tu mnoho reakcí, píšete hodně a dlouze a já tolik času nemám, tak se vyjádřím jen k této. Nejprve začnu s Vaší neustálou tendecí se povyšovat nad druhé a poučovat je jako malé děti, kteří nic neví. Nevím, proč si o mě hned musíte dělat nějaké závěry typu "má růžové brýle" někam si mě škatulkovat a odsuzovat mě, naše názory a pohled na svět se liší, to ale neznamená, že ten můj je něco méně, než ten Váš. Podle mě zase vidíte Vy vše až příliš jednoduše, níže se k tomu vyjádřím.

Informací mám spoustu, nemám žádnou názorovu bublinu, jsem otevřen všem názorům a pravidelně se pohybuji i tam kde je mnoho euroskeptiků, či prostě lidí odsuzujících západní společnost, jako Vy. Vždy tyto lidi vyslechnu a pokouším se s nimi debatovat, ale abych pravdu řekl, je to obtížné, protože jsou jako berani, neustále trkají, neustále nabíhají na konflikt, hledají záminku k nějakému ponižování a shazování, nadřazování se nad ostatní ve stylu, já jsem lepší než ty, vím víc než ty, ty máš růžové brýle, já vidím svět správně, ty ne. Tak, jako to činíte Vy.

Za další, že by "všichni" prezidenti USA razili imperiální politiku DT si nejsem vědom, a to si myslím, že mám o americké politice velký přehled a většinu jejich prezidentů dobře znám už od doby kdy USA vznikly (např. jsem sběratelem předmětů z období občanské války 1861-1865), o americkou historii se zajímám stejně jako o Evropskou. Takový Monroe, či Madison rozhodně nebyli prezidenti, kteří by měly tendence agresivně šířit vliv USA, naopak Ameriku poměrně dost demilitarizovali. Stejné demilitarizační myšlenky ve smyslu, nebudeme se do ničeho plést, není to naše věc, byly v USA i před Druhou světovou válkou a i krátce po jejím začátku. Pravdou je, že až do 2. světové války se Američané starali tak trochu jen o sebe a svou roli přijali až po konci 2. světové války. Vy ale neznáte americkou historii, to jsem pochopil, neznáte prezidenty USA, nevidíte tam prakticky žádný vývoj a zjednodušíte si to tím, že byli vždycky stejní, ne nebyli. Že chce současná USA mít vliv, moc a chce mít kontrolu, stejně jako Čína, nebo Rusko vyplývá z jejího současného postavení, které není po  250 let kdy existují stále stejné, ale měnilo se a vyvíjelo se do nynějšího stavu. Už jen z tohoto paradoxu razí imperiální politiku všichni tři, různým způsobem a různým způsobem si dominují a konkurují. Rusko je nyní slabé, o svůj vliv už přišlo rozpadem SSSR a chce tento vliv obnovit, nebo přinejmenším, nechce přijít o vliv který má nyní. Jenže na to už je pozdě, Amerika svou dominanci nepustí, naopak jí stále stupňuje, někde vycouvá, ale jinde si zase vliv získá a jediným přímým konkurentem zůstává Čína, Rusko je jen přívěskem Číny, a to už nezmění, jeho závislost na Číně se s jeho invazí na Ukrajinu ještě více prohloubila. Putin je hrobařem Ruska, je tvrdohlavější, než Stalin, krátkodobě to vypadá jakoby zase získávali moc, když po pár km čtverečních obsazují území, které historicky považují za své (to je také zavádějící) ale co je čeká za 5,10, 50 let? Problém je, že po rozpadu SSSR v Rusku a jeho bývalých státech neproběhlo něco podobného, jako denacifikace v Německu, Rusové jsou zkrátka dokonalým zosobněním šovinismu a stavu mysli Němců v první polovině 20. století a Putin jim je dává to, co chtějí.

Za další, mícháte dohromady několik událostí, abyste se utvrdil v nějaké svém správném názoru na to, jak je západní společnost (kterou značíte termínem anglosasové, což je opět zavádějící) špatná. A úmyslně přehlížíte, že násilné kolonizace, vyvražďování a zotročování se dělo i v té východní společnosti, jak v Rusku, Číně, Turecku, a to opravdu ve velkém. Rusko má téměř 200 etnických skupin a většina se skutečně nestala součástí tohoto impéria dobrovolně, ale protože byli slabí, rozdrobení a nejednotní na velkém prostoru a mnoho z nich zaniklo, jen uvedu třeba Bulagové, Asanové, Čudové, Tazové a mnoho dalších, ne opravdu to nebyla idelická spolupráce jak si to asi představujete.

Za další. Den díkuvzdání (kdy domorodci pomohli kolonizátorům) se datuje do roku 1621 a týká se jen malé oblasti Nové Anglie, kdy kolonizátorům pomohl kmen Wampanoagů a víte proč? Aby si je získali na svou stranu, proti nepřátelskému kmenu Narragansettovů, věděli, že Angličané mají dobré zbraně (měly kovové zbraně, to indiáni nikoliv). Byla to vypočítavost hlavně proto, že Wampanoagy pokosila bahenní nemoc a redukovala jejich stavy až o 90%, potřebovaly anglické zbraně aby se mohly bránit sousedním rivalům. Jednotlivé kmeny v Americe totiž uzavíraly spojenectví s kolonizátory hlavně proto aby jim to přineslo nějakou výhodu proti jinému kmenu, byla to vypočítavost. Vy si všechno vždycky hrozně zjednodušíte, abyste čtenáře navedl tam kam chcete a pak jste spokojený, jak Vám to vyšlo, ale to není realita, svět je mnohem komplikovanější než Vaše vidění světa stylem - dobra a zla - Anglosassové byli vždycky špatní a mají to geneticky v sobě. Nakonec to možná nejste Vy, kdo může druhé poučovat a říkat jim jak mají správně myslet, máte svůj úhel pohledu, který je v mnohém nedokonalý, jako my všichni. Jak řekl kdysi Sókratés ,,Moudrost začíná uvědoměním si vlastní nevědomosti."

Emil Holub

26. 01. 2026, 18:58

Monku,
to jsou výživné bláboly přesně v intencích toho euroatlantického chápání politiky a ýbermenšácké KoZa ideologie, co nese přímou zodpovědnost za minulý i přítomný stav světa.
A tvrdit, že Monroe byl demilitarizátor je echtovní chucpe, neb ten Trumpeta při svém agresivním výpadu na Venezuelu jen prosazuje myšlenky a plány toho vašeho velkého demilitarozátora Monroa, shruné v jeho 200 let staré dokríně...

Povězte Monku, kolik Vám je a kde jste chatal rozumy, že si tu hrajete na neomylného popletologa?
"Nestudoval " jste náhodou u toho profesora všech popletologických profesorů Fialy v Brně?!

Emil Holub

26. 01. 2026, 19:12

Pane kolego Azore,
bacha na to, on tomu hoví, on sbírá předměty v us. občanské války a není nad lepší kvalifikaci, nemyslíte?
Jistě má v té Amirice velké zalíbení..., to pozná hned...

Připomněl mi syna jednoho mého známého, takového troubu, kterému je už skoro třicet a když jsem se ho ptal proč chodí oblíkanej, jako šašek z USA, samá us. fanglička, tak mi řekl, že Ameriku miluje a tak jsem se ho zeptal proč, co na ní vidí, neb na sousedovic dcerce, co má šestky kozy, je pěkná, veselá, chytrá a pracovitá, tak mi to vyjmenoval, ale u té Ameriky nebyl schopen a to je problém dnešních troubú. Oni něco vědí a cítí, ale neví proč a ani to nejsou schopni definoivat tak, jak jsem napsal v tom komentáři o tom, co jsou jejich zájmy a co je ta politika...

Oni jen opakují to, co jim podstrkují přes IT, TV a co jim sypou denně do těch mentálních žlab, ze kterých to oni s chrochtáním do sebe ládují a ještě soutěží kdo u toho bude víc mlaskat a pak vykadí američtější leyno...

zdenek54

26. 01. 2026, 19:23

Pane Emile.

Tak hezky,krátce a výstižně dokáže napsat jen člověk zralý, znalý a zkušený. Prošlý životem radosti, ale i facek k neustátí. Dobrý to bylo!!:thumbsup::clap::clap:

Šebesta

26. 01. 2026, 19:28

Azor Ano pan Flek byl zabavny hlavne tim jak si delal dejiny podle sebe. Vydaval se za vzdelaneho cloveka ale tvoril proste historii podle svych predstav a vubec mu nevadilo ze je nekdy uplne v rozporu nejen s nasimi historiky ale i s americkymi nemeckymi i anglickymi i dalsimi.Napr. v otazce Mnichova a protektoratu byly jeho nazory mimo realitu

Azor

26. 01. 2026, 20:09

JerryMonk
"Za další, že by "všichni" prezidenti USA razili imperiální politiku DT si nejsem vědom,"

Aáááá?? To znamená že se to nestalo a nebylo???Oni to neříkali v televizi či v rádiu???

" myšlenky ve smyslu, nebudeme se do ničeho plést, není to naše věc, byly v USA i před Druhou světovou válkou a i krátce po jejím začátku."

Dějiny USA začínají u 1 sv nebo u 2 sv .války??? Co bylo s domorodci,jak plnili ti P-rezidenti s nimi ty smlouvy,snad víte!Kterou dodrželi???Jak to bylo s Texasem??Arizona Kalifornie,Havaj??? Jak to bylo s již. Amerikou???
Co pak řekl - prezident James Monroe před americkým Kongresem 2. prosince 1823.???A taky dělal a dělali ostatní???

"Historici odhadují, že od roku 1798 do roku 1965 Spojené státy provedly více než 150 vojenských intervencí v Latinské Americe. S přihlédnutím k tajným operacím amerických zpravodajských služeb se jejich počet zvyšuje na 984, z toho 343 ve Střední Americe a Karibiku.
V následujících letech se tento seznam výrazně rozrostl. Od roku 1945 do roku 2000 provedly Spojené státy více než 40 pokusů o svržení vlád, které se jim nelíbily, po celém světě a přispěly k porážce více než 30 lidových hnutí bojujících proti diktatuře, což mělo za následek smrt a zranění milionů lidí. "

Za jakých prezidentu toto bylo??? Máte na toto odpovědět??

" nevidíte tam prakticky žádný vývoj a zjednodušíte si to tím, že byli vždycky stejní, ne nebyli."

Vývoj v čem??Zkuste to napsat.A pak muže polemizovat dál.Vy v tom článku máte drtivou většinu, nic neříkající věci!!

"Jak byl velký ten kmen Wampanoagů?? Před nimi taky bojovali se sousedy,a nevymřeli!! A oni zrovna záviseli na tech Puritánech??Není snad pravda co jsem psal??To že nebýt indiánů tak pomřeli??? Proč???Nedokázali se adaptovat!!V čem, už jsem psal.Toto jste obešel.proč???A jejich potomci se k nim zachovali jak??Toto jste taky pomlčel,proč???? Z čeho máte strach???

Co má společného s vyvražděním(genocida)původního obyvatelstva s tímto vaším - " Jednotlivé kmeny v Americe totiž uzavíraly spojenectví s kolonizátory hlavně proto aby jim to přineslo nějakou výhodu proti jinému kmenu" ???

Povězte nám to tady!!

Pomalu jste na tom(v argumentech)jako jistý Slavoslav ,o kterým jistí lidé říkají, že je v těchto věcech"Slaboslav".Chcete být jako on???

" Rusko má téměř 200 etnických skupin a většina se skutečně nestala součástí tohoto impéria dobrovolně, ale protože byli slabí, rozdrobení a nejednotní na velkém prostoru a mnoho z nich zaniklo, jen uvedu třeba Bulagové, Asanové, Čudové, Tazové"

Bulagové,to myslíte tyto??
https://www.smhric.org/news_15.htm

Asany myslíte tyto??
https://en.wikipedia.org/wiki/Asan_people

Ty Čudy tyto??
https://en.wikipedia.org/wiki/Chud

Nikde jsem nevyčetl,že by jejich zánik, měli na s vědomí Rusové.Pokud ano dejte odkaz!! Pokud ne,tak tady něco účelově,podsouváte!!

" A úmyslně přehlížíte, že násilné kolonizace, vyvražďování a zotročování se dělo i v té východní společnosti, jak v Rusku, Číně, Turecku, a to opravdu ve velkém."

A prosím o doložení tohoto vašeho tvrzení, ohledně Rusů!!
A jasně specifikovat,když šel Jermak na východ,jak že to ti rusové dělali s ohledem na ty anglosasy!! Kolik národů na sibiři si odychlo,když spadli pod Rusi,když ti velké kmeny je utiskovali a i zotročovali??Hlavně v tom vynikali Čukčové.To a same na Kavkaze či v Kazachstánu,Uzbekistánu Turkmenistánu Tadžikistánu a i Kirgistánu.Kolik tam bylo válek mezi nimi??A pod Ruskem byl větší klid!!A žádný z těch národů co byl pak pod Ruskem,nezanikl.Navíc elita z těch národů byla začleněna do ruské elity!!!Jak to bylo pod anglosasy jen v USA,snad víte.Kolik jich(domorodců)tam zůstalo a kde že teď jsou???Rezervace!!!

" Nakonec to možná nejste Vy, kdo může druhé poučovat a říkat jim jak mají správně myslet, máte svůj úhel pohledu, který je v mnohém nedokonalý, jako my všichni. Jak řekl kdysi Sókratés ,,Moudrost začíná uvědoměním si vlastní nevědomosti."

Nepíšu sem,aby měl někdo nedobrý pocit a psal v nelichotivém smyslu - "poučovat".
Nestavím se nad druhé,v jistém smyslu mne obahatí každý člověk, ať už v dobrém tak i zlém(ponaučení z toho).Z mého pohledu jste nedůtklivý.Zda to je ku vašemu prospěchu,to´t otázka.

Kolik věcí se vám naplnilo z toho co jste si kdy myslel??A kdy jste byl nemile(díky tomu že jste neměl -nebo měl špatné informace)
I např s ohledem k Trumpovi a jeho chování??To jsem se taky vás ptal a odpověď??Nic!!! Jen bezobsažné věci.Zkuste to bez kudrlinek.Bez balastu!Nic než fakta,tak jak(o jistých slovách by se dalo diskutovat) Emil Holub.

Salut.

Azor

26. 01. 2026, 20:20

Emil Holub.
"bacha na to, on tomu hoví, on sbírá předměty v us. občanské války a není nad lepší kvalifikaci, nemyslíte?"

Tototo "argumentu"jsem si taky všiml. Jak se říká,nic nového pod sluncem!
Něco podobného(u JerryMonka,by se to dalo ještě brát)prohlásil Jan Stráský(když měl nastoupit jako minstr dopravy,tak se ho ptali, jakou že má na toto kvalifikaci)prohlásil - "v dětství jsem si hrál s vláčky" !!!!!!!

Pepík Knedlík

26. 01. 2026, 20:59

JerryMonk
Jsem překvapený kolik vymyslu i naivity lze napsat pod jiným nickem než jsou experti typu Czertik, Roman nebo Slaboslav.
Imperiální politika SSA se tranformovala z kolonialnich bojů na úkor indiánských kmenů a ukradenim území Mexiku.
Nesmím opomenout i zámořskou kolonizaci SSA, kterými se stala např. Hawai nebo Grenada.:thumbsup:

vankr

27. 01. 2026, 16:03

Nepleť sem podzemnici olejnou, když tak durak. V tom hustém, olistěném křoví nemohl být Rus vidět.

JerryMonk

29. 01. 2026, 12:49

Emil Holub

Diskutovat s Vámi je kvůli Vašemu neustálému napadání, agresivitě a útočnosti nemožné. My dva si opravdu rozumět nebudeme. Já si na nic hrát nepotřebuji, sděluji svůj názor, a to na rozdíl od Vás slušnou formou, s respektem k ostatním diskutujícím, to je něco, co Vy absolutně postrádáte. Jste hrubý, agresivní a nemáte žádné vychování. Z příspěvků, které zde píšete je patrné, že máte silné xenofóbní, antisemitistické, rasistické a nenávistné tendence a že vyhledáváte konflikt. To mi úplně nejde dohromady s Vašimi nálepkami, kdy ostatním nadáváte do nacistů a fašistů, když vlastnostmi obou těchto režimů odpovídáte Vy sám. Do mého osobního života Vám už není vůbec nic. Poprosím Vás, abyste se zdržel vyjadřování k mé osobě, Vaše výzvy ke konfliktu nepříjmám.

JerryMonk

29. 01. 2026, 12:55

Pepik Knedlík

Klasický komentář bez argumentu, člověka, který nemá co by vytkl, ale nelíbí se mu pohled na svět někoho, koho kritizuje.
To víte no, tak zkažený nenávistí jako Vy ještě nejsem. Já osobně nechápu, jak lidi jao Vy mohou žít sami se sebou, probouzet se každý den s tím, že někoho nenávidí pomalu až do té míry, že kdyby tu na ně neplatil zákon, tak vemzou do ruky zbraň a jdou konat dle své vůle. Možná se Vám zdá slušnost a objektivní názor k věci jako naivní, já se ale stále snažím vidět v lidech to dobré i když u takových jako Vy to lze velmi obtížně. Se mnou holt do party počítat nemůžete.

Czertik

26. 01. 2026, 17:16

knedle ss

a jak je mozne ze technologicky pokrocily rusove pouzivaji technologii zaostalych usa ????
nebo ze by si nam o vyspelosti usa a ruska lhal ? ale to by si nedelal, nebo ano ?
a diky ze okazujes ze nicim jinm nez terororem civilitu rusko vlku nemuze vyhrat.

aport.

zdenek54

26. 01. 2026, 19:28

:japanese_ogre: pan Čertík:japanese_ogre:

Ono to RuZZko to tím terororem ovšem vyhrává!:thumbsup: Takovým tím...:flag_ua:-banderovsko:heavy_plus_sign:fašistickým.:bangbang:

Slavoslav

26. 01. 2026, 08:38

rusaci udavaju, ze 70-80% strat su od dronov kde ich 2ky a 6tky zacinaju skapinta dlhe kilometre predtym, ako vobec uvidia nejake UA pozicie

Azor

26. 01. 2026, 12:44

Slavoslav.
"ze 70-80% strat su od dronov kde ich 2ky a 6tky zacinaju skapinta dlhe kilometre predtym, ako vobec uvidia nejake UA pozicie"

A není to i na druhé straně??

Kdo žo o vás napsal že jste Slaboslav???

Salut.

Slavoslav

26. 01. 2026, 14:14

cokel

samozrejme, ze aj pre druhu stranu su drony najvacsia hrozba. Len ta na rozdiel od rusaka neposiela svojich v ludskych vlnach skapinat utociac na oslikoch a motorkach a ako braniaca strana ma ovela menej pohybu kedy je hrozba najvacsia

Azor

26. 01. 2026, 20:27

Slavoslav.
" Len ta na rozdiel od rusaka neposiela svojich v ludskych vlnach skapinat"

Jaké že jsou ztráty pučistů a Banderovců??? 1.8 milionů!

https://www.youtube.com/watch?v=z-kpRUuqD6k

Salut.

Slavoslav

26. 01. 2026, 20:31

cokel

ty tiez uveris kazdej picovine a to aj tomu chujovi co podcenil straty banderovcov. Tych zahynulo 18 milionov a boli im znicene 2 hviezdy smrti

Azor

26. 01. 2026, 21:26

Slavoslav.
"ty tiez uveris kazdej picovine a to aj tomu chujovi"

Od koho vy čerpáte informace ohledně ztrát??? Z Kyjevské pravdy????On jako býv. poradce prezidenta a min.obrany, snad má více informátorů(hlavně od pučistu a Banderovců)než vy!

Salut.

Czertik

27. 01. 2026, 01:06

rexik

kdy ztraty banderovcu so 2 miliony, jak je moze ze rusaci davno nebyly celou krajinu ?
kde udelali nackove z ruska chybu ?

aport.

Slavoslav

27. 01. 2026, 05:42

cokel

urcite nie od trotla ktoreho sem prabvidelne linkujes ty a pri ktorom sa kazde jedno tvrdenie a predpoved ukazala ako picovina. Ale ty si kludne ver, ze braniaca sa strana ma mensie straty ako rusak co utoci stylom ake mozeme vidiet denodenne na bojisku. Mimochodom, kde sa stratilo tych 450k rusakov co naverbovali minuly rok do bojov?

Slavoslav

27. 01. 2026, 06:31

Pardon, väčšie, ne menšie

zdenek54

26. 01. 2026, 13:20

Slávosláv a ty pozice :flag_ua: fašistů:heavy_plus_sign: se nacházejí kde? Před,nebo za Uralem?:question:

Czertik

26. 01. 2026, 17:26

kreten54

pozice fasistu se stale nalezaji jak pred uralem, tak i za uralem.
ale jakmila cinasebere rusku ural, tak pocet fasistu za uralem ubude.

aport.

zdenek54

26. 01. 2026, 19:31

:japanese_ogre: Čertík:japanese_ogre:

A to bude dobře, nebo špatně?:question: